Onze kinderen dragen graag een warme onesie in de winter. Dat kruipt ook niet omhoog bij de buik/rug zoals een normale pyjama.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:01 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor al het meedenken! In een opsomminkje:
Hij heeft al een volwassen dekbed in een peuterbed. Hij heeft dekbed genoeg.
Ik ga een kruik kopen, txs voor de tip van die langwerpige!
En onze verwarming gaat op thermostaat en slaat 's nachts dus niet aan. Ik vind 15 graden ook niet idioot koud eigenlijk, op onze eigen kamer is het nog veel kouder. Verder open draaien helpt niet, dan is het enkel 's avonds warmer, maar 's nachts koelt het dan toch af. Het raam is dicht, het rolluik ook en de vloerlange gordijnen ook.
Ik ga een warmere overtrek zoeken (flanel zou kunnen helpen, denk ik?) al had hij net twee nieuwe dekbedovertrekken gekregen van de sint.
In een onesie of zo'n zipsheet ben ik een beetje bang dat hij niet snel genoeg uit bed/uitgekleed is om te gaan plassen. Hij is vaak last-minute of net te laat.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze kinderen dragen graag een warme onesie in de winter. Dat kruipt ook niet omhoog bij de buik/rug zoals een normale pyjama.
Daarnaast heeft jongste zoon een overtrek van zipsheets. Hierbij zit het laken vast aan het overtrek. Hij woelt ook veel, maar hierbij blijf je dus sowieso onder het overtrek liggen. Dekbed kan er niet in, maar wel overheen (blijft bij hem wel goed liggen). Ideaal!
Dat is ook lastig ja... maar ik zou het ene risico (veel nachten wakker door kou) wel willen inruilen voor het andere (mogelijk ongelukjes), denk ik.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In een onesie of zo'n zipsheet ben ik een beetje bang dat hij niet snel genoeg uit bed/uitgekleed is om te gaan plassen. Hij is vaak last-minute of net te laat.
Ik snap ook wel dat je dat niet standaard doet, maar als dat de oplossing is voor een kind dat anders elke nacht aan je bed staat omdat koud.. dan zou ik dat persoonlijk dus wel overwegen. Al snap ik dus ook wel dat je eerst andere dingen probeert. Maar weet natuurlijk ook niet hoe dat ingeregeld is, ik kan hier bv ook 's nachts alleen de verwarming op een specifieke kamer aanzetten. Dat je dus niet meteen je hele huis verwarmt, maar alleen die kamer. Als dat niet kan, is dat inderdaad al een heel andere situatie.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:55 schreef exode het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij Tink is, maar onze verwarming is 's nachts helemaal uit. Ik ga geen huis verwarmen als ik slaap.
Die onesies in bed vind ik zo viesquote:Op donderdag 9 januari 2025 12:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze kinderen dragen graag een warme onesie in de winter. Dat kruipt ook niet omhoog bij de buik/rug zoals een normale pyjama.
Daarnaast heeft jongste zoon een overtrek van zipsheets. Hierbij zit het laken vast aan het overtrek. Hij woelt ook veel, maar hierbij blijf je dus sowieso onder het overtrek liggen. Dekbed kan er niet in, maar wel overheen (blijft bij hem wel goed liggen). Ideaal!
Oh dat is best een slimme van dat dekbed andersom!quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:37 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die onesies in bed vind ik zo vies![]()
Maar alsnog slapen ze daar meestal in omdat ze het zelf zo lekker vinden![]()
En hier legt oudste tegenwoordig zijn dekbed andersom en gaat er dan als een slaapzak in liggen met het dekbed bovenop. Dan kan hij er niet onderuit woelen.
Dat hadden wij met een jumpsuit idd. Heel handig, zeker eentje met voeten er aan. Maar dat was echt lastig in de ochtend. Als hij snel naar de wc moestquote:Op donderdag 9 januari 2025 12:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In een onesie of zo'n zipsheet ben ik een beetje bang dat hij niet snel genoeg uit bed/uitgekleed is om te gaan plassen. Hij is vaak last-minute of net te laat.
Twee slaapzakken aan elkaar ritsen en die om matras en dekbed heendoenquote:Op donderdag 9 januari 2025 10:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Realiseer je je hoe kort door de bocht dit is? Mush zit in een onwijs ingewikkelde situatie, zowel qua wonen als qua zakelijke samenwerking. Als hij haar niet wil of kan uitkopen, kan ze niet zomaar gaan zonder financieel enorm veel verlies te nemen bijv. Ik ben enorm van 'alles is een keuze', maar ik vind je nu wel een tikkie bot.
Ander onderwerp:
Mijn jongste is bijna 4 en heeft het 's nachts koud. Situatie nu:
- In de winter een graad of 15 op zijn kamer, verwarming staat heel klein tikkie opengedraaid.
- Peuterbed.
- Molton en hoeslaken
- Warmie-knuffel die z'n bed voorverwarmt
- Dekbed (synthetische vulling, het moet in de was kunnen)
- Een extra deken erover of eronder, net wat hij wil.
- Onderbroek en hemd, pyjama met lange mouwen en lange pijpen. Meestal flanel of iets van teddy-spul. Sokken.
Nog een extra deken of een dikker dekbed wil hij niet. Hij woelt zich af en toe bloot, maar vaak ook niet. Ik stop hem nu nog eens extra in als ik naar bed ga, maar hij staat regelmatig om 3 uur 's nachts naast mijn bed met 'mama ik wil bij jou weer lekker warm worden'. Hij voelt dan ook echt koud.
Iemand nog tips? Ik zag extra warme dekbedovertrekken, zou dat helpen? Of een isolatiematje onder zijn matras?
Absoluut.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:01 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor al het meedenken! In een opsomminkje:
Hij heeft al een volwassen dekbed in een peuterbed. Hij heeft dekbed genoeg.
Ik ga een kruik kopen, txs voor de tip van die langwerpige!
En onze verwarming gaat op thermostaat en slaat 's nachts dus niet aan. Ik vind 15 graden ook niet idioot koud eigenlijk, op onze eigen kamer is het nog veel kouder. Verder open draaien helpt niet, dan is het enkel 's avonds warmer, maar 's nachts koelt het dan toch af. Het raam is dicht, het rolluik ook en de vloerlange gordijnen ook.
Ik ga een warmere overtrek zoeken (flanel zou kunnen helpen, denk ik?) al had hij net twee nieuwe dekbedovertrekken gekregen van de sint.
Zeker als je op hun hond past, denk ik dat ze wel een update zouden geven als hun hoofd ernaar staat... Bohquote:Op donderdag 9 januari 2025 14:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb trouwens nog niks van de buren gehoord, en ik durf er amper naar te vragen, ik vind het veel te spannend allemaal...
Ja, echt hequote:Op donderdag 9 januari 2025 14:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zeker als je op hun hond past, denk ik dat ze wel een update zouden geven als hun hoofd ernaar staat... Boh.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |