SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Nou maar echt hoor...hele dag van die zeik regen soms nog hard ook... gelukkig net een pakket ophaal rondje op de fiets was het aardig gereduceerdquote:
Vorig jaar was een dure stookmaand. Tot nu toe heeft die verwarming nog helemaal niet aan gestaan hier.quote:Op donderdag 5 december 2024 17:02 schreef Evangelion het volgende:
Volgens mij wel beter dan vorig jaar begin december, pleuriskoud toen.
Koudekatquote:Op donderdag 5 december 2024 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar was een dure stookmaand. Tot nu toe heeft die verwarming nog helemaal niet aan gestaan hier.
Hier wel, maar gelukkig is het buiten niet zo koud. Scheelt altijd wat.quote:Op donderdag 5 december 2024 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar was een dure stookmaand. Tot nu toe heeft die verwarming nog helemaal niet aan gestaan hier.
Nee motregen is lekkerquote:Op donderdag 5 december 2024 17:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Denk je dat het droog is, valt er bakken motregen....dat is nog erger dan gewone regen
Oja nog even m'n vit D pilletje nemenquote:Op donderdag 5 december 2024 19:10 schreef dick_laurent het volgende:
Was een uitstekende dag voor vampieren vandaag bij jullie in ieder geval.
Motregen heeft een hogere dichtheid en dus wordt je sneller kledder nat!quote:
Alweer...quote:
Datquote:Op donderdag 5 december 2024 19:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Motregen heeft een hogere dichtheid en dus wordt je sneller kledder nat!
Plenst af en toe even goed door inderdaad!quote:Op donderdag 5 december 2024 23:00 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Grote zeik, veel nat.
Klimaatridders bidden zo hard omdat ze gelijk willen hebben. EMP, HAARP...quote:Op vrijdag 6 december 2024 03:29 schreef Kriegel het volgende:
Welke kutstoring hangt er nú dan weer ergens, dat de ene na de andere inktvlek over ons land trekt, met een bak wind erbij? T/m zondag dezelfde bullshit als vandaag.
Word zo moe hiervan, flikker eens op met die regen man.
Das beter weer dan hierquote:Op vrijdag 6 december 2024 10:52 schreef dick_laurent het volgende:
Zon en 23 graden. Vanmiddag dagje Alicante doen, beetje flaneren.
Yep. Maar nu nog niet!quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Das beter weer dan hier
Al komt er ook frissere lucht jouw kant op, zag ik
Hello J.quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep. Maar nu nog niet!
24c inmiddels
[ afbeelding ]
geen last vanquote:Op vrijdag 6 december 2024 01:29 schreef yessie234 het volgende:
[..]
De vloek van de Farao, kijk uit.
Morgen NK tegenwind fietsenquote:Op vrijdag 6 december 2024 07:32 schreef Resistor het volgende:
Flinke woei op Neeltje Jans.
Ik ben blij dat ik nu beschut sta.
Hier ook al. Bizar!quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een heerlijke dag vandaag
Valt niet tegen inderdaad. Vandaag ook alweer paar uur zon erbijquote:Op zaterdag 7 december 2024 12:43 schreef Pisces29 het volgende:
Zachte dagen in december. Deze herfst-winter bevalt me uitstekend.![]()
En dan toch de sfeer van lampjes, auto’s met een net gekochte grote kerstboom op het dak, heerlijk.
quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:43 schreef Pisces29 het volgende:
Zachte dagen in december. Deze herfst-winter bevalt me uitstekend.![]()
En dan toch de sfeer van lampjes, auto’s met een net gekochte grote kerstboom op het dak, heerlijk.
Hier pas net een uurtje en ook nog niet heel overtuigend. Maar zoals Hobje zegt, het is wel relatief zacht, dus dat is prettig. Al moet de verwarming in de ochtend uren zeker wel aan.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Valt niet tegen inderdaad. Vandaag ook alweer paar uur zon erbij
Nou ja, de eerste week is bijna om en vergeleken met vorig jaar is het wel een verbetering. Sterker nog qua zonuren zit ik hier in het Oosten al bijna op de helft van wat ik hier vorig jaar december in een hele maand hadquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:03 schreef Nattekat het volgende:
Vorig jaar december was schijtweer en koud. Nu is het alleen schijtweer. Progressie.
Denk dat jij de helft van de tijd weg bent geweest ofzo.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:28 schreef RamboDirk het volgende:
Riep ik gister nog, eindelijk een beetje herfst! Is het vandaag weer zonovergoten
Dit is het najaar wat we de komende jaren nog meer gaan zien, dit is de green deal ten voeten uit.
Wij in het westen hebben het wat minder goed gehadquote:Op zaterdag 7 december 2024 15:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, de eerste week is bijna om en vergeleken met vorig jaar is het wel een verbetering. Sterker nog qua zonuren zit ik hier in het Oosten al bijna op de helft van wat ik hier vorig jaar december in een hele maand had. Zit hier nu op ongeveer 10/11 uur als ik kijk naar de stations Deelen en Hupsel. Alsnog bar weinig, maar vorig jaar hadden we er hier iets meer dan 20 in 1 maand. Dat is gewoon sneu
![]()
Komende week wordt het ook wel kouder. Paar dagen hogedruk weer, dus ook droog, maar zon niet gegarandeerd want december. We gaan het zien.
Overigens qua neerslag zit Deelen nog maar een kleine 40 onder vorig jaar 1106 tegenover 1066 nu en hupsel 950 nu en 967 vorig jaar. De Bilt zou het record weer kunnen breken met 1010 mm tot nu en 1055 vorig jaar. Nog 45 mm, dus moet kunnen
Ik zou in de zomer maar wegblijven van het noordpoolgebied als je niet muggen houd.quote:Op zondag 8 december 2024 02:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als je geen muggen wilt moet je naar de zuidpool/noordpool gaan
quote:Op maandag 9 december 2024 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou in de zomer maar wegblijven van het noordpoolgebied als je niet muggen houd.
Op zeeijs zie je natuurlijk geen muggen, maar toendra is muggenlandschap bij uitstek, duizenden individuen per m² zijn er geen uitzondering.quote:Op maandag 9 december 2024 11:47 schreef Bocaj het volgende:
[..](Lijkt mij nou niet echt een gebied waar men (de mug) zich voortplant etc.)
Dat weet ik van Nooit Meer Slapen (WF Hermans)quote:Op maandag 9 december 2024 11:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Op zeeijs zie je natuurlijk geen muggen, maar toendra is muggenlandschap bij uitstek, duizenden individuen per m² zijn er geen uitzondering.
Voorbeeldje van een man in Alaska:
Bekijk deze YouTube-video
Uitzonderlijk warme november in de Spaanse regio Andalucía. In onder meer Almería was het niet eerder zo warm. Inmiddels is Spanje flink afgekoeld.quote:Op zondag 8 december 2024 11:20 schreef dick_laurent het volgende:
Goddelijk weertje wederomlekker in het zonnetje ontbijten.
Wel grijze treurnis ohne ende en koudquote:
Dit is de minst slechte dag sinds afgelopen woensdagquote:Op dinsdag 10 december 2024 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag is echt wat je noemt guur weer. Guur.
Maar het regent niet, dat is dan weer fijn.
Donkere dagen voor kerst, hèquote:
Volgende week gelukkig wel weer zachter.quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag is echt wat je noemt guur weer. Guur.
Maar het regent niet, dat is dan weer fijn.
Dag voor kerst is wel mooie timingquote:
Binnen in huis, ja. Of bij de kachel met 22 graden in de autoquote:Op dinsdag 10 december 2024 13:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stel je aan, gewoon korte broeken-weer.
Prachtige stadquote:Op woensdag 11 december 2024 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
Over anderhalve week paar daagjes naar Berlijn. Zin an, beetje de kerstvibe pakken daar, beetje Deutsche biertjes drinken. Hopelijk is het droog, schnee zou ik niet eens erg vinden, als het maar niet motregent de hele dag
ps; wat is het doods hier... echo......echo.....
GFS geeft vandaag een signaal voor het zuiden, Euro heeft het teruggeschaald.quote:Op woensdag 11 december 2024 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dag voor kerst is wel mooie timing
Komt door het weerquote:Op woensdag 11 december 2024 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
Over anderhalve week paar daagjes naar Berlijn. Zin an, beetje de kerstvibe pakken daar, beetje Deutsche biertjes drinken. Hopelijk is het droog, schnee zou ik niet eens erg vinden, als het maar niet motregent de hele dag
ps; wat is het doods hier... echo......echo.....
Het is hier vandaag voor het eerst na 7 onafgebroken dagen strakblauw een dagje bewolkt.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komt door het weer. Intens kansloos saaie depressieve grijze treurnis ohne ende.
Maar wel droog
Net nog 10km gewandeld in het bos met korte broek en t-shirtquote:Op woensdag 11 december 2024 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Binnen in huis, ja. Of bij de kachel met 22 graden in de auto
Wat is er vies aan dit weer? Het is uitermate saai, maar bij vies weer denk ik aan regen/natte sneeuw al dan niet icm gure wind.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:09 schreef THEFXR het volgende:
hier weer de zoveelste zonnnepanelen dag, bah wat een vies weer, blijft nog heel de week zo.
Ik zie een gevoelstemperatuur van 1 graad in jouw omgeving.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Net nog 10km gewandeld in het bos met korte broek en t-shirt
Wil gewoon opvallenquote:Op woensdag 11 december 2024 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie een gevoelstemperatuur van 1 graad in jouw omgeving.
[ afbeelding ]
Ja, nou en? Als het 20 graden was droop het zweet me van m'n kop. Liever ook 'normaal', maar het is wat het is.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie een gevoelstemperatuur van 1 graad in jouw omgeving.
[ afbeelding ]
Nee, gewoon stevige schoenen aan omdat ik veel loop/beweeg. Alsof het me interesseert hoe Miep en Hans op de hoek denken over mijn kleding.quote:Op woensdag 11 december 2024 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wil gewoon opvallen. Tyfus kou en alleen t shirt kan nooit lekker voor je interne lichaam zijn. Kost je alleen maar energie. Zou die ook slippers aan hebben?
Maar sta je in jouw durp dan ook bekend als de lokale Wim Hof?quote:Op woensdag 11 december 2024 13:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, gewoon stevige schoenen aan omdat ik veel loop/beweeg. Alsof het me interesseert hoe Miep en Hans op de hoek denken over mijn kleding.
Heeft niks met opvallen te maken verder, ik voel met er gewoon prettig bij. Maar blijkbaar kan dat niet volgens jou.
Ga je dan zo wel een ijsje halen?quote:Op woensdag 11 december 2024 13:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, gewoon stevige schoenen aan omdat ik veel loop/beweeg. Alsof het me interesseert hoe Miep en Hans op de hoek denken over mijn kleding.
Heeft niks met opvallen te maken verder, ik voel met er gewoon prettig bij. Maar blijkbaar kan dat niet volgens jou.
Zijn er nog wel 2 of 3 die zo rondlopen, wel andere leeftijd. Maar ja, het wordt wel vaak benoemd in deze tijd.quote:Op woensdag 11 december 2024 14:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar sta je in jouw durp dan ook bekend als de lokale Wim Hof?
Soms, smaakt net zo goed nu hoorquote:Op woensdag 11 december 2024 14:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ga je dan zo wel een ijsje halen?
Haha, als ik iemand zo gekleed in het bos tegen zou komen nu zou ik er toch wel iets vreemds van denken hoor. Tenzij die overduidelijk aan het hardlopen is of zo, maar zelfs dan nog.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Net nog 10km gewandeld in het bos met korte broek en t-shirt
Jmmrquote:Op woensdag 11 december 2024 16:05 schreef Nattekat het volgende:
Morgen is het alweer zo ver; de vroegste zonsondergang van het jaar. De avonden zullen na morgen weer lengen
[ afbeelding ]
De ochtenden zullen de komende twee weken nog 8 minuten claimen helaas
Grote kans dat ik het ben ook danquote:Op woensdag 11 december 2024 15:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, als ik iemand zo gekleed in het bos tegen zou komen nu zou ik er toch wel iets vreemds van denken hoor. Tenzij die overduidelijk aan het hardlopen is of zo, maar zelfs dan nog.
quote:Op woensdag 11 december 2024 16:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja mee eens. Zoiets hoort pas over een maand of zo.
quote:
Hoe eerder hoe beter. In het donker naar werk en bijna donker terug. Helemaal met die treurnis erbij.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:35 schreef Haags het volgende:
[..]
De langste dag valt eigenlijk ook een maand te vroegquote:Op woensdag 11 december 2024 16:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Op of rond, verschilt een beetje.quote:
Voor het sterrenkijken vind ik het wel mooi. Hoe langer donker hoe beter. Maar dan moet die treurnis wel weggaan jaquote:Op woensdag 11 december 2024 17:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[..]
Hoe eerder hoe beter. In het donker naar werk en bijna donker terug. Helemaal met die treurnis erbij.
20 december dit jaarquote:
Vroegste ondergang en opkomst verschillen omdat het draaien zon/aarde niet helemaal rond is, maar een kleine elipsquote:
Wel goed voor je, tot op zekere hoogtequote:Op woensdag 11 december 2024 15:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zijn er nog wel 2 of 3 die zo rondlopen, wel andere leeftijd. Maar ja, het wordt wel vaak benoemd in deze tijd.
Heb alleen niet zoveel vetquote:Op woensdag 11 december 2024 22:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel goed voor je, tot op zekere hoogte![]()
[ x ]
Even in het koude water is sowieso heerlijk. Ik doe het gemiddeld één keer in de week.quote:Op woensdag 11 december 2024 22:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[ x ]
Momenteel 2.5 graad en motregen. Veel sneuer dan dit wordt het nietquote:Op woensdag 11 december 2024 18:21 schreef dick_laurent het volgende:
Echt 'Hollands' decemberdagje hier. Grauw, guur en regenachtig.
Wat heb ik dat gemist zeg!
Oei. Ik ben van de 21e tot de 24e in Berlijn. Hopelijk geen sturmwetter dan.. niet zo'n zin dat mn vlucht gecancelled wordt.quote:
Na nieuwjaar het liefst z.s.m maart en op naar de lente, maar dan eerst die "qua weer" de beroerdste maanden van het jaar door.quote:Op donderdag 12 december 2024 16:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Altijd dat gezeik over die witte kerst. En wat heb je daar nou aan. Of je zit binnen, of je moet de weg op. Dan heb je er meer aan in het saaie januari of februari. Lekker met het paard door de verse sneeuw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder wrijving geen glans
quote:Op donderdag 12 december 2024 17:52 schreef Haags het volgende:
Ik zorg zelf wel voor een witte kerst.Daar heb je mo & Samir voor, tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Alleen wel al 4 dagen op rij. Morgen gelukkig meer zon.quote:Op donderdag 12 december 2024 16:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Verder is zo'n dag als vandaag wel prima, ondanks de grauwheid. Het regent niet en het waait niet.
Ik heb geen paard.quote:Op donderdag 12 december 2024 16:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Altijd dat gezeik over die witte kerst. En wat heb je daar nou aan. Of je zit binnen, of je moet de weg op. Dan heb je er meer aan in het saaie januari of februari. Lekker met het paard door de verse sneeuw.
Paard op stok mag ook, zo'n nep dingquote:
Hier de hele dag van die gore miezer gehad waar je zeiknat van wordt en waterkoud..vreselijk weer, gaat dan helemaal in mijn botten zitten en veel auwquote:Op donderdag 12 december 2024 16:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Verder is zo'n dag als vandaag wel prima, ondanks de grauwheid. Het regent niet en het waait niet.
Afgelast! Zoveelste dag kansloze koude treurnis ohne ende op een treurige dag.quote:
@MissBotjequote:Op donderdag 12 december 2024 20:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier de hele dag van die gore miezer gehad waar je zeiknat van wordt en waterkoud..vreselijk weer, gaat dan helemaal in mijn botten zitten en veel auw
quote:Op donderdag 12 december 2024 17:52 schreef Haags het volgende:
Ik zorg zelf wel voor een witte kerst.Oh ik dacht dat lijntje op je tafelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
@:MissBotje*insert aai over bol botjesmiley*
quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Afgelast! Zoveelste dag kansloze koude treurnis ohne ende op een treurige dag.
Misschien later vanmiddag nog
Lekker als aperitiefje voor het kerstdinerquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat lijntje op je tafel
Van dat net niet weer. Doe me dan maar dubbele cijfers.quote:
Na het weekend weerquote:Op vrijdag 13 december 2024 17:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Van dat net niet weer. Doe me dan maar dubbele cijfers.
Sinds zondag al vrijwel geen zon gezien. Triest weer.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:27 schreef MissHobje het volgende:
0 zon vandaag in De Bilt, hadden veel voorspeld
Behoorlijk saai zo ja. Gelukkig wel droog de hele tijd, kun je wel gewoon naar buiten. Maar het oogt niet bepaald vriendelijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Sinds zondag al vrijwel geen zon gezien. Triest weer.
Ja behoorlijk triest, ga er serieus ff slecht op deze dagen. Hopelijk snel een beetje zonquote:Op vrijdag 13 december 2024 22:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Sinds zondag al vrijwel geen zon gezien. Triest weer.
In de VS slaat het imho nog veel minder op dan bij ons om elke keer te schuiven, gezien ze meer richting de evenaar liggen. Bezwaarlijker lijkt me dat hij serieus probeerde de verkiezingen in 2020 te stelen door het laten cancellen van stemmen uit 7 staten door zijn VP (die daar weigerde aan mee te werken) en zijn verdere fascistische neigingen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:09 schreef Evangelion het volgende:
Trump wil einde aan zomertijd: 'Onhandig en duur'
https://nos.nl/artikel/25(...)ijd-onhandig-en-duur
wtf ik haat oranje man nu
Gezond bruin vet van familie Thillio bestaat niet is mijn ervaring.quote:Op woensdag 11 december 2024 22:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[ x ]
Er komt nog wel wat kansloos deprimerende treurnis bij. vandaag en morgen dag 6 en 7 zonder zon.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja behoorlijk triest, ga er serieus ff slecht op deze dagen. Hopelijk snel een beetje zon
*Enkeltje Egypte gaat boeken *quote:Op zaterdag 14 december 2024 08:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Er komt nog wel wat kansloos deprimerende treurnis bij. vandaag en morgen dag 6 en 7 zonder zon.Gelukkig komen er wel dubbele cijfers aan.
Ook dit weekeinde verloopt in grote lijnen bewolkt met soms enige (mot)regen. In de loop van zondag bereikt wel zachte lucht onze omgeving.
Zwakke fronten trekken vandaag via de Britse Eilanden naar ons land. De passage gaat gepaard met plaatselijk enige lichte (mot)regen. Vooral vanmiddag regent het af en toe. In het grootste deel van het land wordt het trouwens de 6de zonloze dag op rij. De temperaturen lopen langzaam op en bereiken vanmiddag waarden tussen 4 graden in het zuidoosten en zo’n 7 graden in het noordwesten. Gisteravond heeft het in een opgeklaard Limburg nog enkele graden gevroren. Ell kwam uit op –2,5 en de luchthaven Maastricht op –2,9°.
Wat langere termijn lijkt er ook niet heel veel te veranderen. Heel onbestendig lijkt het niet te worden, op een enkele dag na. Een evt nieuw hoog brengt waarschijnlijk weer vochtige, maar grijze treurnis lucht, ohne ende. Enig voordeel is dat deze stroming zachtere lucht brengt i.p.v die gure net niet kou.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
*Enkeltje Egypte gaat boeken *
Ja, hogedruk in deze maanden levert vrijwel altijd oneindig dit weer op. Hogedruk moet eigenlijk een O/NO aanvoer die, over het algemeen, veel drogere lucht aanvoert en/of wel eens een sneeuw verrassing, maar dan levert dat iig winter(s) weer op wat het eigenlijk hoort te zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
Poh, als ik dat zo hoor zijn dit die dagen dat ik als ik nog in NL had gewoond echt zwaar zwaar moody was geweest en mijn vrouw me wss persoonlijk op het vliegtuig naar Spanje had gezet om van mijn geklaag af te zijn![]()
Zelfkennis
De trein gaat steeds sneller rijden.quote:
Ohh boy, ik ben hier niet klaar voor ondanks de heerlijke vitamine D shot in Egypte onlangsquote:Op zaterdag 14 december 2024 11:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat langere termijn lijkt er ook niet heel veel te veranderen. Heel onbestendig lijkt het niet te worden, op een enkele dag na. Een evt nieuw hoog brengt waarschijnlijk weer vochtige, maar grijze treurnis lucht, ohne ende. Enig voordeel is dat deze stroming zachtere lucht brengt i.p.v die gure net niet kou.
[ x ]
Yea, ik weet precies hoe dat kan voelen. Succes en hopelijk kan je idd iets van een projectje vinden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh boy, ik ben hier niet klaar voor ondanks de heerlijke vitamine D shot in Egypte onlangs![]()
Ik ga ff een projectje verzinnen wat me de komende weken kan bezig houden als afleiding en voor we het weten is het weer lente.
#schijtwinter nu alweer
Ik werk toch buiten, dus als het niet te donker grijs is, dan geet het nog, maar je maakt het wel continu bewust mee. Al lang blij dat het komende week niet meer zo koud isquote:Op zaterdag 14 december 2024 16:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yea, ik weet precies hoe dat kan voelen. Succes en hopelijk kan je idd iets van een projectje vinden.
Overmorgen gaat er in de middag al een minuutje afquote:Op zaterdag 14 december 2024 16:13 schreef Evangelion het volgende:
7 dagen tot de kortste dag, daarna is elke dag iets beter.
De vroegste zonsondergang was hier afgelopen dagen en is rond 17:45 en dan is het pas echt vrij donker rond 18:00quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Overmorgen gaat er in de middag al een minuutje af. Laatste opkomst is dus 30 december en daar gaat 4 januari 1 minuut vanaf
Ohh yes...goede berichtenquote:Op zaterdag 14 december 2024 16:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Overmorgen gaat er in de middag al een minuutje af. Laatste opkomst is dus 30 december en daar gaat 4 januari 1 minuut vanaf
De koude maanquote:Op zaterdag 14 december 2024 16:13 schreef Evangelion het volgende:
7 dagen tot de kortste dag, daarna is elke dag iets beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Eflstedentocht komt toch weer in zichtquote:
quote:Op zondag 15 december 2024 00:03 schreef yessie234 het volgende:
[..]
De koude maan
Stukje over Stonehenge en de koude maan (eens in de 18 jaar) en de grote maanstilstand
Astronomen trekken naar Stonehenge: ’Waanzinnig maan-fenomeen komt slechts eens in 18,6 jaar voor’
DoorWilma Nanninga
Bent u klaar voor een zeer zeldzaam maanverschijnsel, dat zich bijna 19 jaar lang niet meer zal voordoen? Zondag 15 december zal de jaarlijkse opkomst van de zogenoemde ’Koude Maan’ plaatsvinden, de naam voor de volle maan van winters december. Het hemellichaam zal zich echter dramatisch anders gedragen dan normaal en de astronomen staan klaar om af te reizen naar Stonehenge.
Rest van stuk uit Telegraaf van vandaag in de spoiler:Klinkt meer als een verzameling astrologen dan van astronomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op zondag 15 december 2024 12:46 schreef pietkanarie het volgende:
Weer dat vieze zachte weer met kerst. Dat is met tien dagen vooruit wel bijna zekerheid.
Een graad of vijf was ik al blij mee geweest maar natuurlijk moet het weer richting de dubbele cijfers. Geen enkele wintersfeer 😡😡
Dat is ‘mijn’ bank, toch maar eens overstappen danquote:
Oja, want 5 graden geeft echt een winterse sfeer?quote:Op zondag 15 december 2024 12:46 schreef pietkanarie het volgende:
Weer dat vieze zachte weer met kerst. Dat is met tien dagen vooruit wel bijna zekerheid.
Een graad of vijf was ik al blij mee geweest maar natuurlijk moet het weer richting de dubbele cijfers. Geen enkele wintersfeer![]()
Vind het zeker verschil maken. Vijf graden is nog relatief koude lucht, zeker als er ‘s avonds nog wat graden afgaan. Tien graden voelt gewoon echt zacht, vind een winterjas dan vaak al warm. Beetje afhankelijk van de gevoelstemperatuur. Maar nog liever vorst natuurlijk!quote:Op zondag 15 december 2024 13:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, want 5 graden geeft echt een winterse sfeer?
Of het nou 2 graden is of 10, dat maakt geen donder uit. Beide geen winter. Beter kan het dan gewoon vriezen
Of astronomen met hart voor de geschiedenis van de fascinatie van mensen voor de hemellichamen.quote:Op zondag 15 december 2024 10:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klinkt meer als een verzameling astrologen dan van astronomen
Dat kan ook natuurlijk.quote:Op zondag 15 december 2024 17:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Of astronomen met hart voor de geschiedenis van de fascinatie van mensen voor de hemellichamen.
Ach, we hebben de computersimulatie thuis. Hoeven we niet tussen die hippies te staan.
Tel de zegeningen van het leven, dit was er een om in te lijsten, was het niet? Ik zou een stukje verder gelopen zijn zodat ik de gitaar niet hoorde en geen wietdamp in mijn neus kreeg. Dan had ik vast de vallende ster door de verduistering ook gezien.quote:Op zondag 15 december 2024 18:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan ook natuurlijk.
Ik beschouw mezelf zeker niet als astroloog (en ook niet als astronoom uiteraard) maar soms
Zo weet ik nog goed met de maansverduistering van een aantal jaar geleden, dat alle hippies van de stad zich hier op de zuidelijke stadsmuur hadden verzameld. Den Bosch heeft de fantastische eigenschap dat aan de zuidkant van het middeleeuws centrum een natuurgebied is dus vanaf die stadswal heb je prachtig uitzicht. Maansverduistering dus, mensen zaten een beetje gitaar te spelen, te bbq'en en wiet te roken. En toen kwam er echt een gigantische vallende ster voorbij zetten precies op de piek van de verduistering
Goed, 't is geen Stonehengemaar toch
quote:Op zondag 15 december 2024 00:03 schreef yessie234 het volgende:
[..]
De koude maan
Stukje over Stonehenge en de koude maan (eens in de 18 jaar) en de grote maanstilstand
Astronomen trekken naar Stonehenge: ’Waanzinnig maan-fenomeen komt slechts eens in 18,6 jaar voor’
DoorWilma Nanninga
Bent u klaar voor een zeer zeldzaam maanverschijnsel, dat zich bijna 19 jaar lang niet meer zal voordoen? Zondag 15 december zal de jaarlijkse opkomst van de zogenoemde ’Koude Maan’ plaatsvinden, de naam voor de volle maan van winters december. Het hemellichaam zal zich echter dramatisch anders gedragen dan normaal en de astronomen staan klaar om af te reizen naar Stonehenge.
Rest van stuk uit Telegraaf van vandaag in de spoiler:AstronomemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De echte wetenschap houdt zich niet bezig met magische stenenrijen en maanrituelen. Wat een onzin weer. Ze bedoelen astrologen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Pentagon is niet geïnteresseerd in behoud van cultuur historie die u voorstaat. Die ziet die stenenrij het liefst vernield, toch?quote:Op zondag 15 december 2024 19:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
AstronomemDe echte wetenschap houdt zich niet bezig met magische stenenrijen en maanrituelen. Wat een onzin weer. Ze bedoelen astrologen.
Ja fiets er ook nog een complottheorie doorheenquote:Op zondag 15 december 2024 21:21 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Pentagon is niet geïnteresseerd in behoud van cultuur historie die u voorstaat. Die ziet die stenenrij het liefst vernield, toch?
Die klier van een @Nikonlover met zijn voorliefde voor FSB propaganda dan zomaar laten reutelen dan.quote:Op zondag 15 december 2024 23:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja fiets er ook nog een complottheorie doorheen
neem je pilletjes en ga naar bedquote:Op zondag 15 december 2024 23:09 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Die klier van een @:nikonlover met zijn voorliefde voor FSB propaganda dan zomaar laten reutelen dan.
Neem er zelf nog een! Ik heb ze namelijk niet nodig.quote:
Als het in Europa harder afkoelt dan moeten we ook harder stoken.quote:
Even een potje stoken? Wat een wijvenreactie,. Tijd dat je door tien beren in reet genaaid wordt.quote:Op maandag 16 december 2024 06:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als het in Europa harder afkoelt dan moeten we ook harder stoken.
Meer stoken = meer uitstoot = meer broeikasgas = warmer.
Zo komt alles weer in balans.
Je word op je wenken bediend!quote:Op maandag 16 december 2024 08:03 schreef INViCTuS het volgende:
8e dag met kansloos grijze treurnis ohne ende.
Ik weet dat het voor 80% van de tijd zo is in de 5 maanden herfst hier, dus kan wel klagen en het jammer en lelijk vinden, maar ik word er op zich niet minder vrolijk vanquote:Op maandag 16 december 2024 08:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je word op je wenken bediend!
Nou, hier krijgen we volgens de voorspelling vandaag ook een bewolkt dagje. Ondanks dat het momenteel gewoon strakblauw as usual is.quote:Op maandag 16 december 2024 09:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik weet dat het voor 80% van de tijd zo is in de 5 maanden herfst hier, dus kan wel klagen en het jammer en lelijk vinden, maar ik word er op zich niet minder vrolijk van. Relativeren, hè. Het is zoals het is.
Wel zonde natuurlijk. Zuid Europa gaat het altijd zo makkelijk. Hogedruk is daar gewoon zon. Graad of 15-17 bij @:dick_laurent. Die temperaturen verwacht ik niet, maar 8-12 met zon mag ook. Of gewoon vorst na sneeuw
Heb je hem weerquote:Op maandag 16 december 2024 10:38 schreef RamboDirk het volgende:
Eindelijk een aantal dagen waarvan je zegt. Hehe het is herfst hoor. Mag het een keer, werd tijd.
Oprecht een prima najaar geweest afgezien van de laatste dagen. Ik lees hier ook continu dat mensen nog in de zomer kleren naar buiten gaan. Dat zegt alles.quote:Op maandag 16 december 2024 11:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb je hem weer![]()
![]()
Op vakantie geweest zeker
Kerel, het is al dagenlang koud k*t weer.quote:Op maandag 16 december 2024 11:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oprecht een prima najaar geweest afgezien van de laatste dagen. Ik lees hier ook continu dat mensen nog in de zomer kleren naar buiten gaan. Dat zegt alles.
Dat zeg ik, afgezien van de laatste dagen.quote:Op maandag 16 december 2024 11:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kerel, het is al dagenlang koud k*t weer.
Kijk dan hoe sneu dit
[ x ]
Ja, en de weken daarvoor.quote:Op maandag 16 december 2024 11:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat zeg ik, afgezien van de laatste dagen.
Het ging natuurlijk veel te goed in novemberquote:Op maandag 16 december 2024 11:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kijk dan hoe sneu dit
[ x ]
Afgelopen 8 dagen waren wel koud.quote:Op maandag 16 december 2024 11:39 schreef Evangelion het volgende:
Geen zon is kut maar koud valt wel mee. Oftewel not too bad (things are clearly bad but they are not as bad as we thought they were going to be).
"Mensen" ? Dat is alleen de lokale iceman Wim Hof @Geschiedkundige volgens mij. Die is niet echt representatief natuurlijk.quote:Op maandag 16 december 2024 11:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oprecht een prima najaar geweest afgezien van de laatste dagen. Ik lees hier ook continu dat mensen nog in de zomer kleren naar buiten gaan. Dat zegt alles.
Ik ben echt geen "pieperd" qua kleding en kou, ik wandel ook als het flink koud is hele stukken. Maar gisteren... qua temperatuur was het niet eens echt koud, maar het was zó kil en guur en winderig en grijs, dat we in plaats van de natuur in te lopen, na amper een km rechtsomkeert hebben gemaakt, naar het centrum van het stadje zijn gelopen waar we onze auto hadden geparkeerd en ons hebben volgestouwd op de kerstmarktquote:Op maandag 16 december 2024 12:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Mensen" ? Dat is alleen de lokale iceman Wim Hof @:Geschiedkundige volgens mij. Die is niet echt representatief natuurlijk.
Gisteren in het dorp naar een activiteit geweest. Was de enige in korte broek en t-shirtquote:Op maandag 16 december 2024 12:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Mensen" ? Dat is alleen de lokale iceman Wim Hof @:Geschiedkundige volgens mij. Die is niet echt representatief natuurlijk.
De zonsondergang is alweer een halve minuut later dan 4 dagen geledenquote:Op maandag 16 december 2024 14:52 schreef PzKpfw het volgende:
Ik ben die vieze grijze treurnis nu al zat. Dan te bedenken dat we nog 2-3 maanden te gaan hebben...
Het is hier de hele dag schemerig geweestquote:Op maandag 16 december 2024 15:38 schreef INViCTuS het volgende:
Het begint alweer schemerig te worden
Ik vind dit vrij optimistisch.quote:Op maandag 16 december 2024 14:52 schreef PzKpfw het volgende:
Ik ben die vieze grijze treurnis nu al zat. Dan te bedenken dat we nog 2-3 maanden te gaan hebben...
Laat het eerst maar even koud worden, voordat we straks alweer elke dag boven de 10 zitten.quote:Op maandag 16 december 2024 14:52 schreef PzKpfw het volgende:
Even een weekje geen zon en iedereen in de rats, jeetjequote:Op maandag 16 december 2024 11:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kijk dan hoe sneu dit
[ x ]
Kan iemand bovenstaande even terugkoppen als hij weer in de zomer loopt te janken dat ie het zo heet heeft?quote:Op maandag 16 december 2024 16:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even een weekje geen zon 30+ graden en iedereen in de rats, jeetje
Moet zeggen dat ik het niet echt door had, tijd vliegt.
Stukken beter dan vorige week. Als het dan toch niet vriest heb ik liever 8-12 graden dan 1-4quote:Op maandag 16 december 2024 17:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wel best zacht inderdaad vandaag weer.
De zon, wie kent m nog?quote:
Bij koud weer is het vaak onbewolkt en dus relatief mooi weer. Ik heb het over de specifieke grijze treurnis die onze winters kenmerken..quote:Op maandag 16 december 2024 16:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Laat het eerst maar even koud worden, voordat we straks alweer elke dag boven de 10 zitten.
Ik wilde dat er zelf nog in noemen, overigens. Niks mis met zelfspot, uiteraard.quote:Op maandag 16 december 2024 16:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kan iemand bovenstaande even terugkoppen als hij weer in de zomer loopt te janken dat ie het zo heet heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ligt helemaal aan de windrichting. De 8 dagen voor zondag waren allemaal koud en veelal onder de 5 graden, maar het was 1 grote kansloos saaie depressief grijze treurnis ohne ende.quote:Op maandag 16 december 2024 20:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bij koud weer is het vaak onbewolkt en dus relatief mooi weer. Ik heb het over de specifieke grijze treurnis die onze winters kenmerken..
Bij koud denk ik toch eerder aan temperaturen onder het vriespunt.quote:Op maandag 16 december 2024 20:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de windrichting. De 8 dagen voor zondag waren allemaal koud en veelal onder de 5 graden, maar het was 1 grote kansloos saaie depressief grijze treurnis ohne ende.
quote:Op maandag 16 december 2024 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik wilde dat er zelf nog in noemen, overigens. Niks mis met zelfspot, uiteraard.Tweede vest aan? Dacht dat we wel meer op één lijn zaten. Valt tegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Jajaquote:Op dinsdag 17 december 2024 09:00 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik zie blauwe lucht![]()
Met vliegtuigstrepen
Ik zie zelfs zonquote:
Ja ik heb geen idee waarom dat telkens gebeurdquote:Op dinsdag 17 december 2024 09:24 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ik zie zelfs zon![]()
Ik kan helaas niet dm of pm versturen @:Frutsel
Geen idee waarom...
Ik zag de twitterberichten niet. Alleen de eerste...
Sowieso is dat een drama met het inladen van die berichten hier op FOK.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja ik heb geen idee waarom dat telkens gebeurd
Als ik de posts edit en een regel wit of en spatie toevoeg zijn ze soms wel zichtbaar
nu alles 5x ge-edit en nu zie ik ze pas
behoorlijk irritant aan het worden
Het ligt dus niet alleen aan mij dus want meerdere mensen konden ze dus niet zien.quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:32 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Sowieso is dat een drama met het inladen van die berichten hier op FOK.
Duurt vaak heel lang..
Ik zie heel iets blauwe lucht en een vage zon hier. Kan niet op! Ben in Amersfoortquote:Op dinsdag 17 december 2024 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
Jongens bel de wouten! Het is bewolkt!
https://www.nu.nl/binnenl(...)isch-nederlands.htmlquote:Kans op witte Kerst verdwijnt als sneeuw voor de zon: 'Typisch Nederlands'
De kans op een witte Kerst dit jaar is verdwenen. Ons beeld van een witte Kerst klopt niet meer, legt meteoroloog Jaco van Wezel van Weeronline uit aan NU.nl. "Dit zachte weer tijdens Kerst is nu eigenlijk typisch Nederlands."
Volgens Van Wezel voorspelt geen enkele berekening een pak sneeuw. "Er is nog 2 procent kans op noordwestenwind, dan zouden we in de buurt komen van vorst. Maar dan heb je ook nog neerslag nodig, dan wordt de kans nog kleiner."
De meteoroloog spreekt eerder van een zachte Kerst. "Er is 80 procent kans dat het rond de 10 graden wordt. Bovendien wordt er weinig wind verwacht." In 2015 was de warmste Kerst ooit, met gemiddeld 14 graden.
De laatste echte witte Kerst was in 2010, zegt Van Wezel. De eisen voor die term zijn volgens hem vrij streng. "Je moet dan een gesloten sneeuwdek hebben op De Bilt op beide kerstdagen. Daarna hadden we hoogstens wat regionale sneeuwvlokken op tweede Kerstavond."
De zachte Kerst is een gevolg van klimaatverandering, vertelt Van Wezel. "We zien het de laatste jaren vaker. Dit is de normale Kerst geworden, een typisch Nederlandse Kerst. Maar ik denk dat nog veel mensen moeten wennen aan dat beeld."
Die winter was wel heel bijzonder. Niet meegemaakt, maar veel over gehoordquote:Op dinsdag 17 december 2024 18:06 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)isch-nederlands.html
Vroegah, voor mijn tijd.
20 jaar voor ik geboren werdquote:Op dinsdag 17 december 2024 20:09 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Die winter was wel heel bijzonder. Niet meegemaakt, maar veel over gehoord
Dat was mijn eerste winterquote:Op dinsdag 17 december 2024 21:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
20 jaar voor ik geboren werd![]()
De koudste winter die ik me nog wel redelijk kan herinneren was die van '97. Van Zutphen naar Almen over de Berkel geschaatst.
De koudste voor mij was die van 1979quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
20 jaar voor ik geboren werd![]()
De koudste winter die ik me nog wel redelijk kan herinneren was die van '97. Van Zutphen naar Almen over de Berkel geschaatst.
Schaatsen over de straat, sneeuwforten bouwen. Buurman van ons was niet zo blij, fort gemaakt, water eroverheen gegoten, was dus keihard. Die kwam aanrijden en wilde het fort het plat rijden, die had een mooie deuk in zijn voorbumper.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:56 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
De koudste voor mij was die van 1979![]()
Meters sneeuw
Hier wordt het vandaag zonnig en 24 graden.quote:Op woensdag 18 december 2024 08:02 schreef INViCTuS het volgende:
Wat is het vandaag? 10e dag bewolkt? Op een knipoog van 5 minuten zon na scheen die gister ook niet
https://www.weeronline.nl/nieuws/18-12-2024-record-milde-dagenquote:Nog nooit zoveel dagen met 10 graden of meer
Met vanochtend om 8:50 uur al 10,0 graden is het aantal milde dagen, met 10,0 graden of meer, in De Bilt dit jaar opgelopen tot 288. Het oude record was 287 dagen in het jaar 2020. Deze meetreeks loopt sinds het jaar 1901.
Zoiets ja. Vrijdag wellicht wat zon.quote:Op woensdag 18 december 2024 08:02 schreef INViCTuS het volgende:
Wat is het vandaag? 10e dag bewolkt? Op een knipoog van 5 minuten zon na scheen die gister ook niet
10e dag pas? Het voelt als jaren.quote:Op woensdag 18 december 2024 08:02 schreef INViCTuS het volgende:
Ekte FOK!ker, altijd de gordijnen dicht op het zolderkamertjequote:Op woensdag 18 december 2024 10:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
10e dag pas? Het voelt als jaren.
Toch nog wat goed nieuws. Nu nog wat meer twintigers op jaarbasis.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
https://www.weeronline.nl/nieuws/18-12-2024-record-milde-dagen
quote:Op woensdag 18 december 2024 12:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ekte FOK!ker, altijd de gordijnen dicht op het zolderkamertje
Zo zit ik hier ook altijd.quote:
Zoiets ja en iets minder koud (wat mij helaas niet helptquote:Op woensdag 18 december 2024 08:02 schreef INViCTuS het volgende:
Jij hebt toch een kelderquote:Op woensdag 18 december 2024 12:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo zit ik hier ook altijd.Kom eigenlijk nooit buiten, typ alleen heel stoer gewoon vanuit mijn donkere kamertje dat het buiten zonnig is.
Gisteren en vandaag zijn oersaai, maar verder wel dikke prima om buiten te zijn ja.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Toch nog wat goed nieuws. Nu nog wat meer twintigers op jaarbasis.
Vandaag ook wel prima temperatuur om buiten te werken
quote:Op woensdag 18 december 2024 13:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ieks! Hier is ineens een grote gele bol zichtbaar in de lucht. Wat zou dat zijn?
quote:Op woensdag 18 december 2024 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar ik zit daar eigenlijk altijd alleen dus is meer een rukbunker dan een sekskelder..
Niet hierquote:Op woensdag 18 december 2024 13:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ieks! Hier is ineens een grote gele bol zichtbaar in de lucht. Wat zou dat zijn?
Nee, was van heel korte duur. Echt 10 minuten of zo...quote:Op woensdag 18 december 2024 15:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Géén idee. Is het er nog steeds?![]()
Fietsen is nu niet leuk nu nog minder leuk dan anders.![]()
[ afbeelding ]
KerstBBQ zonder jas aan. Niks mis mee.quote:Op woensdag 18 december 2024 15:50 schreef ondeugend het volgende:
Dus we krijgen weer een warme kerst. Dubbele cijfers.
Das toch niks aan mensen
Dat staat los van het weer. Kerst is sowieso niks aan..quote:Op woensdag 18 december 2024 15:50 schreef ondeugend het volgende:
Das toch niks aan mensen
quote:Op woensdag 18 december 2024 17:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat staat los van het weer. Kerst is sowieso niks aan..
Want?quote:Op woensdag 18 december 2024 17:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zoiets ja. Wat een onzinnig en schijnheilig feest is het toch ook.
Ik heb er ook niet veel mee. Maar voor lekker eten en drinken ben ik altijd wel te vinden.quote:Op woensdag 18 december 2024 17:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zoiets ja. Wat een onzinnig en schijnheilig feest is het toch ook.
Dubbele cijfers zijn sowieso niet erg. Als het geen winter wordt, dan liever 10-12 i.p.v dat suffe kansloze 1-4 graden. Bedoel, de zon schijnt toch vrijwel niet.quote:Op woensdag 18 december 2024 17:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Vind het wel lekker dubbele cijfers met kerst. Fijn voor de buitenritten. En als je buiten moet roken. En lekker vuurtje maken in de oudjaarsnacht en zo.
Inderdaad. Mijn kerstgevoel is echt wel minder als het ronduit zacht is. Ik hoop nog steeds op kou, als er kou komt is dat vaker in januari of februari dan in december.quote:Op woensdag 18 december 2024 15:50 schreef ondeugend het volgende:
Das toch niks aan mensen
Moet je nagaan. Vorig jaar december was al intens kansloos en dan doet dit jaar het zowat nog erger. De maand loopt nog ff, maar De Bilt stevent af op bijzonder weinig zon uren. Staat nu op 14, volgens mij.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:48 schreef Nattekat het volgende:
Het is 30 jaar niet zo langdurig sober geweest @:INViCTuS
Vorig jaar december is nog steeds een absoluut dieptepunt hoor. Het is tenminste droog nu.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Moet je nagaan. Vorig jaar december was al intens kansloos en dan doet dit jaar het zowat nog erger. De maand loopt nog ff, maar De Bilt stevent af op bijzonder weinig zon uren. Staat nu op 14, volgens mij.
Maar gelukkig niet meer zo koud als vorige week. En het is vaak lichtgrijs, dus iets positiever. Mist was nog erger geweest
Woon je daar? Of vanwaar deze post?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |