quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De lekkerheid van deze ziekerd was al even bekend hoor...
Ja chips en cider gaan sowieso mee. Ook kaas durf ik wel aan op de boot. Grote hompen vlees dan weer nietquote:Op zondag 29 december 2024 08:00 schreef Tuindier het volgende:
[..]
En chips! Vergeet de chips niet. Maar vooral de cider en bier.
Da's snel.quote:Op zondag 29 december 2024 14:08 schreef Blues het volgende:
Wandelfoto, tis voorjaar in t dorp[ link | afbeelding ]
Ik dacht dat ze óud waren met een typefout. Maar kwartje valt, ze zijn lángquote:Op zondag 29 december 2024 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat zijn geen fijne dingen die je opnoemt @:flipsen. Hopelijk is het allemaal snel te verhelpen.
Hier liep het net ook niet lekker. Wilde planten water geven valt de gieter uit m’n handen. Vrijwel vol nog, in de slaapkamer. Ben blij dat het water niet op het bed viel. Nu is een stuk voel heel erg schoon. Maar gieter is stuken volgens mij is de blokker hier al gesloten.
De borrel gisteren was gezellig maar die mensen zijn beiden boven de 180 en daar is, logisch, hun meubilair ook op gekocht, relaxed zitten als ukkie is er niet bij dus nu pijnlijke rug. Nog even en ik ga naar bed en verklaar deze dag als voorbij
Oooohhhh ik las ook 180 als in verrekte oudquote:Op zondag 29 december 2024 17:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze óud waren met een typefout. Maar kwartje valt, ze zijn láng![]()
Slaap lekker
Nah, broertje komt wel terug, het is alleen suf dat hij straks thuiskomt en dan is m'n tante dood en oma weer in het ziekenhuis en m'n ouders wieweetwaar of over de flos, en hij weet het allemaal niet. Maar goed, zo heeft hij wel een rustige vakantiequote:Op zondag 29 december 2024 17:18 schreef sigme het volgende:
Oh @:tele6 wat veel onleuke onrust.
Maak je je zorgen over broertje?
Zoals vroegah, je wist nergens vanquote:Op zondag 29 december 2024 17:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nah, broertje komt wel terug, het is alleen suf dat hij straks thuiskomt en dan is m'n tante dood en oma weer in het ziekenhuis en m'n ouders wieweetwaar of over de flos, en hij weet het allemaal niet. Maar goed, zo heeft hij wel een rustige vakantie
Of heel dikquote:Op zondag 29 december 2024 17:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze óud waren met een typefout. Maar kwartje valt, ze zijn láng![]()
Slaap lekker
Vroeger liet (of nog steeds) je weten in welk hotel of op welke camping je zat en in noodgevallen kon je die gewoon bellen.quote:
Ik niet altijd hoorquote:Op zondag 29 december 2024 17:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vroeger liet (of nog steeds) je eten in welk hotel of op welke camping je zat en in noodgevallen kon je die gewoon bellen.
Ik moest dit 3 keer lezen en begreep toen dat het niet om een bezoek aan een restaurant ging…quote:Op zondag 29 december 2024 17:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vroeger liet (of nog steeds) je eten in welk hotel of op welke camping je zat en in noodgevallen kon je die gewoon bellen.
Swypefout, zie editquote:Op zondag 29 december 2024 17:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik moest dit 3 keer lezen en begreep toen dat het niet om een bezoek aan een restaurant ging…
Sterkte @:tele6…
Als je tegenwoordig niet persoonlijk bereikbaar bent, dan is dat een keuze.quote:Op zondag 29 december 2024 17:48 schreef AnneX het volgende:
De anwb had in de vakantieperiode toch zo’n oproep van 5 minuten vooraf aan het nieuws of op de wereldradio of :…”de familie H, verblijvend in of rond Bordeaux contact wil opnemen met het thuisfront… rijdend in een gele ford anglia met kenteken rt-23-84 …”
Dat zou nu privacy gevoelige info zijn 😂
Maar dan wel aan de rechterkant graag, daar hebbik nergens last vanquote:
Vanavond al, geloof ik.quote:Op zondag 29 december 2024 17:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Ppfff @:tele6 wat een familiezorgen. Wanneer verwachten jullie broer weer terug?
Ik krijg nu op insta en fb foto’s van mensen die nu in Syrië zijn. Van één weet ik dat hij z’n ouders sinds begin 2014 niet meer gezien heeft, ook niet via facetime, heel af en toe een foto. Zo blij voor ze
Stil hier idd.quote:
Ik keek naar de Oogappels film en nu heb ik de compilatie van “dwars door de lage landen” aanstaan.quote:Op zondag 29 december 2024 22:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Stil hier idd.
Ik was Monty Python aan het kijken met B. Iets te veel kots en bloed naar mijn smaak maar leuke liedjes.
Hier Infinite. Ook best wat bloedquote:Op zondag 29 december 2024 22:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Stil hier idd.
Ik was Monty Python aan het kijken met B. Iets te veel kots en bloed naar mijn smaak maar leuke liedjes.
Geloof niet dat ik ‘m op m’n kijklijst ga zettenquote:
MPquote:Op zondag 29 december 2024 22:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Stil hier idd.
Pruimquote:Op zondag 29 december 2024 23:16 schreef Blues het volgende:
Wij zijn op de Pruim begonnen met Jack Ryan. 4 seizoenen, zalig bingen. Met bloed
Ach Tele …is overleden tante een dochter van oma?quote:Op maandag 30 december 2024 12:50 schreef Tele6 het volgende:
Broertje is terug in het land. Hij gaat zowaar zelf in z'n eentje bij oma in het ziekenhuis langs morgenmiddag, en dan komt de rest voor de avond.
Nee, is van verschillende kanten van de familie.quote:Op maandag 30 december 2024 13:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ach Tele …is overleden tante een dochter van oma?
Tja, slaap hygiëne mag ik ook wel eens weer onder de loep nemen.
In ieder geval de 7 afleveringen afgekeken van High Potential. Iemand was zo vriendelijk om te dwnloaden voor mij.
Vanmiddag wordt gekeken of dat ook mogelijk is met Honderd Jaar Eenzaamheid op Netflix.
Daar ben ik erg benieuwd naar na de recensies in vk en nrc.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-netflix-a4876190
Oh en hier staat de trailer https://draadbreuk.nl/fil(...)rd-jaar-eenzaamheid/
Het zou het plotse overlijden nog verdrietiger maken.quote:Op maandag 30 december 2024 13:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, is van verschillende kanten van de familie.
Oma is de moeder van m'n moeder.
Tante is de jongste zus van m'n vader.
Ik parkeerde m'n auto vanochtend keurig in het midden van het parkeervak, naast zo'n lelijk Tesla X hok die heel erg scheef stond en over de lijn. Opzich een hele prestatie want de vakken bij de Sligro zijn lekker groot.quote:Op maandag 30 december 2024 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Bij de uitrit van de stond een busje waar je fietsend niet links of rechts langs kon, auto’s konden er niet in of uit. Bestuurder zat een boterham te eten
Jammer, dat ze het zelf niet doorheeftquote:Op maandag 30 december 2024 16:03 schreef Kaatje1 het volgende:
We hebben hier in de flat een ruim 80 jarige wonen. Zij is laatst gevallen en moest weer oefenen met lopen met een rollator. Iedereen met auto had de hoop dat ze zou stoppen met autorijden maar “nee hoor, kan goed rijden”. Maar zelfs ik, zonder rijbewijs zie dat dat niet zo is, wanneer zij inparkeert denk ik (zie het soms vanuit de keuken) denk ik, dat kan ik ook zo.
Soms is het knap hoe erg mensen in hun eigen bubbel zitten.quote:Op maandag 30 december 2024 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Bij de uitrit van de stond een busje waar je fietsend niet links of rechts langs kon, auto’s konden er niet in of uit. Bestuurder zat een boterham te eten
Da’s jammer.quote:Op maandag 30 december 2024 16:25 schreef Sarabi het volgende:
En weer een bevriende brouwerij die er mee stopt![]()
Het gaat lekker in de bierwereld. Ben benieuwd welke grote namen er volgend jaar gaan omvallen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 30 december 2024 13:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, is van verschillende kanten van de familie.
Oma is de moeder van m'n moeder.
Tante is de jongste zus van m'n vader.
De business van bierbrouwen ligt in de distributie, niet echt in het maken. Neem Texeler, niets bijzonders aan bier maar zie je overal.quote:Op maandag 30 december 2024 16:54 schreef derLudolf het volgende:
Opzich niet heel verrassend toch? Aantal kaarten schoten brouwerijen als paddenstoelen uit de grond, terwijl het aantal drinkers afneemt en het aantal mensen dat volgens de norm (1 per dag) drinkt toeneemt.
Hmm valt niet meteen een kwartje of ik die ken/gelezen heb.quote:Op maandag 30 december 2024 16:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s jammer.
Las in de krant in een artikel over een nieuw restaurant dat hier een brouwerij al failliet was voordat ze waren begonnen.
Nou de snelheid waarmee ze nu stoppen en ook toch grote brouwerijen is wel bijzonder.quote:Op maandag 30 december 2024 16:54 schreef derLudolf het volgende:
Opzich niet heel verrassend toch? Aantal kaarten schoten brouwerijen als paddenstoelen uit de grond, terwijl het aantal drinkers afneemt en het aantal mensen dat volgens de norm (1 per dag) drinkt toeneemt.
Ze is zaterdagmiddag overleden, een uurtje nadat m'n vader er aankwam om afscheid te nemen. Ik had het niet specifiek zo opgeschreven omdat het die ochtend al duidelijk was dat ze die dag zou overlijden.quote:Op maandag 30 december 2024 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb ik nou gemist dat tante al is overleden?
Pfff net boodschappen gedaan. Had ruzie met het scan apparaat (ik niet alleen) dus dan maar naar de zelfscan. Moest (tuurlijk) gecheckt worden, was in orde drukt de knul op een verkeerd knopje en moesten alle boodschappen gescand worden![]()
Nee hoor, broertje heeft inmiddels laten weten dat hij liever oud en nieuw viert met z'n vrienden dus hij komt helemaal niet mee naar omaquote:Op maandag 30 december 2024 12:50 schreef Tele6 het volgende:
Broertje is terug in het land. Hij gaat zowaar zelf in z'n eentje bij oma in het ziekenhuis langs morgenmiddag, en dan komt de rest voor de avond.
Ach, da’s wel heel snel gegaan dan. Voor haar waarschijnlijk wel het beste maar t blijft triest.quote:Op maandag 30 december 2024 17:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze is zaterdagmiddag overleden, een uurtje nadat m'n vader er aankwam om afscheid te nemen. Ik had het niet specifiek zo opgeschreven omdat het die ochtend al duidelijk was dat ze die dag zou overlijden.
Wat een gedoe met je boodschappen. Was het bij jou ook zo druk in de winkel? B en ik gingen voor t/m 2 januari boodschappen halen, maar het was erg rommelig overal dus ik ben gaar nu
Eenpitter gelokaliseerd, niet in de berging.quote:Op maandag 30 december 2024 17:44 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen plugt B het elektrische plaatje erin voor de kaasfondue en springt de aardlek eruit. Jippie
Er zou nog een pitje in de berging moeten staan, maar waar... (tussen alle elektronische meuk waar ik geen weg in weet)
Oja volgens mij heb ik dat wel gelezen.quote:
Een van de twee gloeispiralen is doorgebrand.quote:Op maandag 30 december 2024 18:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Eenpitter gelokaliseerd, niet in de berging.
Aardlek er nog 3x uitgegaan dus nu wordt de tweepitter gedemonteerd.
Fijn dat er duidelijkheid is.quote:Op maandag 30 december 2024 18:36 schreef Queller het volgende:
We zijn eruit: mijn schildklier hangt weer een beetje té ontspannen in de beat. Nu zachtjes duimen dat mijn haar een beetje wil blijven zitten de komende tijd!
Voor het geval ik hier pas overmorgen weer ben: fijne jaarwisseling. Pas goed op jezelf en elkaar
Haha, gelukkig maar, toch iemand er nog profijt van! En thanksquote:Op maandag 30 december 2024 13:00 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap @:vlindertje89
Nu ga ik maar met B wandelen. Hij vindt t wel gezellig
Hier begon het in ochtend al, en nu is het echt elke paar minuten raak. Het siervuurwerk vind ik nog wel oke, maar er zitten ook echt harde knallen bij waar ik elke keer weer van schrik. Ik ben wel blij dat de katten er niet zo bang voor zijn!quote:Op maandag 30 december 2024 20:42 schreef gcjoel het volgende:
Hier gelukkig nog weinig vuurwerk.
Wij hebben vandaag een volkswagen busje gekocht en gaan een camper bouwen![]()
Toch leuk dat ontslag van mijn vriendje
Nee denk geen topic, mijn vriend gaat het klussen grotendeels doen dit keer. Hij is voorlopig vrij. Zal hier wel wat foto's doen af en toequote:Op maandag 30 december 2024 20:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hier begon het in ochtend al, en nu is het echt elke paar minuten raak. Het siervuurwerk vind ik nog wel oke, maar er zitten ook echt harde knallen bij waar ik elke keer weer van schrik. Ik ben wel blij dat de katten er niet zo bang voor zijn!
En wat vet zeg!! Klustopic? Of hier foto updates?
Knalvuurwerk mag in Nederland sowieso niet meer verkocht worden. Volgend jaar worden regels nog weer wat strenger. Nu mag bepaalde klasse (1.3 niet toegestaan aan particulieren) verkocht worden als 1.4 (wat wel mag) mits de verpakking voorzien is van een 'kooi' - een stalen net.quote:Op maandag 30 december 2024 20:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hier begon het in ochtend al, en nu is het echt elke paar minuten raak. Het siervuurwerk vind ik nog wel oke, maar er zitten ook echt harde knallen bij waar ik elke keer weer van schrik. Ik ben wel blij dat de katten er niet zo bang voor zijn!
En wat vet zeg!! Klustopic? Of hier foto updates?
Ik geloof niet dat veel mensen in de buurt waar ik woon zich ook maar iets aantrekken van wat er magquote:Op maandag 30 december 2024 21:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Knalvuurwerk mag in Nederland sowieso niet meer verkocht worden. Volgend jaar worden regels nog weer wat strenger. Nu mag bepaalde klasse (1.3 niet toegestaan aan particulieren) verkocht worden als 1.4 (wat wel mag) mits de verpakking voorzien is van een 'kooi' - een stalen net.
Leuk!quote:Op maandag 30 december 2024 21:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee denk geen topic, mijn vriend gaat het klussen grotendeels doen dit keer. Hij is voorlopig vrij. Zal hier wel wat foto's doen af en toe
Maar het is wel zo in Duitsland of België gehaald. (Helaas, wat mij betreft. Geknal.quote:Op maandag 30 december 2024 21:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Knalvuurwerk mag in Nederland sowieso niet meer verkocht worden. Volgend jaar worden regels nog weer wat strenger. Nu mag bepaalde klasse (1.3 niet toegestaan aan particulieren) verkocht worden als 1.4 (wat wel mag) mits de verpakking voorzien is van een 'kooi' - een stalen net.
Hear hear.quote:Op maandag 30 december 2024 21:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar het is wel zo in Duitsland of België gehaald. (Helaas, wat mij betreft. Geknal.)
Mooi! Kaasfonduequote:Op maandag 30 december 2024 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Zeker is het helemaal goedgekomen met de kaasfondue
Knalvuurwerk wat in Duitsland verkocht mag worden stelt niet veel voor - daar zul je weinig overlast van hebben.quote:Op maandag 30 december 2024 21:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar het is wel zo in Duitsland of België gehaald. (Helaas, wat mij betreft. Geknal.)
Maar is dat echt zo? Volgens mij is dat in de meeste andere landen totaal niet het geval.quote:Op maandag 30 december 2024 22:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kinderen willen op een gegeven moment toch knallen.
quote:Op maandag 30 december 2024 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Zeker is het helemaal goedgekomen met de kaasfondue
quote:Op maandag 30 december 2024 22:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar is dat echt zo? Volgens mij is dat in de meeste andere landen totaal niet het geval.
Volgens mij ook, Nederlandse kinderen (jong en oud) vinden het een traditie (van ca 60 jaar) en een recht.quote:Op maandag 30 december 2024 22:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar is dat echt zo? Volgens mij is dat in de meeste andere landen totaal niet het geval.
Ik heb zaterdag al zoveel mogelijk gekeken naar nichtje naar bed was en zondagmiddag meteen begonnen met terugkijken van de ochtend toen ze weg was. En heb vanochtend het laatste stuk gekeken. Ik was dankzij voorgestelde artikelen alsnog gistermiddag wel al gespoilerdquote:Op maandag 30 december 2024 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vlindertje89, heb je nog veel van het schaatsen meegekregen? Wij zijn nu de 10k aan het kijken. En ik ben nog steeds niet gespoilerd
Hier ook lente, poes is sinds vanavond krolsquote:Op dinsdag 31 december 2024 00:01 schreef Barreltje het volgende:
hier wordt er ook een en ander afgeknald ..
verder is de lente hier ook weer begonnen
[ afbeelding ]
Mauwwwwauwwwwquote:Op dinsdag 31 december 2024 00:11 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Hier ook lente, poes is sinds vanavond krols
Ik dacht dus dat die 2 zouden worden afgeknaldquote:Op dinsdag 31 december 2024 00:01 schreef Barreltje het volgende:
hier wordt er ook een en ander afgeknald ..
verder is de lente hier ook weer begonnen
[ afbeelding ]
Oliebollen met Rob uit Parkzicht, goede gozer, in september nog gezien op Wooferland.quote:Op maandag 30 december 2024 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een dag hadden wij ineens. Vanochtend eerst de knopen doorgehakt over de nieuwe zorgverzekeringenIk ben altijd een beetje trots als ik me er toch weer toe heb gezet.
Daarna werken en avondeten voorbereiden. Toen moesten we snel naar vrienden omdat ze een doos oliebollen had gewonnen. Die werd gebracht door een bekende en favoriete DJ naar wiens draaikunsten we al 30 jaar luisteren. @:madmaster, DJ Rob dus. De vrienden hadden de hele vriendengroep uitgenodigd, voor eten, muziek en vooral veel drank gezorgd. Dus we zaten ineens op een doordeweekse maandag een paar uur op die DJ en zijn maten te wachten met zijn allenToen ze eindelijk aan kwamen kakken werd er een hoop lol gemaakt. Veel foto's, handtekeningen (
), etc.
Om 20.00 waren we thuis om eindelijk ons eigen eten op te eten. Er lag sinds vanochtend 9.30 namelijk een stuk rundderrib op de barbecue.
Ondertussen hebben we ook nog tickets geboekt voor een theatervoorstelling over gabbers, waarbij de DJ van vandaag de afterparty verzorgt. En hij draait ook op een preparty waar we toch al naartoe wilden gaan. Als tegenhanger heb ik ook tickets geboekt voor de Theatervoorstelling van De Verleiders over de aids die de consultancy is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook geschikt voor de avondwas (ik poedel mijzelve met een kannetje warm water, buiten. Bij 5graden buiten is dat best fris).ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op dinsdag 31 december 2024 08:45 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Vanochtend was het 10graden. Binnen.
Maar ik heb mijzelf een warme jurk aangeschaft bij wijze van ochtendjas.
Omdat ik hier nogal wat omklooi met vuur zocht ik iets dat 0% plastic bevat en wel goed warm is.
En het mag niet echt duur zijn natuurlijk, het is gebruiksspul. Dus ik heb ingeleverd op stijl
@sigme euh héél bijzonder 🙃en behaaglijke materialen👍🏼SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook geschikt voor de avondwas (ik poedel mijzelve met een kannetje warm water, buiten. Bij 5graden buiten is dat best fris).
@MadMaster wat een stomme dag!
Wij gingen van een uitvaart van iemand, die net vader was naar een Jordanees huwelijksfeest in een kroeg …wat een contrast. Dat was ook alleen maar gezicht laten zien.
En wat een butweer! voor vuurwerk
Veel plezier en rustige Jaarswisseling iedereen.
En allerbeste wensen en een goed begin! 😘
quote:Op dinsdag 31 december 2024 08:45 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Vanochtend was het 10graden. Binnen.
Maar ik heb mijzelf een warme jurk aangeschaft bij wijze van ochtendjas.
Omdat ik hier nogal wat omklooi met vuur zocht ik iets dat 0% plastic bevat en wel goed warm is.
En het mag niet echt duur zijn natuurlijk, het is gebruiksspul. Dus ik heb ingeleverd op stijl
Slim! Beetje kimono-ishSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook geschikt voor de avondwas (ik poedel mijzelve met een kannetje warm water, buiten. Bij 5graden buiten is dat best fris).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hoempapa over de première van de film nav een al jaren lopende musical niet meegekregen?quote:
J en zijn vrienden gaan inderdaad al jaren naar feesten van Oldschool Gangsters. Goede club is dat. Ik ben dan meestal de taxi dus ik krijg er ook nog wel iets van mee. Rob draait over een paar weken op de voetbalclub van zijn nichtje. Gewoon een uurtje, om 18.00. Dat is voor die theatershow dus wij gaan er ook maar naartoequote:Op dinsdag 31 december 2024 06:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Oliebollen met Rob uit Parkzicht, goede gozer, in september nog gezien op Wooferland.
Die doet nu o.a. Oldskool Gangsters, waarbij hij o.a. een beetje de mentor is van een jonge, veelbelovende vrouwelijke DJ hier uit de regio, Noxa.
Dit soort onvoorziene verrassingen zijn altijd leuk. Tof!
quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
J en zijn vrienden gaan inderdaad al jaren naar feesten van Oldschool Gangsters. Goede club is dat. Ik ben dan meestal de taxi dus ik krijg er ook nog wel iets van mee. Rob draait over een paar weken op de voetbalclub van zijn nichtje. Gewoon een uurtje, om 18.00. Dat is voor die theatershow dus wij gaan er ook maar naartoe![]()
We hebben vanavond 5 soorten saté.quote:Bijzondere dag had jij gisteren inderdaad, dat ging alle kanten op. Wat een leuk idee, zo'n satéfeest. Die ga ik onthouden.
Wij doen ook weer mee met de quizquote:Op dinsdag 31 december 2024 12:09 schreef Morgane89 het volgende:
Gewoon thuis in verband met bange kat: check.
Peuter gaat naar bed en maken we op tijd wakker, man gaat waarschijnlijk ook nog even naar bed![]()
Vanavond champagne uit m'n kerstpakket, appelbeignets en chips en een online quiz van Upbeatles.
Peuter vroeg de vorige keer nog bijna een week of we 's nachts weer 'lichtjes gaan kijken'
Emmers ja - bouwemmers van 12L. Dan raakt raakt het tijdens het rijzen het theedoek ook niet. Goed, nu net klaar. 2kg met niks en 2kg met rozijnen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 11:00 schreef AnneX het volgende:
Oh ontbijt met een heerlijk luchtige vette oliebol met krenten, rozijnen en appel![]()
van de buurvrouw.
Succes @:derLudolf Emmers![]()
Voor vanavond heeft de buurman de vuurkorf al afgemeld gezien de weersverwachting.
Ransel m terug in vormquote:Op maandag 30 december 2024 18:36 schreef Queller het volgende:
We zijn eruit: mijn schildklier hangt weer een beetje té ontspannen in de beat. Nu zachtjes duimen dat mijn haar een beetje wil blijven zitten de komende tijd!
Voor het geval ik hier pas overmorgen weer ben: fijne jaarwisseling. Pas goed op jezelf en elkaar
Ik heb het idee dat er hier dit jaar ook flink meer wordt afgestoken.quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:19 schreef Kaatje1 het volgende:
118 miljoen de lucht in.![]()
Elin donderde van de salontafel bij een enorme knal. Het siervuurwerk is nu wel interessant volgens haar.
Ik ben benieuwd waar jullie gaan eindigen. Met je liefs pensionering, kunnen jullie veel kanten op natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:11 schreef sigme het volgende:
Vandaag even naar stadje geweest.
Bankzaken & belastingzaken gewoon ter plekke allemaal kunnen regelen![]()
Bij de lokale super de favoriete tarte de queso en een fles sjieke biologische cava gekocht. En chips, als vervanging van de oliebollenpret.
Oh, en een nieuw optioneel nieuw Spaans huis gezien. Staat te koop, klein landhuisje net buiten ons stadje. Aan een grote weg, supergoed bereikbaar (auto). Tegen een heuvel, beschutting van pijnbomen. Op de satelietkaart vreesden we er een paar grote varkensschuren vlakbij, maar dat is een koeienschuur. Ook niet best - maar dat stinkt niet zo.
We zouden het zó contant kunnen betalen… we gaan er maar eens een nachtje over slapen. Waarschijnlijk gaan we sowieso voorlopig geen actie ondernemen maar ons afvragen wat we nu eigenlijk willen met onze toekomst
Pensionering kan je beter opvatten als een sabbaticalquote:Op dinsdag 31 december 2024 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar jullie gaan eindigen. Met je liefs pensionering, kunnen jullie veel kanten op natuurlijk.
Pensionering is een state of mindquote:Op dinsdag 31 december 2024 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Pensionering kan je beter opvatten als een sabbatical![]()
Ik verwacht dat liefste komend zomer lekker een halfjaarscontractje afsluit voor één ritje in de week.
Ik heb altijd het idee dat het veel en veel meer is, er staat ieder jaar file vanaf duiven tot afrit Emmerich en het verkeer volledig vast daar.quote:
Niet meer maar een eind verderop wel harder. En dichterbij, in de wijken richting stad (vogelaarwijken) is het enorm, was het altijd al. Vroeger was het doodeng om daar door naar huis te fietsenquote:Op dinsdag 31 december 2024 18:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er hier dit jaar ook flink meer wordt afgestoken.
De katten lijken ietsje onrustiger maar hebben er nog niet echt last van.
En dan heb je alle andere overgangen nog niet gezienquote:Op dinsdag 31 december 2024 19:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat het veel en veel meer is, er staat ieder jaar file vanaf duiven tot afrit Emmerich en het verkeer volledig vast daar.
Dat bedoel ik, en de rijen bij de winkels in NLquote:Op dinsdag 31 december 2024 19:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dan heb je alle andere overgangen nog niet gezien
Het werk en de collega’s zijn goed. Tweemaal per week is teveel, en vastzitten aan een langdurig contract beklemt liefste. In de winter werken is extra zwaar.quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Pensionering is een state of mind
Mis hij het toch? Verveelt hij zich?
Dat klinkt als een fijne middenwegquote:Op dinsdag 31 december 2024 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Het werk en de collega’s zijn goed. Tweemaal per week is teveel, en vastzitten aan een langdurig contract beklemt liefste. In de winter werken is extra zwaar.
Dus enkel ‘s zomers werken, en dan beperkt, lijkt ideaal. Dan is er ook voldoende tijd (en energie) over om thuis wat te doen. Afgelopen vier jaar hebben we geen projecten uitgevoerd en deed ik vrijwel alles in en rond huis
Dat hebben we toen niet gekocht - we lagen wakker van de zorgen hoe we dat moesten aanpakken. We zijn er vandaag even langsgelopen, het is nu weer bewoond. Dus verkocht of verhuurd of gekraakt.quote:Op dinsdag 31 december 2024 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe is het met dat andere huis @:sigme ? Waar nog heel veel aangedaan moest worden.
Dat had ik gemist. En slapeloze nachten over toekomstige zorgen is niet goed nee.quote:Op dinsdag 31 december 2024 21:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat hebben we toen niet gekocht - we lagen wakker van de zorgen hoe we dat moesten aanpakken. We zijn er vandaag even langsgelopen, het is nu weer bewoond. Dus verkocht of verhuurd of gekraakt.
Het voelt nog steeds goed dat we dat hebben afgeblazen.
Even aanbellenquote:Op dinsdag 31 december 2024 21:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat hebben we toen niet gekocht - we lagen wakker van de zorgen hoe we dat moesten aanpakken. We zijn er vandaag even langsgelopen, het is nu weer bewoond. Dus verkocht of verhuurd of gekraakt.
Het voelt nog steeds goed dat we dat hebben afgeblazen.
Ik ben na 1,5 aflevering gestopt, het was echt te erg.quote:Op dinsdag 31 december 2024 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben Medisch Centrum West aan het terugkijken.
Net als bij het origineel: erger-fest![]()
Want het is als medicus heel logisch om iemand die naast je flauwvalt meteen na het wakker worden weer op de been te sleurenZonder enige check op letsel door de val ook
![]()
![]()
En als medicus iemand met schuldgevoel niet beschermen en even tijd gunnen de beslissing te overdenken, maar het prima vinden dat die meteen zijn nier aanbiedt, nadat (soort van door zijn schuld) een geplande donatie niet doorging is ook hé-le-maal oké![]()
En toch blijf ik kijken. Want MCW.
Dadelijk appelbeignet eten
Regio kanton. China. zelfde hoek als vorige kerst. Maar nu meerdere steden en 2 keer trein.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Welkom terug @:z80 Waar was je dit jaar?
Het was zeker weer leukquote:Op dinsdag 31 december 2024 23:14 schreef Morgane89 het volgende:
@:Sarabi 71 van de 84 hieroen de helft alleen omdat m'n man een dutje ging doen
maar het was wel weer leuk.
Wauw!quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het was zeker weer leukIk mis het wel.
Wij zijn 19e geworden.
Ik heb weer genoten maar een vrijwel totaal andere conference dan 1 oktoberquote:Op dinsdag 31 december 2024 22:55 schreef Blues het volgende:
Pieter Derks is scherp, actueel en grappig
Knap om zo actueel te zijnquote:Op dinsdag 31 december 2024 23:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb weer genoten maar een vrijwel totaal andere conference dan 1 oktober
Hier in het keurige regeltjesdorp gaat t helemaal los. #verbodquote:Op woensdag 1 januari 2025 00:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Groeten uit een stad met een vuurwerk afsteek verbod
[ afbeelding ]
Valt mee toch.quote:Op woensdag 1 januari 2025 00:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Groeten uit een stad met een vuurwerk afsteek verbod
[ afbeelding ]
Dit was een fractie van een seconde en maar een klein zichtbaar stukje. Tijdens de conference moest ik de ondertiteling aanzetten, was soms niet te verstaan.quote:Op woensdag 1 januari 2025 01:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Valt mee toch.
Half jaar oude golden retriever van nichtje geeft geen neuk om vuurwerk, ligt rustig onder tafel te slapen en af en toe even rondje kwispelend om aandacht te vragen.
Oh, dan loop je de hele dag achter. Al is het maar 10 minuten.quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Middag!
Om ‘s morgens heeeeel vroeg erachter te komen dat je autosleutels niet liggen waar ze altijd liggen: niet fijn![]()
Tien stressvolle minuten later gelukkig alsnog gevonden dus ik was maar een beetje te laat bij de eerste cliënt.
Het was de Notenkraker & Muizenkoning van het Nederlands nationaal ballet.quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, dan loop je de hele dag achter. Al is het maar 10 minuten.
@:Candaasje hoe vond je het ballet? Was het de voorstelling van het Nedl. Dans Theater, die hele mooie recensies kreeg.
Vanwege de wind werd het vuurwerk een stukkie verderop afgestoken.
Culemborg aan de overkant leek wel oorlog daar.
Het siervuurwerk was prachtig. De knallen minder.
Na 1 uur was het gewoon stil! En vanmorgen ook nog steeds!
Straks wonen er 9 jochies (!) nu 10-12 jaar…Ben benieuwd.
@:Vlindertje89 Gevraagd aan vaders: basisschool, groep 7/8 geeft geen voorlichting over omgaan met vuurwerk 🧨
Verder doe ik mee met Kaatje: aftuigen de kerstmis spullen.
Nog 1 keertje dan![]()
🎄🤶
Welkom terug Zet, met blaar.
Overbodige kerstversiering mn lichtsnoeren - ook van moeders toen - is naar het Kinderziekenhuis gegaan.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, de kerstspullen in de kast in de schuur opgeborgen. Afgelopen jaar hebben de tassen in een hoekje gestaan. Komende december die kast maar eens uitruimen, er zit nog zoveel kerstpul in dat ik niet gebruik
Ik zet het volgend jaar wel op een weggeefhoek. Denk dat er nu niemand naar taalt. En ik heb ook geen zin om alles uit te zoeken, best frisjes in de schuur..quote:Op woensdag 1 januari 2025 16:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Overbodige kerstversiering mn lichtsnoeren - ook van moeders toen - is naar het Kinderziekenhuis gegaan.
En opgeruimd staat netjes.
Bingo ¤ 2,50 op een half lot.
Naast Dedemsvaart, niet ver van Ommen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:41 schreef borisz het volgende:
Ik moest even googelen waar Balkbrug ook al weer lag.
Dat hoorde ik en dacht aan jou. 🎶 🎼 🎙quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:26 schreef Blues het volgende:
Weten jullie nog van dat bijzondere, speciale, ontzettend gave![]()
concert voor de Earring in september waar ik bij was?
De docu erover is vanaaf (en terug te kijken.) TIPPIE!
https://www.npodoc.nl/documentaires/2025/01/de-earring-en-ik.html
Bedankt voor de tip. Hij staat nu aan. We zijn vandaag restjes aan het kijken. 1 langlaufwedatrijd, 3 biatlonwedstrijden, opening Top2000, Top2000 a gogo, Pieter Derks, 2 voor 12.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:26 schreef Blues het volgende:
Wat een persoonlijke verhalen hoor je dan !quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:26 schreef Blues het volgende:
Cesar Zuiderwijk heeft eens een drum-clinic gegeven op onze middelbare school in Westerbork. Wie wil me aanraken?quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:34 schreef Blues het volgende:
Ik zat met kippenvel en soms tranen te kijken. Wat een mooie persoonlijke docu is het geworden, heftige verhalen.![]()
quote:Op woensdag 1 januari 2025 23:33 schreef flipsen het volgende:
Cesar Zuiderwijk heeft eens een drum-clinic gegeven op onze middelbare school in Westerbork. Wie wil me aanraken?
Als je nog wat vloeroppervlak zoekt voor de dweilactie. Die heb ik in de aanbieding.quote:Op donderdag 2 januari 2025 08:07 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen.
Toch altijd blij als het weer "gewoon" een "normale" dag is. Rugpijn en geen gevoel in mijn linkervingers maar dat went. Van de week maar even een fysio bellen.![]()
Vandaag is prutsdagje. Ik wil heel graag dweilen.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een paraplu willen openen tijdens een storm...quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:08 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb B gedag gezegd en ben op weg naar huis voor een paar sportieve dagen. Vanmiddag naar de sportclub, morgen fietsen met broertje en zondag vrijwilliger staan bij een survivalrun. Zondag wordt NAT en KOUD dus ik ga zaterdag maar eens een stormparaplu aanschaffen denk ik.
Iemand een tip voor welke winkel je moet hebben voor een goede paraplu?
Hema? Decathlon?
Ik heb op zich prima regenkleding, paar maanden geleden ook een echt warme waterdichte broek gehaald. Een paraplu leek me fijn om m'n hoofd een beetje uit de regen te houden. Ik ga namelijk zondag een hele dag bij een obstakel van een survivalrun staan, en dan is het nogal balen als je de hele tijd water in je gezicht krijgt. Capuchon met pet eronder zou op zich ook wel moeten werken.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:30 schreef z80 het volgende:
Verkouden geworden. En ik heb het koud. En dat gebeurt niet vaak.
Als de was zo klaar is even een rondje sportschool met sauna en wat boodschappen doen.
Een stabiele 5 graden en wat zon, moet toch een aardig fietsweer opleveren.
Tele6. Niet even bij Nijmeegs Jopie langs voor een regenpak? Dit is/was een legerdump winkel.
De regenpakken daar zijn vaak beter dan die van de hema of decathlon.
Waar je een plu haalt? geen idee.
Het gaat ook niet echt stormen hier in het binnenland. Alleen 15-20 mm regen of natte sneeuw.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een paraplu willen openen tijdens een storm...
Zelf regelenquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:33 schreef fietsie het volgende:
Ik zit autorondreizen in Noorwegen te bekoekeloeren voor de zomer.
Mjah ik wil meer "anker" hebben: dat iemand dingen voor me geregeld heeft.quote:
Zomers lijkt het me ook wel wat, maar we gaan binnenkort eerst naar Fins Lapland.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:33 schreef fietsie het volgende:
Ik zit autorondreizen in Noorwegen te bekoekeloeren voor de zomer.
Been there; is geweldig om te doenquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zomers lijkt het me ook wel wat, maar we gaan binnenkort eerst naar Fins Lapland.
Sleetje- en scooter rijden...
Dan doet het ook geen zeer.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:17 schreef fietsie het volgende:
Dweilen ja ? Met een stel vingers die je niet voelt ?
Rolluik kopen. Dichtdoen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:24 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je nog wat vloeroppervlak zoekt voor de dweilactie. Die heb ik in de aanbieding.
Blijkbaar komt er ook een zooi stof op te liggen als je niet thuis bent. En met de laagstaande zon goed zichtbaar.
Ahja dat klopt. Of het klopt niet. Je voelt er niks van iig.quote:
Wilde net scanbrit tippen. Vroeger gewerktquote:Op donderdag 2 januari 2025 13:10 schreef fietsie het volgende:
Scanbrit, filter op "Midden Noorwegen".
Resultaat: 16 daagse rondreis langs de Noorse zuidkust.
Ik denk ook niet dat ze verkeerd zijn , alleen dat ze erg ver af staan , mentaal, van digitaal georiënteerde mensen die als ze een query doen op "niet het zuiden!" dan ook nul suggesties in het zuiden willen zien.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wilde net scanbrit tippen. Vroeger gewerkt
Nee truequote:Op donderdag 2 januari 2025 13:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze verkeerd zijn , alleen dat ze erg ver af staan , mentaal, van digitaal georiënteerde mensen die als ze een query doen op "niet het zuiden!" dan ook nul suggesties in het zuiden willen zien.
"Dit is toch ook mooi " is niet compatibel met gericht zoeken
Beetje door het Lake District (ofzo) karren lijkt me ook tof ja!quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:03 schreef Blues het volgende:
Autorondreis is tof! Rijden van A naar B dat geregeld is en onderweegs lekker rondkijken![]()
Zou dat wel eens in Engeland willen doen. Ooit deden we dat in Schotland met ter plekke B&B's bij de plaatselijke VVV opvragen, maar dat was ook min of meer kipzonderkopperig
Begin deze eeuw zijn we ook al eens die kant op geweest, maar rond de kerstdagen toen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Been there; is geweldig om te doen![]()
Zweedse bedden/matrassen e.d. zijn over het algemeen toch wel stevig...quote:Auto rondreis door Zweden inmiddels 3x gedaan; huisjes bevielen me beter da hotels (brakke bedden).
Idee is nu 3 of 4 huisjes en dan steeds in het gebied eromheen rondkijken.
Maar dan wel met de eis dat de huisjes boxsprings hebben, niet van die hangmatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bouw jijzelf eigenlijk de site van Tipica?quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:24 schreef flipsen het volgende:
Kijk, altijd handig zo'n SC... men zoekt tegenwoordig dus op "auto rondreis" ipv Fly Drive? Dat neem ik even mee in mijn SEO kladblok
Bedoel je dat je een chauffeur wil?quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah ik wil meer "anker" hebben: dat iemand dingen voor me geregeld heeft.
Dan heb ik zelf meer rust om om me heen te kijken.
Daar zou ik wel naar zoeken ja, nog nooit van fly-drive gehoordquote:Op donderdag 2 januari 2025 15:24 schreef flipsen het volgende:
Kijk, altijd handig zo'n SC... men zoekt tegenwoordig dus op "auto rondreis" ipv Fly Drive? Dat neem ik even mee in mijn SEO kladblok
Rolluiken heb ik al. Gaan vanzelf open en dicht. Maar ruimen het stof niet op. De kaboutertjes ook niet.quote:
Ik hoop niet het zelfde stevig als in Macau. Dat was een plank waar een laken overheen gespannen zat.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Begin deze eeuw zijn we ook al eens die kant op geweest, maar rond de kerstdagen toen.
Dat waren wel heel korte dagen...
[..]
Zweedse bedden/matrassen e.d. zijn over het algemeen toch wel stevig...
Ik heb pas rust als ik zelf alles regelquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah ik wil meer "anker" hebben: dat iemand dingen voor me geregeld heeft.
Dan heb ik zelf meer rust om om me heen te kijken.
Ja hoor. Tijdens de vakantie alleen de bekende blaren opgelopen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:08 schreef Morgane89 het volgende:
Ai, beterschap @:z80! Was je op vakantie nog wel helemaal fit?
Ja, maar bezig met een compleet nieuwe site die weer aan de moderne eisen voldoet...quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bouw jijzelf eigenlijk de site van Tipica?
+1quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb pas rust als ik zelf alles regel![]()
En @:cat-astrophe helemaalDie laat nog geen hotelkamer aan mij over
Het reisbureau probeert te speculeren met jou tickets. Uit ervaring weten ze dat in een bepaalde periode boeken de stoelen goedkoper zijn. En het verschil in eigen zak steken.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
+1
Die Lapland reis hebben we via een reisbureau in België geregeld.
Twee weken van tevoren krijg je van hen pas de gedetailleerde reisbescheiden toegestuurd.
Euh... Maar 30 dagen voor vertrek kan je bij TUI, waarmee we vliegen, je vliegtuigstoelen reserveren...
Vanmorgen heb ik dus met België gebeld voor het boekingsnummer van de TUI vlucht, zodat ik zelf de stoelen kan reserveren, 30 dagen voor vertrek.
Anders kan ik pas kort van tevoren (de dan nog beschikbare) stoelen reserveren.
Of ze hebben al plekken voor ons gereserveerd die we niet willen...
Van mij mogen ze, dat is hun winstmodel, als dat in dit geval al zo is.quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Het reisbureau probeert te speculeren met jou tickets. Uit ervaring weten ze dat in een bepaalde periode boeken de stoelen goedkoper zijn. En het verschil in eigen zak steken.
Gebuurt vaak op vluchten waarvan het bekend is dat deze een week voor vertrek nog niet vol zit.
Eventueel blijf je ook gewoon slapen begrijp ik?quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:07 schreef sigme het volgende:
Ik ga morgen voor een menu del dia. Met wijn, dus lopend. Lange (mooie) route heen, kilometertje of vijf, en dan eventueel de kortste veel minder mooie route terug, da’s 3,5 km.
quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eventueel blijf je ook gewoon slapen begrijp ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |