abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216461602
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Nee, helaas, je hebt geen recht op 14 uur vaste lopen. Waar je recht op hebt is op vaste werkdagen en op een niet al te grote fluctuatie in uren per week. Als je contract 14 uur is maar de ene week plannen ze je 12 in en de volgende 16, dan mag dat. Maar stel dat ze je bijv. ineens gaan inplannen op een dag dat je normaal gesproken nooit werkt, of op meer dan 5.30 op 1 dag, dan mag je dat wel weigeren.
https://www.gelderlander.(...)ijk-omlaag~a897c80d/
pi_216461630
quote:
Uitkeringen maximaal 70% van het laatstverdiende loon? Dat is dan weer het voordeel van de lage lonen bij postbezorgers: 70% zou voor de meesten van ons betekenen dat we (ver) onder bijstandsniveau zakken, zodat we toch weer een aanvulling moeten krijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_216461737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Uitkeringen maximaal 70% van het laatstverdiende loon? Dat is dan weer het voordeel van de lage lonen bij postbezorgers: 70% zou voor de meesten van ons betekenen dat we (ver) onder bijstandsniveau zakken, zodat we toch weer een aanvulling moeten krijgen.
ja fraaier wordt het er niet op, laten ze oudgedienden/langzittenden maar een afkoopregeling aanbieden.
pi_216461747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 18:31 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Doet het niet
raar misschien staan ze deeplinken niet toe,hier wel?
https://www.acm.nl/nl/zoe(...)search_api_relevance
pi_216462200
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 18:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
raar misschien staan ze deeplinken niet toe,hier wel?
https://www.acm.nl/nl/zoe(...)search_api_relevance
Nee, ook niet. Zelfde foutmelding:

Forbidden
You don't have permission to access this resource.
pi_216464247
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 19:30 schreef blijevis het volgende:

[..]
Nee, ook niet. Zelfde foutmelding:

Forbidden
You don't have permission to access this resource.
je vanaf acm.nl doet? hier werkt het op alle browsers prima
pi_216465350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 21:47 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
je vanaf acm.nl doet? hier werkt het op alle browsers prima
Hier niet met die link, maar wel als ik zelf naar acm.nl ga en op postmarktonderzoek zoek.
pi_216467642
Ook een leuke: https://www.ad.nl/noord-b(...)t-in-actie~aea5353e/

PostNL haalt alle postbussen van Noord-Beveland, burgemeester Meeuwisse komt in actie

En dan iemand deze maand nog een nieuwe postbus nemen terwijl PostNL al wist in november te gaan stoppen met deze postbussen.. gaat dan ook geen lichtje branden qua klantvriendelijk bij de afdeling aanmeldingen..
pi_216467810
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 10:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:

PostNL haalt alle postbussen van Noord-Beveland, burgemeester Meeuwisse komt in actie

En dan iemand deze maand nog een nieuwe postbus nemen terwijl PostNL al wist in november te gaan stoppen met deze postbussen.. gaat dan ook geen lichtje branden qua klantvriendelijk bij de afdeling aanmeldingen..
Die afdeling weet gewoon van niks, PostNL en communicatie is gewoon niet bestaand
pi_216467829
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 10:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:

Dat is inderdaad weer iets idioots. PostNL hoort ook gewoon wettelijk overal (nou ja, 95% dan en 85% in kleine woonplaatsen) een servicepunt binnen 5 km te hebben met *alle* diensten.
pi_216473475
https://nos.nl/artikel/25(...)pidemie-in-nederland

er zullen vast wel wat bezorgers geveld zijn,hier in ieder geval al 3
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:50:47 #189
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_216478324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 15:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik wacht het maar af. Ik ben inmiddels toch wel tot het besef gekomen dat ik hier m'n pensioen niet ga halen. De enige vraag is eigenlijk of ik in de WW ga belanden of de WIA.
Ik heb nog steeds het vermoeden dat postnl met een langzame reorganisatie bezig is. Ze ontslaan (nog) niemand, maar door natuurlijk verloop duwen ze de postbezorgers er gewoon uit.

Ik sta nog steeds structureel in de min en ik verwacht nog steeds elke week dat de volgende de laatste zal zijn... Kan het alleen maar beter worden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216496450
Er is weer een nieuwe editie uit:

https://www.rodemorgen.nl(...)B%20januari-mail.pdf
pi_216498968
quote:
Bijzonder. Ik zou eerder andersom verwachten: tarieven omlaag bij tragere levertijd. PostNL denkt echt dat ze de hoofdprijs kunnen blijven vragen en vervolgens zeuren dat ze weer een paar grote klanten kwijt zijn.
pi_216499239
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 21:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Bijzonder. Ik zou eerder andersom verwachten: tarieven omlaag bij tragere levertijd. PostNL denkt echt dat ze de hoofdprijs kunnen blijven vragen en vervolgens zeuren dat ze weer een paar grote klanten kwijt zijn.
ja van zakendoen hebben ze echt geen kaas gegeten,het zijn eerder "bestuurders" dan ondernemers.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 22:48:48 #194
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_216500474
Het bijzondere is dat ze klagen dat kleinere shops langzamer groeien dan grote. Daar dragen ze zelf een heel groot stuk aan bij. Als er zulke gigantische verschillen zitten tussen grote en kleine dan merkt de eindklant dat in de prijs. Dus ze hadden die grote shops al veel eerder hoger moeten aanslaan, ze gebruiken ook een heel groot deel van de ruimte.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216506871
Volgens mij is het nog steeds een zooitje binnen. Post van dinsdag vandaag pas binnen en van donderdag vandaag niet dus pas weer dinsdag. Zo hoef je geen bezorgdagen te schrappen.. :')
pi_216509312
quote:
Het is toch ook niet te geloven. Zit er nergens in die top iemand die een beetje heeft opgelet bij de economielessen op de middelbare school? Lagere kwaliteit tegen hogere prijzen is echt de nekslag voor je bedrijf, tenzij je monopolist bent. Nou, dat is PostNL op de pakketmarkt absoluut niet. Ze zijn al aan de dure kant, en de service wordt al steeds schraler. DHL is goedkoper dan PostNL en bezorgt 7 dagen in de week, en ze doen ook avondbezorging. PostNL heeft de zondagbezorging al geschrapt, avondbezorging komt alleen voor als de middagbezorging uren uitloopt, en nu willen ze er ook nog langer over doen? Dat gaan al die webshops die vandaag besteld, morgen bezorgd beloven vast heel leuk vinden. Die gaan massaal naar een concurrent of gaan zelf bezorgen.

Af en toe vraag ik me af of de bedrijfsleiding echt volledig wereldvreemd is, of dat er een paar infiltranten van de concurrent zich toegang hebben verschaft tot de directie, en de boel nu van binnenuit willens en wetens aan het slopen zijn.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_216509823
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 17:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het is toch ook niet te geloven. Zit er nergens in die top iemand die een beetje heeft opgelet bij de economielessen op de middelbare school? Lagere kwaliteit tegen hogere prijzen is echt de nekslag voor je bedrijf, tenzij je monopolist bent. Nou, dat is PostNL op de pakketmarkt absoluut niet. Ze zijn al aan de dure kant, en de service wordt al steeds schraler. DHL is goedkoper dan PostNL en bezorgt 7 dagen in de week, en ze doen ook avondbezorging. PostNL heeft de zondagbezorging al geschrapt, avondbezorging komt alleen voor als de middagbezorging uren uitloopt, en nu willen ze er ook nog langer over doen? Dat gaan al die webshops die vandaag besteld, morgen bezorgd beloven vast heel leuk vinden. Die gaan massaal naar een concurrent of gaan zelf bezorgen.

Af en toe vraag ik me af of de bedrijfsleiding echt volledig wereldvreemd is, of dat er een paar infiltranten van de concurrent zich toegang hebben verschaft tot de directie, en de boel nu van binnenuit willens en wetens aan het slopen zijn.
De kans op eventuele overheidsbijdrage is groter wanneer je minder omzet/winst hebt. Dus ja dan maar een paar grote klanten minder anders kan je geen cijfers onderbouwen. Al mag ik hopen dat de politiek zo slim is, als ze al wat gaan bijdragen, dit uitsluitend voor de postbezorging mogen inzetten en niet de pakketmarkt. Ze willen gewoon dit jaar nog grotere jankcijfers kunnen presenteren. Is het niet klanten, dan klagen ze wel weer over hogere lonen en minder pakketjes door de inflatie o.i.d.

En anders is het gewoon hoog spel spelen en elke klant die hogere tarieven accepteert is er èèn. Maar ja mocht een speler als Bol, zalando of Amazon geen pakketten meer via PostNL versturen dan is dat echt wel een aderlating voor de pakkettak en zou echt een blunder van jewelste zijn.

Leuk dat ze elke dag een pakketautomaat willen plaatsen maar in de praktijk past daar best weinig in in tegenstelling tot een balie aanhouden en staat ook zeker niet mooi in je winkel/bedrijf. Dan zouden ze op straat moeten staan zoals DHL packstation maar ja de Nederlandse cultuur is niet echt hufter en vandalismeproof ben ik bang..
pi_216509921
Je kunt er ook op wachten dat als er staatssteun vanuit de overheid naar PostNL gaat, de concurrenten naar de rechter zullen stappen vanwege oneerlijke concurrentie.
pi_216510033
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 18:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je kunt er ook op wachten dat als er staatssteun vanuit de overheid naar PostNL gaat, de concurrenten naar de rechter zullen stappen vanwege oneerlijke concurrentie.
Dan duurt de procedure weer 10 jaar en uiteindelijk kan PostNL het niet meer terugbetalen zeker. Kijk naar overname Sandd. Was achteraf illegaal maar tegen de tijd de uitspraak er was, was Sandd al opgeheven dus het probleem en handhaving ook... :')
pi_216512478
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 18:01 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
De kans op eventuele overheidsbijdrage is groter wanneer je minder omzet/winst hebt. Dus ja dan maar een paar grote klanten minder anders kan je geen cijfers onderbouwen. Al mag ik hopen dat de politiek zo slim is, als ze al wat gaan bijdragen, dit uitsluitend voor de postbezorging mogen inzetten en niet de pakketmarkt. Ze willen gewoon dit jaar nog grotere jankcijfers kunnen presenteren. Is het niet klanten, dan klagen ze wel weer over hogere lonen en minder pakketjes door de inflatie o.i.d.

En anders is het gewoon hoog spel spelen en elke klant die hogere tarieven accepteert is er èèn. Maar ja mocht een speler als Bol, zalando of Amazon geen pakketten meer via PostNL versturen dan is dat echt wel een aderlating voor de pakkettak en zou echt een blunder van jewelste zijn.

Leuk dat ze elke dag een pakketautomaat willen plaatsen maar in de praktijk past daar best weinig in in tegenstelling tot een balie aanhouden en staat ook zeker niet mooi in je winkel/bedrijf. Dan zouden ze op straat moeten staan zoals DHL packstation maar ja de Nederlandse cultuur is niet echt hufter en vandalismeproof ben ik bang..
de onderste laag heeft ontzettend veel geluk dat het wml de hoogte ingegaan is,anders had iedereen nog op een ultralaag bedrag gezeten,staatssteun zoals in bijv. Belgie,daar zullen ze wel strakke criteria tegenover zetten.De bovenste laag verdiend gewoon teveel,(vanaf een loongroep 8 en hoger)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')