Gheghe.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:38 schreef livelink het volgende:
Ter ere van de TT mijn zondagochtend-verhaal.
Ik kom vanochtend nietsvermoedend naar beneden, ligt daar iemand op de bank te slapen. Zoon was gisterenavond naar een feestje en twee vrienden zouden bij ons komen slapen. Ik had boven twee bedden opgemaakt voor de logees, maar 1 bleek dus niet meer in staat te zijn geweest boven te komen. Hij werd natuurlijk wakker toen ik binnenkwam. Ik heb hem een kop koffie gegeven en water met paracetamol en mijn zoon wakker gemaakt.
Mijn zoon is nu eieren met spek voor hem aan het maken.
Hij is hier met de auto naar toe gekomen gisteren en ik heb hem net toch maar gezegd dat hij van mij de eerstkomende uren niet naar huis mag rijden.
Ik heb ze wel thuis horen komen om 03.30, maar heb verder prima geslapen![]()
Een batterij die de ongebruikte energie van de zonnepanelen opslaat zodat die niet tegen betaling terug aan het net geleverd wordt.quote:Op zondag 5 januari 2025 12:10 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben niet zo veel lege flessen of blikken. Wij drinken nauwelijks frisdrank. Meestal staan ze in de vensterbank van de bijkeuken. Omdat het er niet zoveel zijn, kan het daar prima.
Echter… als daar ook nog lege potten chocopasta (en die hebben we wel heel veel, want zoon eet pasta bij het leven) staan dan gaat de hond ermee aan de haal. Dus ik heb buiten een tasje staan voor de glasbak en zo nu en dan neem ik hem mee naar de supermarkt.
Wat is een thuis batterij?
Zoals ik al zei, hier veel flessen en blikjes. Voor 50 cent gaan zij ook niet. Dit gaat om tussen de 2 en 6 euro meestal.quote:Op zondag 5 januari 2025 13:28 schreef amaranta het volgende:
Lekker bezig Kyara Mijn kinderen lopen helaas nog niet misschien naar de supermarkt voor 50 ct.
Of ervoor zorgt dat de onbalans op het net minder wordtquote:Op zondag 5 januari 2025 12:16 schreef -Spring het volgende:
[..]
Een batterij die de ongebruikte energie van de zonnepanelen opslaat zodat die niet tegen betaling terug aan het net geleverd wordt.
Mijn oudste heeft geleerd dat 1 promille na twee uur verdwijntquote:Op zondag 5 januari 2025 13:53 schreef livelink het volgende:
Ouderen over andermans kinderen is altijd lastig. Ik ben echt wel streng geweest en heb de 19-jarige die vannacht te dronken was om naar boven te lopen toch echt verboden om al met de auto naar huis te gaan. Hij deed er niet moeilijk over en was het ook wel met me eens, maar mijn zoon vond het duidelijk ongemakkelijk. Maar goed, ze zijn samen nu op pad en hij heeft zijn sleutels bij mij achtergelaten. Ik verwacht hen over een uurtje of twee wel weer terug en dan mag hij van mij wel rijden, hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe lang het duurt voor je weer nuchter genoeg bent om te kunnen rijden. Ze hebben rond 03.00 voor het laatst alcohol gedronken, dus dan is het zo'n 12 uur later.
Tja, dan zal het dan wel akkoord zijn. Veel meer kan ik dan toch niet doen. Hij maakte verder op mij ook geen dronken indruk meer vanochtend.quote:Op zondag 5 januari 2025 13:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn oudste heeft geleerd dat 1 promille na twee uur verdwijnt(hoop dat ik het goed onthouden heb)
Vroegah hadden we altijd van die dingen aan de radiatoren hangenquote:Op zondag 5 januari 2025 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier nooit alcohol, scheelt toch weer een slok op een borrel![]()
Ik kocht gister bij action 2 hygrometers. En nu is de luchtvochtigheid in de woon en slaapkamer 38/39%. Nou heb ik de laatste tijd wel prikkels boven in mn neus en dat zei ik tegen zoon. En hij beschreef dus precies het gevoel.
Heb net maar een luchtbevochtiger met aromatherapie besteld. Kijken of dat iets doet?
Heb nu de deur op een kier staan maar behalve kou, wordt de lucht daar niet vochtiger van, zeg maar
Verwarming droogt lucht uit, zelfs in ons huis is de vochtigheid onder de 40%. Die dingen die Troel zegt zijn dan ideaal.quote:Op zondag 5 januari 2025 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier nooit alcohol, scheelt toch weer een slok op een borrel![]()
Ik kocht gister bij action 2 hygrometers. En nu is de luchtvochtigheid in de woon en slaapkamer 38/39%. Nou heb ik de laatste tijd wel prikkels boven in mn neus en dat zei ik tegen zoon. En hij beschreef dus precies het gevoel.
Heb net maar een luchtbevochtiger met aromatherapie besteld. Kijken of dat iets doet?
Heb nu de deur op een kier staan maar behalve kou, wordt de lucht daar niet vochtiger van, zeg maar
Jaa, wij ook. Had ze vroeger ook op de flat dus daar keek ik voor. Zijn best wel prijzig nu. En ik heb er niks aan in de slaapkamer, geen verwarmingquote:Op zondag 5 januari 2025 14:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Vroegah hadden we altijd van die dingen aan de radiatoren hangen
Nee, deur open helpt niet, kwam ik net achterquote:Op zondag 5 januari 2025 14:28 schreef exode het volgende:
[..]
Verwarming droogt lucht uit, zelfs in ons huis is de vochtigheid onder de 40%. Die dingen die Troel zegt zijn dan ideaal.
Ventileren droogt ook, dus die deur open helpt niet.
Je kan eventueel ook was drogen in je slaapkamer, dan stijgt het heel snel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |