abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215340016
Hallo allemaal,

Ik heb een lastige samenwerking gehad met een advocaat, waarbij het dossier lastig is verlopen. Hij heeft mij ook enkele verwijten gemaakt die ik als niet-deontologisch correct beschouw. Tot nu toe heeft het uitpraten via e-mail niet gewerkt, en hij lijkt niet open te staan voor een telefonisch gesprek, omdat hij vindt dat we elkaar al genoeg hebben gehoord. In eerste instantie wil ik geen klacht indienen en proberen dit tussen ons op te lossen.

Dit blijft echter in mijn hoofd zitten, vooral omdat ik me afvraag of ik hem in de toekomst misschien nog nodig zal hebben. Ik heb overwogen om het voor te stellen om elkaar in een informele setting, zoals bij een kop koffie, te ontmoeten om alles uit te praten.

Is het gepast om zo'n voorstel te doen, of kan dit verkeerd overkomen? Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Alle tips zijn welkom!

[ Bericht 82% gewijzigd door Armani XL op 24-10-2024 09:29:12 ]
pi_215340067
Waarom overweeg je dezelfde advocaat te nemen in de toekomst als je zo'n slechte relatie met hem hebt.
Advocaten genoeg
pi_215340102
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef solomio2025 het volgende:
Dit blijft echter in mijn hoofd zitten, vooral omdat ik me afvraag of ik hem in de toekomst misschien nog nodig zal hebben. Ik heb overwogen om het voor te stellen om elkaar in een informele setting, zoals bij een kop koffie, te ontmoeten om alles uit te praten.
Het is erg vervelend dat jij een mindere ervaring hebt gehad met jouw advocaat, maar op zo'n gesprek zit die advocaat vast niet te wachten. Als jij die advocaat zelf ingehuurd hebt, dan kies je de volgende keer uiteraard voor een andere advocaat/advocatenbureau en als die voor jou ingehuurd is vanwege rechtsbijstand oid dan zal die maatschappij ongetwijfeld graag een andere advocaat voor je uitkiezen in de toekomst.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215340114
Goede vraag. Misschien wil ik deze kwestie gewoon oplossen. Ik ben van mening dat er heel veel dingen mis zijn gelopen door misverstanden, en dat vind ik erg. Het dossier was hierdoor erg belastend, terwijl het gewoon normaal had kunnen zijn. Ik begrijp niet wat er is gebeurd waardoor de samenwerking zo verlopen is. Hij spreekt telkens over het feit dat er geen klik was, maar ik begrijp niet hoe je daardoor niet professioneel kunt zijn en samenwerken. Een normaal telefoon gesprek lijkt niet mogelijk en daarom dacht ik een kopje koffie ergens in buurt van zijn kantoor.
pi_215340122
Wat is er precies gebeurd? De OP is nogal vaag.
Tijd = geld. Het lijkt erop dat de advocaat hier niet meer zijn of haar tijd aan wil besteden. Wil je proberen hem of haar toch over te halen om jou gelijk te geven, met een telefoongesprek of een koffiemoment?

Of je gelijk hebt of niet, het klinkt alsof er sprake is van een vertrouwensbreuk van beide kanten. Waarom zou je dan in de toekomst nog met deze advocaat willen werken? Ik zou dat in ieder geval afraden.

Wat betreft het indienen van een klacht: dat hangt er natuurlijk vanaf of deze terecht is. Als je alleen een klacht wilt indienen omdat de advocaat niet bereid is om met je af te spreken, of als je dat als enige reden gebruikt, dan is dat onredelijk.

Kortom, op basis van het huidige verhaal is het moeilijk om advies te geven, omdat het te onduidelijk is.
pi_215340152
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:57 schreef Moederenkind het volgende:
Wat is er precies gebeurd? De OP is nogal vaag.
Tijd = geld. Het lijkt erop dat de advocaat hier niet meer zijn of haar tijd aan wil besteden. Wil je proberen hem of haar toch over te halen om jou gelijk te geven, met een telefoongesprek of een koffiemoment?

Of je gelijk hebt of niet, het klinkt alsof er sprake is van een vertrouwensbreuk van beide kanten. Waarom zou je dan in de toekomst nog met deze advocaat willen werken? Ik zou dat in ieder geval afraden.

Wat betreft het indienen van een klacht: dat hangt er natuurlijk vanaf of deze terecht is. Als je alleen een klacht wilt indienen omdat de advocaat niet bereid is om met je af te spreken, of als je dat als enige reden gebruikt, dan is dat onredelijk.

Kortom, op basis van het huidige verhaal is het moeilijk om advies te geven, omdat het te onduidelijk is.
Ik wil niet te veel in details treden vanwege herkenbaarheid. De advocaat heeft dit dossier gewoon niet goed opgepakt, waardoor het bijna een jaar heeft geduurd. Ik stelde vragen omdat ik meer begrip wilde krijgen van de situatie. In plaats van een normaal telefoongesprek of gesprek is alles via e-mail verlopen, met onbegrip aan beide kanten. Hij heeft een e-mail van mij van maanden geleden niet bekeken, die relevant was voor de situatie en had kunnen voorkomen dat dit dossier maanden vertraging opliep. Ook heeft hij niet zulke correcte uitspraken gedaan, zoals iets in de trant van 'dit is werkelijk de ene e-mail naar de andere', etc. Omdat ik hem opnieuw aansprak over deze zaak, terwijl het al lang opgelost had kunnen zijn als hij gewoon de e-mail had beantwoord. En dan maakt hij mij verwijten.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:06:23 #7
408813 crew  trein2000
pi_215340173
Even zodat ik het goed begrijp: was deze man jouw advocaat of de advocaat van een andere partij in het geschil?
zie email 27 oktober
pi_215340188
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:
Even zodat ik het goed begrijp: was deze man jouw advocaat of de advocaat van een andere partij in het geschil?
Mijn eigen advocaat. Als dit advocaat tegenpartij was geweest had ik mij hier niets van aangetrokken.
pi_215340243
Wat verwacht je dan van zo'n gesprek? De kans is enorm klein dat die advocaat behoefte heeft aan zo'n gesprek en de kans is nog kleiner dat hij ineens allerlei fouten toe gaat geven.

Als hij echt grove fouten heeft gemaakt en jij kan dat ook objectief aantonen dan kan je misschien een klacht of iets dergelijks indienen. Maar mij lijkt mij al die moeite en emotionele ellende niet waard om daarmee aan de gang te gaan. Huur hem in godsnaam niet nog een keer in en spendeer je energie, als je verwacht in de toekomst nog vaker een advocaat nodig zal hebben, aan het zoeken naar een betere kandidaat voor hetzelfde soort werk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:23:40 #10
408813 crew  trein2000
pi_215340277
Elk kantoor moet een klachtenregeling hebben. Gewoon intern. Die al opgezocht?
zie email 27 oktober
pi_215340299
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat verwacht je dan van zo'n gesprek? De kans is enorm klein dat die advocaat behoefte heeft aan zo'n gesprek en de kans is nog kleiner dat hij ineens allerlei fouten toe gaat geven.

Als hij echt grove fouten heeft gemaakt en jij kan dat ook objectief aantonen dan kan je misschien een klacht of iets dergelijks indienen. Maar mij lijkt mij al die moeite en emotionele ellende niet waard om daarmee aan de gang te gaan. Huur hem in godsnaam niet nog een keer in spendeer je energie, als je verwacht in de toekomst nog vaker een advocaat nodig zal hebben, aan het zoeken naar een betere kandidaat voor hetzelfde soort werk voor de toekomst.
Ik verwacht van zo'n gesprek op z'n minst wat meer feedback van die advocaat, in plaats van zijn rare uitspraken. 'we hadden geen klik en de samenwerking was moeilijk'; ik heb totaal geen flauw idee waardoor het kwam. Ik wil gewoon weten waardoor het kwam en wil nooit meer zoiets meemaken. Ik had hem al een e-mail gestuurd met daarin de opmerkingen dat situatie toch ook door hem kwam en dan gaf hij dit aan: OK laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.
pi_215340309
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:23 schreef trein2000 het volgende:
Elk kantoor moet een klachtenregeling hebben. Gewoon intern. Die al opgezocht?
Nee omdat ik dit eerst persoonlijk wil proberen op te lossen.. Maar waar kan ik die klachtenregeling vinden?
pi_215340315
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:03 schreef solomio2025 het volgende:
De advocaat heeft dit dossier gewoon niet goed opgepakt
Je wil dus een vergoeding voor geleden schade (ook je hang naar een 'gesprek erover' is al een vorm van vergoeding die hem ook wat kost, immers moet hij er tijd voor vrijmaken).

van wat ik lees is hij echter niet eens te erkennen dat hij een fout gemaakt heeft en zal vermoedelijk niet ingaan op je verzoek om een gesprek en dan zal je dat moeten afdwingen, wat enkel mogelijk zou zijn door een klacht in te dienen...

Op dat moment moet je je afvragen of het dat je waard is, je wekt iig de indruk dat dat niet het geval is, in dat geval is het ook voor jezelf beter het af te sluiten en er geen tijd en energie verder in te blijven steken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:30:35 #14
408813 crew  trein2000
pi_215340332
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:27 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Nee omdat ik dit eerst persoonlijk wil proberen op te lossen.. Maar waar kan ik die klachtenregeling vinden?
Op de website
zie email 27 oktober
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:36:18 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215340382
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:26 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Ik verwacht van zo'n gesprek op z'n minst wat meer feedback van die advocaat, in plaats van zijn rare uitspraken. 'we hadden geen klik en de samenwerking was moeilijk'; ik heb totaal geen flauw idee waardoor het kwam. Ik wil gewoon weten waardoor het kwam en wil nooit meer zoiets meemaken. Ik had hem al een e-mail gestuurd met daarin de opmerkingen dat situatie toch ook door hem kwam en dan gaf hij dit aan: OK laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.
Tijd is geld, zeker voor een advocaat. Ik kan me voorstellen dat hij er weinig belang bij heeft om deze situatie met jou uit te praten. Hij gaat er waarschijnlijk ook vanuit dat je in de toekomst geen beroep meer op hem zult doen en mogelijk als je dat wel zou doen zou hij de opdracht afslaan.

Ergens in jullie communicatie liep het scheef en pogingen om dat te herstellen hebben het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt. Dat de communicatie alleen per e-mail verliep zal daarbij ook niet geholpen hebben. Ik vind het ook wel merkwaardig dat het alleen per e-mail verliep. Een telefoontje hier of daar kan de efficiëntie zeer ten goede komen, omdat je via alleen e-mail maar een beperkte indruk krijgt.

Zelf houd ik ervan om in zakelijke uitwisselingen zo helder mogelijk te zijn, dus ik zou zeggen wat ik verwacht en vragen wat ik kan verwachten. Bij die cruciale mail die jij noemt, zou ik specifiek zijn geweest over de termijn waarop ik actie zou verwachten en vragen wanneer hij actie dacht te gaan ondernemen en had ik hem vervolgens aan die toezegging gehouden.
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:39:33 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215340412
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:56 schreef solomio2025 het volgende:
Goede vraag. Misschien wil ik deze kwestie gewoon oplossen. Ik ben van mening dat er heel veel dingen mis zijn gelopen door misverstanden, en dat vind ik erg. Het dossier was hierdoor erg belastend, terwijl het gewoon normaal had kunnen zijn. Ik begrijp niet wat er is gebeurd waardoor de samenwerking zo verlopen is. Hij spreekt telkens over het feit dat er geen klik was, maar ik begrijp niet hoe je daardoor niet professioneel kunt zijn en samenwerken. Een normaal telefoon gesprek lijkt niet mogelijk en daarom dacht ik een kopje koffie ergens in buurt van zijn kantoor.
Als hij niet wil bellen zal hij zeker geen kopje koffie met je gaan drinken.
pi_215340540
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Tijd is geld, zeker voor een advocaat. Ik kan me voorstellen dat hij er weinig belang bij heeft om deze situatie met jou uit te praten. Hij gaat er waarschijnlijk ook vanuit dat je in de toekomst geen beroep meer op hem zult doen en mogelijk als je dat wel zou doen zou hij de opdracht afslaan.

Ergens in jullie communicatie liep het scheef en pogingen om dat te herstellen hebben het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt. Dat de communicatie alleen per e-mail verliep zal daarbij ook niet geholpen hebben. Ik vind het ook wel merkwaardig dat het alleen per e-mail verliep. Een telefoontje hier of daar kan de efficiëntie zeer ten goede komen, omdat je via alleen e-mail maar een beperkte indruk krijgt.

Zelf houd ik ervan om in zakelijke uitwisselingen zo helder mogelijk te zijn, dus ik zou zeggen wat ik verwacht en vragen wat ik kan verwachten. Bij die cruciale mail die jij noemt, zou ik specifiek zijn geweest over de termijn waarop ik actie zou verwachten en vragen wanneer hij actie dacht te gaan ondernemen en had ik hem vervolgens aan die toezegging gehouden.
In die periode had ik net te maken met een overlijden en ben ik er zelf niet op teruggekomen, maar het feit dat ik het naar de advocaat had verstuurd, had hem toch moeten aanzetten om ernaar te kijken. Er was onterecht teveel bonus ingehouden; maanden later is deze zaak pas opgelost doordat ik de advocaat bleef mailen over deze situatie.
pi_215340568
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:39 schreef maily het volgende:

[..]
Als hij niet wil bellen zal hij zeker geen kopje koffie met je gaan drinken.
Heel bizar: elke advocaat die ik heb gehad voor andere zaken en andere vraagstellingen bood consultatie en overleg aan, maar hij absoluut niet. Een paar keer heb ik om een gesprek gevraagd, en dat eindigde telkens abrupt met de mededeling dat er geen klik was en er geen enkel normaal gesprek mogelijk was. Alleen de keer dat ik van plan was een klacht in te dienen, zoals ik tegen hem had gecommuniceerd, kon hij met mij praten.
  Spellchecker dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:00:51 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215340576
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:59 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Heel bizar: elke advocaat die ik heb gehad voor andere zaken en andere vraagstellingen bood consultatie en overleg aan, maar hij absoluut niet. Een paar keer heb ik om een gesprek gevraagd, en dat eindigde telkens abrupt met de mededeling dat er geen klik was en er geen enkel normaal gesprek mogelijk was. Alleen de keer dat ik van plan was een klacht in te dienen, zoals ik tegen hem had gecommuniceerd, kon hij met mij praten.
Dat klinkt als een heleboel advocaten. :{w
pi_215340591
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:00 schreef maily het volgende:

[..]
Dat klinkt als een heleboel advocaten. :{w
Absoluut niet:)
pi_215340605
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef solomio2025 het volgende:
Ik heb overwogen om het voor te stellen om elkaar in een informele setting, zoals bij een kop koffie, te ontmoeten om alles uit te praten.
Wat denk je zelf... :')
pi_215340649
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:04 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Wat denk je zelf... :')
Aangezien hij zelf ook wel weet dat hij echt niet zo deontologisch heeft gehandeld, dacht ik dat dit misschien een oplossing kan zijn
pi_215340665
Get over it. Die advocaat is niet de partij die jou moet helpen dit een plekje te geven. Je bent - door wat dan ook - gaan mailen, mailen mailen. Hij was het zat. De zaak is afgerond, jij wilt nog iets op persoonlijk gebied. Hij heeft er geen belang bij. Om kort te gaan: get over it.
  Spellchecker dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:12:28 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215340671
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:09 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Aangezien hij zelf ook wel weet dat hij echt niet zo deontologisch heeft gehandeld, dacht ik dat dit misschien een oplossing kan zijn
Vraag het dan gewoon!

Aan de advocaat.
pi_215340685
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:12 schreef maily het volgende:

[..]
Vraag het dan gewoon!
Dat ga ik doen, ik heb er niets bij te verliezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')