abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2025 @ 15:08:23 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216172340
Waar we wakker liggen, snurken of misschien wel op de bank slapen. Maar ook: waar de vakantie weer voorbij is en prul eindelijk mag afzwemmen vanmiddag!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 4 januari 2025 @ 16:24:29 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173043
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 14:55 schreef LeSage het volgende: [..] Ik interpreteerde dat wel zo :D
Dan sla je de plank dus echt volledig mis. Ik vraag om tips voor mijzelf, geen tips om de puber te beteugelen ;) Ik zal toch echt de enige niet zijn die wakker ligt zeg maar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 15:06 schreef Tink89 het volgende: Ik niet, maar dat doet er eigenlijk niet toe. Ik zou het eens hebben over structurele afspraken om dit behapbaarder te maken en mogelijke aanpassingen in je huis. Een vloerkleed, niet boven eten maar beneden, oordoppen, slaapmeditatie, akoestische panelen, white noise (ik kan de app 'balance' aanbevelen voor meditatie en noise), een appje als hij thuis is, zodat je makkelijker kunt gaan slapen, regelen dat hij af en toe bij vrienden slaapt? Edit: rigoureus, maar kun je de tussenwand extra isoleren? Hoe oud is de puber en komt hij dan echt ook doordeweeks om 3 uur pas thuis? Dat vind ik dan best heftig eigenlijk...
Nouja, de afspraken die er dus nu gemaakt worden zorgen voor strubbelingen, juist omdat er dus nooit afspraken waren. (En een aantal van de dingen die je noemt zou ik graag zien, maar die komen er never nooit niet door, want het maakt vriend allemaal niet zoveel uit. Waar hij het meeste bang voor is dat puber niet meer komt doordat er ineens veel regels zijn) Die kwamen pas toen er wat meer mensen in huis zaten. De puber is inmiddels net 18. Hij heeft wel verantwoordelijkheidsbesef, want als hij de dag erna naar school moet, is hij niet heel laat thuis. Hij zit wel redelijk standaard tot 2 a 3 uur op zijn computer, dus hij krijgt wel echt te weinig slaap :D Maarja, als het hem niet zint vertrekt ie richting zijn moeder en dat is het laatste wat we willen gezien de situatie daar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 4 januari 2025 @ 16:25:16 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173048
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 15:08 schreef Tink89 het volgende:
Waar we wakker liggen, snurken of misschien wel op de bank slapen. Maar ook: waar de vakantie weer voorbij is en prul eindelijk mag afzwemmen vanmiddag!
Vakantie voorbij: heerlijk! Afzwemmen, nog beter denk ik!

En ja, ik slaap dus ook wel eens op de bank als vriend echt echt echt te hard snurkt :D Maar dat lost helaas ook niet alles op en het bed slaapt toch wel echt veel lekkerder :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173054
Totaal niet wat Troel bedoelde en nogal een far stretch om dat op die manier te interpreteren.
Ze wil graag een oplossing voor haar wakker liggen.
That’s it.
pi_216173148
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Vakantie voorbij: heerlijk! Afzwemmen, nog beter denk ik!

En ja, ik slaap dus ook wel eens op de bank als vriend echt echt echt te hard snurkt :D Maar dat lost helaas ook niet alles op en het bed slaapt toch wel echt veel lekkerder :P
Ik gebruik tegenwoordig eerst van die gewone oordopjes die je eerst klein rolt en dan in je gehoorgang duwt, en daarna plak ik deze er overheen. Werkt als een tierelier.

https://www.bol.com/nl/nl(...)te/9300000172098012/

Onze slaapkamer is naast de badkamer en ik heb nu de regel ingesteld dat deze na 22 uur niet meer gebruikt mag worden.

Puber houdt van laat en uitgebreid douchen en zelfs als ze zachtjes doet, kan ik er niet van slapen. Niet alleen van de geluiden die ze maakt maar ook van het licht dat brandt. We hebben raampjes in de deuren en daar schijnt het doorheen.

Ik heb een slaapmasker geprobeerd maar dat werkt niet. Als ik wéét dat het licht daar brandt, Piep ik telkens door de spleetjes heen om te kijken of het al uit is. :{
pi_216173243
Iets heul anders, wij zijn rigoureus aan het opruimen. Iemand interesse in een Livarno Kerstboomstandaard? Hij lijkt op deze: https://www.lidl.nl/p/melinera-kerstboomstandaard/p100267277

Gratisch op te halen in 0346 :)
pi_216173371
@exode gaan jullie nog naar Disney in concert?

Ik slaap standaard met oordopjes in. @Spring je link brengt me naar de homepage van Bol
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 17:01:41 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173385
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:37 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik gebruik tegenwoordig eerst van die gewone oordopjes die je eerst klein rolt en dan in je gehoorgang duwt, en daarna plak ik deze er overheen. Werkt als een tierelier.

https://www.bol.com/nl/nl(...)te/9300000172098012/

Onze slaapkamer is naast de badkamer en ik heb nu de regel ingesteld dat deze na 22 uur niet meer gebruikt mag worden.

Puber houdt van laat en uitgebreid douchen en zelfs als ze zachtjes doet, kan ik er niet van slapen. Niet alleen van de geluiden die ze maakt maar ook van het licht dat brandt. We hebben raampjes in de deuren en daar schijnt het doorheen.

Ik heb een slaapmasker geprobeerd maar dat werkt niet. Als ik wéét dat het licht daar brandt, Piep ik telkens door de spleetjes heen om te kijken of het al uit is. :{
Die kan ik nog wel eens proberen. De meeste oordopjes passen links prima, maar rechts i het een hel. Doet gewoon zeer. Ik probeer dus zoveel mogelijk op mijn rechteroor te liggen met een loop in mijn linkeroor :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173426
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:58 schreef Vicky het volgende:
@:exode gaan jullie nog naar Disney in concert?

Ik slaap standaard met oordopjes in. @:spring je link brengt me naar de homepage van Bol

Nope, dat soort evenementen zijn nog wat te hoog gegrepen voor ons allebei.
pi_216173513
Ik heb allang besloten geen spullen van mensen meer aan te nemen die ze wegdoen.
Ik heb genoeg.
Als mijn man er nou ook zo over dacht. :') ;(
pi_216173544
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:19 schreef vencodark het volgende:
Ik heb allang besloten geen spullen van mensen meer aan te nemen die ze wegdoen.
Ik heb genoeg.
Als mijn man er nou ook zo over dacht. :') ;(
Dan moet ik dus bij je man zijn ;)
Wij hebben nu een Kunstboom, ik vind het zonde om zo'n standaard zo weg te doen. Als niemand hem wil gaat ie volgende week mee naar de kringloop. We hebben inmiddels zo'n 3 autoladingen vol staan aan stort en kringloop en dat uit dit kleine huisje O-)

Verloofde ook eindelijk zover gekregen haar gitaar en skeelers weg te doen. Gaan beide naar haar school, daar komen ze in een soort uitleenbox.
pi_216173687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:09 schreef exode het volgende:

[..]
Nope, dat soort evenementen zijn nog wat te hoog gegrepen voor ons allebei.
Ah jammer. Misschien volgend jaar. :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_216173894
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:24 schreef Troel het volgende:

[..]
Dan sla je de plank dus echt volledig mis. Ik vraag om tips voor mijzelf, geen tips om de puber te beteugelen ;) Ik zal toch echt de enige niet zijn die wakker ligt zeg maar.
[..]
Nouja, de afspraken die er dus nu gemaakt worden zorgen voor strubbelingen, juist omdat er dus nooit afspraken waren. (En een aantal van de dingen die je noemt zou ik graag zien, maar die komen er never nooit niet door, want het maakt vriend allemaal niet zoveel uit. Waar hij het meeste bang voor is dat puber niet meer komt doordat er ineens veel regels zijn) Die kwamen pas toen er wat meer mensen in huis zaten. De puber is inmiddels net 18. Hij heeft wel verantwoordelijkheidsbesef, want als hij de dag erna naar school moet, is hij niet heel laat thuis. Hij zit wel redelijk standaard tot 2 a 3 uur op zijn computer, dus hij krijgt wel echt te weinig slaap :D Maarja, als het hem niet zint vertrekt ie richting zijn moeder en dat is het laatste wat we willen gezien de situatie daar.
Je schreef toch echt dat je blij was dat je eigen kinderen daar niet van houden, maar maakt verder niet uit.

Voor jezelf zou ik inderdaad wat aanpassingen proberen te maken. Kun je in het ergste geval niet wat kamerwisselingen doen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 4 januari 2025 @ 17:58:03 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173913
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:56 schreef LeSage het volgende:

[..]
Je schreef toch echt dat je blij was dat je eigen kinderen daar niet van houden, maar maakt verder niet uit.

Voor jezelf zou ik inderdaad wat aanpassingen proberen te maken. Kun je in het ergste geval niet wat kamerwisselingen doen?
Ja, omdat ik dan de heisa maal 3 heb en ik waarschijnlijk helemaal niet meer slaap :D
De mijnesen zijn ook nog wat jonger enzo en hebben wat meer regels en zijn altijd thuis voordat ik naar bed ga :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173927
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:58 schreef Vicky het volgende:
@:exode gaan jullie nog naar Disney in concert?

Ik slaap standaard met oordopjes in. @:spring je link brengt me naar de homepage van Bol

Oh sorry

https://www.bol.com/nl/nl(...)=socialshare_pdp_www
pi_216173942
Jezus. Weer. Wat stom. Ik deel toch echt de link.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:01:37 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173947
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:00 schreef -Spring het volgende:
Jezus. Weer. Wat stom. Ik deel toch echt de link.
[ afbeelding ]
Ik zag in beide gevallen toch echt die dopjes? Vaag?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173963
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik zag in beide gevallen toch echt die dopjes? Vaag?
Ik kom ook op de homepage als ik erop klik :?
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:07:34 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216174002
Ik sliep de eerste jaren ook niet voordat de kinderen thuis waren, maar dat vond ik inderdaad mijn eigen probleem en heb ik dan ook nooit gebruikt als argument voor de kinderen. Ik heb eigenlijk ook nooit tijden afgesproken om thuis te zijn. Zoals iemand anders ook al zei; ik heb liever dat ze veilig thuiskomen en dus bijvoorbeeld meefietsen met anderen dan dat ze op een bepaalde tijd thuiskomen.

Inmiddels slaap ik trouwens wel. Wel minder vast en ik word tussendoor wel vaker wakker en dan check ik even of ze al thuis zijn, maar meer dan dat niet. Ook een soort gewenning, denk ik. Mijn dochter woont natuurlijk al lang niet meer thuis, dus van haar heb ik geen idee wat ze 's nachts uitspookt. En dat is denk ik voor mij de trigger geweest om niet meer wakker te liggen. Het idee dat ik er bij haar toch geen weet meer van had heeft me doen loslaten.

Mijn tip @Troel zou zijn dat je afspreekt dat je puber af en toe blijft slapen bij zijn vrienden en dat het dus net zo goed mogelijk is dat hij niet thuis komt als dat hij wel thuis komt. Op het moment dat het onvoorspelbaar is, slaap je volgens mij wel. Want ik neem aan dat je wel slaapt als je weet dat hij uberhaupt niet thuis is/komt. En als je niet weet of hij wel of niet thuiskomt ga je volgens mij ook niet liggen wachten. Maar goed, ik weet natuurlijk niet of dat mogelijk is met zijn vrienden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216174159
Waarschijnlijk link je de link vanuit je eigen account en bestellingen?
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:42:09 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216174355
Over geluiden gesproken, de bovenburen en hun drie kinderen en oma zijn weer thuis. Ik heb genoten van de stilte maar zal ook wel weer genieten van hun warmte nu ze weer thuis zijn en weer voor me stoken.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 4 januari 2025 @ 19:20:01 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216174753
Met vlag en wimpel geslaagd voor A! Nog effe een paar maandjes voor B en dan geven we het op. Als ze C niet wil doen, vind ik het wel gezegend.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216174768
Ach ja, elk voordeel heb zijn nadeel @oh-oh ;)

Zo, wij zijn weer thuis. Dochter was vorige week jarig en vierde het vandaag. Wat een pokkeweer op de weg. Het was zonnebril op, zonnebril af, regenbui in, regenbui uit. Haat aan regen. En sneeuw. En hagel. En ijzel }:|

@Troel ik zou idd voor oordoppen gaan. Ik kan niet meer zonder. Moet ik wel de zachte hebben, die je helemaal rond kan pletten waardoor ze prima in je oren passen én het geluid tegenhouden.

Dochter was geen uitgaanster dus nooit wakker gelegen omdat, dat. En hopelijk wordt zoon net zo. Niet elk kind/puber/jongvolwassene wil de hort op, gelukkig.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216174785
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:20 schreef Tink89 het volgende:
Met vlag en wimpel geslaagd voor A! Nog effe een paar maandjes voor B en dan geven we het op. Als ze C niet wil doen, vind ik het wel gezegend.
Yay, gefeliciteerd *O*
En gewoon even afwachten hoe B gaat en daarna kijken hoe en wat :s)
If they say
pi_216174944
Gefeliciteerd Tink!
pi_216176918
Yeahh gefeliciteerd Tink!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 5 januari 2025 @ 08:08:40 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216179439
Tip: 4 funky flavours heeft tot 80% verhuiskorting, ik ga eens kijken of ik vast winterjassen voor volgend jaar kan scoren.
pi_216179522
@Troel, ik herken het wel dat je niet goed in slaap valt als niet iedereen thuis is.
Wij hadden met oudjaar daar nog een discussie over met de jongste, die wilde liefst de halve nacht rondzwerven op straat met vriendin. Ik vond 1 uur mooi genoeg, maar uiteindelijk heeft ze tot 2 uur onderhandeld, wilde de vriendin na 12 uur niet meer naar buiten en was de jongste gewoon thuis en kon ik "op tijd" naar bed :+ .
Ik val in slaap als ik weet dat mijn man wakker blijft tot ze thuis is, maar anders dan lig ik er toch half wakker op te wachten.
Oordopjes, zelfs op maat gemaakte, vind ik vervelend. Ik kan ze een tijdje in hebben, maar niet uren lang dan krijg ik oorpijn.

@exode, succes met opruimen. Hier idem.
Wow 3 autoladingen! Wij hebben de eerste ronde weggebracht, 2e lading is in de maak :P. Wel de container helemaal vol, gelukkig wordt die dinsdag geleegd.

Ik had verwacht vanmorgen wakker te worden met een witte wereld buiten, maar er ligt amper iets. Wellicht komt er nog wat, volgens buienradar sneeuwt het, alleen ik zie het niet...
Fake it till you make it...
pi_216179602
Onze kinderen zijn nog nooit zo snel uit bed gekomen. Sneeuw! Al begint het nu te regenen dus het is van korte duur. Ze zijn al een half uur buiten aan het spelen.
  zondag 5 januari 2025 @ 09:38:04 #30
37150 livelink
pi_216179889
Ter ere van de TT mijn zondagochtend-verhaal.

Ik kom vanochtend nietsvermoedend naar beneden, ligt daar iemand op de bank te slapen. Zoon was gisterenavond naar een feestje en twee vrienden zouden bij ons komen slapen. Ik had boven twee bedden opgemaakt voor de logees, maar 1 bleek dus niet meer in staat te zijn geweest boven te komen. Hij werd natuurlijk wakker toen ik binnenkwam. Ik heb hem een kop koffie gegeven en water met paracetamol en mijn zoon wakker gemaakt.
Mijn zoon is nu eieren met spek voor hem aan het maken.

Hij is hier met de auto naar toe gekomen gisteren en ik heb hem net toch maar gezegd dat hij van mij de eerstkomende uren niet naar huis mag rijden.

Ik heb ze wel thuis horen komen om 03.30, maar heb verder prima geslapen :P
  zondag 5 januari 2025 @ 10:03:18 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216180027
:D @livelink dat doe je goed!

De kleine man slaapt dwars door de sneeuw heen hier, die nu alweer door de regen smelt. Maar hij heeft meer dan genoeg sneeuw gezien gelukkig.

Zoals altijd wordt in het ritme komen na de vakantie weer een harde landing. Maar man wat lekker, dat uitslapen O+
pi_216180045
De kinderen zijn nog niet in de uitgaan-leeftijd, maar ik denk dat ik ook slecht slaap als ze nog niet thuis zijn. Lijkt me echt een lastig dilemma. Maar als het echt dagelijks zou zijn, denk ik dat het wel fair is om er afspraken over te maken. Het moet voor iedereen leefbaar zijn als je samen in 1 huis woont. Maar snap dat dat lastig is in deze specifieke situatie.

Livelink, dan sta je idd ook even gek te kijken als je beneden komt :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 5 januari 2025 @ 10:50:03 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216180377
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 09:38 schreef livelink het volgende:
Ter ere van de TT mijn zondagochtend-verhaal.

Ik kom vanochtend nietsvermoedend naar beneden, ligt daar iemand op de bank te slapen. Zoon was gisterenavond naar een feestje en twee vrienden zouden bij ons komen slapen. Ik had boven twee bedden opgemaakt voor de logees, maar 1 bleek dus niet meer in staat te zijn geweest boven te komen. Hij werd natuurlijk wakker toen ik binnenkwam. Ik heb hem een kop koffie gegeven en water met paracetamol en mijn zoon wakker gemaakt.
Mijn zoon is nu eieren met spek voor hem aan het maken.

Hij is hier met de auto naar toe gekomen gisteren en ik heb hem net toch maar gezegd dat hij van mij de eerstkomende uren niet naar huis mag rijden.

Ik heb ze wel thuis horen komen om 03.30, maar heb verder prima geslapen :P
Gheghe.
pi_216181037
Waar bewaren jullie je lege flessen?

Wij proppen ze nu in in een Liddl-krat in de bijkeuken, maar dat is zo rommelig. Bovendien hebben we ruimte nodig voor een thuisbatterij die volgende week geïnstalleerd wordt.

Ik zag zoiets voorbijkomen in een advertentie van Temu maar die kan niet buiten. En eigenlijk wil ik daar sowieso niet bestellen.

En alternatief zou een curverbak zijn, maar ik vind het zo lelijk als daar de vuilniszak bovenuit piept.

Hij moet dus buiten aan de muur bevestigd worden.
  zondag 5 januari 2025 @ 12:10:31 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216181086
Wij hebben niet zo veel lege flessen of blikken. Wij drinken nauwelijks frisdrank. Meestal staan ze in de vensterbank van de bijkeuken. Omdat het er niet zoveel zijn, kan het daar prima.
Echter… als daar ook nog lege potten chocopasta (en die hebben we wel heel veel, want zoon eet pasta bij het leven) staan dan gaat de hond ermee aan de haal. Dus ik heb buiten een tasje staan voor de glasbak en zo nu en dan neem ik hem mee naar de supermarkt.

Wat is een thuis batterij?
pi_216181134
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:10 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben niet zo veel lege flessen of blikken. Wij drinken nauwelijks frisdrank. Meestal staan ze in de vensterbank van de bijkeuken. Omdat het er niet zoveel zijn, kan het daar prima.
Echter… als daar ook nog lege potten chocopasta (en die hebben we wel heel veel, want zoon eet pasta bij het leven) staan dan gaat de hond ermee aan de haal. Dus ik heb buiten een tasje staan voor de glasbak en zo nu en dan neem ik hem mee naar de supermarkt.

Wat is een thuis batterij?
Een batterij die de ongebruikte energie van de zonnepanelen opslaat zodat die niet tegen betaling terug aan het net geleverd wordt.
pi_216181430
Ik heb in de garage een plastic zak hangen waar de blikjes en statiegeldflessen in gaan. Dat zijn er niet zo heel veel hier in huis en eens in de zoveel tijd neem ik de zak mee naar de winkel om het in te leveren.
Glas staat in het rekje in de garage, maar de glasbak is vlakbij, dus ik probeer het altijd zo snel mogelijk mee te nemen naar de glasbak.

@livelink dat lijkt me raar beneden komen...

De sneeuw hier was een teleurstelling, er was amper wat gevallen helaas. En nu regent het alweer een tijdje :N jammer, ik had me wel verheugd op een rondje door de sneeuw.
  zondag 5 januari 2025 @ 13:15:22 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216181709
Wij hebben veel flessen en blikjes. De meiden kunnen echte zakgeld verdienen door die in te leveren. We bewaren de flessen in een krat in de garage en de blikje in een bak onder de gootsteen. En als er teveel ligt dan dreigen we het zelf in te leveren en dan is binnen een dag alles weggebracht.
  zondag 5 januari 2025 @ 13:28:22 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216181830
Lekker bezig Kyara Mijn kinderen lopen helaas nog niet misschien naar de supermarkt voor 50 ct.
  zondag 5 januari 2025 @ 13:33:58 #40
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216181882
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:28 schreef amaranta het volgende:
Lekker bezig Kyara Mijn kinderen lopen helaas nog niet misschien naar de supermarkt voor 50 ct.
Zoals ik al zei, hier veel flessen en blikjes. Voor 50 cent gaan zij ook niet. Dit gaat om tussen de 2 en 6 euro meestal.
  zondag 5 januari 2025 @ 13:53:31 #41
37150 livelink
pi_216182111
Ouderen over andermans kinderen is altijd lastig. Ik ben echt wel streng geweest en heb de 19-jarige die vannacht te dronken was om naar boven te lopen toch echt verboden om al met de auto naar huis te gaan. Hij deed er niet moeilijk over en was het ook wel met me eens, maar mijn zoon vond het duidelijk ongemakkelijk. Maar goed, ze zijn samen nu op pad en hij heeft zijn sleutels bij mij achtergelaten. Ik verwacht hen over een uurtje of twee wel weer terug en dan mag hij van mij wel rijden, hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe lang het duurt voor je weer nuchter genoeg bent om te kunnen rijden. Ze hebben rond 03.00 voor het laatst alcohol gedronken, dus dan is het zo'n 12 uur later.
  zondag 5 januari 2025 @ 13:57:11 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_216182145
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:16 schreef -Spring het volgende:

[..]
Een batterij die de ongebruikte energie van de zonnepanelen opslaat zodat die niet tegen betaling terug aan het net geleverd wordt.
Of ervoor zorgt dat de onbalans op het net minder wordt :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 januari 2025 @ 13:58:37 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_216182181
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:53 schreef livelink het volgende:
Ouderen over andermans kinderen is altijd lastig. Ik ben echt wel streng geweest en heb de 19-jarige die vannacht te dronken was om naar boven te lopen toch echt verboden om al met de auto naar huis te gaan. Hij deed er niet moeilijk over en was het ook wel met me eens, maar mijn zoon vond het duidelijk ongemakkelijk. Maar goed, ze zijn samen nu op pad en hij heeft zijn sleutels bij mij achtergelaten. Ik verwacht hen over een uurtje of twee wel weer terug en dan mag hij van mij wel rijden, hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe lang het duurt voor je weer nuchter genoeg bent om te kunnen rijden. Ze hebben rond 03.00 voor het laatst alcohol gedronken, dus dan is het zo'n 12 uur later.
Mijn oudste heeft geleerd dat 1 promille na twee uur verdwijnt ;) (hoop dat ik het goed onthouden heb)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 januari 2025 @ 14:06:44 #44
37150 livelink
pi_216182352
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:58 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn oudste heeft geleerd dat 1 promille na twee uur verdwijnt ;) (hoop dat ik het goed onthouden heb)
Tja, dan zal het dan wel akkoord zijn. Veel meer kan ik dan toch niet doen. Hij maakte verder op mij ook geen dronken indruk meer vanochtend.
pi_216182545
Hier nooit alcohol, scheelt toch weer een slok op een borrel :P

Ik kocht gister bij action 2 hygrometers. En nu is de luchtvochtigheid in de woon en slaapkamer 38/39%. Nou heb ik de laatste tijd wel prikkels boven in mn neus en dat zei ik tegen zoon. En hij beschreef dus precies het gevoel.
Heb net maar een luchtbevochtiger met aromatherapie besteld. Kijken of dat iets doet?
Heb nu de deur op een kier staan maar behalve kou, wordt de lucht daar niet vochtiger van, zeg maar :')
If they say
  zondag 5 januari 2025 @ 14:23:01 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_216182564
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:

Ik kocht gister bij action 2 hygrometers. En nu is de luchtvochtigheid in de woon en slaapkamer 38/39%. Nou heb ik de laatste tijd wel prikkels boven in mn neus en dat zei ik tegen zoon. En hij beschreef dus precies het gevoel.
Heb net maar een luchtbevochtiger met aromatherapie besteld. Kijken of dat iets doet?
Heb nu de deur op een kier staan maar behalve kou, wordt de lucht daar niet vochtiger van, zeg maar :')
Vroegah hadden we altijd van die dingen aan de radiatoren hangen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216182637
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:

Verwarming droogt lucht uit, zelfs in ons huis is de vochtigheid onder de 40%. Die dingen die Troel zegt zijn dan ideaal.
Ventileren droogt ook, dus die deur open helpt niet.

Je kan eventueel ook was drogen in je slaapkamer, dan stijgt het heel snel ;)
  zondag 5 januari 2025 @ 14:48:16 #48
176471 oh-oh
pi_216182889
Haha heb je weer iets gevonden Mushanga?
Ik heb nooit de verwarming aan en altijd het raam open op de slaapkamer. Perfect. En dan hangt er ook nog altijd was.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216182928
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:23 schreef Troel het volgende:

[..]
Jaa, wij ook. Had ze vroeger ook op de flat dus daar keek ik voor. Zijn best wel prijzig nu. En ik heb er niks aan in de slaapkamer, geen verwarming :P Althans, een convectorradiator maar die staat uit.

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:28 schreef exode het volgende:

[..]
Verwarming droogt lucht uit, zelfs in ons huis is de vochtigheid onder de 40%. Die dingen die Troel zegt zijn dan ideaal.
Ventileren droogt ook, dus die deur open helpt niet.

Je kan eventueel ook was drogen in je slaapkamer, dan stijgt het heel snel ;)
Nee, deur open helpt niet, kwam ik net achter :N Oh, wacht, hij staat nu op 40. Scheelt toch weer 1% :D

Was gooi ik idd bij zoon in zn kamer over de verwarming maar ik was tegenwoordig niet meer dagelijks O-)

Nou @oh-oh, ik heb hopelijk een oplossing gevonden :P
Raam heb ik elke ochtend open staan maar voor de nacht is dat niet handig.

Ik heb vaker dat maffe gevoel in mn neus en nu ook in mn keel. Hopelijk helpt dat ding wat ik besteld heb. Ook meteen olie erbij gedaan, misschien word ik daar zen van. Als het werkt, bestel ik er ook één voor de slaapkamer.
If they say
  zondag 5 januari 2025 @ 14:56:01 #50
176471 oh-oh
pi_216182957
Ik doe mijn raam bij -10 nog niet dicht... Heeeeel soms als alles te hard klappert bij storm.
( Groucho Marx )
pi_216183060
Ik merk het beneden als het raam in de winter boven openstaat. Geen idee hoe, want het is aan dezelfde kant :?
Wél altijd alle roosters open, die gaan eigenlijk alleen dicht als het stormt met kou en de wind er pal opstaat. Anders waai ik weg.
If they say
pi_216183114
Als ik met raam dicht slaap, word ik wakker met een snotneus en hoofdpijn, Dus altijd op kiepstand open. En de roosters sowieso ook.

Zo het Lego Kerstdorp is ontdaan van alle Kerst dingen en nu is het een winterdorp. De Kerstman hangt in een bubbelbad, de elfjes buiken uit en alle Kerstbomen en Kerstversiering is afgebroken en opgeruimd.

Gisteren hadden we de Kerstboom en ALLE andere Kerstversiering al uit de woonkamer gehaald (en 5 dozen klaargezet voor de kringloop van Kerstspul wat we niet meer gaan gebruiken)

Wat is het leeg!
pi_216183193
Vorige week had ik in 24 uur tijd 3x een bloedneus. Ook door droge lucht in huis, denk ik. Superirritant. Ik heb toen ook de diffuser aangezet. Daarna iig geen nieuwe bloedneuzen meer gehad!

Boven staat het raam altijd open, tenzij storm. Het wordt anders te muf (geen roosters helaas).

Spring, wij hebben voor glas, papier en plastic ook IKEA bakken in de kast staan. Als we statiegeld dingen hebben, zetten we die naast die bakken. Het is bij ons niet erg veel. Af en toe geven we een tasje met bierflesjes mee aan picnic. Plastic flessen en blikjes willen de kinderen graag inleveren. Als het er 10 per jaar zijn, is het veel :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216183306
Raam s'nachts open heeft hier geen nut qua frisse lucht. Lamellen en de gordijnen zijn dicht (die komen tot de vloer) dus het enige wat er dan doorheen komt, is geluid. En zelfs met oordoppen in, hoor ik de buurhonden :{

Maar de diffuser helpt dus wel @Phaidra?
Tip voor plastic bakken, action. Is cheaper dan ikeejaa :Y
If they say
pi_216183574
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:23 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja die hebben wij ook hangen (alleen niet genoeg om de luchtvochtigheid op te krikken, 33% nu), straks met de vloerverwarming lukt dat niet meer of moet je dan een plasje water op de grond gooien :+ .
Mushanga71 misschien natte was te drogen hangen in de slaapkamer?
Zo'n diffuser helpt hier niks, misschien te groot oppervlak. Ik heb altijd droge ogen in de winter binnen :{ .
pi_216183745
@Nijna ik bestelde er één voor een oppervlakte van 40m2 én hij heeft 2 standen. Ik ga kijken of het werkt.
Plasje water op de grond kan, maar niet bij laminaat. Gaat het van bobbelen ;)

Wow, luchtvochtigheid gestegen naar 42%.
If they say
pi_216184010
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Raam s'nachts open heeft hier geen nut qua frisse lucht. Lamellen en de gordijnen zijn dicht (die komen tot de vloer) dus het enige wat er dan doorheen komt, is geluid. En zelfs met oordoppen in, hoor ik de buurhonden :{

Maar de diffuser helpt dus wel @:Phaidra?
Het lijkt wel te helpen. Het voelde ook minder droog met ademen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216184028
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 16:27 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna ik bestelde er één voor een oppervlakte van 40m2 én hij heeft 2 standen. Ik ga kijken of het werkt.
Plasje water op de grond kan, maar niet bij laminaat. Gaat het van bobbelen ;)

Wow, luchtvochtigheid gestegen naar 42%.
We krijgen pvc, maar dan moet ik de vloerenman vragen om de hele vloer te lakken, als ik er water op wil gooien ;) .
Ga ik maar niet doen op de nieuwe vloer dan. Ik zet wel een pannetje water op *)
  zondag 5 januari 2025 @ 17:05:50 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_216184040
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:37 schreef Mushanga71 het volgende:

Maar de diffuser helpt dus wel @:Phaidra?
Ik vind zelf IKEA veel prettiger dan die van de Action. Blijven langer goed :) Hier dus ook inderdaad IKEA bakken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216184082
Ook team ikea bakken, zijn naar mijn idee wat steviger, gister nog wat opgehaald om de lego in te gooien.
pi_216184449
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het lijkt wel te helpen. Het voelde ook minder droog met ademen.
Thanks, we gaan het zien. Krijg um dinsdag binnen :)

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:04 schreef Nijna het volgende:

[..]
We krijgen pvc, maar dan moet ik de vloerenman vragen om de hele vloer te lakken, als ik er water op wil gooien ;) .
Ga ik maar niet doen op de nieuwe vloer dan. Ik zet wel een pannetje water op *)
Pannetje water lijkt me verstandiger idd :P
Ik ben aant koken en de meter staat nu op 46%. Misschien moet ik dat vaker doen :@ :')

Ah, Ikea bakken zijn dus steviger? Nouja, de action shizzle staan in de schuur met speelgoed van kleinzoon. Tot nog toe zijn ze heel gebleven :Y
If they say
  zondag 5 januari 2025 @ 18:45:56 #62
176471 oh-oh
pi_216185005
Doe je de slaapkamerramen ook niet open overdag?
( Groucho Marx )
pi_216185419
Dit weer is wel ideaal om overdag de ramen open te gooien als de luchtvochtigheid te laag is in huis. Dus zou ik wel doen Mush.
Ideaal is tussen de 40 en 60%. Bij ons schommelt het rond de 50% met uitschieters naar 65% in Juul haar slaapkamer op klamme dagen. In de winter hangen we tussen de 40% en 50% in het hele huis, de woonkamer wil nog wel eens onder de 40% gaan als de haard aan is. Dan zet ik de natte was dichtbij de haard _O-

Ik heb sinds een paar maanden een luchtreiniger in de slaapkamer die ik bij wakker worden en voor het slapen even een uurtje op vol vermogen laat draaien. Ook bij B in zijn slaapkamer. Sindsdien worden we beide niet meer met een schrapende keel wakker.
Die werkt trouwens niet zo effectief met raam open :D

Nu zijn de roosters trouwens dicht in de kinderslaapkamers en bij ons. Er is iemand in de straat weer eens alles wat ze kon vinden in haar haard aan het gooien. Zo'n chemische brandlucht.
pi_216185420
Ik doe ‘s morgens vaak de ramen open met de rolluiken op lucht stand. Maar ik vergeet ze altijd ‘op tijd’ weer dicht te doen waardoor het in de avond boven hartstikke koud is. :')
pi_216185434
Hier staan eigenlijk bijna altijd de ramen op de winterstand.
Ik kan niet slapen met ramen dicht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216185446
Ik kijk bij vakantiehuizen altijd of de ramen minstens op kiepstand open kunnen en in de zomer met horren ervoor. Echt niet dat ik met raam dicht ga slapen.
  zondag 5 januari 2025 @ 19:20:37 #67
176471 oh-oh
pi_216185559
Ik moet er ook niet aan denken.
De in de woonkamer heb ik denk ik maar drie maanden de deur dicht of zo. Maar ik heb twee aquaria dus geen kunstgrepen nodig verder.
( Groucho Marx )
pi_216185684
Ik geloof niet dat ik er iets van merk of het raam open of dicht is.
pi_216185939
Alcohol; reken 2 uur per drankje (op horeca hoeveelheden, dus bij feestjes waar zelf geschonken wordt beter 3 uur per drankje) en de eerste krijg je cadeau. En dat tel je vanaf dat je begint met drinken. Iets met langvoedende moeder die af en toe wel een drankje lust. O-)

Statiegeld hebben wij in een AH krat, want daarmee wordt het ook weer ingeleverd bij de weekboodschappen. Daar heb je vast niks aan, maar het werkt hier top. :D
pi_216185978
S'ochtens staan de ramen boven een paar uur open :Y
Maar ik had daarstraks de tuindeur op een kier open en na een uur weer dicht want koud, maar dat hielp dus niks.
Nu, na het koken staat de meter op 48%. Neus/keelkriebels zijn wel weg.
Ik heb ook kiepramen en die kan ik ook op een kiertje open laten. Misschien is dat wat?

Heb er nooit zo opgelet hoor, het is dat ik sinds gister die hygrometers in huis heb én dat zoon dus ook last van zn neus heeft. En toen telde ik 1+1 :+
Maar slapen met ramen open :N

Dochter had op dr studentenkamer ook zo'n luchtreiniger geplaatst exode, en die filters werden best vies. Kan je nagaan wat je eigenlijk allemaal aan shizzle binnenademt.

Wilde ik net gaan douchen, water koud. Moest de ketel weer worden bijgevuld :')
Er lekt een radiator in de woonkamer. Zou dan eigenlijk moeten denken dat dat de luchtvochtigheid wel regelt. Nope.
In de zomer maar laten vervangen, wil een zwarte radiator O+
If they say
pi_216186260
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 19:13 schreef Vicky het volgende:
Hier staan eigenlijk bijna altijd de ramen op de winterstand.
Ik kan niet slapen met ramen dicht.
Hebben wij pas sinds kort, maar wat een genot O+ Niet meer vrieskoud om frisse lucht te scoren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 5 januari 2025 @ 20:27:15 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216186325
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 19:56 schreef Mushanga71 het volgende:
S'ochtens staan de ramen boven een paar uur open :Y
Maar ik had daarstraks de tuindeur op een kier open en na een uur weer dicht want koud, maar dat hielp dus niks.
Nu, na het koken staat de meter op 48%. Neus/keelkriebels zijn wel weg.
Ik heb ook kiepramen en die kan ik ook op een kiertje open laten. Misschien is dat wat?

Heb er nooit zo opgelet hoor, het is dat ik sinds gister die hygrometers in huis heb én dat zoon dus ook last van zn neus heeft. En toen telde ik 1+1 :+
Maar slapen met ramen open :N

Dochter had op dr studentenkamer ook zo'n luchtreiniger geplaatst exode, en die filters werden best vies. Kan je nagaan wat je eigenlijk allemaal aan shizzle binnenademt.

Wilde ik net gaan douchen, water koud. Moest de ketel weer worden bijgevuld :')
Er lekt een radiator in de woonkamer. Zou dan eigenlijk moeten denken dat dat de luchtvochtigheid wel regelt. Nope.
In de zomer maar laten vervangen, wil een zwarte radiator O+
Waarom in de zomer pas? En heb je dan nergens water op je vloer ofzo?

En team slapen met het raam dicht in de winter, maar wel elke ochtend goed luchten. We hebben rondom rolluiken, dus open laten heeft weinig zin. Maar ook geen verwarming aan ofzo op de slaapkamer, het is er meestal 16-17 graden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 januari 2025 @ 20:32:29 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216186369
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hebben wij pas sinds kort, maar wat een genot O+ Niet meer vrieskoud om frisse lucht te scoren.
Vertell hoe werkt dat?
Wij hebben ramen van 2021
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_216186458
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Waarom in de zomer pas? En heb je dan nergens water op je vloer ofzo?

En team slapen met het raam dicht in de winter, maar wel elke ochtend goed luchten. We hebben rondom rolluiken, dus open laten heeft weinig zin. Maar ook geen verwarming aan ofzo op de slaapkamer, het is er meestal 16-17 graden.
Omdat ik dan de verwarming niet nodig heb ;) Ik kwam er dus achter dat ie lekt, door een plas water eronder. Staat nu een bakje onder maar das dus steeds droog. Geen idee hoeveel water er in een cv gaat, maar het streepje van het metertje moet op 2. De ketel gaf 0,5 aan en dan kapt ie ermee.

Ik kan niet eens slapen met de verwarming aan, ik mis er helemaal niks aan dat die het ook niet doet :D Tis daar 18C.
Hygrometer geeft daar trouwens 58% aan. Heb net gedoucht en zoon staat er nu onder. Zal daar wel mee te maken hebben, denk ik. Zal morgen es opletten. Moet ik voor boven straks een ontvochtiger hebben :+
If they say
pi_216187066
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:32 schreef Ynske het volgende:

[..]
Vertell hoe werkt dat?
Wij hebben ramen van 2021
Wij hebben sinds kort kunststof kozijnen, klap-kiep. Als je het raam openklapt, kun je in het kozijn een pinnetje omzetten om niet met de standaard kiep te openen maar echt op een kiertje, net genoeg om te luchten.

quote:
Als het draaikiepraam in uw woning wel een zomer- en winterstand heeft, herkent u deze aan het langwerpige metalen mechanisme bovenin het kozijn (de zogeheten energiespaarschaar) met een U-vormige pal onderaan. Deze zit doorgaans aan de binnenkant van het raam, aan de kant van de handgreep.
huis warmer
Lees ook: Zo houdt u uw huis warmer tijdens kou en vorst
Hoe stelt u de winterstand in?

Als u het raam op de winterstand zet, gaat hij maar een klein stukje open, zo’n 2 à 4 centimeter. U laat wel frisse lucht binnen, voor de nodige ventilatie, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat het niet te veel tocht in huis. Hoe doet u dit? Eerst zet u het raam volledig open, dan trekt u de energiespaarschaar naar voren. U zorgt ervoor dat de U-vormige pal onderin met de punten naar boven wijst. En dan duwt u het mechanisme weer terug op zijn plaats.
Hoe stelt u de zomerstand in?

Voor het instellen van de zomerstand voert u dezelfde handelingen omgekeerd uit. Maar ditmaal duwt u de punten van de U-vormige pal naar beneden. De U wordt in dit geval dus een kleine letter N.
Ik vind naar voren trekken een beetje raar geformuleerd. Wat je doet is dat stukje zachtjes van het kozijn weg bewegen. Niet naar je toe dus maar naar links of rechts, afhankelijk van je draaikant.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216187333
En als het niet op die manier werkt, zou het ook nog kunnen bij draai-kiep raam dat als je bij helemaal open de 'klink' horizontaal hebt en bij kiep naar boven gericht, je hem dan ook er tussenin kan doen (dus 45 graden) en dat ie dan op een soort 'minikiepstand' komt die klinkt zoals Vanyels winterstand. Dus dat ie een klein stukje open kiept. Zo werkt 't bij mijne.
pi_216187342
Ik heb zelfs 3 van die standen op mijn kunststofkozijnen uit 1995 :+
If they say
pi_216187415
B heeft zijn raam wel eens in een laat maar waaien stand gezet, telt dat ook? Raam zat nog maar aan 1 punt vast. Gelukkig via een Youtube filmpje zelf op kunnen lossen.
  zondag 5 januari 2025 @ 22:27:00 #79
176471 oh-oh
pi_216187429
Oh dat kan mijn grote raam in de woonkamer ook.
Niet dat ik dat ooit doe..
De bovenburen zijn qua lawaai enorm aanwezig maar het is ook gewoon weer 18 graden ipv 15 binnen zonder te stoken.
( Groucho Marx )
pi_216187525
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 22:25 schreef exode het volgende:
B heeft zijn raam wel eens in een laat maar waaien stand gezet, telt dat ook? Raam zat nog maar aan 1 punt vast. Gelukkig via een Youtube filmpje zelf op kunnen lossen.
Die stand is ook handig ja :D Geëtter om um weer terug te krijgen idd.

Nouja, wel weer wat geleerd over kiepraamstanden. En dan woon ik hier al 18 jaar he :@
If they say
  zondag 5 januari 2025 @ 22:38:35 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216187532
Het tocht bij ons via mijn bed waardoor ik een ijskoud voorhoofd krijg. -O-

Dus ik slaap dan vaak met zo’n oogmasker uit het vliegtuig op mijn voorhoofd. :’)
Achja, de tijd dat ik charmant sliep ligt laaaaang achter ons. :@

Maar het raam dicht levert gesnurk op, dus ook niet handig…
  zondag 5 januari 2025 @ 23:19:30 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216187751
Brrr, raam open. In de lente en zomer wel, maar nu niet. Koud zat. In vergelijking met jullie is mijn slaapkamer gewoon een soort zwijnenhol ):O
  zondag 5 januari 2025 @ 23:24:22 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216187772
Ik heb mijn raam altijd op "vliegenstand". Geen idee of dat een gangbare term is of meer iets "streeks". Maar is inderdaad een klein kiertje. Geen kiepdingen trouwens, gewoon standaard ramen. Genoeg voor frisse lucht en een koude neus in elk geval. :+
pi_216188821
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:44 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Omdat ik dan de verwarming niet nodig heb ;) Ik kwam er dus achter dat ie lekt, door een plas water eronder. Staat nu een bakje onder maar das dus steeds droog. Geen idee hoeveel water er in een cv gaat, maar het streepje van het metertje moet op 2. De ketel gaf 0,5 aan en dan kapt ie ermee.

Ik kan niet eens slapen met de verwarming aan, ik mis er helemaal niks aan dat die het ook niet doet :D Tis daar 18C.
Hygrometer geeft daar trouwens 58% aan. Heb net gedoucht en zoon staat er nu onder. Zal daar wel mee te maken hebben, denk ik. Zal morgen es opletten. Moet ik voor boven straks een ontvochtiger hebben :+
De radiator lekt maar het bakje blijft droog? Ik zou hiermee uitkijken hoor!
Bij ons lekte de radiatorbuis een jaar of 2 geleden, daar kwamen we achter toen we voor de tweede keer de ketel moesten bijvullen en ik uiteindelijk alle radiotoren ben gaan na voelen. Zat een lek in de woonkamer, dat water was dus allemaal onder de vloer gelopen. Conclusie: vloer aan die kant naar de knoppen en de hele vloer moest er uit. Gelukkig bleek alle gedekt door de verzekering.

Maar als het bakje droog blijft en toch loopt er water weg, dan loopt het waarschijnlijk ergens je vloer of je muren in. En dan moet je écht niet willen wachten tot de zomer om dat op te lossen.

Met de ramen open slapen vind ik altijd wat lastig omdat er dan zoveel extra geluiden van buiten bijkomen. Overdag de ramen open vind ik heerlijk, even door laten luchten, maar de buren hebben een houtkachel die onwijs stinkt en vrouwlief krijgt daar migraine van, dus helaas kunnen de ramen in de winter en het najaar echt amper open.
  maandag 6 januari 2025 @ 09:23:42 #85
176471 oh-oh
pi_216188989
Nou vannacht ben ik opgestaan om ze dicht te doen vanwege de enorme wind!
( Groucho Marx )
pi_216189176
Gebruiken jullie weleens van die geurstokjes in zo’n fles?
Ik vind Rituals te duur en zoek dus iets lekkers wat niet gelijk chemisch en naar toilet ruikt maar waar ik dus niet de hoofdprijs voor betaal. :P
  maandag 6 januari 2025 @ 09:59:20 #87
176471 oh-oh
pi_216189205
Nee ik heb amberblokjes <3
( Groucho Marx )
  maandag 6 januari 2025 @ 09:59:58 #88
176471 oh-oh
pi_216189209
Oh en wel wierrook.
Maar die stokjes vind ik allemaal goor.
( Groucho Marx )
pi_216189379
Ik vind al die stokjes chemisch ruiken dus ook hier amberblokjes :)
Oh en geurkaarsen van Candle Woods, heerlijk! Verdreven zelfs de gourmet lucht binnen no time.
  maandag 6 januari 2025 @ 11:02:34 #90
176471 oh-oh
pi_216189523
Ik ben trouwens een hele batch van die blokjes kwijt _O-
Besteld, opgeruimd en nooit meer teruggevonden.
( Groucho Marx )
pi_216189530
Wij hebben de ramen vaak op de "tochtstand" of hoe je het ook wilt noemen.
Ik vind het raam dicht altijd zo muf, maar mijn man ligt aan de raamkant en die vindt het soms wat te koud op de tochtstand.

Ik heb geen geurstokjes.

Wilde vanmorgen even naar de stort, maar die is dicht op maandag, sta je dan met je goede gedrag.
Dus ik dacht ik gooi mn textiel dan wel bij het winkelcentrum in de bak, die was tot de nok toe vol. Dus ik zit weer thuis met mn zooi :') . Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.
Nu nog een rondje poetsen, heb zooooo geen zin.
Eerst een bakkie thee *)
pi_216189537
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben trouwens een hele batch van die blokjes kwijt _O-
Besteld, opgeruimd en nooit meer teruggevonden.
Bestel nieuwe, ruim ze op en dan vind je vast die oude weer terug. :P
  maandag 6 januari 2025 @ 11:09:44 #93
176471 oh-oh
pi_216189578
Nee ik bestel niet meer, ik heb twee van die blokjes in gebruik, en daar kun je wat afschaven, dan ruiken ze weer als nieuw :D
( Groucho Marx )
  maandag 6 januari 2025 @ 11:51:38 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_216189903
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 09:54 schreef vencodark het volgende:
Gebruiken jullie weleens van die geurstokjes in zo’n fles?
Ik vind Rituals te duur en zoek dus iets lekkers wat niet gelijk chemisch en naar toilet ruikt maar waar ik dus niet de hoofdprijs voor betaal. :P
Maar die van Rituals zijn wel echt heel fijn! En navulbaar met gratisch stokjes enzo. Hier Ayurveda grootverbruiker :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216189906
Ik ben van mijn dubbele set kliko's af *O* Kennelijk was vandaag dé ophaaldag. Ik heb dat dus echt nergens gelezen. Maar toen ik vanochtend vertrok stonden er overal alle soorten containers, dus heb de mijne er maar bij gezet :D

Ik heb ook mijn vogel pindakaas maar weggehaald. Ik dacht lekker naïef dat de vogeltjes honger hadden de afgelopen week. Maar er bleek een kauw uitgebreid te lunchen uit de pot -O- Beetje jammer.
  maandag 6 januari 2025 @ 11:55:40 #96
176471 oh-oh
pi_216189928
Arme kauw ;(
( Groucho Marx )
pi_216189948
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:51 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar die van Rituals zijn wel echt heel fijn! En navulbaar met gratisch stokjes enzo. Hier Ayurveda grootverbruiker :D
Ja, navulbaar is een mooie. :P
Maar ik heb al 2 vaasjes ervan en ik wil geen nieuwe geur van hun kopen omdat ik die prijs gewoon te gortig vind.
Misschien zet ik er wel een kunstbloem in. :P
pi_216189955
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:52 schreef Hupje het volgende:
Ik ben van mijn dubbele set kliko's af *O* Kennelijk was vandaag dé ophaaldag. Ik heb dat dus echt nergens gelezen. Maar toen ik vanochtend vertrok stonden er overal alle soorten containers, dus heb de mijne er maar bij gezet :D

Ik heb ook mijn vogel pindakaas maar weggehaald. Ik dacht lekker naïef dat de vogeltjes honger hadden de afgelopen week. Maar er bleek een kauw uitgebreid te lunchen uit de pot -O- Beetje jammer.
Kauw had dus honger :P .
Nergens een doel voorbij geschoten toch?
pi_216189962
Als ik spullen in de tuin zou hangen voor de vogels, is mijn man bang dat er zo 25 katten op de vogels zitten te loeren en ze allemaal opgevreten worden. :')
pi_216189977
quote:

Ik kon de afgelopen 2 potten uit de tuin vissen omdat de eksters ermee aan de haal waren gegaan.
We hebben maar even een pindakaas pauze.
En de meelwormen zijn op en omdat we aan het opruimen zijn, heb ik nog even geen nieuwe gekocht. Arme vogeltjes... als het echt gaat vriezen dan haal ik wel weer wat.
pi_216189981
Wij hebben behoorlijke overlast van kauwen hier in de buurt. Ik zie ze liever gaan dan komen :P Dus helaas. Even geen pindakaas.
pi_216190096
Team amberblokjes O+

En voor wie de vogeltjes geen eten geeft, mijn buren voeren genoeg om de gehele vogelpopulatie de winter te laten doorkomen. Dus moet goedkomen ^O^
pi_216190326
Hier ook gewoon rituals. Ik vind dat ze best lang door blijven ruiken als het flesje leeg is (had hem niet bijgevuld ivm verhuizing en ik het al zag gebeuren dat dat flesje niet voorzichtig behandeld werd, maar al die tijd gewoon nog prima geur). Ook met minder stokjes er in is de geur voldoende (voor in een toiletruimte) en gaat het langer mee.

Verder alleen ooit de stokjes van Janzen geroken, die zijn ook meer dan prima. Maar ik denk qua prijs niet goedkoper.

Oh en op marktplaats is ook best veel te koop.

Maar eigenlijk dus geen tip ;)

Edit: amberblokjes lijkt me inderdaad ook wel wat.

Op de slaapkamer hadden we voorheen altijd het raam open de hele dag en nacht, maar in de nacht wel het rolluik dicht. Komt er nog wel iets verse lucht binnen maar niet veel. We hadden een grote slaapkamer dus door overdag goed te luchten was het niet erg dat het in de nacht niet ging.

In het nieuwe huis straks even kijken hoe we het gaan doen. Daar zit de slaapkamer vlak aan een drukke weg (zit 1 perceel tussen, maar huis op dat perceel staat verder naar links wat dat betreft).

Gelukkig kunnen we bijna over. De schilder is nu beneden aan de gang en doet de laatste laag van de trap nog een keer. En dan is de planning om komend weekend de spullen van beneden er in te zetten (boven is alles al ingericht).
Ik zal blij zijn als we er in kunnen. Ondanks dat we prima zitten in het huis van m’n schoonmoeder (zij zit tijdelijk bij haar vriend, en ondanks dat ze veel samen zijn weet ze nu ook dat ze niet wil samenwonen ;) )is het toch een heel gedoe. Dit staat hier, dat staat daar, toch maar weer op en neer.

Ondanks dat het allemaal best snel is verlopen ook wel wat strubbelingen gehad, met name door de loodgieter eigenlijk, maar ook door stucwerk dat niet wilde drogen, is het eind nu in zicht.
  maandag 6 januari 2025 @ 13:41:19 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216190734
quote:
Ik ben van mijn dubbele set kliko's af *O*
Ik las kilo’s…
Good for you dat je zoveel bent afgevallen :P
pi_216190742
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:18 schreef Schanu het volgende:
Team amberblokjes O+

En voor wie de vogeltjes geen eten geeft, mijn buren voeren genoeg om de gehele vogelpopulatie de winter te laten doorkomen. Dus moet goedkomen ^O^
Wij hebben vrienden waar er iets van 6kg vogelvoer per maand in de voedersilo gaat. Altijd heel druk daar in de tuin met mezen e.d.

@hilliebillie, aftellen dus! Fijn.
pi_216190791
@Schanu, klopt, al voelt het bakje niet glad meer dus ik vermoed dat het water er wel in lekt maar meteen verdampt.
Oeh, das idd wel een dingetje met je vloer toen. Ik heb gelukkig heel lelijke tegels die (helaas) goed tegen water kunnen ;)

En die amberblokjes, werkt dat echt? Ik heb die rituals geurstokjes maar die ruik ik amper en mijn neus is superscherp. Dus dat vind ik best zonde van het geld.

De hygrometers geven nu rond de 50% aan... 8)7

Balen dat de stort vandaag dicht was @Nijna Mag je morgen weer :{
Er is steeds meer gesloten op de maandag, vanwege personeelstekorten.
Hier wordt elke week het grofvuil opgehaald. Heb nog nooit naar de stort hoeven gaan *)

De laatste loodjes dus Hillie? Rot dat het niet goed liep met de loodgieter en het drogen van het stucwerk. Als jullie eenmaal daar wonen, is dat wel snel weer vergeten ;)

Edit: ik kreeg het jaaroverzicht van postnl en ik sta op nummer 71 van de 4768 adressen in de buurt die de app ook gebruiken. Ik bestel dus best niet zo heel veel :+
If they say
  maandag 6 januari 2025 @ 13:58:39 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_216190871
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:41 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik las kilo’s…
Good for you dat je zoveel bent afgevallen :P
Dit klinkt wel heerlijk, zeker omdat het zo makkelijk ging :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216190954
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:48 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Schanu, klopt, al voelt het bakje niet glad meer dus ik vermoed dat het water er wel in lekt maar meteen verdampt.
Oeh, das idd wel een dingetje met je vloer toen. Ik heb gelukkig heel lelijke tegels die (helaas) goed tegen water kunnen ;)

En die amberblokjes, werkt dat echt? Ik heb die rituals geurstokjes maar die ruik ik amper en mijn neus is superscherp. Dus dat vind ik best zonde van het geld.

De hygrometers geven nu rond de 50% aan... 8)7

Balen dat de stort vandaag dicht was @:Nijna Mag je morgen weer :{
Er is steeds meer gesloten op de maandag, vanwege personeelstekorten.
Hier wordt elke week het grofvuil opgehaald. Heb nog nooit naar de stort hoeven gaan *)

De laatste loodjes dus Hillie? Rot dat het niet goed liep met de loodgieter en het drogen van het stucwerk. Als jullie eenmaal daar wonen, is dat wel snel weer vergeten ;)

Edit: ik kreeg het jaaroverzicht van postnl en ik sta op nummer 71 van de 4768 adressen in de buurt die de app ook gebruiken. Ik bestel dus best niet zo heel veel :+
Ja hoop het. Het stucwerk is nu ondertussen wel droog.

Loodgieter klaagzang ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar kan niet wachten tot volgende week (m’n keuken is zo mooi geworden al zeg ik het zelf O+)

Dan kunnen we kijken naar verdere inrichting, grotere eettafel en zo en planten in ons nisje.

Hier met 40 pakketten op nummer 116 van de 4066. Maar goed. Lang niet alles komt met PostNL :P
  maandag 6 januari 2025 @ 14:15:57 #109
176471 oh-oh
pi_216190966
Ik sta altijd heel hoog bij Picnic maar bij post.nl ben ik denk ik uit de statistieken verdwenen sinds ik geen kleding ( heel 2024) of boeken meer koop :D
( Groucho Marx )
  maandag 6 januari 2025 @ 14:17:46 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_216190977
96 pakketten via PostNL en daarmee sta ik op 50 van de 3482 accounts in de buurt :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216191040
Jaa, je hebt altijd baas boven baas :P

Wat een gedoe Hillie. Denk je klaar te zijn met het stucwerk... :{ Best wel een idioot, die gast. Tis toch zot dat je iets laat doen en er eigenlijk zelf met je neus bovenop moet staan om te zorgen dat ie zn afspraken nakomt?
Maar nu, vooruit kijken idd en straks heerlijk koken in je nieuwe keuken O+

Mehn, ik vraag me af of er zo niks omwaait (schutting :') ) of het springding van de buren wat straks mijn tuin in waait.
Het gaat hier echt tekeer.
If they say
  maandag 6 januari 2025 @ 14:34:59 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216191123
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:58 schreef Troel het volgende:

[..]
Dit klinkt wel heerlijk, zeker omdat het zo makkelijk ging :D
Lijkt mij ook wel fantastisch
  maandag 6 januari 2025 @ 14:36:36 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216191135
Geen idee wat amberblokjes zijn. Wij hebben een lampe Berger met daarin mijn lievelingsparfum.
Lolita Lempicka. Die doe ik alleen niet zo heel vaak aan.

Stokjes van Rituals hebben we ook toevallig. Maar die heb ik vorig jaar van mijn verjaardag gekregen in een set, niet zelf gekocht.
  maandag 6 januari 2025 @ 14:40:20 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216191159
Hoe is het met papa @LeSage?

Mijn moeder is ook weer aan het “logeren”. Ik ben de tel kwijt, maar inmiddels de 9de of 10de keer ofzo sinds augustus.
De verpleging zei… Mevrouw… alweer?? (Liefkozend wel hoor).
  maandag 6 januari 2025 @ 14:41:14 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216191160
Stomme loodgieter Hillie. Vervelend als je dat soort mensen treft.
  maandag 6 januari 2025 @ 14:43:06 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216191173
Ik zag op TikTok dat tegenwoordig allemaal instellingen jaaroverzicht versturen en zo ook de Rabobank. Allemaal auto gegenereerd…
“We hadden veel lol dit jaar” en dan als transactie het dierencrematorium…
  maandag 6 januari 2025 @ 14:43:31 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216191179
Heb ik nu kwartet? Of Quintet?
pi_216191206
Een sixtet :P

Lampe berger, die heb ik idd ook, met jasmijngeur. Heb ik ook amper aan, spul en lonten zijn duur.
If they say
  maandag 6 januari 2025 @ 14:52:55 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_216191263
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:40 schreef amaranta het volgende:
Hoe is het met papa @:LeSage?

Mijn moeder is ook weer aan het “logeren”. Ik ben de tel kwijt, maar inmiddels de 9de of 10de keer ofzo sinds augustus.
Krijgt ze al korting als vaste klant? ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 januari 2025 @ 14:57:09 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216191304
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Krijgt ze al korting als vaste klant? ;(
Premium behandeling wel uiteraard.
pi_216191585
Wij hadden vanochtend een eerste gesprek met een keukenontwerper
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Dat was een leuk gesprek en er kwamen al wat dingen uit waar wij van dachten 'dat is ook leuk!'

Maar zoals altijd is wat wij mooi en leuk vinden, best duur _O- Maar goed, een keuken is natuurlijk ook aardig prijzig.

In de spoiler verbouwgeklets
SPOILER
pi_216191840
Oh en vanochtend ook een rondje stort gedaan. Auto zat bomvol vooral met karton. De volgende lading staat al klaar, even kijken of dat komende week nog lukt.

B is druk bezig met dingen uitzoeken en daarna mag ik het op Marktplaats zetten voor hem. Zijn gehele Lego Minecraft verzameling gaat weg net zoals zijn Lego Mario. Ruimt wel lekker op zo zeg.
Zelf er ook weer wat dingen opgezet, ben benieuwd of het snel verkoopt.
pi_216191930
@exode Welke Lego Minecraft sets heb je (dadelijk) te koop?
pi_216191964
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:25 schreef Hupje het volgende:
@:exode Welke Lego Minecraft sets heb je (dadelijk) te koop?
Het Lamadorp
De Vossenhut
De verlaten mijn
Het paddenstoelenhuis
Het moerasavontuur
De eindarena
De skeletkerker

Allemaal compleet, alleen B moet ze nog wel compleet maken zeg maar.
pi_216192029
Mijn poezelige auto, die elke keuring een tegenvallend fortuin kost, is naar de garage.
Start al een paar keer niet en na een boost van zo’n quick oplader, kan ik weer een paar keer weg.
Maar ja, 2 dagen stilstaan en hij is weer leeggelopen. :{
Man zegt dat ik te weinig langere afstanden rij en daarom heeft die accu geen kans om voldoende vol te raken.

True, ik rij voornamelijk binnen het dorp en sinds Z. van dansles is, ook niet meer naar de stad verderop.
Ik werk ook in het dorp.

Maar ergens denk ik dat de accu langzaam aan het sterven is. ;(
pi_216192359
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Premium behandeling wel uiteraard.
Mijn vader heeft ook lang gependeld tussen huis en ziekenhuis (maar wel met een verblijf van meerdere weken/maanden). Op verschillende afdelingen geweest en na verloop van tijd ken je iedereen. Ik vond het best gezellig :P. Na zijn overlijden hebben we ook een rondje afdelingen gedaan, de verpleging was echt heel lief.

Sterkte, hopelijk mag je moeder snel weer naar huis!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 januari 2025 @ 17:40:28 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_216192489
Grrr, gisteren olielampje bij de auto van mijn vriend, dus met mijn auto gegaan. Vandaag de olie bijgevuld, wil het ding niet meer starten. Stom ding.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 januari 2025 @ 18:03:24 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216192672
quote:

:{
Sterkte daarmee :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216193144
Sterkte amaranta! Hopelijk mag ze snel weer naar huis!

Troel en venco wat balen van de auto troubles, nooit fijn :{
pi_216194298
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:15 schreef exode het volgende:
Oh en vanochtend ook een rondje stort gedaan. Auto zat bomvol vooral met karton. De volgende lading staat al klaar, even kijken of dat komende week nog lukt.

B is druk bezig met dingen uitzoeken en daarna mag ik het op Marktplaats zetten voor hem. Zijn gehele Lego Minecraft verzameling gaat weg net zoals zijn Lego Mario. Ruimt wel lekker op zo zeg.
Zelf er ook weer wat dingen opgezet, ben benieuwd of het snel verkoopt.
Ik ben wel benieuwd naar de mario collectie als je zover bent.
S. 2014
J. 2016
pi_216194389
Prima dan toch de verbouwing @exode? Als jullie er zelf de komende jaren plezier van gaan hebben, zou ik dat zeker doen :)

@amaranta :*

En autoshizzle :{
If they say
pi_216194543
Exode, goed idee om de verbouwing door te zetten als je besluit nog een aantal jaar te blijven wonen. Dit kun je het fijnste in een woning die naar je zin is. En dat je de kosten er niet helemaal uit haalt, dat blijf je toch houden. Maar woonplezier tot die tijd is ook erg fijn!
pi_216194752
Sterkte Amaranta. Hopelijk mag ze snel weer naar huis.
pi_216198349
quote:

Lief O+
SPOILER
Sterkte voor je moeder ook :* kunnen ze buren worden?
pi_216198385
Jeetje leSage, dat is wel alles bij elkaar zeg! Gelukkig dat hij er zelf nog oké onder is!
pi_216199325
@hilliebillie wat een gedoe zo'n loodgieter :{ hopelijk gaat hij het nog wel naar tevredenheid oplossen!

Mijn postNL statistieken...
31 pakketten en daarmee 127 van de 3825 accounts in mijn buurt.

@exode leuk, plannen maken!
Hopelijk kan veel van wat jullie bedacht hebben uitgevoerd worden!
Succes met de plannen.

@vencodark zou maar zo de accu kunnen zijn, hopelijk valt het mee qua kosten.

@Troel ook autogedoe hopelijk valt het mee.

@amaranta :* hopelijk kan ze snel weer naar huis.

@LeSage heftig, dat is wel een hoop bij elkaar :*
pi_216199371
Ach @LeSage wat triest ;( Wreed is het leven soms he :*

De bovenste helft van mn kerstboomverlichting is ermee gekapt. Goeie hint wel om hem af te tuigen.
Heb nog een backupsnoer want het gebeurde eerder, maar het zijn bepaalde gekleurde lichtjes, geen echt led dus ik vrees dat die niet meer verkrijgbaar zijn :')
If they say
pi_216199433
@Nijna
Het was zeker de accu. Die is gelijk vervangen, die kwam uit 2015 dus dat was netjes. :P
Er bleek ook een lampje kapot van mijn dimlicht dus al met al ¤200 kwijt. :')
Jaarlijkse keuring is in juni…
  dinsdag 7 januari 2025 @ 08:59:07 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216199461
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216199571
Ach LeSage, je lieve vader. Hopelijk snel uitslagen en meer duidelijkheid.
pi_216201146
@LeSage en @Amarante, heel veel sterkte voor jullie beide :*

@Troel, succes met je auto, hopelijk valt het mee en raakt hij snel weer aan de praat!

de PostNL statistieken hebben mij nieuwsgierig gemaakt, ik ontving in 2024 maar liefst 12 pakketten en vraag mij af of dat echt alles is :') Sta daarmee wel op plek 117 van de 2345 (ja echt) PostNL-accounts in mijn buurt, wat ik voor zo weinig pakketten erg hoog vind.

Onze auto is gisteren eindelijk naar de garage gebracht, nog voor de schade van de botsing zo'n drie maanden terug *O* Gelukkig maar, want hij begon steeds meer te trillen en de garage gaf aan dat dat kan komen door de botsing omdat ik vol in de flank was geraakt. Vrijdag krijgen we hem weer terug, kunnen we ons tenminste weer fatsoenlijk op de weg vertonen :')

Zo zonde trouwens, mijn meiden zitten beide onder andere op hiphop. Vonden ze super leuk, maar nu willen ze er vanaf omdat de lessen chaotisch zijn en er steeds heel weinig daadwerkelijk wordt geoefend met dansen (eerst omdat er voornamelijk spelletjes werden gespeeld, nu omdat de tendens is geworden dat alle kinderen thuis dansjes verzinnen en in plaats van deze opvoeren voor hun ouders, deze willen opvoeren voor de dansjuffen. En dan moet de rest dus verplicht mee kijken zonder dat ze zelf mogen dansen). Het is een goede en bekende sportvereniging in ons dorp (en omstreken), ze zijn in vergelijking met andere verenigingen ook nog aardig aan de prijs. Maar de dames die les geven zijn krap 16 jaar en krijgen volgens mij geen enkele begeleiding in het lesgeven zelf. Ik vind het onwijs stoer en knap van ze dat ze dit doen, maar het gaat dus wel ten koste van de kwaliteit van de lessen en 4 vriendinnetjes zijn daardoor al gestopt met hiphop.
Lang verhaal kort, ik heb voor mijn meiden volgende week een proefles turnen aangevraagd bij de andere vereniging, dat wilden ze graag en het is ook nog eens een heel stuk goedkoper. Maar ik vind het zo zonde want er zat zoveel potentie in het aanbod van die hiphop lessen, omdat ze ook de enige zijn die dit aanbieden vanaf groep 3 en niet alleen voor de oudere jeugd.
Luxeproblemen, I know, maar toch fijn om even van mij af te schrijven :+

[ Bericht 33% gewijzigd door Schanu op 07-01-2025 11:34:32 ]
  dinsdag 7 januari 2025 @ 11:54:55 #142
176471 oh-oh
pi_216201582
@LeSage en @amaranta, wat een gedoe he...
Mijn ouders krijgen vrijdag de sleutel van de aanleunwoning.
Mijn zusje heeft een beetje de touwtjes in handen genomen en die heeft pa met oud en nieuw laten tekenen waarbij mij nog steeds niet duidelijk is of ie nou weet wat ie getekend heeft.
Zij mag dan die sleutel in ontvangst nemen zonder dat een van hun er bij is.
Mijn moeder weigert en is enorm in verzet, wij hebben de opdracht gekregen niet meer op te nemen als ze bellen.
En ze heeft al verhuizers en alles geregeld.
Ik snap het allemaal wel en het moet ook echt gebeuren en er valt ook echt niet te praten met mijn moeder maar ik ben blij als deze week voorbij is :X
( Groucho Marx )
pi_216201632
Heb je ze er al over gesproken Schanu? Grote kans dat ze zich er niet eens van bewust zijn dat het voor de andere kinderen niet leuk is. Wat ze vervolgens met die info doen is aan hen, maar ik vind het als vrijwilliger altijd waardevol als mensen de echte reden vertelden waarom ze stopten, zodat je dat eventueel kon verbeteren voor de rest.
pi_216201659
Wat sneu voor je moeder dat ze zo haar hakken in het zand zet. Hopelijk accepteert ze de nieuwe omgeving wel snel als ze er eenmaal woont. Ik verwacht bij mijn ouders ook zoiets als het voor (een van) hen noodzakelijk zou worden.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 12:06:16 #145
176471 oh-oh
pi_216201747
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:00 schreef FlyingFish het volgende:
Wat sneu voor je moeder dat ze zo haar hakken in het zand zet. Hopelijk accepteert ze de nieuwe omgeving wel snel als ze er eenmaal woont. Ik verwacht bij mijn ouders ook zoiets als het voor (een van) hen noodzakelijk zou worden.
Ze is altijd al dwars geweest maar ze heeft mijn vader nu zo ver dat ze hem aan mijn zusje laat appen dat we haar bedrogen hebben etc. Echt heel rot, aangezien mijn zusje altijd heilig was bij mijn vader.
En mijn vader heeft geen ruggengraat, die doet dat gewoon :')
En ze is zo nasty over alles en iedereen, echt ronduit vies smerig.
Ook over mijn vader, die volgens haar altijd in het casino zit en al hun geld erdoor jaagt ( als hij in het ziekenhuis ligt).Ik hoop ook dat ze zich erbij neer gaat leggen als ze daar zitten.
De woning is echt een vooruitgang op wat ze nu hebben!
Grote pluspunt, twee wc's _O_
Maar mijn moeder wil niet tussen die irritante bejaarden wonen :s)
( Groucho Marx )
pi_216201783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:57 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je ze er al over gesproken Schanu? Grote kans dat ze zich er niet eens van bewust zijn dat het voor de andere kinderen niet leuk is. Wat ze vervolgens met die info doen is aan hen, maar ik vind het als vrijwilliger altijd waardevol als mensen de echte reden vertelden waarom ze stopten, zodat je dat eventueel kon verbeteren voor de rest.
Eerder hebben er al ouders aan de bel getrokken, daar werd toen wel iets mee gedaan (minder spelletje en meer dansen) maar de chaos blijft hetzelfde en het ene probleem wisselt zich af met het andere. Ik ga als ze er echt voor kiezen ervan af te willen (ze willen eerst de proefles turnen afwachten) wel feedback geven aan de studio. Hopelijk doen ze daar dan ook weer wat mee, voor de leden maar ook voor die dames die les geven want die doen het echt vanuit een goed hart en het zou zo sneu zijn als die het zich persoonlijk gaan aantrekken.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 12:13:35 #147
176471 oh-oh
pi_216201817
Ik zou het juist nu aangeven Schanu, dan hebben ze nog de kans er echt iets mee te doen!
( Groucho Marx )
pi_216201825
Schanu wat jammer dat het zo gaat bij de hiphop lessen. Heb je het al aangekaart bij de meiden die de lessen geven of bij de vereniging zelf? Zo dat zij wellicht kunnen sturen?

Oh-oh wat naar dat je ouders zoveel weerstand hebben, al begrijp ik het ergens wel. Hopelijk gaat het wat beter als ze eenmaal over zijn!
  dinsdag 7 januari 2025 @ 12:17:46 #149
176471 oh-oh
pi_216201846
Mijn vader vindt het wel een fijn idee, maar dat durft ie niet te zeggen vanwege zijn directrice.
( Groucho Marx )
pi_216202082
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 08:52 schreef vencodark het volgende:
@:Nijna
Het was zeker de accu. Die is gelijk vervangen, die kwam uit 2015 dus dat was netjes. :P
Er bleek ook een lampje kapot van mijn dimlicht dus al met al ¤200 kwijt. :')
Jaarlijkse keuring is in juni…
Oh dat is netjes met de accu, mijn vorige auto verslond ze op een gegeven moment of ze zetten er steeds een baggeraccu in, geen idee.
Dat lampje en de accu komen vast wel door de keuring in juni, hopelijk de rest ook... :*

@Schanu wat zonde van zo'n les... 16 is ook wel jong misschien om zonder sturing les te gaan geven. En dan dus ook sterk genoeg staan om je aandacht te verdelen tussen de zelfbedachte dansjes en de daadwerkelijke les. Groot gelijk om verder te kijken. Wie weet vinden ze turnen ook leuk!

@oh-oh lijkt me heftig als je moeder zo in verzet is. Hopelijk verloopt het allemaal toch enigszins voorspoedig. :*
  dinsdag 7 januari 2025 @ 14:04:03 #151
176471 oh-oh
pi_216203239
Ik had net controle bij neurologie, hier hoef ik gelukkig niet meer terug te komen. Nu ff prikken op de prik poli voor mijn afspraak met de internist volgende week.

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 07-01-2025 14:47:28 ]
( Groucho Marx )
pi_216206150
Wat is het toppunt van kookluiheid? Lunch en avondeten buiten de deur :+
Denk dat ik mijn keuken maar te koop zet.
If they say
pi_216206457
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat is het toppunt van kookluiheid? Lunch en avondeten buiten de deur :+
Denk dat ik mijn keuken maar te koop zet.
Hahaha dan kan je van de opbrengst weer buiten de deur eten ;) .
pi_216206540
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:39 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hahaha dan kan je van de opbrengst weer buiten de deur eten ;) .
Jah! O+

Ik snap nu ook waarom vriendjes van zoon hier zo graag eten :P
If they say
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:02:06 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_216206755
Verzopen bougies. Omdat meneer de dag ervoor heel even gestart had. Het had dus gelukkig neits te maken met mijn bijvullen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216208585
Altijd fijn te weten dat het niet aan jezelf ligt :Y

Morgen lunch met een vriendin O-)
If they say
  woensdag 8 januari 2025 @ 13:23:05 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_216214260
Hoe was de lunch Mush :P

Ja, het voelde wel goed dat het echt niet aan mij lag :7
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216216428
Ja, lekker. Kreeg een half broodje kroket naar binnen :+

Heerlijk gevoel is dat he :D
If they say
pi_216217304
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij hebben sinds kort kunststof kozijnen, klap-kiep. Als je het raam openklapt, kun je in het kozijn een pinnetje omzetten om niet met de standaard kiep te openen maar echt op een kiertje, net genoeg om te luchten.
[..]
Ik vind naar voren trekken een beetje raar geformuleerd. Wat je doet is dat stukje zachtjes van het kozijn weg bewegen. Niet naar je toe dus maar naar links of rechts, afhankelijk van je draaikant.
Beetje laat, maar DANK JE _O_ . Wij blijken dus ook zo'n stand te hebben, nooit geweten en is ons niet gezegd bij plaatsing. Frisse lucht zonder harde tocht *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216218760
Ik wist het wel, maar niet dat het een winterstand was, gebruik het alleen nooit :D

Mijn diffuser is binnen en staat nu jasmijngeur uit te blazen.

Stond er net een man voor de deur, van Open Dutch Fiber. Hij wilde een afspraak maken om een glasvezelkabel door mn tuin te schieten. Jaa, en dan weer mn tuin open?! Dacht het niet he. Nee, wordt er onderdoor geschoten. Jahahaha, nee :6
If they say
pi_216218797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Beetje laat, maar DANK JE _O_ . Wij blijken dus ook zo'n stand te hebben, nooit geweten en is ons niet gezegd bij plaatsing. Frisse lucht zonder harde tocht *O*.
*O* *O* *O*
YW
pi_216218902
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik wist het wel, maar niet dat het een winterstand was, gebruik het alleen nooit :D

Mijn diffuser is binnen en staat nu jasmijngeur uit te blazen.

Stond er net een man voor de deur, van Open Dutch Fiber. Hij wilde een afspraak maken om een glasvezelkabel door mn tuin te schieten. Jaa, en dan weer mn tuin open?! Dacht het niet he. Nee, wordt er onderdoor geschoten. Jahahaha, nee :6
Ik las laatst wel dat als je later alsnog glasvezel zou willen, je dan vaak zelf voor de kosten van aanleg zou moeten betalen. Terwijl het nu gratis kan (los van overlast…). Hoef je nog geen glasvezel af te nemen, maar dan ligt het er wel vast. Just for your information :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216219033
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik las laatst wel dat als je later alsnog glasvezel zou willen, je dan vaak zelf voor de kosten van aanleg zou moeten betalen. Terwijl het nu gratis kan (los van overlast…). Hoef je nog geen glasvezel af te nemen, maar dan ligt het er wel vast. Just for your information :P.
Dat zei die vent ook :Y maar ik zit al eeuwen bij kpn en de twee keer dat mn tuin het afgelopen jaar heeft open gelegen vond ik wel ff genoeg ;)
Daarbij had ie het erover, dat ze maar 1! tegel eruit zouden halen. Yeah, right.
Mocht ik ooit willen overstappen, mogen ze het alsnog aan komen leggen en als ik daarvoor moet betalen, dan betaal ik niet eerder dan dat mijn tuin er precies zo uitziet als hoe ze die aantroffen. Stok achter de deur :+
En als je de reviews van odf leest... :X
If they say
pi_216219732
quote:

[..]
Het grote minpunt is wel dat er drie aanbieders zijn die ieder eigen kabels willen gaan leggen. Bij ons heeft Odido alles gelegd, maar kpn gebruikt een eigen kabel bijvoorbeeld, dus daarvoor gaat de stoep dan ook wéér open.

Wij hebben ODF wel tot in de meterkast laten leggen overigens. Steentjes in de voortuin gingen er wel uit, maar ze hebben alles mooier teruggelegd dan dat het oorspronkelijk lag, en de boel was gelijk goed onkruidvrij. Wat dat betreft een aanrader. Als ik ze een online compliment had kunnen geven had ik het gedaan. Het waren twee Polen(?) waarbij ik het gevoel kreeg dat ze het eerste biertje al achter de kiezen hadden, maar wel erg netjes werk afgeleverd!
pi_216220066
Dan heb je mazzel gehad @FlyingFish Als je op ze googled dan word je daar niet bepaald vrolijk van :N

En normaliter boeien reviews me weinig, vorm graag zelf een oordeel. Maar om deze kon ik echt niet heen.
If they say
pi_216220420
Waaaaaaaaaaaah pubers :X

Jongste heeft morgen toets (stond in de vakantie al in som, maar ik mocht me er niet mee bemoeien) dus toen ze maandag mopperde dat ze donderdag een toets heeft dacht ik... nou aan het leren dan.
Ze snapt wederom geen moer van het hoofdstuk (waren ze voor de vakantie al mee bezig) en nu vanavond op de valreep moet ze geholpen worden en ze begrijpt er echt niks van.
Dus ze had man gevraagd om te helpen, maar die bleek een vergadering te hebben en die was om half 8 thuis, nu zit kind te mokken want ze wil op tijd naar bed.

Iemand nog een rol behang over?

Als ik haar help herinneren om iets aan school te gaan doen, dan word ik afgesnauwd dat ik me er niet mee moet bemoeien.
Maar als ik me er niet mee bemoei dan krijg ik gesnauw omdat ik haar niet heb helpen herinneren... 8)7

En tegelijkertijd voelt het zo machteloos, ze verzuipt. En ik sta op de kant te kijken en kan niks omdat ze niks wil horen van wat ik zeg. Ik vind het maar ingewikkeld dat moederschap.
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:06:15 #167
37150 livelink
pi_216220578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 20:56 schreef Nijna het volgende:

Jongste heeft morgen toets (stond in de vakantie al in som, maar ik mocht me er niet mee bemoeien) dus toen ze maandag mopperde dat ze donderdag een toets heeft dacht ik... nou aan het leren dan.
Ze snapt wederom geen moer van het hoofdstuk (waren ze voor de vakantie al mee bezig) en nu vanavond op de valreep moet ze geholpen worden en ze begrijpt er echt niks van.
Dus ze had man gevraagd om te helpen, maar die bleek een vergadering te hebben en die was om half 8 thuis, nu zit kind te mokken want ze wil op tijd naar bed.

Als ik haar help herinneren om iets aan school te gaan doen, dan word ik afgesnauwd dat ik me er niet mee moet bemoeien.
Maar als ik me er niet mee bemoei dan krijg ik gesnauw omdat ik haar niet heb helpen herinneren... 8)7

En tegelijkertijd voelt het zo machteloos, ze verzuipt. En ik sta op de kant te kijken en kan niks omdat ze niks wil horen van wat ik zeg. Ik vind het maar ingewikkeld dat moederschap.
Het komt uiteindelijk wel weer goed en voor haar is het op dit moment erger dan voor jou waarschijnlijk. Ik stond machteloos aan de kant toen mijn dochter haar eindexamen verprutste en haar wereld even instortte toen ze gezakt was. Maar zelfs dat bleek achteraf maar een klein rimpeltje in haar leven en iets waar ze veel van geleerd heeft zelfs. Dus laat het los...., het komt wel weer goed.
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:28:51 #168
176471 oh-oh
pi_216220954
Zoooo spannend, ik moest ineens de hond van de buren ophalen want hun op 1 maart verwachte baby is al onderweg...
( Groucho Marx )
pi_216220966
quote:

Dito hier, alleen heeft ie een vriend gebeld en nu snapt ie dit wiskunde item. Dus als je een rol behang vindt, geef mij dan maar een stukkie ;)
Laat het los, laat het gaaaan! Maar dat is zoo moeilijk. Ondertussen stijgt je bloeddruk en sta je op ontploffen. Pubers... Je kan op je kop gaan staan maar luisteren doen ze toch niet :N

Nu komt ie naar benee: maaam, ik ga waarschijnlijk geen goed cijfer halen hoor, ik kijk morgen op school nog wel even 8)7

Succes iig :*
If they say
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:31:03 #170
37150 livelink
pi_216221005
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:28 schreef oh-oh het volgende:
Zoooo spannend, ik moest ineens de hond van de buren ophalen want hun op 1 maart verwachte baby is al onderweg...
Ai, dat is wel erg vroeg.
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:33:53 #171
176471 oh-oh
pi_216221050
Jup. Ik had er nogal een helse dag opzitten en nu ben ik helemaal gespannen....
( Groucho Marx )
pi_216221134
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:33 schreef oh-oh het volgende:
Yay, en dat slaat natuurlijk over op de hondjes -O-
If they say
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:40:04 #173
37150 livelink
pi_216221161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:33 schreef oh-oh het volgende:
Hopelijk houden ze het met weeënremmers nog wel een tijdje tegen.
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:40:31 #174
176471 oh-oh
pi_216221168
Hahaha ben je gek die slapen gewoon 😂
( Groucho Marx )
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:41:13 #175
176471 oh-oh
pi_216221182
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:40 schreef livelink het volgende:

[..]
Hopelijk houden ze het met weeënremmers nog wel een tijdje tegen.
Nope hij was echt op komst van wat ik er net snel van begreep.
( Groucho Marx )
pi_216221384
quote:

[..]
Nee joh, dat is allemaal verkooppraat. En echt niet dat er ook maar iemand door mijn voortuin een gestuurde boring (schieten dus) doet. Altijd graven als het wel moet ooit.
pi_216222152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:54 schreef exode het volgende:

[..]
Nee joh, dat is allemaal verkooppraat. En echt niet dat er ook maar iemand door mijn voortuin een gestuurde boring (schieten dus) doet. Altijd graven als het wel moet ooit.
Het gebeurt blijkbaar wel. Ik las het in een krantenartikel. Hoe en wat precies weet ik niet meer hoor, maar helemaal onzin zal het niet zijn dan, denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216222167
Kpn heeft mijn voortuin ook opengegooid en liander heeft later vakkundig de spriet van odf, die voor de erfgrens omhoog stak, onder de grond verstopt.
Zouden ze die eerst moeten opzoeken :P
Ik keek net welke providers via odf hun glasvezel laten aanleggen. Ziggo staat er niet bij dus dan wordt het die, mocht ik willen overstappen, ooit.
If they say
pi_216222169
quote:
Oei, dat is niet de bedoeling! Hopelijk lukt het om de bevalling nog even te remmen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216222177
quote:

Heel herkenbaar. Hier had de oudste voor de vakantie ergens een opdracht voor een werkstuk meegekregen om te maken samen met een klasgenoot. Deze moet uiterlijk eind deze week worden ingeleverd.
Tevens had hij met zijn mentor afgesproken samenvatting(en) te maken voor bepaalde vakken zodat het makkelijker leren is.
Ik heb hem in de vakantie een keer gehint om er aan te beginnen (was niet nodig maar kwam geen actie). En ik heb hem een keer gezegd er mee aan de gang te gaan (deed ie morgen, maar rond 13 was er nog geen actie en om 16.00 moest hij gaan werken dus werd ook al weer krap).
Vanmiddag vroeg ik er ook nog eens naar en kreeg ik ook weer een minder fijne reactie van hem. Maar ging hij toch wel wat doen. Geen idee hoe lang of hoeveel. Over de samenvatting ben ik maar niet meer begonnen. En als z’n punten nou goed waren a la.
Ik probeer het wel enigszins los te laten. Maar een beetje sturing nodig.

@oh-oh spannend voor je buren. Hopelijk gaat het allemaal goed!
pi_216222376
Bij ons is de glasvezel wel ooit geschoten, volgens mij. Geen problemen mee gehad. Wij hebben wel dat de leidingen en kabels in onze tuin niet altijd liggen waar ze op de tekeningen staan.
pi_216222404
Bij ons ging ie via de voorkant. Geen problemen mee gehad. Alles is aangesloten maar we hebben geen internet via glasvezel 🤣
Maar het is altijd handig om te hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216222508
Moet er trouwens wel bij zeggen - Bij ons ging de aanleg van glasvezel via de gemeente. Ze deden de hele wijk tegelijk, netjes met brief geïnformeerd etc. Dus als je dan expliciet niet wil meedoen, kan ik me voorstellen dat er later kosten doorberekend worden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216223382
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:54 schreef exode het volgende:

[..]
Waarom niet?

Hier moesten ze graven en ik kan zeggen dat dat niet per se een pleziertje was voor de tuin.
pi_216223712
quote:
Och dat is wel erg vroeg... hopelijk gaat het allemaal goed en heb jij vandaag een rustigere dag dan gisteren :*

Kind heeft lekker geslapen, ik heb de halve nacht wakker gelegen, niet persé van haar. Ik heb deze week 1 nacht doorgeslapen tot nu toe. Verder is het tussen 2 en half 4 dat ik wakker wordt en dan niet meer in slaap val.
Weet iemand waar de uitknop van je hoofd zit?
pi_216223787
Fijn dat dochter goed geslapen heeft @Nijna Balen dat jouw uitknop kaduuk is :{
Ik gebruik nu, tijdelijk even oxaatjes om iig in slaap te vallen en zowaar, slaap ik de laatste dagen door. Hoewel ik niet eens weet hoe mijn wekker klinkt.

Zoon zit nu filmpjes te kijken van wiskunde. Goh, het is wel heel makkelijk mam, ik snap het!... Shoot me.
If they say
pi_216223809
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 07:49 schreef Nijna het volgende:

[..]
Och dat is wel erg vroeg... hopelijk gaat het allemaal goed en heb jij vandaag een rustigere dag dan gisteren :*

Kind heeft lekker geslapen, ik heb de halve nacht wakker gelegen, niet persé van haar. Ik heb deze week 1 nacht doorgeslapen tot nu toe. Verder is het tussen 2 en half 4 dat ik wakker wordt en dan niet meer in slaap val.
Weet iemand waar de uitknop van je hoofd zit?
Wat rot is dat toch hè. Ik heb dat tegenwoordig ook, als ik wakker wordt rond die tijd (gelukkig niet zo vaak). Kind een nachtmerrie, die slaapt na 5 min weer maar ik lig een paar uur wakker. In de nacht lijkt alles erger en blijf je maar malen :*.

Willen jullie duimen? Oudste zoon moet vandaag bij aardrijkskunde een topo-toets doen. Alle landen van Afrika, met alle hoofdsteden. Hij moet 70% goed hebben. Voor het welzijn van ons hele gezin zou het heel fijn zijn als hij het haalt :'). Godsamme wat een klote-opdracht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216223957
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 04:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom niet?

Hier moesten ze graven en ik kan zeggen dat dat niet per se een pleziertje was voor de tuin.
Omdat ze dat 'blind' doen, dus ze hebben geen idee wat er in je voortuin ligt. Ik zie dagelijks wat dat op de lange termijn kan doen met je tuin, riool, gasleiding etc etc etc.

Graven is op het moment klote maar op de lange termijn echt wel een groot voordeel. Als ze dan iets raken, zijn ze letterlijk blind.
pi_216223986
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 23:09 schreef Hupje het volgende:
Bij ons is de glasvezel wel ooit geschoten, volgens mij. Geen problemen mee gehad. Wij hebben wel dat de leidingen en kabels in onze tuin niet altijd liggen waar ze op de tekeningen staan.
De problemen komen later....sorry, ik wil niemand bang maken maar bij het schieten raken ze vrij vaak iets. Of vol door de riolering en daar kom je jaren later achter als de stront letterlijk je tuin laat verzakken of ze schampen je gasleiding. Dat is ook een leuke om na jaren problemen te veroorzaken.

Als je kan kiezen (het is jouw tuin dus het kan altijd) laten graven. Op de kabelkaarten staan de kabels in de voortuin niet of niet goed. Dus ze hebben echt geen idee als ze gaan schieten. Bij graven maken ze proefsleuven en zien ze waar wat ligt.

/Einde doemdenken vanuit mijn werk waar ik echt schades heb gezien die in de duizenden Euro's liepen.
pi_216224044
Succes voor oudste zoon @Phaidra Ik duim mee :Y
Tis idd een kutopdracht, alsof je daar later ook maar iets aan hebt :')

Kpn was wél netjes met mn tuin openhalen. Er zat alleen nog een laag tuintegels onder de bovenste laag dus hebben ze de glasvezel op de tweede laag gelegd.
En toen kwam liander :') en bleek er onder de tweede laag tuintegels, een derde laag tuintegels te liggen :') En die hebben de twee lagen tuintegels eruit gehakt :') en vervolgens zat ik een week of twee met een zandbak voor de deur omdat zij sneller werkten dan de tuintegelrechtlegger de tuintegels er weer in kon joppen.
Dus. Mijn tuin wordt niet meer opengegooid.
If they say
pi_216224051
Wij hebben dus geen glasvezel, het is hier door de hele straat aangelegd.
Ik was zo'n type die 100 vragen stelde en toen besloot dat deze mannen echt niet in mijn voortuin gingen schieten.

'Mevrouw uw riolering ligt daar echt niet'
'Nou mijnheer, die is 2 jaar geleden daar ingegraven dus die ligt daar wel degelijk'
'Uw gasleiding ligt niet door de brandgang (brandgang!)'
'uhm jawel'

Als ik ooit overstap (wat sowieso niet gebeurt zolang ik werk waar ik werk) maak ik me er niet druk om. De concurrentie is moordend, de kabel graven kost ze minder dan ik als nieuwe abonnee per jaar oplever. O-)

En nu ga ik naar de fietsenmaker want de zadelpen is gisteren afgebroken :o Terwijl ik erop zat ja.
pi_216224075
Ze kunnen bij mij niet eens schieten bedenk ik me net exode, want de kapotte twee lagen tuintegels zijn bij de voorkant in mn grond gejopt als opvulling.
Maar idd, op het moment zelf zal het meestal wel goed gaan, maar als ze dan het riool geraakt hebben... :X
If they say
pi_216224087
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 08:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Ze kunnen bij mij niet eens schieten bedenk ik me net exode, want de kapotte twee lagen tuintegels zijn bij de voorkant in mn grond gejopt als opvulling.
Maar idd, op het moment zelf zal het meestal wel goed gaan, maar als ze dan het riool geraakt hebben... :X
Ik heb veel foto's voor de liefhebbers ;)

Hier in de straat hebben ze trouwens 2 keer de waterleiding en 1 keer de gasleiding geraakt. >:)
pi_216224092
Djeeez, zadelpen gebroken terwijl je erop zat :o Niet gewond geraakt?
Succes bij de fietsenmaker!
If they say
pi_216224102
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 08:52 schreef exode het volgende:

[..]

Hier in de straat hebben ze trouwens 2 keer de waterleiding en 1 keer de gasleiding geraakt. >:)
Whehehe, het zal ook niet :')
Neuh, ik hoef geen foto's, ben een beelddenker :P
If they say
  donderdag 9 januari 2025 @ 09:01:55 #196
176471 oh-oh
pi_216224208
Hier heeft KPN jaren geleden glasvezel aangelegd en willen ze op hele rare manieren de appartementen in daarmee dus no thnx.
Ik heb nog niks gehoord van de buren...
Amper geslapen.
Vanochtend moest ik met 11 honden door de gore slushie.
Vandaag heb ik twee korte pauzes en werk ik tot 15:30, dat is echt een hele lange zit voor de beestjes.
Is het al bijna lente?
( Groucho Marx )
pi_216224404
Wij kregen een brief van Enexis dat de meter vervangen moest worden.
Daar stond de naam van de vorige bewoner nog op (en wij wonen hier al 8!!!!! jaar).
En toen las ik de brief verder en bleek het te gaan om de meter van die mensen op hun nieuwe adres 8)7
Heel apart.
Was blij dat we het nummer nog hadden van de oude bewoners, want daar staat dus vandaag Enexis op de stoep.
pi_216224425
Vandaag komt papa misschien naar huis O+
Inclusief prednison voor een lange tijd, maar dat gaat hem hopelijk gewoon weer beter maken!
pi_216224459
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:18 schreef LeSage het volgende:
Vandaag komt papa misschien naar huis O+
Inclusief prednison voor een lange tijd, maar dat gaat hem hopelijk gewoon weer beter maken!
Wat fijn! O+ Is er al nieuws over welke auto-immuunziekte het precies is?

Mijn schoonmoeder heeft ook een maandenlange prednisonkuur gekregen in de zomer. Geen feestje, maar genezing is heel wat waard :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 9 januari 2025 @ 09:23:11 #200
176471 oh-oh
pi_216224473
Oh wat fijn @LeSage !!
( Groucho Marx )
pi_216224491
Wat ontzettend fijn LeSage! *O*

Ja, Mush, ik zat erop en fietste vrij hard met B naast me MAAR het zadel is al maanden lek :Y) waardoor er een plastic zak omheen zat en die was vastgezet met het extra slot strak erom heen. Dus dat zadel kon gelukkig geen kant op. Anders had ik of op de grond gelegen of erg veel pijn gehad bij mijn intieme delen denk ik.
pi_216224493
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 08:48 schreef exode het volgende:
Wij hebben dus geen glasvezel, het is hier door de hele straat aangelegd.
Ik was zo'n type die 100 vragen stelde en toen besloot dat deze mannen echt niet in mijn voortuin gingen schieten.

'Mevrouw uw riolering ligt daar echt niet'
'Nou mijnheer, die is 2 jaar geleden daar ingegraven dus die ligt daar wel degelijk'
'Uw gasleiding ligt niet door de brandgang (brandgang!)'
'uhm jawel'

Als ik ooit overstap (wat sowieso niet gebeurt zolang ik werk waar ik werk) maak ik me er niet druk om. De concurrentie is moordend, de kabel graven kost ze minder dan ik als nieuwe abonnee per jaar oplever. O-)

En nu ga ik naar de fietsenmaker want de zadelpen is gisteren afgebroken :o Terwijl ik erop zat ja.
Oei! Dat laatste klinkt niet fijn :o :X.

Bij ons is glasvezel wel gegraven. Het is aan de voorkant gedaan en we hebben al genoeg gezeik (haha) gehad met de riolering die daar ligt (wortels die door de buizen heen gegroeid waren, niet tof).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216224532
Yay, wat fijn @LeSage :) !

Raar van die meter en brief trouwens. Iets met de AVG...

Wow, dan heb je echt mazzel gehad exode! Je moet er toch niet aan denken als het fout was gegaan :{
Ik had een keer dat mijn stuur naar benee zakte, op een helling en met zoon achterop. Hoe ik gestopt ben weet ik nog steeds niet, maar had een zooi engeltjes op mn schouders.
If they say
  donderdag 9 januari 2025 @ 09:28:38 #204
176471 oh-oh
pi_216224539
Ik had toch verteld dat ik twee keer voor niks had zitten wachten op die KNP mensen die met de kabel van de bovenburen via mijn balkon naar binnen moesten?
Maar dat ze de kabel niet konden vinden?
Die hebben beneden nog een keer de hele stoep open gegraven en ze hebben een keer een week in de weg gestaan met een hoogwerker, laatst waren ze er weer met een hoogwerker maar ze hebben nog steeds die kabel niet binnen :D
( Groucho Marx )
pi_216224547
Wel beenspier oefeningen gedaan meteen, staand gefietst naar huis en net naar de fietsenmaker. Daar kunnen geen squats tegen op.
pi_216224558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik had toch verteld dat ik twee keer voor niks had zitten wachten op die KNP mensen die met de kabel van de bovenburen via mijn balkon naar binnen moesten?
Die hebben beneden nog een keer de hele stoep open gegraven en ze hebben een keer een week in de weg gestaan met een hoogwerker, laatst waren ze er weer met een hoogwerker maar ze hebben nog steeds die kabel niet binnen :D
Weet je wat ik zo stom vind? Dat er echt wel kabels lopen in de appartementen complexen, dat er niet gedeeld wordt. Dat weigert mijn werkgever ook hoor overigens. Nu moeten al die aanbieder steeds van alles openmaken en eigen kabels leggen.

Bij de antennes (mobiel dus) is dat een stuk beter geregeld, we hangen gezellig samen in die masten.
pi_216224655
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:29 schreef exode het volgende:
Wel beenspier oefeningen gedaan meteen, staand gefietst naar huis en net naar de fietsenmaker. Daar kunnen geen squats tegen op.
:D Achja, elk nadeel heb zn voordeel ;)

Gaat lekker daar @oh-oh :P

Echt waar, kijk ik twee dagen niet in de zakelijke mail (had gewoon even geen zin) en heb ik een dagtaak om alles weer recht te breien. Ben het zoo ongelooflijk zat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mushanga71 op 09-01-2025 09:47:55 ]
If they say
pi_216224768
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 08:40 schreef exode het volgende:

[..]
Omdat ze dat 'blind' doen, dus ze hebben geen idee wat er in je voortuin ligt. Ik zie dagelijks wat dat op de lange termijn kan doen met je tuin, riool, gasleiding etc etc etc.

Graven is op het moment klote maar op de lange termijn echt wel een groot voordeel. Als ze dan iets raken, zijn ze letterlijk blind.
Hier hadden ze de hele rimram op ipad erbij toen besloten werd dat schieten geen optie was wegens leidingen.

Ah, daarna zie ik je opmerking over foute kaarten ^O^
pi_216224790
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 08:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Succes voor oudste zoon @:Phaidra Ik duim mee :Y
Tis idd een kutopdracht, alsof je daar later ook maar iets aan hebt :')

Kpn was wél netjes met mn tuin openhalen. Er zat alleen nog een laag tuintegels onder de bovenste laag dus hebben ze de glasvezel op de tweede laag gelegd.
En toen kwam liander :') en bleek er onder de tweede laag tuintegels, een derde laag tuintegels te liggen :') En die hebben de twee lagen tuintegels eruit gehakt :') en vervolgens zat ik een week of twee met een zandbak voor de deur omdat zij sneller werkten dan de tuintegelrechtlegger de tuintegels er weer in kon joppen.
Dus. Mijn tuin wordt niet meer opengegooid.
Ik zou geloof ik blij zijn dat zíj́ die tegels eruit hakten. Scheelt mij weer werk of regelen.
pi_216224792
Wij hebben al glasvezel en de voortuin vorig jaar opnieuw laten doen, voorlopig zitten we iig goed. :+
pi_216224802
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 08:52 schreef exode het volgende:

[..]

Volgaarne :Y
pi_216224831
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zou geloof ik blij zijn dat zíj́ die tegels eruit hakten. Scheelt mij weer werk of regelen.
Ik wist niet eens dat ze er lagen en wat niet weet... ;)
Ze hebben wel, nadat ze de gasaansluiting hebben vervanger, stukken tegels op de zandlaag bovenop de gasleiding gekwakt. Zei er wat van maar was geen probleem. We gaan het zien :')

En ik belde de ha, voor de vrouwenkliniek én een psycholoog. Hij belt me straks terug :) maar de assistente zei dat hij me helemaal begreep. Had hem al eerder gesproken over de situatie.
If they say
pi_216224841
Trouwens zeer content over de glasvezelaanleggers hier, al vond de voortuin het niet tof.
Precies de weg gegraven die ik had aangegeven, binnen helemaal door de kruipruimte naar het midden van het huis doorgetrokken tot waar het modem ook staat (dat hangt hier dus niet in se meterkast), netjes opgeruimd.

Kunnen de monteurs van Ziggo van destijds nog wel een puntje aan zuigen, die het kwam aansluiten wilde niks doen (je kabel komt op de verkeerde plek het huis is, dat mag niet. Ik ga niet naar de kruipruimte. Hoeft ook niet hij is al doorgetrokken. Mag niet stout ik doe het niet. Die kabel lag daar al jaaaaaaaren natuurlijk.) en die voor de storingen kwam (die uiteindelijk veroorzaakt bleken door een breuk in een lus onder de straat) wilde niet geloven wat ik m vertelde over mijn storingen, waardoor die nog maanden hebben geduurd.
pi_216224864
Stront

SPOILER
pi_216224872
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik wist niet eens dat ze er lagen en wat niet weet... ;)
Ze hebben wel, nadat ze de gasaansluiting hebben vervanger, stukken tegels op de zandlaag bovenop de gasleiding gekwakt. Zei er wat van maar was geen probleem. We gaan het zien :')

En ik belde de ha, voor de vrouwenkliniek én een psycholoog. Hij belt me straks terug :) maar de assistente zei dat hij me helemaal begreep. Had hem al eerder gesproken over de situatie.
Ik weet niet wat voor kliniek, maar heb ergens begrepen dat medicatie voorgeschreven door overgangsconsulenten vaak niet wordt vergoed en van een gynaecoloog wel.
Niet dat je daar iets aan hebt als je gyn een eikel is, maar dat terzijde
pi_216224876
En echt, 'wij' hebben ook genoeg sjappen rondlopen. Zie ook ervaring van Vanyel. Maar als je issues hebt, dm mij dan gewoon even :)
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:05:53 #217
176471 oh-oh
pi_216224905
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:30 schreef exode het volgende:

[..]
Weet je wat ik zo stom vind? Dat er echt wel kabels lopen in de appartementen complexen, dat er niet gedeeld wordt. Dat weigert mijn werkgever ook hoor overigens. Nu moeten al die aanbieder steeds van alles openmaken en eigen kabels leggen.

Bij de antennes (mobiel dus) is dat een stuk beter geregeld, we hangen gezellig samen in die masten.
Maar KPN heeft ze zelf al gelegd hier, en die wisten al niet waar ze nu lagen :{
( Groucho Marx )
pi_216224919
Beelden vallen best wel mee exode. Had iets heel anders in mn hoofd :D

Kpn hier ook een keer. Verbinding was traaag, monteur geweest, twee uur later ging ie weg en was ik 3 wifi punten rijker. Maar, nog steeds trage poepverbinding. Komt monteur nummer twee en die is maar es in alle buitenkasten gaan kijken. Bleek er een schakel niet omgezet te zijn, ofzo. Sindsdien betere verbinding maar de dure en snellere versie hoef ik niet te nemen want zal nooit boven de 100mbit komen omdat we te ver van het buitenkastje wonen. Of dat ding staat te ver, kan ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 09-01-2025 10:12:19 ]
If they say
pi_216224970
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik weet niet wat voor kliniek, maar heb ergens begrepen dat medicatie voorgeschreven door overgangsconsulenten vaak niet wordt vergoed en van een gynaecoloog wel.
Niet dat je daar iets aan hebt als je gyn een eikel is, maar dat terzijde
Ai, een eikelige gyn :{
Nee, de hst krijg ik van de ha, gratisch.
SPOILER
If they say
pi_216224987
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wat fijn! O+ Is er al nieuws over welke auto-immuunziekte het precies is?

Mijn schoonmoeder heeft ook een maandenlange prednisonkuur gekregen in de zomer. Geen feestje, maar genezing is heel wat waard :Y.
SPOILER
pi_216225028
Sneeuwt het bij jullie trouwens ook zo mooi?

Ik heb een uitziekend kind, lig in de erker bank (waar de verwarming achter zit) met een boek en de sneeuw op de achtergrond O+
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:23:27 #222
176471 oh-oh
pi_216225085
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:39 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
:D Achja, elk nadeel heb zn voordeel ;)

Gaat lekker daar @:oh-oh :P

Echt waar, kijk ik twee dagen niet in de zakelijke mail (had gewoon even geen zin) en heb ik een dagtaak om alles weer recht te breien. Ben het zoo ongelooflijk zat.
Maar is dat niet gewoon je werk?
( Groucho Marx )
pi_216225087
Er is wel iets aan die ziekte te doen @LeSage?
En beterschap voor ziek kind :*
Gelukkig geen sneeuw hier, want sneeuw is alleen leuk als je de deur niet uit hoeft ;)
If they say
pi_216225097
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:23 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Maar is dat niet gewoon je werk?
Jup, helaasch wel. Heb ik geen baas achter mn kont, heb ik de mail wel :')
If they say
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:24:38 #225
176471 oh-oh
pi_216225100
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:18 schreef LeSage het volgende:
Sneeuwt het bij jullie trouwens ook zo mooi?

Ik heb een uitziekend kind, lig in de erker bank (waar de verwarming achter zit) met een boek en de sneeuw op de achtergrond O+
Het sneeuwt hier maar natte sneeuw, echt smerig, je wil niet weten hoe ik vanmorgen die 11 honden door de sneeuw moest schoppen. Cheddar is nog het vervelendst :D
( Groucho Marx )
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:25:23 #226
176471 oh-oh
pi_216225109
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:24 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jup, helaasch wel. Heb ik geen baas achter mn kont, heb ik de mail wel :')
Die moet je dan toch gewoon bijhouden, twee dagen niks doen zit er voor niemand in met een baan toch :D
( Groucho Marx )
pi_216225150
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:25 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Die moet je dan toch gewoon bijhouden, twee dagen niks doen zit er voor niemand in met een baan toch :D
I know :') Maar zo gaat het dus ook als ik op vakantie ben, altijd wel gekut in dat ding. Echt vrij ben ik nooit.
If they say
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:30:15 #228
176471 oh-oh
pi_216225170
Dan moet je voor vervanging zorgen.
Of een andere baan zoeken :D
( Groucho Marx )
pi_216225183
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:30 schreef oh-oh het volgende:
Dan moet je voor vervanging zorgen.
Of een andere baan zoeken :D
Gaat een beetje moeilijk als het mijn eigen zaken zijn :D en vervanging gaat niet. Ik heb gewoon levenslang :')
If they say
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:32:14 #230
176471 oh-oh
pi_216225197
Waar een wil is is een weg hoor.
( Groucho Marx )
pi_216225264
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:32 schreef oh-oh het volgende:
Waar een wil is is een weg hoor.
Neuh, dan zou ik al mijn inloggegevens, inclusief de bank moeten afgeven. Lijkt me niet echt een optie ;)

Maar... niet quoten.
SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door Mushanga71 op 10-01-2025 12:02:20 ]
If they say
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:47:35 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216225368
Het is hier idd prachtig. Gisterenavond wel met zweethandjes met 60 over de snelweg in tunnelvisie door keiharde sneeuw (iedereen reed 60, ik ben geen levensgevaarlijke chauffeur ofzo), en vanochtend was het vooral drab, maar nu zijn het echt dikke vlokken die blijven liggen. Nu een paar cm denk ik. Als het zo doorgaat, stop ik een uurtje of 2 eerder met werken en ga ik sleeën met prul.
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:48:19 #233
176471 oh-oh
pi_216225377
Nou ja het is dus wel echt een keuze, als je echt eruit wil zoekt ie het maar uit met zijn toko's toch?
( Groucho Marx )
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:48:57 #234
176471 oh-oh
pi_216225385
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:47 schreef Tink89 het volgende:
Het is hier idd prachtig. Gisterenavond wel met zweethandjes met 60 over de snelweg in tunnelvisie door keiharde sneeuw (iedereen reed 60, ik ben geen levensgevaarlijke chauffeur ofzo), en vanochtend was het vooral drab, maar nu zijn het echt dikke vlokken die blijven liggen. Nu een paar cm denk ik. Als het zo doorgaat, stop ik een uurtje of 2 eerder met werken en ga ik sleeën met prul.
Hier is het nog steeds slush geen mooi pak sneeuw!
( Groucho Marx )
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:52:58 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216225435
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:48 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja het is dus wel echt een keuze, als je echt eruit wil zoekt ie het maar uit met zijn toko's toch?
Realiseer je je hoe kort door de bocht dit is? Mush zit in een onwijs ingewikkelde situatie, zowel qua wonen als qua zakelijke samenwerking. Als hij haar niet wil of kan uitkopen, kan ze niet zomaar gaan zonder financieel enorm veel verlies te nemen bijv. Ik ben enorm van 'alles is een keuze', maar ik vind je nu wel een tikkie bot.

Ander onderwerp:

Mijn jongste is bijna 4 en heeft het 's nachts koud. Situatie nu:
- In de winter een graad of 15 op zijn kamer, verwarming staat heel klein tikkie opengedraaid.
- Peuterbed.
- Molton en hoeslaken
- Warmie-knuffel die z'n bed voorverwarmt
- Dekbed (synthetische vulling, het moet in de was kunnen)
- Een extra deken erover of eronder, net wat hij wil.
- Onderbroek en hemd, pyjama met lange mouwen en lange pijpen. Meestal flanel of iets van teddy-spul. Sokken.

Nog een extra deken of een dikker dekbed wil hij niet. Hij woelt zich af en toe bloot, maar vaak ook niet. Ik stop hem nu nog eens extra in als ik naar bed ga, maar hij staat regelmatig om 3 uur 's nachts naast mijn bed met 'mama ik wil bij jou weer lekker warm worden'. Hij voelt dan ook echt koud.

Iemand nog tips? Ik zag extra warme dekbedovertrekken, zou dat helpen? Of een isolatiematje onder zijn matras?
pi_216225447
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:48 schreef oh-oh het volgende:
Tis ook mijn inkomen en als ik ermee stop, denk ik niet dat het nog een lang leven heeft. Plus getrouwd in gemeenschap van goederen... Snij ik mezelf in mn vingers en niet zo'n beetje ook.
Ik zie wel waar dit schip strandt ;)
If they say
pi_216225499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:28 schreef oh-oh het volgende:
_O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216225539
Zo is het ook Tink, als er een oplossing zou zijn, had ik dat allang gedaan. Maar het is zo ingewikkeld allemaal. Uitkopen zou kunnen en dan ik het huis, maar dan nog heb ik ook keihard gewerkt voor wat we nu hebben. Al 30+ jaar, das ook niet 1, 2, 3 opgelost natuurlijk.

Scheiden als je niet zakelijk aan elkaar vastzit, is een stuk makkelijker.

Is een winter/zomerdekbed geen optie? Dan zitten de twee delen aan elkaar vast en lijkt het er gewoon één?
If they say
pi_216225570
Tink, in Juul haar kamer is het ook 14 a 15 graden in de winter. Zij heeft een dik synthetisch dekbed van de Ikea en als ze wil een kruik. Maar goed, wij hebben wel 2 warmbloedige kinderen, die zweten zich zelfs in de winter kapot in bed. Het is een 4 seizoenen ding overigens.
  donderdag 9 januari 2025 @ 11:03:50 #240
176471 oh-oh
pi_216225586
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Realiseer je je hoe kort door de bocht dit is? Mush zit in een onwijs ingewikkelde situatie, zowel qua wonen als qua zakelijke samenwerking. Als hij haar niet wil of kan uitkopen, kan ze niet zomaar gaan zonder financieel enorm veel verlies te nemen bijv. Ik ben enorm van 'alles is een keuze', maar ik vind je nu wel een tikkie bot.

Ander onderwerp:

- In de winter een graad of 15 op zijn kamer, verwarming staat heel klein tikkie opengedraaid.
- Peuterbed.
- Molton en hoeslaken
- Onderbroek en hemd, pyjama met lange mouwen en lange pijpen. Meestal flanel of iets van teddy-spul. Sokken.

Nog een extra deken of een dikker dekbed wil hij niet. Hij woelt zich af en toe bloot, maar vaak ook niet. Ik stop hem nu nog eens extra in als ik naar bed ga, maar hij staat regelmatig om 3 uur 's nachts naast mijn bed met 'mama ik wil bij jou weer lekker warm worden'. Hij voelt dan ook echt koud.

Iemand nog tips? Ik zag extra warme dekbedovertrekken, zou dat helpen? Of een isolatiematje onder zijn matras?
Ja, ik weet het, ik zou alleen niet meer afhankelijk van hem willen zijn en daar ALLES voor over hebben, juist in deze situatie, maar goed, zo ben ik dan weer.

Hier rolde van de week een oud hondje onder mijn dekbed uit, ik werd wakker, hij was zo ijskoud dat ik dacht dat ie heel erg dood was.
Dan slaap je ook niet even lekker verder :X
( Groucho Marx )
pi_216225770
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ja, ik weet het, ik zou alleen niet meer afhankelijk van hem willen zijn en daar ALLES voor over hebben, juist in deze situatie, maar goed, zo ben ik dan weer.

Hier rolde van de week een oud hondje onder mijn dekbed uit, ik werd wakker, hij was zo ijskoud dat ik dacht dat ie heel erg dood was.
Dan slaap je ook niet even lekker verder :X
Snap ik, ik wil dat ook, maar het is écht niet zo simpel.

Awww, koud hondje. Elektrische deken een optie?
If they say
  donderdag 9 januari 2025 @ 11:15:44 #242
176471 oh-oh
pi_216225855
Hij ligt overdag te slowcooken op zijn electrische deken op de bank !
( Groucho Marx )
pi_216225903
:D
If they say
pi_216226201
Zou een zwaartedeken een optie kunnen zijn Tink? Mijn dochters hebben er beide 1 en naast de warmte zorgt het ook voor een gevoel van geborgenheid waardoor ze beter slapen in hun eigen bed.
  donderdag 9 januari 2025 @ 11:44:35 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216226321
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:36 schreef Schanu het volgende:
Zou een zwaartedeken een optie kunnen zijn Tink? Mijn dochters hebben er beide 1 en naast de warmte zorgt het ook voor een gevoel van geborgenheid waardoor ze beter slapen in hun eigen bed.
Mijn oudste heeft een zwaartedeken (5 kilo, volwassen maat), kan die weleens een nachtje bij de jongste leggen. Al vind ik mijn eigen zwaartedeken geen warmte toevoegen. Maar het zou kunnen helpen. Txs!
pi_216226361
Misschien een stomme vraag @Tink89, maar is de verwarming een tikje meer opendraaien geen optie? Of kijk je liever naar iets anders ivm kosten daarvan?

Een kruik is misschien inderdaad nog een idee dan; geeft wat meer directe warmte dan een dekbed. Ik heb nu van Betty's een kruik van de action (hebben ze leuke hoesjes omheen van aardbei of avocado) en die blijft echt lang warm, en de hoesjes zijn lekker zacht. Die heb ik nu ook soms in bed liggen. Ze hebben ook een langwerpige versie, heb ik zelf niet, maar mss geeft dat nog wat meer warmte.
pi_216226392
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Mijn oudste heeft een zwaartedeken (5 kilo, volwassen maat), kan die weleens een nachtje bij de jongste leggen. Al vind ik mijn eigen zwaartedeken geen warmte toevoegen. Maar het zou kunnen helpen. Txs!
Ik heb er zelf geen dus dat ze geen warmte toevoegen wist ik niet, sorry. Mijn dochters hebben er genoeg aan inclusief een dekbed, maar zij zijn vrij warmbloedig volgens mij. Ik moet ze 's avonds vaak juist extra instoppen omdat ze half bovenop de deken zijn gaan liggen (terwijl er boven nooit verwarming aanstaat, dus koudddd) :')
pi_216226439
Tink, is een groter dekbed geen optie? Zodat je die aan alle kanten goed kan instoppen zodat hij zich niet bloot woelt?
If they say
pi_216226472
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Misschien een stomme vraag @:Tink89, maar is de verwarming een tikje meer opendraaien geen optie? Of kijk je liever naar iets anders ivm kosten daarvan?

Een kruik is misschien inderdaad nog een idee dan; geeft wat meer directe warmte dan een dekbed. Ik heb nu van Betty's een kruik van de action (hebben ze leuke hoesjes omheen van aardbei of avocado) en die blijft echt lang warm, en de hoesjes zijn lekker zacht. Die heb ik nu ook soms in bed liggen. Ze hebben ook een langwerpige versie, heb ik zelf niet, maar mss geeft dat nog wat meer warmte.
Ik weet niet hoe het bij Tink is, maar onze verwarming is 's nachts helemaal uit. Ik ga geen huis verwarmen als ik slaap. :)
pi_216226503
@Tink89 niet echt tips.
Misschien nog een dekbed eroverheen?
Een verzwaringsdeken (althans die die mijn dochter heeft) geeft geen warmte, die vind ik soms zelfs wat koeler lijken...
Hebben jullie het raam dicht?

Anders eens vragen bij een beddenwinkel of zij nog tips hebben. Wakker worden omdat je het koud hebt is niet lekker en val dan maar weer eens in slaap... brrrr
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:01:32 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216226545
Txs voor al het meedenken! In een opsomminkje:

Hij heeft al een volwassen dekbed in een peuterbed. Hij heeft dekbed genoeg.

Ik ga een kruik kopen, txs voor de tip van die langwerpige!

En onze verwarming gaat op thermostaat en slaat 's nachts dus niet aan. Ik vind 15 graden ook niet idioot koud eigenlijk, op onze eigen kamer is het nog veel kouder. Verder open draaien helpt niet, dan is het enkel 's avonds warmer, maar 's nachts koelt het dan toch af. Het raam is dicht, het rolluik ook en de vloerlange gordijnen ook.

Ik ga een warmere overtrek zoeken (flanel zou kunnen helpen, denk ik?) al had hij net twee nieuwe dekbedovertrekken gekregen van de sint.
pi_216226629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:01 schreef Tink89 het volgende:

En onze verwarming gaat op thermostaat en slaat 's nachts dus niet aan. Ik vind 15 graden ook niet idioot koud eigenlijk, op onze eigen kamer is het nog veel kouder. Verder open draaien helpt niet, dan is het enkel 's avonds warmer, maar 's nachts koelt het dan toch af. Het raam is dicht, het rolluik ook en de vloerlange gordijnen ook.

Ik ga een warmere overtrek zoeken (flanel zou kunnen helpen, denk ik?) al had hij net twee nieuwe dekbedovertrekken gekregen van de sint.
Onze kinderen dragen graag een warme onesie in de winter. Dat kruipt ook niet omhoog bij de buik/rug zoals een normale pyjama.

Daarnaast heeft jongste zoon een overtrek van zipsheets. Hierbij zit het laken vast aan het overtrek. Hij woelt ook veel, maar hierbij blijf je dus sowieso onder het overtrek liggen. Dekbed kan er niet in, maar wel overheen (blijft bij hem wel goed liggen). Ideaal!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:13:15 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216226714
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Onze kinderen dragen graag een warme onesie in de winter. Dat kruipt ook niet omhoog bij de buik/rug zoals een normale pyjama.

Daarnaast heeft jongste zoon een overtrek van zipsheets. Hierbij zit het laken vast aan het overtrek. Hij woelt ook veel, maar hierbij blijf je dus sowieso onder het overtrek liggen. Dekbed kan er niet in, maar wel overheen (blijft bij hem wel goed liggen). Ideaal!
In een onesie of zo'n zipsheet ben ik een beetje bang dat hij niet snel genoeg uit bed/uitgekleed is om te gaan plassen. Hij is vaak last-minute of net te laat.
pi_216226798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]
In een onesie of zo'n zipsheet ben ik een beetje bang dat hij niet snel genoeg uit bed/uitgekleed is om te gaan plassen. Hij is vaak last-minute of net te laat.
Dat is ook lastig ja... maar ik zou het ene risico (veel nachten wakker door kou) wel willen inruilen voor het andere (mogelijk ongelukjes), denk ik.
En onze kinderen hadden 's nachts ook regelmatig ongelukjes, ik weet hoe irritant het is. Er ligt ook nog steeds een beschermmatje bij de jongste (bij de oudste nog nodig gehad tot 11 jaar).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216226984
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:55 schreef exode het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het bij Tink is, maar onze verwarming is 's nachts helemaal uit. Ik ga geen huis verwarmen als ik slaap. :)
Ik snap ook wel dat je dat niet standaard doet, maar als dat de oplossing is voor een kind dat anders elke nacht aan je bed staat omdat koud.. dan zou ik dat persoonlijk dus wel overwegen. Al snap ik dus ook wel dat je eerst andere dingen probeert. Maar weet natuurlijk ook niet hoe dat ingeregeld is, ik kan hier bv ook 's nachts alleen de verwarming op een specifieke kamer aanzetten. Dat je dus niet meteen je hele huis verwarmt, maar alleen die kamer. Als dat niet kan, is dat inderdaad al een heel andere situatie.

Hopelijk helpt de kruik al voldoende Tink! Flanel overtrek is inderdaad ook relatief warm.
pi_216227005
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Die onesies in bed vind ik zo vies :')
Maar alsnog slapen ze daar meestal in omdat ze het zelf zo lekker vinden :D

En hier legt oudste tegenwoordig zijn dekbed andersom en gaat er dan als een slaapzak in liggen met het dekbed bovenop. Dan kan hij er niet onderuit woelen.
pi_216227068
Mush, ik snap dat je super graag uit de situatie wil, maar is het dan niet tijd om daar ook écht werk van te maken?
Jullie zitten samen in de zaak, zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, neem een advocaat in de arm, ga langs de boekhouder.
Voor mij klinkt het nu alsof je jezelf in een houdgreep houdt in deze situatie.

Misschien ben je dat al aan het doen en deel je dat niet, dan nevermind, maar anders hoop ik toch voor jou dat je de keuze voor jezelf durft te gaan maken!
pi_216227136
Is het bed wel goed warm bij het naar bed gaat Tink? Ik merk zelf dat als ik met koude handen en voeten naar bed ga, dat het uren kan duren voordat het warm wordt. Even kort douchen en dan warm het bed in gaan helpt heel goed (zeker als de haren droog blijven), of kort het bed voorverwarmen met een elektrische deken om de ergste kou eraf te halen.

En als hij goed onder de deken ligt maar het dan toch koud krijgt zou ik andere dekens gaan proberen. Of wellicht een tweepersoons deken dubbelgevouwen?

Mijn kinderen liggen onder van die dunne dekbedjes en hebben het dan nog steeds te warm. Kinderen van hun vader…
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:48:32 #259
176471 oh-oh
pi_216227139
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:37 schreef LeSage het volgende:

[..]
Die onesies in bed vind ik zo vies :')
Maar alsnog slapen ze daar meestal in omdat ze het zelf zo lekker vinden :D

En hier legt oudste tegenwoordig zijn dekbed andersom en gaat er dan als een slaapzak in liggen met het dekbed bovenop. Dan kan hij er niet onderuit woelen.
Oh dat is best een slimme van dat dekbed andersom!
( Groucho Marx )
pi_216227292
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat hadden wij met een jumpsuit idd. Heel handig, zeker eentje met voeten er aan. Maar dat was echt lastig in de ochtend. Als hij snel naar de wc moest

Maar ik heb ook een kind dat zichzelf juist bloot wriemelt als het te warm is. Op die leeftijd zorgde een deken teveel voor een koud kind, terwijl als het net iets koeler was, hij er wil onder bleef liggen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 januari 2025 @ 13:16:03 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216227513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ander onderwerp:

- Peuterbed.
- Molton en hoeslaken

Twee slaapzakken aan elkaar ritsen en die om matras en dekbed heendoen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_216227532
@Tink89 Is het wel zo dat hij wakker wordt van kou? Is het niet zo dat hij wakker wordt, eruit gaat en dat niet al te snel doet en dus wanneer jij van hem wakker wordt hij koud is geworden door al even uit bed te zijn geweest? Het klinkt namelijk alsof hij het warm genoeg zou moeten hebben met alles wat hij aan en over zich heen heeft.
pi_216227553
Worst case kan je een convector kachel op electra in de kamer zetten. Die hoor je niet en kan je op temperatuur instellen. Dus dat ie alleen aanslaat onder de 16 graden bijvoorbeeld. Zijn hittebestendig en er zit omvalpreventie op. (die van ons tenminste wel, al hangt ie op en in een kamer waar niet in geslapen wordt)

En is het altijd 's nachts rond 3 uur? Je zou een kruik op accu kunnen overwegen. Die kan je aan zetten wanneer er behoefte aan is, dus bijvoorbeeld om 3 uur.
B heeft er 1 voor zijn voeten, hij kan enorm veel pijn in zijn voeten krijgen 's nachts. Dan zet ie zijn Stoov aan en trekt het weg. Scheelt ons ook slapeloze nachten :D Kan het aantal keren dat ik 's nachts zijn voeten zat te masseren echt niet tellen.

En ook wat Mrs Peel zegt, als ik uit bed ga en even snel naar het toilet voel ik daarna ook aan als een ijsblokje (aldus verloofde). Het kan ook gewoonte zijn geworden.
pi_216227727
Ha belde, heb een verwijs voor de kliniek én er is een nieuwe poh-ggz waar ik over twee weken al terecht kan. Die ik er toen heb uitgeluld, is weg :+
If they say
  donderdag 9 januari 2025 @ 14:09:40 #265
176471 oh-oh
pi_216228126
Ik heb trouwens nog niks van de buren gehoord, en ik durf er amper naar te vragen, ik vind het veel te spannend allemaal...
( Groucho Marx )
pi_216228161
quote:

Absoluut.
Wij hebben zelf 1 flanellen overtrek en als dat erop ligt, is het echt stukken warmer in bed ook met hetzelfde dekbed.

Al zou ik er gewoon een verwarmingsdeken bij mikken. Ik heb ook een soms koukleum kind (dat wisselt ie af met het omgekeerde). Dat zet 's nachts de deken aan als het koud is.
Kan in de was.
  donderdag 9 januari 2025 @ 14:21:53 #267
176471 oh-oh
pi_216228238
Ik gebruik in de winter altijd flanellen overtrekken, en in de zomer juist lekkere koele katoenen!
( Groucho Marx )
pi_216228451
quote:
5s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb trouwens nog niks van de buren gehoord, en ik durf er amper naar te vragen, ik vind het veel te spannend allemaal...
Zeker als je op hun hond past, denk ik dat ze wel een update zouden geven als hun hoofd ernaar staat... Boh -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 9 januari 2025 @ 14:49:21 #269
176471 oh-oh
pi_216228463
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Zeker als je op hun hond past, denk ik dat ze wel een update zouden geven als hun hoofd ernaar staat... Boh -O-.
Ja, echt he -O-
( Groucho Marx )
pi_216228536
Kan me voorstellen dat het stress geeft oh oh, hopelijk snel goed nieuws.
pi_216228578
Spannend voor je buren oh-oh gezien de termijn heeft het kindje wel een goede kans. Is je moeder inmiddels wat minder in verzet?

Hoe is het met alle andere ouders die opgenomen zijn in het ziekenhuis?
  donderdag 9 januari 2025 @ 15:02:54 #272
176471 oh-oh
pi_216228589
:D Ik heb een contactverbod en mijn zusje en broertje mijden ze ook als de pest tot ze morgen die sleutels hebben _O-
( Groucho Marx )
pi_216229044
Nou, zo, zadelpen en zadel vervangen, 120 Euro, ik dacht dat alleen autoreparaties pijn deden maar deze was ook niet leuk.

Ik was ook zo dom om gisteren te zeggen 'we houden deze maand veel over, dat wordt extra sparen'. Gisterenavond kwamen de 2 facturen van de Scouting contributie binnen en ik kreeg nog een rekening van de Fysio die ik vergeten was (ik had er al 7 betaald, ik dacht dat ik bij was....a 55 Euro per keer).

Kortom, ik zeg het NOOIT meer.
pi_216229117
Zoo, lekker dan exode. Fietsonderhoud is ook best prijzig. Moest laatst voor die van zoon ook iets van 130 euro betalen en het kreng zelf kostte geen 300 euro 8)7 Maar, alles voor de veiligheid.
If they say
pi_216229443
Wij brengen de fietsen voor reparatie altijd naar een fietsenmaker in de stad naast ons, daar zijn ze echt zóveel goedkoper dan de fietsenmaker in ons dorp. Ik steun de lokale ondernemer graag, maar die durft wel echt de hoofdprijs te vragen.

En dat een flanellen overtrek zovel warmer is wist ik niet, daar ga ik voor onszelf dan eens naar kijken!

Hier is de tuintafel aan vervanging toe dus probeer vrouwlief over te halen om nu een nieuwe set te kopen. Over een paar maanden schieten die prijzen weer de lucht in. En we storen ons al een jaar aan deze tafel omdat hij weliswaar mooi is maar zelfs het schuren en opnieuw lakken vorig jaar heeft de staat niet heel erg verbetert.
pi_216229453
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 15:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoo, lekker dan exode. Fietsonderhoud is ook best prijzig. Moest laatst voor die van zoon ook iets van 130 euro betalen en het kreng zelf kostte geen 300 euro 8)7 Maar, alles voor de veiligheid.
Het is een electrische fiets waar verloofde op naar haar werk gaat (8 km) en ik ook als ik weer naar kantoor ga. Die is het geld wel waard maar alsnog, au.

We zijn aan het sparen voor een nieuwe zodat we er 2 hebben want nu baal ik omdat ie steeds weg is. We besparen iig een hoop autokosten zo.
pi_216229467
Ik heb de prijzen van de onderdelen opgezocht die matchen exact met wat ik online vind. En maar ¤20 arbeidskosten. Kortom hartstikke netjes.
pi_216229911
Ik kreeg laatst een aanmaning voor de contributie van de sport van J. Maar die had ik echt wél betaald :D

Flanel heb ik nu ook voor de winter op bed. Icm sokken en een electrisch mini dekentje bij de voeten heb ik het dan nét warm genoeg om in te kunnen slapen :')
pi_216230009
Oh ja en morgen komt er een kattentrimmer in huis omdat onze opakat viltplekken heeft waar ik me niet aan ga wagen.

Kost ook wat.

En het zijn kosten die ik wist maar straal was vergeten.
pi_216230021
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:41 schreef exode het volgende:
Oh ja en morgen komt er een kattentrimmer in huis omdat onze opakat viltplekken heeft waar ik me niet aan ga wagen.
Goede reminder dit. Dit weekend moet ik ons lang(er)harig konijn ook weer eens grondig kammen en knippen.
  donderdag 9 januari 2025 @ 17:51:35 #281
37150 livelink
pi_216230125
Mijn zoon slaapt heerlijk onder knuffeldekens. In de zomer onder één of twee dunne en in de winter in hoeveel hij er maar wil. Ik heb gewoon een stapeltje op zijn kamer liggen. Hij kan er naar gelieven toevoegen. Onder een dekbed sliep hij nooit lekker en had hij het ook altijd te koud of te warm, maar nooit goed. Dus toen hij klein was kwamen we erachter dat hij met knuffeldekens wel prima sliep.
Als je ze hebt zou je het eens kunnen proberen @Tink89
pi_216233042
Zoon heeft topo gehaald! *O* *O* Exact 70% gehaald :+. Zo fijn! Anders had hij wéér moeten leren. Zit echt veel te veel tijd in…
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 9 januari 2025 @ 21:05:43 #283
176471 oh-oh
pi_216233190
Top! Topo is maar stom stampen maar dat is wel een nuttige skill.
De buurbaby is nog steeds onderweg hoorde ik net. Ze zijn naar het ziekenhuis in Heerlen moeten verkassen omdat het hier te druk was.
Dekbedtip voor flanellen dekbedden:Hema! En dan jersey hoeslakens erbij van Zeeman.
( Groucho Marx )
pi_216233373
Yay @Phaidra *O*
If they say
pi_216233901
quote:

Mijn kleinste heeft sinds kort een wollen hoeslaken (ledikantmaat, is duur maar je hebt ook wollen onderleggers). In mijn beleving blijft hij nu warmer 's nachts.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216236408
Einde aan wereldberoemd snoepje: Haagsche Hopjes worden niet meer gemaakt
https://www.omroepwest.nl(...)en-niet-meer-gemaakt

Toch he, ik klaagde een tijdje geleden over de neppers ;(
If they say
pi_216236463
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Einde aan wereldberoemd snoepje: Haagsche Hopjes worden niet meer gemaakt
https://www.omroepwest.nl(...)en-niet-meer-gemaakt

Toch he, ik klaagde een tijdje geleden over de neppers ;(
Ik voel je pijn. Ik mis nog steeds mijn Flaming Hot cheese chips. ;(
  vrijdag 10 januari 2025 @ 08:43:00 #288
176471 oh-oh
pi_216236496
De kleine boy is eindelijk geboren, ik moet alle specs nog krijgen maar hij ziet er goed uit en heeft mijn favo jongensnaam gekregen! ( J.acob)
( Groucho Marx )
pi_216236542
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:43 schreef oh-oh het volgende:
De kleine boy is eindelijk geboren, ik moet alle specs nog krijgen maar hij ziet er goed uit en heeft mijn favo jongensnaam gekregen! ( J.acob)
O+ Als dank voor het oppassen?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 08:55:46 #290
176471 oh-oh
pi_216236579
Nee dat hoeft echt niet natuurlijk, we hadden het wel over namen.
( Groucho Marx )
pi_216236692
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:38 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik voel je pijn. Ik mis nog steeds mijn Flaming Hot cheese chips. ;(
Echt he? En dan zonder waarschuwing, hoppa ;(

Yay voor je nieuwe buurbaby oh-oh O+
If they say
pi_216237619
Goed nieuws oh oh!

Ons was even ontgaan dat de apotheken vandaag staken of is het alleen de onze? Stond voor een dichte deur vanochtend. Gelukkig vragen wij altijd op tijd aan dus geen paniek maar ik was wel even verbaasd.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 10:27:20 #293
176471 oh-oh
pi_216237639
Nee dat is al weken in het nieuws, dat is landelijk !
( Groucho Marx )
pi_216237878
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:27 schreef oh-oh het volgende:
Nee dat is al weken in het nieuws, dat is landelijk !
Dat las ik toen, maar die werd geannuleerd. Ik weet nog dat ik toen 1 dag voor de geplande staking bij de apotheek stond en een rij voor me had die vergelijkbaar was met Dance Macabre.

Maar dat ie alsnog doorging is me blijkbaar volledig ontgaan.

Ik lees het nu, ga woensdag wel want maandag en dinsdag zal het wel weer afgeladen zijn.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:34:00 #295
176471 oh-oh
pi_216238578
Oh ik zag het gisteren nog op het journaal! Die van een tijdje terug ging idd niet door.
En ik probeer minder het nieuws te volgen :D
( Groucho Marx )
pi_216238590
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 21:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn kleinste heeft sinds kort een wollen hoeslaken (ledikantmaat, is duur maar je hebt ook wollen onderleggers). In mijn beleving blijft hij nu warmer 's nachts.
Ohh ja wol is een heel goed idee! Had ik zelf nog geeneens aan gedacht. :') Wollen pyjama zou ook goed kunnen helpen.

Ik ben zelf trouwens wel een beetje panisch over warmwaterkruiken een hele nacht in bed, zou dan eerder een elektrische kruik zoeken denk.
pi_216238611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:26 schreef exode het volgende:
Goed nieuws oh oh!

Ons was even ontgaan dat de apotheken vandaag staken of is het alleen de onze? Stond voor een dichte deur vanochtend. Gelukkig vragen wij altijd op tijd aan dus geen paniek maar ik was wel even verbaasd.
Gister ook al.
Spoed kan nog dus sowieso geen paniek ;)
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 12:00:51 #298
5428 crew  miss_sly
pi_216238909
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Gister ook al.
Spoed kan nog dus sowieso geen paniek ;)
Goed om te weten. Het ziekenhuis waar mijn vader gisteren opgenomen is belde mijn zus of ze zijn insuline kon brengen omdat zij die niet hadden en de apotheken staken en ze het dus niet bij de apotheek konden gaan halen. Dat zou toch echt vreemd zijn als het echt niet mogelijk is om te verkrijgen als er geen andere opties zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 januari 2025 @ 12:04:31 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216238958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:34 schreef Bami het volgende:

[..]
Ohh ja wol is een heel goed idee! Had ik zelf nog geeneens aan gedacht. :') Wollen pyjama zou ook goed kunnen helpen.

Ik ben zelf trouwens wel een beetje panisch over warmwaterkruiken een hele nacht in bed, zou dan eerder een elektrische kruik zoeken denk.
Ik gebruik mijn eigen al jaren en jaren. Voor de kinderen niet idioot heet natuurlijk. Ik vind elektrische dekens enzo enger, altijd bang dat ze door een gek defect te heet worden en in brand vliegen of dat m'n kind zich opknoopt in de kabel.

Wollen hoeslakens: kun je die gewoon wassen? Of is dat apart en niet in de droger etc? Want da's geen doen met 1-2 keer per nacht een nat bed.

Update trouwens: met een grote, warme kruik heeft hij doorgeslapen. Vanochtend was de kruik nog aangenaam en hij is er dol op. Nou was dat mijn kruik, dus als het niet meer spekglad is gaan we extra lange kruiken halen bij action of hema. Lijkt me heerlijk als hun hele ligplek lekker warm is en blijft.
pi_216239135
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:55 schreef oh-oh het volgende:
Nee dat hoeft echt niet natuurlijk, we hadden het wel over namen.
Was een grapje :D
pi_216239222
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:34 schreef Bami het volgende:

[..]

Ja, ik doe hem in de winter ook een wollen romper met legging en truitje aan als pyjama :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')