Welk belang heeft de VS daarbij?quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als Trump/VS de relaties met Rusland gaat normaliseren en de sancties gaat afzwakken naar 2019-niveau, moet Europa gewoon volgen, omdat wij anders economisch gezien ons eigen graf graven.
Ofwel bijna onvoorwaardelijke overgave aan de Russen en hen zo belonen voor hun agressie?quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:44 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat er bij een eventuele overeenkomst wederzijds erkent word wat bij wie hoort, en de garantie dat zowel de Russen als Oekraïense inwoners hun eigen identiteit en vrijheid kunnen houden. Lidmaatschap van NAVO gaat hem echt niet worden, daarvoor krijg je nooit iedereen in de NAVO mee op dit moment. Wel verwacht ik mogelijk een gedemilitariseerd gebied en of peacekeepers (China?).
Ander belangrijk pakket zal waarschijnlijk het geleidelijk opheffen van de Sancties zijn, in "ruil" voor levering van grondstoffen, dat laatste is ook gewoon Economisch nodig voor het Westen.
Is de vraag die je moet stellen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welk belang heeft de VS Trump daarbij?
Handelquote:Op dinsdag 17 december 2024 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welk belang heeft de VS daarbij?
Maar de VS zelf betrekt bijna niets uit rus. Dus dan kan trump wel roepen dat die sancties minder moeten worden, en dan z'n eigen economie benadelen door richting europa te gaan dreigen met sancties als wij daar niet aan mee doen, maar ik zie in dat plaatje niet wat de VS daar zelf mee wint.quote:
Vergeet niet dat landen als Slowakije en Hongarije ook graag weer handel willen drijven met Rusland. Laat de sancties maar over aan de Scandinavische en Baltische landen en Polen. De rest (19 EU-lidstaten) hoeft er niet aan mee te doen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de VS zelf betrekt bijna niets uit rus. Dus dan kan trump wel roepen dat die sancties minder moeten worden, en dan z'n eigen economie benadelen door richting europa te gaan dreigen met sancties als wij daar niet aan mee doen, maar ik zie in dat plaatje niet wat de VS daar zelf mee wint.
Komt op mij over als het ondertussen bekende whishfull thinking van pro-rus mensen die denken dat trump wel ff to the rescue komt.
Slowakije en Hongarije hebben helemaal geen zwaarwegende stem aan de Brusselse tafels en tekenen gewoon bij het kruisje.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeet niet dat landen als Slowakije en Hongarije ook graag weer handel willen drijven met Rusland. Laat de sancties maar over aan de Scandinavische en Baltische landen en Polen. De rest (19 EU-lidstaten) hoeft er niet aan mee te doen.
Denk best lastig als oekraine weigert gas door hun pijpleidingen te laten gaan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeet niet dat landen als Slowakije en Hongarije ook graag weer handel willen drijven met Rusland. Laat de sancties maar over aan de Scandinavische en Baltische landen en Polen. De rest (19 EU-lidstaten) hoeft er niet aan mee te doen.
Het leven van voor de sanctiecrisis (zoals het leven in 2019) was veel goedkoper.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Slowakije en Hongarije hebben helemaal geen zwaarwegende stem aan de Brusselse tafels en tekenen gewoon bij het kruisje.
Waarom wil jij toch zo graag van die sancties af?
We moeten ons volledig onafhankelijk maken van dat tankstation met nukes. Rusland heeft ons niets te bieden. Ik zie echt geen enkele reden waarom we de banden weer zouden moeten aanhalen. Zeker zo lang het huidige regime er zit.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk best lastig als oekraine weigert gas door hun pijpleidingen te laten gaan.
En nu pro-rus clown assad weg is kunnen ze eindelijk deze afmaken, en hebben we rus gas helemaal niet meer nodig.
[ afbeelding ]
Dit is het echt? “Ja maar me gas!!!1” ?quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het leven van voor de sanctiecrisis (zoals het leven in 2019) was veel goedkoper.
Rusland heeft een afzetmarkt van 150 miljoen Russen. Een gigantische maakindustrie, enorm scala aan grondstoffen. Rusland heeft ons echt wel heel veel te bieden, veel meer dan een willekeurig klein Europees land.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We moeten ons volledig onafhankelijk maken van dat tankstation met nukes. Rusland heeft ons niets te bieden. Ik zie echt geen enkele reden waarom we de banden weer zouden moeten aanhalen. Zeker zo lang het huidige regime er zit.
Noord-Korea heeft ook een afzetmarkt van 25 miljoen man. Die sancties ook maar opheffen dan?quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland heeft een afzetmarkt van 150 miljoen Russen. Een gigantische maakindustrie, enorm scala aan grondstoffen. Rusland heeft ons echt wel heel veel te bieden, veel meer dan een willekeurig klein Europees land.
Ja, en bv alle tech-companies draaiden hun diensten in rus lachend de nek om. Omdat dat land nog geen 1% van hun omzet was.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:43 schreef Erno-BE het volgende:
Rusland heeft een afzetmarkt van 150 miljoen Russen.
Maar waarom willen die Russen dan toch zo graag al onze mooie westerse spulletjes hebben?quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland heeft een afzetmarkt van 150 miljoen Russen. Een gigantische maakindustrie, enorm scala aan grondstoffen. Rusland heeft ons echt wel heel veel te bieden, veel meer dan een willekeurig klein Europees land.
Die hebben ze toch al? Of denk jij echt dat ze daar neit weten wat een ps5, iphone, en bmw is?quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar waarom willen die Russen dan toch zo graag al onze mooie westerse spulletjes hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |