Het is erg vervelend dat jij een mindere ervaring hebt gehad met jouw advocaat, maar op zo'n gesprek zit die advocaat vast niet te wachten. Als jij die advocaat zelf ingehuurd hebt, dan kies je de volgende keer uiteraard voor een andere advocaat/advocatenbureau en als die voor jou ingehuurd is vanwege rechtsbijstand oid dan zal die maatschappij ongetwijfeld graag een andere advocaat voor je uitkiezen in de toekomst.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef solomio2025 het volgende:
Dit blijft echter in mijn hoofd zitten, vooral omdat ik me afvraag of ik hem in de toekomst misschien nog nodig zal hebben. Ik heb overwogen om het voor te stellen om elkaar in een informele setting, zoals bij een kop koffie, te ontmoeten om alles uit te praten.
Ik wil niet te veel in details treden vanwege herkenbaarheid. De advocaat heeft dit dossier gewoon niet goed opgepakt, waardoor het bijna een jaar heeft geduurd. Ik stelde vragen omdat ik meer begrip wilde krijgen van de situatie. In plaats van een normaal telefoongesprek of gesprek is alles via e-mail verlopen, met onbegrip aan beide kanten. Hij heeft een e-mail van mij van maanden geleden niet bekeken, die relevant was voor de situatie en had kunnen voorkomen dat dit dossier maanden vertraging opliep. Ook heeft hij niet zulke correcte uitspraken gedaan, zoals iets in de trant van 'dit is werkelijk de ene e-mail naar de andere', etc. Omdat ik hem opnieuw aansprak over deze zaak, terwijl het al lang opgelost had kunnen zijn als hij gewoon de e-mail had beantwoord. En dan maakt hij mij verwijten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:57 schreef Moederenkind het volgende:
Wat is er precies gebeurd? De OP is nogal vaag.
Tijd = geld. Het lijkt erop dat de advocaat hier niet meer zijn of haar tijd aan wil besteden. Wil je proberen hem of haar toch over te halen om jou gelijk te geven, met een telefoongesprek of een koffiemoment?
Of je gelijk hebt of niet, het klinkt alsof er sprake is van een vertrouwensbreuk van beide kanten. Waarom zou je dan in de toekomst nog met deze advocaat willen werken? Ik zou dat in ieder geval afraden.
Wat betreft het indienen van een klacht: dat hangt er natuurlijk vanaf of deze terecht is. Als je alleen een klacht wilt indienen omdat de advocaat niet bereid is om met je af te spreken, of als je dat als enige reden gebruikt, dan is dat onredelijk.
Kortom, op basis van het huidige verhaal is het moeilijk om advies te geven, omdat het te onduidelijk is.
Mijn eigen advocaat. Als dit advocaat tegenpartij was geweest had ik mij hier niets van aangetrokken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:
Even zodat ik het goed begrijp: was deze man jouw advocaat of de advocaat van een andere partij in het geschil?
Ik verwacht van zo'n gesprek op z'n minst wat meer feedback van die advocaat, in plaats van zijn rare uitspraken. 'we hadden geen klik en de samenwerking was moeilijk'; ik heb totaal geen flauw idee waardoor het kwam. Ik wil gewoon weten waardoor het kwam en wil nooit meer zoiets meemaken. Ik had hem al een e-mail gestuurd met daarin de opmerkingen dat situatie toch ook door hem kwam en dan gaf hij dit aan: OK laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat verwacht je dan van zo'n gesprek? De kans is enorm klein dat die advocaat behoefte heeft aan zo'n gesprek en de kans is nog kleiner dat hij ineens allerlei fouten toe gaat geven.
Als hij echt grove fouten heeft gemaakt en jij kan dat ook objectief aantonen dan kan je misschien een klacht of iets dergelijks indienen. Maar mij lijkt mij al die moeite en emotionele ellende niet waard om daarmee aan de gang te gaan. Huur hem in godsnaam niet nog een keer in spendeer je energie, als je verwacht in de toekomst nog vaker een advocaat nodig zal hebben, aan het zoeken naar een betere kandidaat voor hetzelfde soort werk voor de toekomst.
Nee omdat ik dit eerst persoonlijk wil proberen op te lossen.. Maar waar kan ik die klachtenregeling vinden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:23 schreef trein2000 het volgende:
Elk kantoor moet een klachtenregeling hebben. Gewoon intern. Die al opgezocht?
Je wil dus een vergoeding voor geleden schade (ook je hang naar een 'gesprek erover' is al een vorm van vergoeding die hem ook wat kost, immers moet hij er tijd voor vrijmaken).quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:03 schreef solomio2025 het volgende:
De advocaat heeft dit dossier gewoon niet goed opgepakt
Op de websitequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:27 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Nee omdat ik dit eerst persoonlijk wil proberen op te lossen.. Maar waar kan ik die klachtenregeling vinden?
Tijd is geld, zeker voor een advocaat. Ik kan me voorstellen dat hij er weinig belang bij heeft om deze situatie met jou uit te praten. Hij gaat er waarschijnlijk ook vanuit dat je in de toekomst geen beroep meer op hem zult doen en mogelijk als je dat wel zou doen zou hij de opdracht afslaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:26 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik verwacht van zo'n gesprek op z'n minst wat meer feedback van die advocaat, in plaats van zijn rare uitspraken. 'we hadden geen klik en de samenwerking was moeilijk'; ik heb totaal geen flauw idee waardoor het kwam. Ik wil gewoon weten waardoor het kwam en wil nooit meer zoiets meemaken. Ik had hem al een e-mail gestuurd met daarin de opmerkingen dat situatie toch ook door hem kwam en dan gaf hij dit aan: OK laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.
Als hij niet wil bellen zal hij zeker geen kopje koffie met je gaan drinken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:56 schreef solomio2025 het volgende:
Goede vraag. Misschien wil ik deze kwestie gewoon oplossen. Ik ben van mening dat er heel veel dingen mis zijn gelopen door misverstanden, en dat vind ik erg. Het dossier was hierdoor erg belastend, terwijl het gewoon normaal had kunnen zijn. Ik begrijp niet wat er is gebeurd waardoor de samenwerking zo verlopen is. Hij spreekt telkens over het feit dat er geen klik was, maar ik begrijp niet hoe je daardoor niet professioneel kunt zijn en samenwerken. Een normaal telefoon gesprek lijkt niet mogelijk en daarom dacht ik een kopje koffie ergens in buurt van zijn kantoor.
In die periode had ik net te maken met een overlijden en ben ik er zelf niet op teruggekomen, maar het feit dat ik het naar de advocaat had verstuurd, had hem toch moeten aanzetten om ernaar te kijken. Er was onterecht teveel bonus ingehouden; maanden later is deze zaak pas opgelost doordat ik de advocaat bleef mailen over deze situatie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tijd is geld, zeker voor een advocaat. Ik kan me voorstellen dat hij er weinig belang bij heeft om deze situatie met jou uit te praten. Hij gaat er waarschijnlijk ook vanuit dat je in de toekomst geen beroep meer op hem zult doen en mogelijk als je dat wel zou doen zou hij de opdracht afslaan.
Ergens in jullie communicatie liep het scheef en pogingen om dat te herstellen hebben het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt. Dat de communicatie alleen per e-mail verliep zal daarbij ook niet geholpen hebben. Ik vind het ook wel merkwaardig dat het alleen per e-mail verliep. Een telefoontje hier of daar kan de efficiëntie zeer ten goede komen, omdat je via alleen e-mail maar een beperkte indruk krijgt.
Zelf houd ik ervan om in zakelijke uitwisselingen zo helder mogelijk te zijn, dus ik zou zeggen wat ik verwacht en vragen wat ik kan verwachten. Bij die cruciale mail die jij noemt, zou ik specifiek zijn geweest over de termijn waarop ik actie zou verwachten en vragen wanneer hij actie dacht te gaan ondernemen en had ik hem vervolgens aan die toezegging gehouden.
Heel bizar: elke advocaat die ik heb gehad voor andere zaken en andere vraagstellingen bood consultatie en overleg aan, maar hij absoluut niet. Een paar keer heb ik om een gesprek gevraagd, en dat eindigde telkens abrupt met de mededeling dat er geen klik was en er geen enkel normaal gesprek mogelijk was. Alleen de keer dat ik van plan was een klacht in te dienen, zoals ik tegen hem had gecommuniceerd, kon hij met mij praten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:39 schreef maily het volgende:
[..]
Als hij niet wil bellen zal hij zeker geen kopje koffie met je gaan drinken.
Dat klinkt als een heleboel advocaten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:59 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Heel bizar: elke advocaat die ik heb gehad voor andere zaken en andere vraagstellingen bood consultatie en overleg aan, maar hij absoluut niet. Een paar keer heb ik om een gesprek gevraagd, en dat eindigde telkens abrupt met de mededeling dat er geen klik was en er geen enkel normaal gesprek mogelijk was. Alleen de keer dat ik van plan was een klacht in te dienen, zoals ik tegen hem had gecommuniceerd, kon hij met mij praten.
Absoluut niet:)quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:00 schreef maily het volgende:
[..]
Dat klinkt als een heleboel advocaten.
Wat denk je zelf...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef solomio2025 het volgende:
Ik heb overwogen om het voor te stellen om elkaar in een informele setting, zoals bij een kop koffie, te ontmoeten om alles uit te praten.
Aangezien hij zelf ook wel weet dat hij echt niet zo deontologisch heeft gehandeld, dacht ik dat dit misschien een oplossing kan zijnquote:
Vraag het dan gewoon!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:09 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Aangezien hij zelf ook wel weet dat hij echt niet zo deontologisch heeft gehandeld, dacht ik dat dit misschien een oplossing kan zijn
Kan ook dat dat een bewussie is geweest van de advocaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tijd is geld, zeker voor een advocaat. Ik kan me voorstellen dat hij er weinig belang bij heeft om deze situatie met jou uit te praten. Hij gaat er waarschijnlijk ook vanuit dat je in de toekomst geen beroep meer op hem zult doen en mogelijk als je dat wel zou doen zou hij de opdracht afslaan.
Ergens in jullie communicatie liep het scheef en pogingen om dat te herstellen hebben het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt. Dat de communicatie alleen per e-mail verliep zal daarbij ook niet geholpen hebben. Ik vind het ook wel merkwaardig dat het alleen per e-mail verliep. Een telefoontje hier of daar kan de efficiëntie zeer ten goede komen, omdat je via alleen e-mail maar een beperkte indruk krijgt.
Zelf houd ik ervan om in zakelijke uitwisselingen zo helder mogelijk te zijn, dus ik zou zeggen wat ik verwacht en vragen wat ik kan verwachten. Bij die cruciale mail die jij noemt, zou ik specifiek zijn geweest over de termijn waarop ik actie zou verwachten en vragen wanneer hij actie dacht te gaan ondernemen en had ik hem vervolgens aan die toezegging gehouden.
Want niet belangrijk genoeg?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:16 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Kan ook dat dat een bewussie is geweest van de advocaat.
Kan ook nog. Dacht er zelf meer aan dat de advocaat wellicht moeilijkheden voorzag en alles vast wilde leggen.quote:
Ik heb echt geen idee welke moeilijkheden... en dan is zijn insteek om alles vast te leggen wel wat raar want zelf deed hij toch bijzondere uitspraken: vb: 'uw niet aflatende stroom vragen, opmerkingen zal ik maandag bekijken. Nu even stop'.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:21 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Kan ook nog. Dacht er zelf meer aan dat de advocaat wellicht moeilijkheden voorzag en alles vast wilde leggen.
Je kan er een heleboel bij verzinnen, maar uiteindelijk moet je toch je conclusie trekken wat er nog te winnen is door bij hem aan te dringen op ‘uitpraten’.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:23 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Of was het frustratie bij hem omdat hij dit dossier snel snel afgehandeld wilde hebben? Ik blijf erbij dat er iets vreemds is gebeurd dat hem heeft doen besluiten geen normale communicatie meer te willen. Maar ik weet niet wat de reden was.
Ik heb hem naar zijn input gevraagd in verband met het afgesloten dossier, en toen gaf hij het volgende aan: 'OK, laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.' Bedoelde hij dit concreet of om mij af te schepen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan er een heleboel bij verzinnen, maar uiteindelijk moet je toch je conclusie trekken wat er nog te winnen is door bij hem aan te dringen op ‘uitpraten’.
Ga je je eigen rotgevoel oplossen of ga je alleen nog maar gefrustreerder raken als hij je uitnodiging afwijst?
Zijn die enkele weken al voorbij?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:35 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb hem naar zijn input gevraagd in verband met het afgesloten dossier, en toen gaf hij het volgende aan: 'OK, laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.' Bedoelde hij dit concreet of om mij af te schepen?
Ik wil weten of ik bij de betreffende rechtsbijstandsverzekering moet blijven. Is de situatie tussen mijn advocaat en mij een misverstand, en valt dit professioneel nog op te lossen? Of stap ik beter over naar een andere rechtsbijstandsverzekering?"
op dat moment niet veel en ik vroeg telkens aan rechtsbijstandsverzekering of ik dat aan hem kon vragen..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:36 schreef nostra het volgende:
Hoeveel mails heb je die vent in totaal gestuurd?
Oh, het is dus toch een rechtsbijstandsadvocaat. Dan acht ik de kans nog kleiner dat je een persoonlijk gesprek gaat krijgen met die advocaat. Je komt daar alleen voor in aanmerking als je een zaak hebt die bij jouw polis past en zeker niet voor persoonlijke ervaringen. Mocht jij in de toekomst weer een zaak hebben dan kan je gewoon aangeven dat je een slechte ervaring hebt gehad met die advocaat en, tenzij er geen andere beschikbaar is, dan zullen ze je een andere advocaat toewijzen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:35 schreef solomio2025 het volgende:
Ik wil weten of ik bij de betreffende rechtsbijstandsverzekering moet blijven. Is de situatie tussen mijn advocaat en mij een misverstand, en valt dit professioneel nog op te lossen? Of stap ik beter over naar een andere rechtsbijstandsverzekering?"
O, gaat het om een rechtsbijstandsverzekering?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:35 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb hem naar zijn input gevraagd in verband met het afgesloten dossier, en toen gaf hij het volgende aan: 'OK, laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.' Bedoelde hij dit concreet of om mij af te schepen?
Dat weet ik niet, hij is de 'huisadvocaat' voor deze specifieke zaak.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O, gaat het om een rechtsbijstandsverzekering?
Dan moet je je misschien afvragen hoe groot de kans is dat je bij een volgende keer weer dezelfde advocaat zou krijgen. En misschien of ze je inmiddels ‘lastig’ vinden en dat dat bij de volgende kwestie tegen je zou kunnen werken.
Maar op zich vind ik die bewoordingen niet per se ‘afschepen’, wel ‘even genoeg van’. Je zou kunnen kiezen voor een beleefde korte samenvatting van hoe jij het contact hebt ervaren. Dat je het spijtig vindt dat er mogelijk door miscommunicatie van beide kanten misverstanden zijn ontstaan die een goed verloop van de afhandeling hebben belemmerd. Dat je nog open staat voor een kort telefonisch onderhoud om het contact beter met elkaar af te sluiten. Zoiets.
Kijk, jij zit er mogelijk ook met emoties in, voor hem is het werk. Ik vind dat hij zich wel iets zou moeten aantrekken van kritiek op zijn aanpak, maar de vraag is of je dat kunt of moet willen afdwingen.
Professioneel oplossen ipv klacht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:51 schreef koemleit het volgende:
Je hebt het steeds over "persoonlijk oplossen".
Maar het is een advocaat waar je "ruzie" mee hebt. Niet je broer of je beste vriend.
Er is niks persoonlijks aan de hele situatie. het is puur zakelijk. En zo ziet die advocaat het vast ook.
wat zou een oplossing zijn dan volgens jou?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:07 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Professioneel oplossen ipv klacht.
Het minder negatief afsluiten en begrip hebben waarom hij samenwerking moeilijk verliep.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat zou een oplossing zijn dan volgens jou?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:07 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Professioneel oplossen ipv klacht.
Daar zei ik ook nog wat over, hoe je hem imo daartoe kunt uitnodigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:11 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Het minder negatief afsluiten en begrip hebben waarom hij samenwerking moeilijk verliep.
Dit bedoelde je toch? 'Je zou kunnen kiezen voor een beleefde korte samenvatting van hoe jij het contact hebt ervaren. Dat je het spijtig vindt dat er mogelijk door miscommunicatie van beide kanten misverstanden zijn ontstaan die een goed verloop van de afhandeling hebben belemmerd. Dat je nog open staat voor een kort telefonisch onderhoud om het contact beter met elkaar af te sluiten. Zoiets'.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Daar zei ik ook nog wat over, hoe je hem imo daartoe kunt uitnodigen.
Dan lijkt hij dat toch wel te hebben opgepikt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:14 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dit bedoelde je toch? 'Je zou kunnen kiezen voor een beleefde korte samenvatting van hoe jij het contact hebt ervaren. Dat je het spijtig vindt dat er mogelijk door miscommunicatie van beide kanten misverstanden zijn ontstaan die een goed verloop van de afhandeling hebben belemmerd. Dat je nog open staat voor een kort telefonisch onderhoud om het contact beter met elkaar af te sluiten. Zoiets'.
Ik zit er nog te emotioneel in, en vermoedelijk heeft de advocaat dit gemerkt vanwege zijn uitspraak om het enkele weken te laten rusten.
Ga ik doen..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan lijkt hij dat toch wel te hebben opgepikt.
Ik zou het nu ook willen zeggen: laat het even bezinken. Wacht iig tot die emoties een beetje gezakt zijn.
En vraag eventueel iemand om mee te lezen als je nog een e-mail wil opstellen.
Nee, eigenlijk niet, en daarom vind ik het zo vervelend. Met anderen heb ik nooit zo'n probleem... en dat zeg ik niet om aan te geven dat ik perfect ben of zoiets. Ik ben me ervan bewust dat ik veel vragen heb gesteld en vermoed dat dit misschien verkeerd is overgekomen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Maak je vaker mee dat omgang met mensen stroef verloopt? Ik vraag me namelijk in dit geval af of het aan jou kan liggen, of je de ongeschreven regels van het sociale verkeer misschien niet goed begrijpt. Ik heb zelf met mensen samengewerkt die steeds niet snapten waarom de samenwerking niet goed verliep en daarover wilden praten, maar dat leidde nergens toe en was werkelijk doodvermoeiend. Misschien vindt die advocaat dat ook.
Waarom kun je het dan niet loslaten? Ik maak vaker mee dat het niet botert met iemand die ik voor bepaalde tijd inhuur om iets voor mij te doen. Dat zit me nooit dwars, behalve dan als ik vind dat iemand fouten maakt waardoor ik ernstig word benadeeld of als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag. Het komt nooit bij me op om gesprekken te voeren over waarom het niet klikt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet, en daarom vind ik het zo vervelend. Met anderen heb ik nooit zo'n probleem... en dat zeg ik niet om aan te geven dat ik perfect ben of zoiets. Ik ben me ervan bewust dat ik veel vragen heb gesteld en vermoed dat dit misschien verkeerd is overgekomen.
Maar het is nog maar een week geleden, en die advocaat gaf aan het enkele weken te willen laten rusten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet, en daarom vind ik het zo vervelend. Met anderen heb ik nooit zo'n probleem... en dat zeg ik niet om aan te geven dat ik perfect ben of zoiets. Ik ben me ervan bewust dat ik veel vragen heb gesteld en vermoed dat dit misschien verkeerd is overgekomen.
Ik vind niet dat hij volledig correct heeft gereageerd. Als ik iets vroeg wat ik totaal niet begreep in dit juridische dossier, kreeg ik soms reacties zoals: 'Ik zal je waslijst aan vragen bekijken,' 'Ik wist wel dat je nog wilde discussiëren,' of 'Dit is de ene mail na de andere mail.' Terwijl ik de afgelopen vier maanden hem juist rust had gegeven en slechts eens in de vier à zes weken vroeg of hij de mogelijkheid had om mijn zaak te behandelen. Als dit niet zo was, had hij dit kunnen aangeven, zodat ik naar een alternatief kon zoeken. Hij reageerde echter nooit op die vragen, en dan kreeg ik zulke botte reacties. Terwijl de zaak toch echt zo lang heeft geduurd doordat hij zelf een mail niet had bekeken. Hij gaf aan dat hij onze samenwerking als moeilijk heeft ervaren, omdat er geen klik was en de zaak belastend voor hem was. Dit had toch echt anders gekund als hij mij gewoon had gevraagd wat mijn vraag was en we een kort overleg hadden gehad. Maar dat is nooit mogelijk geweest. Ik begrijp nog steeds niet hoe het komt dat het zo vreemd is verlopen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
Een voorbeeld: ik ben ooit niet goed geholpen door een financieel adviseur die ons hielp met de aankoop van onze woning. Hij was op zich geen slechte kerel, maar hij reageerde steeds zo laat. Uiteindelijk heeft zijn handelen er haast voor gezorgd dat we te laat waren voor het krijgen van een hypotheek. We waren de woning dan misgelopen, wat verschrikkelijk zou zijn geweest.
Wat ik in dit geval heb gedaan: geregeld contact blijven zoeken, eerst vriendelijk en gaandeweg wat strenger; niet in gesprek gaan over waarom hij laat reageerde, maar het over de inhoud blijven hebben; na afloop een melding maken bij de eigenaar van het kantoor.
Ik snap oprecht niet waarom je zo geobsedeerd bent met willen weten waardoor het kwam. Dat gaat je misschien wel niks aan omdat het zijn privézaken zijn. Belangrijk is of hij je zo slecht heeft geholpen dat je een klacht in wilt dienen en/of toekomstige samenwerking wilt voorkomen.
Ik ga hem die rust ook zeker geven en pas over enkele weken terug contact met hem opnemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:41 schreef maily het volgende:
[..]
Maar het is nog maar een week geleden, en die advocaat gaf aan het enkele weken te willen laten rusten.
Omdat het dossier wat sowieso al emotioneel beladen was daardoor heel onprettig is verlopen en ik dit echt in toekomst nooit meer wil meemaken. Ondanks dat er geen zogenaamde klik was had hij toch professioneel kunnen reageren. Ik hoef toch geen klik met een professional om normaal professioneel een dossier te kunnen bespreken. Maar met deze advocaat was dat echt zo goed als niet mogelijk. En daardoor zijn er van die misverstanden ontstaan wat het dossier heeft vertraagd en vreemd heeft doen verlopen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom kun je het dan niet loslaten? Ik maak vaker mee dat het niet botert met iemand die ik voor bepaalde tijd inhuur om iets voor mij te doen. Dat zit me nooit dwars, behalve dan als ik vind dat iemand fouten maakt waardoor ik ernstig word benadeeld of als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag. Het komt nooit bij me op om gesprekken te voeren over waarom het niet klikt.
Fixed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:34 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik ga hem die rust ook zeker geven.
Ik kan me die reacties van hem helemaal voorstellen en ik ga alleen nog maar af op de dingen die je hier zegt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:33 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat hij volledig correct heeft gereageerd. Als ik iets vroeg wat ik totaal niet begreep in dit juridische dossier, kreeg ik soms reacties zoals: 'Ik zal je waslijst aan vragen bekijken,' 'Ik wist wel dat je nog wilde discussiëren,' of 'Dit is de ene mail na de andere mail.' Terwijl ik de afgelopen vier maanden hem juist rust had gegeven en slechts eens in de vier à zes weken vroeg of hij de mogelijkheid had om mijn zaak te behandelen. Als dit niet zo was, had hij dit kunnen aangeven, zodat ik naar een alternatief kon zoeken. Hij reageerde echter nooit op die vragen, en dan kreeg ik zulke botte reacties. Terwijl de zaak toch echt zo lang heeft geduurd doordat hij zelf een mail niet had bekeken. Hij gaf aan dat hij onze samenwerking als moeilijk heeft ervaren, omdat er geen klik was en de zaak belastend voor hem was. Dit had toch echt anders gekund als hij mij gewoon had gevraagd wat mijn vraag was en we een kort overleg hadden gehad. Maar dat is nooit mogelijk geweest. Ik begrijp nog steeds niet hoe het komt dat het zo vreemd is verlopen.
Ik heb helemaal niet zo vaak advocaten nodig, slechts 3 keer in de afgelopen 40 jaar. Natuurlijk tellen zijn behoeften ook mee, prima, maar dan moet hij wel duidelijkheid geven. De manier waarop hij dit dossier heeft aangepakt, is verre van professioneel, en ik heb niet alles vermeld vanwege herkenbaarheid. Ik wil voorkomen dat ik ooit nog eens in zo'n situatie terechtkom, dat is alles. Wil hij zijn feedback geven, prima. Doet hij dat niet, ook prima, en dan sluit ik dit hoofdstuk bij deze rechtsbijstandsverzekeraar voorgoed af.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:55 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik kan me die reacties van hem helemaal voorstellen en ik ga alleen nog maar af op de dingen die je hier zegt.
Jij kunt wel willen dat je alles goed wilt maken enzo, maar zijn behoeften tellen ook nog. Hij wil het niet.
Waarom heb je eigenlijk zo vaak advocaten nodig?
?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:59 schreef ZarB het volgende:
Is het dossier inmiddels gesloten of dient het inhoudelijk nog een doel om met hem te gaan knikkeren?
#18 doet iets anders vermoeden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:02 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet zo vaak advocaten nodig, slechts 3 keer in de afgelopen 40 jaar. Natuurlijk tellen zijn behoeften ook mee, prima, maar dan moet hij wel duidelijkheid geven. De manier waarop hij dit dossier heeft aangepakt, is verre van professioneel, en ik heb niet alles vermeld vanwege herkenbaarheid. Ik wil voorkomen dat ik ooit nog eens in zo'n situatie terechtkom, dat is alles. Wil hij zijn feedback geven, prima. Doet hij dat niet, ook prima, en dan sluit ik dit hoofdstuk bij deze rechtsbijstandsverzekeraar voorgoed af.
Dient het inhoudelijk nog een doel door nu zo aan te dringen op contactherstel? Of is je dossier al gesloten/afgerond? Als er niks meer aan veranderd moet je het gewoon loslaten.quote:
Ik heb niets te verliezen, ben benieuwd of hij het meende dat we het over paar weken kunnen bekijken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:59 schreef Bargehassus het volgende:
Om het met Van Dik Hout te zeggen:
"Laat het gaan, laat het vallen, laat het los".
Als autist snap ik heel goed dat je duidelijkheid wil. Ik begrijp soms ook dingen niet die anderen wel begrijpen. Maar ik heb door de jaren heen geleerd om dat los te laten. Is voor je eigen gezondheid en gemoedsrust echt beter.
En de kans dat je nog een keer met deze advocaat te maken krijgt lijkt me echt heel klein. En als die kleine kans dan toch bewaarheid wordt kun je alsnog een beslissing nemen. De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest!
Succes!
Ik had door deze slechtere samenwerking inmiddels wel andere advocaten gecontacteerd. Ik heb hem ook laten weten dat er bij anderen wel mogelijkheden waren voor een gesprek, enzovoort. Maar hij bleef het dossier behandelen.quote:
Nog inhoudelijk laatste klein detailquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:07 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dient het inhoudelijk nog een doel door nu zo aan te dringen op contactherstel? Of is je dossier al gesloten/afgerond? Als er niks meer aan veranderd moet je het gewoon loslaten.
Je hebt wel wat te verliezen, namelijk je gezondheid. Rond het laatste kleine detail zakelijk af, vergeet hem daarna en ga door met je leven. Is echt zoveel beter voor je.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:08 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb niets te verliezen, ben benieuwd of hij het meende dat we het over paar weken kunnen bekijken.
Om dit vreseljke dossier toch nog iets van positiefs af te sluiten..
Ik denk dat TS ook wel wat tips kan gebruiken over sociale communicatie en interactie, vanuit een "autisten" visie. Zomaar een vermoeden..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:59 schreef Bargehassus het volgende:
Om het met Van Dik Hout te zeggen:
"Laat het gaan, laat het vallen, laat het los".
Als autist snap ik heel goed dat je duidelijkheid wil. Ik begrijp soms ook dingen niet die anderen wel begrijpen. Maar ik heb door de jaren heen geleerd om dat los te laten. Is voor je eigen gezondheid en gemoedsrust echt beter.
En de kans dat je nog een keer met deze advocaat te maken krijgt lijkt me echt heel klein. En als die kleine kans dan toch bewaarheid wordt kun je alsnog een beslissing nemen. De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest!
Succes!
Nee hoor, absoluut niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik denk dat TS ook wel wat tips kan gebruiken over sociale communicatie en interactie, vanuit een "autisten" visie. Zomaar een vermoeden..
Zeker hoor, maar ik heb toch geen gesprek gevraag over het waarom gewoon zijn feedback gevraagd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:22 schreef Claudia_x het volgende:
Het is prima om te bedenken hoe je de volgende keer zoiets aan zou pakken. Dat je een gesprek met hem wil om het waarom te begrijpen, vind ik niet normaal. Ik krijg sterk de indruk dat anderen hier het ook abnormaal vinden. Hecht je daar waarde aan?
Dat beseft advocaat ook heus wel .. zeker weten..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het niet abnormaal dat TS dit op een goede manier wil afronden. Ik haal uit het verhaal ook wel dat de advocaat wel steken heeft laten vallen en dat het dossier voor TS emotioneel is om redenen die wij niet weten.
Waarom neem je niet een andere advocaat?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef solomio2025 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb een lastige samenwerking gehad met een advocaat, waarbij het dossier lastig is verlopen. Hij heeft mij ook enkele verwijten gemaakt die ik als niet-deontologisch correct beschouw. Tot nu toe heeft het uitpraten via e-mail niet gewerkt, en hij lijkt niet open te staan voor een telefonisch gesprek, omdat hij vindt dat we elkaar al genoeg hebben gehoord. In eerste instantie wil ik geen klacht indienen en proberen dit tussen ons op te lossen.
Dit blijft echter in mijn hoofd zitten, vooral omdat ik me afvraag of ik hem in de toekomst misschien nog nodig zal hebben. Ik heb overwogen om het voor te stellen om elkaar in een informele setting, zoals bij een kop koffie, te ontmoeten om alles uit te praten.
Is het gepast om zo'n voorstel te doen, of kan dit verkeerd overkomen? Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Alle tips zijn welkom!
Ik vind het ook niet abnormaal, het lijkt me alleen, gezien de status (nog een laatste klein detail) niet verstandig om er nog zo'n gedoe van te maken. Als er echt grove fouten gemaakt zijn is dat uiteraard iets anders, maar dat laat ik hier even buiten beschouwing want daar kan ik niet over oordelen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het niet abnormaal dat TS dit op een goede manier wil afronden. Ik haal uit het verhaal ook wel dat de advocaat wel steken heeft laten vallen en dat het dossier voor TS emotioneel is om redenen die wij niet weten.
Het had gekund en ik heb erover nagedacht en andere advocaten gecontacteerd. Het liep via de rechtsbijstandsverzekering, maar het was niet zo simpel voor een andere advocaat, omdat ze dat niet hebben. Het dossier loopt bijna een jaar en is nu aan het eindequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom neem je niet een andere advocaat?
Dan zou ik er geen energie meer in steken en bij een volgend dossier een andere advocaat inschakelen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:41 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Het had gekund en ik heb erover nagedacht en andere advocaten gecontacteerd. Het liep via de rechtsbijstandsverzekering, maar het was niet zo simpel voor een andere advocaat, omdat ze dat niet hebben. Het dossier loopt bijna een jaar en is nu aan het einde
Dat is mijn issue, blijf ik bij rechtsbijstandsverzekering of niet...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zou ik er geen energie meer in steken en bij een volgend dossier een andere advocaat inschakelen.
Je zegt letterlijk dat je wil weten waardoor het kwam. Ik vind het ongepast en ongezond zoals jij je hierin vastbijt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:25 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Zeker hoor, maar ik heb toch geen gesprek gevraag over het waarom gewoon zijn feedback gevraagd.
Dat mag.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zegt letterlijk dat je wil weten waardoor het kwam. Ik vind het ongepast en ongezond zoals jij je hierin vastbijt.
TS weet nog niet in welke vorm hij het wil gieten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:36 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet abnormaal, het lijkt me alleen, gezien de status (nog een laatste klein detail) niet verstandig om er nog zo'n gedoe van te maken. Als er echt grove fouten gemaakt zijn is dat uiteraard iets anders, maar dat laat ik hier even buiten beschouwing want daar kan ik niet over oordelen.
Voor de gezondheid van TS lijkt het me beter om dit zo snel mogelijk achter TS te laten.
Dat is ook zeker niet mijn bedoeling.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS weet nog niet in welke vorm hij het wil gieten.
Hier krijgt hij feedback. Wat hij ermee doet, weten we niet.
Ik vind het niet erg productief om hier bepaalde stempels op hem te drukken.
Dan dien je een klacht in. Of je dient geen klacht in en gaat verder met je leven.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:47 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dat mag.
Maar ik heb hier alleen niet alles gedeeld, zoals gezegd. En eerlijk, deze advocaat heeft echt absoluut niet correct deontologisch gehandeld. Dat weet hij zelf ook wel..
Ik bijt mij helemaal nergens in vast.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan dien je een klacht in. Of je dient geen klacht in en gaat verder met je leven.
Ik heb een buurman gehad die zich graag vastbeet in wat hij als een grote onrechtvaardigheid zag. Vaak was het iets wat hij in zijn hoofd heel groot maakte. Het consumeerde hem en hij kon er lang erg boos om zijn. Daarbij verloor hij realiteitszin. Dat was niet alleen ongezond voor hemzelf, maar ook buitengewoon belastend voor de mensen om hem heen.
Heb jij al met iemand hierover gesproken die de situatie kent (partner, vriend of familielid)? Wat vond die persoon dat je moest doen?
Dat klinkt als een zinnig advies van je vriendin. Heb je het ook gehad over je wens om alles uit te praten met een kop koffie erbij zodat je de redenen voor zijn gedrag begrijpt? Je vraag is immers of het gepast is om zo’n voorstel te doen. Zij zal dat vermoedelijk beter in kunnen schatten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:02 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb dit voorgelegd bij een vriendin die jurist is in een ander vakgebied. Zij gaf aan dat hij zeker niet correct heeft gehandeld. Hij heeft dit dossier onderschat oid. Had toen het idee om zijn kantoor te bellen en te zeggen dat ik echt niet meer verder wou met hem. Dat vond ze een goed idee, maar uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, puur omdat ik dat echt ook te heftig vind om te gaan klagen over hem. Daarom de vraag voor feedback aan hem ..
Ik bedoel stempels op jou, als ongezond en ongepast hoe je ermee omgaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:54 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dat is ook zeker niet mijn bedoeling.
Ik neem over een paar weken opnieuw contact met hem op in verband met de vraag om feedback. Wat hij ermee doet, is afwachten. Hij gaf aan dit enkele weken te willen laten bezinken; we zullen zien.
Je eerste twee regels, eens.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS weet nog niet in welke vorm hij het wil gieten.
Hier krijgt hij feedback. Wat hij ermee doet, weten we niet.
Ik vind het niet erg productief om hier bepaalde stempels op hem te drukken.
Ik wilde het zelf oplossen eerst en dat weet ze en begrijpt ze. Hoewel zij direct het kantoor erbjj zou halen. Maar zijn gedrag is echt niet professioneel geweest.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt als een zinnig advies van je vriendin. Heb je het ook gehad over je wens om alles uit te praten met een kop koffie erbij zodat je de redenen voor zijn gedrag begrijpt? Je vraag is immers of het gepast is om zo’n voorstel te doen. Zij zal dat vermoedelijk beter in kunnen schatten.
Nee, niet jou.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:12 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je eerste twee regels, eens.
Je derde regel, op zich eens, maar je quote mij, bedoel je dat ik bepaalde stempels druk?
Dan zou ik je adviseren dat alsnog te doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:13 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik wilde het zelf oplossen eerst en dat weet ze en begrijpt ze. Hoewel zij direct het kantoor erbjj zou halen. Maar zijn gedrag is echt niet professioneel geweest.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:23 schreef solomio2025 het volgende:
Ik heb anoniem deze vraag ook voorgelegd aan de orde van advocaten, hoe ik met zo'n situatie kan omgaan en of ik de advocaat hierover kan aanspreken, of dat het beter is om een andere advocaat te zoeken.
Hem erop aanspreken kun je sowieso doen. Heb je dat niet al gedaan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:23 schreef solomio2025 het volgende:
Ik heb anoniem deze vraag ook voorgelegd aan de orde van advocaten, hoe ik met zo'n situatie kan omgaan en of ik de advocaat hierover kan aanspreken, of dat het beter is om een andere advocaat te zoeken.
Jquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hem erop aanspreken kun je sowieso doen. Heb je dat niet al gedaan?
Jawel, daarom ook de vraag voor feedback.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hem erop aanspreken kun je sowieso doen. Heb je dat niet al gedaan?
Deze zaak verliep via rechtsbijstand en vanaf het begin was het deze advocaat. Het contact was de eerste weken goed, maar daarna was er om een of andere reden verkeerd gelopen en geen correcte communicatie meer. De laatste details van de zaak zijn nu nog aan de orde. Ik wil in eerste instantie geen klacht indienen, maar het is zeker niet correct geweest. Daarom heb ik anoniem advies gevraagd bij de orde.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:07 schreef Droopie het volgende:
Heeft het optreden van de advocaat je geld gekost of andere significante schade opgeleverd?
Je zegt dat het gaat om een laatste detail?
Als het om een klein detail gaat en geen geen gekost heeft, laat gaan.
Echter als de zaak daadwerkelijk zoveel schade heeft opgeleverd dat je de orde van advocaten benaderd hebt, dan kan je daar ook gelijk een klacht deponeren.
Nou, dan had hij dit toch kunnen aangeven? Dan had dit zoveel ellende kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef Droopie het volgende:
Kan je een idee geven over het soort detail
Ik neig om te zeggen, het was niet professioneel, misschien heb jij teveel geeist,
De gemene deler, we houden erover op en gaan door.
Ik zou wel een andere verzekering nemen.
Sorry, t was een beetje onduidelijk van mij.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:45 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Nou, dan had hij dit toch kunnen aangeven? Dan had dit zoveel ellende kunnen voorkomen.
Begrijpelijk, het is nog steeds onduidelijk voor mij, laat staan voor een buitenstaander.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:52 schreef Droopie het volgende:
[..]
Sorry, t was een beetje onduidelijk van mij.
Misschien was jij teveel eisend voor een rechtsbijstand advocaat.
Teveel contact momenten, opmerkingen dat er even rust moet komen.
Misschien is jouw benadering te veeleisend geweest.
Je zoekt de schuld veel te veel bij jezelf en met het gesprek zoek je alleen maar erkenning dat jij op één of andere manier belangrijk voor hem was voor je dit kunt laten rusten. Hij klinkt als een incompetente en onprofessionele flapdrol die jou onderaan zijn prioriteitenlijst had en heeft staan. Jij reageert daar op door reminders te sturen en vragen te stellen, maar hij heeft dan weer geen zin om daar professioneel, tijdig en begripvol op te reageren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:26 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik verwacht van zo'n gesprek op z'n minst wat meer feedback van die advocaat, in plaats van zijn rare uitspraken. 'we hadden geen klik en de samenwerking was moeilijk'; ik heb totaal geen flauw idee waardoor het kwam. Ik wil gewoon weten waardoor het kwam en wil nooit meer zoiets meemaken. Ik had hem al een e-mail gestuurd met daarin de opmerkingen dat situatie toch ook door hem kwam en dan gaf hij dit aan: OK laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.
Je staaltje psychologie is toch niet zo correct. Ik zoek geen erkenning, ik verwacht gewoon van een professional dat hij correct reageert, niet meer dan dat. En zo niet, dan dien ik alsnog een klacht in. En 'verkering'? Doe normaal zeg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je zoekt de schuld veel te veel bij jezelf en met het gesprek zoek je alleen maar erkenning dat jij op één of andere manier belangrijk voor hem was voor je dit kunt laten rusten. Hij klinkt als een incompetente en onprofessionele flapdrol die jou onderaan zijn prioriteitenlijst had en heeft staan. Jij reageert daar op door reminders te sturen en vragen te stellen, maar hij heeft dan weer geen zin om daar professioneel, tijdig en begripvol op te reageren.
Hij is gewoon een hork en jij zou wat kunnen doen aan je mindset in deze. Jij was zijn klant en hij heeft je niet als zodanig behandeld. Het is véél makkelijker om over dat idee heen te stappen dan over het idee dat iemand jou genegeerd heeft. Hij was je advocaat, niet je verkering.
En nu stop ik met dit staaltje psychologie van de koude grond, want het is hier geen R&P.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:02 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik bijt mij helemaal nergens in vast.
Ik heb dit voorgelegd aan een vriendin die jurist is in een ander vakgebied.
Je bijt je vast.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:23 schreef solomio2025 het volgende:
Doe zelf normaal.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:19 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Je staaltje psychologie is toch niet zo correct. Ik zoek geen erkenning, ik verwacht gewoon van een professional dat hij correct reageert, niet meer dan dat. En zo niet, dan dien ik alsnog een klacht in. En 'verkering'? Doe normaal zeg.
Dat heb je dus wel gedaan. En dat is klote en dat had je als betalende klant helemaal niet verdiend. Maar dat gaat zo'n onprofessionele hork echt nooit toegeven.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:20 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Nee, maar ik laat me niet zo behandelen.
Hoe kun je nu zulke uitspraken doen als je niet exact weet hoe of wat?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Doe zelf normaal.
Je reageert echt behoorlijk buitensporig op deze situatie met hem. En je reageert ook best heftig op mijn post met 'doe normaal zeg'.
Kerel was idd erg onprofessioneel en lomp. Nu heb je 2 opties: klacht indienen, of niet. En wat je ook kiest: loslaten.
Meer wil je ook niet vertellen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:25 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Hoe kun je nu zulke uitspraken doen als je niet exact weet hoe of wat?
Die kerel stelt voor mij niets voor, allang losgelaten. En ik ga voor optie 3
Okayyyyy, gelijk in de verdediging.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:25 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Hoe kun je nu zulke uitspraken doen als je niet exact weet hoe of wat?
Die kerel stelt voor mij niets voor, allang losgelaten. En ik ga voor optie 3
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Okayyyyy, gelijk in de verdediging.
Maar helemaal prima: kerel was heel professioneel en het ligt allemaal aan jou. Succes met optie 3, wordt vast gezellig samen.
Dat zeg ik toch absoluut niet? Het was een hork en ik probeer het eerst zelf professioneel op te lossen voor direct een klacht in te dienen dat is al.quote:
En ik wens je daar veel succes mee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:34 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch absoluut niet? Het was een hork en ik probeer het eerst zelf professioneel op te lossen voor direct een klacht in te dienen dat is al.
Thx, ik begrijp ook niet waar die psychologische analyses telkens vandaan komen. Ik heb inderdaad hier niet het volledige verhaal geschreven om herkenbaarheid te voorkomen. Maar het was niet zo simpel. De advocaat heeft zich 'horkerig' gedragen, maar beschuldigt mij van een moeilijke samenwerking en zeer belastend gedrag. Andersom is hij ook niet correct geweest met zijn onprofessionele gedrag. Toch blijf ik erbij dat dit alles door misverstanden komt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:39 schreef Lienekien het volgende:
Waarom moet TS toch zo worden aangevallen?
Accepteer toch gewoon dat je niet het hele verhaal kent. Geef advies zonder hem persoonlijk af te breken en ga ergens anders de psycholoog uithangen.
Echt, wat is er mis met jullie?!
Hierin kun je best wel eens gelijk hebben. Misschien moet ik hem deze vraag gewoon stellen: 'Heb ik verkeerde verwachtingen gehad van een rechtsbijstandsadvocaat? En als ik zulke eisen stel, had ik dan niet beter een eigen advocaat kunnen nemen?'quote:Op woensdag 23 oktober 2024 00:19 schreef Bucketlist het volgende:
Ik denk dat die advocaat af zal zien van een verder gesprek hierover. Uit zijn woordkeuze kan je opmaken dat je een wat lastigere klant bent. Ik gok dat het te maken heeft dat er relatief veel werk in de zaak is gaan zitten terwijl er misschien een fixed fee was vanuit de rechtsbijstandsverzekering. Of dat de rechtsbijstand erg op de kosten is.Met veel werk bedoel ik dan met de communicatie met jou. Wiens schuld dat is doet dan niet ter zake.
Ik vind het vervelend dat je er zo mee zit. Voor jou was dit een belangrijke zaak, maar voor hem ben je gewoon een van de vele zaken. Hij denkt hier echt nooit meer aan terug. Het gesprek gaat geen zin hebben. Maar je kan het prima voorstellen. Alleen zou ik uitgaan van een nee. Hij heeft er niets of weinig mee te winnen.
Hoi Lien, het ontbrekende stuk info heb ik eigenlijk niet eens over nagedacht, voor mij doet dat er niet toe. Ik ben het pertinent met jou oneens dat TS persoonlijk afgebroken wordt, er wordt door velen bijzonder empathisch gereageerd. Empathie is niet een van mijn sterke kanten, maar er is niks mis met mij (of anderen hier).quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:39 schreef Lienekien het volgende:
Accepteer toch gewoon dat je niet het hele verhaal kent. Geef advies zonder hem persoonlijk af te breken en ga ergens anders de psycholoog uithangen.
Dat klopt zeker hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:01 schreef Fer het volgende:
Die advocaat krijgt geen vergoeding voor zo’n gesprek, die zit daar niet op te wachten.
Ik denk niemand in een professionele setting. Jij bent een klant/client en de zaak is nu gesloten. Geen reden om er nog tijd aan te spenderen.
dit is gewoon een zachtere manier van afwimpelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:06 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dat klopt zeker hoor.
Maar wie niet waagt die niet wint.
Dan had hij gewoon net zo goed kunnen zeggen nee dat is niet mogelijk ipv aan te geven laat het enkele weken bezinken en dan bekijken we het...
Ik hou van directe eerlijke communicatie...Hij was daar in andere situaties wel goed in..quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:01 schreef Essebes het volgende:
[..]
dit is gewoon een zachtere manier van afwimpelen.
Wat win ik hiermee? Een normaal gesprek nu het dossier (binnenkort) is afgesloten en emoties niet meer zo'n rol spelen. Ik heb tot op heden geen idee of hij nog een gesprek wil of niet, maar kennelijk kent men deze advocaat hier in het forum beter dan ikzelf. Gewoon misverstanden uitpraten, en ik wil leren waarom hij aangaf dat het vooral belastend voor hem was en dat de samenwerking moeilijk was. Is het zo vreemd als ik na de afsluiting van het dossier om feedback vraag? Ik hoef geen gelijk te krijgen, hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom het zo vreemd is verlopen, meer niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:07 schreef Zedi het volgende:
Wat win je hiermee ten opzichte van wanneer je het laat gaan? Kun je niet accepteren dat de samenwerking lastig was en je niet druk maken over wat die advocaat over je denkt?
Stel de advocaat wil toch nog met je in gesprek (wat zoals anderen al aangeven onwaarschijnlijk is) en hij blijft bij zijn punt of jullie worden het niet eens kan je het dan wel afsluiten voor jezelf?
Het lijkt erop dat jij iets op wil lossen of recht wil zetten (dat het niet aan jou lag?) met iemand die daar niet direct behoefte aan heeft. De kans dat je hier met een beter gevoel uitkomt lijkt me daarom klein.
Vraag jij na iedere interactie met iemand feedback, nee toch? Laat het gaanquote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:23 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Wat win ik hiermee? Een normaal gesprek nu het dossier (binnenkort) is afgesloten en emoties niet meer zo'n rol spelen. Ik heb tot op heden geen idee of hij nog een gesprek wil of niet, maar kennelijk kent men deze advocaat hier in het forum beter dan ikzelf. Gewoon misverstanden uitpraten, en ik wil leren waarom hij aangaf dat het vooral belastend voor hem was en dat de samenwerking moeilijk was. Is het zo vreemd als ik na de afsluiting van het dossier om feedback vraag? Ik hoef geen gelijk te krijgen, hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom het zo vreemd is verlopen, meer niet.
Natuurlijk niet, maar bij een professional waar de samenwerking zo moeilijk is verlopen en het dossier niet zo correct was, wat is er mis met het vragen om feedback? Aangezien de klantenrelatie bij een advocaat-cliënt toch een essentiële rol speelt en het tussen ons niet werkte, wil ik graag weten wat er heeft gespeeld.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Vraag jij na iedere interactie met iemand feedback, nee toch? Laat het gaan
Natuurlijk mag je om feedback vragen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:19 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar bij een professional waar de samenwerking zo moeilijk is verlopen en het dossier niet zo correct was, wat is er mis met het vragen om feedback? Aangezien de klantenrelatie bij een advocaat-cliënt toch een essentiële rol speelt en het tussen ons niet werkte, wil ik graag weten wat er heeft gespeeld.
Nee, echt niet. Hij hoeft geen gesprek aan te gaan. Als hij niet wil, moet hij daarin gewoon duidelijk(er) zijn. En dan is het klaar voor mij, afgesloten voorgoed. Dan blijft hij gewoon die niet zo professionele advocaat waarmee er een ontzettende mismatch was. Maar nu blijf ik het idee houden dat deze hele situatie (van moeilijke/geen samenwerking) op een misverstand berust. En met die vraag heb ik het tenminste geprobeerd positief af te sluiten.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je om feedback vragen.
Ik heb wel het idee dat deze vraag vanuit jou meer als een eis wordt gezien vanuit jouw persoonlijke behoefte, ook al benoem je het hier niet zo. De advocaat lijkt het met je uit te moeten praten. Daar zit je emotionele betrokkenheid bij een zakelijk iets.
Je advocaat zal die betrokkenheid niet hebben (uitgaand van jouw quotes van zijn reacties), en van daaruit geen behoefte hebben aan een afsluitend gesprek.
Als de advocaat blijft weigeren, hoe gaat dat voor jou zijn dan? Wanneer is de zaak voor jou afgerond?
Prima dat kan, dan weet ik ook voldoende niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:20 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat je mail zo de trash in gaat. De zaak is afgedaan voor hem, afgesloten.
Nee, want je krijgt geen reactie meer.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:32 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Prima dat kan, dan weet ik ook voldoende niet.
Ik bedoelde dat als hij niet reageert, het duidelijk is dat hij gewoon echt de non-professionele, horkerige advocaat was. Dan kan dat hoofdstuk voorgoed worden afgesloten. Maar nu blijft het een open einde. Ik denk dat ik de advocaat toch iets beter ken dan uit de reacties hier die denken: hij gaat waarschijnlijk niet meer reageren. Mogelijk reageert hij nog om te zeggen dat hij geen feedback kan of wil geven, of hij gaat wel in op het voorstel. Tot nu toe heb ik geen idee.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:17 schreef maily het volgende:
[..]
Nee, want je krijgt geen reactie meer.
Jullie beschuldigen elkaar dus van horkerig gedrag.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:46 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Thx, ik begrijp ook niet waar die psychologische analyses telkens vandaan komen. Ik heb inderdaad hier niet het volledige verhaal geschreven om herkenbaarheid te voorkomen. Maar het was niet zo simpel. De advocaat heeft zich 'horkerig' gedragen, maar beschuldigt mij van een moeilijke samenwerking en zeer belastend gedrag. Andersom is hij ook niet correct geweest met zijn onprofessionele gedrag. Toch blijf ik erbij dat dit alles door misverstanden komt.
Je hoeft geen psycholoog te zijn of een compleet verhaal te hebben om te zien dat ts moeite heeft met sociale communicatie en interactie. Hij lijkt geen enkel besef te hebben van zijn eigen aandeel hierin (daarom vindt hij de reacties niks). Ts is er meer mee geholpen om hem inzicht te geven in zijn aandeel/communicatiestijl/ridige houding dan doen alsof er niks aan de hand is, want ik vermoed dat dit niet het eerste conflict of moeizame interactie is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:39 schreef Lienekien het volgende:
Ts= Zijquote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:01 schreef ZarB het volgende:
[..]
Je hoeft geen psycholoog te zijn of een compleet verhaal te hebben om te zien dat ts moeite heeft met sociale communicatie en interactie. Hij lijkt geen enkel besef te hebben van zijn eigen aandeel hierin (daarom vindt hij de reacties niks). Ts is er meer mee geholpen om hem inzicht te geven in zijn aandeel/communicatiestijl/ridige houding dan doen alsof er niks aan de hand is, want ik vermoed dat dit niet het eerste conflict of moeizame interactie is.
Ik ga dat afwachten want geen idee,..quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:37 schreef Bucketlist het volgende:
Je krijgt een reactie hoor. Maar gewoon kortaf. ‘Hier heb ik geen behoefte aan’ .
Je kent toch helemaal niet de achtergrond of het verhaal? Ik heb toch gezegd dat ik hier niet alle details zou schrijven? Maar om nu te gaan beoordelen dat ik vaker problemen heb met sociale interacties, dat gaat me toch iets te ver. Dat heb ik zeker niet. De advocaat heeft niet-deontologische uitspraken naar mij gedaan. Hij 'beschuldigt' mij van een zaak die vooral belastend is voor hem. Ik heb tot op heden geen idee waarom, maar ik vermoed dat ik (onbewust) te veel vragen heb gesteld. Daarom wil ik dit misverstand achterhalen via de feedback die ik heb gevraagd, meer niet. Ik ken de advocaat iets beter dan jullie, maar ik heb zelf geen idee of hij gaat reageren en met welke feedback. Maar elke reactie is al voldoende voor mij, zodat ik dit hoofdstuk (voorgoed) kan afsluiten.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:58 schreef ZarB het volgende:
[..]
Jullie beschuldigen elkaar dus van horkerig gedrag.
Als je hier niet het hele verhaal vertelt dan kun je ook niet verwachten dat je reacties krijgt die helemaal aansluiten bij wat jij wilt horen.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:15 schreef solomio2025 het volgende:
[..Ik heb tot op heden geen idee, maar het kan. Ik wacht nog even anderhalve week om hem de rust te geven die hij vroeg, zodat de situatie enkele weken kan bezinken.
Maar je wil wél tips van mensen 'met een soortgelijke situatie', dat wordt natuurlijk godsonmogelijk hè? De enige feiten die we kennen zijn dat hij meermaals heeft aangegeven wel klaar te zijn met het door jou bestookt worden met e-mails, al dan niet terecht, en dat jij vindt dat de beste man 'niet-deontologisch' zou hebben gehandeld, al dan niet terecht.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:32 schreef solomio2025 het volgende:
Je kent toch helemaal niet de achtergrond of het verhaal?
Dit was wel degelijk een advocaat met veel ervaring en een goede reputatie. Daarom vind ik het jammer dat het zo misgelopen is. Ik had veel vragen over dit dossier; dit was de eerste keer dat ik juridische ondersteuning nodig had. Ik was heel emotioneel tijdens het dossier, vanwege de situatie en het plotselinge overlijden van een goede vriendin. Al direct na zijn eerste 'niet-deontologische' uitspraak heb ik aangegeven dat dat niet mijn bedoeling was en dat er sprake was van miscommunicatie of misverstanden. Ik vroeg of we dit konden uitpraten, omdat ik een goede samenwerking wilde behouden. Telkens had ik overleg met de rechtsbijstandsverzekering of ik hem dingen kon vragen. Zij beaamden telkens: "Vraag het maar aan de advocaat."quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar je wil wél tips van mensen 'met een soortgelijke situatie', dat wordt natuurlijk godsonmogelijk hè? De enige feiten die we kennen zijn dat hij meermaals heeft aangegeven wel klaar te zijn met het door jou bestookt worden met e-mails, al dan niet terecht, en dat jij vindt dat de beste man 'niet-deontologisch' zou hebben gehandeld, al dan niet terecht.
Verder maak je je daar ontzettend druk om en maak je een heel plan om hem maar aan tafel te krijgen, terwijl hij meermaals heeft aangegeven daar geen behoefte aan te hebben. Je hoeft geen waarzegger te zijn om te weten wat zijn antwoord zal zijn.
Waaróm je je dit zo ontzettend aantrekt - het botert niet met een rechtsbijstandsjuristje (waarschijnlijk niet eens een advocaat) - is me een raadsel en sterkt me toch wel een beetje in de geloofwaardigheid van zijn stelling dat hij zich overstelpt voelde door jouw micro-bemoeienis met de zaak. In the end heb je wel vaker zakelijke relaties die beter hadden gekund en tenzij dat je baan betreft die op de tocht staat, is er weinig reden om dat elke keer te voorzien van een uitgebreid evaluatiegesprek. Het is wat het is. Wil je een goede advocaat, neem dan ook een echte. Pak je iets uit de ton van de rbv, neem dan al a priori aan dat dat middelmaat at best is (en doe dat dan dus ook alleen voor Meester Visser zaken).
Hoe strookt dit met "dit was de eerste keer dat ik juridische ondersteuning nodig had"?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:59 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Heel bizar: elke advocaat die ik heb gehad voor andere zaken en andere vraagstellingen bood consultatie en overleg aan, maar hij absoluut niet. Een paar keer heb ik om een gesprek gevraagd, en dat eindigde telkens abrupt met de mededeling dat er geen klik was en er geen enkel normaal gesprek mogelijk was. Alleen de keer dat ik van plan was een klacht in te dienen, zoals ik tegen hem had gecommuniceerd, kon hij met mij praten.
Dit wordt onderhand wel een bijzonder verhaal ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:26 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hoe strookt dit met "dit was de eerste keer dat ik juridische ondersteuning nodig had"?
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden ....quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:13 schreef solomio2025 het volgende:
Deze zaak verliep via rechtsbijstand
'ze' is de rechtsbijstandsverzekering, neem ik aan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:41 schreef solomio2025 het volgende:
Het liep via de rechtsbijstandsverzekering, maar het was niet zo simpel voor een andere advocaat, omdat ze dat niet hebben.
Dat stookt omdat ik nooit zo'n juridisch dossier had gehad. De andere contacten met advocaten waren advies vragen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:26 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hoe strookt dit met "dit was de eerste keer dat ik juridische ondersteuning nodig had"?
Ze (rechtsbijstandsverzekering) werken met juristen en deze advocaat is hun 'huisadvocaat'quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:26 schreef r_one het volgende:
[..]
'ze' is de rechtsbijstandsverzekering, neem ik aan.
Maar wat is 'dat'? Wát hebben ze niet? Een andere advocaat?
Netwerkadvocaat dus. Die werken tegen een (schamele) vaste fee en ik geef je op een briefje dat die fee 'op' is. Daarmee kun je dat kopje koffie wel vergeten; enige uitleg ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:37 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ze (rechtsbijstandsverzekering) werken met juristen en deze advocaat is hun 'huisadvocaat'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Netwerkadvocaat dus. Die werken tegen een (schamele) vaste fee en ik geef je op een briefje dat die fee 'op' is. Daarmee kun je dat kopje koffie wel vergeten; enige uitleg ook.Nee geen achmea. Ik denk niet dat dit specifiek een netwerkadvocaat is, hij heeft eigen kantoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had die advocaat privé benaderd; ik bedoel, ik wilde hem betalen zonder tussenkomst van de rechtsbijstandsverzekering. En toen wilde hij mij ook helpen, en kon ik hem kort om gratis advies vragen. Dus ik denk niet dat het per se om de zogenaamde fee gaat. Ik ga het hem gewoon vragen. De feedback? Nee, heb ik...
Dan snap ik jouw "hun 'huisadvocaat'" niet, wat je daarmee dan wel bedoelt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:54 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Nee geen achmea. Ik denk niet dat dit specifiek een netwerkadvocaat is, hij heeft eigen kantoor.
Ik had die advocaat privé benaderd; ik bedoel, ik wilde hem betalen zonder tussenkomst van de rechtsbijstandsverzekering. En toen wilde hij mij ook helpen, en kon ik hem kort om gratis advies vragen. Dus ik denk niet dat het per se om de zogenaamde fee gaat. Ik ga het hem gewoon vragen. De feedback? Nee, heb ik...
quote:
Ik denk het welquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:54 schreef solomio2025 het volgende:
Dus ik denk niet dat het per se om de zogenaamde fee gaat.
Zo noemt de rechtsbijstandsverzekering hem hun huisadvocaat; voor de ingewikkeldere zaken werkt hij voor henquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan snap ik jouw "hun 'huisadvocaat'" niet, wat je daarmee dan wel bedoelt.
[..]
Netwerkadvocaat dus. De simpele zaken doen de juristen zelf.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:00 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Zo noemt de rechtsbijstandsverzekering hem hun huisadvocaat; voor de ingewikkeldere zaken werkt hij voor hen
Het beantwoorden van jouw vraag (de tijd die daar mee gemoeid is) kan hij dan nergens declareren.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:01 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik ga het hem gewoon vragen of het daardoor kwam:)
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:49 schreef solomio2025 het volgende:
Dat kon hij ook niet voordat de rechtsbijstandsverzekering weer tussenkwam en ik hem had gecontacteerd.
?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:54 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik had die advocaat privé benaderd; ik bedoel, ik wilde hem betalen zonder tussenkomst van de rechtsbijstandsverzekering. En toen wilde hij mij ook helpen, en kon ik hem kort om gratis advies vragen.
De zaak was eigenlijk enkele maanden geleden afgesloten, maar doordat hij die desbetreffende e-mail niet had beantwoord, bleek er iets niet correct te zijn gegaan. Daarom had ik hem zelf direct gecontacteerd, zonder eerst rechtsbijstand opnieuw te raadplegen. Hij heeft mij toen over een bepaald deel gratis advies gegeven..quote:
Zelfs dat zie ik amper (variërend van "ik ga het hem tóch gewoon vragen" tot "nee heb ik en ja kan ik krijgen maar als het nee blijft vind ik het ook goed").quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
worden door jou gepareerd met tegenargumenten
Bedankt voor je reactie en de tijd die iedereen heeft genomen om mij advies te geven. Ik begrijp dat mijn antwoorden soms wat vaag waren vanwege de gevoeligheid van de situatie, maar ik waardeer de vragen en de verschillende adviezen die zijn gegeven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je opende dit topic om advies te vragen over hoe om te gaan met deze situatie.
Specifiek: of het een goed idee was om met je advocaat een kopje koffie te gaan drinken om eea uit te praten.
Wat er precies speelt en is misgegaan, daar blijf je vaag in. Wat, gezien de gevoeligheid van zulke zaken, best te begrijpen is.
Users kunnen daardoor echter niet relateren aan jouw situatie en daarom lastig advies geven.
Je krijgt vragen, zodat men je probleem beter kan snappen. Je antwoorden geven niet echt helderheid.
En de adviezen die je wel krijgt (volgens mij vond niemand dat kopje koffie een goed idee, en variëren de adviezen van loslaten tot klacht indienen) worden door jou gepareerd met tegenargumenten.
Doet me afvragen: wat heb je tot dusver aan dit topic gehad? En wat wil je verder nog met dit topic?
Wat bedoel je hiermee?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Zelfs dat zie ik amper (variërend van "ik ga het hem tóch gewoon vragen" tot "nee heb ik en ja kan ik krijgen maar als het nee blijft vind ik het ook goed").
Deontologisch gezien zijn dit geen correcte (tegen)argumenten.
Laat die man (twee weken) met rust.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:14 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie en de tijd die iedereen heeft genomen om mij advies te geven. Ik begrijp dat mijn antwoorden soms wat vaag waren vanwege de gevoeligheid van de situatie, maar ik waardeer de vragen en de verschillende adviezen die zijn gegeven.
Door dit topic ben ik gaan inzien dat ik zelf ook niet altijd de perfecte cliënt ben geweest richting mijn advocaat, wat waarschijnlijk heeft bijgedragen aan de spanning in onze samenwerking. Ik had hem hierover benaderd, en hij gaf feedback dat hij de samenwerking moeilijk en de zaak belastend vond. Hij stelde voor om de situatie enkele weken te laten rusten en daarna verder te kijken.
Na deze rustperiode wil ik proberen om het alsnog op een positieve manier met mijn advocaat op te lossen door om constructieve feedback te vragen. Ik zie dit als een kans om te leren van de situatie en met nieuwe inzichten verder te gaan. Uiteindelijk gaat het erom dat ik de samenwerking op een goede manier kan afsluiten en dat ik hier iets waardevols uit kan meenemen voor de toekomst.
Precies wat ik (in combinatie met de post van Cat) zeg: je krijgt negatief advies voor je plannen maar je slaat het categorisch het in de wind (Cat), waarbij enigszins redelijke argumenten ontbreken (R1).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door r_one op 23-10-2024 23:26:18 ]r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Precies wat ik (in combinatie met de post van Cat) zeg: je krijgt negatief advies voor je plannen maar je slaat het categorisch het in de wind (Cat), waarbij enigszins redelijke argumenten ontbreken (R1), wat ik als niet-deontologisch correct beschouw.
Ik lees: ‘ik wil.. ik wil.. ik wil…’quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:14 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie en de tijd die iedereen heeft genomen om mij advies te geven. Ik begrijp dat mijn antwoorden soms wat vaag waren vanwege de gevoeligheid van de situatie, maar ik waardeer de vragen en de verschillende adviezen die zijn gegeven.
Door dit topic ben ik gaan inzien dat ik zelf ook niet altijd de perfecte cliënt ben geweest richting mijn advocaat, wat waarschijnlijk heeft bijgedragen aan de spanning in onze samenwerking. Ik had hem hierover benaderd, en hij gaf feedback dat hij de samenwerking moeilijk en de zaak belastend vond. Hij stelde voor om de situatie enkele weken te laten rusten en daarna verder te kijken.
Na deze rustperiode wil ik proberen om het alsnog op een positieve manier met mijn advocaat op te lossen door om constructieve feedback te vragen. Ik zie dit als een kans om te leren van de situatie en met nieuwe inzichten verder te gaan. Uiteindelijk gaat het erom dat ik de samenwerking op een goede manier kan afsluiten en dat ik hier iets waardevols uit kan meenemen voor de toekomst.
Ja die had ik echt wel gelezen, ook die hoeft niet op repeat.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:26 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dit was letterlijk de reactie van advocaat: OK laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Ik wil nu even wat rust nemen. Dank voor het begrip. ik haal dit hier wel weer weg.
(Ik had net nog wat toegevoegd aan mijn post)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:28 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
[/i]
Veel aannames want dit wil ik niet, en nogmaals je kent niet alle details.
Nee.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:35 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Zou je je quote kunnen weghalen?
Ik vermoed dat je doelde op het indienen van een klacht, maar dat wil ik niet. Waar ga ik volgens jou in de verdediging?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
(Ik had net nog wat toegevoegd aan mijn post)
Wát wil je niet?
En waarom ga je weer in de verdediging?
Ik erken al dat ik aannames doe, een fictieve situatie schets, de details niet ken.
Vind je het lastig om in te gaan op hetgeen ik denk te zien in jouw denkwijze en behoeften?
Dat gaat niet over de zaak. Als je ook op dat punt (jouw persoonlijke drijfveren, wat voor jou als mens belangrijk is) geen info wilt geven.. dan is een dialoog lastig en denk ik dat je weinig meer uit dit topic haalt.
Bovenstaande doe je niet met een advocaat (tenzij je elke 6 minuten afrekent en hij er zin in heeft). Zoiets doe je met je ex-verkering (yups) of de werkgever waar je met mot bent weggegaan. De advocaat die door de RBV is ingezet moet zsm zorgen dat ie de shit fixt.quote:Ik zie dit als een kans om te leren van de situatie en met nieuwe inzichten verder te gaan. Uiteindelijk gaat het erom dat ik de samenwerking op een goede manier kan afsluiten en dat ik hier iets waardevols uit kan meenemen voor de toekomst.
Je kent de situatie niet en weet niet hoe hij rekent. Ik heb echt spijt dat ik die vraag hier heb gesteld eigenlijk en lost het wel zelf met advocaat op.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:42 schreef Queller het volgende:
Goodness...![]()
![]()
[..]
Bovenstaande doe je niet met een advocaat (tenzij je elke 6 minuten afrekent en hij er zin in heeft). Zoiets doe je met je ex-verkering (yups) of de werkgever waar je met mot bent weggegaan. De advocaat die door de RBV is ingezet moet zsm zorgen dat ie de shit fixt.
Laat. Het. Los.
Dat is het wel (anders had jij die 'feedback' al lang en breed gekregen; het heeft nu alle schijn van 'doordrammen').quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:39 schreef solomio2025 het volgende:
Maar gewoon om feedback vragen aan mijn advocaat lijkt me niet zo vreemd.
Dat dénk jij. Die ruimte was er niet en die gaat ook niet meer komen.quote:Dat hij dan niet heel duidelijk is in zijn reactie (tenminste, niet voor mij) zorgt ervoor dat ik denk dat er na enkele weken misschien wel ruimte is voor wat meer uitleg.
Ja en omdat de situatie niet bekend is kan niemand hier ene kleremoer met dit hele verhaal.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:46 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Je kent de situatie niet en weet niet hoe hij rekent. Ik heb echt spijt dat ik die vraag hier heb gesteld eigenlijk en lost het wel zelf met advocaat op.
Kenneljk ken je hem beter dan mij, maar we zien wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is het wel (anders had jij die 'feedback' al lang en breed gekregen; het heeft nu alle schijn van 'doordrammen').
[..]
Dat dénk jij. Die ruimte was er niet en die gaat ook niet meer komen.
Dooddoenerquote:
Rekent?quote:en weet niet hoe hij rekent.
Maar de OP leegediten heeft dan geen zin (en is ook not done).quote:Ik heb echt spijt dat ik die vraag hier heb gesteld eigenlijk en lost het wel zelf met advocaat op.
Ik ken jullie geen van beiden: hem niet, jou niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:50 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Kenneljk ken je hem beter dan mij,
Ja joh, we zien wel.quote:maar we zien wel.
Ah, helder. Je wil geen klacht indienen. Dat is nu duidelijk, dankjewel.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:39 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je doelde op een klacht indienen en dat wil ik niet.
Waar ga ik in verdediging?
Ik vind het niet lastig om in te gaan op wat jij denkt te zien in mijn denkwijze/behoeften.
Over plasjes erover doen gesproken ....quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:51 schreef Lienekien het volgende:
Iedereen moet hier kennelijk tegen TS zeggen dat hij zich niet moet vastbijten en het los moet laten.
Terwijl zijn idee nog steeds is om na de ‘laat het even betijen’-fase het nog een keer aan te kaarten bij de advocaat.
Verder zie ik hem pagina’s lang steeds weer de moeite nemen om te reageren op elke nieuwe user die weer komt zeggen dat hij het los moet laten.
Ja, TS, laat het los om op elke user te reageren die nog zijn/haar plasje komt doen en trek je eigen plan.
TS is een vrouwquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:51 schreef Lienekien het volgende:
Iedereen moet hier kennelijk tegen TS zeggen dat hij zich niet moet vastbijten en het los moet laten.
Terwijl zijn idee nog steeds is om na de ‘laat het even betijen’-fase het nog een keer aan te kaarten bij de advocaat.
Verder zie ik hem pagina’s lang steeds weer de moeite nemen om te reageren op elke nieuwe user die weer komt zeggen dat hij het los moet laten.
Ja, TS, laat het los om op elke user te reageren die nog zijn/haar plasje komt doen en trek je eigen plan.
Ja, het is goed met je.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Over plasjes erover doen gesproken ....
Of ze had onderhand al voldoende advies.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
TS is een vrouw
En met dat eigen plan trekken lijkt het wel in orde te komen.
Blijkbaar was de behoefte aan advies toch minder groot dan ze eerst dacht en weet ze al heel goed welke vervolgstappen ze gaat nemen.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ah, helder. Je wil geen klacht indienen. Dat is nu duidelijk, dankjewel.
Ik zie je in de verdediging gaan door de rest van je reactie op mijn post: je verwijt me dat ik aannames doe (benoemde ik al, dat ik niet wist of mijn scenario klopte en ook waarom ik dat op deze wijze deed), en dat ik de details niet ken (ook dat benoemde ik, en had er begrip voor).
Op mij komen jouw opmerkingen over als een verwijt, een beschuldiging, dat ik zaken verzin, mogelijk zelfs dom ben. Wat niet mijn bedoeling is, en juist daarom legde ik uit waarom ik het zo aanvloog. Nogmaals: dit is MIJN invulling nav jouw reactie, wellicht (hopelijk) was dat niet je intentie.
Ik slaap er geen uur minder om.. maar het maakt de communicatie met jou wel lastig.
Dat ik vind dat je dom bent is toch echt je eigen interpretatie en heb ik nooit gezegd.
Wat vragen uit die eerdere post, maar wellicht waren ze ondergesneeuwd, waardoor je geen antwoorden gaf:
- Wat vind je van mijn opmerking dat je je afhankelijk maakt?
[i]Omdat ik zogezegd perse die feedback wil? [/i] Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom het zo verlopen is. En als hij niet meer reageert is dit ook voorgoed prima voor mlj.
- Wat vind je van mijn opmerking dat de advocaat mogelijk totaal geen behoefte heeft aan een afsluitend gesprek? Kun je dat snappen, dat een ander een totaal andere visie en behoefte kan hebben? Tuurlijk
Of wellicht wil je er niet op antwoorden? Dan ben ik benieuwd waarom niet.
OP weghalen is trouwens not done, TS.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef solomio2025 het volgende:
Na alle adviezen in dit topic ga ik situatie even zo laten en nadenken wat ik wil qua feedback vragen.
Doe ik!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:51 schreef Lienekien het volgende:
Dit dus:)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of ze had onderhand al voldoende advies.
Sorry wist ik niet, ik zal stukje terug plaatsenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
OP weghalen is trouwens not done, TS.
We zien blijkbaar iets verschillends. Kan toch?!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:51 schreef Lienekien het volgende:
Je doet het weer he… ik benoem hoe jouw reactie op mij overkomt (dat het MIJN (Cat-astrophes) invulling is, niet iets wat jij gezegd hebt en waarschijnlijk ook niet zo bedoelt) en weer sla je me om de oren met ‘dat is jouw interpretatie en heb ik niet gezegd’. Dat wéét ik, dat schreef ik al.quote:
-quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je doet het weer he… ik benoem hoe jouw reactie op mij overkomt (dat het MIJN (Cat-astrophes) invulling is, niet iets wat jij gezegd hebt en waarschijnlijk ook niet zo bedoelt) en weer sla je me om de oren met ‘dat is jouw interpretatie en heb ik niet gezegd’. Dat wéét ik, dat schreef ik al.
Als je zo ook met je advocaat communiceert begin ik wel te snappen waarom het contact zo moeizaam loopt.
Bedankt voor je andere antwoorden.
Als je dat niet uit de post haalt die je nu quote en uit mijn andere voorbeeld dan ben ik bang dat ik het je niet duidelijk kan maken.quote:
-quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als je dat niet uit de post haalt die je nu quote en uit mijn andere voorbeeld dan ben ik bang dat ik het je niet duidelijk kan maken.
Klinkt als een goed idee. Straks moet je met ons allemaal een kop koffie gaan drinken en zo blijf je bezig.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:46 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Je kent de situatie niet en weet niet hoe hij rekent. Ik heb echt spijt dat ik die vraag hier heb gesteld eigenlijk en lost het wel zelf met advocaat op.
Ik zal je helpen, hier je originele OP (je 'teruggeplaatste' OP lijkt nog steeds nergens op):quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:01 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Sorry wist ik niet, ik zal stukje terug plaatsen
quote:Hallo allemaal,
Ik heb een lastige samenwerking gehad met een advocaat, waarbij het dossier lastig is verlopen. Hij heeft mij ook enkele verwijten gemaakt die ik als niet-deontologisch correct beschouw. Tot nu toe heeft het uitpraten via e-mail niet gewerkt, en hij lijkt niet open te staan voor een telefonisch gesprek, omdat hij vindt dat we elkaar al genoeg hebben gehoord. In eerste instantie wil ik geen klacht indienen en proberen dit tussen ons op te lossen.
Is het gepast om zo'n voorstel te doen, of kan dit verkeerd overkomen? Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Alle tips zijn welkom!
Dan hydrateert ze iig wel voldoendequote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt als een goed idee. Straks moet je met ons allemaal een kop koffie gaan drinken en zo blijf je bezig.
Zouden we misschien kunnen gaan oefenen?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:05 schreef Claudia_x het volgende:
Klinkt als een goed idee. Straks moet je met ons allemaal een kop koffie gaan drinken en zo blijf je bezig.
Nou ja, een deel.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Piefpafpoef… alles weg. Oké dan![]()
Maar verder mogen we echt niet stellen dat ts problemen heeft met communicatie hoor.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je doet het weer he… ik benoem hoe jouw reactie op mij overkomt (dat het MIJN (Cat-astrophes) invulling is, niet iets wat jij gezegd hebt en waarschijnlijk ook niet zo bedoelt) en weer sla je me om de oren met ‘dat is jouw interpretatie en heb ik niet gezegd’. Dat wéét ik, dat schreef ik al.
Als je zo ook met je advocaat communiceert begin ik wel te snappen waarom het contact zo moeizaam loopt.
Bedankt voor je andere antwoorden.
Dat moet wel op een misverstand berusten. Heb je al dm van TS met verzoek om feedback en voorstel om dit in informele setting met een kop koffie uit te praten? Dan kan ze het vast loslaten.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 19:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, een deel.
De laatste reactie op mijn posting was eerst dat ik nog geen normale reactie in het topic heb gegeven. Daarna is die hele reactie vervangen door de mededeling dat TS een slotje gaat vragen.
Je vergeet de hengel...quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat moet wel op een misverstand berusten. Heb je al dm van TS met verzoek om feedback en voorstel om dit in informele setting met een kop koffie uit te praten? Dan kan ze het vast loslaten.
Zij gaat nog 1,5 week wachten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 06:56 schreef bijdehand het volgende:
Als dit topic laat zien hoe TS irl communiceert dan denk ik dat de gewenste feedback van de advocaat niet gaat binnenkomen.
Als je niets van het dossier of de situatie met de advocaat zelf weet, dan denk ik dat deze reactie niet veel bijdraagt. Ik heb zeker een druk leven, maar ik vind het niet normaal dat je geen normaal gesprek kunt hebben met een professional om zaken op te helderen die verkeerd zijn gelopen, zoals blijkt uit dit forum.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:00 schreef klipper het volgende:
Get a life
Als je hier zo druk mee bent laat wel zien hoe treurig je bent
Heel veel sterkte
Daar gaat het toch helemaal niet over? Wat een vreemde vergelijking, zeg: een bakker waar je dagelijks een brood koopt of een advocaat die een dossier behandelt van meer dan 10.000 euro. Het ging hier letterlijk om meer dan 10.000 euro, wat door het niet beantwoorden van een e-mail maanden vertraging opliep. Ik had hem hierover een mailtje gestuurd en als de beste advocaat zegt laat dit enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Kennelijk ben je dan abnormaal hier als je daarop zou willen terug komen naar advocaat. Bizar dat je geen feedback meer mag vragen aan een professional over waarom het dossier zo verlopen is. Maar ik ga hier niet meer op reageren, met die vreemde reacties telkens. Zoals ik al zei, had ik mijn vraag ook bij de orde voorgelegd, en die geven aan dat ik gewoon in gesprek kan gaan met de desbetreffende advocaat. Al is het maar zodat hij een volgende keer tegen een toekomstige cliënt niet meer zulke uitspraken doet, enzovoort."quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:25 schreef okzbow het volgende:
ik heb het een beetje gelezen.. maar eigenlijk wil je dus een gesprek met je advocaat om er zelf een goed gevoel aan over te houden, omdat het proces naar jouw gevoel niet helemaal lekker is gegaan?
Ik ga even de bakker bellen.... loop al de hele week met een rottig gevoel rond, want hij deed niet helemaal aardig toen ik een brood kocht. Ik ga hem vragen of we even koffie kunnen drinken, zodat ik weer met een opgeruimd gevoel naar hem toe kan gaan de volgende keer.
Serieus... wat vermoeiend... laat die beste man lekker zn werk doen. Jouw gevoelens, jouw probleem. Het is een zakelijke overeenkomst, je moet niet jouw persoonlijke issues daar mee gaan vermengen.
Waar slaat dit op troll alert? Ik had gewoon echt een normale vraag dacht dat je hier gewoon advies kon vragen. Maar ik ga hier stoppen want de feedback die hier voorbij komt..quote:
Eens met sigme.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:04 schreef sigme het volgende:
Ik vind je vraag niet raar. Eens met @:seven, het klinkt alsof je advocaat zich horkig heeft gedragen. Van wat ik zoal lees ook onprofessioneel.
Maar die advocaat zit zo te zien niet te wachten op een evaluatie, en je kan 'm niet dwingen. Je kan wel je (zakelijke!) grieven zo goed mogelijk op papier zetten. Onderdeel van zakelijke grieven zijn de onprofessionele antwoorden, gebrek aan overleg anders dan schriftelijk, het niet lezen van een e-mail en ongepaste opmerkingen over dat een zaak 'belastend' zou zijn ... voor de advocaat.
Dat kan je dan gebruiken voor het indienen van een formele klacht. Maar je hebt geen recht op een goed gesprek.
En vraag jezelf af of je echt dat klachtentraject in wil. Je wint er waarschijnlijk niks mee, zelfs geen duidelijkheid over waarom dit zo mis liep.
Jij bent echt compleet de grip op de realiteit kwijt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:35 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Als je niets van het dossier of de situatie met de advocaat zelf weet, dan denk ik dat deze reactie niet veel bijdraagt. Ik heb zeker een druk leven, maar ik vind het niet normaal dat je geen normaal gesprek kunt hebben met een professional om zaken op te helderen die verkeerd zijn gelopen, zoals blijkt uit dit forum.
Als jij het normaal vindt om de meest vreemde reacties van een advocaat te ontvangen terwijl je als cliënt zelf constructief een zaak voorstelt, zegt dat ook veel over de persoon in jouw post.
Je wil geen advies, dat is duidelijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:07 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Waar slaat dit op troll alert? Ik had gewoon echt een normale vraag dacht dat je hier gewoon advies kon vragen. Maar ik ga hier stoppen want de feedback die hier voorbij komt..
Ik stelde inderdaad geen normale vraag; een kopje koffie drinken met een advocaat waarmee samenwerking moeilijk is, is waarschijnlijk niet zo professioneel. Maar het leek mij een oplossing om de boel te klaren. Ik blijf erbij dat de samenwerking en alle uitspraken gebaseerd waren op verschillende vreemde misverstanden. Daarom wilde ik het op een informatieve manier oplossen. Dit was zeker geen professioneel gedrag van hem. Een klacht indienen lijkt me een stap te ver, maar gewoon feedback vragen in een formeel gesprek als afsluiting van het dossier leek me toch niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:10 schreef ZarB het volgende:
Je stelt geen normale vraag. Je hebt al perfect een idee in je hoofd van hoe je het wilt en daar blijf je over door drammen. Je vertelt, op zich logisch, vanwege herkenbaarheid het halve verhaal, maar vervolgens fik je een groot deel van de reacties af want "je kent het hele verhaal niet". Je hebt 0 zicht op hoe je communiceert hier, waardoor je waarschijnlijk alleen maar geirriteerd raakt.
De boel is al geklaard. Dossier is gesloten, hij is naar een nieuw dossier gegaan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:30 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik stelde inderdaad geen normale vraag; een kopje koffie drinken met een advocaat waarmee samenwerking moeilijk is, is waarschijnlijk niet zo professioneel. Maar het leek mij een oplossing om de boel te klaren. Ik blijf erbij dat de samenwerking en alle uitspraken gebaseerd waren op verschillende vreemde misverstanden. Daarom wilde ik het op een informatieve manier oplossen. Dit was zeker geen professioneel gedrag van hem. Een klacht indienen lijkt me een stap te ver, maar gewoon feedback vragen in een formeel gesprek als afsluiting van het dossier leek me toch niet zo vreemd.
Vanwege de negatieve reacties die hier maar blijven komen, maar je hebt gelijk. Ik wil dit topic sluiten maar weet niet hoe.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:38 schreef Lienekien het volgende:
@:solomio2025
Waarom blijf je nog steeds reageren ipv aan de slag te gaan met de feedback waar je wel iets mee kunt?
Kun je niet zelf.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:45 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Vanwege de negatieve reacties die hier maar blijven komen, maar je hebt gelijk. Ik wil dit topic sluiten maar weet niet hoe.
Oh dat kan ik prima, wou gewoon deze onzin reacties die maar door blijven gaan ook stoppen door het topic te sluiten. Succes nog verder hier in dit topic.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kun je niet zelf.
Je zou ervoor kunnen kiezen het te negeren en achter je te laten, maar dat is wellicht lastig voor je?
Wat maakt dat het voor jou zo belangrijk is om dit te bespreken met de advocaat?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:30 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik stelde inderdaad geen normale vraag; een kopje koffie drinken met een advocaat waarmee samenwerking moeilijk is, is waarschijnlijk niet zo professioneel. Maar het leek mij een oplossing om de boel te klaren. Ik blijf erbij dat de samenwerking en alle uitspraken gebaseerd waren op verschillende vreemde misverstanden. Daarom wilde ik het op een informatieve manier oplossen. Dit was zeker geen professioneel gedrag van hem. Een klacht indienen lijkt me een stap te ver, maar gewoon feedback vragen in een formeel gesprek als afsluiting van het dossier leek me toch niet zo vreemd.
Als jij niet meer reageert zakt het topic vanzelf naar onderquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:59 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Oh dat kan ik prima, wou gewoon deze onzin reacties die maar door blijven gaan ook stoppen door het topic te sluiten. Succes nog verder hier in dit topic.
Jou niet nee.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:30 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Het interesseert me niet wat jij denkt. Zolang er juridische professionals zijn die aangeven dat ik feedback moet vragen, vind ik het prima.quote:
Zijn gedragscode lijkt me wel iets waar hij zich aan had moeten houden; het zou meerwaarde bieden voor een normale afsluiting van dit dossier.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:07 schreef SwJ het volgende:
[..]
Wat maakt dat het voor jou zo belangrijk is om dit te bespreken met de advocaat?
Zaak is gesloten, je bent niet meer z'n cliënt. Wat is de meerwaarde om erop terug te komen?
Dat 'niet reageren' gaat prima, zie ik.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:59 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Oh dat kan ik prima, wou gewoon deze onzin reacties die maar door blijven gaan ook stoppen door het topic te sluiten. Succes nog verder hier in dit topic.
Het dossier is al afgesloten. Daar verandert niets meer aan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:08 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Zijn gedragscode lijkt me wel iets waar hij zich aan had moeten houden; het zou meerwaarde bieden voor een normale afsluiting van dit dossier.
Dat is waar , maar kennelijk ziet advocaat ook in dat dit nuttig kan zijn aangezien hij voorstelt om erover enkele weken op terug te komen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:13 schreef SwJ het volgende:
[..]
Het dossier is al afgesloten. Daar verandert niets meer aan.
Het is dus puur en alleen voor jouw eigen gevoel.
Waarom zou je de boel willen klaren? Je bent niet happy met hem, de zaak is opgelost en afgesloten... volgende keer bel je hem niet. Waarom stop je er in godsnaam nog tijd en moeite in om koffie met hem te gaan drinken?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:30 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dat voorstel van koffie drinken was belachelijke en waarschijnlijk de feedback vragen ook. Maar toch doe ik het, wie niet waagt die niet wint. Ik bereik er niets mee en volgende keer vraag ik hem niet idd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:29 schreef okzbow het volgende:
[..]
Waarom zou je de boel willen klaren? Je bent niet happy met hem, de zaak is opgelost en afgesloten... volgende keer bel je hem niet. Waarom stop je er in godsnaam nog tijd en moeite in om koffie met hem te gaan drinken?
Dat doe je echt alleen voor jezelf... en welke feedback wil je hebben? Wat jij beter of anders had kunnen doen? Why?!?!
Uit je OPquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef solomio2025 het volgende:
Hallo allemaal,
Dat is duidelijk.quote:Dit blijft echter in mijn hoofd zitten, vooral omdat ik me afvraag of ik hem in de toekomst misschien nog nodig zal hebben.
Wij worden uiteraard steeds nieuwsgieriger.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:37 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dat voorstel van koffie drinken was belachelijke en waarschijnlijk de feedback vragen ook. Maar toch doe ik het, wie niet waagt die niet wint. Ik bereik er niets mee en volgende keer vraag ik hem niet idd.
Maar er zijn zoveel vreemde dingen gebeurd in dit dossier dat ik gewoon wil weten wat/hoe/waarom.
Ik heb nog nooit zo'n vreemde bizarre situatie meegemaakt.
Nou, 'vreemd bizar' is natuurlijk wel subjectief hèquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:51 schreef maily het volgende:
[..]
Wij worden uiteraard steeds nieuwsgieriger.
Klopt, ik heb niet alle info gegeven wegens herkenbaarheid .quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uit je OP
[..]
Dat is duidelijk.
Niet alleen omdat je hem later nodig denkt te hebben (maar waarom zou je bij een advocaat blijven waar je zo’n slechte arbeidsrelatie mee hebt? ).
Maar vooral omdat jij niet kunt loslaten. En dan kleur je elk stukje info naar jouw behoefte.
Nee, voor een andere vraag heb ik al een collega van hem gecontacteerd.
Loslaten moeilijk.. maar dat heeft de reden van die vreemde dingen..
Je hangt net zo hardnekkig vast aan dat uitpraten met de advocaat als het keer op keer op keer blijven uitleggen, en verdedigen in dit topic.
Waarin volgens jou vrijwel alleen mensen zitten die de situatie niet precies kennen en dus nooit goede antwoorden kunnen geven.
Doel je daarmee op sommige Fok!kers hier of mensen IRL?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:06 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Zolang er juridische professionals zijn die aangeven dat ik feedback moet vragen, vind ik het prima.
Je doelt nu op de "Gedragsregels Advocatuur"?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:08 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Zijn gedragscode lijkt me wel iets waar hij zich aan had moeten houden; het zou meerwaarde bieden voor een normale afsluiting van dit dossier.
Die koffie heb ik toch aangegeven als een bizar idee. Het is niet nodig dat de zaak goed wordt afgesloten; er zijn gewoon vreemde dingen gebeurd, en ik wil weten hoe dat zit. Volgens juridische experts kan ik daar gewoon om feedback vragen. Meer nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Doel je daarmee op sommige Fok!kers hier of mensen IRL?
Mensen IRL natuurlijk, ik ga toch niet af op advies hier online..
[..]
Je doelt nu op de "Gedragsregels Advocatuur"?
Yep.. En nee ik wil het niet zo ver drijven,..
Als hij zich daar niet aan houdt, moet je een klacht indienen i.p.v. zeuren om 'feedback'.
En FYI: er is geen enkele gedragsregel die maar in de buurt komt van wat jij wilt (het verplicht houden van een feedbackgesprek, al dan niet met koffie, om voor jou en jouw gevoel de zaak toch nog goed af te kunnen sluiten).
Niemand hier houdt haar tegen hoor, als ze dat perse wil gaan doen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:00 schreef Lienekien het volgende:
Als TS dat nou wil, dan moet ze dat vooral doen. Het is niet alsof ze daarmee een enorme misstap zou begaan waarvoor wij haar zouden moeten willen behoeden.
En hij is niet verplicht die feedback te geven. Hij is niet verplicht om koffie met je te gaan drinken, hij hoeft helemaal niéts te doen. Dat jij daar niet goed mee kunt omgaan is vervelend voor jou, maar het is jouw probleem, niet zijn probleem.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:16 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Die koffie heb ik toch aangegeven als een bizar idee. Het is niet nodig dat de zaak goed wordt afgesloten; er zijn gewoon vreemde dingen gebeurd, en ik wil weten hoe dat zit. Volgens juridische experts kan ik daar gewoon om feedback vragen. Meer niet
Laat het hier nou verder maar bij in dit topic.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:16 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Die koffie heb ik toch aangegeven als een bizar idee. Het is niet nodig dat de zaak goed wordt afgesloten; er zijn gewoon vreemde dingen gebeurd, en ik wil weten hoe dat zit. Volgens juridische experts kan ik daar gewoon om feedback vragen. Meer niet
Zou een advocaat niet gewoon open moeten staan voor feedback? Dat is ook onderdeel van zijn professionaliteit.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En hij is niet verplicht die feedback te geven. Hij is niet verplicht om koffie met je te gaan drinken, hij hoeft helemaal niéts te doen. Dat jij daar niet goed mee kunt omgaan is vervelend voor jou, maar het is jouw probleem, niet zijn probleem.
We zijn inmiddels een halve week verder.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Is dit nou nog niet klaar?
Man man man...
Lekker hoor!quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:24 schreef maily het volgende:
[..]
We zijn inmiddels een halve week verder.
Vandaar "al dan niet"; die koffie is je al vergeven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:16 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Die koffie heb ik toch aangegeven als een bizar idee.
Wij weten niet welke vreemde dingen (en dat is ook niet nodig), behalve dan een e-mail niet lezen en nogal onprofessioneel taalgebruik jegens cliënt.quote:Het is niet nodig dat de zaak goed wordt afgesloten; er zijn gewoon vreemde dingen gebeurd, en ik wil weten hoe dat zit.
Nogmaals: op wie doel je met "juridische experts"?quote:Volgens juridische experts kan ik daar gewoon om feedback vragen. Meer niet
Zou moeten ja. Verplicht? Geen idee. Wanneer sta je wel of niet open voor feedback? Misschien is het al tig keer heen en weer gegaan waarna hij heeft gedacht 'dit heeft geen zin', en klaar. Misschien is het een botte hork, kan ook. En alles er tussenin en omheen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou een advocaat niet gewoon open moeten staan voor feedback? Dat is ook onderdeel van zijn professionaliteit.
Bij klachtenregelingen is het zelfs meestal zo dat een officiële klacht pas in behandeling wordt genomen als beide partijen daarvoor hebben geprobeerd om het in der minne te schikken.
Waar het hier over zou moeten gaan is hoe ze haar poging vorm zou kunnen geven. Dat koffie-idee is al van tafel, ze heeft al advies gekregen over hoe ze een e-mail op zou kunnen stellen, er is al genoemd dat ze geen hoge verwachtingen zou moeten hebben.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zou moeten ja. Verplicht? Geen idee. Wanneer sta je wel of niet open voor feedback? Misschien is het al tig keer heen en weer gegaan waarna hij heeft gedacht 'dit heeft geen zin', en klaar. Misschien is het een botte hork, kan ook. En alles er tussenin en omheen.
Ik denk zomaar dat de waarheid wat meer in het midden ligt dan wat hier naar voren komt, en het vooral een 'dit heeft geen zin meer' verhaal is dan 'ik wil niet horen wat ik verkeerd heb gedaan'. Dat is natuurlijk ook maar een inschatting mijnerzijds.
Klopt hoor, maar dat lijkt men hier maar niet te beseffen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou een advocaat niet gewoon open moeten staan voor feedback? Dat is ook onderdeel van zijn professionaliteit.
Bij klachtenregelingen is het zelfs meestal zo dat een officiële klacht pas in behandeling wordt genomen als beide partijen daarvoor hebben geprobeerd om het in der minne te schikken.
Als het je niet aanstaat en je alleen maar foutieve informatie kunt geven of rellen negeer dit topic dan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:24 schreef maily het volgende:
[..]
We zijn inmiddels een halve week verder.
Open moeten staan is wat anders dan er vervolgens op reageren hoe jij dat wil.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:32 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar dat lijkt men hier maar niet te beseffen.
Ik heb met juristen over deze case gesproken en hij zou toch echt open moeten staan voor een gepsrek / feedback vooral omdat de zaak niet zo correct is verlopen ivm de deontologischegedragsregels. Maar dat lijkt men hier niet te beseffen. https://www.advocatenorde.nl/
Natuurlijk valt mijn bizarre idee van een kopje koffie drinken hier niet onder..
Nou dan is het toch duidelijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:32 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb met juristen over deze case gesproken en hij zou toch echt open moeten staan voor een gepsrek / feedback vooral omdat de zaak niet zo correct is verlopen ivm de deontologischegedragsregels. Maar dat lijkt men hier niet te beseffen. https://www.advocatenorde.nl/
Natuurlijk valt mijn bizarre idee van een kopje koffie drinken hier niet onder..
Mijn advies zou trouwens zijn om nadat dit topic vol is, dit account te vergeten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:32 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Maar ik hoef geen specifieke reactie, ik zoek gewoon constructieve feedback (positief of negatief maakt mij niet uit).quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Open moeten staan is wat anders dan er vervolgens op reageren hoe jij dat wil.
Je snapt er niks vanquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:
En afgehaakt op pag. 1 maar weet nu al dat je gewoon een enorme dramzak bent
Je ZOEKT feedback? Dus de feedback moet komen vanuit de advocaat óver jou, en niet vanuit jou over de advocaat?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:35 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Maar ik hoef geen specifieke reactie, ik zoek gewoon constructieve feedback (positief of negatief maakt mij niet uit).
En natuurlijk zal die feedback niet zijn zoals ik zogenaamd wil (ik heb zelf geen idee wat ik verwacht...)
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je ZOEKT feedback? Dus de feedback moet komen vanuit de advocaat óver jou, en niet vanuit jou over de advocaat?
Feedback gevondenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je ZOEKT feedback? Dus de feedback moet komen vanuit de advocaat óver jou, en niet vanuit jou over de advocaat?
Is het nu zo moeilijk om iets te begrijpen als ik een (feedback) gesprek vraag met advocaat dat dit van 2 kanten zal komen? Dus ik ZOEK feedback maar GEEF ook feedback.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Moet TS het dan om die reden maar nalaten?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:47 schreef Droopie het volgende:
Stel je had een normale advocaat gehad, zo eentje die 250 euro per uur kost en de meter al laat lopen bij het opnemen van de telefoon en ook zijn reiskosten declareert tot op de kilometer.
Zou die dan tijd moeten gaan besteden aan feedback met de client? En zoja, aan wie kan hij de kosten dan declareren?
Klachten procedure is wat anders. Die regels zijn vastgelegd.
Daar kun je feedback GEVEN, niet KRIJGEN.quote:
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:47 schreef Droopie het volgende:
Stel je had een normale advocaat gehad, zo eentje die 250 euro per uur kost en de meter al laat lopen bij het opnemen van de telefoon en ook zijn reiskosten declareert tot op de kilometer.
Zou die dan tijd moeten gaan besteden aan feedback met de client? En zoja, aan wie kan hij de kosten dan declareren?
Een normale advocaat die 250 euro per uur declareert, spreekt met zijn cliënt af wat de kosten zijn voor een bepaald dossier; zo'n prijs kom je overeen bij de start van het dossier. De kosten worden alleen in rekening gebracht voor daadwerkelijk geleverde diensten, dus de "meter loopt" niet continu, bijvoorbeeld niet voor elk telefoongesprek. Normaal gesproken ga jij als cliënt naar het kantoor van de advocaat voor gesprekken en overleg. En ja, daar hoort ook een afrondend gesprek bij om de uitkomst te bespreken en eventuele vragen te beantwoorden. Deze rb advocaat kon z'n facturen gewoon declareren bij rechtsbijstandsverzekering.
Klachten procedure is wat anders. Die regels zijn vastgelegd.
Lientje wil mij vast wel onder het genot van een kopje koffie feedback geven hoor.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar kun je feedback GEVEN, niet KRIJGEN.
Dat zijn niet de ervaringen die ik gehad heb.quote:
(je posts zijn soms moeilijk te lezen door verkeerd quoten, zou fijn zijn als je daar even op let)quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:52 schreef solomio2025 het volgende:
Een normale advocaat die 250 euro per uur declareert, spreekt met zijn cliënt af wat de kosten zijn voor een bepaald dossier; zo'n prijs kom je overeen bij de start van het dossier. De kosten worden alleen in rekening gebracht voor daadwerkelijk geleverde diensten, dus de "meter loopt" niet continu, bijvoorbeeld niet voor elk telefoongesprek. Normaal gesproken ga jij als cliënt naar het kantoor van de advocaat voor gesprekken en overleg. En ja, daar hoort ook een afrondend gesprek bij om de uitkomst te bespreken en eventuele vragen te beantwoorden. Deze rb advocaat kon z'n facturen gewoon declareren bij rechtsbijstandsverzekering.
Je kunt het haar allicht vragen. Na twee weken wachten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lientje wil mij vast wel onder het genot van een kopje koffie feedback geven hoor.
Nou dat valt mee hoor.quote:
Fijn dat je denkt zo juridisch onderlegd te zijn. Maar ik ga toch af op de juristen in het echt die mij toch wat andere informatie gaven en die, naar ik vermoed, veel meer kennis hebben dan hier online.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:59 schreef r_one het volgende:
[..]
(je posts zijn soms moeilijk te lezen door verkeerd quoten, zou fijn zijn als je daar even op let)
Ik denk dat je perceptie niet helemaal realistisch is. Elk telefoongesprek, elke e-mail, wordt per 5 minuten gedeclareerd. Een feedbackgesprek dus ook!
Alleen sanitaire stops en koffiepauzes gaan voor eigen rekening.
Heel belangrijk, maar ik vind het ook belangrijk dat je even met elkaar afstemt wat je kunt verwachten. Dat je begrijpt dat iemand die nog nooit in zo'n situatie heeft gezeten, veel vragen kan hebben, zonder wantrouwend of micromanagement over te komen. Daarnaast is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat alle issues correct zijn bekeken en dat er geen zaken blijven liggen die 10.000 euro bedragen en pas maanden later worden afgehandeld.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat valt mee hoor.
Dat heet goed opdrachtgeverschap. Zowel de opdrachtgever als de opdrachtnemer is van belang in een goed afgerond project, klus, opdracht.
Het is zaak je gegevens bondig en kort te houden, de opdracht smart en simpel in te dienen waardoor de advocaat smart kan oppakken en oplossen voor de minste kosten.
Gezien je info op pag 1 heb je meerdere mails gestuurd, waarop soms niet eens meer werd gereageerd.
Deze mails waren vast niet meer kort en bondig en dus zakelijk maar waren doorspekt van teveel tekst, emoties, gedachtes en bedenkingen.
Je kunt me een lul vinden maar als projectleider/manager/adviseur en aannnemer heb ik jaren ervaring met honderden opdrachtgevers en nemers en met alle mensen waarmee ik zaken doe een goede band.
Dat zijn ook accountants, advocaten (in opdracht) e.d.
Het is de kunst om zakelijk te blijven, je grenzen aangeven (bv de aannneemsom) maar altijd bondig en beleefd brengen zodat je voor de opdrachtnemer een lucratieve opdrachtgever bent. Dat bouwt zeker naar meerdere opdrachten een goede en betrouwbare zakelijke relatie.
V[b]raag aan jou, in hoeverre vind je het belangrijk dat de opdrachtnemer (de advocaat) wat verdient aan jou en zijn werk kort en bondig kan doen zodat eea binnen de aanneemsom valt?[/b]
Of wil je dat die maar uren maakt wanneer jij daarom vraagt?
Nu ik dit zeg lijkt me dit ook een advocaat van Arag ofzo die verzekerd wordt betaald en jij achteloos met zijn/haar tijd omgaat:
Je weet niet welke papieren r_one heeft.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:32 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Fijn dat je denkt zo juridisch onderlegd te zijn. Maar ik ga toch af op de juristen in het echt die mij toch wat andere informatie gaven en die, naar ik vermoed, veel meer kennis hebben dan hier online.
Je zou ook kunnen afvragen waar die kennis van anderen of mij vandaan komen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:32 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Fijn dat je denkt zo juridisch onderlegd te zijn. Maar ik ga toch af op de juristen in het echt die mij toch wat andere informatie gaven en die, naar ik vermoed, veel meer kennis hebben dan hier online.
Dit was idd een advocaat via rechtsbijstandsverzekering inderdaad. Voordat ik iets aan de advocaat vroeg, overlegde ik altijd met de rechtsbijstandsverzekering of ik hem dit kon vragen en wat precies binnen zijn vergoeding viel. Ik heb altijd feedback gekregen; vraag het maar aan de advocaat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat valt mee hoor.
Dat heet goed opdrachtgeverschap. Zowel de opdrachtgever als de opdrachtnemer is van belang in een goed afgerond project, klus, opdracht.
Het is zaak je gegevens bondig en kort te houden, de opdracht smart en simpel in te dienen waardoor de advocaat smart kan oppakken en oplossen voor de minste kosten.
Gezien je info op pag 1 heb je meerdere mails gestuurd, waarop soms niet eens meer werd gereageerd.
Deze mails waren vast niet meer kort en bondig en dus zakelijk maar waren doorspekt van teveel tekst, emoties, gedachtes en bedenkingen.
Je kunt me een lul vinden maar als projectleider/manager/adviseur en aannnemer heb ik jaren ervaring met honderden opdrachtgevers en nemers en met alle mensen waarmee ik zaken doe een goede band.
Dat zijn ook accountants, advocaten (in opdracht) e.d.
Het is de kunst om zakelijk te blijven, je grenzen aangeven (bv de aannneemsom) maar altijd bondig en beleefd brengen zodat je voor de opdrachtnemer een lucratieve opdrachtgever bent. Dat bouwt zeker naar meerdere opdrachten een goede en betrouwbare zakelijke relatie.
Vraag aan jou, in hoeverre vind je het belangrijk dat de opdrachtnemer (de advocaat) wat verdient aan jou en zijn werk kort en bondig kan doen zodat eea binnen de aanneemsom valt?
Of wil je dat die maar uren maakt wanneer jij daarom vraagt?
Nu ik dit zeg lijkt me dit ook een advocaat van Arag ofzo die verzekerd wordt betaald en jij achteloos met zijn/haar tijd omgaat:
Wat ik mij afvraag, welke vragen dan? Zo moeilijk is het allemaal toch niet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:37 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Heel belangrijk, maar ik vind het ook belangrijk dat je even met elkaar afstemt wat je kunt verwachten. Dat je begrijpt dat iemand die nog nooit in zo'n situatie heeft gezeten, veel vragen kan hebben, zonder wantrouwend of micromanagement over te komen. Daarnaast is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat alle issues correct zijn bekeken en dat er geen zaken blijven liggen die 10.000 euro bedragen en pas maanden later worden afgehandeld.
Ik wil die informatie zeker horen. Naar aanleiding van deze issue met ex-advocaat heb ik bij een ander advocatenkantoor geïnformeerd naar hun tarieven en wat het mij zou kosten als ik een klacht zou indienen, want daarvoor heb ik toch in ieder geval een advocaat nodig. We spraken toen over een vast bedrag en niet over een uurtariefquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen afvragen waar die kennis van anderen of mij vandaan komen.
Zelf heb ik 1x een advocaat nodig gehad en 1x mijn vader ondersteund.
Beiden waren zeer professioneel en legden hun werkwijze en kostenpost meer dan duidelijk uit.
Als je dat soort informatie niet wilt horen en je hakken in t zand zet, prima, dan had je in mijn beleving ook geen topic hoeven openen.
Dat je het even weet: zoiets heet niet feedback geven, dit is puur informatie verstrekken. Of doorverwijzen in dit geval, zelfs.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:39 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dit was idd een advocaat via rechtsbijstandsverzekering inderdaad. Voordat ik iets aan de advocaat vroeg, overlegde ik altijd met de rechtsbijstandsverzekering of ik hem dit kon vragen en wat precies binnen zijn vergoeding viel. Ik heb altijd feedback gekregen; vraag het maar aan de advocaat.
Hopelijk komt er een tweede deel, want dit is vermakelijkquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat het hier nou verder maar bij in dit topic.
Ieder normaal persoon weet dat het verschaffen van informatie natuurlijk is, zoals tijdens het dossier. Ik vraag feedback over de zeer moeilijke samenwerking; dat is heel iets anders.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat je het even weet: zoiets heet niet feedback geven, dit is puur informatie verstrekken. Of doorverwijzen in dit geval, zelfs.
Dan schrijf je (weer) echt onduidelijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 19:51 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ieder normaal persoon weet dat het verschaffen van informatie natuurlijk is, zoals tijdens het dossier. Ik vraag feedback over de zeer moeilijke samenwerking; dat is heel iets anders.
Ik zei dat de informatievragen geen feedback zijn natuurlijk, ik heb geen feedback gevraagd via rechtsbijstandsverzekering.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dan schrijf je (weer) echt onduidelijk.
De post die ik quootte las ik als ‘ik heb alles wat ik de advocaat wilde vragen eerst gechecked met de rechtsbijstand omdat ik niet wist of die zaken dan ook vergoed werden en de rechtsbijstand zei telkens: valt binnen de vergoeding, je mag dit aan de advocaat vragen.’
Als je dat niet bedoelde maar bedoelde dat je met rechtsbijstand overlegde over de zeer moeilijke samenwerking en van de rechtsbijstand feedback kreeg (over proces, houding, visie, communicatie etc).:
Welke feedback kreeg je dan? Van de rechtsbijstand dus. Over jouw aandeel in de zeer moeilijke samenwerking met de advocaat.
Daar moet je wat over kunnen zeggen, zonder in inhoudelijke details te treden die je in je advies vraag op internet niet wil delen. En daar zit je leermoment, hoe je in de toekomst zoveel mogelijk kunt voorkomen dat je weer in zo’n situatie verzeilt.
Die advocaat ga je niet veranderen, als hij dat niet wil. En informatie bij hem afdwingen door een klachtenprocedure te starten wil je niet.
Je kunt dus alleen jezelf veranderen.
Blijkbaar klopte mijn hertaling van je post en dus gebruikte je het woord verkeerd. Fijn dat je dat ook ziet. Met een gratis sneer naar mij, dankjewel daarvoor.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 20:04 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik zei dat de informatievragen geen feedback zijn natuurlijk, ik heb geen feedback gevraagd via rechtsbijstandsverzekering.
Jij moet echt eens zelf teruglezen wat je schrijft. Het heeft geen nut meer om dat nu weer opnieuw aan jou uit te leggen. Succes met je analyses, maar je slaat de bal wat je denkt over mij te weten echt ontzettend mis. Ik ben dit belachelijke topic met die onzinreacties zat. In ieder geval vraag ik de advocaat om feedback en het interesseert me niets wat men hier in dit topic erover denkt. Met die belacheljike antwoorden dat het niets opbrengt of dat het toch allemaal aan mij ligt, als je niets van de situatie of advocaat of cliente kent. Om te lachen gewoon die reacties van jullie soms.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 20:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Blijkbaar klopte mijn hertaling van je post en dus gebruikte je het woord verkeerd. Fijn dat je dat ook ziet. Met een gratis sneer naar mij, dankjewel daarvoor.
Om even feedback aan mezelf te geven: ik merk dat ik teveel tekst gebruik in de communicatie met jou. Waardoor ik niet alle info krijg waar ik om vroeg, omdat het teveel wegvalt.
Wie weet geldt dat voor je advocaat ook en voelde je je daarom zo slecht geïnformeerd.
Of je leest het wel maar wil niet antwoorden. Ook prima. Alleen jammer dat je dat blijkbaar niet ronduit kunt zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |