Greet zei toch laatst dat hij uit het kabinet zou stappen als dit niet doorgaat?quote:Op maandag 10 februari 2025 10:18 schreef Szura het volgende:
Samenvatting: het is ondoordacht prutswerk
https://www.raadvanstate.(...)tregelen-tweestatus/
Hij kan ook eens zeggen: Faber, doe je werk eens goed of anders wegwezen. Dat zou de VVD moeten reageren.quote:
Voor de duidelijkheid: beide wetten zijn daarna aangepast. En de adviezen gingen ook niet over dat de wetten hun doel niet zouden bereiken, maar over eventuele bij-effecten. Totaal anders dan dit dus.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:20 schreef Starhopper het volgende:
Volgens de BBB zijn er "wat opmerkingen"![]()
![]()
[ x ]
Dat kan maar NSC kan toch veel beter een lijn trekken op een punt dat voor de partij belangrijk is. Deze wetten hebben weinig met goed bestuur te maken.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC kan zich verschuilen achter de SGP: er is geen meerderheid in de eerste kamer.
Eens, maar NSC hun lijnen zijn nogal flexibel tot nu toe.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat kan maar NSC kan toch veel beter een lijn trekken op een punt dat voor de partij belangrijk is. Deze wetten hebben weinig met goed bestuur te maken.
Ik denk dat Omtzigt dat al wou toen hij wegliep bij de onderhandelingen voor een coalitieakkoord. Probleem is wel dat je Wilders in het zadel helpt, hij kan roepen dat het vallen van Schoof 1 kwam door Omtzigt en dat Omtzigt uit de kamer verdwijnt.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:33 schreef Bugno3 het volgende:
De NSC moet het hier natuurlijk op laten klappen. Ze moeten met een uitgebreide en vernietigende reactie komen over het doelbewust niet-rechtstatelijke karakter van het kabinet en dat dit niet verenigbaar is met het fundamentele bestaansrecht van hun eigen partij. Maar goed, dat doen ze natuurlijk, ja, niet.
Wat zal dat een zegen zijn als Omtzigt uit de kamer verdwijnt. Kunnen we eindelijk eens vooruit met de geit i.p.v. achteruit.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik denk dat Omtzigt dat al wou toen hij wegliep bij de onderhandelingen voor een coalitieakkoord. Probleem is wel dat je Wilders in het zadel helpt, hij kan roepen dat het vallen van Schoof 1 kwam door Omtzigt en dat Omtzigt uit de kamer verdwijnt.
Volgens mij snapt die man serieus niet dat de grootste partij zijn en een meerderheid hebben 2 verschillende dingen zijn.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
Dat gelul over miljoenen kiezers iedere keer
je bent toch de miljoenen kiezer partij regel het dan effe debiel
nee dit kan je niet regelen
het zijn sprookjesverhalen voor zijn miljoenen kiezers
Hij snapt het wel. Heel goed. Hij is het langstzittende kamerlid. Hij snapt alleen ook heel goed dat zijn achterban goed gaat op zulke teksten. 'We zijn de grootste en toch worden we tegengewerkt'. Gek genoeg zie je dat ook in de peilingen: er is nog nooit een grootste coalitiepartij geweest die zo weinig van haar programma heeft kunnen uitvoeren, PVV heeft zelfs helemaal niets uitvoerbaars binnengehaald. En toch lopen de kiezers niet weg, nee ze klagen dat de PVV wordt tegengewerkt.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:54 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Volgens mij snapt die man serieus niet dat de grootste partij zijn en een meerderheid hebben 2 verschillende dingen zijn.
Van de man die de toeslagenaffaire aanvocht, openbaarde en veel kritiek hiervoor kreeg intern naar de man die moet oprotten.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:46 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat zal dat een zegen zijn als Omtzigt uit de kamer verdwijnt. Kunnen we eindelijk eens vooruit met de geit i.p.v. achteruit.
Nou he, wat een Messiasquote:Op maandag 10 februari 2025 13:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Van de man die de toeslagenaffaire aanvocht, openbaarde en veel kritiek hiervoor kreeg intern naar de man die moet oprotten.
Als je nog steeds gelooft dat het land vooruit komt 15 maanden na de verkiezingen en hoofdpijn dossiers als stikstof, inflatie en wonen die alleen erger zijn geworden dan snap je er vrij weinig van.
Maar goed Caroline, Dilan en Geert zitten wel op een luxe positie, het ligt aan Omtzigt, links, rechters, EU, RVS en de koning dat er niks gedaan wordt. Alsof ik een auto bestuur en dan elke keer als ik een ongeluk maak, iedereen de schuld geef behalve mijzelf.
Ja, want het is ook echt Omtzigt die verantwoordeljk is voor de huidige amateurpolitiek van deze zogenaamde "Regering" geleid door de fantastische 'can do' partijen PVV en BBB.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:46 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat zal dat een zegen zijn als Omtzigt uit de kamer verdwijnt. Kunnen we eindelijk eens vooruit met de geit i.p.v. achteruit.
Geert heeft natuurlijk ook het Pieter effect wat we een tijd lang zagen in de peilingen. Het verschil is dat Geert naturlijk een deel van de media achter zich aan heeft.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:16 schreef Hanca het volgende:
Eigenlijk verloopt dit volgens mij perfect volgens het plan Wilders: verzin een stel gekke, niet werkende maatregelen, laat de RvS die afschieten, breng ze toch de kamer in en als het dan niet door de Eerste Kamer komt, dan kunnen zijn kiezers weer zeggen 'dat hij altijd wordt tegengewerkt'.
Wat de Kamer nu moet doen is enorm benadrukken dat Faber dus helemaal niets aan de instroom wil doen. En eigenlijk zou de VVD daar aan mee moeten doen, die hebben ook het meest te winnen (de PVV stemmer kan naar VVD, eigenlijk verder nergens heen).
Hij is vrijwillig met die prutsers in zee gegaan, dus ja hij is verantwoordelijk voor die amateurpolitiek.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, want het is ook echt Omtzigt die verantwoordeljk is voor de huidige amateurpolitiek van deze zogenaamde "Regering" geleid door de fantastische 'can do' partijen PVV en BBB.
De VVD gaat gewoon mee, die hebben zelf Rutte 4 laten vallen om samen te werken met de PVV en Rutte kon dan naar de NAVOquote:Op maandag 10 februari 2025 12:51 schreef DrMarten het volgende:
Ben ook heel benieuwd wat de VVD gaat doen. Kan me toch echt niet voorstellen dat ze met iets instemmen wat zo keihard is afgeschoten door de RvS. Dat de BBB vrolijk achter Wilders en Faber aanhuppelt zou me dan weer niets verbazen.
vrijwillig niet echt, wel moest hij eisen dat de PVDA mee zou onderhandelenquote:Op maandag 10 februari 2025 14:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hij is vrijwillig met die prutsers in zee gegaan, dus ja hij is verantwoordelijk voor die amateurpolitiek.
Zou ie Van Vroonhoven weer voor de bus gooien in dit dossier?quote:Op maandag 10 februari 2025 14:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Beslissingstijd voor Omtzigt, daar horen we dus niets meer van.
Als ze dragend gemotiveerd is, vast welquote:Op maandag 10 februari 2025 14:09 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zou ie Van Vroonhoven weer voor de bus gooien in dit dossier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |