Bron? Cijfers?quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:21 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wist je niet dat Silicon Valley, Wall Street en alle grote bedrijven in Amerika nu gerund worden door "zwarten" en transgenders? Blanken zijn de armste bevolking in de VS.
Idd tot de jaren 80 a 90 konden onze politici door te polderen heel veel bereiken maar sinds het democratisch rijnland model afgebroken is en ingeruild is voor het lompe Angelsaksische model krijgen we hier dezelfde onzin als in de VS.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat er te veel vooruit wordt geschoven ben ik met je eens. Maar dat is een kanttekening en niet de kern van onze democratie
Dan moet je maar niet ziek worden. Übermenschen worden niet ziek.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Zo te zien wordt Medicare er ook helemaal afgehaald. Veel meer kosten voor bejaarden en gehandicapten, mensen met een specifieke ziekte etc. zo.
En die doen inauguraties binnen als het een klein beetje fris is.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan moet je maar niet ziek worden. Übermenschen worden niet ziek.
Eindelijk wordt er geluisterd naar de gewone man, die heeft dat gekozen, dit is democratie!quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Zo te zien wordt Medicare er ook helemaal afgehaald. Veel meer kosten voor bejaarden en gehandicapten, mensen met een specifieke ziekte etc. zo.
Ik vind het echt bijzonder als mensen die afhankelijk zijn van Medicare op Trump hebben gestemd, ze wisten hoe hij hier over dacht. Biden had er voor gezorgd dat de cap van Insuline op 35 dollar per maand lag. Iets wat veel Amerikanen gebruiken. Schijnbaar dat de kosten op 1500 dollar per maand liggen gemiddeld zonder cap? (Zal ook afhangen van hoeveel Insuline iemand moet gebruiken).quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan moet je maar niet ziek worden. Übermenschen worden niet ziek.
Ja. Wel een beetje sneu hoorquote:Op woensdag 22 januari 2025 09:47 schreef ems. het volgende:
[..]
En die doen inauguraties binnen als het een klein beetje fris is.
Techmiljardairs in het hart van je democratie plaatsen. Bril-jant. Zouden wij inderdaad ook moeten doen, dat oligarchisch tintje toevoegen aan een gezonde democratie. Veel meer richting dat fijne Russische model.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:34 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig valt de grijzemuizerij op ons continent wel meer mensen op.
Laten we net als de Amerikanen meer lef en ambitie tonen
Maar gelukkig blijft TikTok, dus kunnen zieke en gehandicapte mensen viral gaan en zo misschien alsnog aan broodnodige medische apparatuur komenquote:Op woensdag 22 januari 2025 09:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Klopt. Een groot deel van de Trump-stemmers behoort tot de groepen die afhankelijk zijn van medicare en sociale vangnetten of andere hulp van de overheid. Maar dat hebben ze niet door? Als die voorzieningen worden uitgekleed, gaat dat direct ten koste van hun levensstandaard en in sommige gevallen zelfs hun overleving. Helaas lijken sommigen de pijn pas te voelen als de directe gevolgen hen raken. Het is een trieste realiteit dat veel mensen spijt zullen krijgen, maar tegen die tijd is de schade al aangericht.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het echt bijzonder als mensen die afhankelijk zijn van Medicare op Trump hebben gestemd, ze wisten hoe hij hier over dacht. Biden had er voor gezorgd dat de cap van Insuline op 35 dollar per maand lag. Iets wat veel Amerikanen gebruiken. Schijnbaar dat de kosten op 1500 dollar per maand liggen gemiddeld zonder cap? (Zal ook afhangen van hoeveel Insuline iemand moet gebruiken).
Nee natuurlijk niet. Maar die ambitieloze kleindenkerij die hier heerst is weer het andere uiterste.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Techmiljardairs in het hart van je democratie plaatsen. Bril-jant. Zouden wij inderdaad ook moeten doen, dat oligarchisch tintje toevoegen aan een gezonde democratie. Veel meer richting dat fijne Russische model.
Wat vind jij "niet ok" aan Trump?quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Vertel eens? Waarom zie jij alles zo zwart-wit? Ik bijvoorbeeld zie de aantrekkelijke kanten van Trump (heb ik hiervoor aangegeven) en tegelijkertijd vind ik hem "niet ok".
De meeste Amerikaanse christenen vinden Trump "geen man van God" (to put it mildly) toch hebben ze massaal op hem gestemd. Rara, hoe kan dat?
Een bedrijf als ASML wil o.a. vanwege de economische omstandigheden in Europa groeien. Het liefst op de plek waar het nu is gevestigd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar die ambitieloze kleindenkerij die hier heerst is weer het anderste uiterste.
Luister naar de historische speech van Zelensky in Davos:
[ x ]
Ach, Trump zei op een moment toch ook dat soldaten die in een oorlog gestorven zijn losers waren en toch zijn er een heleboel veteranen die op hem stemmen. Er valt geen pijl op te trekken, we leven in een tijdperk waarin propaganda zijn gelijke niet kent.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het echt bijzonder als mensen die afhankelijk zijn van Medicare op Trump hebben gestemd, ze wisten hoe hij hier over dacht. Biden had er voor gezorgd dat de cap van Insuline op 35 dollar per maand lag. Iets wat veel Amerikanen gebruiken. Schijnbaar dat de kosten op 1500 dollar per maand liggen gemiddeld zonder cap? (Zal ook afhangen van hoeveel Insuline iemand moet gebruiken).
Omdat het meerendeel moeilijke zaken als inflatie niet snapt en daardoor heel gemakkelijk kunnen worden opgelicht door een crimineel die dankbaar gebruik maakt van het gebrek aan kennis van zaken bij veel mensen. Door een mondiale handelsoorlog voor te stellen om de prijzen voor Amerikanen te laten zakken is voorstellen om een brandend huis met benzine te blussen. Maar helaas is dat eerste onbegrijpelijk voor de meesten en het tweede vrij logisch een dom idee.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De meeste Amerikaanse christenen vinden Trump "geen man van God" (to put it mildly) toch hebben ze massaal op hem gestemd. Rara, hoe kan dat?
Ik vind niks geweldig aan politiek van wie dan ook..quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:10 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Wat vind jij "niet ok" aan Trump?
Het zowel voordeel als nadeel van de Nederlandse politiek is dat er niet hele radicale beslissingen kunnen worden gemaakt omdat je altijd meerdere partijen nodig hebt.
Normaal gesproken is dit in de VS ook zo maar doordat nu alles net in het voordeel van de republikeinen is wordt het wat makkelijker.
Maar stel @:Bassie48 als dit nou net in het voordeel was geweest van de democraten, had je het dan ook zo geweldig gevonden?
Want dat is net die balans waardoor een president niet al te gekke en radicale beslissingen kan nemen
Maak ik dit argument dan? Nee dus. Dat zwarte Amerikanen in het verleden zijn gediscrimineerd, wil niet zeggen dat men nu maar andere groepen moet gaan discrimineren.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Echt hoor. Je snapt zelf ook wel dat dit in het niet valt bij de discriminatie waar zwarte mensen in de VS mee te maken hebben gehad?
Nee hoor, daar kan prima rekening mee worden gehouden. Daar gaat de discussie dan ook helemaal niet over.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind je dat ook als ze mensen met een beperking aantrekken? Dat dit discriminatie is?
En ‘menig’ bedrijf, ik vermoed dat dit wel meevalt in de VS, maar jij hebt vast wel feiten en cijfers.
Ik heb een collega met een beperking die ook op die manier is aangenomen. Een leuke jongen die wat extra aandacht nodig heeft maar als hij thuis zat te niksen zou het de samenleving meer geld kosten. Kun je je voorstellen dat dit ook voor andere mensen geldt op de arbeidsmarkt?
Ja een verhaal over goedkopere eieren en dat andere landen ervoor moeten betalen klinkt wel leuker en begrijpelijker in de oren van de Amerikaanse Henk en Ingrid.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat het meerendeel moeilijke zaken als inflatie niet snapt en daardoor heel gemakkelijk kunnen worden opgelicht door een crimineel die dankbaar gebruik maakt van het gebrek aan kennis van zaken bij veel mensen. Door een mondiale handelsoorlog voor te stellen om de prijzen voor Amerikanen te laten zakken is voorstellen om een brandend huis met benzine te blussen. Maar helaas is dat eerste onbegrijpelijk voor de meesten en het tweede vrij logisch een dom idee.
Klopt. En daarom is het heerlijk alle stommiteiten en acties van hem online te bespreken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:23 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik vind niks geweldig aan politiek van wie dan ook..
Trump heeft opvallende/vervelende karaktereigenschappen die ik niet hoef te benoemen, elk weldenkend mens ziet dat.. Toch heeft hij aantrekkingskracht, ook bij mij. Het zal wel iets evolutionairs zijn om krachtdadige leiders fijn te vinden ipv bange marmotjes.
Ik had liever gehad dat Harris heeft gewonnen maar ik snap waarom Trump nu president is. Ik weiger mee te mekkeren met de kudde schapen die het allemaal vreselijk vinden.
We moeten dealen met Trump, er zit niks anders op.
Waarom zou dat door transgenders komen? En het komt zeker weten door DEI en affirmative action op universiteiten.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar dat komt door transgenders en de DEI? Ik snap de link verder niet zo.
Zeker in het bedrijfsleven gaat men voor de beste kandidaat, kan me niet voorstellen dat de overheid daar iets over te zeggen heeft. Of heb je daar voorbeelden van?
De CEO’s zijn bijna allemaal blank en man.
Geen compassie of mededogen te bekennen bij Trump inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
Het eeuwige slachtoffer heeft het weer eens zwaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Naastenhaatquote:Op woensdag 22 januari 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
Het eeuwige slachtoffer heeft het weer eens zwaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |