Types als Maurice Unck switchen gewoon om de zoveel jaar van (publiek) bedrijf, doen een paar jaar alsof het ze wat interesseert waar ze werken, voegen vaak weinig toe en gaan weer naar een ander bedrijf om hetzelfde kunstje te doen, uiteraard tegen een leuke vergoeding. Je zag eind vorig jaar al dat hij als directeur Mail helemaal geen idee heeft wat op de werkvloer en de praktijk leeftquote:Op zondag 23 februari 2025 10:11 schreef zerebus het volgende:
[..]
Klopt, ze hoeven niks, maar de minister hoeft ook geen geld toe te zeggen. Het lijkt me alleen niet dat belastinggeld bedoeld is om topinkomens te sponsoren, dus dit zou ik een hele normale tegeneis vinden. Overigens heb ik maar zo het vermoeden dat als dit inderdaad een voorwaarde voor de steun zou zijn/worden dat die steun voor het bedrijf dan niet meer zo nodig hoeft.
ik denk dat ik wel weet waarom herna weg isquote:Op zondag 23 februari 2025 10:11 schreef zerebus het volgende:
[..]
Klopt, ze hoeven niks, maar de minister hoeft ook geen geld toe te zeggen. Het lijkt me alleen niet dat belastinggeld bedoeld is om topinkomens te sponsoren, dus dit zou ik een hele normale tegeneis vinden. Overigens heb ik maar zo het vermoeden dat als dit inderdaad een voorwaarde voor de steun zou zijn/worden dat die steun voor het bedrijf dan niet meer zo nodig hoeft.
Die heeft zoveel verdiend in de afgelopen jaren dat ze al binnen is hoor. Ze wist dat ze het niet meer goed kon doen in haar huidige functioneren, ze was het vertrouwen ook allang kwijt in het bedrijf en aandeelhouders. Haar opvolger werkt al bij PostNL en zal ook wel heben afgesproken dat zijn beloning zo blijft of met een leuk aandelpakket mochten de toplonen wettelijk inderdaad omlaag moeten. Daar zijn ze vaak heel goed in om dat als eerste af te spreken bij een benoemingquote:Op zondag 23 februari 2025 11:33 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik denk dat ik wel weet waarom herna weg is
Sympathiek van de vakbond, maar "structureel verlies"? Over 2024 ondanks 8% minder post (maar wel 7% meer pakjes) toch nog 53 miljoen winst gemaakt. Dat is toch bepaald geen verlies te noemen, laat staan een structureel verlies.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:29 schreef ophaling10 het volgende:
https://bvpp.nl/nl/nieuws(...)-duurzame-postsector
Ik heb inderdaad vaker DHL daarover gehoord, maar tot nu toe weinig van gezien. Dit is echter wel anders. Intrapost is een postbedrijf dat tientallen duizenden poststukken per dag verwerkt. Zij zijn nu dus van plan om al hun post boven de 50 gram met DHL te gaan versturen, te beginnen met een pilot waaraan slechts een aantal CityHubs meedoen. Met hun onderhandelde tarieven is dit ook daadwerkelijk goedkoper voor Intrapost. Bijkomstige voordelen zijn natuurlijk de blijvende 24-uursdienstverlening en track & trace.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat DHL nu graag de brievenpost van 50 gram en meer wil overnemen klinkt leuk, maar dat roepen ze al jaren, en als ik naar hun tarieven kijk vind ik ze voor brieven vrij duur, dus of we daar iets van te vrezen hebben? Maar het houdt PostNL hopelijk scherp en moge het de managers er maar van overtuigen dat verder uitkleden van de dienstverlening geen goed idee is, want je jaagt alleen maar meer klanten weg naar concurrent, of naar digitale oplossingen.
Jep, sinds een week of 2/3 heb ik die stempels voorbij zien komen, de 1ste postzegel zag er inderdaad een beetje vreemd uit maar de brieven met die stempels daarna zagen er normaal uit, ik begreep dat je (waarschijnlijk) imitatie zegels van Aliexpress/Temu kunt bestellen...quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:59 schreef wbwb het volgende:
Zijn jullie al valse postzegels tegengekomen?
Stempel ‘Vertraagd, Valse Postzegel(s)’ op mijn post
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met het bekende postzak design
ze gaan nu op de centen letten,moeten ze ook alles afstempelen,want die zie je te vaak :niet afgestempeld.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:59 schreef wbwb het volgende:
Het verbaasd me nogal hoe vaak ik ze zie. Blijkbaar zijn er aardig wat mensen die hier gebruik van maken... Is niet best.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:59 schreef wbwb het volgende:
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:39 schreef the_X het volgende:
Bij ons op het depot lagen de cadeautjes voor dag van de bezorger (12-3) al, we zullen in ieder geval droog lopen ermee het zijn namelijk:Serieus? Naja, het is in iedergeval niet totaal nutteloos zoals die kerst/sinterklaassokken die je maar een paar dage per jaar aan kan. Wel apart dat ze ze ze weer 2,5 week tevroeg uitdelen. Zat er nog meer bij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met het bekende postzak design
Ik had vandaag voor het eerst in maanden een keer een lc aan de telefoon. Die belde om te vragen waarom ik 40 minuten had bij geplust op een wijk zaterdag. Want ja er stond al best veel tijd voor 2:40... Het was een doorgeschoven piekwijk van vrijdag. Echt ik klapperde met mijn oren.Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:53 schreef V__L_N het volgende:
Die belde om te vragen waarom ik 40 minuten had bij geplust op een wijk zaterdag.
ja ze zijn echt weer bezig het onderin te pakken,totaal verkeerd natuurlijk,ook dat moeten ze aanpakken.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:53 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het verbaasd me nogal hoe vaak ik ze zie. Blijkbaar zijn er aardig wat mensen die hier gebruik van maken... Is niet best.
[..]
Serieus? Naja, het is in iedergeval niet totaal nutteloos zoals die kerst/sinterklaassokken die je maar een paar dage per jaar aan kan. Wel apart dat ze ze ze weer 2,5 week tevroeg uitdelen. Zat er nog meer bij?
Ik had vandaag voor het eerst in maanden een keer een lc aan de telefoon. Die belde om te vragen waarom ik 40 minuten had bij geplust op een wijk zaterdag. Want ja er stond al best veel tijd voor 2:40... Het was een doorgeschoven piekwijk van vrijdag. Echt ik klapperde met mijn oren.
Het slaat nergens op ook. Dit tijdvak duurt nog 3 dagen en ik sta nog 3,5 uur in de min... Alsof die 40 minuten dan wat uitmakenquote:Op woensdag 26 februari 2025 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
[..]
ja ze zijn echt weer bezig het onderin te pakken,totaal verkeerd natuurlijk,ook dat moeten ze aanpakken.
Leuk die reacties. En ze hebben inderdaad gelijk want PostNL haalt nu al de 24 of 48 uur vaak niet. Deze week ook weer post op dinsdag in de app (maandag dus foto in sorteercentrum) en nog steeds niet bezorgd dus op zijn vroegst morgen pas. Maar goed, de meeste post die je als ontvanger krijgt zijn zakelijk verzonden of tijdschriften dus niemand weet straks meer wanneer het eigenlijk verstuurd is, belangrijker is dat je het ook daadwerkelijk ontvangt.quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)e-bezorgen~a8b3bec2/
Hebben we niet hetzelfde bericht gehad? In het bericht dat ik heb gehad staat dat dit alleen voor rouwpost geldt, overige herstelpost kan in een willekeurige oranje bus. Je kunt natuurlijk ook even kijken of een bus dichtbij al geleegd is voor je een belachelijk eind gaat fietsen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:57 schreef V__L_N het volgende:
Herstelpost moet in een brievenbus die na 17.00 uur wordt geleegd.
Ik vind het een raar bericht. Waarom zou ik geen herstel-rouwpost mogen gooien in een bus die eerder dan 17.00 uur geleegd wordt? Zolang de bus nog niet geleegd is op het moment dat ik de herstelpost er in gooi zou het toch niets uit mogen maken? Of wordt post die uit bussen met lichtingstijd 17.00 uur of later met voorrang behandeld tov post uit "vroege" bussen?quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:32 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Hebben we niet hetzelfde bericht gehad? In het bericht dat ik heb gehad staat dat dit alleen voor rouwpost geldt, overige herstelpost kan in een willekeurige oranje bus. Je kunt natuurlijk ook even kijken of een bus dichtbij al geleegd is voor je een belachelijk eind gaat fietsen.
Opzich logisch, maar bericht zou moeten zijn dat je het in een bus gooit die nog geen lichting gehad heeft die dag. Denk dat zij er vanuit gaan dat dat lastiger communiceren is, want ze gaan er vanuit dat de postbezorger met een mondharmonica op het dorpsplein staat. Sowieso is communicatie en post een ding! Totaal gebrek ook aan vertrouwen in de mensen die eigenlijk het bedrijf zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vind het een raar bericht. Waarom zou ik geen herstel-rouwpost mogen gooien in een bus die eerder dan 17.00 uur geleegd wordt? Zolang de bus nog niet geleegd is op het moment dat ik de herstelpost er in gooi zou het toch niets uit mogen maken? Of wordt post die uit bussen met lichtingstijd 17.00 uur of later met voorrang behandeld tov post uit "vroege" bussen?
precies, moet gewoon bezorgd, maar mijn laatste periode post (bijna jaar nu joehoe) kwam ik al mega vaak rouwpost met herstelsticker tegen, vaak melding gemaakt, nooit iets mee gedaan denk ik...terugkoppeling verwachtte ik sowieso niet meerquote:Op donderdag 27 februari 2025 10:29 schreef V__L_N het volgende:
Oh ik had dat even verkeerd gelezen... Heel raar wat herstel rouwpost mag helemaal niet in de brievenbus. Daarvoor moet je eerst de planning bellen.
Nou ja, ik merkte destijds bij mijn collega's dat zij vrij weinig snapten van het invullen van een herstelsticker m.b.t. de verschillende opties en bijvoorbeeld dat je alleen een vakje aan hoeft te kruisen en niks door hoeft te strepen, maar ook dat ze weinig snapten van de verschillende statussen die je kan geven aan iets dat je scant ("ik gooi dit pakje met herstelsticker in de brievenbus bij een retailer, dus ik kies voor "Afgeleverd bij retail"", nee, dan moet het gewoon "Herstel in proces" zijn), of dat zij bij een poststuk dat retour moest denken dat dat poststuk niet voor hen is, want er staat een andere geadresseerde op, en er doodleuk een herstelsticker opplakken in plaats van dat poststuk gewoon bij de afzender bezorgen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 09:30 schreef liedetector het volgende:
[..]
Opzich logisch, maar bericht zou moeten zijn dat je het in een bus gooit die nog geen lichting gehad heeft die dag. Denk dat zij er vanuit gaan dat dat lastiger communiceren is, want ze gaan er vanuit dat de postbezorger met een mondharmonica op het dorpsplein staat. Sowieso is communicatie en post een ding! Totaal gebrek ook aan vertrouwen in de mensen die eigenlijk het bedrijf zijn.
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:39 schreef the_X het volgende:
[..]
Jep, sinds een week of 2/3 heb ik die stempels voorbij zien komen, de 1ste postzegel zag er inderdaad een beetje vreemd uit maar de brieven met die stempels daarna zagen er normaal uit, ik begreep dat je (waarschijnlijk) imitatie zegels van Aliexpress/Temu kunt bestellen...
Bij ons op het depot lagen de cadeautjes voor dag van de bezorger (12-3) al, we zullen in ieder geval droog lopen ermee het zijn namelijk:Sowieso zijn deze aanmaningen niet verplicht om te betalen als ontvanger, want je kan niet weigeren indien het door de bus komt en als ontvanger heb je niks te maken met de verzendwijze van de afzender. De enige manier voor PostNL is niet bezorgen en terugsturen naar afzender (indien bekend) en daar de rekening presenteren. Maar ze zullen wel worden gebruikt voor marktplaats/Vinted pakjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met het bekende postzak design
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |