abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215341800
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Maak je vaker mee dat omgang met mensen stroef verloopt? Ik vraag me namelijk in dit geval af of het aan jou kan liggen, of je de ongeschreven regels van het sociale verkeer misschien niet goed begrijpt. Ik heb zelf met mensen samengewerkt die steeds niet snapten waarom de samenwerking niet goed verliep en daarover wilden praten, maar dat leidde nergens toe en was werkelijk doodvermoeiend. Misschien vindt die advocaat dat ook.
Nee, eigenlijk niet, en daarom vind ik het zo vervelend. Met anderen heb ik nooit zo'n probleem... en dat zeg ik niet om aan te geven dat ik perfect ben of zoiets. Ik ben me ervan bewust dat ik veel vragen heb gesteld en vermoed dat dit misschien verkeerd is overgekomen.
pi_215341935
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Nee, eigenlijk niet, en daarom vind ik het zo vervelend. Met anderen heb ik nooit zo'n probleem... en dat zeg ik niet om aan te geven dat ik perfect ben of zoiets. Ik ben me ervan bewust dat ik veel vragen heb gesteld en vermoed dat dit misschien verkeerd is overgekomen.
Waarom kun je het dan niet loslaten? Ik maak vaker mee dat het niet botert met iemand die ik voor bepaalde tijd inhuur om iets voor mij te doen. Dat zit me nooit dwars, behalve dan als ik vind dat iemand fouten maakt waardoor ik ernstig word benadeeld of als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag. Het komt nooit bij me op om gesprekken te voeren over waarom het niet klikt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Spellchecker dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:41:55 #53
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215341989
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Maar het is nog maar een week geleden, en die advocaat gaf aan het enkele weken te willen laten rusten.
pi_215342053
Een voorbeeld: ik ben ooit niet goed geholpen door een financieel adviseur die ons hielp met de aankoop van onze woning. Hij was op zich geen slechte kerel, maar hij reageerde steeds zo laat. Uiteindelijk heeft zijn handelen er haast voor gezorgd dat we te laat waren voor het krijgen van een hypotheek. We waren de woning dan misgelopen, wat verschrikkelijk zou zijn geweest.

Wat ik in dit geval heb gedaan: geregeld contact blijven zoeken, eerst vriendelijk en gaandeweg wat strenger; niet in gesprek gaan over waarom hij laat reageerde, maar het over de inhoud blijven hebben; na afloop een melding maken bij de eigenaar van het kantoor.

Ik snap oprecht niet waarom je zo geobsedeerd bent met willen weten waardoor het kwam. Dat gaat je misschien wel niks aan omdat het zijn privézaken zijn. Belangrijk is of hij je zo slecht heeft geholpen dat je een klacht in wilt dienen en/of toekomstige samenwerking wilt voorkomen.
pi_215342408
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
Een voorbeeld: ik ben ooit niet goed geholpen door een financieel adviseur die ons hielp met de aankoop van onze woning. Hij was op zich geen slechte kerel, maar hij reageerde steeds zo laat. Uiteindelijk heeft zijn handelen er haast voor gezorgd dat we te laat waren voor het krijgen van een hypotheek. We waren de woning dan misgelopen, wat verschrikkelijk zou zijn geweest.

Wat ik in dit geval heb gedaan: geregeld contact blijven zoeken, eerst vriendelijk en gaandeweg wat strenger; niet in gesprek gaan over waarom hij laat reageerde, maar het over de inhoud blijven hebben; na afloop een melding maken bij de eigenaar van het kantoor.

Ik snap oprecht niet waarom je zo geobsedeerd bent met willen weten waardoor het kwam. Dat gaat je misschien wel niks aan omdat het zijn privézaken zijn. Belangrijk is of hij je zo slecht heeft geholpen dat je een klacht in wilt dienen en/of toekomstige samenwerking wilt voorkomen.
Ik vind niet dat hij volledig correct heeft gereageerd. Als ik iets vroeg wat ik totaal niet begreep in dit juridische dossier, kreeg ik soms reacties zoals: 'Ik zal je waslijst aan vragen bekijken,' 'Ik wist wel dat je nog wilde discussiëren,' of 'Dit is de ene mail na de andere mail.' Terwijl ik de afgelopen vier maanden hem juist rust had gegeven en slechts eens in de vier ŕ zes weken vroeg of hij de mogelijkheid had om mijn zaak te behandelen. Als dit niet zo was, had hij dit kunnen aangeven, zodat ik naar een alternatief kon zoeken. Hij reageerde echter nooit op die vragen, en dan kreeg ik zulke botte reacties. Terwijl de zaak toch echt zo lang heeft geduurd doordat hij zelf een mail niet had bekeken. Hij gaf aan dat hij onze samenwerking als moeilijk heeft ervaren, omdat er geen klik was en de zaak belastend voor hem was. Dit had toch echt anders gekund als hij mij gewoon had gevraagd wat mijn vraag was en we een kort overleg hadden gehad. Maar dat is nooit mogelijk geweest. Ik begrijp nog steeds niet hoe het komt dat het zo vreemd is verlopen.
pi_215342415
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:41 schreef maily het volgende:

[..]
Maar het is nog maar een week geleden, en die advocaat gaf aan het enkele weken te willen laten rusten.
Ik ga hem die rust ook zeker geven en pas over enkele weken terug contact met hem opnemen.
pi_215342445
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waarom kun je het dan niet loslaten?
Ik maak vaker mee dat het niet botert met iemand die ik voor bepaalde tijd inhuur om iets voor mij te doen. Dat zit me nooit dwars, behalve dan als ik vind dat iemand fouten maakt waardoor ik ernstig word benadeeld of als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag. Het komt nooit bij me op om gesprekken te voeren over waarom het niet klikt.
Omdat het dossier wat sowieso al emotioneel beladen was daardoor heel onprettig is verlopen en ik dit echt in toekomst nooit meer wil meemaken. Ondanks dat er geen zogenaamde klik was had hij toch professioneel kunnen reageren. Ik hoef toch geen klik met een professional om normaal professioneel een dossier te kunnen bespreken. Maar met deze advocaat was dat echt zo goed als niet mogelijk. En daardoor zijn er van die misverstanden ontstaan wat het dossier heeft vertraagd en vreemd heeft doen verlopen.

[ Bericht 11% gewijzigd door solomio2025 op 22-10-2024 18:45:24 ]
pi_215342450
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:34 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Ik ga hem die rust ook zeker geven.
Fixed.

Doe niet zo moeilijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:55:50 #59
338319 ZarB
Pińa colada
pi_215342597
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:33 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Ik vind niet dat hij volledig correct heeft gereageerd. Als ik iets vroeg wat ik totaal niet begreep in dit juridische dossier, kreeg ik soms reacties zoals: 'Ik zal je waslijst aan vragen bekijken,' 'Ik wist wel dat je nog wilde discussiëren,' of 'Dit is de ene mail na de andere mail.' Terwijl ik de afgelopen vier maanden hem juist rust had gegeven en slechts eens in de vier ŕ zes weken vroeg of hij de mogelijkheid had om mijn zaak te behandelen. Als dit niet zo was, had hij dit kunnen aangeven, zodat ik naar een alternatief kon zoeken. Hij reageerde echter nooit op die vragen, en dan kreeg ik zulke botte reacties. Terwijl de zaak toch echt zo lang heeft geduurd doordat hij zelf een mail niet had bekeken. Hij gaf aan dat hij onze samenwerking als moeilijk heeft ervaren, omdat er geen klik was en de zaak belastend voor hem was. Dit had toch echt anders gekund als hij mij gewoon had gevraagd wat mijn vraag was en we een kort overleg hadden gehad. Maar dat is nooit mogelijk geweest. Ik begrijp nog steeds niet hoe het komt dat het zo vreemd is verlopen.
Ik kan me die reacties van hem helemaal voorstellen en ik ga alleen nog maar af op de dingen die je hier zegt.

Jij kunt wel willen dat je alles goed wilt maken enzo, maar zijn behoeften tellen ook nog. Hij wil het niet.

Waarom heb je eigenlijk zo vaak advocaten nodig?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:59:38 #60
338319 ZarB
Pińa colada
pi_215342622
Is het dossier inmiddels gesloten of dient het inhoudelijk nog een doel om met hem te gaan knikkeren?
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:59:53 #61
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215342626
Om het met Van Dik Hout te zeggen:

"Laat het gaan, laat het vallen, laat het los".

Als autist snap ik heel goed dat je duidelijkheid wil. Ik begrijp soms ook dingen niet die anderen wel begrijpen. Maar ik heb door de jaren heen geleerd om dat los te laten. Is voor je eigen gezondheid en gemoedsrust echt beter.

En de kans dat je nog een keer met deze advocaat te maken krijgt lijkt me echt heel klein. En als die kleine kans dan toch bewaarheid wordt kun je alsnog een beslissing nemen. De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest!

Succes!
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_215342652
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:55 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik kan me die reacties van hem helemaal voorstellen en ik ga alleen nog maar af op de dingen die je hier zegt.

Jij kunt wel willen dat je alles goed wilt maken enzo, maar zijn behoeften tellen ook nog. Hij wil het niet.

Waarom heb je eigenlijk zo vaak advocaten nodig?
Ik heb helemaal niet zo vaak advocaten nodig, slechts 3 keer in de afgelopen 40 jaar. Natuurlijk tellen zijn behoeften ook mee, prima, maar dan moet hij wel duidelijkheid geven. De manier waarop hij dit dossier heeft aangepakt, is verre van professioneel, en ik heb niet alles vermeld vanwege herkenbaarheid. Ik wil voorkomen dat ik ooit nog eens in zo'n situatie terechtkom, dat is alles. Wil hij zijn feedback geven, prima. Doet hij dat niet, ook prima, en dan sluit ik dit hoofdstuk bij deze rechtsbijstandsverzekeraar voorgoed af.
pi_215342686
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:59 schreef ZarB het volgende:
Is het dossier inmiddels gesloten of dient het inhoudelijk nog een doel om met hem te gaan knikkeren?
?
  Spellchecker dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:06:06 #64
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215342690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:02 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niet zo vaak advocaten nodig, slechts 3 keer in de afgelopen 40 jaar.
Natuurlijk tellen zijn behoeften ook mee, prima, maar dan moet hij wel duidelijkheid geven. De manier waarop hij dit dossier heeft aangepakt, is verre van professioneel, en ik heb niet alles vermeld vanwege herkenbaarheid. Ik wil voorkomen dat ik ooit nog eens in zo'n situatie terechtkom, dat is alles. Wil hij zijn feedback geven, prima. Doet hij dat niet, ook prima, en dan sluit ik dit hoofdstuk bij deze rechtsbijstandsverzekeraar voorgoed af.
#18 doet iets anders vermoeden.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:07:38 #65
338319 ZarB
Pińa colada
pi_215342701
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:05 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
?
Dient het inhoudelijk nog een doel door nu zo aan te dringen op contactherstel? Of is je dossier al gesloten/afgerond? Als er niks meer aan veranderd moet je het gewoon loslaten.
pi_215342705
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:59 schreef Bargehassus het volgende:

Als autist snap ik heel goed dat je duidelijkheid wil. Ik begrijp soms ook dingen niet die anderen wel begrijpen. Maar ik heb door de jaren heen geleerd om dat los te laten. Is voor je eigen gezondheid en gemoedsrust echt beter.

En de kans dat je nog een keer met deze advocaat te maken krijgt lijkt me echt heel klein. En als die kleine kans dan toch bewaarheid wordt kun je alsnog een beslissing nemen. De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest!

Succes!
Ik heb niets te verliezen, ben benieuwd of hij het meende dat we het over paar weken kunnen bekijken.
Om dit vreseljke dossier toch nog iets van positiefs af te sluiten..
pi_215342717
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:06 schreef maily het volgende:

[..]
#18 doet iets anders vermoeden.
Ik had door deze slechtere samenwerking inmiddels wel andere advocaten gecontacteerd. Ik heb hem ook laten weten dat er bij anderen wel mogelijkheden waren voor een gesprek, enzovoort. Maar hij bleef het dossier behandelen.
pi_215342751
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:07 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dient het inhoudelijk nog een doel door nu zo aan te dringen op contactherstel? Of is je dossier al gesloten/afgerond? Als er niks meer aan veranderd moet je het gewoon loslaten.
Nog inhoudelijk laatste klein detail
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:18:50 #69
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215342789
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:08 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Ik heb niets te verliezen, ben benieuwd of hij het meende dat we het over paar weken kunnen bekijken.
Om dit vreseljke dossier toch nog iets van positiefs af te sluiten..
Je hebt wel wat te verliezen, namelijk je gezondheid. Rond het laatste kleine detail zakelijk af, vergeet hem daarna en ga door met je leven. Is echt zoveel beter voor je.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:19:31 #70
338319 ZarB
Pińa colada
pi_215342794
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:59 schreef Bargehassus het volgende:

Succes!
Ik denk dat TS ook wel wat tips kan gebruiken over sociale communicatie en interactie, vanuit een "autisten" visie. Zomaar een vermoeden..
pi_215342817
Het is prima om te bedenken hoe je de volgende keer zoiets aan zou pakken. Dat je een gesprek met hem wil om het waarom te begrijpen, vind ik niet normaal. Ik krijg sterk de indruk dat anderen hier het ook abnormaal vinden. Hecht je daar waarde aan?
pi_215342851
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:19 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik denk dat TS ook wel wat tips kan gebruiken over sociale communicatie en interactie, vanuit een "autisten" visie. Zomaar een vermoeden..
Nee hoor, absoluut niet.
Er zijn gewoon rare dingen gebeurd in dit dossier.
Een advocaat die nogal brute uitspraken deed en telkens aangaf dat hij overbelast en zo oververmoeid was, waarmee geen normaal gesprek mogelijk was.
Hij reageerde zelfs met zijn privé-e-mailadres.
pi_215342867
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:22 schreef Claudia_x het volgende:
Het is prima om te bedenken hoe je de volgende keer zoiets aan zou pakken. Dat je een gesprek met hem wil om het waarom te begrijpen, vind ik niet normaal. Ik krijg sterk de indruk dat anderen hier het ook abnormaal vinden. Hecht je daar waarde aan?
Zeker hoor, maar ik heb toch geen gesprek gevraag over het waarom gewoon zijn feedback gevraagd.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:26:08 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215342872
Ik vind het niet abnormaal dat TS dit op een goede manier wil afronden. Ik haal uit het verhaal ook wel dat de advocaat wel steken heeft laten vallen en dat het dossier voor TS emotioneel is om redenen die wij niet weten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215342897
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het niet abnormaal dat TS dit op een goede manier wil afronden. Ik haal uit het verhaal ook wel dat de advocaat wel steken heeft laten vallen en dat het dossier voor TS emotioneel is om redenen die wij niet weten.
Dat beseft advocaat ook heus wel .. zeker weten..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')