Wij in het westen hebben het wat minder goed gehadquote:Op zaterdag 7 december 2024 15:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, de eerste week is bijna om en vergeleken met vorig jaar is het wel een verbetering. Sterker nog qua zonuren zit ik hier in het Oosten al bijna op de helft van wat ik hier vorig jaar december in een hele maand had. Zit hier nu op ongeveer 10/11 uur als ik kijk naar de stations Deelen en Hupsel. Alsnog bar weinig, maar vorig jaar hadden we er hier iets meer dan 20 in 1 maand. Dat is gewoon sneu
![]()
Komende week wordt het ook wel kouder. Paar dagen hogedruk weer, dus ook droog, maar zon niet gegarandeerd want december. We gaan het zien.
Overigens qua neerslag zit Deelen nog maar een kleine 40 onder vorig jaar 1106 tegenover 1066 nu en hupsel 950 nu en 967 vorig jaar. De Bilt zou het record weer kunnen breken met 1010 mm tot nu en 1055 vorig jaar. Nog 45 mm, dus moet kunnen
Ik zou in de zomer maar wegblijven van het noordpoolgebied als je niet muggen houd.quote:Op zondag 8 december 2024 02:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als je geen muggen wilt moet je naar de zuidpool/noordpool gaan
quote:Op maandag 9 december 2024 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou in de zomer maar wegblijven van het noordpoolgebied als je niet muggen houd.
Op zeeijs zie je natuurlijk geen muggen, maar toendra is muggenlandschap bij uitstek, duizenden individuen per m zijn er geen uitzondering.quote:Op maandag 9 december 2024 11:47 schreef Bocaj het volgende:
[..](Lijkt mij nou niet echt een gebied waar men (de mug) zich voortplant etc.)
Dat weet ik van Nooit Meer Slapen (WF Hermans)quote:Op maandag 9 december 2024 11:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Op zeeijs zie je natuurlijk geen muggen, maar toendra is muggenlandschap bij uitstek, duizenden individuen per m zijn er geen uitzondering.
Voorbeeldje van een man in Alaska:
Bekijk deze YouTube-video
Uitzonderlijk warme november in de Spaanse regio Andaluca. In onder meer Almera was het niet eerder zo warm. Inmiddels is Spanje flink afgekoeld.quote:Op zondag 8 december 2024 11:20 schreef dick_laurent het volgende:
Goddelijk weertje wederomlekker in het zonnetje ontbijten.
Wel grijze treurnis ohne ende en koudquote:
Dit is de minst slechte dag sinds afgelopen woensdagquote:Op dinsdag 10 december 2024 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag is echt wat je noemt guur weer. Guur.
Maar het regent niet, dat is dan weer fijn.
Donkere dagen voor kerst, hquote:
Volgende week gelukkig wel weer zachter.quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag is echt wat je noemt guur weer. Guur.
Maar het regent niet, dat is dan weer fijn.
Dag voor kerst is wel mooie timingquote:
Binnen in huis, ja. Of bij de kachel met 22 graden in de autoquote:Op dinsdag 10 december 2024 13:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stel je aan, gewoon korte broeken-weer.
Prachtige stadquote:Op woensdag 11 december 2024 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
Over anderhalve week paar daagjes naar Berlijn. Zin an, beetje de kerstvibe pakken daar, beetje Deutsche biertjes drinken. Hopelijk is het droog, schnee zou ik niet eens erg vinden, als het maar niet motregent de hele dag
ps; wat is het doods hier... echo......echo.....
GFS geeft vandaag een signaal voor het zuiden, Euro heeft het teruggeschaald.quote:Op woensdag 11 december 2024 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dag voor kerst is wel mooie timing
Komt door het weerquote:Op woensdag 11 december 2024 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
Over anderhalve week paar daagjes naar Berlijn. Zin an, beetje de kerstvibe pakken daar, beetje Deutsche biertjes drinken. Hopelijk is het droog, schnee zou ik niet eens erg vinden, als het maar niet motregent de hele dag
ps; wat is het doods hier... echo......echo.....
Het is hier vandaag voor het eerst na 7 onafgebroken dagen strakblauw een dagje bewolkt.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komt door het weer. Intens kansloos saaie depressieve grijze treurnis ohne ende.
Maar wel droog
Net nog 10km gewandeld in het bos met korte broek en t-shirtquote:Op woensdag 11 december 2024 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Binnen in huis, ja. Of bij de kachel met 22 graden in de auto
Wat is er vies aan dit weer? Het is uitermate saai, maar bij vies weer denk ik aan regen/natte sneeuw al dan niet icm gure wind.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:09 schreef THEFXR het volgende:
hier weer de zoveelste zonnnepanelen dag, bah wat een vies weer, blijft nog heel de week zo.
Ik zie een gevoelstemperatuur van 1 graad in jouw omgeving.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Net nog 10km gewandeld in het bos met korte broek en t-shirt
Wil gewoon opvallenquote:Op woensdag 11 december 2024 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie een gevoelstemperatuur van 1 graad in jouw omgeving.
[ afbeelding ]
Ja, nou en? Als het 20 graden was droop het zweet me van m'n kop. Liever ook 'normaal', maar het is wat het is.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie een gevoelstemperatuur van 1 graad in jouw omgeving.
[ afbeelding ]
Nee, gewoon stevige schoenen aan omdat ik veel loop/beweeg. Alsof het me interesseert hoe Miep en Hans op de hoek denken over mijn kleding.quote:Op woensdag 11 december 2024 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wil gewoon opvallen. Tyfus kou en alleen t shirt kan nooit lekker voor je interne lichaam zijn. Kost je alleen maar energie. Zou die ook slippers aan hebben?
Maar sta je in jouw durp dan ook bekend als de lokale Wim Hof?quote:Op woensdag 11 december 2024 13:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, gewoon stevige schoenen aan omdat ik veel loop/beweeg. Alsof het me interesseert hoe Miep en Hans op de hoek denken over mijn kleding.
Heeft niks met opvallen te maken verder, ik voel met er gewoon prettig bij. Maar blijkbaar kan dat niet volgens jou.
Ga je dan zo wel een ijsje halen?quote:Op woensdag 11 december 2024 13:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, gewoon stevige schoenen aan omdat ik veel loop/beweeg. Alsof het me interesseert hoe Miep en Hans op de hoek denken over mijn kleding.
Heeft niks met opvallen te maken verder, ik voel met er gewoon prettig bij. Maar blijkbaar kan dat niet volgens jou.
Zijn er nog wel 2 of 3 die zo rondlopen, wel andere leeftijd. Maar ja, het wordt wel vaak benoemd in deze tijd.quote:Op woensdag 11 december 2024 14:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar sta je in jouw durp dan ook bekend als de lokale Wim Hof?
Soms, smaakt net zo goed nu hoorquote:Op woensdag 11 december 2024 14:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ga je dan zo wel een ijsje halen?
Haha, als ik iemand zo gekleed in het bos tegen zou komen nu zou ik er toch wel iets vreemds van denken hoor. Tenzij die overduidelijk aan het hardlopen is of zo, maar zelfs dan nog.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Net nog 10km gewandeld in het bos met korte broek en t-shirt
Jmmrquote:Op woensdag 11 december 2024 16:05 schreef Nattekat het volgende:
Morgen is het alweer zo ver; de vroegste zonsondergang van het jaar. De avonden zullen na morgen weer lengen
[ afbeelding ]
De ochtenden zullen de komende twee weken nog 8 minuten claimen helaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |