abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215371556
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 14:07 schreef SwJ het volgende:

[..]
Wat maakt dat het voor jou zo belangrijk is om dit te bespreken met de advocaat?

Zaak is gesloten, je bent niet meer z'n cliënt. Wat is de meerwaarde om erop terug te komen?
Zijn gedragscode lijkt me wel iets waar hij zich aan had moeten houden; het zou meerwaarde bieden voor een normale afsluiting van dit dossier.
pi_215371557
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:59 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Oh dat kan ik prima, wou gewoon deze onzin reacties die maar door blijven gaan ook stoppen door het topic te sluiten. Succes nog verder hier in dit topic.
Dat 'niet reageren' gaat prima, zie ik.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:13:53 #243
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_215371607
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:08 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Zijn gedragscode lijkt me wel iets waar hij zich aan had moeten houden; het zou meerwaarde bieden voor een normale afsluiting van dit dossier.
Het dossier is al afgesloten. Daar verandert niets meer aan.

Het is dus puur en alleen voor jouw eigen gevoel.
F.K.A. SuperwormJim
pi_215371705
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:13 schreef SwJ het volgende:

[..]
Het dossier is al afgesloten. Daar verandert niets meer aan.

Het is dus puur en alleen voor jouw eigen gevoel.
Dat is waar , maar kennelijk ziet advocaat ook in dat dit nuttig kan zijn aangezien hij voorstelt om erover enkele weken op terug te komen.
pi_215372125
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:30 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Ik stelde inderdaad geen normale vraag; een kopje koffie drinken met een advocaat waarmee samenwerking moeilijk is, is waarschijnlijk niet zo professioneel. Maar het leek mij een oplossing om de boel te klaren. Ik blijf erbij dat de samenwerking en alle uitspraken gebaseerd waren op verschillende vreemde misverstanden. Daarom wilde ik het op een informatieve manier oplossen. Dit was zeker geen professioneel gedrag van hem. Een klacht indienen lijkt me een stap te ver, maar gewoon feedback vragen in een formeel gesprek als afsluiting van het dossier leek me toch niet zo vreemd.
Waarom zou je de boel willen klaren? Je bent niet happy met hem, de zaak is opgelost en afgesloten... volgende keer bel je hem niet. Waarom stop je er in godsnaam nog tijd en moeite in om koffie met hem te gaan drinken?

Dat doe je echt alleen voor jezelf... en welke feedback wil je hebben? Wat jij beter of anders had kunnen doen? Why?!?!
pi_215372184
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:29 schreef okzbow het volgende:

[..]
Waarom zou je de boel willen klaren? Je bent niet happy met hem, de zaak is opgelost en afgesloten... volgende keer bel je hem niet. Waarom stop je er in godsnaam nog tijd en moeite in om koffie met hem te gaan drinken?

Dat doe je echt alleen voor jezelf... en welke feedback wil je hebben? Wat jij beter of anders had kunnen doen? Why?!?!
Dat voorstel van koffie drinken was belachelijke en waarschijnlijk de feedback vragen ook. Maar toch doe ik het, wie niet waagt die niet wint. Ik bereik er niets mee en volgende keer vraag ik hem niet idd.
Maar er zijn zoveel vreemde dingen gebeurd in dit dossier dat ik gewoon wil weten wat/hoe/waarom.
Ik heb nog nooit zo'n vreemde bizarre situatie meegemaakt.
pi_215372266
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef solomio2025 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een lastige samenwerking gehad met een advocaat, waarbij het dossier lastig is verlopen. Hij heeft mij ook enkele verwijten gemaakt die ik als niet-deontologisch correct beschouw. Tot nu toe heeft het uitpraten via e-mail niet gewerkt, en hij lijkt niet open te staan voor een telefonisch gesprek, omdat hij vindt dat we elkaar al genoeg hebben gehoord. In eerste instantie wil ik geen klacht indienen en proberen dit tussen ons op te lossen.
Uit je OP
quote:
Dit blijft echter in mijn hoofd zitten, vooral omdat ik me afvraag of ik hem in de toekomst misschien nog nodig zal hebben.
Dat is duidelijk.
Niet alleen omdat je hem later nodig denkt te hebben (maar waarom zou je bij een advocaat blijven waar je zo’n slechte arbeidsrelatie mee hebt? ).
Maar vooral omdat jij niet kunt loslaten. En dan kleur je elk stukje info naar jouw behoefte.

Je hangt net zo hardnekkig vast aan dat uitpraten met de advocaat als het keer op keer op keer blijven uitleggen, en verdedigen in dit topic.
Waarin volgens jou vrijwel alleen mensen zitten die de situatie niet precies kennen en dus nooit goede antwoorden kunnen geven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Spellchecker vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:51:01 #248
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215372300
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:37 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Dat voorstel van koffie drinken was belachelijke en waarschijnlijk de feedback vragen ook. Maar toch doe ik het, wie niet waagt die niet wint. Ik bereik er niets mee en volgende keer vraag ik hem niet idd.
Maar er zijn zoveel vreemde dingen gebeurd in dit dossier dat ik gewoon wil weten wat/hoe/waarom.
Ik heb nog nooit zo'n vreemde bizarre situatie meegemaakt.
Wij worden uiteraard steeds nieuwsgieriger.
pi_215372385
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:51 schreef maily het volgende:

[..]
Wij worden uiteraard steeds nieuwsgieriger.
Nou, 'vreemd bizar' is natuurlijk wel subjectief hè ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:00:59 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215372419
Ik snap niet goed waarom TS zich zo hard blijft verdedigen tegen reacties waarvan de teneur steeds hetzelfde is. Maar ik zie daarin eerlijk gezegd niet een bewijs dat TS zich hardnekkig vasthoudt aan het idee van e.e.a. nog hopen uit te praten met de advocaat.

Met dat idee begon ze dit topic en kennelijk vindt ze het nog steeds een goed idee om dat i.i.g. te proberen. Ze is er al bij herhaling op gewezen dat ze daar niet te hoge verwachtingen van moet hebben.

Als TS dat nou wil, dan moet ze dat vooral doen. Het is niet alsof ze daarmee een enorme misstap zou begaan waarvoor wij haar zouden moeten willen behoeden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215372455
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Uit je OP
[..]
Dat is duidelijk.
Niet alleen omdat je hem later nodig denkt te hebben (maar waarom zou je bij een advocaat blijven waar je zo’n slechte arbeidsrelatie mee hebt? ).
Maar vooral omdat jij niet kunt loslaten. En dan kleur je elk stukje info naar jouw behoefte.
Nee, voor een andere vraag heb ik al een collega van hem gecontacteerd.
Loslaten moeilijk.. maar dat heeft de reden van die vreemde dingen..

Je hangt net zo hardnekkig vast aan dat uitpraten met de advocaat als het keer op keer op keer blijven uitleggen, en verdedigen in dit topic.
Waarin volgens jou vrijwel alleen mensen zitten die de situatie niet precies kennen en dus nooit goede antwoorden kunnen geven.
Klopt, ik heb niet alle info gegeven wegens herkenbaarheid .
pi_215372496
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:06 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Zolang er juridische professionals zijn die aangeven dat ik feedback moet vragen, vind ik het prima.
Doel je daarmee op sommige Fok!kers hier of mensen IRL?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:08 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Je doelt nu op de "Gedragsregels Advocatuur"?

Als hij zich daar niet aan houdt, moet je een klacht indienen (maar dat wil je niet) i.p.v. zeuren om 'feedback'.

En FYI: er is geen enkele gedragsregel die maar in de buurt komt van wat jij wilt (het verplicht houden van een feedbackgesprek, al dan niet met koffie, om voor jou en jouw gevoel de zaak toch nog goed af te kunnen sluiten).

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 25-10-2024 17:14:32 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215372536
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Doel je daarmee op sommige Fok!kers hier of mensen IRL?
Mensen IRL natuurlijk, ik ga toch niet af op advies hier online..
[..]
Je doelt nu op de "Gedragsregels Advocatuur"?
Yep.. En nee ik wil het niet zo ver drijven,..

Als hij zich daar niet aan houdt, moet je een klacht indienen i.p.v. zeuren om 'feedback'.

En FYI: er is geen enkele gedragsregel die maar in de buurt komt van wat jij wilt (het verplicht houden van een feedbackgesprek, al dan niet met koffie, om voor jou en jouw gevoel de zaak toch nog goed af te kunnen sluiten).
Die koffie heb ik toch aangegeven als een bizar idee. Het is niet nodig dat de zaak goed wordt afgesloten; er zijn gewoon vreemde dingen gebeurd, en ik wil weten hoe dat zit. Volgens juridische experts kan ik daar gewoon om feedback vragen. Meer niet
pi_215372548
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:00 schreef Lienekien het volgende:
Als TS dat nou wil, dan moet ze dat vooral doen. Het is niet alsof ze daarmee een enorme misstap zou begaan waarvoor wij haar zouden moeten willen behoeden.
Niemand hier houdt haar tegen hoor, als ze dat perse wil gaan doen.
.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:20:42 #255
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215372564
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:16 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Die koffie heb ik toch aangegeven als een bizar idee. Het is niet nodig dat de zaak goed wordt afgesloten; er zijn gewoon vreemde dingen gebeurd, en ik wil weten hoe dat zit. Volgens juridische experts kan ik daar gewoon om feedback vragen. Meer niet
En hij is niet verplicht die feedback te geven. Hij is niet verplicht om koffie met je te gaan drinken, hij hoeft helemaal niéts te doen. Dat jij daar niet goed mee kunt omgaan is vervelend voor jou, maar het is jouw probleem, niet zijn probleem.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:21:33 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215372570
quote:

[..]
Laat het hier nou verder maar bij in dit topic.
pi_215372593
Is dit nou nog niet klaar?

Man man man... :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:24:35 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215372594
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En hij is niet verplicht die feedback te geven. Hij is niet verplicht om koffie met je te gaan drinken, hij hoeft helemaal niéts te doen. Dat jij daar niet goed mee kunt omgaan is vervelend voor jou, maar het is jouw probleem, niet zijn probleem.
Zou een advocaat niet gewoon open moeten staan voor feedback? Dat is ook onderdeel van zijn professionaliteit.

Bij klachtenregelingen is het zelfs meestal zo dat een officiële klacht pas in behandeling wordt genomen als beide partijen daarvoor hebben geprobeerd om het in der minne te schikken.
  Spellchecker vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:24:55 #259
197773 crew  maily
pi_215372596
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Is dit nou nog niet klaar?

Man man man... :')
We zijn inmiddels een halve week verder. ^O^
pi_215372603
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:24 schreef maily het volgende:

[..]
Lekker hoor!
Zou wel opteren voor een 360 graden feedback moment, overigens.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_215372613
quote:

[..]
Die koffie heb ik toch aangegeven als een bizar idee.
Vandaar "al dan niet"; die koffie is je al vergeven.
quote:
Het is niet nodig dat de zaak goed wordt afgesloten; er zijn gewoon vreemde dingen gebeurd, en ik wil weten hoe dat zit.
Wij weten niet welke vreemde dingen (en dat is ook niet nodig), behalve dan een e-mail niet lezen en nogal onprofessioneel taalgebruik jegens cliënt.

Maar "weten hoe dat zit" kan ik niets mee.
quote:
Volgens juridische experts kan ik daar gewoon om feedback vragen. Meer niet
Nogmaals: op wie doel je met "juridische experts"?
En doel je inderdaad op de "Gedragsregels advocatuur" als je stelt dat hij zich er niet aan houdt?

Dat laat je in het midden.
.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:27:38 #262
16180 crew  CoolGuy
pi_215372618
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zou een advocaat niet gewoon open moeten staan voor feedback? Dat is ook onderdeel van zijn professionaliteit.

Bij klachtenregelingen is het zelfs meestal zo dat een officiële klacht pas in behandeling wordt genomen als beide partijen daarvoor hebben geprobeerd om het in der minne te schikken.
Zou moeten ja. Verplicht? Geen idee. Wanneer sta je wel of niet open voor feedback? Misschien is het al tig keer heen en weer gegaan waarna hij heeft gedacht 'dit heeft geen zin', en klaar. Misschien is het een botte hork, kan ook. En alles er tussenin en omheen.

Ik denk zomaar dat de waarheid wat meer in het midden ligt dan wat hier naar voren komt, en het vooral een 'dit heeft geen zin meer' verhaal is dan 'ik wil niet horen wat ik verkeerd heb gedaan'. Dat is natuurlijk ook maar een inschatting mijnerzijds.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:30:46 #263
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215372648
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zou moeten ja. Verplicht? Geen idee. Wanneer sta je wel of niet open voor feedback? Misschien is het al tig keer heen en weer gegaan waarna hij heeft gedacht 'dit heeft geen zin', en klaar. Misschien is het een botte hork, kan ook. En alles er tussenin en omheen.

Ik denk zomaar dat de waarheid wat meer in het midden ligt dan wat hier naar voren komt, en het vooral een 'dit heeft geen zin meer' verhaal is dan 'ik wil niet horen wat ik verkeerd heb gedaan'. Dat is natuurlijk ook maar een inschatting mijnerzijds.
Waar het hier over zou moeten gaan is hoe ze haar poging vorm zou kunnen geven. Dat koffie-idee is al van tafel, ze heeft al advies gekregen over hoe ze een e-mail op zou kunnen stellen, er is al genoemd dat ze geen hoge verwachtingen zou moeten hebben.

Veel andere reacties gaan naar mijn idee te veel steeds op de persoon.
pi_215372663
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Klopt hoor, maar dat lijkt men hier maar niet te beseffen.
Ik heb met juristen over deze case gesproken en hij zou toch echt open moeten staan voor een gepsrek / feedback vooral omdat de zaak niet zo correct is verlopen ivm de deontologischegedragsregels. Maar dat lijkt men hier niet te beseffen. https://www.advocatenorde.nl/

Natuurlijk valt mijn bizarre idee van een kopje koffie drinken hier niet onder..
pi_215372668
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:24 schreef maily het volgende:

[..]
Als het je niet aanstaat en je alleen maar foutieve informatie kunt geven of rellen negeer dit topic dan.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:33:37 #266
16180 crew  CoolGuy
pi_215372671
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:32 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Ik heb met juristen over deze case gesproken en hij zou toch echt open moeten staan voor een gepsrek / feedback vooral omdat de zaak niet zo correct is verlopen ivm de deontologischegedragsregels. Maar dat lijkt men hier niet te beseffen. https://www.advocatenorde.nl/

Natuurlijk valt mijn bizarre idee van een kopje koffie drinken hier niet onder..
Open moeten staan is wat anders dan er vervolgens op reageren hoe jij dat wil.
  Spellchecker vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:34:05 #267
197773 crew  maily
pi_215372675
quote:

[..]
Ik heb met juristen over deze case gesproken en hij zou toch echt open moeten staan voor een gepsrek / feedback vooral omdat de zaak niet zo correct is verlopen ivm de deontologischegedragsregels.
Maar dat lijkt men hier niet te beseffen. https://www.advocatenorde.nl/

Nou dan is het toch duidelijk.

Succes! ^O^
pi_215372676
En afgehaakt op pag. 1 maar weet nu al dat je gewoon een enorme dramzak bent
Vakman pur sang
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:34:55 #269
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215372680
quote:

[..]

Mijn advies zou trouwens zijn om nadat dit topic vol is, dit account te vergeten.
pi_215372685
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Open moeten staan is wat anders dan er vervolgens op reageren hoe jij dat wil.
Maar ik hoef geen specifieke reactie, ik zoek gewoon constructieve feedback (positief of negatief maakt mij niet uit).
En natuurlijk zal die feedback niet zijn zoals ik zogenaamd wil (ik heb zelf geen idee wat ik verwacht...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')