abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2025 @ 15:08:23 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216172340
Waar we wakker liggen, snurken of misschien wel op de bank slapen. Maar ook: waar de vakantie weer voorbij is en prul eindelijk mag afzwemmen vanmiddag!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 4 januari 2025 @ 16:24:29 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173043
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 14:55 schreef LeSage het volgende: [..] Ik interpreteerde dat wel zo :D
Dan sla je de plank dus echt volledig mis. Ik vraag om tips voor mijzelf, geen tips om de puber te beteugelen ;) Ik zal toch echt de enige niet zijn die wakker ligt zeg maar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 15:06 schreef Tink89 het volgende: Ik niet, maar dat doet er eigenlijk niet toe. Ik zou het eens hebben over structurele afspraken om dit behapbaarder te maken en mogelijke aanpassingen in je huis. Een vloerkleed, niet boven eten maar beneden, oordoppen, slaapmeditatie, akoestische panelen, white noise (ik kan de app 'balance' aanbevelen voor meditatie en noise), een appje als hij thuis is, zodat je makkelijker kunt gaan slapen, regelen dat hij af en toe bij vrienden slaapt? Edit: rigoureus, maar kun je de tussenwand extra isoleren? Hoe oud is de puber en komt hij dan echt ook doordeweeks om 3 uur pas thuis? Dat vind ik dan best heftig eigenlijk...
Nouja, de afspraken die er dus nu gemaakt worden zorgen voor strubbelingen, juist omdat er dus nooit afspraken waren. (En een aantal van de dingen die je noemt zou ik graag zien, maar die komen er never nooit niet door, want het maakt vriend allemaal niet zoveel uit. Waar hij het meeste bang voor is dat puber niet meer komt doordat er ineens veel regels zijn) Die kwamen pas toen er wat meer mensen in huis zaten. De puber is inmiddels net 18. Hij heeft wel verantwoordelijkheidsbesef, want als hij de dag erna naar school moet, is hij niet heel laat thuis. Hij zit wel redelijk standaard tot 2 a 3 uur op zijn computer, dus hij krijgt wel echt te weinig slaap :D Maarja, als het hem niet zint vertrekt ie richting zijn moeder en dat is het laatste wat we willen gezien de situatie daar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 4 januari 2025 @ 16:25:16 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173048
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 15:08 schreef Tink89 het volgende:
Waar we wakker liggen, snurken of misschien wel op de bank slapen. Maar ook: waar de vakantie weer voorbij is en prul eindelijk mag afzwemmen vanmiddag!
Vakantie voorbij: heerlijk! Afzwemmen, nog beter denk ik!

En ja, ik slaap dus ook wel eens op de bank als vriend echt echt echt te hard snurkt :D Maar dat lost helaas ook niet alles op en het bed slaapt toch wel echt veel lekkerder :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173054
Totaal niet wat Troel bedoelde en nogal een far stretch om dat op die manier te interpreteren.
Ze wil graag een oplossing voor haar wakker liggen.
That’s it.
pi_216173148
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Vakantie voorbij: heerlijk! Afzwemmen, nog beter denk ik!

En ja, ik slaap dus ook wel eens op de bank als vriend echt echt echt te hard snurkt :D Maar dat lost helaas ook niet alles op en het bed slaapt toch wel echt veel lekkerder :P
Ik gebruik tegenwoordig eerst van die gewone oordopjes die je eerst klein rolt en dan in je gehoorgang duwt, en daarna plak ik deze er overheen. Werkt als een tierelier.

https://www.bol.com/nl/nl(...)te/9300000172098012/

Onze slaapkamer is naast de badkamer en ik heb nu de regel ingesteld dat deze na 22 uur niet meer gebruikt mag worden.

Puber houdt van laat en uitgebreid douchen en zelfs als ze zachtjes doet, kan ik er niet van slapen. Niet alleen van de geluiden die ze maakt maar ook van het licht dat brandt. We hebben raampjes in de deuren en daar schijnt het doorheen.

Ik heb een slaapmasker geprobeerd maar dat werkt niet. Als ik wéét dat het licht daar brandt, Piep ik telkens door de spleetjes heen om te kijken of het al uit is. :{
pi_216173243
Iets heul anders, wij zijn rigoureus aan het opruimen. Iemand interesse in een Livarno Kerstboomstandaard? Hij lijkt op deze: https://www.lidl.nl/p/melinera-kerstboomstandaard/p100267277

Gratisch op te halen in 0346 :)
pi_216173371
@exode gaan jullie nog naar Disney in concert?

Ik slaap standaard met oordopjes in. @Spring je link brengt me naar de homepage van Bol
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 17:01:41 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173385
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:37 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik gebruik tegenwoordig eerst van die gewone oordopjes die je eerst klein rolt en dan in je gehoorgang duwt, en daarna plak ik deze er overheen. Werkt als een tierelier.

https://www.bol.com/nl/nl(...)te/9300000172098012/

Onze slaapkamer is naast de badkamer en ik heb nu de regel ingesteld dat deze na 22 uur niet meer gebruikt mag worden.

Puber houdt van laat en uitgebreid douchen en zelfs als ze zachtjes doet, kan ik er niet van slapen. Niet alleen van de geluiden die ze maakt maar ook van het licht dat brandt. We hebben raampjes in de deuren en daar schijnt het doorheen.

Ik heb een slaapmasker geprobeerd maar dat werkt niet. Als ik wéét dat het licht daar brandt, Piep ik telkens door de spleetjes heen om te kijken of het al uit is. :{
Die kan ik nog wel eens proberen. De meeste oordopjes passen links prima, maar rechts i het een hel. Doet gewoon zeer. Ik probeer dus zoveel mogelijk op mijn rechteroor te liggen met een loop in mijn linkeroor :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173426
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:58 schreef Vicky het volgende:
@:exode gaan jullie nog naar Disney in concert?

Ik slaap standaard met oordopjes in. @:spring je link brengt me naar de homepage van Bol

Nope, dat soort evenementen zijn nog wat te hoog gegrepen voor ons allebei.
pi_216173513
Ik heb allang besloten geen spullen van mensen meer aan te nemen die ze wegdoen.
Ik heb genoeg.
Als mijn man er nou ook zo over dacht. :') ;(
pi_216173544
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:19 schreef vencodark het volgende:
Ik heb allang besloten geen spullen van mensen meer aan te nemen die ze wegdoen.
Ik heb genoeg.
Als mijn man er nou ook zo over dacht. :') ;(
Dan moet ik dus bij je man zijn ;)
Wij hebben nu een Kunstboom, ik vind het zonde om zo'n standaard zo weg te doen. Als niemand hem wil gaat ie volgende week mee naar de kringloop. We hebben inmiddels zo'n 3 autoladingen vol staan aan stort en kringloop en dat uit dit kleine huisje O-)

Verloofde ook eindelijk zover gekregen haar gitaar en skeelers weg te doen. Gaan beide naar haar school, daar komen ze in een soort uitleenbox.
pi_216173687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:09 schreef exode het volgende:

[..]
Nope, dat soort evenementen zijn nog wat te hoog gegrepen voor ons allebei.
Ah jammer. Misschien volgend jaar. :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_216173894
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:24 schreef Troel het volgende:

[..]
Dan sla je de plank dus echt volledig mis. Ik vraag om tips voor mijzelf, geen tips om de puber te beteugelen ;) Ik zal toch echt de enige niet zijn die wakker ligt zeg maar.
[..]
Nouja, de afspraken die er dus nu gemaakt worden zorgen voor strubbelingen, juist omdat er dus nooit afspraken waren. (En een aantal van de dingen die je noemt zou ik graag zien, maar die komen er never nooit niet door, want het maakt vriend allemaal niet zoveel uit. Waar hij het meeste bang voor is dat puber niet meer komt doordat er ineens veel regels zijn) Die kwamen pas toen er wat meer mensen in huis zaten. De puber is inmiddels net 18. Hij heeft wel verantwoordelijkheidsbesef, want als hij de dag erna naar school moet, is hij niet heel laat thuis. Hij zit wel redelijk standaard tot 2 a 3 uur op zijn computer, dus hij krijgt wel echt te weinig slaap :D Maarja, als het hem niet zint vertrekt ie richting zijn moeder en dat is het laatste wat we willen gezien de situatie daar.
Je schreef toch echt dat je blij was dat je eigen kinderen daar niet van houden, maar maakt verder niet uit.

Voor jezelf zou ik inderdaad wat aanpassingen proberen te maken. Kun je in het ergste geval niet wat kamerwisselingen doen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 4 januari 2025 @ 17:58:03 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173913
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:56 schreef LeSage het volgende:

[..]
Je schreef toch echt dat je blij was dat je eigen kinderen daar niet van houden, maar maakt verder niet uit.

Voor jezelf zou ik inderdaad wat aanpassingen proberen te maken. Kun je in het ergste geval niet wat kamerwisselingen doen?
Ja, omdat ik dan de heisa maal 3 heb en ik waarschijnlijk helemaal niet meer slaap :D
De mijnesen zijn ook nog wat jonger enzo en hebben wat meer regels en zijn altijd thuis voordat ik naar bed ga :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173927
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:58 schreef Vicky het volgende:
@:exode gaan jullie nog naar Disney in concert?

Ik slaap standaard met oordopjes in. @:spring je link brengt me naar de homepage van Bol

Oh sorry

https://www.bol.com/nl/nl(...)=socialshare_pdp_www
pi_216173942
Jezus. Weer. Wat stom. Ik deel toch echt de link.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:01:37 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_216173947
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:00 schreef -Spring het volgende:
Jezus. Weer. Wat stom. Ik deel toch echt de link.
[ afbeelding ]
Ik zag in beide gevallen toch echt die dopjes? Vaag?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216173963
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik zag in beide gevallen toch echt die dopjes? Vaag?
Ik kom ook op de homepage als ik erop klik :?
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:07:34 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216174002
Ik sliep de eerste jaren ook niet voordat de kinderen thuis waren, maar dat vond ik inderdaad mijn eigen probleem en heb ik dan ook nooit gebruikt als argument voor de kinderen. Ik heb eigenlijk ook nooit tijden afgesproken om thuis te zijn. Zoals iemand anders ook al zei; ik heb liever dat ze veilig thuiskomen en dus bijvoorbeeld meefietsen met anderen dan dat ze op een bepaalde tijd thuiskomen.

Inmiddels slaap ik trouwens wel. Wel minder vast en ik word tussendoor wel vaker wakker en dan check ik even of ze al thuis zijn, maar meer dan dat niet. Ook een soort gewenning, denk ik. Mijn dochter woont natuurlijk al lang niet meer thuis, dus van haar heb ik geen idee wat ze 's nachts uitspookt. En dat is denk ik voor mij de trigger geweest om niet meer wakker te liggen. Het idee dat ik er bij haar toch geen weet meer van had heeft me doen loslaten.

Mijn tip @Troel zou zijn dat je afspreekt dat je puber af en toe blijft slapen bij zijn vrienden en dat het dus net zo goed mogelijk is dat hij niet thuis komt als dat hij wel thuis komt. Op het moment dat het onvoorspelbaar is, slaap je volgens mij wel. Want ik neem aan dat je wel slaapt als je weet dat hij uberhaupt niet thuis is/komt. En als je niet weet of hij wel of niet thuiskomt ga je volgens mij ook niet liggen wachten. Maar goed, ik weet natuurlijk niet of dat mogelijk is met zijn vrienden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216174159
Waarschijnlijk link je de link vanuit je eigen account en bestellingen?
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:42:09 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216174355
Over geluiden gesproken, de bovenburen en hun drie kinderen en oma zijn weer thuis. Ik heb genoten van de stilte maar zal ook wel weer genieten van hun warmte nu ze weer thuis zijn en weer voor me stoken.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 4 januari 2025 @ 19:20:01 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216174753
Met vlag en wimpel geslaagd voor A! Nog effe een paar maandjes voor B en dan geven we het op. Als ze C niet wil doen, vind ik het wel gezegend.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216174768
Ach ja, elk voordeel heb zijn nadeel @oh-oh ;)

Zo, wij zijn weer thuis. Dochter was vorige week jarig en vierde het vandaag. Wat een pokkeweer op de weg. Het was zonnebril op, zonnebril af, regenbui in, regenbui uit. Haat aan regen. En sneeuw. En hagel. En ijzel }:|

@Troel ik zou idd voor oordoppen gaan. Ik kan niet meer zonder. Moet ik wel de zachte hebben, die je helemaal rond kan pletten waardoor ze prima in je oren passen én het geluid tegenhouden.

Dochter was geen uitgaanster dus nooit wakker gelegen omdat, dat. En hopelijk wordt zoon net zo. Niet elk kind/puber/jongvolwassene wil de hort op, gelukkig.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216174785
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:20 schreef Tink89 het volgende:
Met vlag en wimpel geslaagd voor A! Nog effe een paar maandjes voor B en dan geven we het op. Als ze C niet wil doen, vind ik het wel gezegend.
Yay, gefeliciteerd *O*
En gewoon even afwachten hoe B gaat en daarna kijken hoe en wat :s)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216174944
Gefeliciteerd Tink!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')