Droopie | zondag 1 december 2024 @ 23:12 |
![]() ![]() Lusail International Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies ![]() | |
Gremen | zondag 1 december 2024 @ 23:15 |
Het lachje van Horner, over het gesprek tussen Max en George (rond 1:00), zegt ook genoeg. Max heeft George flink toegesproken ![]() | |
zalkc | zondag 1 december 2024 @ 23:16 |
1149 voor de reis, verblijf, transfers, kaartje was nog 295 voor Batelco (goud) tribune | |
Droopie | zondag 1 december 2024 @ 23:18 |
Das geen geld, hoeveel dagen was je er? | |
George_of_the_Jungle | zondag 1 december 2024 @ 23:21 |
Misschien een beetje goedkoop. Maar ik denk wel dat Hamilton weet hoe goed een auto kan zijn uit de jaren dat hij kampioen werd, vooral bij Mercedes, toen waren ze ook zoveel sneller dan de rest dat hij echt maar 1 tegenstander had eigenlijk. En volgend jaar gaan de verschillen tussen Mercedes, RBR, McLaren en Ferrari klein zijn, en zullen er door elk van die teams waarschijnlijk wel races gewonnen gaan worden. McLaren heeft dan 2 redelijk goede coureurs die bekend zijn met de auto, Mercedes heeft 1 redelijke goede coureur en 1 nieuwling, Ferrari heeft een redelijk goede coureur en een nieuwe ervaren coureur, en RBR een uitmuntende coureur en een matige of redelijk nieuwe coureur. Denk dat je zo 7-8 winnaars kunt hebben volgend jaar (2 McLaren, 2 Ferrari, 1 RBR, 1 Mercedes, mogelijk nog 1 van Mercedes of RBR, en nog 1 wild card van Alpine of AstonMartin door gelukkige safety car of regen ofzo). Ben wel benieuwd hoe Hamilton het volgend jaar oppakt bij Ferrari, of hij gelijk gaat zeuren als het niet helemaal perfect is, of dat hij in het begin bij mindere resultaten wel positief blijft op de boordradio. | |
zalkc | zondag 1 december 2024 @ 23:32 |
Donderdag t/m Zondag (race was op zaterdag). Ik zat weliswaar in een 4 sterren hotel, maar dat zat vol met nachtclubs, een stuk of 6, en die beginnen al rond het ontbijt en gaan door tot 4 uur 's ochtends. Dit specifieke hotel was het werkgebied van Thaise dames, en dan heb ik het er niet over 1 of 2 maar eerder over een stuk of 60-70, 1 dame op 2 gasten gok ik zo. Het verklaarde wel een hoop waarom sommige van die kerels in de groep er al voor de zoveelste keer naar toe gingen. Bahrein is een mooi en prettig circuit, er is zelfs een Heineken stand.
| |
Droopie | zondag 1 december 2024 @ 23:35 |
Dat ga ik eens bekijken voor 2026. Gelijk een vakantie erbij. | |
Rnie | zondag 1 december 2024 @ 23:38 |
Ouwe snoeperd. | |
Evenstar | zondag 1 december 2024 @ 23:44 |
Heeft Max al een straf gekregen? Connolly nog steeds in Qatar aan het zoeken? | |
AgnesGru | zondag 1 december 2024 @ 23:45 |
Oh ja ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 december 2024 @ 23:57 |
race uitslag is al definitief | |
THEFXR | maandag 2 december 2024 @ 00:03 |
Max viesmad op Rus, die gaat hem de komende tijd aanpakken. | |
THEFXR | maandag 2 december 2024 @ 00:06 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Peterselieman | maandag 2 december 2024 @ 00:21 |
Raceweek ![]() | |
Droopie | maandag 2 december 2024 @ 00:54 |
oeh, Ted zegt dat het gerucht gaat dat tijdens de drivers parade Max Russell geconfronteerd heeft en gezegd heeft "you and your FIA buddies, I hope you are happy what you have done" rond 14.20. En dan nog wat harder, maar dat kan Ted niet zeggen. | |
raptorix | maandag 2 december 2024 @ 01:29 |
Mijn gewaagde voorspelling: Saintz wordt rijder bij Red Bull, Perez naar Williams. | |
Origami94 | maandag 2 december 2024 @ 01:44 |
Kopstoot ah mattie. Samen met Jos zijn bolle vuisten | |
SiGNe | maandag 2 december 2024 @ 02:26 |
Die was geloof ik best boos op Red Bull omdat hij daar geen kans kreeg en dus uitiendelijk maar Williams koos. | |
DeeBee | maandag 2 december 2024 @ 06:35 |
Qatar heeft 2.7 miljoen inwoners, dus naar verhouding zit er meer dan 5% van de inwoners op het circuit. Ook hebben ze expres niet direct capaciteit voor 300.000+ gebouwd op een weekend, want dan zitten de tribunes gegarandeerd deels leeg de eerste jaren dat zo'n GP wordt gehouden en nu zitten ze nagenoeg uitverkocht tijdens de race. Maar ja, lekker blijven klagen en de 'echte fans zitten alleen in Europa' blijven roepen, die plaat is echt ontzettend kapot gedraaid. Rotatie zou overigens een goed idee zijn voor de kalender, zowel voor Europa, Amerika, als het Midden-Oosten. Geografisch is er te weinig spreiding en elk jaar 4 GP in het Midden-Oosten is teveel. Maar in Azie en Afrika andere markten vinden is ook lastig voor de F1, het zou mooi zijn als Indonesie, Maleisie of Vietnam ook (weer) in de mix kunnen komen. Meest genante gister tijdens de race was overigens de officiele Britse speaker van F1, die Lewis een 8-time champ ging noemen tijdens het commentaar op het circuit. Het zoveelste voorbeeld van de ongelofelijke Britse bias in de F1 coverage, als zelfs medewerkers van de F1 die onzin door de speakers bleren op het circuit... ![]() | |
Kickinalfa | maandag 2 december 2024 @ 06:59 |
Final time ![]() | |
raptorix | maandag 2 december 2024 @ 08:07 |
En terecht, 1 van de stabielere rijders en doet het prima. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 08:16 |
Waarom is die jongen nou zo kwaad dan ![]() Naait zelf Norris erbij waardoor die de wedstrijd wint. Man man man. | |
Breekfast | maandag 2 december 2024 @ 08:19 |
Beetje in Russels defence: is het niet bijna standaard dat coureurs elkaar een oor proberen aan te naaien? Max meldt ook niet zonder reden dat Norris de gele vlag had genegeerd.... | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 08:24 |
Helemaal mee eens. Max heeft hem gewonnen door Lando zijn penalty. Hij bleef ook maar aandringen op de radio. | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 08:29 |
Van wat ik begrijp zijn er twee factoren anders in deze situatie: hij voerde een act op voor de camera's van dat het wel mee viel, en hij ging heel erg ver om die straf eruit te slepen. Alle andere rijders roepen gewoon wat ze gezien hebben en niet meer dan dat. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 08:36 |
Max zijn straf was een peulenschil vergeleken met die van Lando. Die eerste mag van mij wel iets pas op de plaats maken met zijn uitspraken wat mij betreft. | |
DeeBee | maandag 2 december 2024 @ 08:36 |
Ah, nu heeft VER zelfs alweer gewonnen dankzij de NOR-penalty, het wordt steeds mooier. ![]() NOR had nooit de pace om het in te halen of aan te vallen, maar nu heeft VER alweer gewonnen dankzij een penalty. Jammer van de penalty, was beter geweest als hij sowieso weer mondjes van iedereen gesnoerd had op pure pace... | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 08:37 |
Ach, je weet wie het zegt. Zelfde persoon als deze parel:
| |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 08:38 |
Gemist wie de snelste ronde had? | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 08:40 |
Ah moet je nu teksten uit een andere sub erbij halen? Lando zat in no time al binnen de seconde van Max. Had hem binnen een mum van tijd gepakt anders. | |
DeeBee | maandag 2 december 2024 @ 08:40 |
Ja, dat is inderdaad een extreem goede indicator van snelste race pace, zo was Ricciardo eigenlijk de snelste in Singapore! | |
raptorix | maandag 2 december 2024 @ 08:41 |
Bij Max was het heel anders, Norris komt zelf hard in rijden op Max en gaat gelijk schreeuwen: DAT IS SUPERGEVAARLIJK. Bij Norris zei Max: Kun je eens laten kijken naar Norris, die kwam wel heel snel dichter bij onder geel. Het laatste is natuurlijk niet gevaarlijk, maar wel erg onsportief. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 08:41 |
Nee want hij had nieuwe banden. Lando niet. | |
Em31 | maandag 2 december 2024 @ 08:42 |
Alonso gaf al aan hetzelfde trucje te willen proberen. Zie het 'm nog wel doen ook. Verstappen ook trouwens. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 08:51 |
Op de harde band was Norris is de inhaalrace wel .5-.8 sneller per ronde dan Max. Live timing had ik aan. Hoeveel Max over had weten we niet, maar hij zat wel te managen die laatste 14 ronden. De penalty was gewoon terecht overigens. Qua hoogte kan je discussieren, maar gele vlaggen mag je niet negeren. Veiligheidsdingetje. | |
Managarm | maandag 2 december 2024 @ 08:53 |
Optelsommetje na Brazilië? Dat was ook een veiligheidsdingetje, Norris let niet op en kent de regels niet. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 08:55 |
Klopt. | |
WheeledWarrior | maandag 2 december 2024 @ 09:05 |
Perez volgend jaar in de VCarb of zien we hem helemaal niet meer terug? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 09:06 |
Perez volgend jaar gewoon in de Red Bull. | |
WheeledWarrior | maandag 2 december 2024 @ 09:08 |
![]() | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 09:09 |
Zou me nog niets verbazen ook ![]() Maar die enorme faal van gisteren is toch wel wat anders dan de pace niet hebben. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 09:09 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 09:10 |
Wat gebeurde er gister nou met die spin? Leek niet zijn schuld had ik het idee. Auto ging in een keer om. Echt jammer voor hem. Bijna eindelijk weer prima punten ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 09:11 |
Zijn laatste top 5 finish in een race stamt uit Mei Miami trouwens 😢🫢😂. Zonde. | |
Zwoerd | maandag 2 december 2024 @ 09:13 |
Wat dom dan om de gele vlag te negeren. Net zoals dat hij in Brazilië niet op zat te letten. Qua awareness steekt Max toch wel mijlenver boven Norris uit. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 09:20 |
Tuurlijk was dat mokertje dom. Zeker als je Max voor je hebt die alles in de gaten houdt. Later bleek volgens mij zelfs dat die helemaal niks wist van die vlag. Maar goed Norris heeft van dit seizoen wel echt een leerseizoen kunnen maken. Dat is dan weer zijn voordeel. Hij heeft elke fout gemaakt die je kan maken. Tijd in 2025 dus om alles wat hij heeft geleerd om te zetten naar fantastische actie. | |
WheeledWarrior | maandag 2 december 2024 @ 09:21 |
Gewoon op koude banden een beginnersfout. Die Perez dit seizoen aan de lopende band maakt. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 09:23 |
Max laat zich niet zo makkelijk in een fout dwingen. Norris wel blijkbaar. | |
Marcoss | maandag 2 december 2024 @ 09:28 |
Je zag inderdaad bij 1 van de starts na de SC dat Norris simpel voorbij Max ging toen hij vol in de slipstream zat! Oh nee | |
WismutVeilchen83 | maandag 2 december 2024 @ 09:32 |
Omdat hij jouw favorietje volkomen terecht voor een achterbakse slang uitmaakt omdat hij voor de camera’s de toffe boy uithangt en bij de scheidsrechter Max een mes in de rug steekt? Dat staat volkomen los van andere straffen. | |
WismutVeilchen83 | maandag 2 december 2024 @ 09:41 |
Ik verwacht dat Max in de Aramco Power Rankings Norris nu voorbij is ![]() ![]() | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 09:45 |
ik denk dat hij het allang weet dat hij eruit ligt | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 09:46 |
goffer hoe kom je aan een GIF van mijn hond ![]() | |
raptorix | maandag 2 december 2024 @ 09:57 |
Als iemand nog twijfelt over Perez, dan moet je maar even het interview van gister van Horner terugluisteren. | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 09:57 |
![]() [/quote] de bedoeling is dat je van fouten leert maar of dat bij Lando het geval is durf ik mijn handen niet voor in het vuur te steken | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 09:59 |
Norris is ook al weer 25, die gaat dat niet meer leren, is veel teveel met zichzelf bezig. | |
quo_ | maandag 2 december 2024 @ 09:59 |
Dan is awareness nog een understatement. Een coureur die vlaggen mist die de coureur vlak voor hem wel gezien heeft zou ik eerder incapabel noemen. | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 10:00 |
Ik denk dat Norris echt mentaal iets nodig heeft want hoe hij in kan storten is niet gezond en zelfs een beetje eng Op deze manier gaat hij zeker geen WK worden | |
R_Nest | maandag 2 december 2024 @ 10:07 |
Dit was Norris zijn enige en laatste kans. Die gaan we niet meer terug zien aan de top. Mentaal veel te slap en leren doet hij zeker niet. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 10:10 |
Zolang Verstappen er is kan hij alleen winnen als McLaren met een raketauto komt. | |
WheeledWarrior | maandag 2 december 2024 @ 10:12 |
Norris en McLaren zijn nog niet eens in staat om structureel Ferrari en Mercedes te verslaan. Dat zal echt een paar niveaus beter moeten. Maar in feite geldt dat voor iedereen, want ook een Leclerc, Russell zijn niet constant genoeg. Hamilton zie ik echt geen titel meer pakken tenzij de Ferrari een monster is volgend jaar dat elk weekend kan domineren. | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 10:17 |
een legale raketauto ![]() | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 10:28 |
Sommigen willen het gewoon niet snappen. Ja, (bijna) iedereen zeurt in de auto, terwijl ze vol adrenaline zitten, over andere coureurs. Hij hield mij op, hij gaf mij geen ruimte, hij duwde mij buiten de baan etc. etc. Max deed dit zelden, tot dit jaar. Hij is niet dom en zag dat het nut had en de rest, vooral Norris/McLarenhier misbruik van aan het maken waren. Verschil is dat Max vele malen alerter is en veel meer aandacht voor details heeft dan Norris en hele crew van McLaren bijelkaar, dus als hij het spelletje ook zo gaat spelen heb je een probleem. Wat betreft Russell is het een heel ander verhaal. Max zegt geen woord over dat Russell in de auto, vol met adrenaline, heeft lopen klagen. Waar het Max om gaat is dat Russell dan tijdens de interviews, voordat ze richting de stewards gaan relatief normaal doet, en dan bij de stewards er alles aan doet om Max te naaien. Daarna was eigenlijk 99,9% van de echte liefhebbers van de sport, inclusief mensen die normaal gesproken echt geen Max fan zijn (reddit, F1TV, SkySports, en andere social media) het met elkaar eens dat het nergens op sloeg dat Max straf kreeg. Russell heeft met deze actie niet alleen Max genaaid, maar ook F1, en de stewards en de FIA, want alles en iedereen keerde zich tegen hun. Kan je nog zo hard roepen "ja, maar Max deed hetzelfde". Nee, Max deed niet hetzelfde. Max gaf aan dat Norris geel had genegeerd. Dit bleek een feit te zijn en daar volgde een straf op. Iedereen was het eens dat er een straf moest komen, maar velen vonden het wel te zwaar. Dat vond ik eerst ook, maar als ik dan zie dat Norris geen flauw idee had dat er geen was en ook NUL coaching plaatsvond vanuit McLaren dan ben ik het eigenlijk wel eens met de straf. Max heeft in al die jaren nog nooit een andere coureur zo voor de bus gegooid, zelfs niet in 2021 toen hij met Lewis aan het vechten was. Dat hij dit nu wel doet zegt eigenlijk heel veel, want hij is al WK en hij is niet in een gevecht met Russell. | |
Tijn | maandag 2 december 2024 @ 10:29 |
En eerlijk is eerlijk: Norris/Piastri, Sainz/Leclerc en Russell/Hamilton snoepen ook een hoop punten bij elkaar weg. | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 10:29 |
Was dubbel geel. Dan is dit de standaard penalty. | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 10:30 |
Eigenlijk zijn er bijzonder weinig coureurs op dit moment diet niet knakken onder druk. Leclerc ... te vaak gezien Norris ... lijkt mij duidelijk Russell ... maakt veel fouten onder druk Lewis ... als hij een dominante auto heeft is hij misschien wel net zo goed als Max om ronde na ronde een strakke tijd neer te zetten, in een minder auto is hij mentaal niet veel sterker dan een Norris Piastri ... lastig in te schatten, maar misschien van deze groep wel de meest stabiele, maar heeft ook nog niet veel meegemaakt | |
AgnesGru | maandag 2 december 2024 @ 10:31 |
Amen ![]() | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 10:31 |
Ok, thanks, dat had ik gemist, dan is daar verder ook geen twijfel over mogelijk, dus terecht. | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 10:32 |
hier moet hij | |
WheeledWarrior | maandag 2 december 2024 @ 10:32 |
Yes. Dit seizoen wel heel duidelijk te zien vooral in het middengedeelte van het jaar waarin Mercedes, McLaren en Ferrari allemaal een aantal sterke fase hadden, maar dan was het telkens na 2-3 weekends weer een ander team dat het stokje overnam. Verstappen heeft vooral de eerste seizoenshelft goed gedomineerd (Oostenrijk had hij normaliter ook nog gewonnen zonder mislukte pitstop en 2e op Silverstone was gewoon prima). Zo'n serie heeft de rest nooit neer kunnen zetten. | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 10:33 |
Ik vraag mij toch af waarom RB, die nou niet bekend staat om coureurs met fluwelen handschoenen aan te pakken, zo voorzichtig en geduldig is. Snap het echt niet. | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 10:34 |
its all about the money(denk ik ) en ik denk dat Perez al 1 of 2 races weet wat er gaat gebeuren | |
Tijn | maandag 2 december 2024 @ 10:34 |
https://eenvandaag.avrotr(...)word-je-zelf-gedood/ | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 10:35 |
en Colapinto ook niet naar RB | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 10:37 |
Dat geld van Slim? Bij zo'n rijk bedrijf als RB is dat toch gewoon een fooi? Of is Mexico een goudmijn voor de verkoop van blikjes? | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 10:38 |
wat @Tijn post je wilt op een zo goed mogelijke manier van hem af | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 10:40 |
![]() | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 10:42 |
Je wil hem door een drugskartel laten omleggen? ![]() ![]() | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 10:44 |
nee ![]() Als RBR niet fatsoenlijk van Perez afscheid neemt dan hebben ze in Mexico de poppen aan het dansen als ze er weer komen ![]() | |
George_of_the_Jungle | maandag 2 december 2024 @ 10:51 |
RBR krijgt meer sponsorgeld binnen dan ze uit mogen geven, dus ik denk dat veel van dat sponsorgeld rechtstreeks in de zakken van de aandeelhouders verdwijnt. Zal ook wel een beetje zuur zijn voor Horner dat hij nog geen aandeelhouder is. En ja, die aandeelhouders zijn al stinkend rijk, maar die zijn dat niet geworden door nee te zeggen tegen gratis geld. Ben wel benieuwd wie er voor Perez komt, een Zuid-Amerikaan zou goed zijn voor de marketing, maar Colapinto lijkt me echt nog niet klaar, en andere talenten zijn nog minder ver in hun ontwikkeling volgens mij. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 10:52 |
Ah, helder. ![]() | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 10:53 |
Colapinto wordt het inderdaad ook niet | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 11:06 |
Bron? | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 11:11 |
al zijn bronnen in F1 wel een soort van rad van Fortuin ![]() | |
Breekfast | maandag 2 december 2024 @ 11:12 |
Uiteindelijk zou het eigenlijk ook weinig moeten uitmaken welke verklaringen coureurs geven bij de stewards. Een coureur laat een bepaalde handeling / gedrag zien die wel/niet mag volgens de regels. Een coureur kan hooguit iets meer context toevoegen aan waarom hij iets deed, maar uiteindelijk zouden de stewards gewoon moeten kijken naar de feiten: data + videobeelden. Ik vind het niet zo'n probleem dat Russel de boel probeert te overdrijven. Het wordt pas een probleem als de stewards zich daardoor laten beïnvloeden. | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 11:14 |
Als je voorzitter bent van de GPDA kun je daar niet gaan zitten bij de steward s en proberen een andere rijder te naaien dan moet je geen voorzitter zijn | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 11:17 |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 11:17 |
Ik heb wel probleem met beide eigenlijk. Je hebt gelijk hoor, de stewards horen gewoon naar de feiten te kijken en moeten niet beïnvloed worden door de coureurs. Ik denk dat het ook niet helpt dat Russel de voorzitter is van GPDA. Die kan dan niet alleen vanuit zichzelf praten, maar ook vanuit zijn voorzitterschap. Waar Max vooral over valt is dat Russell gewoon aan het liegen was dat Max dit met opzet heeft gedaan, terwijl hij juist zegt dat hij Alonso niet wilde naaien en ruimte wilde laten. Russell daarentegen denkt "ik rij lekker naar hem toe, terwijl ik hem al seconden lang zie, en doe dan net alsof ik crash". Er is een verschil tussen aankaarten wat je denkt dat iemand verkeerd heeft gedaan (hij gaf mij geen ruimte, hij negeerde gele vlaggen) en liegen/uitlokken door zelf als een idioot te gaan rijden en dan te beweren dat iemand je opzettelijk aan het blokken was. Dat de stewards daar dan ook nog in meegaan maakt het alleen maar erger. | |
WismutVeilchen83 | maandag 2 december 2024 @ 11:18 |
Het is duidelijk dat jij geen sporter bent. In het heetst van de strijd een opmerking maken, in het voetbal een schwalbe maken, oké. Niet netjes, maar iedereen zit vol adrenaline. Uren later fris gedoucht alsnog keihard pleiten om iemand anders een straf aan te naaien is echt not done. Zeker als sporters onderling. Dat teams procederen (hoeft van mij ook niet) vind ik nog wat anders. Om de metafoor met voetbal af te maken: als twee voetballers voor de tuchtcommissie moeten komen dan zeggen ze altijd dat het wel meeviel. Je naait een collega niet. | |
Netsplitter | maandag 2 december 2024 @ 11:19 |
Wurz is chairman, Russell is director, samen met Anastasia Fowle (legal). | |
WismutVeilchen83 | maandag 2 december 2024 @ 11:19 |
Wel mooi om te zien dat de Britten nu ook massaal over de straffen van de FIA heen vallen. | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 11:22 |
Lewis heeft Max ziekenhuis in geholpen en nog heb ik hem nooit zoiets over Lewis horen roepen. Lewis beschermde Max bij ongeval in Hongarije door het een racing incident te noemen. Toto beschermde Max bij ongeval in Japan, terwijl Connolly zat te schuimbekken om een straf uit te delen. Max heeft ook vaak genoeg geroepen, shit happens, racing incident. Wat Russell heeft gedaan is gewoon naaien, terwijl hij niet in de auto zat en er uren over heeft kunnen nadenken. Als je als voorzitter director/spokesman van GPDA zulk gedrag vertoont ben je gewoon een eikel en niet geschikt voor je functie. ... maar wel fijn, nu ziet iedereen wat voor kwal het is. | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 11:22 |
Norris kreeg de standaard voor dubbel geel negeren, Hamilton de standaard voor 10km te hard gaan en Russell de standaard voor een te groot gat laten. Het gaat over die van Verstappen dus ![]() | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 11:24 |
wrong passport ![]() | |
Nizno | maandag 2 december 2024 @ 11:24 |
En vooral als je tussen dat je in de auto zat, bij de camera's al aan het downplayen bent.. en dan later bij de stewards weer van leer trekt. | |
Breekfast | maandag 2 december 2024 @ 11:26 |
Dit valt slecht met voetbal te vergelijken. Een voetballer maakt het weinig uit hoeveel wedstrijden een tegenspeler nu wordt geschorst na een rode kaart. Volgende week speel je weer tegen een andere tegenstander. Bij de F1 bepaalt de straf de startopstelling voor de volgende dag en heb je een direct belang bij de straf die je concurrent krijgt. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 11:35 |
Zal best, maar dat mag ook niet he. Een overtreding is een individuele overtreding en daarmee moet je geen optelsommetje van vorige -niet hetzelfde- incidenten bij meenemen. | |
Troel | maandag 2 december 2024 @ 11:37 |
Maar hoezo kan Norris die vlag gemist hebben? Dat soort dingen komt toch direct op je stuur binnen? (toch?) | |
Managarm | maandag 2 december 2024 @ 11:39 |
Het is de FIA, geen goed lopende organisatie. Ja, ach, hij mist wel meer. | |
Whiskers2009 | maandag 2 december 2024 @ 11:39 |
Dat is hij ook niet. Hij is Director (1 vd 2). Alexander Würz is de voorzitter. | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 11:40 |
een te grote rol voor het gedrag hij laat zien ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 2 december 2024 @ 11:41 |
Hij is géén voorzitter. Alexander Würz is de voorzitter. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 11:42 |
Boven iedereen. Ook bij de 2de SC situatie. 'SC Ending' maar de lichten bleven aanstaan totdat de SC echt naar binnen ging. Daarom kon Max zn harde banden niet goed opwarmen en zag je hem 2x wegglijden. Hij bleef voor de zekerheid binnen die 5 lengtes omdat de lichten nog aanstonden. Cover your ass + give 'm no chance to fuck you (again). | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 11:43 |
Hij heeft hem niet gemist. Echt gewoon niet. Anders moet hij zijn helm inleveren en achter een bureau gaan zitten. Stella in de F1TV nabeschouwing vond dat Lando inderdaad had moeten opletten, maar situatie raar en de straf buiten proportie. 'Lando did not slow down' (...)'Lando gets the yellow flag displayed as soon as he is entering that sector, (...) it is the responsibility of a driver that you are in a yellow flag sector and to slow down accordingly.' Eigen schuld dus, maar 'Situation is precurior. There was yellow and then removed but the circumstances stayed the same Over de straf zelf: 'This application misses any sense of proportion between the actual level of risk and the penalty that was inflicted and it misses any sense of specificity. Can we look and analyse the case and assess the level of danger and then deliver a penalty that is proportionate to the infringement? To me it looks like somewhere a book with dust on top will have been openend and checked what happens in this case and checked what is the penalty, but I think it is a pain for racing. It is like it has been before, completely disproportionate. ' Zoals zo vaak de laatste tijd en ik ben het totaal met Stella eens hier. Van de 3 grote beslissingen dit race weekend vind ik dit zelf nog wel de minst rare beslissing overigens. Je kan zeggen dat het een veiligheidsdingetje is en Lando had zich daar aan moeten houden. Een straf MOET hiervoor worden uitgevaardigd, anders kan je de stewards niet meer serieus nemen. Maar 10sec s/g gezien de omstandigheden? Ik vind dat de stewards zelf hier een fout maakten door niet in te grijpen binnen 1 a 2 ronden, dus er mitigerende omstandigheden zijn. Dat ding ligt misschien niet direct op de racing line, maar wel in de belangrijkste aanvals- en remzone van het circuit. Ze komen daar aan met 320+, de rijders zagen het niet (citaat Max, Charles en Oscar in de persconferentie), je ziet wat het doet bij Bottas. Racecontrol/stewards/baanpost/weet ik veel wie, ze hadden hier de wedstrijd moeten neutraliseren. Een drive through had voldoende geweest. +5 of +10 te weinig gezien dat het een gele vlag een veiligheidsdingetje is. Maar dan had de wedstrijdleiding moeten toegeven dat ze fout zaten vanwege het plaatsen van 'mitigerende omstandigheden', dat kan natuurlijk niet.. [ Bericht 64% gewijzigd door Red_85 op 02-12-2024 12:07:53 ] | |
Gremen | maandag 2 december 2024 @ 11:44 |
Noris moet eens uit de kast komen, dan valt er een last van zijn schouders. Denk dat hij dacht wel WDC te kunnen worden, om het dan te vertellen. Zo van "Als eerste homo in een macho mannensport WDC worden is geweldig bla bla bla". Nu dat er niet meer in zit, zie je hem meteen weer meer depressief worden. | |
WheeledWarrior | maandag 2 december 2024 @ 11:44 |
Misschien kan hij dan steward worden. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 11:45 |
En langs de baan. Op zijn stuur hoort hij het ook te krijgen maar dat zie ik in het fragment niet direct. ![]() ![]() https://www.formula1.com/(...).1817271661221587226 Op zijn stuur is niets te zien volgens mij, raar. | |
Breekfast | maandag 2 december 2024 @ 11:52 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 11:54 |
Ik zag ook langskomen dat Norris depressief zou zijn nadat mensen zijn reactie zagen. Nou goed, natuurlijk is hij een beetje down na zo'n klote resultaat waarin hij voor de win kon vechten. Niet zo raar natuurlijk dat hij niet zo opgewekt is dan. | |
Questular | maandag 2 december 2024 @ 11:56 |
Gelukkig lifte hij niet tijdens geel, alleen echte coureurs liften niet. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 11:59 |
![]() ![]() ![]() | |
Nebelwerfer | maandag 2 december 2024 @ 12:03 |
Voor wie zijn jullie in de laatste race? Norris of Leclerc? | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 12:03 |
Ik zal altijd diep van binnen fan van Ferrari zijn. | |
Netsplitter | maandag 2 december 2024 @ 12:04 |
Charles. | |
Nizno | maandag 2 december 2024 @ 12:05 |
dan breng ik de balans en ga ik voor Doohan | |
Jane | maandag 2 december 2024 @ 12:06 |
Om mijn pre-season voorspelling uit te laten komen, zou ik voor Norris moeten zijn, maar ook ik ben inmiddels een beetje op hem afgeknapt, dus ik zou het wel episch vinden als het Leclerc nog lukt. ![]() | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 12:10 |
Wij zien niet alles van de display's volgens mij. | |
Hyperdude | maandag 2 december 2024 @ 12:12 |
Leclerc moet ik altijd aan Allo Allo denken. Maar hij rijdt wel Ferrari, dus Lelerc | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 12:12 |
Las het gister idd. En terecht. En laat geen kans onbenut een feesie te geven natuurlijk ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 12:12 |
Max zag de vlaggen wel. Norris niet. Voor zover iedereen kon zien zagen we ook niets op het stuur. | |
Questular | maandag 2 december 2024 @ 12:13 |
Ik hoop dat Norris wel gewoon 2e wordt. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 12:13 |
Nu hun golden boys eindelijk een keer zijn aangepakt. Alle 3 in 1 race en ter compensatie misschien. Maakt het lekker, maar niet goed. | |
Kleffe_Dop | maandag 2 december 2024 @ 12:15 |
Sjarrel, hands down. Norris mag in '25 op herkansing. | |
WheeledWarrior | maandag 2 december 2024 @ 12:16 |
Latifi. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 12:16 |
No way dat hij ze niet zag. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 12:18 |
Je snapt wel wat ik bedoel ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 12:20 |
Held. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 12:27 |
https://www.nu.nl/formule(...)am-voor-spiegel.htmlInteressant. Nu hebben we ook de beweegredenen van de stewards. Dit ga ik eens nalopen in 'het stewards topic' zodra ik tijd heb. | |
Nieuwschierig | maandag 2 december 2024 @ 12:29 |
Poten af van gezagsdragers. Wat een eindeloos gejank is dat F1 tegenwoordig. | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 12:29 |
In mijn belevingswereld is een onderdeel buiten de lijn op een recht stuk in een drs zone toch wel een hele andere koek dan een onderdeel buiten de lijn in een technisch stuk. | |
Dazalbest1 | maandag 2 december 2024 @ 12:32 |
Eens alleen vind ik niet dat Max hier Russel voor de bus gooide. Eerder andersom, Russel gooit Max voor de bus alleen Max kan George nog net bij zijn mouw grijpen en er mee onder trekken. Max heeft Russel iets beter voor 't wiel gelegd waardoor nu iedereen op 1tje na kei hard over Russel blijft denderen...... Volgens mij is Max nooit de eerste met een naaistreek maar wel koning in terug pakken .... | |
Dauthi | maandag 2 december 2024 @ 12:35 |
Klapvee. Zo populair als Max is in Nederland, zoveel populairder is Sergio in Noord en Zuid Amerika. De hoeveelheid merchandise en sponsorproducten die verkocht worden is simpelweg bizar. Ja, reclame werkt echt en ontzettend goed. https://www.planetf1.com/(...)ntract-north-america | |
Nober | maandag 2 december 2024 @ 12:39 |
Hebben we al een officiele uitslag of is de uitslag nog veranderd nadat Max als eerste over de finish kwam? | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 12:45 |
2nd that. In mijn beleving ook. Zeker omdat het direct in de inhaalzone ligt bij 320+. De rijders zagen het niet liggen terwijl het echt wel hele serieuze schade kan veroorzaken. Wat het ook deed bij Bottas. Sainz en Hamilton weet ik niet helemaal zeker. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 12:46 |
Gisteravond al. Wat nu staat is. | |
Nebelwerfer | maandag 2 december 2024 @ 12:49 |
Zeker is de uitslag veranderd nadat die over de finish kwam. Zou ook wel bizar zijn als de rest van het veld zou crashen voor ze over de finish geraken. Verder wel wat straf maar geen verschuivingen in het klassement meer. | |
opgebaarde | maandag 2 december 2024 @ 12:50 |
De aandeelhouders bepalen dat inderdaad. Over het stoeltje van Pérez zei Dr. Marko vorige week het volgende. En nog even een BS argument van dr Marko. "The main thing here was to win the world championship with Max, but for our employees it is a disappointment because their bonuses at the end of the season depend on our position in the constructors' championship. And this year we have no chance of winning it." En wie houdt Perez in die auto ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 12:51 |
VSC had echt wel gekund denk ik. Ook al is het veld verspreid, er zal altijd wel een gap zijn om een marshal even een paar seconden de baan op te sturen om dat ding op te rapen. En anders instrueer je de rijders om even zo ver mogelijk links te rijden. Nu naai je 2 coureurs hard met hun lekke banden, en nog een aantal vanwege een safety car op een ongelukkig moment. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 12:52 |
Dat is dus niet Marko zijn beslissing zoals hij het laat lijken. Zijn standpunt is wel duidelijk omtrent casus Perez. Maar hij heeft niet de complete macht. | |
TheFreshPrince | maandag 2 december 2024 @ 12:53 |
Met een VSC was dat ook wel gelukt denk ik dan... En nee, het lag niet in de racelijn maar bij een inhaalactie (of uitwijken bij blauwe vlag) is het ineens wel een lijn waar gereden wordt. Dit zag iedereen hier ongeveer al aankomen... | |
Nebelwerfer | maandag 2 december 2024 @ 12:53 |
Geen kijker van oudsher dus snap geen klote van dat aanhangen van Ferrari, zou dan eerder voorkeur hebben jegens het irriteren aan Zack. Maar puntje bij paaltje maakt het mij niet heel veel uit. Beide coureurs zouden het verdienen. Het zou wel leuk zijn als we nog wat vuurwerk krijgen die laatste race, het zij constructeurs, het zij onderling. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 12:58 |
Het verhaaltje "iedereen is Ferrari fan" komt voort uit een geniaal staaltje branding. Gewoon voorhouden dat Ferrari groter is dan alles, en dat maakt hun merk zo sterk. | |
opgebaarde | maandag 2 december 2024 @ 12:58 |
Van Marko weten we toch al een jaar dat hij Perez al gewieberd zou hebben? Het is meer dat Horner het dus niet (alleen) bepaalt. Perez zorgt voor veel geld, wellicht direct en anders indirect met de blikjes en merchandise verkopen in midden en zuid Amerika. Helaas is Colapinto geen gegadigde meer, ergens van de week zei Marko dat hij langzamer is dan wat ze zelf in huis hebben. Ik hoop het niet maar misschien maakt Tsunoda kans op de stoel als hij tijdens die test volgende week ook echt snel is. | |
Whiskers2009 | maandag 2 december 2024 @ 12:58 |
Hij heet Zak (ja, echt!). | |
Rnie | maandag 2 december 2024 @ 12:59 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 13:00 |
Perez kon tot voor kort op zich nog gewoon. Hield zich gedeisd naast Max en bracht geld binnen. Maar nu is die maat echt vol aan het raken en begint het een gotspe te worden met die man. Hopelijk HEUL snel wieberen. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 13:00 |
Nee. Daar kan ik inkomen. We hebben een regel tegenwoordig dat zodra er personen of vehicles on track zijn, de wedstrijd geneutraliseerd moet worden. Bij een VSC situatie had iemand ook op de baan moeten lopen, terwijl er toch auto's blijven rijden met 150+ daar. De gaten zijn niet groot genoeg om het veilig te doen. Ga jij de snelweg op lopen als er een onderdeel ligt? Nee, ik ook niet. SC is de enige optie dan. En daarom had dit direct een SC moeten zijn en niet na 5 6 ronden pas. | |
Droopie | maandag 2 december 2024 @ 13:03 |
Misschien een idee om een SVSC volgend jaar te implementeren. Een korte VSC waarbij de verwachtte tijd rond de 10 seconden is. Kan je op de knop drukken, marshall rent de baan op en door. | |
bedachtzaam | maandag 2 december 2024 @ 13:06 |
Max is de eerste ooit en zal ook de enige ooit zijn die straf kreeg voor het ophouden van een coureur die zelf ook niet in een snelle ronde zat. Lando kreeg gewoon de standaard 10 seconden stop en go die staat voor het negeren van dubbel geel. Niet leuk voor hem maar hij had ook gewoon net als Max, Charles en Oscar van zijn gas moeten gaan toen die vlaggen gezwaaid werden. | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 13:07 |
Leclerc | |
TheFreshPrince | maandag 2 december 2024 @ 13:12 |
Dat zou kunnen op pitlimiter snelheid idd, dus 80km/u ofzo. Enige is wel, als je zoiets in een DRS-trein activeert, is de kans op een crash wel groot. Dus mss eerst VSC, dan die pitlimiter en dan weer terug naar VSC. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 13:21 |
Erger nog. Zit even wat onboards te bekijken en er valt me nog wat op. In alle onboards bij vrije baan is het bord op het portaal boven de start (waar Qatar Airways op staat) knipperend groen. Dat bord hangt naast de stoplichten. Bijvoorbeeld bij de onboard van Zhou op 'Race in 30 minutes' van F1TV op 7:35. Dat is er dus iedere ronde geweest tot op dat moment. Op je eerste pic is ie uit. Op je 2de pic onder nog duidelijker te zien, het is dat grijzige vlakje nu. In plaats daarvan staat het bord links op geel. | |
quo_ | maandag 2 december 2024 @ 13:22 |
Dat is wel heel erg langzaam. De SC lijkt wel langzaam maar rijdt nog altijd tussen 150 en 250 per uur. De VSC is nog sneller. | |
Sabata | maandag 2 december 2024 @ 13:33 |
Luigi only follow the Ferrari | |
AgnesGru | maandag 2 december 2024 @ 13:34 |
Charles | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 13:35 |
Ik gun het ze beiden wel dus may the best driver win. | |
opgebaarde | maandag 2 december 2024 @ 13:44 |
Eens Ik begrijp dat een zware straf gerechtvaardigd is als het gaat om een belangrijke veiligheidsmaatregel. Maar hoeveel veiliger wordt het echt als een coureur de snelheid slechts een heel klein beetje te verlaagt? Als een tiende verliezen al genoeg is, terwijl een straf zo’n 30 seconden kost. Dat voelt niet helemaal logisch. Dus wat dat betreft (dat = 10 sec S&G) heb ik alle begrip voor 'de boze Britten'. [ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 02-12-2024 13:53:53 ] | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 13:46 |
| |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 13:49 |
Er staat niet bij hoeveel en hoe lang je moet liften, maar dat je liften moet. Je kan moeilijk bij elk (double)yellow de strafmaat veranderen, dan wordt het willekeur. Dit was een hele korte maar het ergste is imo dat Norris dat hele geel niet gezien heeft en dat zijn engineer hem ook niet heeft ingelicht. Dus nee, nul begrip voor de boze Britjes, Norris stak terecht zelf de hand in eigen boezem, ik denk dat hij zich ook realiseerde dat het wel dom van hem is geweest. | |
Jane | maandag 2 december 2024 @ 13:57 |
Deze is ook goed om in gedachten te houden: Die 3 plaatsen gridpenalty worden er uiteraard wel weer 5 als je Max Verstappen heet. ![]() | |
quo_ | maandag 2 december 2024 @ 13:58 |
Uiteraard moet er een fantasiefunctie gezocht worden om het gezichtsverlies te beperken. Maar team-ambassadeur is toch wel een risico voor iemand die eigenhaqndig het WCC om zeep geholpen heeft. Bij de andere 3 topteams scoort de nummer 2 ca. 80-90 procent van de punten die de nummer 1 in de ranglijst heeft gehaald. Perez staat op dit moment op 35 procent. Al had hij maar de helft van de punten van Max gehad dan stond RB nog bovenaan. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 14:04 |
Het document: 3 is voor een enkele, 5 voor een dubbele. https://www.fia.com/sites(...)20yellow%20flags.pdf [ Bericht 1% gewijzigd door TweedeKlum op 02-12-2024 14:11:12 ] | |
Luctor.et.Emergo | maandag 2 december 2024 @ 14:16 |
Ferrari. | |
bedachtzaam | maandag 2 december 2024 @ 14:21 |
Ja, het is zwaar maar dat heeft ook een goede rede want het gaat immers om dubbel geel. Met veiligheid op en naast de baan moeten ze niet gaan rommelen door wel of geen of lagere straffen te geven want de volgende keer word dat misschien weer huilen. En in feite hebben ze er wel weer mee gerommeld want het had minstens na dubbel geel een VSC moeten worden om dat onderdeel te verwijderen waarna de race veilig voortgezet had kunnen worden. In plaats daarvan word dubbel geel weer opgeheven en racen ze alsof er niets aan de hand is tot de spiegel in stukjes gereden word en de lekke banden volgen, onbegrijpelijk. | |
Kleffe_Dop | maandag 2 december 2024 @ 14:26 |
Piastri vs. MBS Die wil naar z'n team toe ipv het geforceerde camera momentje van MBS. | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 14:26 |
Luctor.et.Emergo | maandag 2 december 2024 @ 14:28 |
Ja, dit inderdaad. Zwaai met dubbel geel daar. Instrueer de coureurs om daar uiterst links te rijden en laat vervolgens even een mannetje vanuit de pitexit die spiegel oprapen. | |
Starflyer | maandag 2 december 2024 @ 14:29 |
Ik niet. Norris heeft heel die dubbele gele vlag niet gezien, dus volledig terecht die straf. En hoewel ik het eens ben met dat een 10de seconde vertraging te weinig is, geeft dat in ieder geval aan dat je de vlaggen gezien hebt en daarop reageert. Dat was bij Norris totaal niet het geval. Dan maakt het niet eens uit wat de situatie is. | |
franklop | maandag 2 december 2024 @ 14:42 |
Wel een stukje schijnveiligheid natuurlijk op deze manier. Maar ja, hoe ga je zoiets fatsoenlijk meetbaar maken. Als je zegt 'aanzienlijk vertraagd' is ook 'aanzienlijk' intreperteerbaar. En hoe zit het verschil in dubbel geel in bocht en dubbel geel op recht stuk | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 15:04 |
Nice find. | |
Weltschmerz | maandag 2 december 2024 @ 15:06 |
Je stopt met zo hard mogelijk gaan en concentreert je in plaats daarvan op anticiperen op gevaarlijke situaties. | |
Managarm | maandag 2 december 2024 @ 15:09 |
Lawson of Tsunoda naast Max. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 15:11 |
Hij kan ze niet 'niet gezien' hebben. Hij heeft ze bewust genegeerd. Misschien wegens de omstandigheden en misschien had de SC al naar buiten gestuurd moeten worden, maar hij kan ze onmogelijk niet gezien hebben. | |
SiGNe | maandag 2 december 2024 @ 15:12 |
![]() | |
nixxx | maandag 2 december 2024 @ 15:13 |
Gewoon alle rijders laten stoppen op de baan waar ze op dat moment rijden en daarna een herstart vanaf die plek. Kan dan bijv met de borden van de vlaggen ![]() | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 15:13 |
Dani Ric ![]() Denk dat ze toch gaan voor Yuki. | |
Managarm | maandag 2 december 2024 @ 15:17 |
Ja, dat zou wel de verstandigste keuze zijn, maar Max was ook niet de verstandigste keuze indertijd. | |
SiGNe | maandag 2 december 2024 @ 15:18 |
Ze moeten eigenlijk wel, Lawson heeft net 6 races gereden terwijl Yuki al 5 jaar bezig is. Al lijkt Lawson me wel de betere optie van die twee. | |
Nebelwerfer | maandag 2 december 2024 @ 15:22 |
Eigenlijk wist ik dit, maar het wil er op de 1 of andere manier maar niet bij me in dat ie zo heet. Misschien omdat Zak gewoon te toepassend is ofzo. | |
AgnesGru | maandag 2 december 2024 @ 15:28 |
| |
Nizno | maandag 2 december 2024 @ 15:30 |
| |
Nebelwerfer | maandag 2 december 2024 @ 15:30 |
Geen probleem mee dat mensen fan zijn. Nu is dit denk ik wel meer vanwege nostalgie en andere gevoelens dan dat Ferrari zo goed presteert de laatste jaren. Nu kom ik (relatief gezien) net kijken, dus grote kans dat ik over een paar jaar ook gevoelens heb bij bepaalde teams terwijl deze helemaal niet zo best presteren. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 15:35 |
Ferrari maakt zo nu en dan wel een opleving door. Gaat zeker weten beter dan een jaar of 10 terug. Presteren nu wat wisselvallig. Zoals eigenlijk al sinds lange tijd. Vind zelf Mercedes een redelijk gaaf team omdat ze de periode 2019-2020 het spelletje vrij goed doorhadden en ik toen ook was serieuzer begon te kijken. En daarover ook leuke content gingen maken, wat ze nu overigens nog doen. | |
DeeBee | maandag 2 december 2024 @ 15:50 |
Maar dat is niet eens MBS én van vorig jaar. ![]() | |
Twieki | maandag 2 december 2024 @ 16:05 |
Had dat nou maar niet gedaan. | |
George_of_the_Jungle | maandag 2 december 2024 @ 16:07 |
Volgens mij was die bonus bij Mercedes £25k elk jaar dat ze de constructeurstitel wonnen, dus reken maar dat veel werknemers op de fabriek ook niet echt blij meer zijn met Perez. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 16:14 |
🧐 | |
Starflyer | maandag 2 december 2024 @ 16:18 |
Dat maakt het alleen maar erger ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 16:27 |
As zijn bewering waar zou zijn. Wat hier waarheid is is moeilijk vast te stellen. | |
Jane | maandag 2 december 2024 @ 16:30 |
Niemand van ons kan in zijn hoofd kijken en met zekerheid zeggen of Norris jokt of niet, maar zelf ben ik geneigd hem te geloven als hij zegt dat hij ze niet gezien heeft. Niet dat dat het beter maakt, trouwens. Dat Lando als mens niet het helderste lichtje aan de kerstboom is, is al wel een paar jaar duidelijk (zie bijv. Grill the Grid), maar juist dit seizoen is m.i. duidelijk geworden dat hij een onoplettende coureur is die blijkbaar ook de regels niet altijd kent (zie Brazilië). Misschien vertrouwt hij er te veel op dat zijn team hem informeert (wat ze dus niet altijd - goed - doen), maar sowieso neemt hij wat dat betreft dus niet zelf het heft in handen en dat is een van de dingen wat me het meest is tegengevallen dit jaar, wat Norris betreft. Dus 'niet gezien' of 'genegeerd', het is allebei niet goed te praten, imho. | |
Managarm | maandag 2 december 2024 @ 16:32 |
POLL | |
Starflyer | maandag 2 december 2024 @ 16:34 |
Dat neemt niet weg dat de penalty terecht is. En imho zwaarder zou mogen zijn als hij inderdaad bewust de gele vlaggen genegeerd heeft. | |
bedachtzaam | maandag 2 december 2024 @ 16:38 |
Bij planetf1 word dat ook besproken, het lijkt er op dat Lando minder capaciteit over heeft dan bijvoorbeeld Max die wel scherp is en reageert wanneer dubbel geel gezwaaid word. Ook de telemetrie die daar gepost is laat duidelijk zien dat ook beide Ferrari coureurs Charles en Carlos van het gas af gaan. https://www.planetf1.com/(...)llow-flag-deployment | |
Netsplitter | maandag 2 december 2024 @ 16:43 |
Er zijn er ook zeer weinig die tijdens de race de race volgen op de schermen. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 16:45 |
Ik zeg ook niks over terechtheid, maar of we wel of niet uit kunnen gaan of het (on)bewust was. Wat in ieder geval vast staat is dat hij geen signaal heeft gekregen van zijn team. En op zijn stuur zagen andere mensen ook geen signaal naar mijn weten. Ik ga later even checken of dat bij Max anders was. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 16:46 |
Alleen Verstappen en Alonso hebben daar regelmatig blijk van gegeven in het verleden. | |
butz0rs | maandag 2 december 2024 @ 17:45 |
Of verplicht allemaal een rondje door de pitstraat. Maar ja, Russell had al gepit... | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 17:55 |
En toch is hij een professioneel coureur. Vanaf jongs af aan worden de vlaggen in je kop geprent en wat ze betekenen. Dat is 2de natuur inmiddels als je in de F1 terecht komt. Never nooit niet dat hij ze niet heeft gezien. Echt niet. Dat geloof ik niet. Heeft hij ze niet gezien, is hij ongeschikt. Heeft hij ze genegeerd, is hij een valspeler en een gevaar voor iedereen op en naast de baan. | |
opgebaarde | maandag 2 december 2024 @ 18:04 |
Perez ook ![]() Zei die tijdens de GP van Mexico waar hij zogenaamd het gevecht tussen Colapinto en Lawson op de schermen had gezien en daarop Lawson een idiot noemde ![]() | |
Tarado | maandag 2 december 2024 @ 18:24 |
Ik geloof het wel hoor, kan me die speciefieke ronde niet zo heel goed herinneren maar hij hoeft maar met iets bezig te zijn op z'n stuur en het is gemist. Neemt niet weg dat de straf terecht is. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 18:34 |
Fragment staat hierboven ergens. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 18:45 |
Ik niet. Hij heeft hem gezien ook gezien zn lachje op f1tv interview. | |
DeeBee | maandag 2 december 2024 @ 18:46 |
Bekijk deze YouTube-video Lekker in z'n drie volgas proberen weg te rijden en de bak / motor naar de tyfus rijden Tacotroep | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 19:20 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Droopie | maandag 2 december 2024 @ 19:25 |
bij Sky zeiden ze dat hij in zijn spiegel en stuurtje keek. T kan ook gewoon pech zijn. | |
Vliegbaard | maandag 2 december 2024 @ 19:27 |
Lando moet echt veruit de beste auto hebben wil die ooit wereldkampioen worden. Hij kan best een potje sturen maar zolang Max mee doet in een wagen die enigszins competitief is, zal Lando hooguit tweede worden. Die laat op veel te veel plekken steken vallen. | |
Netsplitter | maandag 2 december 2024 @ 19:29 |
Vergeet de tacktiekafdeling van mclaren niet. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 19:50 |
Lando heeft nu de kans om zijn zwakke plekken te analyseren en daaraan te gaan werken. Ben echt benieuwd hoe die terugkomt in 2025. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 19:55 |
Niet, want Piastri is er ook nog. En die heeft ook niet stilgezeten. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 19:57 |
Nog steeds niet zo snel als Norris. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 20:02 |
Norris wordt niet beter dan dit, tenzij hij een stuk rustiger tussen de oren wordt en dat wordt een hele opgave. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 20:03 |
Dit. Piastri is nog lerende. Norris zou dit al beter onder de knie moeten hebben. | |
Droopie | maandag 2 december 2024 @ 20:04 |
Ik vind Piastri echt een goede toegevoegde waarde. Is ie een potentieel kampioen? Geen idee, hij rijdt pas 2 jaar en hij heeft genoeg eigenschappen die hem kampioenwaardig maken. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 20:04 |
Als Max nog steeds beter wordt kan Norris dat ook. ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 20:10 |
Hij is ook zeker een sterke rijder met goede kwaliteiten inderdaad. Maakt echt heerlijke moves. Zie Baku bocht 1 op Leclerc en Monza bocht 4 op Norris. Toch kan die op pace niet consistent meekomen met Norris. Bij vlagen is die sterk genoeg om hem te verslaan maar in de regel is Norris nog altijd de snelste. Mooi vond ik daarin dat Norris en Max gister echt de lead hadden voorin het veld. Beetje vergelijkbaar als toen Max en Lewis ver vooruit te rest tegen elkaar streden. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 20:11 |
Norris is amper jonger dan Verstappen en maakt teveel fouten, Verstappen is elke keer in total control, ziet alles wat er gebeurt, dat heeft 'ie al sinds hij begon in de F1, het enige wat Verstappen geleerd heeft om wat meer geduld te hebben ipv direct proberen in te halen als het eigenlijk niet kan. | |
Armani XL | maandag 2 december 2024 @ 20:12 |
De stewards beslissen niet of er een safety car komt. Dat is de taak van de wedstrijdleiding (Race Director) | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 20:14 |
Dit ja. Jos heeft Max heel erg hard aangepakt. Daar zien we nu het resultaat van. | |
greysbones | maandag 2 december 2024 @ 20:16 |
Niet iedere coureur is in staat te bereiken wat Max heeft bereikt Net als een Hamilton/ Schumacher etc Slechts enkelen bezitten de gave om echt het verschil te maken Lando gaat dat niet bereiken, niet dit jaar en niet volgend jaar | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 20:18 |
Dat probeerde ik te zeggen ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 20:18 |
Wens zal de vader van de gedachte zijn in dit geval. | |
Droopie | maandag 2 december 2024 @ 20:18 |
Dat hoeft ook niet, het is zijn tweede jaar en de auto kan misschien regelmatig goed zijn maar Piastri zit in een goede opgaande lijn qua leercurve. Ik tel ook even mee dat het team heel veel stress heeft ervaren omdat ze opeens moesten leveren. Maar zijn kwalificaties moeten consequenter worden dan komt de rest vanzelf wel. | |
Droopie | maandag 2 december 2024 @ 20:19 |
Tnx, ik zat toevallig net te zoeken hoe lang het duurde voor een Hamilton zijn eerste race won (6e GP) Helemaal eens met je | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 20:21 |
Snelheid is toch echt wel een beetje nr. 1 wat je nodig hebt in F1. Maar daardoor laat Norris ook wel goed zien hoe sterk hij is. | |
Tarado | maandag 2 december 2024 @ 20:24 |
Daar geloof ik niet zo in, z'n team kan wel dingen beter doen en dat is ook wel te realizeren, bij hem denk dat het er gewoon niet in zit. | |
Zorro | maandag 2 december 2024 @ 20:25 |
Die zat meteen bij een topteam. Max won meteen bij zijn eerste race bij een topteam. | |
Droopie | maandag 2 december 2024 @ 20:28 |
Dat Norris goed is staat ook niet in discussie, maar iemand die in zijn rookie seizoenen (f2 en f1) keihard levert, dan is zijn snelheid in twijfel trekken wel in zijn 2e seizoen wel een beetje meh. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 20:28 |
Ben wel aardig onder de indruk van zijn pace. Maar goed als het daarbij blijft wordt het moeilijk. Hoop dat die gewoon een goede strijd aan kan gaan. | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 20:28 |
Wat is het laatste wat ze zeggen? George People? | |
Droopie | maandag 2 december 2024 @ 20:30 |
Ja en daarna anderhalf jaar niet meer, kwam uiteraard ook door de dominantie van Mercedes. Maar 2017 was het behoorlijk ruk en logisch. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 20:31 |
P4. | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 20:31 |
Norris is mentaal niet sterk, dat is te fixen, maar daar moet hij dan wel heel heel heel hard aan werken. | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 20:32 |
Oh ![]() ![]() Ik ga maar naar bed ofzo. | |
pmponer | maandag 2 december 2024 @ 20:35 |
Ja en waarom kom je bij een topteam? Omdat je als je jong bent een buitengewoon talent hebt, of als je ouder bent je uitgegroeid bent tot top courreur. Ik hoop dat Charles komende gp Lando klopt, puur omdat ik vind dat Charles in gevecht met M4X een betere courreur is. Ik zie die 2 graag strijden, Charles geeft dan geen duimbreed toe zonder er een gemeen gevecht van te maken. | |
pmponer | maandag 2 december 2024 @ 20:36 |
Ik denk dat het gewoon niet in hem zit, en ja dat is een mening van een buitenstaander die hem niet kent. | |
Tarado | maandag 2 december 2024 @ 20:37 |
Zeker, maar pace is maar 1 onderdeel, zo vaak krijg je natuurlijk niet de kans om in de snelste auto te rijden en daar heeft hij gewoon te weinig uitgehaald, had het WK op z'n minst spannend moeten houden tot het einde, maar eigenlijk meer. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 2 december 2024 @ 20:37 |
Het is niet alleen mentaal. Het is ook een gebrek aan overcapaciteit tijdens het racen, het lijkt gewoon alsof hij het net niet heeft. Al is de benchmark op dat vlak wel flink omhoog geschoten sinds Verstappen. | |
pmponer | maandag 2 december 2024 @ 20:42 |
Idd, en Verstappen is gewoon een killer, die zegt die dingen die hij tegen George zei vlak voor de wedstrijd, iets in de trant van: Prima, jij met je naai streken voor bocht 3 lig ik op p1 en maakt het dan ook waar. Dat soort dingen hebben we al meer van M4X gezien ik zien nog niets daarvan terug bij Lando. Het is niet voor niets dat zijn bijnaam heel lang "Nowins" is geweest. | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 20:44 |
Vergelijken met Max is niet eerlijk. Volgens mij gisteren nog een post over gemaakt. Lewis? Heel goed, als hij een dominante auto heeft. Hij kan dan behoorlijk foutloos rondrijden. Zodra hij meer moet doen dan dat is het vaak vele malen minder. Geen overcapaciteit. Norris? Zelfs als hij een dominante auto heeft maakt hij fouten. Daarnaast leunt hij 200% op zijn team, geen eigen wil, geen eigen inbreng, geen eigen inzicht. Of in ieder geval te weinig. Geen overcapaciteit. Leclerc? Zie Norris, misschien net een tikje sterker in alle opzichten. Geen overcapacitiet. Piastri? Denk van deze vier mentaal sterkste. Het is nog te kort om dat goed te kunnen bepalen, want zoveel heeft hij nog niet meegemaakt. Russell? Maakt ook teveel fouten, in gevechten vind ik hem niet altijd even sterk. Samen met Piastri denk ik wel de grootste kanshebber uit dit rijtje als de auto goed genoeg is. Hij is namelijk wel een vuile gast die over lijken zal gaan om kampioen te worden, dat lijkt mij duidelijk. | |
pmponer | maandag 2 december 2024 @ 20:46 |
Van dat rijtje denk ik ook dat Piastri de grootste kanshebber is. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 20:47 |
Voor P2 ja. | |
Zorro | maandag 2 december 2024 @ 20:47 |
Sainz? Meer overcapaciteit dan de anderen die je noemt denk ik. Maar ook te vaak onnodige foutjes. | |
Peterselieman | maandag 2 december 2024 @ 20:48 |
Over Max en Sjors:https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c0rnwzvd9y9o | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 20:51 |
Ja, Sainz heeft wel overcapaciteit, maar is qua racecraft misschien weer net een stukje minder dan de rest. Ik had hem niet genoemd, omdat ik hem weinig kans geef in de Williams volgend jaar ![]() | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 20:52 |
Even de spin doctors aan het werk zetten, donderdag bent u de eerste. | |
Zorro | maandag 2 december 2024 @ 20:53 |
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben ![]() | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 20:56 |
Ik ben dan ook een echte kenner, ga nu weer even lekker simmen. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 21:06 |
Leuk man. | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 21:17 |
OoeehoeEEEEW Lets rock. Je gaat t toch niet winnen van een Verstappen. | |
pmponer | maandag 2 december 2024 @ 21:38 |
Precies dat, we weten nog niet wat er meer aan het verhaal zit, maar we hebben even wat tijd gekocht. Zum Kotzen | |
WheeledWarrior | maandag 2 december 2024 @ 21:45 |
Red Bull had objectief gezien natuurlijk wel gewoon Sainz moeten halen voor volgend jaar. Maar ze zullen wel geen zin hebben gehad in een Hamilton/Rosberg scenario. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 21:48 |
Mwah, Sainz is erg goed en kan prima punten pakken, maar Max rijdt hem nog steeds aan gort. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 21:53 |
Ja, hij is minder, vind het wel sneu dat hij nu in die knakenbak van Williams moet gaan rijden, denk niet dat hij ooit weer terugkeert in een topteam. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 21:54 |
Dat denk ik ook niet. Sainz verdient echt beter. | |
bedachtzaam | maandag 2 december 2024 @ 21:56 |
Mijn mening, Lando is zeker in staat om kampioen te worden maar heeft daarvoor ook de juiste mensen om hem heen nodig. Wat naar mijn mening dit jaar hem juist de das omgedaan heeft is te behouden rijden en niet voor positie gaan. Later in de race gaat dan alsnog de rem er af maar dan moet er en een gat dicht gereden worden en voor positie gevochten worden terwijl hij in feite al op P1 had moeten rijden. Op p1 kan hij prima managen met de snelheid die in de McLaren zit en daarom zouden ze Lando juist gelijk moeten laten racen voor positie zoals Max dat ook deed als hij niet op P1 reed vorig jaar. | |
WheeledWarrior | maandag 2 december 2024 @ 21:57 |
Wel beter dan Perez, Tsunoda of Lawson. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 21:58 |
Hamilton en de pitlimiter. Bekijk deze YouTube-video | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 21:58 |
Allicht, dat staat buiten kijf. | |
Droopie | maandag 2 december 2024 @ 22:02 |
Goed stukje, blijkbaar heeft de racedirector iedereen heel duidelijk gemaakt dat ze streng op impeding en de delta tijd gingen letten nadat Yuki vrijdag een reprimande had gekregen. Ook deze journalist durft niet op te schrijven wat Max zei tegen Russell ![]() | |
-XOR- | maandag 2 december 2024 @ 22:05 |
Als Tjekko in Abu Dhabi ook geen punten haalt dan heeft hij in de laatste 10 races minder punten gehaald dan Pierre "lieve jongon" Gasly. | |
Ferry_76 | maandag 2 december 2024 @ 22:10 |
Zat vandaag deze column te lezen, waarin terecht de vraag gesteld worst waarom Russell aanwezig is bij de stewards terwijl Verstappen alleen onderzocht wordt omdat hij boven de deltatijd zat..? Tevens ontkrachten ze het verhaal van Sjors dat hij tijd verloor door het hinderen van Verstappen. | |
ReplaR | maandag 2 december 2024 @ 22:12 |
Dit jaar was het M4X, volgende zou Max V moeten worden. | |
Droopie | maandag 2 december 2024 @ 22:13 |
Ik vind die click bait sites echt verschrikkelijk, gisteren beetje zoeken en je vindt de meest bizarre titels in de kop. Maar stel dat Max zegt tijdens de meeting, waarom gaat Russell opeens zo hard, dan moeten ze Russell ook de kans geven om zijn kant van het verhaal te vertellen. Volgens mij gebeurt dat toch ook altijd? | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 22:14 |
Zonder Newey, ben heel benieuwd of ze nu wel de boel onder controle hebben, zal lastig zat worden. | |
ReplaR | maandag 2 december 2024 @ 22:17 |
Ik dek me dan ook in he, ik zei volgende, niet volgend jaar ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 22:19 |
Het was een protest van George en de stewards oordeelden tevens over de ontmoeting tussen George en Max op de baan. | |
WismutVeilchen83 | maandag 2 december 2024 @ 22:21 |
Hij reed zelfs paars in sector 1 ![]() | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 22:23 |
Tja, het is een rat van het zuiverste water. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 22:26 |
Geen paars. Wel groen. Max had met 0.051 op Russell paars s1. | |
ChevyCaprice | maandag 2 december 2024 @ 22:28 |
Kan zijn dat die hem op het moment van neerzetten wel paars had omdat die zijn ronde eerder startte dan Max. | |
Tijn | maandag 2 december 2024 @ 22:31 |
Ik begrijp echt niet hoe dit kan. Drukt-ie dan de knop voor de limiter gewoon helemaal niet in ofzo? Het is er ook niet een beetje overheen namelijk ![]() | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 22:38 |
Tja, wellicht toch de leeftijd? Ik herken het wel. ![]() | |
SiGNe | maandag 2 december 2024 @ 23:10 |
Zeldzaam foutje ![]() | |
Evenstar | maandag 2 december 2024 @ 23:11 |
Wel mooi hoe Max dan in zijn hoofd zit ![]() ![]() | |
Droopie | maandag 2 december 2024 @ 23:32 |
En dat ie dat ook moet gaan vertellen aan iemand in het team, en dat zo'n Toto dan denkt. Jezus hadden we die Max op zijn 17e maar een stoeltje gegeven, nu zitten we hiermee aan tafel. | |
THEFXR | maandag 2 december 2024 @ 23:36 |
enige kans dat RB bottas opbelt? zeer ervaren coureur waaarmee je het kampioenschap binnenhaalt. | |
George_of_the_Jungle | maandag 2 december 2024 @ 23:47 |
Ik zie bij Piastri de meeste ruimte om te groeien, en groei is vooral de fouten eruit halen, ze zijn allemaal wel eens een race snel, maar ze maken allemaal een stuk meer fouten over een seizoen dan Max. Wat dat betreft heeft Piastri de minste racejaren in de F1, en imo dit jaar de meeste reductie in foutjes over het hele seizoen. Daar komt nog bij dat de teams ook nog flinke fouten maken (gister gingen er weer een paar pitstops niet goed bij die teams). | |
Droopie | dinsdag 3 december 2024 @ 01:49 |
superniger | dinsdag 3 december 2024 @ 04:42 |
![]() | |
Evenstar | dinsdag 3 december 2024 @ 07:24 |
Wat dat betreft zou Toto + Max wel echt een dodelijke combo zijn ![]() | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 3 december 2024 @ 07:32 |
Toch verliest hij intussen het kwalificatieduel van Norris met 19-4. Ik moet nog steeds zien hoe goed hij echt is. Heeft ook vaak teveel weekenden waarin hij totaal niet meedoet. | |
ChevyCaprice | dinsdag 3 december 2024 @ 09:11 |
Zo zie je maar weer, Piastri was F3 kampioen en F2 kampioen, maar in de lichting Albon-Russell-Norris zat echt hoge kwaliteit rijders. Niet dat Piastri geen hoge kwaliteit is, maar hij heeft aantoonbaar niet Norris zijn pace. | |
greysbones | dinsdag 3 december 2024 @ 09:52 |
nee ik gun Lando absoluut een WK maar zoals hij dit jaar heeft laten zien, gaat hij het ten eerste mentaal al niet trekken. Om de kritieken te krijgen die een Max wel krijgt en die omzet in pure wilskracht. | |
Red_85 | dinsdag 3 december 2024 @ 10:00 |
En de volgende ronde dus weer. Want toen hing er al anderhalve minuut geel en Norris stampt door. | |
greysbones | dinsdag 3 december 2024 @ 10:01 |
ik zie Russell er eerder voor aan dit te roepen en vervolgens zelf op Max in te sturen zo'n type vind ik hem | |
butz0rs | dinsdag 3 december 2024 @ 10:05 |
Ik had een hoge pet op van de lichting Albon-Russell-Norris, dat leken echt hoge kwaliteit rijders. Maar onder druk kunnen zie niet tippen aan rijders als Verstappen, Leclerc en Piastri. | |
Droopie | dinsdag 3 december 2024 @ 10:05 |
"He pushed in to me, so dangerous" Met de (vooringenomen) kennis van deze dagen heeft Mercedes echt een kut lineup volgend seizoen ![]() | |
greysbones | dinsdag 3 december 2024 @ 10:08 |
dat dus zo'n fijne man daar zie ik hem voor aan. Van te voren goed roepen dat Max vast op hem in gaat rijden' en hem dan naaien | |
DjVero | dinsdag 3 december 2024 @ 10:50 |
Mercedes had het spelletje helemaal niet vrij goed door, ze hadden gewoon de veruit de beste auto/motor. Dat bleek ook wel toen RBR (Max) ze ineens het vuur aan de schenen kon leggen in 2021 (e.v.). Mercedes is veel te corporate voor mij. Doe mij de 'bad guys' en het speelse van RBR maar. ![]() | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 3 december 2024 @ 10:55 |
Hamilton was er gewoon helemaal niet bij met zijn hoofd. Had er het hele weekend geen zin in. Valse start, te snel in de pits, vroeg zijn team of hij de auto kon retiren. Hij is klaar met Mercedes. Daar laat hij zich wel erg kennen imo. | |
greysbones | dinsdag 3 december 2024 @ 11:02 |
je weet ook niet hoe het achter de schermen gaat lijkt me ook vrij frustrerend als je ziet dat je teamgenoot wel de ronde kan rijden en het bij jou niet gaat(om wat voor een reden dan ook) | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 3 december 2024 @ 11:09 |
Meestal krijg ik daar wel wat van mij, omdat mijn vrouw normaliter wekelijks over de vloer komt bij Mercedes F1, maar ze zit nu alweer 5 maanden thuis met moederschapsverlof. | |
DjVero | dinsdag 3 december 2024 @ 11:27 |
Er is meermaals aangegeven dat Newey de laatste tijd (paar jaar?) helemaal niet meer zoveel invloed had op de auto. | |
TweedeKlum | dinsdag 3 december 2024 @ 11:37 |
Ja of dat zijn input genegeerd werd, het is maar net wat je wil geloven natuurlijk, komen we toch nooit achter. Wellicht als Newey zijn memoires schrijft maar ja, dan hoor je het ook maar van 1 kant. | |
Questular | dinsdag 3 december 2024 @ 12:01 |
Ik kan me ook voorstellen dat je naarmate je ouder wordt het mentaal zwaarder wordt. Helemaal met het aantal races en reisschema. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 december 2024 @ 12:18 |
Dat gaat wat worden als hij volgend jaar een wel capabele teamgenoot heeft | |
WheeledWarrior | dinsdag 3 december 2024 @ 12:37 |
De RBR was ook niet zo slecht als sommigen willen doen geloven. Er waren wel een paar slechte weekenden inderdaad (Monza bijvoorbeeld), maar mensen vergeten ook snel dat Oostenrijk zonder mislukte pitstop gewoon een win was geweest, dat P2 op Silverstone, Zandvoort en Singapore gewoon dikke prima was, dat Verstappen de sprint won in Austin en daar ook in de hoofdrace op het podium stond. Brazilie en Qatar nog gewonnen. Alleen Hongarije en Mexico was Verstappen zelf niet zo best op zondag, daar was hij duidelijk veel te opgefokt en ongeduldig. | |
Nieuwschierig | dinsdag 3 december 2024 @ 12:38 |
Geloof ik niks van want hij stond nog altijd in de top 3 salarissen bij RB | |
Dauthi | dinsdag 3 december 2024 @ 13:16 |
Snel hoeft te niet betekenen stabiel of goed rijdend, en stabiel/goed rijdend hoeft niet te betekenen dat het snel is. Wanneer een auto in iedere fase onvoorspelbaar is, dan zal je heel hard moeten werken om de auto überhaupt op de baan te houden. Zo gauw de auto voorspelbaarder is, is Lewis veel beter dan het merendeel van het veld. | |
Perox | dinsdag 3 december 2024 @ 13:33 |
Ferrari heeft de beste lineup volgend jaar op de voet gevolgd door McLaren. Mercedes is afwachten net als RBR... | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 3 december 2024 @ 13:37 |
Maar ook meer ervaring om daar mee om te gaan. Er is een optimum van ervaring, mentale gesteldheid, en dingen als reactie-snelheid. Lewis, en ook Fernando, zijn al een poosje voorbij dat optimum. Een nieuwe impuls zal Lewis weer wat vuur geven en zin om te racen, maar als Ferrari een pitstop verprutst, of een tactisch zwakke beslissing neemt (en beiden gebeuren nogal eens), dan zullen we pas echt zien hoe hij erin staat. |