Hmm, dan kijk ik op een andere twitter denk ik.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:53 schreef LXIV het volgende:
Twitter is een oase van gebalanceerde meningen in een enorm woke mediaveld
Ik denk dat je onderschat hoe ontiegelijk veel geld 40 miljard is en hoeveel daarvan geleend is (bij mensen die dus macht over Musk hebben)quote:Hij heeft 40 miljard betaald voor Twitter. Een koopje als je kijkt naar de politieke macht die hij heeft gekregen.
De cijfers laten wat anders zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:59 schreef beantherio het volgende:
Niemand die ik ken gebruikt het nog. Online lees ik evengoed vaak genoeg dat het nu helemaal een riool geworden is.
Ontmaskerd???????????quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Musk maakt vooral de rest van de media onmachtig, die wanen zich vaak nog oppermachtig maar worden op X ontmaskerd. De media van Bezos, Pfizer, BlackRock, Vanguard en de geheime diensten.
Haha en als je op Reddit keek kreeg je de indruk dat Harris dik ging winnen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:50 schreef HeatWave het volgende:
Bewijs dat je niet meer bij de traditionele media moet zijn voor je duiding: de verpletterende winst van Trump, alleen op X zag men dat al maanden aankomen.
De "pers" liegt, doet aan activisme en bedrijft geen objectieve journalistiek meer. Er zijn zoveel mensen die echt totaal verbaasd waren.
Mooiste was de Redditter die zich afvroeg of hij idd niet in een echo chamber leefdequote:Op vrijdag 8 november 2024 14:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Haha en als je op Reddit keek kreeg je de indruk dat Harris dik ging winnen.
Het is echt een zegen dat die linkse circlejerk door Musk is doorbroken. En blijkt ook nog eens het dichtste bij de realiteit te zitten.
Hij heeft al 20 miljard verdiend met crypto en aandelen de dag na de winst van Trumpquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoe ontiegelijk veel geld 40 miljard is en hoeveel daarvan geleend is (bij mensen die dus macht over Musk hebben)
Dat mensen nog steeds het verschil niet weten tussen 'verdienen' en verdienen. Dat is allemaal papieren waarde, die aandelen kan die niet verkopen want dan is die geen eigenaar meer van X en die crypto weten we ook niet met welke waarde hij die gekocht heeft en is als die ze niet verkoopt ook enkel op papier.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij heeft al 20 miljard verdiend met crypto en aandelen de dag na de winst van Trump
Horizontale as geven twee totaal verschillende waardes weer. En beide verticale assen beginnen niet bij 0.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:27 schreef polderturk het volgende:
[..]
De cijfers laten wat anders zien.
Mensen verruilen traditionele media voor X.
[ x ]
Of je mening is extreemquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm, dan kijk ik op een andere twitter denk ik.
Ja, woke links verandert voortdurend van strategie om de realiteit te blijven ontkennen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:50 schreef CryptoPunk het volgende:
Wat vreemd zeg, X was op sterven na dood volgens de traditionele media. Totale leegloop van users en adverteerders enzo.
De steun aan Trump heeft hem geen windeieren gelegd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij heeft al 20 miljard verdiend met crypto en aandelen de dag na de winst van Trump
nee dat slaat nergens opquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:00 schreef epicbeardman het volgende:
Iedereen die haat op Elon Musk is gewoon een racist met vermoedelijk haat tegen succesvolle Afrikanen. Bigots.
Ja, als leugenaars. Twitter betrapt de media aldoor op leugens, dat doen andere media niet, die herhalen de leugens. Dat heeft maar een beperkt corrigerend effect, maar je moet er niet aan denken wat er nu allemaal voor waar zou doorgaan als Twitter nog steeds gecensureerd werd.quote:
Die zitten echt te veel op het internet, geloven heilig in alles wat op Reddit staat en het mooiste nog. Ze denken dat het internet een afspiegeling is van de samenleving. Ze leven in een fantasiewereld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:09 schreef Twiitch het volgende:
Lefties paar jaar geleden:
LOL veel teveel betaald voor een leeg platform LOLOL al z'n adverteerders gaan weg![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lefties nu:
NEEEEE HIJ IS TE MACHTIG STOP MAKE IT STOOOOP![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit plaatje omschrijft het mooi.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Straks gaan ze nog Elon Musk de "Goebbels" van Trump noemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:00 schreef epicbeardman het volgende:
Als jullie hier een probleem mee hebben, kopen jullie "X" toch? dat werd destijds ook geroepen over Twitter. Koopt Elon het is het weer niet goed.
Wat nog het grappigste is dat dit wederom een retoriek vanuit de democraten/MSM nieuws is. Die als de dood zijn voor social media met free speech. De activistische journalistiek is iets waar we snel vanaf moeten stappen.
Ze moeten altijd iemand hebben om de schuld te geven, is het een keer niet Hitler(Trump) dan is het wel Elon Musk. Ze kijken nooit naar henzelf en waarom ze niet de verkiezingen hebben gewonnen. Waarom er 15miljoen democraten niet gestemd hebben.
ElonManBad.
SpaceManBad.
Iedereen die haat op Elon Musk is gewoon een racist met vermoedelijk haat tegen succesvolle Afrikanen. Bigots.
Je lacht er om, maar ik hoef maar 1x op Goebbels te zoeken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:32 schreef polderturk het volgende:
[..]
Straks gaan ze nog Elon Musk de "Goebbels" van Trump noemen.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Die zitten echt te veel op het internet, geloven heilig in alles wat op Reddit staat en het mooiste nog. Ze denken dat het internet een afspiegeling is van de samenleving. Ze leven in een fantasiewereld.
Dat komt omdat ze wss nooit naar buiten komen of iets. Ze bevinden zich in echochambers. Van MSM tot hen internet algoritmes. Iedereen met een andere mening moet verbannen worden dan wel uitgescholden of gekleineerd. Totaal wereldvreemd.Reddit is vrij letterlijk de spreekbuis van van de democratische partij, alles wat enigzins conservatief is wordt gelijk gebanned of gedownvoted, zelfs als je al iets te links van de democratische partij partij gaat zitten zal de hivemind je downvoten zodat je comment niet meer zichtbaar is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit plaatje omschrijft het mooi.
Bijzonder dat mensen zo graag klagen over twitter, maar reddit altijd vergeten te benoemen.
Mensen bewegen al langer weg van traditionele media, maar dat ze naar Twitter zouden gaan haal ik hier niet uit. Het onderste grafiekje is blijkbaar van Musk zelf en het "wij van WC-eend" argument is nooit zo'n sterke onderbouwing geweest van een stelling.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:27 schreef polderturk het volgende:
[..]
De cijfers laten wat anders zien.
Mensen verruilen traditionele media voor X.
[ x ]
Dat maakt hem geen zak uitquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:09 schreef Twiitch het volgende:
LOL veel teveel betaald voor een leeg platform LOLOL al z'n adverteerders gaan weg![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij was ook sarcastisch jaquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:05 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
Dat maakt hem geen zak uit
die heeft maar een ambitie, een raket naar mars,
daar doe t ie alles voor
al kost het 200 miljard of meer
dat gaat gebeuren
Ja, maar dat Mars projekt dat is wel de rode draad in zijn leven , wie in de weg staat van zijn plan, die moet opzijquote:
quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Die zitten echt te veel op het internet, geloven heilig in alles wat op Reddit staat en het mooiste nog. Ze denken dat het internet een afspiegeling is van de samenleving. Ze leven in een fantasiewereld.
Dat komt omdat ze wss nooit naar buiten komen of iets. Ze bevinden zich in echochambers. Van MSM tot hen internet algoritmes. Iedereen met een andere mening moet verbannen worden dan wel uitgescholden of gekleineerd. Totaal wereldvreemd.Dat zie je dus bij links en rechts. lees je eigen posts maar eens. Of kijk naar Omroep Zwart of Ongehoofd Nederland. Je lacht je dood met die Sneeuwvlokjes.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit plaatje omschrijft het mooi.
Het is de afgelopen weken nog nooit zo druk geweest op X, absolute records. Ik snap nooit zo waarom mensen zo graag willen dat het enige sociale medium waarop niet keihard 1 kant op gemodereerd wordt kapot gaatquote:Op vrijdag 8 november 2024 19:02 schreef havanagila het volgende:
En X is inderdaad al 1/3 van de britse gebruikers en 1/5e in de VS kwijt. Maar ja. Elon is de grootste held, dus kritiek op hem en je bent van de verkeerde kant ofzo.
Ja, raar is dat heh, dat het rond verkiezingstijd drukker is dan normaal.....Google het zelf anders even.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is de afgelopen weken nog nooit zo druk geweest op X, absolute records. Ik snap nooit zo waarom mensen zo graag willen dat het enige sociale medium waarop niet keihard 1 kant op gemodereerd wordt kapot gaat.
Kritiek is prima, maar dit komt meer over als wensdenken met een vilein toontje.
Dat heeft vooral te maken met de Amerikaanse verkiezingen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is de afgelopen weken nog nooit zo druk geweest op X, absolute records. Ik snap nooit zo waarom mensen zo graag willen dat het enige sociale medium waarop niet keihard 1 kant op gemodereerd wordt kapot gaat.
Kritiek is prima, maar dit komt meer over als wensdenken met een vilein toontje.
Die waren er in 2020 toch ook?quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat heeft vooral te maken met de Amerikaanse verkiezingen.
En toen had je ook een piek in social media gebruik. Net als bij de superbowl, het songfestival, wk, of verkiezingen elders.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die waren er in 2020 toch ook?
quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:17 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ja, raar is dat heh, dat het rond verkiezingstijd drukker is dan normaal.....Google het zelf anders even.
En alsof er op twitter meer/minder censuur is dan elders...
True, maar het is niet alsof het hele medium in elkaar aan het storten is, andere landen zien weer een toename. het valt allemaal wel mee.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat heeft vooral te maken met de Amerikaanse verkiezingen.
Dat is dan behoorlijk dom want voor nieuwsberichten is X en voorheen twitter ht medium.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:59 schreef beantherio het volgende:
Niemand die ik ken gebruikt het nog. Online lees ik evengoed vaak genoeg dat het nu helemaal een riool geworden is.
Geen idee, ik zit niet op facebook en twitter, en kijk hooguit eens op Reddit als ik een jonko heb geklapt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
True, maar het is niet alsof het hele medium in elkaar aan het storten is, andere landen zien weer een toename. het valt allemaal wel mee.
Maar er is weldegelijk minder gekleurde censuur op X ja, ondanks dat Musk nu een Trumpsupporter is zie ik tot op de dag van vandaag de ranzigste anti-Trump posts, en ook nare dingen naar Musk zelf worden niet weggehaald
Ook Trump en Musk zelf krijgen af en toe op de vingers van de community notes, dat zal je op Facebook niet zien.
Twitter is letterlijk een "bubbeltje": zonder een account kom je er niet eens op. De buitenwereld is immens veel groter dan het kleine stukje dat Twitter op het internet beslaat hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat is dan behoorlijk dom want voor nieuwsberichten is X en voorheen twitter ht medium.
Dat je alleen vanwege gebruikers met een andere mening vertrekt of er geen account aanmaakt heb je alleen jezelf mee maar je deugt vast in je eigen bubbeltje en dat is ook veel waard.
Agree to disagree dan maar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:28 schreef havanagila het volgende:
[..]
Geen idee, ik zit niet op facebook en twitter, en kijk hooguit eens op Reddit als ik een jonko heb geklapt.
Ik zeg ook nergens dat het op inklappen staat, maar ze raken wel degelijk gebruikers kwijt, juist door dat gesneeuwvlok, en dat doet de aandelen natuurlijk ook geen goed.
En dat hele censuur verhaal is natuurlijk gewoon een verkooppraatje van Musk. Die heeft X gekocht om z'n AI bedrijf te voeren, niet om een soort "verlicht platform zonder censuur" op te richten, en ziet natuurlijk ook dat X vol zit met gedachtegoed als dat van EpicBeardman hier. Zelfde als Trump, Baudet, Willem Engel, etc, zo hard mogelijk die mensen nalullen zodat je ze steunen.
Precies hetzelfde wat je zag bij links in 2015/2016. Ineens was zwarte piet een probleem en iedere wokewappie een held.
Marc Zuckerberg verkondigd voor zover ik weet geen mening op zijn eigen platform facebook.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
True, maar het is niet alsof het hele medium in elkaar aan het storten is, andere landen zien weer een toename. het valt allemaal wel mee.
Maar er is weldegelijk minder gekleurde censuur op X ja, ondanks dat Musk nu een Trumpsupporter is zie ik tot op de dag van vandaag de ranzigste anti-Trump posts, en ook nare dingen naar Musk zelf worden niet weggehaald
Ook Trump en Musk zelf krijgen af en toe op de vingers van de community notes, dat zal je op Facebook niet zien.
Linkse twitteraars be like:quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat is dan behoorlijk dom want voor nieuwsberichten is X en voorheen twitter ht medium.
Dat je alleen vanwege gebruikers met een andere mening vertrekt of er geen account aanmaakt heb je alleen jezelf mee maar je deugt vast in je eigen bubbeltje en dat is ook veel waard.
Dat is eigenlijk al om zeep geholpen maar omdat het van de beurs is gehaald is dat niet zichtbaar. Maar het draait nu enkel nog Musk's eigen geld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:55 schreef Perrin het volgende:
Met elke klik verdient Elon Moskou geld. Tijd om zijn speeltje om zeep te helpen idd.
X is enorm belangrijk gebleken, zeker bij de laatste verkiezingen, zonder X hadden veel meer mensen in de wat ik even de reddit-bubbel gezeten, die mensen konden echt totaal niet begrijpen waarom Trump heeft kunnen winnen, al hun experts, media, hadden een landslide voor Kamala voorspeld, het zou niet eens close zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk al om zeep geholpen maar omdat het van de beurs is gehaald is dat niet zichtbaar. Maar het draait nu enkel nog Musk's eigen geld.
Musk moet die Twitter-flauwekul laten voor wat het is en zich eens gaan concentreren op SpaceX. Dat is belangrijk en niet Twitter.
Jij denkt dat Musk de stem van het volk vertegenwoordigt? Hou op, schei uit. Het is een grote poppenkast, en Trump, Musk, Fox en Carlson vervullen daarin slechts hun rol van agitator. Liberal media & pundits, conservative media & pundits.. Verrijking in een aquarium waar de vissen een bepaalde richting in dienen te zwemmen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:42 schreef VEM2012 het volgende:
Dus ik begrijp goed dat X volledig op instorten staat en dat het Musk veel te machtig heeft gemaakt?
Maar dat google de zoekresultaten zo aanpast dat je veel zaken niet kan vinden is geen probleem, want progressief. Dat facebook posts onderdrukt of verwijdert die ze onwelgevallig vinden is geen probleem, want progressief. Als er een kritisch boek over Harris op Amazon gecensureerd wordt is dat geen probleem, want progressief.
Hou op, schei uit. De tech bedrijven in de VS zijn vrijwel allemaal progressief en pro Dems. Hetzelfde geldt voor de media. Hollywood. Muziekindustrie.
Het probleem is niet dat Musk teveel macht heeft, het ‘probleem’ is dat er nog een tegengeluid te horen is. En dat is heel naar als je vooral bullshit wil verkopen!
Waar zeg ik dat Musk de stem van het volk vertegenwoordigt?quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Jij denkt dat Musk de stem van het volk vertegenwoordigt? Hou op, schei uit. Het is een grote poppenkast, en Trump, Musk, Fox en Carlson vervullen daarin slechts hun rol van agitator. Liberal media & pundits, conservative media & pundits.. Verrijking in een aquarium waar de vissen een bepaalde richting in dienen te zwemmen.
En het vervangen door een platform dat dagelijks het slechtste dat de mensheid te bieden heeft laat zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat Musk de stem van het volk vertegenwoordigt?
Hij heeft gewoon een platform wat niet alles al dan niet geruisloos weg modereert wat niet in het straatje van de progressieven past.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:42 schreef VEM2012 het volgende:
Maar dat google de zoekresultaten zo aanpast dat je veel zaken niet kan vinden is geen probleem, want progressief. Dat facebook posts onderdrukt of verwijdert die ze onwelgevallig vinden is geen probleem, want progressief. Als er een kritisch boek over Harris op Amazon gecensureerd wordt is dat geen probleem, want progressief.
Hou op, schei uit. De tech bedrijven in de VS zijn vrijwel allemaal progressief en pro Dems. Hetzelfde geldt voor de media. Hollywood. Muziekindustrie.
Alex Jones is niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:34 schreef epicbeardman het volgende:
Google heeft nog steeds trouwens censuur lopen op Alex Jones.
Google maar eens zijn naam en "X"
[..]
Elon Musk gelooft dat hij een kolonie op Mars kan stichten, dat we het verkeersprobleem gaan oplossen met hoge snelheids buizen en een hoop andere onzin. Laat ze toch lekker hun ding doen en trap er niet in.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Alex Jones is niet serieus te nemen.
Hij gelooft in Chemtrails, Reptillians, NWO en een hoop andere onzin
Het is aan de media wat mensen moeten denken niet aan Musk!!!1!quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
Och, iedereen moet een hobby hebben. Bezos maakt raketten, dat was voor Musk ondertussen te tam en nu probeert hij er voor te zorgen dat iedereen zijn mening hoort. Het aantal mensen op Twitter en YouTube die hem aanbidden neemt nog steeds toe.
De mensen die niet rechts en/of fascistisch genoeg zijn, zijn ondertussen afgehaakt, maar hij komt zo vaak in het nieuws met dingen waar ze onwel van worden, dat hij toch is geslaagd. Alleen is dat een grote en snel groeiende groep.
En zo komt hij straks niet in de geschiedenisboeken als de rencarnatie van alle grote uitvinders en wereldhervormers, maar als die persoon waar bijna iedereen naar opkeek en die het toch voor elkaar kreeg dat voor veel mensen zijn naam nu een scheldwoord is. Hij is zichzelf door het putje aan het spoelen.
Nee, we moeten er voor zorgen dat mensen voor zichzelf kunnen bepalen wat ze denken. Goed, breed en gratis onderwijs in plaats van "leren" van de sociale media op je telefoon.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is aan de media wat mensen moeten denken niet aan Musk!!!1!
[ x ]
https://x.com/Simply4Truth_/status/1854931307043938315
Onderwijs is inderdaad niet kneiterlinks.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, we moeten er voor zorgen dat mensen voor zichzelf kunnen bepalen wat ze denken. Goed, breed en gratis onderwijs in plaats van "leren" van de sociale media op je telefoon.
nou dat gaat meevallen denk ikquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
En zo komt hij straks niet in de geschiedenisboeken als de rencarnatie van alle grote uitvinders en wereldhervormers, maar als die persoon waar bijna iedereen naar opkeek en die het toch voor elkaar kreeg dat voor veel mensen zijn naam nu een scheldwoord is.
Hij is zichzelf door het putje aan het spoelen.
Bij jou wellicht. Vraag je eens af waar dat aan ligt…quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
En het vervangen door een platform dat dagelijks het slechtste dat de mensheid te bieden heeft laat zien.
Sinds zijn overname al eens de 'Voor jou' kolom bekeken? De drek die daarop te zien is is ronduit deprimerend, en heeft verder weinig van doen met wat je op basis van je profiel interessant vindt. Ik mijd die knop dan ook, het is totale drek, kennelijk bedoeld om het laatste sprankje positivisme uit de gebruikers te persen. Zo zie ik het Musk-effect toch vooral: Self-serving shit, ten koste van alles en iedereen.
Ik wist dat die reactie ging komen, maar ik kan je garanderen dat dat met mijn zoekgeschiedenis niks te maken kan hebben (sowieso post ik al jaren niet meer, en zoek hooguit wat commentaar bij NL actualiteitenprogramma's). Dat platform is gewoon grondig verziekt in vgl met 10 jaar geleden. Musk doet voor de vrijheid van meningsuiting wat Temu doet voor de economie.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij jou wellicht. Vraag je eens af waar dat aan ligt…
Ik hoor het je zeggen. Heel veel mensen ervaren wat anders.quote:Op zaterdag 9 november 2024 08:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ik wist dat die reactie ging komen, maar ik kan je garanderen dat dat met mijn zoekgeschiedenis niks te maken kan hebben (sowieso post ik al jaren niet meer, en zoek hooguit wat commentaar bij NL actualiteitenprogramma's). Dat platform is gewoon grondig verziekt in vgl met 10 jaar geleden. Musk doet voor de vrijheid van meningsuiting wat Temu doet voor de economie.
Het is maar aan welke kant van het spectrum je staat.quote:Op zaterdag 9 november 2024 09:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hoor het je zeggen. Heel veel mensen ervaren wat anders.
De klacht dat social media een grote baggerput is vol haar is al meer dan 10 jaar oud verder.
nou dat is niet allamaal onzinquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Elon Musk gelooft dat hij een kolonie op Mars kan stichten, dat we het verkeersprobleem gaan oplossen met hoge snelheids buizen en een hoop andere onzin. Laat ze toch lekker hun ding doen en trap er niet in.
Het gaat er maar om dat die dingen van Musk wel vet klinken, maar vrijwel onmogelijk te realiseren zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 09:34 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
nou dat is niet allamaal onzin
overal zero uitstoot zones maken , teriwjl je 4 km verderop wel met een dikke diesel mag rijden, dat is onzin
dat klopt, misschien is dat wel de uitdaging, en je zegt niet absoluut onmogelijkquote:Op zaterdag 9 november 2024 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gaat er maar om dat die dingen van Musk wel vet klinken, maar vrijwel onmogelijk te realiseren zijn.
In de VS zijn er steeds meer mensen die op de sociale media "unschooling" promoten: je kinderen helemaal niets leren. Zo kunnen ze mooi jouw waarden en normen over nemen. Als ze niet kunnen lezen is er ook weinig risico dat ze andere dingen leren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Onderwijs is inderdaad niet kneiterlinks.
Of een religie voor de mensen die willen geloven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 09:56 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
dat klopt, misschien is dat wel de uitdaging
daar zie ik wel iets inquote:Op zaterdag 9 november 2024 09:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In de VS zijn er steeds meer mensen die op de sociale media "unschooling" promoten: je kinderen helemaal niets leren. Zo kunnen ze mooi jouw waarden en normen over nemen. Als ze niet kunnen lezen is er ook weinig risico dat ze andere dingen leren.
Er zijn vaak veel verschillende manieren om iets te doen. Op school leer je vooral wat de gangbare manier is en hoe dat heet, zodat je met andere mensen kunt praten. En hoe slim je ook bent, zonder diploma kom je niet ver. Je zet je kinderen dan op een hele grote achterstand.quote:Op zaterdag 9 november 2024 09:59 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
daar zie ik wel iets in
op school moet je leren rekenen en lezen en samen gymnastieken , verder ach
Het is een dure hobby, dat mag wat kosten.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:04 schreef Digi2 het volgende:
Ik dacht dat X failliet zou gaan omdat de adverteerders massaal afhaken
de meeste genieen hebben hun opleiding niet afgemaaktquote:Op zaterdag 9 november 2024 10:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er zijn vaak veel verschillende manieren om iets te doen. Op school leer je vooral wat de gangbare manier is en hoe dat heet, zodat je met andere mensen kunt praten. En hoe slim je ook bent, zonder diploma kom je niet ver. Je zet je kinderen dan op een hele grote achterstand.
ik denk niet dat Musk er erg mee zit als er jaarlijks een miljard verlies gemaakt wordtquote:Op zaterdag 9 november 2024 10:04 schreef Digi2 het volgende:
Ik dacht dat X failliet zou gaan omdat de adverteerders massaal afhaken
kloptquote:Op zaterdag 9 november 2024 10:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is een dure hobby, dat mag wat kosten.
Voorlopig zal een verlieslijdend X, Musk geen blok aan't been zijnquote:Op zaterdag 9 november 2024 10:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is een dure hobby, dat mag wat kosten.
quote:Vermogen Elon Musk weer boven 300 miljard dollar in nasleep verkiezingen
Bloomberg berekende dat Musks totale vermogen zaterdag zo'n 314 miljard dollar bedroeg, omgerekend ongeveer 293 miljard euro. Daarmee is hij de rijkste man op aarde. De multimiljardair heeft deze week flink geprofiteerd van de verkiezingsoverwinning van Donald Trump in de Verenigde Staten.
Beleggers verwachten dat Musk zijn voordeel doet met een tweede termijn van Trump als president. Zo was hij een van de prominentste supporters van Trump tijdens de verkiezingscampagne. Hij steunde Trump zowel met donaties als met toespraken tijdens bijeenkomsten. Waarnemers verwachten dat de miljardair een rol krijgt in de nog te vormen regering van Trump, bijvoorbeeld als adviseur.
Vooral de aandelen van Tesla, de elektrische autofabrikant waarvan Musk de topman is, zijn meer waard geworden: sinds dinsdagavond 28 procent.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voorlopig zal een verlieslijdend X, Musk geen blok aan't been zijn
[..]
een heel machtige adviseur , ik denk dat ie een bevriend organisatieburo in DC gaat neerzetten , iedere ambtenaar gaat nu heel precies op papier zetten wat ze de hele dag doen en gedaan hebbenquote:Waarnemers verwachten dat de miljardair een rol krijgt in de nog te vormen regering van Trump, bijvoorbeeld als adviseur.
Musk heeft nogal wat ballen in de lucht te houden wat betreft zijn bedrijven, heel erg veel tijd kan hij als adviseur niet besteden vermoed ik.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:09 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
een heel machtige adviseur , ik denk dat ie een bevriend organisatieburo in DC gaat neerzetten , iedere ambtenaar gaat nu heel precies op papier zetten wat ze de hele dag doen en gedaan hebben
Precies. Janken over de invloed van Musk maar wel op X blijven zitten en Tesla blijven rijdenquote:Op vrijdag 8 november 2024 11:52 schreef herverwijderd het volgende:
Maar dat is dan toch alleen omdat men zo veel waarde aan dat platform blijft hechten?
Die organisatie moest vanwege de technologische en geopolitieke ontwikkelingen sowieso op de schop.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:09 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
[..]
En de FAA die kan helemaal wel inpakken
maar hij kan wel een vertrouwd organisatie buro op pad sturenquote:Op zaterdag 9 november 2024 11:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Musk heeft nogal wat ballen in de lucht te houden wat betreft zijn bedrijven, heel erg veel tijd kan hij als adviseur niet besteden vermoed ik.
quote:De FAA opereert vanuit locaties in de VS en over de hele wereld.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Washington, DC, onze negen regionale, gedeelde kantoren en het William J. Hughes Technical Center en Mike Monroney Aeronautical Center (Oklahoma City en Atlantic City) zijn strategisch gelegen in het hele land.
Daarnaast is de FAA actief op elke grote en regionale luchthaven in de Verenigde Staten en heeft internationale locaties in Belgi en Singapore.
Hij besteed zijn tijd voornamelijk met Xitteren, zowel zijn feed lezen als berichten posten. Bij de bedrijven gaat hij af en toe even langs om orders uit te delen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Musk heeft nogal wat ballen in de lucht te houden wat betreft zijn bedrijven, heel erg veel tijd kan hij als adviseur niet besteden vermoed ik.
In de VS is ethiek vooral een dun laagje vernis, meer niet. De ethiek in europa gaat dezelfde kant op, omdat bevolkingsgroepen kernwaarden niet langer delen imo.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:14 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Precies. Janken over de invloed van Musk maar wel op X blijven zitten en Tesla blijven rijden
Je hebt ethische principes, of je hebt ze niet.
ja en wat is een kernwaarde ? voor een moslim , en voor jou?quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In de VS is ethiek vooral een dun laagje vernis, meer niet. De ethiek in europa gaat dezelfde kant op, omdat bevolkingsgroepen kernwaarden niet langer delen imo.
Ziehier iets wat onderdeel van de Europese identiteit zou kunnen zijn/worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In de VS is ethiek vooral een dun laagje vernis, meer niet. De ethiek in Europa gaat dezelfde kant op, omdat bevolkingsgroepen kernwaarden niet langer delen imo.
Eens, maar Musk is zelf ook een benvloeder eerste klas.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Musk maakt vooral de rest van de media onmachtig, die wanen zich vaak nog oppermachtig maar worden op X ontmaskerd. De media van Bezos, Pfizer, BlackRock, Vanguard en de geheime diensten.
Kernwaarden kunnen heel verschillend en soms zelf strijdig zijn. Ook in Europa bedreigt het ondertussen de sociale cohesie en dus de stabiliteit en daarmee uiteindelijk ook de economie imo.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:19 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
ja en wat is een kernwaarde ? voor een moslim , en voor jou?
Het schift is pas zeer recent. De mens is verhalend, een homo narratio, zo werd kennis langere tijd overgebracht. Mensen zijn dus nogal vatbaar voor verhalen en daarmee eenvoudig te benvloeden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:26 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eens, maar Musk is zelf ook een benvloeder eerste klas.
De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het benvloeden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het schift is pas zeer recent. De mens is verhalend, een homo narratio, zo werd kennis langere tijd overgebracht. Mensen zijn dus nogal vatbaar voor verhalen en daarmee eenvoudig te benvloeden.
Er wordt sinds mensenheugenis gebruik gemaakt van verhalen om mensen te benvloeden, kijk alleen al naar de invloed van religie op de mensheidquote:Op zaterdag 9 november 2024 11:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het benvloeden.
Toch vinden veel mensen de media kneiterlinks. Terwijl die dus steeds meer de spreekbuis zijn geworden voor het grote geld. 1 van die 2 klopt dus niet. Die mensen zijn dus extreem rechts en/of zijn die bedrijven er niet alleen om winst te maken, maar hebben ze het beste voor met de mensheid.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het benvloeden.
Ja, en? Wat is de relatie met mijn post? De essentie is dat het nu fundamenteel anders met algoritme/AI-gestuurde "sociale" media.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er wordt sinds mensenheugenis gebruik gemaakt van verhalen om mensen te benvloeden, kijk alleen al naar de invloed van religie op de mensheid
A.I. en sociale media maken het nog eenvoudiger de homo narratio te benvloeden, dat valt moeilijk te ontkennen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ja, en? Wat is de relatie met mijn post? De essentie is dat het nu fundamenteel anders met algoritme/AI-gestuurde "sociale" media.
Ja, daar zijn ze voor gemaakt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
A.I. en sociale media maken het nog eenvoudiger de homo narratio te benvloeden, dat valt moeilijk te ontkennen.
aandachttrekker dat kindquote:Op vrijdag 8 november 2024 22:29 schreef polderturk het volgende:
Dit is wel treurig.
Hij is te hard voor zijn dochter/zoon.
[ x ]
[ x ]
Ze wordt iedere dag tientallen leren benaderd door mensen die hopen een sappig verhaal over Musk te horen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
aandachttrekker dat kind
ga dan weg en laat niet steeds van je horen
Niet per s. Ik ken ook genoeg mensen die X een fijn platform vinden en toch politiek in de progressieve hoek bivakkeren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 09:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is maar aan welke kant van het spectrum je staat.
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gaat er maar om dat die dingen van Musk wel vet klinken, maar vrijwel onmogelijk te realiseren zijn.
Vergeet twitter niet. Dat zou binnen 6 weken vastlopen nadat hij 80% van het personeel ontsloeg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.
Ok, Nicola Tesla heeft inderdaad veel baanbrekende nieuwe dingen bedacht en gepromoot. Ons elektriciteitsnetwerk werkt al 100 jaar zo.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.
Ik vind wat Musk zegt nu belangrijker dan wat trump loopt uit te brakenquote:Op zaterdag 9 november 2024 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vind wat Musk zegt nu belangrijker dan wat trump loopt uit te braken
Musk kent de wereld beter en heeft een goed oordeel
Ik heb zo het idee dat het niet bij dit adviseurschap zal blijvenquote:Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.
quote:JUST IN: Elon Musk tells CA Governor Gavin Newsom to "Suggon Deeznutz" after Newsom threatened to change the law to make AI “ad” voices illegal.
Newsom was upset over a parody video (below) that Musk shared on X.
"Manipulating a voice in an “ad” like this one should be illegal. I’ll be signing a bill in a matter of weeks to make sure it is," Newsom said.
"I checked with renowned world authority, Professor Suggon Deeznutz, and he said parody is legal in America," Musk shot back.
Epic.
Ik zie Musk geen afstand doen van het bestuur van zijn bedrijven, dit betekent in de VS dat hij alleen een adviserende rol kan uitoefenen voor de USgov.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat het niet bij dit adviseurschap zal blijven
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.
oorlog is in niemands belang behalve in het belang van kleine mannetjes als Putin en Kimquote:Op zaterdag 9 november 2024 13:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.
Het gaat niet specifiek om de oorlog, het is gewoon een machtsstrijd tussen de machtigste mensen om te kijken wie er bovenaan staat. En geen van die mensen boeit het als er een paar miljoen mensen aan doodgaan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.
Had Trump enige tijd geleden geen AI parodie van zichzelf verwijderd van X?quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:40 schreef Nober het volgende:
Ik zie dit nu pas.
[..]
[ x ]
https://x.com/CollinRugg/status/1817781388906791192
[ x ]
https://x.com/MrReaganUSA/status/1816826660089733492
![]()
quote:Wat zijn Trumps plannen met Elon Musk? ’
Ze dineren samen en de president geeft zelfs de telefoon door’
55 min geledenin Buitenland
Wat wordt de rol van Elon Musk in Trumps nieuwe staf?
De excentrieke miljardair heeft een flinke duit in het zakje gedaan bij de spectaculaire herverkiezing van Trump als de nieuwe president van de Verenigde Staten.
En Trump zal de zakenman daar flink voor belonen.
De media speculeren alvast over het hoe en wat
Suggestie dat Elon Musk in Amerika overheidssnoeier wordt
In Amerikaanse media wordt aangenomen dat Rusland het gebied behoudt dat de Russische troepen bezetten sinds de invasie van Oekrane in 2022.
Musk, die de afgelopen maanden nauwe banden met Trump kreeg en hem financile en logistieke steun heeft verleend tijdens de presidentscampagne, is ook een belangrijke leverancier van Oekrane via zijn Starlink-satelliet communicatienetwerk.
Hij wil, zo denkt de NYT, een rol hebben waarbij hij aanbevelingen kan doen om de Amerikaanse overheidsuitgaven te verlagen ten bate van zijn eigen bedrijven.
Belgische media suggereren zelfs dat Musk een nieuw, nog niet bestaand, departement voor Overheidsefficintie zou kunnen gaan leiden.
.
Oorlog is in het belang van de soort mens, de mens is een oorlogvoerende, genocidale soort. Er zijn meer van die diersoorten, denk aan chimps en de meeste mierensoorten. Uitzonderingen zijn er ook zoals de Bonobo's en een mierensoort in de alpen die geen oorlog voert.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oorlog is in niemands belang behalve in het belang van kleine mannetjes als Putin en Kim
Putin moet dood
Is dat misschien de "gewone man"quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:05 schreef ems. het volgende:
X is een echokamer voor de eenvoudige man.
En? Wat is er mis met benvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:26 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eens, maar Musk is zelf ook een benvloeder eerste klas.
Ja, maar in dit geval is transparantie niet wat je denkt dat het is. Het is meer een polariserend filter.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En? Wat is er mis met benvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En? Wat is er mis met benvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.
Was jij niet naar Mastodon gegaanquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm, dan kijk ik op een andere twitter denk ik.
Veruit de meeste mensen zijn nogal hypocriet wat dit aangaat. Zo ook mijn grootvader, die was erg tegen Japan vanwege WOII, maar ondertussen kocht hij een Mitsubishi Galantquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:43 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.
Gossie meid toch, wat emotioneel gedreven ben je toch. Niet dat je een Tesla kan betalen vanuit de bijstand, daar niet van.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:43 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.
Vast, en mede daarom heeft Trump gewonnen, de eenvoudige man heeft kunnen zien hoe volkomen kut Kamala was itt wat ze bij CNN en consorten te horen kregen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:05 schreef ems. het volgende:
X is een echokamer voor de eenvoudige man.
Daar heb je geen X voor nodig hoor, je hoefde haar maar 10 seconden te horen praten en je wist al dat ze ging verliezen. Velen hebben helaas in een reddit/FOK POL/mastrudon waan gezeten waar ze dachten dat Kamala daadwerkelijk ging winnen. Hihi.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast, en mede daarom heeft Trump gewonnen, de eenvoudige man heeft kunnen zien hoe volkomen kut Kamala was itt wat ze bij CNN en consorten te horen kregen.
Lang leve de eenvoudige man dan maar.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..] Niet dat je een Tesla kan betalen vanuit de bijstand, daar niet van.
Zit ik ook niet op.quote:Misschien is het juist goed om een X account aan te maken, juist nu. Je wilt toch niet in een echochamber zoals Reddit/Mastrudon zitten.
Mwah dat zegt niks. Trump pakte ook altijd veel meer views dan Biden ooit deed. Ook voor Elon X overnam en ook op platformen van Google en Facebook en ook in de media zoals kranten en nieuwszenders.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:45 schreef polderturk het volgende:
Ook heeft hij berichten van Trump flink gepushed. Trump kreeg regelmatig 20 miljoen views terwijl Kamala Harris vaak blijft steken op 3 miljoen views.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:53 schreef LXIV het volgende:
Twitter is een oase van gebalanceerde meningen in een enorm woke mediaveld
Het is onduidelijk of dat door intrisieke populariteit of door gepush komt. En dat is de kern van het probleem.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mwah dat zegt niks. Trump pakte altijd veel meer views dan Biden ooit deed. Ook voor Elon X overnam en ook op platformen van Google en Facebook en ook in de media zoals kranten en nieuwszenders.
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is onduidelijk of dat door intrisieke populariteit of door gepush komt. En dat is de kern van het probleem.
Daar gaat het niet om: het is onduidelijk wie er op welke manier manipuleert.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.
Iedereen manipuleert op de een of andere manier de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij. Dat is even slikken voor de legacy media en hun gemanipuleerde volgelingen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:12 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om: het is onduidelijk wie er op welke manier manipuleert.
De invloed en impact van manipulatie op "sociale" media en door benvloeders is vele malen groter, vooral omdat er maatwerk op het individu geleverd wordt: waarom denk je dat gebruik van sociale media "gratis" (financieel gezien dan) is?quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Iedereen manipuleert de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij.
j a Biden is echt wel erg saaiquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.
Biden en Harris zijn gewoon veel saaier dan Trump. Ik snap best dat daar veel minder mensen naar kijken.
Het algoritme van X is open source, je kan zelf kijken hoe en watquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:12 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om: het is onduidelijk wie er op welke manier manipuleert.
Zoek in de broncode naar de gebruikersnaam van Musk en kijk hoeveel speciale regels er voor hem zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het algoritme van X is open source, je kan zelf kijken hoe en wat.
Zal vast, bij hem kan het in ieder gevalquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zoek in de broncode naar de gebruikersnaam van Musk en kijk hoeveel speciale regels er voor hem zijn.
Ik heb het idee dat het legacy auto niet veel anders vergaatquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Iedereen manipuleert op de een of andere manier de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij. Dat is even slikken voor de legacy media en hun gemanipuleerde volgelingen.
Hun propagandaspeeltje is ze veel waard.quote:
alle rednecks likken nu om het hardst de aars van muskquote:
Musk is een visionair en ik bedoel dat zijn visie over de USA zal neerleggen bij Trump,quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik zie Musk geen afstand doen van het bestuur van zijn bedrijven, dit betekent in de VS dat hij alleen een adviserende rol kan uitoefenen voor de USgov.
quote:In de Verenigde Staten is het aantal daklozen op een jaar tijd met 12 procent gestegen tot een nieuw record.
In januari 2023 telde het land 653.104 daklozen, 70.650 daklozen meer dan een jaar eerder.
Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Volkshuisvesting en Stedelijke Ontwikkeling.16 dec 2023
Tja, de NAVO is achterhaald en stamt uit een ander tijdperk. Waarom zouden de Amerikanen hun middelen inzetten in een regio waar hun belangen niet bedreigd worden?quote:
Ze zijn nu de baas van de NAVO, en straks niet meer. AUKUS stelt daarmee vergeleken helemaal niets voor.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:45 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Tja, de NAVO is achterhaald en stamt uit een ander tijdperk. Waarom zouden de Amerikanen hun middelen inzetten in een regio waar hun belangen niet bedreigd worden?
AUKUS kan Amerika veel meer opleveren dan de NAVO, met veel minder investeringen. Ondernemer Trump is zich daar ook van bewust.
NAVO is absoluut niet achterhaald , we hebben er net drie nieuwe leden bij gekregen die bescherming zochtenquote:Op zaterdag 9 november 2024 22:45 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Tja, de NAVO is achterhaald en stamt uit een ander tijdperk. Waarom zouden de Amerikanen hun middelen inzetten in een regio waar hun belangen niet bedreigd worden?
AUKUS kan Amerika veel meer opleveren dan de NAVO, met veel minder investeringen. Ondernemer Trump is zich daar ook van bewust.
De NAVO made sense voor de VS toen de dreiging van Sovjet Unie existentieel was. Nu moet Putin om onderhandelingstafel met Trump omdat Rusland een Oekraens dienstplicht leger van loodgieters en winkeliers uitgerust met afgeschreven koude oorlog spul niet aankan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze zijn nu de baas van de NAVO, en straks niet meer. AUKUS stelt daarmee vergeleken helemaal niets voor.
Ze gaan dus, zeg maar, terug van keizer naar teamleider in rang op dat gebied. WOW!
o Poetin die is niet oorlogszuchtig bedoel jequote:Op zaterdag 9 november 2024 23:04 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft de Navo geen 'zelfdienend' doel en is maar een instrument van de Amerikanen.
De NAVO made sense voor de VS toen de dreiging van Sovjet Unie existentieel was
Anders gezegd: dit is een goede gelegenheid om hun compagnons te dumpen en samenwerking aan te gaan met Rusland? Of is het meer dat Trump, als wannabe dictator vriendjes wil worden met de andere (grote) dictators? Ons kent ons? Een clubje van gelijkdenkenden?quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:04 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De NAVO made sense voor de VS toen de dreiging van Sovjet Unie existentieel was. Nu moet Putin om onderhandelingstafel met Trump omdat Rusland een Oekraens dienstplicht leger van loodgieters en winkeliers uitgerust met afgeschreven koude oorlog spul niet aankan.
Het Russische leger is geen bedreiging voor de VS. De Russische economie is te klein en het handelsvolume tussen die twee stelt niets voor. De leverage die Amerika over Rusland heeft (zal blijven houden) zijn sancties en een slepend semi-bevroren conflict met Oekrane.
100.000 Amerikaanse soldaten en de bijbehorende logistiek en infrastructuur in Europa is een behoorlijke kostenpost die zich niet rechtvaardigt.
Uiteindelijk heeft de Navo geen 'zelfdienend' doel en is maar een instrument van de Amerikanen.
Musk is er alleen voor hemzelf.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:20 schreef KingRadler het volgende:
Het verschil tussen X en Reddit.
X is er voor iedereen: conservatief, midden en liberaal, met vrijheid van meningsuiting.
Maar als je woke bent en blijft zitten in je echo chamber, dan is dit niet het platform voor jou.
Musk strijdt voor waarheid op dit platform.
Reddit is alleen voor liberalen en mensen die woke zijn, zonder vrijheid van meningsuiting.
Mensen die midden zijn en conservatief zijn, zijn niet welkom."
nee dat geloof ik nietquote:Op zaterdag 9 november 2024 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Musk is er alleen voor hemzelf.
Hij wil de geschiedenisboeken in als de allergrootste en allerbeste visionair en wereldverbeteraar. Behalve dan dat hij natuurlijk alles uit de kast gaat halen om onsterfelijk te worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat geloof ik niet
hij is een visionair die iets will creeren ,, usefull zijn
Musk is een groot bewonderaar van Benjamin Franklin
Ben Franklin is ook bekend , niemand is onsterfelijk ,( alhoewel)quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij wil de geschiedenisboeken in als de allergrootste en allerbeste visionair en wereldverbeteraar. Behalve dan dat hij natuurlijk alles uit de kast gaat halen om onsterfelijk te worden.
quote:Na 1767 was hij verbonden aan de Pennsylvania Chronicle , een krant die bekendstond om zijn revolutionaire gevoelens en kritiek op het beleid van het Britse parlement en de Kroon . [ 5 ]
Hij was een pionier en de eerste president van de Academy and College of Philadelphia , die in 1751 werd geopend en later de University of Pennsylvania werd.
.Hij organiseerde en was de eerste secretaris van de American Philosophical Society en werd in 1769 tot president gekozen.
Hij werd in 1753 benoemd tot adjunct-postmeester-generaal voor de Britse kolonin, [ 6 ] waardoor hij het eerste nationale communicatienetwerk kon opzetten.
Als wetenschapper maakte zijn studie van elektriciteit hem tot een belangrijke figuur in de Amerikaanse Verlichting en de geschiedenis van de natuurkunde .
Hij bracht ook de Golfstroom in kaart en gaf hem een naam .
Zijn talrijke belangrijke uitvindingen omvatten de bliksemafleider , bifocale glazen , glazen mondharmonica en de Franklin-kachel . [ 8 ]
Hij richtte veel maatschappelijke organisaties op , waaronder de Library Company , de eerste brandweer van Philadelphia , [ 9 ] en de Universiteit van Pennsylvania
quote:Was Penn founded by Ben Franklin?
In 1751, Franklin, along with Dr. Thomas Bond, founded Pennsylvania Hospital, the nation's first hospital, to care for the "sick-poor and insane of Philadelphia." .
Perhaps Franklin's greatest and most enduring creation is America's first university, the University of Pennsylvania.
Hij wil de geschiedenisboeken in als de allergrootste en allerbeste visionair en wereldverbeteraar. Behalve dan dat hij natuurlijk alles uit de kast gaat halen om onsterfelijk te worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat geloof ik niet
Bekijk deze YouTube-video
Dat is bij lange na niet genoeg voor Musk. Die wil alles en de rest. De tweede plaats is nooit acceptabel.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben Franklin is ook bekend , niemand is onsterfelijk ,( alhoewel)
Maar misschien komt ie ooit ook wel op een 100 dollar biljet of als een bitcoin tekentje
Ik zie Musk ook niet als een redneck, meer een wil om zaken in de US te veranderen
[..]
[..]
er gaat op zeker veel veranderenquote:Op zaterdag 9 november 2024 23:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij wil de geschiedenisboeken in als de allergrootste en allerbeste visionair en wereldverbeteraar. Behalve dan dat hij natuurlijk alles uit de kast gaat halen om onsterfelijk te worden.
[..]
Dat is bij lange na niet genoeg voor Musk. Die wil alles en de rest. De tweede plaats is nooit acceptabel.
Maak zelf maar een lijstje.
[..]
nee dat geloof ik niet
Dat is bij lange na niet genoeg voor Musk. Die wil alles en de rest. De tweede plaats is nooit acceptabel.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben Franklin is ook bekend , niemand is onsterfelijk ,( alhoewel)
Maar misschien komt ie ooit ook wel op een 100 dollar biljet of als een bitcoin tekentje
Ik zie Musk ook niet als een redneck, meer een wil om zaken in de US te veranderen
[..]
[..]
Ja, de wet geldt niet voor hem, want hij is de rijkste. En oh wee als je hem er toch aan durft te houden. Hij gaat tot het gaatje. Hij heeft het geld en de macht, dus heeft hij ook gelijk. En hij heeft vele duizenden mensen in dienst die hem dat ook continu vertellen. En dat hij de allergrootste en de allerbeste is.quote:Op zondag 10 november 2024 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er gaat op zeker veel veranderen
Een ambtenaar die geen vergunning wil afgeven aan Tesla voor selfdriving taxis, aan SpaceX voor raketlanceringen of een snelle trein, die heeft een heel groot probleem
Musk houd niet van ambtenaren , vergunningen en regeltjes
Als het moet gebeuren , dan gaat het ook gebeuren
kloptquote:Op zondag 10 november 2024 00:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, de wet geldt niet voor hem,
Hij gaat tot het gaatje.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:20 schreef KingRadler het volgende:
Het verschil tussen X en Reddit.
X is er voor iedereen: conservatief, midden en liberaal, met vrijheid van meningsuiting.
Maar als je woke bent en blijft zitten in je echo chamber, dan is dit niet het platform voor jou.
Musk strijdt voor waarheid op dit platform.
Reddit is alleen voor liberalen en mensen die woke zijn, zonder vrijheid van meningsuiting.
Mensen die midden zijn en conservatief zijn, zijn niet welkom."
Trump en Musk zijn tot elkaar veroordeeldquote:
Vraag je je niet af waarom dat plaatje maar zo'n korte tijsspanne heeft?quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:50 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Hmm
X post verschijnt hier niet.
Dan maar de afbeelding delen.
[ afbeelding ]
Jij presenteert geen feiten waaruit Amerikaanse uitgaven aan de NAVO zich rechtvaardigen en de inzet van 100.000 Amerikaanse troepen in Europa nodig lijkt te zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Anders gezegd: dit is een goede gelegenheid om hun compagnons te dumpen en samenwerking aan te gaan met Rusland? Of is het meer dat Trump, als wannabe dictator vriendjes wil worden met de andere (grote) dictators? Ons kent ons? Een clubje van gelijkdenkenden?
Ja als AI doet wat men denkt dat het gaat doen , dan gaan we nog wat meemaken ,daarom is men er ook zo op tegen dat China een eigen AI syteem maakt , er kan maar een dominant AI systeem zijn in de wereldquote:Op zondag 10 november 2024 08:55 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
We gaan een periode tegemoet waarin je moet geloven om er deel van uit te willen maken.
A.i.quote:Op zondag 10 november 2024 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja als AI doet wat men denkt dat het gaat doen , dan gaan we nog wat meemaken ,daarom is men er ook zo op tegen dat China een eigen AI syteem maakt , er kan maar een dominant AI systeem zijn in de wereld
Wie bepaalt wie wat wanneer straks rijdt? Big Brother Musk is watching you.quote:Op zondag 10 november 2024 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er gaat op zeker veel veranderen
Een ambtenaar die geen vergunning wil afgeven aan Tesla voor selfdriving taxis, aan SpaceX voor raketlanceringen of een snelle trein, die heeft een heel groot probleem
Musk houd niet van ambtenaren , vergunningen en regeltjes
Als het moet gebeuren , dan gaat het ook gebeuren
er zijn wel meer aanbieders van selfdriving taxis , Uber staat ook klaar en waymo en Cruise (GM) en er zullen wel meer bijkomen , als je snachts naar schiphol moet , ik denk dat nachts goedkoper gaat worden dan overdag naar schipholquote:Op zondag 10 november 2024 10:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wie bepaalt wie wat wanneer straks rijdt? Big Brother Musk is watching you.
Hoeveel geld maakt de VS elk jaar over aan zijn bondgenoten?quote:Op zondag 10 november 2024 08:36 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Jij presenteert geen feiten waaruit Amerikaanse uitgaven aan de NAVO zich rechtvaardigen en de inzet van 100.000 Amerikaanse troepen in Europa nodig lijkt te zijn.
Jij bent misleid als jij denkt dat ze zich in het Pentagon laten leiden door goedkope Europese liberale propaganda. Landen kennen geen compagnons of vrienden, slechts belangen.
Als het Amerikaanse belangen dient kan Amerika bilaterale afspraken maken met afzonderlijke landen als Polen of Hongarije voor het stationeren van troepen. Daar is geen NAVO voor nodig.
Bijvoorbeeld, Amerikanen hebben een flexibele militaire schil in het Midden Oosten van bijna 50.000 militairen die zij makkelijk kunnen op- of afschalen, zonder logge semi-politieke bondgenootschappen waarin zij financieel worden leeggezogen door hun 'compagnons'.
niets , USA geeft 3,5 % per jaar uit van het GDP aan defensie, slechts een deel daarvan gaat naar NAVO defensiequote:Op zondag 10 november 2024 11:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeveel geld maakt de VS elk jaar over aan zijn bondgenoten?
Ja, precies.quote:Op zondag 10 november 2024 12:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niets , USA geeft 3,5 % per jaar uit van het GDP aan defensie, slechts een deel daarvan gaat naar NAVO defensie
Maar zonder de USA in de NATO kan Europa wel inpakken als Ruzzia zo door blijft produceren met Noord Korea erbij
Maar zo ver gaat het niet komen , voor die tijd is Ruzzia wel failliet
ALs USA als gezegd fors schalie olie gaat pompen en de olie prijs terug brengt naar 50 dollar dan is het gedaan met ruzzia
Veel aangekocht wapentuig komt ook uit de VS, de EU gaat dit verschuiven naar Israel, ZK en meer van eigen bodem.quote:Op zondag 10 november 2024 12:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het idee dat Europa de VS leegzuigt klopt niet.
In China worden eigen A.I. systemen gemaakt, maar die kunnen niet beschikken over de meest geavanceerde chips waarvan grote aantallen nodig zijn om een krachtige A.I. systeem mee op te bouwen.quote:Op zondag 10 november 2024 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja als AI doet wat men denkt dat het gaat doen , dan gaan we nog wat meemaken ,daarom is men er ook zo op tegen dat China een eigen AI syteem maakt , er kan maar een dominant AI systeem zijn in de wereld
Bekijk deze YouTube-videoquote:Chipfabrikant TSMC gaat mogelijk productie van AI-chips voor China beperken
TSMC heeft Chinese chipontwerpers ingelicht dat het de productie van hun meest geavanceerde AI-chips opschort.
Volgens de Financial Times heeft dit TSMC aangespoord om zijn interne controles aan te scherpen, om te voldoen aan mogelijk verstrengde exportcontroles. Het bedrijf zou vooral willen vermijden dat het als onbetrouwbaar of niet bereidwillig wordt beschouwd door de VS, nu Donald Trump is herverkozen als president.
De race gaat gewoon tussen China en de VS. Europa is al op onoverbrugbare achterstand gezet.quote:Op zondag 10 november 2024 12:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In China worden eigen A.I. systemen gemaakt, maar die kunnen niet beschikken over de meest geavanceerde chips waarvan grote aantallen nodig zijn om een krachtig A.I. systeem mee op te bouwen.
[..]
europa is een museum met oude mensen die van hun euro spaargeld leven, over 25 jaar dan is europa vol met afrikaanse mensenquote:Op zondag 10 november 2024 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De race gaat gewoon tussen China en de VS. Europa is al op onoverbrugbare achterstand gezet.
Eens, die achterstand is nu inderdaad niet meer te overbruggen. Langere tijd is er discussie geweest binnen de EU om de benodigde gelden te verschuiven van Agri naar techniek, nu is het te laat. De agrisector heeft gewonnen, maar ten koste van wat, zal uiteindelijk nog moeten blijken. Het zal een Pyrrusoverwinning blijken heb ik de indruk.quote:Op zondag 10 november 2024 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De race gaat gewoon tussen China en de VS. Europa is al op onoverbrugbare achterstand gezet.
Het GDP van Europa is groter dan dat van Chinaquote:Op zondag 10 november 2024 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
quote:What is the GDP of Europe?
17 trillion
GDP: as one of the world's biggest economies, GDP or the total value of all goods and services produced in the EU is 17 trillion. Germany has the largest share, followed by France and Italy. Services account for 72% of the EU's GDP, and industry for almost all of the rest.
quote:What is England's GDP?
2.162 trillion
quote:What is the true GDP of China?
Gross domestic product (GDP) of China 1985-2029. In 2023, the gross domestic product (GDP) of China amounted to around 17.8 trillion U.S. dollars. In comparison to the GDP of the other BRIC countries India, Russia and Brazil, China came first that year and second in the world GDP ranking.22 okt 2024
Het gaat niet om hoeveel geld er wordt 'overgemaakt' naar de bondgenoten. Het gaat om hoeveel het de Amerikanen kost om 100.000 troepen gestationeerd te houden in Europa. En de terechte vraag die gesteld wordt is, waarom zorgen de Europeanen niet voor hun eigen veiligheid? Putin is assertief, maar niet almachtig, dat toont Oekraine kraakhelder aan. Ook wijst niks erop dat hij Amerikaanse belangen in de EU bereid is te bedreigen.quote:Op zondag 10 november 2024 11:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeveel geld maakt de VS elk jaar over aan zijn bondgenoten?
De liberale extremisten in Europa en de fake news zullen overuren draaien de komende maanden.quote:Op zondag 10 november 2024 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.ad.nl/tech/ac(...)-amsterdam~aa5d721f/
Nucleare proliferatie is essentieel o.a. om de kosten binnen de perken te houden, dat geldt in het bijzonder Nederland, Taiwan en Japan die hun eigen kernwapens ter beschikking dienen te hebben. Afhankelijkheid van 3den is en blijkt een NoGo.quote:Op zondag 10 november 2024 13:20 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoeveel geld er wordt 'overgemaakt' naar de bondgenoten. Het gaat om hoeveel het de Amerikanen kost om 100.000 troepen gestationeerd te houden in Europa. En de terechte vraag die gesteld wordt is, waarom zorgen de Europeanen niet voor hun eigen veiligheid? Putin is assertief, maar niet almachtig, dat toont Oekraine kraakhelder aan. Ook wijst niks erop dat hij Amerikaanse belangen in de EU bereid is te bedreigen.
Elke Amerikaanse soldaat is zijn gewicht in goud waard gezien de training, logistiek en materieel dat ermee gemoeid gaat. Het is moeilijk om er een getal aan te hangen maar je kunt de Amerikaanse militaire investeringen in andere regio's als referentiekader nemen. In het gehele Midden-Oosten zijn ca. 45.000 troepen gestationeerd. Aan de de Indo-Pacifische regio zijn 375.000 militairen en burgers toegewezen. De kostenverantwoording voor 100.000 Amerikaanse troepen om een verarmd Rusland met een economie ter grootte van Itali in toom te houden ontbreekt volledig.
En de terechte vraag nogmaals, waarom moet Amerika voor andermans kosten opdraaien? Het is niet zo dat Europa ook maar noemenswaardige rol kan spelen in een conflict tegen China. Dus is Aukus een veel logischere keuze voor de Amerikanen.
[..]
De liberale extremisten in Europa en de fake news zullen overuren draaien de komende maanden.![]()
Tja, dat is een keuze die de VS gemaakt heeft.quote:Op zondag 10 november 2024 13:20 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoeveel geld er wordt 'overgemaakt' naar de bondgenoten. Het gaat om hoeveel het de Amerikanen kost om 100.000 troepen gestationeerd te houden in Europa.
Andermans kosten?quote:En de terechte vraag die gesteld wordt is, waarom zorgen de Europeanen niet voor hun eigen veiligheid? Putin is assertief, maar niet almachtig, dat toont Oekraine kraakhelder aan. Ook wijst niks erop dat hij Amerikaanse belangen in de EU bereid is te bedreigen.
Elke Amerikaanse soldaat is zijn gewicht in goud waard gezien de training, logistiek en materieel dat ermee gemoeid gaat. Het is moeilijk om er een getal aan te hangen maar je kunt de Amerikaanse militaire investeringen in andere regio's als referentiekader nemen. In het gehele Midden-Oosten zijn ca. 45.000 troepen gestationeerd. Aan de de Indo-Pacifische regio zijn 375.000 militairen en burgers toegewezen. De kostenverantwoording voor 100.000 Amerikaanse troepen om een verarmd Rusland met een economie ter grootte van Itali in toom te houden ontbreekt volledig.
En de terechte vraag nogmaals, waarom moet Amerika voor andermans kosten opdraaien?
Ja, daar is het je kennelijk om te doen.quote:Het is niet zo dat Europa ook maar noemenswaardige rol kan spelen in een conflict tegen China. Dus is Aukus een veel logischere keuze voor de Amerikanen.
[..]
De liberale extremisten in Europa en de fake news zullen overuren draaien de komende maanden.![]()
De genoemde landen zullen om een tal van redenen niet over kernwapens gaan beschikken. De Europese landen (Frankrijk/VK) die volwassen genoeg zijn om over eigen kernwapentechnologie te kunnen beschikken, doen dat ook. Kernwapens sluiten een conventionele oorlog niet uit, ook dat toont het conflict in Oekrane aan. En maar goed ook.quote:Op zondag 10 november 2024 13:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nucleare proliferatie is essentieel o.a. om de kosten binnen de perken te houden, dat geldt in het bijzonder Nederland, Taiwan en Japan die hun eigen kernwapens ter beschikking dienen te hebben. Afhankelijkheid van 3den is en blijkt een NoGo.
USA moet gewoon opkrassen uit Europa en EU moet de US kernwapens die er nu zijn hier houden , dat valt wel te regelenquote:Op zondag 10 november 2024 13:20 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoeveel geld er wordt 'overgemaakt' naar de bondgenoten. Het gaat om hoeveel het de Amerikanen kost om 100.000 troepen gestationeerd te houden in Europa. En de terechte vraag die gesteld wordt is, waarom zorgen de Europeanen niet voor hun eigen veiligheid? Putin is assertief, maar niet almachtig, dat toont Oekraine kraakhelder aan. Ook wijst niks erop dat hij Amerikaanse belangen in de EU bereid is te bedreigen.
En de terechte vraag nogmaals, waarom moet Amerika voor andermans kosten opdraaien? Het is niet zo dat Europa ook maar een noemenswaardige rol kan spelen in een conflict tegen China. Dus is Aukus een veel logischere keuze voor de Amerikanen.
[..]
Oekraine bechikt niet over eigen kernwapens. Van het bezit van kernwapens gaat een flinke dreiging uit. Het gedreig van China richting Taiwan komt vooral omdat Taiwan onder druk van de VS hun kernwapen programma gestopt zijn, en zie nu waar we staanquote:Op zondag 10 november 2024 14:01 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De genoemde landen zullen om een tal van redenen niet over kernwapens gaan beschikken. De Europese landen (Frankrijk/VK) die volwassen genoeg zijn om over eigen kernwapentechnologie te kunnen beschikken, doen dat ook. Kernwapens sluiten een conventionele oorlog niet uit, ook dat toont het conflict in Oekrane aan. En maar goed ook.
Nederland kan eigen kernwapens ontwikkelen, alle benodigdheden zijn voorhanden. Sterker nog Pakistan dankt zijn A-bom aan nlse technologie.quote:Op zondag 10 november 2024 14:01 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De genoemde landen zullen om een tal van redenen niet over kernwapens gaan beschikken. De Europese landen (Frankrijk/VK) die volwassen genoeg zijn om over eigen kernwapentechnologie te kunnen beschikken, doen dat ook. Kernwapens sluiten een conventionele oorlog niet uit, ook dat toont het conflict in Oekrane aan. En maar goed ook.
Soros, 235 radiostations? Bron?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Grappig dat het een probleem is als Musk twitter koopt maar niet als Soros 235!radiostations koopt krijg je het niet eens mee in de media.
Het probleem is niet Musk, het probleem is dat the powers that be er geen controle meer over hebben.
en hoe denk je dat die investeringsmaatschappij aan 44 miljard komt?quote:Op zondag 10 november 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
Musk heeft trouwens niet Twitter gekocht. Een investeringsmaatschappij waar Musk deel uit van maakt heeft Twitter gekocht.
Het is niet dat Musk met miljarden dollars aan cash naar het Twitter hoofdkantoor ging om de aandeelhouders uit te kopen
Oliegeld van Saudi's en banken natuurlikkquote:Op zondag 10 november 2024 14:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
en hoe denk je dat die investeringsmaatschappij aan 44 miljard komt?
het is Radio 538 hoor , dat is th epowersquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
maar niet als Soros 235!radiostations koopt krijg je het niet eens mee in de media.
het probleem is dat the powers that be er geen controle meer over hebben.
Godsamme, wat is dat voor debiel account. Meneer denkt de waarheid in pacht te hebben, alleen maar negatief bezig over media en mensen die zijn mening niet delen.quote:
Hij denk echt dat anders iedereen rood had gestemd. Wat een sneuhaas is het toch.quote:
Vast niet, maar het blijft natuurlijk idioot dat je je niet hoeft te legitimeren om te stemmen in die staten. Wederom een duidelijk voorbeeld van hoe ver van het padje de Democraten zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 19:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij denk echt dat anders iedereen rood had gestemd. Wat een sneuhaas is het toch.
Als je je niet hoeft te legitimeren, dan kan je gewoon stemmen bijdrukken.quote:Op zondag 10 november 2024 21:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vast niet, maar het blijft natuurlijk idioot dat je je niet hoeft te legitimeren om te stemmen in die staten. Wederom een duidelijk voorbeeld van hoe ver van het padje de Democraten zijn.
Dat inderdaad.quote:Op zondag 10 november 2024 19:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij denk echt dat anders iedereen rood had gestemd. Wat een sneuhaas is het toch.
Dat zou al niet mogelijk moeten zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 22:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als je je niet hoeft te legitimeren, dan kan je gewoon stemmen bijdrukken.
Maar je moet het wel heel grootschalig doen, wil het verschil uitmaken.quote:Geef de stembiljetten aan een groepje van 30 die met een bus 10 stem locaties afgaan.
Dit is zeer fraude gevoelig.
Probeer je nou goed te praten dat legitimatie niet nodig is voor stemmen in diverse staten?quote:Op zondag 10 november 2024 23:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zou al niet mogelijk moeten zijn.
[..]
Maar je moet het wel heel grootschalig doen, wil het verschil uitmaken.
quote:Op maandag 11 november 2024 00:59 schreef polderturk het volgende:
Deze gast is compleet gestoord.
Trump en Musk moeten wegblijven van hem.
[ x ]
dan zou je dus 20 keer kunnen stemmenquote:Op zondag 10 november 2024 23:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Probeer je nou goed te praten dat legitimatie niet nodig is voor stemmen in diverse staten?
Je moet niet alles door een Nederlandse bril bekijken.quote:Op zondag 10 november 2024 23:48 schreef polderturk het volgende:
Wat kan een reden zijn om geen identificatieplicht te hebben bij het stemmen?
Ik wil n geldige reden zien.
Wat is de reden dat ze in de VS geen bevolkingsregister hebben en mensen zich moeten registreren om te stemmen. Met idplicht dan ook de verkiezingen voor iedereen toegankelijk maken zonder hordes.quote:Op zondag 10 november 2024 23:48 schreef polderturk het volgende:
Je wint echt helemaal nooit zonder risicoquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
De steun aan Trump heeft hem geen windeieren gelegd.
Als Trump de verkiezingen had verloren, dan was hij naar beneden gekelderd.
Hij heeft wel een enorm risico genomen. Als de Democraten de volgende verkiezingen winnen, dan heeft hij mogelijk een probleem.
https://www.forbes.com/si(...)fett-and-more-swell/
Ik kan geen goede reden bedenken, maar het is natuurlijk onzin van Musk te denken dat de overwinning anders nog groter wordt voor hem. En zo stelt hij het wel.quote:Op zondag 10 november 2024 23:48 schreef polderturk het volgende:
Nog afgezien van dat hij dat niet stelt: zo gek is het toch niet om te denken dat het in bepaalde staten wellicht verschil gaat maken?quote:Op maandag 11 november 2024 08:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kan geen goede reden bedenken, maar het is natuurlijk onzin van Musk te denken dat de overwinning anders nog groter wordt voor hem. En zo stelt hij het wel.
Juist Democraten willen controles door de overheid. Behalve hier. Je hebt in de VS ook in het dagelijks leven een identiteitsbewijs nodig.quote:Op maandag 11 november 2024 07:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je moet niet alles door een Nederlandse bril bekijken.
In veel van die staten zijn ze heel liberaal en hebben ze het niet zo op met al die bemoeienis en regeltjes van de regering. Het is daar dus niet verplicht om legitimatie te hebben. Als je die nodig hebt, kunnen de arme mensen aldaar niet gaan stemmen en zijn er veel anderen die het uit principe niet doen. En in de centrale, rode staten hebben de mensen maar heel weinig geld.
Ja, er wordt al lang geprobeerd om daar wat aan te doen, maar de partij die de maatregelen promoot denkt daardoor meer stemmen te krijgen omdat ze verwachten dat er daardoor vooral mensen van de andere partij niet meer kunnen stemmen.quote:Op maandag 11 november 2024 08:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog afgezien van dat hij dat niet stelt: zo gek is het toch niet om te denken dat het in bepaalde staten wellicht verschil gaat maken?
Daarom moet je je dus vaak registreren als kiezer, de registratiekaart die je daarmee krijgt is de legitimatie die je nodig hebt om te gaan stemmen.quote:Sowieso is het fraudegevoeliger en als je wil voorkomen dat mensen twijfelen aan de uitslag moet je de oorzaak wegnemen en niet gaan zeuren dat er mensen zijn die de integriteitskwestie aan de orde stellen.
Het hangt er maar van af waar je woont. Een rijbewijs zullen de meeste mensen wel hebben.quote:Op maandag 11 november 2024 09:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Juist Democraten willen controles door de overheid. Behalve hier. Je hebt in de VS ook in het dagelijks leven een identiteitsbewijs nodig.
Dit is simpelweg onverdedigbaar.
Je kan beiden doen. In Nederland ben je zelfs verplicht om een ID te hebben om je huis uit te gaan…quote:Op maandag 11 november 2024 09:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, er wordt al lang geprobeerd om daar wat aan te doen, maar de partij die de maatregelen promoot denkt daardoor meer stemmen te krijgen omdat ze verwachten dat er daardoor vooral mensen van de andere partij niet meer kunnen stemmen.
[..]
Daarom moet je je dus vaak registreren als kiezer, de registratiekaart die je daarmee krijgt is de legitimatie die je nodig hebt om te gaan stemmen.
Bron.
De lijst waarvoor je een ID nodig hebt is lang. Zorg gewoon dat iedereen makkelijk een goede identiteitskaart kan krijgen en los daarmee het probleem op zou ik zeggen. De VS kunnen dat best voor elkaar krijgen.quote:Op maandag 11 november 2024 09:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het hangt er maar van af waar je woont. Een rijbewijs zullen de meeste mensen wel hebben.
Ja, hier wel. Daar niet. Er zijn in de VS een heleboel panische staten waar dingen meteen een inbreuk op de individuele vrijheid zijn. Soms hoef je daar zelfs geen loonbelasting te betalen.quote:Op maandag 11 november 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan beiden doen. In Nederland ben je zelfs verplicht om een ID te hebben om je huis uit te gaan…
Ze hebben allemaal al een burgernummer nodig voor veel dingen, dus zo groot is die stap niet. Maar veel mensen zien dat anders.quote:Op maandag 11 november 2024 09:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De lijst waarvoor je een ID nodig hebt is lang. Zorg gewoon dat iedereen makkelijk een goede identiteitskaart kan krijgen en los daarmee het probleem op zou ik zeggen. De VS kunnen dat best voor elkaar krijgen.
Dat soort staten zijn nu juist de rode staten.quote:Op maandag 11 november 2024 09:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, hier wel. Daar niet. Er zijn in de VS een heleboel panische staten waar dingen meteen een inbreuk op de individuele vrijheid zijn. Soms hoef je daar zelfs geen loonbelasting te betalen.
Zogenaamd is dit racisme of zo.quote:Op zondag 10 november 2024 23:48 schreef polderturk het volgende:
Musk heeft vele potjes op het vuur staan en die aankoop lijkt hem nu geen windeieren te leggen. Daarnaast is Musk ervaren in digitale platforms(Paypall) en een ervaren programmeur. Ik zie hem in staat van X een multifunctioneel platform te maken dat steeds meer gebruikers gaat aantrekken.quote:Op maandag 11 november 2024 10:02 schreef Halcon het volgende:
En mensen destijds maar lachen dat Twitter/X zo'n miskoop was
Waarbij mensen onder het sociaal minimum dan bij veel gemeentes bijzondere bijstand kunnen aanvragen om aan deze verplichting te voldoen. Gaat de VS dat dan ook zo faciliteren voor deze groep mensen?quote:Op maandag 11 november 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan beiden doen. In Nederland ben je zelfs verplicht om een ID te hebben om je huis uit te gaan…
Hij is uitgelachen toen hij zei elektrische auto’s voor de massa te gaan maken en toen hij zelf raketten ging bouwen. Om maar te zwijgen hoe onmogelijk het zou zijn om een raket weer te laten landen voor hergebruik.quote:Op maandag 11 november 2024 10:11 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Musk heeft vele potjes op het vuur staan en die aankoop lijkt hem nu geen windeieren te leggen. Daarnaast is Musk ervaren in digitale platforms(Paypall) en een ervaren programmeur. Ik zie hem in staat van X een multifunctioneel platform te maken dat steeds meer gebruikers gaat aantrekken.
Hackers mogen vaak geen elektronische apparaten gebruiken als onderdeel van hun straf. Dat hadden ze ook bij Alex Jones moeten doen, gewoon 500 jaar verbod op gebruik van (social) media.quote:Op maandag 11 november 2024 03:28 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
Alex Jones is gek? Nee joh....
En zelfs als Harris op de troon gaat zitten, dan moet ze er gewoon straks weer vanaf, of dacht je dat men in Amerika geen procedure had voor een President Elect die vermoord word?
"If a President shall not have been chosen before the time fixed for the beginning of his term, or if the President elect shall have failed to qualify, then the Vice President elect shall act as President until a President shall have qualified"
charlie munger zou zeggen , never bed against a geniusquote:Op maandag 11 november 2024 10:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij is uitgelachen toen hij zei elektrische auto’s voor de massa te gaan maken en toen hij zelf raketten ging bouwen. Om maar te zwijgen hoe onmogelijk het zou zijn om een raket weer te laten landen voor hergebruik.
Nou heeft hij ook wel miskleunen, maar hem onderschatten is dom.
toe hij twitter kocht zei ie het gaat DE APP worden , de alles APPquote:Op maandag 11 november 2024 10:11 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Musk heeft vele potjes op het vuur staan en die aankoop lijkt hem nu geen windeieren te leggen. Daarnaast is Musk ervaren in digitale platforms(Paypall) en een ervaren programmeur. Ik zie hem in staat van X een multifunctioneel platform te maken dat steeds meer gebruikers gaat aantrekken.
Heb je dit nou zelf verzonnen, of kritiekloos overgenomen van een ander?quote:Op maandag 11 november 2024 10:27 schreef Beathoven het volgende:
Musk z'n laatste uitspraak dat hij vindt dat alleen 'alfa-mannen' (niet zijn trans-kind, geen vrouwen en niet en de lgtb+ beweging) zouden mogen stemmen past ook precies bij hem en die verwaande kwasten waar ik het over had.
Het is geen nieuws. Het is onwaar.quote:Op maandag 11 november 2024 21:01 schreef Wantie het volgende:
Oh is al oud nieuws van begin september.
Musk is opeens into 4chan.
Ik voel je pijnquote:Op maandag 11 november 2024 22:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is geen nieuws. Het is onwaar.
Ik zie het zelf op zijn Twitter pagina staan.quote:Op maandag 11 november 2024 22:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vorige week nog betoogde je dat feiten niet meer bestaan… Je bent wel snel om.
Die tweet was toch overal in de media te lezen.quote:Op maandag 11 november 2024 20:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je dit nou zelf verzonnen, of kritiekloos overgenomen van een ander?
Belangrijk dus dat Vance en Trump voorlopig niet meer samen in dezelfde ruimte zijnquote:Op maandag 11 november 2024 03:28 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
Alex Jones is gek? Nee joh....
En zelfs als Harris op de troon gaat zitten, dan moet ze er gewoon straks weer vanaf, of dacht je dat men in Amerika geen procedure had voor een President Elect die vermoord word?
"If a President shall not have been chosen before the time fixed for the beginning of his term, or if the President elect shall have failed to qualify, then the Vice President elect shall act as President until a President shall have qualified"
Dan zie ik de verwijzing daarnaar graag.quote:Op dinsdag 12 november 2024 06:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie het zelf op zijn Twitter pagina staan.
Ik las deze thread op Reddit, kennelijk bepaalt de huidige administratie wat er dan gebeurt:quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:16 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Belangrijk dus dat Vance en Trump voorlopig niet meer samen in dezelfde ruimte zijn
Zieke mensen daar op reddit, moet verbannen worden onder Trump/Vance.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik las deze thread op Reddit, kennelijk bepaalt de huidige administratie wat er dan gebeurt:
https://www.reddit.com/r/(...)_jd_vance_both_died/
In het geval van een zittende President geldt deze volgorde: https://en.m.wikipedia.or(...)_order_of_succession
TheNetherlands is niet links, eerder Marxistisch, Netherlands zelf is redelijk ok en beleid wat een beetje tussen Fok en Tweakers in zit, eigenlijk mag je alles vinden zolang je het klein beetje beschaafd houd.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zieke mensen daar op reddit, moet verbannen worden onder Trump/Vance.
Links extremistische broeinest is het, als je naar thenetherlands kijkt en wat daar allemaal gepost wordt.
Het ergste is nog wel dat Reddit, net zoals Tweakers of hier iedereen verbanned met een andere mening waardoor het echochambers worden. Daarom waren ze ook zo verbaast dat Trump hugly/bigly won.
Die idiotas denken gewoon dat reddit een weerspiegeling is van de samenleving. Aahahah.
Nog steeds dat zieke democratische trekje van ze. Altijd maar wijzen naar anderen dat zij de schuld zijn van het verliezen van de verkiezingen.quote:
Aangezien @Wantie kennelijk de tweet niet meer kan vinden, zou jij deze even willen linken?quote:Op dinsdag 12 november 2024 07:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die tweet was toch overal in de media te lezen.
Op basis van wat dan?quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:14 schreef theunderdog het volgende:
Musk is in feiten nu de machtigste mens ter wereld. Ongelooflijk eigenlijk.
Die macht is hem gegeven door mensen die wat van hem willen en hem goed kunnen gebruiken.quote:
Dat maakt hem toch nog niet de machtigste man zou ik denken. Een van de machtigste: ja.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Rijkste ter wereld, mede invloed wat betreft beleid machtigste land ter wereld enz
Lekker concreet, baas...quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die macht is hem gegeven door mensen die wat van hem willen en hem goed kunnen gebruiken.
Hij is niet links dus hij is het ergste wat er is (volgens links).quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat maakt hem toch nog niet de machtigste man zou ik denken. Een van de machtigste: ja.
Overigens is het ook niet zo slecht als het wel zo zou zijn. Musk is tegen oorlog. Musk is voor de energietransitie. Musk is voor vrijheid van meningsuiting. Musk is een van de meest intelligente mensen ter wereld.
Je kan het slechter treffen.
Met mensen die zo kortzichtig denken kan ik niets.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:24 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hij is niet links dus hij is het ergste wat er is (volgens links).
Nee past er niet in, max 300 posts per topic.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:57 schreef Rnie het volgende:
Kan dit topic even samengevoegd worden met het algemene X topic? NWS / X #63: Brazilian waX @:Straatcommando. @:Jippie
nee dat mag je niet zo zeggenquote:Op dinsdag 12 november 2024 16:24 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hij is niet links dus hij is het ergste wat er is (volgens links).
Er zijn dan ook geen echte rechtse partijen meer in Nederland. Ook de VVD is voor een steeds grotere en machtige overheid.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat mag je niet zo zeggen
rechts is niet perse fout
links heeft soms meer kenmerken van een dictatuur dan rechts , voorbeeld is Groen Links in nederland of Die Grunen in Duitsland, D66 is gewoon erg naief ,zeker de Hr Jetten
Musk is geniaal , en zal op meerdere punten zijn stempel gaan drukken in de USA ,met name op gebied van sefldriving vervoer , Bullet trains , en zal de US government als een bedrijf gaan behandelen ,
Van vakbonden heeft Musk geen hoge pet op, maar dat maakt hem niet perse rechts
In nederland zou men ook de overheid opnieuw moeten gaan opzetten ,
de VVD had het 20 jaar geleden altijd over een kleinere overheid, daar hoor je niets meer over
Klopt, Rutte is altijd al een globalist geweest zie je wel aan dat hij nu bij Navo zijn globalistische trekjes verder uitbreid. Met op zijn eerste speech te roepen dat Oekraine bij Navo en Europa moet komen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn dan ook geen echte rechtse partijen meer in Nederland. Ook de VVD is voor een steeds grotere en machtige overheid.
Er zijn geen verstandige partijen in Nederlandquote:Op dinsdag 12 november 2024 16:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn dan ook geen echte rechtse partijen meer in Nederland. Ook de VVD is voor een steeds grotere en machtige overheid.
nou dat mag welquote:Op dinsdag 12 november 2024 17:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Met op zijn eerste speech te roepen dat Oekraine bij Navo en Europa moet komen.
https://www.newsweek.com/(...)ry-democracy-1947873quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aangezien @:Wantie kennelijk de tweet niet meer kan vinden, zou jij deze even willen linken?
Het is technisch onmogelijk om platte tekst te doorzoeken, dus ik vrees dat je zelf even moet kijken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aangezien @:Wantie kennelijk de tweet niet meer kan vinden, zou jij deze even willen linken?
M’n borsten.quote:
Elon is geen Alpha Male, nog is hij bijzonder intelligent.quote:
Noch.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Elon is geen Alpha Male, nog is hij bijzonder intelligent.
Het is een pappa/mamma kindje met een extreem narcistisch karakter, meestal loopt het ook niet zo heel goed af met dit soort mensen.
Hij heeft al geantwoord in reactie #250.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
M’n borsten.![]()
Ja, ben benieuwd hoe Vem2012 dit nu weer goed gaat praten.
Ja, ik zie het. Hij doet alsof het normaal is dat iemand dat interessant vindt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij heeft al geantwoord in reactie #250.
Hij wist heel goed om welke tweet het gaat.
Jij notabene een "vrouw" die meer bewondering heeft voor Bill Gates.quote:![]()
Op dinsdag 12 november 2024 18:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Noch.
Ach, slim zal hij wel zijn. Maar te veel geld maakt mensen raar in hun hoofd.
Heb meer bewondering voor Bill Gates.
Toch wel bijzonder dat zowel jij als @Wantie (en waarschijnlijk ook @Beathoven) donders goed weten dat Musk dus niet heeft gezegd dat hij vindt dat alleen alfa mannen mogen stemmen, maar dat jullie het toch volstrekt normaal vinden om daarover te liegen.quote:
Het steevast blijven verkopen van onwaarheden van jullie kan ik inderdaad niet goedpraten…quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
M’n borsten.![]()
Ja, ben benieuwd hoe Vem2012 dit nu weer goed gaat praten.
Ik vind jouw draai altijd heel bijzonder als het om Musk gaat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder dat zowel jij als @:Wantie (en waarschijnlijk ook @:Beathoven) donders goed weten dat Musk dus niet heeft gezegd dat hij vindt dat alleen alfa mannen mogen stemmen, maar dat jullie het toch volstrekt normaal vinden om daarover te liegen.
Wacht maar tot zijn beerput open gaat…quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Noch.
Ach, slim zal hij wel zijn. Maar te veel geld maakt mensen raar in hun hoofd.
Heb meer bewondering voor Bill Gates.
Jij en @Wantie doen alsof het steeds maar weer verdraaien van de feiten normaal is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, ik zie het. Hij doet alsof het normaal is dat iemand dat interessant vindt.
Ik vind dat compleet achterlijk.
Och, dat is ook heel goed anders te spinnen...quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wacht maar tot zijn beerput open gaat…
Ik denk meer dat ze niet verder kijkt dan ‘progressief, is dus goed’ (P Diddy zat ook vuistdiep in de Dems, even terzijde) en ‘is pro-Trump dus fout’.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:01 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]Bill Gates en zijn Epstein aanwinst. Mila Antonova
[..]
Jij notabene een "vrouw" die meer bewondering heeft voor Bill Gates.
Ondanks dat zijn vrouw gescheiden is omdat hij te vaak naar Epstein eiland vloog?
Melinda Gates Says Bill Gates's Work with “Abhorrent” Jeffrey Epstein Led to Divorce
Dus je verdedigt liever engnekken van mensen, dan Elon Muskgod die voor vrijheids van meningsuiting uitkomt. Wow.
Zegt wel weer genoeg over de vrouwen hier.
Welke draai precies?quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind jouw draai altijd heel bijzonder als het om Musk gaat.
Ik verwacht niets anders van je dan dat je verkrachting goed gaat praten als de beschuldigde iemand is waar jij van denkt dat hij tot ‘jouw team’ behoort.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Och, dat is ook heel goed anders te spinnen...
Mirror talk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik verwacht niets anders van je dan dat je verkrachting goed gaat praten als de beschuldigde iemand is waar jij van denkt dat hij tot ‘jouw team’ behoort.
Gates is gewoon een smeerlap, zie hoe hij vragen ontwijkt als hem over Epstein en zijn eiland gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wacht maar tot zijn beerput open gaat…
Triggeredquote:Op dinsdag 12 november 2024 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je weer eens een term gehoord die je (kennelijk) niet begrijpt?
Dus in feite heb je niets tegen hem.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:24 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Gates is gewoon een smeerlap, zie hoe hij vragen ontwijkt als hem over Epstein en zijn eiland gevraagd wordt.
Zijn woorden zijn onwijkend en ontkennend, maar zijn body language zegt; "ja ik heb minderjarige meisjes geneukt"
Kan zo gebruikt worden voor een cursus body language![]()
Bekijk deze YouTube-video[/youtube]
Het ging mij helemaal niet om Musk. Het gaat mij erom dat @Beathoven iets verzint en toen ik daar wat van zei sprongen jij en @MissButterflyy bovenop, wetende dat wat gezegd was onwaar is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Triggered![]()
En dat allemaal om Musk...
Musk heeft veel meer goeds gedaan dan Gates. Dat lijkt mij overduidelijk voor mensen die neutraal naar de wereld kunnen kijken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Wist ik veel dat Bill Gates bij Epstein betrokken was. Is hij ervoor veroordeeld? Nee toch.
Er zijn ook vele foto’s van Trump met Epstein naast hem. Of Trump en puff daddy, die nu onder vuur ligt.
Dus hou je bla bla verhaal over ‘progressief’ maar voor je @:VEM2012.
Naar mijn mening heeft Bill Gates betere dingen gedaan voor de wereldbevolking. Elon Musk geeft vooral om zichzelf, en zijn bedrijven. Bill Gates staat bekend als filantroop. Musk niet.
Je wist precies wat hij bedoelde.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ging mij helemaal niet om Musk. Het gaat mij erom dat @:Beathoven iets verzint en toen ik daar wat van zei sprongen jij en @:MissButterflyy bovenop, wetende dat wat gezegd was onwaar is.
Ik hou er niet van als mensen een discussie gaan lopen verzieken door bewust te liegen.
Noem eens iets.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Musk heeft veel meer goeds gedaan dan Gates. Dat lijkt mij overduidelijk voor mensen die neutraal naar de wereld kunnen kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |