abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215528915
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het schift is pas zeer recent. De mens is verhalend, een homo narratio, zo werd kennis langere tijd overgebracht. Mensen zijn dus nogal vatbaar voor verhalen en daarmee eenvoudig te beïnvloeden.
De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het beïnvloeden.
pi_215528939
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:35 schreef CarbonC het volgende:

[..]
De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het beïnvloeden.
Er wordt sinds mensenheugenis gebruik gemaakt van verhalen om mensen te beïnvloeden, kijk alleen al naar de invloed van religie op de mensheid ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215528950
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:35 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Toch vinden veel mensen de media kneiterlinks. Terwijl die dus steeds meer de spreekbuis zijn geworden voor het grote geld. 1 van die 2 klopt dus niet. Die mensen zijn dus extreem rechts en/of zijn die bedrijven er niet alleen om winst te maken, maar hebben ze het beste voor met de mensheid.
pi_215528952
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er wordt sinds mensenheugenis gebruik gemaakt van verhalen om mensen te beïnvloeden, kijk alleen al naar de invloed van religie op de mensheid ;)
Ja, en? Wat is de relatie met mijn post? De essentie is dat het nu fundamenteel anders met algoritme/AI-gestuurde "sociale" media.
pi_215528968
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Ja, en? Wat is de relatie met mijn post? De essentie is dat het nu fundamenteel anders met algoritme/AI-gestuurde "sociale" media.
A.I. en sociale media maken het nog eenvoudiger de homo narratio te beïnvloeden, dat valt moeilijk te ontkennen.
pi_215528973
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
A.I. en sociale media maken het nog eenvoudiger de homo narratio te beïnvloeden, dat valt moeilijk te ontkennen.
Ja, daar zijn ze voor gemaakt.
  zaterdag 9 november 2024 @ 11:45:10 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215528980
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 22:29 schreef polderturk het volgende:
Dit is wel treurig.

Hij is te hard voor zijn dochter/zoon.

[ x ]

[ x ]
aandachttrekker dat kind

ga dan weg en laat niet steeds van je horen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215528997
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
aandachttrekker dat kind

ga dan weg en laat niet steeds van je horen
Ze wordt iedere dag tientallen leren benaderd door mensen die hopen een sappig verhaal over Musk te horen.
pi_215529129
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is maar aan welke kant van het spectrum je staat.
Niet per sé. Ik ken ook genoeg mensen die X een fijn platform vinden en toch politiek in de progressieve hoek bivakkeren.
pi_215529134
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het gaat er maar om dat die dingen van Musk wel vet klinken, maar vrijwel onmogelijk te realiseren zijn.
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.
pi_215529153
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.
Vergeet twitter niet. Dat zou binnen 6 weken vastlopen nadat hij 80% van het personeel ontsloeg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215529265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok, Nicola Tesla heeft inderdaad veel baanbrekende nieuwe dingen bedacht en gepromoot. Ons elektriciteitsnetwerk werkt al 100 jaar zo.

Tesla als automerk is een ander verhaal. We hadden elektrische auto's voordat we verbrandingsmotoren hadden. Hybrides zijn bijna net zo oud. Het baanbrekende is de accu's. We hadden elektrische modelhelikopters voordat de elektrische auto populair werd.

Die populariteit is naast die accu's voornamelijk te danken aan de snoeiharde acceleratie (niet door Musk bedacht) en de angst voor het opwarmende klimaat en dus de populariteit (en het subsidiëren) van apparaten die geen CO2 uitstoot hebben. Het was een goede investering.

SpaceX doet ook niet veel anders dan de oude raketindustrie. Het grootste verschil is de massaproductie, doordat ze het op de Silicon Valley manier doen: "go fast and break things". Het bedrijfsmodel, dus. En het was allemaal niet te realiseren zonder het enorm uitbreiden van de lanceermarkt, door Starlink satellieten. Het enige revolutionaire is het landen en hergebruiken van de raketten.

Spaceship kan straks misschien veel Starlink satellieten lanceren, maar landen op de Maan of Mars zie ik niet gebeuren. Daarvoor zijn er te veel technologische struikelblokken. Het is ook een dure hobby. Of een grote reclamecampagne.

Kortom, hij heeft slim geïnvesteerd en had de tijd mee, maar de rek is er nu uit.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:26:25 #113
323876 michaelmoore
pi_215529275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het gaat er maar om dat die dingen van Musk wel vet klinken, maar vrijwel onmogelijk te realiseren zijn.
Ik vind wat Musk zegt nu belangrijker dan wat trump loopt uit te braken
Musk kent de wereld beter en heeft een goed oordeel

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215529339
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik vind wat Musk zegt nu belangrijker dan wat trump loopt uit te braken
Musk kent de wereld beter en heeft een goed oordeel

Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:38:11 #115
323876 michaelmoore
pi_215529347
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.
Ik heb zo het idee dat het niet bij dit adviseurschap zal blijven
pi_215529360
Ik zie dit nu pas. _O_

quote:
JUST IN: Elon Musk tells CA Governor Gavin Newsom to "Suggon Deeznutz" after Newsom threatened to change the law to make AI “ad” voices illegal.

Newsom was upset over a parody video (below) that Musk shared on X.

"Manipulating a voice in an “ad” like this one should be illegal. I’ll be signing a bill in a matter of weeks to make sure it is," Newsom said.

"I checked with renowned world authority, Professor Suggon Deeznutz, and he said parody is legal in America," Musk shot back.

Epic.
twitter

https://x.com/CollinRugg/status/1817781388906791192

twitter

https://x.com/MrReaganUSA/status/1816826660089733492

:7

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2024 12:41:37 ]
pi_215529769
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik heb zo het idee dat het niet bij dit adviseurschap zal blijven
Ik zie Musk geen afstand doen van het bestuur van zijn bedrijven, dit betekent in de VS dat hij alleen een adviserende rol kan uitoefenen voor de USgov.
pi_215529800
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:58:13 #119
323876 michaelmoore
pi_215529833
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.
oorlog is in niemands belang behalve in het belang van kleine mannetjes als Putin en Kim
Putin moet dood
pi_215529873
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het gaat niet specifiek om de oorlog, het is gewoon een machtsstrijd tussen de machtigste mensen om te kijken wie er bovenaan staat. En geen van die mensen boeit het als er een paar miljoen mensen aan doodgaan.
pi_215530165
quote:
Had Trump enige tijd geleden geen AI parodie van zichzelf verwijderd van X?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 9 november 2024 @ 14:58:00 #122
323876 michaelmoore
pi_215530264
https://www.telegraaf.nl/(...)lfs-de-telefoon-door

quote:
Wat zijn Trumps plannen met Elon Musk? ’
Ze dineren samen en de president geeft zelfs de telefoon door’
55 min geledenin Buitenland

Wat wordt de rol van Elon Musk in Trumps nieuwe staf?
De excentrieke miljardair heeft een flinke duit in het zakje gedaan bij de spectaculaire herverkiezing van Trump als de nieuwe president van de Verenigde Staten.
En Trump zal de zakenman daar flink voor belonen.
De media speculeren alvast over het hoe en wat

Suggestie dat Elon Musk in Amerika overheidssnoeier wordt

In Amerikaanse media wordt aangenomen dat Rusland het gebied behoudt dat de Russische troepen bezetten sinds de invasie van Oekraïne in 2022.
Musk, die de afgelopen maanden nauwe banden met Trump kreeg en hem financiële en logistieke steun heeft verleend tijdens de presidentscampagne, is ook een belangrijke leverancier van Oekraïne via zijn Starlink-satelliet communicatienetwerk.

Hij wil, zo denkt de NYT, een rol hebben waarbij hij aanbevelingen kan doen om de Amerikaanse overheidsuitgaven te verlagen ten bate van zijn eigen bedrijven.
Belgische media suggereren zelfs dat Musk een nieuw, nog niet bestaand, departement voor Overheidsefficiëntie zou kunnen gaan leiden.
.
pi_215530309
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
oorlog is in niemands belang behalve in het belang van kleine mannetjes als Putin en Kim
Putin moet dood
Oorlog is in het belang van de soort mens, de mens is een oorlogvoerende, genocidale soort. Er zijn meer van die diersoorten, denk aan chimps en de meeste mierensoorten. Uitzonderingen zijn er ook zoals de Bonobo's en een mierensoort in de alpen die geen oorlog voert.

pi_215530321
X is een echokamer voor de eenvoudige man.
Conscience do cost.
pi_215530344
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:05 schreef ems. het volgende:
Is dat misschien de "gewone man"

pi_215530971
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:26 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Eens, maar Musk is zelf ook een beïnvloeder eerste klas.
En? Wat is er mis met beïnvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215531099
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En? Wat is er mis met beïnvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.
Ja, maar in dit geval is transparantie niet wat je denkt dat het is. Het is meer een polariserend filter.
pi_215531181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.
pi_215531206
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 12:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hmm, dan kijk ik op een andere twitter denk ik.
Was jij niet naar Mastodon gegaan :D :W
pi_215531252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:43 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.
Veruit de meeste mensen zijn nogal hypocriet wat dit aangaat. Zo ook mijn grootvader, die was erg tegen Japan vanwege WOII, maar ondertussen kocht hij een Mitsubishi Galant _O-
China heeft een walgelijk regime, maar ondertussen liggen de winkels vol met chinese waar ;)
pi_215531265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:43 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Gossie meid toch, wat emotioneel gedreven ben je toch. Niet dat je een Tesla kan betalen vanuit de bijstand, daar niet van. :P

Misschien is het juist goed om een X account aan te maken, juist nu. Je wilt toch niet in een echochamber zoals Reddit/Mastrudon zitten.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:53:54 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215531282
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:05 schreef ems. het volgende:
Vast, en mede daarom heeft Trump gewonnen, de eenvoudige man heeft kunnen zien hoe volkomen kut Kamala was itt wat ze bij CNN en consorten te horen kregen.

Lang leve de eenvoudige man dan maar *O*.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_215531289
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vast, en mede daarom heeft Trump gewonnen, de eenvoudige man heeft kunnen zien hoe volkomen kut Kamala was itt wat ze bij CNN en consorten te horen kregen.

Lang leve de eenvoudige man dan maar *O*.
Daar heb je geen X voor nodig hoor, je hoefde haar maar 10 seconden te horen praten en je wist al dat ze ging verliezen. Velen hebben helaas in een reddit/FOK POL/mastrudon waan gezeten waar ze dachten dat Kamala daadwerkelijk ging winnen. Hihi.

Kom op X allemaal! Iedereen is welkom!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215531316
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..] Niet dat je een Tesla kan betalen vanuit de bijstand, daar niet van. :P
:') :z Misschien kan ik 10 nieuwe Tesla's kopen, mocht ik dat willen. Dat zou ook kunnen.
quote:
Misschien is het juist goed om een X account aan te maken, juist nu. Je wilt toch niet in een echochamber zoals Reddit/Mastrudon zitten.
Zit ik ook niet op.
pi_215531331
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:45 schreef polderturk het volgende:
Ook heeft hij berichten van Trump flink gepushed. Trump kreeg regelmatig 20 miljoen views terwijl Kamala Harris vaak blijft steken op 3 miljoen views.
Mwah dat zegt niks. Trump pakte ook altijd veel meer views dan Biden ooit deed. Ook voor Elon X overnam en ook op platformen van Google en Facebook en ook in de media zoals kranten en nieuwszenders.
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:01:33 #136
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_215531338
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:53 schreef LXIV het volgende:
Twitter is een oase van gebalanceerde meningen in een enorm woke mediaveld
:D
pi_215531343
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:00 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Mwah dat zegt niks. Trump pakte altijd veel meer views dan Biden ooit deed. Ook voor Elon X overnam en ook op platformen van Google en Facebook en ook in de media zoals kranten en nieuwszenders.
Het is onduidelijk of dat door intrisieke populariteit of door gepush komt. En dat is de kern van het probleem.
pi_215531400
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:02 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het is onduidelijk of dat door intrisieke populariteit of door gepush komt. En dat is de kern van het probleem.
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.

Biden en Harris zijn gewoon veel saaier dan Trump. Ik snap best dat daar veel minder mensen naar kijken.
pi_215531418
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.
Daar gaat het niet om: het is onduidelijk wie er op welke manier manipuleert.
pi_215531432
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:12 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Iedereen manipuleert op de een of andere manier de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij. Dat is even slikken voor de legacy media en hun gemanipuleerde volgelingen.
pi_215531472
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Iedereen manipuleert de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij.
De invloed en impact van manipulatie op "sociale" media en door beïnvloeders is vele malen groter, vooral omdat er maatwerk op het individu geleverd wordt: waarom denk je dat gebruik van sociale media "gratis" (financieel gezien dan) is?
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:20:37 #142
323876 michaelmoore
pi_215531562
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Biden en Harris zijn gewoon veel saaier dan Trump. Ik snap best dat daar veel minder mensen naar kijken.
j a Biden is echt wel erg saai

die had nooit presidentskandidaat moeten worden, ook geen vice president, dat Obama hem koos snapte ik niet
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:21:37 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215531572
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:12 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het algoritme van X is open source, je kan zelf kijken hoe en wat :).
Get woke, go broke!
pi_215531663
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het algoritme van X is open source, je kan zelf kijken hoe en wat :).
Zoek in de broncode naar de gebruikersnaam van Musk en kijk hoeveel speciale regels er voor hem zijn.
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:31:11 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215531676
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zoek in de broncode naar de gebruikersnaam van Musk en kijk hoeveel speciale regels er voor hem zijn.
Zal vast, bij hem kan het in ieder geval :).
Get woke, go broke!
pi_215531873
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Iedereen manipuleert op de een of andere manier de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij. Dat is even slikken voor de legacy media en hun gemanipuleerde volgelingen.
Ik heb het idee dat het legacy auto niet veel anders vergaat :P
Wat nu met legacy government ;)
pi_215531903
Prima plan w/

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:17:15 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215532069
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:57 schreef Ali_boo het volgende:
Prima plan w/

[ x ]
Hun propagandaspeeltje is ze veel waard.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 9 november 2024 @ 19:52:30 #149
323876 michaelmoore
pi_215533164
quote:
Prima plan w/

[ x ]
alle rednecks likken nu om het hardst de aars van musk
pi_215533523
quote:
Prima plan w/

[ x ]
Nee, net zo idioot als het idee van de EU om vrijheid van meningsuiting te beperken.
pi_215534666
quote:
Prima plan w/

[ x ]
Poetin is trots op je :Y
  zaterdag 9 november 2024 @ 22:35:48 #152
323876 michaelmoore
pi_215535310
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik zie Musk geen afstand doen van het bestuur van zijn bedrijven, dit betekent in de VS dat hij alleen een adviserende rol kan uitoefenen voor de USgov.
Musk is een visionair en ik bedoel dat zijn visie over de USA zal neerleggen bij Trump,
betreffende railroads (chinastyle) en steden en achtergebleven gebieden zoals Kansas en Oklahoma
https://en.wikipedia.org/wiki/Englewood,_Kansas
ALs je een snelle trein (china style) had van DC naar San Fransico zou dit dorp Englewood booming zijn , nu vliegt de USA de hele week op en neer

er is iets helemaal mis in de diverse staten van de USA qua verdeling van werkgelegenheid , huisvesting en spoor verbindingen
overigens ook in Europa en zeker ook in nederland

quote:
In de Verenigde Staten is het aantal daklozen op een jaar tijd met 12 procent gestegen tot een nieuw record.
In januari 2023 telde het land 653.104 daklozen, 70.650 daklozen meer dan een jaar eerder.
Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Volkshuisvesting en Stedelijke Ontwikkeling.16 dec 2023

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 09-11-2024 23:04:55 ]
pi_215535407
quote:
Prima plan w/

[ x ]
Tja, de NAVO is achterhaald en stamt uit een ander tijdperk. Waarom zouden de Amerikanen hun middelen inzetten in een regio waar hun belangen niet bedreigd worden?

AUKUS kan Amerika veel meer opleveren dan de NAVO, met veel minder investeringen. Ondernemer Trump is zich daar ook van bewust.
pi_215535498
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:45 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Tja, de NAVO is achterhaald en stamt uit een ander tijdperk. Waarom zouden de Amerikanen hun middelen inzetten in een regio waar hun belangen niet bedreigd worden?

AUKUS kan Amerika veel meer opleveren dan de NAVO, met veel minder investeringen. Ondernemer Trump is zich daar ook van bewust.
Ze zijn nu de baas van de NAVO, en straks niet meer. AUKUS stelt daarmee vergeleken helemaal niets voor.

Ze gaan dus, zeg maar, terug van keizer naar teamleider in rang op dat gebied. WOW!
  zaterdag 9 november 2024 @ 22:55:13 #155
323876 michaelmoore
pi_215535536
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:45 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]

NAVO is absoluut niet achterhaald , we hebben er net drie nieuwe leden bij gekregen die bescherming zochten

Poetin die wandelt met noord Korea anders zo de Baltische staten, Finland en Polen naar binnen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 10-11-2024 10:13:28 ]
pi_215535653
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze zijn nu de baas van de NAVO, en straks niet meer. AUKUS stelt daarmee vergeleken helemaal niets voor.

Ze gaan dus, zeg maar, terug van keizer naar teamleider in rang op dat gebied. WOW!
De NAVO made sense voor de VS toen de dreiging van Sovjet Unie existentieel was. Nu moet Putin om onderhandelingstafel met Trump omdat Rusland een Oekraïens dienstplicht leger van loodgieters en winkeliers uitgerust met afgeschreven koude oorlog spul niet aankan.

Het Russische leger is geen bedreiging voor de VS. De Russische economie is te klein en het handelsvolume tussen die twee stelt niets voor. De leverage die Amerika over Rusland heeft (zal blijven houden) zijn sancties en een slepend semi-bevroren conflict met Oekraïne.

100.000 Amerikaanse soldaten en de bijbehorende logistiek en infrastructuur in Europa is een behoorlijke kostenpost die zich niet rechtvaardigt.

Uiteindelijk heeft de Navo geen 'zelfdienend' doel en is maar een instrument van de Amerikanen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PrivacyKoning op 09-11-2024 23:12:03 ]
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:11:22 #157
323876 michaelmoore
pi_215535735
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:04 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Uiteindelijk heeft de Navo geen 'zelfdienend' doel en is maar een instrument van de Amerikanen.
De NAVO made sense voor de VS toen de dreiging van Sovjet Unie existentieel was

o Poetin die is niet oorlogszuchtig bedoel je
ja Sjerrie

je hebt gelijk hoor

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-11-2024 10:14:19 ]
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:20:35 #158
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215535845
Het verschil tussen X en Reddit.

X is er voor iedereen: conservatief, midden en liberaal, met vrijheid van meningsuiting.
Maar als je woke bent en blijft zitten in je echo chamber, dan is dit niet het platform voor jou.
Musk strijdt voor waarheid op dit platform.

Reddit is alleen voor liberalen en mensen die woke zijn, zonder vrijheid van meningsuiting.
Mensen die midden zijn en conservatief zijn, zijn niet welkom."
pi_215535852
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:04 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
De NAVO made sense voor de VS toen de dreiging van Sovjet Unie existentieel was. Nu moet Putin om onderhandelingstafel met Trump omdat Rusland een Oekraïens dienstplicht leger van loodgieters en winkeliers uitgerust met afgeschreven koude oorlog spul niet aankan.

Het Russische leger is geen bedreiging voor de VS. De Russische economie is te klein en het handelsvolume tussen die twee stelt niets voor. De leverage die Amerika over Rusland heeft (zal blijven houden) zijn sancties en een slepend semi-bevroren conflict met Oekraïne.

100.000 Amerikaanse soldaten en de bijbehorende logistiek en infrastructuur in Europa is een behoorlijke kostenpost die zich niet rechtvaardigt.

Anders gezegd: dit is een goede gelegenheid om hun compagnons te dumpen en samenwerking aan te gaan met Rusland? Of is het meer dat Trump, als wannabe dictator vriendjes wil worden met de andere (grote) dictators? Ons kent ons? Een clubje van gelijkdenkenden?
pi_215535858
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:20 schreef KingRadler het volgende:

X is er voor iedereen: conservatief, midden en liberaal, met vrijheid van meningsuiting.
Maar als je woke bent en blijft zitten in je echo chamber, dan is dit niet het platform voor jou.

Reddit is alleen voor liberalen en mensen die woke zijn, zonder vrijheid van meningsuiting.
Musk is er alleen voor hemzelf.
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:23:33 #161
323876 michaelmoore
pi_215535879
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Musk is er alleen voor hemzelf.
nee dat geloof ik niet
hij is een visionair die iets will creeren ,, usefull zijn

Musk is een groot bewonderaar van Benjamin Franklin, de eerste president van de USA , dat was ook een uitvinder, visionair
https://en.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Franklin

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 10-11-2024 10:15:42 ]
pi_215535944
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat geloof ik niet

Musk is een groot bewonderaar van Benjamin Franklin

Hij wil de geschiedenisboeken in als de allergrootste en allerbeste visionair en wereldverbeteraar. Behalve dan dat hij natuurlijk alles uit de kast gaat halen om onsterfelijk te worden.
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:30:25 #163
323876 michaelmoore
pi_215535954
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hij wil de geschiedenisboeken in als de allergrootste en allerbeste visionair en wereldverbeteraar. Behalve dan dat hij natuurlijk alles uit de kast gaat halen om onsterfelijk te worden.
Ben Franklin is ook bekend , niemand is onsterfelijk ,( alhoewel)

Maar misschien komt ie ooit ook wel op een 100 dollar biljet of als een bitcoin tekentje
Ik zie Musk ook niet als een redneck, meer een wil om zaken in de US te veranderen
quote:
Na 1767 was hij verbonden aan de Pennsylvania Chronicle , een krant die bekendstond om zijn revolutionaire gevoelens en kritiek op het beleid van het Britse parlement en de Kroon . [ 5 ]
Hij was een pionier en de eerste president van de Academy and College of Philadelphia , die in 1751 werd geopend en later de University of Pennsylvania werd.
.Hij organiseerde en was de eerste secretaris van de American Philosophical Society en werd in 1769 tot president gekozen.
Hij werd in 1753 benoemd tot adjunct-postmeester-generaal voor de Britse koloniën, [ 6 ] waardoor hij het eerste nationale communicatienetwerk kon opzetten.

Als wetenschapper maakte zijn studie van elektriciteit hem tot een belangrijke figuur in de Amerikaanse Verlichting en de geschiedenis van de natuurkunde .
Hij bracht ook de Golfstroom in kaart en gaf hem een ​​naam .
Zijn talrijke belangrijke uitvindingen omvatten de bliksemafleider , bifocale glazen , glazen mondharmonica en de Franklin-kachel . [ 8 ]
Hij richtte veel maatschappelijke organisaties op , waaronder de Library Company , de eerste brandweer van Philadelphia , [ 9 ] en de Universiteit van Pennsylvania
quote:
Was Penn founded by Ben Franklin?
In 1751, Franklin, along with Dr. Thomas Bond, founded Pennsylvania Hospital, the nation's first hospital, to care for the "sick-poor and insane of Philadelphia." .
Perhaps Franklin's greatest and most enduring creation is America's first university, the University of Pennsylvania.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-11-2024 23:47:49 ]
pi_215536093
quote:

[..]
nee dat geloof ik niet

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar misschien komt ie ooit ook wel op een 100 dollar biljet of als een bitcoin tekentje
Ik zie Musk ook niet als een redneck, meer een wil om zaken in de US te veranderen
[..]
[..]

Dat is bij lange na niet genoeg voor Musk. Die wil alles en de rest. De tweede plaats is nooit acceptabel.

Maak zelf maar een lijstje.
  zondag 10 november 2024 @ 00:12:56 #165
323876 michaelmoore
pi_215536268
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
[..]
Dat is bij lange na niet genoeg voor Musk. Die wil alles en de rest. De tweede plaats is nooit acceptabel.

er gaat op zeker veel veranderen

Een ambtenaar die geen vergunning wil afgeven aan Tesla voor selfdriving taxis, aan SpaceX voor raketlanceringen of een snelle trein, die heeft een heel groot probleem

Musk houd niet van ambtenaren , vergunningen en regeltjes
Als het moet gebeuren , dan gaat het ook gebeuren

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-11-2024 00:22:15 ]
pi_215536446
quote:

[..]
nee dat geloof ik niet

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]
[..]

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 00:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Een ambtenaar die geen vergunning wil afgeven aan Tesla voor selfdriving taxis, aan SpaceX voor raketlanceringen of een snelle trein, die heeft een heel groot probleem

Ja, de wet geldt niet voor hem, want hij is de rijkste. En oh wee als je hem er toch aan durft te houden. Hij gaat tot het gaatje. Hij heeft het geld en de macht, dus heeft hij ook gelijk. En hij heeft vele duizenden mensen in dienst die hem dat ook continu vertellen. En dat hij de allergrootste en de allerbeste is.
  zondag 10 november 2024 @ 00:38:44 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215536486
Narcist, heet dat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 10 november 2024 @ 00:43:28 #168
323876 michaelmoore
pi_215536509
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 00:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, de wet geldt niet voor hem,

Hij gaat tot het gaatje.
klopt

I dont ever give up

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-11-2024 06:33:09 ]
pi_215536532
Dit is geen NWS item
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_215536717
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:20 schreef KingRadler het volgende:

_O-
  zondag 10 november 2024 @ 06:32:35 #171
323876 michaelmoore
pi_215536978
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 00:46 schreef Viesdik het volgende:
Dit is geen NWS item
Trump en Musk zijn tot elkaar veroordeeld
pi_215537209
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:50 schreef polderturk het volgende:
[ x ]

Hmm
X post verschijnt hier niet.

Dan maar de afbeelding delen.

[ afbeelding ]
Vraag je je niet af waarom dat plaatje maar zo'n korte tijsspanne heeft?

Ik vermoed iets van Lies, damned lies, and statistics. :D
pi_215537215
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Anders gezegd: dit is een goede gelegenheid om hun compagnons te dumpen en samenwerking aan te gaan met Rusland? Of is het meer dat Trump, als wannabe dictator vriendjes wil worden met de andere (grote) dictators? Ons kent ons? Een clubje van gelijkdenkenden?
Jij presenteert geen feiten waaruit Amerikaanse uitgaven aan de NAVO zich rechtvaardigen en de inzet van 100.000 Amerikaanse troepen in Europa nodig lijkt te zijn.

Jij bent misleid als jij denkt dat ze zich in het Pentagon laten leiden door goedkope Europese liberale propaganda. Landen kennen geen compagnons of vrienden, slechts belangen.

Als het Amerikaanse belangen dient kan Amerika bilaterale afspraken maken met afzonderlijke landen als Polen of Hongarije voor het stationeren van troepen. Daar is geen NAVO voor nodig.

Bijvoorbeeld, Amerikanen hebben een flexibele militaire schil in het Midden Oosten van bijna 50.000 militairen die zij makkelijk kunnen op- of afschalen, zonder logge semi-politieke bondgenootschappen waarin zij financieel worden leeggezogen door hun 'compagnons'.

[ Bericht 0% gewijzigd door PrivacyKoning op 10-11-2024 10:00:49 ]
pi_215537278
twitter

We gaan een periode tegemoet waarin je moet geloven om er deel van uit te willen maken.
  zondag 10 november 2024 @ 10:23:45 #175
323876 michaelmoore
pi_215537726
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 08:55 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]

We gaan een periode tegemoet waarin je moet geloven om er deel van uit te willen maken.
Ja als AI doet wat men denkt dat het gaat doen , dan gaan we nog wat meemaken ,daarom is men er ook zo op tegen dat China een eigen AI syteem maakt , er kan maar een dominant AI systeem zijn in de wereld

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 10-11-2024 10:33:01 ]
pi_215537771
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 10:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja als AI doet wat men denkt dat het gaat doen , dan gaan we nog wat meemaken ,daarom is men er ook zo op tegen dat China een eigen AI syteem maakt , er kan maar een dominant AI systeem zijn in de wereld

A.i. :')
pi_215537796
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 00:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wie bepaalt wie wat wanneer straks rijdt? Big Brother Musk is watching you.
  zondag 10 november 2024 @ 11:18:57 #178
323876 michaelmoore
pi_215538147
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 10:38 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Wie bepaalt wie wat wanneer straks rijdt? Big Brother Musk is watching you.
er zijn wel meer aanbieders van selfdriving taxis , Uber staat ook klaar en waymo en Cruise (GM) en er zullen wel meer bijkomen , als je snachts naar schiphol moet , ik denk dat nachts goedkoper gaat worden dan overdag naar schiphol
https://waymo.com/
voor de taxichauffeurs is het wat minder , dat wel
pi_215538254
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 08:36 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Jij presenteert geen feiten waaruit Amerikaanse uitgaven aan de NAVO zich rechtvaardigen en de inzet van 100.000 Amerikaanse troepen in Europa nodig lijkt te zijn.

Jij bent misleid als jij denkt dat ze zich in het Pentagon laten leiden door goedkope Europese liberale propaganda. Landen kennen geen compagnons of vrienden, slechts belangen.

Als het Amerikaanse belangen dient kan Amerika bilaterale afspraken maken met afzonderlijke landen als Polen of Hongarije voor het stationeren van troepen. Daar is geen NAVO voor nodig.

Bijvoorbeeld, Amerikanen hebben een flexibele militaire schil in het Midden Oosten van bijna 50.000 militairen die zij makkelijk kunnen op- of afschalen, zonder logge semi-politieke bondgenootschappen waarin zij financieel worden leeggezogen door hun 'compagnons'.
Hoeveel geld maakt de VS elk jaar over aan zijn bondgenoten?
pi_215538328
Hij heeft het nu op Trudeau gemunt.

Hij gaat het moeilijk krijgen.

twitter
  zondag 10 november 2024 @ 11:42:17 #181
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215538471
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 10 november 2024 @ 12:05:30 #182
323876 michaelmoore
pi_215538704
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 11:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
niets , USA geeft 3,5 % per jaar uit van het GDP aan defensie, slechts een deel daarvan gaat naar NAVO defensie

Maar zonder de USA in de NATO kan Europa wel inpakken als Ruzzia zo door blijft produceren met Noord Korea erbij
Maar zo ver gaat het niet komen , voor die tijd is Ruzzia wel failliet
ALs USA als gezegd fors schalie olie gaat pompen en de olie prijs terug brengt naar 50 dollar dan is het gedaan met ruzzia

Maar Nederland is druk met het wereldklimaat te redden en de stikstof depositie , dat is belangrijker dan een oorlog

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 10-11-2024 12:36:04 ]
pi_215538887
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niets , USA geeft 3,5 % per jaar uit van het GDP aan defensie, slechts een deel daarvan gaat naar NAVO defensie

Maar zonder de USA in de NATO kan Europa wel inpakken als Ruzzia zo door blijft produceren met Noord Korea erbij
Maar zo ver gaat het niet komen , voor die tijd is Ruzzia wel failliet
ALs USA als gezegd fors schalie olie gaat pompen en de olie prijs terug brengt naar 50 dollar dan is het gedaan met ruzzia
Ja, precies.
En dat Defensie budget van de VS daalt heus niet als de VS uit de NAVO stapt.

Het idee dat Europa de VS leegzuigt klopt niet.
pi_215538917
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 12:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het idee dat Europa de VS leegzuigt klopt niet.
Veel aangekocht wapentuig komt ook uit de VS, de EU gaat dit verschuiven naar Israel, ZK en meer van eigen bodem.
pi_215539189
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 10:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In China worden eigen A.I. systemen gemaakt, maar die kunnen niet beschikken over de meest geavanceerde chips waarvan grote aantallen nodig zijn om een krachtige A.I. systeem mee op te bouwen.

quote:
Chipfabrikant TSMC gaat mogelijk productie van AI-chips voor China beperken
TSMC heeft Chinese chipontwerpers ingelicht dat het de productie van hun meest geavanceerde AI-chips opschort.
Volgens de Financial Times heeft dit TSMC aangespoord om zijn interne controles aan te scherpen, om te voldoen aan mogelijk verstrengde exportcontroles. Het bedrijf zou vooral willen vermijden dat het als onbetrouwbaar of niet bereidwillig wordt beschouwd door de VS, nu Donald Trump is herverkozen als president.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 10-11-2024 12:52:37 ]
pi_215539233
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In China worden eigen A.I. systemen gemaakt, maar die kunnen niet beschikken over de meest geavanceerde chips waarvan grote aantallen nodig zijn om een krachtig A.I. systeem mee op te bouwen.
[..]
De race gaat gewoon tussen China en de VS. Europa is al op onoverbrugbare achterstand gezet.
  zondag 10 november 2024 @ 12:55:42 #187
323876 michaelmoore
pi_215539273
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De race gaat gewoon tussen China en de VS. Europa is al op onoverbrugbare achterstand gezet.
europa is een museum met oude mensen die van hun euro spaargeld leven, over 25 jaar dan is europa vol met afrikaanse mensen

Nederland is druk met het wereldklimaat te redden en de depositie van de stikstof problematiek van de bramen en de wolven

In europa leven 2 x zoveel mensen als in de USA maar Europa is geen eenheid
https://www.populationpyramid.net/nl/europa-werelddeel/2040/

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 10-11-2024 13:16:07 ]
pi_215539295
quote:

[..]
Eens, die achterstand is nu inderdaad niet meer te overbruggen. Langere tijd is er discussie geweest binnen de EU om de benodigde gelden te verschuiven van Agri naar techniek, nu is het te laat. De agrisector heeft gewonnen, maar ten koste van wat, zal uiteindelijk nog moeten blijken. Het zal een Pyrrusoverwinning blijken heb ik de indruk.
  zondag 10 november 2024 @ 13:10:01 #189
323876 michaelmoore
pi_215539426
quote:

[..]
Het GDP van Europa is groter dan dat van China

Europa moet op zich zelf staan
China population krimpt ook hard net als Europa, dus ook het kunstmatige opgepompte GDP van China

Als europa 3% van het GDP van 20 triljard uitgeeft , = 6 000 miljard, dan is er geen vuiltje aan de lucht
dan kan Europa 1000 ICBM kernraketten installeren, gericht op Putin en Kim
quote:
What is the GDP of Europe?
¤17 trillion
GDP: as one of the world's biggest economies, GDP or the total value of all goods and services produced in the EU is ¤17 trillion. Germany has the largest share, followed by France and Italy. Services account for 72% of the EU's GDP, and industry for almost all of the rest.
quote:
What is England's GDP?
£2.162 trillion
quote:
What is the true GDP of China?
Gross domestic product (GDP) of China 1985-2029. In 2023, the gross domestic product (GDP) of China amounted to around 17.8 trillion U.S. dollars. In comparison to the GDP of the other BRIC countries India, Russia and Brazil, China came first that year and second in the world GDP ranking.22 okt 2024

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-11-2024 13:15:23 ]
pi_215539521
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 11:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat niet om hoeveel geld er wordt 'overgemaakt' naar de bondgenoten. Het gaat om hoeveel het de Amerikanen kost om 100.000 troepen gestationeerd te houden in Europa. En de terechte vraag die gesteld wordt is, waarom zorgen de Europeanen niet voor hun eigen veiligheid? Putin is assertief, maar niet almachtig, dat toont Oekraine kraakhelder aan. Ook wijst niks erop dat hij Amerikaanse belangen in de EU bereid is te bedreigen.

Elke Amerikaanse soldaat is zijn gewicht in goud waard gezien de training, logistiek en materieel dat ermee gemoeid gaat. Het is moeilijk om er een getal aan te hangen maar je kunt de Amerikaanse militaire investeringen in andere regio's als referentiekader nemen. In het gehele Midden-Oosten zijn ca. 45.000 troepen gestationeerd. Aan de de Indo-Pacifische regio zijn 375.000 militairen en burgers toegewezen. De kostenverantwoording voor 100.000 Amerikaanse troepen om een verarmd Rusland met een economie ter grootte van Italië in toom te houden ontbreekt volledig.

En de terechte vraag nogmaals, waarom moet Amerika voor andermans kosten opdraaien? Het is niet zo dat Europa ook maar een noemenswaardige rol kan spelen in een conflict tegen China. Dus is Aukus een veel logischere keuze voor de Amerikanen.

quote:
De liberale extremisten in Europa en de fake news zullen overuren draaien de komende maanden. :D :D

[ Bericht 0% gewijzigd door PrivacyKoning op 10-11-2024 13:48:15 ]
pi_215539800
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 13:20 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Het gaat niet om hoeveel geld er wordt 'overgemaakt' naar de bondgenoten. Het gaat om hoeveel het de Amerikanen kost om 100.000 troepen gestationeerd te houden in Europa. En de terechte vraag die gesteld wordt is, waarom zorgen de Europeanen niet voor hun eigen veiligheid? Putin is assertief, maar niet almachtig, dat toont Oekraine kraakhelder aan. Ook wijst niks erop dat hij Amerikaanse belangen in de EU bereid is te bedreigen.

Elke Amerikaanse soldaat is zijn gewicht in goud waard gezien de training, logistiek en materieel dat ermee gemoeid gaat. Het is moeilijk om er een getal aan te hangen maar je kunt de Amerikaanse militaire investeringen in andere regio's als referentiekader nemen. In het gehele Midden-Oosten zijn ca. 45.000 troepen gestationeerd. Aan de de Indo-Pacifische regio zijn 375.000 militairen en burgers toegewezen. De kostenverantwoording voor 100.000 Amerikaanse troepen om een verarmd Rusland met een economie ter grootte van Italië in toom te houden ontbreekt volledig.

En de terechte vraag nogmaals, waarom moet Amerika voor andermans kosten opdraaien? Het is niet zo dat Europa ook maar noemenswaardige rol kan spelen in een conflict tegen China. Dus is Aukus een veel logischere keuze voor de Amerikanen.
[..]
De liberale extremisten in Europa en de fake news zullen overuren draaien de komende maanden. :D :D
Nucleare proliferatie is essentieel o.a. om de kosten binnen de perken te houden, dat geldt in het bijzonder Nederland, Taiwan en Japan die hun eigen kernwapens ter beschikking dienen te hebben. Afhankelijkheid van 3den is en blijkt een NoGo.
pi_215539906
quote:

[..]
Het gaat niet om hoeveel geld er wordt 'overgemaakt' naar de bondgenoten. Het gaat om hoeveel het de Amerikanen kost om 100.000 troepen gestationeerd te houden in Europa.
Tja, dat is een keuze die de VS gemaakt heeft.
Bijvoorbeeld in Finland komen geen Amerikaanse troepen gestationeerd.

quote:
En de terechte vraag die gesteld wordt is, waarom zorgen de Europeanen niet voor hun eigen veiligheid? Putin is assertief, maar niet almachtig, dat toont Oekraine kraakhelder aan. Ook wijst niks erop dat hij Amerikaanse belangen in de EU bereid is te bedreigen.

En de terechte vraag nogmaals, waarom moet Amerika voor andermans kosten opdraaien?
Andermans kosten?

Het zijn hun soldaten, niet de onze.

De VS zit heus niet om altruïstische redenen in Europa.

quote:
Het is niet zo dat Europa ook maar noemenswaardige rol kan spelen in een conflict tegen China. Dus is Aukus een veel logischere keuze voor de Amerikanen.
[..]
Ja, daar is het je kennelijk om te doen.
pi_215540075
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 13:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nucleare proliferatie is essentieel o.a. om de kosten binnen de perken te houden, dat geldt in het bijzonder Nederland, Taiwan en Japan die hun eigen kernwapens ter beschikking dienen te hebben. Afhankelijkheid van 3den is en blijkt een NoGo.
De genoemde landen zullen om een tal van redenen niet over kernwapens gaan beschikken. De Europese landen (Frankrijk/VK) die volwassen genoeg zijn om over eigen kernwapentechnologie te kunnen beschikken, doen dat ook. Kernwapens sluiten een conventionele oorlog niet uit, ook dat toont het conflict in Oekraïne aan. En maar goed ook.
  zondag 10 november 2024 @ 14:01:28 #194
323876 michaelmoore
pi_215540084
quote:

[..]

En de terechte vraag nogmaals, waarom moet Amerika voor andermans kosten opdraaien? Het is niet zo dat Europa ook maar een noemenswaardige rol kan spelen in een conflict tegen China. Dus is Aukus een veel logischere keuze voor de Amerikanen.
[..]
USA moet gewoon opkrassen uit Europa en EU moet de US kernwapens die er nu zijn hier houden , dat valt wel te regelen

Voor conventionele oorlog zijn Polen en Finland voldoende voorbereid
Laat die Russen maar komen met de noord Koreanen , Ruzzia gaat helemaal kapot
pi_215540151
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 14:01 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
De genoemde landen zullen om een tal van redenen niet over kernwapens gaan beschikken. De Europese landen (Frankrijk/VK) die volwassen genoeg zijn om over eigen kernwapentechnologie te kunnen beschikken, doen dat ook. Kernwapens sluiten een conventionele oorlog niet uit, ook dat toont het conflict in Oekraïne aan. En maar goed ook.
Oekraine bechikt niet over eigen kernwapens. Van het bezit van kernwapens gaat een flinke dreiging uit. Het gedreig van China richting Taiwan komt vooral omdat Taiwan onder druk van de VS hun kernwapen programma gestopt zijn, en zie nu waar we staan :{
pi_215540176
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 14:01 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Nederland kan eigen kernwapens ontwikkelen, alle benodigdheden zijn voorhanden. Sterker nog Pakistan dankt zijn A-bom aan nlse technologie.
  zondag 10 november 2024 @ 14:17:13 #197
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215540293
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Grappig dat het een probleem is als Musk twitter koopt maar niet als Soros 235!radiostations koopt krijg je het niet eens mee in de media.

Het probleem is niet Musk, het probleem is dat the powers that be er geen controle meer over hebben.
Soros, 235 radiostations? Bron?
  zondag 10 november 2024 @ 14:19:31 #198
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215540316
Musk heeft trouwens niet Twitter gekocht. Een investeringsmaatschappij waar Musk deel uit van maakt heeft Twitter gekocht.

Het is niet dat Musk met miljarden dollars aan cash naar het Twitter hoofdkantoor ging om de aandeelhouders uit te kopen
pi_215540518
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 14:17 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Soros, 235 radiostations? Bron?
https://www.nbcmontana.co(...)ouse-committee-media
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215540526
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
Musk heeft trouwens niet Twitter gekocht. Een investeringsmaatschappij waar Musk deel uit van maakt heeft Twitter gekocht.

Het is niet dat Musk met miljarden dollars aan cash naar het Twitter hoofdkantoor ging om de aandeelhouders uit te kopen
en hoe denk je dat die investeringsmaatschappij aan 44 miljard komt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')