Dan zal daar het verschil zitten. Ik vind inderdaad dat we toe moeten naar een systeem waar economie, energie en defensie Europabreed geregeld worden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat we verschillen in wat we denken dat er goed is voor Europa. De richting van een Verenigde Staten van Europa is wat mij betreft een absoluut nachtmerriescenario, niet eens veel beter dan onder de voet gelopen worden door Rusland.
de honden blaffen, de karavaan trekt verderquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Links kan het ook niet eens worden met elkaar mensuh. Jammer dit. PVDA vreest "woke" te worden...![]()
Groen en Rood is vaak geen goede mix.Zo blijven ze splinteren en kunnen nooit een vuist maken.
Gemiste kansen van Boomer hardliners.![]()
https://www.nu.nl/politie(...)or-te-veel-woke.html
Eergister wilden de rechtsen nog dat Adje M. voor het ICC gesleept zou worden, nu is hij de grote held en ziener.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Links kan het ook niet eens worden met elkaar mensuh. Jammer dit. PVDA vreest "woke" te worden...![]()
Groen en Rood is vaak geen goede mix.Zo blijven ze splinteren en kunnen nooit een vuist maken.
Achterhoedegevecht van oude mannenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Had Kaag’s nieuw leiderschap niet dit als doel in wel een heel leeg jasje?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik stem GLPvdA dus extreemrechts zal ik mezelf niet snel noemen. Maar ik zie D66 dan weer niet als rechtse partij.
Heeft denk ik ook vooral te maken met de megaprogessieve insteek, vol inzetten op Europa. Strikt genomen geen eigenschappen van links/rechts maar wel van goed bestuur. Economisch valt 't ook allemaal wel mee. Ze zijn toch voor vrij strikte wetgeving waar dat nodig is (milieu vooral) en het wegnemen van beperkingen waar dat kan (ergo: meer handelen in Europa). Heb je nog het sociaal vangnet, daar zijn ze naar mijn idee vrij centraal en realistisch in.
Prima partijlang geleden dat ik erop gestemd heb, maar ik kan er als extreemlinkse verliezer prima mee leven.
Het zou perfect de functie kunnen hebben waar NSC in gefaald heeft. Afdwingen van behoorlijk bestuur, afkappen van schijnoplossingen en geen rare verdelende wraakwetgeving.
Fluctueert wel een beetje, onder Pechtold waren ze redelijk richting rechts opgeschoven. Onderdeel van een links blok zie ik ze niet heel snel worden in ieder geval.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:05 schreef BlackLining het volgende:
Ik stem GLPvdA dus extreemrechts zal ik mezelf niet snel noemen. Maar ik zie D66 dan weer niet als rechtse partij.
De grondslagen van D66 zijn toch meer pragmatich-technocratisch?quote:Op zondag 9 februari 2025 12:29 schreef Hexagon het volgende:
D66 is in grondslag gewoon een liberale partij. De ene keer wat linkser en de andere keer wat rechtser. Maar de wijze waarop de maatschappij en vraagstukken benaderd worden verschillen doorgaans veel van Groenlinks en de PvdA. Ook al is de uitkomst in sommige gevallen bijna hetzelfde.
rood en groen dat werkt nietquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Nee dat was tot de jaren 90 zo en vooral de zienswijze van Hans van Mierlo en zijn fans.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De grondslagen van D66 zijn toch meer pragmatich-technocratisch?
Keerpunt 1972, het gezamelijke verkiezingsprogramma van PvdA met D66 en de voorgangers van GL, dat kon je je de jaren onder Pechtold toch niet echt voorstellen. Nu met Jetten wel weer meer. Maar het lijkt me beter als D66 toch apart blijft, je ziet in de EU ook dat ze toch wel een hele andere achtergrond hebben.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:25 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Hans van Mierlo noemde de sociaaaldemocratische PvdA zijn natuurlijke bondgenoot en zo heeft hij de VVD nooit genoemd. Toen Van Mierlo afscheid nam is D66 wel sterk richting VVD opgeschoven.
Jetten die is tegen kerncentrales of toch weer niet, en tegen referenda soms als het bindend is dan wel, dacht ik, of een burgerberaad , en in de EU soms en tegen lange afstanden vliegen voor anderen en voor biomassa als het geen bomen zijnquote:Op zondag 9 februari 2025 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Keerpunt 1972, het gezamelijke verkiezingsprogramma van PvdA met D66 en de voorgangers van GL, dat kon je je de jaren onder Pechtold toch niet echt voorstellen. Nu met Jetten wel weer meer. Maar het lijkt me beter als D66 toch apart blijft, je ziet in de EU ook dat ze toch wel een hele andere achtergrond hebben.
En wanneer de eerste schep straks de grond in gaat heeft Rolls Royce een financieel aantrekkelijker alternatief met de SMR?quote:Op zondag 9 februari 2025 18:33 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen steekt het kabinet enorm haar nek uit voor de kerncentrales, alle financiële risico's liggen bij de landelijke overheid. Er zijn namelijk geen bedrijven geïnteresseerd, ze worden dus staatseigendom.
https://www.trouw.nl/poli(...)-nederland~bc48df97/
De overheid gaat dus doen wat geen enkel bedrijf economisch verstandig vindt. En dat nog 4 keer ook.
Dit klinkt in elk geval zeer financieel onaantrekkelijk, we gaan nog decennia allerlei opslagen op energie moeten betalen om dit te dekken.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En wanneer de eerste schep straks de grond in gaat heeft Rolls Royce een financieel aantrekkelijker alternatief met de SMR?
Nou, dan heb ik goed nieuws en slecht nieuws voor je. Het goede nieuws: die vier kerncentrales gaan er nooit komen. Het slechte nieuws: we gaan wel kapitalen verspillen aan onderzoeken, rapportages, debatten en nog meer onderzoeken voor kerncentrales die er dus nooit komen.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:33 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen steekt het kabinet enorm haar nek uit voor de kerncentrales, alle financiële risico's liggen bij de landelijke overheid. Er zijn namelijk geen bedrijven geïnteresseerd, ze worden dus staatseigendom.
De overheid gaat dus doen wat geen enkel bedrijf economisch verstandig vindt. En dat nog 4 keer ook.
Een dergelijk project als private partij zal ook nooit uitkomen.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:33 schreef Hanca het volgende:
Wat dat betreft is het wel een geluk dat ze geen vergunning geven aan een bedrijf, anders moesten ze die ook weer uitkopen als het niet door gaat...quote:Op zondag 9 februari 2025 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dan heb ik goed nieuws en slecht nieuws voor je. Het goede nieuws: die vier kerncentrales gaan er nooit komen. Het slechte nieuws: we gaan wel kapitalen verspillen aan onderzoeken, rapportages, debatten en nog meer onderzoeken voor kerncentrales die er dus nooit komen.
Je zal wel iets moeten doen, want alleen op zon en wind kunnen we niet teren.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het wel een geluk dat ze geen vergunning geven aan een bedrijf, anders moesten ze die ook weer uitkopen als het niet door gaat...
Maar dat niet doorgaan is dus niet de bedoeling van de VVD, de zogenaamde hoeder van de schatkist. Het plan is om dit economisch zeer onrendabele en dure plan door te zetten en zo onvermijdelijk de belastingen te verhogen.
Jetten vind kerncentrales geen probleem. Lees je eens in.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jetten die is tegen kerncentrales of toch weer niet, en tegen referenda soms als het bindend is dan wel, dacht ik, of een burgerberaad , en in de EU soms en tegen lange afstanden vliegen voor anderen en voor biomassa als het geen bomen zijn
Wie D66 stemt die kan beter lekker thuis blijven
Zon, wind, waterkracht uit Noorwegen en accu's kunnen we zeer prima op teren.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je zal wel iets moeten doen, want alleen op zon en wind kunnen we niet teren.
gas uit noorwegen bedoel je, water uit noorwegen dat hoeft nietquote:Op zondag 9 februari 2025 19:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zon, wind, waterkracht uit Noorwegen en accu's kunnen we zeer prima op teren.
https://www.tudelft.nl/de(...)zonder-kerncentrales
quote:Internationaalo29 nov '24 18:32
'Volgend jaar recordlevering van gas uit Noorwegen'
Leveringen van aardgas vanuit Noorwegen aan Europa en het Verenigd Koninkrijk zullen deze winter en volgend jaar naar verwachting recordhoogtes bereiken.
Dat meldt de Noorse netbeheerder Gassco, aldus Reuters.
Noorwegen is momenteel de grootste gasleverancier van Europa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |