'ze' is de rechtsbijstandsverzekering, neem ik aan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:41 schreef solomio2025 het volgende:
Het liep via de rechtsbijstandsverzekering, maar het was niet zo simpel voor een andere advocaat, omdat ze dat niet hebben.
Dat stookt omdat ik nooit zo'n juridisch dossier had gehad. De andere contacten met advocaten waren advies vragen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:26 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hoe strookt dit met "dit was de eerste keer dat ik juridische ondersteuning nodig had"?
Ze (rechtsbijstandsverzekering) werken met juristen en deze advocaat is hun 'huisadvocaat'quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:26 schreef r_one het volgende:
[..]
'ze' is de rechtsbijstandsverzekering, neem ik aan.
Maar wat is 'dat'? Wát hebben ze niet? Een andere advocaat?
Netwerkadvocaat dus. Die werken tegen een (schamele) vaste fee en ik geef je op een briefje dat die fee 'op' is. Daarmee kun je dat kopje koffie wel vergeten; enige uitleg ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:37 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ze (rechtsbijstandsverzekering) werken met juristen en deze advocaat is hun 'huisadvocaat'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Netwerkadvocaat dus. Die werken tegen een (schamele) vaste fee en ik geef je op een briefje dat die fee 'op' is. Daarmee kun je dat kopje koffie wel vergeten; enige uitleg ook.Nee geen achmea. Ik denk niet dat dit specifiek een netwerkadvocaat is, hij heeft eigen kantoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had die advocaat privé benaderd; ik bedoel, ik wilde hem betalen zonder tussenkomst van de rechtsbijstandsverzekering. En toen wilde hij mij ook helpen, en kon ik hem kort om gratis advies vragen. Dus ik denk niet dat het per se om de zogenaamde fee gaat. Ik ga het hem gewoon vragen. De feedback? Nee, heb ik...
Dan snap ik jouw "hun 'huisadvocaat'" niet, wat je daarmee dan wel bedoelt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:54 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Nee geen achmea. Ik denk niet dat dit specifiek een netwerkadvocaat is, hij heeft eigen kantoor.
Ik had die advocaat privé benaderd; ik bedoel, ik wilde hem betalen zonder tussenkomst van de rechtsbijstandsverzekering. En toen wilde hij mij ook helpen, en kon ik hem kort om gratis advies vragen. Dus ik denk niet dat het per se om de zogenaamde fee gaat. Ik ga het hem gewoon vragen. De feedback? Nee, heb ik...
quote:
Ik denk het welquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:54 schreef solomio2025 het volgende:
Dus ik denk niet dat het per se om de zogenaamde fee gaat.
Zo noemt de rechtsbijstandsverzekering hem hun huisadvocaat; voor de ingewikkeldere zaken werkt hij voor henquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan snap ik jouw "hun 'huisadvocaat'" niet, wat je daarmee dan wel bedoelt.
[..]
Netwerkadvocaat dus. De simpele zaken doen de juristen zelf.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:00 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Zo noemt de rechtsbijstandsverzekering hem hun huisadvocaat; voor de ingewikkeldere zaken werkt hij voor hen
Het beantwoorden van jouw vraag (de tijd die daar mee gemoeid is) kan hij dan nergens declareren.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:01 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik ga het hem gewoon vragen of het daardoor kwam:)
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:49 schreef solomio2025 het volgende:
Dat kon hij ook niet voordat de rechtsbijstandsverzekering weer tussenkwam en ik hem had gecontacteerd.
?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:54 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik had die advocaat privé benaderd; ik bedoel, ik wilde hem betalen zonder tussenkomst van de rechtsbijstandsverzekering. En toen wilde hij mij ook helpen, en kon ik hem kort om gratis advies vragen.
De zaak was eigenlijk enkele maanden geleden afgesloten, maar doordat hij die desbetreffende e-mail niet had beantwoord, bleek er iets niet correct te zijn gegaan. Daarom had ik hem zelf direct gecontacteerd, zonder eerst rechtsbijstand opnieuw te raadplegen. Hij heeft mij toen over een bepaald deel gratis advies gegeven..quote:
Zelfs dat zie ik amper (variërend van "ik ga het hem tóch gewoon vragen" tot "nee heb ik en ja kan ik krijgen maar als het nee blijft vind ik het ook goed").quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
worden door jou gepareerd met tegenargumenten
Bedankt voor je reactie en de tijd die iedereen heeft genomen om mij advies te geven. Ik begrijp dat mijn antwoorden soms wat vaag waren vanwege de gevoeligheid van de situatie, maar ik waardeer de vragen en de verschillende adviezen die zijn gegeven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je opende dit topic om advies te vragen over hoe om te gaan met deze situatie.
Specifiek: of het een goed idee was om met je advocaat een kopje koffie te gaan drinken om eea uit te praten.
Wat er precies speelt en is misgegaan, daar blijf je vaag in. Wat, gezien de gevoeligheid van zulke zaken, best te begrijpen is.
Users kunnen daardoor echter niet relateren aan jouw situatie en daarom lastig advies geven.
Je krijgt vragen, zodat men je probleem beter kan snappen. Je antwoorden geven niet echt helderheid.
En de adviezen die je wel krijgt (volgens mij vond niemand dat kopje koffie een goed idee, en variëren de adviezen van loslaten tot klacht indienen) worden door jou gepareerd met tegenargumenten.
Doet me afvragen: wat heb je tot dusver aan dit topic gehad? En wat wil je verder nog met dit topic?
Wat bedoel je hiermee?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Zelfs dat zie ik amper (variërend van "ik ga het hem tóch gewoon vragen" tot "nee heb ik en ja kan ik krijgen maar als het nee blijft vind ik het ook goed").
Deontologisch gezien zijn dit geen correcte (tegen)argumenten.
Laat die man (twee weken) met rust.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:14 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie en de tijd die iedereen heeft genomen om mij advies te geven. Ik begrijp dat mijn antwoorden soms wat vaag waren vanwege de gevoeligheid van de situatie, maar ik waardeer de vragen en de verschillende adviezen die zijn gegeven.
Door dit topic ben ik gaan inzien dat ik zelf ook niet altijd de perfecte cliënt ben geweest richting mijn advocaat, wat waarschijnlijk heeft bijgedragen aan de spanning in onze samenwerking. Ik had hem hierover benaderd, en hij gaf feedback dat hij de samenwerking moeilijk en de zaak belastend vond. Hij stelde voor om de situatie enkele weken te laten rusten en daarna verder te kijken.
Na deze rustperiode wil ik proberen om het alsnog op een positieve manier met mijn advocaat op te lossen door om constructieve feedback te vragen. Ik zie dit als een kans om te leren van de situatie en met nieuwe inzichten verder te gaan. Uiteindelijk gaat het erom dat ik de samenwerking op een goede manier kan afsluiten en dat ik hier iets waardevols uit kan meenemen voor de toekomst.
Precies wat ik (in combinatie met de post van Cat) zeg: je krijgt negatief advies voor je plannen maar je slaat het categorisch het in de wind (Cat), waarbij enigszins redelijke argumenten ontbreken (R1).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door r_one op 23-10-2024 23:26:18 ]r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Precies wat ik (in combinatie met de post van Cat) zeg: je krijgt negatief advies voor je plannen maar je slaat het categorisch het in de wind (Cat), waarbij enigszins redelijke argumenten ontbreken (R1), wat ik als niet-deontologisch correct beschouw.
Ik lees: ‘ik wil.. ik wil.. ik wil…’quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:14 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie en de tijd die iedereen heeft genomen om mij advies te geven. Ik begrijp dat mijn antwoorden soms wat vaag waren vanwege de gevoeligheid van de situatie, maar ik waardeer de vragen en de verschillende adviezen die zijn gegeven.
Door dit topic ben ik gaan inzien dat ik zelf ook niet altijd de perfecte cliënt ben geweest richting mijn advocaat, wat waarschijnlijk heeft bijgedragen aan de spanning in onze samenwerking. Ik had hem hierover benaderd, en hij gaf feedback dat hij de samenwerking moeilijk en de zaak belastend vond. Hij stelde voor om de situatie enkele weken te laten rusten en daarna verder te kijken.
Na deze rustperiode wil ik proberen om het alsnog op een positieve manier met mijn advocaat op te lossen door om constructieve feedback te vragen. Ik zie dit als een kans om te leren van de situatie en met nieuwe inzichten verder te gaan. Uiteindelijk gaat het erom dat ik de samenwerking op een goede manier kan afsluiten en dat ik hier iets waardevols uit kan meenemen voor de toekomst.
Ja die had ik echt wel gelezen, ook die hoeft niet op repeat.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:26 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dit was letterlijk de reactie van advocaat: OK laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Ik wil nu even wat rust nemen. Dank voor het begrip. ik haal dit hier wel weer weg.
(Ik had net nog wat toegevoegd aan mijn post)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:28 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
[/i]
Veel aannames want dit wil ik niet, en nogmaals je kent niet alle details.
Nee.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:35 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Zou je je quote kunnen weghalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |