abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215547332
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, er wordt al lang geprobeerd om daar wat aan te doen, maar de partij die de maatregelen promoot denkt daardoor meer stemmen te krijgen omdat ze verwachten dat er daardoor vooral mensen van de andere partij niet meer kunnen stemmen.
[..]
Daarom moet je je dus vaak registreren als kiezer, de registratiekaart die je daarmee krijgt is de legitimatie die je nodig hebt om te gaan stemmen.

Bron.
Je kan beiden doen. In Nederland ben je zelfs verplicht om een ID te hebben om je huis uit te gaan…
pi_215547348
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het hangt er maar van af waar je woont. Een rijbewijs zullen de meeste mensen wel hebben.
De lijst waarvoor je een ID nodig hebt is lang. Zorg gewoon dat iedereen makkelijk een goede identiteitskaart kan krijgen en los daarmee het probleem op zou ik zeggen. De VS kunnen dat best voor elkaar krijgen.
pi_215547367
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan beiden doen. In Nederland ben je zelfs verplicht om een ID te hebben om je huis uit te gaan…
Ja, hier wel. Daar niet. Er zijn in de VS een heleboel panische staten waar dingen meteen een inbreuk op de individuele vrijheid zijn. Soms hoef je daar zelfs geen loonbelasting te betalen.
pi_215547377
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De lijst waarvoor je een ID nodig hebt is lang. Zorg gewoon dat iedereen makkelijk een goede identiteitskaart kan krijgen en los daarmee het probleem op zou ik zeggen. De VS kunnen dat best voor elkaar krijgen.
Ze hebben allemaal al een burgernummer nodig voor veel dingen, dus zo groot is die stap niet. Maar veel mensen zien dat anders.
pi_215547464
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, hier wel. Daar niet. Er zijn in de VS een heleboel panische staten waar dingen meteen een inbreuk op de individuele vrijheid zijn. Soms hoef je daar zelfs geen loonbelasting te betalen.
Dat soort staten zijn nu juist de rode staten.

Op federaal niveau zou je denk ik gewoon de verplichting in kunnen voeren voor federale verkiezingen.
pi_215547684
En mensen destijds maar lachen dat Twitter/X zo'n miskoop was :')
pi_215547725
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:48 schreef polderturk het volgende:
Wat kan een reden zijn om geen identificatieplicht te hebben bij het stemmen?

Ik wil één geldige reden zien.
Zogenaamd is dit racisme of zo.

Het is natuurlijk een bespottelijk idee om mensen te laten stemmen zonder enige vorm van identificatie, je weet niet eens of er mensen stemmen die wel stemgerechtigd zijn en het is relatief eenvoudig om vaker dan één keer stemmen. Als je zoiets in elk ander Westers land zou introduceren is één klap het vertrouwen in de democratie was.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215547763
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:02 schreef Halcon het volgende:
En mensen destijds maar lachen dat Twitter/X zo'n miskoop was :')
Musk heeft vele potjes op het vuur staan en die aankoop lijkt hem nu geen windeieren te leggen. Daarnaast is Musk ervaren in digitale platforms(Paypall) en een ervaren programmeur. Ik zie hem in staat van X een multifunctioneel platform te maken dat steeds meer gebruikers gaat aantrekken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215547827
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarbij mensen onder het sociaal minimum dan bij veel gemeentes bijzondere bijstand kunnen aanvragen om aan deze verplichting te voldoen. Gaat de VS dat dan ook zo faciliteren voor deze groep mensen?
pi_215547866
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Musk heeft vele potjes op het vuur staan en die aankoop lijkt hem nu geen windeieren te leggen. Daarnaast is Musk ervaren in digitale platforms(Paypall) en een ervaren programmeur. Ik zie hem in staat van X een multifunctioneel platform te maken dat steeds meer gebruikers gaat aantrekken.
Hij is uitgelachen toen hij zei elektrische auto’s voor de massa te gaan maken en toen hij zelf raketten ging bouwen. Om maar te zwijgen hoe onmogelijk het zou zijn om een raket weer te laten landen voor hergebruik.

Nou heeft hij ook wel miskleunen, maar hem onderschatten is dom.
pi_215547903
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat Musk 'bewogen heeft' (niet hoe het zich nu uit)

Bij twitter heb ik sterk de indruk gehad dat hij er na zijn eigen gebluf 'zo' de 'P' in had dat hij zich niet uit de eigen gedraaide netten van de deal kon bewegen (heeft werkelijk hemel en aarde bewogen om er onderuit te komen, maar zat compleet klem).

Maar.. een miljardair met een grote bek 'verliest' natuurlijk nooit, ook al gooide hij zichzelf onder de trein zoals hier.

Dat dit welliswaar in alles klopte in het nadeel van Musk, maar misschien ook mede iets geweest is om die irritatie in het geen 'logisch' verweer te kunnen geven (en door iedereen die logica toepaste op rechts en links uitgelachen werd) om te zetten naar een laatste grote middelvinger richting alles wat nog democratisch is ter wereld. Het kind dat alles kapot wil maken als hij zijn zin niet krijgt, wil laten zien dat hij de baas kan zijn over de instanties en de instanties niet over hem.

Ik zie diezelfde irritatie bijvoorbeeld ook bij hanen die denken dat ze in een persoonlijke 'strijd' zijn met de belastingdienst en niet zo machtig zijn als Musk. In de trant van dat ze vinden dat de belastingdienst een 'service' is die hen soms op de knieen moet bedanken.

Musk z'n laatste uitspraak dat hij vindt dat alleen 'alfa-mannen' (niet zijn trans-kind, geen vrouwen en niet en de lgtb+ beweging) zouden mogen stemmen past ook precies bij hem en die verwaande kwasten waar ik het over had.

Ik denk ook dat dit hanengedrag uiteindelijk de kop gaat kosten van de hele Maga-beweging. De strijd is er straks tussen Musk en Trump, Trump en Vance, Musk en Vance en vele anderen die menen op de voorgrond te moeten komen. Die gaan zich echt niet aan hun eigen takenpaket houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 11-11-2024 10:53:42 ]
  maandag 11 november 2024 @ 11:23:29 #237
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_215548448
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 03:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
:')
Alex Jones is gek? Nee joh....
En zelfs als Harris op de troon gaat zitten, dan moet ze er gewoon straks weer vanaf, of dacht je dat men in Amerika geen procedure had voor een President Elect die vermoord word?

"If a President shall not have been chosen before the time fixed for the beginning of his term, or if the President elect shall have failed to qualify, then the Vice President elect shall act as President until a President shall have qualified"
Hackers mogen vaak geen elektronische apparaten gebruiken als onderdeel van hun straf. Dat hadden ze ook bij Alex Jones moeten doen, gewoon 500 jaar verbod op gebruik van (social) media.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 11 november 2024 @ 19:45:58 #238
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215552611
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij is uitgelachen toen hij zei elektrische auto’s voor de massa te gaan maken en toen hij zelf raketten ging bouwen. Om maar te zwijgen hoe onmogelijk het zou zijn om een raket weer te laten landen voor hergebruik.

Nou heeft hij ook wel miskleunen, maar hem onderschatten is dom.
charlie munger zou zeggen , never bed against a genius
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 11 november 2024 @ 19:47:21 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215552622
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
toe hij twitter kocht zei ie het gaat DE APP worden , de alles APP
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215552834
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:27 schreef Beathoven het volgende:

Musk z'n laatste uitspraak dat hij vindt dat alleen 'alfa-mannen' (niet zijn trans-kind, geen vrouwen en niet en de lgtb+ beweging) zouden mogen stemmen past ook precies bij hem en die verwaande kwasten waar ik het over had.

Heb je dit nou zelf verzonnen, of kritiekloos overgenomen van een ander?
pi_215553410
Oh is al oud nieuws van begin september.

Musk is opeens into 4chan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215554041
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 21:01 schreef Wantie het volgende:
Oh is al oud nieuws van begin september.

Musk is opeens into 4chan.
Het is geen nieuws. Het is onwaar.
  maandag 11 november 2024 @ 22:19:23 #243
37887 Dauthi
Progressive
pi_215554255
Vreemd dat er geen link staat naar het laatste Joe Rogan Elon Musk interview van vorige week waar de overname van Twitter wordt besproken en waar Musk zijn overwegingen om het over te nemen deelt.

Bekijk deze YouTube-video
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_215554278
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is geen nieuws. Het is onwaar.
Ik voel je pijn :*
pi_215554362
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 22:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik voel je pijn :*
Vorige week nog betoogde je dat feiten niet meer bestaan… Je bent wel snel om.
pi_215555534
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vorige week nog betoogde je dat feiten niet meer bestaan… Je bent wel snel om.
Ik zie het zelf op zijn Twitter pagina staan.
  dinsdag 12 november 2024 @ 07:28:47 #247
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215555624
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je dit nou zelf verzonnen, of kritiekloos overgenomen van een ander?
Die tweet was toch overal in de media te lezen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215555754
twitter
  dinsdag 12 november 2024 @ 08:16:47 #249
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_215555770
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 03:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
:')
Alex Jones is gek? Nee joh....
En zelfs als Harris op de troon gaat zitten, dan moet ze er gewoon straks weer vanaf, of dacht je dat men in Amerika geen procedure had voor een President Elect die vermoord word?

"If a President shall not have been chosen before the time fixed for the beginning of his term, or if the President elect shall have failed to qualify, then the Vice President elect shall act as President until a President shall have qualified"
Belangrijk dus dat Vance en Trump voorlopig niet meer samen in dezelfde ruimte zijn
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_215555857
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 06:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zie het zelf op zijn Twitter pagina staan.
Dan zie ik de verwijzing daarnaar graag.

Ik ken wel een tweet naar aanleiding van een heel verhaal over vrouwen en low t men die veel minder kritisch zouden zijn ten aanzien van informatie op basis waarvan dan wordt geconcludeerd dat een maatschappij waar alleen mannen met een hoge status mogen stemmen het beste zou zijn voor het maken van beslissingen, op basis waarvan Musk dan zegt dat het een interessante observatie is.

Maar goed, dat wijkt zo extreem af van wat @Beathoven beweerde dat je die tweet niet kan bedoelen.

Ik heb dus wat gemist? Do tell!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')