abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216381818
quote:
Trump bedigd als president
Donald Trump is voor de tweede keer bedigd als president van de Verenigde Staten. Hij werd direct daarna gefeliciteerd door nu oud-president Biden. Buiten het Capitol klonken saluutschoten om de machtswisseling te markeren.

Trump gebruikte twee bijbels voor de ceremonie: het exemplaar dat zijn voorganger Lincoln in 1861 bij zich had voor zijn inhuldiging en een die hij van zijn moeder cadeau had gekregen.

Het is pas de tweede keer dat een oud-president weet terug te keren naar het Witte Huis: de eerste keer dat dat gebeurde was in 1893 toen Grover Cleveland terugkeerde in het ambt.
quote:
Wereldleiders reageren op inauguratie Trump
De eerste wereldleiders hebben gereageerd op de bediging van Trump.

"Het vrede-door-kracht-beleid dat Trump heeft aangekondigd biedt een kans om het Amerikaanse leiderschap te versterken en een rechtvaardige vrede op de langere termijn te bereiken", schrijft de Oekraense president Zelensky op X.

De Duitse bondskanselier Scholz feliciteert Trump met zijn tweede ambtstermijn en benadrukt dat de VS een onmisbare bondgenoot is voor Duitsland. "Zoals altijd streven we naar een goede trans-Atlantische relatie. De Europese Unie is met 27 lidstaten en ruim 400 miljoen inwoners een sterke Unie", aldus Scholz.

De Isralische premier Netanyahu zegt naar de samenwerking met Trump uit te kijken. "Zodat we de resterende gijzelaars terug naar huis kunnen brengen en de militaire capaciteiten van Hamas vernietigen. Dan kan Gaza nooit meer een bedreiging voor Isral vormen", zegt Netanyahu.

Ook NAVO-baas Rutte heeft van zich laten horen. "Veel succes, president Trump. De NAVO kijkt ernaar uit om nauw met u samen te werken en de mondiale aandachtspunten aan te pakken
Samenvatting van de decreten: Meer info vind je hier

Immigratie
-Trump heeft een nationale noodtoestand uitgeroepen als het gaat om illegale immigratie. Door dat te doen, kan hij Amerikaanse troepen naar de grens tussen de Verenigde Staten en Mexico sturen.

-In zijn inauguratiespeech zei Trump ook dat hij zou proberen om alle pogingen van illegale immigranten om binnen te komen zou stoppen. En dat alle migranten die worden betrapt op een illegale oversteek, gearresteerd zouden worden.

-Trump heeft Mexicaanse criminele bendes laten aanmerken als terreurorganisaties.
Ook ontstaat daardoor de mogelijkheid voor het Amerikaanse leger om militaire operaties uit te voeren op Mexicaanse bodem. Onder andere het Sinaloakartel en het Jaliscokartel zijn genoemd als mogelijke doelwitten.

Transgenderrechten en diversiteitsprogramma's
-Het decreet dat Trump maandag in de Oval Office tekende, staat dat in de VS alleen nog mannen en vrouwen worden erkend. Kiezen voor een neutrale optie voor geslacht, zoals een X, bij bijvoorbeeld een paspoortaanvraag wordt onmogelijk.

-De president wil ook het diversiteitsbeleid van de overheid afschaffen. Hij kondigde aan een samenleving te smeden die "kleurenblind is en gebaseerd op verdienste" en wil een eind maken aan het "woke" gedachtengoed.

Energie, gezondheid en klimaat
-Net als op het gebied van immigratie, riep Trump ook een noodtoestand uit op het gebied van energie. Hij ondertekende een decreet dat Amerikaanse energieproductie moet stimuleren, hoewel die productie volgens NBC News al op recordhoogte ligt.

-De energienoodtoestand moet ervoor zorgen dat er weer meer geboord kan worden naar olie en gas.

-De VS gaat zich ook terugtrekken uit het Klimaatakkoord van Parijs
-Trump gaat een overheidsregel zou intrekken die het producenten van elektrische auto's verplicht de uitstoot terug te dringen.
-de VS vertrekt uit de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

Gratie voor betogers Capitool en vaker doodstraffen
-Trump verleende, zoals hij al had aangekondigd, gratie aan ongeveer vijftienhonderd bestormers van het Capitool.
-Trump heeft een decreet getekend dat er volgens Amerikaanse media voor moet zorgen dat de doodstraf vaker uitgevoerd kan worden. The Washington Post schrijft dat het ministerie van Justitie de opdracht krijgt om de doodstraf te vragen voor zeer ernstige misdrijven waarbij een overheidsbeambte om het leven is gebracht of de verdachte een persoon is die illegaal in de VS verblijft.

Naamswijzigingen en Panamakanaal
-Trump heeft in zijn eerste uren als president van de VS een decreet getekend dat de Golf van Mexico omdoopt tot Golf van Amerika. Ook de berg Denali in Alaska gaat weer Mount McKinley heten. De naam was in 2015 veranderd toen de Democraat Barack Obama in het Witte Huis zat.

De autoriteiten in de Amerikaanse staat Florida lijken de naam Golf van Amerika in een persbericht over het weer al te hebben omarmd.

Het is niet geheel duidelijk of de Amerikaanse president het recht heeft om internationale wateren te hernoemen.

-Panamakanaal: Trump deed in de inauguratiespeech de belofte om het Panamakanaal in te nemen.
Trump zei dat Panama zich niet houdt aan de afspraken over het kanaal dat de VS aanlegde door het Midden-Amerikaanse land. "We gaan het terugnemen", beloofde hij. Hoe hij dat precies wil doen, met economische druk of militair ingrijpen, zei hij niet.

Importheffingen
De importheffingen van 25 procent die Trump overweegt voor producten uit Mexico en Canada kunnen ingaan op 1 februari. Dat heeft Trump bekendgemaakt na zijn inauguratie maandag.

Overheidsmaatregelen
-Trump flink gaan snijden in het ambtenarenapparaat van de federale regering. Voor die taak wordt Elon Musk verantwoordelijk, die een eigen 'ministerie' (DOGE) krijgt om de overheid efficinter te maken. In werkelijkheid zal het geen echt ministerie, maar eerder een soort taskforce zijn.

-Op Trumps agenda staat verder het plan om het makkelijker te maken om overheidsmedewerkers die niet partijgebonden zijn te ontslaan. Dat heeft mogelijk gevolgen voor duizenden medewerkers. En Trump wil thuiswerken ontmoedigen.[/q]

Bekijk deze YouTube-video

vanaf 0:54 tot 1:08 MET context

pi_216381834
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden.

Laten we eens kijken bij Obama
-Warren Buffett
-Oprah Winfrey
-Bill Gates
-George Soros

Wat deden die daar?
Zomaar wat anders:
Trump zijn minister van financin komt bij Soros vandaan.
Klein wereldje. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 21 januari 2025 @ 18:42:01 #3
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216381857
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Zomaar wat anders:
I know.
Maar ik ga ervan uit dat hij o.a selecteert op loyaliteit.

Maar dat haalt mooi onderuit dat hij wappie zou zijn. Sommigen lijken dat te suggereren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 18:44:49 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216381883
quote:

[..]
Zomaar wat anders:
Ziejewel. Trump is ook WEF!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216381884
waar komt dat idee dat Musk een weirdo is IN COMBINATIE MET een hitlersaluut eigenlijk vandaan? Weirdo, dat zou ik zeggen over zo'n Noord-Koreaanse maatregel dat je uit 6 kapsels mag kiezen die je grote leider leuk vindt. Irritant maar redelijk onschadelijk. Een Hitlergroet is een gebaar dat in veel landen verboden is, met een vreselijke geschiedenis erachter (ook voor woke/lhbti, migranten, en sommige politieke en religieuze stromingen). Genoeg andere redenen om Musk een weirdo te vinden zonder dit gebaar als onderbouwing te geven, lijkt mij.
pi_216381886
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze kennen elkaar allemaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216381891
quote:

[..]
Ja, van WEF hoor je opeens niets meer..
pi_216381893
Jeetje zeg, strekken jullie nooit je arm ofzo.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216381973
misschien kan Groenland ook ergens in de OP?
https://en.belsat.eu/8451(...)e-greenland-newsweek
  dinsdag 21 januari 2025 @ 18:55:40 #10
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216382002
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:45 schreef Ludachrist het volgende:
Jeetje zeg, strekken jullie nooit je arm ofzo.
Het alleen strekken van de arm zegt weinig.
De vraag is hoe de Hitler groet correct uitgevoerd dient te voeren.
Wie zou dit kunnen duiden?
  dinsdag 21 januari 2025 @ 18:56:40 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216382013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja begint die Hitlergroet dan ook met je hand op je hart?

Nooit zo goed op gelet eigenlijk.
De proudboys doen dit ook. Zie onder een filmpje van de proudboys met een inzetje van Musk. Valt echt niet te ontkennen hoor dit.

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216382014
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:55 schreef kibo het volgende:

[..]
Niet met je schouders zo scheef als dit. En niet met je hand open naar boven zoals hier. En niet met de woorden: my hearth goes out to you. (of iets in die richting wat die zei)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216382023
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:55 schreef kibo het volgende:

[..]
Verderop is een vergelijking tussen Hitler en Musk geplaatst.
Die van Musk komt heel dichtbij het origineel.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 18:58:39 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216382035
Deze zou wel kunnen.

dinsdag 21 januari 2025 @ 18:59:32 #15
201761 phpmystyle
pi_216382040
Haha. Ik kijk nog eens goed. Evident dat het geen sociaal-darwinist is ofwel een nazi. Maar hij doet het er wel om.
Hij doet dit bewust zodat de hele wereld om hem babbelt.
pi_216382075
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De proudboys doen dit ook. Zie onder een filmpje van de proudboys met een inzetje van Musk. Valt echt niet te ontkennen hoor dit.

[ x ]
Ik had dit nog niet gezien maar dit is letterlijk dezelfde "proud boys" groet.

Wat hij er bij zegt is niet zo relevant, ben wel benieuwd naar zijn connectie met die groep.
Misschien gaan we meer van zijn ware gezicht zien.
pi_216382077
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ x ]
Bij een nazi-groet (de "Hitlergroet") hoort de rechterarm in een stijve, gestrekte houding omhoog te worden gebracht, meestal in een hoek van ongeveer 45 graden ten opzichte van het lichaam.

🔹 Schouders: Over het algemeen blijven de schouders recht en ontspannen. Er is geen specifieke vereiste dat ze overdreven strak of aangespannen moeten zijn.
🔹 Arm & Hand: De arm is gestrekt, en de hand is recht met de vingers bij elkaar en de duim langs de hand. De palm wijst naar beneden of schuin naar voren.

Hier van je eigen assistente. Dus niet het zelfde. Opgelost. Zo kan je je nu weer druk om iets anders gaan maken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216382078
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:59 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. Ik kijk nog eens goed. Evident dat het geen sociaal-darwinist is ofwel een nazi. Maar hij doet het er wel om.
Hij doet dit bewust zodat de hele wereld om hem babbelt.
Wat een leuke gekkerd is het ook h?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:03:23 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216382083
quote:

[..]
iedereen is wef, clinton ook en biden is woke , die snuift teveel stikstof
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_216382136
quote:

[..]
Zomaar wat anders:
Link?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_216382170
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:58 schreef Tengano het volgende:
Deze zou wel kunnen.

[ afbeelding ]
Zodat iedereen het weet

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:11:12 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216382180
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Bij een nazi-groet (de "Hitlergroet") hoort de rechterarm in een stijve, gestrekte houding omhoog te worden gebracht, meestal in een hoek van ongeveer 45 graden ten opzichte van het lichaam.

🔹 Schouders: Over het algemeen blijven de schouders recht en ontspannen. Er is geen specifieke vereiste dat ze overdreven strak of aangespannen moeten zijn.
🔹 Arm & Hand: De arm is gestrekt, en de hand is recht met de vingers bij elkaar en de duim langs de hand. De palm wijst naar beneden of schuin naar voren.

Hier van je eigen assistente. Dus niet het zelfde. Opgelost. Zo kan je je nu weer druk om iets anders gaan maken
Dit. Dat hier 10 topics aan gewijd worden zeg :')
  Moderator dinsdag 21 januari 2025 @ 19:11:15 #23
236264 crew  capricia
pi_216382182
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:07 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Link?
Serieus? Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat die werelden door elkaar lopen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scott_Bessent

https://www.forbes.com/si(...)onfirmation-hearing/

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:11:35 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216382185
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik had dit nog niet gezien maar dit is letterlijk dezelfde "proud boys" groet.

Wat hij er bij zegt is niet zo relevant, ben wel benieuwd naar zijn connectie met die groep.
Misschien gaan we meer van zijn ware gezicht zien.
Ja. Overduidelijk hoor. Al twijfel ik wel of het proudboys zijn? Deze club heet Blood Tribe. De leider is trouwens een Duitser :')
Fragment komt trouwens uit dit filmpje (vanaf 10:00)

Wel tenenkrommend hoor als je dat hele filmpje kijkt :') Als er iemand langskomt schreeuwen ze NIGGER, FAGGOT of JEW :') :') Veel meer komt er niet uit :')
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:12:55 #25
396550 Richestorags
pi_216382196
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Overduidelijk hoor. Al twijfel ik wel of het proudboys zijn? Deze club heet Blood Tribe. De leider is trouwens een Duitser :')
Fragment komt trouwens uit dit filmpje (vanaf 10:00)

Wel tenenkrommend hoor als je dat hele filmpje kijkt :') Als er iemand langskomt schreeuwen ze NIGGER, FAGGOT of JEW :') :') Veel meer komt er niet uit :')
En wat moet Elon met dit clubje?
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:13:14 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216382201
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:11 schreef Richestorags het volgende:
Dit. Dat hier 10 topics aan gewijd worden zeg :')
Ik ben blij dat ik niet meegelezen heb :{w
pi_216382202
Het was gewoon tering autistisch en onhandig van Musk, maar ik geloof echt niet dat hij de intentie had om daadwerkelijk ook een hitlergroet te doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:14:03 #28
396550 Richestorags
pi_216382206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:13 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik ben blij dat ik niet meegelezen heb :{w
Het begint echt een soort omgekeerd BNW topic te worden.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:15:19 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216382220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En wat moet Elon met dit clubje?
Moet je hem vragen. Ik begrijp het ook niet.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:17:14 #30
28033 Pek
je moet wat
pi_216382237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
Het was gewoon tering autistisch en onhandig van Musk, maar ik geloof echt niet dat hij de intentie had om daadwerkelijk ook een hitlergroet te doen.
:')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:17:20 #31
396550 Richestorags
pi_216382239
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Moet je hem vragen. Ik begrijp het ook niet.
Dat is een aanwijzing dat maybe mensen gewoon 2 compleet losstaande puzzelstukjes met elkaar aan het verbinden zijn. Elon is een megarijk, groot verwend kind dat droomt van zoveel mogelijk tech, ruimte, macht en roem, niet n of andere gemaskerde Nazi uit backwater Alabama.
pi_216382246
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Serieus? Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat die werelden door elkaar lopen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scott_Bessent

https://www.forbes.com/si(...)onfirmation-hearing/

[ x ]
Protoge van Soros ook nog.
Take that libtards!!!!
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:18:30 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216382249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:14 schreef Richestorags het volgende:
:D
pi_216382254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nws hoort complot vrij te zijn -O-
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:25:18 #35
396550 Richestorags
pi_216382318
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:19 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nws hoort complot vrij te zijn -O-
Heeft Musk het toch voor elkaar dat heel wat wappies van de andere kant worden ontmaskerd. Want als het Musk betreft, mogen we wel met de meest wilde, ongefundeerde claims aan komen.
pi_216382321
Op CNN zie ik wat letterlijk huilende advocaten die dan weer met droge ogen beweren dat het uitzetten van illegalen echt niet oke is. Dat het duur is, gezinnen kapotmaakt etc etc.

Heerlijk.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:27:00 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216382336
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:25 schreef Confetti het volgende:
Op CNN zie ik wat letterlijk huilende advocaten die dan weer met droge ogen beweren dat het uitzetten van illegalen echt niet oke is. Dat het duur is, gezinnen kapotmaakt etc etc.

Heerlijk.
Heerlijk ja, mensenlevens kapot maken |:( |:( |:(
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:28:01 #38
396550 Richestorags
pi_216382351
quote:

Heerlijk.
Viesmad. Als Europa zich beter had voorbereid op een onafhankelijke koers, was 4 jaar Trump een soort van entertainment geweest. Nu worden we zelf iets te veel met onze eigen laksheid door de oranje buffoon geconfronteerd.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:29:00 #39
201761 phpmystyle
pi_216382365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat een leuke gekkerd is het ook h?
Wij zijn vooral gek dat we er al zo lang over praten.
pi_216382372
quote:

Heerlijk.
Is het dan goedkoop en maakt het gezinnen niet kapot?
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:29:33 #41
396550 Richestorags
pi_216382378
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als jij mij op straat gooit als ik jouw huis inkom maak jij mij kapot? Ok.
pi_216382407
Trump to lift pause on 2,000-pound bomb supply to Israel, Walla News reports

https://www.reuters.com/w(...)m_source=chatgpt.com
pi_216382423
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De tranen zijn heerlijk. Dat mensen zo ver heen zijn dat ze het concept van illegaliteit maar niet willen accepteren. Ze halen er uit wanhoop, om maar de oogkleppen niet af te doen, de meest idiote argumenten bij. Het is duur, onmenselijk, het zorgt voor langere wachttijden, meer rechtszaken etc etc etc. Knettergek zijn ze, en het is dan leuk te zien dat ze op televisie gaan huilen omdat ze niet om kunnen gaan met de waarheid dat een illegaal geen enkel recht heeft op verblijf in de VS.
pi_216382464
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Heeft Musk het toch voor elkaar dat heel wat wappies van de andere kant worden ontmaskerd. Want als het Musk betreft, mogen we wel met de meest wilde, ongefundeerde claims aan komen.
Wappies zoals deze bedoel je?

twitter
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:34:46 #45
201761 phpmystyle
pi_216382487
quote:
Mwah wee nie.
Hij is geen echte autist hoor, dat kleeft een beetje aan hem omdat ie in "tech" zit en slim is. Dit is een mediagenieke man die goed door heeft wat ie doet en hoe krachtig beeld is.

Die rare move -heb zelf even in de spiegel geprobeerd- die oefen je thuis wel voordat je dat in het echt doet.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:35:11 #46
396550 Richestorags
pi_216382495
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:31 schreef Confetti het volgende:

[..]
De tranen zijn heerlijk. Dat mensen zo ver heen zijn dat ze het concept van illegaliteit maar niet willen accepteren. Ze halen er uit wanhoop, om maar de oogkleppen niet af te doen, de meest idiote argumenten bij. Het is duur, onmenselijk, het zorgt voor langere wachttijden, meer rechtszaken etc etc etc. Knettergek zijn ze, en het is dan leuk te zien dat ze op televisie gaan huilen omdat ze niet om kunnen gaan met de waarheid dat een illegaal geen enkel recht heeft op verblijf in de VS.
"GEEN MENS IS ILLEGAAL!". Klopt, in 10.000 voor Christus bestond dit concept nog niet. Echter werd je toen gewoon met een bijl in 2en gespleten als je de grot van een ander groepje in liep.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:37:16 #47
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216382532
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mwah wee nie.
Hij is geen echte autist hoor, dat kleeft een beetje aan hem omdat ie in "tech" zit en slim is. Dit is een mediagenieke man die goed door heeft wat ie doet en hoe krachtig beeld is.

Die rare move -heb zelf even in de spiegel geprobeerd- die oefen je thuis wel voordat je dat in het echt doet.
Hij zegt van zichzelf dat hij Asperger heeft en bipolair is.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:38:09 #48
396550 Richestorags
pi_216382545
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:33 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wappies zoals deze bedoel je?

[ x ]
Ik ben er totaal niet tegen om het mensen zoals Musk moeilijker te maken zoveel macht en invloed te vergaren. Dat is niet gezond. Ik vertrouw alleen de motieven van de meesten hierin niet. Men duikt op details zoals dit.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:41:04 #49
201761 phpmystyle
pi_216382595
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij zegt van zichzelf dat hij Asperger heeft en bipolair is.
Dat kan. Hij zal zichzelf beter kennen dan ik hem ken.
Maar dit lijkt mij geen gevalletje asperger. HIj is verbaal enorm behendig, kan goed praten, enorm extravert. Beschikt over enorm retorisch vermogen.

Hij lijkt mij meer een figuur zonder geweten. En dat verbergt ie wel goed.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:42:18 #50
396550 Richestorags
pi_216382617
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar dit lijkt mij geen gevalletje asperger. HIj is verbaal enorm behendig, kan goed praten, enorm extravert.

Zo goed verbergt hij dat niet eens.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:45:54 #51
201761 phpmystyle
pi_216382674
Als je er over nadenkt. Een man die al 30 jaar successen boekt, miljarden verdient, maakt toch niet zulke fouten in een vlaag van spasme?
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:47:24 #52
438527 MissButterflyy
pi_216382698
quote:

[..]
Maar dit lijkt mij geen gevalletje asperger. HIj is verbaal enorm behendig, kan goed praten, enorm extravert. Beschikt over enorm retorisch vermogen.

Het typische van Asperger is dat ze meestal verbaal heel sterk zijn en ze kunnen in gezelschap ook best extravert zijn. Maar dan wel op een bizarre manier.
Ik weet niet of het een extravert is. Als ik zie hoeveel hij op X aanwezig is, is het geen echt gezelschap met mensen natuurlijk.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:47:50 #53
438527 MissButterflyy
pi_216382708
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:45 schreef phpmystyle het volgende:
Als je er over nadenkt. Een man die al 30 jaar successen boekt, miljarden verdient, maakt toch niet zulke fouten in een vlaag van spasme?
Natuurlijk niet.
  Moderator dinsdag 21 januari 2025 @ 19:48:43 #54
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216382720
quote:

[..]

Hoeveel miljardairs zullen wel een sterk geweten hebben? Als je zo ver bent gekomen heb je ook wel beslissingen genomen waar anderen er bekaaid zijn afgekomen.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:49:48 #55
201761 phpmystyle
pi_216382753
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het typische van Asperger is dat ze meestal verbaal heel sterk zijn en ze kunnen in gezelschap ook best extravert zijn. Maar dan wel op een bizarre manier.
Ik weet niet of het een extravert is. Als ik zie hoeveel hij op X aanwezig is, is het geen echt gezelschap met mensen natuurlijk.
We weten zeker dat het een anti-sociaal persoon is.
Ik kan mij wel in hem herkennen, honger naar informatie, veel lezen, continu nieuws checken, geen behoefte aan smal talk. Alleen ik heb niet dat talent, retorische vermogen, en geld, en de lookes en likes ;(

Oja, en ik ben wat empathischer.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:51:17 #56
201761 phpmystyle
pi_216382780
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoeveel miljardairs zullen wel een sterk geweten hebben? Als je zo ver bent gekomen heb je ook wel beslissingen genomen waar anderen er bekaaid zijn afgekomen.
Klopt. Je moet over lijken willen gaan.
Maar die Musk is wel een buitencategorie.
pi_216382786
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Viesmad. Als Europa zich beter had voorbereid op een onafhankelijke koers, was 4 jaar Trump een soort van entertainment geweest. Nu worden we zelf iets te veel met onze eigen laksheid door de oranje buffoon geconfronteerd.
Mja, Trump 1 deporteerde in het drukste jaar iets van 250.000 illegalen.
Obama 400.000.

Trump maakt vooral veel lawaai, met als gevolg dat anderen ook lawaai gaan maken.
Uiteindelijk valt te bezien of Trump dit keer wel de illegale migranten weet aan te pakken.
pi_216382790
1 Timothy 2:12

I allow no woman to teach or to have authority over men; she is to remain in quietness and keep silence

twitter
pi_216382812
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:31 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ja leuk he :')
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:54:24 #60
438527 MissButterflyy
pi_216382845
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We weten zeker dat het een anti-sociaal persoon is.
Ik kan mij wel in hem herkennen, honger naar informatie, veel lezen, continu nieuws checken, geen behoefte aan smal talk. Alleen ik heb niet dat talent, retorische vermogen, en geld, en de lookes en likes ;(

Oja, en ik ben wat empathischer.
Ik vind het geen knappe man. Ik gun hem een vakantie in de zon. Krijgt ie een gezond kleurtje van in zijn gezicht. O+
Lukt hem zelfs niet op het resort bij Trump in Florida waar hij zoveel verblijft.
pi_216382930
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mwah wee nie.

Dit vind ik toch echt zwaar autisme hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216382945
quote:

Heerlijk.
Advocaten doen gewoon hun werk.

Bovendien is het niet zo dat illegalen hiervoor niet werden uitgezet.

Jaarlijks worden honderdduizenden het land uit gezet.

Trump probeert dat nu op te scoren.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:02:28 #63
201761 phpmystyle
pi_216382954
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik vind het geen knappe man. Ik gun hem een vakantie in de zon. Krijgt ie een gezond kleurtje van in zijn gezicht. O+
Lukt hem zelfs niet op het resort bij Trump in Florida waar hij zoveel verblijft.
Of wat spraytanning gebruiken. Ik kan er ook geen kleur op krijgen.
Denk dat Donald nog wel een adresje heeft.
pi_216382963
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jij mag dat vinden.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:03:47 #65
201761 phpmystyle
pi_216382977
quote:

[..]

Je kan het weird gedrag noemen.
Maar autisten pik je er doorgaans gelijk uit.

Deze vent heeft meer sociale vaardigheden dan wie dan ook in dit topic.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:03:54 #66
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216382981
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:52 schreef Vostok het volgende:

[..]
Ja leuk he :')
Tja, sommigen begrijpen niet zo goed dat er best een klein verschil zit tussen het met enige tegenzin oplossen van een probleem, waarbij je ook echt nadenkt over dat probleem of het met volle teugen genieten hoe je het leven van duizenden mensen kapot maakt.

Er is best iets fundamenteel mis met je wanneer je geniet van deportaties of het opsluiten van mensen wiens enige echte misdaad is dat ze ook een beetje een redelijk bestaan willen.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:04:48 #67
396550 Richestorags
pi_216383001
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:03 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja, sommigen begrijpen niet zo goed dat er best een klein verschil zit tussen het met enige tegenzin oplossen van een probleem, waarbij je ook echt nadenkt over dat probleem of het met volle teugen genieten hoe je het leven van duizenden mensen kapot maakt.

Er is best iets fundamenteel mis met je wanneer je geniet van deportaties of het opsluiten van mensen wiens enige echte misdaad is dat ze ook een beetje een redelijk bestaan willen.
Wie geniet daarvan dan?
pi_216383021
De Elon salute, de nieuwe crypto gem, wees er snel bij c_/

https://dexscreener.com/s(...)djrtndaetrcsdnxzpump
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:12:31 #69
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_216383115
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:06 schreef Ali_boo het volgende:
De Elon salute, de nieuwe crypto gem, wees er snel bij c_/

[ afbeelding ]

https://dexscreener.com/s(...)djrtndaetrcsdnxzpump
$ieg is een betere naam.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_216383188
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

:') oke php
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:25:01 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216383271
Elon doet mij ook een beetje denken aan dat jongetje in de klas die de les iedere keer verstoort; die alle kinderen laat lachen en de meester daarmee boos maakt omdat alle aandacht ineens weg is en zijn les wordt verstoord.

En het jongetje zelf is, in al die chaos, het middelpunt van al die aandacht :)
  Moderator dinsdag 21 januari 2025 @ 20:25:08 #72
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216383274
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:51 schreef Ali_boo het volgende:
1 Timothy 2:12

I allow no woman to teach or to have authority over men; she is to remain in quietness and keep silence

[ x ]
Oh nee, iemand met een eigen mening! Die zich zorgen maakt over zaken. Ze moet haar bek houden!
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:26:35 #73
438527 MissButterflyy
pi_216383290
Achttien Amerikaanse staten stappen naar de rechter omdat de regering van Donald Trump niet langer automatisch het staatsburgerschap wil verlenen aan kinderen van migranten zonder verblijfsstatus.

Nu.nl.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:27:55 #74
438527 MissButterflyy
pi_216383305
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:25 schreef Tengano het volgende:
Elon doet mij ook een beetje denken aan dat jongetje in de klas die de les iedere keer verstoort; die alle kinderen laat lachen en de meester daarmee boos maakt omdat alle aandacht ineens weg is en zijn les wordt verstoord.

En het jongetje zelf is, in al die chaos, het middelpunt van al die aandacht :)
Ga toch weg. Elon musk is geen onschuldig jongetje dat onbedoeld alle aandacht op zich richt :') .
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:28:59 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216383313
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Ga toch weg. Elon musk is geen onschuldig jongetje dat onbedoeld alle aandacht op zich richt :') .
Kun je mij svp vertellen waar ik het woord onschuldig of onbedoeld in mijn post gebruikt heb?
pi_216383331
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Achttien Amerikaanse staten stappen naar de rechter omdat de regering van Donald Trump niet langer automatisch het staatsburgerschap wil verlenen aan kinderen van migranten zonder verblijfsstatus.

Nu.nl.
Ja,ik las het.
Trump lijkt een maas in de wet te hebben gevonden.
Ik ben benieuwd wat het gerechtshof daar over gaat zeggen.
pi_216383339
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]
"GEEN MENS IS ILLEGAAL!". Klopt, in 10.000 voor Christus bestond dit concept nog niet. Echter werd je toen gewoon met een bijl in 2en gespleten als je de grot van een ander groepje in liep.
Als we zo dom waren dan hadden we door samenwerking nooit zulke technologische stappen gemaakt dat we verder zouden komen met jou stenen bijl voorbeeld. Juist samenwerking heeft ons veel verder gebracht in technologische ontwikkelingen en in de laatste eeuw met een enorme toename van welvaart door internationale handel.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:31:20 #78
438527 MissButterflyy
pi_216383343
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:28 schreef Tengano het volgende:

[..]
Kun je mij svp vertellen waar ik het woord onschuldig of onbedoeld in mijn post gebruikt heb?
Je vergelijkt Elon Musk met een kind verdorie. :')
Kinderen zijn onschuldig.
pi_216383393
quote:
Wel joh, voor de ophef, voor de clicks, de nieuwsberichten over hem. Zo'n groot moment heeft hij natuurlijk ook nog nooit gehad in zijn leven, en dan strak van de keta, dat kan je dan toch niet laten.

Paar weken geleden had hij z'n X account avatar nog eventjes veranderd in Pepe(4chan altright-symbool). Maar dat wist hij ook niet wat dat voor staat, dagelijks aan het monologen aan zn Afd-maten, maar dat zegt verder niks

Gewoon een klungelig mannetje die niet weet wat hij doet, maar wel geniaal, echt super slim. :')
pi_216383399
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heb je veel ervaring met autisten? Want dan zou je weten dat sociale vaardigheden juist een groot probleem zijn bij deze mensen. Sociale vaardgheden die ze hebben zijn niet op een natuurlijke wijze 'gegroeid' zoals bij de normale meerderheid van de bevolking maar zijn vaak afgekeken van anderen en worden gebruikt om te maskeren dat iemand autistisch is. En dan pik je ze er ook niet zo makkelijk meer uit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216383438
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb je veel ervaring met autisten? Want dan zou je weten dat sociale vaardigheden juist een groot probleem zijn bij deze mensen. Sociale vaardgheden die ze hebben zijn niet op een natuurlijke wijze 'gegroeid' zoals bij de normale meerderheid van de bevolking maar zijn vaak afgekeken van anderen en worden gebruikt om te maskeren dat iemand autistisch is. En dan pik je ze er ook niet zo makkelijk meer uit.
Je doet nu net alsof het een diehard autist is, die zonder begeleiding niet door het leven kan. Of bedoel je in 't algemeen?

Hij heeft licht autistische trekjes, net als Zuck. Maar die gasten hebben wel door hoe hun gekopieerde handelswijze genterpreteerd wordt.
pi_216383488
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:38 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Je doet nu net alsof het een diehard autist is, die zonder begeleiding niet door het leven kan.
Ik zeg hier echt toch niks onredelijks over autisme. Sociale- en communicatieve vaardigheden zijn een behoorlijk probleem voor deze mensen.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:42:04 #83
438527 MissButterflyy
pi_216383493
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:38 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Je doet nu net alsof het een diehard autist is, die zonder begeleiding niet door het leven kan. Of bedoel je in 't algemeen?

Hij heeft licht autistische trekjes, net als Zuck. Maar die gasten hebben wel door hoe hun gekopieerde handelswijze genterpreteerd wordt.
Nou nee, zo lees ik het helemaal niet. Hoe intelligenter, hoe beter mensen met autisme kunnen ‘maskeren’ en sociale vaardigheden afkijken en leren. Het kost ze vaak wel veel energie.
Misschien daarom af en toe die woede-uitbarstingen.
pi_216383504
.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:43:39 #85
438527 MissButterflyy
pi_216383518
Maar goed. Of hij echt autisme heeft? Geen idee.
pi_216383527
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:38 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
algemeen.

quote:
Oh, observeren en patroonherkenning gaat de doorsnee autist juist weer prima af.
pi_216383545
Trump inauguratie topic. En het gaat alleen maar over of Elon een nazi en/of een autist is :D
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:45:32 #88
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_216383546
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als je dit gebaar gebruikt omdat je het afgekeken hebt van anderen dan zegt dat een hoop over de kringen waarin hij zich beweegt.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_216383551
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed. Of hij echt autisme heeft? Geen idee.
Denk het wel. Misschien nog in en comorbiditeit met wat anders.
pi_216383563
Het voelt alsof iemand hem uitgedaagd heeft om dat te doen.

Zo van "ik doe het, maar probeer het ook nog een beetje te verbergen."
pi_216383572
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:45 schreef over_hedge het volgende:
Trump inauguratie topic. En het gaat alleen maar over of Elon een nazi en/of een autist is :D
Wie is de trekpop van wie he?

En een topic over Schoof zal hier ook over Wilders gaan. ;)
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:49:34 #92
396550 Richestorags
pi_216383595
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als we zo dom waren dan hadden we door samenwerking nooit zulke technologische stappen gemaakt dat we verder zouden komen met jou stenen bijl voorbeeld. Juist samenwerking heeft ons veel verder gebracht in technologische ontwikkelingen en in de laatste eeuw met een enorme toename van welvaart door internationale handel.
Die stenen bijl is er ook gekomen door samenwerking en dat groepje in de grot werkte ook samen. Naarmate de technologie groeide, kon logischerwijs ook het aantal mensen groeien dat samenwerkte en daarmee weer de technologie.

De oorlogen en het tribalisme bleven echter en namen alleen maar toe in heftigheid en vernuft ten opzichte van duizenden jaren geleden.

We gaan in deze tijd relatief humaan om met vreemden die onze "grot" betreden, juist vanwege het concept van mensenrechten en de wet. Wat ik aangaf met mijn post is dat als men terug wil naar een tijd dat het concept "illegaal" niet bestond men bedrogen uitkomt. Het doel van wetten en regelgeving is juist om deze jungle te voorkomen. Het alternatief is dat de illegaal niet illegaal is omdat de wet niet bestaat maar tegelijkertijd wel met een bijl in 2en wordt gehakt omdat er geen wet bestaat die dit verbiedt. We zijn namelijk nog niet op een niveau dat we zo "juist" leven dat we de wet niet nodig hebben.

Je kan dus niet zoals links Amerika de lusten van de wet plukken en de lasten negeren. De wet beschermt de illegaal tegen een violent mob maar betitelt hem ook als illegaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door Richestorags op 21-01-2025 20:56:38 ]
pi_216383631
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wie is de trekpop van wie he?

En een topic over Schoof zal hier ook over Wilders gaan. ;)
Tja iemand kan in klb een topic maken dat hij zijn teen gestoten heeft en binnen 15 post is het een links vs rechts topic :P Jammer wel
pi_216383648
Op de socials wat ik een beetje volg, eigenlijk alleen Reddit, en zie ook nog wel wat af en toe van Twitter.
Gelooft men online heilig in dat het een hitlergroet was.
Maar online mensen drangen ook naar drama, die vinden dat heerlijk en kunnen roepen "Zie je wel?!"

Maar offline, ik ben langs meerdere collega's geweest en het erover gehad en het merendeel weten het niet echt, ze vinden het niet 100% een hitlergroet en hebben twijfels, willen de voordeel van de twijfel geven.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:54:34 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216383694
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:52 schreef Zoddie het volgende:
Op de socials wat ik een beetje volg, eigenlijk alleen Reddit, en zie ook nog wel wat af en toe van Twitter.
Gelooft men online heilig in dat het een hitlergroet was.
Maar online mensen drangen ook naar drama, die vinden dat heerlijk en kunnen roepen "Zie je wel?!"

Maar offline, ik ben langs meerdere collega's geweest en het erover gehad en het merendeel weten het niet echt, ze vinden het niet 100% een hitlergroet en hebben twijfels, willen de voordeel van de twijfel geven.
Klopt hoor, fascisme is een spectrum. Daar kun je heel genuanceerd in zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216383737
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:45 schreef over_hedge het volgende:
Inderdaad, we glijden weg.

In de basis vind ik Trump een idioot waar weinig presidentieels aan zit. Eigenlijk meer een straatvechter aan wie opleiding en ontwikkeling grotendeels voorbij gegaan zijn.

Maar hij doet om te beginnen wel wat hij gezegd heeft. En absoluut priceless zoals hij afrekent met die doorgeslagen politiek correct woke shit. Daar kan ik geen genoeg van krijgen.

Het afrekenen met de WHO past ook helemaal bij zijn uitspraken dat hij wil stoppen met het laten meeprofiteren van de VS. Die Tedros ligt volledig aan de ketting van China en de VS betalen de rekening. Daar komt nu echt een einde aan en we gaan zien wat China er nog meer voor terug wil nu ze zich als nieuwe hoofsponsor opwerpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 21-01-2025 23:52:29 ]
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:57:23 #97
396550 Richestorags
pi_216383749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Klopt hoor, fascisme is een spectrum. Daar kun je heel genuanceerd in zijn.
Jij slaat alle discussie dood door over fascisme te spreken.
pi_216383764
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:47 schreef Zoddie het volgende:
Het voelt alsof iemand hem uitgedaagd heeft om dat te doen.

Zo van "ik doe het, maar probeer het ook nog een beetje te verbergen."
Volgende maand bij Joe Rogan.
pi_216383904
quote:

[..]

Je hebt zeker nog nooit iemand ontmoet met zwaar autisme. Cringe heet dit.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 21:06:46 #100
396550 Richestorags
pi_216383918
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 21:05 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Je hebt zeker nog nooit iemand ontmoet met zwaar autisme. Cringe heet dit.
Zo hebben anderen in dit topic nog nooit een echte fascist of nazi ontmoet.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 21:13:14 #101
396550 Richestorags
pi_216384003
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je vergelijkt Elon Musk met een kind verdorie. :')
Kinderen zijn onschuldig.
Als je iemand met een kind vergelijkt of kinderACHTIG noemt heb je het over gedrag of mate van ontwikkeling en niet over onschuld.
pi_216384087
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 21:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zo hebben anderen in dit topic nog nooit een echte fascist of nazi ontmoet.
Nee, meeste zijn ook al dood natuurlijk.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 21:26:20 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216384302
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
I know.
Maar ik ga ervan uit dat hij o.a selecteert op loyaliteit.

Maar dat haalt mooi onderuit dat hij wappie zou zijn. Sommigen lijken dat te suggereren.
Je zou verwachten dat mensen aan de macht juist mensen zoeken met bepaalde skills, niet of ze loyaal aan de president zijn. Dus geen wappie die Trump, maar wel een elitaire zelfverrijker. Alles voor de rijke mensen, de rest kan de tering krijgen.

En loyaal gaat in eerste instantie om geld, daarna om dat je alles doet in staat voor de grote Trump.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216384314
Elon Muskusrat

:s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 21 januari 2025 @ 21:34:24 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216384406
:') :') :') :') :')

Is Trump dement ofzo?

twitter
pi_216384459
quote:
81s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 21:34 schreef Starhopper het volgende:

Is Trump dement ofzo?

[ x ]
Lid van BRICS en NAVO? :?
Hoe ziet Trump dat.

Anyway, gaat Trump dan 100% importtarieven leggen op Brazili en India?

Want dat zijn wl BRICS landen
  dinsdag 21 januari 2025 @ 21:40:07 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216384471
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 21:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lid van BRICS en NAVO? :?
Hoe ziet Trump dat.

Anyway, gaat Trump dan 100% importtarieven leggen op Brazili en India?

Want dat zijn wl BRICS landen
Of hij sluit aan bij hen. Wel onder voorwaarde dat het dan USA and BRICS heet.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 21:42:43 #108
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216384495
quote:

Is Trump dement ofzo?

[ x ]
Waarom zou een 4d schakende super-president feiten moeten kennen?

Het is niet Amerika dus het is een vijand
  dinsdag 21 januari 2025 @ 21:45:54 #109
438527 MissButterflyy
pi_216384548
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 21:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als je iemand met een kind vergelijkt of kinderACHTIG noemt heb je het over gedrag of mate van ontwikkeling en niet over onschuld.
Weet je, ik denk dat dat wel meevalt bij de rijkste man op aarde.
pi_216384550
quote:

Is Trump dement ofzo?

[ x ]
Nee joh, enkel Biden. :/
  dinsdag 21 januari 2025 @ 21:47:15 #111
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216384565
En morgen eist hij dat America ook bij de USA hoort. Staat er ineens een nieuwe basis in Limburg.
pi_216384584
quote:

Is Trump dement ofzo?

[ x ]
Dit is het gevaar van bejaarden op zo'n stoel zetten. Biden had tenminste nog een team om zich heen met kennis en ervaring. Beetje veel status quo wellicht.

Trump heeft allemaal mafklappers, miljardairs die geld ruiken en mensen die hun halve sollicitatie moeten roepen dat ze geen verkrachters zijn om zich heen gezet voor de schaduw regering achter Trump.

Gaat vast geweldig.
pi_216384660
wtf is dit :')______________________________!!!!!!!!!!!!!

twitter

Wie heeft deze troll laten spreken? :')
pi_216384663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Oh nee, iemand met een eigen mening! Die zich zorgen maakt over zaken. Ze moet haar bek houden!
Better to live in a desert than with a quarrelsome and nagging wife. (Proverbs 21:19)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 21 januari 2025 @ 21:58:06 #115
485843 crew  Jippie
pi_216384711
Heeft Trump al een date met Poetin om over Oekrane re praten?
pi_216384755
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 21:58 schreef Jippie het volgende:
Heeft Trump al een date met Poetin om over Oekrane re praten?
Dat niet, maar Poetin is wel bereid om met Trump te praten

twitter
pi_216384832
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 22:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dat niet, maar Poetin is wel bereid om met Trump te praten

[ x ]
sterke leider ook.. ik mag die Putin wel
pi_216384886
Check de website van het Witte Huis :D
Geen woorden voor :o
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216384967
twitter

BAMMMM
  dinsdag 21 januari 2025 @ 22:16:15 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216384974
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 22:12 schreef recursief het volgende:
Ik moest even checken of dit wil echt de website was van het witte huis :') WTF man _O-
pi_216384987
quote:
Mooi! _O_
pi_216384993
quote:
nice
  dinsdag 21 januari 2025 @ 22:18:03 #123
396550 Richestorags
pi_216385018
quote:
Een episch filmpje wel.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 22:19:37 #124
396550 Richestorags
pi_216385046
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 21:54 schreef Viesdik het volgende:

[ x ]

Alsof je niet gay zou mogen zijn onder Trump.
pi_216385068
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 22:15 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]

BAMMMM
Alex Jones komt eindelijk schoffelen.
pi_216385075
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 22:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een episch filmpje wel.
Inspiratie opgedaan bij Kim Jong Un
pi_216385134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 22:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Alsof je niet gay zou mogen zijn onder Trump.
nee! :)
  dinsdag 21 januari 2025 @ 22:30:43 #128
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_216385219
Zou Trump Sam Bankman-Fried ook een pardon geven?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_216385515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 22:06 schreef Viesdik het volgende:

[..]
sterke leider ook.. ik mag die Putin wel
Sterke leider die iedereen op afstand houdt omdat hij nog steeds bang is besmet te worden door cojana (lol)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216385543
_O-

twitter
  dinsdag 21 januari 2025 @ 23:06:00 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216385721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 21:26 schreef TLC het volgende:
Elon Muskusrat

[ afbeelding ]

:s)
Dat is een bever. Muskusratten hebben een ander soort staart..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 21 januari 2025 @ 23:10:14 #132
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216385766
quote:
Doet een beetje aan Dallas of Dynasty denken.

pi_216385957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 21:54 schreef Viesdik het volgende:

[ x ]

een kerkdienst
pi_216385990
Hoeveel filters zijn er over Melania gegooid. :o
  dinsdag 21 januari 2025 @ 23:52:45 #135
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_216386022
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 23:45 schreef mootie het volgende:
Ziet eruit als de Gooische Vrouwen-filter van Linda.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_216386027
Mijn laatste bijdrage voor vanavond c_/

twitter
pi_216386030
quote:
Zou ook niet misstaan in een AI picture gallery op de FP
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_216386125
Joe heeft een brief achter gelaten

woensdag 22 januari 2025 @ 00:38:10 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216386132
quote:
Ik vind het echt een hele onaantrekkelijke vrouw. Zo koud en nep
The End Times are wild
  woensdag 22 januari 2025 @ 04:52:35 #140
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216386394
De reden dat veel mensen pro-Trump zijn, is dat hij daadwerkelijk en zichtbaar dingen uitvoert op dingen waar de gemiddelde persoon waarde in ziet in plaats van oeverloos praten, concessies doen en met halfslachtige maatregelen komen die links of rechts niets oplossen.

Het lijkt mij als Nederlander heerlijk: je stemt en de nieuwe leider komt binnen 1 uur na aantreden met nieuwe decreten die ingaan op de wensen van het volk. In Nederland wordt eerst 6 maanden oeverloos onderhandeld, allerlei incapabele en debiele politici proberen ons wijs te maken dat de ander moeilijk doet, dan komt er een akkoord en iedereen begrijpt meteen dat de problemen niet zullen worden opgelost.

Men is de moderne politiek gewoon helemaal beu. Dat is ook de reden dat veel voormalig democraten in Amerika nu ineens op Trump hebben gestemd. Ik ben zelf geen Trump fan, maar ik kan de verleiding van iemand in de politiek die daadwerkelijk actie bij zijn woord voegt zeker begrijpen.
Science matters
pi_216386396
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 22:51 schreef Ali_boo het volgende:
_O-

[ x ]
Hij heeft wel gelijk; de VS gaat niet 25% meer betalen voor grondstoffen uit Canada.
De VS moet dan uitwijken naar landen met regimes die potentieel vijandig zijn naar de VS.
  woensdag 22 januari 2025 @ 05:08:07 #142
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216386401
quote:

[..]
Zou best kunnen.

Zoveelste gecontroleerde oppositie van wie we dus ook geen heil hoeven te verwachten.

Sommige users op dit forum waarschuwen ons hier al voor, reken je niet te snel rijk.
Jensen waarschuwde hier al voor voor de uitkomst van de verkiezingen in de VS.

Waarschijnlijk wordt de gewone burger weer genaaid, of het nu door Kamala, Biden of Trump is. ;(
pi_216386402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 04:52 schreef Bassie48 het volgende:
De reden dat veel mensen pro-Trump zijn, is dat hij daadwerkelijk en zichtbaar dingen uitvoert op dingen waar de gemiddelde persoon waarde in ziet in plaats van oeverloos praten, concessies doen en met halfslachtige maatregelen komen die links of rechts niets oplossen.

Het lijkt mij als Nederlander heerlijk: je stemt en de nieuwe leider komt binnen 1 uur na aantreden met nieuwe decreten die ingaan op de wensen van het volk. In Nederland wordt eerst 6 maanden oeverloos onderhandeld, allerlei incapabele en debiele politici proberen ons wijs te maken dat de ander moeilijk doet, dan komt er een akkoord en iedereen begrijpt meteen dat de problemen niet zullen worden opgelost.

Men is de moderne politiek gewoon helemaal beu. Dat is ook de reden dat veel voormalig democraten in Amerika nu ineens op Trump hebben gestemd. Ik ben zelf geen Trump fan, maar ik kan de verleiding van iemand in de politiek die daadwerkelijk actie bij zijn woord voegt zeker begrijpen.
In Nederland behaalt geen enkele partij de meerderheid, waardoor je altijd met coalities zit.
Dat heb je in de VS niet.
Daar loopt de president enkel het risico dat hij niet in alle huizen de meerderheid heeft.
Trump heeft die op dit moment wel. Dus die kan nu voorwaarts stomen. Dat kan over 2 jaar weer anders zijn.

Wat een verschil is tussen Trump en andere presidenten is, is dat Trump doet aan zelfverheerlijking.
Als je kijkt naar zijn prestaties: onder Obama zijn veel meer illegalen gedeporteerd dan onder Trump 1.

Maar Trump verspreidt gewoon leugens over zijn voorgangers en blaast zijn eigen prestaties op.

En zijn achterban slikt dat als zoete koek.
  woensdag 22 januari 2025 @ 05:18:46 #144
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216386411
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
In Nederland behaalt geen enkele partij de meerderheid, waardoor je altijd met coalities zit.
Dat heb je in de VS niet.
Daar loopt de president enkel het risico dat hij niet in alle huizen de meerderheid heeft.
Trump heeft die op dit moment wel. Dus die kan nu voorwaarts stomen. Dat kan over 2 jaar weer anders zijn.

Wat een verschil is tussen Trump en andere presidenten is, is dat Trump doet aan zelfverheerlijking.
Als je kijkt naar zijn prestaties: onder Obama zijn veel meer illegalen gedeporteerd dan onder Trump 1.

Maar Trump verspreidt gewoon leugens over zijn voorgangers en blaast zijn eigen prestaties op.

En zijn achterban slikt dat als zoete koek.
Allemaal waar maar toch ............ :!
Science matters
  woensdag 22 januari 2025 @ 05:28:23 #145
pi_216386420
quote:

Is Trump dement ofzo?

[ x ]
Misschien is dementie een vereiste in de VS om president te worden? ;(

Nu ja, Obama was niet dement geloof ik.
pi_216386423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:18 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Allemaal waar maar toch ............ :!
Maar toch wat?

Wat is het dan precies dat juist deze president die aantrekkingskracht heeft, terwijl je geen fan van hem bent?

In feite geldt voor Trump wat voor alle presidenten geldt: als ze de meerderheid hebben in alle huizen kunnen ze voorwaarts stomen.
En dat doen ze in de meeste gevallen ook.
Obama jaagde ook in een sneltreinvaart al zijn plannen erdoor zolang dat kon.
  woensdag 22 januari 2025 @ 05:31:16 #147
pi_216386429
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 21:54 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Better to live in a desert than with a quarrelsome and nagging wife. (Proverbs 21:19)
Amen. _O_
pi_216386433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 22:15 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]

BAMMMM
Oftewel meer files, meer uitstoot, meer kosten voor kantoorruimte...

Goed plan ^O^
pi_216386437
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Amen. _O_
Ja, stel je voor dat de president wordt tegengesproken.

En een priester een zeurende vrouw noemen :')
  woensdag 22 januari 2025 @ 05:47:13 #150
pi_216386466
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, stel je voor dat de president wordt tegengesproken.

En een priester een zeurende vrouw noemen :')
Vrouwen mogen de rol van priester in het geheel niet vervullen. Ook niet de rol van dominee of pastoor.

Daar is de Bijbel heel duidelijk in.

Dat sommige kerken - inclusief sommige Pinkstergemeenten - dat toch toestaan, sommige kerken hebben zelfs een regenboogvlag op hun kerk staan of huwen homoseksuelen - wil nog niet zeggen dat God dit toestaat.

Ik vind het prima dat de president wordt tegengesproken. Of Trump werkelijk een goede president wordt is nog maar afwachten, misschien wordt hij wel een heel ellendig figuur. Tot dusver zit hij er een dag, dus conclusies kan ik nog niet trekken.
Kritiek moet altijd mogelijk zijn. Zeker ook op de president. Censuur vind ik helemaal niets.

Alleen een vrouw hoort geen leidende rol te vervullen in het Huis des Heeren. Dat is een gebod des Heeren en zo te vinden in de Bijbel. Dat is alles.

In een andere rol, had deze vrouw wel degelijk kritiek kunnen leveren op de president. Ik denk dat ik ook nog kritiek ga leveren op Trump in de toekomst, zoals over Panama, Canada, Groenland bijvoorbeeld. Trump is zeker geen heilige.
Er is maar een Heilige en dat is de Heere Jezus. O+
  woensdag 22 januari 2025 @ 05:47:23 #151
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216386467
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar toch wat?

Wat is het dan precies dat juist deze president die aantrekkingskracht heeft, terwijl je geen fan van hem bent?

In feite geldt voor Trump wat voor alle presidenten geldt: als ze de meerderheid hebben in alle huizen kunnen ze voorwaarts stomen.
En dat doen ze in de meeste gevallen ook.
Obama jaagde ook in een sneltreinvaart al zijn plannen erdoor zolang dat kon.
Vertel eens? Waarom zie jij alles zo zwart-wit? Ik bijvoorbeeld zie de aantrekkelijke kanten van Trump (heb ik hiervoor aangegeven) en tegelijkertijd vind ik hem "niet ok".

De meeste Amerikaanse christenen vinden Trump "geen man van God" (to put it mildly) toch hebben ze massaal op hem gestemd. Rara, hoe kan dat?
Science matters
pi_216386480
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Vrouwen mogen de rol van priester in het geheel niet vervullen. Ook niet de rol van dominee of pastoor.

Dat sommige kerken - inclusief sommige Pinkstergemeenten - dat toch toestaan, sommige kerken hebben zelfs een regenboogvlag op hun kerk staan of huwen homoseksuelen - wil nog niet zeggen dat God dit toestaat.

Ik vind het prima dat de president wordt tegengesproken. Of Trump werkelijk een goede president wordt is nog maar afwachten, misschien wordt hij wel een heel ellendig figuur. Tot dusver zit hij er een dag, dus conclusies kan ik nog niet trekken.
Kritiek moet altijd mogelijk zijn. Zeker ook op de president. Censuur vind ik helemaal niets.

Alleen een vrouw hoort geen leidende rol te vervullen in het Huis des Heeren. Dat is een gebod des Heeren en zo te vinden in de Bijbel. Dat is alles.

In een andere rol, had deze vrouw wel degelijk kritiek kunnen leveren op de president. Ik denk dat ik ook nog kritiek ga leveren op Trump in de toekomst, zoals over Panama, Canada, Groenland bijvoorbeeld. Trump is zeker geen heilige.
Jij maakt mij niet wijs dat jij 100% volgens de bijbel leeft.

Wie ben jij dan om een vrouwelijke priester de maat te nemen.
  woensdag 22 januari 2025 @ 06:01:38 #153
pi_216386481
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Vertel eens? Waarom zie jij alles zo zwart-wit? Ik bijvoorbeeld zie de aantrekkelijke kanten van Trump (heb ik hiervoor aangegeven) en tegelijkertijd vind ik hem "niet ok".

De meeste Amerikaanse christenen vinden Trump "geen man van God" (to put it mildly) toch hebben ze massaal op hem gestemd. Rara, hoe kan dat?
Omdat het alternatief veel erger is.
Kamala en Biden kiezen in hun beleid heel duidelijk tegen God, tegen de Bijbel en dat baart Christenen zorgen. Als Biden/Kamala gewoon iets minder woke waren geweest en iets normaler hadden gedaan had Trump waarschijnlijk verloren.

De Democraten zijn gewoon het spoor bijster geraakt. Onder Obama waren zaken nog redelijk normaal. Toen kon ik de Democraten ook best pruimen.
pi_216386483
quote:

[..]

Je hebt geen aantrekkelijke kant van Trump genoemd.

En waarom christenen op Trump stemmen?

Omdat een 2 partijen stelsel wl zwartwit is.
Christenen stemmen republikeins.
  woensdag 22 januari 2025 @ 06:04:54 #155
pi_216386487
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij maakt mij niet wijs dat jij 100% volgens de bijbel leeft.

Wie ben jij dan om een vrouwelijke priester de maat te nemen.
Doe ik ook niet, ik probeer het wel, het lukt me niet erg.

Maar ik pretendeer ook niets verder en ik ben ook geen priester. Ik zou inderdaad geen priester kunnen zijn omdat ik veel te weinig van de Bijbel weet en geen goed Christen ben momenteel. Verder ambieer ik die functie ook niet.

Het staat gewoon in de Bijbel, Wantie. Dat is alles. Ik heb de Bijbel niet geschreven, het is niet mijn woord, maar Gods Woord. Het zal er ongetwijfeld niet voor niets staan. God is alwetend, ik niet.
  woensdag 22 januari 2025 @ 06:12:53 #156
pi_216386493
En er gaat waarschijnlijk toch helemaal niets veranderen.

Net als alles zou gaan veranderen toen Wilders hier aan de macht kwam en alles bleef exact hetzelfde en we zitten nu in Rutte V ondertussen.

Trump is gewoon WEF inderdaad, zoals al eerder aangegeven.

Dus niemand hoeft zich ergens zorgen om te maken, behalve dan om de deep-state die gewoon lekker verder gaat.

Trump is niet Hitler en misschien wel net zo dement als Biden. Wie zal het zeggen.
Tech-miljardairs hebben het nu voor het zeggen, dat was voorheen de facto ook al zo.

Ik ga maar weer Jensen kijken.

In 2016-2020 was Trump aan de macht en veranderde er de facto ook niets.

Als je echt iets wilt veranderen zul je de deep-state moeten aanpakken. Geen enkele politicus gaat dat doen, want dan eindig je net als Kennedy sr.
  woensdag 22 januari 2025 @ 06:14:06 #157
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216386496
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt geen aantrekkelijke kant van Trump genoemd.

Zie post #140
Science matters
pi_216386501
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat noemt men met je tijd meegaan. Vrouwen mochten vroeger ook niet stemmen. In veel landen mogen ze zelfs niet naar school. En kijk nu eens.
De bijbel is al heel oud, misschien moet men die eens aanpassen aan deze tijd.
pi_216386503
quote:

[..]

Ze hebben ook pedo's als priesters, dus hypocrisie is in die cirkels niet zo vreemd.
  woensdag 22 januari 2025 @ 06:21:09 #160
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216386504
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Maar ik pretendeer ook niets verder en ik ben ook geen priester. Ik zou inderdaad geen priester kunnen zijn omdat ik veel te weinig van de Bijbel weet en geen goed Christen ben momenteel. Verder ambieer ik die functie ook niet.

Het staat gewoon in de Bijbel, Wantie. Dat is alles. Ik heb de Bijbel niet geschreven, het is niet mijn woord, maar Gods Woord. Het zal er ongetwijfeld niet voor niets staan. God is alwetend, ik niet.
De bijbel is niet Gods woord maar een verzameling geschriften van voornamelijk onbekende schrijvers met onbekende achtergronden en motieven. Sommigen menen dat die personen goddelijk genspireerd zouden zijn (via de Heilige Geest oid) maar ook dat weten we niet. De status van de Bijbel als 'bron van alle wijsheid en waarheid' is dus dubieus.

Maar iedereen mag geloven wat hij wil want 'geloven' is fundamenteel anders dan 'weten'.
Science matters
pi_216386506
quote:
9s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Omdat het alternatief veel erger is.
Kamala en Biden kiezen in hun beleid heel duidelijk tegen God, tegen de Bijbel en dat baart Christenen zorgen. Als Biden/Kamala gewoon iets minder woke waren geweest en iets normaler hadden gedaan had Trump waarschijnlijk verloren.

De Democraten zijn gewoon het spoor bijster geraakt. Onder Obama waren zaken nog redelijk normaal. Toen kon ik de Democraten ook best pruimen.
Als dit, als dat...

De Republikeinen zijn het spoor bijster. Maga heeft de hele partij gegijzeld.

Ze hebben nu een president die de dag voor de inauguratie zijn eigen achterban oplicht en miljoenen uit hun zakken klopt met een memecoin.

Zover is het al gezakt in de VS.

Een president die binnen 24 uur vrede zou stichten.
Die zijn inmiddels om...
pi_216386509
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:14 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Zie post #140
Daar staat niets dat niet van toepassing is op elke president van de VS. En zoals ik al aangaf: andere presidenten presteerden beter..
pi_216386513
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Je bent geen goed christen, je weet te weinig van de bijbel, maar je neemt wl een priester de maat omdat ze vrouw is ..

Waarom doe je dat dan?
  woensdag 22 januari 2025 @ 06:33:06 #164
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216386522
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar staat niets dat niet van toepassing is op elke president van de VS. En zoals ik al aangaf: andere presidenten presteerden beter..
Maar het is 100x beter dan hoe de Nederlandse politiek geregeld is met besluiteloosheid, ineffectiviteit en maandenlang gezeur als resultaat,
Science matters
pi_216386540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:33 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Maar het is 100x beter dan hoe de Nederlandse politiek geregeld is met besluiteloosheid, ineffectiviteit en maandenlang gezeur als resultaat,
Tuurlijk.
pi_216386549
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:33 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat heb je in de VS ook.
Een republikeinse president met een democratische senaat krijgt ook amper nog iets voor elkaar.

En je noemt nu een verschil in het stelsel. Niet een verschil tussen Trump en andere presidenten.

Trump is een president die veel lawaai maakt, en keihard liegt over zijn voorgangers en zijn eigen prestaties.

Ik gaf al het verschil tussen Trump 1 en Obama inzake deportatie van migranten.
Trump maakte het meeste lawaai, wat voor de nodige onrust zorgde.
Maar Obama deporteerde veel meer illegale migranten..
En uiteindelijk draait het daar om

Verder staat youtube vol met videos van Maga die nu al spijt hebben van hun stem op Trump, omdat die maatregelen aankondigt die negatieve effecten op hun leven gaan hebben.
Trump interesseert dat niets. Dit is zijn laatste termijn.
pi_216386562
Ik vraag me af hoe lang Trump het gaat volhouden? Straks neemt Vance het stokje over. Of dat was de hele opzet.
pi_216386563
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:56 schreef Vostok het volgende:
Ik vraag me af hoe lang Trump het gaat volhouden? Straks neemt Vance het stokje over. Of dat was de hele opzet.
Niet de opzet van Trump in ieder geval.
pi_216386571
Hitlergroet en transgender geneuzel ter zijde. Bizar hoe 'de gewone man' dit toejuicht en in de veronderstelling is dat een bende miljardairs zal uitkijken voor hun welzijn. Alles om de libs te ownen en intussen heil zien in verhoging van de medicatieprijzen, RTO (wie wint daarmee? Of zouden de gehuurde office buildings wat te leeg staan voor de vastgoedvrienden?), besparen op de overheidsuitgaven, maar dan AI proberen centraliseren at the tune of 500 miljard (in handen van een oligarchie...). Allemaal goed voor de gewone man. En nog even verwijzen naar de Bijbel. Wat een tijd.
pi_216386572
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:17 schreef zuco het volgende:

[..]
Dat noemt men met je tijd meegaan. Vrouwen mochten vroeger ook niet stemmen. In veel landen mogen ze zelfs niet naar school. En kijk nu eens.
De bijbel is al heel oud, misschien moet men die eens aanpassen aan deze tijd.
Dat zal natuurlijk verschillen per stroming, sommigen zijn modern anderen conservatief. Dat zie je bij andere religies ook.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:56 schreef Vostok het volgende:
Waarom zou Trump het niet vier jaar volhouden?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216386577
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zal natuurlijk verschillen per stroming, sommigen zijn modern anderen conservatief. Dat zie je bij andere religies ook.
[..]
Leeftijd?

Hij is nu de oudste president ooit die aan zijn termijn begint.
pi_216386578
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:09 schreef BBach het volgende:
Hitlergroet en transgender geneuzel ter zijde. Bizar hoe 'de gewone man' dit toejuicht en in de veronderstelling is dat een bende miljardairs zal uitkijken voor hun welzijn. Alles om de libs te ownen en intussen heil zien in verhoging van de medicatieprijzen, RTO (wie wint daarmee? Of zouden de gehuurde office buildings wat te leeg staan voor de vastgoedvrienden?), besparen op de overheidsuitgaven, maar dan AI proberen centraliseren at the tune of 500 miljard (in handen van een oligarchie...). Allemaal goed voor de gewone man. En nog even verwijzen naar de Bijbel. Wat een tijd.
Het heeft niets te maken met 'de libs ownen' maar met goed beleid willen voeren en dat hebben de Democraten alles behalve gedaan. Dit vindt de Amerikaanse burger ook en dus komt er een nieuwe regering. Dat is immers hoe een democratie werkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216386584
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leeftijd?

Hij is nu de oudste president ooit die aan zijn termijn begint.
Dat kan, maar hij is een stuk scherper dan Biden. En volgens velen uit de linkerhoek was er helemaal niets aan de hand met Biden en alle opmerkingen over zijn overduidelijke dementie-achtige momenten slechts 'haat' van rechts. Dit hield men drie jaar lang vol.

Pas na het ontluisterende optreden van Biden in het debat met Trump, wilde men schoorvoetend erkennen dat 'Grandpa Joe' misschien niet de meest geschikte presidentskandidaat was.
pi_216386589
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Waarom wel. Er kan van alles gebeuren, het is tenslotte een bejaarde.
pi_216386593
Nog een crimineel op vrije voeten.

quote:
Jan 21 (Reuters) - U.S. President Donald Trump on Tuesday pardoned Silk Road founder Ross Ulbricht, who was sentenced to life in prison for running an underground online marketplace where drug dealers and others conducted over $200 million in illicit trade using bitcoin.
The Republican president made good on a campaign pledge to free Ulbricht, 40, who was arrested in 2013 and sentenced in 2015 in what became a landmark U.S. prosecution launched only a few years after the emergence of the popular cryptocurrency.

"The scum that worked to convict him were some of the same lunatics who were involved in the modern day weaponization of government against me," Trump said in a post on his social media platform Truth Social.
Trump said the pardon was "full and unconditional.", adding he called Ulbricht's mother to break the news to her on Tuesday.
Ulbricht has been imprisoned at a federal prison in Arizona, and his attorney said he was hopeful Ulbricht would be released shortly.

https://www.reuters.com/w(...)g-scheme-2025-01-22/

pi_216386594
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat kan, maar hij is een stuk scherper dan Biden.
Je hebt nog niet gehoord dat Trump denkt dat Spanje een lid van brics is. Erg scherp hoor. :D

x
pi_216386600
quote:

[..]
Dat kan, maar hij is een stuk scherper dan Biden. En volgens velen uit de linkerhoek was er helemaal niets aan de hand met Biden en alle opmerkingen over zijn overduidelijke dementie-achtige momenten slechts 'haat' van rechts. Dit hield men drie jaar lang vol.

Pas na het ontluisterende optreden van Biden in het debat met Trump, wilde men schoorvoetend erkennen dat 'Grandpa Joe' misschien niet de meest geschikte presidentskandidaat was.
Scherper?

Denkende dat Spanje lid is van de NAVO en BRICS?

Daarnaast is Biden ongeveer 4 jaar ouder dan Trump.
We weten niet hoe scherp Trump nog is over een paar jaar.
Of hij dan berhaupt nog leeft.
Bij Biden dacht men ook dat die zijn termijn niet zou halen.
Dat is wel gelukt. Vraag niet hoe.

Dat zegt verder niets over Trump, maar die is ook al 78.
Een leeftijd waarop de kans groter is dat je iets overkomt dan op je 40e.

Zo gek is het dus niet dat mensen nadenken over hoe de opvolging er uit ziet.

Maar net zo min als dat Biden destijds president is geworden in Kamala om het zadel te helpen denk ik niet dat het de opzet is om Vance via Trump president te maken.
  woensdag 22 januari 2025 @ 07:25:44 #178
438527 MissButterflyy
pi_216386610
quote:

[..]

Je leidt af van het oorspronkelijke verhaal.
Er kan natuurlijk op zo’n hoge leeftijd van alles gebeuren in 4 jaar.
pi_216386613
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:17 schreef Vostok het volgende:
Nog een crimineel op vrije voeten.
[..]

Het valt in het niet met de waslijst aan echt zware criminelen die door Biden zijn ontzien van de doodstraf.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je leidt af van het oorspronkelijke verhaal.
Er kan natuurlijk op zo’n hoge leeftijd van alles gebeuren in 4 jaar.
Daar heb je helemaal gelijk in, dat kan.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Scherper?

Denkende dat Spanje lid is van de NAVO en BRICS?

Daarnaast is Biden ongeveer 4 jaar ouder dan Trump.
We weten niet hoe scherp Trump nog is over een paar jaar.
Of hij dan berhaupt nog leeft.
Bij Biden dacht men ook dat die zijn termijn niet zou halen.
Dat is wel gelukt. Vraag niet hoe.

Dat zegt verder niets over Trump, maar die is ook al 78.
Een leeftijd waarop de kans groter is dat je iets overkomt dan op je 40e.

Zo gek is het dus niet dat mensen nadenken over hoe de opvolging er uit ziet.

Maar net zo min als dat Biden destijds president is geworden in Kamala om het zadel te helpen denk ik niet dat het de opzet is om Vance via Trump president te maken.
Correct.

Scherper inderdaad, n vergissing staat niet gelijk aan de duizenden bizarre uitspraken en vergissingen van Biden.
  woensdag 22 januari 2025 @ 07:27:11 #180
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216386614
Preek voor Trump tijdens gebedsdienst: ontferm u over migranten en lhbtiq+'ers
Bron

quote:
Op zijn tweede dag als president van de Verenigde Staten, heeft Donald Trump letterlijk een preek gekregen. "Ontferm u over de mensen in dit land die bang zijn", zei bisschop Mariann Edgar Budde tijdens een gebedsdienst. "Er zijn kinderen die homo, lesbisch of transgender zijn en momenteel voor hun leven vrezen", vervolgde ze.

De Amerikaanse president zat samen met zijn vicepresident J.D. Vance op de eerste rij tijdens de preek van bisschop Mariann Edgar Budde. De gebedsdienst in de Washington National Cathedral was de laatste officile activiteit rondom zijn inauguratie.

'Geen goede dienst'
Trump zei na afloop van de gebedsdienst dat die 'niet al te opwindend' was. "Ik vond het geen goede dienst", zei hij vanuit het Witte Huis tegen verslaggevers. "Ze kunnen veel beter."
Inderdaad geen goede kerkdienst. Ik weet niet hoe God denkt want ik geloof alleen maar in mijzelf en de wetenschap maar ik kan mij niet voorstellen dat Hij Zijn schepping zo cultureel misbruikt wil zien.
Science matters
pi_216386623
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:27 schreef Bassie48 het volgende:
Bron
[..]
Inderdaad geen goede kerkdienst. Ik weet niet hoe God denkt want ik geloof alleen maar in mijzelf en de wetenschap maar ik kan mij niet voorstellen dat Hij Zijn schepping zo cultureel misbruikt wil zien.
Haha, nou. Trump zal zich zeker ontfermen over migranten. Alles wat illegaal en crimineel is wordt uit het land gezet. En ook bestaat er niet zoiets als kinderen die transgender zijn. Het menselijk geslacht is door de natuur bepaald en onveranderlijk.
  woensdag 22 januari 2025 @ 07:40:29 #182
22565 asco
Los in deze tent
pi_216386668
Mooi om te zien dat er vanaf dag 1 besluiten worden genomen en daar ook naar wordt gehandeld.
Dit in tegenstelling tot de EU waar ze jaren hebben vergaderd over hoeveel watt een stofzuiger mag verbruiken. :')
  woensdag 22 januari 2025 @ 07:42:24 #183
438527 MissButterflyy
pi_216386678
Een uitstekende kerkdienst juist, en zeer goed dat de priester Trump en consorten niet naar de mond praat maar ook praat over een beetje compassie naar je niet miljonaire en miljardaire medemensen.
pi_216386694
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:40 schreef asco het volgende:
Mooi om te zien dat er vanaf dag 1 besluiten worden genomen en daar ook naar wordt gehandeld.
Dit in tegenstelling tot de EU waar ze jaren hebben vergaderd over hoeveel watt een stofzuiger mag verbruiken. :')
Mwa nee, niet helemaal. Trump kan leuk wat presidentile regels bedenken, maar als een staat zich beroept op de statelijke wetten gaat het hele feest niet door. Alsof Californi, een staat met de 6e grootste economie ter wereld, zich in de voeten laat schieten door een clown in Washington. Die hebben dat de afgelopen maanden keurig dichtgetimmerd.
Dit, dus.
pi_216386699
quote:
Bron
[..]
ticketje naar de hel voor deze vrouw
  woensdag 22 januari 2025 @ 07:48:21 #186
22565 asco
Los in deze tent
pi_216386713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Mwa nee, niet helemaal. Trump kan leuk wat presidentile regels bedenken, maar als een staat zich beroept op de statelijke wetten gaat het hele feest niet door. Alsof Californi, een staat met de 6e grootste economie ter wereld, zich in de voeten laat schieten door een clown in Washington. Die hebben dat de afgelopen maanden keurig dichtgetimmerd.
Ah, de Europese gedachte, meteen focussen op wat niet kan. ^O^
Prachtig.
Dan gaat niet alles lukken, prima joh.
pi_216386733
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:48 schreef asco het volgende:

[..]
Prachtig.
Als je op basis van oa. arbeidsmigratie een extreem goed lopende economie hebt en er komt iemand die dat wil slopen met deportaties en andere gekkigheid doe je er inderdaad heel verstandig aan om dat een stapje voor te zijn.
Dit, dus.
pi_216386746
quote:

[..]

Mijn oma is ook rond de 80, en als we het met haar hebben over haar gezondheid en de toekomst vinden we het ook altijd belangrijk even naar Biden te verwijzen.
pi_216386766
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, nou. Trump zal zich zeker ontfermen over migranten. Alles wat illegaal en crimineel is wordt uit het land gezet. En ook bestaat er niet zoiets als kinderen die transgender zijn. Het menselijk geslacht is door de natuur bepaald en onveranderlijk.
Oftewel, wie transgender is, is onveranderlijk.
  woensdag 22 januari 2025 @ 07:59:15 #190
438527 MissButterflyy
pi_216386771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:48 schreef asco het volgende:

[..]
Prachtig.
Volgens mij begrijp je hem niet helemaal.
pi_216386780
Mooi hoe ze Leviticus 19 actueel maakt voor Trump en regering. Er wordt nu al door de Republikeinen opgeroepen haar te deporteren, omdat ze preekte op een manier die hen niet aanstaat.
pi_216386795
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als je op basis van oa. arbeidsmigratie een extreem goed lopende economie hebt en er komt iemand die dat wil slopen met deportaties en andere gekkigheid doe je er inderdaad heel verstandig aan om dat een stapje voor te zijn.
Arbeidsmigratie mag gewoon, alleen niet illegaal.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oftewel, wie transgender is, is onveranderlijk.
Het woord 'transgender' geeft juist blijk van een verandering: transgender. En tevens zijn zij niet onveranderlijk, want de groep 'detransitioners' (kortom, iemand die de initieel gewenste veranderingen ongedaan wilt maken) wordt steeds groter.
pi_216386828
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt in het niet met de waslijst aan echt zware criminelen die door Biden zijn ontzien van de doodstraf.
[..]

Ontzien van de doodstraf maar alsnog levenslang vast blijven zitten.

Alleen barbaarse landen als Iran Rusland en China hebben nog een doodstraf en de VS onder Trump. ;(
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:11:45 #194
438527 MissButterflyy
pi_216386830
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Het woord 'transgender' geeft juist blijk van een verandering: transgender. En tevens zijn zij niet onveranderlijk, want de groep 'detransitioners' (kortom, iemand die de initieel gewenste veranderingen ongedaan wilt maken) wordt steeds groter.
Ja, dat is heel erg allemaal en daarom moeten we het verbieden, dan is het er niet meer. En we hebben er zoveeeeel last van allemaal.
Steeds opnieuw dat gezeik van conservatieven over deze mensen, maar hoeveel ze er kennen of meemaken in hun leven of last van hebben is maar de vraag. Het feit dat ze een transgender wat vaker op de tv zijn tegen gekomen roept al blinde haat op.

In Iran worden trouwens de meeste geslachtsveranderende operaties uitgevoerd, misschien kunnen meer Amerikanen dan daarnaar uitwijken.
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:13:01 #195
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_216386834
quote:
Mariann Edgar Budde
Mevrouw is sowieso zelf een homo

pi_216386843
quote:

[..]
Dat klopt. Daar ging het ook niet om.
Dit, dus.
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:17:35 #197
438527 MissButterflyy
pi_216386854
Wtf, Trump die het heeft over de discriminatie en achterstellen van de witte man. :')
Het zijn allemaal alleen maar populistische praatjes.
pi_216386856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ontzien van de doodstraf maar alsnog levenslang vast blijven zitten.

Alleen barbaarse landen als Iran Rusland en China hebben nog een doodstraf en de VS onder Trump. ;(
Waarom zou je dat met hele zware criminelen doen? Het is simpelweg onbegrijpelijk.
pi_216386863
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:11 schreef Basp1 het volgende:

Met deze opmerking suggereer je dat alleen Trump de doodstraf handhaaft...

De doodstraf bestond daar al sinds mensenheugenis..
pi_216386865
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:13 schreef NoXia het volgende:

[..]
Mevrouw is sowieso zelf een homo

[ afbeelding ]
zoveel zelfgenoegzaamheid, very cringe
pi_216386867
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Wtf, Trump die het heeft over de discriminatie en achterstellen van de witte man. :')
Het zijn allemaal alleen maar populistische praatjes.
Groepen als Aziatische Amerikanen, blanke Amerikanen en Joden worden gediscrimineerd in de VS. Dat is simpelweg een feit. Als er in menig bedrijf beleid wordt gevoerd om 'mensen van kleur' voor te trekken of subsidies uit te delen op basis van etniciteit, waarbij blanke mensen per wet worden uitgesloten is dit discriminatie.
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:24:00 #202
396550 Richestorags
pi_216386872
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat klopt. Daar ging het ook niet om.
Waar dan wel om?
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:26:46 #203
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216386881
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Groepen als Aziatische Amerikanen, blanke Amerikanen en Joden worden gediscrimineerd in de VS. Dat is simpelweg een feit. Als er in menig bedrijf beleid wordt gevoerd om 'mensen van kleur' voor te trekken of subsidies uit te delen op basis van etniciteit, waarbij blanke mensen per wet worden uitgesloten is dit discriminatie.
Echt hoor. Je snapt zelf ook wel dat dit in het niet valt bij de discriminatie waar zwarte mensen in de VS mee te maken hebben gehad?
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:27:05 #204
438527 MissButterflyy
pi_216386883
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vind je dat ook als ze mensen met een beperking aantrekken? Dat dit discriminatie is?
En ‘menig’ bedrijf, ik vermoed dat dit wel meevalt in de VS, maar jij hebt vast wel feiten en cijfers.
Ik heb een collega met een beperking die ook op die manier is aangenomen. Een leuke jongen die wat extra aandacht nodig heeft maar als hij thuis zat te niksen zou het de samenleving meer geld kosten. Kun je je voorstellen dat dit ook voor andere mensen geldt op de arbeidsmarkt?
pi_216386888
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:21 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Met deze opmerking suggereer je dat alleen Trump de doodstraf handhaaft...

De doodstraf bestond daar al sinds mensenheugenis..
Biden was er in ieder geval faliekant tegen.

The renewed use of the death penalty, announced by executive order signed on his first day in office, comes just after former President Biden and his Department of Justice moved to restrict the federal death penalty.
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:28:45 #206
396550 Richestorags
pi_216386891
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Echt hoor. Je snapt zelf ook wel dat dit in het niet valt bij de discriminatie waar zwarte mensen in de VS mee te maken hebben gehad?
En waarom zou dat moeten worden vergeleken? Momenteel worden op universiteiten en in het bedrijfsleven Aziaten en blanken gediscrimineerd daar.
pi_216386930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar dan wel om?
Dat als je de beste economie ter wereld hebt wat grotendeels gestoeld is op o.a. arbeidsmigranten je niet door een passant in Washington je wetten laat aanmeten die nadelig zijn voor de welvaart in de staat. Kun je symbolische soldaten bij de grens zetten, maar dat gaat niet boven wetten in een staat.
Dit, dus.
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:36:45 #208
438527 MissButterflyy
pi_216386935
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En waarom zou dat moeten worden vergeleken? Momenteel worden op universiteiten en in het bedrijfsleven Aziaten en blanken gediscrimineerd daar.
Maar dat komt door transgenders en de DEI? Ik snap de link verder niet zo.
Zeker in het bedrijfsleven gaat men voor de beste kandidaat, kan me niet voorstellen dat de overheid daar iets over te zeggen heeft. Of heb je daar voorbeelden van?
De CEO’s zijn bijna allemaal blank en man.
pi_216386961
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:00 schreef poemojn het volgende:
Mooi hoe ze Leviticus 19 actueel maakt voor Trump en regering. Er wordt nu al door de Republikeinen opgeroepen haar te deporteren, omdat ze preekte op een manier die hen niet aanstaat.
Ze preekte over de onbaatzuchtige Liefde van God die door al onze eigen beperkte grenzen heen gaat, iets wat Trump, die alleen van zichzelf houdt, nooit zal kunnen begrijpen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216387001
quote:

[..]
[..]
Dus in feite klopt de term niet.

Verder moet uiteraard goed gekeken worden of iemand wel of niet transgender is.
Daarbij helpt het niet door een harde lijn te trekken en gender hard binair in te richten.
Juist daardoor ontstaan de problemen, omdat de natuur zich niet conformeert naar de harde eisen die de mens oplegt.

Daar zou jij alles van moeten weten..
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:54:29 #212
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_216387032
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus in feite klopt de term niet.

Verder moet uiteraard goed gekeken worden of iemand wel of niet transgender is.
Volgens Trump ben je een mannetje, of een vrouwtje. Transgender bestaat dan niet meer. Problem solved.
pi_216387069
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:52 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Tegen, maar heeft niks afgeschaft..
Zo kan ik ook stemmen winnen...
Waar blijft het ei decreet van Trump die zou hij toch goedkoper maken. Over stemmen winnen gesproken. :D
pi_216387112
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waar blijft het ei decreet van Trump die zou hij toch goedkoper maken. Over stemmen winnen gesproken. :D
Dat doen ze allemaal.
Alles roepen tijdens verkiezingen en daarna de keutel intrekken..
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:06:07 #215
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216387121
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:40 schreef asco het volgende:
Er schijnen mensen te zijn die willen dat de democratie in de vorm zoals Nederland en de EU hanteren, gehandhaafd blijft. Oeverloze debatten over belangrijke onderwerpen, oeverloze debatten over onderwerpen die het volk geen bal interesseren, onopgeloste problemen na onopgeloste problemen die onopgelost blijven. Zwakke ideologie en nul komma nul gezond verstand. Dat dit onhoudbaar is, snappen ze ook niet.
Science matters
pi_216387133
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:04 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dat doen ze allemaal.
Alles roepen tijdens verkiezingen en daarna de keutel intrekken..
Genoeg politici die dit soort banale leugens niet vertellen en vooral proberen een beeld te schetsen over wat haalbaar is. Trump is wat dat betreft wel een buitencategorie leugenaar. Maar van een veroordeeld crimineel kun je ook bitter weinig verwachten qua integriteit.
Dit, dus.
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:09:32 #217
38496 Perrin
pi_216387152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:06 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Er schijnen mensen te zijn die willen dat de democratie in de vorm zoals Nederland en de EU hanteren, gehandhaafd blijft. Oeverloze debatten over belangrijke onderwerpen, oeverloze debatten over onderwerpen die het volk geen bal interesseren, onopgeloste problemen na onopgeloste problemen die onopgelost blijven. Zwakke ideologie en nul komma nul gezond verstand. Dat dit onhoudbaar is, snappen ze ook niet.
Je hebt niet ongelijk. Het is een tandeloze, stuurloze, inspiratieloze bedoening hier.
pi_216387154
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:52 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Tegen, maar heeft niks afgeschaft..
Zo kan ik ook stemmen winnen...
Voor de meeste wetten heb je 60 stemmen in de Senaat nodig, zolang de filibuster nog bestaat.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216387173
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je hebt niet ongelijk. Het is een tandeloze, stuurloze, inspiratieloze bedoening hier.
Het is 1 van de best functionerende democratien ter wereld. Vrijwel elk tijdperk op iedere andere plek ter wereld was minder veilig, welvarend en gelukkig als Nederland in 2025. Dat de beeldvorming iets anders probeert te schetsen is vers 2.
Dit, dus.
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:17:38 #220
38496 Perrin
pi_216387209
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is 1 van de best functionerende democratien ter wereld. Vrijwel elk tijdperk op iedere andere plek ter wereld was minder veilig, welvarend en gelukkig als Nederland in 2025. Dat de beeldvorming iets anders probeert te schetsen is vers 2.
Het draait al decennia op inertia. Geen groot vraagstuk wordt aangepakt, er wordt een beetje voortgeborduurd en aangemodderd.

Krampachtig vasthouden aan verworvenheden is het motto. Niemand die een punt op de horizon zet, inspireert, groot denkt. Krabbelaars in de marge.

Ondertussen raken we op ongeveer elk vlak achterop en brokkelen onze verworvenheden steeds meer af.

De grootste ambitie is een beetje op de steeds sober wordende winkel passen.
pi_216387227
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vind je dat ook als ze mensen met een beperking aantrekken? Dat dit discriminatie is?
En ‘menig’ bedrijf, ik vermoed dat dit wel meevalt in de VS, maar jij hebt vast wel feiten en cijfers.
Ik heb een collega met een beperking die ook op die manier is aangenomen. Een leuke jongen die wat extra aandacht nodig heeft maar als hij thuis zat te niksen zou het de samenleving meer geld kosten. Kun je je voorstellen dat dit ook voor andere mensen geldt op de arbeidsmarkt?
Wist je niet dat Silicon Valley, Wall Street en alle grote bedrijven in Amerika nu gerund worden door "zwarten" en transgenders? Blanken zijn de armste bevolking in de VS.
pi_216387251
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het draait al decennia op inertia. Geen groot vraagstuk wordt aangepakt, er wordt een beetje voortgeborduurd en aangemodderd.

Krampachtig vasthouden aan verworvenheden is het motto. Niemand die een punt op de horizon zet, inspireert, groot denkt. Krabbelaars in de marge.
Dat er te veel vooruit wordt geschoven ben ik met je eens. Maar dat is een kanttekening en niet de kern van onze democratie
Dit, dus.
pi_216387282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat er te veel vooruit wordt geschoven ben ik met je eens. Maar dat is een kanttekening en niet de kern van onze democratie
de kern van de EU is anti-goddelijk en daar zullen ze de gevolgen van dragen
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:34:39 #224
38496 Perrin
pi_216387336
Gelukkig valt de grijzemuizerij op ons continent wel meer mensen op.

Laten we net als de Amerikanen meer lef en ambitie tonen
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 09:44:34 #225
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216387431
twitter

Zo te zien wordt Medicare er ook helemaal afgehaald. Veel meer kosten voor bejaarden en gehandicapten, mensen met een specifieke ziekte etc. zo.
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:45:07 #226
438527 MissButterflyy
pi_216387436
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:21 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Wist je niet dat Silicon Valley, Wall Street en alle grote bedrijven in Amerika nu gerund worden door "zwarten" en transgenders? Blanken zijn de armste bevolking in de VS.
Bron? Cijfers?
Het zal best dat veel buitenlands talent wordt aangetrokken wat veel geld verdiend maar ook oplevert. Maar, transgenders? :')
pi_216387443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Idd tot de jaren 80 a 90 konden onze politici door te polderen heel veel bereiken maar sinds het democratisch rijnland model afgebroken is en ingeruild is voor het lompe Angelsaksische model krijgen we hier dezelfde onzin als in de VS.
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:46:40 #228
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216387458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Zo te zien wordt Medicare er ook helemaal afgehaald. Veel meer kosten voor bejaarden en gehandicapten, mensen met een specifieke ziekte etc. zo.
Dan moet je maar niet ziek worden. bermenschen worden niet ziek.
pi_216387468
quote:
16s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En die doen inauguraties binnen als het een klein beetje fris is.
Conscience do cost.
pi_216387486
quote:
[ x ]

Eindelijk wordt er geluisterd naar de gewone man, die heeft dat gekozen, dit is democratie!
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 09:51:46 #231
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216387497
quote:
16s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik vind het echt bijzonder als mensen die afhankelijk zijn van Medicare op Trump hebben gestemd, ze wisten hoe hij hier over dacht. Biden had er voor gezorgd dat de cap van Insuline op 35 dollar per maand lag. Iets wat veel Amerikanen gebruiken. Schijnbaar dat de kosten op 1500 dollar per maand liggen gemiddeld zonder cap? (Zal ook afhangen van hoeveel Insuline iemand moet gebruiken).
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:52:22 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216387503
quote:
8s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:47 schreef ems. het volgende:

[..]
En die doen inauguraties binnen als het een klein beetje fris is.
Ja. Wel een beetje sneu hoor :')

Ik moet direct weer denken aan de inauguratie van Biden. En dan vooral deze foto :T

pi_216387513
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:34 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig valt de grijzemuizerij op ons continent wel meer mensen op.

Laten we net als de Amerikanen meer lef en ambitie tonen
Techmiljardairs in het hart van je democratie plaatsen. Bril-jant. Zouden wij inderdaad ook moeten doen, dat oligarchisch tintje toevoegen aan een gezonde democratie. Veel meer richting dat fijne Russische model.
Dit, dus.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 januari 2025 @ 09:57:50 #234
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_216387539
quote:
[ x ]

Maar gelukkig blijft TikTok, dus kunnen zieke en gehandicapte mensen viral gaan en zo misschien alsnog aan broodnodige medische apparatuur komen *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:58:56 #235
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216387546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind het echt bijzonder als mensen die afhankelijk zijn van Medicare op Trump hebben gestemd, ze wisten hoe hij hier over dacht. Biden had er voor gezorgd dat de cap van Insuline op 35 dollar per maand lag. Iets wat veel Amerikanen gebruiken. Schijnbaar dat de kosten op 1500 dollar per maand liggen gemiddeld zonder cap? (Zal ook afhangen van hoeveel Insuline iemand moet gebruiken).
Klopt. Een groot deel van de Trump-stemmers behoort tot de groepen die afhankelijk zijn van medicare en sociale vangnetten of andere hulp van de overheid. Maar dat hebben ze niet door? Als die voorzieningen worden uitgekleed, gaat dat direct ten koste van hun levensstandaard en in sommige gevallen zelfs hun overleving. Helaas lijken sommigen de pijn pas te voelen als de directe gevolgen hen raken. Het is een trieste realiteit dat veel mensen spijt zullen krijgen, maar tegen die tijd is de schade al aangericht.
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:59:34 #236
38496 Perrin
pi_216387550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Techmiljardairs in het hart van je democratie plaatsen. Bril-jant. Zouden wij inderdaad ook moeten doen, dat oligarchisch tintje toevoegen aan een gezonde democratie. Veel meer richting dat fijne Russische model.
Nee natuurlijk niet. Maar die ambitieloze kleindenkerij die hier heerst is weer het andere uiterste.

Luister naar de historische speech van Zelensky in Davos:
twitter

[ Bericht 21% gewijzigd door Perrin op 22-01-2025 10:21:14 ]
pi_216387651
quote:

[..]

Wat vind jij "niet ok" aan Trump?

Het zowel voordeel als nadeel van de Nederlandse politiek is dat er niet hele radicale beslissingen kunnen worden gemaakt omdat je altijd meerdere partijen nodig hebt.
Normaal gesproken is dit in de VS ook zo maar doordat nu alles net in het voordeel van de republikeinen is wordt het wat makkelijker.

Maar stel @Bassie48 als dit nou net in het voordeel was geweest van de democraten, had je het dan ook zo geweldig gevonden?
Want dat is net die balans waardoor een president niet al te gekke en radicale beslissingen kan nemen
pi_216387683
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet. Maar die ambitieloze kleindenkerij die hier heerst is weer het anderste uiterste.

Luister naar de historische speech van Zelensky in Davos:
[ x ]
Een bedrijf als ASML wil o.a. vanwege de economische omstandigheden in Europa groeien. Het liefst op de plek waar het nu is gevestigd.

Alleen dat ene bedrijf met de mondiale status veegt de vloer aan met uitspraken als “ambitieloze kleindenkerij”. Het geeft aan dat als je het juiste klimaat schept, zoals de afgelopen jaren in Nederland, een bedrijf als ASML geen incidentele duizendklapper hoeft te zijn.
Dit, dus.
  woensdag 22 januari 2025 @ 10:17:29 #239
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_216387718
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Ach, Trump zei op een moment toch ook dat soldaten die in een oorlog gestorven zijn losers waren en toch zijn er een heleboel veteranen die op hem stemmen. Er valt geen pijl op te trekken, we leven in een tijdperk waarin propaganda zijn gelijke niet kent.
pi_216387744
quote:

[..]
Omdat het meerendeel moeilijke zaken als inflatie niet snapt en daardoor heel gemakkelijk kunnen worden opgelicht door een crimineel die dankbaar gebruik maakt van het gebrek aan kennis van zaken bij veel mensen. Door een mondiale handelsoorlog voor te stellen om de prijzen voor Amerikanen te laten zakken is voorstellen om een brandend huis met benzine te blussen. Maar helaas is dat eerste onbegrijpelijk voor de meesten en het tweede vrij logisch een dom idee.
Dit, dus.
  woensdag 22 januari 2025 @ 10:23:30 #241
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216387807
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:10 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Wat vind jij "niet ok" aan Trump?

Het zowel voordeel als nadeel van de Nederlandse politiek is dat er niet hele radicale beslissingen kunnen worden gemaakt omdat je altijd meerdere partijen nodig hebt.
Normaal gesproken is dit in de VS ook zo maar doordat nu alles net in het voordeel van de republikeinen is wordt het wat makkelijker.

Maar stel @:Bassie48 als dit nou net in het voordeel was geweest van de democraten, had je het dan ook zo geweldig gevonden?
Want dat is net die balans waardoor een president niet al te gekke en radicale beslissingen kan nemen
Ik vind niks geweldig aan politiek van wie dan ook..

Trump heeft opvallende/vervelende karaktereigenschappen die ik niet hoef te benoemen, elk weldenkend mens ziet dat.. Toch heeft hij aantrekkingskracht, ook bij mij. Het zal wel iets evolutionairs zijn om krachtdadige leiders fijn te vinden ipv bange marmotjes.

Ik had liever gehad dat Harris heeft gewonnen maar ik snap waarom Trump nu president is. Ik weiger mee te mekkeren met de kudde schapen die het allemaal vreselijk vinden.

We moeten dealen met Trump, er zit niks anders op.
Science matters
pi_216387818
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Maak ik dit argument dan? Nee dus. Dat zwarte Amerikanen in het verleden zijn gediscrimineerd, wil niet zeggen dat men nu maar andere groepen moet gaan discrimineren.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee hoor, daar kan prima rekening mee worden gehouden. Daar gaat de discussie dan ook helemaal niet over.
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 10:25:44 #243
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216387843
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Omdat het meerendeel moeilijke zaken als inflatie niet snapt en daardoor heel gemakkelijk kunnen worden opgelicht door een crimineel die dankbaar gebruik maakt van het gebrek aan kennis van zaken bij veel mensen. Door een mondiale handelsoorlog voor te stellen om de prijzen voor Amerikanen te laten zakken is voorstellen om een brandend huis met benzine te blussen. Maar helaas is dat eerste onbegrijpelijk voor de meesten en het tweede vrij logisch een dom idee.
Ja een verhaal over goedkopere eieren en dat andere landen ervoor moeten betalen klinkt wel leuker en begrijpelijker in de oren van de Amerikaanse Henk en Ingrid.
  woensdag 22 januari 2025 @ 10:25:45 #244
438527 MissButterflyy
pi_216387844
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:23 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik vind niks geweldig aan politiek van wie dan ook..

Trump heeft opvallende/vervelende karaktereigenschappen die ik niet hoef te benoemen, elk weldenkend mens ziet dat.. Toch heeft hij aantrekkingskracht, ook bij mij. Het zal wel iets evolutionairs zijn om krachtdadige leiders fijn te vinden ipv bange marmotjes.

Ik had liever gehad dat Harris heeft gewonnen maar ik snap waarom Trump nu president is. Ik weiger mee te mekkeren met de kudde schapen die het allemaal vreselijk vinden.

We moeten dealen met Trump, er zit niks anders op.
Klopt. En daarom is het heerlijk alle stommiteiten en acties van hem online te bespreken.
En die van Musk.
pi_216388081
Het eeuwige slachtoffer heeft het weer eens zwaar:

woensdag 22 januari 2025 @ 10:43:49 #246
396550 Richestorags
pi_216388108
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar dat komt door transgenders en de DEI? Ik snap de link verder niet zo.
Zeker in het bedrijfsleven gaat men voor de beste kandidaat, kan me niet voorstellen dat de overheid daar iets over te zeggen heeft. Of heb je daar voorbeelden van?
De CEO’s zijn bijna allemaal blank en man.
Waarom zou dat door transgenders komen? En het komt zeker weten door DEI en affirmative action op universiteiten.
pi_216388222
Maar als dei begraven wordt dan moeten de maga fanboys toch erg boos zijn dat de benoemingen van Trump niet de meest capabele mensen zijn maar wel de beste kontkussers van hem. Daar blijven ze opvallend stil over.
  woensdag 22 januari 2025 @ 11:05:36 #248
38496 Perrin
pi_216388369
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen compassie of mededogen te bekennen bij Trump inderdaad.
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 11:06:44 #249
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216388378
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Naastenhaat _O_
  woensdag 22 januari 2025 @ 11:08:02 #250
38496 Perrin
pi_216388392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 11:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Naastenhaat _O_
Op zijn kleine piemeltje getrapt als iemand hem aanspreekt op zijn gebrek aan menselijkheid.
pi_216388432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 11:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Geen compassie of mededogen te bekennen bij Trump inderdaad.
Maar hij deugt tenminste niet!!11
  woensdag 22 januari 2025 @ 11:12:41 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216388442
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dit hoe 'sterke leiders' reageren op kritiek?

Ik vraag dit voor een vriend.
Huilen dan.
  woensdag 22 januari 2025 @ 11:20:19 #253
38496 Perrin
pi_216388511
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 11:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Is dit hoe 'sterke leiders' reageren op kritiek?

Ik vraag dit voor een vriend.
Crybaby-in-chief.
pi_216388576
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:54 schreef NoXia het volgende:

[..]
Volgens Trump ben je een mannetje, of een vrouwtje. Transgender bestaat dan niet meer. Problem solved.
En als volgens Trump mannetjes ook niet bestaan?

Iets verdwijnt niet omdat de president van de VS zegt dat het er niet is natuurlijk.
pi_216388782
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 januari 2025 @ 11:59:33 #256
38496 Perrin
pi_216388813
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 11:56 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Alle neonazi's zijn duidelijk ontzettend blij met Musk in het Witte Huis.

Dat huis kan hen niet wit genoeg zijn.
  woensdag 22 januari 2025 @ 12:02:29 #257
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216388849
Donald Trump helemaal los op ’woke bisschop’ Mariann Budde die hem de les las
Bron

quote:
„Ze verzuimde het grote aantal illegale migranten te noemen dat ons land binnenkwam en mensen vermoordde”, fulmineert de president. „Velen werden uit gevangenissen en psychiatrische instellingen vrijgelaten. Er is een gigantische misdaadgolf gaande in de VS. Afgezien van haar ongepaste uitspraken was de dienst erg saai en weinig inspirerend. Ze is niet erg goed in haar werk! Zij en haar kerk zijn het publiek excuses verschuldigd!”

Trump is niet de enige boze Republikein. Congreslid Mike Collins riep zelfs op Budde ’aan de deportatielijst toe te voegen.’
Science matters
pi_216388854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:02 schreef Bassie48 het volgende:
Bron
[..]

pi_216388866
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 11:56 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
twitter
pi_216388980
Persoonlijke MRNA vaccine gemaakt door een AI?
Kan niet wachten!

twitter
pi_216388997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:13 schreef Ali_boo het volgende:
Kan niet wachten!

[ x ]
Ik zou nog even afwachten en je niet laten verleiden tot gouden bergen.
pi_216389003
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Bron? Cijfers?
Het zal best dat veel buitenlands talent wordt aangetrokken wat veel geld verdiend maar ook oplevert. Maar, transgenders? :')
Sarcasme niet herkennen :')
pi_216389033
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]jn
Ik zou nog even afwachten en je niet laten verleiden tot gouden bergen.
Was ook een tikje sarcastisch. Denk niet dat het goed zal vallen bij zijn aanhang. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.
pi_216389044
quote:
Kan niet wachten!

[ x ]
En 5 jaar geleden waren de mRNA vaccins geheime mindcontrol gentherapie, nu zijn ze ineens de heilige graal ontwikkeld door AI?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_216389060
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En 5 jaar geleden waren de mRNA vaccins geheime mindcontrol gentherapie, nu zijn ze ineens de heilige graal ontwikkeld door AI?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:18 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Was ook een tikje sarcastisch.
pi_216389227
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is Trump een eeuwig slachtoffer dan? Dat waren transgenders, moslims en mensen van kleur toch?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:54 schreef Basp1 het volgende:
Maar als dei begraven wordt dan moeten de maga fanboys toch erg boos zijn dat de benoemingen van Trump niet de meest capabele mensen zijn maar wel de beste kontkussers van hem. Daar blijven ze opvallend stil over.
Dit zal een verschil van visie betreffen. Deze mensen zijn namelijk door Trump op kwaliteit geselecteerd, maar dit is wellicht iets dat men vanuit een progressief en links wereldbeeld niet zal begrijpen.
  woensdag 22 januari 2025 @ 12:49:46 #267
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_216389322
quote:
Migranten zonder verblijfsvergunning mogen wat de Amerikaanse regering betreft gewoon opgepakt worden bij locaties als scholen, ziekenhuizen en kerken. Richtlijnen die dergelijke acties aan banden legden, zijn ingetrokken.

President Donald Trump heeft aangegeven dat hij de grootste massadeportatie in de Amerikaanse geschiedenis wil uitvoeren. Hij nam na zijn aantreden ook meteen besluiten om de komst van ongedocumenteerde migranten tegen te gaan.

De immigratiedienst krijgt nu toestemming om in actie te komen bij 'beschermde locaties', zoals scholen. In 2021 waren nog richtlijnen uitgevaardigd waarin stond dat dat juist niet de bedoeling was.

De autoriteiten vreesden toen dat migranten zonder verblijfsstatus anders geen gebruik meer zouden maken van 'essentile diensten'. Kinderen zouden bijvoorbeeld niet meer naar school gaan en gewonde mensen het ziekenhuis mijden.

De nieuwe regering ziet dat anders. ,,Criminelen kunnen zich niet langer verstoppen in Amerikaanse scholen en kerken om te voorkomen dat ze opgepakt worden", meldde het ministerie van Binnenlandse Veiligheid dinsdag. ,,De regering-Trump zal onze dappere wetshandhavers niet aan banden leggen, maar vertrouwt erop dat zij hun gezonde verstand gebruiken."
:o
pi_216389377
:') . Echt een leuke tijd.
pi_216389387
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
Deze mensen zijn namelijk door Trump op kwaliteit geselecteerd
Ze zijn op basis van een kwaliteit geselecteerd, namelijk loyaliteit.
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:20:48 #270
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216389689
quote:
Kan niet wachten!

[ x ]
Komt niet in de EU want die reguleert alle innovatie kapot. De inwoners gaan eerder en pijnlijker dood maar hebben gelukkig wel veel privacy (gehad)..
Science matters
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:33:45 #271
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216389870
Lol! _O- _O- _O-

twitter
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:35:08 #272
38496 Perrin
pi_216389899
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:02 schreef Bassie48 het volgende:
Bron
[..]
Stelletje nep-christenen.

twitter
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:36:18 #273
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216389913
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:49 schreef NoXia het volgende:

[..]
:o
De nazi's hielden ook razzia's op kerken :N
pi_216389926
Niet alleen daar. Ze haalden de Roma en Sinti kinderen op uit de klas; luisterden welke taal de kinderen onderling spraken (Duits of Rom) en namen hen mee. Dat is een van de oorzaken dat leerplicht heel gevoelig ligt bij de Roma, ook in Nederland.
pi_216389962
Hoe al dat domme volk deze mensen aanbidden alsof het goden zijn. Fucking gestoord. Vooral de mensen die in relatieve armoede leven of 3 banen moeten hebben om zichzelf te onderhouden en er straks nog slechter aan toe zijn straks. Crazy.
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:41:47 #276
68638 Zwansen
pi_216389996
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is Trump een eeuwig slachtoffer dan? Dat waren transgenders, moslims en mensen van kleur toch?
[..]
Dit zal een verschil van visie betreffen. Deze mensen zijn namelijk door Trump op kwaliteit geselecteerd, maar dit is wellicht iets dat men vanuit een progressief en links wereldbeeld niet zal begrijpen.
Mensen, we kunnen weer ‘links’ afstrepen op de HR-bingo.
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:41:55 #277
38496 Perrin
pi_216389997
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:39 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe al dat domme volk deze mensen aanbidden alsof het goden zijn. Fucking gestoord. Vooral de mensen die in relatieve armoede leven of 3 banen moeten hebben om zichzelf te onderhouden en er straks nog slechter aan toe zijn straks. Crazy.
Ze worden gewoon graag uitgebuit.
pi_216390008
quote:
16s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De nazi's hielden ook razzia's op kerken :N
En Heinrich Musk zag dat het goed was 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_216390049
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze worden gewoon graag uitgebuit.
Dan krijgen ze de tijd van hun leven *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_216390050
quote:
Kan niet wachten!

[ x ]
Een vaccin tegen een heel normaal natuurlijk fenomeen? Ok.
Blijf je dan ook eeuwig jong, als je dat laat inspuiten?
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:49:10 #281
68638 Zwansen
pi_216390074
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:46 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Een vaccin tegen een heel normaal natuurlijk fenomeen? Ok.
Blijf je dan ook eeuwig jong, als je dat laat inspuiten?
Een vaccin tegen kanker bedoel je? Waarom zou je daarop tegen zijn?
pi_216390095
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:49 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Een vaccin tegen kanker bedoel je? Waarom zou je daarop tegen zijn?
Op de manier waarop hij het verkondigd.
Een vaccin direct tegen kanker gaat er nooit komen.
Je kunt wel een vaccin ontwikkelen wat bepaalde onderliggende factoren kan bestrijden, zoals een virus.
pi_216390316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:20 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Komt niet in de EU want die reguleert alle innovatie kapot. De inwoners gaan eerder en pijnlijker dood maar hebben gelukkig wel veel privacy (gehad)..
Poeh ja, het is beroerd gesteld met de gezondheidszorg hier in de EU. Kun je toch stukken beter voor in de VS zijn.
pi_216390700
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kouder dan ijs die Trump. Geen enkele vorm van empathie, alsof het de duivel zelf is.
  woensdag 22 januari 2025 @ 15:03:04 #285
38496 Perrin
pi_216390720
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:00 schreef Vostok het volgende:

[..]
Kouder dan ijs die Trump. Geen enkele vorm van empathie, alsof het de duivel zelf is.
Narcistische sociopaat. Van het type waar hele volksstammen kwispelend achteraan de afgrond in lopen.
pi_216390745
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
Narcistische sociopaat. Van het type waar hele volksstammen kwispelend achteraan de afgrond in lopen.
Bizar idd.
  woensdag 22 januari 2025 @ 15:08:35 #287
201761 phpmystyle
pi_216390761
Waarom dat geforceerde gebruik van het woord deportatie? Het is gewoon het terugsturen van illegalen.
pi_216390811
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom dat geforceerde gebruik van het woord deportatie? Het is gewoon het terugsturen van illegalen.
Omdat het deportatie is?

Deportatie verwijst naar het proces waarbij een persoon, vaak een buitenlander of een immigrant, gedwongen wordt om een land te verlaten en terug te keren naar hun land van herkomst. Dit kan gebeuren om verschillende redenen, zoals het overtreden van immigratiewetten, het ontbreken van de juiste documenten, of vanwege criminele activiteiten. Deportatie kan plaatsvinden na een juridische procedure, waarbij de autoriteiten besluiten dat de persoon niet het recht heeft om in het land te blijven. Het is een ingrijpende maatregel die vaak gepaard gaat met veel emotionele en sociale gevolgen voor de betrokken persoon en hun familie.
  woensdag 22 januari 2025 @ 15:17:09 #289
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216390848
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Trump heeft gelijk. Het was een schandalige preek van die bisschop. Geen enkele compassie voor nabestaanden van al die vermoorde mensen door illegalen. Heeft niets met naastenliefde te maken maar wel met politiek.
Science matters
pi_216390987
Naar mannetje die Musk.

quote:
Die groet bij de inauguratie had namelijk een ander doel: het trollen dat normaal op internet plaatsvindt, werd hier in het volle daglicht gespeeld. Musk wist precies wat hij deed. Hij wist ook dat hij niet gecanceld zou worden, simpelweg omdat de gevestigde orde hem steunt. Wat hij eigenlijk communiceerde, was een schaamteloze provocatie: "Wat wil je doen, Shitlib? Kom maar op! Wil je de CIA inschakelen? Prima, die staan toch aan mijn kant. Machteloos ben je, h? Denk je echt dat je mij kunt cancelen? Zelfs Steve Bannon kreeg dat niet voor elkaar, en ik heb z’n toko gewoon zonder toestemming ingepikt. De nieuwe Soros en Genghis Khan? Dat ben ik! Zie je dat niet?"

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lgdfvizctk2b

woensdag 22 januari 2025 @ 15:40:35 #291
38496 Perrin
pi_216391063
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:17 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Trump heeft gelijk. Het was een schandalige preek van die bisschop. Geen enkele compassie voor nabestaanden van al die vermoorde mensen door illegalen. Heeft niets met naastenliefde te maken maar wel met politiek.
Hoeveel mensen worden er precies vermoord door die illegalen? Heb je cijfers?
  woensdag 22 januari 2025 @ 15:41:56 #292
201761 phpmystyle
pi_216391073
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:13 schreef Vostok het volgende:

[..]
Omdat het deportatie is?

Deportatie verwijst naar het proces waarbij een persoon, vaak een buitenlander of een immigrant, gedwongen wordt om een land te verlaten en terug te keren naar hun land van herkomst. Dit kan gebeuren om verschillende redenen, zoals het overtreden van immigratiewetten, het ontbreken van de juiste documenten, of vanwege criminele activiteiten. Deportatie kan plaatsvinden na een juridische procedure, waarbij de autoriteiten besluiten dat de persoon niet het recht heeft om in het land te blijven. Het is een ingrijpende maatregel die vaak gepaard gaat met veel emotionele en sociale gevolgen voor de betrokken persoon en hun familie.
Ik vind het een lomp woord.
Terugsturen klinkt veel vriendelijker, en dat is het feitelijk ook.
pi_216391116
Als je een lul tussen je benen hebt hangen dan ben je een man en niks anders dan een man want grijs bestaat niet volgens MAGA en vrouwen hebben geen piemel. Is een stellingname, kun je het mee eens zijn of niet.

Als Musk dan de Hitlergroet brengt, nouja dan is dat natuurlijk geen Hitlergroet. Wel wat onhandig wellicht van de slimste persoon op aarde, die normaliter alleen maar geniale dingen doet.

En dit alles van het ‘facts not feelings’ publiek.

Let op mijn woorden: Trump wordt door een teleurgestelde MAGA neergeschoten en deze keer wel raak. Je kan de waarheid maar zo vaak verdraaien totdat je de verkeerde persoon naait.
pi_216391144
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De woke tijd is toch voorbij dus opflikkeren met gezeur over lompe woorden. :D
pi_216391156
quote:

[..]
Ik vind je ui lomp.
Is een Hitlergroet als ui toegestaan op FOK?
  woensdag 22 januari 2025 @ 15:51:01 #296
438527 MissButterflyy
pi_216391162
quote:

[..]
Ben je nou aan het trollen met je nieuwe ui? :')
  woensdag 22 januari 2025 @ 15:51:34 #297
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216391171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoeveel mensen worden er precies vermoord door die illegalen? Heb je cijfers?
Bij hoeveel is het een probleem, paar dode kinderen is niet zo'n probleem, pas bij X doden?

Laken Riley Act, heet niet voor niets zo.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 22 januari 2025 @ 15:51:35 #298
438527 MissButterflyy
pi_216391172
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:50 schreef Vostok het volgende:

[..]
Ik vind je ui lomp.
Is een Hitlergroet als ui toegestaan op FOK?
Het kan verkeren. Gisteren vond ie nog dat Musk nu toch te ver ging.
  woensdag 22 januari 2025 @ 15:59:52 #299
38496 Perrin
pi_216391249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Bij hoeveel is het een probleem, paar dode kinderen is niet zo'n probleem, pas bij X doden?

Laken Riley Act, heet niet voor niets zo.
Er worden per jaar zo'n 20-30k mensen vermoord in de VS, ik dacht dat daar iets van 30 door niet-burgers worden vermoord.

Getallen maken uit ja, zeker als je een hetze tegen bepaalde groepen wil voeren.
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:02:29 #300
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216391275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er worden per jaar zo'n 20-30k mensen vermoord in de VS, ik dacht dat daar iets van 30 door niet-burgers worden vermoord.

Getallen maken uit ja, zeker als je een hetze tegen bepaalde groepen wil voeren.
Ah omdat Amerikanen ook misdaden plegen is het een prima idee om nog meer criminelen toe te laten.

Ok.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:03:28 #301
201761 phpmystyle
pi_216391281
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ben je nou aan het trollen met je nieuwe ui? :')
Soort van wel ja.
Ik zie wel gekkere uit's.
Jij hebt een BH als ui.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')