Ja, het blijft triest wat sommige mensen doen…quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:48 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.112hoogezand.(...)n-brievenbus-postnl/
Ja, het is echt compleet belachelijk hoelang het duurt tegenwoordig. Echt veel te veel post blijft binnen staan en het is ook compleet onlogisch en onvoorspelbaar.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zaterdagbezorging al geweest. Vandaag een brief van werkgever over kerstpakket gekregen die op 6 december is verzonden! Is een grote partij mailing dus geen idee hoe dit zo lang kan duren.. tijdschriften deze week ook nog niet ontvangen, gaat pas op zijn vroegst dinsdag worden terwijl het door de uitgever ivm kerst eerder aan PostNL is verstrekt. De post maakt zich zo wel heel overbodig. Dat het door de feestdagen allemaal wat langer duurt geen problemen mee maar het is de laatste maanden echt hommeles qua betrouwbaarheid, kan de bezorger zelf natuurlijk weinig aan doen als het niet eerder in de tas beland. Zit totaal geen logica in. Ze zouden eigenlijk verplicht alle post met track en trace moeten versturen (al is dat niet uit te voeren om elk poststuk handmatig te scannen).
Ja een mooie titel voor het volgende topic: het is over en sluiten met de bezorging.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zaterdagbezorging al geweest. Vandaag een brief van werkgever over kerstpakket gekregen die op 6 december is verzonden! Is een grote partij mailing dus geen idee hoe dit zo lang kan duren.. tijdschriften deze week ook nog niet ontvangen, gaat pas op zijn vroegst dinsdag worden terwijl het door de uitgever ivm kerst eerder aan PostNL is verstrekt. De post maakt zich zo wel heel overbodig. Dat het door de feestdagen allemaal wat langer duurt geen problemen mee maar het is de laatste maanden echt hommeles qua betrouwbaarheid, kan de bezorger zelf natuurlijk weinig aan doen als het niet eerder in de tas beland. Zit totaal geen logica in. Ze zouden eigenlijk verplicht alle post met track en trace moeten versturen (al is dat niet uit te voeren om elk poststuk handmatig te scannen).
Ja, in principe bezorgen ze de volgende werkdag, maar helaas woon ik niet in principe.quote:Op dinsdag 24 december 2024 09:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ze hebben de tekst in de app wéér aangepast, waarschijnlijk omdat de binnen 3 dagen niet mocht van de ACM. Nu staat er: 'post bezorgen we in principe de volgende werkdag. Soms duurt het iets langer, bijvoorbeeld als het heel druk is of een storing'. Dat is wel heel vaag. In principe is natuurlijk een term van niks. Bovendien zie je de foto's van gescande post exact om 0:00 uur 's nachts dus is de volgende werkdag dan morgen of toch vandaag? Ik heb zowel zaterdag, gisteren als vandaag geen post onderweg naar mij volgens Mijnpost terwijl ik nog op heel veel dingen wacht. Die zullen wel allemaal tegelijk komen op vrijdag of zaterdag of ergens volgende week. Volgens de PostNL website zou alle postzegelpost die je vandaag in de oranje brievenbus doet pas 3 januari (!) worden bezorgd. Dat is niet de volgende werkdag...
wil je het niet digitaal? stuk veiliger dan dat het bij de buren e.d. rondzwerft,tijdens foutieve bezorging.quote:Op zaterdag 28 december 2024 17:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zelfs mijn loonstrookje (van PostNL dus), is nog steeds niet bezorgd.
Oh, vandaar dat de buurman mij vanmorgen zo meewarig aankeek.quote:Op zaterdag 28 december 2024 20:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wil je het niet digitaal? stuk veiliger dan dat het bij de buren e.d. rondzwerft,tijdens foutieve bezorging.
quote:Op zaterdag 28 december 2024 20:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oh, vandaar dat de buurman mij vanmorgen zo meewarig aankeek.
in de berichten van de Or staat er ook het een en ander over.quote:Op zondag 29 december 2024 13:30 schreef V__L_N het volgende:
komt er dit keer een nieuwe people coach
Als je op de pc op de oranje datum cijfersdrukt en dan de volgende week aanklikt krijg je je diensten wel te zien.quote:Op maandag 30 december 2024 00:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wie nu inlogt op Mijn Werk op de PC kan alvast het rooster zien van week 2, dus met de nieuwe diensten. Helaas zijn alleen de totale tijden zichtbaar, niet de diensten. Maar als ik even mijn huidige rooster er bij pak, 4% optel bij de piekwijken, 42% afhaal van de dalwijken en de zaterdag ongewijzigd laat, dan kom ik op een paar minuten na uit op de dagtotalen die ik nu voor week 2 zie staan. Dus blijkbaar blijft mijn werkpakket het zelfde en krijg ik voorlopig elke week 4 uur cadeau. Verbaast me niks, want wat hadden ze me aan extra wijken moeten geven? Er ligt niets open, sterker nog: vanaf volgende week loopt iedereen in de min. En er zijn afgelopen maand nota bene nog nieuwe bezorgers aangenomen. Weliswaar met een contract voor een half jaar, maar toch.
handige tipquote:Op maandag 30 december 2024 00:45 schreef V__L_N het volgende:
Als je op de pc op de oranje datum cijfersdrukt en dan de volgende week aanklikt krijg je je diensten wel te zien.
Bedankt voor de tip, ik zie nu dat ik inderdaad gewoon mijn vaste wijken heb. Ook staat er reeds onder "je hebt het rooster bevestigd", bij jullie ook?quote:Op maandag 30 december 2024 00:45 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Als je op de pc op de oranje datum cijfersdrukt en dan de volgende week aanklikt krijg je je diensten wel te zien.
In mijn geval ongewijzigd rooster. Op beide piekdagen er 7 minuten bij. Beide daldagen er 20 minuten af. Zatedag blijft het zelfde. Roostertijd 6:52 op 14:30... Jongens waar dit heen gaat... Ik weet, er komt nog plustijd bij. Maar geen 7:38.
Serieus ik vraag me af wat ze gaan doen... Ontslag lijkt me onderhand de enige optie nog, mijn collega en ik hebben samen 25 uur. Beide wijken zijn net zo groot, dat is 14 uur maximaal...
Ze denken nog steeds dat ze vrij met mensen kunnen schuiven en doen. Hebben ze toen tegen mij ook gezegd, 10 km verderop ligt een passende vrije wijk. Dat ik hem niet wil ligt aan mij niet aan hun. Zo zijn ze creatief. Ze gaan nog wat uitbesteding terugtrekken. Maar dat is volgens mij vooral veel steden en volgens mij ook echt geclusterd per depot. Dus dan moet je wel echt mensen hebben die willen verplaatsen.quote:Op maandag 30 december 2024 09:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik zie nu dat ik inderdaad gewoon mijn vaste wijken heb. Ook staat er reeds onder "je hebt het rooster bevestigd", bij jullie ook?
PostNL heeft, ook tegenover de OR, in alle toonaarden bezworen dat er geen ontslagen zullen vallen. Het idee was immers dat er een personeelstekort was, en dit nu opgelost zou zijn. Maar wat gaan ze dan doen? Als ik bij open lopen kijk zie ik inderdaad dat er in het gebied van mijn PC nog allerlei wijken open liggen, maar niet op de depots waar ik kom. Wel op depots die 15-20 km verderop liggen.
Als er toch ontslagen vallen dan mogen ze niet kijken naar hoeveel minuren je hebt of hoe groot je contract is. Ze moeten het afspiegelingsbeginsel gebruiken, waarbij wordt gekeken naar je leeftijd en hoe lang je al in dienst bent.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/afspiegelingsbeginselquote:Op maandag 30 december 2024 12:01 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ze denken nog steeds dat ze vrij met mensen kunnen schuiven en doen. Hebben ze toen tegen mij ook gezegd, 10 km verderop ligt een passende vrije wijk. Dat ik hem niet wil ligt aan mij niet aan hun. Zo zijn ze creatief. Ze gaan nog wat uitbesteding terugtrekken. Maar dat is volgens mij vooral veel steden en volgens mij ook echt geclusterd per depot. Dus dan moet je wel echt mensen hebben die willen verplaatsen.
Afspiegelingbeginsel is interessant. Dat kende ik niet. Maar mijn collega's zijn 52 en 55 en werken er 4 en 5 jaar. Ik 40 en werk er 13 jaar... Weet niet wat er zwaarder weegt dan
Dat maakt het wel heel ingewikkeld toch? Als er 6 mensen weg moeten kies je er 1 uit elke leeftijdscategorie, dat klinkt logisch. Maar als je per depot mensen kwijt wil moet je wel mensen op die depots hebben die in elke categorie vallen... Ook moeilijk.quote:Op maandag 30 december 2024 12:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/afspiegelingsbeginsel
Bij het afspiegelingsbeginsel worden werknemers met vergelijkbare (“uitwisselbare”) functies ingedeeld in leeftijdsgroepen. Binnen elke leeftijdsgroep wordt bekeken wie het laatst is aangenomen. Deze werknemers worden dan als eerste ontslagen. Het gaat om de volgende leeftijdsgroepen:
15 tot 25 jaar;
25 tot 35 jaar;
35 tot 45 jaar;
45 tot 55 jaar;
55 jaar en ouder.
Aangezien het een landelijke organisatie betreft, is deze indeling ook landelijk, dus niet per depot. Dus jij concurreert enkel met andere postbezorgers van 35-45 jaar. En binnen die groep geldt dan last in, first out.
Maar ze kijken niet per depot, ze moeten kijken naar alle medewerkers binnen het bedrijf met de functie postbezorger. Dus naar alle 20.000 (?) bezorgers. Het idee van het afspiegelingsbeginsel is dat na de ontslagronde het bedrijf dezelfde leeftijdssamenstelling heeft als ervoor. Lang geleden deden ze simpelweg "last in, first out", wat dan meestal betekende dat je de meeste jeugdige werknemers kwijt was, en met een sterk vergrijsd personeelsbestand achterbleef.quote:Op maandag 30 december 2024 13:14 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat maakt het wel heel ingewikkeld toch? Als er 6 mensen weg moeten kies je er 1 uit elke leeftijdscategorie, dat klinkt logisch. Maar als je per depot mensen kwijt wil moet je wel mensen op die depots hebben die in elke categorie vallen... Ook moeilijk.
Zal wel weer gewoon afwachten zijn allemaal.
ga je die afstand maken als ze dat vragen? kun je je bed wel meenemenquote:Op maandag 30 december 2024 09:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
maar niet op de depots waar ik kom. Wel op depots die 15-20 km verderop liggen.
Ik zou best dagelijks 40 km (20 km heen en 20 km terug dan) extra willen fietsen als ik daarvoor gewoon de minuten betaald krijg, anders mogen ze het zeker vergeten. Je hebt dan alleen niet superveel tijd meer om te bezorgen. Ze komen er dan vanzelf wel achter hoe onhandig dat is. Ach ja, ik werk toch niet meer bij PostNL. Hier in het dorp zoeken ze overigens nog meerdere mensenquote:Op maandag 30 december 2024 18:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ga je die afstand maken als ze dat vragen? kun je je bed wel meenemenwel een mooie baan voor de ex ceo,kan ze eens beleven wat het is.
de "besparing"wordt "goed" besteed:https://www.indeleiderstr(...)ruimte-om-te-groeienquote:Op dinsdag 31 december 2024 00:28 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik zou best dagelijks 40 km (20 km heen en 20 km terug dan) extra willen fietsen als ik daarvoor gewoon de minuten betaald krijg, anders mogen ze het zeker vergeten. Je hebt dan alleen niet superveel tijd meer om te bezorgen. Ze komen er dan vanzelf wel achter hoe onhandig dat is. Ach ja, ik werk toch niet meer bij PostNL. Hier in het dorp zoeken ze overigens nog meerdere mensen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |