Jij bent dan blijkbaar een van de weinige sorteerders die zich afvraagt of de bundels nog wel handzaam zijn voor de bezorgers. Hier hebben de voorbereiders er weinig boodschap aan. Veel te dikke bundels, pakjestassen waar meer tijdschriften in zitten dan pakjes (uiteraard zonder elastiek er om), dikke bundels kerstkaarten met maar 1 elastiekje er om, stapels sorteerfouten, je mag tegenwoordig al blij zijn als ze overal de goede labels op doen, want voor hetzelfde geld krijg je alleen je tas machinepost aangeleverd en ligt de rest op een ander depot 20 km verderop.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:28 schreef Cupfighter het volgende:
Het was vrijdag hier erg druk met sorteren, die rode dingen van de pcl kun je niet tussen de post doen want dan worden de bundels te dik, ze bij de pakketten doen is ook lastig bundelen want ze zijn enorm glad
Ik ben zelf ook bezorger geweest en als mijn lichaam mee werkt doe ik dat nog soms dus ik weet wat handig of onhandig is tijdens het bezorgenquote:Op zaterdag 14 december 2024 23:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jij bent dan blijkbaar een van de weinige sorteerders die zich afvraagt of de bundels nog wel handzaam zijn voor de bezorgers. Hier hebben de voorbereiders er weinig boodschap aan. Veel te dikke bundels, pakjestassen waar meer tijdschriften in zitten dan pakjes (uiteraard zonder elastiek er om), dikke bundels kerstkaarten met maar 1 elastiekje er om, stapels sorteerfouten, je mag tegenwoordig al blij zijn als ze overal de goede labels op doen, want voor hetzelfde geld krijg je alleen je tas machinepost aangeleverd en ligt de rest op een ander depot 20 km verderop.
De Britse regering heeft bedongen dat Royal Mail zich ook onder de nieuwe eigenaar moet houden aan de wettelijke regeling voor postbezorging, de Universal Service Obligation. Dit houdt in dat het bedrijf zes dagen per week (maandag tot en met zaterdag) post moet bezorgen en vijf dagen per week pakketjes moet afleveren.quote:Op zondag 15 december 2024 10:17 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Royal Mail krijgt 10 miljoen pond boete door te laat bezorgen afgelopen jaar. Benieuwd wanneer PostNL eens beboet gaat worden (en ook daadwerkelijk geïnd), al zullen ze het dan wel op personeel of de postzegelprijs gaan verhalen.. overigens willen ze in de UK ook nog maar 2-3 keer per week gaan bezorgen en 1000 man personeel eruit daardoor. Maar nog niet politiek goedgekeurd.
Benieuwd wat 2025 voor de postmarkt brengt. Denk alles op 1 hele drukke dag bezorgen en de overige dagen vrijwel niks.quote:Op dinsdag 17 december 2024 07:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
De Britse regering heeft bedongen dat Royal Mail zich ook onder de nieuwe eigenaar moet houden aan de wettelijke regeling voor postbezorging, de Universal Service Obligation. Dit houdt in dat het bedrijf zes dagen per week (maandag tot en met zaterdag) post moet bezorgen en vijf dagen per week pakketjes moet afleveren.
bron fd
ja voor ons zal het alleen maar slechter worden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Benieuwd wat 2025 voor de postmarkt brengt. Denk alles op 1 hele drukke dag bezorgen en de overige dagen vrijwel niks.
Bijna goed. Het plan is 2 drukke dagen en de rest van de week geen ruk te doen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Benieuwd wat 2025 voor de postmarkt brengt. Denk alles op 1 hele drukke dag bezorgen en de overige dagen vrijwel niks.
Hier ook nog niets bekend over de nieuwe roosters. Hoorde wel in de wandelgangen dat het SCO al vanaf november bezig is met nieuwe diensten bouwen. Maar de OR heeft (een klein beetje) roet in het eten gestrooid door geen toestemming te geven voor de geplande looptijdverlaging ivm volumedaling. Voor de volume- en tijdverschuiving van dal naar piek is wel toestemming gegeven, maar is er uitgegaan van een kleinere verschuiving dan PostNL voor ogen stond. Hierdoor moet het SCO dus toch weer aanpassingen gaan doen aan de gemaakte diensten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:58 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Bijna goed. Het plan is 2 drukke dagen en de rest van de week geen ruk te doen.
Maar met nog 3 weken te gaan tot het nieuwe rooster horen we er verdraaid weinig van.
Een vreemd bericht. Wat is de eerste week van januari? Week 1 begint op 30 december, op 1 januari heeft iedereen vrij. Ik krijg de indruk uit dit bericht dat iedereen sowieso voorlopig dezelfde werkdagen en wijken houdt, maar wel met aangepaste tijden. Aanpassingen in het werkpakket zouden pas op 26 februari in gaan, maar welk rooster gaat er nu op 26 februari in? Want 26 februari is een woensdag! Wellicht heeft men per ongeluk op de kalender van 2024 gekeken? Want 26 februari 2024 is een maandag.quote:Eind december staat je rooster voor de eerste week van januari in de Mijn Werk app. Je wordt ingepland op dezelfde dagen als nu. Vanaf januari voeren we de aanpassingen geleidelijk en zorgvuldig door. We zorgen voor voldoende begeleiding om snel te kunnen reageren op jouw vragen en zorgen. Als er veranderingen in roosters, werkdagen of depots nodig zijn, bespreekt je People Coach dit in januari met je. Overeengekomen veranderingen zijn terug te zien in het rooster dat 26 februari ingaat.
imand al iets op zijn /haar depot gezien? het wordt met de jaren steeds droeviger(dus tot nu toe niets),binnen zitten ze dik te feesten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:36 schreef the_X het volgende:
Jullie (al) iets in jullie wijken gekregen voor de kerst/oud en nieuw?
https://www.maxvandaag.nl(...)n-en-pakketbezorger/
Heeft nou niemand door dat 'People Coach' haast niet afstandelijker kan? PostNL is volgens mij nog steeds een Nederlands bedrijf..quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook nog niets bekend over de nieuwe roosters. Hoorde wel in de wandelgangen dat het SCO al vanaf november bezig is met nieuwe diensten bouwen. Maar de OR heeft (een klein beetje) roet in het eten gestrooid door geen toestemming te geven voor de geplande looptijdverlaging ivm volumedaling. Voor de volume- en tijdverschuiving van dal naar piek is wel toestemming gegeven, maar is er uitgegaan van een kleinere verschuiving dan PostNL voor ogen stond. Hierdoor moet het SCO dus toch weer aanpassingen gaan doen aan de gemaakte diensten.
Voor wat betreft de nieuwe diensten, in het (inmiddels verdwenen) portalbericht stond het volgende:
[..]
Een vreemd bericht. Wat is de eerste week van januari? Week 1 begint op 30 december, op 1 januari heeft iedereen vrij. Ik krijg de indruk uit dit bericht dat iedereen sowieso voorlopig dezelfde werkdagen en wijken houdt, maar wel met aangepaste tijden. Aanpassingen in het werkpakket zouden pas op 26 februari in gaan, maar welk rooster gaat er nu op 26 februari in? Want 26 februari is een woensdag! Wellicht heeft men per ongeluk op de kalender van 2024 gekeken? Want 26 februari 2024 is een maandag.
Het is weer lekker knullig geregeld allemaal.
Hoewel PostNL eigenlijk alleen in de Benelux actief is, en sinds de verkoop van TNT de internationale ambities grotendeels heeft laten varen, beelden ze zich nog steeds in dat ze een multinational zijn. Daarom hebben we een people coach, een ceo, een op z'n Brits uit te spreken "deppoo", en vroeger ook een scandevice (sic). Wellicht is dit ter voorbereiding op een fusie met Royal Mail?quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Heeft nou niemand door dat 'People Coach' haast niet afstandelijker kan? PostNL is volgens mij nog steeds een Nederlands bedrijf..
Paar maanden geleden zeiden ze dit:quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook nog niets bekend over de nieuwe roosters. Hoorde wel in de wandelgangen dat het SCO al vanaf november bezig is met nieuwe diensten bouwen. Maar de OR heeft (een klein beetje) roet in het eten gestrooid door geen toestemming te geven voor de geplande looptijdverlaging ivm volumedaling. Voor de volume- en tijdverschuiving van dal naar piek is wel toestemming gegeven, maar is er uitgegaan van een kleinere verschuiving dan PostNL voor ogen stond. Hierdoor moet het SCO dus toch weer aanpassingen gaan doen aan de gemaakte diensten.
Voor wat betreft de nieuwe diensten, in het (inmiddels verdwenen) portalbericht stond het volgende:
[..]
Een vreemd bericht. Wat is de eerste week van januari? Week 1 begint op 30 december, op 1 januari heeft iedereen vrij. Ik krijg de indruk uit dit bericht dat iedereen sowieso voorlopig dezelfde werkdagen en wijken houdt, maar wel met aangepaste tijden. Aanpassingen in het werkpakket zouden pas op 26 februari in gaan, maar welk rooster gaat er nu op 26 februari in? Want 26 februari is een woensdag! Wellicht heeft men per ongeluk op de kalender van 2024 gekeken? Want 26 februari 2024 is een maandag.
Het is weer lekker knullig geregeld allemaal.
Ze schuiven dus allemaal door in de top. Wat een verrassing. Verwacht dus weinig 'vernieuwende' ideeën en de komende jaren gewoon weer de oh zo zielige smeekbedes aan de politiek.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:16 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.emerce.nl/wir(...)ncial-officer-postnl
Op de opmerking van de OR dat het bedrijf niet luistert naar de medewerkers, reageert hij als volgt:quote:Alle veranderen die zijn uitgevoerd in de afgelopen zes jaar zijn niet teruggedraaid en werkten dus goed
(genoeg) ook al was het soms spannend.
Volgens meneer Spoelstra berust dit dus op een misverstand. Mensen uiten hun kritiek en zorgen bij de leiding, die vervolgens alles wegwuift of negeert, ontkent of bagatelliseert. En daarom vinden mensen dat er niet naar ze is geluisterd. Maar volgens Sipke maken wij een denkfout door te veronderstellen dat wanneer het bedrijf naar ons luistert, ze er ook iets mee gaan doen. Je kunt blijkbaar prima mensen aanhoren terwijl het je geen moer interesseert wat ze te zeggen hebben en dat dan TOCH verkopen als "luisteren naar de mensen".quote:Een medewerker geeft aan bij zijn leidinggevende dat hij het niet fijn vindt dat de
daldagen steeds kleiner worden en de piekdagen steeds groter. Maar dit doet het bedrijf toch. Is er dan
niet geluisterd naar de medewerker?
ze willen heel veel,maar het is een grote puinhoop(processen) en je hebt op veel plekken te weinig bezorgers en ook voorbereiders, etc.. er wordt weer heel veel geld gespendeerd aan een CFO ,gewoon weer overbodige zaken.Op mij komen ze over als een kat in het nauw.En hier nog steeds geen versnapering/en gezien ronduit schandalig,ik weet dat er binnen royaal gedaan wordt.En dan ook nog allerlei veranderingen opdringen.Weet wel zeker dat er veel het schip gaan verlaten, er is werk zat momenteel,met veel betere voorwaarden en overige.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Inmiddels is er een nieuw portalbericht geplaatst over de nieuwe diensten. In tegenstelling tot het eerdere bericht, waarin beloofd werd dat de PC met je zou overleggen als er iets in je werkpakket wijzigde, staat er nu dat de PC enkel met je overlegt als je op andere dagen of op een ander depot moet gaan werken.
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat uitpakken. Op ons depot heeft nog NIEMAND iets gehoord, terwijl we nu al vrij royaal in de mensen zitten, die ook nog eens allemaal een vast contract hebben.
Dus OF er gaan alsnog last minute heel wat mensen overgeplaatst worden, OF we gaan vanaf januari een hoop tijd cadeau krijgen.
In het filmpje op deze pagina worden we ook aangespoord om de wet te overtreden om maar zo snel mogelijk op de daldagen te kunnen bezorgen. Ik ben benieuwd of we eventuele boetes voor fietsen op de stoep ook kunnen declareren via Mijn Werk.
hoe kom je erbij dat er binnen royaal gedaan wordt? geloof niet dat postnl mensen al iets gezien hebben, voor youngcapital wel, maar dat is vast een ander potjequote:Op donderdag 19 december 2024 17:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze willen heel veel,maar het is een grote puinhoop(processen) en je hebt op veel plekken te weinig bezorgers en ook voorbereiders, etc.. er wordt weer heel veel geld gespendeerd aan een CFO ,gewoon weer overbodige zaken.Op mij komen ze over als een kat in het nauw.En hier nog steeds geen versnapering/en gezien ronduit schandalig,ik weet dat er binnen royaal gedaan wordt.En dan ook nog allerlei veranderingen opdringen.Weet wel zeker dat er veel het schip gaan verlaten, er is werk zat momenteel,met veel betere voorwaarden en overige.
quote:Beste Klant,
Je hebt in de afgelopen maanden een klacht bij ons ingediend. Door een technische storing in ons systeem hebben we je klacht niet kunnen oppakken. Heel vervelend, dat beseffen we maar al te goed. We bieden graag de beste service, dus we nemen klachten heel serieus. We balen dan ook enorm van deze systeemfout. Sorry hiervoor!
Wat nu?
Door de storing zijn er klachten blijven liggen. Die kunnen we nu niet meer allemaal oppakken, en een groot deel is ook niet meer actueel. Daarom hebben we deze klachten gesloten.
Het probleem is inmiddels verholpen, dus we kunnen klachten gewoon weer oppakken. Is jouw klacht nog steeds van toepassing? Dien ‘m dan vooral nog een keer in. We duiken er dan direct in om het voor je op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Team PostNL
dat opppakken is vast lastig, dat personeel is ook geen middenmanagement (tenminste niet de derdelijns) dus zijn ook vast weggesnaneerd, net als goedkope ITersquote:Op vrijdag 20 december 2024 11:30 schreef wbwb het volgende:
PostNL heeft een "technische storing" in hun klachtensysteem gehad. Nou, volgens mij hebben ze gewoon geen zin erin…
[..]
Schandalig inderdaad. Kan best dat het een storting was maar riekt ook naar manipulatie van de cijfers en je legt de bal wederom bij de klant neer. Die denkt waarschijnlijk 'als ze er al zo mee omgaan..' vervolgens geen nieuwe klacht en hup volgend kwartaal heb je ineens minder klachten. Als een supermarkt bijvoorbeeld structureel de aanbiedingen niet op voorraad heeft haak ik af en kom ik er voorlopig ook niet meer, ook niet voor de week boodschappen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:44 schreef liedetector het volgende:
[..]
dat opppakken is vast lastig, dat personeel is ook geen middenmanagement (tenminste niet de derdelijns) dus zijn ook vast weggesnaneerd, net als goedkope ITers
Ik krijg een beetje het idee dat gewoon iedereen op verschillende wijken wordt gegooid. Hoorde van een collega dat matchen wordt gedaan op de wijken die je het beste kent. Het zal mij benieuwen. Ik ga zeker wel wat horen, maar of ik er gelukkig van wordt geen idee.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Inmiddels is er een nieuw portalbericht geplaatst over de nieuwe diensten. In tegenstelling tot het eerdere bericht, waarin beloofd werd dat de PC met je zou overleggen als er iets in je werkpakket wijzigde, staat er nu dat de PC enkel met je overlegt als je op andere dagen of op een ander depot moet gaan werken.
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat uitpakken. Op ons depot heeft nog NIEMAND iets gehoord, terwijl we nu al vrij royaal in de mensen zitten, die ook nog eens allemaal een vast contract hebben.
Dus OF er gaan alsnog last minute heel wat mensen overgeplaatst worden, OF we gaan vanaf januari een hoop tijd cadeau krijgen.
In het filmpje op deze pagina worden we ook aangespoord om de wet te overtreden om maar zo snel mogelijk op de daldagen te kunnen bezorgen. Ik ben benieuwd of we eventuele boetes voor fietsen op de stoep ook kunnen declareren via Mijn Werk.
Dit is wel echt hoe ze redeneren. Die ervaring heb ik echt wel gehad. Letterlijk aanhoren waar de problemen zitten en die vervolgens zo compleet van tafel gooien en zeggen "maar we gaan het toch doen"... Heel goed, vooral doen. Maar je mist wel de kans om de problemen op te lossen die er echt spelen. Punt is dat het managment denkt de waarheid in pacht te hebben, maar in de praktijk de informatie die ze opneemt selecteert bij wat ze vinden passen in hun beeld.quote:[b]Op
Op de opmerking van de OR dat het bedrijf niet luistert naar de medewerkers, reageert hij als volgt:
[..]
Volgens meneer Spoelstra berust dit dus op een misverstand. Mensen uiten hun kritiek en zorgen bij de leiding, die vervolgens alles wegwuift of negeert, ontkent of bagatelliseert. En daarom vinden mensen dat er niet naar ze is geluisterd. Maar volgens Sipke maken wij een denkfout door te veronderstellen dat wanneer het bedrijf naar ons luistert, ze er ook iets mee gaan doen. Je kunt blijkbaar prima mensen aanhoren terwijl het je geen moer interesseert wat ze te zeggen hebben en dat dan TOCH verkopen als "luisteren naar de mensen".
Tja, als we zo gaan redeneren, dan luistert mijn cavia ook altijd heel goed naar me.
Dat van die contracturen klinkt natuurlijk leuk, maar je contracturen moeten ze sowieso te allen tijde uitbetalen. Daarom heten het immers contracturen. Maar PostNL vindt het heel royaal van zichzelf dat ze zich aan de wet houden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:18 schreef Bezorgertje het volgende:
Vanaf 7 januari nieuwe roosters. Gelukkig hebben we 7 weken "inwerktijd", en gelden dan sowieso je contracturen. Admi gaat hier ook weg, dus gemaakte afspraken zullen wel "vergeten" zijn. Behalve als het in hun voordeel is natuurlijk. Het werkt trouwens echt super die kerstkaartjes in de "pakjesbundel". Betere naam is "alles wat we over hadden bundel" Zo liegt en bedriegt het management ongestoord anoniem over van alles. Zonder gevolgen, die zijn voor ons. En als je een keer een melding doet zet de admi hem niet door vanwege "de toon". Al godsgeklaagd dat hij dat mag lezen..
Enfin, we genieten volop hier.
Dat was inderdaad al bekendgemaakt, maar je hebt al tijden de keuze tussen digitaal, fysiek, beide of niet retour door middel van het aangeven hiervan in de 2D-matrixcode.quote:Op zondag 22 december 2024 00:04 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Voor zakelijke klanten: Betalen voor fysieke retourpost. Vanaf 2025 betaal je ¤ 0,20 per brief die we niet kunnen bezorgen en die retour gaat.
Benieuwd of dit zorgt voor minder reclamemailings. Of juist alles Aan de bewoners van...wordt. die kunnen niet verkeerd worden bezorgd.
In de papier container flikkeren blijkbaar 😂quote:Op zondag 22 december 2024 12:21 schreef YBouncer het volgende:
Ik heb al een keer een "goed doel" mailing gehad waar op de envelop stond gedrukt dat het niet retour gestuurd mocht worden.
Wat je er dan wel mee moet doen stond er niet bij.
Die tekst was me inderdaad ook opgevallen laatst. Ik begreep al niet waarom dat erop stond.quote:Op zondag 22 december 2024 12:21 schreef YBouncer het volgende:
Ik heb al een keer een "goed doel" mailing gehad waar op de envelop stond gedrukt dat het niet retour gestuurd mocht worden.
Wat je er dan wel mee moet doen stond er niet bij.
je moet ook weer terug,dan wordt het inderdaad een groot gratis verhaal.quote:Op zondag 22 december 2024 16:37 schreef Rafierafie het volgende:
Na het inpakken en rijden naar de wijk houd je dan nog 5 minuten over om door de wijk te gaan.
hier dus geen enkele ruk, zelf heb ik zeker 15jr geen enkele activiteit meegemaakt/gezien,en dat keer 17,50 dat is op meerdere mensen een aardige duit,waar is het geld gebleven.quote:Op zondag 22 december 2024 16:37 schreef Rafierafie het volgende:
Hier hebben we vanwege de kerst een paar keer wat pakken koekjes gekregen.
Wat ik ook heel treurig vind is dat het totale bedrag voor ons kerstcadeau in al die jaren nooit is verhoogd.
Hier ook niks op het depot gezien...quote:Hier hebben we vanwege de kerst een paar keer wat pakken koekjes gekregen.
Wat ik ook heel treurig vind is dat het totale bedrag voor ons kerstcadeau in al die jaren nooit is verhoogd.
Die ¤17,50 is om apart eens te gaan eten of zo (die moet je dan ook zelf declareren), de coaches hebben nog extra (¤10,-?) per persoon om door het jaar, met Pasen en Kerst dingen op het depot te zettenquote:Op zondag 22 december 2024 18:40 schreef ophaling10 het volgende:
hier dus geen enkele ruk, zelf heb ik zeker 15jr geen enkele activiteit meegemaakt/gezien,en dat keer 17,50 dat is op meerdere mensen een aardige duit,waar is het geld gebleven.
Triest. Hier was gelukkig 80% toch wel kaartjes en post. Dan heb je toch nog het gevoel dat je ergens voor je nest bent uitgekomen op je vrije dag.quote:Op maandag 23 december 2024 13:47 schreef Cupfighter het volgende:
Vandaag een mailing van de PCL erbij
Ze hebben de tekst in de app wéér aangepast, waarschijnlijk omdat de binnen 3 dagen niet mocht van de ACM. Nu staat er: 'post bezorgen we in principe de volgende werkdag. Soms duurt het iets langer, bijvoorbeeld als het heel druk is of een storing'. Dat is wel heel vaag. In principe is natuurlijk een term van niks. Bovendien zie je de foto's van gescande post exact om 0:00 uur 's nachts dus is de volgende werkdag dan morgen of toch vandaag? Ik heb zowel zaterdag, gisteren als vandaag geen post onderweg naar mij volgens Mijnpost terwijl ik nog op heel veel dingen wacht. Die zullen wel allemaal tegelijk komen op vrijdag of zaterdag of ergens volgende week. Volgens de PostNL website zou alle postzegelpost die je vandaag in de oranje brievenbus doet pas 3 januari (!) worden bezorgd. Dat is niet de volgende werkdag...quote:Op dinsdag 24 december 2024 00:35 schreef wbwb het volgende:
Ik zag in Mijn Post zelfs 2 dingen van de NPL staan, wat ik al erg overdreven vond, maar heb er maar 1 ontvangen. Ook kreeg ik vandaag een kaartje die vrijdag al in de app stond. Daarnaast stonden er vandaag nog een pakje en nog een kaartje in Mijn Post die ik allebei niet ontvangen heb.
Oftewel: het gaat weer lekker binnen met het op tijd sorteren/voorbereiden van alles…
Nu heb ik de rest ontvangen, maar mis ik nog 1 kerstkaartje. Jammer weer…quote:Op dinsdag 24 december 2024 09:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ze hebben de tekst in de app wéér aangepast, waarschijnlijk omdat de binnen 3 dagen niet mocht van de ACM. Nu staat er: 'post bezorgen we in principe de volgende werkdag. Soms duurt het iets langer, bijvoorbeeld als het heel druk is of een storing'. Dat is wel heel vaag. In principe is natuurlijk een term van niks. Bovendien zie je de foto's van gescande post exact om 0:00 uur 's nachts dus is de volgende werkdag dan morgen of toch vandaag? Ik heb zowel zaterdag, gisteren als vandaag geen post onderweg naar mij volgens Mijnpost terwijl ik nog op heel veel dingen wacht. Die zullen wel allemaal tegelijk komen op vrijdag of zaterdag of ergens volgende week. Volgens de PostNL website zou alle postzegelpost die je vandaag in de oranje brievenbus doet pas 3 januari (!) worden bezorgd. Dat is niet de volgende werkdag...
quote:In afwijking van het eerste lid, kan de verlener van de universele postdienst in de algemene voorwaarden bepalen dat gedurende een aaneengesloten periode van ten hoogste 21 dagen in de maand december de poststukken zijnde losse brieven enkel worden vervoerd met de standaard overnight service indien deze brieven tijdig op een dienstverleningspunt zijn aangeboden en voldoende gefrankeerd zijn.
Het PostNL punt van de Bruna bij ons heeft geen aparte postzak/bus, die doen alleen pakjes verzenden/ontvangen. De rest in de stad ook niet. Dus dan moet je naar een officiëel postpunt/tankstation 15 minuten verderop. En ondertussen sluiten ze de oranje brievenbussen steeds eerder af voor vuurwerk. Ben heel benieuwd hoe we over een jaar erbij zitten.quote:Op dinsdag 24 december 2024 13:02 schreef wbwb het volgende:
[..]
Nu heb ik de rest ontvangen, maar mis ik nog 1 kerstkaartje. Jammer weer…
Ik zag inderdaad ook dat er in Mijn Post nu weer een datum bij de poststukken staat.
Tijdens de feestdagen is het al een tijdje zo dat post van de oranje brievenbussen niet de volgende dag bezorgd hoeft te worden, maar er langer over mag doen, en dat de volgende dag bezorgd dan alleen geldt als je het bij een postkantoor inlevert. Zie ook https://wetten.overheid.n(...)2-10-07&g=2022-10-07
[..]
Er is geen postbezorging die dag.quote:Op vrijdag 27 december 2024 09:03 schreef Bezorgertje het volgende:
Is 1 Januari tegenwoordig ook een werkdag? Voor mij iig wel.
Ja, het blijft triest wat sommige mensen doen…quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:48 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.112hoogezand.(...)n-brievenbus-postnl/
Ja, het is echt compleet belachelijk hoelang het duurt tegenwoordig. Echt veel te veel post blijft binnen staan en het is ook compleet onlogisch en onvoorspelbaar.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zaterdagbezorging al geweest. Vandaag een brief van werkgever over kerstpakket gekregen die op 6 december is verzonden! Is een grote partij mailing dus geen idee hoe dit zo lang kan duren.. tijdschriften deze week ook nog niet ontvangen, gaat pas op zijn vroegst dinsdag worden terwijl het door de uitgever ivm kerst eerder aan PostNL is verstrekt. De post maakt zich zo wel heel overbodig. Dat het door de feestdagen allemaal wat langer duurt geen problemen mee maar het is de laatste maanden echt hommeles qua betrouwbaarheid, kan de bezorger zelf natuurlijk weinig aan doen als het niet eerder in de tas beland. Zit totaal geen logica in. Ze zouden eigenlijk verplicht alle post met track en trace moeten versturen (al is dat niet uit te voeren om elk poststuk handmatig te scannen).
Ja een mooie titel voor het volgende topic: het is over en sluiten met de bezorging.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zaterdagbezorging al geweest. Vandaag een brief van werkgever over kerstpakket gekregen die op 6 december is verzonden! Is een grote partij mailing dus geen idee hoe dit zo lang kan duren.. tijdschriften deze week ook nog niet ontvangen, gaat pas op zijn vroegst dinsdag worden terwijl het door de uitgever ivm kerst eerder aan PostNL is verstrekt. De post maakt zich zo wel heel overbodig. Dat het door de feestdagen allemaal wat langer duurt geen problemen mee maar het is de laatste maanden echt hommeles qua betrouwbaarheid, kan de bezorger zelf natuurlijk weinig aan doen als het niet eerder in de tas beland. Zit totaal geen logica in. Ze zouden eigenlijk verplicht alle post met track en trace moeten versturen (al is dat niet uit te voeren om elk poststuk handmatig te scannen).
Ja, in principe bezorgen ze de volgende werkdag, maar helaas woon ik niet in principe.quote:Op dinsdag 24 december 2024 09:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ze hebben de tekst in de app wéér aangepast, waarschijnlijk omdat de binnen 3 dagen niet mocht van de ACM. Nu staat er: 'post bezorgen we in principe de volgende werkdag. Soms duurt het iets langer, bijvoorbeeld als het heel druk is of een storing'. Dat is wel heel vaag. In principe is natuurlijk een term van niks. Bovendien zie je de foto's van gescande post exact om 0:00 uur 's nachts dus is de volgende werkdag dan morgen of toch vandaag? Ik heb zowel zaterdag, gisteren als vandaag geen post onderweg naar mij volgens Mijnpost terwijl ik nog op heel veel dingen wacht. Die zullen wel allemaal tegelijk komen op vrijdag of zaterdag of ergens volgende week. Volgens de PostNL website zou alle postzegelpost die je vandaag in de oranje brievenbus doet pas 3 januari (!) worden bezorgd. Dat is niet de volgende werkdag...
wil je het niet digitaal? stuk veiliger dan dat het bij de buren e.d. rondzwerft,tijdens foutieve bezorging.quote:Op zaterdag 28 december 2024 17:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zelfs mijn loonstrookje (van PostNL dus), is nog steeds niet bezorgd.
Oh, vandaar dat de buurman mij vanmorgen zo meewarig aankeek.quote:Op zaterdag 28 december 2024 20:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wil je het niet digitaal? stuk veiliger dan dat het bij de buren e.d. rondzwerft,tijdens foutieve bezorging.
quote:Op zaterdag 28 december 2024 20:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oh, vandaar dat de buurman mij vanmorgen zo meewarig aankeek.
in de berichten van de Or staat er ook het een en ander over.quote:Op zondag 29 december 2024 13:30 schreef V__L_N het volgende:
komt er dit keer een nieuwe people coach
Als je op de pc op de oranje datum cijfersdrukt en dan de volgende week aanklikt krijg je je diensten wel te zien.quote:Op maandag 30 december 2024 00:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wie nu inlogt op Mijn Werk op de PC kan alvast het rooster zien van week 2, dus met de nieuwe diensten. Helaas zijn alleen de totale tijden zichtbaar, niet de diensten. Maar als ik even mijn huidige rooster er bij pak, 4% optel bij de piekwijken, 42% afhaal van de dalwijken en de zaterdag ongewijzigd laat, dan kom ik op een paar minuten na uit op de dagtotalen die ik nu voor week 2 zie staan. Dus blijkbaar blijft mijn werkpakket het zelfde en krijg ik voorlopig elke week 4 uur cadeau. Verbaast me niks, want wat hadden ze me aan extra wijken moeten geven? Er ligt niets open, sterker nog: vanaf volgende week loopt iedereen in de min. En er zijn afgelopen maand nota bene nog nieuwe bezorgers aangenomen. Weliswaar met een contract voor een half jaar, maar toch.
handige tipquote:Op maandag 30 december 2024 00:45 schreef V__L_N het volgende:
Als je op de pc op de oranje datum cijfersdrukt en dan de volgende week aanklikt krijg je je diensten wel te zien.
Bedankt voor de tip, ik zie nu dat ik inderdaad gewoon mijn vaste wijken heb. Ook staat er reeds onder "je hebt het rooster bevestigd", bij jullie ook?quote:Op maandag 30 december 2024 00:45 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Als je op de pc op de oranje datum cijfersdrukt en dan de volgende week aanklikt krijg je je diensten wel te zien.
In mijn geval ongewijzigd rooster. Op beide piekdagen er 7 minuten bij. Beide daldagen er 20 minuten af. Zatedag blijft het zelfde. Roostertijd 6:52 op 14:30... Jongens waar dit heen gaat... Ik weet, er komt nog plustijd bij. Maar geen 7:38.
Serieus ik vraag me af wat ze gaan doen... Ontslag lijkt me onderhand de enige optie nog, mijn collega en ik hebben samen 25 uur. Beide wijken zijn net zo groot, dat is 14 uur maximaal...
Ze denken nog steeds dat ze vrij met mensen kunnen schuiven en doen. Hebben ze toen tegen mij ook gezegd, 10 km verderop ligt een passende vrije wijk. Dat ik hem niet wil ligt aan mij niet aan hun. Zo zijn ze creatief. Ze gaan nog wat uitbesteding terugtrekken. Maar dat is volgens mij vooral veel steden en volgens mij ook echt geclusterd per depot. Dus dan moet je wel echt mensen hebben die willen verplaatsen.quote:Op maandag 30 december 2024 09:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik zie nu dat ik inderdaad gewoon mijn vaste wijken heb. Ook staat er reeds onder "je hebt het rooster bevestigd", bij jullie ook?
PostNL heeft, ook tegenover de OR, in alle toonaarden bezworen dat er geen ontslagen zullen vallen. Het idee was immers dat er een personeelstekort was, en dit nu opgelost zou zijn. Maar wat gaan ze dan doen? Als ik bij open lopen kijk zie ik inderdaad dat er in het gebied van mijn PC nog allerlei wijken open liggen, maar niet op de depots waar ik kom. Wel op depots die 15-20 km verderop liggen.
Als er toch ontslagen vallen dan mogen ze niet kijken naar hoeveel minuren je hebt of hoe groot je contract is. Ze moeten het afspiegelingsbeginsel gebruiken, waarbij wordt gekeken naar je leeftijd en hoe lang je al in dienst bent.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/afspiegelingsbeginselquote:Op maandag 30 december 2024 12:01 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ze denken nog steeds dat ze vrij met mensen kunnen schuiven en doen. Hebben ze toen tegen mij ook gezegd, 10 km verderop ligt een passende vrije wijk. Dat ik hem niet wil ligt aan mij niet aan hun. Zo zijn ze creatief. Ze gaan nog wat uitbesteding terugtrekken. Maar dat is volgens mij vooral veel steden en volgens mij ook echt geclusterd per depot. Dus dan moet je wel echt mensen hebben die willen verplaatsen.
Afspiegelingbeginsel is interessant. Dat kende ik niet. Maar mijn collega's zijn 52 en 55 en werken er 4 en 5 jaar. Ik 40 en werk er 13 jaar... Weet niet wat er zwaarder weegt dan
Dat maakt het wel heel ingewikkeld toch? Als er 6 mensen weg moeten kies je er 1 uit elke leeftijdscategorie, dat klinkt logisch. Maar als je per depot mensen kwijt wil moet je wel mensen op die depots hebben die in elke categorie vallen... Ook moeilijk.quote:Op maandag 30 december 2024 12:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/afspiegelingsbeginsel
Bij het afspiegelingsbeginsel worden werknemers met vergelijkbare (“uitwisselbare”) functies ingedeeld in leeftijdsgroepen. Binnen elke leeftijdsgroep wordt bekeken wie het laatst is aangenomen. Deze werknemers worden dan als eerste ontslagen. Het gaat om de volgende leeftijdsgroepen:
15 tot 25 jaar;
25 tot 35 jaar;
35 tot 45 jaar;
45 tot 55 jaar;
55 jaar en ouder.
Aangezien het een landelijke organisatie betreft, is deze indeling ook landelijk, dus niet per depot. Dus jij concurreert enkel met andere postbezorgers van 35-45 jaar. En binnen die groep geldt dan last in, first out.
Maar ze kijken niet per depot, ze moeten kijken naar alle medewerkers binnen het bedrijf met de functie postbezorger. Dus naar alle 20.000 (?) bezorgers. Het idee van het afspiegelingsbeginsel is dat na de ontslagronde het bedrijf dezelfde leeftijdssamenstelling heeft als ervoor. Lang geleden deden ze simpelweg "last in, first out", wat dan meestal betekende dat je de meeste jeugdige werknemers kwijt was, en met een sterk vergrijsd personeelsbestand achterbleef.quote:Op maandag 30 december 2024 13:14 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat maakt het wel heel ingewikkeld toch? Als er 6 mensen weg moeten kies je er 1 uit elke leeftijdscategorie, dat klinkt logisch. Maar als je per depot mensen kwijt wil moet je wel mensen op die depots hebben die in elke categorie vallen... Ook moeilijk.
Zal wel weer gewoon afwachten zijn allemaal.
ga je die afstand maken als ze dat vragen? kun je je bed wel meenemenquote:Op maandag 30 december 2024 09:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
maar niet op de depots waar ik kom. Wel op depots die 15-20 km verderop liggen.
Ik zou best dagelijks 40 km (20 km heen en 20 km terug dan) extra willen fietsen als ik daarvoor gewoon de minuten betaald krijg, anders mogen ze het zeker vergeten. Je hebt dan alleen niet superveel tijd meer om te bezorgen. Ze komen er dan vanzelf wel achter hoe onhandig dat is. Ach ja, ik werk toch niet meer bij PostNL. Hier in het dorp zoeken ze overigens nog meerdere mensenquote:Op maandag 30 december 2024 18:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ga je die afstand maken als ze dat vragen? kun je je bed wel meenemenwel een mooie baan voor de ex ceo,kan ze eens beleven wat het is.
de "besparing"wordt "goed" besteed:https://www.indeleiderstr(...)ruimte-om-te-groeienquote:Op dinsdag 31 december 2024 00:28 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik zou best dagelijks 40 km (20 km heen en 20 km terug dan) extra willen fietsen als ik daarvoor gewoon de minuten betaald krijg, anders mogen ze het zeker vergeten. Je hebt dan alleen niet superveel tijd meer om te bezorgen. Ze komen er dan vanzelf wel achter hoe onhandig dat is. Ach ja, ik werk toch niet meer bij PostNL. Hier in het dorp zoeken ze overigens nog meerdere mensen
ja wat ze nu allemaal aan het doen klopt geen hout van.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:52 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Nog geen acht van mijn twintig uren ingepland, volgende week.
Altijd fijn 12 uur cadeau krijgen! Als er verder geen wijken zijn heb jij mooi initiatief genomen. PostNL moet maar zien hoe ze die 12 uur willen vragen aan jou.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:52 schreef zevenmijlslaars het volgende:
ja dan komen ze aanzetten met wijken elders,dat doen ze meestal in "overleg" heb zelf het gevoel dat het een grote rommel gaat worden(landelijk)al die folderpakketten droppen ze ook in die drukke wijken,en het worden er steeds meer en dikker.Btw hier ook geen enkele oliebol aangetroffen ook iets heel triests,helemaal niets gekregen deze kerst.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:52 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Er komt nog veel post aan volgende week van deze week hoor. DPG geeft aan dat uiterlijk woensdag de tijdschriften van deze week nog bezorgd worden vanwege achterstand bij PostNL. Wat 1 feestdag al niet doet.. gelukkig tot Koningsdag geen last meer vanquote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:07 schreef YBouncer het volgende:
Bij ons ook geen oliebol gezien. Maar dat kwam ook waarschijnlijk door het feit dat zowel de TC als PC beiden vrij hebben genomen de week voor kerst tot volgende week aan toe. Ik dacht dat het "verboden" was om in de maand december vrij te nemen? Belachelijk. Laat toch weer zien dat je die coaches absoluut niet nodig hebt om te boel hier te laten draaien. We verzinnen zelf wel een oplossing voor de problemen. Gaat nog sneller ook.
Iedereen hier heeft gewoon hetzelfde rooster als altijd voor volgende week.
Het enige verschil is dat er natuurlijk zo'n 2 tot 3 uur tijd is afgehaald per week voor excact dezelfde wijken.
Hoe krijg je dat dan weer voor elkaar?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 21:09 schreef ophaling10 het volgende:
https://112nederland.nl/2(...)-bestelbus-in-sloot/
Denk dat deze week ook nog druk gaat worden. Er is zoveel blijven liggen vorige weken.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:06 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)d-klanten-ontevreden
Dat idee heb ik ook. Het is lang geleden dat het zo'n zooitje was met de kerstpost. Ik heb zelf mijn kerstkaarten de 16e op de post gedaan, en twee zijn er tot op heden nog steeds niet aangekomen. En omgekeerd zit ik ook nog op diverse stukken te wachten die volgens de app ook al 2 tot 3 weken onderweg zijn. In de tijd van de postkoets en de trekschuit ging dat nog sneller.quote:Op maandag 6 januari 2025 23:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Denk dat deze week ook nog druk gaat worden. Er is zoveel blijven liggen vorige weken.
de Or heeft weer een nieuw verslag geplaatst.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Het is lang geleden dat het zo'n zooitje was met de kerstpost. Ik heb zelf mijn kerstkaarten de 16e op de post gedaan, en twee zijn er tot op heden nog steeds niet aangekomen. En omgekeerd zit ik ook nog op diverse stukken te wachten die volgens de app ook al 2 tot 3 weken onderweg zijn. In de tijd van de postkoets en de trekschuit ging dat nog sneller.
toen had het bedrijf nog eer! nu laten ze binnen alles al staan (of raken het kwijt), in the old days werd je als bezorger ontslagen als je een postzegel liet liggen en niet terug kwam om m alsnog te bezorgen....quote:Op dinsdag 7 januari 2025 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Het is lang geleden dat het zo'n zooitje was met de kerstpost. Ik heb zelf mijn kerstkaarten de 16e op de post gedaan, en twee zijn er tot op heden nog steeds niet aangekomen. En omgekeerd zit ik ook nog op diverse stukken te wachten die volgens de app ook al 2 tot 3 weken onderweg zijn. In de tijd van de postkoets en de trekschuit ging dat nog sneller.
Het is altijd maar een heel klein deel van een uiterst lokaal probleem, he? Wel gek dan dat de klachten vanuit het hele land komen.quote:"Bijna alle kerstkaarten zijn bezorgd, maar in sommige gebieden heeft een zeer klein deel helaas vertraging opgelopen"
De tijd dat je gewoon nog post herstelde aan het einde van je loop ipv naar de brievenbus te gaan en het er weer in te gooien bedoel je... Zooo idioot dit. Snap niet hoe je in de dienstverlening kan zitten, maar geen dienst wil verlenen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:09 schreef liedetector het volgende:
[..]
toen had het bedrijf nog eer! nu laten ze binnen alles al staan (of raken het kwijt), in the old days werd je als bezorger ontslagen als je een postzegel liet liggen en niet terug kwam om m alsnog te bezorgen....
Ik ken een flexwerker die vaker in andere dorpen bezorgd, die mag dan ook de reistijd vanuit huis bijplussen. Maar ja of ze dat bij een vaste wijk 20 km verderop ook willen doen..quote:Op dinsdag 31 december 2024 00:28 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik zou best dagelijks 40 km (20 km heen en 20 km terug dan) extra willen fietsen als ik daarvoor gewoon de minuten betaald krijg, anders mogen ze het zeker vergeten. Je hebt dan alleen niet superveel tijd meer om te bezorgen. Ze komen er dan vanzelf wel achter hoe onhandig dat is. Ach ja, ik werk toch niet meer bij PostNL. Hier in het dorp zoeken ze overigens nog meerdere mensen
Ik heb het gelezen, maar het is wel een beetje vaag. De OR is akkoord met de looptijdkorting ivm de volumeverschuiving, mits de basistijden reëel zijn. Maar ze zijn niet akkoord met de looptijdkorting ivm de volumedaling, omdat de basistijden niet reëel zijn (zie ook nieuwsbrief OR van week 50). En dat de basistijden niet reëel zijn, daar is iedereen nou wel van doordrongen, uitgezonderd een paar stijfkoppige hoge managers.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de Or heeft weer een nieuw verslag geplaatst.
In feite zijn ze dan niks extra's kwijt toch? PostNL logicaquote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:48 schreef YBouncer het volgende:
Hier ook nog veel kerstkaarten bezorgd. De Y-wijken die vandaag dus prio wijken zouden moeten zijn en waar 20-30 minuten tijd vanaf is gehaald, hadden allemaal 2 tot 3 tassen. Vooral pakjes, maar toch bij elke "prio wijk" gewoon 20 minuten uitloop. Dus de tijd die ze eraf halen kan je gelijk er weer bij plussen. Wat een onzin dit zeg.
ja erg professioneel vind ik het niet,wat ze allemaal weer erin zetten.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen, maar het is wel een beetje vaag. De OR is akkoord met de looptijdkorting ivm de volumeverschuiving, mits de basistijden reëel zijn. Maar ze zijn niet akkoord met de looptijdkorting ivm de volumedaling, omdat de basistijden niet reëel zijn (zie ook nieuwsbrief OR van week 50). En dat de basistijden niet reëel zijn, daar is iedereen nou wel van doordrongen, uitgezonderd een paar stijfkoppige hoge managers.
Die 42% is hier in elk geval wel meteen doorgevoerd deze week. Het zal mij benieuwen hoeveel post ik morgen nu ECHT in mijn x-wijken heb. Want afgelopen zaterdag had ik ook weer folderpakketten er tussen, hoewel die toch echt naar de dinsdag zouden gaan (voor de x-wijken).
Vandaag in elk geval weer veel machinepost, en ook nog steeds veel achterstallige kerstpost. Voor 1 adres had ik zelfs 7 kerstkaarten, allemaal afgestempeld tussen 12 en 23 december.
https://www.nu.nl/economi(...)verdag-te-legen.htmlquote:PostNL gaat de meeste brievenbussen in Nederland vanaf februari eerder op de dag al legen, in plaats van alle post op te halen na 17.00 uur. Hiermee hoopt het bedrijf de kosten te drukken.
Met de ingreep denkt PostNL miljoenen euro's te besparen. Dat is nodig, omdat het bedrijf dit jaar verlieslatend wordt. Het overdag legen van brievenbussen zou efficiënter zijn. Dan kunnen chauffeurs die bijvoorbeeld ook pakketten bezorgen, in de loop van de dag (vanaf 9.00 uur) al post meenemen.
Op drukbezochte locaties, zoals in winkelcentra en stations, worden de bussen straks nog wel na 17.00 uur geleegd. Ook voor brievenbussen waar rouwpost en medische post in kan, verandert er niets, verzekert PostNL. 75 procent van de tienduizend brievenbussen moet vanaf volgende maand overdag geleegd worden.
ja ze zijn "goed" bezig,zie de kerstresultaten.quote:Op woensdag 8 januari 2025 07:03 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Alsof ze meelezen met wat ik hier eerder zei..
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)verdag-te-legen.html
Precies wat ik voorheen al zei, is het nog wel 24 uur dan? Als de lichting nu om 10:00 uur is en jij post het om 10:30 uur dan heb je dus al meteen 1 dag vertraging en wat als de pakketbezorger de posttas vergeet en in zijn wagen laat staan? Sowieso weer raar dat 25% nog wel om 17:00 uur blijft dus het is een russische roulette zo en de lichtingsdag wordt toch niet overal goed doorgeschoven op de brievenbus dus verjaardagspost kan je beter een paar dagen eerder al gaan sturen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 08:43 schreef ophaling10 het volgende:
hier ook weer fraaie reactie's eronder.
https://www.nu.nl/economi(...)dag-legen.html#nujij
Ik denk dat PostNL een maas in de postwet heeft gevonden. Want wanneer gaat de teller lopen bij bezorging de eerstvolgende werkdag? Is dat als de brief wordt gepost of als de bus wordt gelicht?quote:Op woensdag 8 januari 2025 11:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Precies wat ik voorheen al zei, is het nog wel 24 uur dan? Als de lichting nu om 10:00 uur is en jij post het om 10:30 uur dan heb je dus al meteen 1 dag vertraging en wat als de pakketbezorger de posttas vergeet en in zijn wagen laat staan? Sowieso weer raar dat 25% nog wel om 17:00 uur blijft dus het is een russische roulette zo en de lichtingsdag wordt toch niet overal goed doorgeschoven op de brievenbus dus verjaardagspost kan je beter een paar dagen eerder al gaan sturen.
Ik heb even in de Postwet lopen speuren, het zou moeten kunnen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 11:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag: kan PostNL de bezorgopdracht teruggeven aan de overheid? Ze hebben nu al een paar maanden zlde strategie om onder elk persbericht te zeuren over dat ze langere bezorgtijd willen hebben en de politiek aan zet is.
En in artikel 7 lid 2 het volgende:quote:Een verlener van de universele postdienst zorgt ervoor dat de brieven, die overeenkomstig de daartoe gestelde voorwaarden aan hem worden aangeboden voor postvervoer binnen Nederland met de standaard overnight service, per kalenderjaar in ten minste gemiddeld 95% van de gevallen worden besteld op de dag, niet zijnde een zon- of maandag of officiële feestdag, volgend op de dag van aanbieding, met dien verstande dat rouwbrieven en medische brieven per kalenderjaar in ten minste gemiddeld 95% van de gevallen worden besteld op de dag, niet zijnde een zondag of officiële feestdag, volgend op de dag van aanbieding.
Oftewel PostNL mag zelf bepalen in welke gevallen het als overnight moet…quote:Een verlener van de universele postdienst stelt in de algemene voorwaarden de voorwaarden vast waaraan verzenders van poststukken moeten voldoen om ervoor te zorgen dat de aangeboden poststukken worden vervoerd met de standaard overnight service, bedoeld in artikel 4a.
Leuk voor lezers van de Elsevier of Prive of de tv-gidsen: kreeg vandaag wel een kindje van die dubbele uitgave's.quote:Op woensdag 8 januari 2025 11:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Leuk voor lezers van de Elsevier of Prive of de tv-gidsen
eerst moesten dingen als elsevier en bv van die dingen als nieuwe oogst perse mee, al was het in rode bakje naar depot.....waar zijn ze in godsnaam mee bezigquote:Op woensdag 8 januari 2025 22:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Leuk voor lezers van de Elsevier of Prive of de tv-gidsen: kreeg vandaag wel een kindje van die dubbele uitgave's.
ja dat gaat echt finaal de mist in straks,met die "glorieuze" plannen van ze.quote:Op donderdag 9 januari 2025 19:39 schreef liedetector het volgende:
[..]
eerst moesten dingen als elsevier en bv van die dingen als nieuwe oogst perse mee, al was het in rode bakje naar depot.....waar zijn ze in godsnaam mee bezig
Toch gek dat het zo druk is terwijl ze in elk persbericht spreken over dalende volumesquote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:06 schreef wbwb het volgende:
Er staat nu in de app bij Mijn Post ook weer het volgende: "Het is momenteel druk! Je post kan er iets langer over doen."
op de website staat dat er 10 keer zoveel post was dan anders,ja als je gevoelig bent voor hun info,ga je het ook geloven,wij weten buiten wel beter.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:25 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Toch gek dat het zo druk is terwijl ze in elk persbericht spreken over dalende volumes
Weer heel bijzonder. Tegen de klanten zeggen dat het druk is, en tegen ons zeggen dat het rustig is en tijd van de wijken halen. De realiteit is gewoon dat er te weinig personeel is, en als ze dan veel tijd van de wijken halen kom je op papier niet meer aan je uren, dus kunnen ze je een extra wijk in je maag splitsen onder het motto van "anders kom je in de min." En zo hopen ze het personeelstekort op te lossen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:06 schreef wbwb het volgende:
Er staat nu in de app bij Mijn Post ook weer het volgende: "Het is momenteel druk! Je post kan er iets langer over doen."
de pakketbezorging op zondag gaan ze ook mee stoppen,ja het gegoochel met fictieve cijfers gaat je een keer opbreken,en dat moment is nu gearriveerd.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Weer heel bijzonder. Tegen de klanten zeggen dat het druk is, en tegen ons zeggen dat het rustig is en tijd van de wijken halen. De realiteit is gewoon dat er te weinig personeel is, en als ze dan veel tijd van de wijken halen kom je op papier niet meer aan je uren, dus kunnen ze je een extra wijk in je maag splitsen onder het motto van "anders kom je in de min." En zo hopen ze het personeelstekort op te lossen.![]()
Op de daldagen is nu 42% van de tijd afgehaald onder het mom van 70% minder post wegens volumeverschuiving. Zo'n beetje alle zakelijke post (uitgezonderd brievenbuspakjes) zou vanaf deze week van de daldagen naar de piekdagen verschoven zijn. Er is inderdaad wat minder post dan anders op de daldagen, maar zeker geen 70%! Er zit nog steeds allerlei Port Betaald-post tussen, en de brievenbuspakjes, die worden alleen maar meer, en uitgerekend daar ben je verhoudingsgewijs meer tijd aan kwijt. Maar PostNL staart zich blind op de absolute aantallen, terwijl ik aan 30 pakjes meer tijd kwijt ben dan aan 100 brieven, ook al is 30 minder dan 100. Dus die afgesnoepte tijd plussen we er lekker weer bij.
Zondagbezorging zijn ze al mee gestopt. Avondbezorging bieden ze ook niet meer overal aan. Daarnaast zijn ze gestopt met zelfdedagbezorging, maar niet met vandaagbezorging. Wat het verschil is tussen die twee? Werkelijk geen idee…quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de pakketbezorging op zondag gaan ze ook mee stoppen,ja het gegoochel met fictieve cijfers gaat je een keer opbreken,en dat moment is nu gearriveerd.
Dat is het nieuwe normaal bij PostNLquote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:03 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik mis nog steeds post uit de periode van 19 december. Dat is toch niet normaal?
Ik ken echt niemand meer die sinds lb niet al moet bijladen. Zelfs de mensen die meer dan 2 groot en matching klein op hun karren en in hun fiets gooien zijn daar mee gestopt... Dat is een soort of onze eigen stiptheidsactie.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:59 schreef YBouncer het volgende:
Ik ben ook bang dat door meer post te verschuiven naar de piekwijken ik nu extra moet gaan bijladen.
Ik krijg het nu nog in 1 keer mee, maar er moet geen tasje meer bij komen of ik moet een keer extra fietsen.
En dat betekent dan gelijk 20 minuten bijplussen, want de wijk ligt redelijk ver van depot.
Daar gaat je winst PostNL. Haha!
Vandaag ongelooflijk veel grote post. Daardoor hadden alle wijken tussen de 8 en 12 tassen bijelkaar.
En allemaal dubbele bladen zoals Libelle's en autoweek. Zowel van vorige week en vandaag. Wat een puinhoop zeg.
en van degenen buitenquote:Op woensdag 15 januari 2025 23:49 schreef V__L_N het volgende:
Bedrijf probeert steeds geld te trekken over de ruggen van die mensen die nog steeds overbeladen
Tot nu toe vind ik het, in aanmerking dat het al half januari is, behoorlijk meevallen met die volumedaling. Met name de machinepost is veel, ik zie alleen maar mailings voorbij komen, en zeer veel post van de overheid. Dus we plussen er goed van.quote:[ afbeelding ] Op woensdag 15 januari 2025 18:27 schreef allweather het volgende:
ja dat gaat velen opbreken straks,krijg je weer een epistel dat het minder wordt.
Ik zie ze hier ook geregeld met twee tassen aan het stuur fietsen, dan denk ik altijd, waar ben je mee bezig.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:40 schreef wbwb het volgende:
De meeste collega's probeerden het dan toch in een keer mee te krijgen en hadden dan voorop nog een tas en probeerden nog 2 tassen onder de snelbinder te krijgen of zo, wat ik dus echt niet snap.
ja dat is waarquote:Op donderdag 16 januari 2025 10:03 schreef liedetector het volgende:
[..]
die zijn toch degene die overbeladen....
kijk maar uit straks wordt je uitgenodigd voor een meeloopactiviteitquote:Op donderdag 16 januari 2025 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus we plussen er goed van.
dat kan straks niet meer dan hebben ze nieuwe tassen,dat heb ik een keer in een van de nieuwsberichten gelezen,er komen met de tijd een nieuw soort tassen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:18 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Ik zie ze hier ook geregeld met twee tassen aan het stuur fietsen, dan denk ik altijd, waar ben je mee bezig.
Triest weer…quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:10 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.zuidwestupdat(...)onden-is-toch-bizar/
Oh? Hier ben ik wel benieuwd naar. Waar een wil is is een weg, want er zal altijd wel iets van een handvat aanzitten lijkt me.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:25 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat kan straks niet meer dan hebben ze nieuwe tassen,dat heb ik een keer in een van de nieuwsberichten gelezen,er komen met de tijd een nieuw soort tassen.
Volgens mij staat dat weer op een laagpitje door die nieuwe tijden of lijkt dat maar zo?quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
kijk maar uit straks wordt je uitgenodigd voor een meeloopactiviteit
Alle bundels zijn blauw hier. Ook nog steeds kerstkaarten wat me echt misselijk maakt, dat is echt te belachelijk voor woorden. Je schaamt je gewoon om die nog te bezorgen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik het, in aanmerking dat het al half januari is, behoorlijk meevallen met die volumedaling. Met name de machinepost is veel, ik zie alleen maar mailings voorbij komen, en zeer veel post van de overheid. Dus we plussen er goed van.
Wat is gehoord heb is dat de tassen van beter materiaal zijn, en niet zo snel uit elkaar vallen. En de handvatten zijn langer, waardoor het mogelijk lastiger wordt om ze aan je stuur te vervoeren.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:22 schreef wbwb het volgende:
Wat voor nieuwe tassen zijn dat dan? PostNL kennende zullen die dan nog slechter zijn dan de huidige tassen, welke al verschrikkelijk zijn met al die stukjes die er vanaf vallen en zo…
ja ze komen op een andere plek ,in een van die Or berichten is het te lezen(er zijn er vele)quote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is gehoord heb is dat de tassen van beter materiaal zijn, en niet zo snel uit elkaar vallen. En de handvatten zijn langer, waardoor het mogelijk lastiger wordt om ze aan je stuur te vervoeren.
Ze doen nu net alsof de hogere lonen 40 miljoen hebben gekost, no way. Er is gewoon minder verstuurd. Kerstkaarten doen mensen al niet meer na de belabberde bezorging de laatste jaren. De meeste reacties zijn inderdaad over nog niet ontvangen kerstkaarten en de rampzalige kwaliteit de laatste weken. Het is dat er weinig andere brievenpostspelers zijn maar met dit tempo en een hoge inflatie (onzekerheid over salaris/baan) weet je al dat dit jaar ook minder gaat worden. Pakketbezorging zal ook afnemen (altijd eerste halfjaar). Zakelijk zal er nog meer bespaard worden op welke brieven noodzakelijk zijn en niet. En dankzij overlijden en rampzalige bezorging zullen abonnementen op tijdschriften ook wel minder worden.quote:Op maandag 20 januari 2025 08:19 schreef liedetector het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)llend-jaar~a85ecc37/
Wat getuigd dit weer van tunnelvisie.... eerst wil je van je personeel af, want duur, het personeel wat blijft wordt ziek want te hoge werkdruk, de postzegel niet te betalen en betrouwbaarheid ver te zoeken (de kerstkaarten zijn nog niet allemaal bezorgd) en dan klagen dat je winst lager is want mensen sturen geen kaarten meer... Dit ligt er zo dik op dat het niet anders kan bijna dan opzet om de boel te laten klappen
Kerstkaarten pas ontvangen als het nieuwe jaar al goed en wel een week oud is moedigt ook niet echt tot versturen aan he.quote:Daarnaast werd in het vierde kwartaal minder kerstpost verstuurd dan eerder ingeschat, aldus PostNL.
Ik stop na dit jaar denk ik ook maar met de kerstkaarten. Op 12 december in de bus en alsnog pas na kerst bezorgd is niet leuk meer. PostNL draait zichzelf zo de nek om.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ze doen nu net alsof de hogere lonen 40 miljoen hebben gekost, no way. Er is gewoon minder verstuurd. Kerstkaarten doen mensen al niet meer na de belabberde bezorging de laatste jaren.
Als de 95% regel ook bij zakelijke post moet gelden kunnen ze PostNL meteen opdoekenquote:De KVGO wil dat de Autoriteit Consument en Markt (ACM) ook de zakelijke post mag controleren. Een petitie bracht het onderwerp dit najaar in de Tweede Kamer. ,,Mede daardoor staat de zakelijke post weer op de kaart”, aldus Bonenkamp. Gisteren sprak de KVGO met de ACM, eind januari vergadert de Kamer er opnieuw over. ,,We hopen dat dit effect heeft.”
misschien vinden die wel andere bezorger.... maar goed ik denk dat mensen steeds meer online lezen, heb je het minimaal een week eerder onder ogen, ze doen het echt zelfquote:Op maandag 20 januari 2025 09:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
abonnementen op tijdschriften ook wel minder worden.
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 07:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
https://www.gelderlander.(...)-veel-meer~ac0a6021/
[..]
Als de 95% regel ook bij zakelijke post moet gelden kunnen ze PostNL meteen opdoekenzoals verwacht ontvang ik nu de meeste post op donderdag en de rest van de week eigenlijk niks meer, van spreiding is niet echt meer sprake. Het is wachten op de vergrijzing bij de oude postbodes, dan is het personeelstekort helemaal groot al is de uitstroom al groter dan de aanwas. Volgens PostNL is het nu al drama in Noord-Brabant, Limburg en Zeeland.
ik denk niet alleen in die regios, ze proberen die mensen actief weg te werken, want echt oude postbodes werken ook binnen en dat is steeds verder weg met steeds minder locaties qua voorbereiden en steeds hogere werkdruk, dan alsnog naar je depot en daar nog minimaal een uur op je post wachten, want vanuit binnen mee nemen lukt echt niet meer altijd, etc etcquote:Op dinsdag 21 januari 2025 07:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
https://www.gelderlander.(...)-veel-meer~ac0a6021/
[..]
Als de 95% regel ook bij zakelijke post moet gelden kunnen ze PostNL meteen opdoekenzoals verwacht ontvang ik nu de meeste post op donderdag en de rest van de week eigenlijk niks meer, van spreiding is niet echt meer sprake. Het is wachten op de vergrijzing bij de oude postbodes, dan is het personeelstekort helemaal groot al is de uitstroom al groter dan de aanwas. Volgens PostNL is het nu al drama in Noord-Brabant, Limburg en Zeeland.
ja nog even en de bezorgers worden Al aangestuurd,beter wordt het er zeker niet op.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:30 schreef Bezorgertje het volgende:
Het verval gaat gewoon door. Onze admi is met pensioen, een andere uit Nieuwegein volgt hem op. Ik bel even om te vragen of er overdracht is gedaan ivm gemaakte afspraken. Dat is niet nodig volgens de nieuwe admi.. 😖
Die brief is natuurlijk ook minstens 3 weken vertraagd door de druktequote:Op woensdag 22 januari 2025 19:37 schreef YBouncer het volgende:
Wij kregen vandaag een envelop op depot met daarin een uitdraai van de nieuwe wijktijden? Huh? We hadden er toch net tijd bij gekregen omdat volgens de OR in het hele land zoveel geplust moest worden, omdat geen enkele piekwijk te lopen was in de tijden die er voor stonden?
En nu er zijn van alle piekwijken weer minstens 20 minuten afgehaald.
Wie snapt het nog?
dat is om het " verlies" op te vangenquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:37 schreef YBouncer het volgende:
Wij kregen vandaag een envelop op depot met daarin een uitdraai van de nieuwe wijktijden? Huh? We hadden er toch net tijd bij gekregen omdat volgens de OR in het hele land zoveel geplust moest worden, omdat geen enkele piekwijk te lopen was in de tijden die er voor stonden?
Wie snapt het nog?
Bij ons hangen er al jaren geen lijsten met looptijden meer op het depot. Per wanneer zouden de nieuwe werktijden in gaan? Het verbaast met dat er nu weer tijd af gaat omdat de OR instemmingsrecht heeft als er weer een nieuwe WTR komt, en ze in week 50 nog hadden aangekondigd dat ze niet akkoord zouden gaan met een verlaging van de looptijd vanwege volumedaling zolang de oude tijden nog niet klopten, dat meelopen door LC's slechts mondjesmaat gedaan werd en in de gevallen dat er werd meegelopen dit precies NUL keer in een verhoging van de looptijd geresulteerd heeft. Overigens kondigde onze LC bij het vorige werkoverleg aan dat onze looptijden hoe dan ook NIET verhoogd zouden worden, zelfs al zou hij meelopen en constateren dat de tijd te krap was. Hooguit zou hij dan wat coulanter zijn in het goedkeuren van plustijd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:37 schreef YBouncer het volgende:
Wie snapt het nog?
Lees ik in de door jou gelinkte e-mail nou goed dat ze reject voortaan expres extra vertragen? Ik vind dat eigenlijk compleet belachelijk, maar zo snap ik wel dat er nog een hoop meer (kerst)post vertraagd is…quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons hangen er al jaren geen lijsten met looptijden meer op het depot. Per wanneer zouden de nieuwe werktijden in gaan? Het verbaast met dat er nu weer tijd af gaat omdat de OR instemmingsrecht heeft als er weer een nieuwe WTR komt, en ze in week 50 nog hadden aangekondigd dat ze niet akkoord zouden gaan met een verlaging van de looptijd vanwege volumedaling zolang de oude tijden nog niet klopten, dat meelopen door LC's slechts mondjesmaat gedaan werd en in de gevallen dat er werd meegelopen dit precies NUL keer in een verhoging van de looptijd geresulteerd heeft. Overigens kondigde onze LC bij het vorige werkoverleg aan dat onze looptijden hoe dan ook NIET verhoogd zouden worden, zelfs al zou hij meelopen en constateren dat de tijd te krap was. Hooguit zou hij dan wat coulanter zijn in het goedkeuren van plustijd.
De looptijdverlaging die PostNL wilde doorvoeren (en waar de OR dus niet mee ingestemd heeft) was trouwens "slechts" iets van 2% dus hoe dit zou kunnen resulteren in 20 minuten van een wijk afhalen begrijp ik überhaupt niet. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt. Bij ons werd in april ineens van elke wijk 15% van de looptijd afgehaald, tot eenieders verbijstering. Zelfs LC en PC snapten niet waar dit vandaan kwam, het zou om een vergissing gaan, maar het terugdraaien zou zogenaamd niet kunnen. Ja ja. Jaren geleden is er eens een fout in ons voordeel gemaakt, in januari 2023 werden ineens alle looptijden per ongeluk verhoogd, nou, mooi dat dat binnen een paar weken weer hersteld was.
quote:In de drukke maanden september tot en met december is er regelmatig een onderbezetting in het ochtendproces Voorbereiden 24 uur. De eerste maatregel die dan genomen wordt is het terugsturen van de rejectstukken naar het sorteerproces. Deze poststukken lopen dan vertraging op. Ook is er een extra risico op verwerking in het verkeerde vervolgproces.
Vanaf week 39 is er getest in het Sorteercentrum Den Bosch met een andere werkwijze: De rejectstukken uit de 2e sortering 24u HSM/SMK blijven achter bij Sorteren. Deze worden pas de volgende middag verder verwerkt op de SMX in de 1e sortering N24u. De rejectstukken uit de 3e sortering HSM/SMK blijven achter bij Sorteren. Deze worden de volgende ochtend opnieuw verwerkt via de 1e sortering SMK.
Sinds week 41 is dit landelijk ingevoerd. De evaluatie vindt plaats met de OR in december.
Nee, helaas, je hebt geen recht op 14 uur vaste lopen. Waar je recht op hebt is op vaste werkdagen en op een niet al te grote fluctuatie in uren per week. Als je contract 14 uur is maar de ene week plannen ze je 12 in en de volgende 16, dan mag dat. Maar stel dat ze je bijv. ineens gaan inplannen op een dag dat je normaal gesproken nooit werkt, of op meer dan 5.30 op 1 dag, dan mag je dat wel weigeren.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:29 schreef destillegetuige het volgende:
Vraagje, ik sta wekelijks onder mijn contracturen ingepland (al tijden zo). Ik heb 14 uur maar mijn vaste lopen zijn inmiddels 12 uur zoveel. Dit compenseer ik met plusuren en zo af en toe een extra wijk. Maar ik vroeg me af of de planning niet min of meer de verplichting heeft om mij op minimaal 14 uur in te plannen met vast terugkerende standaardlopen? Is nu dus niet het geval. Heb ik niet recht op een extra vaste loop ergens in de week? Hoe is dat bij jullie?
Bij ons waren het de oude tijden van september '23 (toen ging lb bij ons in). die 1:22 op de lijst voor een van mijn dallopen op dinsdag klopt met alles wat er momenteel in de dallopen gestopt werd overigens beter dan de 40 minuten die er op mijn rooster staat.quote:Wij kregen vandaag een envelop op depot met daarin een uitdraai van de nieuwe wijktijden? Huh? We hadden er toch net tijd bij gekregen omdat volgens de OR in het hele land zoveel geplust moest worden, omdat geen enkele piekwijk te lopen was in de tijden die er voor stonden?
Wie snapt het nog?
De manier van leidinggeven bij PostNL is inderdaad wel uniek te noemen. Toen ik hier nog maar net werkte, in de PTT-tijd, hadden ze iets bedacht dat "management by walking around" heette. Dat kwam er op neer dat er iemand van personeelszaken op ons kantoor kwam controleren of je wel de juiste kleur schoenen droeg. Bruin of zwart was toegestaan, wie witte gympen droeg werd naar huis gestuurd. Idem dito voor wie het waagde in korte broek te verschijnen. Een beetje overtrokken, maar nu is de situatie doorgeslagen de andere kant op. Er lopen nu bezorgers rond die van top tot teen onder de tatouages zitten, zwaar opgemaakt zijn en door ieder zich daartoe lenend lichaamsdeel een piercing hebben. Anderen zien eruit alsof ze rechtstreeks uit de daklozenopvang gekomen zijn. Ongewassen, stinkend naar zweet, vieze joggingbroek met onduidelijke vlekken aan, en geen leidinggevende die er wat van zegt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:25 schreef ophaling10 het volgende:
Wie zin heeftkan een bijkomst bijwonen op het hoofdkantoor, over "uniek leiderschap",nou ik ga niet want dan gaan we het direct over de kerstkaarten e.d. hebben.Zie de website van het bedrijf.
Wat bedoel je ik compenseer dat met plusuren?quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:29 schreef destillegetuige het volgende:
Vraagje, ik sta wekelijks onder mijn contracturen ingepland (al tijden zo). Ik heb 14 uur maar mijn vaste lopen zijn inmiddels 12 uur zoveel. Dit compenseer ik met plusuren en zo af en toe een extra wijk. Maar ik vroeg me af of de planning niet min of meer de verplichting heeft om mij op minimaal 14 uur in te plannen met vast terugkerende standaardlopen? Is nu dus niet het geval. Heb ik niet recht op een extra vaste loop ergens in de week? Hoe is dat bij jullie?
Die envelop lag hier ook ineens... Ik vermoed dat ze op de vingers zijn getikt, hier hing ie al sinds olk niet dus 1,5 jaar ofzo. Maar het is wel verplicht. Dat meelopen en tijden actualiseren is een wasseneus.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:37 schreef YBouncer het volgende:
Wie snapt het nog?
Ik top je:quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De huidige rage heet ongetwijfeld "management by being invisible". Dat hele Prisma is een flop geworden, als ik de PC en LC moet geloven. In plaats van meer tijd voor de mensen hebben ze minder tijd. Ik heb in de afgelopen 3 maanden geen enkele leidinggevende gezien, en slechts 1x de LC gesproken (telefonisch) ivm een bezorgklacht.
Als je zuiver gaat kijken naar roostertijd dan loopt bijna iedereen hier onder zijn contract. Maar op een piekdag plussen de meeste gewoon een uur bij en op een dal een half uur op het moment. Dus 4 uur plussen op een wijk per week is normaal. Als je dan precies op je contract staat ingeroosterd gaat het zeker mis.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:45 schreef destillegetuige het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik bedoel met plusuren dat mijn wijken uitlopen en ik kan bijplussen. Zodoende kom ik wel in de buurt van mijn contracturen of ik ga eroverheen ondanks dat ik in het begin van de week lager sta ingepland.
dat komt ook omdat ze er zoveel uitgeschopt hebben (kan alleen over binnen iets zeggen), maar daar iss het zo dat nu voor 23 teams er 1,5 pc is en 5 lc's dus tuurlijk is er geen tijd, de pc moet ook alle functioneringsgesprekken doen en ziekteverzuimen etcquote:Op donderdag 23 januari 2025 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De huidige rage heet ongetwijfeld "management by being invisible". Dat hele Prisma is een flop geworden, als ik de PC en LC moet geloven. In plaats van meer tijd voor de mensen hebben ze minder tijd. Ik heb in de afgelopen 3 maanden geen enkele leidinggevende gezien, en slechts 1x de LC gesproken (telefonisch) ivm een bezorgklacht.
Sinds vandaag een leuke positie genomen. Het is een gok maar dit zou best eens flink kunnen groeienquote:Op donderdag 19 december 2024 10:56 schreef Soldier2000 het volgende:
Volgt er hier iemand Nebius? Nieuw AI bedrijfje.
Natte post is verleden tijd!: ook te zien op de website.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, helaas, je hebt geen recht op 14 uur vaste lopen. Waar je recht op hebt is op vaste werkdagen en op een niet al te grote fluctuatie in uren per week. Als je contract 14 uur is maar de ene week plannen ze je 12 in en de volgende 16, dan mag dat. Maar stel dat ze je bijv. ineens gaan inplannen op een dag dat je normaal gesproken nooit werkt, of op meer dan 5.30 op 1 dag, dan mag je dat wel weigeren.
Is er nu dan eindelijk dat regenkapje of zoiets voor het postvest dat destijds voor de introductie daarvan ooit is beloofd?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:01 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Natte post is verleden tijd!: ook te zien op de website.
Zit je een half uur te wroeten onder een stuk plastic
Blijkbaar een idee dat uitgevoerd is door twee Brabantse bezorgsters. Je ziet iig wel hoe kletsnat het wordt in dat vest. En mocht je dat ding gaan gebruiken (wel eerst zelf maken natuurlijk), dan mag je de looptijd wel fors verhogen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:46 schreef wbwb het volgende:
[..]
Is er nu dan eindelijk dat regenkapje of zoiets voor het postvest dat destijds voor de introductie daarvan ooit is beloofd?
je kan het in de bijgaande film zien(iets naar bekeden scrollen)quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:46 schreef wbwb het volgende:
[..]
Is er nu dan eindelijk dat regenkapje of zoiets voor het postvest dat destijds voor de introductie daarvan ooit is beloofd?
Ik werk niet meer bij PostNL, dus ik kan niks zienquote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je kan het in de bijgaande film zien(iets naar bekeden scrollen)
'Voorlopig verandert er voor jou niks ' of met andere woorden.. Den Bosch gaat sluiten, alleen weten we nog niet wanneer en reken maar dat je je baan kwijt bent. Ik houd mijn hart vast voor de bezorgkwaliteit want met nog minder of juist grotere sorteercentra is de puinhoop nog groter.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:19 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.bd.nl/brabant(...)eercentrum~a10bb4d8/
Ah, dat zijn de medewerkers die niet bestaan toch?quote:Volgens PostNL zouden eventuele sluitingen niet vóór 2027 plaatsvinden. Het bedrijf moedigt medewerkers aan om eventuele zorgen te bespreken met hun ‘People Coach’.
In de X-wijken valt voorlopig nog genoeg post op de zaterdag, vooral blauwe brieven. Ik begreep uit de nieuwe strategiepagina's op Mijn PostNL dat het de bedoeling is dat vanaf 2030 alle post 3 werkdagen onderweg mag zijn. Blijkbaar gaat PostNL er van uit dat tegen die tijd de overheid (die vooralsnog niet eens akkoord wil gaan met 2 werkdagen voor postzegelpost) alsnog door de knieën gaat. Maar hoe dan ook, zolang de Europese postwet ons nog verplicht 5 dagen in de week te bezorgen, zie ik geen dagen helemaal geschrapt worden. Dus dan loop je straks op de daldagen (en zaterdag) misschien alleen nog met rouwpost (medische post wordt tegenwoorduig al niet meer als spoedeisend gezien) en buspakjes.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ze kunnen de zaterdag tegenwoordig ook wel afschaffen. Of is dat juist de bedoeling?
al de bezorgers die van de grote naar de pbz cao vertrokken zijn(gelokt met mooie toekomstverhalen)zijn zeker wel de dupe t.z.t..Te lage pensioenopbouw,te weinig voordelen bij het ouder worden gehad en meer wat er niet in de pbzcao zit.Kunnen we er geen tegenclaim voor indienen? dan gaat het allemaal wat sneller dan ze "verwachten" .quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In de X-wijken valt voorlopig nog genoeg post op de zaterdag, vooral blauwe brieven. Ik begreep uit de nieuwe strategiepagina's op Mijn PostNL dat het de bedoeling is dat vanaf 2030 alle post 3 werkdagen onderweg mag zijn. Blijkbaar gaat PostNL er van uit dat tegen die tijd de overheid (die vooralsnog niet eens akkoord wil gaan met 2 werkdagen voor postzegelpost) alsnog door de knieën gaat. Maar hoe dan ook, zolang de Europese postwet ons nog verplicht 5 dagen in de week te bezorgen, zie ik geen dagen helemaal geschrapt worden. Dus dan loop je straks op de daldagen (en zaterdag) misschien alleen nog met rouwpost (medische post wordt tegenwoorduig al niet meer als spoedeisend gezien) en buspakjes.
Ik wacht het maar af. Ik ben inmiddels toch wel tot het besef gekomen dat ik hier m'n pensioen niet ga halen. De enige vraag is eigenlijk of ik in de WW ga belanden of de WIA.
https://www.gelderlander.(...)ijk-omlaag~a897c80d/quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, helaas, je hebt geen recht op 14 uur vaste lopen. Waar je recht op hebt is op vaste werkdagen en op een niet al te grote fluctuatie in uren per week. Als je contract 14 uur is maar de ene week plannen ze je 12 in en de volgende 16, dan mag dat. Maar stel dat ze je bijv. ineens gaan inplannen op een dag dat je normaal gesproken nooit werkt, of op meer dan 5.30 op 1 dag, dan mag je dat wel weigeren.
Doet het nietquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:21 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.acm.nl/nl/pub(...)z-postmarktonderzoek
Uitkeringen maximaal 70% van het laatstverdiende loon? Dat is dan weer het voordeel van de lage lonen bij postbezorgers: 70% zou voor de meesten van ons betekenen dat we (ver) onder bijstandsniveau zakken, zodat we toch weer een aanvulling moeten krijgen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:28 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)ijk-omlaag~a897c80d/
ja fraaier wordt het er niet op, laten ze oudgedienden/langzittenden maar een afkoopregeling aanbieden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Uitkeringen maximaal 70% van het laatstverdiende loon? Dat is dan weer het voordeel van de lage lonen bij postbezorgers: 70% zou voor de meesten van ons betekenen dat we (ver) onder bijstandsniveau zakken, zodat we toch weer een aanvulling moeten krijgen.
raar misschien staan ze deeplinken niet toe,hier wel?quote:
Nee, ook niet. Zelfde foutmelding:quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
raar misschien staan ze deeplinken niet toe,hier wel?
https://www.acm.nl/nl/zoe(...)search_api_relevance
je vanaf acm.nl doet? hier werkt het op alle browsers primaquote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:30 schreef blijevis het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Zelfde foutmelding:
Forbidden
You don't have permission to access this resource.
Hier niet met die link, maar wel als ik zelf naar acm.nl ga en op postmarktonderzoek zoek.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je vanaf acm.nl doet? hier werkt het op alle browsers prima
Die afdeling weet gewoon van niks, PostNL en communicatie is gewoon niet bestaandquote:Op woensdag 29 januari 2025 10:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ook een leuke: https://www.ad.nl/noord-b(...)t-in-actie~aea5353e/
PostNL haalt alle postbussen van Noord-Beveland, burgemeester Meeuwisse komt in actie
En dan iemand deze maand nog een nieuwe postbus nemen terwijl PostNL al wist in november te gaan stoppen met deze postbussen.. gaat dan ook geen lichtje branden qua klantvriendelijk bij de afdeling aanmeldingen..
Dat is inderdaad weer iets idioots. PostNL hoort ook gewoon wettelijk overal (nou ja, 95% dan en 85% in kleine woonplaatsen) een servicepunt binnen 5 km te hebben met *alle* diensten.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ook een leuke: https://www.ad.nl/noord-b(...)t-in-actie~aea5353e/
PostNL haalt alle postbussen van Noord-Beveland, burgemeester Meeuwisse komt in actie
En dan iemand deze maand nog een nieuwe postbus nemen terwijl PostNL al wist in november te gaan stoppen met deze postbussen.. gaat dan ook geen lichtje branden qua klantvriendelijk bij de afdeling aanmeldingen..
Ik heb nog steeds het vermoeden dat postnl met een langzame reorganisatie bezig is. Ze ontslaan (nog) niemand, maar door natuurlijk verloop duwen ze de postbezorgers er gewoon uit.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik wacht het maar af. Ik ben inmiddels toch wel tot het besef gekomen dat ik hier m'n pensioen niet ga halen. De enige vraag is eigenlijk of ik in de WW ga belanden of de WIA.
Bijzonder. Ik zou eerder andersom verwachten: tarieven omlaag bij tragere levertijd. PostNL denkt echt dat ze de hoofdprijs kunnen blijven vragen en vervolgens zeuren dat ze weer een paar grote klanten kwijt zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:35 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.ecommercenews(...)n-en-hogere-prijzen/
ja van zakendoen hebben ze echt geen kaas gegeten,het zijn eerder "bestuurders" dan ondernemers.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Bijzonder. Ik zou eerder andersom verwachten: tarieven omlaag bij tragere levertijd. PostNL denkt echt dat ze de hoofdprijs kunnen blijven vragen en vervolgens zeuren dat ze weer een paar grote klanten kwijt zijn.
Het is toch ook niet te geloven. Zit er nergens in die top iemand die een beetje heeft opgelet bij de economielessen op de middelbare school? Lagere kwaliteit tegen hogere prijzen is echt de nekslag voor je bedrijf, tenzij je monopolist bent. Nou, dat is PostNL op de pakketmarkt absoluut niet. Ze zijn al aan de dure kant, en de service wordt al steeds schraler. DHL is goedkoper dan PostNL en bezorgt 7 dagen in de week, en ze doen ook avondbezorging. PostNL heeft de zondagbezorging al geschrapt, avondbezorging komt alleen voor als de middagbezorging uren uitloopt, en nu willen ze er ook nog langer over doen? Dat gaan al die webshops die vandaag besteld, morgen bezorgd beloven vast heel leuk vinden. Die gaan massaal naar een concurrent of gaan zelf bezorgen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:35 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.ecommercenews(...)n-en-hogere-prijzen/
De kans op eventuele overheidsbijdrage is groter wanneer je minder omzet/winst hebt. Dus ja dan maar een paar grote klanten minder anders kan je geen cijfers onderbouwen. Al mag ik hopen dat de politiek zo slim is, als ze al wat gaan bijdragen, dit uitsluitend voor de postbezorging mogen inzetten en niet de pakketmarkt. Ze willen gewoon dit jaar nog grotere jankcijfers kunnen presenteren. Is het niet klanten, dan klagen ze wel weer over hogere lonen en minder pakketjes door de inflatie o.i.d.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is toch ook niet te geloven. Zit er nergens in die top iemand die een beetje heeft opgelet bij de economielessen op de middelbare school? Lagere kwaliteit tegen hogere prijzen is echt de nekslag voor je bedrijf, tenzij je monopolist bent. Nou, dat is PostNL op de pakketmarkt absoluut niet. Ze zijn al aan de dure kant, en de service wordt al steeds schraler. DHL is goedkoper dan PostNL en bezorgt 7 dagen in de week, en ze doen ook avondbezorging. PostNL heeft de zondagbezorging al geschrapt, avondbezorging komt alleen voor als de middagbezorging uren uitloopt, en nu willen ze er ook nog langer over doen? Dat gaan al die webshops die vandaag besteld, morgen bezorgd beloven vast heel leuk vinden. Die gaan massaal naar een concurrent of gaan zelf bezorgen.
Af en toe vraag ik me af of de bedrijfsleiding echt volledig wereldvreemd is, of dat er een paar infiltranten van de concurrent zich toegang hebben verschaft tot de directie, en de boel nu van binnenuit willens en wetens aan het slopen zijn.
Dan duurt de procedure weer 10 jaar en uiteindelijk kan PostNL het niet meer terugbetalen zeker. Kijk naar overname Sandd. Was achteraf illegaal maar tegen de tijd de uitspraak er was, was Sandd al opgeheven dus het probleem en handhaving ook...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je kunt er ook op wachten dat als er staatssteun vanuit de overheid naar PostNL gaat, de concurrenten naar de rechter zullen stappen vanwege oneerlijke concurrentie.
de onderste laag heeft ontzettend veel geluk dat het wml de hoogte ingegaan is,anders had iedereen nog op een ultralaag bedrag gezeten,staatssteun zoals in bijv. Belgie,daar zullen ze wel strakke criteria tegenover zetten.De bovenste laag verdiend gewoon teveel,(vanaf een loongroep 8 en hoger)quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:01 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
De kans op eventuele overheidsbijdrage is groter wanneer je minder omzet/winst hebt. Dus ja dan maar een paar grote klanten minder anders kan je geen cijfers onderbouwen. Al mag ik hopen dat de politiek zo slim is, als ze al wat gaan bijdragen, dit uitsluitend voor de postbezorging mogen inzetten en niet de pakketmarkt. Ze willen gewoon dit jaar nog grotere jankcijfers kunnen presenteren. Is het niet klanten, dan klagen ze wel weer over hogere lonen en minder pakketjes door de inflatie o.i.d.
En anders is het gewoon hoog spel spelen en elke klant die hogere tarieven accepteert is er èèn. Maar ja mocht een speler als Bol, zalando of Amazon geen pakketten meer via PostNL versturen dan is dat echt wel een aderlating voor de pakkettak en zou echt een blunder van jewelste zijn.
Leuk dat ze elke dag een pakketautomaat willen plaatsen maar in de praktijk past daar best weinig in in tegenstelling tot een balie aanhouden en staat ook zeker niet mooi in je winkel/bedrijf. Dan zouden ze op straat moeten staan zoals DHL packstation maar ja de Nederlandse cultuur is niet echt hufter en vandalismeproof ben ik bang..
Oftewel weer lekker geval van mismanagement, te snel bedacht en niet aan de klant gedacht. En tussen de regels door lees je dat ze in november alsnog gaan aankondigen dat de postbussen in 2026 alsnog sluiten. De geldslurpende adviseurs zullen daar de komende maanden wel uitvoerig de tijd voor gaan nemen..quote:PostNL haalt de postbussen op Noord-Beveland niet weg. In elk geval niet dit jaar. Het bedrijf heeft dat besloten na de ophef die vorige week is ontstaan toen bekend werd dat de postbussen zouden verdwijnen. PostNL zegt ‘nader onderzoek’ te doen naar een andere oplossing.
heb je de nieuwsbrief van de OR gelezen?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je kunt er ook op wachten dat als er staatssteun vanuit de overheid naar PostNL gaat, de concurrenten naar de rechter zullen stappen vanwege oneerlijke concurrentie.
In die van operations staat niks hierover?quote:Op maandag 3 februari 2025 20:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
heb je de nieuwsbrief van de OR gelezen?
Dat heb ik ook ooit nagevraagd. Toen was het antwoord als volgt:quote:Op maandag 3 februari 2025 23:37 schreef V__L_N het volgende:
[..]
In die van operations staat niks hierover?
Weet iemand trouwens waar je dat detailonderwerp bezorgen kan vinden waar ze steeds naar verwijzen? Ik probeerde het te zoeken op de pagina, maar kwam nergens.
Geen idee of dat inmiddels veranderd is, want ik heb geen toegang meer tot Mijn PostNL en dit was in 2023.quote:De zoekfunctie werkt helaas nog niet optimaal. Het detailontwerp staat in elk geval onderaan deze pagina: Wat we doen | Bezorger van post | Mijn PostNL
Hopelijk ben je hiermee geholpen.
Daar staat er idd 1. Maar een versie van 2020. Heel duidelijk achterhaald door de tijd.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:32 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ooit nagevraagd. Toen was het antwoord als volgt:
[..]
Geen idee of dat inmiddels veranderd is, want ik heb geen toegang meer tot Mijn PostNL en dit was in 2023.
en een paar jaar terug waren de postbussen nog mega belangrijk en moest je daarom mensen uit de VOS er heen sturen, want daar werd geld verdiend, verplicht mensen die vroeg begonnen 2 ofzo per unit naar postbussen of ze wilden of neit 9liepen meer postverdeleres dan mensen die daar aan het ingooien waren) en een klote sfeer, maaar toen je steeds later mocht beginnen deden mensen ineen wel graag postbussen want TOTquote:Op maandag 3 februari 2025 12:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Oftewel weer lekker geval van mismanagement, te snel bedacht en niet aan de klant gedacht. En tussen de regels door lees je dat ze in november alsnog gaan aankondigen dat de postbussen in 2026 alsnog sluiten. De geldslurpende adviseurs zullen daar de komende maanden wel uitvoerig de tijd voor gaan nemen..
Kijk voor de zekerheid even of de dag wel is aangepast anders zijn ze niet geweestquote:Op woensdag 5 februari 2025 17:52 schreef V__L_N het volgende:
Ik probeer al 2 dagen te zien wanneer ze die gene bij mij voor de deur legen... Maar nog geen auto kunnen spotten. Lijkt er op dat ze heel vroeg op de dag komen.
Dat ding is al maanden stuk en staat altijd op woensdag...quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Kijk voor de zekerheid even of de dag wel is aangepast anders zijn ze niet geweestmaar ze kunnen ook wisselend ophalen.
Die bestaan niet meer. Als je nu 's avonds nog iets wil wegbrengen moet je het rechtstreeks naar een brievenbus bij een sorteercentrum brengen. Dan kan het tot 21.00.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:31 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Nog niet zolang geleden waren hier meerdere bussen die pas vanaf 20.00 werden geleegd.
heb je geen deurcamera?quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat ding is al maanden stuk en staat altijd op woensdag...
Maar ik gok dat ze gewoon voor 12 uur al komen, dan ben ik aan het lopen dus zie dat niet.
als je een foutloper hebt komt die echter niet meer binnen 24uur aan(als ze al geweest zijn)quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[ afbeelding ]
Vinden jullie dit duidelijk genoeg? Tussen 09:00 en 17:00 uur is natuurlijk best lang maar denk je vooral moet kijken naar de dag (dan moeten ze dit wel goed bijhouden). Regelmatig wordt de lichtingsdag niet goed getoond. Ben vooral benieuwd hoe de meting nu gaat zijn al was de volgende dag bezorgd al lange tijd niet meer gehaald. Ze hebben hier alle brievenbussen behalve bij een treinstation op 09:00 uur gezet zie ik in de locatiewijzer.
Ben je gek? Ik haat die dingen... Doe bij het bezorgen ook altijd mijn hand ervoor. Sta ik lekker te chillen terwijl een bewoner zijn pakjes komt halen, eindig je op het internet... Laat maar.quote:
Gebeurde toch al haast nooit. Tenminste, ik zie regelmatig nog stukken terugkomen na 2 / 3 dagen. Zijn ze weer fout, dus dan moet het nog een keer.quote:Op donderdag 6 februari 2025 08:07 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als je een foutloper hebt komt die echter niet meer binnen 24uur aan(als ze al geweest zijn)
ik denk rood max 17, maar ik ben best lang (niet op een frame dat red ik niet)quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:56 schreef wbwb het volgende:
Wat is jullie record qua rode bakken stapelen? Ik heb er gisteren, vanaf de grond, 15 op elkaar weten te stapelen haha
Als je voor zo'n bus staat is het nog wel duidelijk. Maar als je op de website van PostNL kijkt, bij de locatiewijzer, dan staat erquote:Op woensdag 5 februari 2025 17:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[ afbeelding ]
Vinden jullie dit duidelijk genoeg? Tussen 09:00 en 17:00 uur is natuurlijk best lang maar denk je vooral moet kijken naar de dag (dan moeten ze dit wel goed bijhouden). Regelmatig wordt de lichtingsdag niet goed getoond. Ben vooral benieuwd hoe de meting nu gaat zijn al was de volgende dag bezorgd al lange tijd niet meer gehaald. Ze hebben hier alle brievenbussen behalve bij een treinstation op 09:00 uur gezet zie ik in de locatiewijzer.
ja het is weer met veel franje opgetuigd,uiteindelijk gaan ze hier idd weer de mist mee in.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je voor zo'n bus staat is het nog wel duidelijk. Maar als je op de website van PostNL kijkt, bij de locatiewijzer, dan staat er
Let op: vanaf 3 februari legen we veel brievenbussen vanaf 9.00 uur. Check hier de nieuwe lichtingstijden.
Vervolgens check je die wijzer, en dan staat er bij een bus bijv: "Lichtingstijd 09:00".
Dus dan denk je dat de bus om 9 uur wordt geleegd. Vervolgens rij je naar zo'n bus toe en staat er dat ie tussen 9 en 17 uur geleegd wordt. Tussen 9 en 17 is in mijn optiek geen tijd. Dat is een tijdvak.
Stel, het is 11 uur 's ochtends. Je wil iets op de bus doen, je checkt de locatiewijzer, en de bus blijkt om 9 uur (eigenlijk dus tussen 9 en 17 uur) geleegd te worden. Dan weet je dus niet of ie al geleegd is of niet. De enige manier om daar achter te komen, is om naar de bus toe te rijden.
Hier gaat een brievenbus weggehaald worden en zou daarvoor afgelopen maand er een sticker opgeplakt worden. Die sticker zit er niet op en heeft er ook nog op gezeten. Wat er nu wel op zit? Een sticker dat die voortaan tussen 9:00 en 17:00 opgehaald wordt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:58 schreef V__L_N het volgende:
En niet eens op alle bussen staan de juiste tijden. Een collega stuurde vandaag in de whatsapp bv 1 die staat op de website als legen om 9.00. Op de brievenbus zelf geen sticker te bekennen en gewoon dus nog na 17.00 uur.
Zoals gewoonlijk weer chaos.
Precies de reden dat ik weg ben gegaan, beste beslissing ooit!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 07:25 schreef Bezorgertje het volgende:
Echt elke verandering is een verslechtering. Zo is mijn buurman verhuisd, maar dat is geen optie meer op de sticker. Onze post die eerst keurig in containers voor links en rechts kwam ( we hebben 2 garageboxen) is nu willekeurig. We sjouwen wel extra. 😏
De prisma figuren wisselen met de regelmaat van de klok met als resultaat dat ze echt niets meet van de bezorgers weten. Afspraken zijn vergeten, behalve als het in hun voordeel is. Reageren op de postsite kwam blijkbaar te dichtbij dus dat saboteren we maar. En zo kan ik nog tig voorbeelden opsommen. Blijkbaar blijven al die anonieme sadistische incapabele slopers buiten beeld als et bezuinigingen betreft.Sorry, moet af en toe even "ventileren"
ze liggen echt bijna dagelijks onder vuur(met ieders iets wat je kan bedenken),een drama is dat met die fondsen.(voor de deelnemers)quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
MAX Ombudsman start rechtszaak tegen pensioenfondsen KPN en PostNL
https://www.maxmeldpunt.n(...)ndsen-kpn-en-postnl/
Ik ben er wel blij mee. Het is eigenlijk gewoon het rooster dat ik al jaren heb, alleen 1 piekwijkje erbij. Ik heb me trouwens wel verbaasd over het rooster van anderen. Ik weet niet hoe het bij jullie zat, maar wij kregen gewoon het rooster van het hele depot te zien. De ene komt aan z'n uren, een ander heeft een contract van 10 uur maar staat maar 3 uur ingepland, terwijl weer een ander op een contract van 5 uur bijna 11 uur ingeroosterd staat.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:29 schreef the_X het volgende:
Jullie allemaal blij met jullie (nieuwe) basisrooster? Hier hebben ze volgens mij gewoon een rooster van een paar weken geleden gepakt en die als nieuw basisrooster erin gezet
ja het is idd een janboel met het rooster,heb je dat verhaal op tv van het pensioenfonds(Ptt) gezien? wat een ellende mensen krijgen gewoon 30% minder dan wat het moet zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben er wel blij mee. Het is eigenlijk gewoon het rooster dat ik al jaren heb, alleen 1 piekwijkje erbij. Ik heb me trouwens wel verbaasd over het rooster van anderen. Ik weet niet hoe het bij jullie zat, maar wij kregen gewoon het rooster van het hele depot te zien. De ene komt aan z'n uren, een ander heeft een contract van 10 uur maar staat maar 3 uur ingepland, terwijl weer een ander op een contract van 5 uur bijna 11 uur ingeroosterd staat.
Ik heb nul uur in het nieuwe basisrooster. Ik heb het maar afgekeurd.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:29 schreef the_X het volgende:
Jullie allemaal blij met jullie (nieuwe) basisrooster? Hier hebben ze volgens mij gewoon een rooster van een paar weken geleden gepakt en die als nieuw basisrooster erin gezet
voor ik bij de post weg ging gingen er al steeds meer rouwkaarten gewoon door de machine tegen, hoorde ik voorbereiders steeds vaker over klagen. Dus kun je ze 100x apart aanleveren als iemand (geen idee wie) besluit dat dat gewoon door de SMK of SMX ofzo moet, dan krijg je dit wel jaquote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:24 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hier weer een geval van rouwkaarten niet op tijd bezorgd ondanks de speciale verzendmethode en daardoor uitvaart gemist.. gaat helaas erg veel mis. Als ze rouwkaarten en medische post niet eens binnen 1 dag kunnen bezorgen..
je wil niet weten hoe vaak er bv in "lege" tassen die terug komen van een depot gewoon nog post zit..... vaak is er een tekort aan tassen dus vind je het vrij snel, vroeger werd een dan een foto gemaakt en uitgezocht wie (als je er achter kon komen, maar meeste bezorgers hadden toen vaste wijken) die loop gehad had die dag..... nu halen ze hun schouders op en zeggen, gooi het er vandaag maar doorquote:Op dinsdag 18 februari 2025 01:07 schreef wbwb het volgende:
Vandaag wou ik wat versturen, dus pakte ik een lege postzak, zat daar gewoon nog een kaartje met een onafgestempelde postzegel in…
Die heb ik dus alsnog in de brievenbus gedaan en nu krijgt iemand denk ik maanden later alsnog zijn kaartje…
Van die tassen snap ik dat dan ook echt niet. Daarin zit post toch gewoon gebundeld? En als je een straat nog niet gehad hebt, dan heb je dat toch wel door als bezorger? Of anders voel of zie je dat toch wel als je de tas inlevert op het depot?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:37 schreef liedetector het volgende:
[..]
je wil niet weten hoe vaak er bv in "lege" tassen die terug komen van een depot gewoon nog post zit..... vaak is er een tekort aan tassen dus vind je het vrij snel, vroeger werd een dan een foto gemaakt en uitgezocht wie (als je er achter kon komen, maar meeste bezorgers hadden toen vaste wijken) die loop gehad had die dag..... nu halen ze hun schouders op en zeggen, gooi het er vandaag maar door
Rode bakje naar depot toe gaat onder alle lege tassen dus zie je neit meteen, maar dan niet de post eruit halen op het depot, wat gaat daar in medisch en rouw tegenwoordig..... nou ja van die dingen dusquote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:15 schreef wbwb het volgende:
[..]
Van die tassen snap ik dat dan ook echt niet. Daarin zit post toch gewoon gebundeld? En als je een straat nog niet gehad hebt, dan heb je dat toch wel door als bezorger? Of anders voel of zie je dat toch wel als je de tas inlevert op het depot?
Maar ja, kwaliteit is tegenwoordig niet meer boeiend of zo…![]()
Ik neem aan dat tassen niet terug komen met complete bundels er nog in? Ik heb wel vaak tassen terug zien komen met nog wat losse post er in, meestal "vergeten" afschrijvers of adressen die de bezorger niet kon vinden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:15 schreef wbwb het volgende:
[..]
Van die tassen snap ik dat dan ook echt niet. Daarin zit post toch gewoon gebundeld? En als je een straat nog niet gehad hebt, dan heb je dat toch wel door als bezorger? Of anders voel of zie je dat toch wel als je de tas inlevert op het depot?
wel jaquote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat tassen niet terug komen met complete bundels er nog in? Ik heb wel vaak tassen terug zien komen met nog wat losse post er in, meestal "vergeten" afschrijvers of adressen die de bezorger niet kon vinden.
wat errugggg[quote]quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:39 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Waar de collega's van marketing zich mee bezighouden.. over de nieuwe lichtingstijden Bekijk deze YouTube-video
lijkt wel een kleuterschool,zo wordt je als bezorger ook niet echt serieus meer genomen.quote:
Je krijgt slecht betaald dus waarom zou je, je daar druk over maken?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:15 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb nog een klein beetje beroepseer over uit de PTT-tijd. Maar dat wordt wel ieder jaar een klein beetje minder.quote:Op donderdag 20 februari 2025 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je krijgt slecht betaald dus waarom zou je, je daar druk over maken?
Ik snap je maar die loyaliteit gaat maar 1 kant uit. Hoe sneller je dat doorhebt hoe stressvrijer je kunt leven.quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb nog een klein beetje beroepseer over uit de PTT-tijd. Maar dat wordt wel ieder jaar een klein beetje minder.
Ik heb het dan ook niet over loyaliteit naar het bedrijf, maar over loyaliteit naar de klant.quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap je maar die loyaliteit gaat maar 1 kant uit. Hoe sneller je dat doorhebt hoe stressvrijer je kunt leven.
Daar geldt hetzelfde voor.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over loyaliteit naar het bedrijf, maar over loyaliteit naar de klant.
Ik wel hoor. Niet uit de ptt tijd dan, maar wel uit de tnt tijd. Het voelt ook gewoon goed om kwaliteit te leveren. Hoe slecht dat het gezet is, hoe veel fouten ook. Ik ben altijd tevreden als ik aan het einde 100% lege tassen zie en ik hou eigenlijk nooit wat over aan het einde. Geen vergeten post in mijn binnentassen (die ik meestal ook niet gebruik).quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb nog een klein beetje beroepseer over uit de PTT-tijd. Maar dat wordt wel ieder jaar een klein beetje minder.
Tja precies wat ik al riep hier, ze pakken elk moment aan en als je maar vaak genoeg roept.. overigens wel bijzonder om dit nu al te doen als er maandag jaarcijfers bekend worden gemaakt. Dan impliceer je eigenlijk al iets en dat mag niet. Maandag zal er wel weer een horrorbericht komen dat zowel de post als pakketten zijn afgenomen en de loonkosten nog harder stijgen..quote:Op vrijdag 21 februari 2025 07:34 schreef the_X het volgende:
PostNL vraagt staat om tientallen miljoenen euro's steun voor bezorgen post, ministerie weigert
https://www.ad.nl/economi(...)ie-weigert~ab55716a/
Altijd leuk zo'n nietszeggend argument, zolang er geen gelijke regels zijn in Europa heeft PostNL niks te eisen. PostNL maakt nog altijd gewoon winst. Er zijn zat bedrijven die veel minder winst maken en ook 0 steun krijgen.quote:Het postbedrijf wijst erop dat de bezorgtermijn in andere landen al wel versoepeld is. Ook zouden postbedrijven in andere Europese landen overheidssteun krijgen om de postbezorging in stand te kunnen houden.
Ja. Ze hebben toch echt zelf de overeenkomst geaccepteerd. Ook leuk altijd die reacties op nu.nl: PostNL opdoeken (maar dan heb je dus helemaal geen post meer), post afhalen bij een PostNL punt (logistiek niet echt haalbaar en ook iets met privacy en als klant moet je zelf dus moeite doen), wekelijks bezorgen (niet ideaal).quote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:50 schreef V__L_N het volgende:
Ze gebruiken dit ook gewoon weer als een drukmiddel. Geef ons meer ruimte om minder kwaliteit te leveren of geef ons geld (en we leveren minder kwaliteit)
Niet al het personeel hoor. Veel managers en zo hoeven ze van mij dan echt geen baan meer aan te biedenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:10 schreef Bladblazer het volgende:
Echt hoor, wat een *** bedrijf. Eerst het bedrijf en de kwaliteit ten gronde richten, al het personeel uitpersen en dan gaan klagen dat de omzet tegenvalt en er geen geld is om het personeel te betalen...![]()
![]()
Gewoon failliet laten gaan die boel. Dan de postdienst weer in staatshanden nemen, alle het personeel een baan aanbieden en alle infrastructruur voor een prikkie overnemen van het failliete bedrijf
Ja, ze moeten inderdaad eens gaan handhaven op het minimumbrievenbusformaat. Dat zal wel wat tijd, en dus kosten, schelen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:09 schreef V__L_N het volgende:
Probleem is dat de postnl zich steeds richt op het feit dat een hogere dropratio de oplossing zou moeten zijn. Maar dat is helemaal niet de oplossing percee. Het uitvlakken van de extreem hoog kostende zaken wel. Dus dat zijn de adressen waar je relatief veel reistijd naar hebt, de bussen die nooit functioneren. De bedrijven die pakketjes sturen die in geen enkele bus passen.
Overigens denk ik ook dat het feit dat de postnl jarenlang de kosten bij de kleine ondernemers heeft gelegd ze nu opbreekt. Veel van die ondernemers vallen nu weg, de grote jongens blijven. En juist bv de bol.com met zijn volgende dag levering kost mega geld waar we een schijntje voor vangen.
onder het bericht van het AD staan ook vele,2 ervan springen er echt uit: geldverslindende managers,ze willen geld van de overheid,je kan eht altijd proberen,Het management slokt echt een heleboel van de voorwinst op,de bezorgers worden steeds meer afgeknepen,meer doen voor hetzelfde of minder.Dat strookt allemaal niet met de geldvraag.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:23 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ook leuk altijd die reacties op nu.nl:
@Ook zijn ze zo slecht bezig dat ze alle kleinere klanten wegjagen: ja dat is waar,je kan beter 10 dingen van een euro verkopen ,dan een van 10 euro.Van die tien houd je altijd meer over(klanten.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:16 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, ze moeten inderdaad eens gaan handhaven op het minimumbrievenbusformaat. Dat zal wel wat tijd, en dus kosten, schelen.
Ook zijn ze zo slecht bezig dat ze alle kleinere klanten wegjagen, terwijl juist daarop een hogere marge zitten. Ze zijn relatief duur en de service is ver ondermaats. Aan de telefoon zit je eigenlijk wel een uur in de wachtrij en per e-mail duurt het vaak weken voordat je een reactie hebt, en dan weten ze vaak nog niet waar je het over hebt. Ook wordt er veel niet op tijd bezorgd. Ja, ik snap wel dat klanten overstappen naar andere vervoerders. Ook toen een paar jaar geleden bijvoorbeeld al gemaakte haalafspraken gewoon niet nakomen, etc.
Goede samenvatting.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vind het een lastige discussie. Natuurlijk heeft PostNL een deel van de problematiek aan zichzelf te danken. Mislukte reorganisaties, je personeel behandelen als wegwerpartikel, etc. Maar zelfs al zouden al die zaken wel goed geregeld zijn, dan zou je nog steeds volumedaling hebben.
PostNL is door de overheid aangewezen, voor onbepaalde tijd, als verlener van de UPD. Dus wij moeten van de overheid een publieke taak vervullen. PostNL krijgt daar echter geen cent vergoeding voor vanuit de overheid, maar de UPD stelt wel dat het bezorgen van de UPD-post rendabel zou moeten zijn voor het bedrijf. Hierbij moet gekeken worden naar de kosten en opbrengsten van de UPD, en is het niet de bedoeling dat er een soort kruissubsidie plaatsvindt vanuit niet-UPD activiteiten. In de regels omtrent de UPD staat trouwens ook dat PostNL de minister mag verzoeken om van de UPD ontheven te worden, als het niet meer rendabel is.
Dus zo gek vind ik het eerlijk gezegd niet dat PostNL de minister om een tijdelijke tegemoetkoming vraagt. De bezorging van UPD-post dreigt verlieslatend te worden. Dat bijv. zakelijke post en pakjes wel nog winstgevend zijn, dat doet er niet toe, want dat mag je volgens de voorwaarden van de UPD niet tegen elkaar wegstrepen. Volgens de UPD-voorwaarden mag PostNL er vanuit gaan dat de UPD-post rendabel is, dat er zelfs een (wettelijk vastgestelde) winst op wordt gemaakt. Als dat niet gebeurt, dan is de vraag of PostNL nog wel aan de UPD gehouden kan worden.
Want wat zijn de opties nog voor PostNL? Verdere reorganisaties maken de kwaliteit alleen maar slechter, verdere tariefsverhogingen zullen het tempo van de volumedaling alleen maar verder versnellen. Minder bezorgdagen wil de politiek niet toestaan. Dus dan ligt een subsidie vanuit de overheid toch wel voor de hand.
Stel ze krijgen verschil tussen verlies en kostendekkend (zonder winst), dan kan PostNL ook steeds ervoor zorgen dat ze verlies blijven maken zodat ze wat compensatie krijgen. Dan moet je heel erg vastleggen wat de verplichting van PostNL is om te zorgen dat ze kostendekkend zijn. Dat is heel lastig in de praktijk. En afstoten postzegelclub, haaldiensten etc. levert soms ook weer geld op. Want als PostNL (weer) winst maakt is er ook geen compensatie nodig. Vorig jaar 48 miljoen euro winst. Ik ken bedrijven die minder hebben hoor. En bijvoorbeeld een ziekenhuis hoeft geen winst te maken, maar welml kostendekkend en een buffer voor tegenvallende jaren.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vind het een lastige discussie. Natuurlijk heeft PostNL een deel van de problematiek aan zichzelf te danken. Mislukte reorganisaties, je personeel behandelen als wegwerpartikel, etc. Maar zelfs al zouden al die zaken wel goed geregeld zijn, dan zou je nog steeds volumedaling hebben.
PostNL is door de overheid aangewezen, voor onbepaalde tijd, als verlener van de UPD. Dus wij moeten van de overheid een publieke taak vervullen. PostNL krijgt daar echter geen cent vergoeding voor vanuit de overheid, maar de UPD stelt wel dat het bezorgen van de UPD-post rendabel zou moeten zijn voor het bedrijf. Hierbij moet gekeken worden naar de kosten en opbrengsten van de UPD, en is het niet de bedoeling dat er een soort kruissubsidie plaatsvindt vanuit niet-UPD activiteiten. In de regels omtrent de UPD staat trouwens ook dat PostNL de minister mag verzoeken om van de UPD ontheven te worden, als het niet meer rendabel is.
Dus zo gek vind ik het eerlijk gezegd niet dat PostNL de minister om een tijdelijke tegemoetkoming vraagt. De bezorging van UPD-post dreigt verlieslatend te worden. Dat bijv. zakelijke post en pakjes wel nog winstgevend zijn, dat doet er niet toe, want dat mag je volgens de voorwaarden van de UPD niet tegen elkaar wegstrepen. Volgens de UPD-voorwaarden mag PostNL er vanuit gaan dat de UPD-post rendabel is, dat er zelfs een (wettelijk vastgestelde) winst op wordt gemaakt. Als dat niet gebeurt, dan is de vraag of PostNL nog wel aan de UPD gehouden kan worden.
Want wat zijn de opties nog voor PostNL? Verdere reorganisaties maken de kwaliteit alleen maar slechter, verdere tariefsverhogingen zullen het tempo van de volumedaling alleen maar verder versnellen. Minder bezorgdagen wil de politiek niet toestaan. Dus dan ligt een subsidie vanuit de overheid toch wel voor de hand.
Volgens mij zijn de verplichtingen die PostNL vanuit de UPD heeft al redelijk goed vastgelegd. Vervolgens zou het ook mogelijk moeten zijn om een aantal knappe rekenaars te laten kijken naar hoe veel postzegelpost PostNL nu eigenlijk bezorgt, wat dit ons oplevert, en welke kosten daaraan verbonden zijn. En het verschil tussen die twee, dat wordt dan de subsidie. PostNL een blanco cheque geven om alle mogelijke toekomstige verliezen bij voorbaat te compenseren, dat lijkt me inderdaad niet slim.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:14 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Stel ze krijgen verschil tussen verlies en kostendekkend (zonder winst), dan kan PostNL ook steeds ervoor zorgen dat ze verlies blijven maken zodat ze wat compensatie krijgen. Dan moet je heel erg vastleggen wat de verplichting van PostNL is om te zorgen dat ze kostendekkend zijn. Dat is heel lastig in de praktijk. En afstoten postzegelclub, haaldiensten etc. levert soms ook weer geld op. Want als PostNL (weer) winst maakt is er ook geen compensatie nodig. Vorig jaar 48 miljoen euro winst. Ik ken bedrijven die minder hebben hoor. En bijvoorbeeld een ziekenhuis hoeft geen winst te maken, maar welml kostendekkend en een buffer voor tegenvallende jaren.
Dit is een gebed zonder eind als er geen nieuwe 'producten' komen en dat is met postbezorging natuurlijk lastig. Alleen meer betalen voor sneller (maar dat halen ze nu al niet) of langzamer voor minder (maar de vergoeding nu al is al niet kostendekkend).
Onmogelijk zeker niet. Maar er zijn ongetwijfeld verschillende legale manieren vwb de kostenallocatie. De simpelste manier is gewoon kijken hoeveel UPD-post we ieder jaar bezorgen en hoeveel reguliere post. Stel dat van alle post 15% UPD-post is, dan zou je 15% van de kosten aan de UPD-post kunnen toerekenen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:04 schreef wbwb het volgende:
Maar het is toch ook eigenlijk onmogelijk om de kosten voor UPD-post en niet-UPD-post uit elkaar te houden? Daar zal dan denk ik ook wel wat creatief geboekhoud worden.
Het zou ze sieren dat te doen ja, maar ze zijn het niet verplicht. En anders roepen ze weer dat ze zonder juiste beloning geen aantrekkelijk bedrijf zijn voor 'topmanagement'.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:42 schreef zerebus het volgende:
Volgens mij heeft hier een tijd terug ook iets gestaan over de miljoenen die ze kwijt zijn aan de managers. Ik lees alleen niks over een voorstel van PostNL om dat te verlagen tot de balkenendenorm. Het lijkt me dat dit toch wel een voorwaarde van eventuele subsidie moet zijn. Nu is het meer bedelen om geld voor mensen die toch al makkelijk wat kunnen missen, om misselijk van te worden
De mensen die alleen voor jouw bedrijf willen werken als je ze exorbitant beloont zijn juist de mensen die je NIET moet hebben! Op die manier haal je alleen de geldwolven binnen!quote:Op zaterdag 22 februari 2025 19:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het zou ze sieren dat te doen ja, maar ze zijn het niet verplicht. En anders roepen ze weer dat ze zonder juiste beloning geen aantrekkelijk bedrijf zijn voor 'topmanagement'.
Klopt, ze hoeven niks, maar de minister hoeft ook geen geld toe te zeggen. Het lijkt me alleen niet dat belastinggeld bedoeld is om topinkomens te sponsoren, dus dit zou ik een hele normale tegeneis vinden. Overigens heb ik maar zo het vermoeden dat als dit inderdaad een voorwaarde voor de steun zou zijn/worden dat die steun voor het bedrijf dan niet meer zo nodig hoeft.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 19:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het zou ze sieren dat te doen ja, maar ze zijn het niet verplicht. En anders roepen ze weer dat ze zonder juiste beloning geen aantrekkelijk bedrijf zijn voor 'topmanagement'.
Types als Maurice Unck switchen gewoon om de zoveel jaar van (publiek) bedrijf, doen een paar jaar alsof het ze wat interesseert waar ze werken, voegen vaak weinig toe en gaan weer naar een ander bedrijf om hetzelfde kunstje te doen, uiteraard tegen een leuke vergoeding. Je zag eind vorig jaar al dat hij als directeur Mail helemaal geen idee heeft wat op de werkvloer en de praktijk leeftquote:Op zondag 23 februari 2025 10:11 schreef zerebus het volgende:
[..]
Klopt, ze hoeven niks, maar de minister hoeft ook geen geld toe te zeggen. Het lijkt me alleen niet dat belastinggeld bedoeld is om topinkomens te sponsoren, dus dit zou ik een hele normale tegeneis vinden. Overigens heb ik maar zo het vermoeden dat als dit inderdaad een voorwaarde voor de steun zou zijn/worden dat die steun voor het bedrijf dan niet meer zo nodig hoeft.
ik denk dat ik wel weet waarom herna weg isquote:Op zondag 23 februari 2025 10:11 schreef zerebus het volgende:
[..]
Klopt, ze hoeven niks, maar de minister hoeft ook geen geld toe te zeggen. Het lijkt me alleen niet dat belastinggeld bedoeld is om topinkomens te sponsoren, dus dit zou ik een hele normale tegeneis vinden. Overigens heb ik maar zo het vermoeden dat als dit inderdaad een voorwaarde voor de steun zou zijn/worden dat die steun voor het bedrijf dan niet meer zo nodig hoeft.
Die heeft zoveel verdiend in de afgelopen jaren dat ze al binnen is hoor. Ze wist dat ze het niet meer goed kon doen in haar huidige functioneren, ze was het vertrouwen ook allang kwijt in het bedrijf en aandeelhouders. Haar opvolger werkt al bij PostNL en zal ook wel heben afgesproken dat zijn beloning zo blijft of met een leuk aandelpakket mochten de toplonen wettelijk inderdaad omlaag moeten. Daar zijn ze vaak heel goed in om dat als eerste af te spreken bij een benoemingquote:Op zondag 23 februari 2025 11:33 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik denk dat ik wel weet waarom herna weg is
Sympathiek van de vakbond, maar "structureel verlies"? Over 2024 ondanks 8% minder post (maar wel 7% meer pakjes) toch nog 53 miljoen winst gemaakt. Dat is toch bepaald geen verlies te noemen, laat staan een structureel verlies.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:29 schreef ophaling10 het volgende:
https://bvpp.nl/nl/nieuws(...)-duurzame-postsector
Ik heb inderdaad vaker DHL daarover gehoord, maar tot nu toe weinig van gezien. Dit is echter wel anders. Intrapost is een postbedrijf dat tientallen duizenden poststukken per dag verwerkt. Zij zijn nu dus van plan om al hun post boven de 50 gram met DHL te gaan versturen, te beginnen met een pilot waaraan slechts een aantal CityHubs meedoen. Met hun onderhandelde tarieven is dit ook daadwerkelijk goedkoper voor Intrapost. Bijkomstige voordelen zijn natuurlijk de blijvende 24-uursdienstverlening en track & trace.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat DHL nu graag de brievenpost van 50 gram en meer wil overnemen klinkt leuk, maar dat roepen ze al jaren, en als ik naar hun tarieven kijk vind ik ze voor brieven vrij duur, dus of we daar iets van te vrezen hebben? Maar het houdt PostNL hopelijk scherp en moge het de managers er maar van overtuigen dat verder uitkleden van de dienstverlening geen goed idee is, want je jaagt alleen maar meer klanten weg naar concurrent, of naar digitale oplossingen.
Jep, sinds een week of 2/3 heb ik die stempels voorbij zien komen, de 1ste postzegel zag er inderdaad een beetje vreemd uit maar de brieven met die stempels daarna zagen er normaal uit, ik begreep dat je (waarschijnlijk) imitatie zegels van Aliexpress/Temu kunt bestellen...quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:59 schreef wbwb het volgende:
Zijn jullie al valse postzegels tegengekomen?
Stempel ‘Vertraagd, Valse Postzegel(s)’ op mijn post
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met het bekende postzak design
ze gaan nu op de centen letten,moeten ze ook alles afstempelen,want die zie je te vaak :niet afgestempeld.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:59 schreef wbwb het volgende:
Het verbaasd me nogal hoe vaak ik ze zie. Blijkbaar zijn er aardig wat mensen die hier gebruik van maken... Is niet best.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:59 schreef wbwb het volgende:
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:39 schreef the_X het volgende:
Bij ons op het depot lagen de cadeautjes voor dag van de bezorger (12-3) al, we zullen in ieder geval droog lopen ermee het zijn namelijk:Serieus? Naja, het is in iedergeval niet totaal nutteloos zoals die kerst/sinterklaassokken die je maar een paar dage per jaar aan kan. Wel apart dat ze ze ze weer 2,5 week tevroeg uitdelen. Zat er nog meer bij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met het bekende postzak design
Ik had vandaag voor het eerst in maanden een keer een lc aan de telefoon. Die belde om te vragen waarom ik 40 minuten had bij geplust op een wijk zaterdag. Want ja er stond al best veel tijd voor 2:40... Het was een doorgeschoven piekwijk van vrijdag. Echt ik klapperde met mijn oren.Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:53 schreef V__L_N het volgende:
Die belde om te vragen waarom ik 40 minuten had bij geplust op een wijk zaterdag.
ja ze zijn echt weer bezig het onderin te pakken,totaal verkeerd natuurlijk,ook dat moeten ze aanpakken.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:53 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het verbaasd me nogal hoe vaak ik ze zie. Blijkbaar zijn er aardig wat mensen die hier gebruik van maken... Is niet best.
[..]
Serieus? Naja, het is in iedergeval niet totaal nutteloos zoals die kerst/sinterklaassokken die je maar een paar dage per jaar aan kan. Wel apart dat ze ze ze weer 2,5 week tevroeg uitdelen. Zat er nog meer bij?
Ik had vandaag voor het eerst in maanden een keer een lc aan de telefoon. Die belde om te vragen waarom ik 40 minuten had bij geplust op een wijk zaterdag. Want ja er stond al best veel tijd voor 2:40... Het was een doorgeschoven piekwijk van vrijdag. Echt ik klapperde met mijn oren.
Het slaat nergens op ook. Dit tijdvak duurt nog 3 dagen en ik sta nog 3,5 uur in de min... Alsof die 40 minuten dan wat uitmakenquote:Op woensdag 26 februari 2025 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
[..]
ja ze zijn echt weer bezig het onderin te pakken,totaal verkeerd natuurlijk,ook dat moeten ze aanpakken.
Leuk die reacties. En ze hebben inderdaad gelijk want PostNL haalt nu al de 24 of 48 uur vaak niet. Deze week ook weer post op dinsdag in de app (maandag dus foto in sorteercentrum) en nog steeds niet bezorgd dus op zijn vroegst morgen pas. Maar goed, de meeste post die je als ontvanger krijgt zijn zakelijk verzonden of tijdschriften dus niemand weet straks meer wanneer het eigenlijk verstuurd is, belangrijker is dat je het ook daadwerkelijk ontvangt.quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)e-bezorgen~a8b3bec2/
Hebben we niet hetzelfde bericht gehad? In het bericht dat ik heb gehad staat dat dit alleen voor rouwpost geldt, overige herstelpost kan in een willekeurige oranje bus. Je kunt natuurlijk ook even kijken of een bus dichtbij al geleegd is voor je een belachelijk eind gaat fietsen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:57 schreef V__L_N het volgende:
Herstelpost moet in een brievenbus die na 17.00 uur wordt geleegd.
Ik vind het een raar bericht. Waarom zou ik geen herstel-rouwpost mogen gooien in een bus die eerder dan 17.00 uur geleegd wordt? Zolang de bus nog niet geleegd is op het moment dat ik de herstelpost er in gooi zou het toch niets uit mogen maken? Of wordt post die uit bussen met lichtingstijd 17.00 uur of later met voorrang behandeld tov post uit "vroege" bussen?quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:32 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Hebben we niet hetzelfde bericht gehad? In het bericht dat ik heb gehad staat dat dit alleen voor rouwpost geldt, overige herstelpost kan in een willekeurige oranje bus. Je kunt natuurlijk ook even kijken of een bus dichtbij al geleegd is voor je een belachelijk eind gaat fietsen.
Opzich logisch, maar bericht zou moeten zijn dat je het in een bus gooit die nog geen lichting gehad heeft die dag. Denk dat zij er vanuit gaan dat dat lastiger communiceren is, want ze gaan er vanuit dat de postbezorger met een mondharmonica op het dorpsplein staat. Sowieso is communicatie en post een ding! Totaal gebrek ook aan vertrouwen in de mensen die eigenlijk het bedrijf zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vind het een raar bericht. Waarom zou ik geen herstel-rouwpost mogen gooien in een bus die eerder dan 17.00 uur geleegd wordt? Zolang de bus nog niet geleegd is op het moment dat ik de herstelpost er in gooi zou het toch niets uit mogen maken? Of wordt post die uit bussen met lichtingstijd 17.00 uur of later met voorrang behandeld tov post uit "vroege" bussen?
precies, moet gewoon bezorgd, maar mijn laatste periode post (bijna jaar nu joehoe) kwam ik al mega vaak rouwpost met herstelsticker tegen, vaak melding gemaakt, nooit iets mee gedaan denk ik...terugkoppeling verwachtte ik sowieso niet meerquote:Op donderdag 27 februari 2025 10:29 schreef V__L_N het volgende:
Oh ik had dat even verkeerd gelezen... Heel raar wat herstel rouwpost mag helemaal niet in de brievenbus. Daarvoor moet je eerst de planning bellen.
Nou ja, ik merkte destijds bij mijn collega's dat zij vrij weinig snapten van het invullen van een herstelsticker m.b.t. de verschillende opties en bijvoorbeeld dat je alleen een vakje aan hoeft te kruisen en niks door hoeft te strepen, maar ook dat ze weinig snapten van de verschillende statussen die je kan geven aan iets dat je scant ("ik gooi dit pakje met herstelsticker in de brievenbus bij een retailer, dus ik kies voor "Afgeleverd bij retail"", nee, dan moet het gewoon "Herstel in proces" zijn), of dat zij bij een poststuk dat retour moest denken dat dat poststuk niet voor hen is, want er staat een andere geadresseerde op, en er doodleuk een herstelsticker opplakken in plaats van dat poststuk gewoon bij de afzender bezorgen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 09:30 schreef liedetector het volgende:
[..]
Opzich logisch, maar bericht zou moeten zijn dat je het in een bus gooit die nog geen lichting gehad heeft die dag. Denk dat zij er vanuit gaan dat dat lastiger communiceren is, want ze gaan er vanuit dat de postbezorger met een mondharmonica op het dorpsplein staat. Sowieso is communicatie en post een ding! Totaal gebrek ook aan vertrouwen in de mensen die eigenlijk het bedrijf zijn.
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:39 schreef the_X het volgende:
[..]
Jep, sinds een week of 2/3 heb ik die stempels voorbij zien komen, de 1ste postzegel zag er inderdaad een beetje vreemd uit maar de brieven met die stempels daarna zagen er normaal uit, ik begreep dat je (waarschijnlijk) imitatie zegels van Aliexpress/Temu kunt bestellen...
Bij ons op het depot lagen de cadeautjes voor dag van de bezorger (12-3) al, we zullen in ieder geval droog lopen ermee het zijn namelijk:Sowieso zijn deze aanmaningen niet verplicht om te betalen als ontvanger, want je kan niet weigeren indien het door de bus komt en als ontvanger heb je niks te maken met de verzendwijze van de afzender. De enige manier voor PostNL is niet bezorgen en terugsturen naar afzender (indien bekend) en daar de rekening presenteren. Maar ze zullen wel worden gebruikt voor marktplaats/Vinted pakjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met het bekende postzak design
Bij Vinted krijg je altijd een verzendlabel van Vinted, dus daarbij kan dat niet.quote:Op donderdag 27 februari 2025 12:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Sowieso zijn deze aanmaningen niet verplicht om te betalen als ontvanger, want je kan niet weigeren indien het door de bus komt en als ontvanger heb je niks te maken met de verzendwijze van de afzender. De enige manier voor PostNL is niet bezorgen en terugsturen naar afzender (indien bekend) en daar de rekening presenteren. Maar ze zullen wel worden gebruikt voor marktplaats/Vinted pakjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |