abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215528915
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het schift is pas zeer recent. De mens is verhalend, een homo narratio, zo werd kennis langere tijd overgebracht. Mensen zijn dus nogal vatbaar voor verhalen en daarmee eenvoudig te beïnvloeden.
De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het beïnvloeden.
pi_215528939
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:35 schreef CarbonC het volgende:

[..]
De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het beïnvloeden.
Er wordt sinds mensenheugenis gebruik gemaakt van verhalen om mensen te beïnvloeden, kijk alleen al naar de invloed van religie op de mensheid ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215528950
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:35 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Toch vinden veel mensen de media kneiterlinks. Terwijl die dus steeds meer de spreekbuis zijn geworden voor het grote geld. 1 van die 2 klopt dus niet. Die mensen zijn dus extreem rechts en/of zijn die bedrijven er niet alleen om winst te maken, maar hebben ze het beste voor met de mensheid.
pi_215528952
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er wordt sinds mensenheugenis gebruik gemaakt van verhalen om mensen te beïnvloeden, kijk alleen al naar de invloed van religie op de mensheid ;)
Ja, en? Wat is de relatie met mijn post? De essentie is dat het nu fundamenteel anders met algoritme/AI-gestuurde "sociale" media.
pi_215528968
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Ja, en? Wat is de relatie met mijn post? De essentie is dat het nu fundamenteel anders met algoritme/AI-gestuurde "sociale" media.
A.I. en sociale media maken het nog eenvoudiger de homo narratio te beïnvloeden, dat valt moeilijk te ontkennen.
pi_215528973
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
A.I. en sociale media maken het nog eenvoudiger de homo narratio te beïnvloeden, dat valt moeilijk te ontkennen.
Ja, daar zijn ze voor gemaakt.
  zaterdag 9 november 2024 @ 11:45:10 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215528980
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 22:29 schreef polderturk het volgende:
Dit is wel treurig.

Hij is te hard voor zijn dochter/zoon.

[ x ]

[ x ]
aandachttrekker dat kind

ga dan weg en laat niet steeds van je horen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215528997
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
aandachttrekker dat kind

ga dan weg en laat niet steeds van je horen
Ze wordt iedere dag tientallen leren benaderd door mensen die hopen een sappig verhaal over Musk te horen.
pi_215529129
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is maar aan welke kant van het spectrum je staat.
Niet per sé. Ik ken ook genoeg mensen die X een fijn platform vinden en toch politiek in de progressieve hoek bivakkeren.
pi_215529134
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het gaat er maar om dat die dingen van Musk wel vet klinken, maar vrijwel onmogelijk te realiseren zijn.
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.
pi_215529153
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.
Vergeet twitter niet. Dat zou binnen 6 weken vastlopen nadat hij 80% van het personeel ontsloeg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215529265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok, Nicola Tesla heeft inderdaad veel baanbrekende nieuwe dingen bedacht en gepromoot. Ons elektriciteitsnetwerk werkt al 100 jaar zo.

Tesla als automerk is een ander verhaal. We hadden elektrische auto's voordat we verbrandingsmotoren hadden. Hybrides zijn bijna net zo oud. Het baanbrekende is de accu's. We hadden elektrische modelhelikopters voordat de elektrische auto populair werd.

Die populariteit is naast die accu's voornamelijk te danken aan de snoeiharde acceleratie (niet door Musk bedacht) en de angst voor het opwarmende klimaat en dus de populariteit (en het subsidiëren) van apparaten die geen CO2 uitstoot hebben. Het was een goede investering.

SpaceX doet ook niet veel anders dan de oude raketindustrie. Het grootste verschil is de massaproductie, doordat ze het op de Silicon Valley manier doen: "go fast and break things". Het bedrijfsmodel, dus. En het was allemaal niet te realiseren zonder het enorm uitbreiden van de lanceermarkt, door Starlink satellieten. Het enige revolutionaire is het landen en hergebruiken van de raketten.

Spaceship kan straks misschien veel Starlink satellieten lanceren, maar landen op de Maan of Mars zie ik niet gebeuren. Daarvoor zijn er te veel technologische struikelblokken. Het is ook een dure hobby. Of een grote reclamecampagne.

Kortom, hij heeft slim geïnvesteerd en had de tijd mee, maar de rek is er nu uit.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:26:25 #113
323876 michaelmoore
pi_215529275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het gaat er maar om dat die dingen van Musk wel vet klinken, maar vrijwel onmogelijk te realiseren zijn.
Ik vind wat Musk zegt nu belangrijker dan wat trump loopt uit te braken
Musk kent de wereld beter en heeft een goed oordeel

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215529339
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik vind wat Musk zegt nu belangrijker dan wat trump loopt uit te braken
Musk kent de wereld beter en heeft een goed oordeel

Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:38:11 #115
323876 michaelmoore
pi_215529347
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.
Ik heb zo het idee dat het niet bij dit adviseurschap zal blijven
pi_215529360
Ik zie dit nu pas. _O_

quote:
JUST IN: Elon Musk tells CA Governor Gavin Newsom to "Suggon Deeznutz" after Newsom threatened to change the law to make AI “ad” voices illegal.

Newsom was upset over a parody video (below) that Musk shared on X.

"Manipulating a voice in an “ad” like this one should be illegal. I’ll be signing a bill in a matter of weeks to make sure it is," Newsom said.

"I checked with renowned world authority, Professor Suggon Deeznutz, and he said parody is legal in America," Musk shot back.

Epic.
twitter

https://x.com/CollinRugg/status/1817781388906791192

twitter

https://x.com/MrReaganUSA/status/1816826660089733492

:7

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2024 12:41:37 ]
pi_215529769
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik heb zo het idee dat het niet bij dit adviseurschap zal blijven
Ik zie Musk geen afstand doen van het bestuur van zijn bedrijven, dit betekent in de VS dat hij alleen een adviserende rol kan uitoefenen voor de USgov.
pi_215529800
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:58:13 #119
323876 michaelmoore
pi_215529833
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.
oorlog is in niemands belang behalve in het belang van kleine mannetjes als Putin en Kim
Putin moet dood
pi_215529873
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het gaat niet specifiek om de oorlog, het is gewoon een machtsstrijd tussen de machtigste mensen om te kijken wie er bovenaan staat. En geen van die mensen boeit het als er een paar miljoen mensen aan doodgaan.
pi_215530165
quote:
Had Trump enige tijd geleden geen AI parodie van zichzelf verwijderd van X?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 9 november 2024 @ 14:58:00 #122
323876 michaelmoore
pi_215530264
https://www.telegraaf.nl/(...)lfs-de-telefoon-door

quote:
Wat zijn Trumps plannen met Elon Musk? ’
Ze dineren samen en de president geeft zelfs de telefoon door’
55 min geledenin Buitenland

Wat wordt de rol van Elon Musk in Trumps nieuwe staf?
De excentrieke miljardair heeft een flinke duit in het zakje gedaan bij de spectaculaire herverkiezing van Trump als de nieuwe president van de Verenigde Staten.
En Trump zal de zakenman daar flink voor belonen.
De media speculeren alvast over het hoe en wat

Suggestie dat Elon Musk in Amerika overheidssnoeier wordt

In Amerikaanse media wordt aangenomen dat Rusland het gebied behoudt dat de Russische troepen bezetten sinds de invasie van Oekraïne in 2022.
Musk, die de afgelopen maanden nauwe banden met Trump kreeg en hem financiële en logistieke steun heeft verleend tijdens de presidentscampagne, is ook een belangrijke leverancier van Oekraïne via zijn Starlink-satelliet communicatienetwerk.

Hij wil, zo denkt de NYT, een rol hebben waarbij hij aanbevelingen kan doen om de Amerikaanse overheidsuitgaven te verlagen ten bate van zijn eigen bedrijven.
Belgische media suggereren zelfs dat Musk een nieuw, nog niet bestaand, departement voor Overheidsefficiëntie zou kunnen gaan leiden.
.
pi_215530309
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
oorlog is in niemands belang behalve in het belang van kleine mannetjes als Putin en Kim
Putin moet dood
Oorlog is in het belang van de soort mens, de mens is een oorlogvoerende, genocidale soort. Er zijn meer van die diersoorten, denk aan chimps en de meeste mierensoorten. Uitzonderingen zijn er ook zoals de Bonobo's en een mierensoort in de alpen die geen oorlog voert.

pi_215530321
X is een echokamer voor de eenvoudige man.
Conscience do cost.
pi_215530344
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:05 schreef ems. het volgende:
Is dat misschien de "gewone man"

pi_215530971
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:26 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Eens, maar Musk is zelf ook een beïnvloeder eerste klas.
En? Wat is er mis met beïnvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215531099
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En? Wat is er mis met beïnvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.
Ja, maar in dit geval is transparantie niet wat je denkt dat het is. Het is meer een polariserend filter.
pi_215531181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.
pi_215531206
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 12:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hmm, dan kijk ik op een andere twitter denk ik.
Was jij niet naar Mastodon gegaan :D :W
pi_215531252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:43 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.
Veruit de meeste mensen zijn nogal hypocriet wat dit aangaat. Zo ook mijn grootvader, die was erg tegen Japan vanwege WOII, maar ondertussen kocht hij een Mitsubishi Galant _O-
China heeft een walgelijk regime, maar ondertussen liggen de winkels vol met chinese waar ;)
pi_215531265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:43 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Gossie meid toch, wat emotioneel gedreven ben je toch. Niet dat je een Tesla kan betalen vanuit de bijstand, daar niet van. :P

Misschien is het juist goed om een X account aan te maken, juist nu. Je wilt toch niet in een echochamber zoals Reddit/Mastrudon zitten.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:53:54 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215531282
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:05 schreef ems. het volgende:
Vast, en mede daarom heeft Trump gewonnen, de eenvoudige man heeft kunnen zien hoe volkomen kut Kamala was itt wat ze bij CNN en consorten te horen kregen.

Lang leve de eenvoudige man dan maar *O*.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_215531289
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vast, en mede daarom heeft Trump gewonnen, de eenvoudige man heeft kunnen zien hoe volkomen kut Kamala was itt wat ze bij CNN en consorten te horen kregen.

Lang leve de eenvoudige man dan maar *O*.
Daar heb je geen X voor nodig hoor, je hoefde haar maar 10 seconden te horen praten en je wist al dat ze ging verliezen. Velen hebben helaas in een reddit/FOK POL/mastrudon waan gezeten waar ze dachten dat Kamala daadwerkelijk ging winnen. Hihi.

Kom op X allemaal! Iedereen is welkom!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215531316
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..] Niet dat je een Tesla kan betalen vanuit de bijstand, daar niet van. :P
:') :z Misschien kan ik 10 nieuwe Tesla's kopen, mocht ik dat willen. Dat zou ook kunnen.
quote:
Misschien is het juist goed om een X account aan te maken, juist nu. Je wilt toch niet in een echochamber zoals Reddit/Mastrudon zitten.
Zit ik ook niet op.
pi_215531331
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:45 schreef polderturk het volgende:
Ook heeft hij berichten van Trump flink gepushed. Trump kreeg regelmatig 20 miljoen views terwijl Kamala Harris vaak blijft steken op 3 miljoen views.
Mwah dat zegt niks. Trump pakte ook altijd veel meer views dan Biden ooit deed. Ook voor Elon X overnam en ook op platformen van Google en Facebook en ook in de media zoals kranten en nieuwszenders.
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:01:33 #136
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_215531338
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:53 schreef LXIV het volgende:
Twitter is een oase van gebalanceerde meningen in een enorm woke mediaveld
:D
pi_215531343
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:00 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Mwah dat zegt niks. Trump pakte altijd veel meer views dan Biden ooit deed. Ook voor Elon X overnam en ook op platformen van Google en Facebook en ook in de media zoals kranten en nieuwszenders.
Het is onduidelijk of dat door intrisieke populariteit of door gepush komt. En dat is de kern van het probleem.
pi_215531400
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:02 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het is onduidelijk of dat door intrisieke populariteit of door gepush komt. En dat is de kern van het probleem.
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.

Biden en Harris zijn gewoon veel saaier dan Trump. Ik snap best dat daar veel minder mensen naar kijken.
pi_215531418
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.
Daar gaat het niet om: het is onduidelijk wie er op welke manier manipuleert.
pi_215531432
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:12 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Iedereen manipuleert op de een of andere manier de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij. Dat is even slikken voor de legacy media en hun gemanipuleerde volgelingen.
pi_215531472
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Iedereen manipuleert de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij.
De invloed en impact van manipulatie op "sociale" media en door beïnvloeders is vele malen groter, vooral omdat er maatwerk op het individu geleverd wordt: waarom denk je dat gebruik van sociale media "gratis" (financieel gezien dan) is?
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:20:37 #142
323876 michaelmoore
pi_215531562
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Biden en Harris zijn gewoon veel saaier dan Trump. Ik snap best dat daar veel minder mensen naar kijken.
j a Biden is echt wel erg saai

die had nooit presidentskandidaat moeten worden, ook geen vice president, dat Obama hem koos snapte ik niet
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:21:37 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215531572
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:12 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het algoritme van X is open source, je kan zelf kijken hoe en wat :).
Get woke, go broke!
pi_215531663
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het algoritme van X is open source, je kan zelf kijken hoe en wat :).
Zoek in de broncode naar de gebruikersnaam van Musk en kijk hoeveel speciale regels er voor hem zijn.
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:31:11 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215531676
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zoek in de broncode naar de gebruikersnaam van Musk en kijk hoeveel speciale regels er voor hem zijn.
Zal vast, bij hem kan het in ieder geval :).
Get woke, go broke!
pi_215531873
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Iedereen manipuleert op de een of andere manier de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij. Dat is even slikken voor de legacy media en hun gemanipuleerde volgelingen.
Ik heb het idee dat het legacy auto niet veel anders vergaat :P
Wat nu met legacy government ;)
pi_215531903
Prima plan w/

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:17:15 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215532069
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:57 schreef Ali_boo het volgende:
Prima plan w/

[ x ]
Hun propagandaspeeltje is ze veel waard.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 9 november 2024 @ 19:52:30 #149
323876 michaelmoore
pi_215533164
quote:
Prima plan w/

[ x ]
alle rednecks likken nu om het hardst de aars van musk
pi_215533523
quote:
Prima plan w/

[ x ]
Nee, net zo idioot als het idee van de EU om vrijheid van meningsuiting te beperken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')