Jij bent dan blijkbaar een van de weinige sorteerders die zich afvraagt of de bundels nog wel handzaam zijn voor de bezorgers. Hier hebben de voorbereiders er weinig boodschap aan. Veel te dikke bundels, pakjestassen waar meer tijdschriften in zitten dan pakjes (uiteraard zonder elastiek er om), dikke bundels kerstkaarten met maar 1 elastiekje er om, stapels sorteerfouten, je mag tegenwoordig al blij zijn als ze overal de goede labels op doen, want voor hetzelfde geld krijg je alleen je tas machinepost aangeleverd en ligt de rest op een ander depot 20 km verderop.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:28 schreef Cupfighter het volgende:
Het was vrijdag hier erg druk met sorteren, die rode dingen van de pcl kun je niet tussen de post doen want dan worden de bundels te dik, ze bij de pakketten doen is ook lastig bundelen want ze zijn enorm glad
Ik ben zelf ook bezorger geweest en als mijn lichaam mee werkt doe ik dat nog soms dus ik weet wat handig of onhandig is tijdens het bezorgenquote:Op zaterdag 14 december 2024 23:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jij bent dan blijkbaar een van de weinige sorteerders die zich afvraagt of de bundels nog wel handzaam zijn voor de bezorgers. Hier hebben de voorbereiders er weinig boodschap aan. Veel te dikke bundels, pakjestassen waar meer tijdschriften in zitten dan pakjes (uiteraard zonder elastiek er om), dikke bundels kerstkaarten met maar 1 elastiekje er om, stapels sorteerfouten, je mag tegenwoordig al blij zijn als ze overal de goede labels op doen, want voor hetzelfde geld krijg je alleen je tas machinepost aangeleverd en ligt de rest op een ander depot 20 km verderop.
De Britse regering heeft bedongen dat Royal Mail zich ook onder de nieuwe eigenaar moet houden aan de wettelijke regeling voor postbezorging, de Universal Service Obligation. Dit houdt in dat het bedrijf zes dagen per week (maandag tot en met zaterdag) post moet bezorgen en vijf dagen per week pakketjes moet afleveren.quote:Op zondag 15 december 2024 10:17 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Royal Mail krijgt 10 miljoen pond boete door te laat bezorgen afgelopen jaar. Benieuwd wanneer PostNL eens beboet gaat worden (en ook daadwerkelijk geïnd), al zullen ze het dan wel op personeel of de postzegelprijs gaan verhalen.. overigens willen ze in de UK ook nog maar 2-3 keer per week gaan bezorgen en 1000 man personeel eruit daardoor. Maar nog niet politiek goedgekeurd.
Benieuwd wat 2025 voor de postmarkt brengt. Denk alles op 1 hele drukke dag bezorgen en de overige dagen vrijwel niks.quote:Op dinsdag 17 december 2024 07:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
De Britse regering heeft bedongen dat Royal Mail zich ook onder de nieuwe eigenaar moet houden aan de wettelijke regeling voor postbezorging, de Universal Service Obligation. Dit houdt in dat het bedrijf zes dagen per week (maandag tot en met zaterdag) post moet bezorgen en vijf dagen per week pakketjes moet afleveren.
bron fd
ja voor ons zal het alleen maar slechter worden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Benieuwd wat 2025 voor de postmarkt brengt. Denk alles op 1 hele drukke dag bezorgen en de overige dagen vrijwel niks.
Bijna goed. Het plan is 2 drukke dagen en de rest van de week geen ruk te doen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Benieuwd wat 2025 voor de postmarkt brengt. Denk alles op 1 hele drukke dag bezorgen en de overige dagen vrijwel niks.
Hier ook nog niets bekend over de nieuwe roosters. Hoorde wel in de wandelgangen dat het SCO al vanaf november bezig is met nieuwe diensten bouwen. Maar de OR heeft (een klein beetje) roet in het eten gestrooid door geen toestemming te geven voor de geplande looptijdverlaging ivm volumedaling. Voor de volume- en tijdverschuiving van dal naar piek is wel toestemming gegeven, maar is er uitgegaan van een kleinere verschuiving dan PostNL voor ogen stond. Hierdoor moet het SCO dus toch weer aanpassingen gaan doen aan de gemaakte diensten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:58 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Bijna goed. Het plan is 2 drukke dagen en de rest van de week geen ruk te doen.
Maar met nog 3 weken te gaan tot het nieuwe rooster horen we er verdraaid weinig van.
Een vreemd bericht. Wat is de eerste week van januari? Week 1 begint op 30 december, op 1 januari heeft iedereen vrij. Ik krijg de indruk uit dit bericht dat iedereen sowieso voorlopig dezelfde werkdagen en wijken houdt, maar wel met aangepaste tijden. Aanpassingen in het werkpakket zouden pas op 26 februari in gaan, maar welk rooster gaat er nu op 26 februari in? Want 26 februari is een woensdag! Wellicht heeft men per ongeluk op de kalender van 2024 gekeken? Want 26 februari 2024 is een maandag.quote:Eind december staat je rooster voor de eerste week van januari in de Mijn Werk app. Je wordt ingepland op dezelfde dagen als nu. Vanaf januari voeren we de aanpassingen geleidelijk en zorgvuldig door. We zorgen voor voldoende begeleiding om snel te kunnen reageren op jouw vragen en zorgen. Als er veranderingen in roosters, werkdagen of depots nodig zijn, bespreekt je People Coach dit in januari met je. Overeengekomen veranderingen zijn terug te zien in het rooster dat 26 februari ingaat.
imand al iets op zijn /haar depot gezien? het wordt met de jaren steeds droeviger(dus tot nu toe niets),binnen zitten ze dik te feesten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:36 schreef the_X het volgende:
Jullie (al) iets in jullie wijken gekregen voor de kerst/oud en nieuw?
https://www.maxvandaag.nl(...)n-en-pakketbezorger/
Heeft nou niemand door dat 'People Coach' haast niet afstandelijker kan? PostNL is volgens mij nog steeds een Nederlands bedrijf..quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook nog niets bekend over de nieuwe roosters. Hoorde wel in de wandelgangen dat het SCO al vanaf november bezig is met nieuwe diensten bouwen. Maar de OR heeft (een klein beetje) roet in het eten gestrooid door geen toestemming te geven voor de geplande looptijdverlaging ivm volumedaling. Voor de volume- en tijdverschuiving van dal naar piek is wel toestemming gegeven, maar is er uitgegaan van een kleinere verschuiving dan PostNL voor ogen stond. Hierdoor moet het SCO dus toch weer aanpassingen gaan doen aan de gemaakte diensten.
Voor wat betreft de nieuwe diensten, in het (inmiddels verdwenen) portalbericht stond het volgende:
[..]
Een vreemd bericht. Wat is de eerste week van januari? Week 1 begint op 30 december, op 1 januari heeft iedereen vrij. Ik krijg de indruk uit dit bericht dat iedereen sowieso voorlopig dezelfde werkdagen en wijken houdt, maar wel met aangepaste tijden. Aanpassingen in het werkpakket zouden pas op 26 februari in gaan, maar welk rooster gaat er nu op 26 februari in? Want 26 februari is een woensdag! Wellicht heeft men per ongeluk op de kalender van 2024 gekeken? Want 26 februari 2024 is een maandag.
Het is weer lekker knullig geregeld allemaal.
Hoewel PostNL eigenlijk alleen in de Benelux actief is, en sinds de verkoop van TNT de internationale ambities grotendeels heeft laten varen, beelden ze zich nog steeds in dat ze een multinational zijn. Daarom hebben we een people coach, een ceo, een op z'n Brits uit te spreken "deppoo", en vroeger ook een scandevice (sic). Wellicht is dit ter voorbereiding op een fusie met Royal Mail?quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Heeft nou niemand door dat 'People Coach' haast niet afstandelijker kan? PostNL is volgens mij nog steeds een Nederlands bedrijf..
Paar maanden geleden zeiden ze dit:quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook nog niets bekend over de nieuwe roosters. Hoorde wel in de wandelgangen dat het SCO al vanaf november bezig is met nieuwe diensten bouwen. Maar de OR heeft (een klein beetje) roet in het eten gestrooid door geen toestemming te geven voor de geplande looptijdverlaging ivm volumedaling. Voor de volume- en tijdverschuiving van dal naar piek is wel toestemming gegeven, maar is er uitgegaan van een kleinere verschuiving dan PostNL voor ogen stond. Hierdoor moet het SCO dus toch weer aanpassingen gaan doen aan de gemaakte diensten.
Voor wat betreft de nieuwe diensten, in het (inmiddels verdwenen) portalbericht stond het volgende:
[..]
Een vreemd bericht. Wat is de eerste week van januari? Week 1 begint op 30 december, op 1 januari heeft iedereen vrij. Ik krijg de indruk uit dit bericht dat iedereen sowieso voorlopig dezelfde werkdagen en wijken houdt, maar wel met aangepaste tijden. Aanpassingen in het werkpakket zouden pas op 26 februari in gaan, maar welk rooster gaat er nu op 26 februari in? Want 26 februari is een woensdag! Wellicht heeft men per ongeluk op de kalender van 2024 gekeken? Want 26 februari 2024 is een maandag.
Het is weer lekker knullig geregeld allemaal.
Ze schuiven dus allemaal door in de top. Wat een verrassing. Verwacht dus weinig 'vernieuwende' ideeën en de komende jaren gewoon weer de oh zo zielige smeekbedes aan de politiek.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:16 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.emerce.nl/wir(...)ncial-officer-postnl
Op de opmerking van de OR dat het bedrijf niet luistert naar de medewerkers, reageert hij als volgt:quote:Alle veranderen die zijn uitgevoerd in de afgelopen zes jaar zijn niet teruggedraaid en werkten dus goed
(genoeg) ook al was het soms spannend.
Volgens meneer Spoelstra berust dit dus op een misverstand. Mensen uiten hun kritiek en zorgen bij de leiding, die vervolgens alles wegwuift of negeert, ontkent of bagatelliseert. En daarom vinden mensen dat er niet naar ze is geluisterd. Maar volgens Sipke maken wij een denkfout door te veronderstellen dat wanneer het bedrijf naar ons luistert, ze er ook iets mee gaan doen. Je kunt blijkbaar prima mensen aanhoren terwijl het je geen moer interesseert wat ze te zeggen hebben en dat dan TOCH verkopen als "luisteren naar de mensen".quote:Een medewerker geeft aan bij zijn leidinggevende dat hij het niet fijn vindt dat de
daldagen steeds kleiner worden en de piekdagen steeds groter. Maar dit doet het bedrijf toch. Is er dan
niet geluisterd naar de medewerker?
ze willen heel veel,maar het is een grote puinhoop(processen) en je hebt op veel plekken te weinig bezorgers en ook voorbereiders, etc.. er wordt weer heel veel geld gespendeerd aan een CFO ,gewoon weer overbodige zaken.Op mij komen ze over als een kat in het nauw.En hier nog steeds geen versnapering/en gezien ronduit schandalig,ik weet dat er binnen royaal gedaan wordt.En dan ook nog allerlei veranderingen opdringen.Weet wel zeker dat er veel het schip gaan verlaten, er is werk zat momenteel,met veel betere voorwaarden en overige.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Inmiddels is er een nieuw portalbericht geplaatst over de nieuwe diensten. In tegenstelling tot het eerdere bericht, waarin beloofd werd dat de PC met je zou overleggen als er iets in je werkpakket wijzigde, staat er nu dat de PC enkel met je overlegt als je op andere dagen of op een ander depot moet gaan werken.
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat uitpakken. Op ons depot heeft nog NIEMAND iets gehoord, terwijl we nu al vrij royaal in de mensen zitten, die ook nog eens allemaal een vast contract hebben.
Dus OF er gaan alsnog last minute heel wat mensen overgeplaatst worden, OF we gaan vanaf januari een hoop tijd cadeau krijgen.
In het filmpje op deze pagina worden we ook aangespoord om de wet te overtreden om maar zo snel mogelijk op de daldagen te kunnen bezorgen. Ik ben benieuwd of we eventuele boetes voor fietsen op de stoep ook kunnen declareren via Mijn Werk.
hoe kom je erbij dat er binnen royaal gedaan wordt? geloof niet dat postnl mensen al iets gezien hebben, voor youngcapital wel, maar dat is vast een ander potjequote:Op donderdag 19 december 2024 17:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze willen heel veel,maar het is een grote puinhoop(processen) en je hebt op veel plekken te weinig bezorgers en ook voorbereiders, etc.. er wordt weer heel veel geld gespendeerd aan een CFO ,gewoon weer overbodige zaken.Op mij komen ze over als een kat in het nauw.En hier nog steeds geen versnapering/en gezien ronduit schandalig,ik weet dat er binnen royaal gedaan wordt.En dan ook nog allerlei veranderingen opdringen.Weet wel zeker dat er veel het schip gaan verlaten, er is werk zat momenteel,met veel betere voorwaarden en overige.
quote:Beste Klant,
Je hebt in de afgelopen maanden een klacht bij ons ingediend. Door een technische storing in ons systeem hebben we je klacht niet kunnen oppakken. Heel vervelend, dat beseffen we maar al te goed. We bieden graag de beste service, dus we nemen klachten heel serieus. We balen dan ook enorm van deze systeemfout. Sorry hiervoor!
Wat nu?
Door de storing zijn er klachten blijven liggen. Die kunnen we nu niet meer allemaal oppakken, en een groot deel is ook niet meer actueel. Daarom hebben we deze klachten gesloten.
Het probleem is inmiddels verholpen, dus we kunnen klachten gewoon weer oppakken. Is jouw klacht nog steeds van toepassing? Dien ‘m dan vooral nog een keer in. We duiken er dan direct in om het voor je op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Team PostNL
dat opppakken is vast lastig, dat personeel is ook geen middenmanagement (tenminste niet de derdelijns) dus zijn ook vast weggesnaneerd, net als goedkope ITersquote:Op vrijdag 20 december 2024 11:30 schreef wbwb het volgende:
PostNL heeft een "technische storing" in hun klachtensysteem gehad. Nou, volgens mij hebben ze gewoon geen zin erin…
[..]
Schandalig inderdaad. Kan best dat het een storting was maar riekt ook naar manipulatie van de cijfers en je legt de bal wederom bij de klant neer. Die denkt waarschijnlijk 'als ze er al zo mee omgaan..' vervolgens geen nieuwe klacht en hup volgend kwartaal heb je ineens minder klachten. Als een supermarkt bijvoorbeeld structureel de aanbiedingen niet op voorraad heeft haak ik af en kom ik er voorlopig ook niet meer, ook niet voor de week boodschappen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:44 schreef liedetector het volgende:
[..]
dat opppakken is vast lastig, dat personeel is ook geen middenmanagement (tenminste niet de derdelijns) dus zijn ook vast weggesnaneerd, net als goedkope ITers
Ik krijg een beetje het idee dat gewoon iedereen op verschillende wijken wordt gegooid. Hoorde van een collega dat matchen wordt gedaan op de wijken die je het beste kent. Het zal mij benieuwen. Ik ga zeker wel wat horen, maar of ik er gelukkig van wordt geen idee.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Inmiddels is er een nieuw portalbericht geplaatst over de nieuwe diensten. In tegenstelling tot het eerdere bericht, waarin beloofd werd dat de PC met je zou overleggen als er iets in je werkpakket wijzigde, staat er nu dat de PC enkel met je overlegt als je op andere dagen of op een ander depot moet gaan werken.
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat uitpakken. Op ons depot heeft nog NIEMAND iets gehoord, terwijl we nu al vrij royaal in de mensen zitten, die ook nog eens allemaal een vast contract hebben.
Dus OF er gaan alsnog last minute heel wat mensen overgeplaatst worden, OF we gaan vanaf januari een hoop tijd cadeau krijgen.
In het filmpje op deze pagina worden we ook aangespoord om de wet te overtreden om maar zo snel mogelijk op de daldagen te kunnen bezorgen. Ik ben benieuwd of we eventuele boetes voor fietsen op de stoep ook kunnen declareren via Mijn Werk.
Dit is wel echt hoe ze redeneren. Die ervaring heb ik echt wel gehad. Letterlijk aanhoren waar de problemen zitten en die vervolgens zo compleet van tafel gooien en zeggen "maar we gaan het toch doen"... Heel goed, vooral doen. Maar je mist wel de kans om de problemen op te lossen die er echt spelen. Punt is dat het managment denkt de waarheid in pacht te hebben, maar in de praktijk de informatie die ze opneemt selecteert bij wat ze vinden passen in hun beeld.quote:[b]Op
Op de opmerking van de OR dat het bedrijf niet luistert naar de medewerkers, reageert hij als volgt:
[..]
Volgens meneer Spoelstra berust dit dus op een misverstand. Mensen uiten hun kritiek en zorgen bij de leiding, die vervolgens alles wegwuift of negeert, ontkent of bagatelliseert. En daarom vinden mensen dat er niet naar ze is geluisterd. Maar volgens Sipke maken wij een denkfout door te veronderstellen dat wanneer het bedrijf naar ons luistert, ze er ook iets mee gaan doen. Je kunt blijkbaar prima mensen aanhoren terwijl het je geen moer interesseert wat ze te zeggen hebben en dat dan TOCH verkopen als "luisteren naar de mensen".
Tja, als we zo gaan redeneren, dan luistert mijn cavia ook altijd heel goed naar me.
Dat van die contracturen klinkt natuurlijk leuk, maar je contracturen moeten ze sowieso te allen tijde uitbetalen. Daarom heten het immers contracturen. Maar PostNL vindt het heel royaal van zichzelf dat ze zich aan de wet houden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:18 schreef Bezorgertje het volgende:
Vanaf 7 januari nieuwe roosters. Gelukkig hebben we 7 weken "inwerktijd", en gelden dan sowieso je contracturen. Admi gaat hier ook weg, dus gemaakte afspraken zullen wel "vergeten" zijn. Behalve als het in hun voordeel is natuurlijk. Het werkt trouwens echt super die kerstkaartjes in de "pakjesbundel". Betere naam is "alles wat we over hadden bundel" Zo liegt en bedriegt het management ongestoord anoniem over van alles. Zonder gevolgen, die zijn voor ons. En als je een keer een melding doet zet de admi hem niet door vanwege "de toon". Al godsgeklaagd dat hij dat mag lezen..
Enfin, we genieten volop hier.
Dat was inderdaad al bekendgemaakt, maar je hebt al tijden de keuze tussen digitaal, fysiek, beide of niet retour door middel van het aangeven hiervan in de 2D-matrixcode.quote:Op zondag 22 december 2024 00:04 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Voor zakelijke klanten: Betalen voor fysieke retourpost. Vanaf 2025 betaal je ¤ 0,20 per brief die we niet kunnen bezorgen en die retour gaat.
Benieuwd of dit zorgt voor minder reclamemailings. Of juist alles Aan de bewoners van...wordt. die kunnen niet verkeerd worden bezorgd.
In de papier container flikkeren blijkbaar 😂quote:Op zondag 22 december 2024 12:21 schreef YBouncer het volgende:
Ik heb al een keer een "goed doel" mailing gehad waar op de envelop stond gedrukt dat het niet retour gestuurd mocht worden.
Wat je er dan wel mee moet doen stond er niet bij.
Die tekst was me inderdaad ook opgevallen laatst. Ik begreep al niet waarom dat erop stond.quote:Op zondag 22 december 2024 12:21 schreef YBouncer het volgende:
Ik heb al een keer een "goed doel" mailing gehad waar op de envelop stond gedrukt dat het niet retour gestuurd mocht worden.
Wat je er dan wel mee moet doen stond er niet bij.
je moet ook weer terug,dan wordt het inderdaad een groot gratis verhaal.quote:Op zondag 22 december 2024 16:37 schreef Rafierafie het volgende:
Na het inpakken en rijden naar de wijk houd je dan nog 5 minuten over om door de wijk te gaan.
hier dus geen enkele ruk, zelf heb ik zeker 15jr geen enkele activiteit meegemaakt/gezien,en dat keer 17,50 dat is op meerdere mensen een aardige duit,waar is het geld gebleven.quote:Op zondag 22 december 2024 16:37 schreef Rafierafie het volgende:
Hier hebben we vanwege de kerst een paar keer wat pakken koekjes gekregen.
Wat ik ook heel treurig vind is dat het totale bedrag voor ons kerstcadeau in al die jaren nooit is verhoogd.
Hier ook niks op het depot gezien...quote:Hier hebben we vanwege de kerst een paar keer wat pakken koekjes gekregen.
Wat ik ook heel treurig vind is dat het totale bedrag voor ons kerstcadeau in al die jaren nooit is verhoogd.
Die ¤17,50 is om apart eens te gaan eten of zo (die moet je dan ook zelf declareren), de coaches hebben nog extra (¤10,-?) per persoon om door het jaar, met Pasen en Kerst dingen op het depot te zettenquote:Op zondag 22 december 2024 18:40 schreef ophaling10 het volgende:
hier dus geen enkele ruk, zelf heb ik zeker 15jr geen enkele activiteit meegemaakt/gezien,en dat keer 17,50 dat is op meerdere mensen een aardige duit,waar is het geld gebleven.
Triest. Hier was gelukkig 80% toch wel kaartjes en post. Dan heb je toch nog het gevoel dat je ergens voor je nest bent uitgekomen op je vrije dag.quote:Op maandag 23 december 2024 13:47 schreef Cupfighter het volgende:
Vandaag een mailing van de PCL erbij
Ze hebben de tekst in de app wéér aangepast, waarschijnlijk omdat de binnen 3 dagen niet mocht van de ACM. Nu staat er: 'post bezorgen we in principe de volgende werkdag. Soms duurt het iets langer, bijvoorbeeld als het heel druk is of een storing'. Dat is wel heel vaag. In principe is natuurlijk een term van niks. Bovendien zie je de foto's van gescande post exact om 0:00 uur 's nachts dus is de volgende werkdag dan morgen of toch vandaag? Ik heb zowel zaterdag, gisteren als vandaag geen post onderweg naar mij volgens Mijnpost terwijl ik nog op heel veel dingen wacht. Die zullen wel allemaal tegelijk komen op vrijdag of zaterdag of ergens volgende week. Volgens de PostNL website zou alle postzegelpost die je vandaag in de oranje brievenbus doet pas 3 januari (!) worden bezorgd. Dat is niet de volgende werkdag...quote:Op dinsdag 24 december 2024 00:35 schreef wbwb het volgende:
Ik zag in Mijn Post zelfs 2 dingen van de NPL staan, wat ik al erg overdreven vond, maar heb er maar 1 ontvangen. Ook kreeg ik vandaag een kaartje die vrijdag al in de app stond. Daarnaast stonden er vandaag nog een pakje en nog een kaartje in Mijn Post die ik allebei niet ontvangen heb.
Oftewel: het gaat weer lekker binnen met het op tijd sorteren/voorbereiden van alles…
Nu heb ik de rest ontvangen, maar mis ik nog 1 kerstkaartje. Jammer weer…quote:Op dinsdag 24 december 2024 09:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ze hebben de tekst in de app wéér aangepast, waarschijnlijk omdat de binnen 3 dagen niet mocht van de ACM. Nu staat er: 'post bezorgen we in principe de volgende werkdag. Soms duurt het iets langer, bijvoorbeeld als het heel druk is of een storing'. Dat is wel heel vaag. In principe is natuurlijk een term van niks. Bovendien zie je de foto's van gescande post exact om 0:00 uur 's nachts dus is de volgende werkdag dan morgen of toch vandaag? Ik heb zowel zaterdag, gisteren als vandaag geen post onderweg naar mij volgens Mijnpost terwijl ik nog op heel veel dingen wacht. Die zullen wel allemaal tegelijk komen op vrijdag of zaterdag of ergens volgende week. Volgens de PostNL website zou alle postzegelpost die je vandaag in de oranje brievenbus doet pas 3 januari (!) worden bezorgd. Dat is niet de volgende werkdag...
quote:In afwijking van het eerste lid, kan de verlener van de universele postdienst in de algemene voorwaarden bepalen dat gedurende een aaneengesloten periode van ten hoogste 21 dagen in de maand december de poststukken zijnde losse brieven enkel worden vervoerd met de standaard overnight service indien deze brieven tijdig op een dienstverleningspunt zijn aangeboden en voldoende gefrankeerd zijn.
Het PostNL punt van de Bruna bij ons heeft geen aparte postzak/bus, die doen alleen pakjes verzenden/ontvangen. De rest in de stad ook niet. Dus dan moet je naar een officiëel postpunt/tankstation 15 minuten verderop. En ondertussen sluiten ze de oranje brievenbussen steeds eerder af voor vuurwerk. Ben heel benieuwd hoe we over een jaar erbij zitten.quote:Op dinsdag 24 december 2024 13:02 schreef wbwb het volgende:
[..]
Nu heb ik de rest ontvangen, maar mis ik nog 1 kerstkaartje. Jammer weer…
Ik zag inderdaad ook dat er in Mijn Post nu weer een datum bij de poststukken staat.
Tijdens de feestdagen is het al een tijdje zo dat post van de oranje brievenbussen niet de volgende dag bezorgd hoeft te worden, maar er langer over mag doen, en dat de volgende dag bezorgd dan alleen geldt als je het bij een postkantoor inlevert. Zie ook https://wetten.overheid.n(...)2-10-07&g=2022-10-07
[..]
Er is geen postbezorging die dag.quote:Op vrijdag 27 december 2024 09:03 schreef Bezorgertje het volgende:
Is 1 Januari tegenwoordig ook een werkdag? Voor mij iig wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |