SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
Het Kremlin snapt natuurlijk niet dat zoiets niet van boven georchestreerd kan zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2025 08:53 schreef xpompompomx het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik kom niet meer bij. de Afd (uiteraard, want die zijn al net zo slim als hun collega Vatniks in de GOP) heeft in de Bundestag vragen gesteld over de NAFO.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ x ]
https://www.bundestag.de/presse/hib/kurzmeldungen-1038480
https://dserver.bundestag.de/btd/20/144/2014452.pdf
[ afbeelding ]
Keek even op twitter timeline van de Afd en die wordt uiteraard helemaal kapot gememed gebonkt op het moment.quote:Op woensdag 15 januari 2025 08:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het Kremlin snapt natuurlijk niet dat iets niet van boven georchestreerd kan zijn.
Bij de Russen is al het initiatief en zelforganiserend vermogen er al generaties lang uitgeslagen.
Benieuwd hoe de NAFO in de geschiedenisboeken komtquote:Op woensdag 15 januari 2025 09:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Keek even io twitter timeline van de Afd en die wordt uiteraard helemaal kapot gememed gebonkt op het moment.
Het doet me denken aan idioten in de Republikeinse partij die vragen hebben gesteld over 'funding' van de NAFO door de CIA. (Want het doorsnee NAFO-lid heeft Langly, Virginia als locatie)quote:Op woensdag 15 januari 2025 08:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het Kremlin snapt natuurlijk niet dat zoiets niet van boven georchestreerd kan zijn.
Bij de Russen is al het initiatief en zelforganiserend vermogen er al generaties lang uitgeslagen.
De AfD stelt deze prangende vragen namens het Kremlin.
quote:‼️🇺🇦 Zelensky: Another massive Russian strike. Among the targets are gas infrastructure and energy facilities. More than 40 missiles were used in this strike, including ballistic missiles. At least 30 were destroyed. There were also more than 70 Russian attack drones overnight.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfrcsyhxds2f
quote:🤩 This is what the fire in Engels looks like at the moment
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfrcl3sf2s2f
quote:🔥 Russia: Lukoil's oil refinery in Volgograd region on fire — "unit #18 and two heat exchangers."
No reports of Ukrainian drones.
🚭 The sign on the fence reads NO SMOKING.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfrbvylwss2i
Cool dingetje. Lekker breed inzetbaar. Nu nog een optie om hem tegen onderzeers in te kunnen zetten en het is helemaal een Bond-gadget. Ik vind die laatste alinea wel erg interessant. Ook voor Oekrane.quote:🇬🇧🤝🇺🇦 UK to Increase Martlet Lightweight Multirole Missile Production and Deliver 650 Missiles to Ukraine, - Army Recognition
The UK has committed 162 million to ramp up the production of the LMM and supply 650 of these advanced missile systems to Ukraine.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfrflujsrk2g
quote:Martlet or the Lightweight Multirole Missile (LMM) is a lightweight air-to-surface, air-to-air, surface-to-air, and surface-to-surface missile developed by Thales Air Defence for the United Kingdom. It is named after a mythical bird from English heraldry that never roosts, the Martlet.[2]
The LMM was developed from the Starburst surface-to-air missile to meet the UK's "Future Air-to-Surface Guided Weapon (Light)" requirement to equip the Royal Navy's AW159 Wildcat helicopters and supplement the heavier Sea Venom missile by the engagement of smaller and manoeuvrable naval craft.[3][4]
A glide variant of the LMM known as FreeFall LMM (FFLMM) or Fury is designed as a lighter munition to equip drones and is currently slated to equip the British Army's Dispensing Rocket Payload for the GMLRS-ER and Precision Strike Missile (PrSM).[5]
Hihi, het zit de collaborateurs en landverraders blijkbaar hoog.quote:Op woensdag 15 januari 2025 08:53 schreef xpompompomx het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik kom niet meer bij. de Afd (uiteraard, want die zijn al net zo slim als hun collega Vatniks in de GOP) heeft in de Bundestag vragen gesteld over de NAFO.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ x ]
https://www.bundestag.de/presse/hib/kurzmeldungen-1038480
https://dserver.bundestag.de/btd/20/144/2014452.pdf
[ afbeelding ]
Dit is wel een stukje coping. AFD tweede grootste partij.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Keek even op twitter timeline van de Afd en die wordt uiteraard helemaal kapot gememed gebonkt op het moment.
Een tweede partij die totaal debiele vragen stelt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is wel een stukje coping. AFD tweede grootste partij.
Maakt toch niet uit? je deed alsof ze weg werden gememed. maar veel mensen zijn het met AFD eens.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een tweede partij die totaal debiele vragen stelt.
Verstandig.quote:French special forces conducted secret training late last year to prepare for a possible deployment to Ukraine, — Intelligence Online.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfrlcjh54c24
Niet gek.quote:
Waarom je daar special forces zou inzetten ontgaat me wel. Commando's inzetten voor bewaking lijkt me niet handig.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet gek.
Vermoedelijk zullen er ook Franse troepen naar Oekrane gaan voor het bewaken van de demarcatie zone.
quote:Middle East Eye reports that Iran, in its treaty with Russia, has refused to recognize Crimea and other occupied territories as Russian.
https://www.middleeasteye(...)c-partnership-treaty
Ik denk dat dat vooral een chaos gaat zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet gek.
Vermoedelijk zullen er ook Franse troepen naar Oekrane gaan voor het bewaken van de demarcatie zone.
Een grotere chaos dan oorlog?quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral een chaos gaat zijn.
Nee, maar op een andere manier. Beetje zoals Kosovo bij Pristina airport. Alleen dan groter en constant geouwehoer. Wordt wel gezellig straks daar. Maar... ik denk dat dat ook het doel is van Rusland om Oekrane instabiel te houden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een grotere chaos dan oorlog?
Dan zouden we het verhaal goed moeten analyseren om het geheel te overzien.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom je daar special forces zou inzetten ontgaat me wel. Commando's inzetten voor bewaking lijkt me niet handig.
Ja, de vredelievende rus imperialisten aanvallen terwijl ze op conquest zijn, moet je niet willen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
En misschien zou ik dan wel voor het eerst gaan protesteren in mijn leven in Den Haag tegen zo'n stom plan.
Denk dat er uit de hele samenleving mensen zullen opstaan.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:32 schreef ExTec het volgende:
Wel gezellig, kun je schouder aan schouder gaan staan met alle wappies en FvD proleten.
Mss woon jij in een ander land dan ik, maar de demonstratiebereidheid is in het land waar ik woon niet erg groot.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:38 schreef phpmystyle het volgende:
Denk dat er uit de hele samenleving mensen zullen opstaan.
Neujh.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mss woon jij in een ander land dan ik, maar de demonstratiebereidheid is in het land waar ik woon is niet erg groot.
Natte droom nummer zoveel van de vredesbrigade.
Ik kan je vertellen dat we in europa meestal beroepslegers hebben, met daarin mensen die daar gewoon voor hebben getekend.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat de animo om te vechten in Europa lager is dan de temperatuur in Siberi.
De kans is precies 0 dat die worden ingezet om Rusland aan te vallen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat we in europa meestal beroepslegers hebben, met daarin mensen die daar gewoon voor hebben getekend.
Die kans acht ik ook niet zo groot, maar het was ook niet ik die "de drang" voelde om zich "uit te spreken" tegen eventuele "onrechtvaardigheden" die de "vredelievende oorlogszuchtige imperialisten" zou kunnen overkomen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De kans is precies 0 dat die worden ingezet om Rusland aan te vallen.
Dus je maakt je druk over een hypothetische situatie die volgens jou 0 kans heeft om te gebeuren. Inclusief dreigement om te gaan protesteren in Den Haag met "mensen uit de hele samenleving".quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Terwijl het over Fransen gaat.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Dus je maakt je druk over een hypothetische situatie die volgens jou 0 kans heeft om te gebeuren. Inclusief dreigement om te gaan protesteren in Den Haag met "mensen uit de hele samenleving".
Right.
Dat is toch wel het leuke aan deze oorlog inderdaad, al dat kekke speelgoed in actie zien.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Cool dingetje. Lekker breed inzetbaar. Nu nog een optie om hem tegen onderzeers in te kunnen zetten en het is helemaal een Bond-gadget. Ik vind die laatste alinea wel erg interessant. Ook voor Oekrane.
[..]
Hoeft ook niet, Rusland heeft zich al behoorlijk stuk gebeten.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We kunnen ons beter toeleggen op het maken van drone en robotica met ai die zelfstandig een vijand herkennen en onschadelijk maken.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat we in europa meestal beroepslegers hebben, met daarin mensen die daar gewoon voor hebben getekend.
Er zit een verschil tussen Rusland aanvallen en Oekrane & Europa verdedigen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk uit hoor, want hij gaat protesteren. Alles voor z'n maatjequote:Op woensdag 15 januari 2025 15:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen Rusland aanvallen en Oekrane & Europa verdedigen.
Er is dan ook geen enkele reden of kans dat Rusland word aangevallen door een Europees of NAVO leger.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een fantasie. Zelfs de crashlocatie van MH17 'veiligstellen' was een brug te ver.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is dan ook geen enkele reden of kans dat Rusland word aangevallen door een Europees of NAVO leger.
Russen verjagen uit Oekrane daarentegen.................
Klopt, hier in het westen is een mensenleven veel meer waard dan in andere delen van de wereld.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:54 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Een fantasie. Zelfs de crashlocatie van MH17 'veiligstellen' was een brug te ver.
Op het moment dat er lijkzakken terugkomen naar Europa is het gedaan aan het thuisfront.
Stukken zoals de Krim zijn al Russisch en vallen ook onder de Russische nucleaire paraplu evenals (dacht ik) de gebieden in de DonBas. Daar als Europees legertje heengaan is een no go. Dan escaleert het alleen maar.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is dan ook geen enkele reden of kans dat Rusland word aangevallen door een Europees of NAVO leger.
Russen verjagen uit Oekrane daarentegen.................
Alleen jij en biden geloven nog in de nukes-rode lijn.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stukken zoals de Krim zijn al Russisch en vallen ook onder de Russische nucleaire paraplu evenals (dacht ik) de gebieden in de DonBas. Daar als Europees legertje heengaan is een no go. Dan escaleert het alleen maar.
Zelfs Biden is dus al een gekkie. Misschien even de spiegel erbij pakken.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen jij en biden geloven nog in de nukes-rode lijn.
Maar oekraine is toch op zelfverklaard rus grondgebied bezig?quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zelfs Biden is dus al een gekkie. Misschien even de spiegel erbij pakken.
Hoorde het laatst de Wijk ook nog zeggen bij BNR. De nucleaire optie is niet van tafel. De nieuwe generatie politici moeten zich dat goed realiseren.
Die nukes komen niet omdat veel brics landen het niet willen, en de menselijke schade is niet te overzien. Dat willen zelfs de Russen niet.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar oekraine is toch op zelfverklaard rus grondgebied bezig?
Waar blijven die nukes nou?
Dus toch geen nukes?quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die nukes komen niet omdat veel brics landen het niet willen, en de menselijke schade is niet te overzien. Dat willen zelfs de Russen niet.
Nee. Ik denk dat ze dat alleen doen als de Russische staat in gevaar komt, of het Russische leiderschap.quote:
Prima, dus we kunnen rustig elke orc uit oekraine trappen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat ze dat alleen doen als de Russische staat in gevaar komt, of het Russische leiderschap.
Oh fuck offquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stukken zoals de Krim zijn al Russisch en vallen ook onder de Russische nucleaire paraplu evenals (dacht ik) de gebieden in de DonBas. Daar als Europees legertje heengaan is een no go. Dan escaleert het alleen maar.
Dat westerse mensenlevens meer waard zijn is duidelijk ja. Dat was het punt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, hier in het westen is een mensenleven veel meer waard dan in andere delen van de wereld.
Dus als Oekrane een stuk Rusland (Kursk) inpikt komen er geen nukes want BRICS wil dat niet, maar als Oekrane haar eigen regio's terug pakt (ja, Krim en Donbas zijn zeer zeker Oekranse regio's) dan komen er wel nukes?quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die nukes komen niet omdat veel brics landen het niet willen, en de menselijke schade is niet te overzien. Dat willen zelfs de Russen niet.
Daarom begrijp ik niet dat je zo afgeeft op het westen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:40 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dat westerse mensenlevens meer waard zijn is duidelijk ja. Dat was het punt.
Gok dat ze hoe dan ook niet levend terugkeren naar Noord-Korea... Die gasten hebben teveel geroken aan net iets meer vrijheid dan ze gewend waren..quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:47 schreef polderturk het volgende:
Zielig voor die Noord-Koreanen.
Ze leven in armoede in een dictatuur en worden dan gedwongen te vechten. Sommigen dachten dat ze op training gingen.
[ x ]
Waarschijnlijk komt hun familie nog in de problemen ook als ze zich overgeven.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:47 schreef polderturk het volgende:
Zielig voor die Noord-Koreanen.
Ze leven in armoede in een dictatuur en worden dan gedwongen te vechten. Sommigen dachten dat ze op training gingen.
[ x ]
Hihi, collaborateurs van allerlei pluimage op n plek tegelijkertijd samen zonder Merkel Lego er omheen. Dat biedt kansen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:32 schreef ExTec het volgende:
Wel gezellig, kun je schouder aan schouder gaan staan met alle wappies en FvD proleten.
Dat scheelde letterlijk maar een haartje.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:54 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Een fantasie. Zelfs de crashlocatie van MH17 'veiligstellen' was een brug te ver.
Op het moment dat er lijkzakken terugkomen naar Europa is het gedaan aan het thuisfront.
Doet eens even johquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:58 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hihi, collaborateurs van allerlei pluimage op n plek tegelijkertijd samen zonder Merkel Lego er omheen. Dat biedt kansen.
Dat geloof ik direct maar het gebeurde dus niet. En ik denk dat de reden ook duidelijk is,quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat scheelde letterlijk maar een haartje.
Veel te grote kans op escalatie.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:35 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct maar het gebeurde dus niet. En ik denk dat de reden ook duidelijk is,
m.a.w. lijkzakken voor het thuisfrontquote:Op woensdag 15 januari 2025 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Veel te grote kans op escalatie.
Ook wel een iets andere zaak dan het verdedigen van Oekrane en daarmee indirect ook Europa.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:40 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
m.a.w. lijkzakken voor het thuisfront
Ik denk dus dat die boodschap niet geslikt wordt. Niet voor deze politici, dit Europa en zeker niet voor Oekraine.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:47 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ook wel een iets andere zaak dan het verdedigen van Oekrane en daarmee indirect ook Europa.
Neuh, klopt niet. Alleen in Afghanistan zijn al 25 Nederlanders gesneuveld. En we hebben ons niet teruggetrokken hierdoor en er is al helemaal niet een publieke opstand gekomen. En dan hebben we het over een achterstallige woestijn waar we niets te zoeken hadden. Itt. Rusland die je op een zeker punt wel als direct gevaar kan beschouwen (wat niet het geval was ten tijde van MH17).quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, hier in het westen is een mensenleven veel meer waard dan in andere delen van de wereld.
Hoeveel Russische doden inmiddels?quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Neuh, klopt niet. Alleen in Afghanistan zijn al 25 Nederlanders gesneuveld. En we hebben ons niet teruggetrokken hierdoor en er is al helemaal niet een publieke opstand gekomen.En dan hebben we het over een achterstallige woestijn waar we niets te zoeken hadden. Itt. Rusland die je op een zeker punt wel als direct gevaar kan beschouwen (wat niet het geval was ten tijde van MH17).quote:Al 25.
Dat zegt genoeg.
Een mensenleven is hier meer waard dan in Rusland.
En voor dat vielen er in yugo ook doden. Ook geen opstand, oid.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:03 schreef bleiblei het volgende:
Neuh, klopt niet. Alleen in Afghanistan zijn al 25 Nederlanders gesneuveld. En we hebben ons niet teruggetrokken hierdoor en er is al helemaal niet een publieke opstand gekomen.
Dat Russen numbed down zombies zijn die alles accepteren hoef je mij niet te vertellen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:06 schreef Wantie het volgende:
[...]
Hoeveel Russische doden inmiddels?
En wat merk je daarvan in Rusland?
Wat een vrijheid zeg! In een treinwagon naar Rusland om aldaar op een of ander besneeuwd veld te worden neergemaaid.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Gok dat ze hoe dan ook niet levend terugkeren naar Noord-Korea... Die gasten hebben teveel geroken aan net iets meer vrijheid dan ze gewend waren..
Ja maar jij zit er over het algemeen voor 90% naast op bijna alle gevallen. Ik maak mij daar dus niet druk om.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik denk dus dat die boodschap niet geslikt wordt. Niet voor deze politici, dit Europa en zeker niet voor Oekraine.
Veroveringsoorlogen vallen meestal tegen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:35 schreef michaelmoore het volgende:
Russische elite 'diep teleurgesteld' in Poetins aanpak oorlog
Bekijk deze YouTube-video
ja die drie dagen zijn ff uit gelopenquote:
Rusland geeft niets om grondgebied, er is maar 1 ding dat ze willenen dat is Oekraine uit de westerse sfeer halen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 23:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die drie dagen zijn ff uit gelopen
ik verwacht niet dat Trump de hele NAVO onderuit gaat halen , zijn adviseur is dat zeker niet van plan
ze willen Poetin wel grondgebied gunnen voor die 800.000 dode soldaten
quote:
quote:According to Russian monitoring channels, another group of Ukrainian UAVs is moving towards Voronezh.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfsr2ubztk27
het ergste vond ik dat ze daar ophielden om die stilstaande trein te koelen met al die dode mensen erin, tenzij er zeer fors gedokt werd voor de de energiekostenquote:Op woensdag 15 januari 2025 18:54 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet ook echt het verschil met de Russen. Die gooien peperdure raketten op woonhuizen. Heel erg voor die mensen, maar Rusland bereikt er niets mee behalve dat Oekrane harder gaat vechten.quote:
komt wel een beetje op hetzelfde neer tochquote:Op woensdag 15 januari 2025 23:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Rusland geeft niets om grondgebied, er is maar 1 ding dat ze willenen dat is Oekraine uit de westerse sfeer halen.
De aandacht verschuift naar munitiefabrieken.quote:According to Russian channels, Ukrainian drones launched a massive attack on Russia's Tambov region, reportedly targeting a gunpowder plant near Kuzmino-Gat. Locals reported spotting multiple aircraft-type UAVs, hearing air defense systems in action, and seeing flashes in the sky.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfstjopdws27
Op zich is zoiets met een drone aanpakken k brandstichting.quote:A warehouse in Vyborg, Leningrad, has burned down, destroying 1.7 million rubles worth of supplies for "special military operation" participants. The warehouse contained construction materials for bunkers, body armor, tactical headphones, clothing, and other equipment. Arson is said to be the reasonA warehouse in Vyborg, Leningrad, has burned down, destroying 1.7 million rubles worth of supplies for "special military operation" participants. The warehouse contained construction materials for bunkers, body armor, tactical headphones, clothing, and other equipment. Arson is said to be the reason
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfsoyfz77227
De betere dingen zitten neem ik aan onder de grondquote:Op donderdag 16 januari 2025 00:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
De aandacht verschuift naar munitiefabrieken.
Op papier zeker.quote:Op donderdag 16 januari 2025 01:15 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De betere dingen zitten neem ik aan onder de grond
Als ze morgen zelensky uit de regering helpen en er iemand voor terug plaatsen die de banden breekt met de EU/amerika trekt rusland zich morgen nog terug.quote:Op donderdag 16 januari 2025 00:34 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
komt wel een beetje op hetzelfde neer toch
quote:Op donderdag 16 januari 2025 01:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als ze morgen zelensky uit de regering helpen en er iemand voor terug plaatsen die de banden breekt met de EU/amerika trekt rusland zich morgen nog terug.
Maargoed dat is juist het hele idee waarom Oekraine vecht.
Dit bedoel ik niet als pro rusland opmerking he, ik bedoel alleen maar te zeggen, het enige wat Rusland wil is weer controle over Oekraine of ze dat nu doen door heel Oekraine te vernietigen of daarna in " vredes " onderhandelingen afdwingen dat Oekraine nooit meer navo/eu mag betreden geen leger meer mag hebben en een pro russische pion neerzetten in de Rada.quote:
Papierquote:
Zou kunnen, maar wat dan? Over 4 jaar kiezen ze weer iemand anders.. En dan?quote:Op donderdag 16 januari 2025 01:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als ze morgen zelensky uit de regering helpen en er iemand voor terug plaatsen die de banden breekt met de EU/amerika trekt rusland zich morgen nog terug.
Maargoed dat is juist het hele idee waarom Oekraine vecht.
Gewoon, door propaganda en verkiezingen te vervalsen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 02:29 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar wat dan? Over 4 jaar kiezen ze weer iemand anders.. En dan?
Weet niet precies hoe dat werkt, maar kan me zo voorstellen dat daar best wat voorbereiding aan te pas komt? Om het halve land ineens pro Rus te maken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 02:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Gewoon, door propaganda en verkiezingen te vervalsen.
Denk het niet, gebied dat ze hebben gaan ze niet uit zichzelf uit terugtrekken meer.quote:Op donderdag 16 januari 2025 01:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit bedoel ik niet als pro rusland opmerking he, ik bedoel alleen maar te zeggen, het enige wat Rusland wil is weer controle over Oekraine of ze dat nu doen door heel Oekraine te vernietigen of daarna in " vredes " onderhandelingen afdwingen dat Oekraine nooit meer navo/eu mag betreden geen leger meer mag hebben en een pro russische pion neerzetten in de Rada.
En ik den kdat een Trump en Scholz en wie dan ook er voor moet waken dat ze niet in de valkuil trappen dat ze Rusland haar zin geven door te zorgen dat Oekraine haar grondgebied deels terugkrijgt maar verder wel aan die punten van rusland tegemoet gaat komen.
Er zijn natuurlijk vele, vele manieren die rusland gebruikt om dit te bereiken. Uitdelen van russische paspoorten, vervangen van de bevolking door russen, false flag operaties, omkopen bestaande politieke partijen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 03:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Weet niet precies hoe dat werkt, maar kan me zo voorstellen dat daar best wat voorbereiding aan te pas komt? Om het halve land ineens pro Rus te maken.
Poetin heeft al gezegd dat Oekrane moet wennen aan de 'nieuwe realiteit'. Kan me moeilijk voorstellen dat Rusland Donbas en Krim verlaat zodra er een marionet aan de macht komt. Daar lijkt het me allemaal wat te broos voor ofzo
Allemaal kleine zetjes om het systeem over het randje te duwen. Het tipping point lijkt nabij.quote:
Dit dus plannen en militairen stonden al klaar.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat scheelde letterlijk maar een haartje.
Dus je snapt niet dat de rol van de boodschapper van invloed is op de boodschap? Zet eens voor de gein een speech van Stoltenberg in 2023 naast die van Rutte in 2025.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Wat een verschil 2 jaar kan maken...
Welke van de 2 lult uit zijn/haar nek?quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dus je snapt niet dat de rol van de boodschapper van invloed is op de boodschap? Zet eens voor de gein een speech van Stoltenberg in 2023 naast die van Rutte in 2025.
Het verklaart voor mij in ieder geval wel waarom je propaganda vanuit Rusland doorgaans aanziet voor de realiteit.
Wat kan mij Putin schelen daar betaal ik geen belasting aan.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:12 schreef bleiblei het volgende:
Oh, en als je dan toch bezig bent. Zet eens een speech van Poetin uit Februari 2022 naast die van nu. Dan heb je het over dezelfde persoon, zelfde functie/zelfde positie, anders tijdsframe. Haha, wat een lol. Als hij in zijn glazenbol had gekeken hadtie iets heel anders gezegd(ja, duh...)
Niemand.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Wie van de 2 lult uit zijn/haar nek?
Bij beiden zal de waarheid in het midden zitten. Rusland heeft in de tussentijd manieren gevonden er omheen te werken. Niet voor niets dat velen hier roepen dat het Westen te slap acteert. Als ze in 1 klap met goede support Ru hadden geminimaliseerd tot een zielig hoopje niets. Hadden ze geen ruimte gehad om alternatieven op te tuigen. En ja, het was voorbarig en naef van von der Leyen om te roepen dat het einde nabij was.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Welke van de 2 lult uit zijn/haar nek?
Als ze uit verschillende eenheden komen dan zijn meerdere Russische teams/pelotons in de problemen gekomen. Als ze uit dezelfde eenheid komen is dat ook geen goed nieuws.quote:Ukrainian paratroopers, with allied units, captured in the last few days 27 Russian servicemen in the Kursk Operational Zone, including officers and soldiers from various branches.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lftwqkzse22w
Wellicht kan Poetin bij Frau Ursula von der Leijen in de leer. Zij is hier meesteres in.quote:Op donderdag 16 januari 2025 02:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Gewoon, door propaganda en verkiezingen te vervalsen.
Soms. Soms stellen ze de specificaties van materiel ook gewoon naar beneden bij. En daar het behoorlijk generieke chips zijn, zijn die ook gewoon wel grijs te kopen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Oke dus Rusland produceert meer dan heel NAVO dmv chips uit wasmachines te halen 🤡
Je begrijpt dat je hier een verband legt die kant noch wal raakt hoop ik?quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Oke dus Rusland produceert meer dan heel NAVO dmv chips uit wasmachines te halen 🤡
Leuke broeders en zusters ook in Oekraine en Moldavie om de inwoners van Pidnestrovie zo te laten lijden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:19 schreef ExTec het volgende:
Humor. rus gaat gas kopen, in europa.
[ x ]
Ha, ha.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
In rus mogen ze gewoon de meatgrinder in, dus wat zit je te janken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hoe wij in het westen sowieso met ouderen omgaan, met onze eigen vader en moeder is schofterig.
Welke kleuren revolutie is er in De EU. Je moet eerst een dictatuur hebben voor een kleuren revolutie.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wellicht kan Poetin bij Frau Ursula von der Leijen in de leer. Zij is hier meesteres in.
En als de verkiezingsuitslag ondanks alle vervalsingen en propaganda alsnog tegenvalt, annuleer je gewoon de uitslag (Roemenie).
Misschien moeten de Russen wat meer van ons in de EU opsteken, wij zijn meesters in propaganda en vervalsingen van verkiezingen en 'kleurenrevoluties'.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Leuke broeders en zusters ook in Oekraine en Moldavie om de inwoners van Pidnestrovie zo te laten lijden.
Nog zo'n pareltje van de Banderites dat overigens compleet is gebackfired. Deze 'babuschka' is een heldin geworden.
Hoe wij in het westen sowieso met ouderen omgaan, met onze eigen vader en moeder is schofterig. Dat is in Rusland heel anders en was voorheen ook in Oekraine nog respectvol. Een erfenis van de Russische tijd, respect en eerbied.
De Amerikanen vinden dat maar niets, dat moet uiteraard zo snel mogelijk worden uitgebannen. Overal 'gangster' cultuur net als in de VS. Beetje stelen, beetje plunderen, beetje roven, het goede westerse leven. Bah.
Volgens Rutte produceren ze in 3 maanden meer dan heel NAVO in een jaar.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niemand.
Maar het refurbishen van oude sovjet meuk houd nu eenmaal een keer op.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Volgens Rutte produceren ze in 3 maanden meer dan heel NAVO in een jaar.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:16 schreef ExTec het volgende:
Maar het refurbishen van oude sovjet meuk houd nu eenmaal een keer op.
Oekraine schiet op haar eigen burgers als ze Oekraine proberen te ontvluchten. Oekrainers doden hun eigen burgers dus. Naast dat het regime al jaren hun eigen burgers vermoord in de DPR en LPR totdat Rusland het zat was en in actie kwam en deze Oekrainse burgers ging beschermen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
In rus mogen ze gewoon de meatgrinder in, dus wat zit je te janken.
Nope.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Oekraine schiet op haar eigen burgers als ze Oekraine proberen te ontvluchten.
Oekraine 2014quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:35 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Welke kleuren revolutie is er in De EU. Je moet eerst een dictatuur hebben voor een kleuren revolutie.
En gekgenoeg klagen wij massaal, maar er nooit een ruime meerderheid te vinden voor een rusland systeem. maar gekgenoeg als je het volk de kans geeft willen ze allemaal ons liberale systeem zoals overal in het westen is.
Of heeft iedereen die voor trump stemt gekozen voor een dictatuur, ook zij willen meer rechten en vrijheid en niet minder (zoals in Rusland gebeurt en is).
Gelukkig is Rutte een heel eerlijke meneer die nog nooit in zijn leven gelogen heeft, dus dan zal dit ook wel kloppen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Volgens Rutte produceren ze in 3 maanden meer dan heel NAVO in een jaar.
Zijn legio beelden van te vinden op X, kameraad.quote:
Ja, door een voormalig fan, die hem niet rechts genoeg vond.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Op Fico is zelfs twee maal geschoten
Nee, alleen postjes van wappies zoals jij "kameraad".quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zijn legio beelden van te vinden op X, kameraad.
Een Oekrainer meen ik.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, door een voormalig fan, die hem niet rechts genoeg vond.
Nope.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Een Oekrainer meen ik.
Als je gekozen wordt omdat je zegt naar de eu toe te trekken, maar vervolgens tegen de wil in van hele volksvertegenwoordiging stiekem een deal sluit met rusland, tja en je volk wordt al 200jaar systematisch verneukt door de russen, wat verwacht je dan?quote:
Wederom: als je je laat verkiezen omdat je zegt dat je toekomt van je volk bij de eu hoort, maar ook een gezonde relatie met rusland wil, en vervolgens in de achterkamers deals sluit met rusland die tegen je verkiezingsbelofte en regeer akkoord in gaat, wat verwacht je dan wat het volk doet?quote:Georgie nu
Roemenie is geen revolutie en is een interne aangelegenheid, sterker nog als het volk echt massaal achter een meer pro rusland beleid staat zouden ze massaal de straat op gaan en he tcomplete land ontwrichten zoals je zelf aan haalt in de voorbeelden hierboven.quote:Roemenie nu
Kijk Orban staat los van deze voorbeelden. Orban moet accepteren als hij ja zegt iets te doen, daar geld voor krijgt en dan dit niet doet en dan huiltom dat hij geen geld krijgt. hij heeft hongarije gewoon verneukt. Vergelijk hongarije met de andere landen hoe hun welvaartsniveau is ontwikkelt.quote:Orban probeert men kapot te maken vanuit de EU
Door de EU? of door poetin om hem even te laten herinneren wie zijn baas is? Ik denk namelijk het laatste.quote:Op Fico is zelfs twee maal geschoten
welke bemoeienis?quote:Bemoeienis met Duitse huidige politiek
Witrusland verkiezingsfraude bedoel en dit land is nu bezet door poetin. Grootste sabortage bij de inval in oekraine, kwam vanuit witrusland... geeft je ook te raden.quote:om maar even wat voorbeeldjes te noemen
Wit-Rusland poging tot coup gedaan maar gelukkig mislukt
Hihi.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:19 schreef ExTec het volgende:
Humor. rus gaat gas kopen, in europa.
[ x ]
Oi. Are you fucking high, mate?quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Oekraine schiet op haar eigen burgers als ze Oekraine proberen te ontvluchten. Oekrainers doden hun eigen burgers dus. Naast dat het regime al jaren hun eigen burgers vermoord in de DPR en LPR totdat Rusland het zat was en in actie kwam en deze Oekrainse burgers ging beschermen.
Oekraine schiet met scherp als je probeert de rivier over te steken richting Hongarije. Soort DDR 2.0 met Republikflucht. En wij ondersteunen dit ondemocratisch faalland waar mensenrechten net zo veel voorstellen als in Chili onder Pinochet. Of Argentinie onder de militaire junta.
Eigenlijk moeten we ook een beetje sympathie hebben voor die joker.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oi. Are you fucking high, mate?
quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oi. Are you fucking high, mate?
Deze 'weerleggingen' van het 'help im winning' kampquote:Op donderdag 16 januari 2025 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we ook een beetje sympathie hebben voor die joker.
10 jaar geleden was die ongetwijfeld een hele interessante gast, met een bijzondere mening.
Fast forward naar 2025 en hij is gewoon een 13 in een dozijn wappie.
Wat boeit het nou of het een WO2 veteraan is, of een tandarts of een bankier?quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:47 schreef ExTec het volgende:
Hoe rus 'respectvol' omgaat met ouderen die in WO2 hebben gevochten.
[ x ]
Toch wil je weten wat die ouwe gedaan heeft. Waar twee vechten hebben twee schuld, dus het kan zo door een provocatie komen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat boeit het nou of het een WO2 veteraan is, of een tandarts of een bankier?
Zoiets is altijd verwerpelijk, wie het ook is.
Zal vast niets te maken hebben met het feit dat je na 3 jaar nog steeds geen kaas gegeten hebt van het onderwerp.quote:
Nee, heeft te maken met dat er geen geloofwaardige bronnen worden geleverd mbt wat er wordt gesteldquote:Op donderdag 16 januari 2025 11:39 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Zal vast niets te maken hebben met het feit dat je na 3 jaar nog steeds geen kaas gegeten hebt van het onderwerp.
Watquote:Op donderdag 16 januari 2025 11:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toch wil je weten wat die ouwe gedaan heeft. Waar twee vechten hebben twee schuld, dus het kan zo door een provocatie komen.
Zo werkt het toch?quote:
quote:⚡️Ukraine extends cooperation with Norwegian NASAMS systems supplier.
Ukraine and Norway discussed the possibility of integrating Ukrainian-made air defense systems into the NASAMS systems "to increase its effectiveness," Defense Minister Rustem Umerov said.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lfu3jq72ds2d
Tijdens de lockdown zijn velen de fuik ingezogen; down the rabbit hole.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we ook een beetje sympathie hebben voor die joker.
10 jaar geleden was die ongetwijfeld een hele interessante gast, met een bijzondere mening.
Fast forward naar 2025 en hij is gewoon een 13 in een dozijn wappie.
Ja, en dan moet je als "the original product" ineens veel concurrentie dulden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Tijdens de lockdown zijn velen de fuik ingezogen; down the rabbit hole.
Je had gewoon naar je tijdschriftenhandel kunnen wandelen en de Andere Krant kunnen kopen bijvoorbeeld. Had je je kunnen inlezen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, heeft te maken met dat er geen geloofwaardige bronnen worden geleverd mbt wat er wordt gesteld
Daar was volgens mij wel sprake van. Finland en de Baltische staten hebben ook zoiets op de planning gezet dacht ik.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:48 schreef ExTec het volgende:
Vraag me af of ze dit ook al gaan inzetten voor europese spoorbreedte, ipv rus breedspoor.
[ x ]
Behalve als het een Ukrainse burger is natuurlijk. Die mogen gewoon worden platgebombardeerd.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat boeit het nou of het een WO2 veteraan is, of een tandarts of een bankier?
Zoiets is altijd verwerpelijk, wie het ook is.
Bedankt voor mijn punt onderstrepen:quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Je had gewoon naar je tijdschriftenhandel kunnen wandelen en de Andere Krant kunnen kopen bijvoorbeeld.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, heeft te maken met dat er geen geloofwaardige bronnen worden geleverd mbt wat er wordt gesteld
Of je koopt alle kranten die beschikbaar zijn en extraheert er de informatie uit. Je mening baseren op een enkele informatiebron geeft je een te eenzijdig beeldquote:Op donderdag 16 januari 2025 11:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Je had gewoon naar je tijdschriftenhandel kunnen wandelen en de Andere Krant kunnen kopen bijvoorbeeld. Had je je kunnen inlezen.
Of docu's kunnen kijken van Ab Gietelink bijvoorbeeld.
Bedankt voor deze whataboutism.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wellicht kan Poetin bij Frau Ursula von der Leijen in de leer. Zij is hier meesteres in.
En als de verkiezingsuitslag ondanks alle vervalsingen en propaganda alsnog tegenvalt, annuleer je gewoon de uitslag (Roemenie).
Misschien moeten de Russen wat meer van ons in de EU opsteken, wij zijn meesters in propaganda en vervalsingen van verkiezingen en 'kleurenrevoluties'.
Of je leest er peer reviewed wetenschappelijke publicaties over, al dan niet in boekvorm..quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:01 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Of je koopt alle kranten die beschikbaar zijn en extraheert er de informatie uit. Je mening baseren op een enkele informatiebron geeft je een te eenzijdig beeld
https://ground.news/ dit gebruiken. Hoef je niet alle kranten te kopenquote:Op donderdag 16 januari 2025 12:01 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Of je koopt alle kranten die beschikbaar zijn en extraheert er de informatie uit. Je mening baseren op een enkele informatiebron geeft je een te eenzijdig beeld
Tweede keer dat je zoiets debiels zegt.quote:
Ik denk niet dat het mogelijk is om Nederlandse artikelen van "De Andere krant" te lezen daar. Dus een schaapwakker persoon kan dat niet gebruiken om uit zijn (Nederlandse) fuik te kruipen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
https://ground.news/ dit gebruiken. Hoef je niet alle kranten te kopen
Mijn geld in het riool flikkeren was zinniger geweest.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Je had gewoon naar je tijdschriftenhandel kunnen wandelen en de Andere Krant kunnen kopen bijvoorbeeld. Had je je kunnen inlezen.
Trump wil ook dat we ons meer voorbereiden op oorlog. Is hij dan ook een "neuroot"?quote:Op donderdag 16 januari 2025 15:11 schreef Scjvb het volgende:
Deze ''neuroot'' weer: https://www.telegraaf.nl/(...)orbereiden-op-oorlog
Het zal m.i. in dat opzicht waarschijnlijk wel loslopen; begin volgende week inauguratie van Donald Trump, meer samenwerking NAVO en Japan, China die Poetin kennelijk (allang) heeft afgeraden kernwapens te gebruiken en ga zo maar door.
Ja, die knakker die zeer verbouwereerd vorige ronde vroeg waarom hij niet een land naar keuze kon nuken, ja, da's een echte vredesduif.quote:Op donderdag 16 januari 2025 15:39 schreef Scjvb het volgende:
Het is HIJ die immers zowel spanning als het risico op escalatie ietwat vermindert en zinnens is deze oorlog binnenkort te stoppen.
Het eenzijdig aan willen passen van verdragen en de toon van diplomatie veranderen in een soort zandbakgevecht lijkt me nu niet te rijmen met een "vermindering van spanning"quote:Op donderdag 16 januari 2025 15:39 schreef Scjvb het volgende:
M.i. geenszins, beste kerel.![]()
Het is HIJ die immers zowel spanning als het risico op escalatie ietwat vermindert en zinnens is deze oorlog binnenkort te stoppen.
Of dat lukt is nu nog koffiedik kijken. Maar oorlog, en alles wat dit met zich meebrengt incluis, betekent vast dat de ook VS niet ongemoeid wordt gelaten in het conflict.
U kennende is dit een vrij aparte opmerking.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:00 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Of denk je dat de NAVO preventief Rusland binnen gaat vallen omdat dat in het belang voor onze veiligheid is?
Je krijgt geen antwoord op dit soort vragen. dan beginnen ze gewoon over een paar pagina's gewoon weer van voor af aan.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:00 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het eenzijdig aan willen passen van verdragen en de toon van diplomatie veranderen in een soort zandbakgevecht lijkt me nu niet te rijmen met een "vermindering van spanning"
Ook hoeft het niet zo te zijn dat een sterkere defensie betekend dat er meer spanningen komen. Zolang iedereen binnen de lijntjes kleurt is er niks aan de hand. Of denk je dat de NAVO preventief Rusland binnen gaat vallen omdat dat in het belang voor onze veiligheid is?
Ik vroeg het omdat ik de relatie tussen escalatie en een betere voorbereiding mbt defensie in kwestie trek.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:13 schreef Scjvb het volgende:
[..]
U kennende is dit een vrij aparte opmerking.![]()
Eerder wordt - juist door hen die bang zijn voor oorlog - aan het tegenovergestelde scenario gedacht, terwijl het de russen over totaal andere kwesties gaat zoals verdere uitbreiding van de NATO in oostelijke richting en meerdere zaken.
Het een en ander is voor de Russische Federatie (het Kremlin) sterk in strijd met de 'rode lijnen' en zulks.
Sta verder ook geheel achter een continue voorbereiding op eventuele oorlog hoor, nooit echt wat op tegen gehad.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:27 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik vroeg het omdat ik de relatie tussen escalatie en een betere voorbereiding mbt defensie in kwestie trek.
Het hoeft voor niemand (behalve de eigen bevolking mbt kosten, en misschien het milieu) een probleem te zijn dat de NAVO zich extra bewapent. Behalve als men de NAVO wantrouwt, of als men van plan is om zich niet aan afspraken te houden.
Natuurlijk kunnen individuele landen (Turkije bijvoorbeeld) zich wat agressiever opstellen als ze meer middelen hebben. Maar de andere leden van de NAVO zullen niet blind middelen sturen als het collectief dat niet gewenst vind.
Alles staat en valt met vertrouwen. Jij vertrouwd de "neuroot" niet, maar Trump wel. Ik heb meer vertrouwen in de "neuroot", en niet in Trump.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfuhxh534c2nquote:Zelensky stated that the US, Hungary, Slovakia, and Germany oppose Ukraine joining NATO. He revealed Ukraine spent $100B on the war in 2024 and is in talks with France & Poland on peacekeepers. He stressed Ukraine needs strong security guarantees.
Als hier nepberichten worden gedeeld over zogenaamde moordaanslagen op Poetin mag iedereen hier zijn zegje doen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:54 schreef havanagila het volgende:
Ligt het aan mij of komt er iedere week weer een wappie bij, in dit topic?
Volgens mij was daar grappig aan dat oekraine voor de zoveelste keer zo'n interactief TV systeem had gehacked. Ik heb niemand gezien die de tekst ook maar vaag serieus nam.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als hier nepberichten worden gedeeld over zogenaamde moordaanslagen op Poetin mag iedereen hier zijn zegje doen.
En dan mag je je ook afvragen wie er nu in kamp wappie zit.
Ha-ha-ha!quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij was daar grappig aan dat oekraine voor de zoveelste keer zo'n interactief TV systeem had gehacked. Ik heb niemand gezien die de tekst ook maar vaag serieus nam.
Waarom denk je dat hij mijn post -waarin ik dat ook schreef- niet citeert?quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij was daar grappig aan dat oekraine voor de zoveelste keer zo'n interactief TV systeem had gehacked. Ik heb niemand gezien die de tekst ook maar vaag serieus nam.
Maar over dat volk hier blijkbaar geloofde dat er een aanslag op de haatdwerg gepleegd was horen we je niet meer.quote:
Bootlicker troll is gonna troll.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij mijn post -waarin ik dat ook schreef- niet citeert?
Het gaat erom dat het allemaal gefabriceerde X-meuk is wat zijn gelijke vindt in wappiemateriaal.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij mijn post -waarin ik dat ook schreef- niet citeert?
Het was wel tegen het zere been van sommigen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus die filmpjes waar ik orcs opgeblazen zie worden zijn allemaal 'gefabriceerd'?quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het allemaal gefabriceerde X-meuk is wat zijn gelijke vindt in wappiemateriaal.
Wat een ijzersterk bondgenootschapquote:Op donderdag 16 januari 2025 18:23 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfuhxh534c2n
Geen idee. Het gaat me meer om die NAFO rommel waar jij en Ulx vuistdiep in het konijnenholletje zitten.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus die filmpjes waar ik orcs opgeblazen zie worden zijn allemaal 'gefabriceerd'?
Interessant, vertel ons meer, Mr Edgelord!
Dus je lult uit je nek?quote:
quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het allemaal gefabriceerde X-meuk is
Wat heeeft dit met het bondgenootschap te maken. toevallig zitten in die landen Poetinpijpers, Behalve Duitsland, die man zijn universele voorbeeld van incompetentie zie je hier ook in terug.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:41 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Wat een ijzersterk bondgenootschap
Of is Poetin wel omgelegd?quote:
Hoezo is dat vergelijkbaar?quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Of is Poetin wel omgelegd?
Je moest eens zo'n kul bericht over Zelensky plaatsen hier
Omdat het beide presidenten zijn en met elkaar in oorlog?quote:
Denk dat je daar na de Duitse verkiezingen wel anders over denkt.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:48 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat heeeft dit met het bondgenootschap te maken. toevallig zitten in die landen Poetinpijpers, Behalve Duitsland, die man zijn universele voorbeeld van incompetentie zie je hier ook in terug.
Daar ga je al de mist in.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat het beide presidenten zijn en met elkaar in oorlog?
Ja, ik had kunnen bedenken dat jij vindt dat beide gelijkwaardig zijn.quote:Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken, Wantie.
want na de verkiezingen ga ik schol zijn regering competent vinden?quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:15 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Denk dat je daar na de Duitse verkiezingen wel anders over denkt.
AfD wordt niet de grootste en BSW moet de kiesdrempel nog maar zien te halen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
want na de verkiezingen ga ik schol zijn regering competent vinden?
AfD gaat niks extreems over rusland en oekraine roepen tijdens de verkiezingen, die zijn zich zelf aan het shane washen om meer stemmers uit het midden te trekken
Oh sorry.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als hier nepberichten worden gedeeld over zogenaamde moordaanslagen op Poetin mag iedereen hier zijn zegje doen.
Het is vooral elke dag dezelfde herhaling van zetten en er wordt nog maar weinig nieuws gedeeld. Daarom heb ik ook een break genomen van dit topic.quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:04 schreef Parafernalia het volgende:
Zullen we afspreken dat we nu eindelijk eens niet meer reageren op die Poetinpijpers, trollen en vredesduiven? Het is echt een ontzettend kuttopic geworden.
Sorry.quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:04 schreef Parafernalia het volgende:
Zullen we afspreken dat we nu eindelijk eens niet meer reageren op die Poetinpijpers, trollen en vredesduiven? Het is echt een ontzettend kuttopic geworden.
https://www.kyivpost.com/post/45549quote:UK Weighs Three Scenarios for Possible Troop Deployments to Ukraine
A potential deployment could involve thousands of British troops, despite warnings from military leaders about the UK’s limited capacity for full-scale war.
Hihi, je zit echt tot over je oren in de wappiefuik.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Toegeven aan de Russische rode lijnen is voor de Russen een teken van zwakte, ze hebben veel meer respect voor degenen die hun rode lijnen zonder met de ogen te knipperen met de voeten treden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:13 schreef Scjvb het volgende:
[..]
U kennende is dit een vrij aparte opmerking.![]()
Eerder wordt - juist door hen die bang zijn voor oorlog - aan het tegenovergestelde scenario gedacht, terwijl het de russen over totaal andere kwesties gaat zoals verdere uitbreiding van de NATO in oostelijke richting en meerdere zaken.
Het eerste is voor de Russische Federatie (het Kremlin, Poetin) sterk in strijd met de 'rode lijnen' en zulks.
Hihi, triggered.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik snapte zijn opmerking ook niet. Waarom zou ik scholz naar de verkiezingen wel competent vinden?quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
AfD wordt niet de grootste en BSW moet de kiesdrempel nog maar zien te halen.
CDU is voor steun en Scholz zien we niet meer terug. Ik zie het probleem niet?
Vanavond weer feest in Hamburg met afd en antifaquote:Op donderdag 16 januari 2025 20:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
AfD wordt niet de grootste en BSW moet de kiesdrempel nog maar zien te halen.
CDU is voor steun en Scholz zien we niet meer terug. Ik zie het probleem niet?
----quote:"Biden's sanctions on Russia are insufficient. I support tougher sanctions on oil companies to force Russia to the negotiating table," said Trump's incoming Treasury Secretary, Bessent.
Ik heb het niet gelezen maar niet zo vreemd als een getrainde Noord Koreaan het beter doet dan wat criminelen uit de gevangenis op hun sneakers. Qua aanvalstactiek zagen we overigens wel hetzelfde langskomen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:23 schreef BEFEM het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)huurlingen-verbleken
Een ander verhaal over de Noord-Koreanen
Dat soort shit kijk ik niet. Dat jij een stijf pikkie krijgt van allerlei opgeblazen vlees, prima. Ik krijg dat niet, ongeacht welke vlag ze voor vechten. Val anderen daar niet mee lastig.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Oh sorry.
A failed motorcycle raid cost the russians 52 killed, 12 wounded
Russian soldier shows living conditions in an irrigation pipe
A russian invader showed an evacuation plane completely packed with wounded occupiers
RIA: rusland start bijna 3e wereld oorlog
Is dit beter?
Het is inderdaad dramatisch. En ik heb geen zin in een wedstrijdje "wie is er erger" maar die circlejerk hier bestaat niet echt. Er zijn een aantal users veel te fanatiek, dit op beide kanten van het spectrum om het maar zo te omschrijven. Er zijn genoeg users kritisch, maar die hoor je niet zo veel meer omdat dat geluid niet past in een "je bent voor of tegen" topic.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat soort shit kijk ik niet. Dat jij een stijf pikkie krijgt van allerlei opgeblazen vlees, prima. Ik krijg dat niet, ongeacht welke vlag ze voor vechten. Val anderen daar niet mee lastig.
Ik ben meer genteresseerd in de geopolitieke ontwikkelingen. En dat kan ik hier helaas niet meer volgen. Want de circlejerk deelt liever nepvideos dat Poetin is omgelegd. Tering wat een niveau hey.
De 'grap' was dat de Oekraners de Russische tv hadden gehacked, toch?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat soort shit kijk ik niet. Dat jij een stijf pikkie krijgt van allerlei opgeblazen vlees, prima. Ik krijg dat niet, ongeacht welke vlag ze voor vechten. Val anderen daar niet mee lastig.
Ik ben meer genteresseerd in de geopolitieke ontwikkelingen. En dat kan ik hier helaas niet meer volgen. Want de circlejerk deelt liever nepvideos dat Poetin is omgelegd. Tering wat een niveau hey.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 01:02 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
De 'grap' was dat de Oekraners de Russische tv hadden gehacked, toch?
quote:🇺🇦 Ukraine's real GDP growth in 2024 estimated at 3.6%, — Economy Minister Svyrydenko
❗️Ukrainian exports grew by 15.2% in monetary terms, reaching $41.7 billion. Privatization brought three times more than planned to the state budget – UAH 12 billion.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfv22olfws2h
ik klikte op play om te luisteren. Die eerste 2 zinnen dacht ik ff dat het Elon wasquote:
quote:
Kijk uit wat je zegt, de moraalpolitie en vredesduiven gaan dit niet leuk vinden!quote:
Volgens mij is het tijd om Hongarije uit de EU te schrappen. Wel het geld opstrijken maar ondertussen aan de fundamenten van de waardengemeenschap zagen. Walgelijk stuk vuilquote:Het is volgens de Hongaarse premier Viktor Orbn tijd om de sancties tegen Rusland te schrappen. Dat zei hij tijdens een interview met de staatsradio, schrijft persbureau Reuters. Met zijn standpunt gaat Orbn radicaal in tegen het Europese beleid.
https://www.nu.nl/buitenl(...)es-voor-rusland.html
Haha het is onderhand tijd jaquote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij is het tijd om Hongarije uit de EU te schrappen. Wel het geld opstrijken maar ondertussen aan de fundamenten van de waardengemeenschap zagen. Walgelijk stuk vuil
Godzijdank!quote:Bovendien hebben alle NAVO-landen keer op keer betuigd dat ze Oekrane blijven steunen
Mijn reactie was ook wat zwaar aangezet en overdreven nu teruglezende. Als de usuals hier vinden dat 'lollige' tweets en counterpropaganda prima thuishoren in een nieuwstopic over de oorlog in Oekrane/Rusland.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is inderdaad dramatisch. En ik heb geen zin in een wedstrijdje "wie is er erger" maar die circlejerk hier bestaat niet echt. Er zijn een aantal users veel te fanatiek, dit op beide kanten van het spectrum om het maar zo te omschrijven. Er zijn genoeg users kritisch, maar die hoor je niet zo veel meer omdat dat geluid niet past in een "je bent voor of tegen" topic.
Het zou al helpen als men elkaar niet uit maakt voor god mag weten wat en dat als je het niet eens bent met de "circlejerk" je niet als een dolle stier het topic binnen komt stormen.
Had ze gewoon uit de lucht geschoten? Denk niet dat Oekrane dat heel erg gaf gevonden.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:17 schreef Joppiez het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ucht-tegen-russische
Gelukkig dat deze zwerm Russische drones aan de Oekrainse kant bleven en dat de NAVO luchtverdediging niet heeft hoeven in te grijpen. Stel je eens voor.
[..]
Godzijdank!
Hmmm ik ben benieuwd wat het voedsel inflatiecijfer wordt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:58 schreef ExTec het volgende:
Dus boeren krijgen geen goedkope leningen meer, maar mogen gewoon ~25% rente betalingen op hun leningen. Goed idee! What could go wrong.
[ x ]
Mwuah ik herken wel wat je zegt hoor. Soms is spreken zilver en zwijgen goud.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mijn reactie was ook wat zwaar aangezet en overdreven nu teruglezende. Als de usuals hier vinden dat 'lollige' tweets en counterpropaganda prima thuishoren in een nieuwstopic over de oorlog in Oekrane/Rusland.
En men heeft er voor de rest geen moeite mee, wie ben ik dan.
Zij houden het topic in die zin draaiend.
Als de NAVO ook maar iets Russisch aanraakt, dan betekend dat dat de NAVO direct betrokken is bij deze oorlog en dat zou mogelijk een derde wereldoorlog kunnen betekenen. Dat is de gedachte volgens mij.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:28 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Had ze gewoon uit de lucht geschoten? Denk niet dat Oekrane dat heel erg gaf gevonden.
Maar die 'iets Russisch' dingen hebben al meerdere malen NAVO grond geraakt. Daar is ook geen WO3 van gekomen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als de NAVO ook maar iets Russisch aanraakt, dan betekend dat dat de NAVO direct betrokken is bij deze oorlog en dat zou mogelijk een derde wereldoorlog kunnen betekenen. Dat is de gedachte volgens mij.
Er bestaan geen mogelijkheden landen uit de EU te zetten, daarin voorzien de statuten niet. Wel kan een land zelf uitreden uit de EU, maar als je van 2 walletjes kan eten, waarom zou een land dat doenquote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij is het tijd om Hongarije uit de EU te schrappen. Wel het geld opstrijken maar ondertussen aan de fundamenten van de waardengemeenschap zagen. Walgelijk stuk vuil
Iedereen weet toch dat dit niet waar is onderhandquote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als de NAVO ook maar iets Russisch aanraakt, dan betekend dat dat de NAVO direct betrokken is bij deze oorlog en dat zou mogelijk een derde wereldoorlog kunnen betekenen. Dat is de gedachte volgens mij.
Wat vooral verachtelijk is dat sommigen zich hier verlekkeren in dood van de tegenstanders. Dikwijls 20 jarigen, soms wat ouder.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is inderdaad dramatisch. En ik heb geen zin in een wedstrijdje "wie is er erger" maar die circlejerk hier bestaat niet echt. Er zijn een aantal users veel te fanatiek, dit op beide kanten van het spectrum om het maar zo te omschrijven. Er zijn genoeg users kritisch, maar die hoor je niet zo veel meer omdat dat geluid niet past in een "je bent voor of tegen" topic.
Het zou al helpen als men elkaar niet uit maakt voor god mag weten wat en dat als je het niet eens bent met de "circlejerk" je niet als een dolle stier het topic binnen komt stormen.
Ja, professionals die in een arena met drones gewoon in een open veld op de grond gaan zitten om uit te rusten.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:
Maar we hadden het kunnen weten: de Noord-Koreanen zijn professionals
De meerderheid van de Russen kozen er zelf vor om te gaan vechten, roven em verkrachten in Oekrane.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat vooral verachtelijk is dat sommigen zich hier verlekkeren in dood van de tegenstanders. Dikwijls 20 jarigen, soms wat ouder.
Ik word hier gepositioneerd als in wat dan heet het "pro Rusland" kamp. Hoe dan ook. De dood van jonge gasten aan beide kampen betreur ik. Eeuwig zonde.
Deze dood zijn nog tragischer als dronken tegen een boom aanrijden. Zo niet nodig.
In WO2 had hij de dood van die SS'ers aan het oostfront ook "tragisch" gevonden.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
De meerderheid van de Russen kozen er zelf vor om te gaan vechten, roven em verkrachten in Oekrane.
En worden ze doodgeschoten of opgeblazen door een drone dan worden we geacht dat zielig en tragisch te vinden?
Het is goed met je, mafkees.
Volgens de peilingen (gepubliceerd door het Russische staatspersbureau TASS) steunt de Russische samenleving de militaire operatie. Dus het is hun eigen keuze, ik kan er geen medelijden mee hebben dus.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat vooral verachtelijk is dat sommigen zich hier verlekkeren in dood van de tegenstanders. Dikwijls 20 jarigen, soms wat ouder.
Ik word hier gepositioneerd als in wat dan heet het "pro Rusland" kamp. Hoe dan ook. De dood van jonge gasten aan beide kampen betreur ik. Eeuwig zonde.
Deze dood zijn nog tragischer als dronken tegen een boom aanrijden. Zo niet nodig.
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:47 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Volgens een Oekraiense kennis uit Kryvy rih waren er kinderen aanwezig tijdens het bombardement
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gevolgen van het bombardement van een oekraiense school
Ze positioneer je jezelfquote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sinds wanneer steunen jullie op de peilingen die worden gehouden in Rusland?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens de peilingen (gepubliceerd door het Russische staatspersbureau TASS) steunt de Russische samenleving de militaire operatie. Dus het is hun eigen keuze, ik kan er geen medelijden mee hebben dus.
Elke soldaat die zich vrijwillig aanmeldt in het leger van Rusland, wat ongeveer 90% is, maakt zich schuldig aan de meest vreselijke misdrijven.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze doden zijn nog tragischer als dronken tegen een boom aanrijden. Z niet nodig.
Vanzelfsprekend is dat tragisch. Vreselijk zelfs.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
De meerderheid van de Russen kozen er zelf vor om te gaan vechten, roven em verkrachten in Oekrane.
En worden ze doodgeschoten of opgeblazen door een drone dan worden we geacht dat zielig en tragisch te vinden?
Het is goed met je, mafkees.
Ik ben niet voor Rusland.quote:
De meeste gasten die vechten zijn contactsoldaten, waarschijnlijk in dienst gekomen toen er nog geen oorlog was. Dus voor 24/02/22. Je kan discussie hebben over hoe je er tegen aan kijkt tegen contractsoldaten die na die datum gekozen hebben om in dienst te gaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Elke soldaat die zich vrijwillig aanmeldt in het leger van Rusland, wat ongeveer 90% is, maakt zich schuldig aan de meest vreselijke misdrijven.
Is het gek als mensen het toejuichen dat deze barbaren die voor wat geld oekraieners wilen uitmoorden, het loodje leggen?
Het is met steun doir gewone Russen net zo als het bij de Palestijnen was.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sinds wanneer steunen jullie op de peilingen die worden gehouden in Rusland?
Maar goed. Stel dat het waar is, en ik denk dat er veel draagvlak is. Dan nog vind ik het te betreuren dat 25 jarige sterven, of voor hun leven verminkt raken.
Die zijn allemaal al stukgeschoten in 2022.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De meeste gasten die vechten zijn contactsoldaten, waarschijnlijk in dienst gekomen toen er nog geen oorlog was. Dus voor 24/02/22. Je kan discussie hebben over hoe je er tegen aan kijkt tegen contractsoldaten die na die datum gekozen hebben om in dienst te gaan.
Neejoh, zeker die er inmiddels vechten niet meer.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De meeste gasten die vechten zijn contactsoldaten, waarschijnlijk in dienst gekomen toen er nog geen oorlog was. Dus voor 24/02/22. Je kan discussie hebben over hoe je er tegen aan kijkt tegen contractsoldaten die na die datum gekozen hebben om in dienst te gaan.
Nee, die zijn allang dood, or rollen nu rond op een plankjes met wieltjes.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:03 schreef phpmystyle het volgende:
De meeste gasten die vechten zijn contactsoldaten, waarschijnlijk in dienst gekomen toen er nog geen oorlog was.
Eens met je dat de Palestijnen last hebben van krokodillentranen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is met steun doir gewone Russen net zo als het bij de Palestijnen was.
Juichen toen ze binnenvielen en janken als ze zelf klappen krijgen.
Misschien heb je gelijk dat er in de tussentijd al best wel vrijwillge soldaten rondlopen. Ik ken de (kut woord) doorloop van een soldaat nietquote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Neejoh, zeker die er inmiddels vechten niet meer.
Rusland heeft sinds het uitbreken van de oorlog om en nabij 30.000 mensen een contract gegeven per maand na het uitbreken van de oorlog (plus de mobilisatie van 300.000 man voor wie het dus niet geldt). Maar inmiddels zijn de meeste gemobiliseerde ook al dood of gewond.
Nou, er komen af en toe van die cijfers lang, van doden en gewonden. Die dan vrij consequent door westerse militaire functionarissen worden bevestigd.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:08 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien heb je gelijk dat er in de tussentijd al best wel vrijwillge soldaten rondlopen. Ik ken de (kut woord) doorloop van een soldaat niet
contractnikquote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens met je dat de Palestijnen last hebben van krokodillentranen.
Maar voor Rusland is de orintatie van Oekrane cht een existentile dreiging.
[..]
Misschien heb je gelijk dat er in de tussentijd al best wel vrijwillge soldaten rondlopen. Ik ken de (kut woord) doorloop van een soldaat niet
Die cijfers die wij te zien krijgen lijken mij lachwekkend hoog.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, er komen af en toe van die cijfers lang, van doden en gewonden. Die dan vrij consequent door westerse militaire functionarissen worden bevestigd.
En dan is het de simpele som: het aantal soldaten waar ze mee begonnen minus dat cijfer, versus het aantal wat nu nog steeds rond loopt.
En waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die cijfers die wij te zien krijgen lijken mij lachwekkend hoog.
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
zou Rusland z'n excuses al hebben aangeboden? Aangezien dit geen Kremlinbeleid isquote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:47 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Volgens een Oekraiense kennis uit Kryvy rih waren er kinderen aanwezig tijdens het bombardement
Dit vind ik echt flauw. En niet nodig.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op?
Laat mij hem voor je beantwoorden:
[ afbeelding ]
Maar het moet niet echt verbazen dat voor de meeste mensen, cijfers bevestigd door het westen > php z'n duim.
Ongetwijfeld zal het werkelijk aantal hoger legen. Misschien wel 200.000 door ondertelling. Maar niet die idiote hoge aantallen die jullie van de socials halen.quote:In de oorlog in Oekrane zijn aan Russische zijde meer dan 70.000 doden gevallen, melden de BBC en het Russische Kremlinkritische Mediazona. Ze hebben de namen van 70.112 gesneuvelde mensen verzameld, maar waarschuwen dat het dodental waarschijnlijk nog veel groter is.
Er zijn wel een paar vrij goede indicators wat de cijfers zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iedereen heeft het over doden n gewonden. Uitgeschakelde soldaten. Jij negeert consequent het woordje gewonden en gaat dan je eigen riedeltje weer afsteken. Ik wil jou hier niet meer over horen. Ga maar buiten spelen. Opzouten nu.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit vind ik echt flauw. En niet nodig.
Laat ik gewoon eens een uitgesproken progressief-links georinteerde bron pakken. Nu.nl
[..]
Ongetwijfeld zal het werkelijk aantal hoger legen. Misschien wel 200.000 door ondertelling. Maar niet die idiote hoge aantallen die jullie van de socials halen.
Bron: https://www.nu.nl/spannin(...)m_source=chatgpt.com
Causualties berekenen is helemaal een doos van pandora. Maar die aantallen die je noemt lijken mij redelijk. Komen veel bronnen op uit.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Er zijn wel een paar vrij goede indicators wat de cijfers zijn.
Een mediazona houdt alle begrafenissen, overlijdensberichten op social media en andere officiele berichten van russische doden bij.
Daar komt een dodental van rond de 100.000 inmiddels uit. Hierin zitten niet de aantallen bij van soldaten uit de oekraiense donetsk en luhansk gebieden die natuurlijk ook massaal zijn ingezet, Noord Koreaanse soldaten, grote aantallen huurlingen uit voormalig soviet landen of Afrika. Veel mensen worden als vermist neergezet ipv dood (vooral financieel handig voor Rusland) of mensen hebben geen familie of simpelweg is er niet over bericht. Een goede schatting daaruitvolgend door instituten is dat het aantal doden waarschijnlijk hoger is dan 200.000. Met het aantal deserteurs, POWS en (zwaar)gewonden of mentaal te slecht aan toe om nog inzetbaar te zijn, is het getal van 800.000 " casualties" zeer aannemelijk.
Een andere indicator is bij Andrew Perpetua die sinds een maand of 3 als eerste niet alleen voertuigen maar ook doden telt uit alle beschikbare videos. Hieruit komt een gemiddelde van ong. 100 russische doden per dag. Dus ook rond de 100.000 doden die we op video hebben.... op video alleen al (natuurlijk i een deel hiervan misschien ook zwaargewond ipv dood dat is soms lastig vast te stellen op een kort beeld)
Je snapt het niet. Dat is het probleem.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:36 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Iedereen heeft het over doden n gewonden. Jij negeert consequent het woordje gewonden en gaat dan je eigen riedeltje weer afsteken. Ik wil jou hier niet meer over horen. Ga maar buiten spelen. Opzouten nu.
Nee, jij bent een troll. Een sneue kneus.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Dat is het probleem.
En ga nu maar weg ja
Jij scheldt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:38 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Nee, jij bent een troll. Een sneue kneus.
Idd jammer, vroeger las ik dit topic elke dag bij omwille van de vele updates (waar je zelf nog kan evalueren wat je voor waarheid aanneemt), maar het is helaas verworden tot een welles-nietes spelletje.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:41 schreef kibo het volgende:
Dit topic![]()
Je kunt probleemloos pagina's skippen zonder dat je ook maar iets relevants mis ....
Laat de doelpalen eens staan.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:33 schreef phpmystyle het volgende:
Ongetwijfeld zal het werkelijk aantal hoger legen. Misschien wel 200.000 door ondertelling. Maar niet die idiote hoge aantallen die jullie van de socials halen.
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, er komen af en toe van die cijfers lang, van doden en gewonden.
Misschien moeten we @phpmystyle maar een zak cement voor z'n verjaardag geven, want potgrond blijkt niet het beste cadeau tot nu toe.quote:
Maar overmorgen draait hij zijn verhaaltje weer af hequote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Er zijn wel een paar vrij goede indicators wat de cijfers zijn.
Een mediazona houdt alle begrafenissen, overlijdensberichten op social media en andere officiele berichten van russische doden bij.
Daar komt een dodental van rond de 100.000 inmiddels uit. Hierin zitten niet de aantallen bij van soldaten uit de oekraiense donetsk en luhansk gebieden die natuurlijk ook massaal zijn ingezet, Noord Koreaanse soldaten, grote aantallen huurlingen uit voormalig soviet landen of Afrika. Veel mensen worden als vermist neergezet ipv dood (vooral financieel handig voor Rusland) of mensen hebben geen familie of simpelweg is er niet over bericht. Een goede schatting daaruitvolgend door instituten is dat het aantal doden waarschijnlijk hoger is dan 200.000. Met het aantal deserteurs, POWS en (zwaar)gewonden of mentaal te slecht aan toe om nog inzetbaar te zijn, is het getal van 800.000 " casualties" zeer aannemelijk.
Een andere indicator is bij Andrew Perpetua die sinds een maand of 3 als eerste niet alleen voertuigen maar ook doden telt uit alle beschikbare videos. Hieruit komt een gemiddelde van ong. 100 russische doden per dag. Dus ook rond de 100.000 doden die we op video hebben.... op video alleen al (natuurlijk i een deel hiervan misschien ook zwaargewond ipv dood dat is soms lastig vast te stellen op een kort beeld)
Met veel dank aan twee specifieke 'vrijdenkers'. Het zou een hoop schelen als die eens een luchtje gingen scheppen ofzo. Of liever nog: andere mensen zouden ontmoeten.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:41 schreef kibo het volgende:
Dit topic![]()
Je kunt probleemloos pagina's skippen zonder dat je ook maar iets relevants mis ....
Jij gelooft toch wat het Kremlin zegt? En volgens het Kremlin steunt de gewone Run de militaire operatie in Oekraine. Dus je hoeft met hen geen medelijden te hebben, dit is wat ze willen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sinds wanneer steunen jullie op de peilingen die worden gehouden in Rusland?
Maar goed. Stel dat het waar is, en ik denk dat er veel draagvlak is. Dan nog vind ik het te betreuren dat 25 jarige sterven, of voor hun leven verminkt raken.
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Met veel dank aan twee specifieke 'vrijdenkers'. Het zou een hoop schelen als die eens een luchtje gingen scheppen ofzo. Of liever nog: andere mensen zouden ontmoeten.
Vergeet die naeve happertjes niet ....quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Met veel dank aan twee specifieke 'vrijdenkers'. Het zou een hoop schelen als die eens een luchtje gingen scheppen ofzo. Of liever nog: andere mensen zouden ontmoeten.
In een beschouwing weerlegde het BNNVARA-programma Alicante enkele door de krant geponeerde feiten omtrent corona.[15] Hoofdredacteur Sander Compagner bracht hier tegenin dat het programma zich baseerde op bronnen "zoals het RIVM en de WHO", die volgens hem niet betrouwbaar zouden zijn.[15]quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Alleen als het hem uitkomt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:08 schreef Joppiez het volgende:
Jij gelooft toch wat het Kremlin zegt?
Het heeft weinig met naef happen te maken; zolang het moderatieteam niet ingrijpt moeten de users zelf de doelpalen terug in de juiste plaats in de grond steken.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:08 schreef kibo het volgende:
[..]
[..]
Vergeet die naeve happertjes niet ....
Al besproken, of leest men het alleen als er een plaatje/video bij staatquote:
Ah, het potje van Biden zal toch wat leger zijn dan verwacht. Benieuwd of er nog meer geheime zaken zijn gedaan. Wat denk jij, @ExTec?quote:🇺🇸🦅🇺🇦 At the end of September 2024, the U.S. secretly invested $1.5 billion in the development of UAV production in Ukraine, - NYT
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfwso662ms2x
Ja, er zullen vast F-35s rondvliegen waar niemand wat van weet.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, het potje van Biden zal toch wat leger zijn dan verwacht. Benieuwd of er nog meer geheime zaken zijn gedaan. Wat denk jij, @:Extec?
Weet je, ik vraag het niet eens meer. Ben geen hond, ik vind het verschrikkelijk min dat ik elke keer moet vragen om er niet op in te gaan om de volgende dag precies dezelfde diarree te lezen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:08 schreef kibo het volgende:
[..]
[..]
Vergeet die naeve happertjes niet ....
Geen B-1B's? Of een Ticonderoga kruiser of vier?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, er zullen vast F-35s rondvliegen waar niemand wat van weet.
Misschien zou het helpen als we ook 'duimpje omlaag' zouden kunnen geven.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet je, ik vraag het niet eens meer. Ben geen hond, ik vind het verschrikkelijk min dat ik elke keer moet vragen om er niet op in te gaan om de volgende dag precies dezelfde diarree te lezen.
En voor het "dan ban je die mensen toch" weer voorbij komt, meningen die niet bevallen er af gooien vind ik wel erg kremlinesque.
Je doet al tig maanden iedere keer hetzelfde trucje.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die cijfers die wij te zien krijgen lijken mij
Dan is Rusland een dom paranoide kutland. Niemand probeert ze binnen te vallen of hun bestaan te bedreigen, ze hebben strategische ruimte zat, in de breedte is het het grootste land ter wereld. Maar ze kunnen al 70 jaar alleen maar naar het westen kijken en bang zijn dat de navo legers binnen 1 dag aan de poorten van st.Petersburg en Moskou staan.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar voor Rusland is de orintatie van Oekrane cht een existentile dreiging.
[..]
Het selectief omgaan met feiten en cijfers en daaropvolgend de discussie constant verstoren en de verkeerde kant uit proberen te drukken is ook erg Kremlinesque.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En voor het "dan ban je die mensen toch" weer voorbij komt, meningen die niet bevallen er af gooien vind ik wel erg kremlinesque.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Rusland en Iran tekenen voor politieke en militaire samenwerking: 'Rivaliteit naar het Westen'
Willens en wetens steeds onzin spuien is inderdaad een manier om het te verzieken, dat is niet meer 'ieder z'n vrije mening'. Dat is het topic bewust saboteren.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:51 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Het selectief omgaan met feiten en cijfers en daaropvolgend de discussie constant verstoren en de verkeerde kant uit proberen te drukken is ook erg Kremlinesque.
Dan zou ik zeggen; bestrijdt vuur maar met vuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |