Keek jij maar eens in een spreadsheet.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, wat maakt hun dat uit hier.
Ze kijken naar een spreadsheet realiteit.
Eigenlijk wel.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd. Poetin is hier de grote winnaar, het westen de grote verliezer.
Thats my job.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Keek jij maar eens in een spreadsheet.
Hoe komt je daar bij?quote:Op woensdag 11 december 2024 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
Hij pikt straks een groot deel van UA in, en gaat daarmee wegkomen.
Pak er maar een kaartje bij.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe komt je daar bij?
Is dat weer "een gevoel"?
Dat staat niet op een kaartje.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welk kaartje laat zien dat hij "er mee weg komt"?
Rusland heeft letterlijk terrein gewonnen. Dat is winnen.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope.
Poetin werkt zichzelf de vernieling in, terwijl Europa toekijkt en wat hulp aan Oekraïne biedt.
En jij zegt trots dat Rusland aan het winnen is.
Ik vind het heel bijzonder.
Duidelijk, gaan we terug naar:quote:Op woensdag 11 december 2024 17:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat staat niet op een kaartje.
quote:Op woensdag 11 december 2024 17:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe komt je daar bij?
Is dat weer "een gevoel"?
De kaart geeft aan dat Rusland aan de winnende hand is.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Duidelijk, gaan we terug naar:
[..]
Een Pyrrusoverwinning is ook winnen. De winst van een stuk grond moet je afstrepen tegen het verlies vanquote:Op woensdag 11 december 2024 17:13 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rusland heeft letterlijk terrein gewonnen. Dat is winnen.
Dat hoeft niet per se winnen te betekenen. Het is een onderdeel ervan, maar je moet het breder kijken dan alleen 'terreinwinst'. Wat kost het Rusland op de korte, middellange en lange termijn tov de baten?quote:Op woensdag 11 december 2024 17:13 schreef xzaz het volgende:
[..]
Die analyse is wel te maken.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:15 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Een Pyrrusoverwinning is ook winnen. De winst van een stuk grond moet je afstrepen tegen het verlies van
- materieel
- levens
- economie
- aanzien
- kennis
- internationale betrekkingen
Ik zie dat anders omdat ik niet louter naar lapjes grond met ruïnes waar ooit dorpjes waren kijk. Ik kijk ook naar andere factoren. Je zou jezelf de vraag kunnen stellen wat putin precies heeft een die lapjes grond. Maar die vraag stel jij jezelf niet, want daar komen immers geen gunstige antwoorden uit voort.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De kaart geeft aan dat Rusland aan de winnende hand is.
Hoe zie jij dat anders?
Ik deel jouw Sterke Mannen fetish niet. Beetje gay.quote:Poetin is nu de baas, en niet wij.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
Rusland heeft betere betrekkingen in de wereld dan de EU
quote:Op woensdag 11 december 2024 16:12 schreef ExTec het volgende:
Nog meer economisch goed nieuws.
[..]
https://t.co/bcrjxSvhUo
Maar ik hoorde hier dat het eigenlijk allemaal wel reuze meeviel, je moet gewoon ff naar PPP en BBP kijken, ofzo.
Als je het zo stelt kun je je afvragen waarom wij ons zo druk maken om die lapjes grond terug te winnen.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie dat anders omdat ik niet louter naar lapjes grond met ruïnes waar ooit dorpjes waren kijk. Ik kijk ook naar andere factoren. Je zou jezelf de vraag kunnen stellen wat putin precies heeft een die lapjes grond. Maar die vraag stel jij jezelf niet, want daar komen immers geen gunstige antwoorden uit voort.
[..]
Ik deel jouw Sterke Mannen fetish niet. Beetje gay.
Nou, omdat ik geen paal in m'n broek krijgt van "might makes right", en van mening ben dat oekrainers recht op zelfbeschikking hebben.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je het zo stelt kun je je afvragen waarom wij ons zo druk maken om die lapjes grond terug te winnen.
Leg dat eens uit.
Waar heb jij het over?quote:Op woensdag 11 december 2024 17:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, omdat ik geen paal in m'n broek krijgt van "might makes right", en van mening ben dat oekrainers recht op zelfbeschikking hebben.
Jij niet. Ja, die paal wel, maar dat recht erkennen van, niet.
De Oekrainers maken zich er druk omquote:Op woensdag 11 december 2024 17:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je het zo stelt kun je je afvragen waarom wij ons zo druk maken om die lapjes grond terug te winnen.
Leg dat eens uit.
Gaan wij niet over.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar heb jij het over?
Die lapjes grond stellen niets voor en zouden we niet als winst mogen rekenen wat jou betreft.
Dan laten wij toch die lapjes grond gewoon gaan?
Het enige punt dat wordt bevestigd is dat wij Oekraine laten verliezen, Rusland verovert grondgebied en wij proberen dat tevergeefs te verdedigen.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gaan wij niet over.
Jij denkt blijkbaar van wel. Dank voor mijn vorige punt wederom bevestigen
Wij ook. Wij sturen wapens, geld, kennis, en er wordt politiek kapitaal in gestoken.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
De Oekrainers maken zich er druk om
Gewoon blijven draaienquote:Op woensdag 11 december 2024 16:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is semantiek. Als ik zie wat Zuid-Europa 'doet' zeggen ze 'nahhh' tegenover investeringen waar wij echt iets mee opschieten. Jij denkt daar blijkbaar anders over.
Ik hoop ten zeerste dat jij gelijk hebt he. Dat pas voldoen aan de 2% norm in 2029 meer dan genoeg is. Want ik heb een hekel aan al dat wapentuig. Maar naïviteit is ook niet zinnig, lijkt mij.
Ow jeetjequote:Op woensdag 11 december 2024 17:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij ook. Wij sturen wapens, geld, kennis, en er wordt politiek kapitaal in gestoken.
Ja precies. Dus wij zijn het eens.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Gewoon blijven draaien
Je hebt gelijk sp3c, ik zat er idd naast hier maar ik vraag me af of dit genoeg is
Eens beste underdog, ik weet het ook niet, denk het eigenlijk niet na zoveel jaar afbraak, ik denk dat 10/15 jaar nog wat erg positief gedacht is
We zitten niet waar we imo zouden moeten zitten maar in de shit zitten we totaal nietquote:Op woensdag 11 december 2024 18:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja precies. Dus wij zijn het eens.
We zittne in de shit
Van Oekraïne ja, niet van de EU.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:13 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar Rusland is winningquote:
Totaal irrelevant voor de geschiedenis hoe lang het duurt voordat de overwinning binnen is.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar Rusland is winning![]()
Dag 1003 van de 3-daagse speciale militaire operatie.
Russische steden worden bestookt met westerse bommen.
Nog nooit vertoond in de recente geschiedenis.
Hoe langer het duurt hoe minder waarschijnlijk het is dat die overwinning er überhaupt komtquote:Op woensdag 11 december 2024 18:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Totaal irrelevant voor de geschiedenis hoe lang het duurt voordat de overwinning binnen is.
Voor een grote oorlog is minder dan 3 jaar erg kort. En we weten de uitkomst nog niet, misschien herpakt Oekraïne het initatief nog wel.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoe langer het duurt hoe minder waarschijnlijk het is dat die overwinning er überhaupt komt
Het is voorlopig ook nog niet klaarquote:Op woensdag 11 december 2024 18:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor een grote oorlog is minder dan 3 jaar erg kort. En we weten de uitkomst nog niet, misschien herpakt Oekraïne het initatief nog wel.
Mwah, denk niet dat het nog eens 3 jaar duurt, ook geen jaar.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is voorlopig ook nog niet klaar
Trump heeft niet echt een middel om de oorlog te beeindigenquote:Op woensdag 11 december 2024 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, denk niet dat het nog eens 3 jaar duurt, ook geen jaar.
Ik verwacht dat Trumpgod na 20 januari snel werk maakt voor de vrede.
Vraag is meer, hoe lang die vrede gaat duren..
Het is jammer dat Trump vrede wil stichten door Rusland allerlei gestolen gebied te geven. Want Rusland kan dit niveau van oorlog voeren echt niet nog een paar jaar aan.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:12 schreef ExTec het volgende:
Nog meer economisch goed nieuws.
[..]
https://t.co/bcrjxSvhUo
Maar ik hoorde hier dat het eigenlijk allemaal wel reuze meeviel, je moet gewoon ff naar PPP en BBP kijken, ofzo.
Oekraine geen wapens meer geven, Rusland isoleren tov andere landen door te dreigen met gods scheppingen zoals tarievenquote:Op woensdag 11 december 2024 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Trump heeft niet echt een middel om de oorlog te beeindigen
Ik denk dat juist Oekraine blij mag zijn als er op 21 januari een grens getrokken gaat worden. Het pleurt allemaal steeds sneller in elkaar.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is jammer dat Trump vrede wil stichten door Rusland allerlei gestolen gebied te geven. Want Rusland kan dit niveau van oorlog voeren echt niet nog een paar jaar aan.
Hoe gaat Trump Rusland isoleren? Je loopt hier zelf herhaaldelijk te verkondigen dat steeds meer landen een andere kijk op zaken hebben dan het westen.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine geen wapens meer geven, Rusland isoleren tov andere landen door te dreigen met gods scheppingen zoals tarieven
Ik ga er eigenlijk vanuit dat er tussen Trump en Poetin (de teams) al wel degelijk is gesproken over de grote lijnen, dat kan bijna niet anders.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe gaat Trump Rusland isoleren? Je loopt hier zelf herhaaldelijk te verkondigen dat steeds meer landen een andere kijk op zaken hebben dan het westen.
En daar heb je ook gewoon gelijk in: Rusland is globaal gezien geen paria, vindt binnen BRICS zelfs bondgenoten.
Ik zie China en Iran zich niet direct afkeren van Rusland, enkel omdat de Amerikanen dat willen.
En wapensteun aan Oekraïne geheel stopzetten zal voor Poetin mogelijk juist een reden zijn om de strijd voort te zetten. Zonder steun houdt Oekraïne het immers niet lang meer vol.
De US legertop is nu 3 jaar bezig om Poetin het leven zo zuur mogelijjk te maken met behulp van miljarden aan hardware en softwarequote:Op woensdag 11 december 2024 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk vanuit dat er tussen Trump en Poetin (de teams) al wel degelijk is gesproken over de grote lijnen, dat kan bijna niet anders.
Ik geloof ook helemaal niet dat Trump wil dat Oekraine totaal wordt overlopen of compleet wordt ingelijfd, dus Oekraine van noodzakelijk wapens onthouden zal de laatste troef zijn. Poetin aan tafel slaan door Oekraine van zware wapens te voorzien behoort tot de mogelijkheden. Maar hopelijk is dat voor god sake niet nodig. Je wil niet dat Trump en Poetin in een machts dialectiek komen over wie van hun 2 de winnaar wordt. Dat is doodeng.
Ik denk dat we meer moeten vrezen voor een structuur dat de VS en Rusland in de toekomst de mogelijkheid geeft om naar believen het conflict op te warmen.
olieprijs moet veel verder omlaagquote:Op woensdag 11 december 2024 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine geen wapens meer geven, Rusland isoleren tov andere landen door te dreigen met gods scheppingen zoals tarieven
Trump wil gewoon deals sluiten waarmee hij kan pronken. De inhoud is ondergeschikt, hij weet dat hij met z'n lulpraatjes zelfs de grootste opgewarmde drol aan z'n achterban kan verkopen.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk vanuit dat er tussen Trump en Poetin (de teams) al wel degelijk is gesproken over de grote lijnen, dat kan bijna niet anders.
Ik geloof ook helemaal niet dat Trump wil dat Oekraine totaal wordt overlopen of compleet wordt ingelijfd, dus Oekraine van noodzakelijk wapens onthouden zal de laatste troef zijn. Poetin aan tafel slaan door Oekraine van zware wapens te voorzien behoort tot de mogelijkheden. Maar hopelijk is dat voor god sake niet nodig. Je wil niet dat Trump en Poetin in een machts dialectiek komen over wie van hun 2 de winnaar wordt. Dat is doodeng.
Ik denk dat we meer moeten vrezen voor een structuur dat de VS en Rusland in de toekomst de mogelijkheid geeft om naar believen het conflict op te warmen.
net zoveel als een flevopolder ten kosten van 500.000 soldaten en de economiequote:Op woensdag 11 december 2024 17:13 schreef xzaz het volgende:
[..]
Heb geen betrouwbare bronnen gelezen waar jouw stelling dat ie het allemaal weggeeft bevestigd wordt. Dus svp graag bronnen naar Nederlandse websites.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump wil gewoon deals sluiten waarmee hij kan pronken. De inhoud is ondergeschikt, hij weet dat hij met z'n lulpraatjes zelfs de grootste opgewarmde drol aan z'n achterban kan verkopen.
Daarom zie je in kringen rondom Trump dat er wordt gesproken over een deal waarbij Rusland veel gebied krijgt en Oekraïne het moet doen met 'veiligheidsgaranties', en geen NAVO-lidmaatschap.
Dat is de diplomatieke equivalent van 'lange halen, snel thuis'. Trump zal er namelijk vanuit gaan dat Poetin hier blij mee is en dat Kiev in dit stadium niet zo gek veel heeft te willen.
Trump ramt er zo een vredesdeal doorheen en klopt zich de rest van z'n leven op de borst. Dat is tenminste waar hij op hoopt.
Het is afwachten of de oplossing inderdaad zo 'simpel' is.
Gesproken als een ware Rus.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Totaal irrelevant voor de geschiedenis hoe lang het duurt voordat de overwinning binnen is.
Maar daar kom je vervolgens op terug:quote:Russische steden worden helemaal niet bestookt.
De doelpalen verschuiven steeds verder.quote:Alleen slechts militaire doelwitten.
Ja, ook een gevoelige klap voor Rusland.quote:Je kan ook zeggen dat onze infrastructuur bestookt worden. Zie bijvoorbeeld de gaspijpleiding.
Dus dan kun je ook niet van een winnaar spreken.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor een grote oorlog is minder dan 3 jaar erg kort. En we weten de uitkomst nog niet, misschien herpakt Oekraïne het initatief nog wel.
Dat gaat ook nogal een puntje worden, mocht er vrede komen. Al die soldaten die door het Kremlin als oud vuil en kanonnenvoer zijn gebruikt....Die gaan lullen thuis.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Russische mensenlevens hebben geen enkele waarde.
Nog een maandje of wat slapen. Dan komen we er vanzelf achter. Binnen 24 uur ook nog.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
Als Poetin Trump een brief stuurt met "Hey lieve schat, zullen we dit en dit even regelen, dan krijg je van mij dit" dan laat Trump Oekraïne gewoon vallen. Trump is gewoon opportunistisch en houdt van dictators.
De GGZ is hier al een complete tyfuszooi. Moet je nagaan hoe het er in Rusland waarschijnlijk voor staat.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:38 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat gaat ook nogal een puntje worden, mocht er vrede komen. Al die soldaten die door het Kremlin als oud vuil en kanonnenvoer zijn gebruikt....Die gaan lullen thuis.
Sancties bij Rusland en wapensteun bij Oekraïne.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Trump heeft niet echt een middel om de oorlog te beeindigen
quote:Op woensdag 11 december 2024 19:41 schreef havanagila het volgende:
[..]
Nog een maandje of wat slapen. Dan komen we er vanzelf achter. Binnen 24 uur ook nog.
Als de EU het Trump niet toevertrouwt dan moeten ze zelf de leiding maar nemen. Von der Leyen kan zelf ook schakelen met het Kremlin als zij denkt dat zij een betere deal kan fixen.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:41 schreef havanagila het volgende:
[..]
Nog een maandje of wat slapen. Dan komen we er vanzelf achter. Binnen 24 uur ook nog.
Staan die wapens al in Oekraine dan?quote:Op woensdag 11 december 2024 19:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Sancties bij Rusland en wapensteun bij Oekraïne.
Oekraïne kan ongeveer tot half 2025 vooruit qua wapens, zie https://kyivindependent.c(...)-mid-2025-marchenko/
Von der Leyen is ongekozen en heeft geen enkel mandaat.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Als de EU het Trump niet toevertrouwt dan moeten ze zelf de leiding maar nemen. Von der Leyen kan zelf ook schakelen met het Kremlin als zij denkt dat zij een betere deal kan fixen.
Of geen deal. laat Rusland maar zweten. Dat is ook het hele probleem van deze invasie, je wil Rusland tegenhouden, maar niet vernietigen. Dus mondjesmaat raketten/wapens leveren, niet te weinig maar ook niet voldoende, tot de oligarchjes in het Kremlin en de FSB zich eens achter de oren gaan krabben.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Als de EU het Trump niet toevertrouwt dan moeten ze zelf de leiding maar nemen. Von der Leyen kan zelf ook schakelen met het Kremlin als zij denkt dat zij een betere deal kan fixen.
Indirect gekozen, maar de EU is niet echt een democratisch vehikel nee.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Von der Leyen is ongekozen en heeft geen enkel mandaat.
We are running out of stock..quote:Op woensdag 11 december 2024 19:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Of geen deal. laat Rusland maar zweten. Dat is ook het hele probleem van deze invasie, je wil Rusland tegenhouden, maar niet vernietigen. Dus mondjesmaat raketten/wapens leveren, niet te weinig maar ook niet voldoende, tot de oligarchjes in het Kremlin en de FSB zich eens achter de oren gaan krabben.
Gewoon wachten tot Rusland door z’n hoeven zakt.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Indirect gekozen, maar de EU is niet echt een democratisch vehikel nee.
Maar anders moet een Macron, of Rutte, of Scholz maar gaan.
Waarom gaan wij niet onderhandelen of iets aan Oekraiene geven?
De Russen rukken op, er is geen evenwichtssituatie. De russen hebben nog half jaartje nodig en dan ishet wel bekeken.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gewoon wachten tot Rusland door z’n hoeven zakt.
Over een half jaartje is de russische economie geïmplodeerd en kost een pakje boter een jaarsalaris.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen rukken op, er is geen evenwichtssituatie. De russen hebben nog half jaartje nodig en dan ishet wel bekeken.
We zitten bij dag 1003 van de 3-daagse speciale militaire operatie.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen rukken op, er is geen evenwichtssituatie. De russen hebben nog half jaartje nodig en dan ishet wel bekeken.
Tijdspanne zegt niks. Je hebt nota bene net een regime gezien wat in een week instort terwijl het al 14 jaar aan de gang was.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
We zitten bij dag 1003 van de 3-daagse speciale militaire operatie.
En jij denkt dat het nu binnen een half jaar klaar is?
Maar Trump levert lang niet alle wapens en kan lang niet alle sancties opheffenquote:Op woensdag 11 december 2024 19:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Sancties bij Rusland en wapensteun bij Oekraïne.
Oekraïne kan ongeveer tot half 2025 vooruit qua wapens, zie https://kyivindependent.c(...)-mid-2025-marchenko/
Misschien moet jij in een tentje op de kermis gaan zitten ofzo.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een scenario waar Rusland mee te maken kan krijgen.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Tijdspanne zegt niks. Je hebt nota bene net een regime gezien wat in een week instort terwijl het al 14 jaar aan de gang was.
Dat zou kunnen. Maar het is een slecht argument om te gebruiken zoals ik al zei.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een scenario waar Rusland mee te maken kan krijgen.
Het is al eens eerder in elkaar gestort.
Daar kwam Poetin te laat achter.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar het is een slecht argument om te gebruiken zoals ik al zei.
O ja? Hoe gaat hij big oil daartoe dwingen? Fracking is niet bepaald goedkoop.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
olieprijs moet veel verder omlaag
en trump kan dat doen met zijn olie fracking
Denk je echt dat de überdealmaker-in-chief zich met het eerste de beste aanbiedinkje laat afschepen? De meesteronderhandelaar die Trump nu eenmaal is zal met zijn goddelijke gaven Poetin laten bloeden. Trump Hotel Kremlin, zoiets. Waarom zou Trump met iets minder genoegen nemen?quote:Op woensdag 11 december 2024 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
Als Poetin Trump een brief stuurt met "Hey lieve schat, zullen we dit en dit even regelen, dan krijg je van mij dit" dan laat Trump Oekraïne gewoon vallen. Trump is gewoon opportunistisch en houdt van dictators.
met de russen , dat denk ik ookquote:Op woensdag 11 december 2024 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
De russen hebben nog half jaartje nodig en dan is het wel bekeken.
Mag een Rus trouwens asiel aanvragen hier?quote:Op woensdag 11 december 2024 19:38 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat gaat ook nogal een puntje worden, mocht er vrede komen. Al die soldaten die door het Kremlin als oud vuil en kanonnenvoer zijn gebruikt....Die gaan lullen thuis.
De linksen zijn tegen, FvD en PVV vinden het geen probleem.quote:Op woensdag 11 december 2024 21:52 schreef halfway het volgende:
[..]
Mag een Rus trouwens asiel aanvragen hier?
Ja dan gaat Putin Nederland binnenvallen onder het mom van het beschermen van de Russische cultuur en taal. Nee die kennen we al.quote:Op woensdag 11 december 2024 21:52 schreef halfway het volgende:
[..]
ja, waarom nietquote:Op woensdag 11 december 2024 21:52 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Putin Kursk aan Ukraine laat. Wat maakt dat lapje grond nou uit?quote:Op woensdag 11 december 2024 17:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar heb jij het over?
Die lapjes grond stellen niets voor en zouden we niet als winst mogen rekenen wat jou betreft.
Dan laten wij toch die lapjes grond gewoon gaan?
Wat je nu zegt is pas een mooi staaltje appeasementpolitiek.
Ik vind van niet. De Sovjet Unie ging kapot aan de oorlog in Afghanistan, de Russische Federatie gaat kapot aan de oorlog in Ukraine.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar het is een slecht argument om te gebruiken zoals ik al zei.
Dat heeft 0 te maken met waar het over gingquote:Op woensdag 11 december 2024 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind van niet. De Sovjet Unie ging kapot aan de oorlog in Afghanistan, de Russische Federatie gaat kapot aan de oorlog in Ukraine.
Putin probeert er kost wat kost een overwinning uit te slepen en het eind van Oekraine , russisch bewind in Kiev regio Odessa en omgeving onder russisch bewindquote:Op woensdag 11 december 2024 22:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Klinkt niet echt als winnen dit 😆
quote:"Outcomes of the war:
1. Destroyed Donbas
2. Russian troops remain stuck on the Ukrainian border villages wiped off the face of the earth.
3. The Black Sea Fleet is destroyed
4. Part of the Kursk region is occupied.
5. The economy of the country is at the level of Zimbabwe
6. Russian troops are kicked out of Karabakh and Syria
7. The international reputation and image of the country and the Russian army are dragged in the mud
8. Losses of the army are counted in hundreds of thousands
9. Russia is filled with migrants from Asia
10. Sh*t is f*cked up in general."
11. Russian puppet flees Abkazia
12. Russia humiliated in Moldova
13. Romania halts Russian interference in elections
14. NATO grows stronger and members up their funding
15. Ruble collapses
16. Gas distribution pipelines destroyed
17. Putin valt uit het raamquote:Op woensdag 11 december 2024 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Putin probeert er kost wat kost een overwinning uit te slepen en het eind van Oekraine , russisch bewind in Kiev regio Odessa en omgeving onder russisch bewind
[..]
er is nu wel zo gruwelijk veel olie en gas in de wereld en dat op het punt dat de hele wereld aan het omschakelen is naar Solarquote:
Solar is wel erg afhankelijk van seizoensinvloeden. Voorlopig is voor landen die ver van de evenaar af liggen nog steeds veel gas nodig om te "overwinteren". Nederland is zo'n land.quote:Op woensdag 11 december 2024 23:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is nu wel zo gruwelijk veel olie en gas in de wereld en dat op het punt dat de hele wereld aan het omschakelen is naar Solar
batter and better batteries are the keyquote:Op woensdag 11 december 2024 23:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Solar is wel erg afhankelijk van seizoensinvloeden. Voorlopig is voor landen die ver van de evenaar af liggen nog steeds veel gas nodig om te "overwinteren". Nederland is zo'n land.
Gasprijzen, gasverbruik en gasreserves in cijfers
quote:Tesla verdubbelt opslagcapaciteit van Megapack batterij
Tesla heeft de opslagcapaciteit van zijn Megapack met 50 procent verhoogd. Waar iedere Megapack voorheen een opslagcapaciteit van 2,6 megawattuur kende, is die nu uitgebreid naar 3,9 megawattuur.
De opslagcapaciteit van de batterij is nu groot genoeg om 1 uur lang 3.600 Amerikaanse huishoudens van stroom te voorzien.
Tweede kwartaal 2024
Het gewicht van de nieuwe Megapack is met 64 procent toegenomen, de lengte met 1,8 meter en de breedte met 0,3 meter. De roundtripefficiëntie is 92 procent.
Met batterijen kan je dag/nacht invloeden vereffenen. Voor seizoensinvloeden gaat dat weinig zoden aan de dijk zetten.quote:Op woensdag 11 december 2024 23:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
batter and better batteries are the key
daar valt nog heel , heel veel te verbeteren, ook transport
[..]
Dan moet het uit transport komen, maar het gaat komenquote:Op woensdag 11 december 2024 23:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Met batterijen kan je dag/nacht invloeden vereffenen. Voor seizoensinvloeden gaat dat weinig zoden aan de dijk zetten.
quote:"Bij transport van elektrische energie wil men zo weinig mogelijk energieverlies hebben.
Dit energieverlies wordt veroorzaakt door warmteontwikkeling in de leidingen (Q= I2 · R · t).
De warmteontwikkeling wordt beperkt door de stroomsterkte (I) zo klein mogelijk te houden.24 apr 2019
nederland is nog druk met de 30 miljard voor de stikstof en de 25 miljard van Rob Jetten voor het wereld klimaat uit te gevenquote:Op woensdag 11 december 2024 12:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ligt dat aan vergunningen of gewoon aan niet bestellen?
Ja, en we geven een miljard of twee per week aan de zorg uit. Maar wat heeft dat met defensie te maken?quote:Op donderdag 12 december 2024 00:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland is nog druk met de 30 miljard voor de stikstof en de 25 miljard van Rob Jetten voor het wereld klimaat uit te geven
En om woningen in een weiland te bouwen moet er kennelijk ook steeds miljarden overheidsgeld bij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |