De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het beïnvloeden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het schift is pas zeer recent. De mens is verhalend, een homo narratio, zo werd kennis langere tijd overgebracht. Mensen zijn dus nogal vatbaar voor verhalen en daarmee eenvoudig te beïnvloeden.
Er wordt sinds mensenheugenis gebruik gemaakt van verhalen om mensen te beïnvloeden, kijk alleen al naar de invloed van religie op de mensheidquote:Op zaterdag 9 november 2024 11:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het beïnvloeden.
Toch vinden veel mensen de media kneiterlinks. Terwijl die dus steeds meer de spreekbuis zijn geworden voor het grote geld. 1 van die 2 klopt dus niet. Die mensen zijn dus extreem rechts en/of zijn die bedrijven er niet alleen om winst te maken, maar hebben ze het beste voor met de mensheid.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het beïnvloeden.
Ja, en? Wat is de relatie met mijn post? De essentie is dat het nu fundamenteel anders met algoritme/AI-gestuurde "sociale" media.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er wordt sinds mensenheugenis gebruik gemaakt van verhalen om mensen te beïnvloeden, kijk alleen al naar de invloed van religie op de mensheid
A.I. en sociale media maken het nog eenvoudiger de homo narratio te beïnvloeden, dat valt moeilijk te ontkennen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ja, en? Wat is de relatie met mijn post? De essentie is dat het nu fundamenteel anders met algoritme/AI-gestuurde "sociale" media.
Ja, daar zijn ze voor gemaakt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
A.I. en sociale media maken het nog eenvoudiger de homo narratio te beïnvloeden, dat valt moeilijk te ontkennen.
aandachttrekker dat kindquote:Op vrijdag 8 november 2024 22:29 schreef polderturk het volgende:
Dit is wel treurig.
Hij is te hard voor zijn dochter/zoon.
[ x ]
[ x ]
Ze wordt iedere dag tientallen leren benaderd door mensen die hopen een sappig verhaal over Musk te horen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
aandachttrekker dat kind
ga dan weg en laat niet steeds van je horen
Niet per sé. Ik ken ook genoeg mensen die X een fijn platform vinden en toch politiek in de progressieve hoek bivakkeren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 09:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is maar aan welke kant van het spectrum je staat.
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gaat er maar om dat die dingen van Musk wel vet klinken, maar vrijwel onmogelijk te realiseren zijn.
Vergeet twitter niet. Dat zou binnen 6 weken vastlopen nadat hij 80% van het personeel ontsloeg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.
Ok, Nicola Tesla heeft inderdaad veel baanbrekende nieuwe dingen bedacht en gepromoot. Ons elektriciteitsnetwerk werkt al 100 jaar zo.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.
Ik vind wat Musk zegt nu belangrijker dan wat trump loopt uit te brakenquote:Op zaterdag 9 november 2024 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gaat er maar om dat die dingen van Musk wel vet klinken, maar vrijwel onmogelijk te realiseren zijn.
Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vind wat Musk zegt nu belangrijker dan wat trump loopt uit te braken
Musk kent de wereld beter en heeft een goed oordeel
Ik heb zo het idee dat het niet bij dit adviseurschap zal blijvenquote:Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.
quote:JUST IN: Elon Musk tells CA Governor Gavin Newsom to "Suggon Deeznutz" after Newsom threatened to change the law to make AI “ad” voices illegal.
Newsom was upset over a parody video (below) that Musk shared on X.
"Manipulating a voice in an “ad” like this one should be illegal. I’ll be signing a bill in a matter of weeks to make sure it is," Newsom said.
"I checked with renowned world authority, Professor Suggon Deeznutz, and he said parody is legal in America," Musk shot back.
Epic.
Ik zie Musk geen afstand doen van het bestuur van zijn bedrijven, dit betekent in de VS dat hij alleen een adviserende rol kan uitoefenen voor de USgov.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat het niet bij dit adviseurschap zal blijven
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.
oorlog is in niemands belang behalve in het belang van kleine mannetjes als Putin en Kimquote:Op zaterdag 9 november 2024 13:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.
Het gaat niet specifiek om de oorlog, het is gewoon een machtsstrijd tussen de machtigste mensen om te kijken wie er bovenaan staat. En geen van die mensen boeit het als er een paar miljoen mensen aan doodgaan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.
Had Trump enige tijd geleden geen AI parodie van zichzelf verwijderd van X?quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:40 schreef Nober het volgende:
Ik zie dit nu pas.
[..]
[ x ]
https://x.com/CollinRugg/status/1817781388906791192
[ x ]
https://x.com/MrReaganUSA/status/1816826660089733492
![]()
quote:Wat zijn Trumps plannen met Elon Musk? ’
Ze dineren samen en de president geeft zelfs de telefoon door’
55 min geledenin Buitenland
Wat wordt de rol van Elon Musk in Trumps nieuwe staf?
De excentrieke miljardair heeft een flinke duit in het zakje gedaan bij de spectaculaire herverkiezing van Trump als de nieuwe president van de Verenigde Staten.
En Trump zal de zakenman daar flink voor belonen.
De media speculeren alvast over het hoe en wat
Suggestie dat Elon Musk in Amerika overheidssnoeier wordt
In Amerikaanse media wordt aangenomen dat Rusland het gebied behoudt dat de Russische troepen bezetten sinds de invasie van Oekraïne in 2022.
Musk, die de afgelopen maanden nauwe banden met Trump kreeg en hem financiële en logistieke steun heeft verleend tijdens de presidentscampagne, is ook een belangrijke leverancier van Oekraïne via zijn Starlink-satelliet communicatienetwerk.
Hij wil, zo denkt de NYT, een rol hebben waarbij hij aanbevelingen kan doen om de Amerikaanse overheidsuitgaven te verlagen ten bate van zijn eigen bedrijven.
Belgische media suggereren zelfs dat Musk een nieuw, nog niet bestaand, departement voor Overheidsefficiëntie zou kunnen gaan leiden.
.
Oorlog is in het belang van de soort mens, de mens is een oorlogvoerende, genocidale soort. Er zijn meer van die diersoorten, denk aan chimps en de meeste mierensoorten. Uitzonderingen zijn er ook zoals de Bonobo's en een mierensoort in de alpen die geen oorlog voert.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oorlog is in niemands belang behalve in het belang van kleine mannetjes als Putin en Kim
Putin moet dood
Is dat misschien de "gewone man"quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:05 schreef ems. het volgende:
X is een echokamer voor de eenvoudige man.
En? Wat is er mis met beïnvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:26 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eens, maar Musk is zelf ook een beïnvloeder eerste klas.
Ja, maar in dit geval is transparantie niet wat je denkt dat het is. Het is meer een polariserend filter.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En? Wat is er mis met beïnvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En? Wat is er mis met beïnvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.
Was jij niet naar Mastodon gegaanquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm, dan kijk ik op een andere twitter denk ik.
Veruit de meeste mensen zijn nogal hypocriet wat dit aangaat. Zo ook mijn grootvader, die was erg tegen Japan vanwege WOII, maar ondertussen kocht hij een Mitsubishi Galantquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:43 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.
Gossie meid toch, wat emotioneel gedreven ben je toch. Niet dat je een Tesla kan betalen vanuit de bijstand, daar niet van.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:43 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.
Vast, en mede daarom heeft Trump gewonnen, de eenvoudige man heeft kunnen zien hoe volkomen kut Kamala was itt wat ze bij CNN en consorten te horen kregen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:05 schreef ems. het volgende:
X is een echokamer voor de eenvoudige man.
Daar heb je geen X voor nodig hoor, je hoefde haar maar 10 seconden te horen praten en je wist al dat ze ging verliezen. Velen hebben helaas in een reddit/FOK POL/mastrudon waan gezeten waar ze dachten dat Kamala daadwerkelijk ging winnen. Hihi.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast, en mede daarom heeft Trump gewonnen, de eenvoudige man heeft kunnen zien hoe volkomen kut Kamala was itt wat ze bij CNN en consorten te horen kregen.
Lang leve de eenvoudige man dan maar.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..] Niet dat je een Tesla kan betalen vanuit de bijstand, daar niet van.
Zit ik ook niet op.quote:Misschien is het juist goed om een X account aan te maken, juist nu. Je wilt toch niet in een echochamber zoals Reddit/Mastrudon zitten.
Mwah dat zegt niks. Trump pakte ook altijd veel meer views dan Biden ooit deed. Ook voor Elon X overnam en ook op platformen van Google en Facebook en ook in de media zoals kranten en nieuwszenders.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:45 schreef polderturk het volgende:
Ook heeft hij berichten van Trump flink gepushed. Trump kreeg regelmatig 20 miljoen views terwijl Kamala Harris vaak blijft steken op 3 miljoen views.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:53 schreef LXIV het volgende:
Twitter is een oase van gebalanceerde meningen in een enorm woke mediaveld
Het is onduidelijk of dat door intrisieke populariteit of door gepush komt. En dat is de kern van het probleem.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mwah dat zegt niks. Trump pakte altijd veel meer views dan Biden ooit deed. Ook voor Elon X overnam en ook op platformen van Google en Facebook en ook in de media zoals kranten en nieuwszenders.
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is onduidelijk of dat door intrisieke populariteit of door gepush komt. En dat is de kern van het probleem.
Daar gaat het niet om: het is onduidelijk wie er op welke manier manipuleert.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.
Iedereen manipuleert op de een of andere manier de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij. Dat is even slikken voor de legacy media en hun gemanipuleerde volgelingen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:12 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om: het is onduidelijk wie er op welke manier manipuleert.
De invloed en impact van manipulatie op "sociale" media en door beïnvloeders is vele malen groter, vooral omdat er maatwerk op het individu geleverd wordt: waarom denk je dat gebruik van sociale media "gratis" (financieel gezien dan) is?quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Iedereen manipuleert de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij.
j a Biden is echt wel erg saaiquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.
Biden en Harris zijn gewoon veel saaier dan Trump. Ik snap best dat daar veel minder mensen naar kijken.
Het algoritme van X is open source, je kan zelf kijken hoe en watquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:12 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om: het is onduidelijk wie er op welke manier manipuleert.
Zoek in de broncode naar de gebruikersnaam van Musk en kijk hoeveel speciale regels er voor hem zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het algoritme van X is open source, je kan zelf kijken hoe en wat.
Zal vast, bij hem kan het in ieder gevalquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zoek in de broncode naar de gebruikersnaam van Musk en kijk hoeveel speciale regels er voor hem zijn.
Ik heb het idee dat het legacy auto niet veel anders vergaatquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Iedereen manipuleert op de een of andere manier de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij. Dat is even slikken voor de legacy media en hun gemanipuleerde volgelingen.
Hun propagandaspeeltje is ze veel waard.quote:
alle rednecks likken nu om het hardst de aars van muskquote:
Musk is een visionair en ik bedoel dat zijn visie over de USA zal neerleggen bij Trump,quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik zie Musk geen afstand doen van het bestuur van zijn bedrijven, dit betekent in de VS dat hij alleen een adviserende rol kan uitoefenen voor de USgov.
quote:In de Verenigde Staten is het aantal daklozen op een jaar tijd met 12 procent gestegen tot een nieuw record.
In januari 2023 telde het land 653.104 daklozen, 70.650 daklozen meer dan een jaar eerder.
Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Volkshuisvesting en Stedelijke Ontwikkeling.16 dec 2023
Tja, de NAVO is achterhaald en stamt uit een ander tijdperk. Waarom zouden de Amerikanen hun middelen inzetten in een regio waar hun belangen niet bedreigd worden?quote:
Ze zijn nu de baas van de NAVO, en straks niet meer. AUKUS stelt daarmee vergeleken helemaal niets voor.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:45 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Tja, de NAVO is achterhaald en stamt uit een ander tijdperk. Waarom zouden de Amerikanen hun middelen inzetten in een regio waar hun belangen niet bedreigd worden?
AUKUS kan Amerika veel meer opleveren dan de NAVO, met veel minder investeringen. Ondernemer Trump is zich daar ook van bewust.
NAVO is absoluut niet achterhaald , we hebben er net drie nieuwe leden bij gekregen die bescherming zochtenquote:Op zaterdag 9 november 2024 22:45 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Tja, de NAVO is achterhaald en stamt uit een ander tijdperk. Waarom zouden de Amerikanen hun middelen inzetten in een regio waar hun belangen niet bedreigd worden?
AUKUS kan Amerika veel meer opleveren dan de NAVO, met veel minder investeringen. Ondernemer Trump is zich daar ook van bewust.
De NAVO made sense voor de VS toen de dreiging van Sovjet Unie existentieel was. Nu moet Putin om onderhandelingstafel met Trump omdat Rusland een Oekraïens dienstplicht leger van loodgieters en winkeliers uitgerust met afgeschreven koude oorlog spul niet aankan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze zijn nu de baas van de NAVO, en straks niet meer. AUKUS stelt daarmee vergeleken helemaal niets voor.
Ze gaan dus, zeg maar, terug van keizer naar teamleider in rang op dat gebied. WOW!
o Poetin die is niet oorlogszuchtig bedoel jequote:Op zaterdag 9 november 2024 23:04 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft de Navo geen 'zelfdienend' doel en is maar een instrument van de Amerikanen.
De NAVO made sense voor de VS toen de dreiging van Sovjet Unie existentieel was
Anders gezegd: dit is een goede gelegenheid om hun compagnons te dumpen en samenwerking aan te gaan met Rusland? Of is het meer dat Trump, als wannabe dictator vriendjes wil worden met de andere (grote) dictators? Ons kent ons? Een clubje van gelijkdenkenden?quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:04 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De NAVO made sense voor de VS toen de dreiging van Sovjet Unie existentieel was. Nu moet Putin om onderhandelingstafel met Trump omdat Rusland een Oekraïens dienstplicht leger van loodgieters en winkeliers uitgerust met afgeschreven koude oorlog spul niet aankan.
Het Russische leger is geen bedreiging voor de VS. De Russische economie is te klein en het handelsvolume tussen die twee stelt niets voor. De leverage die Amerika over Rusland heeft (zal blijven houden) zijn sancties en een slepend semi-bevroren conflict met Oekraïne.
100.000 Amerikaanse soldaten en de bijbehorende logistiek en infrastructuur in Europa is een behoorlijke kostenpost die zich niet rechtvaardigt.
Uiteindelijk heeft de Navo geen 'zelfdienend' doel en is maar een instrument van de Amerikanen.
Musk is er alleen voor hemzelf.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:20 schreef KingRadler het volgende:
Het verschil tussen X en Reddit.
X is er voor iedereen: conservatief, midden en liberaal, met vrijheid van meningsuiting.
Maar als je woke bent en blijft zitten in je echo chamber, dan is dit niet het platform voor jou.
Musk strijdt voor waarheid op dit platform.
Reddit is alleen voor liberalen en mensen die woke zijn, zonder vrijheid van meningsuiting.
Mensen die midden zijn en conservatief zijn, zijn niet welkom."
nee dat geloof ik nietquote:Op zaterdag 9 november 2024 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Musk is er alleen voor hemzelf.
Hij wil de geschiedenisboeken in als de allergrootste en allerbeste visionair en wereldverbeteraar. Behalve dan dat hij natuurlijk alles uit de kast gaat halen om onsterfelijk te worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat geloof ik niet
hij is een visionair die iets will creeren ,, usefull zijn
Musk is een groot bewonderaar van Benjamin Franklin
Ben Franklin is ook bekend , niemand is onsterfelijk ,( alhoewel)quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij wil de geschiedenisboeken in als de allergrootste en allerbeste visionair en wereldverbeteraar. Behalve dan dat hij natuurlijk alles uit de kast gaat halen om onsterfelijk te worden.
quote:Na 1767 was hij verbonden aan de Pennsylvania Chronicle , een krant die bekendstond om zijn revolutionaire gevoelens en kritiek op het beleid van het Britse parlement en de Kroon . [ 5 ]
Hij was een pionier en de eerste president van de Academy and College of Philadelphia , die in 1751 werd geopend en later de University of Pennsylvania werd.
.Hij organiseerde en was de eerste secretaris van de American Philosophical Society en werd in 1769 tot president gekozen.
Hij werd in 1753 benoemd tot adjunct-postmeester-generaal voor de Britse koloniën, [ 6 ] waardoor hij het eerste nationale communicatienetwerk kon opzetten.
Als wetenschapper maakte zijn studie van elektriciteit hem tot een belangrijke figuur in de Amerikaanse Verlichting en de geschiedenis van de natuurkunde .
Hij bracht ook de Golfstroom in kaart en gaf hem een naam .
Zijn talrijke belangrijke uitvindingen omvatten de bliksemafleider , bifocale glazen , glazen mondharmonica en de Franklin-kachel . [ 8 ]
Hij richtte veel maatschappelijke organisaties op , waaronder de Library Company , de eerste brandweer van Philadelphia , [ 9 ] en de Universiteit van Pennsylvania
quote:Was Penn founded by Ben Franklin?
In 1751, Franklin, along with Dr. Thomas Bond, founded Pennsylvania Hospital, the nation's first hospital, to care for the "sick-poor and insane of Philadelphia." .
Perhaps Franklin's greatest and most enduring creation is America's first university, the University of Pennsylvania.
Hij wil de geschiedenisboeken in als de allergrootste en allerbeste visionair en wereldverbeteraar. Behalve dan dat hij natuurlijk alles uit de kast gaat halen om onsterfelijk te worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat geloof ik niet
Bekijk deze YouTube-video
Dat is bij lange na niet genoeg voor Musk. Die wil alles en de rest. De tweede plaats is nooit acceptabel.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben Franklin is ook bekend , niemand is onsterfelijk ,( alhoewel)
Maar misschien komt ie ooit ook wel op een 100 dollar biljet of als een bitcoin tekentje
Ik zie Musk ook niet als een redneck, meer een wil om zaken in de US te veranderen
[..]
[..]
er gaat op zeker veel veranderenquote:Op zaterdag 9 november 2024 23:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij wil de geschiedenisboeken in als de allergrootste en allerbeste visionair en wereldverbeteraar. Behalve dan dat hij natuurlijk alles uit de kast gaat halen om onsterfelijk te worden.
[..]
Dat is bij lange na niet genoeg voor Musk. Die wil alles en de rest. De tweede plaats is nooit acceptabel.
Maak zelf maar een lijstje.
[..]
nee dat geloof ik niet
Dat is bij lange na niet genoeg voor Musk. Die wil alles en de rest. De tweede plaats is nooit acceptabel.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben Franklin is ook bekend , niemand is onsterfelijk ,( alhoewel)
Maar misschien komt ie ooit ook wel op een 100 dollar biljet of als een bitcoin tekentje
Ik zie Musk ook niet als een redneck, meer een wil om zaken in de US te veranderen
[..]
[..]
Ja, de wet geldt niet voor hem, want hij is de rijkste. En oh wee als je hem er toch aan durft te houden. Hij gaat tot het gaatje. Hij heeft het geld en de macht, dus heeft hij ook gelijk. En hij heeft vele duizenden mensen in dienst die hem dat ook continu vertellen. En dat hij de allergrootste en de allerbeste is.quote:Op zondag 10 november 2024 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er gaat op zeker veel veranderen
Een ambtenaar die geen vergunning wil afgeven aan Tesla voor selfdriving taxis, aan SpaceX voor raketlanceringen of een snelle trein, die heeft een heel groot probleem
Musk houd niet van ambtenaren , vergunningen en regeltjes
Als het moet gebeuren , dan gaat het ook gebeuren
kloptquote:Op zondag 10 november 2024 00:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, de wet geldt niet voor hem,
Hij gaat tot het gaatje.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:20 schreef KingRadler het volgende:
Het verschil tussen X en Reddit.
X is er voor iedereen: conservatief, midden en liberaal, met vrijheid van meningsuiting.
Maar als je woke bent en blijft zitten in je echo chamber, dan is dit niet het platform voor jou.
Musk strijdt voor waarheid op dit platform.
Reddit is alleen voor liberalen en mensen die woke zijn, zonder vrijheid van meningsuiting.
Mensen die midden zijn en conservatief zijn, zijn niet welkom."
Trump en Musk zijn tot elkaar veroordeeldquote:
Vraag je je niet af waarom dat plaatje maar zo'n korte tijsspanne heeft?quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:50 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Hmm
X post verschijnt hier niet.
Dan maar de afbeelding delen.
[ afbeelding ]
Jij presenteert geen feiten waaruit Amerikaanse uitgaven aan de NAVO zich rechtvaardigen en de inzet van 100.000 Amerikaanse troepen in Europa nodig lijkt te zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Anders gezegd: dit is een goede gelegenheid om hun compagnons te dumpen en samenwerking aan te gaan met Rusland? Of is het meer dat Trump, als wannabe dictator vriendjes wil worden met de andere (grote) dictators? Ons kent ons? Een clubje van gelijkdenkenden?
Ja als AI doet wat men denkt dat het gaat doen , dan gaan we nog wat meemaken ,daarom is men er ook zo op tegen dat China een eigen AI syteem maakt , er kan maar een dominant AI systeem zijn in de wereldquote:Op zondag 10 november 2024 08:55 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
We gaan een periode tegemoet waarin je moet geloven om er deel van uit te willen maken.
A.i.quote:Op zondag 10 november 2024 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja als AI doet wat men denkt dat het gaat doen , dan gaan we nog wat meemaken ,daarom is men er ook zo op tegen dat China een eigen AI syteem maakt , er kan maar een dominant AI systeem zijn in de wereld
Wie bepaalt wie wat wanneer straks rijdt? Big Brother Musk is watching you.quote:Op zondag 10 november 2024 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er gaat op zeker veel veranderen
Een ambtenaar die geen vergunning wil afgeven aan Tesla voor selfdriving taxis, aan SpaceX voor raketlanceringen of een snelle trein, die heeft een heel groot probleem
Musk houd niet van ambtenaren , vergunningen en regeltjes
Als het moet gebeuren , dan gaat het ook gebeuren
er zijn wel meer aanbieders van selfdriving taxis , Uber staat ook klaar en waymo en Cruise (GM) en er zullen wel meer bijkomen , als je snachts naar schiphol moet , ik denk dat nachts goedkoper gaat worden dan overdag naar schipholquote:Op zondag 10 november 2024 10:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wie bepaalt wie wat wanneer straks rijdt? Big Brother Musk is watching you.
Hoeveel geld maakt de VS elk jaar over aan zijn bondgenoten?quote:Op zondag 10 november 2024 08:36 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Jij presenteert geen feiten waaruit Amerikaanse uitgaven aan de NAVO zich rechtvaardigen en de inzet van 100.000 Amerikaanse troepen in Europa nodig lijkt te zijn.
Jij bent misleid als jij denkt dat ze zich in het Pentagon laten leiden door goedkope Europese liberale propaganda. Landen kennen geen compagnons of vrienden, slechts belangen.
Als het Amerikaanse belangen dient kan Amerika bilaterale afspraken maken met afzonderlijke landen als Polen of Hongarije voor het stationeren van troepen. Daar is geen NAVO voor nodig.
Bijvoorbeeld, Amerikanen hebben een flexibele militaire schil in het Midden Oosten van bijna 50.000 militairen die zij makkelijk kunnen op- of afschalen, zonder logge semi-politieke bondgenootschappen waarin zij financieel worden leeggezogen door hun 'compagnons'.
niets , USA geeft 3,5 % per jaar uit van het GDP aan defensie, slechts een deel daarvan gaat naar NAVO defensiequote:Op zondag 10 november 2024 11:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeveel geld maakt de VS elk jaar over aan zijn bondgenoten?
Ja, precies.quote:Op zondag 10 november 2024 12:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niets , USA geeft 3,5 % per jaar uit van het GDP aan defensie, slechts een deel daarvan gaat naar NAVO defensie
Maar zonder de USA in de NATO kan Europa wel inpakken als Ruzzia zo door blijft produceren met Noord Korea erbij
Maar zo ver gaat het niet komen , voor die tijd is Ruzzia wel failliet
ALs USA als gezegd fors schalie olie gaat pompen en de olie prijs terug brengt naar 50 dollar dan is het gedaan met ruzzia
Veel aangekocht wapentuig komt ook uit de VS, de EU gaat dit verschuiven naar Israel, ZK en meer van eigen bodem.quote:Op zondag 10 november 2024 12:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het idee dat Europa de VS leegzuigt klopt niet.
In China worden eigen A.I. systemen gemaakt, maar die kunnen niet beschikken over de meest geavanceerde chips waarvan grote aantallen nodig zijn om een krachtige A.I. systeem mee op te bouwen.quote:Op zondag 10 november 2024 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja als AI doet wat men denkt dat het gaat doen , dan gaan we nog wat meemaken ,daarom is men er ook zo op tegen dat China een eigen AI syteem maakt , er kan maar een dominant AI systeem zijn in de wereld
Bekijk deze YouTube-videoquote:Chipfabrikant TSMC gaat mogelijk productie van AI-chips voor China beperken
TSMC heeft Chinese chipontwerpers ingelicht dat het de productie van hun meest geavanceerde AI-chips opschort.
Volgens de Financial Times heeft dit TSMC aangespoord om zijn interne controles aan te scherpen, om te voldoen aan mogelijk verstrengde exportcontroles. Het bedrijf zou vooral willen vermijden dat het als onbetrouwbaar of niet bereidwillig wordt beschouwd door de VS, nu Donald Trump is herverkozen als president.
De race gaat gewoon tussen China en de VS. Europa is al op onoverbrugbare achterstand gezet.quote:Op zondag 10 november 2024 12:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In China worden eigen A.I. systemen gemaakt, maar die kunnen niet beschikken over de meest geavanceerde chips waarvan grote aantallen nodig zijn om een krachtig A.I. systeem mee op te bouwen.
[..]
europa is een museum met oude mensen die van hun euro spaargeld leven, over 25 jaar dan is europa vol met afrikaanse mensenquote:Op zondag 10 november 2024 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De race gaat gewoon tussen China en de VS. Europa is al op onoverbrugbare achterstand gezet.
Eens, die achterstand is nu inderdaad niet meer te overbruggen. Langere tijd is er discussie geweest binnen de EU om de benodigde gelden te verschuiven van Agri naar techniek, nu is het te laat. De agrisector heeft gewonnen, maar ten koste van wat, zal uiteindelijk nog moeten blijken. Het zal een Pyrrusoverwinning blijken heb ik de indruk.quote:Op zondag 10 november 2024 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De race gaat gewoon tussen China en de VS. Europa is al op onoverbrugbare achterstand gezet.
Het GDP van Europa is groter dan dat van Chinaquote:Op zondag 10 november 2024 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
quote:What is the GDP of Europe?
¤17 trillion
GDP: as one of the world's biggest economies, GDP or the total value of all goods and services produced in the EU is ¤17 trillion. Germany has the largest share, followed by France and Italy. Services account for 72% of the EU's GDP, and industry for almost all of the rest.
quote:What is England's GDP?
£2.162 trillion
quote:What is the true GDP of China?
Gross domestic product (GDP) of China 1985-2029. In 2023, the gross domestic product (GDP) of China amounted to around 17.8 trillion U.S. dollars. In comparison to the GDP of the other BRIC countries India, Russia and Brazil, China came first that year and second in the world GDP ranking.22 okt 2024
Het gaat niet om hoeveel geld er wordt 'overgemaakt' naar de bondgenoten. Het gaat om hoeveel het de Amerikanen kost om 100.000 troepen gestationeerd te houden in Europa. En de terechte vraag die gesteld wordt is, waarom zorgen de Europeanen niet voor hun eigen veiligheid? Putin is assertief, maar niet almachtig, dat toont Oekraine kraakhelder aan. Ook wijst niks erop dat hij Amerikaanse belangen in de EU bereid is te bedreigen.quote:Op zondag 10 november 2024 11:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeveel geld maakt de VS elk jaar over aan zijn bondgenoten?
De liberale extremisten in Europa en de fake news zullen overuren draaien de komende maanden.quote:Op zondag 10 november 2024 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.ad.nl/tech/ac(...)-amsterdam~aa5d721f/
Nucleare proliferatie is essentieel o.a. om de kosten binnen de perken te houden, dat geldt in het bijzonder Nederland, Taiwan en Japan die hun eigen kernwapens ter beschikking dienen te hebben. Afhankelijkheid van 3den is en blijkt een NoGo.quote:Op zondag 10 november 2024 13:20 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoeveel geld er wordt 'overgemaakt' naar de bondgenoten. Het gaat om hoeveel het de Amerikanen kost om 100.000 troepen gestationeerd te houden in Europa. En de terechte vraag die gesteld wordt is, waarom zorgen de Europeanen niet voor hun eigen veiligheid? Putin is assertief, maar niet almachtig, dat toont Oekraine kraakhelder aan. Ook wijst niks erop dat hij Amerikaanse belangen in de EU bereid is te bedreigen.
Elke Amerikaanse soldaat is zijn gewicht in goud waard gezien de training, logistiek en materieel dat ermee gemoeid gaat. Het is moeilijk om er een getal aan te hangen maar je kunt de Amerikaanse militaire investeringen in andere regio's als referentiekader nemen. In het gehele Midden-Oosten zijn ca. 45.000 troepen gestationeerd. Aan de de Indo-Pacifische regio zijn 375.000 militairen en burgers toegewezen. De kostenverantwoording voor 100.000 Amerikaanse troepen om een verarmd Rusland met een economie ter grootte van Italië in toom te houden ontbreekt volledig.
En de terechte vraag nogmaals, waarom moet Amerika voor andermans kosten opdraaien? Het is niet zo dat Europa ook maar noemenswaardige rol kan spelen in een conflict tegen China. Dus is Aukus een veel logischere keuze voor de Amerikanen.
[..]
De liberale extremisten in Europa en de fake news zullen overuren draaien de komende maanden.![]()
Tja, dat is een keuze die de VS gemaakt heeft.quote:Op zondag 10 november 2024 13:20 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoeveel geld er wordt 'overgemaakt' naar de bondgenoten. Het gaat om hoeveel het de Amerikanen kost om 100.000 troepen gestationeerd te houden in Europa.
Andermans kosten?quote:En de terechte vraag die gesteld wordt is, waarom zorgen de Europeanen niet voor hun eigen veiligheid? Putin is assertief, maar niet almachtig, dat toont Oekraine kraakhelder aan. Ook wijst niks erop dat hij Amerikaanse belangen in de EU bereid is te bedreigen.
Elke Amerikaanse soldaat is zijn gewicht in goud waard gezien de training, logistiek en materieel dat ermee gemoeid gaat. Het is moeilijk om er een getal aan te hangen maar je kunt de Amerikaanse militaire investeringen in andere regio's als referentiekader nemen. In het gehele Midden-Oosten zijn ca. 45.000 troepen gestationeerd. Aan de de Indo-Pacifische regio zijn 375.000 militairen en burgers toegewezen. De kostenverantwoording voor 100.000 Amerikaanse troepen om een verarmd Rusland met een economie ter grootte van Italië in toom te houden ontbreekt volledig.
En de terechte vraag nogmaals, waarom moet Amerika voor andermans kosten opdraaien?
Ja, daar is het je kennelijk om te doen.quote:Het is niet zo dat Europa ook maar noemenswaardige rol kan spelen in een conflict tegen China. Dus is Aukus een veel logischere keuze voor de Amerikanen.
[..]
De liberale extremisten in Europa en de fake news zullen overuren draaien de komende maanden.![]()
De genoemde landen zullen om een tal van redenen niet over kernwapens gaan beschikken. De Europese landen (Frankrijk/VK) die volwassen genoeg zijn om over eigen kernwapentechnologie te kunnen beschikken, doen dat ook. Kernwapens sluiten een conventionele oorlog niet uit, ook dat toont het conflict in Oekraïne aan. En maar goed ook.quote:Op zondag 10 november 2024 13:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nucleare proliferatie is essentieel o.a. om de kosten binnen de perken te houden, dat geldt in het bijzonder Nederland, Taiwan en Japan die hun eigen kernwapens ter beschikking dienen te hebben. Afhankelijkheid van 3den is en blijkt een NoGo.
USA moet gewoon opkrassen uit Europa en EU moet de US kernwapens die er nu zijn hier houden , dat valt wel te regelenquote:Op zondag 10 november 2024 13:20 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoeveel geld er wordt 'overgemaakt' naar de bondgenoten. Het gaat om hoeveel het de Amerikanen kost om 100.000 troepen gestationeerd te houden in Europa. En de terechte vraag die gesteld wordt is, waarom zorgen de Europeanen niet voor hun eigen veiligheid? Putin is assertief, maar niet almachtig, dat toont Oekraine kraakhelder aan. Ook wijst niks erop dat hij Amerikaanse belangen in de EU bereid is te bedreigen.
En de terechte vraag nogmaals, waarom moet Amerika voor andermans kosten opdraaien? Het is niet zo dat Europa ook maar een noemenswaardige rol kan spelen in een conflict tegen China. Dus is Aukus een veel logischere keuze voor de Amerikanen.
[..]
Oekraine bechikt niet over eigen kernwapens. Van het bezit van kernwapens gaat een flinke dreiging uit. Het gedreig van China richting Taiwan komt vooral omdat Taiwan onder druk van de VS hun kernwapen programma gestopt zijn, en zie nu waar we staanquote:Op zondag 10 november 2024 14:01 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De genoemde landen zullen om een tal van redenen niet over kernwapens gaan beschikken. De Europese landen (Frankrijk/VK) die volwassen genoeg zijn om over eigen kernwapentechnologie te kunnen beschikken, doen dat ook. Kernwapens sluiten een conventionele oorlog niet uit, ook dat toont het conflict in Oekraïne aan. En maar goed ook.
Nederland kan eigen kernwapens ontwikkelen, alle benodigdheden zijn voorhanden. Sterker nog Pakistan dankt zijn A-bom aan nlse technologie.quote:Op zondag 10 november 2024 14:01 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De genoemde landen zullen om een tal van redenen niet over kernwapens gaan beschikken. De Europese landen (Frankrijk/VK) die volwassen genoeg zijn om over eigen kernwapentechnologie te kunnen beschikken, doen dat ook. Kernwapens sluiten een conventionele oorlog niet uit, ook dat toont het conflict in Oekraïne aan. En maar goed ook.
Soros, 235 radiostations? Bron?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Grappig dat het een probleem is als Musk twitter koopt maar niet als Soros 235!radiostations koopt krijg je het niet eens mee in de media.
Het probleem is niet Musk, het probleem is dat the powers that be er geen controle meer over hebben.
en hoe denk je dat die investeringsmaatschappij aan 44 miljard komt?quote:Op zondag 10 november 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
Musk heeft trouwens niet Twitter gekocht. Een investeringsmaatschappij waar Musk deel uit van maakt heeft Twitter gekocht.
Het is niet dat Musk met miljarden dollars aan cash naar het Twitter hoofdkantoor ging om de aandeelhouders uit te kopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |