Het is erg vervelend dat jij een mindere ervaring hebt gehad met jouw advocaat, maar op zo'n gesprek zit die advocaat vast niet te wachten. Als jij die advocaat zelf ingehuurd hebt, dan kies je de volgende keer uiteraard voor een andere advocaat/advocatenbureau en als die voor jou ingehuurd is vanwege rechtsbijstand oid dan zal die maatschappij ongetwijfeld graag een andere advocaat voor je uitkiezen in de toekomst.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef solomio2025 het volgende:
Dit blijft echter in mijn hoofd zitten, vooral omdat ik me afvraag of ik hem in de toekomst misschien nog nodig zal hebben. Ik heb overwogen om het voor te stellen om elkaar in een informele setting, zoals bij een kop koffie, te ontmoeten om alles uit te praten.
Ik wil niet te veel in details treden vanwege herkenbaarheid. De advocaat heeft dit dossier gewoon niet goed opgepakt, waardoor het bijna een jaar heeft geduurd. Ik stelde vragen omdat ik meer begrip wilde krijgen van de situatie. In plaats van een normaal telefoongesprek of gesprek is alles via e-mail verlopen, met onbegrip aan beide kanten. Hij heeft een e-mail van mij van maanden geleden niet bekeken, die relevant was voor de situatie en had kunnen voorkomen dat dit dossier maanden vertraging opliep. Ook heeft hij niet zulke correcte uitspraken gedaan, zoals iets in de trant van 'dit is werkelijk de ene e-mail naar de andere', etc. Omdat ik hem opnieuw aansprak over deze zaak, terwijl het al lang opgelost had kunnen zijn als hij gewoon de e-mail had beantwoord. En dan maakt hij mij verwijten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:57 schreef Moederenkind het volgende:
Wat is er precies gebeurd? De OP is nogal vaag.
Tijd = geld. Het lijkt erop dat de advocaat hier niet meer zijn of haar tijd aan wil besteden. Wil je proberen hem of haar toch over te halen om jou gelijk te geven, met een telefoongesprek of een koffiemoment?
Of je gelijk hebt of niet, het klinkt alsof er sprake is van een vertrouwensbreuk van beide kanten. Waarom zou je dan in de toekomst nog met deze advocaat willen werken? Ik zou dat in ieder geval afraden.
Wat betreft het indienen van een klacht: dat hangt er natuurlijk vanaf of deze terecht is. Als je alleen een klacht wilt indienen omdat de advocaat niet bereid is om met je af te spreken, of als je dat als enige reden gebruikt, dan is dat onredelijk.
Kortom, op basis van het huidige verhaal is het moeilijk om advies te geven, omdat het te onduidelijk is.
Mijn eigen advocaat. Als dit advocaat tegenpartij was geweest had ik mij hier niets van aangetrokken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:
Even zodat ik het goed begrijp: was deze man jouw advocaat of de advocaat van een andere partij in het geschil?
Ik verwacht van zo'n gesprek op z'n minst wat meer feedback van die advocaat, in plaats van zijn rare uitspraken. 'we hadden geen klik en de samenwerking was moeilijk'; ik heb totaal geen flauw idee waardoor het kwam. Ik wil gewoon weten waardoor het kwam en wil nooit meer zoiets meemaken. Ik had hem al een e-mail gestuurd met daarin de opmerkingen dat situatie toch ook door hem kwam en dan gaf hij dit aan: OK laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat verwacht je dan van zo'n gesprek? De kans is enorm klein dat die advocaat behoefte heeft aan zo'n gesprek en de kans is nog kleiner dat hij ineens allerlei fouten toe gaat geven.
Als hij echt grove fouten heeft gemaakt en jij kan dat ook objectief aantonen dan kan je misschien een klacht of iets dergelijks indienen. Maar mij lijkt mij al die moeite en emotionele ellende niet waard om daarmee aan de gang te gaan. Huur hem in godsnaam niet nog een keer in spendeer je energie, als je verwacht in de toekomst nog vaker een advocaat nodig zal hebben, aan het zoeken naar een betere kandidaat voor hetzelfde soort werk voor de toekomst.
Nee omdat ik dit eerst persoonlijk wil proberen op te lossen.. Maar waar kan ik die klachtenregeling vinden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:23 schreef trein2000 het volgende:
Elk kantoor moet een klachtenregeling hebben. Gewoon intern. Die al opgezocht?
Je wil dus een vergoeding voor geleden schade (ook je hang naar een 'gesprek erover' is al een vorm van vergoeding die hem ook wat kost, immers moet hij er tijd voor vrijmaken).quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:03 schreef solomio2025 het volgende:
De advocaat heeft dit dossier gewoon niet goed opgepakt
Op de websitequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:27 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Nee omdat ik dit eerst persoonlijk wil proberen op te lossen.. Maar waar kan ik die klachtenregeling vinden?
Tijd is geld, zeker voor een advocaat. Ik kan me voorstellen dat hij er weinig belang bij heeft om deze situatie met jou uit te praten. Hij gaat er waarschijnlijk ook vanuit dat je in de toekomst geen beroep meer op hem zult doen en mogelijk als je dat wel zou doen zou hij de opdracht afslaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:26 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik verwacht van zo'n gesprek op z'n minst wat meer feedback van die advocaat, in plaats van zijn rare uitspraken. 'we hadden geen klik en de samenwerking was moeilijk'; ik heb totaal geen flauw idee waardoor het kwam. Ik wil gewoon weten waardoor het kwam en wil nooit meer zoiets meemaken. Ik had hem al een e-mail gestuurd met daarin de opmerkingen dat situatie toch ook door hem kwam en dan gaf hij dit aan: OK laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.
Als hij niet wil bellen zal hij zeker geen kopje koffie met je gaan drinken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:56 schreef solomio2025 het volgende:
Goede vraag. Misschien wil ik deze kwestie gewoon oplossen. Ik ben van mening dat er heel veel dingen mis zijn gelopen door misverstanden, en dat vind ik erg. Het dossier was hierdoor erg belastend, terwijl het gewoon normaal had kunnen zijn. Ik begrijp niet wat er is gebeurd waardoor de samenwerking zo verlopen is. Hij spreekt telkens over het feit dat er geen klik was, maar ik begrijp niet hoe je daardoor niet professioneel kunt zijn en samenwerken. Een normaal telefoon gesprek lijkt niet mogelijk en daarom dacht ik een kopje koffie ergens in buurt van zijn kantoor.
In die periode had ik net te maken met een overlijden en ben ik er zelf niet op teruggekomen, maar het feit dat ik het naar de advocaat had verstuurd, had hem toch moeten aanzetten om ernaar te kijken. Er was onterecht teveel bonus ingehouden; maanden later is deze zaak pas opgelost doordat ik de advocaat bleef mailen over deze situatie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tijd is geld, zeker voor een advocaat. Ik kan me voorstellen dat hij er weinig belang bij heeft om deze situatie met jou uit te praten. Hij gaat er waarschijnlijk ook vanuit dat je in de toekomst geen beroep meer op hem zult doen en mogelijk als je dat wel zou doen zou hij de opdracht afslaan.
Ergens in jullie communicatie liep het scheef en pogingen om dat te herstellen hebben het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt. Dat de communicatie alleen per e-mail verliep zal daarbij ook niet geholpen hebben. Ik vind het ook wel merkwaardig dat het alleen per e-mail verliep. Een telefoontje hier of daar kan de efficiëntie zeer ten goede komen, omdat je via alleen e-mail maar een beperkte indruk krijgt.
Zelf houd ik ervan om in zakelijke uitwisselingen zo helder mogelijk te zijn, dus ik zou zeggen wat ik verwacht en vragen wat ik kan verwachten. Bij die cruciale mail die jij noemt, zou ik specifiek zijn geweest over de termijn waarop ik actie zou verwachten en vragen wanneer hij actie dacht te gaan ondernemen en had ik hem vervolgens aan die toezegging gehouden.
Heel bizar: elke advocaat die ik heb gehad voor andere zaken en andere vraagstellingen bood consultatie en overleg aan, maar hij absoluut niet. Een paar keer heb ik om een gesprek gevraagd, en dat eindigde telkens abrupt met de mededeling dat er geen klik was en er geen enkel normaal gesprek mogelijk was. Alleen de keer dat ik van plan was een klacht in te dienen, zoals ik tegen hem had gecommuniceerd, kon hij met mij praten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:39 schreef maily het volgende:
[..]
Als hij niet wil bellen zal hij zeker geen kopje koffie met je gaan drinken.
Dat klinkt als een heleboel advocaten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:59 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Heel bizar: elke advocaat die ik heb gehad voor andere zaken en andere vraagstellingen bood consultatie en overleg aan, maar hij absoluut niet. Een paar keer heb ik om een gesprek gevraagd, en dat eindigde telkens abrupt met de mededeling dat er geen klik was en er geen enkel normaal gesprek mogelijk was. Alleen de keer dat ik van plan was een klacht in te dienen, zoals ik tegen hem had gecommuniceerd, kon hij met mij praten.
Absoluut niet:)quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:00 schreef maily het volgende:
[..]
Dat klinkt als een heleboel advocaten.
Wat denk je zelf...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef solomio2025 het volgende:
Ik heb overwogen om het voor te stellen om elkaar in een informele setting, zoals bij een kop koffie, te ontmoeten om alles uit te praten.
Aangezien hij zelf ook wel weet dat hij echt niet zo deontologisch heeft gehandeld, dacht ik dat dit misschien een oplossing kan zijnquote:
Vraag het dan gewoon!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:09 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Aangezien hij zelf ook wel weet dat hij echt niet zo deontologisch heeft gehandeld, dacht ik dat dit misschien een oplossing kan zijn
Kan ook dat dat een bewussie is geweest van de advocaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tijd is geld, zeker voor een advocaat. Ik kan me voorstellen dat hij er weinig belang bij heeft om deze situatie met jou uit te praten. Hij gaat er waarschijnlijk ook vanuit dat je in de toekomst geen beroep meer op hem zult doen en mogelijk als je dat wel zou doen zou hij de opdracht afslaan.
Ergens in jullie communicatie liep het scheef en pogingen om dat te herstellen hebben het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt. Dat de communicatie alleen per e-mail verliep zal daarbij ook niet geholpen hebben. Ik vind het ook wel merkwaardig dat het alleen per e-mail verliep. Een telefoontje hier of daar kan de efficiëntie zeer ten goede komen, omdat je via alleen e-mail maar een beperkte indruk krijgt.
Zelf houd ik ervan om in zakelijke uitwisselingen zo helder mogelijk te zijn, dus ik zou zeggen wat ik verwacht en vragen wat ik kan verwachten. Bij die cruciale mail die jij noemt, zou ik specifiek zijn geweest over de termijn waarop ik actie zou verwachten en vragen wanneer hij actie dacht te gaan ondernemen en had ik hem vervolgens aan die toezegging gehouden.
Want niet belangrijk genoeg?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:16 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Kan ook dat dat een bewussie is geweest van de advocaat.
Kan ook nog. Dacht er zelf meer aan dat de advocaat wellicht moeilijkheden voorzag en alles vast wilde leggen.quote:
Ik heb echt geen idee welke moeilijkheden... en dan is zijn insteek om alles vast te leggen wel wat raar want zelf deed hij toch bijzondere uitspraken: vb: 'uw niet aflatende stroom vragen, opmerkingen zal ik maandag bekijken. Nu even stop'.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:21 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Kan ook nog. Dacht er zelf meer aan dat de advocaat wellicht moeilijkheden voorzag en alles vast wilde leggen.
Je kan er een heleboel bij verzinnen, maar uiteindelijk moet je toch je conclusie trekken wat er nog te winnen is door bij hem aan te dringen op ‘uitpraten’.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:23 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Of was het frustratie bij hem omdat hij dit dossier snel snel afgehandeld wilde hebben? Ik blijf erbij dat er iets vreemds is gebeurd dat hem heeft doen besluiten geen normale communicatie meer te willen. Maar ik weet niet wat de reden was.
Ik heb hem naar zijn input gevraagd in verband met het afgesloten dossier, en toen gaf hij het volgende aan: 'OK, laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.' Bedoelde hij dit concreet of om mij af te schepen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan er een heleboel bij verzinnen, maar uiteindelijk moet je toch je conclusie trekken wat er nog te winnen is door bij hem aan te dringen op ‘uitpraten’.
Ga je je eigen rotgevoel oplossen of ga je alleen nog maar gefrustreerder raken als hij je uitnodiging afwijst?
Zijn die enkele weken al voorbij?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:35 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb hem naar zijn input gevraagd in verband met het afgesloten dossier, en toen gaf hij het volgende aan: 'OK, laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.' Bedoelde hij dit concreet of om mij af te schepen?
Ik wil weten of ik bij de betreffende rechtsbijstandsverzekering moet blijven. Is de situatie tussen mijn advocaat en mij een misverstand, en valt dit professioneel nog op te lossen? Of stap ik beter over naar een andere rechtsbijstandsverzekering?"
op dat moment niet veel en ik vroeg telkens aan rechtsbijstandsverzekering of ik dat aan hem kon vragen..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:36 schreef nostra het volgende:
Hoeveel mails heb je die vent in totaal gestuurd?
Oh, het is dus toch een rechtsbijstandsadvocaat. Dan acht ik de kans nog kleiner dat je een persoonlijk gesprek gaat krijgen met die advocaat. Je komt daar alleen voor in aanmerking als je een zaak hebt die bij jouw polis past en zeker niet voor persoonlijke ervaringen. Mocht jij in de toekomst weer een zaak hebben dan kan je gewoon aangeven dat je een slechte ervaring hebt gehad met die advocaat en, tenzij er geen andere beschikbaar is, dan zullen ze je een andere advocaat toewijzen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:35 schreef solomio2025 het volgende:
Ik wil weten of ik bij de betreffende rechtsbijstandsverzekering moet blijven. Is de situatie tussen mijn advocaat en mij een misverstand, en valt dit professioneel nog op te lossen? Of stap ik beter over naar een andere rechtsbijstandsverzekering?"
O, gaat het om een rechtsbijstandsverzekering?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:35 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb hem naar zijn input gevraagd in verband met het afgesloten dossier, en toen gaf hij het volgende aan: 'OK, laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.' Bedoelde hij dit concreet of om mij af te schepen?
Dat weet ik niet, hij is de 'huisadvocaat' voor deze specifieke zaak.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O, gaat het om een rechtsbijstandsverzekering?
Dan moet je je misschien afvragen hoe groot de kans is dat je bij een volgende keer weer dezelfde advocaat zou krijgen. En misschien of ze je inmiddels ‘lastig’ vinden en dat dat bij de volgende kwestie tegen je zou kunnen werken.
Maar op zich vind ik die bewoordingen niet per se ‘afschepen’, wel ‘even genoeg van’. Je zou kunnen kiezen voor een beleefde korte samenvatting van hoe jij het contact hebt ervaren. Dat je het spijtig vindt dat er mogelijk door miscommunicatie van beide kanten misverstanden zijn ontstaan die een goed verloop van de afhandeling hebben belemmerd. Dat je nog open staat voor een kort telefonisch onderhoud om het contact beter met elkaar af te sluiten. Zoiets.
Kijk, jij zit er mogelijk ook met emoties in, voor hem is het werk. Ik vind dat hij zich wel iets zou moeten aantrekken van kritiek op zijn aanpak, maar de vraag is of je dat kunt of moet willen afdwingen.
Professioneel oplossen ipv klacht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:51 schreef koemleit het volgende:
Je hebt het steeds over "persoonlijk oplossen".
Maar het is een advocaat waar je "ruzie" mee hebt. Niet je broer of je beste vriend.
Er is niks persoonlijks aan de hele situatie. het is puur zakelijk. En zo ziet die advocaat het vast ook.
wat zou een oplossing zijn dan volgens jou?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:07 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Professioneel oplossen ipv klacht.
Het minder negatief afsluiten en begrip hebben waarom hij samenwerking moeilijk verliep.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat zou een oplossing zijn dan volgens jou?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:07 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Professioneel oplossen ipv klacht.
Daar zei ik ook nog wat over, hoe je hem imo daartoe kunt uitnodigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:11 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Het minder negatief afsluiten en begrip hebben waarom hij samenwerking moeilijk verliep.
Dit bedoelde je toch? 'Je zou kunnen kiezen voor een beleefde korte samenvatting van hoe jij het contact hebt ervaren. Dat je het spijtig vindt dat er mogelijk door miscommunicatie van beide kanten misverstanden zijn ontstaan die een goed verloop van de afhandeling hebben belemmerd. Dat je nog open staat voor een kort telefonisch onderhoud om het contact beter met elkaar af te sluiten. Zoiets'.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Daar zei ik ook nog wat over, hoe je hem imo daartoe kunt uitnodigen.
Dan lijkt hij dat toch wel te hebben opgepikt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:14 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Dit bedoelde je toch? 'Je zou kunnen kiezen voor een beleefde korte samenvatting van hoe jij het contact hebt ervaren. Dat je het spijtig vindt dat er mogelijk door miscommunicatie van beide kanten misverstanden zijn ontstaan die een goed verloop van de afhandeling hebben belemmerd. Dat je nog open staat voor een kort telefonisch onderhoud om het contact beter met elkaar af te sluiten. Zoiets'.
Ik zit er nog te emotioneel in, en vermoedelijk heeft de advocaat dit gemerkt vanwege zijn uitspraak om het enkele weken te laten rusten.
Ga ik doen..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan lijkt hij dat toch wel te hebben opgepikt.
Ik zou het nu ook willen zeggen: laat het even bezinken. Wacht iig tot die emoties een beetje gezakt zijn.
En vraag eventueel iemand om mee te lezen als je nog een e-mail wil opstellen.
Nee, eigenlijk niet, en daarom vind ik het zo vervelend. Met anderen heb ik nooit zo'n probleem... en dat zeg ik niet om aan te geven dat ik perfect ben of zoiets. Ik ben me ervan bewust dat ik veel vragen heb gesteld en vermoed dat dit misschien verkeerd is overgekomen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Maak je vaker mee dat omgang met mensen stroef verloopt? Ik vraag me namelijk in dit geval af of het aan jou kan liggen, of je de ongeschreven regels van het sociale verkeer misschien niet goed begrijpt. Ik heb zelf met mensen samengewerkt die steeds niet snapten waarom de samenwerking niet goed verliep en daarover wilden praten, maar dat leidde nergens toe en was werkelijk doodvermoeiend. Misschien vindt die advocaat dat ook.
Waarom kun je het dan niet loslaten? Ik maak vaker mee dat het niet botert met iemand die ik voor bepaalde tijd inhuur om iets voor mij te doen. Dat zit me nooit dwars, behalve dan als ik vind dat iemand fouten maakt waardoor ik ernstig word benadeeld of als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag. Het komt nooit bij me op om gesprekken te voeren over waarom het niet klikt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet, en daarom vind ik het zo vervelend. Met anderen heb ik nooit zo'n probleem... en dat zeg ik niet om aan te geven dat ik perfect ben of zoiets. Ik ben me ervan bewust dat ik veel vragen heb gesteld en vermoed dat dit misschien verkeerd is overgekomen.
Maar het is nog maar een week geleden, en die advocaat gaf aan het enkele weken te willen laten rusten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet, en daarom vind ik het zo vervelend. Met anderen heb ik nooit zo'n probleem... en dat zeg ik niet om aan te geven dat ik perfect ben of zoiets. Ik ben me ervan bewust dat ik veel vragen heb gesteld en vermoed dat dit misschien verkeerd is overgekomen.
Ik vind niet dat hij volledig correct heeft gereageerd. Als ik iets vroeg wat ik totaal niet begreep in dit juridische dossier, kreeg ik soms reacties zoals: 'Ik zal je waslijst aan vragen bekijken,' 'Ik wist wel dat je nog wilde discussiëren,' of 'Dit is de ene mail na de andere mail.' Terwijl ik de afgelopen vier maanden hem juist rust had gegeven en slechts eens in de vier à zes weken vroeg of hij de mogelijkheid had om mijn zaak te behandelen. Als dit niet zo was, had hij dit kunnen aangeven, zodat ik naar een alternatief kon zoeken. Hij reageerde echter nooit op die vragen, en dan kreeg ik zulke botte reacties. Terwijl de zaak toch echt zo lang heeft geduurd doordat hij zelf een mail niet had bekeken. Hij gaf aan dat hij onze samenwerking als moeilijk heeft ervaren, omdat er geen klik was en de zaak belastend voor hem was. Dit had toch echt anders gekund als hij mij gewoon had gevraagd wat mijn vraag was en we een kort overleg hadden gehad. Maar dat is nooit mogelijk geweest. Ik begrijp nog steeds niet hoe het komt dat het zo vreemd is verlopen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
Een voorbeeld: ik ben ooit niet goed geholpen door een financieel adviseur die ons hielp met de aankoop van onze woning. Hij was op zich geen slechte kerel, maar hij reageerde steeds zo laat. Uiteindelijk heeft zijn handelen er haast voor gezorgd dat we te laat waren voor het krijgen van een hypotheek. We waren de woning dan misgelopen, wat verschrikkelijk zou zijn geweest.
Wat ik in dit geval heb gedaan: geregeld contact blijven zoeken, eerst vriendelijk en gaandeweg wat strenger; niet in gesprek gaan over waarom hij laat reageerde, maar het over de inhoud blijven hebben; na afloop een melding maken bij de eigenaar van het kantoor.
Ik snap oprecht niet waarom je zo geobsedeerd bent met willen weten waardoor het kwam. Dat gaat je misschien wel niks aan omdat het zijn privézaken zijn. Belangrijk is of hij je zo slecht heeft geholpen dat je een klacht in wilt dienen en/of toekomstige samenwerking wilt voorkomen.
Ik ga hem die rust ook zeker geven en pas over enkele weken terug contact met hem opnemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:41 schreef maily het volgende:
[..]
Maar het is nog maar een week geleden, en die advocaat gaf aan het enkele weken te willen laten rusten.
Omdat het dossier wat sowieso al emotioneel beladen was daardoor heel onprettig is verlopen en ik dit echt in toekomst nooit meer wil meemaken. Ondanks dat er geen zogenaamde klik was had hij toch professioneel kunnen reageren. Ik hoef toch geen klik met een professional om normaal professioneel een dossier te kunnen bespreken. Maar met deze advocaat was dat echt zo goed als niet mogelijk. En daardoor zijn er van die misverstanden ontstaan wat het dossier heeft vertraagd en vreemd heeft doen verlopen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom kun je het dan niet loslaten? Ik maak vaker mee dat het niet botert met iemand die ik voor bepaalde tijd inhuur om iets voor mij te doen. Dat zit me nooit dwars, behalve dan als ik vind dat iemand fouten maakt waardoor ik ernstig word benadeeld of als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag. Het komt nooit bij me op om gesprekken te voeren over waarom het niet klikt.
Fixed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:34 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik ga hem die rust ook zeker geven.
Ik kan me die reacties van hem helemaal voorstellen en ik ga alleen nog maar af op de dingen die je hier zegt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:33 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat hij volledig correct heeft gereageerd. Als ik iets vroeg wat ik totaal niet begreep in dit juridische dossier, kreeg ik soms reacties zoals: 'Ik zal je waslijst aan vragen bekijken,' 'Ik wist wel dat je nog wilde discussiëren,' of 'Dit is de ene mail na de andere mail.' Terwijl ik de afgelopen vier maanden hem juist rust had gegeven en slechts eens in de vier à zes weken vroeg of hij de mogelijkheid had om mijn zaak te behandelen. Als dit niet zo was, had hij dit kunnen aangeven, zodat ik naar een alternatief kon zoeken. Hij reageerde echter nooit op die vragen, en dan kreeg ik zulke botte reacties. Terwijl de zaak toch echt zo lang heeft geduurd doordat hij zelf een mail niet had bekeken. Hij gaf aan dat hij onze samenwerking als moeilijk heeft ervaren, omdat er geen klik was en de zaak belastend voor hem was. Dit had toch echt anders gekund als hij mij gewoon had gevraagd wat mijn vraag was en we een kort overleg hadden gehad. Maar dat is nooit mogelijk geweest. Ik begrijp nog steeds niet hoe het komt dat het zo vreemd is verlopen.
Ik heb helemaal niet zo vaak advocaten nodig, slechts 3 keer in de afgelopen 40 jaar. Natuurlijk tellen zijn behoeften ook mee, prima, maar dan moet hij wel duidelijkheid geven. De manier waarop hij dit dossier heeft aangepakt, is verre van professioneel, en ik heb niet alles vermeld vanwege herkenbaarheid. Ik wil voorkomen dat ik ooit nog eens in zo'n situatie terechtkom, dat is alles. Wil hij zijn feedback geven, prima. Doet hij dat niet, ook prima, en dan sluit ik dit hoofdstuk bij deze rechtsbijstandsverzekeraar voorgoed af.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:55 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik kan me die reacties van hem helemaal voorstellen en ik ga alleen nog maar af op de dingen die je hier zegt.
Jij kunt wel willen dat je alles goed wilt maken enzo, maar zijn behoeften tellen ook nog. Hij wil het niet.
Waarom heb je eigenlijk zo vaak advocaten nodig?
?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:59 schreef ZarB het volgende:
Is het dossier inmiddels gesloten of dient het inhoudelijk nog een doel om met hem te gaan knikkeren?
#18 doet iets anders vermoeden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:02 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet zo vaak advocaten nodig, slechts 3 keer in de afgelopen 40 jaar. Natuurlijk tellen zijn behoeften ook mee, prima, maar dan moet hij wel duidelijkheid geven. De manier waarop hij dit dossier heeft aangepakt, is verre van professioneel, en ik heb niet alles vermeld vanwege herkenbaarheid. Ik wil voorkomen dat ik ooit nog eens in zo'n situatie terechtkom, dat is alles. Wil hij zijn feedback geven, prima. Doet hij dat niet, ook prima, en dan sluit ik dit hoofdstuk bij deze rechtsbijstandsverzekeraar voorgoed af.
Dient het inhoudelijk nog een doel door nu zo aan te dringen op contactherstel? Of is je dossier al gesloten/afgerond? Als er niks meer aan veranderd moet je het gewoon loslaten.quote:
Ik heb niets te verliezen, ben benieuwd of hij het meende dat we het over paar weken kunnen bekijken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:59 schreef Bargehassus het volgende:
Om het met Van Dik Hout te zeggen:
"Laat het gaan, laat het vallen, laat het los".
Als autist snap ik heel goed dat je duidelijkheid wil. Ik begrijp soms ook dingen niet die anderen wel begrijpen. Maar ik heb door de jaren heen geleerd om dat los te laten. Is voor je eigen gezondheid en gemoedsrust echt beter.
En de kans dat je nog een keer met deze advocaat te maken krijgt lijkt me echt heel klein. En als die kleine kans dan toch bewaarheid wordt kun je alsnog een beslissing nemen. De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest!
Succes!
Ik had door deze slechtere samenwerking inmiddels wel andere advocaten gecontacteerd. Ik heb hem ook laten weten dat er bij anderen wel mogelijkheden waren voor een gesprek, enzovoort. Maar hij bleef het dossier behandelen.quote:
Nog inhoudelijk laatste klein detailquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:07 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dient het inhoudelijk nog een doel door nu zo aan te dringen op contactherstel? Of is je dossier al gesloten/afgerond? Als er niks meer aan veranderd moet je het gewoon loslaten.
Je hebt wel wat te verliezen, namelijk je gezondheid. Rond het laatste kleine detail zakelijk af, vergeet hem daarna en ga door met je leven. Is echt zoveel beter voor je.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:08 schreef solomio2025 het volgende:
[..]
Ik heb niets te verliezen, ben benieuwd of hij het meende dat we het over paar weken kunnen bekijken.
Om dit vreseljke dossier toch nog iets van positiefs af te sluiten..
Ik denk dat TS ook wel wat tips kan gebruiken over sociale communicatie en interactie, vanuit een "autisten" visie. Zomaar een vermoeden..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:59 schreef Bargehassus het volgende:
Om het met Van Dik Hout te zeggen:
"Laat het gaan, laat het vallen, laat het los".
Als autist snap ik heel goed dat je duidelijkheid wil. Ik begrijp soms ook dingen niet die anderen wel begrijpen. Maar ik heb door de jaren heen geleerd om dat los te laten. Is voor je eigen gezondheid en gemoedsrust echt beter.
En de kans dat je nog een keer met deze advocaat te maken krijgt lijkt me echt heel klein. En als die kleine kans dan toch bewaarheid wordt kun je alsnog een beslissing nemen. De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest!
Succes!
Nee hoor, absoluut niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik denk dat TS ook wel wat tips kan gebruiken over sociale communicatie en interactie, vanuit een "autisten" visie. Zomaar een vermoeden..
Zeker hoor, maar ik heb toch geen gesprek gevraag over het waarom gewoon zijn feedback gevraagd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:22 schreef Claudia_x het volgende:
Het is prima om te bedenken hoe je de volgende keer zoiets aan zou pakken. Dat je een gesprek met hem wil om het waarom te begrijpen, vind ik niet normaal. Ik krijg sterk de indruk dat anderen hier het ook abnormaal vinden. Hecht je daar waarde aan?
Dat beseft advocaat ook heus wel .. zeker weten..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het niet abnormaal dat TS dit op een goede manier wil afronden. Ik haal uit het verhaal ook wel dat de advocaat wel steken heeft laten vallen en dat het dossier voor TS emotioneel is om redenen die wij niet weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |