Dat is onzinnig, dat weet je ook wel. Maar we gaan toch niet ontkennen dat Puerto Rico en Hawaii colonin zijn?quote:Op maandag 16 december 2024 20:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, en in de kringen rond trump hebben ze het al over mexico annexeren. Knijp je hem al?
Ik denk het laatste. Over de as van dat welvaart ruimte bied aan progressiviteit. Als je 24/7 bezig bent om eten bij elkaar te scharrelen, heb je geen tijd om stil te staan bij het lot van verre oorden, verre volkeren.quote:Op maandag 16 december 2024 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt me een interessante vraag of idee dat we geen heil meer zagen in globalistische rijken eigenlijk voortkwam uit de tweede wereld oorlog of ook zonder die oorlog tot stand was gekomen.
Mooie uiteenzetting. 'Van God los' leven heeft gevolgen als maatschappij.quote:Op maandag 16 december 2024 18:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voornamelijk demografisch en economisch, zit ook een cultuurcomponent in.
Dit proces is eigenlijk al vanaf 1914 bezig. Op dat moment beheerste Europa gewoon de wereld, zelfs de USA stond daar achteraan. Na twee wereldoorlogen heeft Europa zich dusdanig verzwakt dat ze die machtspositie moesten overgeven aan de USA en de Soviet-Unie, waarmee ook automatisch de kolonisatie bezegeld werd.
Dan komt een periode waarin wij eigenlijk te rijk, te verwend, decadent geworden zijn, terwijl in landen als India, China en andere landen de alfabetisering toeneemt, de economie groeit, de bevolking jonger is, Die hebben in de toekomst gewoon overwicht. En het culturele stukje: tegenwoordig wordt het als het beste leven beschouwt als je zo lang mogelijk puber blijft, veel naar festivals gaat, pretstudie volgt, geen kinderen krijgt of hooguit eentje, jezelf gaat ontdekken door de wereld rond te reizen, experimenteren met drugs en alcohol. Kortom een feestleven. Prima misschien, maar niet de normen en waarden waarmee wereldrijken gebouwd worden. In India zitten mensen gewoon hard te blokken op programmeren en wiskunde en willen ze gaan werken.
(als daar de welvaart ook is dan draait dat ook wel bij, maar voorlopig dan)
quote:Op maandag 16 december 2024 20:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is onzinnig, dat weet je ook wel.
Nee, natuurlijk niet.quote:Maar we gaan toch niet ontkennen dat Puerto Rico en Hawaii colonin zijn?
Tuurlijk, maar dat komt door de hoge groei uit het bijzonder diepe dal van de tweede wereldoorlog, als vergelijking was de eerste wereldoorlog economisch gezien veel minder fataal. In 1952 bijvoorbeeld zaten Frankrijk en Duitsland qua koopkracht bijvoorbeeld nog onder het niveau van het interbellum.quote:Op maandag 16 december 2024 20:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk het laatste. Over de as van dat welvaart ruimte bied aan progressiviteit. Als je 24/7 bezig bent om eten bij elkaar te scharrelen, heb je geen tijd om stil te staan bij het lot van verre oorden, verre volkeren.
Maar, klopt, ook die welvaart is een gevolg van WO2.
Zeker een interessante vraag
De VS betaalde die hobby van bijna alle Europese landen. Het vk was er economisch slechter aan toe dan Duitsland in 1950. En puur financieel gezien is in het totale plaatje bezien een kolonie zelden winstgevend geweest.quote:Op maandag 16 december 2024 19:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat is "slecht"?
En ik denk dat je beetje kort door de bocht gaat. Als met name het VK, de grootste kolonisator ooit, niet zelf had ingezien dat het een heilloze weg is, had de VS ze uiteindelijk niet kunnen weerhouden van.
Waarmee ik dus zeg: nee, het was niet louter de VS die wel ff verkondigde dat het over was. We zagen er zelf geen heil meer in.
Dan had het dus langer geduurd, want de catalysator WO2 had er niet geweest, maar dan hadden we waarschijnlijk wel op dat punt beland.quote:Op maandag 16 december 2024 20:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat komt door de hoge groei uit het bijzonder diepe dal van de tweede wereldoorlog, als vergelijking was de eerste wereldoorlog economisch gezien veel minder fataal. In 1952 bijvoorbeeld zaten Frankrijk en Duitsland qua koopkracht bijvoorbeeld nog onder het niveau van het interbellum.
Ik denk dat er een tweede punt aan progressiviteit gekoppeld kan worden; de oorlog breekt sociale structuren en systemen af en zorgt voor een golf van technologisch vooruitgang door de vernieuwingen in wapentechnologie.
Hoe langer en zwaarder de oorlog hoe meer structuren er afgebroken worden; hoe hoger het progressieve gehalte.
We zien ook langzaam dat we in economische zin en inkomensongelijkheid terugbalanceren richting de periode voorafgaand aan de eerste wereldoorlog.
Ongetwijfeld, zulke processen zijn onvermijdelijk bij niet aaneengesloten territoria. De onafhankelijkheid van de Spaanse colonin en de VS was eigenlijk een voorbode voor de rest.quote:Op maandag 16 december 2024 20:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan had het dus langer geduurd, want de catalysator WO2 had er niet geweest, maar dan hadden we waarschijnlijk wel op dat punt beland.
Het heeft het versneld. Maar voor wo2 zag je al een sterke draai van uitbuiten naar opbouwen van de kolonin en bijbehorende onderdanen.quote:Op maandag 16 december 2024 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt me een interessante vraag of idee dat we geen heil meer zagen in globalistische rijken eigenlijk voortkwam uit de tweede wereld oorlog of ook zonder die oorlog tot stand was gekomen.
4D schaak natuurlijk, de Oekrainers verleiden om een raket van een ton te verspillen aan een tank van twee tientjes en drie Ivans van een roebel elk.. dat houdt Oekrane economisch niet volquote:
Maar nu is Biden er nog aan.. WIe weet hoe ze draaien 20 januariquote:Op maandag 16 december 2024 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Maar Trump gaat het wel even regelen.
Norks doen nu ook mee.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldh7kn527s2b
North Korean troops have fought for the first time alongside Russian forces against Ukrainian soldiers in Russia’s Kursk region and taken heavy casualties, the Pentagon said on Monday, confirming reports from President Zelensky and Kyiv’s military intel. https://on.ft.com/3ZVguyD
18 miljard per jaar. Daar kun je aardig wat Leopards en CV90's van kopen en je houdt nog geld over voor een paar SAMP/T batterijen.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ldgsbmpk6s2k
⚡️🇪🇺 Starting January 2025, the EU will provide Ukraine with 1.5 billion per month, announced EU foreign policy chief Kaja Kallas after the first meeting of foreign ministers from 27 member states. This money comes from the proceeds of Russian frozen assets and can also be used for military purposes.
Trump is idd een putin pijper.quote:Op maandag 16 december 2024 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Als je een maand geleden opperde voor onderhandelingen dan was je een Poetin pijper en nu opeens vandaag heeft Brekelmans het er over dat we aanstalten moeten maken. Grappig wel die dynamiek.
Zou de EU nog voor Trump iets willen proberen? Ik denk eerlijk gezegd niet dat Poetin daar intrapt.
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldhfwp4gg22l
🇧🇪✈️🇺🇦 Belgium will not have time to deliver the first batch of F-16 to Ukraine in 2024, the country's defense minister said.
The delivery of the first batch of F-16s is being delayed due to a lack of trained Ukrainian pilots and problems with spare parts.
Ahh jochie tochquote:Op maandag 16 december 2024 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Als je een maand geleden opperde voor onderhandelingen dan was je een Poetin pijper en nu opeens vandaag heeft Brekelmans het er over dat we aanstalten moeten maken. Grappig wel die dynamiek.
Zou de EU nog voor Trump iets willen proberen? Ik denk eerlijk gezegd niet dat Poetin daar intrapt.
Die “onderhandelingen” zijn kansloos zolang Rusland het maximale blijft eisen. Dat is geen onderhandelen, dat is afpersing.quote:Op maandag 16 december 2024 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Maar jij bent toch ook al jaren een Poetinpijper die wil dat Oekrane zich gewillig door Rusland laat verkrachten?quote:Op maandag 16 december 2024 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Goed nieuws. Ook die gasten moeten nergens veilig zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2024 07:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[ x ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldi5oms74224
De eisen lijken wat bijgesteld te worden recentelijk:quote:Op dinsdag 17 december 2024 07:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die “onderhandelingen” zijn kansloos zolang Rusland het maximale blijft eisen. Dat is geen onderhandelen, dat is afpersing.
Er valt helemaal niet te onderhandelen met Rusland, Rusland is helemaal niet genteresseerd in vrede.
https://kyivindependent.c(...)war-against-ukraine/quote:"In 2025, Moscow plans to achieve victory in the war," he added.
On June 14, Putin stated that Russia would agree to a ceasefire and peace talks only if Ukraine withdrew from the four Ukrainian oblasts and formally abandoned its aspirations to join NATO.
Putin's additional demands include recognizing Crimea and Sevastopol as part of Russia.
"As soon as Kyiv declares readiness for such a decision and begins a real withdrawal of troops, as well as officially abandons its NATO ambitions, we will immediately cease fire and begin negotiations," Putin said at the time.
Ik zie niets van bijstelling en tov wat?quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De eisen lijken wat bijgesteld te worden recentelijk:
[..]
https://kyivindependent.c(...)war-against-ukraine/
Uiteraard gaat Oekrane niet vier Oblasten opgeven, maar dit biedt mogelijkheden tot wellicht de demarcatielijn. Erkenning van enkel de Krim is denk ik niet zo'n probleem.
Niet aansluiten bij de navo gaat niets opleveren.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Uiteraard gaat Oekrane niet vier Oblasten opgeven, maar dit biedt mogelijkheden tot wellicht de demarcatielijn. Erkenning van enkel de Krim is denk ik niet zo'n probleem. Lidmaatschap van de Navo kan worden ingeruild voor veiligheidsgaranties.
Oekrane gaat nooit de Krim formeel als Russisch erkennen. Dat wordt hooguit “tijdelijk bezet gebied”. Zoals Noord-Cyprus zeg maar.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Uiteraard gaat Oekrane niet vier Oblasten opgeven, maar dit biedt mogelijkheden tot wellicht de demarcatielijn. Erkenning van enkel de Krim is denk ik niet zo'n probleem. Lidmaatschap van de Navo kan worden ingeruild voor veiligheidsgaranties.
Lidmaatschap van de NAVO lijkt mij ook de enige veiligheidsgarantie waar Oekrane echt iets aan heeft..quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Niet aansluiten bij de navo gaat niets opleveren.
Het is duidelijk dat Oekrane niets heeft aan veiligheidsgaranties, die hadden ze nadat ze de kernwapens van de hand deden ook gekregen en dat bleek niets waard.
De VS en de Europese Unie kunnen De Krim wel erkennen als Russisch gebied en de relaties met De Krim normaliseren als Oekrane en Rusland tot een overeenkomst voor een wapenstilstand komen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekrane gaat nooit de Krim formeel als Russisch erkennen. Dat wordt hooguit “tijdelijk bezet gebied”. Zoals Noord-Cyprus zeg maar.
Verder zie ik niet echt wat er veranderd is aan de eisen van de Russen?
quote:An explosion kills the head of Russia’s nuclear defense forces and his assistant in Moscow
MOSCOW (AP) — An explosive device planted close to a residential apartment block in Moscow killed the head of Russia’s Nuclear, Biological, and Chemical Defence Forces, Lt. General Igor Kirillov, early Tuesday, Russia’s Investigative Committee said.
Kirillov’s assistant also died in the blast, triggered by the device which was placed in a scooter, officials said.
Russian investigators have opened a case into the two deaths, according to the committee’s spokesperson Svetlana Petrenko.
“Investigators, forensic experts and operational services are working at the scene,” she said in a statement. “Investigative and search activities are being carried out to establish all the circumstances around this crime.”
Ukraine’s Security Services on Dec. 16 charged Kirillov with the use of banned chemical weapons during Russia’s military operation in Ukraine that started in Feb. 2022.
Advertisement
Ukraine’s Security Service, the SBU, said that they had recorded more than 4,800 uses of chemical weapons on the battlefield since February 2022, particularly K-1 combat grenades.
During the almost 3-year operation, Russia has made small but steady territorial gains to the nearly one-fifth of Ukraine it already controls.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |