Agree to disagree dan maar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:28 schreef havanagila het volgende:
[..]
Geen idee, ik zit niet op facebook en twitter, en kijk hooguit eens op Reddit als ik een jonko heb geklapt.
Ik zeg ook nergens dat het op inklappen staat, maar ze raken wel degelijk gebruikers kwijt, juist door dat gesneeuwvlok, en dat doet de aandelen natuurlijk ook geen goed.
En dat hele censuur verhaal is natuurlijk gewoon een verkooppraatje van Musk. Die heeft X gekocht om z'n AI bedrijf te voeren, niet om een soort "verlicht platform zonder censuur" op te richten, en ziet natuurlijk ook dat X vol zit met gedachtegoed als dat van EpicBeardman hier. Zelfde als Trump, Baudet, Willem Engel, etc, zo hard mogelijk die mensen nalullen zodat je ze steunen.
Precies hetzelfde wat je zag bij links in 2015/2016. Ineens was zwarte piet een probleem en iedere wokewappie een held.
Marc Zuckerberg verkondigd voor zover ik weet geen mening op zijn eigen platform facebook.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
True, maar het is niet alsof het hele medium in elkaar aan het storten is, andere landen zien weer een toename. het valt allemaal wel mee.
Maar er is weldegelijk minder gekleurde censuur op X ja, ondanks dat Musk nu een Trumpsupporter is zie ik tot op de dag van vandaag de ranzigste anti-Trump posts, en ook nare dingen naar Musk zelf worden niet weggehaald
Ook Trump en Musk zelf krijgen af en toe op de vingers van de community notes, dat zal je op Facebook niet zien.
Linkse twitteraars be like:quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat is dan behoorlijk dom want voor nieuwsberichten is X en voorheen twitter hét medium.
Dat je alleen vanwege gebruikers met een andere mening vertrekt of er geen account aanmaakt heb je alleen jezelf mee maar je deugt vast in je eigen bubbeltje en dat is ook veel waard.
Dat is eigenlijk al om zeep geholpen maar omdat het van de beurs is gehaald is dat niet zichtbaar. Maar het draait nu enkel nog Musk's eigen geld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:55 schreef Perrin het volgende:
Met elke klik verdient Elon Moskou geld. Tijd om zijn speeltje om zeep te helpen idd.
X is enorm belangrijk gebleken, zeker bij de laatste verkiezingen, zonder X hadden veel meer mensen in de wat ik even de reddit-bubbel gezeten, die mensen konden echt totaal niet begrijpen waarom Trump heeft kunnen winnen, al hun experts, media, hadden een landslide voor Kamala voorspeld, het zou niet eens close zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk al om zeep geholpen maar omdat het van de beurs is gehaald is dat niet zichtbaar. Maar het draait nu enkel nog Musk's eigen geld.
Musk moet die Twitter-flauwekul laten voor wat het is en zich eens gaan concentreren op SpaceX. Dat is belangrijk en niet Twitter.
Jij denkt dat Musk de stem van het volk vertegenwoordigt? Hou op, schei uit. Het is een grote poppenkast, en Trump, Musk, Fox en Carlson vervullen daarin slechts hun rol van agitator. Liberal media & pundits, conservative media & pundits.. Verrijking in een aquarium waar de vissen een bepaalde richting in dienen te zwemmen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:42 schreef VEM2012 het volgende:
Dus ik begrijp goed dat X volledig op instorten staat en dat het Musk veel te machtig heeft gemaakt?
Maar dat google de zoekresultaten zo aanpast dat je veel zaken niet kan vinden is geen probleem, want progressief. Dat facebook posts onderdrukt of verwijdert die ze onwelgevallig vinden is geen probleem, want progressief. Als er een kritisch boek over Harris op Amazon gecensureerd wordt is dat geen probleem, want progressief.
Hou op, schei uit. De tech bedrijven in de VS zijn vrijwel allemaal progressief en pro Dems. Hetzelfde geldt voor de media. Hollywood. Muziekindustrie.
Het probleem is niet dat Musk teveel macht heeft, het ‘probleem’ is dat er nog een tegengeluid te horen is. En dat is heel naar als je vooral bullshit wil verkopen!
Waar zeg ik dat Musk de stem van het volk vertegenwoordigt?quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Jij denkt dat Musk de stem van het volk vertegenwoordigt? Hou op, schei uit. Het is een grote poppenkast, en Trump, Musk, Fox en Carlson vervullen daarin slechts hun rol van agitator. Liberal media & pundits, conservative media & pundits.. Verrijking in een aquarium waar de vissen een bepaalde richting in dienen te zwemmen.
En het vervangen door een platform dat dagelijks het slechtste dat de mensheid te bieden heeft laat zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat Musk de stem van het volk vertegenwoordigt?
Hij heeft gewoon een platform wat niet alles al dan niet geruisloos weg modereert wat niet in het straatje van de progressieven past.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:42 schreef VEM2012 het volgende:
Maar dat google de zoekresultaten zo aanpast dat je veel zaken niet kan vinden is geen probleem, want progressief. Dat facebook posts onderdrukt of verwijdert die ze onwelgevallig vinden is geen probleem, want progressief. Als er een kritisch boek over Harris op Amazon gecensureerd wordt is dat geen probleem, want progressief.
Hou op, schei uit. De tech bedrijven in de VS zijn vrijwel allemaal progressief en pro Dems. Hetzelfde geldt voor de media. Hollywood. Muziekindustrie.
Alex Jones is niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:34 schreef epicbeardman het volgende:
Google heeft nog steeds trouwens censuur lopen op Alex Jones.
Google maar eens zijn naam en "X"
[..]
Elon Musk gelooft dat hij een kolonie op Mars kan stichten, dat we het verkeersprobleem gaan oplossen met hoge snelheids buizen en een hoop andere onzin. Laat ze toch lekker hun ding doen en trap er niet in.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Alex Jones is niet serieus te nemen.
Hij gelooft in Chemtrails, Reptillians, NWO en een hoop andere onzin
Het is aan de media wat mensen moeten denken niet aan Musk!!!1!quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
Och, iedereen moet een hobby hebben. Bezos maakt raketten, dat was voor Musk ondertussen te tam en nu probeert hij er voor te zorgen dat iedereen zijn mening hoort. Het aantal mensen op Twitter en YouTube die hem aanbidden neemt nog steeds toe.
De mensen die niet rechts en/of fascistisch genoeg zijn, zijn ondertussen afgehaakt, maar hij komt zo vaak in het nieuws met dingen waar ze onwel van worden, dat hij toch is geslaagd. Alleen is dat een grote en snel groeiende groep.
En zo komt hij straks niet in de geschiedenisboeken als de reïncarnatie van alle grote uitvinders en wereldhervormers, maar als die persoon waar bijna iedereen naar opkeek en die het toch voor elkaar kreeg dat voor veel mensen zijn naam nu een scheldwoord is. Hij is zichzelf door het putje aan het spoelen.
Nee, we moeten er voor zorgen dat mensen voor zichzelf kunnen bepalen wat ze denken. Goed, breed en gratis onderwijs in plaats van "leren" van de sociale media op je telefoon.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is aan de media wat mensen moeten denken niet aan Musk!!!1!
[ x ]
https://x.com/Simply4Truth_/status/1854931307043938315
Onderwijs is inderdaad niet kneiterlinks.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, we moeten er voor zorgen dat mensen voor zichzelf kunnen bepalen wat ze denken. Goed, breed en gratis onderwijs in plaats van "leren" van de sociale media op je telefoon.
nou dat gaat meevallen denk ikquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
En zo komt hij straks niet in de geschiedenisboeken als de reïncarnatie van alle grote uitvinders en wereldhervormers, maar als die persoon waar bijna iedereen naar opkeek en die het toch voor elkaar kreeg dat voor veel mensen zijn naam nu een scheldwoord is.
Hij is zichzelf door het putje aan het spoelen.
Bij jou wellicht. Vraag je eens af waar dat aan ligt…quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
En het vervangen door een platform dat dagelijks het slechtste dat de mensheid te bieden heeft laat zien.
Sinds zijn overname al eens de 'Voor jou' kolom bekeken? De drek die daarop te zien is is ronduit deprimerend, en heeft verder weinig van doen met wat je op basis van je profiel interessant vindt. Ik mijd die knop dan ook, het is totale drek, kennelijk bedoeld om het laatste sprankje positivisme uit de gebruikers te persen. Zo zie ik het Musk-effect toch vooral: Self-serving shit, ten koste van alles en iedereen.
Ik wist dat die reactie ging komen, maar ik kan je garanderen dat dat met mijn zoekgeschiedenis niks te maken kan hebben (sowieso post ik al jaren niet meer, en zoek hooguit wat commentaar bij NL actualiteitenprogramma's). Dat platform is gewoon grondig verziekt in vgl met 10 jaar geleden. Musk doet voor de vrijheid van meningsuiting wat Temu doet voor de economie.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij jou wellicht. Vraag je eens af waar dat aan ligt…
Ik hoor het je zeggen. Heel veel mensen ervaren wat anders.quote:Op zaterdag 9 november 2024 08:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ik wist dat die reactie ging komen, maar ik kan je garanderen dat dat met mijn zoekgeschiedenis niks te maken kan hebben (sowieso post ik al jaren niet meer, en zoek hooguit wat commentaar bij NL actualiteitenprogramma's). Dat platform is gewoon grondig verziekt in vgl met 10 jaar geleden. Musk doet voor de vrijheid van meningsuiting wat Temu doet voor de economie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |