abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216580494
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:43 schreef Hanca het volgende:
Waar zijn ze het nog wel over eens? Of is echt de enige functie van dit kabinet het voorkomen dat er met PvdA-GL wel beleid uitgevoerd kan worden?
hardop gelachen
pi_216580508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:43 schreef Hanca het volgende:
Ze hebben nu dus ruzie over het cellentekort, over landbouw (en dan nu vooral de geitenstallen, de rest komt wel weer na het advies van de ministeriële commissie), over roken en daar komt maandag het advies van de RvS over de wetten van Faber weer bij: https://nos.nl/artikel/25(...)es-asielwetten-faber

De kans dat tenminste 1 van de 2 een D (onuitvoerbaar) krijgt is aanzienlijk, maar ook met 2 C's is de vraag of NSC dat accepteert.

Waar zijn ze het nog wel over eens? Of is echt de enige functie van dit kabinet het voorkomen dat er met PvdA-GL wel beleid uitgevoerd kan worden?

Als ze maandag weer ruzie gaan maken over de RvS is het tijd om Jolanda Sap weer eens uit te laten leggen hoe je een stekker ergens uit trekt.
Volgens mij hebben ze allemaal een hekel aan Timmermans, misschien wel omdat er beslissingen genomen worden.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 09:55:17 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216580543
Als er iets is waar Wilders een hekel aan heeft, is het wel rechtvaardigheid en aansprakelijkheid.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216580573
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 08:50 schreef Perrin het volgende:
En die partij zit dan in de regering. Schaamteloos.
[ x ]
Die pvv gast is een idioot. Op de vraag wat zijn oplossing is zeggen dat hij op twitter het idee om gevangenen in cellen van 2 of 3 gevangen te zetten :')
pi_216580607
Ah, nog een patstelling waar deze coalitie niet uit komt: https://www.ad.nl/politie(...)tot-huizen~a472bb30/

Duidelijkheid geven aan mensen die de gevolgen ondervinden van je beleid heeft wel de allerlaagste prioriteit bij dit kabinet wat er zogenaamd voor ondernemers zit, he?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216580608
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die pvv gast is een idioot. Op de vraag wat zijn oplossing is zeggen dat hij op twitter het idee om gevangenen in cellen van 2 of 3 gevangen te zetten :')
Cellen van 2 is al 30% dus zo vreemd is dat niet om dat aantal te vergroten als je een cellentekort hebt.
pi_216580625
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:04 schreef Hanca het volgende:
Ah, nog een patstelling waar deze coalitie niet uit komt: https://www.ad.nl/politie(...)tot-huizen~a472bb30/

Duidelijkheid geven aan mensen die de gevolgen ondervinden van je beleid heeft wel de allerlaagste prioriteit bij dit kabinet wat er zogenaamd voor ondernemers zit, he?
Dit is klein bier, mooi trucje is dat altijd in de media om ieder issue op te blazen. PATSTELLING!!!! PANIEK!

Denk je nou echt dat de VVD het kabinet laat vallen als de afstand 3 of 4x de hoogte wordt in plaats van 2x de hoogte?
pi_216580629
quote:

[..]
Hij hij heeft het hier zelfs over 6 gevangen per cel. Hoe verwacht je in godsnaam dat dat goed gaat? 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216580656
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dit is klein bier, mooi trucje is dat altijd in de media om ieder issue op te blazen. PATSTELLING!!!! PANIEK!

Denk je nou echt dat de VVD het kabinet laat vallen als de afstand 3 of 4x de hoogte wordt in plaats van 2x de hoogte?
Met 4x de hoogte kunnen de klimaatdoelen waarschijnlijk niet worden gehaald, als de VVD doet wat ze zegt laten ze de boel dan vallen. Maar dat zal wel niet, nee.

Maar dat is niet eens het belangrijkste, het lukt ze blijkbaar niet eens om beleid te maken over iets wat jij 'klein bier' noemt. Ze maken nu letterlijk over elk besluit ruzie en weigeren tegemoet te komen aan de ander. Elk onderwerp moet 'gewonnen' worden door VVD en PVV, die in letterlijk alles rechtstreeks tegenover elkaar staan. En dat doen ze continue openbaar. Dat is toch geen manier van werken?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216580681
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met 4x de hoogte kunnen de klimaatdoelen waarschijnlijk niet worden gehaald, als de VVD doet wat ze zegt laten ze de boel dan vallen. Maar dat zal wel niet, nee.

Maar dat is niet eens het belangrijkste, het lukt ze blijkbaar niet eens om beleid te maken over iets wat jij 'klein bier' noemt. Ze maken nu letterlijk over elk besluit ruzie en weigeren tegemoet te komen aan de ander. Elk onderwerp moet 'gewonnen' worden door VVD en PVV, die in letterlijk alles rechtstreeks tegenover elkaar staan. En dat doen ze continue openbaar. Dat is toch geen manier van werken?
Ja debatten zijn openbaar dus heb je in het openbaarheid een discussie, dat jij dat meteen als ruzie wilt wegzetten zegt veel over je. Lekker alles in achterkamertjes beslissen is zoveel beter?

Het moet vooral allemaal niet teveel op democratie gaan lijken volgens jouw logica.
pi_216580711
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ja debatten zijn openbaar dus heb je in het openbaarheid een discussie, dat jij dat meteen als ruzie wilt wegzetten zegt veel over je. Lekker alles in achterkamertjes beslissen is zoveel beter?

Het moet vooral allemaal niet teveel op democratie gaan lijken volgens je.
De ruzies vinden vooral plaats op twitter, of ze lekken uit ministerraden e.d.

Dasrbij is het niet normaal dat je je eigen bewindspersonen keihard aanvalt in een debat, nee. Openbaar ruziemaken werkt niet als regeringsvorm. Normaal overleg je, geef je op het ene dossier wat toe om op het andere wat te krijgen. Maar daar zijn ze volledig mee gestopt.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:11:33 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216581097
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:55 schreef Perrin het volgende:
Als er iets is waar Wilders een hekel aan heeft, is het wel rechtvaardigheid en aansprakelijkheid.
[ x ]
Geert "ik ben voor Nederland" Wilders lijkt zich vooral te bekommeren om de gemoederen in Israel.

Wat natuurlijk ook wel logisch is, als daar je inkomen van afhangt. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
pi_216581195
Ik zou als ik Coenradie was gewoon zelf opstappen en de schuld volledig bij dictator Wilders leggen :W
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_216581264
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:26 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou als ik Coenradie was gewoon zelf opstappen en de schuld volledig bij dictator Wilders leggen :W
Zal dat wat uitmaken? Men blijft op Wilders stemmen en blind achter hem aanlopen. Alles wat verkeerd gaat is ieders schuld behalve van Wilders zo lijken de kiezers te denken. Heel bijzonder dat hij altijd de focus op een ander weet te leggen.
pi_216581294
Zoals verwacht gaat Marjolijn Faber haar asielplannen niet aanpassen naar aanleiding van het advies van de RvS.

Wat gaat het NSC doen? Ik vermoed; buigen voor Geert en het belang dat zij hechten aan de adviezen van de RvS naar beneden bijstellen.

https://www.nu.nl/politie(...)t-punt-of-komma.html
PWBF
pi_216581306
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:26 schreef TheVulture het volgende:
Ze is al geen lid van de PVV, maar gewoon zeggen dat ze niet meer namens PVV in het kabinet zit en dus niet meer op Wilders in haar ministerie zit te wachten kan ook. Net als Schoof gewoon 'onafhankelijk' achter haar naam.
pi_216581517
quote:

[..]
Dat is een prima optie.
"
Nu al zit 31 procent van de gedetineerden op een meerpersoonscel. Dat aantal ophogen heeft risico’s. Zo gaat er altijd een onderzoek aan plaatsing vooraf: zetten we bijvoorbeeld niet twee rivalen bij elkaar, of juist twee handlangers, of twee kleinere criminelen die van elkaar leren".

Dat zijn gewoon acceptabele risicos voor de gedetineerden. Dan slaan ze elkaar maar de hersens in, beter dat dan de rechtsstaat te negeren en criminelen vrij rond de te laten lopen.
pi_216581527
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is een prima optie.
"
Nu al zit 31 procent van de gedetineerden op een meerpersoonscel. Dat aantal ophogen heeft risico’s. Zo gaat er altijd een onderzoek aan plaatsing vooraf: zetten we bijvoorbeeld niet twee rivalen bij elkaar, of juist twee handlangers, of twee kleinere criminelen die van elkaar leren".

Dat zijn gewoon acceptabele risicos voor de gedetineerden. Dan slaan ze elkaar maar de hersens in, beter dat dan de rechtsstaat te negeren en criminelen vrij rond de te laten lopen.
Gelukkig betekent dit geen hoger risico voor het personeel :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_216581540
quote:
Goh, ik herinner me dat juist die kranten vuige beschuldigingen uitten dat #PVV-politici zich hadden laten kopen door Poetins Rusland. Samen met @D66 @jpaternotte werd daar een enorm nummer van gemaakt, overigens zonder enig bewijs. Blijken de @volkskrant en andere @DPGMediaNL zelf gekocht te zijn voor 392 miljoen euro. Dat is groot geld!

“De Europese Investeringsbank (EIB) verstrekte recent een lening van 120 miljoen euro, als onderdeel van een bredere financiering van 392 miljoen euro voor digitalisering en innovatie. Dit roept vragen op over de onafhankelijkheid van de journalistiek en de invloed van internationale overheden op de media.”

“Het gaat onder meer om AD, De Volkskrant, Trouw, http://NU.nl, Qmusic, BN DeStem, Brabants Dagblad, De Gelderlander, De Stentor, Eindhovens Dagblad, Het Parool, Tubantia, Libelle, Margriet, Story, Independer en Tweaker. Ook vrijwel alle prominente mediakanalen in Vlaanderen zijn in handen van DP Media.”

Bekijk deze YouTube-video

Ik verwacht zeer binnenkort een debat van de mediawoordvoerders. Want gekochte media? Dat kan natuurlijk niet. Zou goed zijn als @jpaternotte zou meedoen.
twitter
pi_216581544
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is een prima optie.
"

Ze elkaar de hersenen in laten slaan is het negeren van de rechtsstaat. Vrijheidsbeperking is de straf, risico lopen op letsel is dat niet.
pi_216581558
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:04 schreef Nober het volgende:

[..]
[ x ]
En wat wil je hier precies mee zeggen?
pi_216581598
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ze elkaar de hersenen in laten slaan is het negeren van de rechtsstaat. Vrijheidsbeperking is de straf, risico lopen op letsel is dat niet.
De rest van Nederland loopt ook risico op letsel op als de we criminelen vrij laten.

Hadden ze zich maar moeten gedragen, jammer voor ze.
pi_216581633
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De rest van Nederland loopt ook risico op letsel op als de we criminelen vrij laten.

Hadden ze zich maar moeten gedragen, jammer voor ze.
Alleen doen we in Nederland niet aan lijfstraffen maar aan vrijheidsbeperking. Gelukkig maar, want lijfstraffen is godsgruwelijk primitief en meer iets voor de primitieve landen waar we liever geen vriendjes mee zijn
pi_216581750
Is Wilders van plan een kabinetscrisis en verkiezingen te forceren ?

Als hij dat doet, dan slaan oppositie en coalitiepartners terug en geven hem de schuld ?

quote:
Maar Wilders hield donderdagavond voet bij stuk en dreigde zelfs Coenradie weg te sturen. Als ze toch de strafkorting van twee weken doorzet, zou de fractie van Wilders in de Tweede Kamer met een motie van wantrouwen komen. ,,Dan moet je maar aftreden”, zou Wilders hebben gezegd.

Wilders voegde volgens ingewijden toe: ,,Ik heb het idee dat het een kwestie van dagen is dat het kabinet klapt. Als het nu valt, wil ik niet de verkiezingscampagne starten met het bericht dat ik gevangenen eerder heb vrijgelaten.”
https://www.ad.nl/politiek/wilders-dreigde-pvv-staatssecretaris-weg-te-sturen-geschreeuw-zou-door-deuren-van-ministerie-klinken~a891157b/
pi_216581938
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De staat is verplicht gevangenen een veilig onderkomen te geven.
Zo moet dat in een rechtsstaat. Ook in een rechtse staat.
Bovendien.... meer huiselijk geweld in een cel is meer cipiers en meer kosten.
Twee weken eerder vrij kun je ook afbakenen met twee weken eerder huisarrest met een enkelband.

btw Holleeder en Taghi mag men ook twee weken eerder vrij laten op het eind van hun gevangenistijd, met enkelband voor gecontroleerde huisarrest.
Wanneer is hun straf voorbij ? 2040 of 2050 ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')