Tot nu toe vind ik het, in aanmerking dat het al half januari is, behoorlijk meevallen met die volumedaling. Met name de machinepost is veel, ik zie alleen maar mailings voorbij komen, en zeer veel post van de overheid. Dus we plussen er goed van.quote:[ afbeelding ] Op woensdag 15 januari 2025 18:27 schreef allweather het volgende:
ja dat gaat velen opbreken straks,krijg je weer een epistel dat het minder wordt.
Ik zie ze hier ook geregeld met twee tassen aan het stuur fietsen, dan denk ik altijd, waar ben je mee bezig.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:40 schreef wbwb het volgende:
De meeste collega's probeerden het dan toch in een keer mee te krijgen en hadden dan voorop nog een tas en probeerden nog 2 tassen onder de snelbinder te krijgen of zo, wat ik dus echt niet snap.
ja dat is waarquote:Op donderdag 16 januari 2025 10:03 schreef liedetector het volgende:
[..]
die zijn toch degene die overbeladen....
kijk maar uit straks wordt je uitgenodigd voor een meeloopactiviteitquote:Op donderdag 16 januari 2025 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus we plussen er goed van.
dat kan straks niet meer dan hebben ze nieuwe tassen,dat heb ik een keer in een van de nieuwsberichten gelezen,er komen met de tijd een nieuw soort tassen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:18 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Ik zie ze hier ook geregeld met twee tassen aan het stuur fietsen, dan denk ik altijd, waar ben je mee bezig.
Triest weer…quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:10 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.zuidwestupdat(...)onden-is-toch-bizar/
Oh? Hier ben ik wel benieuwd naar. Waar een wil is is een weg, want er zal altijd wel iets van een handvat aanzitten lijkt me.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:25 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat kan straks niet meer dan hebben ze nieuwe tassen,dat heb ik een keer in een van de nieuwsberichten gelezen,er komen met de tijd een nieuw soort tassen.
Volgens mij staat dat weer op een laagpitje door die nieuwe tijden of lijkt dat maar zo?quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
kijk maar uit straks wordt je uitgenodigd voor een meeloopactiviteit
Alle bundels zijn blauw hier. Ook nog steeds kerstkaarten wat me echt misselijk maakt, dat is echt te belachelijk voor woorden. Je schaamt je gewoon om die nog te bezorgen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik het, in aanmerking dat het al half januari is, behoorlijk meevallen met die volumedaling. Met name de machinepost is veel, ik zie alleen maar mailings voorbij komen, en zeer veel post van de overheid. Dus we plussen er goed van.
Wat is gehoord heb is dat de tassen van beter materiaal zijn, en niet zo snel uit elkaar vallen. En de handvatten zijn langer, waardoor het mogelijk lastiger wordt om ze aan je stuur te vervoeren.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:22 schreef wbwb het volgende:
Wat voor nieuwe tassen zijn dat dan? PostNL kennende zullen die dan nog slechter zijn dan de huidige tassen, welke al verschrikkelijk zijn met al die stukjes die er vanaf vallen en zo…
ja ze komen op een andere plek ,in een van die Or berichten is het te lezen(er zijn er vele)quote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is gehoord heb is dat de tassen van beter materiaal zijn, en niet zo snel uit elkaar vallen. En de handvatten zijn langer, waardoor het mogelijk lastiger wordt om ze aan je stuur te vervoeren.
Ze doen nu net alsof de hogere lonen 40 miljoen hebben gekost, no way. Er is gewoon minder verstuurd. Kerstkaarten doen mensen al niet meer na de belabberde bezorging de laatste jaren. De meeste reacties zijn inderdaad over nog niet ontvangen kerstkaarten en de rampzalige kwaliteit de laatste weken. Het is dat er weinig andere brievenpostspelers zijn maar met dit tempo en een hoge inflatie (onzekerheid over salaris/baan) weet je al dat dit jaar ook minder gaat worden. Pakketbezorging zal ook afnemen (altijd eerste halfjaar). Zakelijk zal er nog meer bespaard worden op welke brieven noodzakelijk zijn en niet. En dankzij overlijden en rampzalige bezorging zullen abonnementen op tijdschriften ook wel minder worden.quote:Op maandag 20 januari 2025 08:19 schreef liedetector het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)llend-jaar~a85ecc37/
Wat getuigd dit weer van tunnelvisie.... eerst wil je van je personeel af, want duur, het personeel wat blijft wordt ziek want te hoge werkdruk, de postzegel niet te betalen en betrouwbaarheid ver te zoeken (de kerstkaarten zijn nog niet allemaal bezorgd) en dan klagen dat je winst lager is want mensen sturen geen kaarten meer... Dit ligt er zo dik op dat het niet anders kan bijna dan opzet om de boel te laten klappen
Kerstkaarten pas ontvangen als het nieuwe jaar al goed en wel een week oud is moedigt ook niet echt tot versturen aan he.quote:Daarnaast werd in het vierde kwartaal minder kerstpost verstuurd dan eerder ingeschat, aldus PostNL.
Ik stop na dit jaar denk ik ook maar met de kerstkaarten. Op 12 december in de bus en alsnog pas na kerst bezorgd is niet leuk meer. PostNL draait zichzelf zo de nek om.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ze doen nu net alsof de hogere lonen 40 miljoen hebben gekost, no way. Er is gewoon minder verstuurd. Kerstkaarten doen mensen al niet meer na de belabberde bezorging de laatste jaren.
Als de 95% regel ook bij zakelijke post moet gelden kunnen ze PostNL meteen opdoekenquote:De KVGO wil dat de Autoriteit Consument en Markt (ACM) ook de zakelijke post mag controleren. Een petitie bracht het onderwerp dit najaar in de Tweede Kamer. ,,Mede daardoor staat de zakelijke post weer op de kaart”, aldus Bonenkamp. Gisteren sprak de KVGO met de ACM, eind januari vergadert de Kamer er opnieuw over. ,,We hopen dat dit effect heeft.”
misschien vinden die wel andere bezorger.... maar goed ik denk dat mensen steeds meer online lezen, heb je het minimaal een week eerder onder ogen, ze doen het echt zelfquote:Op maandag 20 januari 2025 09:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
abonnementen op tijdschriften ook wel minder worden.
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 07:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
https://www.gelderlander.(...)-veel-meer~ac0a6021/
[..]
Als de 95% regel ook bij zakelijke post moet gelden kunnen ze PostNL meteen opdoekenzoals verwacht ontvang ik nu de meeste post op donderdag en de rest van de week eigenlijk niks meer, van spreiding is niet echt meer sprake. Het is wachten op de vergrijzing bij de oude postbodes, dan is het personeelstekort helemaal groot al is de uitstroom al groter dan de aanwas. Volgens PostNL is het nu al drama in Noord-Brabant, Limburg en Zeeland.
ik denk niet alleen in die regios, ze proberen die mensen actief weg te werken, want echt oude postbodes werken ook binnen en dat is steeds verder weg met steeds minder locaties qua voorbereiden en steeds hogere werkdruk, dan alsnog naar je depot en daar nog minimaal een uur op je post wachten, want vanuit binnen mee nemen lukt echt niet meer altijd, etc etcquote:Op dinsdag 21 januari 2025 07:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
https://www.gelderlander.(...)-veel-meer~ac0a6021/
[..]
Als de 95% regel ook bij zakelijke post moet gelden kunnen ze PostNL meteen opdoekenzoals verwacht ontvang ik nu de meeste post op donderdag en de rest van de week eigenlijk niks meer, van spreiding is niet echt meer sprake. Het is wachten op de vergrijzing bij de oude postbodes, dan is het personeelstekort helemaal groot al is de uitstroom al groter dan de aanwas. Volgens PostNL is het nu al drama in Noord-Brabant, Limburg en Zeeland.
ja nog even en de bezorgers worden Al aangestuurd,beter wordt het er zeker niet op.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:30 schreef Bezorgertje het volgende:
Het verval gaat gewoon door. Onze admi is met pensioen, een andere uit Nieuwegein volgt hem op. Ik bel even om te vragen of er overdracht is gedaan ivm gemaakte afspraken. Dat is niet nodig volgens de nieuwe admi.. 😖
Die brief is natuurlijk ook minstens 3 weken vertraagd door de druktequote:Op woensdag 22 januari 2025 19:37 schreef YBouncer het volgende:
Wij kregen vandaag een envelop op depot met daarin een uitdraai van de nieuwe wijktijden? Huh? We hadden er toch net tijd bij gekregen omdat volgens de OR in het hele land zoveel geplust moest worden, omdat geen enkele piekwijk te lopen was in de tijden die er voor stonden?
En nu er zijn van alle piekwijken weer minstens 20 minuten afgehaald.
Wie snapt het nog?
dat is om het " verlies" op te vangenquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:37 schreef YBouncer het volgende:
Wij kregen vandaag een envelop op depot met daarin een uitdraai van de nieuwe wijktijden? Huh? We hadden er toch net tijd bij gekregen omdat volgens de OR in het hele land zoveel geplust moest worden, omdat geen enkele piekwijk te lopen was in de tijden die er voor stonden?
En nu er zijn van alle piekwijken weer minstens 20 minuten afgehaald.
Wie snapt het nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |