abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2025 @ 15:08:23 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216172340
Waar we wakker liggen, snurken of misschien wel op de bank slapen. Maar ook: waar de vakantie weer voorbij is en prul eindelijk mag afzwemmen vanmiddag!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 4 januari 2025 @ 16:24:29 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173043
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 14:55 schreef LeSage het volgende: [..] Ik interpreteerde dat wel zo :D
Dan sla je de plank dus echt volledig mis. Ik vraag om tips voor mijzelf, geen tips om de puber te beteugelen ;) Ik zal toch echt de enige niet zijn die wakker ligt zeg maar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 15:06 schreef Tink89 het volgende: Ik niet, maar dat doet er eigenlijk niet toe. Ik zou het eens hebben over structurele afspraken om dit behapbaarder te maken en mogelijke aanpassingen in je huis. Een vloerkleed, niet boven eten maar beneden, oordoppen, slaapmeditatie, akoestische panelen, white noise (ik kan de app 'balance' aanbevelen voor meditatie en noise), een appje als hij thuis is, zodat je makkelijker kunt gaan slapen, regelen dat hij af en toe bij vrienden slaapt? Edit: rigoureus, maar kun je de tussenwand extra isoleren? Hoe oud is de puber en komt hij dan echt ook doordeweeks om 3 uur pas thuis? Dat vind ik dan best heftig eigenlijk...
Nouja, de afspraken die er dus nu gemaakt worden zorgen voor strubbelingen, juist omdat er dus nooit afspraken waren. (En een aantal van de dingen die je noemt zou ik graag zien, maar die komen er never nooit niet door, want het maakt vriend allemaal niet zoveel uit. Waar hij het meeste bang voor is dat puber niet meer komt doordat er ineens veel regels zijn) Die kwamen pas toen er wat meer mensen in huis zaten. De puber is inmiddels net 18. Hij heeft wel verantwoordelijkheidsbesef, want als hij de dag erna naar school moet, is hij niet heel laat thuis. Hij zit wel redelijk standaard tot 2 a 3 uur op zijn computer, dus hij krijgt wel echt te weinig slaap :D Maarja, als het hem niet zint vertrekt ie richting zijn moeder en dat is het laatste wat we willen gezien de situatie daar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 4 januari 2025 @ 16:25:16 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173048
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 15:08 schreef Tink89 het volgende:
Waar we wakker liggen, snurken of misschien wel op de bank slapen. Maar ook: waar de vakantie weer voorbij is en prul eindelijk mag afzwemmen vanmiddag!
Vakantie voorbij: heerlijk! Afzwemmen, nog beter denk ik!

En ja, ik slaap dus ook wel eens op de bank als vriend echt echt echt te hard snurkt :D Maar dat lost helaas ook niet alles op en het bed slaapt toch wel echt veel lekkerder :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173054
Totaal niet wat Troel bedoelde en nogal een far stretch om dat op die manier te interpreteren.
Ze wil graag een oplossing voor haar wakker liggen.
That’s it.
pi_216173148
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Vakantie voorbij: heerlijk! Afzwemmen, nog beter denk ik!

En ja, ik slaap dus ook wel eens op de bank als vriend echt echt echt te hard snurkt :D Maar dat lost helaas ook niet alles op en het bed slaapt toch wel echt veel lekkerder :P
Ik gebruik tegenwoordig eerst van die gewone oordopjes die je eerst klein rolt en dan in je gehoorgang duwt, en daarna plak ik deze er overheen. Werkt als een tierelier.

https://www.bol.com/nl/nl(...)te/9300000172098012/

Onze slaapkamer is naast de badkamer en ik heb nu de regel ingesteld dat deze na 22 uur niet meer gebruikt mag worden.

Puber houdt van laat en uitgebreid douchen en zelfs als ze zachtjes doet, kan ik er niet van slapen. Niet alleen van de geluiden die ze maakt maar ook van het licht dat brandt. We hebben raampjes in de deuren en daar schijnt het doorheen.

Ik heb een slaapmasker geprobeerd maar dat werkt niet. Als ik wéét dat het licht daar brandt, Piep ik telkens door de spleetjes heen om te kijken of het al uit is. :{
pi_216173243
Iets heul anders, wij zijn rigoureus aan het opruimen. Iemand interesse in een Livarno Kerstboomstandaard? Hij lijkt op deze: https://www.lidl.nl/p/melinera-kerstboomstandaard/p100267277

Gratisch op te halen in 0346 :)
pi_216173371
@exode gaan jullie nog naar Disney in concert?

Ik slaap standaard met oordopjes in. @Spring je link brengt me naar de homepage van Bol
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 17:01:41 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173385
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:37 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik gebruik tegenwoordig eerst van die gewone oordopjes die je eerst klein rolt en dan in je gehoorgang duwt, en daarna plak ik deze er overheen. Werkt als een tierelier.

https://www.bol.com/nl/nl(...)te/9300000172098012/

Onze slaapkamer is naast de badkamer en ik heb nu de regel ingesteld dat deze na 22 uur niet meer gebruikt mag worden.

Puber houdt van laat en uitgebreid douchen en zelfs als ze zachtjes doet, kan ik er niet van slapen. Niet alleen van de geluiden die ze maakt maar ook van het licht dat brandt. We hebben raampjes in de deuren en daar schijnt het doorheen.

Ik heb een slaapmasker geprobeerd maar dat werkt niet. Als ik wéét dat het licht daar brandt, Piep ik telkens door de spleetjes heen om te kijken of het al uit is. :{
Die kan ik nog wel eens proberen. De meeste oordopjes passen links prima, maar rechts i het een hel. Doet gewoon zeer. Ik probeer dus zoveel mogelijk op mijn rechteroor te liggen met een loop in mijn linkeroor :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173426
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:58 schreef Vicky het volgende:
@:exode gaan jullie nog naar Disney in concert?

Ik slaap standaard met oordopjes in. @:spring je link brengt me naar de homepage van Bol

Nope, dat soort evenementen zijn nog wat te hoog gegrepen voor ons allebei.
pi_216173513
Ik heb allang besloten geen spullen van mensen meer aan te nemen die ze wegdoen.
Ik heb genoeg.
Als mijn man er nou ook zo over dacht. :') ;(
pi_216173544
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:19 schreef vencodark het volgende:
Ik heb allang besloten geen spullen van mensen meer aan te nemen die ze wegdoen.
Ik heb genoeg.
Als mijn man er nou ook zo over dacht. :') ;(
Dan moet ik dus bij je man zijn ;)
Wij hebben nu een Kunstboom, ik vind het zonde om zo'n standaard zo weg te doen. Als niemand hem wil gaat ie volgende week mee naar de kringloop. We hebben inmiddels zo'n 3 autoladingen vol staan aan stort en kringloop en dat uit dit kleine huisje O-)

Verloofde ook eindelijk zover gekregen haar gitaar en skeelers weg te doen. Gaan beide naar haar school, daar komen ze in een soort uitleenbox.
pi_216173687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:09 schreef exode het volgende:

[..]
Nope, dat soort evenementen zijn nog wat te hoog gegrepen voor ons allebei.
Ah jammer. Misschien volgend jaar. :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_216173894
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:24 schreef Troel het volgende:

[..]
Dan sla je de plank dus echt volledig mis. Ik vraag om tips voor mijzelf, geen tips om de puber te beteugelen ;) Ik zal toch echt de enige niet zijn die wakker ligt zeg maar.
[..]
Nouja, de afspraken die er dus nu gemaakt worden zorgen voor strubbelingen, juist omdat er dus nooit afspraken waren. (En een aantal van de dingen die je noemt zou ik graag zien, maar die komen er never nooit niet door, want het maakt vriend allemaal niet zoveel uit. Waar hij het meeste bang voor is dat puber niet meer komt doordat er ineens veel regels zijn) Die kwamen pas toen er wat meer mensen in huis zaten. De puber is inmiddels net 18. Hij heeft wel verantwoordelijkheidsbesef, want als hij de dag erna naar school moet, is hij niet heel laat thuis. Hij zit wel redelijk standaard tot 2 a 3 uur op zijn computer, dus hij krijgt wel echt te weinig slaap :D Maarja, als het hem niet zint vertrekt ie richting zijn moeder en dat is het laatste wat we willen gezien de situatie daar.
Je schreef toch echt dat je blij was dat je eigen kinderen daar niet van houden, maar maakt verder niet uit.

Voor jezelf zou ik inderdaad wat aanpassingen proberen te maken. Kun je in het ergste geval niet wat kamerwisselingen doen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 4 januari 2025 @ 17:58:03 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173913
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:56 schreef LeSage het volgende:

[..]
Je schreef toch echt dat je blij was dat je eigen kinderen daar niet van houden, maar maakt verder niet uit.

Voor jezelf zou ik inderdaad wat aanpassingen proberen te maken. Kun je in het ergste geval niet wat kamerwisselingen doen?
Ja, omdat ik dan de heisa maal 3 heb en ik waarschijnlijk helemaal niet meer slaap :D
De mijnesen zijn ook nog wat jonger enzo en hebben wat meer regels en zijn altijd thuis voordat ik naar bed ga :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173927
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:58 schreef Vicky het volgende:
@:exode gaan jullie nog naar Disney in concert?

Ik slaap standaard met oordopjes in. @:spring je link brengt me naar de homepage van Bol

Oh sorry

https://www.bol.com/nl/nl(...)=socialshare_pdp_www
pi_216173942
Jezus. Weer. Wat stom. Ik deel toch echt de link.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:01:37 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173947
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:00 schreef -Spring het volgende:
Jezus. Weer. Wat stom. Ik deel toch echt de link.
[ afbeelding ]
Ik zag in beide gevallen toch echt die dopjes? Vaag?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173963
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik zag in beide gevallen toch echt die dopjes? Vaag?
Ik kom ook op de homepage als ik erop klik :?
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:07:34 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216174002
Ik sliep de eerste jaren ook niet voordat de kinderen thuis waren, maar dat vond ik inderdaad mijn eigen probleem en heb ik dan ook nooit gebruikt als argument voor de kinderen. Ik heb eigenlijk ook nooit tijden afgesproken om thuis te zijn. Zoals iemand anders ook al zei; ik heb liever dat ze veilig thuiskomen en dus bijvoorbeeld meefietsen met anderen dan dat ze op een bepaalde tijd thuiskomen.

Inmiddels slaap ik trouwens wel. Wel minder vast en ik word tussendoor wel vaker wakker en dan check ik even of ze al thuis zijn, maar meer dan dat niet. Ook een soort gewenning, denk ik. Mijn dochter woont natuurlijk al lang niet meer thuis, dus van haar heb ik geen idee wat ze 's nachts uitspookt. En dat is denk ik voor mij de trigger geweest om niet meer wakker te liggen. Het idee dat ik er bij haar toch geen weet meer van had heeft me doen loslaten.

Mijn tip @Troel zou zijn dat je afspreekt dat je puber af en toe blijft slapen bij zijn vrienden en dat het dus net zo goed mogelijk is dat hij niet thuis komt als dat hij wel thuis komt. Op het moment dat het onvoorspelbaar is, slaap je volgens mij wel. Want ik neem aan dat je wel slaapt als je weet dat hij uberhaupt niet thuis is/komt. En als je niet weet of hij wel of niet thuiskomt ga je volgens mij ook niet liggen wachten. Maar goed, ik weet natuurlijk niet of dat mogelijk is met zijn vrienden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216174159
Waarschijnlijk link je de link vanuit je eigen account en bestellingen?
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:42:09 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216174355
Over geluiden gesproken, de bovenburen en hun drie kinderen en oma zijn weer thuis. Ik heb genoten van de stilte maar zal ook wel weer genieten van hun warmte nu ze weer thuis zijn en weer voor me stoken.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 4 januari 2025 @ 19:20:01 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216174753
Met vlag en wimpel geslaagd voor A! Nog effe een paar maandjes voor B en dan geven we het op. Als ze C niet wil doen, vind ik het wel gezegend.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216174768
Ach ja, elk voordeel heb zijn nadeel @oh-oh ;)

Zo, wij zijn weer thuis. Dochter was vorige week jarig en vierde het vandaag. Wat een pokkeweer op de weg. Het was zonnebril op, zonnebril af, regenbui in, regenbui uit. Haat aan regen. En sneeuw. En hagel. En ijzel }:|

@Troel ik zou idd voor oordoppen gaan. Ik kan niet meer zonder. Moet ik wel de zachte hebben, die je helemaal rond kan pletten waardoor ze prima in je oren passen én het geluid tegenhouden.

Dochter was geen uitgaanster dus nooit wakker gelegen omdat, dat. En hopelijk wordt zoon net zo. Niet elk kind/puber/jongvolwassene wil de hort op, gelukkig.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216174785
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:20 schreef Tink89 het volgende:
Met vlag en wimpel geslaagd voor A! Nog effe een paar maandjes voor B en dan geven we het op. Als ze C niet wil doen, vind ik het wel gezegend.
Yay, gefeliciteerd *O*
En gewoon even afwachten hoe B gaat en daarna kijken hoe en wat :s)
If they say
pi_216174944
Gefeliciteerd Tink!
pi_216176918
Yeahh gefeliciteerd Tink!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 5 januari 2025 @ 08:08:40 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216179439
Tip: 4 funky flavours heeft tot 80% verhuiskorting, ik ga eens kijken of ik vast winterjassen voor volgend jaar kan scoren.
pi_216179522
@Troel, ik herken het wel dat je niet goed in slaap valt als niet iedereen thuis is.
Wij hadden met oudjaar daar nog een discussie over met de jongste, die wilde liefst de halve nacht rondzwerven op straat met vriendin. Ik vond 1 uur mooi genoeg, maar uiteindelijk heeft ze tot 2 uur onderhandeld, wilde de vriendin na 12 uur niet meer naar buiten en was de jongste gewoon thuis en kon ik "op tijd" naar bed :+ .
Ik val in slaap als ik weet dat mijn man wakker blijft tot ze thuis is, maar anders dan lig ik er toch half wakker op te wachten.
Oordopjes, zelfs op maat gemaakte, vind ik vervelend. Ik kan ze een tijdje in hebben, maar niet uren lang dan krijg ik oorpijn.

@exode, succes met opruimen. Hier idem.
Wow 3 autoladingen! Wij hebben de eerste ronde weggebracht, 2e lading is in de maak :P. Wel de container helemaal vol, gelukkig wordt die dinsdag geleegd.

Ik had verwacht vanmorgen wakker te worden met een witte wereld buiten, maar er ligt amper iets. Wellicht komt er nog wat, volgens buienradar sneeuwt het, alleen ik zie het niet...
Fake it till you make it...
pi_216179602
Onze kinderen zijn nog nooit zo snel uit bed gekomen. Sneeuw! Al begint het nu te regenen dus het is van korte duur. Ze zijn al een half uur buiten aan het spelen.
  zondag 5 januari 2025 @ 09:38:04 #30
37150 livelink
pi_216179889
Ter ere van de TT mijn zondagochtend-verhaal.

Ik kom vanochtend nietsvermoedend naar beneden, ligt daar iemand op de bank te slapen. Zoon was gisterenavond naar een feestje en twee vrienden zouden bij ons komen slapen. Ik had boven twee bedden opgemaakt voor de logees, maar 1 bleek dus niet meer in staat te zijn geweest boven te komen. Hij werd natuurlijk wakker toen ik binnenkwam. Ik heb hem een kop koffie gegeven en water met paracetamol en mijn zoon wakker gemaakt.
Mijn zoon is nu eieren met spek voor hem aan het maken.

Hij is hier met de auto naar toe gekomen gisteren en ik heb hem net toch maar gezegd dat hij van mij de eerstkomende uren niet naar huis mag rijden.

Ik heb ze wel thuis horen komen om 03.30, maar heb verder prima geslapen :P
  zondag 5 januari 2025 @ 10:03:18 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216180027
:D @livelink dat doe je goed!

De kleine man slaapt dwars door de sneeuw heen hier, die nu alweer door de regen smelt. Maar hij heeft meer dan genoeg sneeuw gezien gelukkig.

Zoals altijd wordt in het ritme komen na de vakantie weer een harde landing. Maar man wat lekker, dat uitslapen O+
pi_216180045
De kinderen zijn nog niet in de uitgaan-leeftijd, maar ik denk dat ik ook slecht slaap als ze nog niet thuis zijn. Lijkt me echt een lastig dilemma. Maar als het echt dagelijks zou zijn, denk ik dat het wel fair is om er afspraken over te maken. Het moet voor iedereen leefbaar zijn als je samen in 1 huis woont. Maar snap dat dat lastig is in deze specifieke situatie.

Livelink, dan sta je idd ook even gek te kijken als je beneden komt :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 5 januari 2025 @ 10:50:03 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216180377
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 09:38 schreef livelink het volgende:
Ter ere van de TT mijn zondagochtend-verhaal.

Ik kom vanochtend nietsvermoedend naar beneden, ligt daar iemand op de bank te slapen. Zoon was gisterenavond naar een feestje en twee vrienden zouden bij ons komen slapen. Ik had boven twee bedden opgemaakt voor de logees, maar 1 bleek dus niet meer in staat te zijn geweest boven te komen. Hij werd natuurlijk wakker toen ik binnenkwam. Ik heb hem een kop koffie gegeven en water met paracetamol en mijn zoon wakker gemaakt.
Mijn zoon is nu eieren met spek voor hem aan het maken.

Hij is hier met de auto naar toe gekomen gisteren en ik heb hem net toch maar gezegd dat hij van mij de eerstkomende uren niet naar huis mag rijden.

Ik heb ze wel thuis horen komen om 03.30, maar heb verder prima geslapen :P
Gheghe.
pi_216181037
Waar bewaren jullie je lege flessen?

Wij proppen ze nu in in een Liddl-krat in de bijkeuken, maar dat is zo rommelig. Bovendien hebben we ruimte nodig voor een thuisbatterij die volgende week geïnstalleerd wordt.

Ik zag zoiets voorbijkomen in een advertentie van Temu maar die kan niet buiten. En eigenlijk wil ik daar sowieso niet bestellen.

En alternatief zou een curverbak zijn, maar ik vind het zo lelijk als daar de vuilniszak bovenuit piept.

Hij moet dus buiten aan de muur bevestigd worden.
  zondag 5 januari 2025 @ 12:10:31 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216181086
Wij hebben niet zo veel lege flessen of blikken. Wij drinken nauwelijks frisdrank. Meestal staan ze in de vensterbank van de bijkeuken. Omdat het er niet zoveel zijn, kan het daar prima.
Echter… als daar ook nog lege potten chocopasta (en die hebben we wel heel veel, want zoon eet pasta bij het leven) staan dan gaat de hond ermee aan de haal. Dus ik heb buiten een tasje staan voor de glasbak en zo nu en dan neem ik hem mee naar de supermarkt.

Wat is een thuis batterij?
pi_216181134
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:10 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben niet zo veel lege flessen of blikken. Wij drinken nauwelijks frisdrank. Meestal staan ze in de vensterbank van de bijkeuken. Omdat het er niet zoveel zijn, kan het daar prima.
Echter… als daar ook nog lege potten chocopasta (en die hebben we wel heel veel, want zoon eet pasta bij het leven) staan dan gaat de hond ermee aan de haal. Dus ik heb buiten een tasje staan voor de glasbak en zo nu en dan neem ik hem mee naar de supermarkt.

Wat is een thuis batterij?
Een batterij die de ongebruikte energie van de zonnepanelen opslaat zodat die niet tegen betaling terug aan het net geleverd wordt.
pi_216181430
Ik heb in de garage een plastic zak hangen waar de blikjes en statiegeldflessen in gaan. Dat zijn er niet zo heel veel hier in huis en eens in de zoveel tijd neem ik de zak mee naar de winkel om het in te leveren.
Glas staat in het rekje in de garage, maar de glasbak is vlakbij, dus ik probeer het altijd zo snel mogelijk mee te nemen naar de glasbak.

@livelink dat lijkt me raar beneden komen...

De sneeuw hier was een teleurstelling, er was amper wat gevallen helaas. En nu regent het alweer een tijdje :N jammer, ik had me wel verheugd op een rondje door de sneeuw.
  zondag 5 januari 2025 @ 13:15:22 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216181709
Wij hebben veel flessen en blikjes. De meiden kunnen echte zakgeld verdienen door die in te leveren. We bewaren de flessen in een krat in de garage en de blikje in een bak onder de gootsteen. En als er teveel ligt dan dreigen we het zelf in te leveren en dan is binnen een dag alles weggebracht.
  zondag 5 januari 2025 @ 13:28:22 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216181830
Lekker bezig Kyara Mijn kinderen lopen helaas nog niet misschien naar de supermarkt voor 50 ct.
  zondag 5 januari 2025 @ 13:33:58 #40
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216181882
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:28 schreef amaranta het volgende:
Lekker bezig Kyara Mijn kinderen lopen helaas nog niet misschien naar de supermarkt voor 50 ct.
Zoals ik al zei, hier veel flessen en blikjes. Voor 50 cent gaan zij ook niet. Dit gaat om tussen de 2 en 6 euro meestal.
  zondag 5 januari 2025 @ 13:53:31 #41
37150 livelink
pi_216182111
Ouderen over andermans kinderen is altijd lastig. Ik ben echt wel streng geweest en heb de 19-jarige die vannacht te dronken was om naar boven te lopen toch echt verboden om al met de auto naar huis te gaan. Hij deed er niet moeilijk over en was het ook wel met me eens, maar mijn zoon vond het duidelijk ongemakkelijk. Maar goed, ze zijn samen nu op pad en hij heeft zijn sleutels bij mij achtergelaten. Ik verwacht hen over een uurtje of twee wel weer terug en dan mag hij van mij wel rijden, hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe lang het duurt voor je weer nuchter genoeg bent om te kunnen rijden. Ze hebben rond 03.00 voor het laatst alcohol gedronken, dus dan is het zo'n 12 uur later.
  zondag 5 januari 2025 @ 13:57:11 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_216182145
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:16 schreef -Spring het volgende:

[..]
Een batterij die de ongebruikte energie van de zonnepanelen opslaat zodat die niet tegen betaling terug aan het net geleverd wordt.
Of ervoor zorgt dat de onbalans op het net minder wordt :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 januari 2025 @ 13:58:37 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_216182181
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:53 schreef livelink het volgende:
Ouderen over andermans kinderen is altijd lastig. Ik ben echt wel streng geweest en heb de 19-jarige die vannacht te dronken was om naar boven te lopen toch echt verboden om al met de auto naar huis te gaan. Hij deed er niet moeilijk over en was het ook wel met me eens, maar mijn zoon vond het duidelijk ongemakkelijk. Maar goed, ze zijn samen nu op pad en hij heeft zijn sleutels bij mij achtergelaten. Ik verwacht hen over een uurtje of twee wel weer terug en dan mag hij van mij wel rijden, hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe lang het duurt voor je weer nuchter genoeg bent om te kunnen rijden. Ze hebben rond 03.00 voor het laatst alcohol gedronken, dus dan is het zo'n 12 uur later.
Mijn oudste heeft geleerd dat 1 promille na twee uur verdwijnt ;) (hoop dat ik het goed onthouden heb)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 januari 2025 @ 14:06:44 #44
37150 livelink
pi_216182352
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:58 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn oudste heeft geleerd dat 1 promille na twee uur verdwijnt ;) (hoop dat ik het goed onthouden heb)
Tja, dan zal het dan wel akkoord zijn. Veel meer kan ik dan toch niet doen. Hij maakte verder op mij ook geen dronken indruk meer vanochtend.
pi_216182545
Hier nooit alcohol, scheelt toch weer een slok op een borrel :P

Ik kocht gister bij action 2 hygrometers. En nu is de luchtvochtigheid in de woon en slaapkamer 38/39%. Nou heb ik de laatste tijd wel prikkels boven in mn neus en dat zei ik tegen zoon. En hij beschreef dus precies het gevoel.
Heb net maar een luchtbevochtiger met aromatherapie besteld. Kijken of dat iets doet?
Heb nu de deur op een kier staan maar behalve kou, wordt de lucht daar niet vochtiger van, zeg maar :')
If they say
  zondag 5 januari 2025 @ 14:23:01 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_216182564
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:

Ik kocht gister bij action 2 hygrometers. En nu is de luchtvochtigheid in de woon en slaapkamer 38/39%. Nou heb ik de laatste tijd wel prikkels boven in mn neus en dat zei ik tegen zoon. En hij beschreef dus precies het gevoel.
Heb net maar een luchtbevochtiger met aromatherapie besteld. Kijken of dat iets doet?
Heb nu de deur op een kier staan maar behalve kou, wordt de lucht daar niet vochtiger van, zeg maar :')
Vroegah hadden we altijd van die dingen aan de radiatoren hangen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216182637
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:

Verwarming droogt lucht uit, zelfs in ons huis is de vochtigheid onder de 40%. Die dingen die Troel zegt zijn dan ideaal.
Ventileren droogt ook, dus die deur open helpt niet.

Je kan eventueel ook was drogen in je slaapkamer, dan stijgt het heel snel ;)
  zondag 5 januari 2025 @ 14:48:16 #48
176471 oh-oh
pi_216182889
Haha heb je weer iets gevonden Mushanga?
Ik heb nooit de verwarming aan en altijd het raam open op de slaapkamer. Perfect. En dan hangt er ook nog altijd was.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216182928
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:23 schreef Troel het volgende:

[..]
Jaa, wij ook. Had ze vroeger ook op de flat dus daar keek ik voor. Zijn best wel prijzig nu. En ik heb er niks aan in de slaapkamer, geen verwarming :P Althans, een convectorradiator maar die staat uit.

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:28 schreef exode het volgende:

[..]
Verwarming droogt lucht uit, zelfs in ons huis is de vochtigheid onder de 40%. Die dingen die Troel zegt zijn dan ideaal.
Ventileren droogt ook, dus die deur open helpt niet.

Je kan eventueel ook was drogen in je slaapkamer, dan stijgt het heel snel ;)
Nee, deur open helpt niet, kwam ik net achter :N Oh, wacht, hij staat nu op 40. Scheelt toch weer 1% :D

Was gooi ik idd bij zoon in zn kamer over de verwarming maar ik was tegenwoordig niet meer dagelijks O-)

Nou @oh-oh, ik heb hopelijk een oplossing gevonden :P
Raam heb ik elke ochtend open staan maar voor de nacht is dat niet handig.

Ik heb vaker dat maffe gevoel in mn neus en nu ook in mn keel. Hopelijk helpt dat ding wat ik besteld heb. Ook meteen olie erbij gedaan, misschien word ik daar zen van. Als het werkt, bestel ik er ook één voor de slaapkamer.
If they say
  zondag 5 januari 2025 @ 14:56:01 #50
176471 oh-oh
pi_216182957
Ik doe mijn raam bij -10 nog niet dicht... Heeeeel soms als alles te hard klappert bij storm.
( Groucho Marx )
pi_216183060
Ik merk het beneden als het raam in de winter boven openstaat. Geen idee hoe, want het is aan dezelfde kant :?
Wél altijd alle roosters open, die gaan eigenlijk alleen dicht als het stormt met kou en de wind er pal opstaat. Anders waai ik weg.
If they say
pi_216183114
Als ik met raam dicht slaap, word ik wakker met een snotneus en hoofdpijn, Dus altijd op kiepstand open. En de roosters sowieso ook.

Zo het Lego Kerstdorp is ontdaan van alle Kerst dingen en nu is het een winterdorp. De Kerstman hangt in een bubbelbad, de elfjes buiken uit en alle Kerstbomen en Kerstversiering is afgebroken en opgeruimd.

Gisteren hadden we de Kerstboom en ALLE andere Kerstversiering al uit de woonkamer gehaald (en 5 dozen klaargezet voor de kringloop van Kerstspul wat we niet meer gaan gebruiken)

Wat is het leeg!
pi_216183193
Vorige week had ik in 24 uur tijd 3x een bloedneus. Ook door droge lucht in huis, denk ik. Superirritant. Ik heb toen ook de diffuser aangezet. Daarna iig geen nieuwe bloedneuzen meer gehad!

Boven staat het raam altijd open, tenzij storm. Het wordt anders te muf (geen roosters helaas).

Spring, wij hebben voor glas, papier en plastic ook IKEA bakken in de kast staan. Als we statiegeld dingen hebben, zetten we die naast die bakken. Het is bij ons niet erg veel. Af en toe geven we een tasje met bierflesjes mee aan picnic. Plastic flessen en blikjes willen de kinderen graag inleveren. Als het er 10 per jaar zijn, is het veel :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216183306
Raam s'nachts open heeft hier geen nut qua frisse lucht. Lamellen en de gordijnen zijn dicht (die komen tot de vloer) dus het enige wat er dan doorheen komt, is geluid. En zelfs met oordoppen in, hoor ik de buurhonden :{

Maar de diffuser helpt dus wel @Phaidra?
Tip voor plastic bakken, action. Is cheaper dan ikeejaa :Y
If they say
pi_216183574
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:23 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja die hebben wij ook hangen (alleen niet genoeg om de luchtvochtigheid op te krikken, 33% nu), straks met de vloerverwarming lukt dat niet meer of moet je dan een plasje water op de grond gooien :+ .
Mushanga71 misschien natte was te drogen hangen in de slaapkamer?
Zo'n diffuser helpt hier niks, misschien te groot oppervlak. Ik heb altijd droge ogen in de winter binnen :{ .
pi_216183745
@Nijna ik bestelde er één voor een oppervlakte van 40m2 én hij heeft 2 standen. Ik ga kijken of het werkt.
Plasje water op de grond kan, maar niet bij laminaat. Gaat het van bobbelen ;)

Wow, luchtvochtigheid gestegen naar 42%.
If they say
pi_216184010
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Raam s'nachts open heeft hier geen nut qua frisse lucht. Lamellen en de gordijnen zijn dicht (die komen tot de vloer) dus het enige wat er dan doorheen komt, is geluid. En zelfs met oordoppen in, hoor ik de buurhonden :{

Maar de diffuser helpt dus wel @:Phaidra?
Het lijkt wel te helpen. Het voelde ook minder droog met ademen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216184028
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 16:27 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna ik bestelde er één voor een oppervlakte van 40m2 én hij heeft 2 standen. Ik ga kijken of het werkt.
Plasje water op de grond kan, maar niet bij laminaat. Gaat het van bobbelen ;)

Wow, luchtvochtigheid gestegen naar 42%.
We krijgen pvc, maar dan moet ik de vloerenman vragen om de hele vloer te lakken, als ik er water op wil gooien ;) .
Ga ik maar niet doen op de nieuwe vloer dan. Ik zet wel een pannetje water op *)
  zondag 5 januari 2025 @ 17:05:50 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_216184040
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:37 schreef Mushanga71 het volgende:

Maar de diffuser helpt dus wel @:Phaidra?
Ik vind zelf IKEA veel prettiger dan die van de Action. Blijven langer goed :) Hier dus ook inderdaad IKEA bakken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216184082
Ook team ikea bakken, zijn naar mijn idee wat steviger, gister nog wat opgehaald om de lego in te gooien.
pi_216184449
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het lijkt wel te helpen. Het voelde ook minder droog met ademen.
Thanks, we gaan het zien. Krijg um dinsdag binnen :)

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:04 schreef Nijna het volgende:

[..]
We krijgen pvc, maar dan moet ik de vloerenman vragen om de hele vloer te lakken, als ik er water op wil gooien ;) .
Ga ik maar niet doen op de nieuwe vloer dan. Ik zet wel een pannetje water op *)
Pannetje water lijkt me verstandiger idd :P
Ik ben aant koken en de meter staat nu op 46%. Misschien moet ik dat vaker doen :@ :')

Ah, Ikea bakken zijn dus steviger? Nouja, de action shizzle staan in de schuur met speelgoed van kleinzoon. Tot nog toe zijn ze heel gebleven :Y
If they say
  zondag 5 januari 2025 @ 18:45:56 #62
176471 oh-oh
pi_216185005
Doe je de slaapkamerramen ook niet open overdag?
( Groucho Marx )
pi_216185419
Dit weer is wel ideaal om overdag de ramen open te gooien als de luchtvochtigheid te laag is in huis. Dus zou ik wel doen Mush.
Ideaal is tussen de 40 en 60%. Bij ons schommelt het rond de 50% met uitschieters naar 65% in Juul haar slaapkamer op klamme dagen. In de winter hangen we tussen de 40% en 50% in het hele huis, de woonkamer wil nog wel eens onder de 40% gaan als de haard aan is. Dan zet ik de natte was dichtbij de haard _O-

Ik heb sinds een paar maanden een luchtreiniger in de slaapkamer die ik bij wakker worden en voor het slapen even een uurtje op vol vermogen laat draaien. Ook bij B in zijn slaapkamer. Sindsdien worden we beide niet meer met een schrapende keel wakker.
Die werkt trouwens niet zo effectief met raam open :D

Nu zijn de roosters trouwens dicht in de kinderslaapkamers en bij ons. Er is iemand in de straat weer eens alles wat ze kon vinden in haar haard aan het gooien. Zo'n chemische brandlucht.
pi_216185420
Ik doe ‘s morgens vaak de ramen open met de rolluiken op lucht stand. Maar ik vergeet ze altijd ‘op tijd’ weer dicht te doen waardoor het in de avond boven hartstikke koud is. :')
pi_216185434
Hier staan eigenlijk bijna altijd de ramen op de winterstand.
Ik kan niet slapen met ramen dicht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216185446
Ik kijk bij vakantiehuizen altijd of de ramen minstens op kiepstand open kunnen en in de zomer met horren ervoor. Echt niet dat ik met raam dicht ga slapen.
  zondag 5 januari 2025 @ 19:20:37 #67
176471 oh-oh
pi_216185559
Ik moet er ook niet aan denken.
De in de woonkamer heb ik denk ik maar drie maanden de deur dicht of zo. Maar ik heb twee aquaria dus geen kunstgrepen nodig verder.
( Groucho Marx )
pi_216185684
Ik geloof niet dat ik er iets van merk of het raam open of dicht is.
pi_216185939
Alcohol; reken 2 uur per drankje (op horeca hoeveelheden, dus bij feestjes waar zelf geschonken wordt beter 3 uur per drankje) en de eerste krijg je cadeau. En dat tel je vanaf dat je begint met drinken. Iets met langvoedende moeder die af en toe wel een drankje lust. O-)

Statiegeld hebben wij in een AH krat, want daarmee wordt het ook weer ingeleverd bij de weekboodschappen. Daar heb je vast niks aan, maar het werkt hier top. :D
pi_216185978
S'ochtens staan de ramen boven een paar uur open :Y
Maar ik had daarstraks de tuindeur op een kier open en na een uur weer dicht want koud, maar dat hielp dus niks.
Nu, na het koken staat de meter op 48%. Neus/keelkriebels zijn wel weg.
Ik heb ook kiepramen en die kan ik ook op een kiertje open laten. Misschien is dat wat?

Heb er nooit zo opgelet hoor, het is dat ik sinds gister die hygrometers in huis heb én dat zoon dus ook last van zn neus heeft. En toen telde ik 1+1 :+
Maar slapen met ramen open :N

Dochter had op dr studentenkamer ook zo'n luchtreiniger geplaatst exode, en die filters werden best vies. Kan je nagaan wat je eigenlijk allemaal aan shizzle binnenademt.

Wilde ik net gaan douchen, water koud. Moest de ketel weer worden bijgevuld :')
Er lekt een radiator in de woonkamer. Zou dan eigenlijk moeten denken dat dat de luchtvochtigheid wel regelt. Nope.
In de zomer maar laten vervangen, wil een zwarte radiator O+
If they say
pi_216186260
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 19:13 schreef Vicky het volgende:
Hier staan eigenlijk bijna altijd de ramen op de winterstand.
Ik kan niet slapen met ramen dicht.
Hebben wij pas sinds kort, maar wat een genot O+ Niet meer vrieskoud om frisse lucht te scoren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 5 januari 2025 @ 20:27:15 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216186325
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 19:56 schreef Mushanga71 het volgende:
S'ochtens staan de ramen boven een paar uur open :Y
Maar ik had daarstraks de tuindeur op een kier open en na een uur weer dicht want koud, maar dat hielp dus niks.
Nu, na het koken staat de meter op 48%. Neus/keelkriebels zijn wel weg.
Ik heb ook kiepramen en die kan ik ook op een kiertje open laten. Misschien is dat wat?

Heb er nooit zo opgelet hoor, het is dat ik sinds gister die hygrometers in huis heb én dat zoon dus ook last van zn neus heeft. En toen telde ik 1+1 :+
Maar slapen met ramen open :N

Dochter had op dr studentenkamer ook zo'n luchtreiniger geplaatst exode, en die filters werden best vies. Kan je nagaan wat je eigenlijk allemaal aan shizzle binnenademt.

Wilde ik net gaan douchen, water koud. Moest de ketel weer worden bijgevuld :')
Er lekt een radiator in de woonkamer. Zou dan eigenlijk moeten denken dat dat de luchtvochtigheid wel regelt. Nope.
In de zomer maar laten vervangen, wil een zwarte radiator O+
Waarom in de zomer pas? En heb je dan nergens water op je vloer ofzo?

En team slapen met het raam dicht in de winter, maar wel elke ochtend goed luchten. We hebben rondom rolluiken, dus open laten heeft weinig zin. Maar ook geen verwarming aan ofzo op de slaapkamer, het is er meestal 16-17 graden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 januari 2025 @ 20:32:29 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216186369
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hebben wij pas sinds kort, maar wat een genot O+ Niet meer vrieskoud om frisse lucht te scoren.
Vertell hoe werkt dat?
Wij hebben ramen van 2021
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_216186458
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Waarom in de zomer pas? En heb je dan nergens water op je vloer ofzo?

En team slapen met het raam dicht in de winter, maar wel elke ochtend goed luchten. We hebben rondom rolluiken, dus open laten heeft weinig zin. Maar ook geen verwarming aan ofzo op de slaapkamer, het is er meestal 16-17 graden.
Omdat ik dan de verwarming niet nodig heb ;) Ik kwam er dus achter dat ie lekt, door een plas water eronder. Staat nu een bakje onder maar das dus steeds droog. Geen idee hoeveel water er in een cv gaat, maar het streepje van het metertje moet op 2. De ketel gaf 0,5 aan en dan kapt ie ermee.

Ik kan niet eens slapen met de verwarming aan, ik mis er helemaal niks aan dat die het ook niet doet :D Tis daar 18C.
Hygrometer geeft daar trouwens 58% aan. Heb net gedoucht en zoon staat er nu onder. Zal daar wel mee te maken hebben, denk ik. Zal morgen es opletten. Moet ik voor boven straks een ontvochtiger hebben :+
If they say
pi_216187066
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:32 schreef Ynske het volgende:

[..]
Vertell hoe werkt dat?
Wij hebben ramen van 2021
Wij hebben sinds kort kunststof kozijnen, klap-kiep. Als je het raam openklapt, kun je in het kozijn een pinnetje omzetten om niet met de standaard kiep te openen maar echt op een kiertje, net genoeg om te luchten.

quote:
Als het draaikiepraam in uw woning wel een zomer- en winterstand heeft, herkent u deze aan het langwerpige metalen mechanisme bovenin het kozijn (de zogeheten energiespaarschaar) met een U-vormige pal onderaan. Deze zit doorgaans aan de binnenkant van het raam, aan de kant van de handgreep.
huis warmer
Lees ook: Zo houdt u uw huis warmer tijdens kou en vorst
Hoe stelt u de winterstand in?

Als u het raam op de winterstand zet, gaat hij maar een klein stukje open, zo’n 2 à 4 centimeter. U laat wel frisse lucht binnen, voor de nodige ventilatie, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat het niet te veel tocht in huis. Hoe doet u dit? Eerst zet u het raam volledig open, dan trekt u de energiespaarschaar naar voren. U zorgt ervoor dat de U-vormige pal onderin met de punten naar boven wijst. En dan duwt u het mechanisme weer terug op zijn plaats.
Hoe stelt u de zomerstand in?

Voor het instellen van de zomerstand voert u dezelfde handelingen omgekeerd uit. Maar ditmaal duwt u de punten van de U-vormige pal naar beneden. De U wordt in dit geval dus een kleine letter N.
Ik vind naar voren trekken een beetje raar geformuleerd. Wat je doet is dat stukje zachtjes van het kozijn weg bewegen. Niet naar je toe dus maar naar links of rechts, afhankelijk van je draaikant.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216187333
En als het niet op die manier werkt, zou het ook nog kunnen bij draai-kiep raam dat als je bij helemaal open de 'klink' horizontaal hebt en bij kiep naar boven gericht, je hem dan ook er tussenin kan doen (dus 45 graden) en dat ie dan op een soort 'minikiepstand' komt die klinkt zoals Vanyels winterstand. Dus dat ie een klein stukje open kiept. Zo werkt 't bij mijne.
pi_216187342
Ik heb zelfs 3 van die standen op mijn kunststofkozijnen uit 1995 :+
If they say
pi_216187415
B heeft zijn raam wel eens in een laat maar waaien stand gezet, telt dat ook? Raam zat nog maar aan 1 punt vast. Gelukkig via een Youtube filmpje zelf op kunnen lossen.
  zondag 5 januari 2025 @ 22:27:00 #79
176471 oh-oh
pi_216187429
Oh dat kan mijn grote raam in de woonkamer ook.
Niet dat ik dat ooit doe..
De bovenburen zijn qua lawaai enorm aanwezig maar het is ook gewoon weer 18 graden ipv 15 binnen zonder te stoken.
( Groucho Marx )
pi_216187525
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 22:25 schreef exode het volgende:
B heeft zijn raam wel eens in een laat maar waaien stand gezet, telt dat ook? Raam zat nog maar aan 1 punt vast. Gelukkig via een Youtube filmpje zelf op kunnen lossen.
Die stand is ook handig ja :D Geëtter om um weer terug te krijgen idd.

Nouja, wel weer wat geleerd over kiepraamstanden. En dan woon ik hier al 18 jaar he :@
If they say
  zondag 5 januari 2025 @ 22:38:35 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216187532
Het tocht bij ons via mijn bed waardoor ik een ijskoud voorhoofd krijg. -O-

Dus ik slaap dan vaak met zo’n oogmasker uit het vliegtuig op mijn voorhoofd. :’)
Achja, de tijd dat ik charmant sliep ligt laaaaang achter ons. :@

Maar het raam dicht levert gesnurk op, dus ook niet handig…
  zondag 5 januari 2025 @ 23:19:30 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216187751
Brrr, raam open. In de lente en zomer wel, maar nu niet. Koud zat. In vergelijking met jullie is mijn slaapkamer gewoon een soort zwijnenhol ):O
  zondag 5 januari 2025 @ 23:24:22 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216187772
Ik heb mijn raam altijd op "vliegenstand". Geen idee of dat een gangbare term is of meer iets "streeks". Maar is inderdaad een klein kiertje. Geen kiepdingen trouwens, gewoon standaard ramen. Genoeg voor frisse lucht en een koude neus in elk geval. :+
pi_216188821
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:44 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Omdat ik dan de verwarming niet nodig heb ;) Ik kwam er dus achter dat ie lekt, door een plas water eronder. Staat nu een bakje onder maar das dus steeds droog. Geen idee hoeveel water er in een cv gaat, maar het streepje van het metertje moet op 2. De ketel gaf 0,5 aan en dan kapt ie ermee.

Ik kan niet eens slapen met de verwarming aan, ik mis er helemaal niks aan dat die het ook niet doet :D Tis daar 18C.
Hygrometer geeft daar trouwens 58% aan. Heb net gedoucht en zoon staat er nu onder. Zal daar wel mee te maken hebben, denk ik. Zal morgen es opletten. Moet ik voor boven straks een ontvochtiger hebben :+
De radiator lekt maar het bakje blijft droog? Ik zou hiermee uitkijken hoor!
Bij ons lekte de radiatorbuis een jaar of 2 geleden, daar kwamen we achter toen we voor de tweede keer de ketel moesten bijvullen en ik uiteindelijk alle radiotoren ben gaan na voelen. Zat een lek in de woonkamer, dat water was dus allemaal onder de vloer gelopen. Conclusie: vloer aan die kant naar de knoppen en de hele vloer moest er uit. Gelukkig bleek alle gedekt door de verzekering.

Maar als het bakje droog blijft en toch loopt er water weg, dan loopt het waarschijnlijk ergens je vloer of je muren in. En dan moet je écht niet willen wachten tot de zomer om dat op te lossen.

Met de ramen open slapen vind ik altijd wat lastig omdat er dan zoveel extra geluiden van buiten bijkomen. Overdag de ramen open vind ik heerlijk, even door laten luchten, maar de buren hebben een houtkachel die onwijs stinkt en vrouwlief krijgt daar migraine van, dus helaas kunnen de ramen in de winter en het najaar echt amper open.
  maandag 6 januari 2025 @ 09:23:42 #85
176471 oh-oh
pi_216188989
Nou vannacht ben ik opgestaan om ze dicht te doen vanwege de enorme wind!
( Groucho Marx )
pi_216189176
Gebruiken jullie weleens van die geurstokjes in zo’n fles?
Ik vind Rituals te duur en zoek dus iets lekkers wat niet gelijk chemisch en naar toilet ruikt maar waar ik dus niet de hoofdprijs voor betaal. :P
  maandag 6 januari 2025 @ 09:59:20 #87
176471 oh-oh
pi_216189205
Nee ik heb amberblokjes <3
( Groucho Marx )
  maandag 6 januari 2025 @ 09:59:58 #88
176471 oh-oh
pi_216189209
Oh en wel wierrook.
Maar die stokjes vind ik allemaal goor.
( Groucho Marx )
pi_216189379
Ik vind al die stokjes chemisch ruiken dus ook hier amberblokjes :)
Oh en geurkaarsen van Candle Woods, heerlijk! Verdreven zelfs de gourmet lucht binnen no time.
  maandag 6 januari 2025 @ 11:02:34 #90
176471 oh-oh
pi_216189523
Ik ben trouwens een hele batch van die blokjes kwijt _O-
Besteld, opgeruimd en nooit meer teruggevonden.
( Groucho Marx )
pi_216189530
Wij hebben de ramen vaak op de "tochtstand" of hoe je het ook wilt noemen.
Ik vind het raam dicht altijd zo muf, maar mijn man ligt aan de raamkant en die vindt het soms wat te koud op de tochtstand.

Ik heb geen geurstokjes.

Wilde vanmorgen even naar de stort, maar die is dicht op maandag, sta je dan met je goede gedrag.
Dus ik dacht ik gooi mn textiel dan wel bij het winkelcentrum in de bak, die was tot de nok toe vol. Dus ik zit weer thuis met mn zooi :') . Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.
Nu nog een rondje poetsen, heb zooooo geen zin.
Eerst een bakkie thee *)
pi_216189537
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben trouwens een hele batch van die blokjes kwijt _O-
Besteld, opgeruimd en nooit meer teruggevonden.
Bestel nieuwe, ruim ze op en dan vind je vast die oude weer terug. :P
  maandag 6 januari 2025 @ 11:09:44 #93
176471 oh-oh
pi_216189578
Nee ik bestel niet meer, ik heb twee van die blokjes in gebruik, en daar kun je wat afschaven, dan ruiken ze weer als nieuw :D
( Groucho Marx )
  maandag 6 januari 2025 @ 11:51:38 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_216189903
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 09:54 schreef vencodark het volgende:
Gebruiken jullie weleens van die geurstokjes in zo’n fles?
Ik vind Rituals te duur en zoek dus iets lekkers wat niet gelijk chemisch en naar toilet ruikt maar waar ik dus niet de hoofdprijs voor betaal. :P
Maar die van Rituals zijn wel echt heel fijn! En navulbaar met gratisch stokjes enzo. Hier Ayurveda grootverbruiker :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216189906
Ik ben van mijn dubbele set kliko's af *O* Kennelijk was vandaag dé ophaaldag. Ik heb dat dus echt nergens gelezen. Maar toen ik vanochtend vertrok stonden er overal alle soorten containers, dus heb de mijne er maar bij gezet :D

Ik heb ook mijn vogel pindakaas maar weggehaald. Ik dacht lekker naïef dat de vogeltjes honger hadden de afgelopen week. Maar er bleek een kauw uitgebreid te lunchen uit de pot -O- Beetje jammer.
  maandag 6 januari 2025 @ 11:55:40 #96
176471 oh-oh
pi_216189928
Arme kauw ;(
( Groucho Marx )
pi_216189948
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:51 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar die van Rituals zijn wel echt heel fijn! En navulbaar met gratisch stokjes enzo. Hier Ayurveda grootverbruiker :D
Ja, navulbaar is een mooie. :P
Maar ik heb al 2 vaasjes ervan en ik wil geen nieuwe geur van hun kopen omdat ik die prijs gewoon te gortig vind.
Misschien zet ik er wel een kunstbloem in. :P
pi_216189955
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:52 schreef Hupje het volgende:
Ik ben van mijn dubbele set kliko's af *O* Kennelijk was vandaag dé ophaaldag. Ik heb dat dus echt nergens gelezen. Maar toen ik vanochtend vertrok stonden er overal alle soorten containers, dus heb de mijne er maar bij gezet :D

Ik heb ook mijn vogel pindakaas maar weggehaald. Ik dacht lekker naïef dat de vogeltjes honger hadden de afgelopen week. Maar er bleek een kauw uitgebreid te lunchen uit de pot -O- Beetje jammer.
Kauw had dus honger :P .
Nergens een doel voorbij geschoten toch?
pi_216189962
Als ik spullen in de tuin zou hangen voor de vogels, is mijn man bang dat er zo 25 katten op de vogels zitten te loeren en ze allemaal opgevreten worden. :')
pi_216189977
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:52 schreef Hupje het volgende:

Ik kon de afgelopen 2 potten uit de tuin vissen omdat de eksters ermee aan de haal waren gegaan.
We hebben maar even een pindakaas pauze.
En de meelwormen zijn op en omdat we aan het opruimen zijn, heb ik nog even geen nieuwe gekocht. Arme vogeltjes... als het echt gaat vriezen dan haal ik wel weer wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')