De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het beïnvloeden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het schift is pas zeer recent. De mens is verhalend, een homo narratio, zo werd kennis langere tijd overgebracht. Mensen zijn dus nogal vatbaar voor verhalen en daarmee eenvoudig te beïnvloeden.
Er wordt sinds mensenheugenis gebruik gemaakt van verhalen om mensen te beïnvloeden, kijk alleen al naar de invloed van religie op de mensheidquote:Op zaterdag 9 november 2024 11:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het beïnvloeden.
Toch vinden veel mensen de media kneiterlinks. Terwijl die dus steeds meer de spreekbuis zijn geworden voor het grote geld. 1 van die 2 klopt dus niet. Die mensen zijn dus extreem rechts en/of zijn die bedrijven er niet alleen om winst te maken, maar hebben ze het beste voor met de mensheid.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De invloed van algoritmen en nu ook AI is pas iets van de laatste tijd. Daar wordt zwaar misbruik van gemaakt bij het beïnvloeden.
Ja, en? Wat is de relatie met mijn post? De essentie is dat het nu fundamenteel anders met algoritme/AI-gestuurde "sociale" media.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er wordt sinds mensenheugenis gebruik gemaakt van verhalen om mensen te beïnvloeden, kijk alleen al naar de invloed van religie op de mensheid
A.I. en sociale media maken het nog eenvoudiger de homo narratio te beïnvloeden, dat valt moeilijk te ontkennen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ja, en? Wat is de relatie met mijn post? De essentie is dat het nu fundamenteel anders met algoritme/AI-gestuurde "sociale" media.
Ja, daar zijn ze voor gemaakt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
A.I. en sociale media maken het nog eenvoudiger de homo narratio te beïnvloeden, dat valt moeilijk te ontkennen.
aandachttrekker dat kindquote:Op vrijdag 8 november 2024 22:29 schreef polderturk het volgende:
Dit is wel treurig.
Hij is te hard voor zijn dochter/zoon.
[ x ]
[ x ]
Ze wordt iedere dag tientallen leren benaderd door mensen die hopen een sappig verhaal over Musk te horen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
aandachttrekker dat kind
ga dan weg en laat niet steeds van je horen
Niet per sé. Ik ken ook genoeg mensen die X een fijn platform vinden en toch politiek in de progressieve hoek bivakkeren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 09:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is maar aan welke kant van het spectrum je staat.
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gaat er maar om dat die dingen van Musk wel vet klinken, maar vrijwel onmogelijk te realiseren zijn.
Vergeet twitter niet. Dat zou binnen 6 weken vastlopen nadat hij 80% van het personeel ontsloeg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.
Ok, Nicola Tesla heeft inderdaad veel baanbrekende nieuwe dingen bedacht en gepromoot. Ons elektriciteitsnetwerk werkt al 100 jaar zo.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zei men ook van Tesla, totdat hij het voor elkaar kreeg. En al helemaal van SpaceX, totdat hij het voor elkaar kreeg.
Ik vind wat Musk zegt nu belangrijker dan wat trump loopt uit te brakenquote:Op zaterdag 9 november 2024 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gaat er maar om dat die dingen van Musk wel vet klinken, maar vrijwel onmogelijk te realiseren zijn.
Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vind wat Musk zegt nu belangrijker dan wat trump loopt uit te braken
Musk kent de wereld beter en heeft een goed oordeel
Ik heb zo het idee dat het niet bij dit adviseurschap zal blijvenquote:Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.
quote:JUST IN: Elon Musk tells CA Governor Gavin Newsom to "Suggon Deeznutz" after Newsom threatened to change the law to make AI “ad” voices illegal.
Newsom was upset over a parody video (below) that Musk shared on X.
"Manipulating a voice in an “ad” like this one should be illegal. I’ll be signing a bill in a matter of weeks to make sure it is," Newsom said.
"I checked with renowned world authority, Professor Suggon Deeznutz, and he said parody is legal in America," Musk shot back.
Epic.
Ik zie Musk geen afstand doen van het bestuur van zijn bedrijven, dit betekent in de VS dat hij alleen een adviserende rol kan uitoefenen voor de USgov.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat het niet bij dit adviseurschap zal blijven
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hij staat te trappelen om als onderdeel van de nieuwe regering Trump te adviseren om een oorlog te beginnen tegen China? Verder is het nogal onsamenhangend.
oorlog is in niemands belang behalve in het belang van kleine mannetjes als Putin en Kimquote:Op zaterdag 9 november 2024 13:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.
Het gaat niet specifiek om de oorlog, het is gewoon een machtsstrijd tussen de machtigste mensen om te kijken wie er bovenaan staat. En geen van die mensen boeit het als er een paar miljoen mensen aan doodgaan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit voor een oorlog was, laat staan tegen China waar hij een flink belang met Tesla heeft? Dat de spanningen tussen China en de VS toenemen sinds langere tijd is niet zo moeilijk om te constateren en dat zal ook Musk niet ontgaan zijn, maar dat betekent volgens mij nog niet dat hij een oorlog met China propageert.
Had Trump enige tijd geleden geen AI parodie van zichzelf verwijderd van X?quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:40 schreef Nober het volgende:
Ik zie dit nu pas.
[..]
[ x ]
https://x.com/CollinRugg/status/1817781388906791192
[ x ]
https://x.com/MrReaganUSA/status/1816826660089733492
![]()
quote:Wat zijn Trumps plannen met Elon Musk? ’
Ze dineren samen en de president geeft zelfs de telefoon door’
55 min geledenin Buitenland
Wat wordt de rol van Elon Musk in Trumps nieuwe staf?
De excentrieke miljardair heeft een flinke duit in het zakje gedaan bij de spectaculaire herverkiezing van Trump als de nieuwe president van de Verenigde Staten.
En Trump zal de zakenman daar flink voor belonen.
De media speculeren alvast over het hoe en wat
Suggestie dat Elon Musk in Amerika overheidssnoeier wordt
In Amerikaanse media wordt aangenomen dat Rusland het gebied behoudt dat de Russische troepen bezetten sinds de invasie van Oekraïne in 2022.
Musk, die de afgelopen maanden nauwe banden met Trump kreeg en hem financiële en logistieke steun heeft verleend tijdens de presidentscampagne, is ook een belangrijke leverancier van Oekraïne via zijn Starlink-satelliet communicatienetwerk.
Hij wil, zo denkt de NYT, een rol hebben waarbij hij aanbevelingen kan doen om de Amerikaanse overheidsuitgaven te verlagen ten bate van zijn eigen bedrijven.
Belgische media suggereren zelfs dat Musk een nieuw, nog niet bestaand, departement voor Overheidsefficiëntie zou kunnen gaan leiden.
.
Oorlog is in het belang van de soort mens, de mens is een oorlogvoerende, genocidale soort. Er zijn meer van die diersoorten, denk aan chimps en de meeste mierensoorten. Uitzonderingen zijn er ook zoals de Bonobo's en een mierensoort in de alpen die geen oorlog voert.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oorlog is in niemands belang behalve in het belang van kleine mannetjes als Putin en Kim
Putin moet dood
Is dat misschien de "gewone man"quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:05 schreef ems. het volgende:
X is een echokamer voor de eenvoudige man.
En? Wat is er mis met beïnvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:26 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eens, maar Musk is zelf ook een beïnvloeder eerste klas.
Ja, maar in dit geval is transparantie niet wat je denkt dat het is. Het is meer een polariserend filter.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En? Wat is er mis met beïnvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En? Wat is er mis met beïnvloeden. Ik heb zojuist Trumps plannen met sociale media aangehoord en transparantie hoort daar ook bij, dus wellicht zal ook Musk nog iets aan moeten passen in hoe hij vrije meningsuiting laat doorkomen op zijn platform.
Was jij niet naar Mastodon gegaanquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm, dan kijk ik op een andere twitter denk ik.
Veruit de meeste mensen zijn nogal hypocriet wat dit aangaat. Zo ook mijn grootvader, die was erg tegen Japan vanwege WOII, maar ondertussen kocht hij een Mitsubishi Galantquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:43 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.
Gossie meid toch, wat emotioneel gedreven ben je toch. Niet dat je een Tesla kan betalen vanuit de bijstand, daar niet van.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:43 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat erom wie de macht heeft en waar die macht uit bestaat. Ik vind dat Musk teveel macht heeft en koop dus geen Tesla en zit dus niet op X.
Vast, en mede daarom heeft Trump gewonnen, de eenvoudige man heeft kunnen zien hoe volkomen kut Kamala was itt wat ze bij CNN en consorten te horen kregen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:05 schreef ems. het volgende:
X is een echokamer voor de eenvoudige man.
Daar heb je geen X voor nodig hoor, je hoefde haar maar 10 seconden te horen praten en je wist al dat ze ging verliezen. Velen hebben helaas in een reddit/FOK POL/mastrudon waan gezeten waar ze dachten dat Kamala daadwerkelijk ging winnen. Hihi.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast, en mede daarom heeft Trump gewonnen, de eenvoudige man heeft kunnen zien hoe volkomen kut Kamala was itt wat ze bij CNN en consorten te horen kregen.
Lang leve de eenvoudige man dan maar.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..] Niet dat je een Tesla kan betalen vanuit de bijstand, daar niet van.
Zit ik ook niet op.quote:Misschien is het juist goed om een X account aan te maken, juist nu. Je wilt toch niet in een echochamber zoals Reddit/Mastrudon zitten.
Mwah dat zegt niks. Trump pakte ook altijd veel meer views dan Biden ooit deed. Ook voor Elon X overnam en ook op platformen van Google en Facebook en ook in de media zoals kranten en nieuwszenders.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:45 schreef polderturk het volgende:
Ook heeft hij berichten van Trump flink gepushed. Trump kreeg regelmatig 20 miljoen views terwijl Kamala Harris vaak blijft steken op 3 miljoen views.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:53 schreef LXIV het volgende:
Twitter is een oase van gebalanceerde meningen in een enorm woke mediaveld
Het is onduidelijk of dat door intrisieke populariteit of door gepush komt. En dat is de kern van het probleem.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mwah dat zegt niks. Trump pakte altijd veel meer views dan Biden ooit deed. Ook voor Elon X overnam en ook op platformen van Google en Facebook en ook in de media zoals kranten en nieuwszenders.
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is onduidelijk of dat door intrisieke populariteit of door gepush komt. En dat is de kern van het probleem.
Daar gaat het niet om: het is onduidelijk wie er op welke manier manipuleert.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.
Iedereen manipuleert op de een of andere manier de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij. Dat is even slikken voor de legacy media en hun gemanipuleerde volgelingen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:12 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om: het is onduidelijk wie er op welke manier manipuleert.
De invloed en impact van manipulatie op "sociale" media en door beïnvloeders is vele malen groter, vooral omdat er maatwerk op het individu geleverd wordt: waarom denk je dat gebruik van sociale media "gratis" (financieel gezien dan) is?quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Iedereen manipuleert de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij.
j a Biden is echt wel erg saaiquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
X is vrij divers als je een probleem zoekt kan je beter je peilen op reddit richten wat echt een extreme echo kamer is.
Biden en Harris zijn gewoon veel saaier dan Trump. Ik snap best dat daar veel minder mensen naar kijken.
Het algoritme van X is open source, je kan zelf kijken hoe en watquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:12 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om: het is onduidelijk wie er op welke manier manipuleert.
Zoek in de broncode naar de gebruikersnaam van Musk en kijk hoeveel speciale regels er voor hem zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het algoritme van X is open source, je kan zelf kijken hoe en wat.
Zal vast, bij hem kan het in ieder gevalquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zoek in de broncode naar de gebruikersnaam van Musk en kijk hoeveel speciale regels er voor hem zijn.
Ik heb het idee dat het legacy auto niet veel anders vergaatquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Iedereen manipuleert op de een of andere manier de vraag is wie doet het het beste. Dat was altijd de legacy media maar die tijd is voorbij. Dat is even slikken voor de legacy media en hun gemanipuleerde volgelingen.
Hun propagandaspeeltje is ze veel waard.quote:
alle rednecks likken nu om het hardst de aars van muskquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |