abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:45:07 #226
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216387436
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:21 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Wist je niet dat Silicon Valley, Wall Street en alle grote bedrijven in Amerika nu gerund worden door "zwarten" en transgenders? Blanken zijn de armste bevolking in de VS.
Bron? Cijfers?
Het zal best dat veel buitenlands talent wordt aangetrokken wat veel geld verdiend maar ook oplevert. Maar, transgenders? :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216387443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat er te veel vooruit wordt geschoven ben ik met je eens. Maar dat is een kanttekening en niet de kern van onze democratie
Idd tot de jaren 80 a 90 konden onze politici door te polderen heel veel bereiken maar sinds het democratisch rijnland model afgebroken is en ingeruild is voor het lompe Angelsaksische model krijgen we hier dezelfde onzin als in de VS.
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:46:40 #228
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216387458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Zo te zien wordt Medicare er ook helemaal afgehaald. Veel meer kosten voor bejaarden en gehandicapten, mensen met een specifieke ziekte etc. zo.
Dan moet je maar niet ziek worden. Übermenschen worden niet ziek.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216387468
quote:
16s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En die doen inauguraties binnen als het een klein beetje fris is.
Conscience do cost.
pi_216387486
quote:
[ x ]

Zo te zien wordt Medicare er ook helemaal afgehaald. Veel meer kosten voor bejaarden en gehandicapten, mensen met een specifieke ziekte etc. zo.
Eindelijk wordt er geluisterd naar de gewone man, die heeft dat gekozen, dit is democratie!
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:51:46 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216387497
quote:
16s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik vind het echt bijzonder als mensen die afhankelijk zijn van Medicare op Trump hebben gestemd, ze wisten hoe hij hier over dacht. Biden had er voor gezorgd dat de cap van Insuline op 35 dollar per maand lag. Iets wat veel Amerikanen gebruiken. Schijnbaar dat de kosten op 1500 dollar per maand liggen gemiddeld zonder cap? (Zal ook afhangen van hoeveel Insuline iemand moet gebruiken).
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:52:22 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216387503
quote:
8s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:47 schreef ems. het volgende:

[..]
En die doen inauguraties binnen als het een klein beetje fris is.
Ja. Wel een beetje sneu hoor :')

Ik moet direct weer denken aan de inauguratie van Biden. En dan vooral deze foto :T

Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216387513
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:34 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig valt de grijzemuizerij op ons continent wel meer mensen op.

Laten we net als de Amerikanen meer lef en ambitie tonen
Techmiljardairs in het hart van je democratie plaatsen. Bril-jant. Zouden wij inderdaad ook moeten doen, dat oligarchisch tintje toevoegen aan een gezonde democratie. Veel meer richting dat fijne Russische model.
Dit, dus.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 januari 2025 @ 09:57:50 #234
284411 crew  heywoodu
pi_216387539
quote:
[ x ]

Maar gelukkig blijft TikTok, dus kunnen zieke en gehandicapte mensen viral gaan en zo misschien alsnog aan broodnodige medische apparatuur komen *O*
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:58:56 #235
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216387546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind het echt bijzonder als mensen die afhankelijk zijn van Medicare op Trump hebben gestemd, ze wisten hoe hij hier over dacht. Biden had er voor gezorgd dat de cap van Insuline op 35 dollar per maand lag. Iets wat veel Amerikanen gebruiken. Schijnbaar dat de kosten op 1500 dollar per maand liggen gemiddeld zonder cap? (Zal ook afhangen van hoeveel Insuline iemand moet gebruiken).
Klopt. Een groot deel van de Trump-stemmers behoort tot de groepen die afhankelijk zijn van medicare en sociale vangnetten of andere hulp van de overheid. Maar dat hebben ze niet door? Als die voorzieningen worden uitgekleed, gaat dat direct ten koste van hun levensstandaard en in sommige gevallen zelfs hun overleving. Helaas lijken sommigen de pijn pas te voelen als de directe gevolgen hen raken. Het is een trieste realiteit dat veel mensen spijt zullen krijgen, maar tegen die tijd is de schade al aangericht.
  woensdag 22 januari 2025 @ 09:59:34 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216387550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Techmiljardairs in het hart van je democratie plaatsen. Bril-jant. Zouden wij inderdaad ook moeten doen, dat oligarchisch tintje toevoegen aan een gezonde democratie. Veel meer richting dat fijne Russische model.
Nee natuurlijk niet. Maar die ambitieloze kleindenkerij die hier heerst is weer het andere uiterste.

Luister naar de historische speech van Zelensky in Davos:
twitter

[ Bericht 21% gewijzigd door Perrin op 22-01-2025 10:21:14 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216387651
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Vertel eens? Waarom zie jij alles zo zwart-wit? Ik bijvoorbeeld zie de aantrekkelijke kanten van Trump (heb ik hiervoor aangegeven) en tegelijkertijd vind ik hem "niet ok".

De meeste Amerikaanse christenen vinden Trump "geen man van God" (to put it mildly) toch hebben ze massaal op hem gestemd. Rara, hoe kan dat?
Wat vind jij "niet ok" aan Trump?

Het zowel voordeel als nadeel van de Nederlandse politiek is dat er niet hele radicale beslissingen kunnen worden gemaakt omdat je altijd meerdere partijen nodig hebt.
Normaal gesproken is dit in de VS ook zo maar doordat nu alles net in het voordeel van de republikeinen is wordt het wat makkelijker.

Maar stel @Bassie48 als dit nou net in het voordeel was geweest van de democraten, had je het dan ook zo geweldig gevonden?
Want dat is net die balans waardoor een president niet al te gekke en radicale beslissingen kan nemen
pi_216387683
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet. Maar die ambitieloze kleindenkerij die hier heerst is weer het anderste uiterste.

Luister naar de historische speech van Zelensky in Davos:
[ x ]
Een bedrijf als ASML wil o.a. vanwege de economische omstandigheden in Europa groeien. Het liefst op de plek waar het nu is gevestigd.

Alleen dat ene bedrijf met de mondiale status veegt de vloer aan met uitspraken als “ambitieloze kleindenkerij”. Het geeft aan dat als je het juiste klimaat schept, zoals de afgelopen jaren in Nederland, een bedrijf als ASML geen incidentele duizendklapper hoeft te zijn.
Dit, dus.
  woensdag 22 januari 2025 @ 10:17:29 #239
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_216387718
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Ach, Trump zei op een moment toch ook dat soldaten die in een oorlog gestorven zijn losers waren en toch zijn er een heleboel veteranen die op hem stemmen. Er valt geen pijl op te trekken, we leven in een tijdperk waarin propaganda zijn gelijke niet kent.
pi_216387744
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
De meeste Amerikaanse christenen vinden Trump "geen man van God" (to put it mildly) toch hebben ze massaal op hem gestemd. Rara, hoe kan dat?
Omdat het meerendeel moeilijke zaken als inflatie niet snapt en daardoor heel gemakkelijk kunnen worden opgelicht door een crimineel die dankbaar gebruik maakt van het gebrek aan kennis van zaken bij veel mensen. Door een mondiale handelsoorlog voor te stellen om de prijzen voor Amerikanen te laten zakken is voorstellen om een brandend huis met benzine te blussen. Maar helaas is dat eerste onbegrijpelijk voor de meesten en het tweede vrij logisch een dom idee.
Dit, dus.
pi_216387807
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:10 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Wat vind jij "niet ok" aan Trump?

Het zowel voordeel als nadeel van de Nederlandse politiek is dat er niet hele radicale beslissingen kunnen worden gemaakt omdat je altijd meerdere partijen nodig hebt.
Normaal gesproken is dit in de VS ook zo maar doordat nu alles net in het voordeel van de republikeinen is wordt het wat makkelijker.

Maar stel @:Bassie48 als dit nou net in het voordeel was geweest van de democraten, had je het dan ook zo geweldig gevonden?
Want dat is net die balans waardoor een president niet al te gekke en radicale beslissingen kan nemen
Ik vind niks geweldig aan politiek van wie dan ook..

Trump heeft opvallende/vervelende karaktereigenschappen die ik niet hoef te benoemen, elk weldenkend mens ziet dat.. Toch heeft hij aantrekkingskracht, ook bij mij. Het zal wel iets evolutionairs zijn om krachtdadige leiders fijn te vinden ipv bange marmotjes.

Ik had liever gehad dat Harris heeft gewonnen maar ik snap waarom Trump nu president is. Ik weiger mee te mekkeren met de kudde schapen die het allemaal vreselijk vinden.

We moeten dealen met Trump, er zit niks anders op.
pi_216387818
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Echt hoor. Je snapt zelf ook wel dat dit in het niet valt bij de discriminatie waar zwarte mensen in de VS mee te maken hebben gehad?
Maak ik dit argument dan? Nee dus. Dat zwarte Amerikanen in het verleden zijn gediscrimineerd, wil niet zeggen dat men nu maar andere groepen moet gaan discrimineren.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vind je dat ook als ze mensen met een beperking aantrekken? Dat dit discriminatie is?
En ‘menig’ bedrijf, ik vermoed dat dit wel meevalt in de VS, maar jij hebt vast wel feiten en cijfers.
Ik heb een collega met een beperking die ook op die manier is aangenomen. Een leuke jongen die wat extra aandacht nodig heeft maar als hij thuis zat te niksen zou het de samenleving meer geld kosten. Kun je je voorstellen dat dit ook voor andere mensen geldt op de arbeidsmarkt?
Nee hoor, daar kan prima rekening mee worden gehouden. Daar gaat de discussie dan ook helemaal niet over.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 22 januari 2025 @ 10:25:44 #243
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216387843
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Omdat het meerendeel moeilijke zaken als inflatie niet snapt en daardoor heel gemakkelijk kunnen worden opgelicht door een crimineel die dankbaar gebruik maakt van het gebrek aan kennis van zaken bij veel mensen. Door een mondiale handelsoorlog voor te stellen om de prijzen voor Amerikanen te laten zakken is voorstellen om een brandend huis met benzine te blussen. Maar helaas is dat eerste onbegrijpelijk voor de meesten en het tweede vrij logisch een dom idee.
Ja een verhaal over goedkopere eieren en dat andere landen ervoor moeten betalen klinkt wel leuker en begrijpelijker in de oren van de Amerikaanse Henk en Ingrid.
  woensdag 22 januari 2025 @ 10:25:45 #244
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216387844
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:23 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik vind niks geweldig aan politiek van wie dan ook..

Trump heeft opvallende/vervelende karaktereigenschappen die ik niet hoef te benoemen, elk weldenkend mens ziet dat.. Toch heeft hij aantrekkingskracht, ook bij mij. Het zal wel iets evolutionairs zijn om krachtdadige leiders fijn te vinden ipv bange marmotjes.

Ik had liever gehad dat Harris heeft gewonnen maar ik snap waarom Trump nu president is. Ik weiger mee te mekkeren met de kudde schapen die het allemaal vreselijk vinden.

We moeten dealen met Trump, er zit niks anders op.
Klopt. En daarom is het heerlijk alle stommiteiten en acties van hem online te bespreken.
En die van Musk.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 10:40:54 #245
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216388081
Het eeuwige slachtoffer heeft het weer eens zwaar:

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 22 januari 2025 @ 10:43:49 #246
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216388108
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar dat komt door transgenders en de DEI? Ik snap de link verder niet zo.
Zeker in het bedrijfsleven gaat men voor de beste kandidaat, kan me niet voorstellen dat de overheid daar iets over te zeggen heeft. Of heb je daar voorbeelden van?
De CEO’s zijn bijna allemaal blank en man.
Waarom zou dat door transgenders komen? En het komt zeker weten door DEI en affirmative action op universiteiten.
pi_216388222
Maar als dei begraven wordt dan moeten de maga fanboys toch erg boos zijn dat de benoemingen van Trump niet de meest capabele mensen zijn maar wel de beste kontkussers van hem. Daar blijven ze opvallend stil over.
  woensdag 22 januari 2025 @ 11:05:36 #248
38496 Perrin
pi_216388369
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen compassie of mededogen te bekennen bij Trump inderdaad.
  woensdag 22 januari 2025 @ 11:06:44 #249
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216388378
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Naastenhaat _O_
  woensdag 22 januari 2025 @ 11:08:02 #250
38496 Perrin
pi_216388392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 11:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Naastenhaat _O_
Op zijn kleine piemeltje getrapt als iemand hem aanspreekt op zijn gebrek aan menselijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')