SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Zijn tempo in het uitbraken van leugens is werkelijk indrukwekkend. Ze verzorgen de bewoners van de bevrijde gebieden?quote:
Dat produceren van die stoelen heeft ook weinig zijn als we hier dadelijk maar 1 kind per vrouw hebben. Want waarvoor produceren we die stoelen dan? Het demografische is belangrijker dan het economische.quote:Op maandag 16 december 2024 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heel veel problemen kunnen we oplossen met echte automatisering. We hebben nu voornamelijk digitalisering. Het is nog steeds 1 man die 1 stoel maakt, maar dan met een CNC machine ipv een beitel en hamer.
Robotisering, AI, e.d. kunnen veel problemen opleveren, maar ook oplossen. Ouderwetsch Katholiek kinderen in serie produceren gaat problemen uitstellen en vergroten, niet oplossen.
There is no going back.
Demografisch gezien rennen we richting een ramp. Maar je mag van mij een klimaatontkenner zijn als je dat lekker vind. Meer mensen betekend meer problemen. We moeten onze shit echt op een ander manier oplossen.quote:Op maandag 16 december 2024 19:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat produceren van die stoelen heeft ook weinig zijn als we hier dadelijk maar 1 kind per vrouw hebben. Want waarvoor produceren we die stoelen dan? Het demografische is belangrijker dan het economische.
Ik heb bijna 3x het gemiddelde aan kinderen voortgebracht, aan mij heeft het niet gelegen.
Ik vind het ook niet zo erg. Maar het betekent wel dat het steeds moeilijker zal zijn onze hegemonie vast te houden.quote:Op maandag 16 december 2024 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Demografisch gezien rennen we richting een ramp. Maar je mag van mij een klimaatontkenner zijn als je dat lekker vind. Meer mensen betekend meer problemen. We moeten onze shit echt op een ander manier oplossen.
Ik denk dat usa de hegenomie in afgezwakte vorm kan bestendigen. Goed (onzichtbaar) bestuur, demografisch minder grote ramp, angelsaksisch stelsel (veel innovatie). Rusland speelt ook geen sterke wedstrijd, en zeker geen kandidaat voor een hegemonie.quote:Op maandag 16 december 2024 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zo erg. Maar het betekent wel dat het steeds moeilijker zal zijn onze hegemonie vast te houden.
China zie ik als opkomende macht. Maar gezien hun demografie gaan zij dat ook niet lang volhouden. En zeker niet de ongeveer 500 jaar die Europa dat gedaan heeft.
De Paus is het niet met jou eens. En bij twijfel tussen kerk en staat moeten we luisteren naar de kerkquote:Op maandag 16 december 2024 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Demografisch gezien rennen we richting een ramp. Maar je mag van mij een klimaatontkenner zijn als je dat lekker vind. Meer mensen betekend meer problemen. We moeten onze shit echt op een ander manier oplossen.
Nee, Rusland al helemaal niet. De USA zal het langer volhouden dan Europa, ook een andere mentaliteit natuurlijkquote:Op maandag 16 december 2024 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat usa de hegenomie in afgezwakte vorm kan bestendigen. Goed (onzichtbaar) bestuur, demografisch minder grote ramp, angelsaksisch stelsel (veel innovatie). Rusland speelt ook geen sterke wedstrijd, en zeker geen kandidaat voor een hegemonie.
Ja, en niet onbelangrijk. Usa kent een democratisch stelsel dat meer in staat is om zorgen en behoeften van het grote publiek te adresseren dan de EU dat nu laat zien hier. De rechtstaat voorkomt dat er hervormingen kunnen plaatsvinden. Dat zal mede bijdragen aan de ondergang.quote:Op maandag 16 december 2024 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, Rusland al helemaal niet. De USA zal het langer volhouden dan Europa, ook een andere mentaliteit natuurlijk
50 jaar geleden is 1974, ik denk dat er toen ook nog maar weinig Afrikaanse landen waren waar 'wij' de baas waren.quote:Op maandag 16 december 2024 18:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook een proces. Maar relatief levert het Westen macht en invloed in. 50 jaar geleden waren wij nog overal in Afrika zo'n beetje de baas, 30 jaar daarvoor overtal ter wereld. Dat is allang niet meer zo, tenminste niet meer direct. En opkomende landen zullen hun plek onder de zon ook opeisen. Dat gebeurt niet van vandaag op morgen, maar als je bijvoorbeeld naar China kijkt, hoe economisch, militair machtig ze zijn geworden..
Ja, dat was inderdaad al weer 15 jaar daarvoor..quote:Op maandag 16 december 2024 19:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
50 jaar geleden is 1974, ik denk dat er toen ook nog maar weinig Afrikaanse landen waren waar 'wij' de baas waren.
China is wel bijzonder machtig geworden, economisch en militair gezien. Als de Chinese overheid ergens op inzet, telefoons, zonnepanelen, auto's, dan kunnen ze hele markten op hun kop zetten/verstoren.
En regionaal voelt men de militaire dreiging ook (Vietnam, Zuid-Korea, Filippijnen, Indonesi, Japan en bovenal Taiwan).
En waarom zijn we daar mee opgehouden?quote:Op maandag 16 december 2024 18:58 schreef LXIV het volgende:
50 jaar geleden waren wij nog overal in Afrika zo'n beetje de baas, 30 jaar daarvoor overtal ter wereld.
We hebben onszelf verzwakt in twee wereldoorlogen, waardoor de USA en de USSR de supermachten werden. En die waren tegen kolonien, beiden om hun eigen redenen.quote:Op maandag 16 december 2024 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
En waarom zijn we daar mee opgehouden?
Konden we dat soms ineens niet meer...?
Rusland heeft nog steeds kolonin.quote:Op maandag 16 december 2024 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben onszelf verzwakt in twee wereldoorlogen, waardoor de USA en de USSR de supermachten werden. En die waren tegen kolonien, beiden om hun eigen redenen.
Zelfs als China straks een grotere economie heeft dan de VS, zullen ze qua cultuur, politiek en ideologie nog steeds niet de wereldwijde hegemonie hebben.quote:Op maandag 16 december 2024 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zo erg. Maar het betekent wel dat het steeds moeilijker zal zijn onze hegemonie vast te houden.
China zie ik als opkomende macht. Maar gezien hun demografie gaan zij dat ook niet lang volhouden. En zeker niet de ongeveer 500 jaar die Europa dat gedaan heeft.
Rusland niet. Je ziet nu toch dat ze hun voormalige kolonies weer terug willen?quote:Op maandag 16 december 2024 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben onszelf verzwakt in twee wereldoorlogen, waardoor de USA en de USSR de supermachten werden. En die waren tegen kolonien, beiden om hun eigen redenen.
Nou, de USSR was tegen westerse kolonin, zelf was het en is rus nog steeds natuurlijk 1 grote koloniale staat.quote:Op maandag 16 december 2024 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
En treurig wil ik het niet noemenquote:Op maandag 16 december 2024 19:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Europa is dan ook een stuk of dertig landen
Even de complot modus in voor een deel: voert USA geen politiek om zijn westerse satellietstaten zwak en hulpbehoevend te houden?quote:Op maandag 16 december 2024 19:24 schreef LXIV het volgende:
Net zoals Nederland.. In Indie hadden we echt wel de controle terug. Maar de VS was geen voorstander dat we de draad weer zouden oppakken zoals we hem in 1939 hadden achtergelaten.
En dat is "slecht"?quote:Op maandag 16 december 2024 19:24 schreef LXIV het volgende:
Net zoals Nederland.. In Indie hadden we echt wel de controle terug. Maar de VS was geen voorstander dat we de draad weer zouden oppakken zoals we hem in 1939 hadden achtergelaten.
Lekker consequent. Waarom zouden we dat moeten willen. Want stel dat we dat doen, worden we militair machtig, en dan ga jij weer vals janken dat we in andere landen 'lopen te peuren'.quote:Op maandag 16 december 2024 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
Voor de toekomst is het beter dat er een vroom calvinistisch leven wordt geleid waarin het accent op het "hogere" en het krijgen van nakomelingen het belangrijkste is.
Grappig dat je zelf wel erkent dat het pad waar je op afgeeft blijkbaar een evolutionair gegeven is.quote:Op maandag 16 december 2024 18:21 schreef LXIV het volgende:
(als daar de welvaart ook is dan draait dat ook wel bij, maar voorlopig dan)
Ik constateer eerder dan dat ik er op afgeef. De vraag werd gesteld waarom wij onze hegemonie verloren. Ik heb daar niet direct een waardeoordeel over. Zo belangrijk vind ik het niet dat het Westen de hegemonie heeft. Mijn eigen normen zijn voornamelijk Christelijk, en die zijn niet afhankelijk van een Westerse hegemonie.quote:Op maandag 16 december 2024 19:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Grappig dat je zelf wel erkent dat het pad waar je op afgeeft blijkbaar een evolutionair gegeven is.
Mensen stemmen met hun voeten.quote:Op maandag 16 december 2024 20:00 schreef LXIV het volgende:
De vraag werd gesteld waarom wij onze hegemonie verloren.
De Paus gaat de wereld niet redden.quote:Op maandag 16 december 2024 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Paus is het niet met jou eens. En bij twijfel tussen kerk en staat moeten we luisteren naar de kerk
Zo rollen grootmachten altijd: de VS was tegen colonin, maar heeft Hawaii en Puerto Rico ook behouden.quote:
Er is alle reden tot somberheid, zeker. Maar het is hoopgevend dat in het westen langzaam maar zeker de oogjes wel open gaan.quote:Op maandag 16 december 2024 20:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik constateer eerder dan dat ik er op afgeef. De vraag werd gesteld waarom wij onze hegemonie verloren. Ik heb daar niet direct een waardeoordeel over. Zo belangrijk vind ik het niet dat het Westen de hegemonie heeft. Mijn eigen normen zijn voornamelijk Christelijk, en die zijn niet afhankelijk van een Westerse hegemonie.
Uh huh, en in de kringen rond trump hebben ze het al over mexico annexeren. Knijp je hem al?quote:Op maandag 16 december 2024 20:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo rollen grootmachten altijd: de VS was tegen colonin, maar heeft Hawaii en Puerto Rico ook behouden.
Nee, moeten we niet willen. Niet "in andere landen peuren", ziet u.quote:Op maandag 16 december 2024 20:15 schreef phpmystyle het volgende:
Maar het is hoopgevend dat in het westen langzaam maar zeker de oogjes wel open gaan.
Nederland had zo'n 60 jaar geleden ongeveer 0,4% van de wereldbevolkingquote:Op maandag 16 december 2024 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
En Trump wilde bovendien ook nog Groenland.quote:Op maandag 16 december 2024 20:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo rollen grootmachten altijd: de VS was tegen colonin, maar heeft Hawaii en Puerto Rico ook behouden.
Het lijkt me een interessante vraag of idee dat we geen heil meer zagen in globalistische rijken eigenlijk voortkwam uit de tweede wereld oorlog of ook zonder die oorlog tot stand was gekomen.quote:Op maandag 16 december 2024 19:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat is "slecht"?
En ik denk dat je beetje kort door de bocht gaat. Als met name het VK, de grootste kolonisator ooit, niet zelf had ingezien dat het een heilloze weg is, had de VS ze uiteindelijk niet kunnen weerhouden van.
Waarmee ik dus zeg: nee, het was niet louter de VS die wel ff verkondigde dat het over was. We zagen er zelf geen heil meer in.
Dat is onzinnig, dat weet je ook wel. Maar we gaan toch niet ontkennen dat Puerto Rico en Hawaii colonin zijn?quote:Op maandag 16 december 2024 20:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, en in de kringen rond trump hebben ze het al over mexico annexeren. Knijp je hem al?
Ik denk het laatste. Over de as van dat welvaart ruimte bied aan progressiviteit. Als je 24/7 bezig bent om eten bij elkaar te scharrelen, heb je geen tijd om stil te staan bij het lot van verre oorden, verre volkeren.quote:Op maandag 16 december 2024 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt me een interessante vraag of idee dat we geen heil meer zagen in globalistische rijken eigenlijk voortkwam uit de tweede wereld oorlog of ook zonder die oorlog tot stand was gekomen.
Mooie uiteenzetting. 'Van God los' leven heeft gevolgen als maatschappij.quote:Op maandag 16 december 2024 18:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voornamelijk demografisch en economisch, zit ook een cultuurcomponent in.
Dit proces is eigenlijk al vanaf 1914 bezig. Op dat moment beheerste Europa gewoon de wereld, zelfs de USA stond daar achteraan. Na twee wereldoorlogen heeft Europa zich dusdanig verzwakt dat ze die machtspositie moesten overgeven aan de USA en de Soviet-Unie, waarmee ook automatisch de kolonisatie bezegeld werd.
Dan komt een periode waarin wij eigenlijk te rijk, te verwend, decadent geworden zijn, terwijl in landen als India, China en andere landen de alfabetisering toeneemt, de economie groeit, de bevolking jonger is, Die hebben in de toekomst gewoon overwicht. En het culturele stukje: tegenwoordig wordt het als het beste leven beschouwt als je zo lang mogelijk puber blijft, veel naar festivals gaat, pretstudie volgt, geen kinderen krijgt of hooguit eentje, jezelf gaat ontdekken door de wereld rond te reizen, experimenteren met drugs en alcohol. Kortom een feestleven. Prima misschien, maar niet de normen en waarden waarmee wereldrijken gebouwd worden. In India zitten mensen gewoon hard te blokken op programmeren en wiskunde en willen ze gaan werken.
(als daar de welvaart ook is dan draait dat ook wel bij, maar voorlopig dan)
quote:Op maandag 16 december 2024 20:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is onzinnig, dat weet je ook wel.
Nee, natuurlijk niet.quote:Maar we gaan toch niet ontkennen dat Puerto Rico en Hawaii colonin zijn?
Tuurlijk, maar dat komt door de hoge groei uit het bijzonder diepe dal van de tweede wereldoorlog, als vergelijking was de eerste wereldoorlog economisch gezien veel minder fataal. In 1952 bijvoorbeeld zaten Frankrijk en Duitsland qua koopkracht bijvoorbeeld nog onder het niveau van het interbellum.quote:Op maandag 16 december 2024 20:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk het laatste. Over de as van dat welvaart ruimte bied aan progressiviteit. Als je 24/7 bezig bent om eten bij elkaar te scharrelen, heb je geen tijd om stil te staan bij het lot van verre oorden, verre volkeren.
Maar, klopt, ook die welvaart is een gevolg van WO2.
Zeker een interessante vraag
De VS betaalde die hobby van bijna alle Europese landen. Het vk was er economisch slechter aan toe dan Duitsland in 1950. En puur financieel gezien is in het totale plaatje bezien een kolonie zelden winstgevend geweest.quote:Op maandag 16 december 2024 19:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat is "slecht"?
En ik denk dat je beetje kort door de bocht gaat. Als met name het VK, de grootste kolonisator ooit, niet zelf had ingezien dat het een heilloze weg is, had de VS ze uiteindelijk niet kunnen weerhouden van.
Waarmee ik dus zeg: nee, het was niet louter de VS die wel ff verkondigde dat het over was. We zagen er zelf geen heil meer in.
Dan had het dus langer geduurd, want de catalysator WO2 had er niet geweest, maar dan hadden we waarschijnlijk wel op dat punt beland.quote:Op maandag 16 december 2024 20:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat komt door de hoge groei uit het bijzonder diepe dal van de tweede wereldoorlog, als vergelijking was de eerste wereldoorlog economisch gezien veel minder fataal. In 1952 bijvoorbeeld zaten Frankrijk en Duitsland qua koopkracht bijvoorbeeld nog onder het niveau van het interbellum.
Ik denk dat er een tweede punt aan progressiviteit gekoppeld kan worden; de oorlog breekt sociale structuren en systemen af en zorgt voor een golf van technologisch vooruitgang door de vernieuwingen in wapentechnologie.
Hoe langer en zwaarder de oorlog hoe meer structuren er afgebroken worden; hoe hoger het progressieve gehalte.
We zien ook langzaam dat we in economische zin en inkomensongelijkheid terugbalanceren richting de periode voorafgaand aan de eerste wereldoorlog.
Ongetwijfeld, zulke processen zijn onvermijdelijk bij niet aaneengesloten territoria. De onafhankelijkheid van de Spaanse colonin en de VS was eigenlijk een voorbode voor de rest.quote:Op maandag 16 december 2024 20:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan had het dus langer geduurd, want de catalysator WO2 had er niet geweest, maar dan hadden we waarschijnlijk wel op dat punt beland.
Het heeft het versneld. Maar voor wo2 zag je al een sterke draai van uitbuiten naar opbouwen van de kolonin en bijbehorende onderdanen.quote:Op maandag 16 december 2024 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt me een interessante vraag of idee dat we geen heil meer zagen in globalistische rijken eigenlijk voortkwam uit de tweede wereld oorlog of ook zonder die oorlog tot stand was gekomen.
4D schaak natuurlijk, de Oekrainers verleiden om een raket van een ton te verspillen aan een tank van twee tientjes en drie Ivans van een roebel elk.. dat houdt Oekrane economisch niet volquote:
Maar nu is Biden er nog aan.. WIe weet hoe ze draaien 20 januariquote:Op maandag 16 december 2024 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Maar Trump gaat het wel even regelen.
Norks doen nu ook mee.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldh7kn527s2b
North Korean troops have fought for the first time alongside Russian forces against Ukrainian soldiers in Russia’s Kursk region and taken heavy casualties, the Pentagon said on Monday, confirming reports from President Zelensky and Kyiv’s military intel. https://on.ft.com/3ZVguyD
18 miljard per jaar. Daar kun je aardig wat Leopards en CV90's van kopen en je houdt nog geld over voor een paar SAMP/T batterijen.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ldgsbmpk6s2k
⚡️🇪🇺 Starting January 2025, the EU will provide Ukraine with 1.5 billion per month, announced EU foreign policy chief Kaja Kallas after the first meeting of foreign ministers from 27 member states. This money comes from the proceeds of Russian frozen assets and can also be used for military purposes.
Trump is idd een putin pijper.quote:Op maandag 16 december 2024 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Als je een maand geleden opperde voor onderhandelingen dan was je een Poetin pijper en nu opeens vandaag heeft Brekelmans het er over dat we aanstalten moeten maken. Grappig wel die dynamiek.
Zou de EU nog voor Trump iets willen proberen? Ik denk eerlijk gezegd niet dat Poetin daar intrapt.
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldhfwp4gg22l
🇧🇪✈️🇺🇦 Belgium will not have time to deliver the first batch of F-16 to Ukraine in 2024, the country's defense minister said.
The delivery of the first batch of F-16s is being delayed due to a lack of trained Ukrainian pilots and problems with spare parts.
Ahh jochie tochquote:Op maandag 16 december 2024 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Als je een maand geleden opperde voor onderhandelingen dan was je een Poetin pijper en nu opeens vandaag heeft Brekelmans het er over dat we aanstalten moeten maken. Grappig wel die dynamiek.
Zou de EU nog voor Trump iets willen proberen? Ik denk eerlijk gezegd niet dat Poetin daar intrapt.
Die “onderhandelingen” zijn kansloos zolang Rusland het maximale blijft eisen. Dat is geen onderhandelen, dat is afpersing.quote:Op maandag 16 december 2024 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Maar jij bent toch ook al jaren een Poetinpijper die wil dat Oekrane zich gewillig door Rusland laat verkrachten?quote:Op maandag 16 december 2024 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Goed nieuws. Ook die gasten moeten nergens veilig zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2024 07:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[ x ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldi5oms74224
De eisen lijken wat bijgesteld te worden recentelijk:quote:Op dinsdag 17 december 2024 07:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die “onderhandelingen” zijn kansloos zolang Rusland het maximale blijft eisen. Dat is geen onderhandelen, dat is afpersing.
Er valt helemaal niet te onderhandelen met Rusland, Rusland is helemaal niet genteresseerd in vrede.
https://kyivindependent.c(...)war-against-ukraine/quote:"In 2025, Moscow plans to achieve victory in the war," he added.
On June 14, Putin stated that Russia would agree to a ceasefire and peace talks only if Ukraine withdrew from the four Ukrainian oblasts and formally abandoned its aspirations to join NATO.
Putin's additional demands include recognizing Crimea and Sevastopol as part of Russia.
"As soon as Kyiv declares readiness for such a decision and begins a real withdrawal of troops, as well as officially abandons its NATO ambitions, we will immediately cease fire and begin negotiations," Putin said at the time.
Ik zie niets van bijstelling en tov wat?quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De eisen lijken wat bijgesteld te worden recentelijk:
[..]
https://kyivindependent.c(...)war-against-ukraine/
Uiteraard gaat Oekrane niet vier Oblasten opgeven, maar dit biedt mogelijkheden tot wellicht de demarcatielijn. Erkenning van enkel de Krim is denk ik niet zo'n probleem.
Niet aansluiten bij de navo gaat niets opleveren.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Uiteraard gaat Oekrane niet vier Oblasten opgeven, maar dit biedt mogelijkheden tot wellicht de demarcatielijn. Erkenning van enkel de Krim is denk ik niet zo'n probleem. Lidmaatschap van de Navo kan worden ingeruild voor veiligheidsgaranties.
Oekrane gaat nooit de Krim formeel als Russisch erkennen. Dat wordt hooguit “tijdelijk bezet gebied”. Zoals Noord-Cyprus zeg maar.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Uiteraard gaat Oekrane niet vier Oblasten opgeven, maar dit biedt mogelijkheden tot wellicht de demarcatielijn. Erkenning van enkel de Krim is denk ik niet zo'n probleem. Lidmaatschap van de Navo kan worden ingeruild voor veiligheidsgaranties.
Lidmaatschap van de NAVO lijkt mij ook de enige veiligheidsgarantie waar Oekrane echt iets aan heeft..quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Niet aansluiten bij de navo gaat niets opleveren.
Het is duidelijk dat Oekrane niets heeft aan veiligheidsgaranties, die hadden ze nadat ze de kernwapens van de hand deden ook gekregen en dat bleek niets waard.
De VS en de Europese Unie kunnen De Krim wel erkennen als Russisch gebied en de relaties met De Krim normaliseren als Oekrane en Rusland tot een overeenkomst voor een wapenstilstand komen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekrane gaat nooit de Krim formeel als Russisch erkennen. Dat wordt hooguit “tijdelijk bezet gebied”. Zoals Noord-Cyprus zeg maar.
Verder zie ik niet echt wat er veranderd is aan de eisen van de Russen?
quote:An explosion kills the head of Russia’s nuclear defense forces and his assistant in Moscow
MOSCOW (AP) — An explosive device planted close to a residential apartment block in Moscow killed the head of Russia’s Nuclear, Biological, and Chemical Defence Forces, Lt. General Igor Kirillov, early Tuesday, Russia’s Investigative Committee said.
Kirillov’s assistant also died in the blast, triggered by the device which was placed in a scooter, officials said.
Russian investigators have opened a case into the two deaths, according to the committee’s spokesperson Svetlana Petrenko.
“Investigators, forensic experts and operational services are working at the scene,” she said in a statement. “Investigative and search activities are being carried out to establish all the circumstances around this crime.”
Ukraine’s Security Services on Dec. 16 charged Kirillov with the use of banned chemical weapons during Russia’s military operation in Ukraine that started in Feb. 2022.
Advertisement
Ukraine’s Security Service, the SBU, said that they had recorded more than 4,800 uses of chemical weapons on the battlefield since February 2022, particularly K-1 combat grenades.
During the almost 3-year operation, Russia has made small but steady territorial gains to the nearly one-fifth of Ukraine it already controls.
Ik zie de verhoudingen met Rusland de komende decennia niet normaliseren eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De VS en de Europese Unie kunnen De Krim wel erkennen als Russisch gebied en de relaties met De Krim normaliseren als Oekrane en Rusland tot een overeenkomst voor een wapenstilstand komen.
Dit kan je dus vergeten. Alle inwoners van de bezette gebieden moeten door de filtratie, dienen de Russische nationaliteit aan te nemen en alles wordt gerussificeerd. Werk je daar niet aan mee, kan je in het meest gunstige geval niet meer deelnemen aan de samenleving. Of je eindigt in een of ander martelkamp.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:44 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat er bij een eventuele overeenkomst wederzijds erkent word wat bij wie hoort, en de garantie dat zowel de Russen als Oekraense inwoners hun eigen identiteit en vrijheid kunnen houden. Lidmaatschap van NAVO gaat hem echt niet worden, daarvoor krijg je nooit iedereen in de NAVO mee op dit moment. Wel verwacht ik mogelijk een gedemilitariseerd gebied en of peacekeepers (China?).
Ander belangrijk pakket zal waarschijnlijk het geleidelijk opheffen van de Sancties zijn, in "ruil" voor levering van grondstoffen, dat laatste is ook gewoon Economisch nodig voor het Westen.
Als Trump/VS de relaties met Rusland gaat normaliseren en de sancties gaat afzwakken naar 2019-niveau, moet Europa gewoon volgen, omdat wij anders economisch gezien ons eigen graf graven.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie de verhoudingen met Rusland de komende decennia niet normaliseren eigenlijk.
Het Poetinregime is een bedreiging voor ons, dat is niet meer terug te draaien. Dus zo lang hij er zit zullen we ons ertegen moeten wapenen.
Welk belang heeft de VS daarbij?quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als Trump/VS de relaties met Rusland gaat normaliseren en de sancties gaat afzwakken naar 2019-niveau, moet Europa gewoon volgen, omdat wij anders economisch gezien ons eigen graf graven.
Ofwel bijna onvoorwaardelijke overgave aan de Russen en hen zo belonen voor hun agressie?quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:44 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat er bij een eventuele overeenkomst wederzijds erkent word wat bij wie hoort, en de garantie dat zowel de Russen als Oekraense inwoners hun eigen identiteit en vrijheid kunnen houden. Lidmaatschap van NAVO gaat hem echt niet worden, daarvoor krijg je nooit iedereen in de NAVO mee op dit moment. Wel verwacht ik mogelijk een gedemilitariseerd gebied en of peacekeepers (China?).
Ander belangrijk pakket zal waarschijnlijk het geleidelijk opheffen van de Sancties zijn, in "ruil" voor levering van grondstoffen, dat laatste is ook gewoon Economisch nodig voor het Westen.
Is de vraag die je moet stellen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welk belang heeft de VS Trump daarbij?
Handelquote:Op dinsdag 17 december 2024 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welk belang heeft de VS daarbij?
Maar de VS zelf betrekt bijna niets uit rus. Dus dan kan trump wel roepen dat die sancties minder moeten worden, en dan z'n eigen economie benadelen door richting europa te gaan dreigen met sancties als wij daar niet aan mee doen, maar ik zie in dat plaatje niet wat de VS daar zelf mee wint.quote:
Vergeet niet dat landen als Slowakije en Hongarije ook graag weer handel willen drijven met Rusland. Laat de sancties maar over aan de Scandinavische en Baltische landen en Polen. De rest (19 EU-lidstaten) hoeft er niet aan mee te doen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de VS zelf betrekt bijna niets uit rus. Dus dan kan trump wel roepen dat die sancties minder moeten worden, en dan z'n eigen economie benadelen door richting europa te gaan dreigen met sancties als wij daar niet aan mee doen, maar ik zie in dat plaatje niet wat de VS daar zelf mee wint.
Komt op mij over als het ondertussen bekende whishfull thinking van pro-rus mensen die denken dat trump wel ff to the rescue komt.
Slowakije en Hongarije hebben helemaal geen zwaarwegende stem aan de Brusselse tafels en tekenen gewoon bij het kruisje.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeet niet dat landen als Slowakije en Hongarije ook graag weer handel willen drijven met Rusland. Laat de sancties maar over aan de Scandinavische en Baltische landen en Polen. De rest (19 EU-lidstaten) hoeft er niet aan mee te doen.
Denk best lastig als oekraine weigert gas door hun pijpleidingen te laten gaan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeet niet dat landen als Slowakije en Hongarije ook graag weer handel willen drijven met Rusland. Laat de sancties maar over aan de Scandinavische en Baltische landen en Polen. De rest (19 EU-lidstaten) hoeft er niet aan mee te doen.
Het leven van voor de sanctiecrisis (zoals het leven in 2019) was veel goedkoper.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Slowakije en Hongarije hebben helemaal geen zwaarwegende stem aan de Brusselse tafels en tekenen gewoon bij het kruisje.
Waarom wil jij toch zo graag van die sancties af?
We moeten ons volledig onafhankelijk maken van dat tankstation met nukes. Rusland heeft ons niets te bieden. Ik zie echt geen enkele reden waarom we de banden weer zouden moeten aanhalen. Zeker zo lang het huidige regime er zit.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk best lastig als oekraine weigert gas door hun pijpleidingen te laten gaan.
En nu pro-rus clown assad weg is kunnen ze eindelijk deze afmaken, en hebben we rus gas helemaal niet meer nodig.
[ afbeelding ]
Dit is het echt? “Ja maar me gas!!!1” ?quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het leven van voor de sanctiecrisis (zoals het leven in 2019) was veel goedkoper.
Rusland heeft een afzetmarkt van 150 miljoen Russen. Een gigantische maakindustrie, enorm scala aan grondstoffen. Rusland heeft ons echt wel heel veel te bieden, veel meer dan een willekeurig klein Europees land.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We moeten ons volledig onafhankelijk maken van dat tankstation met nukes. Rusland heeft ons niets te bieden. Ik zie echt geen enkele reden waarom we de banden weer zouden moeten aanhalen. Zeker zo lang het huidige regime er zit.
Noord-Korea heeft ook een afzetmarkt van 25 miljoen man. Die sancties ook maar opheffen dan?quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland heeft een afzetmarkt van 150 miljoen Russen. Een gigantische maakindustrie, enorm scala aan grondstoffen. Rusland heeft ons echt wel heel veel te bieden, veel meer dan een willekeurig klein Europees land.
Ja, en bv alle tech-companies draaiden hun diensten in rus lachend de nek om. Omdat dat land nog geen 1% van hun omzet was.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:43 schreef Erno-BE het volgende:
Rusland heeft een afzetmarkt van 150 miljoen Russen.
Maar waarom willen die Russen dan toch zo graag al onze mooie westerse spulletjes hebben?quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland heeft een afzetmarkt van 150 miljoen Russen. Een gigantische maakindustrie, enorm scala aan grondstoffen. Rusland heeft ons echt wel heel veel te bieden, veel meer dan een willekeurig klein Europees land.
Die hebben ze toch al? Of denk jij echt dat ze daar neit weten wat een ps5, iphone, en bmw is?quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar waarom willen die Russen dan toch zo graag al onze mooie westerse spulletjes hebben?
De elite in Moskou en Sint-Petersburg wel, daarbuiten niet echt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hebben ze toch al? Of denk jij echt dat ze daar neit weten wat een ps5, iphone, en bmw is?
Waarom verzinnen en maken ze al die mooie spulletjes niet gewoon zelf? Rusland is toch zo goed en het westen is toch zo verdorven?quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hebben ze toch al? Of denk jij echt dat ze daar neit weten wat een ps5, iphone, en bmw is?
Ze maken dus geen telefoons, geen consoles, en helemaal geen goeie auto's. En prijzen natuurlijk x maal over de kop, want grijze import.quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een afzetmarkt die grotendeels te arm is om onze producten te komen, een maakindustrie van inferieure producten waar we echt geen reet aan hebben en grondstoffen die inefficient gedolven worden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je vergeet de /s.quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:13 schreef koemleit het volgende:
Het aanvallen van een hoge militair zal wel reden zijn om Oekrane wederom te nuken.
Dom dom dom dat ze maar blijven escaleren.
Rusland is gewoon onderdeel van een wereldwijde supplychain, dan kun en wil je niet alles maken. Je maakt waar je goed in bent, en importeert wat je graag wil.quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom verzinnen en maken ze al die mooie spulletjes niet gewoon zelf? Rusland is toch zo goed en het westen is toch zo verdorven?
Is dat half om half?quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Menselijk gehakt laten draaien.
20% is niet niksquote:Op dinsdag 17 december 2024 10:16 schreef phpmystyle het volgende:
Wij maken toch ook niks meer zelf?
https://www.cpb.nl/de-ned(...)perspectief-economiequote:Tegenwoordig werkt bijna 80% van de werkenden in de dienstensector, minder dan 20% in de industrie en 2% in de landbouw.
quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www-eximpedia-app(...)r_hl=nl&_x_tr_pto=rq
Ze maken dus niks.quote:De belangrijkste exportproducten van Rusland zijn mineralen, brandstoffen en olin, ijzer en staal, meststoffen, parels, stenen en edelmetalen, en aluminium en aluminiumartikelen.
Waarbij ze waardevolle zaken als gas en olie alleen met westerse installaties en onderdelen op kunnen pompen…quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Ze maken dus niks.
De winst van zoiets als ijzer, is dat je er een auto van maakt. Net als dat je van cacao niet rijk wordt, maar van chocola maken, wel.
Allemaal grondstoffen, halffabricaten op z'n best.
Dank voor m'n punt maken
Waarom zouden ze een maakindustrie opzetten als de kennis elders zit, en zij veel gemakkelijker grondstoffen kunnen delfen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Ze maken dus niks.
De winst van zoiets als ijzer, is dat je er een auto van maakt. Net als dat je van cacao niet rijk wordt, maar van chocola maken, wel.
Allemaal grondstoffen, halffabricaten op z'n best.
Dank voor m'n punt maken
Rusland escaleert nooit wil je zeggen, of is het dan opeens anders.quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:13 schreef koemleit het volgende:
Dom dom dom dat ze maar blijven escaleren.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_diseasequote:Op dinsdag 17 december 2024 10:28 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom zouden ze een maakindustrie opzetten als de kennis elders zit, en zij veel gemakkelijker grondstoffen kunnen delfen.
Kijk nou uit, straks worden ze nog pro-westers!quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarbij ze waardevolle zaken als gas en olie alleen met westerse installaties en onderdelen op kunnen pompen…
Dat is nog boffen, niet uit een raam vallen en niet vergiftigd worden. Gewoon biem en weg.quote:Russische generaal gedood in Moskou, bronnen bevestigen betrokkenheid Oekrane
De Russische topgeneraal Igor Kirillov is vannacht omgekomen bij een explosie in Moskou. Daarbij is ook een medewerker van Kirillov om het leven gekomen. Volgens de Russische autoriteiten gaat het om een moordaanslag. Bronnen bij de Oekraense veiligheidsdienst zeggen dat Kyiv erachter zit.
Waarom bieden ze dan zo verdomd weinig? Al sinds altijd, eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
150 miljoen Russen waarvan het merendeel geen cent te makken heeft, geweldig zo'n afzetmarkt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn post was overduidelijk sarcastischquote:Op dinsdag 17 december 2024 10:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Rusland escaleert nooit wil je zeggen, of is het dan opeens anders.
Mooie actie weer van Oekranequote:Op dinsdag 17 december 2024 07:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[ x ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldi5oms74224
Hopelijk spoelt het ook aan op Poetins prive strandje een stuk zuidoostelijkerquote:Op dinsdag 17 december 2024 11:08 schreef ExTec het volgende:
Orcs ruimen geen olie op natuurlijk. Want: ruski mir.
[ x ]
Hoe meer rommel en ellende, hoe meer ze zich thuis voelen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:08 schreef ExTec het volgende:
Orcs ruimen geen olie op natuurlijk. Want: ruski mir.
[ x ]
Die vaardigheden ontwikkel je vanzelf als je maar lang genoeg in oorlog bent. En maakt natuurlijk ook nogal wat uit dat Oekrane/Rusland vergelijkbaar zijn qua uiterlijk en taal. Moskou is ook niet te verdedigen tegen dit soort acties.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:30 schreef theunderdog het volgende:
Er zijn veel mythes over de Mossad, Aman, KGB. Maar de militaire inlichtingsdienst van Oekrane kan er ook wel wat van. Dat wist ik eigenlijk helemaal niet.
Mwau. Specifiek een generaal uit kunnen schakelen is toch best een compliment waard.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die vaardigheden ontwikkel je vanzelf als je maar lang genoeg in oorlog bent. En maakt natuurlijk ook nogal wat uit dat Oekrane/Rusland vergelijkbaar zijn qua uiterlijk en taal. Moskou is ook niet te verdedigen tegen dit soort acties.
Een Stuxnet of een pieperaanval is nog wel van een hoger niveau
Er is maar n reden dat Poetin niet wil dat Oekrane bij de NAVO komt, en dat is dat hij het dan later niet nog een keer kan proberen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
En wat is het alternatief? Rusland gaat die huidige bezette gebieden ook niet teruggeven.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit kan je dus vergeten. Alle inwoners van de bezette gebieden moeten door de filtratie, dienen de Russische nationaliteit aan te nemen en alles wordt gerussificeerd. Werk je daar niet aan mee, kan je in het meest gunstige geval niet meer deelnemen aan de samenleving. Of je eindigt in een of ander martelkamp.
Je kan daar proberen afspraken over te maken met Rusland maar we weten inmiddels wat afspraken met Rusland waard zijn.
Hoe dan? Die gaskraan blijft dicht, en er loopt geen pijpleiding naar Alaska. De enige manier hoe Trump Poetin nog kan redden is door hem actief te gaan helpen. Maar dat nekt de VS.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als Trump/VS de relaties met Rusland gaat normaliseren en de sancties gaat afzwakken naar 2019-niveau, moet Europa gewoon volgen, omdat wij anders economisch gezien ons eigen graf graven.
Die tijd komt niet meer terug. Wen er maar aan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het leven van voor de sanctiecrisis (zoals het leven in 2019) was veel goedkoper.
Rusland heeft naar eigen zeggen 140 miljoen inwoners, maar gezien de problemen met personeel in de industrie en in het leger -eigenlijk overal- denk ik dat je daar rustig 10-30 miljoen minder van kunt maken. Verder zijn ze verpauperd en gaat geen enkel bedrijf er nog enorme investeringen doen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We kunnen Rusland missen als Rusland.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:44 schreef raptorix het volgende:
Binnenkort gaan ze helemaal geen auto's meer maken. Aangezien ze in rusland vooral op krediet kopen. En niet alleen auto's.quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze maken dus geen telefoons, geen consoles, en helemaal geen goeie auto's.
Omdat je klanten die grondstoffen altijd ergens anders kunnen halen. En desnoods betalen ze wat meer. Dat was de Kleine Pompbediende even vergeten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zouden ze een maakindustrie opzetten als de kennis elders zit, en zij veel gemakkelijker grondstoffen kunnen delfen.
In zo'n scenario zou je de inwoners voor de keuze kunnen stellen: je blijft of gaat westwaards.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wat is het alternatief? Rusland gaat die huidige bezette gebieden ook niet teruggeven.
Ja, anders vaardig je geen verbod af op volkstellingen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:03 schreef Ulx het volgende:
Rusland heeft naar eigen zeggen 140 miljoen inwoners, maar gezien de problemen met personeel in de industrie en in het leger -eigenlijk overal- denk ik dat je daar rustig 10-30 miljoen minder van kunt maken.
Tenzij hij het eeuwige leven heeft gaat Poetin dat sowieso niet meer meemaken. Ik denk dat Rusland wel enkele jaren nodig heeft om zijn militaire slagkracht te herstellen van dit fiasco.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is maar n reden dat Poetin niet wil dat Oekrane bij de NAVO komt, en dat is dat hij het dan later niet nog een keer kan proberen.
We moeten ze niet laten herstellen. Laat het land maar kapot gaan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tenzij hij het eeuwige leven heeft gaat Poetin dat sowieso niet meer meemaken. Ik denk dat Rusland wel enkele jaren nodig heeft om zijn militaire slagkracht te herstellen van dit fiasco.
https://t.co/pPKV1qXImbquote:European countries with access to the Baltic Sea will start requesting insurance coverage for Russian tankers carrying oil, the Financial Times (FT) and Bloomberg reported.
According to the publications, the lack of insurance or refusal to provide it will be considered as a reason to add the vessels to the sanctions lists. The example of tankers already there shows that such sanctions make it difficult for Russia to use its "shadow fleet" for oil exports, the FT said.
12 European countries with access to the Baltic Sea intend to start requesting insurance when passing Russian tankers, Bloomberg reported. According to the agency, they include Denmark, Estonia, Finland, Lithuania, the Netherlands, Norway, Poland, Sweden and the UK.
▪️ Maritime authorities will request insurance documentation from ships passing through the Danish Straits, the Gulf of Finland and the straits between Sweden and Denmark, European officials told the FT. The scheme was agreed at a meeting of the Joint Expeditionary Force of the Nordic countries in Tallinn on Monday.
▪️ The Treaty on Freedom of Navigation does not allow obstructing the passage of ships that refuse to comply with the requirements of European maritime authorities, Bloomberg noted. However, all such cases will be recorded.
▪️ If a vessel is found to lack sufficient insurance coverage, it will be added to sanctions lists, the FT wrote. Similar measures will be taken against tankers whose crew ignore insurance requirements.
▪️ Estonia has already started requesting insurance, but for July and August, received responses from only 40% of transit ships, Bloomberg reported. UK authorities have also started similar checks, saying in late November they had checked the insurance of 43 ships and put one tanker whose crew refused to provide details of insurance coverage on sanctions lists.
▪️ On Monday, the EU added another 52 ships believed to be part of Russia's "shadow fleet" to the list of vessels banned from entering EU ports and barred from accessing services provided by EU companies. The G7 sanctions prohibit Western insurers from offering insurance coverage to vessels that violate Russia's $60-a-barrel oil price ceiling.
▪️ Russian authorities have found a way around this restriction by using a "shadow fleet" of tankers. These vessels often use unreliable insurers or transport oil without insurance, the FT said.
▪️ Tankers on the US, EU and UK sanctions lists make it difficult to use them in the oil trade. In the spring, India stopped accepting oil delivered on sanctioned tankers.
▪️ Baltic states are concerned about possible environmental problems if oil spills from the old tankers. Two old Russian ships carrying oil crashed in the Kerch Strait on Sunday, threatening one of the biggest environmental disasters for the Black Sea.
Die laten behouden en de betrekkingen normaliseren is gewoon toegeven aan imperialistische agressie. Dat lijkt me in elk geval geen fatsoenlijk alternatief…quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wat is het alternatief? Rusland gaat die huidige bezette gebieden ook niet teruggeven.
Ruslandje pesten, aldus phpquote:Op dinsdag 17 december 2024 12:41 schreef Ulx het volgende:
Het zinken van die twee binnenvaarttankers is een prima excuus om dat te doen. Als de Russen zulke wrakken de zee op sturen vragen ze er ook om.
De militaireslagkracht van rusland was vooral gebaseerd op hun enorme strategische Soviet voorraden, opgebouwd in een halve eeuw. Die nu vrijwel opgebruikt zijn. De ene na de andere opslagplaats staat nu leeg.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tenzij hij het eeuwige leven heeft gaat Poetin dat sowieso niet meer meemaken. Ik denk dat Rusland wel enkele jaren nodig heeft om zijn militaire slagkracht te herstellen van dit fiasco.
Trump kan toch het handelsverbod met Rusland afschaffen, zodat Amerikaanse bedrijven weer hum producten en diensten kunnen verkopen aan Rusland. Ook kan Trump toestaan dat Aeroflot weer op de Verenigde Staten mag vliegen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe dan? Die gaskraan blijft dicht, en er loopt geen pijpleiding naar Alaska. De enige manier hoe Trump Poetin nog kan redden is door hem actief te gaan helpen. Maar dat nekt de VS.
Oekraners zijn veel armer dan Russen, dus economisch gezien kun je beter met Rusland handelen dan met Oekrane.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
150 miljoen Russen waarvan het merendeel geen cent te makken heeft, geweldig zo'n afzetmarkt.
Trump kan de kant van Rusland kiezen, dat klopt. Maar het zet geen zoden aan de dijk. Rusland verkocht gas en olie aan de EU. Dat was de inkomstenbron. En die krijgt Rusland nooit meer terug.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Trump kan toch het handelsverbod met Rusland afschaffen, zodat Amerikaanse bedrijven weer hum producten en diensten kunnen verkopen aan Rusland. Ook kan Trump toestaan dat Aeroflot weer op de Verenigde Staten mag vliegen.
Is dat waarom die Russen daar overal wc potten en koelkasten lopen te pikken? Omdat ze het zoveel beter hebben?quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Oekraners zijn veel armer dan Russen, dus economisch gezien kun je beter met Rusland handelen dan met Oekrane.
Ze bouwen wel een stuk geavanceerdere spullen in Oekrane, Rusland heeft alleen maar wat olie en gas.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Oekraners zijn veel armer dan Russen, dus economisch gezien kun je beter met Rusland handelen dan met Oekrane.
Amerikaanse bedrijven staan inderdaad te trappelen om voor een 3e keer al hun investeringen kwijt te raken in een land dat aan de rand van de afgrond staat.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Trump kan toch het handelsverbod met Rusland afschaffen, zodat Amerikaanse bedrijven weer hum producten en diensten kunnen verkopen aan Rusland. Ook kan Trump toestaan dat Aeroflot weer op de Verenigde Staten mag vliegen.
Dat is echt een hoge pief.quote:
Die zullen een variant waarin Poetin bijna alles krijgt wat hij wil vast niet enthousiast omarmen.quote:
Fijn dat ze armer zijn. Kunnen ze voor een lagere prijs voor ons werken, en is alles wat ze exporteren goedkoper.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Binnenkort totaaloverzicht van covert cabal. Ik vraag me af of militaire inlichtingendiensten ook zo te werk gaanquote:Op dinsdag 17 december 2024 13:02 schreef oheng het volgende:
[..]
De militaireslagkracht van rusland was vooral gebaseerd op hun enorme strategische Soviet voorraden, opgebouwd in een halve eeuw. Die nu vrijwel opgebruikt zijn. De ene na de andere opslagplaats staat nu leeg.
Wat stel je als alternatief voor?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die laten behouden en de betrekkingen normaliseren is gewoon toegeven aan imperialistische agressie. Dat lijkt me in elk geval geen fatsoenlijk alternatief…
Rusland weg uit Oekrane. Poetin en trawanten opknopen aan de hoogste boom.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat stel je als alternatief voor?
Echt het is nogal irritant hoe jij en vele mensen in dit topic denken over onderhandelingen, we hebben het hier niet over wat rechtvaardig is, maar wat voor 2 partijen acceptabel is. Rusland gaat nooit stoppen zonder dat ze er iets voor terug krijgen, dat zie je niet alleen in deze oorlog, maar in vrijwel alle oorlogen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland weg uit Oekrane. Poetin en trawanten opknopen aan de hoogste boom.
En daar gaan de kolenmijnen.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldigixb5zk2g
Russian coal industry is in a crisis.
Due to loss of Western markets and a sharp decline of demand in "friendly" countries, Russian coal companies have closed nine months of 2024 with a loss of 91 billion rubles (about $875 million) - that is a record among all Russian economic areas⤵️
Hoe dan? Wat moet er in de plaats komen wat acceptabel en hoopgevend is voor Russen, Oekraine,EU, VS, Israel?quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Ze jatten iets, daarna gaan we onderhandelen over wat ze mogen houden"quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echt het is nogal irritant hoe jij en vele mensen in dit topic denken over onderhandelingen, we hebben het hier niet over wat rechtvaardig is, maar wat voor 2 partijen acceptabel is. Rusland gaat nooit stoppen zonder dat ze er iets voor terug krijgen, dat zie je niet alleen in deze oorlog, maar in vrijwel alle oorlogen.
Mannetje schaduwen en dan een bom af laten gaan bij z'n huis. Is niet heel hoogstaand toch? Tis niet alsof de veiligheidsdiensten alles controleren waar die loopt, elke dag.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau. Specifiek een generaal uit kunnen schakelen is toch best een compliment waard.
Het land wordt door de FSB gerund, dus je mag verwachten van wel.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Mannetje schaduwen en dan een bom af laten gaan bij z'n huis. Is niet heel hoogstaand toch? Tis niet alsof de veiligheidsdiensten alles controleren waar die loopt, elke dag.
Acceptabel voor gewone rus, of acceptabel voor de Siloviki?quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:40 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Hoe dan? Wat moet er in de plaats komen wat acceptabel en hoopgevend is voor Russen, Oekraine,EU, VS, Israel?
Als je een antwoord hebt op die vraag, kunnen we verder met deze discussie.
Dat is echt onzin, ze hebben honderden generaals. Ze gaan echt niet alles controleren als die gast ff boodschappen doet of van z'n huis naar z'n werk gaat. Dat zie je nota bene op het filmpje, zit gewoon iemand op 20 meter afstand te wachten om hem op te blazen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het land wordt door de FSB gerund, dus je mag verwachten van wel.
Misschien dat de SVR, GrU of FSB iets naar voren weet te duwen met medewerking van het Westen, dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het land wordt door de FSB gerund, dus je mag verwachten van wel.
Wapenstilstand met behoud van sancties en integratie van Oekrane in de NAVO.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat stel je als alternatief voor?
Het is inderdaad puur pleiten voor belonen van imperialistische agressie.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Ze jatten iets, daarna gaan we onderhandelen over wat ze mogen houden"
Klinkt zoals Surinamequote:Op dinsdag 17 december 2024 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is het corona-verschijnsel. Mensen met totaal geen verstand van zaken blazen van de hoogste toren met hun 'ideeen'quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echt het is nogal irritant hoe jij en vele mensen in dit topic denken over onderhandelingen, we hebben het hier niet over wat rechtvaardig is, maar wat voor 2 partijen acceptabel is. Rusland gaat nooit stoppen zonder dat ze er iets voor terug krijgen, dat zie je niet alleen in deze oorlog, maar in vrijwel alle oorlogen.
En wat krijgt Rusland dan? Rusland gaat niet alles weggeven.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wapenstilstand met behoud van sancties en integratie van Oekrane in de NAVO.
Klinkt als een gras is groen verhaalquote:Op dinsdag 17 december 2024 13:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die zullen een variant waarin Poetin bijna alles krijgt wat hij wil vast niet enthousiast omarmen.
Dat gaat niet gebeuren. Rusland staat echt niet toe dat hun Grote Leider gepakt wordt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland hoeft niets weg te geven, want alles in en uit Oekrane is niet van hun.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En wat krijgt Rusland dan? Rusland gaat niet alles weggeven.
Wapenstilstand betekent ook einde sancties, anders mag Rusland wat mij betreft de Speciale Militaire Operatie gewoon voortzetten.
Sancties blijven sowieso, das een interne kwestiequote:Op dinsdag 17 december 2024 14:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wapenstilstand betekent ook einde sancties, anders mag Rusland wat mij betreft de Speciale Militaire Operatie gewoon voortzetten.
De gewone Rus wil een sterke leider, geen democratie en zeker geen vrije verkiezingen. Geen enkele Rus wil terug naar de periode van Gorbachev en Jeltsin die Rusland hebben weggegeven aan het buitenland.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:45 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Acceptabel voor gewone rus, of acceptabel voor de Siloviki?
De gewone rus is wel geholpen aan vrije verkiezingen en meer individuele vrijheid zoals vrijheid van informatie
Als wij voortaan massaal gaan stemmen op pro-Russische partijen gaan de sancties tegen Rusland als sneeuw voor de zon de ijskast in.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Sancties blijven sowieso, das een interne kwestie
Dan spreken we met verschillende russenquote:Op dinsdag 17 december 2024 14:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De gewone Rus wil een sterke leider, geen democratie en zeker geen vrije verkiezingen. Geen enkele Rus wil terug naar de periode van Gorbachev en Jeltsin die Rusland hebben weggegeven aan het buitenland.
"We" Onderhandelen? Nee dat doen we niet, Ukraine onderhandelt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zullen we het eerst even over onze eigen vrije verkiezingen en vrijheid hebben?quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:45 schreef zuchtje het volgende:
[..]
De gewone rus is wel geholpen aan vrije verkiezingen en meer individuele vrijheid zoals vrijheid van informatie
Laten we een school voor journalistiek beginnen aldaar. O...wacht....quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:45 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Waarom? Dit topic gaat over de oorlog tussen Oekrane en Rusland. Wat jij niet vind werken in ons systeem kun je best ergens anders aankaarten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zullen we het eerst even over onze eigen vrije verkiezingen en vrijheid hebben?
Het westen moet over eigen hypocrisie met de billen bloot willen we verder met de gemeenschap gebouwd op zekere waarden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:13 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Waarom? Dit topic gaat over de oorlog tussen Oekrane en Rusland. Wat jij niet vind werken in ons systeem kun je best ergens anders aankaarten.
Nee, jij gaat proberen een Westerse Moraal op te leggen aan andere landen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:13 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Waarom? Dit topic gaat over de oorlog tussen Oekrane en Rusland. Wat jij niet vind werken in ons systeem kun je best ergens anders aankaarten.
Ja lolquote:Op dinsdag 17 december 2024 14:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als wij voortaan massaal gaan stemmen op pro-Russische partijen gaan de sancties tegen Rusland als sneeuw voor de zon de ijskast in.
We helpen genoeg landen om corruptie tegen te gaan. Wat mij betreft bieden we dat ook aan een meer westers gezinde regime. Als de rus iets anders als de Russkiy mir wil, en wat aardiger in de universele zandbak speelt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:12 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Laten we een school voor journalistiek beginnen aldaar. O...wacht....
Zullen we eens met de systeem corruptie in Nederland beginnen?quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:16 schreef zuchtje het volgende:
[..]
We helpen genoeg landen om corruptie tegen te gaan. Wat mij betreft bieden we dat ook aan een meer westers gezinde regime. Als de rus iets anders als de Russkiy mir wil, en wat aardiger in de universele zandbak speelt.
De verkiezingen die ze nu hebben minder corrupt maken lijkt me nu niet iets wat verkocht kan worden als het opleggen van het "Westerse Moraal."quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, jij gaat proberen een Westerse Moraal op te leggen aan andere landen.
Ik kan een hele lijst van allerlei beperkingen opnoemen, of allerlei zaken die niet democratisch zijn, maar zoals gezegt, daar gaat het topic niet over, begin dan ook niet over vrije verkiezingen in Rusland.
Heel wat hectares geroofd land…quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik snap dat jij puur voor het Russisch belang gaat.quote:Wapenstilstand betekent ook einde sancties, anders mag Rusland wat mij betreft de Speciale Militaire Operatie gewoon voortzetten.
nee. We kunnen best meerdere problemen tegelijkertijd op lossen, en hoeven daarom niet te wachten tot we hier alle problemen opgelost hebben.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zullen we eens met de systeem corruptie in Nederland beginnen?
En dat ergens is BNW.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:13 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als in het Westen volgens de oude Westerse traditie van de hegomonie over de wereld gevolgd wordt, dan worden de geografische kaarten achter de schermen al ingekleurd met de invloedsferen. Technische uitvoering daarvan wordt aan daarmee betrokken private bedrijven en instellingen overgelaten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar jij je ook wel een zorgen wie wie in zijn val mee gaat sleuren?quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Amerikaanse bedrijven staan inderdaad te trappelen om voor een 3e keer al hun investeringen kwijt te raken in een land dat aan de rand van de afgrond staat.
Dit is alsof je iemands telefoon jat en je dan een tegenprestatie eist voordat je hem teruggeeft. "Ik ga toch zeker mijn telefoon niet weggeven!"quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En die hebben al behoorlijke dossiers met smerigheidjes tot hun beschikking, reken daar maar op.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
"We" Onderhandelen? Nee dat doen we niet, Ukraine onderhandelt.
Prima dat ze dat willen, dat heeft alleen consequenties. Zoals een economie die kapot is en de komende decennia niet meer terug kan komen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De gewone Rus wil een sterke leider, geen democratie en zeker geen vrije verkiezingen. Geen enkele Rus wil terug naar de periode van Gorbachev en Jeltsin die Rusland hebben weggegeven aan het buitenland.
quote:As reports of a third Russian oil tanker starting to sink in bad weather come in, where is Rainbow Warrior when you need it?
Greenpeace?
Anybody?
It’s already an ecological disaster area……
https://bsky.app/profile/olddogua.bsky.social/post/3ldiz2wfcsk2s
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldiu63di5s25
🛳️🚨 Another Russian tanker "Volgoneft-109" in the Black Sea has sent an emergency signal near the port of Kavkaz in the Kerch Strait, - TASS
❗️The vessel, which was carrying 4,000 tons of fuel oil, had a leak in the fourth cargo tank and fuel oil was leaking into ballast tank.
Greenpeace. De beruchte hybride oorlogsvoering. Kost hun niets, kost ons veel om de rotzooi op te ruimen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:10 schreef Ulx het volgende:
Gaat er nu een derde tanker naar de kelder?
[..]
quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als wij voortaan massaal gaan stemmen op pro-Russische partijen gaan de sancties tegen Rusland als sneeuw voor de zon de ijskast in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tics van je petten.
Dat truukje van Putin kennen we ondertussen goed genoeg. Je begint met niks, dan ga je zeiken en dan komt er een "compromis" uit de onderhandelingen. Rendement voor Putin: altijd 100%.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, Putin overal zijn egostische klote-zin in geven is een manier om de wereld te redden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is het corona-verschijnsel. Mensen met totaal geen verstand van zaken blazen van de hoogste toren met hun 'ideeen'
Die hebben een pesthekel aan Europa, hoe zou dat nou komen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:34 schreef MaxMark het volgende:
Leuke community note. De Russen zitten echt overal tussen:
[ x ]
Mag dat wel van je moeder, al die herinneringen ophalen aan dat land dat nog niet verpest was door islam enzo?quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:42 schreef TLC het volgende:
Speciaal voor vandaag een klassieker uit de 80's
Bekijk deze YouTube-video
![]()
![]()
Het punt is dat je dat vooraf moet regelen, niet achteraf.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat truukje van Putin kennen we ondertussen goed genoeg. Je begint met niks, dan ga je zeiken en dan komt er een "compromis" uit de onderhandelingen. Rendement voor Putin: altijd 100%.
Het word zo langzamerhand tijd dat ie een keer niks krijgt.
Dan hadden we bijvoorbeeld al voor de oorlog een plan moeten maken om van zijn Gas af te gaan, maar dan had half Nederland over de pis gelegen over de hoge prijzen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, Putin overal zijn egostische klote-zin in geven is een manier om de wereld te redden.
Onderhandelingen tussen de strijdende partijen zonder 1 van die partijen. We kunnen als EU wellicht de US dezelfde sancties opleggen als aan Rusland?quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:34 schreef MaxMark het volgende:
Leuke community note. De Russen zitten echt overal tussen:
[ x ]
Uit wijn woonplaatsquote:Op dinsdag 17 december 2024 15:42 schreef TLC het volgende:
Speciaal voor vandaag een klassieker uit de 80's
Bekijk deze YouTube-video
![]()
![]()
We hadden idd vooraf Ukraine vol moeten pompen met wapens.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het punt is dat je dat vooraf moet regelen, niet achteraf.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hadden idd vooraf Ukraine vol moeten pompen met wapens.
Er waren idd mensen die Nord Stream II geen goed idee vonden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan hadden we bijvoorbeeld al voor de oorlog een plan moeten maken om van zijn Gas af te gaan, maar dan had half Nederland over de pis gelegen over de hoge prijzen.
Gelukkig begint men daar nu anders over te denken. Onder druk word alles vloeibaar.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Maar goed als je besluit dat pensioenfondsen en Jan en Alleman niet in defensie industrie mogen investeren dan vraag je er gewoon om.
Als dat het enige is wat nodig is om oorlogs handelingen tegen bondgenoten goed te praten...quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er waren idd mensen die Nord Stream II geen goed idee vonden.
Putin heeft de EU de oorlog verklaard met zijn energiechantage. Over welke oorlogshandelingen tegen bondgenoten heb jij het nu?quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Als dat het enige is wat nodig is om oorlogs handelingen tegen bondgenoten goed te praten...
Een militaire operatie met als doel het opblazen van economische infrastructuur buiten eigen grondgebied laten we voor jouw gemak wel even buiten beschouwing.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin heeft de EU de oorlog verklaard met zijn energiechantage. Over welke oorlogshandelingen tegen bondgenoten heb jij het nu?
Goede wijn uit Frankrijk, in twee doodskisten en viel door rijgedrag van de bestuurder nogal op. Politie heeft ze van de weg gehaald.quote:
Er waren mensen die het opblazen ervan ook geen goed idee vonden. Zoals wel op meer van die originele kroegpraat op die plekken waar de tap openstaat.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er waren idd mensen die Nord Stream II geen goed idee vonden.
Doen ze nog steeds, gaslijn naar het zuiden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin heeft de EU de oorlog verklaard met zijn energiechantage. Over welke oorlogshandelingen tegen bondgenoten heb jij het nu?
Klopt.quote:Op maandag 16 december 2024 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus de Russen moeten gewoon stoppen met meedoen, dat word het vrede.
Amen!
quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:29 schreef nattermann het volgende:
[..]Vergeet de U-bocht niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkiezingen in Duitsland aanstaande.
Fatsoen moet je doen, maar het is de vraag welk fatsoen.
Dat pensioenfonds van die warheads met hun uitgestelde opkomstplicht of dat andere.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Maar goed als je besluit dat pensioenfondsen en Jan en Alleman niet in defensie industrie mogen investeren dan vraag je er gewoon om.
Isral is geen bondgenoot van de Navo, maar heeft het westen wel hard nodig en vise versa.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Als dat het enige is wat nodig is om oorlogs handelingen tegen bondgenoten goed te praten...
Dat is het probleem qua navolidmaatschap niet, het probleem is dat een aantal andere navolanden Oekrane er niet bijwillen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is maar n reden dat Poetin niet wil dat Oekrane bij de NAVO komt, en dat is dat hij het dan later niet nog een keer kan proberen.
Precies en het lijkt dat de Oekranse publieke opinie aan het veranderen is:quote:
Oorlogsmoeheid, was te verwachten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies en het lijkt dat de Oekranse publieke opinie aan het veranderen is:
https://news.gallup.com/p(...)otiated-end-war.aspx
Sowieso is het niet gebruikelijk om een land dat net uit oorlog komt aan te nemen binnen een mutual defense pact, je zit in zo een pact vooral vanuit je eigen belang, niet vanuit de anderen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is het probleem qua navolidmaatschap niet, het probleem is dat een aantal andere navolanden Oekrane er niet bijwillen.
Vertel dat de boertjes Telecom met hun voiceover IP.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dit is alsof je iemands telefoon jat en je dan een tegenprestatie eist voordat je hem teruggeeft. "Ik ga toch zeker mijn telefoon niet weggeven!"
Poetins aanvliegroute op Europa en de VS gaat via AH, want er wordt beweerd dat we die hier nog schijnen te herkennen, en daar wordt financieel stevig misbruik van gemaakt. De usual suspects, zoals gewoonlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het punt is dat je dat vooraf moet regelen, niet achteraf.
Poetin is bezig met nieuwe klanten als afzetmarkt voor Russisch gas, zuidelijker op de aardkloot gelegen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, en de kachel in afrika staat zo hoogquote:Op dinsdag 17 december 2024 17:58 schreef yessie234 het volgende:
Poetin is bezig met nieuwe klanten als afzetmarkt voor Russisch gas, zuidelijker op de aardkloot gelegen.
Auto's op lpg zijn schoner dan die op benzine en die op accu's. Klimaattop-humor.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en de kachel in afrika staat zo hoogdat putin daar vast wel op binnen zal lopen.
Maar is dit topic je nieuwe hangplek ofzo?quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:17 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Auto's op lpg zijn schoner dan die op benzine en die op accu's. Klimaattop-humor.
Het gaat hier over de Oorlog in Oekraine. Europa en zijn relatie met Poetin, en alles wat daar tussenzit en bijhangt. Dat is ook Isral, en de VS. Hoogwaardige technologien. Als je vragen hebt over de inhoud van wat ik hier post, ga ik daar op in.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar is dit topic je nieuwe hangplek ofzo?
Nou, als je op had gelet, had ik dat dus gedaan. Maar daar volgde een domme opmerking over, iets met auto's op LPG ofzo.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:23 schreef yessie234 het volgende:
Als je vragen hebt over de inhoud van wat ik hier post, ga ik daar op in.
Wat is dit voor onsamenhangende woordenkots?quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:52 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Vertel dat de boertjes Telecom met hun voiceover IP.
Ten eerste zijn LPG auto's rijdende bommen voor poor men James Bond.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, als je op had gelet, had ik dat dus gedaan. Maar daar volgde een domme opmerking over, iets met auto's op LPG ofzo.
Het probleem is dat wat voor Rusland acceptabel is; een groot risico/gevaar voor de toekomst is.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voice over IP is een machtig afluisterwapen, als je weet waar ze het over hebben. Misschien dat raptorix meer weet van die CEO-fraude en het overboekingen kunnen doen per stem. Dan zijn er ook nog de stem-klonen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat is dit voor onsamenhangende woordenkots?
Ja alleen hebben Westerse Politici nou niet het inzicht om dat van te voren te bedenken.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:34 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Het probleem is dat wat voor Rusland acceptabel is; een groot risico/gevaar voor de toekomst is.
Want dit geintje kan Putin en co dan blijven herhalen. Putin is een onbetrouwbare hond gebleken, hij en zijn kliek moeten zo snel mogelijk van het torneel verdwijnen.. desnoods tussen zes planken.
Ja open een topic in BNW, wellicht dat ik wat toelichting geeft, maar hou dit soort dingen even buiten dit topic. Het leidt vooral erg af.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:35 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Voice over IP is een machtig afluisterwapen, als je weet waar ze het over hebben. Misschien dat raptorix meer weet van die CEO-fraude en het overboekingen kunnen doen per stem.
Je brengt in dit topic zelf naar voren "dacht je dat wij de Russen niet bespioneerden" en wil mij naar BNW verwijzen, want kennis van zaken? Die heb heb jij, dat klopt. Maar kennis heb ik ook. Als mensen nu nog niet gewend zijn aan de kennis dat in elke telefoon die op tafel ligt een microfoon zit, dan zijn die zeker allemaal geboren na 2000, en ik niet. Het gaat om de afhankelijkheid van technologie, en hele aardse zaken. Schoof heeft telefoons onlangs ook verboden in de Ministerraad, om maar iets te noemen wat we hier allemaal weten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja open een topic in BNW, wellicht dat ik wat toelichting geeft, maar hou dit soort dingen even buiten dit topic. Het leidt vooral erg af.
Die vaccins kwamen eerst en vooral in de westerse landen terecht. Daarnaast is met een bescheiden deel van het westerse oorlogstijd het machtige Rusland de gehaktmolen op het slagveld ingejaagd.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja alleen hebben Westerse Politici nou niet het inzicht om dat van te voren te bedenken.
Alleen maar grote bek op het moment zelf, maar we zijn nog niet eens in staat om wat extra kogels of granaten te produceren. Het gaat weer net zoals met het kopen van Covid Vaccins, eindeloos overleg, en toen ze eindelijk besluit hadden genomen waren de vaccins al opgekocht door anderen.
Ik blijf niet met je in discussie gaan, kijk anders even naar de context waar ik dit schrijf, ik weet niet of je het door hebt, maar de meeste mensen beginnen je posts lichtelijk zat te worden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:45 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Je brengt in dit topic zelf naar voren "dacht je dat wij de Russen niet bespioneerden" en wil mij naar BNW verwijzen, want kennis van zaken? Die heb heb jij, dat klopt. Maar kennis heb ik ook.
Verdrag van Lissabon, artikel 42 (7)quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:44 schreef raptorix het volgende:
Overigens is met betrekking tot de NAVO zo dat ook nergens is gedefinieerd, hoeveel hulp je moet geven.
Wat dat betreft is dat binnen de EU nog zwaarder geregeld als ik me niet vegis.
Hou die koekert lekker in NWSquote:Op dinsdag 17 december 2024 18:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja open een topic in BNW, wellicht dat ik wat toelichting geeft, maar hou dit soort dingen even buiten dit topic. Het leidt vooral erg af.
Laat ik even voorop stellen dat ik volledig achter Ukraine sta en ik het altijd een bijzonder slecht idee heb gevonden om het Nederlandse leger in te krimpen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die vaccins kwamen eerst en vooral in de westerse landen terecht. Daarnaast is met een bescheiden deel van het westerse oorlogstijd het machtige Rusland de gehaktmolen op het slagveld ingejaagd.
Dat valt allemaal dus wel wat mee. Maar als jij voor Poetin wilt buigen, dan moet je dat vooral doen.
Thx, die zoch ik ja.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:48 schreef Radegast het volgende:
Verdrag van Lissabon, artikel 42 (7)
True, maar hier snap ik de apathie m.b.t. Rusland wel een stuk beter dan met Corona. Merendeel van de bevolking en experts was aardig ingedut als het, om het militair geweld uit Rusland ging. De angst was meer voor hun cybershit..quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja alleen hebben Westerse Politici nou niet het inzicht om dat van te voren te bedenken.
Alleen maar grote bek op het moment zelf, maar we zijn nog niet eens in staat om wat extra kogels of granaten te produceren. Het gaat weer net zoals met het kopen van Covid Vaccins, eindeloos overleg, en toen ze eindelijk besluit hadden genomen waren de vaccins al opgekocht door anderen.
Tjah dat is ook het probleem als je defensie laat leiden door politiek, eigenlijk zou je dat moeten afbakenen in een speciale wet dat je nooit onder een bepaald percentage mag komen, anders krijg je dus elke keer dat als het rustig lijkt men gaat bezuinigen op Defensie. Daarnaast kost het je op de lang duur ook veel meer geld dan dat je gewoon een fatsoenlijke basis houd.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:50 schreef The-BFG het volgende:
[..]
True, maar hier snap ik de apathie m.b.t. Rusland wel een stuk beter dan met Corona. Merendeel van de bevolking en experts was aardig ingedut als het, om het militair geweld uit Rusland ging. De angst was meer voor hun cybershit..
Aan de andere kant al in 2014 en daarvoor had Putin al e.e.a. uitgehaald wat alle alarmbellen had moeten laten afgaan.
Beginnen over context op een forum waar we allemaal kunnen quoten en knippen in reacties waar we zin in hebben?quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik blijf niet met je in discussie gaan, kijk anders even naar de context waar ik dit schrijf, ik weet niet of je het door hebt, maar de meeste mensen beginnen je posts lichtelijk zat te worden.
In dit deel van het topic kom je niet bepaald zo over. Het is allemaal wel erg begripvol voor de Russische agressie…quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat ik even voorop stellen dat ik volledig achter Ukraine sta en ik het altijd een bijzonder slecht idee heb gevonden om het Nederlandse leger in te krimpen.
Wat is hiervan het probleem? In Nederland?quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah dat is ook het probleem als je defensie laat leiden door politiek, eigenlijk zou je dat moeten afbakenen in een speciale wet dat je nooit onder een bepaald percentage mag komen, anders krijg je dus elke keer dat als het rustig lijkt men gaat bezuinigen op Defensie. Daarnaast kost het je op de lang duur ook veel meer geld dan dat je gewoon een fatsoenlijke basis houd.
Welk land heb je het?quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Amerikaanse bedrijven staan inderdaad te trappelen om voor een 3e keer al hun investeringen kwijt te raken in een land dat aan de rand van de afgrond staat.
Ja, geef me 1 enkel voorbeeld.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In dit deel van het topic kom je niet bepaald zo over. Het is allemaal wel erg begripvol voor de Russische agressie…
Loop je het risico dat je geld gaat uitgeven om het uitgeven. De paraatheid en dergelijke lijkt me handiger. Dus niet per se al het vet van de botten halen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah dat is ook het probleem als je defensie laat leiden door politiek, eigenlijk zou je dat moeten afbakenen in een speciale wet dat je nooit onder een bepaald percentage mag komen, anders krijg je dus elke keer dat als het rustig lijkt men gaat bezuinigen op Defensie. Daarnaast kost het je op de lang duur ook veel meer geld dan dat je gewoon een fatsoenlijke basis houd.
Dan geef je het maar uit, dat is altijd nog beter dan het weg te bezuinigen en er dan achter komt dat dit niet slim was. Overigens zie je dat investeringen in Defensie ook een redelijk goede kickback factor hebben terug je maatschappij in, het is dus ook geen ramp. Daarnaast zou je ook nog sterker naar hybride taken kunnen kijken.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Loop je het risico dat je geld gaat uitgeven om het uitgeven. De paraatheid en dergelijke lijkt me handiger. Dus niet per se al het vet van de botten halen.
Dat was de politieke mode van toen, en een heel economisch systeem dat daar wel op vaarde. Dienstplicht heeft namelijk brede maatschappelijke gevolgen. Investeren in de wapenindustrie is iets voor liefhebbers geweest. Investeren in verdedigingstechnologie, en patenten daarop krijgen ook. Kijk naar de Iron Dome. Poetin heeft geamuseerd zitten kijken hoe die Iraanse raketten werden onderschept, en nam een beslissing.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In dit deel van het topic kom je niet bepaald zo over. Het is allemaal wel erg begripvol voor de Russische agressie…
Noem je Fokker. Hollandse Signaal en de scheepswerven nu gewoon hobbyfabriekjes?quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:10 schreef yessie234 het volgende:
Investeren in de wapenindustrie is iets voor liefhebbers gewees
Voor investeerders wel.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Noem je Fokker. Hollandse Signaal en de scheepswerven nu gewoon hobbyfabriekjes?
idd. Hier nog maar een keer een uitleg over de russische manier van onderhandelen. Aangezien er nog steeds een hoop Fokkers zijn die vrij onwetend zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat truukje van Putin kennen we ondertussen goed genoeg. Je begint met niks, dan ga je zeiken en dan komt er een "compromis" uit de onderhandelingen. Rendement voor Putin: altijd 100%.
Het word zo langzamerhand tijd dat ie een keer niks krijgt.
Hey maar hangplek oudere jongere, het gaat hier niet over lpg jamesbond auto's of de green deal.quote:
Weet je nog, aan het begin van de oorlog?quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:21 schreef oheng het volgende:
[..]
idd. Hier nog maar een keer een uitleg over de russische manier van onderhandelen. Aangezien er nog steeds een hoop Fokkers zijn die vrij onwetend zijn.
De russische manier van onderhandelen.
Inclusief tips helemaal onderaan. Succes met je compromis en gevoeligheden.
Rusland heeft heel veel gas, en er wordt beweerd dat de alle deviezen van de economie van het Rusland van voor de oorlog daar afhankelijk van was.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey maar hangplek oudere jongere, het gaat hier niet over lpg jamesbond auto's of de green deal.
Nog in de oproepbare leeftijd voor de dienstplicht?quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey maar hangplek oudere jongere, het gaat hier niet over lpg jamesbond auto's of de green deal.
Oligarchen die al hun kapitaal in Google's Youtube hadden gestopt?quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:37 schreef oheng het volgende:
Russische staatsnieuws is weer fascinerend. Hier wat voorbeelden.
RIA: Another tanker sent a distress signal in Kuban on Tuesday night
RIA: Putin gave instructions on organizing rescue operations in the Kerch Strait
RIA: Foreign music on platforms should not exceed 20%
RIA: The State Duma has proposed fining Russians who give alcohol as gifts
Laatste 2 zijn nu nog proefballonnetjes, maar we weten hoe dat gaat. Hoop ik.
Die gast is 72 jaar. hopelijk over 10 jaar inmiddels 9.9 jaar doodquote:Op dinsdag 17 december 2024 19:38 schreef Nexum het volgende:
Moet het Putin wel nageven, hij speelt dit wel slim. Hij wacht gewoon tot de (metaforische) bom een keer barst en we hulp aan Oekrane niet meer kunnen veroorloven. Denk dat het hem eerlijk gezegd weinig kan schelen als dit nog 10 jaar op dezelfde manier doorgaat.
Poetin schaakt al 25 jaar op het geopolitieke krachtenveld.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:38 schreef Nexum het volgende:
Moet het Putin wel nageven, hij speelt dit wel slim. Hij wacht gewoon tot de (metaforische) bom een keer barst en we hulp aan Oekrane niet meer kunnen veroorloven. Denk dat het hem eerlijk gezegd weinig kan schelen als dit nog 10 jaar op dezelfde manier doorgaat.
Zou indrukwekkend zijn als rus dit nog 10 jaar uithoud.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:38 schreef Nexum het volgende:
Iets met de haren van zijn kont scheren, en ziet er weer lekker jeugdig uit? Zit niet zo lekker rustig hoor al die ingegroeide haarzakjes in de buurt van je ballen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik snap niet een k#t van zijn posts. Misschien een hle vroege kerstborrel?quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:48 schreef BEFEM het volgende:
Kan yessie234 de kloon niet een eigen topic krijgen? Het is niet leesbaar meer. Verlang echt naar de ellenlange discussies tussen extec, ulx en phpmystyle.
Spuit11quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:55 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/2(...)4476880f918be/c.html
Russische luitenant-generaal en zijn assistent dood door explosie in Moskou...
Al besprokenquote:Op dinsdag 17 december 2024 19:55 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/2(...)4476880f918be/c.html
Russische luitenant-generaal en zijn assistent dood door explosie in Moskou...
Ik heb er een heleboel, als BNW logo-excuus aan wilt voeren, net zoals die ander hier,quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:48 schreef BEFEM het volgende:
Kan yessie234 de kloon niet een eigen topic krijgen? Het is niet leesbaar meer. Verlang echt naar de ellenlange discussies tussen extec, ulx en phpmystyle.
Wachten op de tegenstander is niet slim. Het Westen is niet 1 entiteit, maar tientallen landen. Soms stopt een land met ondersteunen, soms begint een land met ondersteunen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:38 schreef Nexum het volgende:
Wil je lollig doen "fake news" roeptoetert, omdat het bevestigd is door CNN?quote:
Kerstkindje hebben we gezien van die ouwe fake news roeptoetersquote:Ik snap niet een k#t van zijn posts. Misschien een hle vroege kerstborrel?
Uh? Wat? Zijn er toevallig pilletjes die je hoort te slikken. Maar dat vandaag vergeten bent?quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:08 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Wil je lollig doen "fake news" roeptoetert, omdat het bevestigd is door CNN?
https://edition.cnn.com/w(...)o89h0029356msuwjpfxl
[..]
[..]
Kerstkindje hebben we gezien van die ouwe fake news roeptoeters
PHP is hier wat van slag, met het doorzetten van reacties, sorry.
Spuit11 is geen fake news.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:08 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Wil je lollig doen "fake news" roeptoetert, omdat het bevestigd is door CNN?
https://edition.cnn.com/w(...)o89h0029356msuwjpfxl
[..]
[..]
Kerstkindje hebben we gezien van die ouwe fake news roeptoeters
PHP is hier wat van slag, met het doorzetten van reacties, sorry.
Moet je ergens anders klagen, en dat weet jezelf ook.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Spuit11 is geen fake news.
Maar ook goed om te zien dat ik niet de enige ben die zich stoort aan je posts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |