hardop gelachenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:43 schreef Hanca het volgende:
Waar zijn ze het nog wel over eens? Of is echt de enige functie van dit kabinet het voorkomen dat er met PvdA-GL wel beleid uitgevoerd kan worden?
Volgens mij hebben ze allemaal een hekel aan Timmermans, misschien wel omdat er beslissingen genomen worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:43 schreef Hanca het volgende:
Ze hebben nu dus ruzie over het cellentekort, over landbouw (en dan nu vooral de geitenstallen, de rest komt wel weer na het advies van de ministeriële commissie), over roken en daar komt maandag het advies van de RvS over de wetten van Faber weer bij: https://nos.nl/artikel/25(...)es-asielwetten-faber
De kans dat tenminste 1 van de 2 een D (onuitvoerbaar) krijgt is aanzienlijk, maar ook met 2 C's is de vraag of NSC dat accepteert.
Waar zijn ze het nog wel over eens? Of is echt de enige functie van dit kabinet het voorkomen dat er met PvdA-GL wel beleid uitgevoerd kan worden?
Als ze maandag weer ruzie gaan maken over de RvS is het tijd om Jolanda Sap weer eens uit te laten leggen hoe je een stekker ergens uit trekt.
Die pvv gast is een idioot. Op de vraag wat zijn oplossing is zeggen dat hij op twitter het idee om gevangenen in cellen van 2 of 3 gevangen te zettenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:50 schreef Perrin het volgende:
En die partij zit dan in de regering. Schaamteloos.
[ x ]
Cellen van 2 is al 30% dus zo vreemd is dat niet om dat aantal te vergroten als je een cellentekort hebt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die pvv gast is een idioot. Op de vraag wat zijn oplossing is zeggen dat hij op twitter het idee om gevangenen in cellen van 2 of 3 gevangen te zetten
Dit is klein bier, mooi trucje is dat altijd in de media om ieder issue op te blazen. PATSTELLING!!!! PANIEK!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:04 schreef Hanca het volgende:
Ah, nog een patstelling waar deze coalitie niet uit komt: https://www.ad.nl/politie(...)tot-huizen~a472bb30/
Duidelijkheid geven aan mensen die de gevolgen ondervinden van je beleid heeft wel de allerlaagste prioriteit bij dit kabinet wat er zogenaamd voor ondernemers zit, he?
Hij hij heeft het hier zelfs over 6 gevangen per cel. Hoe verwacht je in godsnaam dat dat goed gaat?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die pvv gast is een idioot. Op de vraag wat zijn oplossing is zeggen dat hij op twitter het idee om gevangenen in cellen van 2 of 3 gevangen te zetten
Met 4x de hoogte kunnen de klimaatdoelen waarschijnlijk niet worden gehaald, als de VVD doet wat ze zegt laten ze de boel dan vallen. Maar dat zal wel niet, nee.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit is klein bier, mooi trucje is dat altijd in de media om ieder issue op te blazen. PATSTELLING!!!! PANIEK!
Denk je nou echt dat de VVD het kabinet laat vallen als de afstand 3 of 4x de hoogte wordt in plaats van 2x de hoogte?
Ja debatten zijn openbaar dus heb je in het openbaarheid een discussie, dat jij dat meteen als ruzie wilt wegzetten zegt veel over je. Lekker alles in achterkamertjes beslissen is zoveel beter?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met 4x de hoogte kunnen de klimaatdoelen waarschijnlijk niet worden gehaald, als de VVD doet wat ze zegt laten ze de boel dan vallen. Maar dat zal wel niet, nee.
Maar dat is niet eens het belangrijkste, het lukt ze blijkbaar niet eens om beleid te maken over iets wat jij 'klein bier' noemt. Ze maken nu letterlijk over elk besluit ruzie en weigeren tegemoet te komen aan de ander. Elk onderwerp moet 'gewonnen' worden door VVD en PVV, die in letterlijk alles rechtstreeks tegenover elkaar staan. En dat doen ze continue openbaar. Dat is toch geen manier van werken?
De ruzies vinden vooral plaats op twitter, of ze lekken uit ministerraden e.d.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja debatten zijn openbaar dus heb je in het openbaarheid een discussie, dat jij dat meteen als ruzie wilt wegzetten zegt veel over je. Lekker alles in achterkamertjes beslissen is zoveel beter?
Het moet vooral allemaal niet teveel op democratie gaan lijken volgens je.
Geert "ik ben voor Nederland" Wilders lijkt zich vooral te bekommeren om de gemoederen in Israel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:55 schreef Perrin het volgende:
Als er iets is waar Wilders een hekel aan heeft, is het wel rechtvaardigheid en aansprakelijkheid.
[ x ]
Zal dat wat uitmaken? Men blijft op Wilders stemmen en blind achter hem aanlopen. Alles wat verkeerd gaat is ieders schuld behalve van Wilders zo lijken de kiezers te denken. Heel bijzonder dat hij altijd de focus op een ander weet te leggen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:26 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou als ik Coenradie was gewoon zelf opstappen en de schuld volledig bij dictator Wilders leggen
Ze is al geen lid van de PVV, maar gewoon zeggen dat ze niet meer namens PVV in het kabinet zit en dus niet meer op Wilders in haar ministerie zit te wachten kan ook. Net als Schoof gewoon 'onafhankelijk' achter haar naam.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:26 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou als ik Coenradie was gewoon zelf opstappen en de schuld volledig bij dictator Wilders leggen
Dat is een prima optie.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gelukkig betekent dit geen hoger risico voor het personeelquote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is een prima optie.
"
Nu al zit 31 procent van de gedetineerden op een meerpersoonscel. Dat aantal ophogen heeft risico’s. Zo gaat er altijd een onderzoek aan plaatsing vooraf: zetten we bijvoorbeeld niet twee rivalen bij elkaar, of juist twee handlangers, of twee kleinere criminelen die van elkaar leren".
Dat zijn gewoon acceptabele risicos voor de gedetineerden. Dan slaan ze elkaar maar de hersens in, beter dat dan de rechtsstaat te negeren en criminelen vrij rond de te laten lopen.
quote:Goh, ik herinner me dat juist die kranten vuige beschuldigingen uitten dat #PVV-politici zich hadden laten kopen door Poetins Rusland. Samen met @D66 @jpaternotte werd daar een enorm nummer van gemaakt, overigens zonder enig bewijs. Blijken de @volkskrant en andere @DPGMediaNL zelf gekocht te zijn voor 392 miljoen euro. Dat is groot geld!
“De Europese Investeringsbank (EIB) verstrekte recent een lening van 120 miljoen euro, als onderdeel van een bredere financiering van 392 miljoen euro voor digitalisering en innovatie. Dit roept vragen op over de onafhankelijkheid van de journalistiek en de invloed van internationale overheden op de media.”
“Het gaat onder meer om AD, De Volkskrant, Trouw, http://NU.nl, Qmusic, BN DeStem, Brabants Dagblad, De Gelderlander, De Stentor, Eindhovens Dagblad, Het Parool, Tubantia, Libelle, Margriet, Story, Independer en Tweaker. Ook vrijwel alle prominente mediakanalen in Vlaanderen zijn in handen van DP Media.”
Bekijk deze YouTube-video
Ik verwacht zeer binnenkort een debat van de mediawoordvoerders. Want gekochte media? Dat kan natuurlijk niet. Zou goed zijn als @jpaternotte zou meedoen.
Ze elkaar de hersenen in laten slaan is het negeren van de rechtsstaat. Vrijheidsbeperking is de straf, risico lopen op letsel is dat niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is een prima optie.
"
Nu al zit 31 procent van de gedetineerden op een meerpersoonscel. Dat aantal ophogen heeft risico’s. Zo gaat er altijd een onderzoek aan plaatsing vooraf: zetten we bijvoorbeeld niet twee rivalen bij elkaar, of juist twee handlangers, of twee kleinere criminelen die van elkaar leren".
Dat zijn gewoon acceptabele risicos voor de gedetineerden. Dan slaan ze elkaar maar de hersens in, beter dat dan de rechtsstaat te negeren en criminelen vrij rond de te laten lopen.
De rest van Nederland loopt ook risico op letsel op als de we criminelen vrij laten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze elkaar de hersenen in laten slaan is het negeren van de rechtsstaat. Vrijheidsbeperking is de straf, risico lopen op letsel is dat niet.
Alleen doen we in Nederland niet aan lijfstraffen maar aan vrijheidsbeperking. Gelukkig maar, want lijfstraffen is godsgruwelijk primitief en meer iets voor de primitieve landen waar we liever geen vriendjes mee zijnquote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De rest van Nederland loopt ook risico op letsel op als de we criminelen vrij laten.
Hadden ze zich maar moeten gedragen, jammer voor ze.
https://www.ad.nl/politiek/wilders-dreigde-pvv-staatssecretaris-weg-te-sturen-geschreeuw-zou-door-deuren-van-ministerie-klinken~a891157b/quote:Maar Wilders hield donderdagavond voet bij stuk en dreigde zelfs Coenradie weg te sturen. Als ze toch de strafkorting van twee weken doorzet, zou de fractie van Wilders in de Tweede Kamer met een motie van wantrouwen komen. ,,Dan moet je maar aftreden”, zou Wilders hebben gezegd.
Wilders voegde volgens ingewijden toe: ,,Ik heb het idee dat het een kwestie van dagen is dat het kabinet klapt. Als het nu valt, wil ik niet de verkiezingscampagne starten met het bericht dat ik gevangenen eerder heb vrijgelaten.”
De staat is verplicht gevangenen een veilig onderkomen te geven.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze elkaar de hersenen in laten slaan is het negeren van de rechtsstaat. Vrijheidsbeperking is de straf, risico lopen op letsel is dat niet.
`quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:25 schreef Bluesdude het volgende:
Is Wilders van plan een kabinetscrisis en verkiezingen te forceren ?
Als hij dat doet, dan slaan oppositie en coalitiepartners terug en geven hem de schuld ?
[..]
https://www.ad.nl/politiek/wilders-dreigde-pvv-staatssecretaris-weg-te-sturen-geschreeuw-zou-door-deuren-van-ministerie-klinken~a891157b/
quote:Er spelen zoveel problemen tegelijkertijd, dat het kabinet-Schoof zich van week naar week sleept zonder dat vooruitgang wordt geboekt. Behalve het gedoe over de financiën, ligt er de stikstofopgave. Ook verschijnt komende week het advies van de Raad van State over de Asielnoodmaatregelenwet van minister Marjolein Faber. Dat zal flink kritisch van toon zijn, terwijl Wilders zegt dat de voorstellen niet gewijzigd mogen worden.
Voor een voortijdig einde van het kabinet zijn genoeg ingrediënten voorhanden.
Met nieuwe verkiezingen schiet je nog niks op. Dit land verkeert in een permanente staat van crises die je de komende decennia niet op gaat lossen. Ondertussen groeit de onvrede onder je bevolking over de (financiële) ongelijkheid en wordt je land ieder jaar minder leefbaar door stijgende kosten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:47 schreef Nielsch het volgende:
Met alles wat er nog in het vat zit lijkt het me echt een wonder als dit kabinet heel 2025 door komt.
Klopt helemaal, we zitten alleen met zn allen te wachten tot de goegemeente inziet dat dit juist niet opgelost wordt door rechts te stemmen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met nieuwe verkiezingen schiet je nog niks op. Dit land verkeert in een permanente staat van crises die je de komende decennia niet op gaat lossen. Ondertussen groeit de onvrede onder je bevolking over de (financiële) ongelijkheid en wordt je land ieder jaar minder leefbaar door stijgende kosten.
Totaal verlamd. Belachelijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met nieuwe verkiezingen schiet je nog niks op. Dit land verkeert in een permanente staat van crises die je de komende decennia niet op gaat lossen. Ondertussen groeit de onvrede onder je bevolking over de (financiële) ongelijkheid en wordt je land ieder jaar minder leefbaar door stijgende kosten.
Links verhoogde net zo goed de prijzen tijdens Rutte 4. Ten tijde van de inflatie en corona crisis kwamen ze met de toeslag op plastic en deden ze vrijwel niks aan de inflatie.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Klopt helemaal, we zitten alleen met zn allen te wachten tot de goegemeente inziet dat dit juist niet opgelost wordt door rechts te stemmen.
Maar juist door links te stemmen.
HEUH WATTUS?!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:40 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Links verhoogde net zo goed de prijzen tijdens Rutte 4. .
Welk links?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:40 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Links verhoogde net zo goed de prijzen tijdens Rutte 4. Ten tijde van de inflatie en corona crisis kwamen ze met de toeslag op plastic en deden ze vrijwel niks aan de inflatie.
Rutte 4 was een centrumrechtse kabinet. Gedomineerd door rechts, met een rechtse kamermeerderheid.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:40 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Links verhoogde net zo goed de prijzen tijdens Rutte 4. Ten tijde van de inflatie en corona crisis kwamen ze met de toeslag op plastic en deden ze vrijwel niks aan de inflatie.
Inderdaad. Ik stem dan wel D'66, maar links kan ik ze niet noemen.quote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rutte 4 was een centrumrechtse kabinet. Gedomineerd door rechts, met een rechtse kamermeerderheid.
Schuld van rechts dus... met name de VVD.
Boosrechtse stromingen verketteren wel eens gematigde rechtse verwanten tot .... links
Dat kabinet was allereerst rechts en had ook nog eens het grootste anti-inflatie pakket ooit met het prijsplafond op de energie van Jetten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:40 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En nou kijken hoe slap de knieën van NSC zijn.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:44 schreef KaheemSaid het volgende:
Kreeg een gemiddeld demissionair kabinet Rutte eigenlijk meer voor elkaar dan dit kabinet?
Tja, daar kan je natuurlijk de politici (terecht) de schuld voor geven maar het zijn natuurlijk de mensen zelf die elke keer dom op populistische partijen als PVV, BBB, FVD en NSC (niet populistisch, wel nieuw en een “redder des vaderlands” met Pieter) stemmen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Absoluut. Die pasten in elk geval nog op de winkel. Dit kabinet staat erbij en kijkt ernaar terwijl de winkel uit elkaar valt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:44 schreef KaheemSaid het volgende:
Kreeg een gemiddeld demissionair kabinet Rutte eigenlijk meer voor elkaar dan dit kabinet?
Langzaam is de PVV ook gewoon aan het afbladderen. Het kost alleen wat tijd.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:33 schreef alopio het volgende:
[..]
Zal dat wat uitmaken? Men blijft op Wilders stemmen en blind achter hem aanlopen. Alles wat verkeerd gaat is ieders schuld behalve van Wilders zo lijken de kiezers te denken. Heel bijzonder dat hij altijd de focus op een ander weet te leggen.
Primaquote:
Waarom zou er een kabinetscrisis komen als Wilders zijn eigen staatssecretaris afschiet?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:25 schreef Bluesdude het volgende:
Is Wilders van plan een kabinetscrisis en verkiezingen te forceren ?
Als hij dat doet, dan slaan oppositie en coalitiepartners terug en geven hem de schuld ?
[..]
https://www.ad.nl/politiek/wilders-dreigde-pvv-staatssecretaris-weg-te-sturen-geschreeuw-zou-door-deuren-van-ministerie-klinken~a891157b/
quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:57 schreef Perrin het volgende:
Toch nog een 4,6. Wat mij betreft nog veel te hoog voor dit zootje ongeregeld.
[ x ]
Natuurlijk ligt het weer aan alles en iedereen, behalve aan Wilders zelf.quote:Ook PVV-kiezers, die na de verkiezingsoverwinning nog hoop hadden op een harde koerswijziging, raken gefrustreerd. "Wilders had er alleen moeten staan en niet met een meerderheidskabinet", merkt een stemmer op. "Ik vind: Nederland heeft gesproken, en die keuze moet je accepteren. Wilders kan niks inbrengen, alles wordt tegen gehouden." Een ander zegt instemmend: "Ik hoop dat het kabinet eens een keer wil luisteren naar Wilders en niet zoveel tegenwerken."
Van die types die een decreten-tekenende alleenheerser wel zien zitten. Dat ze die grappen lekker aan de overkant van de plas houden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:20 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk ligt het weer aan alles en iedereen, behalve aan Wilders zelf.
Dat is standaard met populisten, vanaf de zijlijn kunnen ze lekker schreeuwen maar als ze beleid moeten maken is het ineens heel anders.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:41 schreef Marius95 het volgende:
Het lijkt erop dat Geert Wilders dus wel een grote mond heeft maar dat zijn daden gewoon (ook) teleurstellend zijn.
De domheid spat er vanaf ook. “Nederland heeft gesproken” eh ja, dat Wilders “maar” een x aantal zetels heeft en geen absolute meerderheid. En janken dat meneer wordt tegengewerkt, eh ja zo werkt onze democratie. Je moet een meerderheid zoeken. Met 34 zetels bepaal je niet alles.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:20 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk ligt het weer aan alles en iedereen, behalve aan Wilders zelf.
Dat mocht hij (gelukkig) niet. Ik ben nog steeds blij dat 'lulletje rozewater' Schoof naar de Europese Raad gaat en niet schreeuwlelijk Wilders. Een tweede Orban en dan namens ons, ik zou me kapot schamen. Nee, laat Wilders maar lekker op twitter.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:06 schreef Fok-it het volgende:
"Een ander zegt instemmend: "Ik hoop dat het kabinet eens een keer wil luisteren naar Wilders en niet zoveel tegenwerken."
Nou misschien he simpele ziel, had je grote blonde leider er dan voor moeten kiezen om zelf de plek als premier in te nemen. Zoals het normaal gesproken altijd gaat bij de grootste partij. In plaats van een outsider die je als lulletje rozewater kan misbruiken
Wilders is geen leider van een grote partij. zijn partij bestaat maar uit 1 man, hijzelf. Organisatorisch klopt er dus niks van. Er is geen kader, geen organisatie, geen daadkracht. Wilders kent nauwelijks mensen die hij vertrouwt en die hij wel (enigszins) vertrouwt lijkt niet of nauwelijks capabel te zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is standaard met populisten, vanaf de zijlijn kunnen ze lekker schreeuwen maar als ze beleid moeten maken is het ineens heel anders.
Natuurlijk kan ook Geert niet even magisch zwaaien met een stokje waarna de zorg zomaar ineens goedkoper wordt,
De groter verliezer zijn wat mij betreft altijd de burgers die zich laten verleiden door dergelijk populisme en zodoende tegen hun en ons gezamenlijk belang in stemmen.
Goed bestuur, de energietoeslag en klimaat zijn gewoon linkse thema'squote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik stem dan wel D'66, maar links kan ik ze niet noemen.
Mensen die dat beweren zijn extreem rechts. In hun ogen is alles links van PVV links en GL/PvdA extreem links.
Symptoombestrijdingquote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:07 schreef alopio het volgende:
[..]
Tja, daar kan je natuurlijk de politici (terecht) de schuld voor geven maar het zijn natuurlijk de mensen zelf die elke keer dom op populistische partijen als PVV, BBB, FVD en NSC (niet populistisch, wel nieuw en een “redder des vaderlands” met Pieter) stemmen.
Politiek moet saai zijn, met saaie partijen als pvda, cda, d66, cu, vvd. Met saaie bestuurders. En ja dan gaat er weleens iets mis en mogen wij klagen,
Maar het land wordt wel bestuurd.
Ik vrees het ergste.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van die types die een decreten-tekenende alleenheerser wel zien zitten. Dat ze die grappen lekker aan de overkant van de plas houden.
Ik denk niet dat het missende vertrouwen in de politiek met als resultaat populisme en tegenstemmers komt door intelligentie.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:54 schreef Perrin het volgende:
Idd. Helaas is het electoraat gemiddeld gesproken niet al te slim en zullen er na Geert nog vele andere rattenvangers langsmarcheren.
Kun je dit toelichten?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:45 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Goed bestuur, de energietoeslag en klimaat zijn gewoon linkse thema's
Verder zijn ze idd tricle down economics neoliberaal, op economisch gebied
Terwijl hij niet eens weet hoe je de termen schrijft? Geeft me geen vertrouwen in de mate waarin hij zich ingelezen heeft.quote:
Dit zijn toch ook rechtse thema's? Van gematigde rechtsdenkenden ?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:45 schreef Origami94 het volgende:
Goed bestuur, de energietoeslag en klimaat zijn gewoon linkse thema's
Ja, alleen is er geen partij meer over die daarmee bezig is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit zijn toch ook rechtse thema's? Van gematigde rechtsdenkenden ?
Ik stem GLPvdA dus extreemrechts zal ik mezelf niet snel noemen. Maar ik zie D66 dan weer niet als rechtse partij.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik stem dan wel D'66, maar links kan ik ze niet noemen.
Mensen die dat beweren zijn extreem rechts. In hun ogen is alles links van PVV links en GL/PvdA extreem links.
Ik zie liever ook dat Volt zich bij D66 voegtquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik stem GLPvdA dus extreemrechts zal ik mezelf niet snel noemen. Maar ik zie D66 dan weer niet als rechtse partij.
Heeft denk ik ook vooral te maken met de megaprogessieve insteek, vol inzetten op Europa. Strikt genomen geen eigenschappen van links/rechts maar wel van goed bestuur. Economisch valt 't ook allemaal wel mee. Ze zijn toch voor vrij strikte wetgeving waar dat nodig is (milieu vooral) en het wegnemen van beperkingen waar dat kan (ergo: meer handelen in Europa). Heb je nog het sociaal vangnet, daar zijn ze naar mijn idee vrij centraal en realistisch in.
Prima partijlang geleden dat ik erop gestemd heb, maar ik kan er als extreemlinkse verliezer prima mee leven.
Het zou perfect de functie kunnen hebben waar NSC in gefaald heeft. Afdwingen van behoorlijk bestuur, afkappen van schijnoplossingen en geen rare verdelende wraakwetgeving.
Ik liever andersom.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zie liever ook dat Volt zich bij D66 voegt
Daar zit de kracht en de intentie van Volt dan ook niet. Het doel is om een grote Europese partij te worden. Een deel daarvan is ook een landelijke vertegenwoordiging. Ja, dat duurt even. Maar over het algemeen vergaat het snel groeiende partijen (BBB, NSC) niet al te best dus ik zie dat probleem niet zo. Gestaag groeien.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:18 schreef Hanca het volgende:
Wat mij betreft heft Volt zich op. Experiment mislukt. Als je een Sophie in 't Veld nodig hebt als Belgische lijsttrekker, dan lukt het je blijkbaar niet eens om het meest Europagezinde land van de EU goede kandidaten te vinden, hoe kan je dan spreken van een Europese partij?
In het Nederlandse parlement voegen ze ook zeer weinig toe en zijn Dassen en Koekkoek nou niet echt uitblinkers, op geen enkel onderwerp.
Jij wil D66 opheffen. Een partij die wel iets toe voegt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Daar zit de kracht en de intentie van Volt dan ook niet. Het doel is om een grote Europese partij te worden. Een deel daarvan is ook een landelijke vertegenwoordiging. Ja, dat duurt even. Maar over het algemeen vergaat het snel groeiende partijen (BBB, NSC) niet al te best dus ik zie dat probleem niet zo. Gestaag groeien.
Laat D66 lekker opgaan in Volt. Doen we Jetten gewoon hier en er zit daar genoeg kennis en ervaring om dat Europees op poten te gaan zetten.
Dat suggereren van het opheffen van de partij want omdat 'wordt toch niks' riekt een beetje in dat rechtse wensdenkgelul in het GLPvdA topic.
Je gaat een kleine maar serieuze partij als Volt toch niet serieus vergelijken met dat soort flauwekul als Jezus Leeft.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil D66 opheffen. Een partij die wel iets toe voegt.
En ik had het er over dat ze zichzelf opheffen, als ze eerlijk zijn geven ze toe dat het experiment is mislukt en momenteel de partijen die ze nabij staan alleen maar kleiner maken. Zo hoop ik bijvoorbeeld ook al lange tijd op het opheffen van Jezus leeft, het is wel eens gebeurd dat 70% van de stemmen op Jezus leeft de CU aan een extra zetel had geholpen (weet niet meer of dat landelijk of provinciaal was). Dan zit je je eigen ambitie en doelen dus in de weg. Datzelfde gevoel heb ik echt bij Volt.
Ik denk dat we verschillen in wat we denken dat er goed is voor Europa. De richting van een Verenigde Staten van Europa is wat mij betreft een absoluut nachtmerriescenario, niet eens veel beter dan onder de voet gelopen worden door Rusland.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar een sterk Volt met kleine landelijke afdelingen is heel erg goed voor Europa. Dat negeren en oproepen tot afschaffing vind ik echt te makkelijk.
Dan zal daar het verschil zitten. Ik vind inderdaad dat we toe moeten naar een systeem waar economie, energie en defensie Europabreed geregeld worden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat we verschillen in wat we denken dat er goed is voor Europa. De richting van een Verenigde Staten van Europa is wat mij betreft een absoluut nachtmerriescenario, niet eens veel beter dan onder de voet gelopen worden door Rusland.
de honden blaffen, de karavaan trekt verderquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Links kan het ook niet eens worden met elkaar mensuh. Jammer dit. PVDA vreest "woke" te worden...![]()
Groen en Rood is vaak geen goede mix.Zo blijven ze splinteren en kunnen nooit een vuist maken.
Gemiste kansen van Boomer hardliners.![]()
https://www.nu.nl/politie(...)or-te-veel-woke.html
Eergister wilden de rechtsen nog dat Adje M. voor het ICC gesleept zou worden, nu is hij de grote held en ziener.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Links kan het ook niet eens worden met elkaar mensuh. Jammer dit. PVDA vreest "woke" te worden...![]()
Groen en Rood is vaak geen goede mix.Zo blijven ze splinteren en kunnen nooit een vuist maken.
Achterhoedegevecht van oude mannenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Had Kaag’s nieuw leiderschap niet dit als doel in wel een heel leeg jasje?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik stem GLPvdA dus extreemrechts zal ik mezelf niet snel noemen. Maar ik zie D66 dan weer niet als rechtse partij.
Heeft denk ik ook vooral te maken met de megaprogessieve insteek, vol inzetten op Europa. Strikt genomen geen eigenschappen van links/rechts maar wel van goed bestuur. Economisch valt 't ook allemaal wel mee. Ze zijn toch voor vrij strikte wetgeving waar dat nodig is (milieu vooral) en het wegnemen van beperkingen waar dat kan (ergo: meer handelen in Europa). Heb je nog het sociaal vangnet, daar zijn ze naar mijn idee vrij centraal en realistisch in.
Prima partijlang geleden dat ik erop gestemd heb, maar ik kan er als extreemlinkse verliezer prima mee leven.
Het zou perfect de functie kunnen hebben waar NSC in gefaald heeft. Afdwingen van behoorlijk bestuur, afkappen van schijnoplossingen en geen rare verdelende wraakwetgeving.
Fluctueert wel een beetje, onder Pechtold waren ze redelijk richting rechts opgeschoven. Onderdeel van een links blok zie ik ze niet heel snel worden in ieder geval.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:05 schreef BlackLining het volgende:
De grondslagen van D66 zijn toch meer pragmatich-technocratisch?quote:Op zondag 9 februari 2025 12:29 schreef Hexagon het volgende:
D66 is in grondslag gewoon een liberale partij. De ene keer wat linkser en de andere keer wat rechtser. Maar de wijze waarop de maatschappij en vraagstukken benaderd worden verschillen doorgaans veel van Groenlinks en de PvdA. Ook al is de uitkomst in sommige gevallen bijna hetzelfde.
rood en groen dat werkt nietquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Nee dat was tot de jaren 90 zo en vooral de zienswijze van Hans van Mierlo en zijn fans.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De grondslagen van D66 zijn toch meer pragmatich-technocratisch?
Keerpunt 1972, het gezamelijke verkiezingsprogramma van PvdA met D66 en de voorgangers van GL, dat kon je je de jaren onder Pechtold toch niet echt voorstellen. Nu met Jetten wel weer meer. Maar het lijkt me beter als D66 toch apart blijft, je ziet in de EU ook dat ze toch wel een hele andere achtergrond hebben.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:25 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Hans van Mierlo noemde de sociaaaldemocratische PvdA zijn natuurlijke bondgenoot en zo heeft hij de VVD nooit genoemd. Toen Van Mierlo afscheid nam is D66 wel sterk richting VVD opgeschoven.
Jetten die is tegen kerncentrales of toch weer niet, en tegen referenda soms als het bindend is dan wel, dacht ik, of een burgerberaad , en in de EU soms en tegen lange afstanden vliegen voor anderen en voor biomassa als het geen bomen zijnquote:Op zondag 9 februari 2025 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Keerpunt 1972, het gezamelijke verkiezingsprogramma van PvdA met D66 en de voorgangers van GL, dat kon je je de jaren onder Pechtold toch niet echt voorstellen. Nu met Jetten wel weer meer. Maar het lijkt me beter als D66 toch apart blijft, je ziet in de EU ook dat ze toch wel een hele andere achtergrond hebben.
En wanneer de eerste schep straks de grond in gaat heeft Rolls Royce een financieel aantrekkelijker alternatief met de SMR?quote:Op zondag 9 februari 2025 18:33 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen steekt het kabinet enorm haar nek uit voor de kerncentrales, alle financiële risico's liggen bij de landelijke overheid. Er zijn namelijk geen bedrijven geïnteresseerd, ze worden dus staatseigendom.
https://www.trouw.nl/poli(...)-nederland~bc48df97/
De overheid gaat dus doen wat geen enkel bedrijf economisch verstandig vindt. En dat nog 4 keer ook.
Dit klinkt in elk geval zeer financieel onaantrekkelijk, we gaan nog decennia allerlei opslagen op energie moeten betalen om dit te dekken.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En wanneer de eerste schep straks de grond in gaat heeft Rolls Royce een financieel aantrekkelijker alternatief met de SMR?
Nou, dan heb ik goed nieuws en slecht nieuws voor je. Het goede nieuws: die vier kerncentrales gaan er nooit komen. Het slechte nieuws: we gaan wel kapitalen verspillen aan onderzoeken, rapportages, debatten en nog meer onderzoeken voor kerncentrales die er dus nooit komen.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:33 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen steekt het kabinet enorm haar nek uit voor de kerncentrales, alle financiële risico's liggen bij de landelijke overheid. Er zijn namelijk geen bedrijven geïnteresseerd, ze worden dus staatseigendom.
De overheid gaat dus doen wat geen enkel bedrijf economisch verstandig vindt. En dat nog 4 keer ook.
Een dergelijk project als private partij zal ook nooit uitkomen.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:33 schreef Hanca het volgende:
Wat dat betreft is het wel een geluk dat ze geen vergunning geven aan een bedrijf, anders moesten ze die ook weer uitkopen als het niet door gaat...quote:Op zondag 9 februari 2025 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dan heb ik goed nieuws en slecht nieuws voor je. Het goede nieuws: die vier kerncentrales gaan er nooit komen. Het slechte nieuws: we gaan wel kapitalen verspillen aan onderzoeken, rapportages, debatten en nog meer onderzoeken voor kerncentrales die er dus nooit komen.
Je zal wel iets moeten doen, want alleen op zon en wind kunnen we niet teren.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het wel een geluk dat ze geen vergunning geven aan een bedrijf, anders moesten ze die ook weer uitkopen als het niet door gaat...
Maar dat niet doorgaan is dus niet de bedoeling van de VVD, de zogenaamde hoeder van de schatkist. Het plan is om dit economisch zeer onrendabele en dure plan door te zetten en zo onvermijdelijk de belastingen te verhogen.
Jetten vind kerncentrales geen probleem. Lees je eens in.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jetten die is tegen kerncentrales of toch weer niet, en tegen referenda soms als het bindend is dan wel, dacht ik, of een burgerberaad , en in de EU soms en tegen lange afstanden vliegen voor anderen en voor biomassa als het geen bomen zijn
Wie D66 stemt die kan beter lekker thuis blijven
Zon, wind, waterkracht uit Noorwegen en accu's kunnen we zeer prima op teren.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je zal wel iets moeten doen, want alleen op zon en wind kunnen we niet teren.
gas uit noorwegen bedoel je, water uit noorwegen dat hoeft nietquote:Op zondag 9 februari 2025 19:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zon, wind, waterkracht uit Noorwegen en accu's kunnen we zeer prima op teren.
https://www.tudelft.nl/de(...)zonder-kerncentrales
quote:Internationaalo29 nov '24 18:32
'Volgend jaar recordlevering van gas uit Noorwegen'
Leveringen van aardgas vanuit Noorwegen aan Europa en het Verenigd Koninkrijk zullen deze winter en volgend jaar naar verwachting recordhoogtes bereiken.
Dat meldt de Noorse netbeheerder Gassco, aldus Reuters.
Noorwegen is momenteel de grootste gasleverancier van Europa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |