abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216584735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 23:57 schreef Perrin het volgende:
Toch nog een 4,6. Wat mij betreft nog veel te hoog voor dit zootje ongeregeld.
[ x ]
quote:
Ook PVV-kiezers, die na de verkiezingsoverwinning nog hoop hadden op een harde koerswijziging, raken gefrustreerd. "Wilders had er alleen moeten staan en niet met een meerderheidskabinet", merkt een stemmer op. "Ik vind: Nederland heeft gesproken, en die keuze moet je accepteren. Wilders kan niks inbrengen, alles wordt tegen gehouden." Een ander zegt instemmend: "Ik hoop dat het kabinet eens een keer wil luisteren naar Wilders en niet zoveel tegenwerken."
Natuurlijk ligt het weer aan alles en iedereen, behalve aan Wilders zelf.
Hello, my name is Oliver
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:51:08 #152
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216585023
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:20 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]
[..]
Van die types die een decreten-tekenende alleenheerser wel zien zitten. Dat ze die grappen lekker aan de overkant van de plas houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216585476
Na bijna een jaar regeren kun je de vraag stellen: Heeft de PVV al wat bereikt? Is er al via hen iets doorgevoerd? Volgens mij niet. Alleen al de eigen risico in de zorgverzekering. Je betaalt meer dan ooit tevoren en het eigen risico bestaat (ongewijzigd) nog steeds.
Ik heb verleden jaar niet op de PVV gestemd maar ik vond het wel interessant dat de PVV de grootste zou worden met een brullende Geert Wilders voorop. Ik hoopte op snelle veranderingen. Helemaal niets tot nu toe. Het lijkt erop dat Geert Wilders dus wel een grote mond heeft maar dat zijn daden gewoon (ook) teleurstellend zijn. Nu ook weer, werk aan de winkel door Trump. Iedereen valt over elkaar heen vwb de importheffingen die aanstaande zijn, maar ik heb nog geen stoere mannen gezien die Trump gaan tegenwerken. Maar goed, bij de volgende verkiezingen weet ik de grote verliezer al.
pi_216585591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:41 schreef Marius95 het volgende:
Het lijkt erop dat Geert Wilders dus wel een grote mond heeft maar dat zijn daden gewoon (ook) teleurstellend zijn.
Dat is standaard met populisten, vanaf de zijlijn kunnen ze lekker schreeuwen maar als ze beleid moeten maken is het ineens heel anders.
Natuurlijk kan ook Geert niet even magisch zwaaien met een stokje waarna de zorg zomaar ineens goedkoper wordt,

De groter verliezer zijn wat mij betreft altijd de burgers die zich laten verleiden door dergelijk populisme en zodoende tegen hun en ons gezamenlijk belang in stemmen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 18:54:22 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216585623
Idd. Helaas is het electoraat gemiddeld gesproken niet al te slim en zullen er na Geert nog vele andere rattenvangers langsmarcheren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:06:53 #156
319979 Fok-it
All is well
pi_216585774
"Een ander zegt instemmend: "Ik hoop dat het kabinet eens een keer wil luisteren naar Wilders en niet zoveel tegenwerken."

Nou misschien he simpele ziel, had je grote blonde leider er dan voor moeten kiezen om zelf de plek als premier in te nemen. Zoals het normaal gesproken altijd gaat bij de grootste partij. In plaats van een outsider die je als lulletje rozewater kan misbruiken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216585861
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:20 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]
[..]
De domheid spat er vanaf ook. “Nederland heeft gesproken” eh ja, dat Wilders “maar” een x aantal zetels heeft en geen absolute meerderheid. En janken dat meneer wordt tegengewerkt, eh ja zo werkt onze democratie. Je moet een meerderheid zoeken. Met 34 zetels bepaal je niet alles.

Maar goed, dit soort mensen zal Wilders nooit afvallen. Hoe bizar ook
pi_216586305
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:06 schreef Fok-it het volgende:
"Een ander zegt instemmend: "Ik hoop dat het kabinet eens een keer wil luisteren naar Wilders en niet zoveel tegenwerken."

Nou misschien he simpele ziel, had je grote blonde leider er dan voor moeten kiezen om zelf de plek als premier in te nemen. Zoals het normaal gesproken altijd gaat bij de grootste partij. In plaats van een outsider die je als lulletje rozewater kan misbruiken
Dat mocht hij (gelukkig) niet. Ik ben nog steeds blij dat 'lulletje rozewater' Schoof naar de Europese Raad gaat en niet schreeuwlelijk Wilders. Een tweede Orban en dan namens ons, ik zou me kapot schamen. Nee, laat Wilders maar lekker op twitter.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 07-02-2025 19:58:33 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216591877
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dat is standaard met populisten, vanaf de zijlijn kunnen ze lekker schreeuwen maar als ze beleid moeten maken is het ineens heel anders.
Natuurlijk kan ook Geert niet even magisch zwaaien met een stokje waarna de zorg zomaar ineens goedkoper wordt,

De groter verliezer zijn wat mij betreft altijd de burgers die zich laten verleiden door dergelijk populisme en zodoende tegen hun en ons gezamenlijk belang in stemmen.
Wilders is geen leider van een grote partij. zijn partij bestaat maar uit 1 man, hijzelf. Organisatorisch klopt er dus niks van. Er is geen kader, geen organisatie, geen daadkracht. Wilders kent nauwelijks mensen die hij vertrouwt en die hij wel (enigszins) vertrouwt lijkt niet of nauwelijks capabel te zijn.

De VVD kan dus lekker achterover leunen en het allemaal van een afstandje bekijken.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 11:45:02 #160
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216593907
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik stem dan wel D'66, maar links kan ik ze niet noemen.

Mensen die dat beweren zijn extreem rechts. In hun ogen is alles links van PVV links en GL/PvdA extreem links.
Goed bestuur, de energietoeslag en klimaat zijn gewoon linkse thema's

Verder zijn ze idd tricle down economics neoliberaal, op economisch gebied

[ Bericht 0% gewijzigd door Origami94 op 08-02-2025 12:00:05 ]
  zaterdag 8 februari 2025 @ 11:54:50 #161
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216594012
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:07 schreef alopio het volgende:

[..]
Tja, daar kan je natuurlijk de politici (terecht) de schuld voor geven maar het zijn natuurlijk de mensen zelf die elke keer dom op populistische partijen als PVV, BBB, FVD en NSC (niet populistisch, wel nieuw en een “redder des vaderlands” met Pieter) stemmen.

Politiek moet saai zijn, met saaie partijen als pvda, cda, d66, cu, vvd. Met saaie bestuurders. En ja dan gaat er weleens iets mis en mogen wij klagen,
Maar het land wordt wel bestuurd.
Symptoombestrijding

Volgens sommige ging er veel mis tijdens Rutte 2 en stemmen ze daarom populistisch.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 11:55:47 #162
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216594021
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Van die types die een decreten-tekenende alleenheerser wel zien zitten. Dat ze die grappen lekker aan de overkant van de plas houden.
Ik vrees het ergste.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 11:59:39 #163
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216594055
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:54 schreef Perrin het volgende:
Idd. Helaas is het electoraat gemiddeld gesproken niet al te slim en zullen er na Geert nog vele andere rattenvangers langsmarcheren.
Ik denk niet dat het missende vertrouwen in de politiek met als resultaat populisme en tegenstemmers komt door intelligentie.

Het had niet veel gescheeld of we hadden Omtzigt als grootste en als mp, stond meer dan een half jaar aan kop in de peilingen. En als je ziet hoe voor de verkiezingen en na de verkiezingen de media een rol spelen richting Omtzigt.

Ik ken journalisten en die vinden het genant dat Omtzigt elke keer vragen krijgt gesteld terwijl Yesilgoz, Van der Plas en Wilders gewoon kunnen doorlopen. Al heeft Wilders natuurlijk het gemak van de beveiliging met zich.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 12:19:02 #164
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216594281
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:45 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Verder zijn ze idd tricle down economics neoliberaal, op economisch gebied
Kun je dit toelichten?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 12:27:57 #165
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216594402
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Kun je dit toelichten?
Terwijl hij niet eens weet hoe je de termen schrijft? Geeft me geen vertrouwen in de mate waarin hij zich ingelezen heeft.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216595701
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:45 schreef Origami94 het volgende:
Dit zijn toch ook rechtse thema's? Van gematigde rechtsdenkenden ?
pi_216596227
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit zijn toch ook rechtse thema's? Van gematigde rechtsdenkenden ?
Ja, alleen is er geen partij meer over die daarmee bezig is.

Het CDA in de basis misschien maar daar wint uiteindelijk de stem van de boer het toch wel weer. De VVD heeft nu toch wel vrij definitief kleur bekend.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216596279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik stem dan wel D'66, maar links kan ik ze niet noemen.

Mensen die dat beweren zijn extreem rechts. In hun ogen is alles links van PVV links en GL/PvdA extreem links.
Ik stem GLPvdA dus extreemrechts zal ik mezelf niet snel noemen. Maar ik zie D66 dan weer niet als rechtse partij.

Heeft denk ik ook vooral te maken met de megaprogessieve insteek, vol inzetten op Europa. Strikt genomen geen eigenschappen van links/rechts maar wel van goed bestuur. Economisch valt 't ook allemaal wel mee. Ze zijn toch voor vrij strikte wetgeving waar dat nodig is (milieu vooral) en het wegnemen van beperkingen waar dat kan (ergo: meer handelen in Europa). Heb je nog het sociaal vangnet, daar zijn ze naar mijn idee vrij centraal en realistisch in.

Prima partij ^O^ lang geleden dat ik erop gestemd heb, maar ik kan er als extreemlinkse verliezer prima mee leven.

Het zou perfect de functie kunnen hebben waar NSC in gefaald heeft. Afdwingen van behoorlijk bestuur, afkappen van schijnoplossingen en geen rare verdelende wraakwetgeving.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216596525
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:05 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik stem GLPvdA dus extreemrechts zal ik mezelf niet snel noemen. Maar ik zie D66 dan weer niet als rechtse partij.

Heeft denk ik ook vooral te maken met de megaprogessieve insteek, vol inzetten op Europa. Strikt genomen geen eigenschappen van links/rechts maar wel van goed bestuur. Economisch valt 't ook allemaal wel mee. Ze zijn toch voor vrij strikte wetgeving waar dat nodig is (milieu vooral) en het wegnemen van beperkingen waar dat kan (ergo: meer handelen in Europa). Heb je nog het sociaal vangnet, daar zijn ze naar mijn idee vrij centraal en realistisch in.

Prima partij ^O^ lang geleden dat ik erop gestemd heb, maar ik kan er als extreemlinkse verliezer prima mee leven.

Het zou perfect de functie kunnen hebben waar NSC in gefaald heeft. Afdwingen van behoorlijk bestuur, afkappen van schijnoplossingen en geen rare verdelende wraakwetgeving.
Ik zie liever ook dat Volt zich bij D66 voegt
pi_216596601
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik zie liever ook dat Volt zich bij D66 voegt
Ik liever andersom.

Een groot en sterk Europees Volt zou een zegen zijn. Daar kunnen wij een begin mee maken.
pi_216596902
Wat mij betreft heft Volt zich op. Experiment mislukt. Als je een Sophie in 't Veld nodig hebt als Belgische lijsttrekker, dan lukt het je blijkbaar niet eens om het meest Europagezinde land van de EU goede kandidaten te vinden, hoe kan je dan spreken van een Europese partij?

In het Nederlandse parlement voegen ze ook zeer weinig toe en zijn Dassen en Koekkoek nou niet echt uitblinkers, op geen enkel onderwerp.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216597099
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:18 schreef Hanca het volgende:
Wat mij betreft heft Volt zich op. Experiment mislukt. Als je een Sophie in 't Veld nodig hebt als Belgische lijsttrekker, dan lukt het je blijkbaar niet eens om het meest Europagezinde land van de EU goede kandidaten te vinden, hoe kan je dan spreken van een Europese partij?

In het Nederlandse parlement voegen ze ook zeer weinig toe en zijn Dassen en Koekkoek nou niet echt uitblinkers, op geen enkel onderwerp.
Daar zit de kracht en de intentie van Volt dan ook niet. Het doel is om een grote Europese partij te worden. Een deel daarvan is ook een landelijke vertegenwoordiging. Ja, dat duurt even. Maar over het algemeen vergaat het snel groeiende partijen (BBB, NSC) niet al te best dus ik zie dat probleem niet zo. Gestaag groeien.

Laat D66 lekker opgaan in Volt. Doen we Jetten gewoon hier en er zit daar genoeg kennis en ervaring om dat Europees op poten te gaan zetten.

Dat suggereren van het opheffen van de partij want omdat 'wordt toch niks' riekt een beetje in dat rechtse wensdenkgelul in het GLPvdA topic.
pi_216597227
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Daar zit de kracht en de intentie van Volt dan ook niet. Het doel is om een grote Europese partij te worden. Een deel daarvan is ook een landelijke vertegenwoordiging. Ja, dat duurt even. Maar over het algemeen vergaat het snel groeiende partijen (BBB, NSC) niet al te best dus ik zie dat probleem niet zo. Gestaag groeien.

Laat D66 lekker opgaan in Volt. Doen we Jetten gewoon hier en er zit daar genoeg kennis en ervaring om dat Europees op poten te gaan zetten.

Dat suggereren van het opheffen van de partij want omdat 'wordt toch niks' riekt een beetje in dat rechtse wensdenkgelul in het GLPvdA topic.
Jij wil D66 opheffen. Een partij die wel iets toe voegt.

En ik had het er over dat ze zichzelf opheffen, als ze eerlijk zijn geven ze toe dat het experiment is mislukt en momenteel de partijen die ze nabij staan alleen maar kleiner maken. Zo hoop ik bijvoorbeeld ook al lange tijd op het opheffen van Jezus leeft, het is wel eens gebeurd dat 70% van de stemmen op Jezus leeft de CU aan een extra zetel had geholpen (weet niet meer of dat landelijk of provinciaal was). Dan zit je je eigen ambitie en doelen dus in de weg. Datzelfde gevoel heb ik echt bij Volt.
pi_216597684
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil D66 opheffen. Een partij die wel iets toe voegt.

En ik had het er over dat ze zichzelf opheffen, als ze eerlijk zijn geven ze toe dat het experiment is mislukt en momenteel de partijen die ze nabij staan alleen maar kleiner maken. Zo hoop ik bijvoorbeeld ook al lange tijd op het opheffen van Jezus leeft, het is wel eens gebeurd dat 70% van de stemmen op Jezus leeft de CU aan een extra zetel had geholpen (weet niet meer of dat landelijk of provinciaal was). Dan zit je je eigen ambitie en doelen dus in de weg. Datzelfde gevoel heb ik echt bij Volt.
Je gaat een kleine maar serieuze partij als Volt toch niet serieus vergelijken met dat soort flauwekul als Jezus Leeft.

En ik hoef jou toch hopelijk niet uit te leggen dat ik ook wel weet dat D66 niet opgaat in Volt.

Maar een sterk Volt met kleine landelijke afdelingen is heel erg goed voor Europa. Dat negeren en oproepen tot afschaffing vind ik echt te makkelijk.
pi_216597804
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Maar een sterk Volt met kleine landelijke afdelingen is heel erg goed voor Europa. Dat negeren en oproepen tot afschaffing vind ik echt te makkelijk.
Ik denk dat we verschillen in wat we denken dat er goed is voor Europa. De richting van een Verenigde Staten van Europa is wat mij betreft een absoluut nachtmerriescenario, niet eens veel beter dan onder de voet gelopen worden door Rusland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')