abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216386467
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar toch wat?

Wat is het dan precies dat juist deze president die aantrekkingskracht heeft, terwijl je geen fan van hem bent?

In feite geldt voor Trump wat voor alle presidenten geldt: als ze de meerderheid hebben in alle huizen kunnen ze voorwaarts stomen.
En dat doen ze in de meeste gevallen ook.
Obama jaagde ook in een sneltreinvaart al zijn plannen erdoor zolang dat kon.
Vertel eens? Waarom zie jij alles zo zwart-wit? Ik bijvoorbeeld zie de aantrekkelijke kanten van Trump (heb ik hiervoor aangegeven) en tegelijkertijd vind ik hem "niet ok".

De meeste Amerikaanse christenen vinden Trump "geen man van God" (to put it mildly) toch hebben ze massaal op hem gestemd. Rara, hoe kan dat?
pi_216386480
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Vrouwen mogen de rol van priester in het geheel niet vervullen. Ook niet de rol van dominee of pastoor.

Daar is de Bijbel heel duidelijk in.

Dat sommige kerken - inclusief sommige Pinkstergemeenten - dat toch toestaan, sommige kerken hebben zelfs een regenboogvlag op hun kerk staan of huwen homoseksuelen - wil nog niet zeggen dat God dit toestaat.

Ik vind het prima dat de president wordt tegengesproken. Of Trump werkelijk een goede president wordt is nog maar afwachten, misschien wordt hij wel een heel ellendig figuur. Tot dusver zit hij er een dag, dus conclusies kan ik nog niet trekken.
Kritiek moet altijd mogelijk zijn. Zeker ook op de president. Censuur vind ik helemaal niets.

Alleen een vrouw hoort geen leidende rol te vervullen in het Huis des Heeren. Dat is een gebod des Heeren en zo te vinden in de Bijbel. Dat is alles.

In een andere rol, had deze vrouw wel degelijk kritiek kunnen leveren op de president. Ik denk dat ik ook nog kritiek ga leveren op Trump in de toekomst, zoals over Panama, Canada, Groenland bijvoorbeeld. Trump is zeker geen heilige.
Er is maar een Heilige en dat is de Heere Jezus. O+
Jij maakt mij niet wijs dat jij 100% volgens de bijbel leeft.

Wie ben jij dan om een vrouwelijke priester de maat te nemen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 22 januari 2025 @ 06:01:38 #153
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216386481
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Vertel eens? Waarom zie jij alles zo zwart-wit? Ik bijvoorbeeld zie de aantrekkelijke kanten van Trump (heb ik hiervoor aangegeven) en tegelijkertijd vind ik hem "niet ok".

De meeste Amerikaanse christenen vinden Trump "geen man van God" (to put it mildly) toch hebben ze massaal op hem gestemd. Rara, hoe kan dat?
Omdat het alternatief veel erger is.
Kamala en Biden kiezen in hun beleid heel duidelijk tegen God, tegen de Bijbel en dat baart Christenen zorgen. Als Biden/Kamala gewoon iets minder woke waren geweest en iets normaler hadden gedaan had Trump waarschijnlijk verloren.

De Democraten zijn gewoon het spoor bijster geraakt. Onder Obama waren zaken nog redelijk normaal. Toen kon ik de Democraten ook best pruimen.
pi_216386483
quote:

[..]

Je hebt geen aantrekkelijke kant van Trump genoemd.

En waarom christenen op Trump stemmen?

Omdat een 2 partijen stelsel wčl zwartwit is.
Christenen stemmen republikeins.
  woensdag 22 januari 2025 @ 06:04:54 #155
pi_216386487
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij maakt mij niet wijs dat jij 100% volgens de bijbel leeft.

Wie ben jij dan om een vrouwelijke priester de maat te nemen.
Doe ik ook niet, ik probeer het wel, het lukt me niet erg.

Maar ik pretendeer ook niets verder en ik ben ook geen priester. Ik zou inderdaad geen priester kunnen zijn omdat ik veel te weinig van de Bijbel weet en geen goed Christen ben momenteel. Verder ambieer ik die functie ook niet.

Het staat gewoon in de Bijbel, Wantie. Dat is alles. Ik heb de Bijbel niet geschreven, het is niet mijn woord, maar Gods Woord. Het zal er ongetwijfeld niet voor niets staan. God is alwetend, ik niet.
  woensdag 22 januari 2025 @ 06:12:53 #156
pi_216386493
En er gaat waarschijnlijk toch helemaal niets veranderen.

Net als alles zou gaan veranderen toen Wilders hier aan de macht kwam en alles bleef exact hetzelfde en we zitten nu in Rutte V ondertussen.

Trump is gewoon WEF inderdaad, zoals al eerder aangegeven.

Dus niemand hoeft zich ergens zorgen om te maken, behalve dan om de deep-state die gewoon lekker verder gaat.

Trump is niet Hitler en misschien wel net zo dement als Biden. Wie zal het zeggen.
Tech-miljardairs hebben het nu voor het zeggen, dat was voorheen de facto ook al zo.

Ik ga maar weer Jensen kijken.

In 2016-2020 was Trump aan de macht en veranderde er de facto ook niets.

Als je echt iets wilt veranderen zul je de deep-state moeten aanpakken. Geen enkele politicus gaat dat doen, want dan eindig je net als Kennedy sr.
pi_216386496
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt geen aantrekkelijke kant van Trump genoemd.

Zie post #140
pi_216386501
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 05:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Vrouwen mogen de rol van priester in het geheel niet vervullen. Ook niet de rol van dominee of pastoor.

Daar is de Bijbel heel duidelijk in.

Dat sommige kerken - inclusief sommige Pinkstergemeenten - dat toch toestaan, sommige kerken hebben zelfs een regenboogvlag op hun kerk staan of huwen homoseksuelen - wil nog niet zeggen dat God dit toestaat.

Ik vind het prima dat de president wordt tegengesproken. Of Trump werkelijk een goede president wordt is nog maar afwachten, misschien wordt hij wel een heel ellendig figuur. Tot dusver zit hij er een dag, dus conclusies kan ik nog niet trekken.
Kritiek moet altijd mogelijk zijn. Zeker ook op de president. Censuur vind ik helemaal niets.

Alleen een vrouw hoort geen leidende rol te vervullen in het Huis des Heeren. Dat is een gebod des Heeren en zo te vinden in de Bijbel. Dat is alles.

In een andere rol, had deze vrouw wel degelijk kritiek kunnen leveren op de president. Ik denk dat ik ook nog kritiek ga leveren op Trump in de toekomst, zoals over Panama, Canada, Groenland bijvoorbeeld. Trump is zeker geen heilige.
Er is maar een Heilige en dat is de Heere Jezus. O+
Dat noemt men met je tijd meegaan. Vrouwen mochten vroeger ook niet stemmen. In veel landen mogen ze zelfs niet naar school. En kijk nu eens.
De bijbel is al heel oud, misschien moet men die eens aanpassen aan deze tijd.
pi_216386503
quote:

[..]

Ze hebben ook pedo's als priesters, dus hypocrisie is in die cirkels niet zo vreemd.
pi_216386504
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Maar ik pretendeer ook niets verder en ik ben ook geen priester. Ik zou inderdaad geen priester kunnen zijn omdat ik veel te weinig van de Bijbel weet en geen goed Christen ben momenteel. Verder ambieer ik die functie ook niet.

Het staat gewoon in de Bijbel, Wantie. Dat is alles. Ik heb de Bijbel niet geschreven, het is niet mijn woord, maar Gods Woord. Het zal er ongetwijfeld niet voor niets staan. God is alwetend, ik niet.
De bijbel is niet Gods woord maar een verzameling geschriften van voornamelijk onbekende schrijvers met onbekende achtergronden en motieven. Sommigen menen dat die personen goddelijk geīnspireerd zouden zijn (via de Heilige Geest oid) maar ook dat weten we niet. De status van de Bijbel als 'bron van alle wijsheid en waarheid' is dus dubieus.

Maar iedereen mag geloven wat hij wil want 'geloven' is fundamenteel anders dan 'weten'.
pi_216386506
quote:
9s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Omdat het alternatief veel erger is.
Kamala en Biden kiezen in hun beleid heel duidelijk tegen God, tegen de Bijbel en dat baart Christenen zorgen. Als Biden/Kamala gewoon iets minder woke waren geweest en iets normaler hadden gedaan had Trump waarschijnlijk verloren.

De Democraten zijn gewoon het spoor bijster geraakt. Onder Obama waren zaken nog redelijk normaal. Toen kon ik de Democraten ook best pruimen.
Als dit, als dat...

De Republikeinen zijn het spoor bijster. Maga heeft de hele partij gegijzeld.

Ze hebben nu een president die de dag voor de inauguratie zijn eigen achterban oplicht en miljoenen uit hun zakken klopt met een memecoin.

Zover is het al gezakt in de VS.

Een president die binnen 24 uur vrede zou stichten.
Die zijn inmiddels om...
pi_216386509
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:14 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Zie post #140
Daar staat niets dat niet van toepassing is op elke president van de VS. En zoals ik al aangaf: andere presidenten presteerden beter..
pi_216386513
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Je bent geen goed christen, je weet te weinig van de bijbel, maar je neemt wčl een priester de maat omdat ze vrouw is ..

Waarom doe je dat dan?
pi_216386522
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar staat niets dat niet van toepassing is op elke president van de VS. En zoals ik al aangaf: andere presidenten presteerden beter..
Maar het is 100x beter dan hoe de Nederlandse politiek geregeld is met besluiteloosheid, ineffectiviteit en maandenlang gezeur als resultaat,
pi_216386540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:33 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Maar het is 100x beter dan hoe de Nederlandse politiek geregeld is met besluiteloosheid, ineffectiviteit en maandenlang gezeur als resultaat,
Tuurlijk.
pi_216386549
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:33 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat heb je in de VS ook.
Een republikeinse president met een democratische senaat krijgt ook amper nog iets voor elkaar.

En je noemt nu een verschil in het stelsel. Niet een verschil tussen Trump en andere presidenten.

Trump is een president die veel lawaai maakt, en keihard liegt over zijn voorgangers en zijn eigen prestaties.

Ik gaf al het verschil tussen Trump 1 en Obama inzake deportatie van migranten.
Trump maakte het meeste lawaai, wat voor de nodige onrust zorgde.
Maar Obama deporteerde veel meer illegale migranten..
En uiteindelijk draait het daar om

Verder staat youtube vol met videos van Maga die nu al spijt hebben van hun stem op Trump, omdat die maatregelen aankondigt die negatieve effecten op hun leven gaan hebben.
Trump interesseert dat niets. Dit is zijn laatste termijn.
pi_216386562
Ik vraag me af hoe lang Trump het gaat volhouden? Straks neemt Vance het stokje over. Of dat was de hele opzet.
pi_216386563
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:56 schreef Vostok het volgende:
Ik vraag me af hoe lang Trump het gaat volhouden? Straks neemt Vance het stokje over. Of dat was de hele opzet.
Niet de opzet van Trump in ieder geval.
pi_216386571
Hitlergroet en transgender geneuzel ter zijde. Bizar hoe 'de gewone man' dit toejuicht en in de veronderstelling is dat een bende miljardairs zal uitkijken voor hun welzijn. Alles om de libs te ownen en intussen heil zien in verhoging van de medicatieprijzen, RTO (wie wint daarmee? Of zouden de gehuurde office buildings wat te leeg staan voor de vastgoedvrienden?), besparen op de overheidsuitgaven, maar dan AI proberen centraliseren at the tune of 500 miljard (in handen van een oligarchie...). Allemaal goed voor de gewone man. En nog even verwijzen naar de Bijbel. Wat een tijd.
pi_216386572
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:17 schreef zuco het volgende:

[..]
Dat noemt men met je tijd meegaan. Vrouwen mochten vroeger ook niet stemmen. In veel landen mogen ze zelfs niet naar school. En kijk nu eens.
De bijbel is al heel oud, misschien moet men die eens aanpassen aan deze tijd.
Dat zal natuurlijk verschillen per stroming, sommigen zijn modern anderen conservatief. Dat zie je bij andere religies ook.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 06:56 schreef Vostok het volgende:
Waarom zou Trump het niet vier jaar volhouden?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216386577
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zal natuurlijk verschillen per stroming, sommigen zijn modern anderen conservatief. Dat zie je bij andere religies ook.
[..]
Leeftijd?

Hij is nu de oudste president ooit die aan zijn termijn begint.
pi_216386578
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:09 schreef BBach het volgende:
Hitlergroet en transgender geneuzel ter zijde. Bizar hoe 'de gewone man' dit toejuicht en in de veronderstelling is dat een bende miljardairs zal uitkijken voor hun welzijn. Alles om de libs te ownen en intussen heil zien in verhoging van de medicatieprijzen, RTO (wie wint daarmee? Of zouden de gehuurde office buildings wat te leeg staan voor de vastgoedvrienden?), besparen op de overheidsuitgaven, maar dan AI proberen centraliseren at the tune of 500 miljard (in handen van een oligarchie...). Allemaal goed voor de gewone man. En nog even verwijzen naar de Bijbel. Wat een tijd.
Het heeft niets te maken met 'de libs ownen' maar met goed beleid willen voeren en dat hebben de Democraten alles behalve gedaan. Dit vindt de Amerikaanse burger ook en dus komt er een nieuwe regering. Dat is immers hoe een democratie werkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216386584
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leeftijd?

Hij is nu de oudste president ooit die aan zijn termijn begint.
Dat kan, maar hij is een stuk scherper dan Biden. En volgens velen uit de linkerhoek was er helemaal niets aan de hand met Biden en alle opmerkingen over zijn overduidelijke dementie-achtige momenten slechts 'haat' van rechts. Dit hield men drie jaar lang vol.

Pas na het ontluisterende optreden van Biden in het debat met Trump, wilde men schoorvoetend erkennen dat 'Grandpa Joe' misschien niet de meest geschikte presidentskandidaat was.
pi_216386589
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 07:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Waarom wel. Er kan van alles gebeuren, het is tenslotte een bejaarde.
pi_216386593
Nog een crimineel op vrije voeten.

quote:
Jan 21 (Reuters) - U.S. President Donald Trump on Tuesday pardoned Silk Road founder Ross Ulbricht, who was sentenced to life in prison for running an underground online marketplace where drug dealers and others conducted over $200 million in illicit trade using bitcoin.
The Republican president made good on a campaign pledge to free Ulbricht, 40, who was arrested in 2013 and sentenced in 2015 in what became a landmark U.S. prosecution launched only a few years after the emergence of the popular cryptocurrency.

"The scum that worked to convict him were some of the same lunatics who were involved in the modern day weaponization of government against me," Trump said in a post on his social media platform Truth Social.
Trump said the pardon was "full and unconditional.", adding he called Ulbricht's mother to break the news to her on Tuesday.
Ulbricht has been imprisoned at a federal prison in Arizona, and his attorney said he was hopeful Ulbricht would be released shortly.

https://www.reuters.com/w(...)g-scheme-2025-01-22/

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')