abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216321214
[quote]0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:13 schreef ophaling10 het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op woensdag 15 januari 2025 18:27 schreef allweather het volgende:

ja dat gaat velen opbreken straks,krijg je weer een epistel dat het minder wordt.
Tot nu toe vind ik het, in aanmerking dat het al half januari is, behoorlijk meevallen met die volumedaling. Met name de machinepost is veel, ik zie alleen maar mailings voorbij komen, en zeer veel post van de overheid. Dus we plussen er goed van.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_216321244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:40 schreef wbwb het volgende:
De meeste collega's probeerden het dan toch in een keer mee te krijgen en hadden dan voorop nog een tas en probeerden nog 2 tassen onder de snelbinder te krijgen of zo, wat ik dus echt niet snap.
Ik zie ze hier ook geregeld met twee tassen aan het stuur fietsen, dan denk ik altijd, waar ben je mee bezig.
pi_216321292
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:03 schreef liedetector het volgende:

[..]
die zijn toch degene die overbeladen....
ja dat is waar
pi_216321314
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus we plussen er goed van.
kijk maar uit straks wordt je uitgenodigd voor een meeloopactiviteit :)
pi_216321325
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:18 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Ik zie ze hier ook geregeld met twee tassen aan het stuur fietsen, dan denk ik altijd, waar ben je mee bezig.
dat kan straks niet meer dan hebben ze nieuwe tassen,dat heb ik een keer in een van de nieuwsberichten gelezen,er komen met de tijd een nieuw soort tassen.
  donderdag 16 januari 2025 @ 22:55:11 #133
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_216325914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:25 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
dat kan straks niet meer dan hebben ze nieuwe tassen,dat heb ik een keer in een van de nieuwsberichten gelezen,er komen met de tijd een nieuw soort tassen.
Oh? Hier ben ik wel benieuwd naar. Waar een wil is is een weg, want er zal altijd wel iets van een handvat aanzitten lijkt me.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:24 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
kijk maar uit straks wordt je uitgenodigd voor een meeloopactiviteit :)
Volgens mij staat dat weer op een laagpitje door die nieuwe tijden of lijkt dat maar zo?
Ik zou verwachten dat ze bij me zouden kloppen met 4,5 plustijd op 7 uur... Maar het is nog nooit zo stil geweest op het gebieden van leidinggevende als nu... Geloof dat ik al 2,5 maand geen coach heb waargenomen.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Tot nu toe vind ik het, in aanmerking dat het al half januari is, behoorlijk meevallen met die volumedaling. Met name de machinepost is veel, ik zie alleen maar mailings voorbij komen, en zeer veel post van de overheid. Dus we plussen er goed van.
Alle bundels zijn blauw hier. Ook nog steeds kerstkaarten wat me echt misselijk maakt, dat is echt te belachelijk voor woorden. Je schaamt je gewoon om die nog te bezorgen.
Ik heb echt op piekdagen veel kleine post. Ze proppen het in 1 tas. Maar het is wel allemaal dubbel gestapeld, dus dat is gewoon meer dan je zou verwachten in januari. Mijn grote post ook steeds een extra tas nog. Dus ik ga het zeker niet rustig noemen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216328541
Wat voor nieuwe tassen zijn dat dan? PostNL kennende zullen die dan nog slechter zijn dan de huidige tassen, welke al verschrikkelijk zijn met al die stukjes die er vanaf vallen en zo…
pi_216332108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:22 schreef wbwb het volgende:
Wat voor nieuwe tassen zijn dat dan? PostNL kennende zullen die dan nog slechter zijn dan de huidige tassen, welke al verschrikkelijk zijn met al die stukjes die er vanaf vallen en zo…
Wat is gehoord heb is dat de tassen van beter materiaal zijn, en niet zo snel uit elkaar vallen. En de handvatten zijn langer, waardoor het mogelijk lastiger wordt om ze aan je stuur te vervoeren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_216333239
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Wat is gehoord heb is dat de tassen van beter materiaal zijn, en niet zo snel uit elkaar vallen. En de handvatten zijn langer, waardoor het mogelijk lastiger wordt om ze aan je stuur te vervoeren.
ja ze komen op een andere plek ,in een van die Or berichten is het te lezen(er zijn er vele)
pi_216362943
https://www.ad.nl/economi(...)llend-jaar~a85ecc37/

Wat getuigd dit weer van tunnelvisie.... eerst wil je van je personeel af, want duur, het personeel wat blijft wordt ziek want te hoge werkdruk, de postzegel niet te betalen en betrouwbaarheid ver te zoeken (de kerstkaarten zijn nog niet allemaal bezorgd) en dan klagen dat je winst lager is want mensen sturen geen kaarten meer... Dit ligt er zo dik op dat het niet anders kan bijna dan opzet om de boel te laten klappen
pi_216363297
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 08:19 schreef liedetector het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)llend-jaar~a85ecc37/

Wat getuigd dit weer van tunnelvisie.... eerst wil je van je personeel af, want duur, het personeel wat blijft wordt ziek want te hoge werkdruk, de postzegel niet te betalen en betrouwbaarheid ver te zoeken (de kerstkaarten zijn nog niet allemaal bezorgd) en dan klagen dat je winst lager is want mensen sturen geen kaarten meer... Dit ligt er zo dik op dat het niet anders kan bijna dan opzet om de boel te laten klappen
Ze doen nu net alsof de hogere lonen 40 miljoen hebben gekost, no way. Er is gewoon minder verstuurd. Kerstkaarten doen mensen al niet meer na de belabberde bezorging de laatste jaren. De meeste reacties zijn inderdaad over nog niet ontvangen kerstkaarten en de rampzalige kwaliteit de laatste weken. Het is dat er weinig andere brievenpostspelers zijn maar met dit tempo en een hoge inflatie (onzekerheid over salaris/baan) weet je al dat dit jaar ook minder gaat worden. Pakketbezorging zal ook afnemen (altijd eerste halfjaar). Zakelijk zal er nog meer bespaard worden op welke brieven noodzakelijk zijn en niet. En dankzij overlijden en rampzalige bezorging zullen abonnementen op tijdschriften ook wel minder worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door IsItMeOrYou op 20-01-2025 14:02:35 ]
pi_216366142
quote:
Daarnaast werd in het vierde kwartaal minder kerstpost verstuurd dan eerder ingeschat, aldus PostNL.
Kerstkaarten pas ontvangen als het nieuwe jaar al goed en wel een week oud is moedigt ook niet echt tot versturen aan he.
pi_216366630
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ze doen nu net alsof de hogere lonen 40 miljoen hebben gekost, no way. Er is gewoon minder verstuurd. Kerstkaarten doen mensen al niet meer na de belabberde bezorging de laatste jaren.
Ik stop na dit jaar denk ik ook maar met de kerstkaarten. Op 12 december in de bus en alsnog pas na kerst bezorgd is niet leuk meer. PostNL draait zichzelf zo de nek om.

En vorige jaren kreeg ik nog wel 'reactie-kaartjes', mensen die een kaart hadden ontvangen en er dan één terug sturen. Dat gaat niet als je de kaart pas na de kerst ontvangt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216374920
https://www.gelderlander.(...)-veel-meer~ac0a6021/

quote:
De KVGO wil dat de Autoriteit Consument en Markt (ACM) ook de zakelijke post mag controleren. Een petitie bracht het onderwerp dit najaar in de Tweede Kamer. ,,Mede daardoor staat de zakelijke post weer op de kaart”, aldus Bonenkamp. Gisteren sprak de KVGO met de ACM, eind januari vergadert de Kamer er opnieuw over. ,,We hopen dat dit effect heeft.”
Als de 95% regel ook bij zakelijke post moet gelden kunnen ze PostNL meteen opdoeken :') zoals verwacht ontvang ik nu de meeste post op donderdag en de rest van de week eigenlijk niks meer, van spreiding is niet echt meer sprake. Het is wachten op de vergrijzing bij de oude postbodes, dan is het personeelstekort helemaal groot al is de uitstroom al groter dan de aanwas. Volgens PostNL is het nu al drama in Noord-Brabant, Limburg en Zeeland.
pi_216376092
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
abonnementen op tijdschriften ook wel minder worden.
misschien vinden die wel andere bezorger.... maar goed ik denk dat mensen steeds meer online lezen, heb je het minimaal een week eerder onder ogen, ze doen het echt zelf
pi_216376108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 07:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Als de 95% regel ook bij zakelijke post moet gelden kunnen ze PostNL meteen opdoeken :') zoals verwacht ontvang ik nu de meeste post op donderdag en de rest van de week eigenlijk niks meer, van spreiding is niet echt meer sprake. Het is wachten op de vergrijzing bij de oude postbodes, dan is het personeelstekort helemaal groot al is de uitstroom al groter dan de aanwas. Volgens PostNL is het nu al drama in Noord-Brabant, Limburg en Zeeland.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 07:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
ik denk niet alleen in die regios, ze proberen die mensen actief weg te werken, want echt oude postbodes werken ook binnen en dat is steeds verder weg met steeds minder locaties qua voorbereiden en steeds hogere werkdruk, dan alsnog naar je depot en daar nog minimaal een uur op je post wachten, want vanuit binnen mee nemen lukt echt niet meer altijd, etc etc
pi_216376508
https://www.ad.nl/binnenl(...)-veel-meer~ac0a6021/

Oh, was al gepost…

Maar het is echt diep en diep triest…

[ Bericht 11% gewijzigd door wbwb op 21-01-2025 10:55:59 ]
pi_216377044
Het verval gaat gewoon door. Onze admi is met pensioen, een andere uit Nieuwegein volgt hem op. Ik bel even om te vragen of er overdracht is gedaan ivm gemaakte afspraken. Dat is niet nodig volgens de nieuwe admi.. 😖
pi_216382341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 11:30 schreef Bezorgertje het volgende:
Het verval gaat gewoon door. Onze admi is met pensioen, een andere uit Nieuwegein volgt hem op. Ik bel even om te vragen of er overdracht is gedaan ivm gemaakte afspraken. Dat is niet nodig volgens de nieuwe admi.. 😖
ja nog even en de bezorgers worden Al aangestuurd,beter wordt het er zeker niet op.
pi_216393541
Wij kregen vandaag een envelop op depot met daarin een uitdraai van de nieuwe wijktijden? Huh? We hadden er toch net tijd bij gekregen omdat volgens de OR in het hele land zoveel geplust moest worden, omdat geen enkele piekwijk te lopen was in de tijden die er voor stonden?
En nu er zijn van alle piekwijken weer minstens 20 minuten afgehaald.
Wie snapt het nog?
pi_216393776
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:37 schreef YBouncer het volgende:
Wij kregen vandaag een envelop op depot met daarin een uitdraai van de nieuwe wijktijden? Huh? We hadden er toch net tijd bij gekregen omdat volgens de OR in het hele land zoveel geplust moest worden, omdat geen enkele piekwijk te lopen was in de tijden die er voor stonden?
Wie snapt het nog?
Die brief is natuurlijk ook minstens 3 weken vertraagd door de drukte ;)
pi_216394472
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:37 schreef YBouncer het volgende:
Wie snapt het nog?
dat is om het " verlies" op te vangen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')