quote:Trump bedigd als president
Donald Trump is voor de tweede keer bedigd als president van de Verenigde Staten. Hij werd direct daarna gefeliciteerd door nu oud-president Biden. Buiten het Capitol klonken saluutschoten om de machtswisseling te markeren.
Trump gebruikte twee bijbels voor de ceremonie: het exemplaar dat zijn voorganger Lincoln in 1861 bij zich had voor zijn inhuldiging en een die hij van zijn moeder cadeau had gekregen.
Het is pas de tweede keer dat een oud-president weet terug te keren naar het Witte Huis: de eerste keer dat dat gebeurde was in 1893 toen Grover Cleveland terugkeerde in het ambt.
Samenvatting van de decreten: Meer info vind je hierquote:Wereldleiders reageren op inauguratie Trump
De eerste wereldleiders hebben gereageerd op de bediging van Trump.
"Het vrede-door-kracht-beleid dat Trump heeft aangekondigd biedt een kans om het Amerikaanse leiderschap te versterken en een rechtvaardige vrede op de langere termijn te bereiken", schrijft de Oekraense president Zelensky op X.
De Duitse bondskanselier Scholz feliciteert Trump met zijn tweede ambtstermijn en benadrukt dat de VS een onmisbare bondgenoot is voor Duitsland. "Zoals altijd streven we naar een goede trans-Atlantische relatie. De Europese Unie is met 27 lidstaten en ruim 400 miljoen inwoners een sterke Unie", aldus Scholz.
De Isralische premier Netanyahu zegt naar de samenwerking met Trump uit te kijken. "Zodat we de resterende gijzelaars terug naar huis kunnen brengen en de militaire capaciteiten van Hamas vernietigen. Dan kan Gaza nooit meer een bedreiging voor Isral vormen", zegt Netanyahu.
Ook NAVO-baas Rutte heeft van zich laten horen. "Veel succes, president Trump. De NAVO kijkt ernaar uit om nauw met u samen te werken en de mondiale aandachtspunten aan te pakken
Zomaar wat anders:quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden.
Laten we eens kijken bij Obama
-Warren Buffett
-Oprah Winfrey
-Bill Gates
-George Soros
Wat deden die daar?
I know.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomaar wat anders:
Trump zijn minister van financin komt bij Soros vandaan.
Klein wereldje.
Ziejewel. Trump is ook WEF!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomaar wat anders:
Klein wereldje.
Ze kennen elkaar allemaal.quote:
Het alleen strekken van de arm zegt weinig.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:45 schreef Ludachrist het volgende:
Jeetje zeg, strekken jullie nooit je arm ofzo.
De proudboys doen dit ook. Zie onder een filmpje van de proudboys met een inzetje van Musk. Valt echt niet te ontkennen hoor dit.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja begint die Hitlergroet dan ook met je hand op je hart?
Nooit zo goed op gelet eigenlijk.
Niet met je schouders zo scheef als dit. En niet met je hand open naar boven zoals hier. En niet met de woorden: my hearth goes out to you. (of iets in die richting wat die zei)quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Het alleen strekken van de arm zegt weinig.
De vraag is hoe de Hitler groet correct uitgevoerd dient te voeren.
Wie zou dit kunnen duiden?
Verderop is een vergelijking tussen Hitler en Musk geplaatst.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Het alleen strekken van de arm zegt weinig.
De vraag is hoe de Hitler groet correct uitgevoerd dient te voeren.
Wie zou dit kunnen duiden?
Ik had dit nog niet gezien maar dit is letterlijk dezelfde "proud boys" groet.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De proudboys doen dit ook. Zie onder een filmpje van de proudboys met een inzetje van Musk. Valt echt niet te ontkennen hoor dit.
[ x ]
Bij een nazi-groet (de "Hitlergroet") hoort de rechterarm in een stijve, gestrekte houding omhoog te worden gebracht, meestal in een hoek van ongeveer 45 graden ten opzichte van het lichaam.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De proudboys doen dit ook. Zie onder een filmpje van de proudboys met een inzetje van Musk. Valt echt niet te ontkennen hoor dit.
[ x ]
Wat een leuke gekkerd is het ook h?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:59 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. Ik kijk nog eens goed. Evident dat het geen sociaal-darwinist is ofwel een nazi. Maar hij doet het er wel om.
Hij doet dit bewust zodat de hele wereld om hem babbelt.
iedereen is wef, clinton ook en biden is woke , die snuift teveel stikstofquote:
Link?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomaar wat anders:
Klein wereldje.
Dit. Dat hier 10 topics aan gewijd worden zegquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Bij een nazi-groet (de "Hitlergroet") hoort de rechterarm in een stijve, gestrekte houding omhoog te worden gebracht, meestal in een hoek van ongeveer 45 graden ten opzichte van het lichaam.
🔹 Schouders: Over het algemeen blijven de schouders recht en ontspannen. Er is geen specifieke vereiste dat ze overdreven strak of aangespannen moeten zijn.
🔹 Arm & Hand: De arm is gestrekt, en de hand is recht met de vingers bij elkaar en de duim langs de hand. De palm wijst naar beneden of schuin naar voren.
Hier van je eigen assistente. Dus niet het zelfde. Opgelost. Zo kan je je nu weer druk om iets anders gaan maken
Serieus? Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat die werelden door elkaar lopen.quote:
Ja. Overduidelijk hoor. Al twijfel ik wel of het proudboys zijn? Deze club heet Blood Tribe. De leider is trouwens een Duitserquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik had dit nog niet gezien maar dit is letterlijk dezelfde "proud boys" groet.
Wat hij er bij zegt is niet zo relevant, ben wel benieuwd naar zijn connectie met die groep.
Misschien gaan we meer van zijn ware gezicht zien.
En wat moet Elon met dit clubje?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Overduidelijk hoor. Al twijfel ik wel of het proudboys zijn? Deze club heet Blood Tribe. De leider is trouwens een Duitser![]()
Fragment komt trouwens uit dit filmpje (vanaf 10:00)
Bekijk deze YouTube-video
Wel tenenkrommend hoor als je dat hele filmpje kijktAls er iemand langskomt schreeuwen ze NIGGER, FAGGOT of JEW
![]()
Veel meer komt er niet uit
Ik ben blij dat ik niet meegelezen hebquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:11 schreef Richestorags het volgende:
Dit. Dat hier 10 topics aan gewijd worden zeg
Het begint echt een soort omgekeerd BNW topic te worden.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet meegelezen heb
Moet je hem vragen. Ik begrijp het ook niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En wat moet Elon met dit clubje?
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
Het was gewoon tering autistisch en onhandig van Musk, maar ik geloof echt niet dat hij de intentie had om daadwerkelijk ook een hitlergroet te doen.
Dat is een aanwijzing dat maybe mensen gewoon 2 compleet losstaande puzzelstukjes met elkaar aan het verbinden zijn. Elon is een megarijk, groot verwend kind dat droomt van zoveel mogelijk tech, ruimte, macht en roem, niet n of andere gemaskerde Nazi uit backwater Alabama.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Moet je hem vragen. Ik begrijp het ook niet.
Protoge van Soros ook nog.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat die werelden door elkaar lopen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scott_Bessent
https://www.forbes.com/si(...)onfirmation-hearing/
[ x ]
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:14 schreef Richestorags het volgende:
Het begint echt een soort omgekeerd BNW topic te worden.
Nws hoort complot vrij te zijnquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het begint echt een soort omgekeerd BNW topic te worden.
Heeft Musk het toch voor elkaar dat heel wat wappies van de andere kant worden ontmaskerd. Want als het Musk betreft, mogen we wel met de meest wilde, ongefundeerde claims aan komen.quote:
Heerlijk ja, mensenlevens kapot makenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:25 schreef Confetti het volgende:
Op CNN zie ik wat letterlijk huilende advocaten die dan weer met droge ogen beweren dat het uitzetten van illegalen echt niet oke is. Dat het duur is, gezinnen kapotmaakt etc etc.
Heerlijk.
Viesmad. Als Europa zich beter had voorbereid op een onafhankelijke koers, was 4 jaar Trump een soort van entertainment geweest. Nu worden we zelf iets te veel met onze eigen laksheid door de oranje buffoon geconfronteerd.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:25 schreef Confetti het volgende:
Op CNN zie ik wat letterlijk huilende advocaten die dan weer met droge ogen beweren dat het uitzetten van illegalen echt niet oke is. Dat het duur is, gezinnen kapotmaakt etc etc.
Heerlijk.
Wij zijn vooral gek dat we er al zo lang over praten.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat een leuke gekkerd is het ook h?
Is het dan goedkoop en maakt het gezinnen niet kapot?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:25 schreef Confetti het volgende:
Heerlijk.
Als jij mij op straat gooit als ik jouw huis inkom maak jij mij kapot? Ok.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heerlijk ja, mensenlevens kapot maken![]()
![]()
De tranen zijn heerlijk. Dat mensen zo ver heen zijn dat ze het concept van illegaliteit maar niet willen accepteren. Ze halen er uit wanhoop, om maar de oogkleppen niet af te doen, de meest idiote argumenten bij. Het is duur, onmenselijk, het zorgt voor langere wachttijden, meer rechtszaken etc etc etc. Knettergek zijn ze, en het is dan leuk te zien dat ze op televisie gaan huilen omdat ze niet om kunnen gaan met de waarheid dat een illegaal geen enkel recht heeft op verblijf in de VS.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heerlijk ja, mensenlevens kapot maken![]()
![]()
Wappies zoals deze bedoel je?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heeft Musk het toch voor elkaar dat heel wat wappies van de andere kant worden ontmaskerd. Want als het Musk betreft, mogen we wel met de meest wilde, ongefundeerde claims aan komen.
Mwah wee nie.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
Het was gewoon tering autistisch en onhandig van Musk, maar ik geloof echt niet dat hij de intentie had om daadwerkelijk ook een hitlergroet te doen.
"GEEN MENS IS ILLEGAAL!". Klopt, in 10.000 voor Christus bestond dit concept nog niet. Echter werd je toen gewoon met een bijl in 2en gespleten als je de grot van een ander groepje in liep.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
De tranen zijn heerlijk. Dat mensen zo ver heen zijn dat ze het concept van illegaliteit maar niet willen accepteren. Ze halen er uit wanhoop, om maar de oogkleppen niet af te doen, de meest idiote argumenten bij. Het is duur, onmenselijk, het zorgt voor langere wachttijden, meer rechtszaken etc etc etc. Knettergek zijn ze, en het is dan leuk te zien dat ze op televisie gaan huilen omdat ze niet om kunnen gaan met de waarheid dat een illegaal geen enkel recht heeft op verblijf in de VS.
Hij zegt van zichzelf dat hij Asperger heeft en bipolair is.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah wee nie.
Hij is geen echte autist hoor, dat kleeft een beetje aan hem omdat ie in "tech" zit en slim is. Dit is een mediagenieke man die goed door heeft wat ie doet en hoe krachtig beeld is.
Die rare move -heb zelf even in de spiegel geprobeerd- die oefen je thuis wel voordat je dat in het echt doet.
Ik ben er totaal niet tegen om het mensen zoals Musk moeilijker te maken zoveel macht en invloed te vergaren. Dat is niet gezond. Ik vertrouw alleen de motieven van de meesten hierin niet. Men duikt op details zoals dit.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wappies zoals deze bedoel je?
[ x ]
Dat kan. Hij zal zichzelf beter kennen dan ik hem ken.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij zegt van zichzelf dat hij Asperger heeft en bipolair is.
Zo goed verbergt hij dat niet eens.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Hij zal zichzelf beter kennen dan ik hem ken.
Maar dit lijkt mij geen gevalletje asperger. HIj is verbaal enorm behendig, kan goed praten, enorm extravert.
Hij lijkt mij meer een figuur zonder geweten. En dat verbergt ie wel goed.
Het typische van Asperger is dat ze meestal verbaal heel sterk zijn en ze kunnen in gezelschap ook best extravert zijn. Maar dan wel op een bizarre manier.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar dit lijkt mij geen gevalletje asperger. HIj is verbaal enorm behendig, kan goed praten, enorm extravert. Beschikt over enorm retorisch vermogen.
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:45 schreef phpmystyle het volgende:
Als je er over nadenkt. Een man die al 30 jaar successen boekt, miljarden verdient, maakt toch niet zulke fouten in een vlaag van spasme?
Hoeveel miljardairs zullen wel een sterk geweten hebben? Als je zo ver bent gekomen heb je ook wel beslissingen genomen waar anderen er bekaaid zijn afgekomen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar dit lijkt mij geen gevalletje asperger. HIj is verbaal enorm behendig, kan goed praten, enorm extravert. Beschikt over enorm retorisch vermogen.
We weten zeker dat het een anti-sociaal persoon is.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het typische van Asperger is dat ze meestal verbaal heel sterk zijn en ze kunnen in gezelschap ook best extravert zijn. Maar dan wel op een bizarre manier.
Ik weet niet of het een extravert is. Als ik zie hoeveel hij op X aanwezig is, is het geen echt gezelschap met mensen natuurlijk.
Klopt. Je moet over lijken willen gaan.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoeveel miljardairs zullen wel een sterk geweten hebben? Als je zo ver bent gekomen heb je ook wel beslissingen genomen waar anderen er bekaaid zijn afgekomen.
Mja, Trump 1 deporteerde in het drukste jaar iets van 250.000 illegalen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Viesmad. Als Europa zich beter had voorbereid op een onafhankelijke koers, was 4 jaar Trump een soort van entertainment geweest. Nu worden we zelf iets te veel met onze eigen laksheid door de oranje buffoon geconfronteerd.
Ja leuk hequote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
De tranen zijn heerlijk. Dat mensen zo ver heen zijn dat ze het concept van illegaliteit maar niet willen accepteren. Ze halen er uit wanhoop, om maar de oogkleppen niet af te doen, de meest idiote argumenten bij. Het is duur, onmenselijk, het zorgt voor langere wachttijden, meer rechtszaken etc etc etc. Knettergek zijn ze, en het is dan leuk te zien dat ze op televisie gaan huilen omdat ze niet om kunnen gaan met de waarheid dat een illegaal geen enkel recht heeft op verblijf in de VS.
Ik vind het geen knappe man. Ik gun hem een vakantie in de zon. Krijgt ie een gezond kleurtje van in zijn gezicht.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We weten zeker dat het een anti-sociaal persoon is.
Ik kan mij wel in hem herkennen, honger naar informatie, veel lezen, continu nieuws checken, geen behoefte aan smal talk. Alleen ik heb niet dat talent, retorische vermogen, en geld, en de lookes en likes
Oja, en ik ben wat empathischer.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah wee nie.
Hij is geen echte autist hoor, dat kleeft een beetje aan hem omdat ie in "tech" zit en slim is. Dit is een mediagenieke man die goed door heeft wat ie doet en hoe krachtig beeld is.
Die rare move -heb zelf even in de spiegel geprobeerd- die oefen je thuis wel voordat je dat in het echt doet.
Advocaten doen gewoon hun werk.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:25 schreef Confetti het volgende:
Heerlijk.
Of wat spraytanning gebruiken. Ik kan er ook geen kleur op krijgen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het geen knappe man. Ik gun hem een vakantie in de zon. Krijgt ie een gezond kleurtje van in zijn gezicht.![]()
Lukt hem zelfs niet op het resort bij Trump in Florida waar hij zoveel verblijft.
Jij mag dat vinden.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit vind ik toch echt zwaar autisme hoor.
Je kan het weird gedrag noemen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, sommigen begrijpen niet zo goed dat er best een klein verschil zit tussen het met enige tegenzin oplossen van een probleem, waarbij je ook echt nadenkt over dat probleem of het met volle teugen genieten hoe je het leven van duizenden mensen kapot maakt.quote:
Wie geniet daarvan dan?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:03 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, sommigen begrijpen niet zo goed dat er best een klein verschil zit tussen het met enige tegenzin oplossen van een probleem, waarbij je ook echt nadenkt over dat probleem of het met volle teugen genieten hoe je het leven van duizenden mensen kapot maakt.
Er is best iets fundamenteel mis met je wanneer je geniet van deportaties of het opsluiten van mensen wiens enige echte misdaad is dat ze ook een beetje een redelijk bestaan willen.
$ieg is een betere naam.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:06 schreef Ali_boo het volgende:
De Elon salute, de nieuwe crypto gem, wees er snel bij![]()
[ afbeelding ]
https://dexscreener.com/s(...)djrtndaetrcsdnxzpump
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan het weird gedrag noemen.
Maar autisten pik je er doorgaans gelijk uit.
Deze vent heeft meer sociale vaardigheden dan wie dan ook in dit topic.
Oh nee, iemand met een eigen mening! Die zich zorgen maakt over zaken. Ze moet haar bek houden!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:51 schreef Ali_boo het volgende:
1 Timothy 2:12
I allow no woman to teach or to have authority over men; she is to remain in quietness and keep silence
[ x ]
Ga toch weg. Elon musk is geen onschuldig jongetje dat onbedoeld alle aandacht op zich richtquote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:25 schreef Tengano het volgende:
Elon doet mij ook een beetje denken aan dat jongetje in de klas die de les iedere keer verstoort; die alle kinderen laat lachen en de meester daarmee boos maakt omdat alle aandacht ineens weg is en zijn les wordt verstoord.
En het jongetje zelf is, in al die chaos, het middelpunt van al die aandacht
Kun je mij svp vertellen waar ik het woord onschuldig of onbedoeld in mijn post gebruikt heb?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Ga toch weg. Elon musk is geen onschuldig jongetje dat onbedoeld alle aandacht op zich richt.
Ja,ik las het.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Achttien Amerikaanse staten stappen naar de rechter omdat de regering van Donald Trump niet langer automatisch het staatsburgerschap wil verlenen aan kinderen van migranten zonder verblijfsstatus.
Nu.nl.
Als we zo dom waren dan hadden we door samenwerking nooit zulke technologische stappen gemaakt dat we verder zouden komen met jou stenen bijl voorbeeld. Juist samenwerking heeft ons veel verder gebracht in technologische ontwikkelingen en in de laatste eeuw met een enorme toename van welvaart door internationale handel.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
"GEEN MENS IS ILLEGAAL!". Klopt, in 10.000 voor Christus bestond dit concept nog niet. Echter werd je toen gewoon met een bijl in 2en gespleten als je de grot van een ander groepje in liep.
Je vergelijkt Elon Musk met een kind verdorie.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kun je mij svp vertellen waar ik het woord onschuldig of onbedoeld in mijn post gebruikt heb?
Wel joh, voor de ophef, voor de clicks, de nieuwsberichten over hem. Zo'n groot moment heeft hij natuurlijk ook nog nooit gehad in zijn leven, en dan strak van de keta, dat kan je dan toch niet laten.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
Heb je veel ervaring met autisten? Want dan zou je weten dat sociale vaardigheden juist een groot probleem zijn bij deze mensen. Sociale vaardgheden die ze hebben zijn niet op een natuurlijke wijze 'gegroeid' zoals bij de normale meerderheid van de bevolking maar zijn vaak afgekeken van anderen en worden gebruikt om te maskeren dat iemand autistisch is. En dan pik je ze er ook niet zo makkelijk meer uit.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan het weird gedrag noemen.
Maar autisten pik je er doorgaans gelijk uit.
Deze vent heeft meer sociale vaardigheden dan wie dan ook in dit topic.
Je doet nu net alsof het een diehard autist is, die zonder begeleiding niet door het leven kan. Of bedoel je in 't algemeen?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb je veel ervaring met autisten? Want dan zou je weten dat sociale vaardigheden juist een groot probleem zijn bij deze mensen. Sociale vaardgheden die ze hebben zijn niet op een natuurlijke wijze 'gegroeid' zoals bij de normale meerderheid van de bevolking maar zijn vaak afgekeken van anderen en worden gebruikt om te maskeren dat iemand autistisch is. En dan pik je ze er ook niet zo makkelijk meer uit.
Ik zeg hier echt toch niks onredelijks over autisme. Sociale- en communicatieve vaardigheden zijn een behoorlijk probleem voor deze mensen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het een diehard autist is, die zonder begeleiding niet door het leven kan.
Nou nee, zo lees ik het helemaal niet. Hoe intelligenter, hoe beter mensen met autisme kunnen ‘maskeren’ en sociale vaardigheden afkijken en leren. Het kost ze vaak wel veel energie.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het een diehard autist is, die zonder begeleiding niet door het leven kan. Of bedoel je in 't algemeen?
Hij heeft licht autistische trekjes, net als Zuck. Maar die gasten hebben wel door hoe hun gekopieerde handelswijze genterpreteerd wordt.
algemeen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het een diehard autist is, die zonder begeleiding niet door het leven kan. Of bedoel je in 't algemeen?
Oh, observeren en patroonherkenning gaat de doorsnee autist juist weer prima af.quote:Hij heeft licht autistische trekjes, net als Zuck. Maar die gasten hebben wel door hoe hun gekopieerde handelswijze genterpreteerd wordt.
Als je dit gebaar gebruikt omdat je het afgekeken hebt van anderen dan zegt dat een hoop over de kringen waarin hij zich beweegt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb je veel ervaring met autisten? Want dan zou je weten dat sociale vaardigheden juist een groot probleem zijn bij deze mensen. Sociale vaardgheden die ze hebben zijn niet op een natuurlijke wijze 'gegroeid' zoals bij de normale meerderheid van de bevolking maar zijn vaak afgekeken van anderen en worden gebruikt om te maskeren dat iemand autistisch is. En dan pik je ze er ook niet zo makkelijk meer uit.
Denk het wel. Misschien nog in en comorbiditeit met wat anders.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed. Of hij echt autisme heeft? Geen idee.
Wie is de trekpop van wie he?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:45 schreef over_hedge het volgende:
Trump inauguratie topic. En het gaat alleen maar over of Elon een nazi en/of een autist is
Die stenen bijl is er ook gekomen door samenwerking en dat groepje in de grot werkte ook samen. Naarmate de technologie groeide, kon logischerwijs ook het aantal mensen groeien dat samenwerkte en daarmee weer de technologie.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we zo dom waren dan hadden we door samenwerking nooit zulke technologische stappen gemaakt dat we verder zouden komen met jou stenen bijl voorbeeld. Juist samenwerking heeft ons veel verder gebracht in technologische ontwikkelingen en in de laatste eeuw met een enorme toename van welvaart door internationale handel.
Tja iemand kan in klb een topic maken dat hij zijn teen gestoten heeft en binnen 15 post is het een links vs rechts topicquote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wie is de trekpop van wie he?
En een topic over Schoof zal hier ook over Wilders gaan.
Klopt hoor, fascisme is een spectrum. Daar kun je heel genuanceerd in zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:52 schreef Zoddie het volgende:
Op de socials wat ik een beetje volg, eigenlijk alleen Reddit, en zie ook nog wel wat af en toe van Twitter.
Gelooft men online heilig in dat het een hitlergroet was.
Maar online mensen drangen ook naar drama, die vinden dat heerlijk en kunnen roepen "Zie je wel?!"
Maar offline, ik ben langs meerdere collega's geweest en het erover gehad en het merendeel weten het niet echt, ze vinden het niet 100% een hitlergroet en hebben twijfels, willen de voordeel van de twijfel geven.
Inderdaad, we glijden weg.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:45 schreef over_hedge het volgende:
Trump inauguratie topic. En het gaat alleen maar over of Elon een nazi en/of een autist is
Jij slaat alle discussie dood door over fascisme te spreken.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Klopt hoor, fascisme is een spectrum. Daar kun je heel genuanceerd in zijn.
Volgende maand bij Joe Rogan.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:47 schreef Zoddie het volgende:
Het voelt alsof iemand hem uitgedaagd heeft om dat te doen.
Zo van "ik doe het, maar probeer het ook nog een beetje te verbergen."
Je hebt zeker nog nooit iemand ontmoet met zwaar autisme. Cringe heet dit.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo hebben anderen in dit topic nog nooit een echte fascist of nazi ontmoet.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog nooit iemand ontmoet met zwaar autisme. Cringe heet dit.
Als je iemand met een kind vergelijkt of kinderACHTIG noemt heb je het over gedrag of mate van ontwikkeling en niet over onschuld.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je vergelijkt Elon Musk met een kind verdorie.![]()
Kinderen zijn onschuldig.
Nee, meeste zijn ook al dood natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zo hebben anderen in dit topic nog nooit een echte fascist of nazi ontmoet.
Je zou verwachten dat mensen aan de macht juist mensen zoeken met bepaalde skills, niet of ze loyaal aan de president zijn. Dus geen wappie die Trump, maar wel een elitaire zelfverrijker. Alles voor de rijke mensen, de rest kan de tering krijgen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
I know.
Maar ik ga ervan uit dat hij o.a selecteert op loyaliteit.
Maar dat haalt mooi onderuit dat hij wappie zou zijn. Sommigen lijken dat te suggereren.
Lid van BRICS en NAVO?quote:
Of hij sluit aan bij hen. Wel onder voorwaarde dat het dan USA and BRICS heet.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lid van BRICS en NAVO?![]()
Hoe ziet Trump dat.
Anyway, gaat Trump dan 100% importtarieven leggen op Brazili en India?
Want dat zijn wl BRICS landen
Waarom zou een 4d schakende super-president feiten moeten kennen?quote:
Weet je, ik denk dat dat wel meevalt bij de rijkste man op aarde.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je iemand met een kind vergelijkt of kinderACHTIG noemt heb je het over gedrag of mate van ontwikkeling en niet over onschuld.
Dit is het gevaar van bejaarden op zo'n stoel zetten. Biden had tenminste nog een team om zich heen met kennis en ervaring. Beetje veel status quo wellicht.quote:
Better to live in a desert than with a quarrelsome and nagging wife. (Proverbs 21:19)quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh nee, iemand met een eigen mening! Die zich zorgen maakt over zaken. Ze moet haar bek houden!
Dat niet, maar Poetin is wel bereid om met Trump te pratenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:58 schreef Jippie het volgende:
Heeft Trump al een date met Poetin om over Oekrane re praten?
sterke leider ook.. ik mag die Putin welquote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat niet, maar Poetin is wel bereid om met Trump te praten
[ x ]
Ik moest even checken of dit wil echt de website was van het witte huisquote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:12 schreef recursief het volgende:
Check de website van het Witte Huis
Geen woorden voor
Mooi!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:12 schreef recursief het volgende:
Geen woorden voor
nicequote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:12 schreef recursief het volgende:
Geen woorden voor
Een episch filmpje wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:12 schreef recursief het volgende:
Geen woorden voor
Alsof je niet gay zou mogen zijn onder Trump.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:54 schreef Viesdik het volgende:
wtf is dit______________________________!!!!!!!!!!!!!
[ x ]
Wie heeft deze troll laten spreken?
nee!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof je niet gay zou mogen zijn onder Trump.
Sterke leider die iedereen op afstand houdt omdat hij nog steeds bang is besmet te worden door cojana (lol)quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:06 schreef Viesdik het volgende:
[..]
sterke leider ook.. ik mag die Putin wel
Dat is een bever. Muskusratten hebben een ander soort staart..quote:
Doet een beetje aan Dallas of Dynasty denken.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:12 schreef recursief het volgende:
Geen woorden voor
een kerkdienstquote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:54 schreef Viesdik het volgende:
wtf is dit______________________________!!!!!!!!!!!!!
[ x ]
Wie heeft deze troll laten spreken?
Ziet eruit als de Gooische Vrouwen-filter van Linda.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 23:45 schreef mootie het volgende:
Hoeveel filters zijn er over Melania gegooid.
Zou ook niet misstaan in een AI picture gallery op de FPquote:Op dinsdag 21 januari 2025 23:45 schreef mootie het volgende:
Ik vind het echt een hele onaantrekkelijke vrouw. Zo koud en nepquote:Op dinsdag 21 januari 2025 23:45 schreef mootie het volgende:
Hij heeft wel gelijk; de VS gaat niet 25% meer betalen voor grondstoffen uit Canada.quote:
Zou best kunnen.quote:
In Nederland behaalt geen enkele partij de meerderheid, waardoor je altijd met coalities zit.quote:Op woensdag 22 januari 2025 04:52 schreef Bassie48 het volgende:
De reden dat veel mensen pro-Trump zijn, is dat hij daadwerkelijk en zichtbaar dingen uitvoert op dingen waar de gemiddelde persoon waarde in ziet in plaats van oeverloos praten, concessies doen en met halfslachtige maatregelen komen die links of rechts niets oplossen.
Het lijkt mij als Nederlander heerlijk: je stemt en de nieuwe leider komt binnen 1 uur na aantreden met nieuwe decreten die ingaan op de wensen van het volk. In Nederland wordt eerst 6 maanden oeverloos onderhandeld, allerlei incapabele en debiele politici proberen ons wijs te maken dat de ander moeilijk doet, dan komt er een akkoord en iedereen begrijpt meteen dat de problemen niet zullen worden opgelost.
Men is de moderne politiek gewoon helemaal beu. Dat is ook de reden dat veel voormalig democraten in Amerika nu ineens op Trump hebben gestemd. Ik ben zelf geen Trump fan, maar ik kan de verleiding van iemand in de politiek die daadwerkelijk actie bij zijn woord voegt zeker begrijpen.
Allemaal waar maar toch ............quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Nederland behaalt geen enkele partij de meerderheid, waardoor je altijd met coalities zit.
Dat heb je in de VS niet.
Daar loopt de president enkel het risico dat hij niet in alle huizen de meerderheid heeft.
Trump heeft die op dit moment wel. Dus die kan nu voorwaarts stomen. Dat kan over 2 jaar weer anders zijn.
Wat een verschil is tussen Trump en andere presidenten is, is dat Trump doet aan zelfverheerlijking.
Als je kijkt naar zijn prestaties: onder Obama zijn veel meer illegalen gedeporteerd dan onder Trump 1.
Maar Trump verspreidt gewoon leugens over zijn voorgangers en blaast zijn eigen prestaties op.
En zijn achterban slikt dat als zoete koek.
Misschien is dementie een vereiste in de VS om president te worden?quote:
Maar toch wat?quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:18 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Allemaal waar maar toch ............
Amen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:54 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Better to live in a desert than with a quarrelsome and nagging wife. (Proverbs 21:19)
Ja, stel je voor dat de president wordt tegengesproken.quote:
Vrouwen mogen de rol van priester in het geheel niet vervullen. Ook niet de rol van dominee of pastoor.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat de president wordt tegengesproken.
En een priester een zeurende vrouw noemen
Vertel eens? Waarom zie jij alles zo zwart-wit? Ik bijvoorbeeld zie de aantrekkelijke kanten van Trump (heb ik hiervoor aangegeven) en tegelijkertijd vind ik hem "niet ok".quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar toch wat?
Wat is het dan precies dat juist deze president die aantrekkingskracht heeft, terwijl je geen fan van hem bent?
In feite geldt voor Trump wat voor alle presidenten geldt: als ze de meerderheid hebben in alle huizen kunnen ze voorwaarts stomen.
En dat doen ze in de meeste gevallen ook.
Obama jaagde ook in een sneltreinvaart al zijn plannen erdoor zolang dat kon.
Jij maakt mij niet wijs dat jij 100% volgens de bijbel leeft.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Vrouwen mogen de rol van priester in het geheel niet vervullen. Ook niet de rol van dominee of pastoor.
Daar is de Bijbel heel duidelijk in.
Dat sommige kerken - inclusief sommige Pinkstergemeenten - dat toch toestaan, sommige kerken hebben zelfs een regenboogvlag op hun kerk staan of huwen homoseksuelen - wil nog niet zeggen dat God dit toestaat.
Ik vind het prima dat de president wordt tegengesproken. Of Trump werkelijk een goede president wordt is nog maar afwachten, misschien wordt hij wel een heel ellendig figuur. Tot dusver zit hij er een dag, dus conclusies kan ik nog niet trekken.
Kritiek moet altijd mogelijk zijn. Zeker ook op de president. Censuur vind ik helemaal niets.
Alleen een vrouw hoort geen leidende rol te vervullen in het Huis des Heeren. Dat is een gebod des Heeren en zo te vinden in de Bijbel. Dat is alles.
In een andere rol, had deze vrouw wel degelijk kritiek kunnen leveren op de president. Ik denk dat ik ook nog kritiek ga leveren op Trump in de toekomst, zoals over Panama, Canada, Groenland bijvoorbeeld. Trump is zeker geen heilige.
Er is maar een Heilige en dat is de Heere Jezus.
Omdat het alternatief veel erger is.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Vertel eens? Waarom zie jij alles zo zwart-wit? Ik bijvoorbeeld zie de aantrekkelijke kanten van Trump (heb ik hiervoor aangegeven) en tegelijkertijd vind ik hem "niet ok".
De meeste Amerikaanse christenen vinden Trump "geen man van God" (to put it mildly) toch hebben ze massaal op hem gestemd. Rara, hoe kan dat?
Je hebt geen aantrekkelijke kant van Trump genoemd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Vertel eens? Waarom zie jij alles zo zwart-wit? Ik bijvoorbeeld zie de aantrekkelijke kanten van Trump (heb ik hiervoor aangegeven) en tegelijkertijd vind ik hem "niet ok".
De meeste Amerikaanse christenen vinden Trump "geen man van God" (to put it mildly) toch hebben ze massaal op hem gestemd. Rara, hoe kan dat?
Doe ik ook niet, ik probeer het wel, het lukt me niet erg.quote:Op woensdag 22 januari 2025 06:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij maakt mij niet wijs dat jij 100% volgens de bijbel leeft.
Wie ben jij dan om een vrouwelijke priester de maat te nemen.
Zie post #140quote:Op woensdag 22 januari 2025 06:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt geen aantrekkelijke kant van Trump genoemd.
Dat noemt men met je tijd meegaan. Vrouwen mochten vroeger ook niet stemmen. In veel landen mogen ze zelfs niet naar school. En kijk nu eens.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Vrouwen mogen de rol van priester in het geheel niet vervullen. Ook niet de rol van dominee of pastoor.
Daar is de Bijbel heel duidelijk in.
Dat sommige kerken - inclusief sommige Pinkstergemeenten - dat toch toestaan, sommige kerken hebben zelfs een regenboogvlag op hun kerk staan of huwen homoseksuelen - wil nog niet zeggen dat God dit toestaat.
Ik vind het prima dat de president wordt tegengesproken. Of Trump werkelijk een goede president wordt is nog maar afwachten, misschien wordt hij wel een heel ellendig figuur. Tot dusver zit hij er een dag, dus conclusies kan ik nog niet trekken.
Kritiek moet altijd mogelijk zijn. Zeker ook op de president. Censuur vind ik helemaal niets.
Alleen een vrouw hoort geen leidende rol te vervullen in het Huis des Heeren. Dat is een gebod des Heeren en zo te vinden in de Bijbel. Dat is alles.
In een andere rol, had deze vrouw wel degelijk kritiek kunnen leveren op de president. Ik denk dat ik ook nog kritiek ga leveren op Trump in de toekomst, zoals over Panama, Canada, Groenland bijvoorbeeld. Trump is zeker geen heilige.
Er is maar een Heilige en dat is de Heere Jezus.
Ze hebben ook pedo's als priesters, dus hypocrisie is in die cirkels niet zo vreemd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De bijbel is niet Gods woord maar een verzameling geschriften van voornamelijk onbekende schrijvers met onbekende achtergronden en motieven. Sommigen menen dat die personen goddelijk genspireerd zouden zijn (via de Heilige Geest oid) maar ook dat weten we niet. De status van de Bijbel als 'bron van alle wijsheid en waarheid' is dus dubieus.quote:Op woensdag 22 januari 2025 06:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, ik probeer het wel, het lukt me niet erg.
Maar ik pretendeer ook niets verder en ik ben ook geen priester. Ik zou inderdaad geen priester kunnen zijn omdat ik veel te weinig van de Bijbel weet en geen goed Christen ben momenteel. Verder ambieer ik die functie ook niet.
Het staat gewoon in de Bijbel, Wantie. Dat is alles. Ik heb de Bijbel niet geschreven, het is niet mijn woord, maar Gods Woord. Het zal er ongetwijfeld niet voor niets staan. God is alwetend, ik niet.
Als dit, als dat...quote:Op woensdag 22 januari 2025 06:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Omdat het alternatief veel erger is.
Kamala en Biden kiezen in hun beleid heel duidelijk tegen God, tegen de Bijbel en dat baart Christenen zorgen. Als Biden/Kamala gewoon iets minder woke waren geweest en iets normaler hadden gedaan had Trump waarschijnlijk verloren.
De Democraten zijn gewoon het spoor bijster geraakt. Onder Obama waren zaken nog redelijk normaal. Toen kon ik de Democraten ook best pruimen.
Daar staat niets dat niet van toepassing is op elke president van de VS. En zoals ik al aangaf: andere presidenten presteerden beter..quote:
Je bent geen goed christen, je weet te weinig van de bijbel, maar je neemt wl een priester de maat omdat ze vrouw is ..quote:Op woensdag 22 januari 2025 06:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, ik probeer het wel, het lukt me niet erg.
Maar ik pretendeer ook niets verder en ik ben ook geen priester. Ik zou inderdaad geen priester kunnen zijn omdat ik veel te weinig van de Bijbel weet en geen goed Christen ben momenteel. Verder ambieer ik die functie ook niet.
Het staat gewoon in de Bijbel, Wantie. Dat is alles. Ik heb de Bijbel niet geschreven, het is niet mijn woord, maar Gods Woord. Het zal er ongetwijfeld niet voor niets staan. God is alwetend, ik niet.
Maar het is 100x beter dan hoe de Nederlandse politiek geregeld is met besluiteloosheid, ineffectiviteit en maandenlang gezeur als resultaat,quote:Op woensdag 22 januari 2025 06:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar staat niets dat niet van toepassing is op elke president van de VS. En zoals ik al aangaf: andere presidenten presteerden beter..
Tuurlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2025 06:33 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar het is 100x beter dan hoe de Nederlandse politiek geregeld is met besluiteloosheid, ineffectiviteit en maandenlang gezeur als resultaat,
Dat heb je in de VS ook.quote:Op woensdag 22 januari 2025 06:33 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar het is 100x beter dan hoe de Nederlandse politiek geregeld is met besluiteloosheid, ineffectiviteit en maandenlang gezeur als resultaat,
Niet de opzet van Trump in ieder geval.quote:Op woensdag 22 januari 2025 06:56 schreef Vostok het volgende:
Ik vraag me af hoe lang Trump het gaat volhouden? Straks neemt Vance het stokje over. Of dat was de hele opzet.
Dat zal natuurlijk verschillen per stroming, sommigen zijn modern anderen conservatief. Dat zie je bij andere religies ook.quote:Op woensdag 22 januari 2025 06:17 schreef zuco het volgende:
[..]
Dat noemt men met je tijd meegaan. Vrouwen mochten vroeger ook niet stemmen. In veel landen mogen ze zelfs niet naar school. En kijk nu eens.
De bijbel is al heel oud, misschien moet men die eens aanpassen aan deze tijd.
Waarom zou Trump het niet vier jaar volhouden?quote:Op woensdag 22 januari 2025 06:56 schreef Vostok het volgende:
Ik vraag me af hoe lang Trump het gaat volhouden? Straks neemt Vance het stokje over. Of dat was de hele opzet.
Leeftijd?quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal natuurlijk verschillen per stroming, sommigen zijn modern anderen conservatief. Dat zie je bij andere religies ook.
[..]
Waarom zou Trump het niet vier jaar volhouden?
Het heeft niets te maken met 'de libs ownen' maar met goed beleid willen voeren en dat hebben de Democraten alles behalve gedaan. Dit vindt de Amerikaanse burger ook en dus komt er een nieuwe regering. Dat is immers hoe een democratie werkt.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:09 schreef BBach het volgende:
Hitlergroet en transgender geneuzel ter zijde. Bizar hoe 'de gewone man' dit toejuicht en in de veronderstelling is dat een bende miljardairs zal uitkijken voor hun welzijn. Alles om de libs te ownen en intussen heil zien in verhoging van de medicatieprijzen, RTO (wie wint daarmee? Of zouden de gehuurde office buildings wat te leeg staan voor de vastgoedvrienden?), besparen op de overheidsuitgaven, maar dan AI proberen centraliseren at the tune of 500 miljard (in handen van een oligarchie...). Allemaal goed voor de gewone man. En nog even verwijzen naar de Bijbel. Wat een tijd.
Dat kan, maar hij is een stuk scherper dan Biden. En volgens velen uit de linkerhoek was er helemaal niets aan de hand met Biden en alle opmerkingen over zijn overduidelijke dementie-achtige momenten slechts 'haat' van rechts. Dit hield men drie jaar lang vol.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leeftijd?
Hij is nu de oudste president ooit die aan zijn termijn begint.
Waarom wel. Er kan van alles gebeuren, het is tenslotte een bejaarde.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal natuurlijk verschillen per stroming, sommigen zijn modern anderen conservatief. Dat zie je bij andere religies ook.
[..]
Waarom zou Trump het niet vier jaar volhouden?
quote:Jan 21 (Reuters) - U.S. President Donald Trump on Tuesday pardoned Silk Road founder Ross Ulbricht, who was sentenced to life in prison for running an underground online marketplace where drug dealers and others conducted over $200 million in illicit trade using bitcoin.
The Republican president made good on a campaign pledge to free Ulbricht, 40, who was arrested in 2013 and sentenced in 2015 in what became a landmark U.S. prosecution launched only a few years after the emergence of the popular cryptocurrency.
"The scum that worked to convict him were some of the same lunatics who were involved in the modern day weaponization of government against me," Trump said in a post on his social media platform Truth Social.
Trump said the pardon was "full and unconditional.", adding he called Ulbricht's mother to break the news to her on Tuesday.
Ulbricht has been imprisoned at a federal prison in Arizona, and his attorney said he was hopeful Ulbricht would be released shortly.
https://www.reuters.com/w(...)g-scheme-2025-01-22/
Je hebt nog niet gehoord dat Trump denkt dat Spanje een lid van brics is. Erg scherp hoor.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan, maar hij is een stuk scherper dan Biden.
Scherper?quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan, maar hij is een stuk scherper dan Biden. En volgens velen uit de linkerhoek was er helemaal niets aan de hand met Biden en alle opmerkingen over zijn overduidelijke dementie-achtige momenten slechts 'haat' van rechts. Dit hield men drie jaar lang vol.
Pas na het ontluisterende optreden van Biden in het debat met Trump, wilde men schoorvoetend erkennen dat 'Grandpa Joe' misschien niet de meest geschikte presidentskandidaat was.
Je leidt af van het oorspronkelijke verhaal.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan, maar hij is een stuk scherper dan Biden. En volgens velen uit de linkerhoek was er helemaal niets aan de hand met Biden en alle opmerkingen over zijn overduidelijke dementie-achtige momenten slechts 'haat' van rechts. Dit hield men drie jaar lang vol.
Pas na het ontluisterende optreden van Biden in het debat met Trump, wilde men schoorvoetend erkennen dat 'Grandpa Joe' misschien niet de meest geschikte presidentskandidaat was.
Het valt in het niet met de waslijst aan echt zware criminelen die door Biden zijn ontzien van de doodstraf.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:17 schreef Vostok het volgende:
Nog een crimineel op vrije voeten.
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, dat kan.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je leidt af van het oorspronkelijke verhaal.
Er kan natuurlijk op zo’n hoge leeftijd van alles gebeuren in 4 jaar.
Correct.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Scherper?
Denkende dat Spanje lid is van de NAVO en BRICS?
Daarnaast is Biden ongeveer 4 jaar ouder dan Trump.
We weten niet hoe scherp Trump nog is over een paar jaar.
Of hij dan berhaupt nog leeft.
Bij Biden dacht men ook dat die zijn termijn niet zou halen.
Dat is wel gelukt. Vraag niet hoe.
Dat zegt verder niets over Trump, maar die is ook al 78.
Een leeftijd waarop de kans groter is dat je iets overkomt dan op je 40e.
Zo gek is het dus niet dat mensen nadenken over hoe de opvolging er uit ziet.
Maar net zo min als dat Biden destijds president is geworden in Kamala om het zadel te helpen denk ik niet dat het de opzet is om Vance via Trump president te maken.
Inderdaad geen goede kerkdienst. Ik weet niet hoe God denkt want ik geloof alleen maar in mijzelf en de wetenschap maar ik kan mij niet voorstellen dat Hij Zijn schepping zo cultureel misbruikt wil zien.quote:Op zijn tweede dag als president van de Verenigde Staten, heeft Donald Trump letterlijk een preek gekregen. "Ontferm u over de mensen in dit land die bang zijn", zei bisschop Mariann Edgar Budde tijdens een gebedsdienst. "Er zijn kinderen die homo, lesbisch of transgender zijn en momenteel voor hun leven vrezen", vervolgde ze.
De Amerikaanse president zat samen met zijn vicepresident J.D. Vance op de eerste rij tijdens de preek van bisschop Mariann Edgar Budde. De gebedsdienst in de Washington National Cathedral was de laatste officile activiteit rondom zijn inauguratie.
'Geen goede dienst'
Trump zei na afloop van de gebedsdienst dat die 'niet al te opwindend' was. "Ik vond het geen goede dienst", zei hij vanuit het Witte Huis tegen verslaggevers. "Ze kunnen veel beter."
Haha, nou. Trump zal zich zeker ontfermen over migranten. Alles wat illegaal en crimineel is wordt uit het land gezet. En ook bestaat er niet zoiets als kinderen die transgender zijn. Het menselijk geslacht is door de natuur bepaald en onveranderlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:27 schreef Bassie48 het volgende:
Preek voor Trump tijdens gebedsdienst: ontferm u over migranten en lhbtiq+'ers
Bron
[..]
Inderdaad geen goede kerkdienst. Ik weet niet hoe God denkt want ik geloof alleen maar in mijzelf en de wetenschap maar ik kan mij niet voorstellen dat Hij Zijn schepping zo cultureel misbruikt wil zien.
Mwa nee, niet helemaal. Trump kan leuk wat presidentile regels bedenken, maar als een staat zich beroept op de statelijke wetten gaat het hele feest niet door. Alsof Californi, een staat met de 6e grootste economie ter wereld, zich in de voeten laat schieten door een clown in Washington. Die hebben dat de afgelopen maanden keurig dichtgetimmerd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:40 schreef asco het volgende:
Mooi om te zien dat er vanaf dag 1 besluiten worden genomen en daar ook naar wordt gehandeld.
Dit in tegenstelling tot de EU waar ze jaren hebben vergaderd over hoeveel watt een stofzuiger mag verbruiken.
ticketje naar de hel voor deze vrouwquote:Op woensdag 22 januari 2025 07:27 schreef Bassie48 het volgende:
Preek voor Trump tijdens gebedsdienst: ontferm u over migranten en lhbtiq+'ers
Bron
[..]
Inderdaad geen goede kerkdienst. Ik weet niet hoe God denkt want ik geloof alleen maar in mijzelf en de wetenschap maar ik kan mij niet voorstellen dat Hij Zijn schepping zo cultureel misbruikt wil zien.
Ah, de Europese gedachte, meteen focussen op wat niet kan.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa nee, niet helemaal. Trump kan leuk wat presidentile regels bedenken, maar als een staat zich beroept op de statelijke wetten gaat het hele feest niet door. Alsof Californi, een staat met de 6e grootste economie ter wereld, zich in de voeten laat schieten door een clown in Washington. Die hebben dat de afgelopen maanden keurig dichtgetimmerd.
Als je op basis van oa. arbeidsmigratie een extreem goed lopende economie hebt en er komt iemand die dat wil slopen met deportaties en andere gekkigheid doe je er inderdaad heel verstandig aan om dat een stapje voor te zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:48 schreef asco het volgende:
[..]
Ah, de Europese gedachte, meteen focussen op wat niet kan.![]()
Prachtig.
Dan gaat niet alles lukken, prima joh.
Mijn oma is ook rond de 80, en als we het met haar hebben over haar gezondheid en de toekomst vinden we het ook altijd belangrijk even naar Biden te verwijzen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oftewel, wie transgender is, is onveranderlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, nou. Trump zal zich zeker ontfermen over migranten. Alles wat illegaal en crimineel is wordt uit het land gezet. En ook bestaat er niet zoiets als kinderen die transgender zijn. Het menselijk geslacht is door de natuur bepaald en onveranderlijk.
Volgens mij begrijp je hem niet helemaal.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:48 schreef asco het volgende:
[..]
Ah, de Europese gedachte, meteen focussen op wat niet kan.![]()
Prachtig.
Dan gaat niet alles lukken, prima joh.
Arbeidsmigratie mag gewoon, alleen niet illegaal.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je op basis van oa. arbeidsmigratie een extreem goed lopende economie hebt en er komt iemand die dat wil slopen met deportaties en andere gekkigheid doe je er inderdaad heel verstandig aan om dat een stapje voor te zijn.
Het woord 'transgender' geeft juist blijk van een verandering: transgender. En tevens zijn zij niet onveranderlijk, want de groep 'detransitioners' (kortom, iemand die de initieel gewenste veranderingen ongedaan wilt maken) wordt steeds groter.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oftewel, wie transgender is, is onveranderlijk.
Ontzien van de doodstraf maar alsnog levenslang vast blijven zitten.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt in het niet met de waslijst aan echt zware criminelen die door Biden zijn ontzien van de doodstraf.
[..]
Ja, dat is heel erg allemaal en daarom moeten we het verbieden, dan is het er niet meer. En we hebben er zoveeeeel last van allemaal.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Arbeidsmigratie mag gewoon, alleen niet illegaal.
[..]
Het woord 'transgender' geeft juist blijk van een verandering: transgender. En tevens zijn zij niet onveranderlijk, want de groep 'detransitioners' (kortom, iemand die de initieel gewenste veranderingen ongedaan wilt maken) wordt steeds groter.
Dat klopt. Daar ging het ook niet om.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou je dat met hele zware criminelen doen? Het is simpelweg onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ontzien van de doodstraf maar alsnog levenslang vast blijven zitten.
Alleen barbaarse landen als Iran Rusland en China hebben nog een doodstraf en de VS onder Trump.
Met deze opmerking suggereer je dat alleen Trump de doodstraf handhaaft...quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:11 schreef Basp1 het volgende:
Alleen barbaarse landen als Iran Rusland en China hebben nog een doodstraf en de VS onder Trump.
zoveel zelfgenoegzaamheid, very cringequote:Op woensdag 22 januari 2025 08:13 schreef NoXia het volgende:
[..]
Mevrouw is sowieso zelf een homo
[ afbeelding ]
Groepen als Aziatische Amerikanen, blanke Amerikanen en Joden worden gediscrimineerd in de VS. Dat is simpelweg een feit. Als er in menig bedrijf beleid wordt gevoerd om 'mensen van kleur' voor te trekken of subsidies uit te delen op basis van etniciteit, waarbij blanke mensen per wet worden uitgesloten is dit discriminatie.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Wtf, Trump die het heeft over de discriminatie en achterstellen van de witte man.![]()
Het zijn allemaal alleen maar populistische praatjes.
Waar dan wel om?quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat klopt. Daar ging het ook niet om.
Echt hoor. Je snapt zelf ook wel dat dit in het niet valt bij de discriminatie waar zwarte mensen in de VS mee te maken hebben gehad?quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Groepen als Aziatische Amerikanen, blanke Amerikanen en Joden worden gediscrimineerd in de VS. Dat is simpelweg een feit. Als er in menig bedrijf beleid wordt gevoerd om 'mensen van kleur' voor te trekken of subsidies uit te delen op basis van etniciteit, waarbij blanke mensen per wet worden uitgesloten is dit discriminatie.
Vind je dat ook als ze mensen met een beperking aantrekken? Dat dit discriminatie is?quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Groepen als Aziatische Amerikanen, blanke Amerikanen en Joden worden gediscrimineerd in de VS. Dat is simpelweg een feit. Als er in menig bedrijf beleid wordt gevoerd om 'mensen van kleur' voor te trekken of subsidies uit te delen op basis van etniciteit, waarbij blanke mensen per wet worden uitgesloten is dit discriminatie.
Biden was er in ieder geval faliekant tegen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:21 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Met deze opmerking suggereer je dat alleen Trump de doodstraf handhaaft...
De doodstraf bestond daar al sinds mensenheugenis..
En waarom zou dat moeten worden vergeleken? Momenteel worden op universiteiten en in het bedrijfsleven Aziaten en blanken gediscrimineerd daar.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Echt hoor. Je snapt zelf ook wel dat dit in het niet valt bij de discriminatie waar zwarte mensen in de VS mee te maken hebben gehad?
Dat als je de beste economie ter wereld hebt wat grotendeels gestoeld is op o.a. arbeidsmigranten je niet door een passant in Washington je wetten laat aanmeten die nadelig zijn voor de welvaart in de staat. Kun je symbolische soldaten bij de grens zetten, maar dat gaat niet boven wetten in een staat.quote:
Maar dat komt door transgenders en de DEI? Ik snap de link verder niet zo.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En waarom zou dat moeten worden vergeleken? Momenteel worden op universiteiten en in het bedrijfsleven Aziaten en blanken gediscrimineerd daar.
Ze preekte over de onbaatzuchtige Liefde van God die door al onze eigen beperkte grenzen heen gaat, iets wat Trump, die alleen van zichzelf houdt, nooit zal kunnen begrijpen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:00 schreef poemojn het volgende:
Mooi hoe ze Leviticus 19 actueel maakt voor Trump en regering. Er wordt nu al door de Republikeinen opgeroepen haar te deporteren, omdat ze preekte op een manier die hen niet aanstaat.
Dus in feite klopt de term niet.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Het woord 'transgender' geeft juist blijk van een verandering: transgender. En tevens zijn zij niet onveranderlijk, want de groep 'detransitioners' (kortom, iemand die de initieel gewenste veranderingen ongedaan wilt maken) wordt steeds groter.
Tegen, maar heeft niks afgeschaft..quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Biden was er in ieder geval faliekant tegen.
The renewed use of the death penalty, announced by executive order signed on his first day in office, comes just after former President Biden and his Department of Justice moved to restrict the federal death penalty.
Volgens Trump ben je een mannetje, of een vrouwtje. Transgender bestaat dan niet meer. Problem solved.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus in feite klopt de term niet.
Verder moet uiteraard goed gekeken worden of iemand wel of niet transgender is.
Waar blijft het ei decreet van Trump die zou hij toch goedkoper maken. Over stemmen winnen gesproken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:52 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tegen, maar heeft niks afgeschaft..
Zo kan ik ook stemmen winnen...
Dat doen ze allemaal.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar blijft het ei decreet van Trump die zou hij toch goedkoper maken. Over stemmen winnen gesproken.
Er schijnen mensen te zijn die willen dat de democratie in de vorm zoals Nederland en de EU hanteren, gehandhaafd blijft. Oeverloze debatten over belangrijke onderwerpen, oeverloze debatten over onderwerpen die het volk geen bal interesseren, onopgeloste problemen na onopgeloste problemen die onopgelost blijven. Zwakke ideologie en nul komma nul gezond verstand. Dat dit onhoudbaar is, snappen ze ook niet.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:40 schreef asco het volgende:
Mooi om te zien dat er vanaf dag 1 besluiten worden genomen en daar ook naar wordt gehandeld.
Dit in tegenstelling tot de EU waar ze jaren hebben vergaderd over hoeveel watt een stofzuiger mag verbruiken.
Genoeg politici die dit soort banale leugens niet vertellen en vooral proberen een beeld te schetsen over wat haalbaar is. Trump is wat dat betreft wel een buitencategorie leugenaar. Maar van een veroordeeld crimineel kun je ook bitter weinig verwachten qua integriteit.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:04 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat doen ze allemaal.
Alles roepen tijdens verkiezingen en daarna de keutel intrekken..
Je hebt niet ongelijk. Het is een tandeloze, stuurloze, inspiratieloze bedoening hier.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:06 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Er schijnen mensen te zijn die willen dat de democratie in de vorm zoals Nederland en de EU hanteren, gehandhaafd blijft. Oeverloze debatten over belangrijke onderwerpen, oeverloze debatten over onderwerpen die het volk geen bal interesseren, onopgeloste problemen na onopgeloste problemen die onopgelost blijven. Zwakke ideologie en nul komma nul gezond verstand. Dat dit onhoudbaar is, snappen ze ook niet.
Voor de meeste wetten heb je 60 stemmen in de Senaat nodig, zolang de filibuster nog bestaat.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:52 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tegen, maar heeft niks afgeschaft..
Zo kan ik ook stemmen winnen...
Het is 1 van de best functionerende democratien ter wereld. Vrijwel elk tijdperk op iedere andere plek ter wereld was minder veilig, welvarend en gelukkig als Nederland in 2025. Dat de beeldvorming iets anders probeert te schetsen is vers 2.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hebt niet ongelijk. Het is een tandeloze, stuurloze, inspiratieloze bedoening hier.
Het draait al decennia op inertia. Geen groot vraagstuk wordt aangepakt, er wordt een beetje voortgeborduurd en aangemodderd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is 1 van de best functionerende democratien ter wereld. Vrijwel elk tijdperk op iedere andere plek ter wereld was minder veilig, welvarend en gelukkig als Nederland in 2025. Dat de beeldvorming iets anders probeert te schetsen is vers 2.
Wist je niet dat Silicon Valley, Wall Street en alle grote bedrijven in Amerika nu gerund worden door "zwarten" en transgenders? Blanken zijn de armste bevolking in de VS.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind je dat ook als ze mensen met een beperking aantrekken? Dat dit discriminatie is?
En ‘menig’ bedrijf, ik vermoed dat dit wel meevalt in de VS, maar jij hebt vast wel feiten en cijfers.
Ik heb een collega met een beperking die ook op die manier is aangenomen. Een leuke jongen die wat extra aandacht nodig heeft maar als hij thuis zat te niksen zou het de samenleving meer geld kosten. Kun je je voorstellen dat dit ook voor andere mensen geldt op de arbeidsmarkt?
Dat er te veel vooruit wordt geschoven ben ik met je eens. Maar dat is een kanttekening en niet de kern van onze democratiequote:Op woensdag 22 januari 2025 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het draait al decennia op inertia. Geen groot vraagstuk wordt aangepakt, er wordt een beetje voortgeborduurd en aangemodderd.
Krampachtig vasthouden aan verworvenheden is het motto. Niemand die een punt op de horizon zet, inspireert, groot denkt. Krabbelaars in de marge.
de kern van de EU is anti-goddelijk en daar zullen ze de gevolgen van dragenquote:Op woensdag 22 januari 2025 09:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat er te veel vooruit wordt geschoven ben ik met je eens. Maar dat is een kanttekening en niet de kern van onze democratie
Bron? Cijfers?quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:21 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wist je niet dat Silicon Valley, Wall Street en alle grote bedrijven in Amerika nu gerund worden door "zwarten" en transgenders? Blanken zijn de armste bevolking in de VS.
Idd tot de jaren 80 a 90 konden onze politici door te polderen heel veel bereiken maar sinds het democratisch rijnland model afgebroken is en ingeruild is voor het lompe Angelsaksische model krijgen we hier dezelfde onzin als in de VS.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat er te veel vooruit wordt geschoven ben ik met je eens. Maar dat is een kanttekening en niet de kern van onze democratie
Dan moet je maar niet ziek worden. bermenschen worden niet ziek.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Zo te zien wordt Medicare er ook helemaal afgehaald. Veel meer kosten voor bejaarden en gehandicapten, mensen met een specifieke ziekte etc. zo.
En die doen inauguraties binnen als het een klein beetje fris is.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan moet je maar niet ziek worden. bermenschen worden niet ziek.
Eindelijk wordt er geluisterd naar de gewone man, die heeft dat gekozen, dit is democratie!quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Zo te zien wordt Medicare er ook helemaal afgehaald. Veel meer kosten voor bejaarden en gehandicapten, mensen met een specifieke ziekte etc. zo.
Ik vind het echt bijzonder als mensen die afhankelijk zijn van Medicare op Trump hebben gestemd, ze wisten hoe hij hier over dacht. Biden had er voor gezorgd dat de cap van Insuline op 35 dollar per maand lag. Iets wat veel Amerikanen gebruiken. Schijnbaar dat de kosten op 1500 dollar per maand liggen gemiddeld zonder cap? (Zal ook afhangen van hoeveel Insuline iemand moet gebruiken).quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan moet je maar niet ziek worden. bermenschen worden niet ziek.
Ja. Wel een beetje sneu hoorquote:Op woensdag 22 januari 2025 09:47 schreef ems. het volgende:
[..]
En die doen inauguraties binnen als het een klein beetje fris is.
Techmiljardairs in het hart van je democratie plaatsen. Bril-jant. Zouden wij inderdaad ook moeten doen, dat oligarchisch tintje toevoegen aan een gezonde democratie. Veel meer richting dat fijne Russische model.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:34 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig valt de grijzemuizerij op ons continent wel meer mensen op.
Laten we net als de Amerikanen meer lef en ambitie tonen
Maar gelukkig blijft TikTok, dus kunnen zieke en gehandicapte mensen viral gaan en zo misschien alsnog aan broodnodige medische apparatuur komenquote:Op woensdag 22 januari 2025 09:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Klopt. Een groot deel van de Trump-stemmers behoort tot de groepen die afhankelijk zijn van medicare en sociale vangnetten of andere hulp van de overheid. Maar dat hebben ze niet door? Als die voorzieningen worden uitgekleed, gaat dat direct ten koste van hun levensstandaard en in sommige gevallen zelfs hun overleving. Helaas lijken sommigen de pijn pas te voelen als de directe gevolgen hen raken. Het is een trieste realiteit dat veel mensen spijt zullen krijgen, maar tegen die tijd is de schade al aangericht.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het echt bijzonder als mensen die afhankelijk zijn van Medicare op Trump hebben gestemd, ze wisten hoe hij hier over dacht. Biden had er voor gezorgd dat de cap van Insuline op 35 dollar per maand lag. Iets wat veel Amerikanen gebruiken. Schijnbaar dat de kosten op 1500 dollar per maand liggen gemiddeld zonder cap? (Zal ook afhangen van hoeveel Insuline iemand moet gebruiken).
Nee natuurlijk niet. Maar die ambitieloze kleindenkerij die hier heerst is weer het andere uiterste.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Techmiljardairs in het hart van je democratie plaatsen. Bril-jant. Zouden wij inderdaad ook moeten doen, dat oligarchisch tintje toevoegen aan een gezonde democratie. Veel meer richting dat fijne Russische model.
Wat vind jij "niet ok" aan Trump?quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Een bedrijf als ASML wil o.a. vanwege de economische omstandigheden in Europa groeien. Het liefst op de plek waar het nu is gevestigd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar die ambitieloze kleindenkerij die hier heerst is weer het anderste uiterste.
Luister naar de historische speech van Zelensky in Davos:
[ x ]
Ach, Trump zei op een moment toch ook dat soldaten die in een oorlog gestorven zijn losers waren en toch zijn er een heleboel veteranen die op hem stemmen. Er valt geen pijl op te trekken, we leven in een tijdperk waarin propaganda zijn gelijke niet kent.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het echt bijzonder als mensen die afhankelijk zijn van Medicare op Trump hebben gestemd, ze wisten hoe hij hier over dacht. Biden had er voor gezorgd dat de cap van Insuline op 35 dollar per maand lag. Iets wat veel Amerikanen gebruiken. Schijnbaar dat de kosten op 1500 dollar per maand liggen gemiddeld zonder cap? (Zal ook afhangen van hoeveel Insuline iemand moet gebruiken).
Omdat het meerendeel moeilijke zaken als inflatie niet snapt en daardoor heel gemakkelijk kunnen worden opgelicht door een crimineel die dankbaar gebruik maakt van het gebrek aan kennis van zaken bij veel mensen. Door een mondiale handelsoorlog voor te stellen om de prijzen voor Amerikanen te laten zakken is voorstellen om een brandend huis met benzine te blussen. Maar helaas is dat eerste onbegrijpelijk voor de meesten en het tweede vrij logisch een dom idee.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik vind niks geweldig aan politiek van wie dan ook..quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:10 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Wat vind jij "niet ok" aan Trump?
Het zowel voordeel als nadeel van de Nederlandse politiek is dat er niet hele radicale beslissingen kunnen worden gemaakt omdat je altijd meerdere partijen nodig hebt.
Normaal gesproken is dit in de VS ook zo maar doordat nu alles net in het voordeel van de republikeinen is wordt het wat makkelijker.
Maar stel @:Bassie48 als dit nou net in het voordeel was geweest van de democraten, had je het dan ook zo geweldig gevonden?
Want dat is net die balans waardoor een president niet al te gekke en radicale beslissingen kan nemen
Maak ik dit argument dan? Nee dus. Dat zwarte Amerikanen in het verleden zijn gediscrimineerd, wil niet zeggen dat men nu maar andere groepen moet gaan discrimineren.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Echt hoor. Je snapt zelf ook wel dat dit in het niet valt bij de discriminatie waar zwarte mensen in de VS mee te maken hebben gehad?
Nee hoor, daar kan prima rekening mee worden gehouden. Daar gaat de discussie dan ook helemaal niet over.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind je dat ook als ze mensen met een beperking aantrekken? Dat dit discriminatie is?
En ‘menig’ bedrijf, ik vermoed dat dit wel meevalt in de VS, maar jij hebt vast wel feiten en cijfers.
Ik heb een collega met een beperking die ook op die manier is aangenomen. Een leuke jongen die wat extra aandacht nodig heeft maar als hij thuis zat te niksen zou het de samenleving meer geld kosten. Kun je je voorstellen dat dit ook voor andere mensen geldt op de arbeidsmarkt?
Ja een verhaal over goedkopere eieren en dat andere landen ervoor moeten betalen klinkt wel leuker en begrijpelijker in de oren van de Amerikaanse Henk en Ingrid.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat het meerendeel moeilijke zaken als inflatie niet snapt en daardoor heel gemakkelijk kunnen worden opgelicht door een crimineel die dankbaar gebruik maakt van het gebrek aan kennis van zaken bij veel mensen. Door een mondiale handelsoorlog voor te stellen om de prijzen voor Amerikanen te laten zakken is voorstellen om een brandend huis met benzine te blussen. Maar helaas is dat eerste onbegrijpelijk voor de meesten en het tweede vrij logisch een dom idee.
Klopt. En daarom is het heerlijk alle stommiteiten en acties van hem online te bespreken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:23 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik vind niks geweldig aan politiek van wie dan ook..
Trump heeft opvallende/vervelende karaktereigenschappen die ik niet hoef te benoemen, elk weldenkend mens ziet dat.. Toch heeft hij aantrekkingskracht, ook bij mij. Het zal wel iets evolutionairs zijn om krachtdadige leiders fijn te vinden ipv bange marmotjes.
Ik had liever gehad dat Harris heeft gewonnen maar ik snap waarom Trump nu president is. Ik weiger mee te mekkeren met de kudde schapen die het allemaal vreselijk vinden.
We moeten dealen met Trump, er zit niks anders op.
Waarom zou dat door transgenders komen? En het komt zeker weten door DEI en affirmative action op universiteiten.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar dat komt door transgenders en de DEI? Ik snap de link verder niet zo.
Zeker in het bedrijfsleven gaat men voor de beste kandidaat, kan me niet voorstellen dat de overheid daar iets over te zeggen heeft. Of heb je daar voorbeelden van?
De CEO’s zijn bijna allemaal blank en man.
Geen compassie of mededogen te bekennen bij Trump inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
Het eeuwige slachtoffer heeft het weer eens zwaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Naastenhaatquote:Op woensdag 22 januari 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op zijn kleine piemeltje getrapt als iemand hem aanspreekt op zijn gebrek aan menselijkheid.quote:
Maar hij deugt tenminste niet!!11quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen compassie of mededogen te bekennen bij Trump inderdaad.
Is dit hoe 'sterke leiders' reageren op kritiek?quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Crybaby-in-chief.quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is dit hoe 'sterke leiders' reageren op kritiek?
Ik vraag dit voor een vriend.
En als volgens Trump mannetjes ook niet bestaan?quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:54 schreef NoXia het volgende:
[..]
Volgens Trump ben je een mannetje, of een vrouwtje. Transgender bestaat dan niet meer. Problem solved.
Alle neonazi's zijn duidelijk ontzettend blij met Musk in het Witte Huis.quote:
quote:„Ze verzuimde het grote aantal illegale migranten te noemen dat ons land binnenkwam en mensen vermoordde”, fulmineert de president. „Velen werden uit gevangenissen en psychiatrische instellingen vrijgelaten. Er is een gigantische misdaadgolf gaande in de VS. Afgezien van haar ongepaste uitspraken was de dienst erg saai en weinig inspirerend. Ze is niet erg goed in haar werk! Zij en haar kerk zijn het publiek excuses verschuldigd!”
Trump is niet de enige boze Republikein. Congreslid Mike Collins riep zelfs op Budde ’aan de deportatielijst toe te voegen.’
quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:02 schreef Bassie48 het volgende:
Donald Trump helemaal los op ’woke bisschop’ Mariann Budde die hem de les las
Bron
[..]
quote:
Ik zou nog even afwachten en je niet laten verleiden tot gouden bergen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:13 schreef Ali_boo het volgende:
Persoonlijke MRNA vaccine gemaakt door een AI?
Kan niet wachten!
[ x ]
Sarcasme niet herkennenquote:Op woensdag 22 januari 2025 09:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bron? Cijfers?
Het zal best dat veel buitenlands talent wordt aangetrokken wat veel geld verdiend maar ook oplevert. Maar, transgenders?
Was ook een tikje sarcastisch. Denk niet dat het goed zal vallen bij zijn aanhang. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]jn
Ik zou nog even afwachten en je niet laten verleiden tot gouden bergen.
En 5 jaar geleden waren de mRNA vaccins geheime mindcontrol gentherapie, nu zijn ze ineens de heilige graal ontwikkeld door AI?quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:13 schreef Ali_boo het volgende:
Kan niet wachten!
[ x ]
quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:20 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En 5 jaar geleden waren de mRNA vaccins geheime mindcontrol gentherapie, nu zijn ze ineens de heilige graal ontwikkeld door AI?
quote:
Is Trump een eeuwig slachtoffer dan? Dat waren transgenders, moslims en mensen van kleur toch?quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zal een verschil van visie betreffen. Deze mensen zijn namelijk door Trump op kwaliteit geselecteerd, maar dit is wellicht iets dat men vanuit een progressief en links wereldbeeld niet zal begrijpen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:54 schreef Basp1 het volgende:
Maar als dei begraven wordt dan moeten de maga fanboys toch erg boos zijn dat de benoemingen van Trump niet de meest capabele mensen zijn maar wel de beste kontkussers van hem. Daar blijven ze opvallend stil over.
quote:Migranten zonder verblijfsvergunning mogen wat de Amerikaanse regering betreft gewoon opgepakt worden bij locaties als scholen, ziekenhuizen en kerken. Richtlijnen die dergelijke acties aan banden legden, zijn ingetrokken.
President Donald Trump heeft aangegeven dat hij de grootste massadeportatie in de Amerikaanse geschiedenis wil uitvoeren. Hij nam na zijn aantreden ook meteen besluiten om de komst van ongedocumenteerde migranten tegen te gaan.
De immigratiedienst krijgt nu toestemming om in actie te komen bij 'beschermde locaties', zoals scholen. In 2021 waren nog richtlijnen uitgevaardigd waarin stond dat dat juist niet de bedoeling was.
De autoriteiten vreesden toen dat migranten zonder verblijfsstatus anders geen gebruik meer zouden maken van 'essentile diensten'. Kinderen zouden bijvoorbeeld niet meer naar school gaan en gewonde mensen het ziekenhuis mijden.
De nieuwe regering ziet dat anders. ,,Criminelen kunnen zich niet langer verstoppen in Amerikaanse scholen en kerken om te voorkomen dat ze opgepakt worden", meldde het ministerie van Binnenlandse Veiligheid dinsdag. ,,De regering-Trump zal onze dappere wetshandhavers niet aan banden leggen, maar vertrouwt erop dat zij hun gezonde verstand gebruiken."
Ze zijn op basis van een kwaliteit geselecteerd, namelijk loyaliteit.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
Deze mensen zijn namelijk door Trump op kwaliteit geselecteerd
Komt niet in de EU want die reguleert alle innovatie kapot. De inwoners gaan eerder en pijnlijker dood maar hebben gelukkig wel veel privacy (gehad)..quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:13 schreef Ali_boo het volgende:
Kan niet wachten!
[ x ]
Stelletje nep-christenen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:02 schreef Bassie48 het volgende:
Donald Trump helemaal los op ’woke bisschop’ Mariann Budde die hem de les las
Bron
[..]![]()
De nazi's hielden ook razzia's op kerkenquote:
Mensen, we kunnen weer ‘links’ afstrepen op de HR-bingo.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is Trump een eeuwig slachtoffer dan? Dat waren transgenders, moslims en mensen van kleur toch?
[..]
Dit zal een verschil van visie betreffen. Deze mensen zijn namelijk door Trump op kwaliteit geselecteerd, maar dit is wellicht iets dat men vanuit een progressief en links wereldbeeld niet zal begrijpen.
Ze worden gewoon graag uitgebuit.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:39 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe al dat domme volk deze mensen aanbidden alsof het goden zijn. Fucking gestoord. Vooral de mensen die in relatieve armoede leven of 3 banen moeten hebben om zichzelf te onderhouden en er straks nog slechter aan toe zijn straks. Crazy.
En Heinrich Musk zag dat het goed was 😱quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De nazi's hielden ook razzia's op kerken
Dan krijgen ze de tijd van hun levenquote:
Een vaccin tegen een heel normaal natuurlijk fenomeen? Ok.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:13 schreef Ali_boo het volgende:
Kan niet wachten!
[ x ]
Een vaccin tegen kanker bedoel je? Waarom zou je daarop tegen zijn?quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een vaccin tegen een heel normaal natuurlijk fenomeen? Ok.
Blijf je dan ook eeuwig jong, als je dat laat inspuiten?
Op de manier waarop hij het verkondigd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een vaccin tegen kanker bedoel je? Waarom zou je daarop tegen zijn?
Poeh ja, het is beroerd gesteld met de gezondheidszorg hier in de EU. Kun je toch stukken beter voor in de VS zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:20 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Komt niet in de EU want die reguleert alle innovatie kapot. De inwoners gaan eerder en pijnlijker dood maar hebben gelukkig wel veel privacy (gehad)..
Kouder dan ijs die Trump. Geen enkele vorm van empathie, alsof het de duivel zelf is.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Narcistische sociopaat. Van het type waar hele volksstammen kwispelend achteraan de afgrond in lopen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:00 schreef Vostok het volgende:
[..]
Kouder dan ijs die Trump. Geen enkele vorm van empathie, alsof het de duivel zelf is.
Bizar idd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Narcistische sociopaat. Van het type waar hele volksstammen kwispelend achteraan de afgrond in lopen.
Omdat het deportatie is?quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom dat geforceerde gebruik van het woord deportatie? Het is gewoon het terugsturen van illegalen.
Trump heeft gelijk. Het was een schandalige preek van die bisschop. Geen enkele compassie voor nabestaanden van al die vermoorde mensen door illegalen. Heeft niets met naastenliefde te maken maar wel met politiek.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Die groet bij de inauguratie had namelijk een ander doel: het trollen dat normaal op internet plaatsvindt, werd hier in het volle daglicht gespeeld. Musk wist precies wat hij deed. Hij wist ook dat hij niet gecanceld zou worden, simpelweg omdat de gevestigde orde hem steunt. Wat hij eigenlijk communiceerde, was een schaamteloze provocatie: "Wat wil je doen, Shitlib? Kom maar op! Wil je de CIA inschakelen? Prima, die staan toch aan mijn kant. Machteloos ben je, h? Denk je echt dat je mij kunt cancelen? Zelfs Steve Bannon kreeg dat niet voor elkaar, en ik heb z’n toko gewoon zonder toestemming ingepikt. De nieuwe Soros en Genghis Khan? Dat ben ik! Zie je dat niet?"
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lgdfvizctk2b
Hoeveel mensen worden er precies vermoord door die illegalen? Heb je cijfers?quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:17 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Trump heeft gelijk. Het was een schandalige preek van die bisschop. Geen enkele compassie voor nabestaanden van al die vermoorde mensen door illegalen. Heeft niets met naastenliefde te maken maar wel met politiek.
Ik vind het een lomp woord.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:13 schreef Vostok het volgende:
[..]
Omdat het deportatie is?
Deportatie verwijst naar het proces waarbij een persoon, vaak een buitenlander of een immigrant, gedwongen wordt om een land te verlaten en terug te keren naar hun land van herkomst. Dit kan gebeuren om verschillende redenen, zoals het overtreden van immigratiewetten, het ontbreken van de juiste documenten, of vanwege criminele activiteiten. Deportatie kan plaatsvinden na een juridische procedure, waarbij de autoriteiten besluiten dat de persoon niet het recht heeft om in het land te blijven. Het is een ingrijpende maatregel die vaak gepaard gaat met veel emotionele en sociale gevolgen voor de betrokken persoon en hun familie.
De woke tijd is toch voorbij dus opflikkeren met gezeur over lompe woorden.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het een lomp woord.
Terugsturen klinkt veel vriendelijker, en dat is het feitelijk ook.
Ik vind je ui lomp.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen met je nieuwe ui?quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij hoeveel is het een probleem, paar dode kinderen is niet zo'n probleem, pas bij X doden?quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoeveel mensen worden er precies vermoord door die illegalen? Heb je cijfers?
Het kan verkeren. Gisteren vond ie nog dat Musk nu toch te ver ging.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:50 schreef Vostok het volgende:
[..]
Ik vind je ui lomp.
Is een Hitlergroet als ui toegestaan op FOK?
Er worden per jaar zo'n 20-30k mensen vermoord in de VS, ik dacht dat daar iets van 30 door niet-burgers worden vermoord.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bij hoeveel is het een probleem, paar dode kinderen is niet zo'n probleem, pas bij X doden?
Laken Riley Act, heet niet voor niets zo.
Ah omdat Amerikanen ook misdaden plegen is het een prima idee om nog meer criminelen toe te laten.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er worden per jaar zo'n 20-30k mensen vermoord in de VS, ik dacht dat daar iets van 30 door niet-burgers worden vermoord.
Getallen maken uit ja, zeker als je een hetze tegen bepaalde groepen wil voeren.
Soort van wel ja.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen met je nieuwe ui?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |