quote:Trump beëdigd als president
Donald Trump is voor de tweede keer beëdigd als president van de Verenigde Staten. Hij werd direct daarna gefeliciteerd door nu oud-president Biden. Buiten het Capitol klonken saluutschoten om de machtswisseling te markeren.
Trump gebruikte twee bijbels voor de ceremonie: het exemplaar dat zijn voorganger Lincoln in 1861 bij zich had voor zijn inhuldiging en een die hij van zijn moeder cadeau had gekregen.
Het is pas de tweede keer dat een oud-president weet terug te keren naar het Witte Huis: de eerste keer dat dat gebeurde was in 1893 toen Grover Cleveland terugkeerde in het ambt.
Samenvatting van de decreten: Meer info vind je hierquote:Wereldleiders reageren op inauguratie Trump
De eerste wereldleiders hebben gereageerd op de beëdiging van Trump.
"Het vrede-door-kracht-beleid dat Trump heeft aangekondigd biedt een kans om het Amerikaanse leiderschap te versterken en een rechtvaardige vrede op de langere termijn te bereiken", schrijft de Oekraïense president Zelensky op X.
De Duitse bondskanselier Scholz feliciteert Trump met zijn tweede ambtstermijn en benadrukt dat de VS een onmisbare bondgenoot is voor Duitsland. "Zoals altijd streven we naar een goede trans-Atlantische relatie. De Europese Unie is met 27 lidstaten en ruim 400 miljoen inwoners een sterke Unie", aldus Scholz.
De Israëlische premier Netanyahu zegt naar de samenwerking met Trump uit te kijken. "Zodat we de resterende gijzelaars terug naar huis kunnen brengen en de militaire capaciteiten van Hamas vernietigen. Dan kan Gaza nooit meer een bedreiging voor Israël vormen", zegt Netanyahu.
Ook NAVO-baas Rutte heeft van zich laten horen. "Veel succes, president Trump. De NAVO kijkt ernaar uit om nauw met u samen te werken en de mondiale aandachtspunten aan te pakken
Zomaar wat anders:quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden.
Laten we eens kijken bij Obama
-Warren Buffett
-Oprah Winfrey
-Bill Gates
-George Soros
Wat deden die daar?
I know.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomaar wat anders:
Trump zijn minister van financiën komt bij Soros vandaan.
Klein wereldje.
Ziejewel. Trump is ook WEF!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomaar wat anders:
Klein wereldje.
Ze kennen elkaar allemaal.quote:
Het alleen strekken van de arm zegt weinig.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:45 schreef Ludachrist het volgende:
Jeetje zeg, strekken jullie nooit je arm ofzo.
De proudboys doen dit ook. Zie onder een filmpje van de proudboys met een inzetje van Musk. Valt echt niet te ontkennen hoor dit.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja begint die Hitlergroet dan ook met je hand op je hart?
Nooit zo goed op gelet eigenlijk.
Niet met je schouders zo scheef als dit. En niet met je hand open naar boven zoals hier. En niet met de woorden: my hearth goes out to you. (of iets in die richting wat die zei)quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Het alleen strekken van de arm zegt weinig.
De vraag is hoe de Hitler groet correct uitgevoerd dient te voeren.
Wie zou dit kunnen duiden?
Verderop is een vergelijking tussen Hitler en Musk geplaatst.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Het alleen strekken van de arm zegt weinig.
De vraag is hoe de Hitler groet correct uitgevoerd dient te voeren.
Wie zou dit kunnen duiden?
Ik had dit nog niet gezien maar dit is letterlijk dezelfde "proud boys" groet.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De proudboys doen dit ook. Zie onder een filmpje van de proudboys met een inzetje van Musk. Valt echt niet te ontkennen hoor dit.
[ x ]
Bij een nazi-groet (de "Hitlergroet") hoort de rechterarm in een stijve, gestrekte houding omhoog te worden gebracht, meestal in een hoek van ongeveer 45 graden ten opzichte van het lichaam.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De proudboys doen dit ook. Zie onder een filmpje van de proudboys met een inzetje van Musk. Valt echt niet te ontkennen hoor dit.
[ x ]
Wat een leuke gekkerd is het ook hè?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:59 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. Ik kijk nog eens goed. Evident dat het geen sociaal-darwinist is ofwel een nazi. Maar hij doet het er wel om.
Hij doet dit bewust zodat de hele wereld om hem babbelt.
iedereen is wef, clinton ook en biden is woke , die snuift teveel stikstofquote:
Link?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomaar wat anders:
Klein wereldje.
Dit. Dat hier 10 topics aan gewijd worden zegquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Bij een nazi-groet (de "Hitlergroet") hoort de rechterarm in een stijve, gestrekte houding omhoog te worden gebracht, meestal in een hoek van ongeveer 45 graden ten opzichte van het lichaam.
🔹 Schouders: Over het algemeen blijven de schouders recht en ontspannen. Er is geen specifieke vereiste dat ze overdreven strak of aangespannen moeten zijn.
🔹 Arm & Hand: De arm is gestrekt, en de hand is recht met de vingers bij elkaar en de duim langs de hand. De palm wijst naar beneden of schuin naar voren.
Hier van je eigen assistente. Dus niet het zelfde. Opgelost. Zo kan je je nu weer druk om iets anders gaan maken
Serieus? Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat die werelden door elkaar lopen.quote:
Ja. Overduidelijk hoor. Al twijfel ik wel of het proudboys zijn? Deze club heet Blood Tribe. De leider is trouwens een Duitserquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik had dit nog niet gezien maar dit is letterlijk dezelfde "proud boys" groet.
Wat hij er bij zegt is niet zo relevant, ben wel benieuwd naar zijn connectie met die groep.
Misschien gaan we meer van zijn ware gezicht zien.
En wat moet Elon met dit clubje?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Overduidelijk hoor. Al twijfel ik wel of het proudboys zijn? Deze club heet Blood Tribe. De leider is trouwens een Duitser![]()
Fragment komt trouwens uit dit filmpje (vanaf 10:00)
Bekijk deze YouTube-video
Wel tenenkrommend hoor als je dat hele filmpje kijktAls er iemand langskomt schreeuwen ze NIGGER, FAGGOT of JEW
![]()
Veel meer komt er niet uit
Ik ben blij dat ik niet meegelezen hebquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:11 schreef Richestorags het volgende:
Dit. Dat hier 10 topics aan gewijd worden zeg
Het begint echt een soort omgekeerd BNW topic te worden.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet meegelezen heb
Moet je hem vragen. Ik begrijp het ook niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En wat moet Elon met dit clubje?
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
Het was gewoon tering autistisch en onhandig van Musk, maar ik geloof echt niet dat hij de intentie had om daadwerkelijk ook een hitlergroet te doen.
Dat is een aanwijzing dat maybe mensen gewoon 2 compleet losstaande puzzelstukjes met elkaar aan het verbinden zijn. Elon is een megarijk, groot verwend kind dat droomt van zoveel mogelijk tech, ruimte, macht en roem, niet één of andere gemaskerde Nazi uit backwater Alabama.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Moet je hem vragen. Ik begrijp het ook niet.
Protoge van Soros ook nog.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat die werelden door elkaar lopen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scott_Bessent
https://www.forbes.com/si(...)onfirmation-hearing/
[ x ]
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:14 schreef Richestorags het volgende:
Het begint echt een soort omgekeerd BNW topic te worden.
Nws hoort complot vrij te zijnquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het begint echt een soort omgekeerd BNW topic te worden.
Heeft Musk het toch voor elkaar dat heel wat wappies van de andere kant worden ontmaskerd. Want als het Musk betreft, mogen we wel met de meest wilde, ongefundeerde claims aan komen.quote:
Heerlijk ja, mensenlevens kapot makenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:25 schreef Confetti het volgende:
Op CNN zie ik wat letterlijk huilende advocaten die dan weer met droge ogen beweren dat het uitzetten van illegalen echt niet oke is. Dat het duur is, gezinnen kapotmaakt etc etc.
Heerlijk.
Viesmad. Als Europa zich beter had voorbereid op een onafhankelijke koers, was 4 jaar Trump een soort van entertainment geweest. Nu worden we zelf iets te veel met onze eigen laksheid door de oranje buffoon geconfronteerd.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:25 schreef Confetti het volgende:
Op CNN zie ik wat letterlijk huilende advocaten die dan weer met droge ogen beweren dat het uitzetten van illegalen echt niet oke is. Dat het duur is, gezinnen kapotmaakt etc etc.
Heerlijk.
Wij zijn vooral gek dat we er al zo lang over praten.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat een leuke gekkerd is het ook hè?
Is het dan goedkoop en maakt het gezinnen niet kapot?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:25 schreef Confetti het volgende:
Heerlijk.
Als jij mij op straat gooit als ik jouw huis inkom maak jij mij kapot? Ok.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heerlijk ja, mensenlevens kapot maken![]()
![]()
De tranen zijn heerlijk. Dat mensen zo ver heen zijn dat ze het concept van illegaliteit maar niet willen accepteren. Ze halen er uit wanhoop, om maar de oogkleppen niet af te doen, de meest idiote argumenten bij. Het is duur, onmenselijk, het zorgt voor langere wachttijden, meer rechtszaken etc etc etc. Knettergek zijn ze, en het is dan leuk te zien dat ze op televisie gaan huilen omdat ze niet om kunnen gaan met de waarheid dat een illegaal geen enkel recht heeft op verblijf in de VS.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heerlijk ja, mensenlevens kapot maken![]()
![]()
Wappies zoals deze bedoel je?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heeft Musk het toch voor elkaar dat heel wat wappies van de andere kant worden ontmaskerd. Want als het Musk betreft, mogen we wel met de meest wilde, ongefundeerde claims aan komen.
Mwah wee nie.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
Het was gewoon tering autistisch en onhandig van Musk, maar ik geloof echt niet dat hij de intentie had om daadwerkelijk ook een hitlergroet te doen.
"GEEN MENS IS ILLEGAAL!". Klopt, in 10.000 voor Christus bestond dit concept nog niet. Echter werd je toen gewoon met een bijl in 2en gespleten als je de grot van een ander groepje in liep.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
De tranen zijn heerlijk. Dat mensen zo ver heen zijn dat ze het concept van illegaliteit maar niet willen accepteren. Ze halen er uit wanhoop, om maar de oogkleppen niet af te doen, de meest idiote argumenten bij. Het is duur, onmenselijk, het zorgt voor langere wachttijden, meer rechtszaken etc etc etc. Knettergek zijn ze, en het is dan leuk te zien dat ze op televisie gaan huilen omdat ze niet om kunnen gaan met de waarheid dat een illegaal geen enkel recht heeft op verblijf in de VS.
Hij zegt van zichzelf dat hij Asperger heeft en bipolair is.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah wee nie.
Hij is geen echte autist hoor, dat kleeft een beetje aan hem omdat ie in "tech" zit en slim is. Dit is een mediagenieke man die goed door heeft wat ie doet en hoe krachtig beeld is.
Die rare move -heb zelf even in de spiegel geprobeerd- die oefen je thuis wel voordat je dat in het echt doet.
Ik ben er totaal niet tegen om het mensen zoals Musk moeilijker te maken zoveel macht en invloed te vergaren. Dat is niet gezond. Ik vertrouw alleen de motieven van de meesten hierin niet. Men duikt op details zoals dit.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wappies zoals deze bedoel je?
[ x ]
Dat kan. Hij zal zichzelf beter kennen dan ik hem ken.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij zegt van zichzelf dat hij Asperger heeft en bipolair is.
Zo goed verbergt hij dat niet eens.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Hij zal zichzelf beter kennen dan ik hem ken.
Maar dit lijkt mij geen gevalletje asperger. HIj is verbaal enorm behendig, kan goed praten, enorm extravert.
Hij lijkt mij meer een figuur zonder geweten. En dat verbergt ie wel goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |