abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:00:37 #251
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216330057
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:48 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Volgens de peilingen (gepubliceerd door het Russische staatspersbureau TASS) steunt de Russische samenleving de militaire operatie. Dus het is hun eigen keuze, ik kan er geen medelijden mee hebben dus.
Sinds wanneer steunen jullie op de peilingen die worden gehouden in Rusland?
Maar goed. Stel dat het waar is, en ik denk dat er veel draagvlak is. Dan nog vind ik het te betreuren dat 25 jarige sterven, of voor hun leven verminkt raken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216330065
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat vooral verachtelijk is dat sommigen zich hier verlekkeren in dood van de tegenstanders. Dikwijls 20 jarigen, soms wat ouder.

Ik word hier gepositioneerd als in wat dan heet het "pro Rusland" kamp. Hoe dan ook. De dood van jonge gasten aan beide kampen betreur ik. Eeuwig zonde.
Deze doden zijn nog tragischer als dronken tegen een boom aanrijden. Zó niet nodig.
Elke soldaat die zich vrijwillig aanmeldt in het leger van Rusland, wat ongeveer 90% is, maakt zich schuldig aan de meest vreselijke misdrijven.

Is het gek als mensen het toejuichen dat deze barbaren die voor wat geld oekraieners wilen uitmoorden, het loodje leggen?
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:01:44 #253
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216330079
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
De meerderheid van de Russen kozen er zelf vor om te gaan vechten, roven em verkrachten in Oekraïne.

En worden ze doodgeschoten of opgeblazen door een drone dan worden we geacht dat zielig en tragisch te vinden?

Het is goed met je, mafkees.
Vanzelfsprekend is dat tragisch. Vreselijk zelfs.
Ik snap donders goed dat de Oekraïners dat doen, het is je eigen leven of dat van de ander.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:02:23 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216330084
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:59 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Ze positioneer je jezelf
Ik ben niet voor Rusland.
Ik ben tegen de oorlog, en ik ben voor een nieuw (duurzaam) bestand.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:03:44 #255
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216330097
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:01 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Elke soldaat die zich vrijwillig aanmeldt in het leger van Rusland, wat ongeveer 90% is, maakt zich schuldig aan de meest vreselijke misdrijven.

Is het gek als mensen het toejuichen dat deze barbaren die voor wat geld oekraieners wilen uitmoorden, het loodje leggen?
De meeste gasten die vechten zijn contactsoldaten, waarschijnlijk in dienst gekomen toen er nog geen oorlog was. Dus voor 24/02/22. Je kan discussie hebben over hoe je er tegen aan kijkt tegen contractsoldaten die na die datum gekozen hebben om in dienst te gaan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216330102
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sinds wanneer steunen jullie op de peilingen die worden gehouden in Rusland?
Maar goed. Stel dat het waar is, en ik denk dat er veel draagvlak is. Dan nog vind ik het te betreuren dat 25 jarige sterven, of voor hun leven verminkt raken.
Het is met steun doir gewone Russen net zo als het bij de Palestijnen was.

Juichen toen ze binnenvielen en janken als ze zelf klappen krijgen.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:04:56 #257
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216330111
Begrijp mij goed. Ik vind het even tragisch als ik die foto´s op nieuwssites of kranten zie (iedereen kent ze) van Oekraïners in onze ziekenhuizen met een geamputeerde ledemaat, of helemaal in verband.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216330112
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De meeste gasten die vechten zijn contactsoldaten, waarschijnlijk in dienst gekomen toen er nog geen oorlog was. Dus voor 24/02/22. Je kan discussie hebben over hoe je er tegen aan kijkt tegen contractsoldaten die na die datum gekozen hebben om in dienst te gaan.
Die zijn allemaal al stukgeschoten in 2022.
pi_216330113
quote:

[..]
Neejoh, zeker die er inmiddels vechten niet meer.

Rusland heeft sinds het uitbreken van de oorlog om en nabij 30.000 mensen een contract gegeven per maand na het uitbreken van de oorlog (plus de mobilisatie van 300.000 man voor wie het dus niet geldt). Maar inmiddels zijn de meeste gemobiliseerde ook al dood of gewond.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:05:07 #260
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216330114
quote:
De meeste gasten die vechten zijn contactsoldaten, waarschijnlijk in dienst gekomen toen er nog geen oorlog was.
Nee, die zijn allang dood, or rollen nu rond op een plankjes met wieltjes.
pi_216330124
Maargoed in alle eerlijkheid had je ook mobilisatie makkelijk kunnen ontlopen. Wat russen die we van gaming communities kenden hebben we via via destijds ook geholpen rusland te ontvluchten toen ze opgeroepen werden.

Zo lastig bleek dat niet eens gelukkig
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:08:22 #262
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216330153
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is met steun doir gewone Russen net zo als het bij de Palestijnen was.

Juichen toen ze binnenvielen en janken als ze zelf klappen krijgen.
Eens met je dat de Palestijnen last hebben van krokodillentranen.
Maar voor Rusland is de oriëntatie van Oekraïne écht een existentiële dreiging.
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Neejoh, zeker die er inmiddels vechten niet meer.

Rusland heeft sinds het uitbreken van de oorlog om en nabij 30.000 mensen een contract gegeven per maand na het uitbreken van de oorlog (plus de mobilisatie van 300.000 man voor wie het dus niet geldt). Maar inmiddels zijn de meeste gemobiliseerde ook al dood of gewond.
Misschien heb je gelijk dat er in de tussentijd al best wel vrijwillge soldaten rondlopen. Ik ken de (kut woord) doorloop van een soldaat niet :X
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:11:36 #263
6484 ExTec
pi_216330173
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:08 schreef phpmystyle het volgende:

Misschien heb je gelijk dat er in de tussentijd al best wel vrijwillge soldaten rondlopen. Ik ken de (kut woord) doorloop van een soldaat niet :X
Nou, er komen af en toe van die cijfers lang, van doden en gewonden. Die dan vrij consequent door westerse militaire functionarissen worden bevestigd.

En dan is het de simpele som: het aantal soldaten waar ze mee begonnen minus dat cijfer, versus het aantal wat nu nog steeds rond loopt.
pi_216330222
Je bent onderdeel van een eeuwenlang consequent moordend, verkrachtend, plunderend, annexerend leger.

De dood is nog te goed voor de gemiddelde russische soldaat.
Er zullen vele duizenden uitzonderingen zijn, uiteraard.
pi_216330241
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens met je dat de Palestijnen last hebben van krokodillentranen.
Maar voor Rusland is de oriëntatie van Oekraïne écht een existentiële dreiging.
[..]
contractnik
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:25:31 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216330312
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, er komen af en toe van die cijfers lang, van doden en gewonden. Die dan vrij consequent door westerse militaire functionarissen worden bevestigd.

En dan is het de simpele som: het aantal soldaten waar ze mee begonnen minus dat cijfer, versus het aantal wat nu nog steeds rond loopt.
Die cijfers die wij te zien krijgen lijken mij lachwekkend hoog.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:29:05 #267
6484 ExTec
pi_216330360
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En waar baseer je dat op?

Laat mij hem voor je beantwoorden:

Maar het moet niet echt verbazen dat voor de meeste mensen, cijfers bevestigd door het westen > php z'n duim.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:31:34 #268
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216330386
quote:

[..]
Yea, she's on crack.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:33:49 #269
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216330426
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:47 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Volgens een Oekraiense kennis uit Kryvy rih waren er kinderen aanwezig tijdens het bombardement
zou Rusland z'n excuses al hebben aangeboden? Aangezien dit geen Kremlinbeleid is
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:33:58 #270
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216330430
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
En waar baseer je dat op?

Laat mij hem voor je beantwoorden:

[ afbeelding ]

Maar het moet niet echt verbazen dat voor de meeste mensen, cijfers bevestigd door het westen > php z'n duim.
Dit vind ik echt flauw. En niet nodig.
Laat ik gewoon eens een uitgesproken progressief-links georiënteerde bron pakken. Nu.nl

quote:
In de oorlog in Oekraïne zijn aan Russische zijde meer dan 70.000 doden gevallen, melden de BBC en het Russische Kremlinkritische Mediazona. Ze hebben de namen van 70.112 gesneuvelde mensen verzameld, maar waarschuwen dat het dodental waarschijnlijk nog veel groter is.
Ongetwijfeld zal het werkelijk aantal hoger legen. Misschien wel 200.000 door ondertelling. Maar niet die idiote hoge aantallen die jullie van de socials halen.

Bron: https://www.nu.nl/spannin(...)m_source=chatgpt.com
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216330455
quote:

[..]
Er zijn wel een paar vrij goede indicators wat de cijfers zijn.

Een mediazona houdt alle begrafenissen, overlijdensberichten op social media en andere officiele berichten van russische doden bij.

Daar komt een dodental van rond de 100.000 inmiddels uit. Hierin zitten niet de aantallen bij van soldaten uit de oekraiense donetsk en luhansk gebieden die natuurlijk ook massaal zijn ingezet, Noord Koreaanse soldaten, grote aantallen huurlingen uit voormalig soviet landen of Afrika. Veel mensen worden als vermist neergezet ipv dood (vooral financieel handig voor Rusland) of mensen hebben geen familie of simpelweg is er niet over bericht. Een goede schatting daaruitvolgend door instituten is dat het aantal doden waarschijnlijk hoger is dan 200.000. Met het aantal deserteurs, POWS en (zwaar)gewonden of mentaal te slecht aan toe om nog inzetbaar te zijn, is het getal van 800.000 " casualties" zeer aannemelijk.

Een andere indicator is bij Andrew Perpetua die sinds een maand of 3 als eerste niet alleen voertuigen maar ook doden telt uit alle beschikbare videos. Hieruit komt een gemiddelde van ong. 100 russische doden per dag. Dus ook rond de 100.000 doden die we op video hebben.... op video alleen al (natuurlijk i een deel hiervan misschien ook zwaargewond ipv dood dat is soms lastig vast te stellen op een kort beeld)
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:36:21 #272
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216330464
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit vind ik echt flauw. En niet nodig.
Laat ik gewoon eens een uitgesproken progressief-links georiënteerde bron pakken. Nu.nl
[..]
Ongetwijfeld zal het werkelijk aantal hoger legen. Misschien wel 200.000 door ondertelling. Maar niet die idiote hoge aantallen die jullie van de socials halen.

Bron: https://www.nu.nl/spannin(...)m_source=chatgpt.com
Iedereen heeft het over doden én gewonden. Uitgeschakelde soldaten. Jij negeert consequent het woordje gewonden en gaat dan je eigen riedeltje weer afsteken. Ik wil jou hier niet meer over horen. Ga maar buiten spelen. Opzouten nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kukelecucktsju10 op 17-01-2025 13:38:16 ]
Yea, she's on crack.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:36:48 #273
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216330475
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Er zijn wel een paar vrij goede indicators wat de cijfers zijn.

Een mediazona houdt alle begrafenissen, overlijdensberichten op social media en andere officiele berichten van russische doden bij.

Daar komt een dodental van rond de 100.000 inmiddels uit. Hierin zitten niet de aantallen bij van soldaten uit de oekraiense donetsk en luhansk gebieden die natuurlijk ook massaal zijn ingezet, Noord Koreaanse soldaten, grote aantallen huurlingen uit voormalig soviet landen of Afrika. Veel mensen worden als vermist neergezet ipv dood (vooral financieel handig voor Rusland) of mensen hebben geen familie of simpelweg is er niet over bericht. Een goede schatting daaruitvolgend door instituten is dat het aantal doden waarschijnlijk hoger is dan 200.000. Met het aantal deserteurs, POWS en (zwaar)gewonden of mentaal te slecht aan toe om nog inzetbaar te zijn, is het getal van 800.000 " casualties" zeer aannemelijk.

Een andere indicator is bij Andrew Perpetua die sinds een maand of 3 als eerste niet alleen voertuigen maar ook doden telt uit alle beschikbare videos. Hieruit komt een gemiddelde van ong. 100 russische doden per dag. Dus ook rond de 100.000 doden die we op video hebben.... op video alleen al (natuurlijk i een deel hiervan misschien ook zwaargewond ipv dood dat is soms lastig vast te stellen op een kort beeld)
Causualties berekenen is helemaal een doos van pandora. Maar die aantallen die je noemt lijken mij redelijk. Komen veel bronnen op uit.
Sommigen hier spraken soms van 1000 of meer doden per dag.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:37:23 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216330481
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:36 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Iedereen heeft het over doden én gewonden. Jij negeert consequent het woordje gewonden en gaat dan je eigen riedeltje weer afsteken. Ik wil jou hier niet meer over horen. Ga maar buiten spelen. Opzouten nu.
Je snapt het niet. Dat is het probleem.
En ga nu maar weg ja :W
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:38:44 #275
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216330496
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je snapt het niet. Dat is het probleem.
En ga nu maar weg ja :W
Nee, jij bent een troll. Een sneue kneus.
Yea, she's on crack.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')