Dit wel eens. Timmermans vond ik een slimme zet, maar is nu teveel oude politiek. Ga voor een nieuwe naam, binnen PvdA en GL is die echt wel te vinden.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:03 schreef Litpho het volgende:
Ik blijf van mening dat, buiten een gedeelte van de huidige GL/PvdA achterban, er verdacht weinig zwevende kiezers te vinden zijn die op Timmermans zitten te wachten. Ja, er is meer dan voldoende modder naar hem gegooid als persoon vanuit rechtse hoek, maar ook als dat niet gebeurd zou zijn was er weinig enthousiasme te vinden.
Dus als Nieuw En Verbeterd Egaal Links een kans van slagen wil hebben, dan zouden ze zowel Timmermans als Klaver moeten zien als vertegenwoordigers van de oude politiek en een nieuwe bezem moeten inzetten.
Misschien roept hij het gewoon om druk te zetten op de fusie/interne weerstand de kop in te drukken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:19 schreef MoreDakka het volgende:
Maar gaat die partij dan exact hetzelfde doen als GL nu doet? Het blijft een beetje vaag allemaal, zeker als Timmermans ook meent het weer zelf te moeten leiden. Wat is er dan nieuw aan?
quote:
Zou kunnen, ik vind sowieso dat hele gedoe over die partij vermoeiend. Als je wil fuseren doe dat gewoon, dit halve gedoe heeft ook niemand wat aan. Dat blijkt nu ook weer.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien roept hij het gewoon om druk te zetten op de fusie/interne weerstand de kop in te drukken.
Dit.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hadden idd gewoon de VVD nodig. Maar dat is nou eenmaal zo, links heeft in Nederland al 50 jaar geen meerderheid gehad en gaat dat de komende decennia ook niet halen.
Deze fusie gaat sneller dan alle voorgaande fusies (GL, CDA, CU).quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik vind sowieso dat hele gedoe over die partij vermoeiend. Als je wil fuseren doe dat gewoon, dit halve gedoe heeft ook niemand wat aan. Dat blijkt nu ook weer.
Het gaat al mis bij 'roman salute'. Die heeft nooit bestaan voor de 18e eeuw en is later opgepikt door fascisten omdat ze het zo mooi vonden.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://simonmercieca.com(...)-salute-controversy/
Haha wat een glazen bol. Als dit kabinet de rit uitzit wint links meer dan 75 zetels volgende verkiezingen. Helemaal als dan de economische crisis waarvan we weten dat hij gaat komen daar is.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hadden idd gewoon de VVD nodig. Maar dat is nou eenmaal zo, links heeft in Nederland al 50 jaar geen meerderheid gehad en gaat dat de komende decennia ook niet halen.
Tja, het was wellicht een wat pessimistische inschatting, maar juist omdat ik ook economisch zwaardere tijden verwacht denk ik het. Bij economisch zwaar weer stemt Nederland op de VVD, 'want die passen zo goed op het huishoudboekje'. Zo werkt het eigenlijk steeds weer.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Haha wat een glazen bol. Als dit kabinet de rit uitzit wint links meer dan 75 zetels volgende verkiezingen. Helemaal als dan de economische crisis waarvan we weten dat hij gaat komen daar is.
Sorry, als links CU-lid, wellicht zelfs echt linkervleugel, zie ik dit niet alleen niet zitten, ik schat ook in dat je van de 3/4 CU zetels er dan hooguit 1 mee krijgt, als je die al krijgt. Je schiet er dus niks mee op.quote:Ik zie een linkse fusie wel zitten. Neem gelijk SP mee, die partij is ook nooit wat geworden. CU lijkt me ook prima in dat verbond passen. Schept meteen wat ruimte voor nieuwe linkse partijen. Rechtse kiezers klagen in Nederland altijd over hun gebrek keuze. Maar welke partijen zijn nou (neo)marxistisch in Nederland?
Timmermans kunnen ze inderdaad beter niet meer opstellen de vorige keer. Leuk geprobeerd, maar toch niet goed genoeg. Dat gaat ook niks meer worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:03 schreef Litpho het volgende:
Ik blijf van mening dat, buiten een gedeelte van de huidige GL/PvdA achterban, er verdacht weinig zwevende kiezers te vinden zijn die op Timmermans zitten te wachten. Ja, er is meer dan voldoende modder naar hem gegooid als persoon vanuit rechtse hoek, maar ook als dat niet gebeurd zou zijn was er weinig enthousiasme te vinden.
Dus als Nieuw En Verbeterd Egaal Links een kans van slagen wil hebben, dan zouden ze zowel Timmermans als Klaver moeten zien als vertegenwoordigers van de oude politiek en een nieuwe bezem moeten inzetten.
Als Stemmentrekker is het niet veel nee. Denk wel dat hij een hele goede voor een regering is.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Timmermans kunnen ze inderdaad beter niet meer opstellen de vorige keer. Leuk geprobeerd, maar toch niet goed genoeg. Dat gaat ook niks meer worden.
Zou kunnen, ik mag hopen dat het eindelijk over is met die irrationele liefde van Nederland voor de VVD. Ze hebben gewoon geen verhaal meer. Weten zo gek niet wat ze maar voor onzin moeten spinnen. Ik bedoel die zijn zo de weg kwijt dat ze zichzelf wijsmaken dat ze eigenlijk de echte PvdA. Immers VVD is er voor de hardwerkende Nederlander! Yesilgos komt nog meer op voor de HWN dan Timmermans.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, het was wellicht een wat pessimistische inschatting, maar juist omdat ik ook economisch zwaardere tijden verwacht denk ik het. Bij economisch zwaar weer stemt Nederland op de VVD, 'want die passen zo goed op het huishoudboekje'. Zo werkt het eigenlijk steeds weer.
Politieagenten die denken boven de wet te staan en de staat niet erkennen? Nee toch?! Gelukkig mogen ze geen hoofddoekje dragen, dat zou wel echt zorgwekkend zijn.quote:Politie en defensie kampen met medewerkers die zich soeverein noemen en zichzelf boven de Nederlandse wet plaatsen. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws. De korpsleiding van de politie meldt aan personeel dat 'handelen naar soeverein gedachtegoed' indruist tegen de ambtseed, maar heeft nog geen soevereinen ontslagen.
...
Dat juist politie- en defensiemedewerkers zich soeverein verklaren, is opmerkelijk. 'Soevereinen' erkennen de overheid niet en vinden dat ze zelf mogen bepalen welke Nederlandse wetten op hen van toepassing zijn. Zo weigeren ze soms belasting, verzekeringen of boetes te betalen. Als gevolg hiervan krijgen soevereinen regelmatig bezoek van deurwaarders en de politie. Daarbij worden soms bedreigingen geuit en is er fysiek verzet.
Toch klopt het wel wat iemand anders hier ergens aangaf, namelijk dat in ieder geval de PvdA al sinds 2006 niet meer 2x op rij met dezelfde lijsttrekker de verkiezingen is ingegaan. Achtereenvolgens Bos, Cohen, Samson, Asscher, Ploumen en nu Timmermans.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Timmermans kunnen ze inderdaad beter niet meer opstellen de vorige keer. Leuk geprobeerd, maar toch niet goed genoeg. Dat gaat ook niks meer worden.
Wilders zit uiteraard al te juichen op Shitter.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
weer een nieuw imperialistisch misdadig plan van Trump : etnic cleansing
En wat doen de Nederlandse regering en de Tweede Kamer ?
Niks..
Zwijgen....
Uiteraard. Hij is tenslotte van de Partij voor de Vrijheid.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wilders zit uiteraard al te juichen op Shitter.
Laat Robert Valentine met rustquote:Op woensdag 5 februari 2025 10:09 schreef VoMy het volgende:
Politie en defensie worstelen met 'soevereine' collega's die overheid niet erkennen
[..]
Politieagenten die denken boven de wet te staan en de staat niet erkennen? Nee toch?! Gelukkig mogen ze geen hoofddoekje dragen, dat zou wel echt zorgwekkend zijn.
The GOP heeft toch ook decennia geen verhaal meer behalve links/liberals are bad. En toch blijven mensen erop stemmenquote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik mag hopen dat het eindelijk over is met die irrationele liefde van Nederland voor de VVD. Ze hebben gewoon geen verhaal meer. Weten zo gek niet wat ze maar voor onzin moeten spinnen. Ik bedoel die zijn zo de weg kwijt dat ze zichzelf wijsmaken dat ze eigenlijk de echte PvdA. Immers VVD is er voor de hardwerkende Nederlander! Yesilgos komt nog meer op voor de HWN dan Timmermans.
Van de andere kant het is dwaas genoeg dat mensen er misschien intrappen. Nee niet een nieuwe linkse partij mag een keer proberen een andere koers uit te zetten. De VVD mag het gewoon nog een keer proberen, als het de eerste 5 VVD kabinetten op rij niet gelukt is dan misschien het 6e.
Ja misschien kunnen ze ook wat werk voor de Palestijnen vinden in de buurlanden, arbeid maakt vrij dacht ik van die types als Wilders vaak horen zeggen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uiteraard. Hij is tenslotte van de Partij voor de Vrijheid.
Dat Trump eerder een splijtzwam in de EU zou worden dan een reden om meer samen te werken was ik al bang voor.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
weer een nieuw imperialistisch misdadig plan van Trump : etnic cleansing
En wat doen de Nederlandse regering en de Tweede Kamer ?
Niks..
Zwijgen....
Wilders: Grenzen NL potdicht, we willen zelf bepalen dat we helemaal niemand binnen laten, we zijn een soeverein landquote:Op woensdag 5 februari 2025 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wilders zit uiteraard al te juichen op Shitter.
Kun je toch ook van Trump zeggen mbt Amerikaquote:Op woensdag 5 februari 2025 14:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wilders: Grenzen NL potdicht, we willen zelf bepalen dat we helemaal niemand binnen laten, we zijn een soeverein land
Ook Wilders: Grenzen Jordanië verplicht open, ze vangen al die Palestijnen maar lekker op.
Dan maar gewoon een helmplicht voor alle e-bikes. Voor snorfietsen die 25 rijden moet het ook, dus ik zie niet in waarom niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:24 schreef Kickinalfa het volgende:
https://nos.nl/l/2554615
Groot gelijk, kweek maar eens een beetje eigen verantwoordelijkheid.
Goed idee, alleen komt half boomend Nederland dan in opstand.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan maar gewoon een helmplicht voor alle e-bikes. Voor snorfietsen die 25 rijden moet het ook, dus ik zie niet in waarom niet.
En als je niet voor lul wil rijden ga je maar zelf trappen. Ook goed voor de volksgezondheid trouwens.
Je kunt natuurlijk ook een helmplicht t/m 16 of t/m 18 invoeren. Ik zie trouwens steeds meer ouderen met helmen fietsen, in de kerk hebben we er al een aparte plek voor moeten inrichten. Het wordt langzaamaan al steeds normaler.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Goed idee, alleen komt half boomend Nederland dan in opstand.
Juist voor de oudere generatie een plicht, als je al een plicht voorstaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook een helmplicht t/m 16 of t/m 18 invoeren. Ik zie trouwens steeds meer ouderen met helmen fietsen, in de kerk hebben we er al een aparte plek voor moeten inrichten. Het wordt langzaamaan al steeds normaler.
Jongeren hun hersenen zijn niet volgroeid, hersenletsel is daar vaak veel schadelijker. Gehandicapteninstellingen zitten vol met jongeren met niet aangeboren hersenletsel. En dat zijn de erge gevallen, de meeste blijven zelfs onopgemerkt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist voor de oudere generatie een plicht, als je al een plicht voorstaat.
Bij ouderen komt letsel juist veel vaker voor,
Ik bedoel dat er meer incidenten zijn onder vallende ouderen. Tuurlijk, de jeugd valt ook, maar die is veel smeuďger.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jongeren hun hersenen zijn niet volgroeid, hersenletsel is daar vaak veel schadelijker. Gehandicapteninstellingen zitten vol met jongeren met niet aangeboren hersenletsel. En dat zijn de erge gevallen, de meeste blijven zelfs onopgemerkt.
Komt echt veel voor: https://www.hersenletsel.(...)inderen-en-jongeren/
https://sociaaldomeinonli(...)erkt-en-onbehandeld/
Maar sowieso kunnen ouderen zelf kiezen, dat we voor jongeren een keus maken doen we veel vaker.
Daar heeft tot 16 of tot 18 natuurlijk geen invloed op, die mogen geen auto rijden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er meer incidenten zijn onder vallende ouderen. Tuurlijk, de jeugd valt ook, maar die is veel smeuďger.
Maar laten we het sowieso niet doen. Fietsen is gezond. En met zulke maatregelen duw je mensen de auto in.
De e-bike op standje 5 heeft met gezond niet zo veel te maken hoor.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er meer incidenten zijn onder vallende ouderen. Tuurlijk, de jeugd valt ook, maar die is veel smeuďger.
Maar laten we het sowieso niet doen. Fietsen is gezond. En met zulke maatregelen duw je mensen de auto in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |