Kan ook dat dat een bewussie is geweest van de advocaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tijd is geld, zeker voor een advocaat. Ik kan me voorstellen dat hij er weinig belang bij heeft om deze situatie met jou uit te praten. Hij gaat er waarschijnlijk ook vanuit dat je in de toekomst geen beroep meer op hem zult doen en mogelijk als je dat wel zou doen zou hij de opdracht afslaan.
Ergens in jullie communicatie liep het scheef en pogingen om dat te herstellen hebben het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt. Dat de communicatie alleen per e-mail verliep zal daarbij ook niet geholpen hebben. Ik vind het ook wel merkwaardig dat het alleen per e-mail verliep. Een telefoontje hier of daar kan de efficiëntie zeer ten goede komen, omdat je via alleen e-mail maar een beperkte indruk krijgt.
Zelf houd ik ervan om in zakelijke uitwisselingen zo helder mogelijk te zijn, dus ik zou zeggen wat ik verwacht en vragen wat ik kan verwachten. Bij die cruciale mail die jij noemt, zou ik specifiek zijn geweest over de termijn waarop ik actie zou verwachten en vragen wanneer hij actie dacht te gaan ondernemen en had ik hem vervolgens aan die toezegging gehouden.
Want niet belangrijk genoeg?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:16 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Kan ook dat dat een bewussie is geweest van de advocaat.
Kan ook nog. Dacht er zelf meer aan dat de advocaat wellicht moeilijkheden voorzag en alles vast wilde leggen.quote:
Ik heb echt geen idee welke moeilijkheden... en dan is zijn insteek om alles vast te leggen wel wat raar want zelf deed hij toch bijzondere uitspraken: vb: 'uw niet aflatende stroom vragen, opmerkingen zal ik maandag bekijken. Nu even stop'.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:21 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Kan ook nog. Dacht er zelf meer aan dat de advocaat wellicht moeilijkheden voorzag en alles vast wilde leggen.
Je kan er een heleboel bij verzinnen, maar uiteindelijk moet je toch je conclusie trekken wat er nog te winnen is door bij hem aan te dringen op ‘uitpraten’.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:23 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Of was het frustratie bij hem omdat hij dit dossier snel snel afgehandeld wilde hebben? Ik blijf erbij dat er iets vreemds is gebeurd dat hem heeft doen besluiten geen normale communicatie meer te willen. Maar ik weet niet wat de reden was.
Ik heb hem naar zijn input gevraagd in verband met het afgesloten dossier, en toen gaf hij het volgende aan: 'OK, laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.' Bedoelde hij dit concreet of om mij af te schepen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan er een heleboel bij verzinnen, maar uiteindelijk moet je toch je conclusie trekken wat er nog te winnen is door bij hem aan te dringen op ‘uitpraten’.
Ga je je eigen rotgevoel oplossen of ga je alleen nog maar gefrustreerder raken als hij je uitnodiging afwijst?
Zijn die enkele weken al voorbij?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:35 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb hem naar zijn input gevraagd in verband met het afgesloten dossier, en toen gaf hij het volgende aan: 'OK, laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.' Bedoelde hij dit concreet of om mij af te schepen?
Ik wil weten of ik bij de betreffende rechtsbijstandsverzekering moet blijven. Is de situatie tussen mijn advocaat en mij een misverstand, en valt dit professioneel nog op te lossen? Of stap ik beter over naar een andere rechtsbijstandsverzekering?"
op dat moment niet veel en ik vroeg telkens aan rechtsbijstandsverzekering of ik dat aan hem kon vragen..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:36 schreef nostra het volgende:
Hoeveel mails heb je die vent in totaal gestuurd?
Oh, het is dus toch een rechtsbijstandsadvocaat. Dan acht ik de kans nog kleiner dat je een persoonlijk gesprek gaat krijgen met die advocaat. Je komt daar alleen voor in aanmerking als je een zaak hebt die bij jouw polis past en zeker niet voor persoonlijke ervaringen. Mocht jij in de toekomst weer een zaak hebben dan kan je gewoon aangeven dat je een slechte ervaring hebt gehad met die advocaat en, tenzij er geen andere beschikbaar is, dan zullen ze je een andere advocaat toewijzen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:35 schreef solomio2025 het volgende:
Ik wil weten of ik bij de betreffende rechtsbijstandsverzekering moet blijven. Is de situatie tussen mijn advocaat en mij een misverstand, en valt dit professioneel nog op te lossen? Of stap ik beter over naar een andere rechtsbijstandsverzekering?"
O, gaat het om een rechtsbijstandsverzekering?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:35 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb hem naar zijn input gevraagd in verband met het afgesloten dossier, en toen gaf hij het volgende aan: 'OK, laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.' Bedoelde hij dit concreet of om mij af te schepen?
Dat weet ik niet, hij is de 'huisadvocaat' voor deze specifieke zaak.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O, gaat het om een rechtsbijstandsverzekering?
Dan moet je je misschien afvragen hoe groot de kans is dat je bij een volgende keer weer dezelfde advocaat zou krijgen. En misschien of ze je inmiddels ‘lastig’ vinden en dat dat bij de volgende kwestie tegen je zou kunnen werken.
Maar op zich vind ik die bewoordingen niet per se ‘afschepen’, wel ‘even genoeg van’. Je zou kunnen kiezen voor een beleefde korte samenvatting van hoe jij het contact hebt ervaren. Dat je het spijtig vindt dat er mogelijk door miscommunicatie van beide kanten misverstanden zijn ontstaan die een goed verloop van de afhandeling hebben belemmerd. Dat je nog open staat voor een kort telefonisch onderhoud om het contact beter met elkaar af te sluiten. Zoiets.
Kijk, jij zit er mogelijk ook met emoties in, voor hem is het werk. Ik vind dat hij zich wel iets zou moeten aantrekken van kritiek op zijn aanpak, maar de vraag is of je dat kunt of moet willen afdwingen.
Professioneel oplossen ipv klacht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:51 schreef koemleit het volgende:
Je hebt het steeds over "persoonlijk oplossen".
Maar het is een advocaat waar je "ruzie" mee hebt. Niet je broer of je beste vriend.
Er is niks persoonlijks aan de hele situatie. het is puur zakelijk. En zo ziet die advocaat het vast ook.
wat zou een oplossing zijn dan volgens jou?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:07 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Professioneel oplossen ipv klacht.
Het minder negatief afsluiten en begrip hebben waarom hij samenwerking moeilijk verliep.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat zou een oplossing zijn dan volgens jou?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:07 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Professioneel oplossen ipv klacht.
Daar zei ik ook nog wat over, hoe je hem imo daartoe kunt uitnodigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:11 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Het minder negatief afsluiten en begrip hebben waarom hij samenwerking moeilijk verliep.
Dit bedoelde je toch? 'Je zou kunnen kiezen voor een beleefde korte samenvatting van hoe jij het contact hebt ervaren. Dat je het spijtig vindt dat er mogelijk door miscommunicatie van beide kanten misverstanden zijn ontstaan die een goed verloop van de afhandeling hebben belemmerd. Dat je nog open staat voor een kort telefonisch onderhoud om het contact beter met elkaar af te sluiten. Zoiets'.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Daar zei ik ook nog wat over, hoe je hem imo daartoe kunt uitnodigen.
Dan lijkt hij dat toch wel te hebben opgepikt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:14 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dit bedoelde je toch? 'Je zou kunnen kiezen voor een beleefde korte samenvatting van hoe jij het contact hebt ervaren. Dat je het spijtig vindt dat er mogelijk door miscommunicatie van beide kanten misverstanden zijn ontstaan die een goed verloop van de afhandeling hebben belemmerd. Dat je nog open staat voor een kort telefonisch onderhoud om het contact beter met elkaar af te sluiten. Zoiets'.
Ik zit er nog te emotioneel in, en vermoedelijk heeft de advocaat dit gemerkt vanwege zijn uitspraak om het enkele weken te laten rusten.
Ga ik doen..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan lijkt hij dat toch wel te hebben opgepikt.
Ik zou het nu ook willen zeggen: laat het even bezinken. Wacht iig tot die emoties een beetje gezakt zijn.
En vraag eventueel iemand om mee te lezen als je nog een e-mail wil opstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |