abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216668355
Waardeloze leiders op dit moment binnen de EU. In Duitsland, Frankrijk en de UK(geen EU maar wel belangrijk voor Oekrane) word het hele zooitje uitgekotst. Enorme problemen in die landen die de kar moeten trekken. Starmer in de UK word compleet uitgekotst door de werkende klasse. Wat wil die nu bereiken met tegenstanders als een Trump. Nog maar te zwijgen over de verdeeldheid binnen die EU zie Hongarije.
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:27:21 #252
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216668360
Kan Erdogan nog iets voor ons betekenen?
Is op papier een NAVO land.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216668380
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren dat kan ik je nou al wel met zekerheid zeggen. Veel te risicovol, dat gaat Frankrijk of VK echt niet doen.
Ze geven als de huidige situatie zo doorgaat heus wel antwoord als men vragen stelt die met JA of NEE kunnen worden beantwoord.

En daar breken ze het NPT niet mee.
pi_216668397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wel bijzonder. Ik hoor al langere tijd dat Rusland en zeker het leger inmiddels op omvallen staat, maar gelijktijdig zijn ze over een half jaar in staat om de Navo aan te vallen.

Die twee dingen kunnen onmogelijk beiden waar zijn…
1.) De Russen hebben met de Orbans, Wildersen en AfD's van deze wereld hun bruggenhoofden geplaatst in Europa
2.) Rusland valt de Baltische staten aan en binnen, chaos in Europa
3.) De Russen vuren raketten op diverse doelen in Europa af
4.) De Amerikanen reageren niet en geven de Russen vrij spel
5.) De door de Russen geplaatste marionetten beginnen luidkeels onvoorwaardelijke capitulatie "om verder bloedvergieten te voorkomen" te eisen
6.) Capitulatie volgt, in Europa worden (pro-)Russische dictaturen genstalleerd, zoals dat na WO II in Oost- en Midden-Europa ook gebeurt is

De Russen hoeven helemaal niet heel Europa te veroveren om ons binnen hun invloedssfeer te brengen; hun handlangers bevinden zich immers al lang onder ons en die trappelen van ongeduld om hun overlords te verwelkomen.
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:31:18 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216668407
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die zijn praktisch net zo links als heel lang. Het lijkt alleen anders omdat de Republikeinen nogal snel richting een rechts-extremistische partij denderen.
nou het ging hier anders ook al aardig die kant op met die stikstof waanzin
en in Duitsland zeker, daar hebben ze de kerncentrales gesloten en nu kopen ze stroom uit Franse kerncentrales
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216668411
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:30 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
1.) De Russen hebben met de Orbans, Wildersen en AfD's van deze wereld hun bruggenhoofden geplaatst in Europa
5.) De door de Russen geplaatste marionetten beginnen luidkeels onvoorwaardelijke capitulatie "om verder bloedvergieten te voorkomen" te eisen
6.) Capitulatie volgt, in Europa worden (pro-)Russische dictaturen genstalleerd, zoals dat na WO II in Oost- en Midden-Europa ook gebeurt is

De Russen hoeven helemaal niet heel Europa te veroveren om ons binnen hun invloedssfeer te brengen; hun handlangers bevinden zich immers al lang onder ons en die trappelen van ongeduld om hun overlords te verwelkomen.
Leuk voor een Hollywood film.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:31:54 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216668416
quote:

[..]

kletspraat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216668427
Ik denk dat we gewoon machteloos zijn, en Oekrane ook, tenzij we echt ineens de daad bij het woord voegen, maar met al die bureaucratische leiders zie ik dat somber in.
pi_216668429
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou het ging hier anders ook al aardig die kant op met die stikstof waanzin
en in Duitsland zeker, daar hebben ze de kerncentrales gesloten en nu kopen ze stroom uit Franse kerncentrales
CDU is nu ook al links ja? Of is links in jouw hoofd gewoon "dingen die ik niet leuk vind"?
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:33:49 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216668443
quote:

[..]

Te ingewikkeld.
EU is te ontwrichten als de politieke klasse serieus 4 tot 5 % van het BBP aan defensie gaat spenden en daarmee verder de bodem onder de middenklasse wegslaat. Doe er nog wat extra asielmigratie bij en het gaat schuiven. Economisch is het wachten tot Frankrijk en Italie valt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:34:32 #261
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216668454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat we gewoon machteloos zijn, en Oekrane ook, tenzij we echt ineens de daad bij het woord voegen, maar met al die bureaucratische leiders zie ik dat somber in.
Dit.
Als iedereen rationeel deterministisch handelt kunnen wij als EU niet veel meer doen. De zetten zijn al gedaan die zouden moeten leiden tot schaakmat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216668455
quote:

[..]

Ja. Ik denk niet dat dit gaat gebeuren.
pi_216668464
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat risico is helemaal niet zo groot als je slim genoeg bent om weer met Rusland te gaan samenwerken. Het lijkt erop alsof Trump die kant weer op wil.
"Samenwerken met de Russen", dat dacht een bepaalde Bundeskanzlerin ook. Haar land staat inmiddels op instorten...
pi_216668489
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:35 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
"Samenwerken met de Russen", dat dacht een bepaalde Bundeskanzlerin ook. Haar land staat inmiddels op instorten...
Dat heten afkickverschijnselen. :)
Heel veel sambal
pi_216668501
Ik kijk wel heel uit naar de beelden van Trump en Poetin.

Net zoals toen met Kim, dat was ook interessant om te zien.
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:39:32 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216668522
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:38 schreef Discombobulate het volgende:
Ik kijk wel heel uit naar de beelden van Trump en Poetin.

Net zoals toen met Kim, dat was ook interessant om te zien.
Kijk meer uit naar de beelden Zelensky Poetin, of Rutte Poetin.
Trump en Poetin zijn gelijkwaardigen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216668523
quote:

[..]
Dat plan was prima. Is alleen door de Amerikanen actief gefrustreerd.

Ze heeft wel de plank misgeslagen met ‘wir schaffen das’. Maar dat is weer iets anders. ;)
pi_216668527
quote:

[..]

Lijkt me niet heel erg waarschijnlijk. Alleen Orban en Fico hebben (nog) de absolute macht in hun land. De andere pro Russen zitten in coalities en die gaan echt niet capituleren na wat raketjes.

En als ze de Baltische Staten binnenvallen komen ze sowieso in conflict met Poolse en de Scandinavische legers. Dan heeft Rusland en een heel groot front en sterke legers tegenover zich.
pi_216668528
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De VS wil (terecht) niet dat andere landen een kernwapen ontwikkelen.
De tijd dat de Amerikanen nog iets konden eisen ligt inmiddels achter ons. Het staat ons Europeanen vrij om 5% van ons bnp aan het ontwikkelen van een eigen kernwapenarsenaal te besteden.
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:40:26 #270
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216668532
quote:

[..]
Wat bedoel je? De Duitse industrie had het Russische gas heel erg goed kunnen gebruiken op dit moment?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216668534
quote:

[..]
Begrijp mij nier verkeerd maar dat is de keuze van Duitsland zelf om kerncentrales te sluiten. Veel groen en van het Russisch gas at te willen(prima) Maar het is niet zo dat de Russen niets meer willen leveren. De Baltische Staten hebben besloten om zich te laten afsluiten van elektra levering vanuit Rusland(prima) Maar als dan alles duurder word moeten ze dan ook niet zeuren en gaan klagen dat de Russen niets meer leveren.
  Moderator donderdag 13 februari 2025 @ 18:40:35 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216668536
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:39 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De tijd dat de Amerikanen nog iets konden eisen ligt inmiddels achter ons. Het staat ons Europeanen vrij om 5% van ons bnp aan het ontwikkelen van een eigen kernwapenarsenaal te besteden.
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216668552
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
s 4 tot 5 % van het BBP aan defensie
Inderdaad, waar hebben we verdediging voor nodig. Russen zijn fjine betrouwbare mensen waar met een open vizier mee valt te praten. Vandaar dat het ook de pro Russen zijn die constant doen alsof het totaal onnodig is om vol te investeren in defensie.

twitter

Net als toen, allemaal drukte om niks. Ze komen altijd hun woord na, de rest is westerse propaganda van oorlogshitsers. Rusland is nog nooooit een oorlog gestart.
pi_216668555
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ik dit ok vind. Ik constateer gewoon dat de wereld werkt zoals hij werkt. Amerika is de grootste macht ter wereld (in ieder geval nu nog) en heeft zich altijd als een bully opgesteld. Zelfde met Rusland. Minder machtig, maar wel machtig genoeg. Zelfde met China.

En in Europa hebben we de afgelopen decennia zitten slapen. Europa doet er niet meer echt toe. Denk je echt dat Trump wakker ligt van de protesten van Europa? Straks houdt hij hen een kleine worst voor waarbij de keuze is: lekker opeten, of in je reet geduwd krijgen.
Dus in feite vind je dat Europa zich moet opstellen als een bully, in plaats van beschaafd.

En Trump is over Max 4 jaar weer weg.
En die richt vooral schade aan bij de Amerikaanse burgers.

Zijn gedrag schept mogelijkheden voor Europa en andere landen in de wereld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:42:20 #275
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216668566
quote:
19s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:41 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Inderdaad, waar hebben we verdediging voor nodig. Russen zijn fjine betrouwbare mensen waar met een open vizier mee valt te praten. Vandaar dat het ook de pro Russen zijn die constant doen alsof het totaal onnodig is om vol te investeren in defensie.

[ x ]

Net als toen, allemaal drukte om niks. Ze komen altijd hun woord na, de rest is westerse propaganda van oorlogshitsers. Rusland is nog nooooit een oorlog gestart.
Anton is een beetje rancuneus.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')