abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:01:32 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216226545
Txs voor al het meedenken! In een opsomminkje:

Hij heeft al een volwassen dekbed in een peuterbed. Hij heeft dekbed genoeg.

Ik ga een kruik kopen, txs voor de tip van die langwerpige!

En onze verwarming gaat op thermostaat en slaat 's nachts dus niet aan. Ik vind 15 graden ook niet idioot koud eigenlijk, op onze eigen kamer is het nog veel kouder. Verder open draaien helpt niet, dan is het enkel 's avonds warmer, maar 's nachts koelt het dan toch af. Het raam is dicht, het rolluik ook en de vloerlange gordijnen ook.

Ik ga een warmere overtrek zoeken (flanel zou kunnen helpen, denk ik?) al had hij net twee nieuwe dekbedovertrekken gekregen van de sint.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216226629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:01 schreef Tink89 het volgende:

En onze verwarming gaat op thermostaat en slaat 's nachts dus niet aan. Ik vind 15 graden ook niet idioot koud eigenlijk, op onze eigen kamer is het nog veel kouder. Verder open draaien helpt niet, dan is het enkel 's avonds warmer, maar 's nachts koelt het dan toch af. Het raam is dicht, het rolluik ook en de vloerlange gordijnen ook.

Ik ga een warmere overtrek zoeken (flanel zou kunnen helpen, denk ik?) al had hij net twee nieuwe dekbedovertrekken gekregen van de sint.
Onze kinderen dragen graag een warme onesie in de winter. Dat kruipt ook niet omhoog bij de buik/rug zoals een normale pyjama.

Daarnaast heeft jongste zoon een overtrek van zipsheets. Hierbij zit het laken vast aan het overtrek. Hij woelt ook veel, maar hierbij blijf je dus sowieso onder het overtrek liggen. Dekbed kan er niet in, maar wel overheen (blijft bij hem wel goed liggen). Ideaal!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:13:15 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216226714
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Onze kinderen dragen graag een warme onesie in de winter. Dat kruipt ook niet omhoog bij de buik/rug zoals een normale pyjama.

Daarnaast heeft jongste zoon een overtrek van zipsheets. Hierbij zit het laken vast aan het overtrek. Hij woelt ook veel, maar hierbij blijf je dus sowieso onder het overtrek liggen. Dekbed kan er niet in, maar wel overheen (blijft bij hem wel goed liggen). Ideaal!
In een onesie of zo'n zipsheet ben ik een beetje bang dat hij niet snel genoeg uit bed/uitgekleed is om te gaan plassen. Hij is vaak last-minute of net te laat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216226798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]
In een onesie of zo'n zipsheet ben ik een beetje bang dat hij niet snel genoeg uit bed/uitgekleed is om te gaan plassen. Hij is vaak last-minute of net te laat.
Dat is ook lastig ja... maar ik zou het ene risico (veel nachten wakker door kou) wel willen inruilen voor het andere (mogelijk ongelukjes), denk ik.
En onze kinderen hadden 's nachts ook regelmatig ongelukjes, ik weet hoe irritant het is. Er ligt ook nog steeds een beschermmatje bij de jongste (bij de oudste nog nodig gehad tot 11 jaar).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216226984
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:55 schreef exode het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het bij Tink is, maar onze verwarming is 's nachts helemaal uit. Ik ga geen huis verwarmen als ik slaap. :)
Ik snap ook wel dat je dat niet standaard doet, maar als dat de oplossing is voor een kind dat anders elke nacht aan je bed staat omdat koud.. dan zou ik dat persoonlijk dus wel overwegen. Al snap ik dus ook wel dat je eerst andere dingen probeert. Maar weet natuurlijk ook niet hoe dat ingeregeld is, ik kan hier bv ook 's nachts alleen de verwarming op een specifieke kamer aanzetten. Dat je dus niet meteen je hele huis verwarmt, maar alleen die kamer. Als dat niet kan, is dat inderdaad al een heel andere situatie.

Hopelijk helpt de kruik al voldoende Tink! Flanel overtrek is inderdaad ook relatief warm.
pi_216227005
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Die onesies in bed vind ik zo vies :')
Maar alsnog slapen ze daar meestal in omdat ze het zelf zo lekker vinden :D

En hier legt oudste tegenwoordig zijn dekbed andersom en gaat er dan als een slaapzak in liggen met het dekbed bovenop. Dan kan hij er niet onderuit woelen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_216227068
Mush, ik snap dat je super graag uit de situatie wil, maar is het dan niet tijd om daar ook écht werk van te maken?
Jullie zitten samen in de zaak, zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, neem een advocaat in de arm, ga langs de boekhouder.
Voor mij klinkt het nu alsof je jezelf in een houdgreep houdt in deze situatie.

Misschien ben je dat al aan het doen en deel je dat niet, dan nevermind, maar anders hoop ik toch voor jou dat je de keuze voor jezelf durft te gaan maken!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_216227136
Is het bed wel goed warm bij het naar bed gaat Tink? Ik merk zelf dat als ik met koude handen en voeten naar bed ga, dat het uren kan duren voordat het warm wordt. Even kort douchen en dan warm het bed in gaan helpt heel goed (zeker als de haren droog blijven), of kort het bed voorverwarmen met een elektrische deken om de ergste kou eraf te halen.

En als hij goed onder de deken ligt maar het dan toch koud krijgt zou ik andere dekens gaan proberen. Of wellicht een tweepersoons deken dubbelgevouwen?

Mijn kinderen liggen onder van die dunne dekbedjes en hebben het dan nog steeds te warm. Kinderen van hun vader…
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:48:32 #259
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216227139
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:37 schreef LeSage het volgende:

[..]
Die onesies in bed vind ik zo vies :')
Maar alsnog slapen ze daar meestal in omdat ze het zelf zo lekker vinden :D

En hier legt oudste tegenwoordig zijn dekbed andersom en gaat er dan als een slaapzak in liggen met het dekbed bovenop. Dan kan hij er niet onderuit woelen.
Oh dat is best een slimme van dat dekbed andersom!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216227292
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat hadden wij met een jumpsuit idd. Heel handig, zeker eentje met voeten er aan. Maar dat was echt lastig in de ochtend. Als hij snel naar de wc moest

Maar ik heb ook een kind dat zichzelf juist bloot wriemelt als het te warm is. Op die leeftijd zorgde een deken teveel voor een koud kind, terwijl als het net iets koeler was, hij er wil onder bleef liggen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 januari 2025 @ 13:16:03 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216227513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Realiseer je je hoe kort door de bocht dit is? Mush zit in een onwijs ingewikkelde situatie, zowel qua wonen als qua zakelijke samenwerking. Als hij haar niet wil of kan uitkopen, kan ze niet zomaar gaan zonder financieel enorm veel verlies te nemen bijv. Ik ben enorm van 'alles is een keuze', maar ik vind je nu wel een tikkie bot.

Ander onderwerp:

Mijn jongste is bijna 4 en heeft het 's nachts koud. Situatie nu:
- In de winter een graad of 15 op zijn kamer, verwarming staat heel klein tikkie opengedraaid.
- Peuterbed.
- Molton en hoeslaken
- Warmie-knuffel die z'n bed voorverwarmt
- Dekbed (synthetische vulling, het moet in de was kunnen)
- Een extra deken erover of eronder, net wat hij wil.
- Onderbroek en hemd, pyjama met lange mouwen en lange pijpen. Meestal flanel of iets van teddy-spul. Sokken.

Nog een extra deken of een dikker dekbed wil hij niet. Hij woelt zich af en toe bloot, maar vaak ook niet. Ik stop hem nu nog eens extra in als ik naar bed ga, maar hij staat regelmatig om 3 uur 's nachts naast mijn bed met 'mama ik wil bij jou weer lekker warm worden'. Hij voelt dan ook echt koud.

Iemand nog tips? Ik zag extra warme dekbedovertrekken, zou dat helpen? Of een isolatiematje onder zijn matras?
Twee slaapzakken aan elkaar ritsen en die om matras en dekbed heendoen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_216227532
@Tink89 Is het wel zo dat hij wakker wordt van kou? Is het niet zo dat hij wakker wordt, eruit gaat en dat niet al te snel doet en dus wanneer jij van hem wakker wordt hij koud is geworden door al even uit bed te zijn geweest? Het klinkt namelijk alsof hij het warm genoeg zou moeten hebben met alles wat hij aan en over zich heen heeft.
pi_216227553
Worst case kan je een convector kachel op electra in de kamer zetten. Die hoor je niet en kan je op temperatuur instellen. Dus dat ie alleen aanslaat onder de 16 graden bijvoorbeeld. Zijn hittebestendig en er zit omvalpreventie op. (die van ons tenminste wel, al hangt ie op en in een kamer waar niet in geslapen wordt)

En is het altijd 's nachts rond 3 uur? Je zou een kruik op accu kunnen overwegen. Die kan je aan zetten wanneer er behoefte aan is, dus bijvoorbeeld om 3 uur.
B heeft er 1 voor zijn voeten, hij kan enorm veel pijn in zijn voeten krijgen 's nachts. Dan zet ie zijn Stoov aan en trekt het weg. Scheelt ons ook slapeloze nachten :D Kan het aantal keren dat ik 's nachts zijn voeten zat te masseren echt niet tellen.

En ook wat Mrs Peel zegt, als ik uit bed ga en even snel naar het toilet voel ik daarna ook aan als een ijsblokje (aldus verloofde). Het kan ook gewoonte zijn geworden.
pi_216227727
Ha belde, heb een verwijs voor de kliniek én er is een nieuwe poh-ggz waar ik over twee weken al terecht kan. Die ik er toen heb uitgeluld, is weg :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 9 januari 2025 @ 14:09:40 #265
176471 oh-oh
pi_216228126
Ik heb trouwens nog niks van de buren gehoord, en ik durf er amper naar te vragen, ik vind het veel te spannend allemaal...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216228161
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:01 schreef Tink89 het volgende:

Absoluut.
Wij hebben zelf 1 flanellen overtrek en als dat erop ligt, is het echt stukken warmer in bed ook met hetzelfde dekbed.

Al zou ik er gewoon een verwarmingsdeken bij mikken. Ik heb ook een soms koukleum kind (dat wisselt ie af met het omgekeerde). Dat zet 's nachts de deken aan als het koud is.
Kan in de was.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 9 januari 2025 @ 14:21:53 #267
176471 oh-oh
pi_216228238
Ik gebruik in de winter altijd flanellen overtrekken, en in de zomer juist lekkere koele katoenen!
( Groucho Marx )
pi_216228451
quote:
5s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb trouwens nog niks van de buren gehoord, en ik durf er amper naar te vragen, ik vind het veel te spannend allemaal...
Zeker als je op hun hond past, denk ik dat ze wel een update zouden geven als hun hoofd ernaar staat... Boh -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 9 januari 2025 @ 14:49:21 #269
176471 oh-oh
pi_216228463
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Zeker als je op hun hond past, denk ik dat ze wel een update zouden geven als hun hoofd ernaar staat... Boh -O-.
Ja, echt he -O-
( Groucho Marx )
pi_216228536
Kan me voorstellen dat het stress geeft oh oh, hopelijk snel goed nieuws.
pi_216228578
Spannend voor je buren oh-oh gezien de termijn heeft het kindje wel een goede kans. Is je moeder inmiddels wat minder in verzet?

Hoe is het met alle andere ouders die opgenomen zijn in het ziekenhuis?
  donderdag 9 januari 2025 @ 15:02:54 #272
176471 oh-oh
pi_216228589
:D Ik heb een contactverbod en mijn zusje en broertje mijden ze ook als de pest tot ze morgen die sleutels hebben _O-
( Groucho Marx )
pi_216229044
Nou, zo, zadelpen en zadel vervangen, 120 Euro, ik dacht dat alleen autoreparaties pijn deden maar deze was ook niet leuk.

Ik was ook zo dom om gisteren te zeggen 'we houden deze maand veel over, dat wordt extra sparen'. Gisterenavond kwamen de 2 facturen van de Scouting contributie binnen en ik kreeg nog een rekening van de Fysio die ik vergeten was (ik had er al 7 betaald, ik dacht dat ik bij was....a 55 Euro per keer).

Kortom, ik zeg het NOOIT meer.
pi_216229117
Zoo, lekker dan exode. Fietsonderhoud is ook best prijzig. Moest laatst voor die van zoon ook iets van 130 euro betalen en het kreng zelf kostte geen 300 euro 8)7 Maar, alles voor de veiligheid.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216229443
Wij brengen de fietsen voor reparatie altijd naar een fietsenmaker in de stad naast ons, daar zijn ze echt zóveel goedkoper dan de fietsenmaker in ons dorp. Ik steun de lokale ondernemer graag, maar die durft wel echt de hoofdprijs te vragen.

En dat een flanellen overtrek zovel warmer is wist ik niet, daar ga ik voor onszelf dan eens naar kijken!

Hier is de tuintafel aan vervanging toe dus probeer vrouwlief over te halen om nu een nieuwe set te kopen. Over een paar maanden schieten die prijzen weer de lucht in. En we storen ons al een jaar aan deze tafel omdat hij weliswaar mooi is maar zelfs het schuren en opnieuw lakken vorig jaar heeft de staat niet heel erg verbetert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')