Toch klopt het wel wat iemand anders hier ergens aangaf, namelijk dat in ieder geval de PvdA al sinds 2006 niet meer 2x op rij met dezelfde lijsttrekker de verkiezingen is ingegaan. Achtereenvolgens Bos, Cohen, Samson, Asscher, Ploumen en nu Timmermans.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Timmermans kunnen ze inderdaad beter niet meer opstellen de vorige keer. Leuk geprobeerd, maar toch niet goed genoeg. Dat gaat ook niks meer worden.
Wilders zit uiteraard al te juichen op Shitter.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
weer een nieuw imperialistisch misdadig plan van Trump : etnic cleansing
En wat doen de Nederlandse regering en de Tweede Kamer ?
Niks..
Zwijgen....
Uiteraard. Hij is tenslotte van de Partij voor de Vrijheid.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wilders zit uiteraard al te juichen op Shitter.
Laat Robert Valentine met rustquote:Op woensdag 5 februari 2025 10:09 schreef VoMy het volgende:
Politie en defensie worstelen met 'soevereine' collega's die overheid niet erkennen
[..]
Politieagenten die denken boven de wet te staan en de staat niet erkennen? Nee toch?! Gelukkig mogen ze geen hoofddoekje dragen, dat zou wel echt zorgwekkend zijn.
The GOP heeft toch ook decennia geen verhaal meer behalve links/liberals are bad. En toch blijven mensen erop stemmenquote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik mag hopen dat het eindelijk over is met die irrationele liefde van Nederland voor de VVD. Ze hebben gewoon geen verhaal meer. Weten zo gek niet wat ze maar voor onzin moeten spinnen. Ik bedoel die zijn zo de weg kwijt dat ze zichzelf wijsmaken dat ze eigenlijk de echte PvdA. Immers VVD is er voor de hardwerkende Nederlander! Yesilgos komt nog meer op voor de HWN dan Timmermans.
Van de andere kant het is dwaas genoeg dat mensen er misschien intrappen. Nee niet een nieuwe linkse partij mag een keer proberen een andere koers uit te zetten. De VVD mag het gewoon nog een keer proberen, als het de eerste 5 VVD kabinetten op rij niet gelukt is dan misschien het 6e.
Ja misschien kunnen ze ook wat werk voor de Palestijnen vinden in de buurlanden, arbeid maakt vrij dacht ik van die types als Wilders vaak horen zeggen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uiteraard. Hij is tenslotte van de Partij voor de Vrijheid.
Dat Trump eerder een splijtzwam in de EU zou worden dan een reden om meer samen te werken was ik al bang voor.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
weer een nieuw imperialistisch misdadig plan van Trump : etnic cleansing
En wat doen de Nederlandse regering en de Tweede Kamer ?
Niks..
Zwijgen....
Wilders: Grenzen NL potdicht, we willen zelf bepalen dat we helemaal niemand binnen laten, we zijn een soeverein landquote:Op woensdag 5 februari 2025 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wilders zit uiteraard al te juichen op Shitter.
Kun je toch ook van Trump zeggen mbt Amerikaquote:Op woensdag 5 februari 2025 14:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wilders: Grenzen NL potdicht, we willen zelf bepalen dat we helemaal niemand binnen laten, we zijn een soeverein land
Ook Wilders: Grenzen Jordanië verplicht open, ze vangen al die Palestijnen maar lekker op.
Dan maar gewoon een helmplicht voor alle e-bikes. Voor snorfietsen die 25 rijden moet het ook, dus ik zie niet in waarom niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:24 schreef Kickinalfa het volgende:
https://nos.nl/l/2554615
Groot gelijk, kweek maar eens een beetje eigen verantwoordelijkheid.
Goed idee, alleen komt half boomend Nederland dan in opstand.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan maar gewoon een helmplicht voor alle e-bikes. Voor snorfietsen die 25 rijden moet het ook, dus ik zie niet in waarom niet.
En als je niet voor lul wil rijden ga je maar zelf trappen. Ook goed voor de volksgezondheid trouwens.
Je kunt natuurlijk ook een helmplicht t/m 16 of t/m 18 invoeren. Ik zie trouwens steeds meer ouderen met helmen fietsen, in de kerk hebben we er al een aparte plek voor moeten inrichten. Het wordt langzaamaan al steeds normaler.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Goed idee, alleen komt half boomend Nederland dan in opstand.
Juist voor de oudere generatie een plicht, als je al een plicht voorstaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook een helmplicht t/m 16 of t/m 18 invoeren. Ik zie trouwens steeds meer ouderen met helmen fietsen, in de kerk hebben we er al een aparte plek voor moeten inrichten. Het wordt langzaamaan al steeds normaler.
Jongeren hun hersenen zijn niet volgroeid, hersenletsel is daar vaak veel schadelijker. Gehandicapteninstellingen zitten vol met jongeren met niet aangeboren hersenletsel. En dat zijn de erge gevallen, de meeste blijven zelfs onopgemerkt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist voor de oudere generatie een plicht, als je al een plicht voorstaat.
Bij ouderen komt letsel juist veel vaker voor,
Ik bedoel dat er meer incidenten zijn onder vallende ouderen. Tuurlijk, de jeugd valt ook, maar die is veel smeuïger.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jongeren hun hersenen zijn niet volgroeid, hersenletsel is daar vaak veel schadelijker. Gehandicapteninstellingen zitten vol met jongeren met niet aangeboren hersenletsel. En dat zijn de erge gevallen, de meeste blijven zelfs onopgemerkt.
Komt echt veel voor: https://www.hersenletsel.(...)inderen-en-jongeren/
https://sociaaldomeinonli(...)erkt-en-onbehandeld/
Maar sowieso kunnen ouderen zelf kiezen, dat we voor jongeren een keus maken doen we veel vaker.
Daar heeft tot 16 of tot 18 natuurlijk geen invloed op, die mogen geen auto rijden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er meer incidenten zijn onder vallende ouderen. Tuurlijk, de jeugd valt ook, maar die is veel smeuïger.
Maar laten we het sowieso niet doen. Fietsen is gezond. En met zulke maatregelen duw je mensen de auto in.
De e-bike op standje 5 heeft met gezond niet zo veel te maken hoor.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er meer incidenten zijn onder vallende ouderen. Tuurlijk, de jeugd valt ook, maar die is veel smeuïger.
Maar laten we het sowieso niet doen. Fietsen is gezond. En met zulke maatregelen duw je mensen de auto in.
Hoe wou je dit onderbouwen? Want anders is het toch gewoon discriminatie ogv leeftijd?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook een helmplicht t/m 16 of t/m 18 invoeren. Ik zie trouwens steeds meer ouderen met helmen fietsen, in de kerk hebben we er al een aparte plek voor moeten inrichten. Het wordt langzaamaan al steeds normaler.
Niet iedereen doet dat. Maar ook dan is het gezond, en beter dan de autoquote:Op woensdag 5 februari 2025 20:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De e-bike op standje 5 heeft met gezond niet zo veel te maken hoor.
Op dezelfde manier als we vanaf 18 pas rijbewijzen geven. Of dat je pas op je 18e mag trouwen. Of bier kopen. Of dat je pas vanaf 24 de zwaarste motoren mag rijden. Discriminatie op basis van leeftijd komt veel voor en is algemeen geaccepteerd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe wou je dit onderbouwen? Want anders is het toch gewoon discriminatie ogv leeftijd?
Eigenlijk is het veels te treurig om juist over dit onderwerp maar wat te roepen op Twitter.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:56 schreef Hanca het volgende:
En Wilders maakt weer ruzie met zijn eigen staatssecretaris:
https://www.ad.nl/politie(...)ast-no-way~a54b5d2d/
Was dat het Xtra-parlementaire idee? Steeds via X je eigen bewindspersonen aanvallen?
Je mag je rijbewijs op je 17e halen (en vanaf 16,5 lessen).quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als we vanaf 18 pas rijbewijzen geven. Of dat je pas op je 18e mag trouwen. Of bier kopen. Of dat je pas vanaf 24 de zwaarste motoren mag rijden. Discriminatie op basis van leeftijd komt veel voor en is algemeen geaccepteerd.
Discriminatie is wanneer gelijke gevallen ongelijk worden behandeld. Die leeftijdsgrenzen gelden voor iedereen, dus er is geen ongelijke behandeling.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als we vanaf 18 pas rijbewijzen geven. Of dat je pas op je 18e mag trouwen. Of bier kopen. Of dat je pas vanaf 24 de zwaarste motoren mag rijden. Discriminatie op basis van leeftijd komt veel voor en is algemeen geaccepteerd.
Ik vind dat wel een heel matige samenvatting van het debat over vergunningsplicht voor verkooppunten van tabak, deze is beter: https://www.tweedekamer.n(...)kooppunten-van-tabakquote:Op donderdag 6 februari 2025 15:39 schreef Hexagon het volgende:
NSC heeft weer eens een natte scheet gelaten
https://www.msn.com/nl-nl(...)sverkoop/ar-AA1ytLR8
Waarom dan weer een plicht? Ik zie de noodzaak en rechtvaardiging hier eerlijk gezegd niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hierom: https://www.gld.nl/nieuws(...)l-in-haar-ziekenhuisquote:Op donderdag 6 februari 2025 18:32 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Waarom dan weer een plicht? Ik zie de noodzaak en rechtvaardiging hier eerlijk gezegd niet.
Het risico is erg beperkt, zeker voor niet ouderen, en de winst is als mensen hierdoor in de auto stappen al helemaal verdwenen.
Een overheid dient terughoudend te zijn met dit soort verplichtingen. Informeren en een campagne prima, maar ga nou niet weer de dwangroute op.
Vooral hun pensioenvoorstel in samenwerking met Henk haarlijn Vermeer is een waterige ruftquote:Op donderdag 6 februari 2025 15:39 schreef Hexagon het volgende:
NSC heeft weer eens een natte scheet gelaten
https://www.msn.com/nl-nl(...)sverkoop/ar-AA1ytLR8
Hierover? En dat de VVD dan campagne moet gaan voeren voor windmolens in de achtertuin (van de hardwerkende Nederlander)?quote:
Walgelijk paternalisme.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:16 schreef Bluesdude het volgende:
In Amerika is in sommige staten al een helmplicht voor fietsers, dacht ik
Net zoals de helmplicht voor bromfietsers 50 jaar terug, zie je snel dat er minder zware ongelukken zijn.
Ik ben vóór een helmplicht van alle e-bikers.
Politie moet vooral de jongeren zonder helm controleren. Dat deed men met bromfietsers ook toen.
Campagnes werken wel, je gaf zelf aan dat in de kerk meer ruimte is voor helmen, dat lijkt mij een indicatie.quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hierom: https://www.gld.nl/nieuws(...)l-in-haar-ziekenhuis
Campagnes werken niet, dan denken mensen "ja, goed als anderen dat gaan doen". En kinderen stappen niet in de auto.
Ik had het over helmplicht voor tot 16 of tot 18 jaar. Die stappen niet in een auto.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:35 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
20'ers stappen wél ik die auto, met nog meer overgewicht tot gevolg.
In Frankrijk, GB, Italië en Oostenrijk geld het tot 12 jaar, in Zweden tot 15 jaar, in Spanje buiten de bebouwde kom en in Zwitserland voor fietsen boven de 20 kilometer per uur.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe wou je dit onderbouwen? Want anders is het toch gewoon discriminatie ogv leeftijd?
Nou ja, die had aantoonbaar een heel groot effect op het aantal verkeersdoden. Dat is met de fietshelm toch ingewikkelder.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wil je de autogordel bijvoorbeeld ook weer afschaffen?
Al 4 jaar op rij is het aantal dodelijke ongevallen met de fiets groter dan met de auto: https://www.volkskrant.nl(...)tomobilist~be9b1b4b/quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, die had aantoonbaar een heel groot effect op het aantal verkeersdoden. Dat is met de fietshelm toch ingewikkelder.
En jijzelf?quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:55 schreef Hanca het volgende:
En nee, mijn puberdochter draagt ook geen helm op haar elektrische fiets. Zo werkt dat, die gaat dat pas accepteren als het moet of als (bijna) iedereen dat doet. Kan haar een helm geven, dan verdwijnt die uit zicht in haar schooltas.
Inderdaad op deze manier lijkt het erop dat als ze nog 1 wetje meer erdoor hadden gekregen het nog wel een krappe 5.5 zou kunnen zijn. Maar ik moet zeggen dat met een 4,6 als cijfer ik vind dat de Nederlandse kiezer het beter doet dan met de verkiezingsuitslag.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:57 schreef Perrin het volgende:
Toch nog een 4,6. Wat mij betreft nog veel te hoog voor dit zootje ongeregeld.
[ x ]
Dilan voert oppositie tegen haar oude ministerie. Maar de vvd'er is niet net zo dom als de pvv'er om dit te geloven toch?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |