abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216767104
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik snap je maar die loyaliteit gaat maar 1 kant uit. Hoe sneller je dat doorhebt hoe stressvrijer je kunt leven.
Ik heb het dan ook niet over loyaliteit naar het bedrijf, maar over loyaliteit naar de klant.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_216768389
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook niet over loyaliteit naar het bedrijf, maar over loyaliteit naar de klant.
Daar geldt hetzelfde voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216773095
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb nog een klein beetje beroepseer over uit de PTT-tijd. Maar dat wordt wel ieder jaar een klein beetje minder.
Ik wel hoor. Niet uit de ptt tijd dan, maar wel uit de tnt tijd. Het voelt ook gewoon goed om kwaliteit te leveren. Hoe slecht dat het gezet is, hoe veel fouten ook. Ik ben altijd tevreden als ik aan het einde 100% lege tassen zie en ik hou eigenlijk nooit wat over aan het einde. Geen vergeten post in mijn binnentassen (die ik meestal ook niet gebruik).

Loyaliteit voor het bedrijf heb ik idd niet, na 100 geintjes weet ik dat ze dat ook niet voor mij hebben. Maar de klanten zijn wel belangrijk. En mijn eigen gevoel... En elke dag ga ik voor een zo hoog mogelijk resultaat, want daar voel ik me goed bij.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216775557
PostNL vraagt staat om tientallen miljoenen euro's steun voor bezorgen post, ministerie weigert

https://www.ad.nl/economi(...)ie-weigert~ab55716a/
pi_216776414
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 07:34 schreef the_X het volgende:
PostNL vraagt staat om tientallen miljoenen euro's steun voor bezorgen post, ministerie weigert

https://www.ad.nl/economi(...)ie-weigert~ab55716a/
Tja precies wat ik al riep hier, ze pakken elk moment aan en als je maar vaak genoeg roept.. overigens wel bijzonder om dit nu al te doen als er maandag jaarcijfers bekend worden gemaakt. Dan impliceer je eigenlijk al iets en dat mag niet. Maandag zal er wel weer een horrorbericht komen dat zowel de post als pakketten zijn afgenomen en de loonkosten nog harder stijgen..

quote:
Het postbedrijf wijst erop dat de bezorgtermijn in andere landen al wel versoepeld is. Ook zouden postbedrijven in andere Europese landen overheidssteun krijgen om de postbezorging in stand te kunnen houden.
Altijd leuk zo'n nietszeggend argument, zolang er geen gelijke regels zijn in Europa heeft PostNL niks te eisen. PostNL maakt nog altijd gewoon winst. Er zijn zat bedrijven die veel minder winst maken en ook 0 steun krijgen.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 10:50:48 #256
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_216777520
Ze gebruiken dit ook gewoon weer als een drukmiddel. Geef ons meer ruimte om minder kwaliteit te leveren of geef ons geld (en we leveren minder kwaliteit)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216777982
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 10:50 schreef V__L_N het volgende:
Ze gebruiken dit ook gewoon weer als een drukmiddel. Geef ons meer ruimte om minder kwaliteit te leveren of geef ons geld (en we leveren minder kwaliteit)
Ja. Ze hebben toch echt zelf de overeenkomst geaccepteerd. Ook leuk altijd die reacties op nu.nl: PostNL opdoeken (maar dan heb je dus helemaal geen post meer), post afhalen bij een PostNL punt (logistiek niet echt haalbaar en ook iets met privacy en als klant moet je zelf dus moeite doen), wekelijks bezorgen (niet ideaal).

Blijft lastig want veel brieven gaan nu allemaal digitaal via een account, e-mail of via DigiD. Tijdschriften worden ook elk jaar minder. Blijven over de kaartjes, medische post, rouwkaarten etc. Maar die ontvangen zeker niet alle Nederlanders iedere dag. Het model is ook niet echt meer houdbaar, zeker met de belabberde en lange bezorgduur van de afgelopen tijd..

Overigens vind ik die gemeentelijke postbedrijven nog wel een ding. Want groot ziekenhuis hier is dus nu daarop overgestapt want goedkoper vanwege verplichte aanbesteding. Maar vaak is de kwaliteit daarvan niet altijd optimaal omdat het meestal besoehers zijn met een uitkering. En ook weer een volumedaling per jaar voor PostNL.
pi_216780899
Echt hoor, wat een *** bedrijf. Eerst het bedrijf en de kwaliteit ten gronde richten, al het personeel uitpersen en dan gaan klagen dat de omzet tegenvalt en er geen geld is om het personeel te betalen... :r :r
Gewoon failliet laten gaan die boel. Dan de postdienst weer in staatshanden nemen, alle het personeel een baan aanbieden en alle infrastructruur voor een prikkie overnemen van het failliete bedrijf :+
pi_216781025
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 14:10 schreef Bladblazer het volgende:
Echt hoor, wat een *** bedrijf. Eerst het bedrijf en de kwaliteit ten gronde richten, al het personeel uitpersen en dan gaan klagen dat de omzet tegenvalt en er geen geld is om het personeel te betalen... :r :r
Gewoon failliet laten gaan die boel. Dan de postdienst weer in staatshanden nemen, alle het personeel een baan aanbieden en alle infrastructruur voor een prikkie overnemen van het failliete bedrijf :+
Niet al het personeel hoor. Veel managers en zo hoeven ze van mij dan echt geen baan meer aan te bieden ;)
  vrijdag 21 februari 2025 @ 15:09:03 #260
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_216781533
Probleem is dat de postnl zich steeds richt op het feit dat een hogere dropratio de oplossing zou moeten zijn. Maar dat is helemaal niet de oplossing percee. Het uitvlakken van de extreem hoog kostende zaken wel. Dus dat zijn de adressen waar je relatief veel reistijd naar hebt, de bussen die nooit functioneren. De bedrijven die pakketjes sturen die in geen enkele bus passen.

Overigens denk ik ook dat het feit dat de postnl jarenlang de kosten bij de kleine ondernemers heeft gelegd ze nu opbreekt. Veel van die ondernemers vallen nu weg, de grote jongens blijven. En juist bv de bol.com met zijn volgende dag levering kost mega geld waar we een schijntje voor vangen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216781944
Ik vind het een lastige discussie. Natuurlijk heeft PostNL een deel van de problematiek aan zichzelf te danken. Mislukte reorganisaties, je personeel behandelen als wegwerpartikel, etc. Maar zelfs al zouden al die zaken wel goed geregeld zijn, dan zou je nog steeds volumedaling hebben.

PostNL is door de overheid aangewezen, voor onbepaalde tijd, als verlener van de UPD. Dus wij moeten van de overheid een publieke taak vervullen. PostNL krijgt daar echter geen cent vergoeding voor vanuit de overheid, maar de UPD stelt wel dat het bezorgen van de UPD-post rendabel zou moeten zijn voor het bedrijf. Hierbij moet gekeken worden naar de kosten en opbrengsten van de UPD, en is het niet de bedoeling dat er een soort kruissubsidie plaatsvindt vanuit niet-UPD activiteiten. In de regels omtrent de UPD staat trouwens ook dat PostNL de minister mag verzoeken om van de UPD ontheven te worden, als het niet meer rendabel is.

Dus zo gek vind ik het eerlijk gezegd niet dat PostNL de minister om een tijdelijke tegemoetkoming vraagt. De bezorging van UPD-post dreigt verlieslatend te worden. Dat bijv. zakelijke post en pakjes wel nog winstgevend zijn, dat doet er niet toe, want dat mag je volgens de voorwaarden van de UPD niet tegen elkaar wegstrepen. Volgens de UPD-voorwaarden mag PostNL er vanuit gaan dat de UPD-post rendabel is, dat er zelfs een (wettelijk vastgestelde) winst op wordt gemaakt. Als dat niet gebeurt, dan is de vraag of PostNL nog wel aan de UPD gehouden kan worden.

Want wat zijn de opties nog voor PostNL? Verdere reorganisaties maken de kwaliteit alleen maar slechter, verdere tariefsverhogingen zullen het tempo van de volumedaling alleen maar verder versnellen. Minder bezorgdagen wil de politiek niet toestaan. Dus dan ligt een subsidie vanuit de overheid toch wel voor de hand.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_216782681
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 15:09 schreef V__L_N het volgende:
Probleem is dat de postnl zich steeds richt op het feit dat een hogere dropratio de oplossing zou moeten zijn. Maar dat is helemaal niet de oplossing percee. Het uitvlakken van de extreem hoog kostende zaken wel. Dus dat zijn de adressen waar je relatief veel reistijd naar hebt, de bussen die nooit functioneren. De bedrijven die pakketjes sturen die in geen enkele bus passen.

Overigens denk ik ook dat het feit dat de postnl jarenlang de kosten bij de kleine ondernemers heeft gelegd ze nu opbreekt. Veel van die ondernemers vallen nu weg, de grote jongens blijven. En juist bv de bol.com met zijn volgende dag levering kost mega geld waar we een schijntje voor vangen.
Ja, ze moeten inderdaad eens gaan handhaven op het minimumbrievenbusformaat. Dat zal wel wat tijd, en dus kosten, schelen.

Ook zijn ze zo slecht bezig dat ze alle kleinere klanten wegjagen, terwijl juist daarop een hogere marge zitten. Ze zijn relatief duur en de service is ver ondermaats. Aan de telefoon zit je eigenlijk wel een uur in de wachtrij en per e-mail duurt het vaak weken voordat je een reactie hebt, en dan weten ze vaak nog niet waar je het over hebt. Ook wordt er veel niet op tijd bezorgd. Ja, ik snap wel dat klanten overstappen naar andere vervoerders. Ook toen een paar jaar geleden bijvoorbeeld al gemaakte haalafspraken gewoon niet nakomen, etc.
pi_216783893
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 11:23 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ook leuk altijd die reacties op nu.nl:
onder het bericht van het AD staan ook vele,2 ervan springen er echt uit: geldverslindende managers,ze willen geld van de overheid,je kan eht altijd proberen,Het management slokt echt een heleboel van de voorwinst op,de bezorgers worden steeds meer afgeknepen,meer doen voor hetzelfde of minder.Dat strookt allemaal niet met de geldvraag.
pi_216783927
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:16 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, ze moeten inderdaad eens gaan handhaven op het minimumbrievenbusformaat. Dat zal wel wat tijd, en dus kosten, schelen.

Ook zijn ze zo slecht bezig dat ze alle kleinere klanten wegjagen, terwijl juist daarop een hogere marge zitten. Ze zijn relatief duur en de service is ver ondermaats. Aan de telefoon zit je eigenlijk wel een uur in de wachtrij en per e-mail duurt het vaak weken voordat je een reactie hebt, en dan weten ze vaak nog niet waar je het over hebt. Ook wordt er veel niet op tijd bezorgd. Ja, ik snap wel dat klanten overstappen naar andere vervoerders. Ook toen een paar jaar geleden bijvoorbeeld al gemaakte haalafspraken gewoon niet nakomen, etc.
@Ook zijn ze zo slecht bezig dat ze alle kleinere klanten wegjagen: ja dat is waar,je kan beter 10 dingen van een euro verkopen ,dan een van 10 euro.Van die tien houd je altijd meer over(klanten.
pi_216793937
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 15:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vind het een lastige discussie. Natuurlijk heeft PostNL een deel van de problematiek aan zichzelf te danken. Mislukte reorganisaties, je personeel behandelen als wegwerpartikel, etc. Maar zelfs al zouden al die zaken wel goed geregeld zijn, dan zou je nog steeds volumedaling hebben.

PostNL is door de overheid aangewezen, voor onbepaalde tijd, als verlener van de UPD. Dus wij moeten van de overheid een publieke taak vervullen. PostNL krijgt daar echter geen cent vergoeding voor vanuit de overheid, maar de UPD stelt wel dat het bezorgen van de UPD-post rendabel zou moeten zijn voor het bedrijf. Hierbij moet gekeken worden naar de kosten en opbrengsten van de UPD, en is het niet de bedoeling dat er een soort kruissubsidie plaatsvindt vanuit niet-UPD activiteiten. In de regels omtrent de UPD staat trouwens ook dat PostNL de minister mag verzoeken om van de UPD ontheven te worden, als het niet meer rendabel is.

Dus zo gek vind ik het eerlijk gezegd niet dat PostNL de minister om een tijdelijke tegemoetkoming vraagt. De bezorging van UPD-post dreigt verlieslatend te worden. Dat bijv. zakelijke post en pakjes wel nog winstgevend zijn, dat doet er niet toe, want dat mag je volgens de voorwaarden van de UPD niet tegen elkaar wegstrepen. Volgens de UPD-voorwaarden mag PostNL er vanuit gaan dat de UPD-post rendabel is, dat er zelfs een (wettelijk vastgestelde) winst op wordt gemaakt. Als dat niet gebeurt, dan is de vraag of PostNL nog wel aan de UPD gehouden kan worden.

Want wat zijn de opties nog voor PostNL? Verdere reorganisaties maken de kwaliteit alleen maar slechter, verdere tariefsverhogingen zullen het tempo van de volumedaling alleen maar verder versnellen. Minder bezorgdagen wil de politiek niet toestaan. Dus dan ligt een subsidie vanuit de overheid toch wel voor de hand.
Goede samenvatting. ^O^

Je gaat of snijden in de voorwaarden van de UPD of je gaat publiek geld gebruiken of een combinatie van beide.

Dat de ministers niet staan te springen om welke maatregel dan ook is ook deels omdat het geen maatregelen zijn waar je eens lekker mee kan scoren bij het electoraat. Of je nu de bezorging uitkleedt of er belastinggeld tegenaan gooit of een combinatie, dat verkoop je maar moeilijk als een overwinning politiek gezien.

Maar tenzij er een groot wonder gebeurt waardoor de volumedaling stopt zal de markt binnen een paar jaar de politiek toch echt tot keuzes gaan dwingen.
pi_216794163
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 15:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vind het een lastige discussie. Natuurlijk heeft PostNL een deel van de problematiek aan zichzelf te danken. Mislukte reorganisaties, je personeel behandelen als wegwerpartikel, etc. Maar zelfs al zouden al die zaken wel goed geregeld zijn, dan zou je nog steeds volumedaling hebben.

PostNL is door de overheid aangewezen, voor onbepaalde tijd, als verlener van de UPD. Dus wij moeten van de overheid een publieke taak vervullen. PostNL krijgt daar echter geen cent vergoeding voor vanuit de overheid, maar de UPD stelt wel dat het bezorgen van de UPD-post rendabel zou moeten zijn voor het bedrijf. Hierbij moet gekeken worden naar de kosten en opbrengsten van de UPD, en is het niet de bedoeling dat er een soort kruissubsidie plaatsvindt vanuit niet-UPD activiteiten. In de regels omtrent de UPD staat trouwens ook dat PostNL de minister mag verzoeken om van de UPD ontheven te worden, als het niet meer rendabel is.

Dus zo gek vind ik het eerlijk gezegd niet dat PostNL de minister om een tijdelijke tegemoetkoming vraagt. De bezorging van UPD-post dreigt verlieslatend te worden. Dat bijv. zakelijke post en pakjes wel nog winstgevend zijn, dat doet er niet toe, want dat mag je volgens de voorwaarden van de UPD niet tegen elkaar wegstrepen. Volgens de UPD-voorwaarden mag PostNL er vanuit gaan dat de UPD-post rendabel is, dat er zelfs een (wettelijk vastgestelde) winst op wordt gemaakt. Als dat niet gebeurt, dan is de vraag of PostNL nog wel aan de UPD gehouden kan worden.

Want wat zijn de opties nog voor PostNL? Verdere reorganisaties maken de kwaliteit alleen maar slechter, verdere tariefsverhogingen zullen het tempo van de volumedaling alleen maar verder versnellen. Minder bezorgdagen wil de politiek niet toestaan. Dus dan ligt een subsidie vanuit de overheid toch wel voor de hand.
Stel ze krijgen verschil tussen verlies en kostendekkend (zonder winst), dan kan PostNL ook steeds ervoor zorgen dat ze verlies blijven maken zodat ze wat compensatie krijgen. Dan moet je heel erg vastleggen wat de verplichting van PostNL is om te zorgen dat ze kostendekkend zijn. Dat is heel lastig in de praktijk. En afstoten postzegelclub, haaldiensten etc. levert soms ook weer geld op. Want als PostNL (weer) winst maakt is er ook geen compensatie nodig. Vorig jaar 48 miljoen euro winst. Ik ken bedrijven die minder hebben hoor. En bijvoorbeeld een ziekenhuis hoeft geen winst te maken, maar welml kostendekkend en een buffer voor tegenvallende jaren.

Dit is een gebed zonder eind als er geen nieuwe 'producten' komen en dat is met postbezorging natuurlijk lastig. Alleen meer betalen voor sneller (maar dat halen ze nu al niet) of langzamer voor minder (maar de vergoeding nu al is al niet kostendekkend).
pi_216795607
Maar het is toch ook eigenlijk onmogelijk om de kosten voor UPD-post en niet-UPD-post uit elkaar te houden? Daar zal dan denk ik ook wel wat creatief geboekhoud worden.
pi_216795828
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:14 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Stel ze krijgen verschil tussen verlies en kostendekkend (zonder winst), dan kan PostNL ook steeds ervoor zorgen dat ze verlies blijven maken zodat ze wat compensatie krijgen. Dan moet je heel erg vastleggen wat de verplichting van PostNL is om te zorgen dat ze kostendekkend zijn. Dat is heel lastig in de praktijk. En afstoten postzegelclub, haaldiensten etc. levert soms ook weer geld op. Want als PostNL (weer) winst maakt is er ook geen compensatie nodig. Vorig jaar 48 miljoen euro winst. Ik ken bedrijven die minder hebben hoor. En bijvoorbeeld een ziekenhuis hoeft geen winst te maken, maar welml kostendekkend en een buffer voor tegenvallende jaren.

Dit is een gebed zonder eind als er geen nieuwe 'producten' komen en dat is met postbezorging natuurlijk lastig. Alleen meer betalen voor sneller (maar dat halen ze nu al niet) of langzamer voor minder (maar de vergoeding nu al is al niet kostendekkend).
Volgens mij zijn de verplichtingen die PostNL vanuit de UPD heeft al redelijk goed vastgelegd. Vervolgens zou het ook mogelijk moeten zijn om een aantal knappe rekenaars te laten kijken naar hoe veel postzegelpost PostNL nu eigenlijk bezorgt, wat dit ons oplevert, en welke kosten daaraan verbonden zijn. En het verschil tussen die twee, dat wordt dan de subsidie. PostNL een blanco cheque geven om alle mogelijke toekomstige verliezen bij voorbaat te compenseren, dat lijkt me inderdaad niet slim.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_216795889
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:04 schreef wbwb het volgende:
Maar het is toch ook eigenlijk onmogelijk om de kosten voor UPD-post en niet-UPD-post uit elkaar te houden? Daar zal dan denk ik ook wel wat creatief geboekhoud worden.
Onmogelijk zeker niet. Maar er zijn ongetwijfeld verschillende legale manieren vwb de kostenallocatie. De simpelste manier is gewoon kijken hoeveel UPD-post we ieder jaar bezorgen en hoeveel reguliere post. Stel dat van alle post 15% UPD-post is, dan zou je 15% van de kosten aan de UPD-post kunnen toerekenen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_216796798
Volgens mij heeft hier een tijd terug ook iets gestaan over de miljoenen die ze kwijt zijn aan de managers. Ik lees alleen niks over een voorstel van PostNL om dat te verlagen tot de balkenendenorm. Het lijkt me dat dit toch wel een voorwaarde van eventuele subsidie moet zijn. Nu is het meer bedelen om geld voor mensen die toch al makkelijk wat kunnen missen, om misselijk van te worden :r
pi_216797177
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:42 schreef zerebus het volgende:
Volgens mij heeft hier een tijd terug ook iets gestaan over de miljoenen die ze kwijt zijn aan de managers. Ik lees alleen niks over een voorstel van PostNL om dat te verlagen tot de balkenendenorm. Het lijkt me dat dit toch wel een voorwaarde van eventuele subsidie moet zijn. Nu is het meer bedelen om geld voor mensen die toch al makkelijk wat kunnen missen, om misselijk van te worden :r
Het zou ze sieren dat te doen ja, maar ze zijn het niet verplicht. En anders roepen ze weer dat ze zonder juiste beloning geen aantrekkelijk bedrijf zijn voor 'topmanagement'.
pi_216798367
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 19:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het zou ze sieren dat te doen ja, maar ze zijn het niet verplicht. En anders roepen ze weer dat ze zonder juiste beloning geen aantrekkelijk bedrijf zijn voor 'topmanagement'.
De mensen die alleen voor jouw bedrijf willen werken als je ze exorbitant beloont zijn juist de mensen die je NIET moet hebben! Op die manier haal je alleen de geldwolven binnen!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_216798836
Nou ja, wat mij betreft word de UPD gewoon stevig uitgekleed. Dat lijkt me uiteindelijk de enige manier die recht doet aan de werkelijkheid van steeds minder post.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 23:00:59 #274
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_216800334
Ik zou juist zeggen laten we de drempel voor upd verlagen, subsidie zou kunnen. Mits duidelijk is wat de kosten zijn. Maar dan moet de gewone mens er wat aan hebben. Dus een vaste prijs voor de postzegel vastgelegd door de acm, goeie diensverlening rondom rouwpost enz. Nu wordt juist dat stuk giga uitgekleed door de postnl onder het mom, dat levert niks op. Maar als het gesubsidieerd wordt heeft het bedrijf er een voordeel aan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216803973
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 19:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het zou ze sieren dat te doen ja, maar ze zijn het niet verplicht. En anders roepen ze weer dat ze zonder juiste beloning geen aantrekkelijk bedrijf zijn voor 'topmanagement'.
Klopt, ze hoeven niks, maar de minister hoeft ook geen geld toe te zeggen. Het lijkt me alleen niet dat belastinggeld bedoeld is om topinkomens te sponsoren, dus dit zou ik een hele normale tegeneis vinden. Overigens heb ik maar zo het vermoeden dat als dit inderdaad een voorwaarde voor de steun zou zijn/worden dat die steun voor het bedrijf dan niet meer zo nodig hoeft.
pi_216804101
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:11 schreef zerebus het volgende:

[..]
Klopt, ze hoeven niks, maar de minister hoeft ook geen geld toe te zeggen. Het lijkt me alleen niet dat belastinggeld bedoeld is om topinkomens te sponsoren, dus dit zou ik een hele normale tegeneis vinden. Overigens heb ik maar zo het vermoeden dat als dit inderdaad een voorwaarde voor de steun zou zijn/worden dat die steun voor het bedrijf dan niet meer zo nodig hoeft.
Types als Maurice Unck switchen gewoon om de zoveel jaar van (publiek) bedrijf, doen een paar jaar alsof het ze wat interesseert waar ze werken, voegen vaak weinig toe en gaan weer naar een ander bedrijf om hetzelfde kunstje te doen, uiteraard tegen een leuke vergoeding. Je zag eind vorig jaar al dat hij als directeur Mail helemaal geen idee heeft wat op de werkvloer en de praktijk leeft :').
pi_216804962
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:11 schreef zerebus het volgende:

[..]
Klopt, ze hoeven niks, maar de minister hoeft ook geen geld toe te zeggen. Het lijkt me alleen niet dat belastinggeld bedoeld is om topinkomens te sponsoren, dus dit zou ik een hele normale tegeneis vinden. Overigens heb ik maar zo het vermoeden dat als dit inderdaad een voorwaarde voor de steun zou zijn/worden dat die steun voor het bedrijf dan niet meer zo nodig hoeft.
ik denk dat ik wel weet waarom herna weg is
pi_216805267
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:33 schreef liedetector het volgende:

[..]
ik denk dat ik wel weet waarom herna weg is
Die heeft zoveel verdiend in de afgelopen jaren dat ze al binnen is hoor. Ze wist dat ze het niet meer goed kon doen in haar huidige functioneren, ze was het vertrouwen ook allang kwijt in het bedrijf en aandeelhouders. Haar opvolger werkt al bij PostNL en zal ook wel heben afgesproken dat zijn beloning zo blijft of met een leuk aandelpakket mochten de toplonen wettelijk inderdaad omlaag moeten. Daar zijn ze vaak heel goed in om dat als eerste af te spreken bij een benoeming ;)
pi_216820135
https://www.dhlecommerce.(...)tomaten-en-intrapost

Intrapost gaat voortaan poststukken boven de 50 gram met DHL in plaats van PostNL (en die regionale postbedrijven) versturen
pi_216820824
quote:
Sympathiek van de vakbond, maar "structureel verlies"? Over 2024 ondanks 8% minder post (maar wel 7% meer pakjes) toch nog 53 miljoen winst gemaakt. Dat is toch bepaald geen verlies te noemen, laat staan een structureel verlies.

Dat DHL nu graag de brievenpost van 50 gram en meer wil overnemen klinkt leuk, maar dat roepen ze al jaren, en als ik naar hun tarieven kijk vind ik ze voor brieven vrij duur, dus of we daar iets van te vrezen hebben? Maar het houdt PostNL hopelijk scherp en moge het de managers er maar van overtuigen dat verder uitkleden van de dienstverlening geen goed idee is, want je jaagt alleen maar meer klanten weg naar concurrent, of naar digitale oplossingen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 24 februari 2025 @ 22:51:09 #282
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_216824391
Altijd dat we zijn de grootste. Ze hebben helemaal niet zoveel leden, dus alsof ze nu ineens wel weten wat het personeel wil.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216824852
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 18:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Dat DHL nu graag de brievenpost van 50 gram en meer wil overnemen klinkt leuk, maar dat roepen ze al jaren, en als ik naar hun tarieven kijk vind ik ze voor brieven vrij duur, dus of we daar iets van te vrezen hebben? Maar het houdt PostNL hopelijk scherp en moge het de managers er maar van overtuigen dat verder uitkleden van de dienstverlening geen goed idee is, want je jaagt alleen maar meer klanten weg naar concurrent, of naar digitale oplossingen.
Ik heb inderdaad vaker DHL daarover gehoord, maar tot nu toe weinig van gezien. Dit is echter wel anders. Intrapost is een postbedrijf dat tientallen duizenden poststukken per dag verwerkt. Zij zijn nu dus van plan om al hun post boven de 50 gram met DHL te gaan versturen, te beginnen met een pilot waaraan slechts een aantal CityHubs meedoen. Met hun onderhandelde tarieven is dit ook daadwerkelijk goedkoper voor Intrapost. Bijkomstige voordelen zijn natuurlijk de blijvende 24-uursdienstverlening en track & trace.
pi_216829697
Zijn jullie al valse postzegels tegengekomen?

Stempel ‘Vertraagd, Valse Postzegel(s)’ op mijn post
pi_216830998
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:59 schreef wbwb het volgende:
Zijn jullie al valse postzegels tegengekomen?

Stempel ‘Vertraagd, Valse Postzegel(s)’ op mijn post
Jep, sinds een week of 2/3 heb ik die stempels voorbij zien komen, de 1ste postzegel zag er inderdaad een beetje vreemd uit maar de brieven met die stempels daarna zagen er normaal uit, ik begreep dat je (waarschijnlijk) imitatie zegels van Aliexpress/Temu kunt bestellen...

Bij ons op het depot lagen de cadeautjes voor dag van de bezorger (12-3) al, we zullen in ieder geval droog lopen ermee het zijn namelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met het bekende postzak design
pi_216832149
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:59 schreef wbwb het volgende:
Zijn jullie al valse postzegels tegengekomen?

Stempel ‘Vertraagd, Valse Postzegel(s)’ op mijn post
ze gaan nu op de centen letten,moeten ze ook alles afstempelen,want die zie je te vaak :niet afgestempeld.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:53:31 #288
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_216835366
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:59 schreef wbwb het volgende:
Zijn jullie al valse postzegels tegengekomen?

Stempel ‘Vertraagd, Valse Postzegel(s)’ op mijn post
Het verbaasd me nogal hoe vaak ik ze zie. Blijkbaar zijn er aardig wat mensen die hier gebruik van maken... Is niet best.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:39 schreef the_X het volgende:

Bij ons op het depot lagen de cadeautjes voor dag van de bezorger (12-3) al, we zullen in ieder geval droog lopen ermee het zijn namelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met het bekende postzak design
Serieus? Naja, het is in iedergeval niet totaal nutteloos zoals die kerst/sinterklaassokken die je maar een paar dage per jaar aan kan. Wel apart dat ze ze ze weer 2,5 week tevroeg uitdelen. Zat er nog meer bij?

Ik had vandaag voor het eerst in maanden een keer een lc aan de telefoon. Die belde om te vragen waarom ik 40 minuten had bij geplust op een wijk zaterdag. Want ja er stond al best veel tijd voor 2:40... Het was een doorgeschoven piekwijk van vrijdag. Echt ik klapperde met mijn oren.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216843751
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:53 schreef V__L_N het volgende:
Die belde om te vragen waarom ik 40 minuten had bij geplust op een wijk zaterdag.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:53 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Het verbaasd me nogal hoe vaak ik ze zie. Blijkbaar zijn er aardig wat mensen die hier gebruik van maken... Is niet best.
[..]
Serieus? Naja, het is in iedergeval niet totaal nutteloos zoals die kerst/sinterklaassokken die je maar een paar dage per jaar aan kan. Wel apart dat ze ze ze weer 2,5 week tevroeg uitdelen. Zat er nog meer bij?

Ik had vandaag voor het eerst in maanden een keer een lc aan de telefoon. Die belde om te vragen waarom ik 40 minuten had bij geplust op een wijk zaterdag. Want ja er stond al best veel tijd voor 2:40... Het was een doorgeschoven piekwijk van vrijdag. Echt ik klapperde met mijn oren.
ja ze zijn echt weer bezig het onderin te pakken,totaal verkeerd natuurlijk,ook dat moeten ze aanpakken.
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:44:54 #291
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_216844084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 18:18 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
[..]
ja ze zijn echt weer bezig het onderin te pakken,totaal verkeerd natuurlijk,ook dat moeten ze aanpakken.
Het slaat nergens op ook. Dit tijdvak duurt nog 3 dagen en ik sta nog 3,5 uur in de min... Alsof die 40 minuten dan wat uitmaken
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216844179
quote:
Leuk die reacties. En ze hebben inderdaad gelijk want PostNL haalt nu al de 24 of 48 uur vaak niet. Deze week ook weer post op dinsdag in de app (maandag dus foto in sorteercentrum) en nog steeds niet bezorgd dus op zijn vroegst morgen pas. Maar goed, de meeste post die je als ontvanger krijgt zijn zakelijk verzonden of tijdschriften dus niemand weet straks meer wanneer het eigenlijk verstuurd is, belangrijker is dat je het ook daadwerkelijk ontvangt.
  woensdag 26 februari 2025 @ 22:57:40 #293
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_216848498
Weer iets nieuws. Herstelpost moet in een brievenbus die na 17.00 uur wordt geleegd. De lijsten die we daarvoor kregen bevatten alleen brievenbussen van 5 tot 8 km verderop. De enige brievenbus in de buurt die om 17.00 uur wordt geleegd zijn ze vergeten. Maar dat is evengoed 3,5 km verderop. Dus even een herstelstuk brengen kost 7 km en volgens google maps iets van 20 minuten (denk iets langer)...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216848802
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 22:57 schreef V__L_N het volgende:
Herstelpost moet in een brievenbus die na 17.00 uur wordt geleegd.
Hebben we niet hetzelfde bericht gehad? In het bericht dat ik heb gehad staat dat dit alleen voor rouwpost geldt, overige herstelpost kan in een willekeurige oranje bus. Je kunt natuurlijk ook even kijken of een bus dichtbij al geleegd is voor je een belachelijk eind gaat fietsen.
pi_216848856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 23:32 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Hebben we niet hetzelfde bericht gehad? In het bericht dat ik heb gehad staat dat dit alleen voor rouwpost geldt, overige herstelpost kan in een willekeurige oranje bus. Je kunt natuurlijk ook even kijken of een bus dichtbij al geleegd is voor je een belachelijk eind gaat fietsen.
Ik vind het een raar bericht. Waarom zou ik geen herstel-rouwpost mogen gooien in een bus die eerder dan 17.00 uur geleegd wordt? Zolang de bus nog niet geleegd is op het moment dat ik de herstelpost er in gooi zou het toch niets uit mogen maken? Of wordt post die uit bussen met lichtingstijd 17.00 uur of later met voorrang behandeld tov post uit "vroege" bussen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_216849803
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 23:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik vind het een raar bericht. Waarom zou ik geen herstel-rouwpost mogen gooien in een bus die eerder dan 17.00 uur geleegd wordt? Zolang de bus nog niet geleegd is op het moment dat ik de herstelpost er in gooi zou het toch niets uit mogen maken? Of wordt post die uit bussen met lichtingstijd 17.00 uur of later met voorrang behandeld tov post uit "vroege" bussen?
Opzich logisch, maar bericht zou moeten zijn dat je het in een bus gooit die nog geen lichting gehad heeft die dag. Denk dat zij er vanuit gaan dat dat lastiger communiceren is, want ze gaan er vanuit dat de postbezorger met een mondharmonica op het dorpsplein staat. Sowieso is communicatie en post een ding! Totaal gebrek ook aan vertrouwen in de mensen die eigenlijk het bedrijf zijn.
pi_216850173
Oh ik had dat even verkeerd gelezen... Heel raar wat herstel rouwpost mag helemaal niet in de brievenbus. Daarvoor moet je eerst de planning bellen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216850444
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 10:29 schreef V__L_N het volgende:
Oh ik had dat even verkeerd gelezen... Heel raar wat herstel rouwpost mag helemaal niet in de brievenbus. Daarvoor moet je eerst de planning bellen.
precies, moet gewoon bezorgd, maar mijn laatste periode post (bijna jaar nu joehoe) kwam ik al mega vaak rouwpost met herstelsticker tegen, vaak melding gemaakt, nooit iets mee gedaan denk ik...terugkoppeling verwachtte ik sowieso niet meer
pi_216850447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 09:30 schreef liedetector het volgende:

[..]
Opzich logisch, maar bericht zou moeten zijn dat je het in een bus gooit die nog geen lichting gehad heeft die dag. Denk dat zij er vanuit gaan dat dat lastiger communiceren is, want ze gaan er vanuit dat de postbezorger met een mondharmonica op het dorpsplein staat. Sowieso is communicatie en post een ding! Totaal gebrek ook aan vertrouwen in de mensen die eigenlijk het bedrijf zijn.
Nou ja, ik merkte destijds bij mijn collega's dat zij vrij weinig snapten van het invullen van een herstelsticker m.b.t. de verschillende opties en bijvoorbeeld dat je alleen een vakje aan hoeft te kruisen en niks door hoeft te strepen, maar ook dat ze weinig snapten van de verschillende statussen die je kan geven aan iets dat je scant ("ik gooi dit pakje met herstelsticker in de brievenbus bij een retailer, dus ik kies voor "Afgeleverd bij retail"", nee, dan moet het gewoon "Herstel in proces" zijn), of dat zij bij een poststuk dat retour moest denken dat dat poststuk niet voor hen is, want er staat een andere geadresseerde op, en er doodleuk een herstelsticker opplakken in plaats van dat poststuk gewoon bij de afzender bezorgen.

Ja, ik snap dus wel dat PostNL niet veel vertrouwen heeft in dat hun postbezorgers zulke dingen snappen.

Oh, en dan had ik het nog niet gehad over die collega die herstelpost bewaart voor de volgende dag en die dan pas in de brievenbus doet als ze er langskomt, omdat ze te lui is om aan het eind van de dag nog langs de brievenbus te fietsen. Maar ja, soms deed ze ook een bepaalde route waar een stukje dijk van 1 km bij hoort en dan keek ze door de post van de huizen aan de dijk of ze zelf vond dat er iets belangrijks bij zat en als ze vond van niet, sloeg ze de dijk over en bewaarde ze die post voor de volgende dag, omdat ze geen zin had om dat stuk op de dijk te fietsen. ;(
pi_216850866
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:39 schreef the_X het volgende:

[..]
Jep, sinds een week of 2/3 heb ik die stempels voorbij zien komen, de 1ste postzegel zag er inderdaad een beetje vreemd uit maar de brieven met die stempels daarna zagen er normaal uit, ik begreep dat je (waarschijnlijk) imitatie zegels van Aliexpress/Temu kunt bestellen...

Bij ons op het depot lagen de cadeautjes voor dag van de bezorger (12-3) al, we zullen in ieder geval droog lopen ermee het zijn namelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met het bekende postzak design
Sowieso zijn deze aanmaningen niet verplicht om te betalen als ontvanger, want je kan niet weigeren indien het door de bus komt en als ontvanger heb je niks te maken met de verzendwijze van de afzender. De enige manier voor PostNL is niet bezorgen en terugsturen naar afzender (indien bekend) en daar de rekening presenteren. Maar ze zullen wel worden gebruikt voor marktplaats/Vinted pakjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')