Ja die hebben wij ook hangen (alleen niet genoeg om de luchtvochtigheid op te krikken, 33% nu), straks met de vloerverwarming lukt dat niet meer of moet je dan een plasje water op de grond gooienquote:Op zondag 5 januari 2025 14:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Vroegah hadden we altijd van die dingen aan de radiatoren hangen
Het lijkt wel te helpen. Het voelde ook minder droog met ademen.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Raam s'nachts open heeft hier geen nut qua frisse lucht. Lamellen en de gordijnen zijn dicht (die komen tot de vloer) dus het enige wat er dan doorheen komt, is geluid. En zelfs met oordoppen in, hoor ik de buurhonden![]()
Maar de diffuser helpt dus wel @:Phaidra?
Tip voor plastic bakken, action. Is cheaper dan ikeejaa
We krijgen pvc, maar dan moet ik de vloerenman vragen om de hele vloer te lakken, als ik er water op wil gooienquote:Op zondag 5 januari 2025 16:27 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna ik bestelde er één voor een oppervlakte van 40m2 én hij heeft 2 standen. Ik ga kijken of het werkt.
Plasje water op de grond kan, maar niet bij laminaat. Gaat het van bobbelen![]()
Wow, luchtvochtigheid gestegen naar 42%.
Ik vind zelf IKEA veel prettiger dan die van de Action. Blijven langer goedquote:Op zondag 5 januari 2025 15:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Raam s'nachts open heeft hier geen nut qua frisse lucht. Lamellen en de gordijnen zijn dicht (die komen tot de vloer) dus het enige wat er dan doorheen komt, is geluid. En zelfs met oordoppen in, hoor ik de buurhonden![]()
Maar de diffuser helpt dus wel @:Phaidra?
Tip voor plastic bakken, action. Is cheaper dan ikeejaa
Thanks, we gaan het zien. Krijg um dinsdag binnenquote:Op zondag 5 januari 2025 17:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het lijkt wel te helpen. Het voelde ook minder droog met ademen.
Pannetje water lijkt me verstandiger iddquote:Op zondag 5 januari 2025 17:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
We krijgen pvc, maar dan moet ik de vloerenman vragen om de hele vloer te lakken, als ik er water op wil gooien.
Ga ik maar niet doen op de nieuwe vloer dan. Ik zet wel een pannetje water op
Hebben wij pas sinds kort, maar wat een genotquote:Op zondag 5 januari 2025 19:13 schreef Vicky het volgende:
Hier staan eigenlijk bijna altijd de ramen op de winterstand.
Ik kan niet slapen met ramen dicht.
Waarom in de zomer pas? En heb je dan nergens water op je vloer ofzo?quote:Op zondag 5 januari 2025 19:56 schreef Mushanga71 het volgende:
S'ochtens staan de ramen boven een paar uur open
Maar ik had daarstraks de tuindeur op een kier open en na een uur weer dicht want koud, maar dat hielp dus niks.
Nu, na het koken staat de meter op 48%. Neus/keelkriebels zijn wel weg.
Ik heb ook kiepramen en die kan ik ook op een kiertje open laten. Misschien is dat wat?
Heb er nooit zo opgelet hoor, het is dat ik sinds gister die hygrometers in huis heb én dat zoon dus ook last van zn neus heeft. En toen telde ik 1+1![]()
Maar slapen met ramen open![]()
Dochter had op dr studentenkamer ook zo'n luchtreiniger geplaatst exode, en die filters werden best vies. Kan je nagaan wat je eigenlijk allemaal aan shizzle binnenademt.
Wilde ik net gaan douchen, water koud. Moest de ketel weer worden bijgevuld![]()
Er lekt een radiator in de woonkamer. Zou dan eigenlijk moeten denken dat dat de luchtvochtigheid wel regelt. Nope.
In de zomer maar laten vervangen, wil een zwarte radiator
Vertell hoe werkt dat?quote:Op zondag 5 januari 2025 20:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hebben wij pas sinds kort, maar wat een genotNiet meer vrieskoud om frisse lucht te scoren.
Omdat ik dan de verwarming niet nodig hebquote:Op zondag 5 januari 2025 20:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom in de zomer pas? En heb je dan nergens water op je vloer ofzo?
En team slapen met het raam dicht in de winter, maar wel elke ochtend goed luchten. We hebben rondom rolluiken, dus open laten heeft weinig zin. Maar ook geen verwarming aan ofzo op de slaapkamer, het is er meestal 16-17 graden.
Wij hebben sinds kort kunststof kozijnen, klap-kiep. Als je het raam openklapt, kun je in het kozijn een pinnetje omzetten om niet met de standaard kiep te openen maar echt op een kiertje, net genoeg om te luchten.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
Vertell hoe werkt dat?
Wij hebben ramen van 2021
Ik vind naar voren trekken een beetje raar geformuleerd. Wat je doet is dat stukje zachtjes van het kozijn weg bewegen. Niet naar je toe dus maar naar links of rechts, afhankelijk van je draaikant.quote:Als het draaikiepraam in uw woning wel een zomer- en winterstand heeft, herkent u deze aan het langwerpige metalen mechanisme bovenin het kozijn (de zogeheten energiespaarschaar) met een U-vormige pal onderaan. Deze zit doorgaans aan de binnenkant van het raam, aan de kant van de handgreep.
huis warmer
Lees ook: Zo houdt u uw huis warmer tijdens kou en vorst
Hoe stelt u de winterstand in?
Als u het raam op de winterstand zet, gaat hij maar een klein stukje open, zo’n 2 à 4 centimeter. U laat wel frisse lucht binnen, voor de nodige ventilatie, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat het niet te veel tocht in huis. Hoe doet u dit? Eerst zet u het raam volledig open, dan trekt u de energiespaarschaar naar voren. U zorgt ervoor dat de U-vormige pal onderin met de punten naar boven wijst. En dan duwt u het mechanisme weer terug op zijn plaats.
Hoe stelt u de zomerstand in?
Voor het instellen van de zomerstand voert u dezelfde handelingen omgekeerd uit. Maar ditmaal duwt u de punten van de U-vormige pal naar beneden. De U wordt in dit geval dus een kleine letter N.
Die stand is ook handig jaquote:Op zondag 5 januari 2025 22:25 schreef exode het volgende:
B heeft zijn raam wel eens in een laat maar waaien stand gezet, telt dat ook? Raam zat nog maar aan 1 punt vast. Gelukkig via een Youtube filmpje zelf op kunnen lossen.
De radiator lekt maar het bakje blijft droog? Ik zou hiermee uitkijken hoor!quote:Op zondag 5 januari 2025 20:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Omdat ik dan de verwarming niet nodig hebIk kwam er dus achter dat ie lekt, door een plas water eronder. Staat nu een bakje onder maar das dus steeds droog. Geen idee hoeveel water er in een cv gaat, maar het streepje van het metertje moet op 2. De ketel gaf 0,5 aan en dan kapt ie ermee.
Ik kan niet eens slapen met de verwarming aan, ik mis er helemaal niks aan dat die het ook niet doetTis daar 18C.
Hygrometer geeft daar trouwens 58% aan. Heb net gedoucht en zoon staat er nu onder. Zal daar wel mee te maken hebben, denk ik. Zal morgen es opletten. Moet ik voor boven straks een ontvochtiger hebben
Bestel nieuwe, ruim ze op en dan vind je vast die oude weer terug.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben trouwens een hele batch van die blokjes kwijt![]()
Besteld, opgeruimd en nooit meer teruggevonden.
Maar die van Rituals zijn wel echt heel fijn! En navulbaar met gratisch stokjes enzo. Hier Ayurveda grootverbruikerquote:Op maandag 6 januari 2025 09:54 schreef vencodark het volgende:
Gebruiken jullie weleens van die geurstokjes in zo’n fles?
Ik vind Rituals te duur en zoek dus iets lekkers wat niet gelijk chemisch en naar toilet ruikt maar waar ik dus niet de hoofdprijs voor betaal.
Ja, navulbaar is een mooie.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar die van Rituals zijn wel echt heel fijn! En navulbaar met gratisch stokjes enzo. Hier Ayurveda grootverbruiker
Kauw had dus hongerquote:Op maandag 6 januari 2025 11:52 schreef Hupje het volgende:
Ik ben van mijn dubbele set kliko's afKennelijk was vandaag dé ophaaldag. Ik heb dat dus echt nergens gelezen. Maar toen ik vanochtend vertrok stonden er overal alle soorten containers, dus heb de mijne er maar bij gezet
![]()
Ik heb ook mijn vogel pindakaas maar weggehaald. Ik dacht lekker naïef dat de vogeltjes honger hadden de afgelopen week. Maar er bleek een kauw uitgebreid te lunchen uit de potBeetje jammer.
Ik kon de afgelopen 2 potten uit de tuin vissen omdat de eksters ermee aan de haal waren gegaan.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:52 schreef Hupje het volgende:
Ik ben van mijn dubbele set kliko's afKennelijk was vandaag dé ophaaldag. Ik heb dat dus echt nergens gelezen. Maar toen ik vanochtend vertrok stonden er overal alle soorten containers, dus heb de mijne er maar bij gezet
![]()
Ik heb ook mijn vogel pindakaas maar weggehaald. Ik dacht lekker naïef dat de vogeltjes honger hadden de afgelopen week. Maar er bleek een kauw uitgebreid te lunchen uit de potBeetje jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |