SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Zijn tempo in het uitbraken van leugens is werkelijk indrukwekkend. Ze verzorgen de bewoners van de bevrijde gebieden?quote:
Dat produceren van die stoelen heeft ook weinig zijn als we hier dadelijk maar 1 kind per vrouw hebben. Want waarvoor produceren we die stoelen dan? Het demografische is belangrijker dan het economische.quote:Op maandag 16 december 2024 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heel veel problemen kunnen we oplossen met echte automatisering. We hebben nu voornamelijk digitalisering. Het is nog steeds 1 man die 1 stoel maakt, maar dan met een CNC machine ipv een beitel en hamer.
Robotisering, AI, e.d. kunnen veel problemen opleveren, maar ook oplossen. Ouderwetsch Katholiek kinderen in serie produceren gaat problemen uitstellen en vergroten, niet oplossen.
There is no going back.
Demografisch gezien rennen we richting een ramp. Maar je mag van mij een klimaatontkenner zijn als je dat lekker vind. Meer mensen betekend meer problemen. We moeten onze shit echt op een ander manier oplossen.quote:Op maandag 16 december 2024 19:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat produceren van die stoelen heeft ook weinig zijn als we hier dadelijk maar 1 kind per vrouw hebben. Want waarvoor produceren we die stoelen dan? Het demografische is belangrijker dan het economische.
Ik heb bijna 3x het gemiddelde aan kinderen voortgebracht, aan mij heeft het niet gelegen.
Ik vind het ook niet zo erg. Maar het betekent wel dat het steeds moeilijker zal zijn onze hegemonie vast te houden.quote:Op maandag 16 december 2024 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Demografisch gezien rennen we richting een ramp. Maar je mag van mij een klimaatontkenner zijn als je dat lekker vind. Meer mensen betekend meer problemen. We moeten onze shit echt op een ander manier oplossen.
Ik denk dat usa de hegenomie in afgezwakte vorm kan bestendigen. Goed (onzichtbaar) bestuur, demografisch minder grote ramp, angelsaksisch stelsel (veel innovatie). Rusland speelt ook geen sterke wedstrijd, en zeker geen kandidaat voor een hegemonie.quote:Op maandag 16 december 2024 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zo erg. Maar het betekent wel dat het steeds moeilijker zal zijn onze hegemonie vast te houden.
China zie ik als opkomende macht. Maar gezien hun demografie gaan zij dat ook niet lang volhouden. En zeker niet de ongeveer 500 jaar die Europa dat gedaan heeft.
De Paus is het niet met jou eens. En bij twijfel tussen kerk en staat moeten we luisteren naar de kerkquote:Op maandag 16 december 2024 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Demografisch gezien rennen we richting een ramp. Maar je mag van mij een klimaatontkenner zijn als je dat lekker vind. Meer mensen betekend meer problemen. We moeten onze shit echt op een ander manier oplossen.
Nee, Rusland al helemaal niet. De USA zal het langer volhouden dan Europa, ook een andere mentaliteit natuurlijkquote:Op maandag 16 december 2024 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat usa de hegenomie in afgezwakte vorm kan bestendigen. Goed (onzichtbaar) bestuur, demografisch minder grote ramp, angelsaksisch stelsel (veel innovatie). Rusland speelt ook geen sterke wedstrijd, en zeker geen kandidaat voor een hegemonie.
Ja, en niet onbelangrijk. Usa kent een democratisch stelsel dat meer in staat is om zorgen en behoeften van het grote publiek te adresseren dan de EU dat nu laat zien hier. De rechtstaat voorkomt dat er hervormingen kunnen plaatsvinden. Dat zal mede bijdragen aan de ondergang.quote:Op maandag 16 december 2024 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, Rusland al helemaal niet. De USA zal het langer volhouden dan Europa, ook een andere mentaliteit natuurlijk
50 jaar geleden is 1974, ik denk dat er toen ook nog maar weinig Afrikaanse landen waren waar 'wij' de baas waren.quote:Op maandag 16 december 2024 18:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook een proces. Maar relatief levert het Westen macht en invloed in. 50 jaar geleden waren wij nog overal in Afrika zo'n beetje de baas, 30 jaar daarvoor overtal ter wereld. Dat is allang niet meer zo, tenminste niet meer direct. En opkomende landen zullen hun plek onder de zon ook opeisen. Dat gebeurt niet van vandaag op morgen, maar als je bijvoorbeeld naar China kijkt, hoe economisch, militair machtig ze zijn geworden..
Ja, dat was inderdaad al weer 15 jaar daarvoor..quote:Op maandag 16 december 2024 19:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
50 jaar geleden is 1974, ik denk dat er toen ook nog maar weinig Afrikaanse landen waren waar 'wij' de baas waren.
China is wel bijzonder machtig geworden, economisch en militair gezien. Als de Chinese overheid ergens op inzet, telefoons, zonnepanelen, auto's, dan kunnen ze hele markten op hun kop zetten/verstoren.
En regionaal voelt men de militaire dreiging ook (Vietnam, Zuid-Korea, Filippijnen, Indonesië, Japan en bovenal Taiwan).
En waarom zijn we daar mee opgehouden?quote:Op maandag 16 december 2024 18:58 schreef LXIV het volgende:
50 jaar geleden waren wij nog overal in Afrika zo'n beetje de baas, 30 jaar daarvoor overtal ter wereld.
We hebben onszelf verzwakt in twee wereldoorlogen, waardoor de USA en de USSR de supermachten werden. En die waren tegen kolonien, beiden om hun eigen redenen.quote:Op maandag 16 december 2024 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
En waarom zijn we daar mee opgehouden?
Konden we dat soms ineens niet meer...?
Rusland heeft nog steeds koloniën.quote:Op maandag 16 december 2024 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben onszelf verzwakt in twee wereldoorlogen, waardoor de USA en de USSR de supermachten werden. En die waren tegen kolonien, beiden om hun eigen redenen.
Zelfs als China straks een grotere economie heeft dan de VS, zullen ze qua cultuur, politiek en ideologie nog steeds niet de wereldwijde hegemonie hebben.quote:Op maandag 16 december 2024 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zo erg. Maar het betekent wel dat het steeds moeilijker zal zijn onze hegemonie vast te houden.
China zie ik als opkomende macht. Maar gezien hun demografie gaan zij dat ook niet lang volhouden. En zeker niet de ongeveer 500 jaar die Europa dat gedaan heeft.
Rusland niet. Je ziet nu toch dat ze hun voormalige kolonies weer terug willen?quote:Op maandag 16 december 2024 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben onszelf verzwakt in twee wereldoorlogen, waardoor de USA en de USSR de supermachten werden. En die waren tegen kolonien, beiden om hun eigen redenen.
Nou, de USSR was tegen westerse koloniën, zelf was het en is rus nog steeds natuurlijk 1 grote koloniale staat.quote:Op maandag 16 december 2024 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
En treurig wil ik het niet noemenquote:Op maandag 16 december 2024 19:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Europa is dan ook een stuk of dertig landen
Even de complot modus in voor een deel: voert USA geen politiek om zijn westerse satellietstaten zwak en hulpbehoevend te houden?quote:Op maandag 16 december 2024 19:24 schreef LXIV het volgende:
Net zoals Nederland.. In Indie hadden we echt wel de controle terug. Maar de VS was geen voorstander dat we de draad weer zouden oppakken zoals we hem in 1939 hadden achtergelaten.
En dat is "slecht"?quote:Op maandag 16 december 2024 19:24 schreef LXIV het volgende:
Net zoals Nederland.. In Indie hadden we echt wel de controle terug. Maar de VS was geen voorstander dat we de draad weer zouden oppakken zoals we hem in 1939 hadden achtergelaten.
Lekker consequent. Waarom zouden we dat moeten willen. Want stel dat we dat doen, worden we militair machtig, en dan ga jij weer vals janken dat we in andere landen 'lopen te peuren'.quote:Op maandag 16 december 2024 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
Voor de toekomst is het beter dat er een vroom calvinistisch leven wordt geleid waarin het accent op het "hogere" en het krijgen van nakomelingen het belangrijkste is.
Grappig dat je zelf wel erkent dat het pad waar je op afgeeft blijkbaar een evolutionair gegeven is.quote:Op maandag 16 december 2024 18:21 schreef LXIV het volgende:
(als daar de welvaart ook is dan draait dat ook wel bij, maar voorlopig dan)
Ik constateer eerder dan dat ik er op afgeef. De vraag werd gesteld waarom wij onze hegemonie verloren. Ik heb daar niet direct een waardeoordeel over. Zo belangrijk vind ik het niet dat het Westen de hegemonie heeft. Mijn eigen normen zijn voornamelijk Christelijk, en die zijn niet afhankelijk van een Westerse hegemonie.quote:Op maandag 16 december 2024 19:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Grappig dat je zelf wel erkent dat het pad waar je op afgeeft blijkbaar een evolutionair gegeven is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |