abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215900419
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:34 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Het probleem is dat wat voor Rusland acceptabel is; een groot risico/gevaar voor de toekomst is.

Want dit geintje kan Putin en co dan blijven herhalen. Putin is een onbetrouwbare hond gebleken, hij en zijn kliek moeten zo snel mogelijk van het torneel verdwijnen.. desnoods tussen zes planken.
Ja alleen hebben Westerse Politici nou niet het inzicht om dat van te voren te bedenken.
Alleen maar grote bek op het moment zelf, maar we zijn nog niet eens in staat om wat extra kogels of granaten te produceren. Het gaat weer net zoals met het kopen van Covid Vaccins, eindeloos overleg, en toen ze eindelijk besluit hadden genomen waren de vaccins al opgekocht door anderen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215900424
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:35 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Voice over IP is een machtig afluisterwapen, als je weet waar ze het over hebben. Misschien dat raptorix meer weet van die CEO-fraude en het overboekingen kunnen doen per stem.
Ja open een topic in BNW, wellicht dat ik wat toelichting geeft, maar hou dit soort dingen even buiten dit topic. Het leidt vooral erg af.
pi_215900485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja open een topic in BNW, wellicht dat ik wat toelichting geeft, maar hou dit soort dingen even buiten dit topic. Het leidt vooral erg af.
Je brengt in dit topic zelf naar voren "dacht je dat wij de Russen niet bespioneerden" en wil mij naar BNW verwijzen, want kennis van zaken? Die heb heb jij, dat klopt. Maar kennis heb ik ook. Als mensen nu nog niet gewend zijn aan de kennis dat in elke telefoon die op tafel ligt een microfoon zit, dan zijn die zeker allemaal geboren na 2000, en ik niet. Het gaat om de afhankelijkheid van technologie, en hele aardse zaken. Schoof heeft telefoons onlangs ook verboden in de Ministerraad, om maar iets te noemen wat we hier allemaal weten.

Nu jiij weer met over alle leuke dingetjes die je met Voice-over IP kunt doen, en ik hoop dat ik vragen hierover van serieuze deelnemers aan de discussie over de oorlog in Europa beantwoord heb. Spionage en afluisteren is een onderdeel van oorlogsvoering.

[ Bericht 9% gewijzigd door yessie234 op 17-12-2024 18:54:04 ]
pi_215900506
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja alleen hebben Westerse Politici nou niet het inzicht om dat van te voren te bedenken.
Alleen maar grote bek op het moment zelf, maar we zijn nog niet eens in staat om wat extra kogels of granaten te produceren. Het gaat weer net zoals met het kopen van Covid Vaccins, eindeloos overleg, en toen ze eindelijk besluit hadden genomen waren de vaccins al opgekocht door anderen.
Die vaccins kwamen eerst en vooral in de westerse landen terecht. Daarnaast is met een bescheiden deel van het westerse oorlogstijd het machtige Rusland de gehaktmolen op het slagveld ingejaagd.
Dat valt allemaal dus wel wat mee. Maar als jij voor Poetin wilt buigen, dan moet je dat vooral doen.
pi_215900512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:45 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Je brengt in dit topic zelf naar voren "dacht je dat wij de Russen niet bespioneerden" en wil mij naar BNW verwijzen, want kennis van zaken? Die heb heb jij, dat klopt. Maar kennis heb ik ook.
Ik blijf niet met je in discussie gaan, kijk anders even naar de context waar ik dit schrijf, ik weet niet of je het door hebt, maar de meeste mensen beginnen je posts lichtelijk zat te worden.
pi_215900524
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:44 schreef raptorix het volgende:
Overigens is met betrekking tot de NAVO zo dat ook nergens is gedefinieerd, hoeveel hulp je moet geven.
Wat dat betreft is dat binnen de EU nog zwaarder geregeld als ik me niet vegis.
Verdrag van Lissabon, artikel 42 (7)
pi_215900532
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hou die koekert lekker in NWS
pi_215900533
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die vaccins kwamen eerst en vooral in de westerse landen terecht. Daarnaast is met een bescheiden deel van het westerse oorlogstijd het machtige Rusland de gehaktmolen op het slagveld ingejaagd.
Dat valt allemaal dus wel wat mee. Maar als jij voor Poetin wilt buigen, dan moet je dat vooral doen.
Laat ik even voorop stellen dat ik volledig achter Ukraine sta en ik het altijd een bijzonder slecht idee heb gevonden om het Nederlandse leger in te krimpen.
pi_215900537
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:48 schreef Radegast het volgende:
Verdrag van Lissabon, artikel 42 (7)
Thx, die zoch ik ja.
pi_215900551
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
True, maar hier snap ik de apathie m.b.t. Rusland wel een stuk beter dan met Corona. Merendeel van de bevolking en experts was aardig ingedut als het, om het militair geweld uit Rusland ging. De angst was meer voor hun cybershit..

Aan de andere kant al in 2014 en daarvoor had Putin al e.e.a. uitgehaald wat alle alarmbellen had moeten laten afgaan.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_215900582
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:50 schreef The-BFG het volgende:

[..]
True, maar hier snap ik de apathie m.b.t. Rusland wel een stuk beter dan met Corona. Merendeel van de bevolking en experts was aardig ingedut als het, om het militair geweld uit Rusland ging. De angst was meer voor hun cybershit..

Aan de andere kant al in 2014 en daarvoor had Putin al e.e.a. uitgehaald wat alle alarmbellen had moeten laten afgaan.
Tjah dat is ook het probleem als je defensie laat leiden door politiek, eigenlijk zou je dat moeten afbakenen in een speciale wet dat je nooit onder een bepaald percentage mag komen, anders krijg je dus elke keer dat als het rustig lijkt men gaat bezuinigen op Defensie. Daarnaast kost het je op de lang duur ook veel meer geld dan dat je gewoon een fatsoenlijke basis houd.
pi_215900634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik blijf niet met je in discussie gaan, kijk anders even naar de context waar ik dit schrijf, ik weet niet of je het door hebt, maar de meeste mensen beginnen je posts lichtelijk zat te worden.
Beginnen over context op een forum waar we allemaal kunnen quoten en knippen in reacties waar we zin in hebben?
Dat is een leuke mogelijkheid van een forum, ook om discussies aan te wakkeren en glad te trekken maar en bovendien een meta-manier van discussiëren die dit forum biedt. De 25 jaar Fok! kinderen, een platform voor iedereen die zich aan de regels houdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door yessie234 op 17-12-2024 19:22:16 ]
pi_215900642
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Laat ik even voorop stellen dat ik volledig achter Ukraine sta en ik het altijd een bijzonder slecht idee heb gevonden om het Nederlandse leger in te krimpen.
In dit deel van het topic kom je niet bepaald zo over. Het is allemaal wel erg begripvol voor de Russische agressie…
pi_215900649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tjah dat is ook het probleem als je defensie laat leiden door politiek, eigenlijk zou je dat moeten afbakenen in een speciale wet dat je nooit onder een bepaald percentage mag komen, anders krijg je dus elke keer dat als het rustig lijkt men gaat bezuinigen op Defensie. Daarnaast kost het je op de lang duur ook veel meer geld dan dat je gewoon een fatsoenlijke basis houd.
Wat is hiervan het probleem? In Nederland?
Ik heb nog ooit grotere POLL gelezen in een NWS topic.
pi_215900671
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:16 schreef oheng het volgende:

[..]
Amerikaanse bedrijven staan inderdaad te trappelen om voor een 3e keer al hun investeringen kwijt te raken in een land dat aan de rand van de afgrond staat.
Welk land heb je het?
Amerikaanse bedrijven hebben ook grote investeringen lopen in bedrijven die in Europa actief zijn.
pi_215900681
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In dit deel van het topic kom je niet bepaald zo over. Het is allemaal wel erg begripvol voor de Russische agressie…
Ja, geef me 1 enkel voorbeeld.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 december 2024 @ 19:06:33 #267
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215900683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Loop je het risico dat je geld gaat uitgeven om het uitgeven. De paraatheid en dergelijke lijkt me handiger. Dus niet per se al het vet van de botten halen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215900705
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Loop je het risico dat je geld gaat uitgeven om het uitgeven. De paraatheid en dergelijke lijkt me handiger. Dus niet per se al het vet van de botten halen.
Dan geef je het maar uit, dat is altijd nog beter dan het weg te bezuinigen en er dan achter komt dat dit niet slim was. Overigens zie je dat investeringen in Defensie ook een redelijk goede kickback factor hebben terug je maatschappij in, het is dus ook geen ramp. Daarnaast zou je ook nog sterker naar hybride taken kunnen kijken.
pi_215900714
quote:

[..]
Dat was de politieke mode van toen, en een heel economisch systeem dat daar wel op vaarde. Dienstplicht heeft namelijk brede maatschappelijke gevolgen. Investeren in de wapenindustrie is iets voor liefhebbers geweest. Investeren in verdedigingstechnologie, en patenten daarop krijgen ook. Kijk naar de Iron Dome. Poetin heeft geamuseerd zitten kijken hoe die Iraanse raketten werden onderschept, en nam een beslissing.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 december 2024 @ 19:13:40 #270
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215900732
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:10 schreef yessie234 het volgende:
Investeren in de wapenindustrie is iets voor liefhebbers gewees
Noem je Fokker. Hollandse Signaal en de scheepswerven nu gewoon hobbyfabriekjes?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215900738
dubbel kan weg
pi_215900786
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Noem je Fokker. Hollandse Signaal en de scheepswerven nu gewoon hobbyfabriekjes?
Voor investeerders wel.
Wat ze er maakte was hoogwaardige technologie.
Dan wordt er wel eens een mooi bedrijf op de beurs geofferd of helemaal kapot gemaakt.

Kapot geschreven, kan ik beter zeggen, want zo ging de informatievoorziening toen vaak nog, via de krant.
pi_215900807
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat truukje van Putin kennen we ondertussen goed genoeg. Je begint met niks, dan ga je zeiken en dan komt er een "compromis" uit de onderhandelingen. Rendement voor Putin: altijd 100%.

Het word zo langzamerhand tijd dat ie een keer niks krijgt.
idd. Hier nog maar een keer een uitleg over de russische manier van onderhandelen. Aangezien er nog steeds een hoop Fokkers zijn die vrij onwetend zijn.

De russische manier van onderhandelen.

Inclusief tips helemaal onderaan. Succes met je compromis en gevoeligheden.

En dan afgezien van de strategische doelen van rusland. Rusland wil niet een paar kapotgeschoten dorpjes in de Donbas.

[ Bericht 3% gewijzigd door oheng op 17-12-2024 19:43:18 ]
  dinsdag 17 december 2024 @ 19:24:17 #274
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215900833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:34 schreef yessie234 het volgende:

[..]

Hey maar hangplek oudere jongere, het gaat hier niet over lpg jamesbond auto's of de green deal.
&lt;signature here&gt;.
pi_215900873
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:21 schreef oheng het volgende:

[..]
idd. Hier nog maar een keer een uitleg over de russische manier van onderhandelen. Aangezien er nog steeds een hoop Fokkers zijn die vrij onwetend zijn.

De russische manier van onderhandelen.

Inclusief tips helemaal onderaan. Succes met je compromis en gevoeligheden.
Weet je nog, aan het begin van de oorlog?

Russische generaals mochten toen nog dicht bij de NAVO komen. Werden uitgenodigd zelfs om te komen toelichten waar die Poetin het toch over had.

Kwamen met allerlei kaarten uit het Kremlin van om en nabij 1852 met wat knip en plakwerk van recenter datum.

Over de grenzen van Europa en Rusland.

Documentaire daarover is bij de NPO geweest. Brits van origine, meen ik.

Putin and the West, heette die. Zeer informatief.
pi_215900938
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hey maar hangplek oudere jongere, het gaat hier niet over lpg jamesbond auto's of de green deal.
Rusland heeft heel veel gas, en er wordt beweerd dat de alle deviezen van de economie van het Rusland van voor de oorlog daar afhankelijk van was.

Tot groot ongenoegen van de VS, want Europa te afhankelijk.

Nu wordt er beweerd dat Rusland economisch op de knieën ligt, en dat dat het verschil gaat maken.

De de gas-discussie hoort hier thuis, want het kan de oorlog nog rekken, en is voer voor de onderhandelingstafel. North Stream 1 loopt door Oekraine als ik mij niet vergis. Die mensen hebben het ook koud 's winters.
pi_215900954
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nog in de oproepbare leeftijd voor de dienstplicht?

Russen zijn altijd al van die voorvechters van de vredesbeweging in Nederland geweest.

Ken uw geschiedenisboeken.

[ Bericht 10% gewijzigd door yessie234 op 17-12-2024 19:59:37 ]
pi_215900983
Moet het Putin wel nageven, hij speelt dit wel slim. Hij wacht gewoon tot de (metaforische) bom een keer barst en we hulp aan Oekraïne niet meer kunnen veroorloven. Denk dat het hem eerlijk gezegd weinig kan schelen als dit nog 10 jaar op dezelfde manier doorgaat.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215901020
quote:
Oligarchen die al hun kapitaal in Google's Youtube hadden gestopt?
Ik maak zelf wel uit welk auteursrecht ik schend als ik een muziekje of filmpje op zet of upload.

Wij zijn de Pirate Bay generatie.

Als het de adverteerders maar behagen kan.

Russische kanalen zijn gedemonitiseerd door Google's Youtube.

Ook die kanalen van het andere Russische geluid, zelfs als ze Rusland en de oorlog tegen veel geld ontvlucht waren, zoals die gast van InsideRussia.

Google decreten, daar is wel een vaker misbruik van gemaakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door yessie234 op 17-12-2024 19:52:48 ]
pi_215901048
Dubbel

[ Bericht 50% gewijzigd door yessie234 op 17-12-2024 19:53:29 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 17 december 2024 @ 19:46:04 #282
364681 over_hedge
pi_215901058
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:38 schreef Nexum het volgende:
Moet het Putin wel nageven, hij speelt dit wel slim. Hij wacht gewoon tot de (metaforische) bom een keer barst en we hulp aan Oekraïne niet meer kunnen veroorloven. Denk dat het hem eerlijk gezegd weinig kan schelen als dit nog 10 jaar op dezelfde manier doorgaat.
Die gast is 72 jaar. hopelijk over 10 jaar inmiddels 9.9 jaar dood
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215901071
quote:
Poetin schaakt al 25 jaar op het geopolitieke krachtenveld.

Dat kunnen de meeste zolderkamerbewoners hier niet zeggen.
pi_215901080
Kan yessie234 de kloon niet een eigen topic krijgen? Het is niet leesbaar meer. Verlang echt naar de ellenlange discussies tussen extec, ulx en phpmystyle.
  dinsdag 17 december 2024 @ 19:51:17 #285
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215901097
quote:
Zou indrukwekkend zijn als rus dit nog 10 jaar uithoud.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 17 december 2024 @ 19:55:16 #286
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215901165
https://english.news.cn/2(...)4476880f918be/c.html

Russische luitenant-generaal en zijn assistent dood door explosie in Moskou...
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215901167
quote:

[..]
Iets met de haren van zijn kont scheren, en ziet er weer lekker jeugdig uit? Zit niet zo lekker rustig hoor al die ingegroeide haarzakjes in de buurt van je ballen.
pi_215901169
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:48 schreef BEFEM het volgende:
Kan yessie234 de kloon niet een eigen topic krijgen? Het is niet leesbaar meer. Verlang echt naar de ellenlange discussies tussen extec, ulx en phpmystyle.
Ik snap niet een k#t van zijn posts. Misschien een héle vroege kerstborrel?
  FOK!fotograaf dinsdag 17 december 2024 @ 19:59:26 #289
364681 over_hedge
pi_215901208
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:55 schreef Mikeytt het volgende:

Spuit11
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215901214
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:55 schreef Mikeytt het volgende:

Al besproken
pi_215901252
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:48 schreef BEFEM het volgende:
Ik heb er een heleboel, als BNW logo-excuus aan wilt voeren, net zoals die ander hier,
pi_215901260
quote:
Wachten op de tegenstander is niet slim. Het Westen is niet 1 entiteit, maar tientallen landen. Soms stopt een land met ondersteunen, soms begint een land met ondersteunen.

Als je de russiche situatie van nu vergelijkt met die van 23 februari 2022, dan staan meerdere macro economische, militaire, en strategische realiteiten op bloedrood.

Tijd is niet in het voordeel van rusland, Putin gokt op winst in de korte termijn, 20 januari 2025 om precies te zijn.
  dinsdag 17 december 2024 @ 20:03:49 #293
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215901262
&lt;signature here&gt;.
pi_215901293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:59 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Spuit11
Wil je lollig doen "fake news" roeptoetert, omdat het bevestigd is door CNN?

https://edition.cnn.com/w(...)o89h0029356msuwjpfxl
[..]
quote:
Ik snap niet een k#t van zijn posts. Misschien een héle vroege kerstborrel?
Kerstkindje hebben we gezien van die ouwe fake news roeptoeters

PHP is hier wat van slag, met het doorzetten van reacties, sorry.
pi_215901305
8)7
  FOK!fotograaf dinsdag 17 december 2024 @ 20:11:31 #296
364681 over_hedge
pi_215901328
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 20:08 schreef yessie234 het volgende:

[..]

[..]
[..]

Uh? Wat? Zijn er toevallig pilletjes die je hoort te slikken. Maar dat vandaag vergeten bent?
pi_215901356
Ben benieuwd wat voor pilletjes Zelenski tegenwoordig slikt tegen de "oh god the walls are caving in" compulsive disorder :X
Heel veel sambal
  dinsdag 17 december 2024 @ 20:16:04 #298
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215901384
twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_215901416
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 20:08 schreef yessie234 het volgende:

[..]

[..]
[..]

Spuit11 is geen fake news.
Maar ook goed om te zien dat ik niet de enige ben die zich stoort aan je posts.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_215901466
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 20:18 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Spuit11 is geen fake news.
Maar ook goed om te zien dat ik niet de enige ben die zich stoort aan je posts.
Moet je ergens anders klagen, en dat weet jezelf ook.
Waar is de humor van toen gebleven, is dat niet leuk meer omdat die grapjes van toen sneller een staartje kregen dan verwacht, en dat zint je nu niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')