Dan sla je de plank dus echt volledig mis. Ik vraag om tips voor mijzelf, geen tips om de puber te beteugelenquote:
Nouja, de afspraken die er dus nu gemaakt worden zorgen voor strubbelingen, juist omdat er dus nooit afspraken waren. (En een aantal van de dingen die je noemt zou ik graag zien, maar die komen er never nooit niet door, want het maakt vriend allemaal niet zoveel uit. Waar hij het meeste bang voor is dat puber niet meer komt doordat er ineens veel regels zijn) Die kwamen pas toen er wat meer mensen in huis zaten. De puber is inmiddels net 18. Hij heeft wel verantwoordelijkheidsbesef, want als hij de dag erna naar school moet, is hij niet heel laat thuis. Hij zit wel redelijk standaard tot 2 a 3 uur op zijn computer, dus hij krijgt wel echt te weinig slaapquote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:06 schreef Tink89 het volgende: Ik niet, maar dat doet er eigenlijk niet toe. Ik zou het eens hebben over structurele afspraken om dit behapbaarder te maken en mogelijke aanpassingen in je huis. Een vloerkleed, niet boven eten maar beneden, oordoppen, slaapmeditatie, akoestische panelen, white noise (ik kan de app 'balance' aanbevelen voor meditatie en noise), een appje als hij thuis is, zodat je makkelijker kunt gaan slapen, regelen dat hij af en toe bij vrienden slaapt? Edit: rigoureus, maar kun je de tussenwand extra isoleren? Hoe oud is de puber en komt hij dan echt ook doordeweeks om 3 uur pas thuis? Dat vind ik dan best heftig eigenlijk...
Vakantie voorbij: heerlijk! Afzwemmen, nog beter denk ik!quote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:08 schreef Tink89 het volgende:
Waar we wakker liggen, snurken of misschien wel op de bank slapen. Maar ook: waar de vakantie weer voorbij is en prul eindelijk mag afzwemmen vanmiddag!
Ik gebruik tegenwoordig eerst van die gewone oordopjes die je eerst klein rolt en dan in je gehoorgang duwt, en daarna plak ik deze er overheen. Werkt als een tierelier.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 16:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Vakantie voorbij: heerlijk! Afzwemmen, nog beter denk ik!
En ja, ik slaap dus ook wel eens op de bank als vriend echt echt echt te hard snurktMaar dat lost helaas ook niet alles op en het bed slaapt toch wel echt veel lekkerder
Die kan ik nog wel eens proberen. De meeste oordopjes passen links prima, maar rechts i het een hel. Doet gewoon zeer. Ik probeer dus zoveel mogelijk op mijn rechteroor te liggen met een loop in mijn linkeroorquote:Op zaterdag 4 januari 2025 16:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik gebruik tegenwoordig eerst van die gewone oordopjes die je eerst klein rolt en dan in je gehoorgang duwt, en daarna plak ik deze er overheen. Werkt als een tierelier.
https://www.bol.com/nl/nl(...)te/9300000172098012/
Onze slaapkamer is naast de badkamer en ik heb nu de regel ingesteld dat deze na 22 uur niet meer gebruikt mag worden.
Puber houdt van laat en uitgebreid douchen en zelfs als ze zachtjes doet, kan ik er niet van slapen. Niet alleen van de geluiden die ze maakt maar ook van het licht dat brandt. We hebben raampjes in de deuren en daar schijnt het doorheen.
Ik heb een slaapmasker geprobeerd maar dat werkt niet. Als ik wéét dat het licht daar brandt, Piep ik telkens door de spleetjes heen om te kijken of het al uit is.
Nope, dat soort evenementen zijn nog wat te hoog gegrepen voor ons allebei.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 16:58 schreef Vicky het volgende:
@:exode gaan jullie nog naar Disney in concert?
Ik slaap standaard met oordopjes in. @:spring je link brengt me naar de homepage van Bol
Dan moet ik dus bij je man zijnquote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:19 schreef vencodark het volgende:
Ik heb allang besloten geen spullen van mensen meer aan te nemen die ze wegdoen.
Ik heb genoeg.
Als mijn man er nou ook zo over dacht.![]()
Ah jammer. Misschien volgend jaar.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:09 schreef exode het volgende:
[..]
Nope, dat soort evenementen zijn nog wat te hoog gegrepen voor ons allebei.
Je schreef toch echt dat je blij was dat je eigen kinderen daar niet van houden, maar maakt verder niet uit.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 16:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan sla je de plank dus echt volledig mis. Ik vraag om tips voor mijzelf, geen tips om de puber te beteugelenIk zal toch echt de enige niet zijn die wakker ligt zeg maar.
[..]
Nouja, de afspraken die er dus nu gemaakt worden zorgen voor strubbelingen, juist omdat er dus nooit afspraken waren. (En een aantal van de dingen die je noemt zou ik graag zien, maar die komen er never nooit niet door, want het maakt vriend allemaal niet zoveel uit. Waar hij het meeste bang voor is dat puber niet meer komt doordat er ineens veel regels zijn) Die kwamen pas toen er wat meer mensen in huis zaten. De puber is inmiddels net 18. Hij heeft wel verantwoordelijkheidsbesef, want als hij de dag erna naar school moet, is hij niet heel laat thuis. Hij zit wel redelijk standaard tot 2 a 3 uur op zijn computer, dus hij krijgt wel echt te weinig slaapMaarja, als het hem niet zint vertrekt ie richting zijn moeder en dat is het laatste wat we willen gezien de situatie daar.
Ja, omdat ik dan de heisa maal 3 heb en ik waarschijnlijk helemaal niet meer slaapquote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:56 schreef LeSage het volgende:
[..]
Je schreef toch echt dat je blij was dat je eigen kinderen daar niet van houden, maar maakt verder niet uit.
Voor jezelf zou ik inderdaad wat aanpassingen proberen te maken. Kun je in het ergste geval niet wat kamerwisselingen doen?
Oh sorryquote:Op zaterdag 4 januari 2025 16:58 schreef Vicky het volgende:
@:exode gaan jullie nog naar Disney in concert?
Ik slaap standaard met oordopjes in. @:spring je link brengt me naar de homepage van Bol
Ik zag in beide gevallen toch echt die dopjes? Vaag?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:00 schreef -Spring het volgende:
Jezus. Weer. Wat stom. Ik deel toch echt de link.
[ afbeelding ]
Ik kom ook op de homepage als ik erop klikquote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zag in beide gevallen toch echt die dopjes? Vaag?
Yay, gefeliciteerdquote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:20 schreef Tink89 het volgende:
Met vlag en wimpel geslaagd voor A! Nog effe een paar maandjes voor B en dan geven we het op. Als ze C niet wil doen, vind ik het wel gezegend.
Gheghe.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:38 schreef livelink het volgende:
Ter ere van de TT mijn zondagochtend-verhaal.
Ik kom vanochtend nietsvermoedend naar beneden, ligt daar iemand op de bank te slapen. Zoon was gisterenavond naar een feestje en twee vrienden zouden bij ons komen slapen. Ik had boven twee bedden opgemaakt voor de logees, maar 1 bleek dus niet meer in staat te zijn geweest boven te komen. Hij werd natuurlijk wakker toen ik binnenkwam. Ik heb hem een kop koffie gegeven en water met paracetamol en mijn zoon wakker gemaakt.
Mijn zoon is nu eieren met spek voor hem aan het maken.
Hij is hier met de auto naar toe gekomen gisteren en ik heb hem net toch maar gezegd dat hij van mij de eerstkomende uren niet naar huis mag rijden.
Ik heb ze wel thuis horen komen om 03.30, maar heb verder prima geslapen![]()
Een batterij die de ongebruikte energie van de zonnepanelen opslaat zodat die niet tegen betaling terug aan het net geleverd wordt.quote:Op zondag 5 januari 2025 12:10 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben niet zo veel lege flessen of blikken. Wij drinken nauwelijks frisdrank. Meestal staan ze in de vensterbank van de bijkeuken. Omdat het er niet zoveel zijn, kan het daar prima.
Echter… als daar ook nog lege potten chocopasta (en die hebben we wel heel veel, want zoon eet pasta bij het leven) staan dan gaat de hond ermee aan de haal. Dus ik heb buiten een tasje staan voor de glasbak en zo nu en dan neem ik hem mee naar de supermarkt.
Wat is een thuis batterij?
Zoals ik al zei, hier veel flessen en blikjes. Voor 50 cent gaan zij ook niet. Dit gaat om tussen de 2 en 6 euro meestal.quote:Op zondag 5 januari 2025 13:28 schreef amaranta het volgende:
Lekker bezig Kyara Mijn kinderen lopen helaas nog niet misschien naar de supermarkt voor 50 ct.
Of ervoor zorgt dat de onbalans op het net minder wordtquote:Op zondag 5 januari 2025 12:16 schreef -Spring het volgende:
[..]
Een batterij die de ongebruikte energie van de zonnepanelen opslaat zodat die niet tegen betaling terug aan het net geleverd wordt.
Mijn oudste heeft geleerd dat 1 promille na twee uur verdwijntquote:Op zondag 5 januari 2025 13:53 schreef livelink het volgende:
Ouderen over andermans kinderen is altijd lastig. Ik ben echt wel streng geweest en heb de 19-jarige die vannacht te dronken was om naar boven te lopen toch echt verboden om al met de auto naar huis te gaan. Hij deed er niet moeilijk over en was het ook wel met me eens, maar mijn zoon vond het duidelijk ongemakkelijk. Maar goed, ze zijn samen nu op pad en hij heeft zijn sleutels bij mij achtergelaten. Ik verwacht hen over een uurtje of twee wel weer terug en dan mag hij van mij wel rijden, hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe lang het duurt voor je weer nuchter genoeg bent om te kunnen rijden. Ze hebben rond 03.00 voor het laatst alcohol gedronken, dus dan is het zo'n 12 uur later.
Tja, dan zal het dan wel akkoord zijn. Veel meer kan ik dan toch niet doen. Hij maakte verder op mij ook geen dronken indruk meer vanochtend.quote:Op zondag 5 januari 2025 13:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn oudste heeft geleerd dat 1 promille na twee uur verdwijnt(hoop dat ik het goed onthouden heb)
Vroegah hadden we altijd van die dingen aan de radiatoren hangenquote:Op zondag 5 januari 2025 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier nooit alcohol, scheelt toch weer een slok op een borrel![]()
Ik kocht gister bij action 2 hygrometers. En nu is de luchtvochtigheid in de woon en slaapkamer 38/39%. Nou heb ik de laatste tijd wel prikkels boven in mn neus en dat zei ik tegen zoon. En hij beschreef dus precies het gevoel.
Heb net maar een luchtbevochtiger met aromatherapie besteld. Kijken of dat iets doet?
Heb nu de deur op een kier staan maar behalve kou, wordt de lucht daar niet vochtiger van, zeg maar
Verwarming droogt lucht uit, zelfs in ons huis is de vochtigheid onder de 40%. Die dingen die Troel zegt zijn dan ideaal.quote:Op zondag 5 januari 2025 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier nooit alcohol, scheelt toch weer een slok op een borrel![]()
Ik kocht gister bij action 2 hygrometers. En nu is de luchtvochtigheid in de woon en slaapkamer 38/39%. Nou heb ik de laatste tijd wel prikkels boven in mn neus en dat zei ik tegen zoon. En hij beschreef dus precies het gevoel.
Heb net maar een luchtbevochtiger met aromatherapie besteld. Kijken of dat iets doet?
Heb nu de deur op een kier staan maar behalve kou, wordt de lucht daar niet vochtiger van, zeg maar
Jaa, wij ook. Had ze vroeger ook op de flat dus daar keek ik voor. Zijn best wel prijzig nu. En ik heb er niks aan in de slaapkamer, geen verwarmingquote:Op zondag 5 januari 2025 14:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Vroegah hadden we altijd van die dingen aan de radiatoren hangen
Nee, deur open helpt niet, kwam ik net achterquote:Op zondag 5 januari 2025 14:28 schreef exode het volgende:
[..]
Verwarming droogt lucht uit, zelfs in ons huis is de vochtigheid onder de 40%. Die dingen die Troel zegt zijn dan ideaal.
Ventileren droogt ook, dus die deur open helpt niet.
Je kan eventueel ook was drogen in je slaapkamer, dan stijgt het heel snel
Ja die hebben wij ook hangen (alleen niet genoeg om de luchtvochtigheid op te krikken, 33% nu), straks met de vloerverwarming lukt dat niet meer of moet je dan een plasje water op de grond gooienquote:Op zondag 5 januari 2025 14:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Vroegah hadden we altijd van die dingen aan de radiatoren hangen
Het lijkt wel te helpen. Het voelde ook minder droog met ademen.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Raam s'nachts open heeft hier geen nut qua frisse lucht. Lamellen en de gordijnen zijn dicht (die komen tot de vloer) dus het enige wat er dan doorheen komt, is geluid. En zelfs met oordoppen in, hoor ik de buurhonden![]()
Maar de diffuser helpt dus wel @:Phaidra?
Tip voor plastic bakken, action. Is cheaper dan ikeejaa
We krijgen pvc, maar dan moet ik de vloerenman vragen om de hele vloer te lakken, als ik er water op wil gooienquote:Op zondag 5 januari 2025 16:27 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna ik bestelde er één voor een oppervlakte van 40m2 én hij heeft 2 standen. Ik ga kijken of het werkt.
Plasje water op de grond kan, maar niet bij laminaat. Gaat het van bobbelen![]()
Wow, luchtvochtigheid gestegen naar 42%.
Ik vind zelf IKEA veel prettiger dan die van de Action. Blijven langer goedquote:Op zondag 5 januari 2025 15:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Raam s'nachts open heeft hier geen nut qua frisse lucht. Lamellen en de gordijnen zijn dicht (die komen tot de vloer) dus het enige wat er dan doorheen komt, is geluid. En zelfs met oordoppen in, hoor ik de buurhonden![]()
Maar de diffuser helpt dus wel @:Phaidra?
Tip voor plastic bakken, action. Is cheaper dan ikeejaa
Thanks, we gaan het zien. Krijg um dinsdag binnenquote:Op zondag 5 januari 2025 17:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het lijkt wel te helpen. Het voelde ook minder droog met ademen.
Pannetje water lijkt me verstandiger iddquote:Op zondag 5 januari 2025 17:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
We krijgen pvc, maar dan moet ik de vloerenman vragen om de hele vloer te lakken, als ik er water op wil gooien.
Ga ik maar niet doen op de nieuwe vloer dan. Ik zet wel een pannetje water op
Hebben wij pas sinds kort, maar wat een genotquote:Op zondag 5 januari 2025 19:13 schreef Vicky het volgende:
Hier staan eigenlijk bijna altijd de ramen op de winterstand.
Ik kan niet slapen met ramen dicht.
Waarom in de zomer pas? En heb je dan nergens water op je vloer ofzo?quote:Op zondag 5 januari 2025 19:56 schreef Mushanga71 het volgende:
S'ochtens staan de ramen boven een paar uur open
Maar ik had daarstraks de tuindeur op een kier open en na een uur weer dicht want koud, maar dat hielp dus niks.
Nu, na het koken staat de meter op 48%. Neus/keelkriebels zijn wel weg.
Ik heb ook kiepramen en die kan ik ook op een kiertje open laten. Misschien is dat wat?
Heb er nooit zo opgelet hoor, het is dat ik sinds gister die hygrometers in huis heb én dat zoon dus ook last van zn neus heeft. En toen telde ik 1+1![]()
Maar slapen met ramen open![]()
Dochter had op dr studentenkamer ook zo'n luchtreiniger geplaatst exode, en die filters werden best vies. Kan je nagaan wat je eigenlijk allemaal aan shizzle binnenademt.
Wilde ik net gaan douchen, water koud. Moest de ketel weer worden bijgevuld![]()
Er lekt een radiator in de woonkamer. Zou dan eigenlijk moeten denken dat dat de luchtvochtigheid wel regelt. Nope.
In de zomer maar laten vervangen, wil een zwarte radiator
Vertell hoe werkt dat?quote:Op zondag 5 januari 2025 20:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hebben wij pas sinds kort, maar wat een genotNiet meer vrieskoud om frisse lucht te scoren.
Omdat ik dan de verwarming niet nodig hebquote:Op zondag 5 januari 2025 20:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom in de zomer pas? En heb je dan nergens water op je vloer ofzo?
En team slapen met het raam dicht in de winter, maar wel elke ochtend goed luchten. We hebben rondom rolluiken, dus open laten heeft weinig zin. Maar ook geen verwarming aan ofzo op de slaapkamer, het is er meestal 16-17 graden.
Wij hebben sinds kort kunststof kozijnen, klap-kiep. Als je het raam openklapt, kun je in het kozijn een pinnetje omzetten om niet met de standaard kiep te openen maar echt op een kiertje, net genoeg om te luchten.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
Vertell hoe werkt dat?
Wij hebben ramen van 2021
Ik vind naar voren trekken een beetje raar geformuleerd. Wat je doet is dat stukje zachtjes van het kozijn weg bewegen. Niet naar je toe dus maar naar links of rechts, afhankelijk van je draaikant.quote:Als het draaikiepraam in uw woning wel een zomer- en winterstand heeft, herkent u deze aan het langwerpige metalen mechanisme bovenin het kozijn (de zogeheten energiespaarschaar) met een U-vormige pal onderaan. Deze zit doorgaans aan de binnenkant van het raam, aan de kant van de handgreep.
huis warmer
Lees ook: Zo houdt u uw huis warmer tijdens kou en vorst
Hoe stelt u de winterstand in?
Als u het raam op de winterstand zet, gaat hij maar een klein stukje open, zo’n 2 à 4 centimeter. U laat wel frisse lucht binnen, voor de nodige ventilatie, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat het niet te veel tocht in huis. Hoe doet u dit? Eerst zet u het raam volledig open, dan trekt u de energiespaarschaar naar voren. U zorgt ervoor dat de U-vormige pal onderin met de punten naar boven wijst. En dan duwt u het mechanisme weer terug op zijn plaats.
Hoe stelt u de zomerstand in?
Voor het instellen van de zomerstand voert u dezelfde handelingen omgekeerd uit. Maar ditmaal duwt u de punten van de U-vormige pal naar beneden. De U wordt in dit geval dus een kleine letter N.
Die stand is ook handig jaquote:Op zondag 5 januari 2025 22:25 schreef exode het volgende:
B heeft zijn raam wel eens in een laat maar waaien stand gezet, telt dat ook? Raam zat nog maar aan 1 punt vast. Gelukkig via een Youtube filmpje zelf op kunnen lossen.
De radiator lekt maar het bakje blijft droog? Ik zou hiermee uitkijken hoor!quote:Op zondag 5 januari 2025 20:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Omdat ik dan de verwarming niet nodig hebIk kwam er dus achter dat ie lekt, door een plas water eronder. Staat nu een bakje onder maar das dus steeds droog. Geen idee hoeveel water er in een cv gaat, maar het streepje van het metertje moet op 2. De ketel gaf 0,5 aan en dan kapt ie ermee.
Ik kan niet eens slapen met de verwarming aan, ik mis er helemaal niks aan dat die het ook niet doetTis daar 18C.
Hygrometer geeft daar trouwens 58% aan. Heb net gedoucht en zoon staat er nu onder. Zal daar wel mee te maken hebben, denk ik. Zal morgen es opletten. Moet ik voor boven straks een ontvochtiger hebben
Bestel nieuwe, ruim ze op en dan vind je vast die oude weer terug.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben trouwens een hele batch van die blokjes kwijt![]()
Besteld, opgeruimd en nooit meer teruggevonden.
Maar die van Rituals zijn wel echt heel fijn! En navulbaar met gratisch stokjes enzo. Hier Ayurveda grootverbruikerquote:Op maandag 6 januari 2025 09:54 schreef vencodark het volgende:
Gebruiken jullie weleens van die geurstokjes in zo’n fles?
Ik vind Rituals te duur en zoek dus iets lekkers wat niet gelijk chemisch en naar toilet ruikt maar waar ik dus niet de hoofdprijs voor betaal.
Ja, navulbaar is een mooie.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar die van Rituals zijn wel echt heel fijn! En navulbaar met gratisch stokjes enzo. Hier Ayurveda grootverbruiker
Kauw had dus hongerquote:Op maandag 6 januari 2025 11:52 schreef Hupje het volgende:
Ik ben van mijn dubbele set kliko's afKennelijk was vandaag dé ophaaldag. Ik heb dat dus echt nergens gelezen. Maar toen ik vanochtend vertrok stonden er overal alle soorten containers, dus heb de mijne er maar bij gezet
![]()
Ik heb ook mijn vogel pindakaas maar weggehaald. Ik dacht lekker naïef dat de vogeltjes honger hadden de afgelopen week. Maar er bleek een kauw uitgebreid te lunchen uit de potBeetje jammer.
Ik kon de afgelopen 2 potten uit de tuin vissen omdat de eksters ermee aan de haal waren gegaan.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:52 schreef Hupje het volgende:
Ik ben van mijn dubbele set kliko's afKennelijk was vandaag dé ophaaldag. Ik heb dat dus echt nergens gelezen. Maar toen ik vanochtend vertrok stonden er overal alle soorten containers, dus heb de mijne er maar bij gezet
![]()
Ik heb ook mijn vogel pindakaas maar weggehaald. Ik dacht lekker naïef dat de vogeltjes honger hadden de afgelopen week. Maar er bleek een kauw uitgebreid te lunchen uit de potBeetje jammer.
Wij hebben vrienden waar er iets van 6kg vogelvoer per maand in de voedersilo gaat. Altijd heel druk daar in de tuin met mezen e.d.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:18 schreef Schanu het volgende:
Team amberblokjes![]()
En voor wie de vogeltjes geen eten geeft, mijn buren voeren genoeg om de gehele vogelpopulatie de winter te laten doorkomen. Dus moet goedkomen
Dit klinkt wel heerlijk, zeker omdat het zo makkelijk gingquote:Op maandag 6 januari 2025 13:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik las kilo’s…
Good for you dat je zoveel bent afgevallen
Ja hoop het. Het stucwerk is nu ondertussen wel droog.quote:Op maandag 6 januari 2025 13:48 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Schanu, klopt, al voelt het bakje niet glad meer dus ik vermoed dat het water er wel in lekt maar meteen verdampt.
Oeh, das idd wel een dingetje met je vloer toen. Ik heb gelukkig heel lelijke tegels die (helaas) goed tegen water kunnen![]()
En die amberblokjes, werkt dat echt? Ik heb die rituals geurstokjes maar die ruik ik amper en mijn neus is superscherp. Dus dat vind ik best zonde van het geld.
De hygrometers geven nu rond de 50% aan...![]()
Balen dat de stort vandaag dicht was @:Nijna Mag je morgen weer![]()
Er is steeds meer gesloten op de maandag, vanwege personeelstekorten.
Hier wordt elke week het grofvuil opgehaald. Heb nog nooit naar de stort hoeven gaan![]()
De laatste loodjes dus Hillie? Rot dat het niet goed liep met de loodgieter en het drogen van het stucwerk. Als jullie eenmaal daar wonen, is dat wel snel weer vergeten
Edit: ik kreeg het jaaroverzicht van postnl en ik sta op nummer 71 van de 4768 adressen in de buurt die de app ook gebruiken. Ik bestel dus best niet zo heel veel![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar kan niet wachten tot volgende week (m’n keuken is zo mooi geworden al zeg ik het zelf)
Dan kunnen we kijken naar verdere inrichting, grotere eettafel en zo en planten in ons nisje.
Hier met 40 pakketten op nummer 116 van de 4066. Maar goed. Lang niet alles komt met PostNL![]()
Lijkt mij ook wel fantastischquote:Op maandag 6 januari 2025 13:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit klinkt wel heerlijk, zeker omdat het zo makkelijk ging
Krijgt ze al korting als vaste klant?quote:Op maandag 6 januari 2025 14:40 schreef amaranta het volgende:
Hoe is het met papa @:LeSage?
Mijn moeder is ook weer aan het “logeren”. Ik ben de tel kwijt, maar inmiddels de 9de of 10de keer ofzo sinds augustus.
De verpleging zei… Mevrouw… alweer?? (Liefkozend wel hoor).
Premium behandeling wel uiteraard.quote:Op maandag 6 januari 2025 14:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Krijgt ze al korting als vaste klant?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat was een leuk gesprek en er kwamen al wat dingen uit waar wij van dachten 'dat is ook leuk!'
Maar zoals altijd is wat wij mooi en leuk vinden, best duurMaar goed, een keuken is natuurlijk ook aardig prijzig.
In de spoiler verbouwgekletsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Lamadorpquote:Op maandag 6 januari 2025 16:25 schreef Hupje het volgende:
@:exode Welke Lego Minecraft sets heb je (dadelijk) te koop?
Mijn vader heeft ook lang gependeld tussen huis en ziekenhuis (maar wel met een verblijf van meerdere weken/maanden). Op verschillende afdelingen geweest en na verloop van tijd ken je iedereen. Ik vond het best gezelligquote:Op maandag 6 januari 2025 14:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Premium behandeling wel uiteraard.
quote:Op maandag 6 januari 2025 14:40 schreef amaranta het volgende:
Mijn moeder is ook weer aan het “logeren”. Ik ben de tel kwijt, maar inmiddels de 9de of 10de keer ofzo sinds augustus.
Ik ben wel benieuwd naar de mario collectie als je zover bent.quote:Op maandag 6 januari 2025 16:15 schreef exode het volgende:
Oh en vanochtend ook een rondje stort gedaan. Auto zat bomvol vooral met karton. De volgende lading staat al klaar, even kijken of dat komende week nog lukt.
B is druk bezig met dingen uitzoeken en daarna mag ik het op Marktplaats zetten voor hem. Zijn gehele Lego Minecraft verzameling gaat weg net zoals zijn Lego Mario. Ruimt wel lekker op zo zeg.
Zelf er ook weer wat dingen opgezet, ben benieuwd of het snel verkoopt.
Liefquote:Op maandag 6 januari 2025 14:40 schreef amaranta het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte voor je moeder ookkunnen ze buren worden?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Ze is altijd al dwars geweest maar ze heeft mijn vader nu zo ver dat ze hem aan mijn zusje laat appen dat we haar bedrogen hebben etc. Echt heel rot, aangezien mijn zusje altijd heilig was bij mijn vader.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:00 schreef FlyingFish het volgende:
Wat sneu voor je moeder dat ze zo haar hakken in het zand zet. Hopelijk accepteert ze de nieuwe omgeving wel snel als ze er eenmaal woont. Ik verwacht bij mijn ouders ook zoiets als het voor (een van) hen noodzakelijk zou worden.
Eerder hebben er al ouders aan de bel getrokken, daar werd toen wel iets mee gedaan (minder spelletje en meer dansen) maar de chaos blijft hetzelfde en het ene probleem wisselt zich af met het andere. Ik ga als ze er echt voor kiezen ervan af te willen (ze willen eerst de proefles turnen afwachten) wel feedback geven aan de studio. Hopelijk doen ze daar dan ook weer wat mee, voor de leden maar ook voor die dames die les geven want die doen het echt vanuit een goed hart en het zou zo sneu zijn als die het zich persoonlijk gaan aantrekken.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:57 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je ze er al over gesproken Schanu? Grote kans dat ze zich er niet eens van bewust zijn dat het voor de andere kinderen niet leuk is. Wat ze vervolgens met die info doen is aan hen, maar ik vind het als vrijwilliger altijd waardevol als mensen de echte reden vertelden waarom ze stopten, zodat je dat eventueel kon verbeteren voor de rest.
Oh dat is netjes met de accu, mijn vorige auto verslond ze op een gegeven moment of ze zetten er steeds een baggeraccu in, geen idee.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:52 schreef vencodark het volgende:
@:Nijna
Het was zeker de accu. Die is gelijk vervangen, die kwam uit 2015 dus dat was netjes.![]()
Er bleek ook een lampje kapot van mijn dimlicht dus al met al ¤200 kwijt.![]()
Jaarlijkse keuring is in juni…
Hahaha dan kan je van de opbrengst weer buiten de deur etenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat is het toppunt van kookluiheid? Lunch en avondeten buiten de deur![]()
Denk dat ik mijn keuken maar te koop zet.
Jah!quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:39 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hahaha dan kan je van de opbrengst weer buiten de deur eten.
Beetje laat, maar DANK JEquote:Op zondag 5 januari 2025 21:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben sinds kort kunststof kozijnen, klap-kiep. Als je het raam openklapt, kun je in het kozijn een pinnetje omzetten om niet met de standaard kiep te openen maar echt op een kiertje, net genoeg om te luchten.
[..]
Ik vind naar voren trekken een beetje raar geformuleerd. Wat je doet is dat stukje zachtjes van het kozijn weg bewegen. Niet naar je toe dus maar naar links of rechts, afhankelijk van je draaikant.
quote:Op woensdag 8 januari 2025 17:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Beetje laat, maar DANK JE. Wij blijken dus ook zo'n stand te hebben, nooit geweten en is ons niet gezegd bij plaatsing. Frisse lucht zonder harde tocht
.
Ik las laatst wel dat als je later alsnog glasvezel zou willen, je dan vaak zelf voor de kosten van aanleg zou moeten betalen. Terwijl het nu gratis kan (los van overlast…). Hoef je nog geen glasvezel af te nemen, maar dan ligt het er wel vast. Just for your informationquote:Op woensdag 8 januari 2025 19:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik wist het wel, maar niet dat het een winterstand was, gebruik het alleen nooit![]()
Mijn diffuser is binnen en staat nu jasmijngeur uit te blazen.
Stond er net een man voor de deur, van Open Dutch Fiber. Hij wilde een afspraak maken om een glasvezelkabel door mn tuin te schieten. Jaa, en dan weer mn tuin open?! Dacht het niet he. Nee, wordt er onderdoor geschoten. Jahahaha, nee
Dat zei die vent ookquote:Op woensdag 8 januari 2025 19:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik las laatst wel dat als je later alsnog glasvezel zou willen, je dan vaak zelf voor de kosten van aanleg zou moeten betalen. Terwijl het nu gratis kan (los van overlast…). Hoef je nog geen glasvezel af te nemen, maar dan ligt het er wel vast. Just for your information.
Het grote minpunt is wel dat er drie aanbieders zijn die ieder eigen kabels willen gaan leggen. Bij ons heeft Odido alles gelegd, maar kpn gebruikt een eigen kabel bijvoorbeeld, dus daarvoor gaat de stoep dan ook wéér open.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik las laatst wel dat als je later alsnog glasvezel zou willen, je dan vaak zelf voor de kosten van aanleg zou moeten betalen. Terwijl het nu gratis kan (los van overlast…). Hoef je nog geen glasvezel af te nemen, maar dan ligt het er wel vast. Just for your information.
Het komt uiteindelijk wel weer goed en voor haar is het op dit moment erger dan voor jou waarschijnlijk. Ik stond machteloos aan de kant toen mijn dochter haar eindexamen verprutste en haar wereld even instortte toen ze gezakt was. Maar zelfs dat bleek achteraf maar een klein rimpeltje in haar leven en iets waar ze veel van geleerd heeft zelfs. Dus laat het los...., het komt wel weer goed.quote:Op woensdag 8 januari 2025 20:56 schreef Nijna het volgende:
Waaaaaaaaaaaah pubers![]()
Jongste heeft morgen toets (stond in de vakantie al in som, maar ik mocht me er niet mee bemoeien) dus toen ze maandag mopperde dat ze donderdag een toets heeft dacht ik... nou aan het leren dan.
Ze snapt wederom geen moer van het hoofdstuk (waren ze voor de vakantie al mee bezig) en nu vanavond op de valreep moet ze geholpen worden en ze begrijpt er echt niks van.
Dus ze had man gevraagd om te helpen, maar die bleek een vergadering te hebben en die was om half 8 thuis, nu zit kind te mokken want ze wil op tijd naar bed.
Iemand nog een rol behang over?
Als ik haar help herinneren om iets aan school te gaan doen, dan word ik afgesnauwd dat ik me er niet mee moet bemoeien.
Maar als ik me er niet mee bemoei dan krijg ik gesnauw omdat ik haar niet heb helpen herinneren...![]()
En tegelijkertijd voelt het zo machteloos, ze verzuipt. En ik sta op de kant te kijken en kan niks omdat ze niks wil horen van wat ik zeg. Ik vind het maar ingewikkeld dat moederschap.
Dito hier, alleen heeft ie een vriend gebeld en nu snapt ie dit wiskunde item. Dus als je een rol behang vindt, geef mij dan maar een stukkiequote:Op woensdag 8 januari 2025 20:56 schreef Nijna het volgende:
Jongste heeft morgen toets (stond in de vakantie al in som, maar ik mocht me er niet mee bemoeien) dus toen ze maandag mopperde dat ze donderdag een toets heeft dacht ik... nou aan het leren dan.
Ze snapt wederom geen moer van het hoofdstuk (waren ze voor de vakantie al mee bezig) en nu vanavond op de valreep moet ze geholpen worden en ze begrijpt er echt niks van.
Dus ze had man gevraagd om te helpen, maar die bleek een vergadering te hebben en die was om half 8 thuis, nu zit kind te mokken want ze wil op tijd naar bed.
Als ik haar help herinneren om iets aan school te gaan doen, dan word ik afgesnauwd dat ik me er niet mee moet bemoeien.
Maar als ik me er niet mee bemoei dan krijg ik gesnauw omdat ik haar niet heb helpen herinneren...![]()
En tegelijkertijd voelt het zo machteloos, ze verzuipt. En ik sta op de kant te kijken en kan niks omdat ze niks wil horen van wat ik zeg. Ik vind het maar ingewikkeld dat moederschap.
Ai, dat is wel erg vroeg.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:28 schreef oh-oh het volgende:
Zoooo spannend, ik moest ineens de hond van de buren ophalen want hun op 1 maart verwachte baby is al onderweg...
Yay, en dat slaat natuurlijk over op de hondjesquote:Op woensdag 8 januari 2025 21:33 schreef oh-oh het volgende:
Jup. Ik had er nogal een helse dag opzitten en nu ben ik helemaal gespannen....
Hopelijk houden ze het met weeënremmers nog wel een tijdje tegen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:33 schreef oh-oh het volgende:
Jup. Ik had er nogal een helse dag opzitten en nu ben ik helemaal gespannen....
Nope hij was echt op komst van wat ik er net snel van begreep.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Hopelijk houden ze het met weeënremmers nog wel een tijdje tegen.
Nee joh, dat is allemaal verkooppraat. En echt niet dat er ook maar iemand door mijn voortuin een gestuurde boring (schieten dus) doet. Altijd graven als het wel moet ooit.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het gebeurt blijkbaar wel. Ik las het in een krantenartikel. Hoe en wat precies weet ik niet meer hoor, maar helemaal onzin zal het niet zijn dan, denk ik.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:54 schreef exode het volgende:
[..]
Nee joh, dat is allemaal verkooppraat. En echt niet dat er ook maar iemand door mijn voortuin een gestuurde boring (schieten dus) doet. Altijd graven als het wel moet ooit.
Oei, dat is niet de bedoeling! Hopelijk lukt het om de bevalling nog even te remmen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:28 schreef oh-oh het volgende:
Zoooo spannend, ik moest ineens de hond van de buren ophalen want hun op 1 maart verwachte baby is al onderweg...
Heel herkenbaar. Hier had de oudste voor de vakantie ergens een opdracht voor een werkstuk meegekregen om te maken samen met een klasgenoot. Deze moet uiterlijk eind deze week worden ingeleverd.quote:Op woensdag 8 januari 2025 20:56 schreef Nijna het volgende:
Waarom niet?quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:54 schreef exode het volgende:
[..]
Nee joh, dat is allemaal verkooppraat. En echt niet dat er ook maar iemand door mijn voortuin een gestuurde boring (schieten dus) doet. Altijd graven als het wel moet ooit.
Och dat is wel erg vroeg... hopelijk gaat het allemaal goed en heb jij vandaag een rustigere dag dan gisterenquote:Op woensdag 8 januari 2025 21:28 schreef oh-oh het volgende:
Wat rot is dat toch hè. Ik heb dat tegenwoordig ook, als ik wakker wordt rond die tijd (gelukkig niet zo vaak). Kind een nachtmerrie, die slaapt na 5 min weer maar ik lig een paar uur wakker. In de nacht lijkt alles erger en blijf je maar malenquote:Op donderdag 9 januari 2025 07:49 schreef Nijna het volgende:
[..]
Och dat is wel erg vroeg... hopelijk gaat het allemaal goed en heb jij vandaag een rustigere dag dan gisteren
Kind heeft lekker geslapen, ik heb de halve nacht wakker gelegen, niet persé van haar. Ik heb deze week 1 nacht doorgeslapen tot nu toe. Verder is het tussen 2 en half 4 dat ik wakker wordt en dan niet meer in slaap val.
Weet iemand waar de uitknop van je hoofd zit?
Omdat ze dat 'blind' doen, dus ze hebben geen idee wat er in je voortuin ligt. Ik zie dagelijks wat dat op de lange termijn kan doen met je tuin, riool, gasleiding etc etc etc.quote:Op donderdag 9 januari 2025 04:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom niet?
Hier moesten ze graven en ik kan zeggen dat dat niet per se een pleziertje was voor de tuin.
De problemen komen later....sorry, ik wil niemand bang maken maar bij het schieten raken ze vrij vaak iets. Of vol door de riolering en daar kom je jaren later achter als de stront letterlijk je tuin laat verzakken of ze schampen je gasleiding. Dat is ook een leuke om na jaren problemen te veroorzaken.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:09 schreef Hupje het volgende:
Bij ons is de glasvezel wel ooit geschoten, volgens mij. Geen problemen mee gehad. Wij hebben wel dat de leidingen en kabels in onze tuin niet altijd liggen waar ze op de tekeningen staan.
Ik heb veel foto's voor de liefhebbersquote:Op donderdag 9 januari 2025 08:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Ze kunnen bij mij niet eens schieten bedenk ik me net exode, want de kapotte twee lagen tuintegels zijn bij de voorkant in mn grond gejopt als opvulling.
Maar idd, op het moment zelf zal het meestal wel goed gaan, maar als ze dan het riool geraakt hebben...
Whehehe, het zal ook nietquote:Op donderdag 9 januari 2025 08:52 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb veel foto's voor de liefhebbers![]()
Hier in de straat hebben ze trouwens 2 keer de waterleiding en 1 keer de gasleiding geraakt.
Wat fijn!quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:18 schreef LeSage het volgende:
Vandaag komt papa misschien naar huis![]()
Inclusief prednison voor een lange tijd, maar dat gaat hem hopelijk gewoon weer beter maken!
Oei! Dat laatste klinkt niet fijnquote:Op donderdag 9 januari 2025 08:48 schreef exode het volgende:
Wij hebben dus geen glasvezel, het is hier door de hele straat aangelegd.
Ik was zo'n type die 100 vragen stelde en toen besloot dat deze mannen echt niet in mijn voortuin gingen schieten.
'Mevrouw uw riolering ligt daar echt niet'
'Nou mijnheer, die is 2 jaar geleden daar ingegraven dus die ligt daar wel degelijk'
'Uw gasleiding ligt niet door de brandgang (brandgang!)'
'uhm jawel'
Als ik ooit overstap (wat sowieso niet gebeurt zolang ik werk waar ik werk) maak ik me er niet druk om. De concurrentie is moordend, de kabel graven kost ze minder dan ik als nieuwe abonnee per jaar oplever.![]()
En nu ga ik naar de fietsenmaker want de zadelpen is gisteren afgebrokenTerwijl ik erop zat ja.
Weet je wat ik zo stom vind? Dat er echt wel kabels lopen in de appartementen complexen, dat er niet gedeeld wordt. Dat weigert mijn werkgever ook hoor overigens. Nu moeten al die aanbieder steeds van alles openmaken en eigen kabels leggen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik had toch verteld dat ik twee keer voor niks had zitten wachten op die KNP mensen die met de kabel van de bovenburen via mijn balkon naar binnen moesten?
Maar dat ze de kabel niet konden vinden?
Die hebben beneden nog een keer de hele stoep open gegraven en ze hebben een keer een week in de weg gestaan met een hoogwerker, laatst waren ze er weer met een hoogwerker maar ze hebben nog steeds die kabel niet binnen
quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:29 schreef exode het volgende:
Wel beenspier oefeningen gedaan meteen, staand gefietst naar huis en net naar de fietsenmaker. Daar kunnen geen squats tegen op.
Hier hadden ze de hele rimram op ipad erbij toen besloten werd dat schieten geen optie was wegens leidingen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:40 schreef exode het volgende:
[..]
Omdat ze dat 'blind' doen, dus ze hebben geen idee wat er in je voortuin ligt. Ik zie dagelijks wat dat op de lange termijn kan doen met je tuin, riool, gasleiding etc etc etc.
Graven is op het moment klote maar op de lange termijn echt wel een groot voordeel. Als ze dan iets raken, zijn ze letterlijk blind.
Ik zou geloof ik blij zijn dat zíj́ die tegels eruit hakten. Scheelt mij weer werk of regelen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Succes voor oudste zoon @:Phaidra Ik duim mee![]()
Tis idd een kutopdracht, alsof je daar later ook maar iets aan hebt![]()
Kpn was wél netjes met mn tuin openhalen. Er zat alleen nog een laag tuintegels onder de bovenste laag dus hebben ze de glasvezel op de tweede laag gelegd.
En toen kwam lianderen bleek er onder de tweede laag tuintegels, een derde laag tuintegels te liggen
En die hebben de twee lagen tuintegels eruit gehakt
en vervolgens zat ik een week of twee met een zandbak voor de deur omdat zij sneller werkten dan de tuintegelrechtlegger de tuintegels er weer in kon joppen.
Dus. Mijn tuin wordt niet meer opengegooid.
Volgaarnequote:Op donderdag 9 januari 2025 08:52 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb veel foto's voor de liefhebbers![]()
Hier in de straat hebben ze trouwens 2 keer de waterleiding en 1 keer de gasleiding geraakt.
Ik wist niet eens dat ze er lagen en wat niet weet...quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou geloof ik blij zijn dat zíj́ die tegels eruit hakten. Scheelt mij weer werk of regelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet wat voor kliniek, maar heb ergens begrepen dat medicatie voorgeschreven door overgangsconsulenten vaak niet wordt vergoed en van een gynaecoloog wel.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat ze er lagen en wat niet weet...![]()
Ze hebben wel, nadat ze de gasaansluiting hebben vervanger, stukken tegels op de zandlaag bovenop de gasleiding gekwakt. Zei er wat van maar was geen probleem. We gaan het zien![]()
En ik belde de ha, voor de vrouwenkliniek én een psycholoog. Hij belt me straks terugmaar de assistente zei dat hij me helemaal begreep. Had hem al eerder gesproken over de situatie.
Maar KPN heeft ze zelf al gelegd hier, en die wisten al niet waar ze nu lagenquote:Op donderdag 9 januari 2025 09:30 schreef exode het volgende:
[..]
Weet je wat ik zo stom vind? Dat er echt wel kabels lopen in de appartementen complexen, dat er niet gedeeld wordt. Dat weigert mijn werkgever ook hoor overigens. Nu moeten al die aanbieder steeds van alles openmaken en eigen kabels leggen.
Bij de antennes (mobiel dus) is dat een stuk beter geregeld, we hangen gezellig samen in die masten.
Ai, een eikelige gynquote:Op donderdag 9 januari 2025 10:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor kliniek, maar heb ergens begrepen dat medicatie voorgeschreven door overgangsconsulenten vaak niet wordt vergoed en van een gynaecoloog wel.
Niet dat je daar iets aan hebt als je gyn een eikel is, maar dat terzijde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat fijn!Is er al nieuws over welke auto-immuunziekte het precies is?
Mijn schoonmoeder heeft ook een maandenlange prednisonkuur gekregen in de zomer. Geen feestje, maar genezing is heel wat waard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Maar is dat niet gewoon je werk?quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:39 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]Achja, elk nadeel heb zn voordeel
![]()
Gaat lekker daar @:oh-oh
Echt waar, kijk ik twee dagen niet in de zakelijke mail (had gewoon even geen zin) en heb ik een dagtaak om alles weer recht te breien. Ben het zoo ongelooflijk zat.
Jup, helaasch wel. Heb ik geen baas achter mn kont, heb ik de mail welquote:
Het sneeuwt hier maar natte sneeuw, echt smerig, je wil niet weten hoe ik vanmorgen die 11 honden door de sneeuw moest schoppen. Cheddar is nog het vervelendstquote:Op donderdag 9 januari 2025 10:18 schreef LeSage het volgende:
Sneeuwt het bij jullie trouwens ook zo mooi?
Ik heb een uitziekend kind, lig in de erker bank (waar de verwarming achter zit) met een boek en de sneeuw op de achtergrond
Die moet je dan toch gewoon bijhouden, twee dagen niks doen zit er voor niemand in met een baan tochquote:Op donderdag 9 januari 2025 10:24 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup, helaasch wel. Heb ik geen baas achter mn kont, heb ik de mail wel
I knowquote:Op donderdag 9 januari 2025 10:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die moet je dan toch gewoon bijhouden, twee dagen niks doen zit er voor niemand in met een baan toch
Gaat een beetje moeilijk als het mijn eigen zaken zijnquote:Op donderdag 9 januari 2025 10:30 schreef oh-oh het volgende:
Dan moet je voor vervanging zorgen.
Of een andere baan zoeken
Neuh, dan zou ik al mijn inloggegevens, inclusief de bank moeten afgeven. Lijkt me niet echt een optiequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Mushanga71 op 10-01-2025 12:02:20 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Hier is het nog steeds slush geen mooi pak sneeuw!quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:47 schreef Tink89 het volgende:
Het is hier idd prachtig. Gisterenavond wel met zweethandjes met 60 over de snelweg in tunnelvisie door keiharde sneeuw (iedereen reed 60, ik ben geen levensgevaarlijke chauffeur ofzo), en vanochtend was het vooral drab, maar nu zijn het echt dikke vlokken die blijven liggen. Nu een paar cm denk ik. Als het zo doorgaat, stop ik een uurtje of 2 eerder met werken en ga ik sleeën met prul.
Realiseer je je hoe kort door de bocht dit is? Mush zit in een onwijs ingewikkelde situatie, zowel qua wonen als qua zakelijke samenwerking. Als hij haar niet wil of kan uitkopen, kan ze niet zomaar gaan zonder financieel enorm veel verlies te nemen bijv. Ik ben enorm van 'alles is een keuze', maar ik vind je nu wel een tikkie bot.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:48 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja het is dus wel echt een keuze, als je echt eruit wil zoekt ie het maar uit met zijn toko's toch?
Tis ook mijn inkomen en als ik ermee stop, denk ik niet dat het nog een lang leven heeft. Plus getrouwd in gemeenschap van goederen... Snij ik mezelf in mn vingers en niet zo'n beetje ook.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:48 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja het is dus wel echt een keuze, als je echt eruit wil zoekt ie het maar uit met zijn toko's toch?
quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik had toch verteld dat ik twee keer voor niks had zitten wachten op die KNP mensen die met de kabel van de bovenburen via mijn balkon naar binnen moesten?
Maar dat ze de kabel niet konden vinden?
Die hebben beneden nog een keer de hele stoep open gegraven en ze hebben een keer een week in de weg gestaan met een hoogwerker, laatst waren ze er weer met een hoogwerker maar ze hebben nog steeds die kabel niet binnen
Ja, ik weet het, ik zou alleen niet meer afhankelijk van hem willen zijn en daar ALLES voor over hebben, juist in deze situatie, maar goed, zo ben ik dan weer.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Realiseer je je hoe kort door de bocht dit is? Mush zit in een onwijs ingewikkelde situatie, zowel qua wonen als qua zakelijke samenwerking. Als hij haar niet wil of kan uitkopen, kan ze niet zomaar gaan zonder financieel enorm veel verlies te nemen bijv. Ik ben enorm van 'alles is een keuze', maar ik vind je nu wel een tikkie bot.
Ander onderwerp:
Mijn jongste is bijna 4 en heeft het 's nachts koud. Situatie nu:
- In de winter een graad of 15 op zijn kamer, verwarming staat heel klein tikkie opengedraaid.
- Peuterbed.
- Molton en hoeslaken
- Warmie-knuffel die z'n bed voorverwarmt
- Dekbed (synthetische vulling, het moet in de was kunnen)
- Een extra deken erover of eronder, net wat hij wil.
- Onderbroek en hemd, pyjama met lange mouwen en lange pijpen. Meestal flanel of iets van teddy-spul. Sokken.
Nog een extra deken of een dikker dekbed wil hij niet. Hij woelt zich af en toe bloot, maar vaak ook niet. Ik stop hem nu nog eens extra in als ik naar bed ga, maar hij staat regelmatig om 3 uur 's nachts naast mijn bed met 'mama ik wil bij jou weer lekker warm worden'. Hij voelt dan ook echt koud.
Iemand nog tips? Ik zag extra warme dekbedovertrekken, zou dat helpen? Of een isolatiematje onder zijn matras?
Snap ik, ik wil dat ook, maar het is écht niet zo simpel.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, ik zou alleen niet meer afhankelijk van hem willen zijn en daar ALLES voor over hebben, juist in deze situatie, maar goed, zo ben ik dan weer.
Hier rolde van de week een oud hondje onder mijn dekbed uit, ik werd wakker, hij was zo ijskoud dat ik dacht dat ie heel erg dood was.
Dan slaap je ook niet even lekker verder![]()
Mijn oudste heeft een zwaartedeken (5 kilo, volwassen maat), kan die weleens een nachtje bij de jongste leggen. Al vind ik mijn eigen zwaartedeken geen warmte toevoegen. Maar het zou kunnen helpen. Txs!quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:36 schreef Schanu het volgende:
Zou een zwaartedeken een optie kunnen zijn Tink? Mijn dochters hebben er beide 1 en naast de warmte zorgt het ook voor een gevoel van geborgenheid waardoor ze beter slapen in hun eigen bed.
Ik heb er zelf geen dus dat ze geen warmte toevoegen wist ik niet, sorry. Mijn dochters hebben er genoeg aan inclusief een dekbed, maar zij zijn vrij warmbloedig volgens mij. Ik moet ze 's avonds vaak juist extra instoppen omdat ze half bovenop de deken zijn gaan liggen (terwijl er boven nooit verwarming aanstaat, dus koudddd)quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn oudste heeft een zwaartedeken (5 kilo, volwassen maat), kan die weleens een nachtje bij de jongste leggen. Al vind ik mijn eigen zwaartedeken geen warmte toevoegen. Maar het zou kunnen helpen. Txs!
Ik weet niet hoe het bij Tink is, maar onze verwarming is 's nachts helemaal uit. Ik ga geen huis verwarmen als ik slaap.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Misschien een stomme vraag @:Tink89, maar is de verwarming een tikje meer opendraaien geen optie? Of kijk je liever naar iets anders ivm kosten daarvan?
Een kruik is misschien inderdaad nog een idee dan; geeft wat meer directe warmte dan een dekbed. Ik heb nu van Betty's een kruik van de action (hebben ze leuke hoesjes omheen van aardbei of avocado) en die blijft echt lang warm, en de hoesjes zijn lekker zacht. Die heb ik nu ook soms in bed liggen. Ze hebben ook een langwerpige versie, heb ik zelf niet, maar mss geeft dat nog wat meer warmte.
Onze kinderen dragen graag een warme onesie in de winter. Dat kruipt ook niet omhoog bij de buik/rug zoals een normale pyjama.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:01 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor al het meedenken! In een opsomminkje:
Hij heeft al een volwassen dekbed in een peuterbed. Hij heeft dekbed genoeg.
Ik ga een kruik kopen, txs voor de tip van die langwerpige!
En onze verwarming gaat op thermostaat en slaat 's nachts dus niet aan. Ik vind 15 graden ook niet idioot koud eigenlijk, op onze eigen kamer is het nog veel kouder. Verder open draaien helpt niet, dan is het enkel 's avonds warmer, maar 's nachts koelt het dan toch af. Het raam is dicht, het rolluik ook en de vloerlange gordijnen ook.
Ik ga een warmere overtrek zoeken (flanel zou kunnen helpen, denk ik?) al had hij net twee nieuwe dekbedovertrekken gekregen van de sint.
In een onesie of zo'n zipsheet ben ik een beetje bang dat hij niet snel genoeg uit bed/uitgekleed is om te gaan plassen. Hij is vaak last-minute of net te laat.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze kinderen dragen graag een warme onesie in de winter. Dat kruipt ook niet omhoog bij de buik/rug zoals een normale pyjama.
Daarnaast heeft jongste zoon een overtrek van zipsheets. Hierbij zit het laken vast aan het overtrek. Hij woelt ook veel, maar hierbij blijf je dus sowieso onder het overtrek liggen. Dekbed kan er niet in, maar wel overheen (blijft bij hem wel goed liggen). Ideaal!
Dat is ook lastig ja... maar ik zou het ene risico (veel nachten wakker door kou) wel willen inruilen voor het andere (mogelijk ongelukjes), denk ik.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In een onesie of zo'n zipsheet ben ik een beetje bang dat hij niet snel genoeg uit bed/uitgekleed is om te gaan plassen. Hij is vaak last-minute of net te laat.
Ik snap ook wel dat je dat niet standaard doet, maar als dat de oplossing is voor een kind dat anders elke nacht aan je bed staat omdat koud.. dan zou ik dat persoonlijk dus wel overwegen. Al snap ik dus ook wel dat je eerst andere dingen probeert. Maar weet natuurlijk ook niet hoe dat ingeregeld is, ik kan hier bv ook 's nachts alleen de verwarming op een specifieke kamer aanzetten. Dat je dus niet meteen je hele huis verwarmt, maar alleen die kamer. Als dat niet kan, is dat inderdaad al een heel andere situatie.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:55 schreef exode het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij Tink is, maar onze verwarming is 's nachts helemaal uit. Ik ga geen huis verwarmen als ik slaap.
Die onesies in bed vind ik zo viesquote:Op donderdag 9 januari 2025 12:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze kinderen dragen graag een warme onesie in de winter. Dat kruipt ook niet omhoog bij de buik/rug zoals een normale pyjama.
Daarnaast heeft jongste zoon een overtrek van zipsheets. Hierbij zit het laken vast aan het overtrek. Hij woelt ook veel, maar hierbij blijf je dus sowieso onder het overtrek liggen. Dekbed kan er niet in, maar wel overheen (blijft bij hem wel goed liggen). Ideaal!
Oh dat is best een slimme van dat dekbed andersom!quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:37 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die onesies in bed vind ik zo vies![]()
Maar alsnog slapen ze daar meestal in omdat ze het zelf zo lekker vinden![]()
En hier legt oudste tegenwoordig zijn dekbed andersom en gaat er dan als een slaapzak in liggen met het dekbed bovenop. Dan kan hij er niet onderuit woelen.
Dat hadden wij met een jumpsuit idd. Heel handig, zeker eentje met voeten er aan. Maar dat was echt lastig in de ochtend. Als hij snel naar de wc moestquote:Op donderdag 9 januari 2025 12:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In een onesie of zo'n zipsheet ben ik een beetje bang dat hij niet snel genoeg uit bed/uitgekleed is om te gaan plassen. Hij is vaak last-minute of net te laat.
Twee slaapzakken aan elkaar ritsen en die om matras en dekbed heendoenquote:Op donderdag 9 januari 2025 10:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Realiseer je je hoe kort door de bocht dit is? Mush zit in een onwijs ingewikkelde situatie, zowel qua wonen als qua zakelijke samenwerking. Als hij haar niet wil of kan uitkopen, kan ze niet zomaar gaan zonder financieel enorm veel verlies te nemen bijv. Ik ben enorm van 'alles is een keuze', maar ik vind je nu wel een tikkie bot.
Ander onderwerp:
Mijn jongste is bijna 4 en heeft het 's nachts koud. Situatie nu:
- In de winter een graad of 15 op zijn kamer, verwarming staat heel klein tikkie opengedraaid.
- Peuterbed.
- Molton en hoeslaken
- Warmie-knuffel die z'n bed voorverwarmt
- Dekbed (synthetische vulling, het moet in de was kunnen)
- Een extra deken erover of eronder, net wat hij wil.
- Onderbroek en hemd, pyjama met lange mouwen en lange pijpen. Meestal flanel of iets van teddy-spul. Sokken.
Nog een extra deken of een dikker dekbed wil hij niet. Hij woelt zich af en toe bloot, maar vaak ook niet. Ik stop hem nu nog eens extra in als ik naar bed ga, maar hij staat regelmatig om 3 uur 's nachts naast mijn bed met 'mama ik wil bij jou weer lekker warm worden'. Hij voelt dan ook echt koud.
Iemand nog tips? Ik zag extra warme dekbedovertrekken, zou dat helpen? Of een isolatiematje onder zijn matras?
Absoluut.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:01 schreef Tink89 het volgende:
En onze verwarming gaat op thermostaat en slaat 's nachts dus niet aan. Ik vind 15 graden ook niet idioot koud eigenlijk, op onze eigen kamer is het nog veel kouder. Verder open draaien helpt niet, dan is het enkel 's avonds warmer, maar 's nachts koelt het dan toch af. Het raam is dicht, het rolluik ook en de vloerlange gordijnen ook.
Ik ga een warmere overtrek zoeken (flanel zou kunnen helpen, denk ik?) al had hij net twee nieuwe dekbedovertrekken gekregen van de sint.
Zeker als je op hun hond past, denk ik dat ze wel een update zouden geven als hun hoofd ernaar staat... Bohquote:Op donderdag 9 januari 2025 14:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb trouwens nog niks van de buren gehoord, en ik durf er amper naar te vragen, ik vind het veel te spannend allemaal...
Ja, echt hequote:Op donderdag 9 januari 2025 14:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zeker als je op hun hond past, denk ik dat ze wel een update zouden geven als hun hoofd ernaar staat... Boh.
Het is een electrische fiets waar verloofde op naar haar werk gaat (8 km) en ik ook als ik weer naar kantoor ga. Die is het geld wel waard maar alsnog, au.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoo, lekker dan exode. Fietsonderhoud is ook best prijzig. Moest laatst voor die van zoon ook iets van 130 euro betalen en het kreng zelf kostte geen 300 euroMaar, alles voor de veiligheid.
Goede reminder dit. Dit weekend moet ik ons lang(er)harig konijn ook weer eens grondig kammen en knippen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:41 schreef exode het volgende:
Oh ja en morgen komt er een kattentrimmer in huis omdat onze opakat viltplekken heeft waar ik me niet aan ga wagen.
Mijn kleinste heeft sinds kort een wollen hoeslaken (ledikantmaat, is duur maar je hebt ook wollen onderleggers). In mijn beleving blijft hij nu warmer 's nachts.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:01 schreef Tink89 het volgende:
Ik voel je pijn. Ik mis nog steeds mijn Flaming Hot cheese chips.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Einde aan wereldberoemd snoepje: Haagsche Hopjes worden niet meer gemaakt
https://www.omroepwest.nl(...)en-niet-meer-gemaakt
Toch he, ik klaagde een tijdje geleden over de neppers
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:43 schreef oh-oh het volgende:
De kleine boy is eindelijk geboren, ik moet alle specs nog krijgen maar hij ziet er goed uit en heeft mijn favo jongensnaam gekregen! ( J.acob)
Echt he? En dan zonder waarschuwing, hoppaquote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik voel je pijn. Ik mis nog steeds mijn Flaming Hot cheese chips.
Dat las ik toen, maar die werd geannuleerd. Ik weet nog dat ik toen 1 dag voor de geplande staking bij de apotheek stond en een rij voor me had die vergelijkbaar was met Dance Macabre.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:27 schreef oh-oh het volgende:
Nee dat is al weken in het nieuws, dat is landelijk !
Ohh ja wol is een heel goed idee! Had ik zelf nog geeneens aan gedacht.quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn kleinste heeft sinds kort een wollen hoeslaken (ledikantmaat, is duur maar je hebt ook wollen onderleggers). In mijn beleving blijft hij nu warmer 's nachts.
Gister ook al.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:26 schreef exode het volgende:
Goed nieuws oh oh!
Ons was even ontgaan dat de apotheken vandaag staken of is het alleen de onze? Stond voor een dichte deur vanochtend. Gelukkig vragen wij altijd op tijd aan dus geen paniek maar ik was wel even verbaasd.
Goed om te weten. Het ziekenhuis waar mijn vader gisteren opgenomen is belde mijn zus of ze zijn insuline kon brengen omdat zij die niet hadden en de apotheken staken en ze het dus niet bij de apotheek konden gaan halen. Dat zou toch echt vreemd zijn als het echt niet mogelijk is om te verkrijgen als er geen andere opties zijn?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gister ook al.
Spoed kan nog dus sowieso geen paniek
Ik gebruik mijn eigen al jaren en jaren. Voor de kinderen niet idioot heet natuurlijk. Ik vind elektrische dekens enzo enger, altijd bang dat ze door een gek defect te heet worden en in brand vliegen of dat m'n kind zich opknoopt in de kabel.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:34 schreef Bami het volgende:
[..]
Ohh ja wol is een heel goed idee! Had ik zelf nog geeneens aan gedacht.Wollen pyjama zou ook goed kunnen helpen.
Ik ben zelf trouwens wel een beetje panisch over warmwaterkruiken een hele nacht in bed, zou dan eerder een elektrische kruik zoeken denk.
Was een grapjequote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:55 schreef oh-oh het volgende:
Nee dat hoeft echt niet natuurlijk, we hadden het wel over namen.
Ja, ik doe hem in de winter ook een wollen romper met legging en truitje aan als pyjamaquote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:34 schreef Bami het volgende:
[..]
Ohh ja wol is een heel goed idee! Had ik zelf nog geeneens aan gedacht.Wollen pyjama zou ook goed kunnen helpen.
Ik ben zelf trouwens wel een beetje panisch over warmwaterkruiken een hele nacht in bed, zou dan eerder een elektrische kruik zoeken denk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |