Behoorlijk saai zo ja. Gelukkig wel droog de hele tijd, kun je wel gewoon naar buiten. Maar het oogt niet bepaald vriendelijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Sinds zondag al vrijwel geen zon gezien. Triest weer.
Ja behoorlijk triest, ga er serieus ff slecht op deze dagen. Hopelijk snel een beetje zonquote:Op vrijdag 13 december 2024 22:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Sinds zondag al vrijwel geen zon gezien. Triest weer.
In de VS slaat het imho nog veel minder op dan bij ons om elke keer te schuiven, gezien ze meer richting de evenaar liggen. Bezwaarlijker lijkt me dat hij serieus probeerde de verkiezingen in 2020 te stelen door het laten cancellen van stemmen uit 7 staten door zijn VP (die daar weigerde aan mee te werken) en zijn verdere fascistische neigingen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:09 schreef Evangelion het volgende:
Trump wil einde aan zomertijd: 'Onhandig en duur'
https://nos.nl/artikel/25(...)ijd-onhandig-en-duur
wtf ik haat oranje man nu
Gezond bruin vet van familie Thillio bestaat niet is mijn ervaring.quote:Op woensdag 11 december 2024 22:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel goed voor je, tot op zekere hoogte![]()
[ x ]
Er komt nog wel wat kansloos deprimerende treurnis bij. vandaag en morgen dag 6 en 7 zonder zon.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja behoorlijk triest, ga er serieus ff slecht op deze dagen. Hopelijk snel een beetje zon
*Enkeltje Egypte gaat boeken *quote:Op zaterdag 14 december 2024 08:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Er komt nog wel wat kansloos deprimerende treurnis bij. vandaag en morgen dag 6 en 7 zonder zon.Gelukkig komen er wel dubbele cijfers aan.
Ook dit weekeinde verloopt in grote lijnen bewolkt met soms enige (mot)regen. In de loop van zondag bereikt wel zachte lucht onze omgeving.
Zwakke fronten trekken vandaag via de Britse Eilanden naar ons land. De passage gaat gepaard met plaatselijk enige lichte (mot)regen. Vooral vanmiddag regent het af en toe. In het grootste deel van het land wordt het trouwens de 6de zonloze dag op rij. De temperaturen lopen langzaam op en bereiken vanmiddag waarden tussen 4 graden in het zuidoosten en zo’n 7 graden in het noordwesten. Gisteravond heeft het in een opgeklaard Limburg nog enkele graden gevroren. Ell kwam uit op –2,5 en de luchthaven Maastricht op –2,9°.
Wat langere termijn lijkt er ook niet heel veel te veranderen. Heel onbestendig lijkt het niet te worden, op een enkele dag na. Een evt nieuw hoog brengt waarschijnlijk weer vochtige, maar grijze treurnis lucht, ohne ende. Enig voordeel is dat deze stroming zachtere lucht brengt i.p.v die gure net niet kou.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
*Enkeltje Egypte gaat boeken *
Ja, hogedruk in deze maanden levert vrijwel altijd oneindig dit weer op. Hogedruk moet eigenlijk een O/NO aanvoer die, over het algemeen, veel drogere lucht aanvoert en/of wel eens een sneeuw verrassing, maar dan levert dat iig winter(s) weer op wat het eigenlijk hoort te zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
Poh, als ik dat zo hoor zijn dit die dagen dat ik als ik nog in NL had gewoond echt zwaar zwaar moody was geweest en mijn vrouw me wss persoonlijk op het vliegtuig naar Spanje had gezet om van mijn geklaag af te zijn![]()
Zelfkennis
De trein gaat steeds sneller rijden.quote:
Ohh boy, ik ben hier niet klaar voor ondanks de heerlijke vitamine D shot in Egypte onlangsquote:Op zaterdag 14 december 2024 11:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat langere termijn lijkt er ook niet heel veel te veranderen. Heel onbestendig lijkt het niet te worden, op een enkele dag na. Een evt nieuw hoog brengt waarschijnlijk weer vochtige, maar grijze treurnis lucht, ohne ende. Enig voordeel is dat deze stroming zachtere lucht brengt i.p.v die gure net niet kou.
[ x ]
Yea, ik weet precies hoe dat kan voelen. Succes en hopelijk kan je idd iets van een projectje vinden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh boy, ik ben hier niet klaar voor ondanks de heerlijke vitamine D shot in Egypte onlangs![]()
Ik ga ff een projectje verzinnen wat me de komende weken kan bezig houden als afleiding en voor we het weten is het weer lente.
#schijtwinter nu alweer
Ik werk toch buiten, dus als het niet te donker grijs is, dan geet het nog, maar je maakt het wel continu bewust mee. Al lang blij dat het komende week niet meer zo koud isquote:Op zaterdag 14 december 2024 16:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yea, ik weet precies hoe dat kan voelen. Succes en hopelijk kan je idd iets van een projectje vinden.
Overmorgen gaat er in de middag al een minuutje afquote:Op zaterdag 14 december 2024 16:13 schreef Evangelion het volgende:
7 dagen tot de kortste dag, daarna is elke dag iets beter.
De vroegste zonsondergang was hier afgelopen dagen en is rond 17:45 en dan is het pas echt vrij donker rond 18:00quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Overmorgen gaat er in de middag al een minuutje af. Laatste opkomst is dus 30 december en daar gaat 4 januari 1 minuut vanaf
Ohh yes...goede berichtenquote:Op zaterdag 14 december 2024 16:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Overmorgen gaat er in de middag al een minuutje af. Laatste opkomst is dus 30 december en daar gaat 4 januari 1 minuut vanaf
De koude maanquote:Op zaterdag 14 december 2024 16:13 schreef Evangelion het volgende:
7 dagen tot de kortste dag, daarna is elke dag iets beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Eflstedentocht komt toch weer in zichtquote:
quote:Op zondag 15 december 2024 00:03 schreef yessie234 het volgende:
[..]
De koude maan
Stukje over Stonehenge en de koude maan (eens in de 18 jaar) en de grote maanstilstand
Astronomen trekken naar Stonehenge: ’Waanzinnig maan-fenomeen komt slechts eens in 18,6 jaar voor’
DoorWilma Nanninga
Bent u klaar voor een zeer zeldzaam maanverschijnsel, dat zich bijna 19 jaar lang niet meer zal voordoen? Zondag 15 december zal de jaarlijkse opkomst van de zogenoemde ’Koude Maan’ plaatsvinden, de naam voor de volle maan van winters december. Het hemellichaam zal zich echter dramatisch anders gedragen dan normaal en de astronomen staan klaar om af te reizen naar Stonehenge.
Rest van stuk uit Telegraaf van vandaag in de spoiler:Klinkt meer als een verzameling astrologen dan van astronomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op zondag 15 december 2024 12:46 schreef pietkanarie het volgende:
Weer dat vieze zachte weer met kerst. Dat is met tien dagen vooruit wel bijna zekerheid.
Een graad of vijf was ik al blij mee geweest maar natuurlijk moet het weer richting de dubbele cijfers. Geen enkele wintersfeer 😡😡
Dat is ‘mijn’ bank, toch maar eens overstappen danquote:
Oja, want 5 graden geeft echt een winterse sfeer?quote:Op zondag 15 december 2024 12:46 schreef pietkanarie het volgende:
Weer dat vieze zachte weer met kerst. Dat is met tien dagen vooruit wel bijna zekerheid.
Een graad of vijf was ik al blij mee geweest maar natuurlijk moet het weer richting de dubbele cijfers. Geen enkele wintersfeer![]()
Vind het zeker verschil maken. Vijf graden is nog relatief koude lucht, zeker als er ‘s avonds nog wat graden afgaan. Tien graden voelt gewoon echt zacht, vind een winterjas dan vaak al warm. Beetje afhankelijk van de gevoelstemperatuur. Maar nog liever vorst natuurlijk!quote:Op zondag 15 december 2024 13:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, want 5 graden geeft echt een winterse sfeer?
Of het nou 2 graden is of 10, dat maakt geen donder uit. Beide geen winter. Beter kan het dan gewoon vriezen
Of astronomen met hart voor de geschiedenis van de fascinatie van mensen voor de hemellichamen.quote:Op zondag 15 december 2024 10:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klinkt meer als een verzameling astrologen dan van astronomen
Dat kan ook natuurlijk.quote:Op zondag 15 december 2024 17:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Of astronomen met hart voor de geschiedenis van de fascinatie van mensen voor de hemellichamen.
Ach, we hebben de computersimulatie thuis. Hoeven we niet tussen die hippies te staan.
Tel de zegeningen van het leven, dit was er een om in te lijsten, was het niet? Ik zou een stukje verder gelopen zijn zodat ik de gitaar niet hoorde en geen wietdamp in mijn neus kreeg. Dan had ik vast de vallende ster door de verduistering ook gezien.quote:Op zondag 15 december 2024 18:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan ook natuurlijk.
Ik beschouw mezelf zeker niet als astroloog (en ook niet als astronoom uiteraard) maar soms
Zo weet ik nog goed met de maansverduistering van een aantal jaar geleden, dat alle hippies van de stad zich hier op de zuidelijke stadsmuur hadden verzameld. Den Bosch heeft de fantastische eigenschap dat aan de zuidkant van het middeleeuws centrum een natuurgebied is dus vanaf die stadswal heb je prachtig uitzicht. Maansverduistering dus, mensen zaten een beetje gitaar te spelen, te bbq'en en wiet te roken. En toen kwam er echt een gigantische vallende ster voorbij zetten precies op de piek van de verduistering
Goed, 't is geen Stonehengemaar toch
quote:Op zondag 15 december 2024 00:03 schreef yessie234 het volgende:
[..]
De koude maan
Stukje over Stonehenge en de koude maan (eens in de 18 jaar) en de grote maanstilstand
Astronomen trekken naar Stonehenge: ’Waanzinnig maan-fenomeen komt slechts eens in 18,6 jaar voor’
DoorWilma Nanninga
Bent u klaar voor een zeer zeldzaam maanverschijnsel, dat zich bijna 19 jaar lang niet meer zal voordoen? Zondag 15 december zal de jaarlijkse opkomst van de zogenoemde ’Koude Maan’ plaatsvinden, de naam voor de volle maan van winters december. Het hemellichaam zal zich echter dramatisch anders gedragen dan normaal en de astronomen staan klaar om af te reizen naar Stonehenge.
Rest van stuk uit Telegraaf van vandaag in de spoiler:AstronomemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De echte wetenschap houdt zich niet bezig met magische stenenrijen en maanrituelen. Wat een onzin weer. Ze bedoelen astrologen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Pentagon is niet geïnteresseerd in behoud van cultuur historie die u voorstaat. Die ziet die stenenrij het liefst vernield, toch?quote:Op zondag 15 december 2024 19:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
AstronomemDe echte wetenschap houdt zich niet bezig met magische stenenrijen en maanrituelen. Wat een onzin weer. Ze bedoelen astrologen.
Ja fiets er ook nog een complottheorie doorheenquote:Op zondag 15 december 2024 21:21 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Pentagon is niet geïnteresseerd in behoud van cultuur historie die u voorstaat. Die ziet die stenenrij het liefst vernield, toch?
Die klier van een @Nikonlover met zijn voorliefde voor FSB propaganda dan zomaar laten reutelen dan.quote:Op zondag 15 december 2024 23:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja fiets er ook nog een complottheorie doorheen
neem je pilletjes en ga naar bedquote:Op zondag 15 december 2024 23:09 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Die klier van een @:nikonlover met zijn voorliefde voor FSB propaganda dan zomaar laten reutelen dan.
Neem er zelf nog een! Ik heb ze namelijk niet nodig.quote:
Als het in Europa harder afkoelt dan moeten we ook harder stoken.quote:
Even een potje stoken? Wat een wijvenreactie,. Tijd dat je door tien beren in reet genaaid wordt.quote:Op maandag 16 december 2024 06:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als het in Europa harder afkoelt dan moeten we ook harder stoken.
Meer stoken = meer uitstoot = meer broeikasgas = warmer.
Zo komt alles weer in balans.
Je word op je wenken bediend!quote:Op maandag 16 december 2024 08:03 schreef INViCTuS het volgende:
8e dag met kansloos grijze treurnis ohne ende.
Ik weet dat het voor 80% van de tijd zo is in de 5 maanden herfst hier, dus kan wel klagen en het jammer en lelijk vinden, maar ik word er op zich niet minder vrolijk vanquote:Op maandag 16 december 2024 08:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je word op je wenken bediend!
Nou, hier krijgen we volgens de voorspelling vandaag ook een bewolkt dagje. Ondanks dat het momenteel gewoon strakblauw as usual is.quote:Op maandag 16 december 2024 09:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik weet dat het voor 80% van de tijd zo is in de 5 maanden herfst hier, dus kan wel klagen en het jammer en lelijk vinden, maar ik word er op zich niet minder vrolijk van. Relativeren, hè. Het is zoals het is.
Wel zonde natuurlijk. Zuid Europa gaat het altijd zo makkelijk. Hogedruk is daar gewoon zon. Graad of 15-17 bij @:dick_laurent. Die temperaturen verwacht ik niet, maar 8-12 met zon mag ook. Of gewoon vorst na sneeuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |